 |
43.
תזה
עופר,
10/10/04 11:16
|
מעניינת. אני מרווה שנשמע בעתיד גם על אספקטים אחרים של התרבות הפופולארית, כמשתמי מהמילה (המצוינת אגב) פופונ'רול. GOOD JOB
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
אני
טלילה,
09/10/04 23:18
|
היפית זקנה ואני גאה להיות.אחת מנגניות גיטרת אוויר מהטובות בעולם. תודה שהכרת את סגנון הנגינה המיוחד הזה. בעלי, אגב, בסיס אוויר מצוין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
כתבה נהדרת
בר,
09/10/04 13:16
|
מתי נשמע על השורשים השחורים של הרוק? משם הוא בא לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
קרבות
גלי,
08/10/04 18:43
|
התרנגולים בין חובבי הרוק מזכירים לי את השאלה המציקה לכל גבר של מי גדול יותר שלי או שלך? אמנות היא דבר סוביקטיבי, אין כזה דבר ביקורת אוביקטיבית. אפשר להעריץ אץ ג'ימי פייג' או גארי מור או אריק קלפטון. מה שחשוב זה המוזיקה לא הריייטינג האישי של נערים מתבגרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
שאלה
אפרת,
08/10/04 12:17
|
|
 |
מהשבוע בימי חמישי
ל"ת
UL,
11/10/04 15:37
|
|
 |
38.
שמענו
יורם,
לונדון,
08/10/04 08:34
|
את החדשות הנוראות ואנחנו מקוים שאף אחד מכם, במדור הנפלא שלכם, לא יצא לחופשת סוכות בחג. שהאסונות ייפסקו ונוכל לקרוא רק על סקס ורוקנ'רול. אוהב אתכם יורם רגב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
אחלה כתבה
איציק,
08/10/04 07:13
|
|
 |
36.
תמיד כף לקרוא אותך ד''ר לוטן
אריק,
08/10/04 02:06
|
|
 |
35.
באתי
יובל,
08/10/04 00:11
|
לכאן מהחדשות על טאבא. כמה מרענן, משעשע ומסיח את הדעת מהצרות האמיתיות. בואו נתווכח קצת על גיטריסטים במקום לראות את המציאות של שנות האלפיים. ימי הזוהר של הרוק נראים כמו חלום רחוק לעומת היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
שכחת את גרי מור
אריסטו,
07/10/04 23:03
|
למרות הכותרת, סדרת כתבות מצויינת!! המוזיקה מתה אי שם באמצע שנות ה-80, טוב להיזכר בימים שעוד הייתה מוזיקה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא קצת מתקתק לא?
ל"ת
אפלטון,
08/10/04 00:35
|
|
 |
33.
בקשר ל #18, גיטרות אחרות
עוזי,
07/10/04 21:00
|
איך נקראת הגיטרה שמנגנים עליה שטוחה, כאשר פני הגיטרה כלפי מעלה?
ואיך נקראת הגיטרה השולחנית?
שתיהן כמובן נותנות את הצליל החלומי של הקאנטרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הן נקראות
קאנטרי ג'ו,
08/10/04 01:04
|
|
 |
לא נכון, רק בדקתי אתכם
מי רוצה לנסות?,
USA,
08/10/04 07:26
|
חוץ מזה שכותבים Pedal Steelלא Peddle , זאת מלה אחרת לגמרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מודה בהכנעה
קאנטרי ג'ו,
08/10/04 08:20
|
|
 |
Pedal = דוושה
עוזי,
USA,
08/10/04 16:07
|
המלה היא Pedal כמו פדאל דוושה. כפי שאתה כותב Peddle , פרוש המלה הוא למכור, וזה בכלל לא לענין. חוץ מזה שאתה בכלל לא מתמצא בקאנטרי, למרות השם שלך. מישהו יודע בכלל מיהם זמרי / זמרות הקאנטרי המובילים היום? והחידון נמשך: מה שם הגיטרה שמנגנים עליה שטוח, כשפני הגיטרה, המיתרים, כלפי מעלה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תוספת
דן,
09/10/04 00:58
|
וגם אתה, וחוץ מזה יש לי הרגשה שלימור ועוזי זה אותו הדבר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בגלל שהיא פלצנית מתנשאת
ל"ת
דן,
09/10/04 00:49
|
|
 |
אפילו לגבי הגיטרות
עוזי,
08/10/04 23:30
|
|
 |
לימור צודקת בקשר לקאנטרי
עוזי,
08/10/04 23:28
|
|
 |
אם אנחנו
שרה,
08/10/04 22:36
|
כל כך פרימיטיביים מה בדיוק מושך אותך לאתר אינטרנט ישראלי? געגועים לבת ים? You can take Limor out of Bat Yam but you can't take Bat Yam out of Limor
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הידד
אסף,
08/10/04 22:25
