|
|
עד כה: 34 תגובות, ב- 16 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
16.
המגמה לכתיבה יוצרת - יוק.
אזרח המדינה,
18/02/05 23:47
| סופרים ומשוררים עתידיים יקרים, אנא, אל תעשו זאת לעצמכם. זו רק אשלייה לחשוב שמשם תצאו סופרים דגולים. הדרך שונה לחלוטין ועוברת דרך חיפוש וגילוי עצמי. אף לא דבר אחד ממה שיילמד שם לא ישביח את יכלתכם הכתיבתית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
למתעניינים בחוג החדש
רוני,
23/01/05 16:25
| יש מידע על המסלולים השונים, דרישות הקבלה וכו', בכתובת: tau.ac.il/humanities/literature
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
המסלול למקצועות הכתיבה
חנוך,
20/01/05 11:50
| |
 |
13.
תשובה לטריסטרם
נועה,
19/01/05 15:39
| תשמע, אתה מדבר מנקודת מבט של סטודנט-לשעבר שנושא עימו עלבון ישן. ההיכרות שלך עם פרי מוגבלת לשנה מסוימת ולסיטואציה מסוימת, ובעקבותיה אתה משחיר כאן את דמותו בהשתלחות חסרת כל מעצורים, ממש מטורפת לטעמי. נכון, גם ההיכרות שלי עם פרי מוגבלת (כתלמידת החוג בשנה וחצי האחרונות), אבל היא לגמרי הפוכה משלך. אגב, גם מבחינת ההופעה לשיעורים, למרות שבעיני זה לא מה שחשוב - יש לי מרצים שלא הפסידו דקה אחת של שיעור מימיהם, ומדברים בשטף רב, אבל המטען האינטלקטואלי שנתנו לי מצומצם לאין ערוך מזה שקיבלתי מפרי. והוא דווקא היה קשוב מאוד לסטודנטים, ענה תמיד על אי-מיילים, נשאר אחרי השיעור לשיחות, הכין חומרים לאתר הקורס, וכו'. אני התרשמתי שהוא איש נהדר, ומוכשר כמו שד, שלפעמים מוכרע תחת העומס שמוטל עליו. לידיעתך, מרצים שונאים להיות ראשי-חוג, זו עבודה לגמרי כפוית-טובה שאין שכר בצידה, ורובם מעדיפים להשתקע במחקר ובהוראה הקטנים שלהם ולשכוח מהחוג. מעטים מאוד מסוגלים להנהיג, ועוד פחות מכך מסוגלים ליזום ולחדש כשהם חשים שהחוג זקוק לריענון. ממה שקראתי פרי החל ליזום את מהלך האיחוד כבר לפני שלוש שנים, אז מן-הסתם הוא עצמו הכיר כבר מזמן בכך שהחוג שלו (כן, שלו - הוא היה בין מקימיו!)זקוק לתנופה חדשה. הוא גם אומר את זה בגילוי לב בכתבה. הוא יזם מהלך מהפכני, גרף אחריו את אנשי שני החוגים, אירגן מחדש את כל תוכנית הלימודים והפך אותה לחדשנית ופורצת-דרך, וכל זאת בתקופה שבה הפקולטה שרויה באווירת קדרות וייאוש בגלל הקיצוצים וסגירת המחלקות. במקום לקונן כמו כולם הוא קם ועשה מעשה, כדרכו, אף שזה כרוך בוודאי בהמון עבודה קשה, וגם בהיחשפות לרפש מילולי מן הסוג שאתה הדגמת כאן בשפע. אני חושבת שפרי זוכה בציבור לעשירית מן ההערכה שהוא ראוי לה. כרגיל, בחברה הישראלית לא יודעים להוקיר את האנשים שתורמים לה הכי הרבה. אוהבים לבעוט בהם. תופעה מגעילה, לדעתי, ומעציבה מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
בשולי המריבות הגדולות
שירי יוסף,
13/01/05 13:14
| אוהב את הפקולטה לספרות, ולא מתעינינת במריבות של הגדולים.. ממליצה לכולנו לט לעסוק בזה ... פשוט לקחת לידיים ספרים טובים ולקרוא...גם בחוץ על הדשא. ''על חכמת הילד'' - ספר צנוע שמצאתי באקדמון - הצחיק וולהיב וריתק אותי מאד!!! יום טוב לכולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
תערובת של מים דלוחים ויין גרוע
טריסטרם שנדי,
13/01/05 04:22
| כמי שלמד בשני החוגים אני יכול לומר לכם בפירוש: החוג לתורת הספרות הכללית עולה רבות על החוג לספרות עברית בתל אביב ובסיכומו של דבר שניהם גרועים - כל אחד מסיבותיו שלו. החוג לספרות עברית מושך אוכלוסיה ברמת שלא זכאית אפילו לתעודת בגרות, קל וחומר לא לתואר ראשון וגם לא לתעודת הוראה (המהווה יעד לרבים מתלמידיו). המרצים דווקא אינם רעים וחלקם בעלי שם, אבל כשהתלמידים ברמת אפס, גם המרצה מושפע.
