 |
16.
ספרות-ספירלת התרוששות מאושרת
לָלי,
01/07/05 00:24
|
בתגובה 9 : ''לדעתי היוצרים הטובים שאמורים ליצור כאן ועכשיו עסוקים בקיום אישי, בהישרדות.'' צודק הכותב ואינו יודע עד כמה. כשמעקלים מגיעים לביתו של משורר הוא כבר לא משורר הוא אובד עצות ואושרו היצרתי הופך לאושרו של משוגע, משוגע בתוך עולם שלא חשוב לו מהי תרומתך הרוחנית-תרבותית אם אין לך כ-ס-ף!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הייתי מוותרת על השירה בעד
ללי,
03/07/05 18:30
|
|
 |
15.
כיתוב קורע לתמונה. אדיר!
ל"ת
שניר,
06/04/05 12:12
|
|
 |
14.
תחת של עוף
צרפתי,
פאריס,
04/04/05 21:54
|
אצלנו בצרפת אומרים בצרפתית על פנים כמו שיש לו ''תחת של עוף''. עכשיו תסתכלו בתמונה למעלה ותגידו לי, אחנו לא יודעים לתת ביטויים מתאימים? יש לו תחת של עוף קפוא. קפוא טובה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
כן ירבו היצחק-לאורים!
ל"ת
מיקה פדובאנו,
רומא,
04/04/05 17:52
|
|
 |
12.
מוקד המרקד
א. דורית,
03/04/05 17:48
|
כשסטלין היה עוד סטלין, הריע לו מוקד. תמיד איחר קצת. תמיד קיפץ מאחור וריקד כמו טחור. מי עוד זוכר את הרומן הלוהט שלו עם הברפלד (זוכרים?) והיכולת שלו להוןציא 20 אלף ש''ח על חוברת שנתית שאף אחד לא קורא, מוקד המרקד, גט לאשתו לא נתן, השתמש בחשכת של הרבנות, ועכשיו הוא מצפצף קצת, מרחם על עצמו. איכס, מוקד. ד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
נו, נו, מוקד
ו,
01/04/05 13:18
|
אתה באמת מתיימר להציג עצמך כעורך ישר, הפועל בתמימות הלב וברצינות שאין בלתה, כאשר בכל חוברת 'עכשיו' מאז שנות השישים ועד החוברת הנוכחית מככבות צמד הגרפומניות דפנה ושבי שחורי. עם כל הכבוד לעשייה הספרותית הענפה, גם גרמת המון נזק לספרות, ומן הראוי היה שהחוברת החדשה, שזמן כה רב גייסת תקציבים להוצאתה, תהיה עכשווית, ולא מיחזור של העבר על כל סגירת החשבונות והאינטרסים החוץ-ספרותיים הנלווים לו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
נקווה שתמשיך, בהצלחה.
ל"ת
כל הכבוד,
01/04/05 00:59
|
|
 |
9.
העכשיו האמיתי עסוק בקיום
יוסי רז,
31/03/05 20:29
|
שלום גבריאל ומאיה :)
התרגשתי לקרא את הזעקה האמיתית.
לדעתי היוצרים הטובים שאמורים ליצור כאן ועכשיו עסוקים בקיום אישי, בהישרדות.
ואולי גם דור היוצרים החדש שנולד על ברכי המקדונלדס - לא מספיק בוערת בעצמותיו אש היצירה.
הסביבה בשנות האלפיים היא סביבה היפראקטיבית בה הקשב לשירה ולספרות טובה - בלתי אפשרי כמעט.
וכך מפעל החיים הנקרא ''עכשיו'' של גבריאל מוקד - עם כל הקשיים שצויינו במאמר - הופך לאנדרטה המנציחה את המציאות הריקה מתרבות ותוכן.
בכל אופן אני מאחל לכם המון הצלחה בהמשך
תודה, יוסי רז
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
להיות גבריאל מוקד
מאיה בז'רנו,
תל אביב,
02/07/04 17:11
|
בהמשך לדבריו המשבחים והצודקים של א.ט על גבריאל מוקד אני רוצה להוסיף בגלוי כי לדעתי האיש ראוי לפרס ישראל מזמן עבור מפעל חיים, כתב העת 'עכשיו' שבו ראיתי את הארמון הספרותי הכי מרתק ותוסס מבחינת רבגוניות הכותבים רבגוניותם של הבעיות הפואטיות שהוצגו בו סגנונות הכתיבה, מבחינת הרמה העיונית והיחס למורשת הספרותית היהודית ישראלית היה גם ביתי הספרותי הראשון. שמו- 'עכשיו' אכן מתעתע במי שאינו מבין כי ההווה הוא צומת של כל הזמנים מי שמביט אל ההווה ברצינות ובעומק לוכד את העבר והעתיד. זה היה כאמור ביתי הספרותי הראשון לשמחתי אני מברכת בהזדמנות זו את העורך והסגן ומי שנתן יד להוצאתו ומקווה שימשיך להופיע . להיות גבריאל מוקד כיום זה קצת עצוב וקשה.