|
לימור. נסעת לאמריקה? כל הכבוד באמת. תשלחי גלויה למפגרים בארץ כשתגיעי למאדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבורות חוגגת
לימור,
USA,
08/10/04 21:21
|
בארץ הם חושבים שווילי נלסון ודולי פרטון זה הקאנטרי היום. האמת היא שהם כמו שמשון בר-נוי ויפה ירקוני של הקאנטרי. כמו כל דבר אתם בפיגור של 20 שנה. זה שאתה, קאנטרי ג'ו, חיית פעם בארה''ב לא בדיוק עוזר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואללה עוזי
קאנטרי ג'ו,
08/10/04 19:05
|
אתה צודק בקשר לאנגלית, אבל תנמיך בבקשה את הטון. אני יודע אנגלית, וגם אני חייתי בארה''ב, וקורה שבנאדם מתבלבל, אז עזוב את משחקי האגו, או כמו שאומרים בעברית אל תתפוס תחת ולך תשמע קצת קאנטרי. ואגב, אין לי כוח לחידונים, אבל אני מאחל לך שמישהו אחר יישתתף במשחק במקומי. כל טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
שכחת את פייג' ובלקמור
ל"ת
ג'ימי וריצ'י,
07/10/04 20:28
|
|
 |
צודק 100%
ל"ת
גיא,
31/10/04 21:26
|
|
 |
31.
חדשות מעניינות
כתבנו בצפון,
07/10/04 19:35
|
Q מגזין רומז: ייתכן איחוד של פינק פלויד הקלאסיים, כלומר עם רוג'ר ווטרס ודייויד גילמור (שכבר לא מדברים 20 שנה). אם זה נכון, זה יהיה גדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש בשביל מה לחיות!
ל"ת
הגולש הלוחש,
08/10/04 02:56
|
|
 |
30.
כמה טוב שבאת הביתה
דור,
07/10/04 18:29
|
כלומר כמה טוב שחזרת לכתוב על מוזיקה. חסרת. סגנון הכתיבה שלך הוא רוקנ'רול במילים. מגניב, חכם וסקסי. אני אפסיק כאן כדי לא לנפח לך את האגו אבל אני מחכה להמשך. חג שמח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
תירגעו בנים
דליה,
07/10/04 17:51
|
it's only rockn'roll הכתבה מדברת גם על סקס. איך זה שאף אחד מכם לא מתייחס? אותי למשל זה הרבה יותר מעניין מאשר מי יותר טוב ג'ימי גרסייה או אריק פייג'. אני בעד פינת ''רוקופידון''. מחכה לתגובותיכם. נערת הרוק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מערבבים שמחה בשמחה
ROCKY RACOON,
08/10/04 01:23
|
אני בהחלט מסכים איתך שסקס הרבה יותר מעניין מגיטרות. כשלעצמי אני אוהב את שניהם אבל מעדיף כל אחד לחוד, כלומר סקס בלי מוזיקה, או מוזיקה בלי סקס - יותר קל להתרכז בדבר אחד. לי בכל אופן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני דווקא
אלי,
08/10/04 02:37
|
מעדיף עם מוזיקה ברקע. כפי שכבר הגבתי בכתבה הקודמת the great gig in the sky מתוך dark side of the moon הוא הקטע הסקסי ביותר בתולדות הרוק, לטעמי כמובן... the best fuck music ever
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
free bird-lynyrd skynyrd
רוני ואן זאנט,
ארה''ב,
07/10/04 12:17
|
מי שלא שמע/ראה מומלץ מה שקולינס,גיינס ורוסינגטון עושים שם לגיטרות זה לא יאמן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
free bird
דרור,
07/10/04 13:17
|
אחד השירים בעדולים בהיסטוריה של הרוק. הלהקה עצמה - חבל שנגמרה כל כך מהר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
שכחת את ג'ף בק, ידידי
ל"ת
וג'ימי פייג',
07/10/04 08:33
|
|
 |
לא שכחתי את ג'ימי.
ul,
07/10/04 13:47
|
דווקא הזכרתי אותו אם אני לא טועה. בקשר לג'ף, נןרא נורא אהבתי אותו פעם, אבל מסיבות שאינן ברורות לי הוא נעלם. תקן אותי אם אני טועה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ג'ף חזר
פיטר,
רעננה,
08/10/04 01:48
|
http://www.cdbaby.com/cd/jeffbecktrib באתר הזה תוכל לשמוע דוגמאות מאלבום מחוה לג'ף הגדול בשם REWIRED הוא באמת נעלם לאיה זמן אבל חזר והופיע ב CROSS ROADS GUITAR FESTIVAL של אריק קלפטון וב1999 היה לו אלבום אינסטרומנטלי בשם WHO ELSE
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
בשתי מלים: AL DIMEOLA !!!