בחוג לספרות כללית ישנם כמה מרצים פנטסטיים בעלי שם בין-לאומי ורמת הלימודים גבוהה יותר, אם כי החוג הוא מעין קפיטריה חסרת חוט שדרה או כיוון. הרמה כבר אינה זו שהייתה לו בשנות השבעים - אז קנה את שמו בעולם. פרי, אפרופו, לא פרסם מחקר חדש כבר עשרים שנה בערך, וכמי שלמד אצלו שלושה קורסים אני יכול לומר לכם שהוא זרקן, מרבה להבריז ופשוט לא יודע ללמד. הוא גם נוטה לעכב חודשים או שנים ציונים על עבודות שהוגשו לו. בראשית דרכו, אגב, הוא פרסם כמה מחקרים פשוט מבריקים - אין שום מילה אחרת לתאר אותם. מה קרה לאיש? התרכך והתפנק בעולם העסקים. כבר לא אכפת לו מתלמידים והוא ממוקד בעיקר בשליטה שמקנה לה ראשות החוג - עכשיו החוג המועצם. הוא ודאי תופח כעת מרוב עוצמה הפועמת בעורקיו.
אגב, הוא משמש ראש חוג שנים רבות מאוד, אולי מעל עשר, בניגוד מוחלט לכללי תקנון האוניברסיטה ובצפצוף גמור על החוק.
החוג החדש יהלום את האגו המנופח שלו ואת תאוות הכוח ויהפוך, מן הסתם, לעוד בועה מנוונת ומנופחת בחשיבות. אני מופתע שמתוכנן סף כניסה למסלולים מסוימים - החוג הזה לא מעמיד שום דרישת כניסה בשום אופן שהוא כיום ורמתו בהתאם.
אך מי יודע? אולי דווקא כעת דברים ישתנו לטובה עם כניסתם של חיים חדשים ומרצים מו החוג לספרות עברית הידוע במבנה ההגיוני, יסודי ומאורגן היטב, להבדיל מן הכאוס הגמור בחוג לספרות כללית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה שטויות אתה מדבר
תלמיד נפעם,
17/01/05 09:06
| כנראה שלמדת בחוג לתורת הספרות הכללית לפני שנים רבות, אתה לא מעודכן... הקורס שלי אצל פרי (קריאה מקסימלית) היה המשמעותי ביותר בכל התואר שלי. קורס מסעיר. פרי, אגב, הפסיד בדיוק שיעור אחד במשך כל הסמסטר. והיחס שלו לסטודנטים היה מעולה, מכל בחינה. נדמה לי שהרבה שנים גם לא קראת כלום, כי המאמר של פרי על יוסל בירשטיין הוא 80 עמודים מבריקים ביותר, ששינו את כל קריאתי בבירשטיין. ואני מדבר על טקסט שפורסם לפני פחות משנה. אולי החוג לספרות עברית מצטיין בסדר וניקיון, אבל עובדה היא שהחוג לתורת הספרות הכללית תחת הנהגתו של פרי הוא חוג גדול ומצליח יותר, למרות שהוא קשה יותר. פרי הוא לא איש מנהלה, אלא דינאמו גדול, איש של עשייה ויצירתיות. אי אפשר לדמיין את חיי הספרות בארץ בלעדיו. מה שמניע אותו הוא כישרון ענק ומסירות טוטאלית לספרות. ומה מניע אותך, איש קטן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לך מושג מה אתה מקשקש
טריסטרם שנדי,
19/01/05 03:11
| אני סיימתי את לימודי התואר הראשון בחוג לפני שלוש שנים והתחלתי גם תואר שני עד שנשבר לי מהזרקנות של החוג ובעיקר מזו של פרי. נכון את ''מבוא לסיפורת'' אינו מפסיד כמעט אבל שאל תלמידים שלמדו אצלו את הקשקוש המזלזל שנקרא ''מבוא לתורת השירה'' או את אותו חירבוש שכבר פסק מללמד על ראסקולניקוב, אמה בובארי ולוליטה. כל שנה הוא מחליף את השם אבל לאחרונה נואש מן הקורס בכלל. בשנה שאני לקחתי אותו, הוא החמיץ - תקשיב טוב - יותר ממחצית השיעורים! אתה מבין מה אני כותב? יותר ממחצית השיעורים! וכל תלמידי הקורס היו עדים לכך. תלמידה אחת דרשה מן הדיקאן את כספה בחזרה וגם קיבלה אותו. את עבודת הסיכום ב''מבוא לתורת השירה'' הוא פשוט העתיק משנים קודמות ורק שינה את התאריך למעלה, זה היה בטיפקס אז היה קל להבחין בזה. כשניגשתי אליו לשאול אותו משהו על ההוראות, הוא הביט בדף כאילו לא ראה אותו מעולם ורק הפטיר ''ענה על השאלות בצורה משביעת רצון'' והלך. את העבודה בדק כמובן אחד המתרגלים שלו.
''יסודות הסיפורת'' של פרי נלמד בדיוק באותה צורה מאז פיתח את הקורס ב-68 ועדיין היום הוא מגמגם בשיעור. לך תשאל מרצים שלמדו אצלו ותראה מה יגידו לך. איך הוא לא מתבייש ללמד כל כך הרבה מאמרים שלו בקורס הזה תוך התעלמות ממה שהתחדש מאז? לך תראה כמה הדפים שלו מצהיבים משנות שימוש ונסה לקרוא שוב את הסיכומים שלך. המילה ''סכמה'' לא מפסיקה לחזור בחודש הראשון כמו איזו מנטרה.
את מאמרו של פרי על בירשטיין איני מכיר, ופה אתה צודק, אולם אני מדבר על מאמרים מחקריים שנהג לפרסם עד אמצע שנות השמונים ופסק. בכל מקרה, כמות פרסומיו בהווה אינה ראויה למעמדו. ואחרית דבר של ''לוליטה'' שאותה לא התבייש פשוט להקריא בשיעור (!) לא נחשבת.
נכון אי אפשר לדמיין את חיי הספרות בארץ בלעדי פרי, אבל החוג לתורת הספרות אינו ''חיי הספרות בארץ'' אלא מחלקה אקדמית שנועדה להכשיר ולהורות ואת זה היא עושה בצורה מחורבנת ביותר. אתה כנראה תלמיד מתחיל ואינך רואה את הדברים בפרספקטיבה של זמן וידע. כשתתעלה מעל לחירבושים ראשוניים כמו הקורס המבואי של פרי תבין בדיוק איפה החוג נמצא ואיפה הוא אמור להימצא.
הלוואי שהייתי לומד בחוג לפני שנים רבות כי אותן שנים, כמו שפרי מציין במאמר למעלה, היו טובות הרבה יותר מן החובבנות המגמגמת של החוג היום. תלמידים טובים רבים בחוג יגידו לך זאת גם כן.