הגדול מכולם!,
07/10/04 06:02
|
הגדול מכולם! בשתי מלים: AL DIMEOLA !!! הנדריקס, פייג', קלפטון, מסוממים חסרי השראה ואיטיים איימים לעומתו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
איך מגיעים לכתבות הקודמות?
ל"ת
דורית,
07/10/04 02:30
|
|
 |
אז ככה...
אריאל,
חיפה,
07/10/04 08:59
|
עולים למפלס של ראש הכתבה. בצד הכתבה, בקו אחד עם שמו של אורי לוטן, מצויה תיבה ''חפש עם google''. הקלידי לתוכה אורי לוטן ולחצי על ה-. זהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגיוני יותר
ענבל,
07/10/04 19:15
|
או שאפשר פשוט ללכת ימינה מהציטוט הגדול באדום וללחוץ על ''סקסמים ופופנרול- עוד...''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
סאטריאני הגדול מכולם אחרי הנדר
ג'ימי,
06/10/04 21:19
|
אחרי הנדיקס סטריאני הגדול מכולם
אולי מישהו ישים כאן קישור לטריי אנסטסיו שלא שמעתי עליו ואשמח לשמוע אותו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יכול
פיש,
07/10/04 01:33
|
לשמוע עשרות קונצרטים של פיש ושל טריי אנסטסיו סולו, בחינם ב nugs.net מומלץ מאד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
treyanastasio.com
ל"ת
קישור,
06/10/04 23:34
|
|
 |
23.
מה זאת ההטעייה הזאת עם הסמים?
ירוק,
06/10/04 20:34
|
מביאים את הנדריקס אומרים סמים ומספרים לך סיפורים לא מענינים גם העגלה הייתה פעם המצאה מגניבה יא זקן חבל שבגלל האיידס זה הכל פאסה אלא אם כן אתה עם חברה שלך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אין עליך לוטן
ריקי,
06/10/04 19:54
|
כמה חבל שאי אפשר ללוות את הכתבות שלך בפס קול המתאים. אני מחכה בקוצר רוח לכתבה על המלכה ג'ניס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
To my main man Uri (with U
DA ALI G,
REZZPECKT,
06/10/04 19:40
|
Other than not mentioning the English Chef Mark Knopfler, really great article! Your writing feels free spirited like Jimmy Hendrix’s guitar solo for the Star Spangled Banner. If you can choose the best guitar solos ever, what those solos will be
הגב לתגובה זו
|
|
 |
sorry about MK
ul,
07/10/04 13:44
|
he is definitely a competent picker and a god jewush boy. As for solos, I wrote you last night but for some reason it didn't get thru. I slept over it, there too many to mention but all time favorite solo is Jerry's at Boston 9-24-91 at the en of Standing on the Moon - simply celestial!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
שימו לב
יהווה,
פה ושם,
06/10/04 19:30
|
מכיוון שאני מוזכר בכתבה (בשם המגוחך אלוהים) אני מרשה לעצמי להגיב למרות שבדרך כלל אני לא עובד בשבתות וחגים, מה שגם אומר שזה הזמן הכי פחות מתאים להתפלל אלי. לגבי הגלולה למניעת הריון, הרעיון שאני נגד הוא מצוץ מהאצבע. אני בעד כל דבר שיאפשר ליצירי כפי (אתם) ליהנות מהחיים כמה שאפשר. כל מי שאומר לכם אחרת משקר. לגבי הויכוחים על גיטריסטים, אני מציע לכם לעזוב את זה ולהתרכז בדברים החשובים באמת. לגבי הדברים החשובים באמת, אל תשאלו אותי מה הם, כי אני לא אוהב שאלות פרובוקטיביות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היתכן?
היילה סילאסי,
07/10/04 06:17
|
|
 |
yeah man
Jah,
07/10/04 14:38
|
it sure is me- what's all this talk about guitars can u tell me?.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
מתי הכתבה על הנדריקס?
ל"ת
ליאון,
06/10/04 18:44
|
|
 |
18.