מה שמניע אותי הוא תסכולי מן השנים ששרפתי בחוג, מן המעט שלמדתי לעומת מה שיכולתי ללמוד. היו בחוג גם דברים טובים אבל להם שאין להם כל קשר לפרי.
פרי הוא בדיוק איש מנהלה: חסר כל התייחסות לסטודנטים ולעתיד שלהם. אם הוא יוצר משהו הוא עושה זאת למען העצמת כוחו הפוליטי. נציגי הסטודנטים בזמני ניסו להיפגש עמו אבל הוא סירב בכלל לדבר עמם או להקשיב להם.
החוג מפורר, מנוון, חסר כל כיוון או מטרה, ותלמידים רציניים ומתקדמים בחוג יודעים זאת היטב. חכה כמה שנים ותגלה זאת גם אתה, תלמיד קטן ונפעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה אומר
התלמיד הנ''ל,
19/01/05 10:36
| אתה רוצה לומר שהתיאוריה של פרי, שמוצגת במבוא לסיפורת, לא התפתחה מאז 1968? היא הרי מתמודדת עם כל הגישות הכי אחרונות, של השנים האחרונות בעולם, אז כבר לפני 35 שנה הוא ניבא כל מה שיבוא והגיב על כך מראש? הוא גם נביא נוסף לכל? אתה מכיר את עבודותיו החדשות על התנך, על הלא מודע הפרוידיאני, על פרימו לוי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחח...
ט.ש,
19/01/05 19:59
| הגישות הכי חדשות, מה? אילו גישות הכי אחרונות בדיוק? גשטלט של שנות השישים? מבע משולב של שנות הארבעים? ואולי תאוריית הפערים שהוא העתיק מאינגרדן הפולני? או, ואולי ''נקודת תצפית פנימית'' או ''חיצונית'' שהוא העתיק מז'נט הצרפתי בשנות השישים?
את המחקר שלו על הלא מודע הפרוידיאני הוא מלמד כבר יותר מעשרים שנה וכך גם את המחקר שלו על התנ''ך, כך שאין פה דבר חדש. מסקרן אותי, אגב, ואולי תוכל אתה להשיב, היכן הוא פרסם את ממצאיו על התנ''ך ועל הלא-מודע הפרוידיאני? כי פרסום אקדמי הוא שמעמיד את המחקר במבחן אמתי ולא מה שנאמר לסטודנטים.
גם לי לקח כמה שנים לגלות בדיוק מהיכן הדברים לקוחים. אין לי דבר נגד פיתוח גישות קיימות, להפך, הדבר מבורך, אבל נא לא לבלבל זאת עם כח ההמצאה וגם לא היה מזיק לציין בפני התלמידים מהיכן הדברים לקוחים.
בוא, אמור לי אתה אילו תאוריות של פרי מתמודדות עם התאוריות הכי חדשות בעולם? בוא, פרט נא ואשכיל גם אני.
ואם התאוריה שלו התפתחה מאז 68 מדוע אינו מציג בפניכם את הגרסה המפותחת יותר של הדברים? ממתי מלמדים גרסה ראשונית של התאוריה ולא את הגרסה המעודכנת ביותר?
לנו הוא אמר במבוא לסיפורת שהוא זה שהמציא את המונח ''מבע משולב''. אז האמנתי לו אבל מאז גיליתי שהמונח היה קיים עוד לפני שפרי נולד. זה נכון גם לגבי גילויים אחרים שלו. שוב, אין רע בפיתוח הקיים אבל נא לתת את הקרדיט למי שזכאי לו.
אפרופו, אני סקרן, באיזה גיל הוא אמר לכם שהוא כתב את ''המלך במבט אירוני''? כל שנה המספר יורד. בזמני זה היה גיל 21.