לא כל כך מדוייק! שעור בהסטוריה
הידען הגדול,
06/10/04 18:17
|
1. ליאו פנדר התחיל בלייצר מגברים ולא גיטרות. הגיטרות הראשונות שייצר בשנות השלושים היו לנגינה על הבירכיים (LAP GUITAR). גם הגיטרות ''הספרדיות'' שלו (TELECASTER STRATOCASTER) שימשו לנגינת COUNTRY על הברכיים (ולכן כל המפתחות בגיטרות פנדר ערוכים בטור בצד העליון ולא בשלשות כמו בגיבסון)
2. הוא אהב מוזיקת COUNTRY ורב הנגנים עמם עבד ופיתח היו נגני COUNTRY מפורסמים. ומכאן הצליל המפורסם שלו שכ''כ מזוהה עם מוזיקת הCOUNTRY. הוא לא אהב רוק!
3. לפני הBROADCASTER קראו לה ESQUIRE. בינה ולבין הTELECASTER הייתה הNOCASTER
4. לא לס-פול המציא את הפיקאפ הראשון שלו, אלא מהנדס אחר שעבד בGIBSON (שהשתמש במיקרופון מטלפון) אך זה נזנח בארון. לס פול ''גילה'' את זה שנים מאוחר יותר.
5. ליאו פנדר המציא את גיטרת הבאס! לפני כן כלם היו מנגנים בקונטרה בס ענק! ואף אחד לא האמין שאפשר לנגן באס עם SOLID BODY.
6. פנדר התייחס למגבר והגיטרה ככלי אחד, והמציא המון פטנטים למגברים שלו כמו ה''משוב השלילי'' מן הרמקול להשגת הצליל עם PRESENCE וגם הREVERB המדהים שלו!
ועוד ועוד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לידען הגדול
Caseyjones,
ר''ג,
06/10/04 19:48
|
כל מה שציינת לא עומד בסתירה למה שכתוב במאמר , למעט הנקודה הראשונה שלך שאין לי מושג מאיפה הבאת את זה , האם תוכל לעזור לי ??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על הברכיים?
גיורא,
07/10/04 15:36
|
סטרטוקסטר וטלקסטר לנגינה על הברכיים? כנראה שהאנטומיה שלך מאד חריגה אם אתה חושב שזה אפשרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וודאי! זו עובדה היסטורית! למד!
הידען הגדול,
07/10/04 18:21
|
אתה מתווכח עם העובדות ההסטוריות רק בגלל שאתה לא מעורה ועדיין מחשיב את עצמך וחושב שבגלל שלא שמעת על זה אז זה לא היה. קצת צניעות לא תזיק לך, ותלמד יותר! הLAP GUITAR היו פופולריות בין נגני הCOUNTRY עמם עבד ליאו ועבורם פיתח את גיטרות הLAP שלו ואת ה SPANISH GUITAR שלו כלומר הEASUIRE וכו''. הוא ייעד את הSPANISH GUITAR לנגינה על הברכיים וגם בעמידה. יש עדיין נגני COUNTRY שמנגנים בTELECASTER על הברכיים, גם אם לא שמעת על זה... המפתחות בגיטרות החשמליות של ליאו מסודרות בטור אחד כדי לאפשר גם למנגן על הברכיים לכוון אותן... אז הנה למדת משהו שלא ידעת ונדמה לך שבגלל זה הוא לא ייתכן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לידען הגדול
סלוצקי,
07/10/04 19:37
|
אתה צריך לבדוק את המקורות שלך. אתה ידען הרבה יותר קטן ממה שנדמה לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לסלוצקי הקשקן, לא שמעתי ממך
הידען הגדול,
07/10/04 23:59
|
לסלוצקי הקשקן, לא שמעתי ממך בעל ערך, חוץ מזה שכואב לך לפרגן! קודם נסה לענות על השאלות שלי... ולידיעתך המקורות שלי הם אנשים שהיו מאד קרובים לליאו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אסביר לך רק אם תבקש יפה!
הידען הגדול,
07/10/04 01:43
|
וגם תפרט מה בדיוק לא ברור לך...
חלק מן הנקודות כן עומדות בסתירה, אם תטריח את עצמך לחשוב במקום להתחצף למלומדים... כי בכתבה יש משפטים שגויים כגון: 1. ''בנה ליאו פנדר, שמעולם לא למד לנגן בגיטרה'' - לידיעתכם ליאו פנדר ניגן בסקסופון!
2. ''הברודקסטֶר, האבטיפוס לגיטרות השטוחות'', לא, זו הייתה הESQUIRE!
3. ''קצת יותר מאוחר בנה פנדר את המגבר הראשון''... לא מדוייק כי הוא בנה קודם מגברים ואף סיפק שרותי הגברה רק אח''כ התחיל לבנות גיטרות.
4. המשפט ''יכול לשפר את הצליל של גיטרות אקוסטיות'' אינו מדוייק, משום שליאו פנדר התמקד בפיקאפ מגנטי ולא אקוסטי כמו כלם לפניו!
5. גדולתו של ליאו פנדר הייתה בכך שהוא גרף עימו והעלה את הרמה של כל התעשיה הניילווית כגון הרמקולים של JENSEN, יצרני השנאים SCHUMACHER, ויצרני שאר הרכיבים האלקטרונים בהם השתמש!
והנה שאלה לידענים האחרים: כמה עיניים היו לליאו פנדר?
מי המציא את המתקן להזנת תקליטים בפטיפונים של RCA?
מי היה קאופמן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנת הנקרא
אבי,
07/10/04 13:29
|
נראה לי שזו הבעיה שלך. אני מעתיק קטע מהתגןבה שלך, בבקשה: בכתבה יש משפטים שגויים כגון: 1. ''בנה ליאו פנדר, שמעולם לא למד לנגן בגיטרה'' - לידיעתכם ליאו פנדר ניגן בסקסופון! אז מה לא נכון פה. כתוב שהוא לא לא ניגן בגיטרה לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון! ליאו ניגן בגיטרה!
הידען הגדול,
07/10/04 18:31
|
כתוב שהוא לא למד לנגן, והנה אתה לא הבנת נכון את הנקרא וכתבת שהוא לא ניגן בגיטרה... אז לידיעתך אפשר לא ללמוד ועדיין לנגן. בכל אופן, ההערה שלי הייתה במסגרת חידוד הפרטים, שבניגוד למה שנרמז בכתבה, לליאו היה רקע מוזיקלי במידה מסויימת. ומה שחשוב מכל הוא שהייתה לו שמיעה מוזיקלית וחזון מוזיקלי ליצור סאונד מדהים מרענן ומדוייק שכ''כ מזוהה עמו ועם מוזיקת הCOUNTRY! לא ענית על השאלות ששאלתי! אז הנה עוד שאלות,
למה ליאו מכר את המפעל לCBS?
מי היה דון רנדל?
כמה ילדים וכמה נשים היו לליאו פנדר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מעניין
דליה,
06/10/04 18:07
|
שרוב המגיבים הם גברים, וכולם מגיבים לגבי הגיטרות. כנראה שצדקת בקשר לגבריותו של הרוק. אני דווקא הייתי רוצה לדעת יותר על מרגרט סנגר. חוץ מזה, נהניתי כתמיד. אתה כותב נפלא אפילו אם כמה משוגעי גיטרה חושבים שאתה לא מדייק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מינו של הרוק
ענבל,
07/10/04 19:06
|
אני לא אקרא עכשיו שוב את כל הכתבה כדי לוודא, אבל נדמה לי שנאמר שהגיטרה היא גברית ולא הרוק. אמירה כזאת אני יכולה לקבל, (למרות שאני לאו דווקא מסכימה) אבל הרוק גברי?! הא! ואגב, הסיבה שכולם מדברים על הגיטרות היא שהגלולות נועדו רק לעזור להבין את התקופה וההשפעה על הרוק. ספציפית, למי איכפת?...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לך אכפת
ליאון,
09/10/04 01:11
|
|
 |
לדליה 17
אורי לוטן,
07/10/04 14:05
|
אישה אגדית. השפיעה על חיי כולנו. יש עליה מספיק חומר בנט אבל זו התחלה רצויה www.nyu.edu/projects/sanger/About
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
super session
המלצה,
06/10/04 17:41
|
של מייק בלומפילד, אל קופר וסטיבן סטילס הסשן הגדול בהיסטוריה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
הגיטרות הכי יקרות הן של קלפטון
גזבר הגיטרות,
06/10/04 17:30
|
בלקי נמכרה ב2004 ולא ב99, בראוני נמכרה ב99 בחצי מיליון. במכירה הגדולה שנעשתה השנה נמכרה הגיבסון ES 335 מימי קצפת העליזים בלמעלה מ850,000 דולר, והמרטין מהאנפלגד בסכום דומה. סך מכירות 88 הגיטרות והפריטים שנמכרו המכירה עולה על 8 מיליון דולר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הנתונים על המכירות הם אף פעם..