פריצת הדרך האמתית של פרי היא בתפיסת קריאת הטקסט כתהליך דינמי, מה שהוא מכנה ''הדינמיקה של הטקסט הספרותי''. אם אתה אכן מעריץ גדול שלו, אמליץ לך על ספרו הפנטסטי ''המבנה הסמנטי של שירי ביאליק'' שהיה גם עבודת הדוקטורט שלו. שם תפיסה זו באה לידי ביטויה הגדול ביותר. הוא גם פרסם את הדברים באנגלית ובצרפתית ונדמה לי שגם בגרמנית. אבל מאז הדברים עומדים שם וזה בזבוז פשוט ענק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבזבוז כולו שלך
תמר ס.,
20/01/05 01:31
| שמקדיש שעות ארוכות לנסיון להוכיח משהו נגד פרי, במקום לטרוח ולברר, למשל, את ההבדל בינו לבין אינגרדן... או את הייחוד בגישתו שלו לעניין נקודת התצפית... וכן הלאה. אתה מציג את עצמך כמשכיל, זורק שמות, אבל הכל פוזה, בלי שום העמקה. אם לא שמת לב, מבוא לסיפורת הוא מבוא. לא יותר. בקורסי הבחירה אפשר לשמוע קצת יותר פרטים על הגישה של פרי לאינטרפרטציה, ולזכות להדגמות נפלאות שלה, שחלקן פורסמו ולחלקן לא. מן הסתם, אילו היה פרי איש-אקדמיה רגיל, היה לו פנאי רב יותר לפרסם את מחקריו החדשים. פועלו מקיף, כידוע, לא רק את האקדמיה במובן הצר (בכתיבת מאמרים לקומץ ''מומחים''), אלא גם את השדה הממשי של הספרות (בעריכה), ואת הנהגת החוג שאותו הקים בזמנו עם הרושובסקי. לדעתי מגיע לו פרס ישראל על מפעל חיים בתחום הספרות. ואגב, לא רק אני חושבת כך, לאחרונה קראתי ראיון שבו יגאל שוורץ (שאינו דווקא מאוהביו של פרי) אומר בדיוק את זה. אבל אתה, מה אתה יודע? מי אתה בכלל? מנפנף בצחצחות לשונך, מתהדר בידענות ריקה ותפלה, ואני בטוחה שתענה גם על התגובה שלי, כמו שענית באובססיביות על כל האחרות, שמשום מה כולן מלאות אהדה, הערכה, ואפילו אהבה, לפרופסור פרי. ומי אוהב אותך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
עדיף בירושלים
זיגמונד,
גבעתיים,
08/01/05 12:05
| בחינה של תוכניות הלימודים בחוג לספרות כללית באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל אביב מגלה שהראשונה טובה ומעניינת יותר. לדעתי, בכל אופן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת כלום
שאול,
08/01/05 13:30
| אל''ף, החוג בתל אביב הוא חוג לתורת הספרות, ולא לספרות כללית בלבד, וזה הבדל גדול. בי''ת, מהשנה הבאה החוג לספרות בתל אביב יציע מה שאף חוג אחר לספרות בארץ לא מסוגל להציע: תואר ראשון במקצועות הספרות - כתיבה, עריכה וביקורת, תרגום! זאת בנוסף לתוכניות הלימוד בספרות עברית, ובתורת הספרות וספרות כללית. וגימ''ל, אין לך עדיין שום מושג איך תיראה תוכנית הלימודים במסלול לתורת הספרות וספרות כללית, כי האיחוד בין החוגים, והקונפדרציה עם החוג לצרפתית, יאפשרו מן הסתם להעשיר אותה. אז איך אתה יכול להשוות עם התוכנית בירושלים? איך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לשאול
ויליאם שייקספיר,
סטרטפורד,
08/01/05 21:08