Caseyjones,
ר''ג,
06/10/04 19:52
|
לא יהיו מדוייקים, מחיפוש באינטרנט לגבי הנושא עולה שהמספרים לא מדוייקים אף פעם והדיווחים לגבי המכירות הם דיי סותרים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
לא בשביל לעורר כאן ויכוח
קמרשהלור''ל,
קריות,
06/10/04 17:22
|
אבל משולש עם ג'רי גארסיה? הבנו שאתה חובב של הדד אבל כעיתונאי תכתוב בלי שיחוד. אם היית אומר מרובע עם בק פייג' קלפטון והנדריקס הייתי מסכים איתך ועם כל הכבוד טריי אנסטסיו הגיטריסט רוק הכי מוערך היום? מאיזו פלנטה הבאת את העידכון הזה? בחצי שנייה אני אשלוף לך גיטריסטים שמוערכים יותר ועובדים היום טרי אנסטסיו? נו באמת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
jerry is the greatest
ל"ת
עמית,
06/10/04 18:25
|
|
 |
גרסייה
אבנר,
חולון,
06/10/04 18:57
|
הכי פחות מסחרי. קלפטון חזר לעצמו אחרי שנים של מיינסטרמיות מבישה. הנדריקס זה הנדריקס וג'ימי פייג', כבודו במקומו מונח, מונח בעצמו כבר עשרים שנה באותו מקום. הייתי אומר שהוא פוטנציאל ענק שמשום מנ הלך לאבוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
רוב הנתונים אינם נכונים!!!!
עומר,
06/10/04 17:19
|
חבל שכתבה על גיטרות מלאה כל כל הרבה שגיאות. הטלקסטר הראשונה יוצרה ב47. בלקי של קלפטון הגודל נמכרה לפני כמה חודשים, ולא ב99. ב99 מכרו את ברואוני בחצי מיליון שזה היה השיא עד אז. עם כל הכבוד לגי'רי גרסייה הוא לא חלק מהמשולש הנריקס קלפטון ועוד אחד, משום שמקומו של ג'ימי פייג' בשלישיה. בנוסף, מי זה לעזאזל טריי אנסטסיו????? גיטריסט הרוק המוערך ביותר היום?? מי הוא לעזאזל??? בשום מקום מלבד הכתבה הזו לא תשמעו עליו!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעומר
נדב,
רמת השרון,
07/10/04 01:53
|
בוב דילן על כ'רי גרסייה: There's no way to measure his greatness or magnitude as a person or as a player. He was that great- much more than a superb musician. He really had no equal. His playing was moody, awesome, sophisticated, hypnotic and subtle.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אף אחד לא שמע על טריי אנסטסיו?
phish head,
06/10/04 17:57
|
פיש היא הלהקה האמריקנית המצליחה ביותר בעשרים השנים האחרונות, כך שיש כמה מיליוני אנשים ששמעו עליו. וג'ימי פייג' - גיטריסט מצוין אבל עם כל הכבוד מוגבל, וסיים את הקריירה שלו בגיל צעיר יחסית. שמעת משהו מעניין שהוא עשה בשנים האחרונות? בכל מקרה מוזיקה זה לא התחרות ולכל גיטריסט יש מעריצים שמוכנים למות בשבילו. העיקר שכולנו נהנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עצבנתם אותי
קמרשהלור''ל,
קריות,
07/10/04 10:22
|
זה שאתם אוהבים להקה לא ואמר שהחברים בה הם הכי טובים בעולם ג'ימי פייג' רק הגיטריסט הכי מועתק בתולדות המוזיקה והאפקט שזפלין השאירה אחריה הוא הרבה יותר משמעותי מפיש שרק מישאוהב את הז'אנר מכיר אותה. פייג' גיטריסט מוגבל לעומת אנסטסיו ? זה רק מראה מה אתה מבין בנגינה, ההשפעה של פייג' בק קלאפטון והנדריקס היא הגדולה ביותר שהיתה על עולם הגיטרה ואם כבר אחריהם אז בלקמור טאונסנד מלמסטין סטריאני ואחרים כמוהם הרבה יותר משפיעים מפיש ותשים לב שמילת המפתח היא משפיעים ולא טובים. כמה האדם השאיר אחריו שינוי, מה בדיוק אנסטסיו הביא לעולם המוזיקה שלא ראו לפני ברמה כזאת שיותר משפיע מפייג' בק קלאפטון והנדריקס?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התעצבנת?
פייכ',
07/10/04 14:44
|
זה לא טוב לבריאות. אתה כנראה משקיע יותר מדי אנרגיה בויכוחים חסרי משמעות שמתאימים לגיל ההתבגרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המדד להערכה הוא תרבותי
עומר,
06/10/04 22:20
|
יכול מאוד להיות שטריי אנסטסיו הוא הגיטריסט הכי מוכשר על כדור הארץ ( הנחה שאני מטיל בה ספק מכיוון שמלמסטין, ואי וחבריהם פנומנלים טכנית, ובק קלפטון וקנופלר בעלי טאץ' של זהב שזה מה שחשוב, ורק נזכיר שבלקמור עוד חי, ויש אחד סטיב לוקת'ר שהוא בעיקר אולפן אבל מוכשר בטירוף). אבל, וזה אבל גדול, המדד להערכה הוא בהקשר התרבותי. ושאף אחד לא יגיד לי שפיש היא הלהקה הכי מצליחה בעשרים השנה האחרונות בארה''ב כי זה פשוט לא נכון. לפני עשרים שנה היה את ספרינסטין, אח''כ גאנס ונירוונה, יש את יו 2 שמצליחים כבר המון זמן, ואת הפפרס שתכלס מוכרים המון. טריי אנסטסיו הוא לא שם מוכר, ההדיוט מהרחוב לא ידע מי הוא ומי זה פיש, ולא רק בארץ אלא בהמון מקומות אחרים בעולם, ובכל הקשור להערכה ויוקרה ההקשר התרבותי הוא זה שקובע. לכן לעד הביטלס יהיו הלהקה מספר אחת בכל הזמנים, על אף שגם באותם שנים היו להקות מוכשרות מהן יותר מכל בחינה, כמו קרים, הסטונס, ובטח שהנדריקס שמבחינה מוסיקלית להשוות בינו לבין הביטלס זה כמו להשוות את הלחן של יונתן הקטן לסימפוניה התשיעית של בטהובן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
you are
sweet jane,
06/10/04 23:32
|
|
 |
אפילו בעיתון הארץ
שחר,
06/10/04 18:39
|
שמעו על טריי אנסטסיו אם לא אכפת לכבודו. הוא גיטריסט ברמה אחרת לגמרי. במקום לשלוח אותו לעזאזל אני מציע לך לשמוע אותו, או עדיף אפילו לראות את הDVD שלהם מלאס וגאס. אם אתה כל כך אוהב את פייג' יש לי הרגשה שלא תתאכזב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה אתה חי בנאדם
טל,
הוד השרון,
06/10/04 19:33
|
או יותר נכון איפה אתה תקוע? לטריי אנסטסיו יש יותר כישרון באצבע אחת מאשר לג'ימי פייג' בכל הגופה השמנמנה שלו. דרך אגב שמת לב שרוברט פלאהט נראה לאחרונה כמו זונה מרוקנית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגיטריסט הכי מוכשר
היילה סילאסי,
07/10/04 06:14
|
אל תתרגש, הוא סתם ממורמר שאנשים לא מסכימים עם ה''אמת המוחלטת'' שלו. לכולנו יש את המוסיקאים הכי טובים שלנו, אין מדד אחד ויחיד ובחיים לא תגיע להסכמה מוחלטת. אה, ואין על ג'ימי הנדריקס. תודה רבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זונה מרוקאית?
יעל,
חיפה,
07/10/04 03:36
|
לי הוא דווקא נראה כמו מכשפה פולניה על מטאטא. מדהים מה שהזמן עושה. הוא היה פעם הגבר הסקסי ביותר ברוקנ'רול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
TIME
rolling stone,
07/10/04 15:16
|
WAITS FOR NO ONE AND IT WON'T WAIT FOR YOU,,,, אגב, אחד השירים הגדולים שלהם, כשהיו עדיין להקה צעירה ועצבני, מתוך האלבום HIGH TIDE AND GREEN GRASS
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
תודה על הדאחקות
דדי,
06/10/04 16:53
|
|
 |
11.
יופי של כתבה!
אבנר,
הרצליה,
06/10/04 16:15
|
אין אחד שלא יודה על קינאתו לרוקר.
לעמוד במרכז הבמה ובפני כל הקהל ולקיים סקס פרוע עם הגיטרה.
באנלוגיה, כל נגני גיטרת אוויר (ואני הייתי עוד אחד מהמופלאים האלה) נראים לעומת הדבר האמיתי, כסתם מאוננים (ואל תעלבו).
לכן, קשה להתייחס לגיטרה, רוק וסקס כדברים בלתי תלויים.
וזה הרי הרעיון של המדור הזה, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
אורי, תכתוב על המצאת הדיסטושין
מאור,
הרצליה-ת''א,
06/10/04 16:00
|
כתבה טובה ונחמד לקרוא (למרות שאישית זה לא מחדש לי הרבה...אבל אני בגיטרות כבר שנים...) הצעה: כתוב כתבה על המצאת הדיסטורשין...שאנשים ידעו איך כל העניין הזה התחיל (וכמה אלמנטים של רמקולים נחים עד היום בבוקסות בלי פחד שישסעו בהם קרע...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דיסטורשן, לא דיסטורשיין
מיקי,
07/10/04 01:17
|
|
 |
עזוב אותך
דן15,
06/10/04 18:18
|
הדיסטורשיין באמת הביא הרבה יותר סקסיות לגיטרה אבל אם לכתוב, הוא היה צריך לכתוב כבר בכתבה הזאת....... אבוד........