| אפשר ועוד איך להשוות בין שני החוגים, גם אם בירושלים מדובר בספרות כללית ובתל אביב בתורת הספרות. קודם כל, האוניברסיטה העברית משתווה ואף עולה על מקבילתה התל אביבית. שנית, באוניברסיטה העברית פועל ''בית הספר לספרות'' שמציע מגוון קורסים בתורת הספרות לתלמידי החוגים הספרותיים השונים. שלישית, המרצים בירושלים, כמו גם מגוון הקורסים הספרותיים המוצע, הם הטובים בארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן בירושלים
טריסטרם שנדי,
13/01/05 21:53
| יש מה שאין בתל אביב: שילוב של קורסים שונים בחוג לספרות כללית. רעיון פשוט כזה, שמקובל בכל העולם, לא קיים ממש בתל אביב. אמנם ניתן לבקש לעשות כמה שעות בחוג אחר כבקשה מיוחדת אבל בירושלים זה ממש בתוך הידיעון כחלק מן המערכת. בתל אביב נמנעים מכך אולי מסיבות של כוח או כסף: יותר תלמידים בקורסים של חוג אחר פחות תלמידים בחוג לספרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המציאות לא מתאימה לתיאוריה שלך
א. זוהר,
18/01/05 19:58
| רוב הקורסים בחוג לתורת הספרות הכללית מפוצצים בתלמידים, כולל תלמידי חוגים אחרים. ואין, כמובן, שום בעיה לקבל אישור לשבת בקורס של חוג אחר, אם הוא רלוונטי ללימודי הספרות. החוג בתל אביב דווקא מאוד גמיש בעניין הזה. אבל מה שאני לא קולט הוא איך יכולת לפספס כל כך בגדול את תוכן הכתבה: אתה לא מבין שמוקם כעת חוג חדש? עם תוכניות לימוד חדשות? עם מבנה אחר? וגם עם יותר אנשי סגל? ויותר קורסים? אם ההכשרה הירושלמית שלך כה מצוינת, איך זה שכושר הבנת הטקסטים שלך כה ירוד?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המציאות מתאימה מאוד לתיאור שלי
טריסטרם שנדי,
19/01/05 03:24
| נכון הקורסים בספרות מפוצצים בתלמידים - מה שמביא לצניחת הרמה כמובן, כי כל אחד יכול להיכנס, והגיוון אינו יוצר ''דיאלוג צבעוני'' אלא חוסר דיון בכלל. נכון ניתן לבקש אישור ללמוד קורסים של חוגים אחרים, אבל חוג טוב יכוון את תלמידיו לקורסים כאלה ויציע אותם להם על סמך שיקולו המנוסה - ולא יצפה שהם ידוגו קורסים שנראים להם מתאימים. מה יודע תלמיד מתחיל מה צריך לדעת? בשביל אנחנו באוניברסיטה ולא לומדים לבד בספרייה? איפה ההכוונה שהם אמורים להעניק? יתה מזו, חוג טוב יכריח תלמידים למוד קצת בחוגים אחרים כדי לראות סוג אחר של לימוד ולכסות תחומים שאינם נמצאים בחוג.
הבנתי את הכתבה היטב ודבריי נגעו לחוג כפי שהוא כיום. אתה לא מבין מה אתה קורא? וכפי שהניסיון מלמד, אם פרי עדיין ראש החוג, מה שישתפר זה הכיוונים שהוא רוצה לפתח - כתיבה וביקורת - ולא שאר תחומי הלימוד: טקסטים ותאוריה. מה זה ''ספרות כללית'' בכלל, אתה יודע? מלמדים את זה בחוג? מה זו ''ספרות השוואתית'' אתה יודע? מישהו הגדיר את זה פעם באיזה קורס מבואי? לא בזמני וסביר גם שלא כיום. זה מדגים היטב איפה החוג הזה פגום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שייקספיר, מה נבהלת?...