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
The Music Never Stopped
Yuval,
London,
06/10/04 15:16
|
Hi Uri, Just now got around to write a comment. It’s always fun to read your stuff. Yuval
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
רק לראות את
אלי,
06/10/04 14:20
|
הנדריקס בתמונה כבר עושה לי טוב. אני מקווה שיוקדש לגאון מסיאטל פרק שלם בהמשך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
צפת
ג'וש,
06/10/04 13:34
|
חבל שלר הזכרת קצת יותר בפירוט את הניסיונות הקודמים - אבל אי כמול. לעשות כבוד לליאו פנדר ולס פול זה תמיד טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה
ג'וש,
צפת,
06/10/04 14:07
|
על שגיאות הכתיב. אני גם קצר ראייה וגם עולה חדש (מאמריקה לא מרוסיה...) ורציתי גם להזכיר לכולם שהספר של בוב דילן יוצא לאור בעוד כמה ימים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחי, אין לך
דן15,
06/10/04 15:20
|
שגיאות כתיב........ ולמרות שביקש סליחה, הכתב לא רשם את ינגי מלמסטין, סטיב ואי, דיימונד דארל וג'ון פטרוצ'י שכל אחד הביא סגנון ווירטואוזיות מדהימה משלו........
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון
ג'וש,
צפת,
06/10/04 16:58
|
וגם לא את מייק אולפילד ודיקי בטס אבל תסכים אתי שאפשר למלא כתבה שלימה רק בשמות של גיטריסטים מעולים. אני מקווה שכל אחד יקבל את המקום הראוי לו בהמשך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כמה מרענן
אורן,
06/10/04 13:21
|
|
 |
5.
כמו תמיד
אורי,
06/10/04 13:05
|
|
 |
4.
משעשע ומחכים כרגיל
ל"ת
אוהד,
06/10/04 12:53
|
|
 |
3.
כתבה מצוינת
ל"ת
דן,
06/10/04 12:41
|
|
 |
2.
דרבי
אח אולמן,
06/10/04 11:59
|
אני מציע שמר לוטן ומר מיברג יסגרו את זה אחת ולתמיד כמו גברים. אולי דו-קרב גיטרות יכול לבוא בחשבון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קנאת סופרים תרבה חוכמה
ל"ת
בלתי תלוי,
06/10/04 17:10
|
|
 |
אין צורך
אורי לוטן,
06/10/04 18:41
|
|
 |
1.
גיטרות חשמליות
Caseyjones,
ר''ג,
06/10/04 09:18
|
עושה רושם שדווקא לס פול היה הראשון ביצירת הגיטרה החשמלית הראשונה למרות שכבר ב 1937 נרשמה גיטרת ה frying pan של rickenbecker שבעליה ומייסד החברה היה אדם בשם אדולף ריקנבקר, שלהבדיל מהאדולף ההוא ,תרם את תרומתו הנכבדת לתחילת יצירת הסאונד החשמלי, לס פול ,רק 3 שנים מאוחר יותר החל לבנות את ה''לוג'' ,הגיטרה הראשונה עם פיקאפים שיוצרו מחלקי טלפון ,לס פול מספר שבפעם הראשונה שניגן ב ''לוג'' במועדון ניו יורקי, אנשים חשבו שהשתגע.
לגיטרות חשמליות היה ווליום אבל אבל היה נדרש גל שני שיפתח אפילו יותר את מה שלס פול התחיל בזמנו ,וכאן נכנס לתמונה ליאו פנדר שב 1943 בנה את ה fender broadcaster שמאוחר יותר נקראה fender telecaster , ולמעשה מנוגנת עד היום ע''י מיטב האומנים , ב 1950 החלה פנדר לשווק את ה טלקסטר כאשר חברת גיבסון--שהייתה חברת הגיטרות הגדולה ביותר עד אז החלה ב 1952 לשווק את גיטרות ה לס פול שלהם.
תודה לאורי על המאמר והמדור החדש והמלהיב .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק בקשר לריקנבר
דורי,
06/10/04 13:09
|
והיו אפילו אחרים, אבל מכיוון שפנדר היה הראשון ששיווק באופן מסחרי כנראה בכל זאת אפשר לומר שהוא הראשון. הדברים האלה בדרך כלל לא מדויקים כחוט השערה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שכחתי.....
Caseyjones,
ר''ג,
06/10/04 10:27
|
לציין שה frying pan של ריקנבקר נרשמה כפטנט ב 1937 למרות שיוצרה כבר ב1928
הגב לתגובה זו
|
|