שאול,
08/01/05 21:45
| אני מבין שאתם חשים מאויימים שם בירושלים השמרנית... אל תדאג, יש מספיק תלמידים לכולם... אגב, גם בתל אביב יש עוד ''חוגים ספרותיים'' מלבד החוג החדש לספרות, וכאן השבתי להשוואה המופרכת שנערכה בין החוג החדש לספרות לבין החוג לספרות כללית באוניברסיטה העברית. מופרכת, כי הכותב כלל לא ראה את התוכנית של החוג החדש, כשם שלא התייחס לחידושיו העיקריים של החוג, הלא הם מסלולי מקצועות הכתיבה הספרותית, שאין להם מקבילה בירושלים, ולא משנה כמה סאלטות באוויר נבצע עכשיו. באשר למרצים, אני זכיתי בתל אביב למרצים מעולים ביותר. אולי גם אתה זכית למרצים טובים בירושלים, לא אחלוק על כך, כי אני לא יודע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
רגיעה
המרגיע,
רוגעלנד,
08/01/05 08:07
| על מה המהומה?
באקדמיה - ובמיוחד במדעי ה''רוח'' - ישנם כיום רק פוליטיקאים אנשי עסקים, כך שכל ה''שינויים הקיצוניים'' ושאר התרחשויות מסעירות אינם חורגים מאלה הבאים עלינו בעקבות חילופי שילטון ומיזוגי תאגידים למיניהם...
זה הכל, לא יותר מזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
סוף סוף
ג''ם,
07/01/05 23:35
| יהיה אפשר להכניס את ''צעירי הצעירים'' של כתב העת המצפוני היחיד בישראל ולאייש את משרות ההוראות הבכירות המחכות לזה שיאסוף אותן כאסוף ביצים עזובות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתוסכלי העולם לא מפרגנים
א''ל,
08/01/05 00:04
| לא רק אתה קיים, ולא רק המשרה שלא קיבלת היא השיקול שאמור להדריך את האוניברסיטה בהחלטותיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
בין לבין כל המלחמות
גידי,
07/01/05 14:40
| ספר קטן וחכם ומצחיק - יופי של דבר
במקרה מצאתי
על חכמת הילד-
מנשה ברק
גם ספרות במיטבה גם רעיונת וגם המממ.. החיים עצמם - ממש כאן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי תפסיק כבר לזבל את הרשת...
מתוסכל,
12/01/05 08:46
| בהמלצה המזוייפת הזאת. יום אחד (כמעט באותו יום) צצו בכל מיני פורומים וכל מיני אתרים מגוונים אחרים המלצות לספר ה''נפלא'' הזה, חכמת הילד. ההנחה שלך שהגולשים ברשת מטומטמים מספיק בכדי לחשוב שהספר הזה גורף אהדה ספונטנית מקומית בזמן ובמרחב, היא מגוחכת. הפרסום מהסוג הזה מזמן כבר עבר את גיל התמימות.
אה כן, ואין סיכוי שאני אגע בספר הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
הכל בלה בלה.
מתמצא,
07/01/05 04:40
| אוניברסיטת תל אביב היא קן עקרבים עשן באינטריגות ומאבקי כוחות. זו ציטטה מפיו של אחד המרצים הותיקים מאד, שאינו עוד בחוג לספרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואולי מאז שעזב אותו מרצה ותיק
מתמצאת,
07/01/05 11:56
| פחתו האינטריגות? בדרך כלל האנשים הכי תככנניים הם אלה שהכי אוהבים להגיד שבאוניברסיטה הכל אינטריגות ומאבקי כוחות. אולי בגלל המרצה הותיק הזה שמשמיץ את החוג שלו התעכבה התוכנית של איחוד החוגים? אולי הוא לא היה יכול לסבול את הרעיון שתלמידיו ישוו אותו פתאם למרצים מלהיבים ממנו? יש כאלה שיודעים רק להשמיץ ולעשות בלה-בלה, ויש למזלנו כאלה שיודעים להזיז דברים ולהכניס רוח חדשה לפקולטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
בתואר השני בתורת הספרות
דנה,
06/01/05 23:37
| כפי שהוא כיום באמת אין מספיק קורסים. התואר הראשון היה נפלא, ואני מקווה שעכשיו (בעקבות האיחוד בין שני החוגים לספרות) גם התואר השני יוכל להציע מבחר משמעותי של קורסים טובים. בכלל, האיחוד נראה לי רעיון טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עיקר החידוש הוא דווקא
שלומי,
07/01/05 02:15
| בתואר הראשון, למיטב הבנתי. למרות שאת צודקת, מהאיחוד הזה נובע גם מגוון עשיר יותר של קורסי מ''א. בחירה בין יותר אופציות, אם אינני טועה. על הניר (המסך, ליתר דיוק) זה נשמע מלהיב, נקווה שהמימוש יצדיק את הציפיות...... אני אומר את זה כי תכננתי להירשם בשנה הבאה לתורת הספרות הכללית..... אז עכשיו אני נרשם לחוג לספרות? למסלול לתורת הספרות הכללית? דווקא המסלול לעריכה וביקורת נשמע מאוד מפתה..... לא יודע......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסלול הביקורת הוצג כהכי יוקרתי
ל"ת
99,
08/01/05 12:57
| |
 |
4.
הידיעה החיובית הראשונה
מיקי,
תל אביב,
06/01/05 17:47
| על אוניברסיטת תל אביב מזה שנתיים. כל הזמן מדווחים לנו שהיא קורסת, שהגירעון גדל, שסוגרים חוגים, שמפטרים דוקטורנטים... חוג חדש לספרות, שרוצה להשפיע על התרבות הספרותית בארץ, פירושו שאחרי השקיעה הגדולה מתחיל לצמוח שם משהו טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
הפילפל של פרי
אניס,
06/01/05 14:11
| מוסיף, כתמיד, הרבה טעם לפקולטה. בין כל החוקרים המנותקים והמשוקעים במחקריהם הלא-חשובים, בא איש עם יצירתיות ודמיון ומחולל מהפכה קטנה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אם בידרמן המקסים בעד האיחוד
סטודנטית,
06/01/05 13:40
| גם אני בעד. מדובר באיש נהדר ומרצה בחסד עליון, שכל מה שנגע בו אי פעם - השתפר פלאים. והוא כבר ניהל כמה וכמה מערכות גדולות באוניברסיטה. אני אומרת לכם, הפקולטה למדעי הרוח בתל אביב נמצאת סוף סוף בידיים טובות! בידרמן, בהצלחה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא קוראים לך במקרה רחל?
סטודנט,
07/01/05 04:37
| כמו לאחותו של בידרמן? הנ''ל פוליטיקאי הרבה יותר מפילוסוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל פוליטיקאי חכם
טלי,
07/01/05 11:46
| מי אני או אתה שנשפוט איך הוא כפילוסוף? מה שאני יודעת זה ש''מבוא להודית'' שלמדתי אצלו היה תענוג צרוף. אבל כאן הוא מוזכר כדיקן - לא כפילוסוף, ולא כמרצה. אתה יודע איזה דיקן גרוע היה לפקולטה בארבע השנים הקודמות? לתפקיד הזה לא צריך להיות פילוסוף, אל אדם עם כושר עשייה וכושר החלטה, והייתי אפילו אומרת עם חזון. וחובה להיות פוליטיקאי טוב, אחרת לא תצליח להשיג כלום. השינויים הדרמטיים בחוג לספרות מדברים בעד עצמם, כל הכבוד לבידרמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
זה בפירוש הדבר הנכון
נועם,
06/01/05 13:06
| באוניברסיטה, שהיא בדרך כלל מוסד מאוד שמרני שנמנע משינויים, צעד כזה הוא די מהפכני. אין לי ספק שזה הצעד הנדרש, הרי בחוג הקיים לתורת הספרות הכללית לימדו תמיד גם ספרות עברית ובחוג הקיים לספרות עברית ניסו ללמד גם תאוריה של ספרות. כחוג אחד עם מסלולי לימוד שונים, הם יוכלו להציע תוכניות לימוד יותר מגובשות בשני התחומים הללו. והמסלול למקצועות הכתיבה הוא פשוט מתבקש.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|