תודה. מאיה . ב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מקצועי יותר מורכב ואני לא בוכה
ל"ת
איש מחשבים,
16/06/04 01:27
|
|
 |
6.
מוקד, אני מחזק יידך.
א.ט.,
15/06/04 08:33
|
גבריאל מוקד הוא אחד הפרסונות שהמונח 'פרס ישראל בספרות' קטן עליו בכמה מידות. תרומתו לספרות העברית ובעיקר לשירה העברית כפי שאני מכירים אותה כה גדולה , שאיננו יכולים לאמוד אותה בשום אמצעי. ניתן כמובן לומר שהוא הביא לדפוס בפעם הראשונה יחד עם מקסים גילן את יונה וולך, פרסם את סיגלית דווידוביץ ומשוררים רבים אחרים, אבל ההשלכות של כתב העת שלו, הפולמוס שיצר בקרב קהילת הספרות או תגובת השרשרת שנוצרה בעקבות מפעלו ע"י הקמת ביטאונים מקבילים ומתחרים, היא-היא המכרעת והאדירה לספרות העברית. 'עכשיו' יצר שטח אש, זירה ספרותית תוססת ומרתקת בשנות השישים והשבעים. המלחמות הקרות בין 'עכשיו' ובין שאר הבטאונים הם שיצרו את התחרות האדירה שהניעה במלוא תנופתם את גלגלי השירה והספרות וזאת ללא שיקולים כלכליים.(להבדיל מהיום, המלחמה בין ערוצי הטלויזיה יוצרת זירת תחרות טלויזיונית שמטרת היחידה היא רייטינג גבוהה המתרגם לכסף) יישר כוח, פרופסור!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הדברים מעוררי מחשבה
דרור אידר,
14/06/04 23:27
|
אני לא מבין את המגיבים לפניי. לפני שאתם מגיבים בגסות כזאת, נסו מעט לצאת מקונכיית הפלצנות העוטפת אתכם, ולהתרגש מווידוי של אחד מאושיות התרבות החשובות בישראל של המחצית השנייה של המאה העשרים. יש כאן תובנות חשובות מאוד לכל הרוצה להיכנס לביצה. חלקן גם עצובות. למוקד אני רוצה לומר שחלקו בתרבות הישראלית רשום באותיות זהב. אולי באמת הגיע הזמן לעזוב את העריכה ולפנות לכתיבה. לדוגמא: סקירה ענקית ומקיפה של הספרות בחמישים השנים האחרונות מנקודת מבטו של עורך ספרותי שניצב בצמתים המרכזיים של תקופה זו. בכל מקרה תודה על הרשימה הכנה ובהצלחה בהמשך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תשים את השריון בתוך תיבה
אודי בן סעדיה,
14/06/04 22:10
|
עצוב,אבל מוקד,מי שהיה בעבר מוקד משיכה (ההקבלה במקור)ליוצרים חשובים בשירה ובפרוזה כבר "לא הולך במישור ונהנה" כדבר שירה של יונה וולך, אלא יורד לרחוב ומסתבך "ומסתבך והולך ומסתבך" (עיין ערך נתן זך), מנהל קרבות כנגד אויבים מעורפלים, יוצא למסעות מילוליים חסרי שחר. המפה השתנתה מוקד, אם לא שמת לב. "עכשיו" כבר מזמן, אם נרצה בכך או לא, (כותב שורות אלה, מצא מפה לשם פנינים מבריקות ומלוטשות ב"עכשיו") חלק מהמשחק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן סעדיה צודק לגמרי
גורי,
מרכז,
02/08/04 11:25
|
בן סעדיה צודק לגמרי בדבריו, ועוד עושה חסד עם הגריאטרי הזה מוקד. משהו פאתטי, שמרני מיושן ועם זאת נקמני ומתחשבן - עולה מדבריו של גבריאל מוקד. בכל פעם הוא רוכב על אותם סוסים שהמליך לפני יובל. כתב העת שלו, הוא ממש הונאה ספרותית אחת גדולה. מהיכן החוצפה שלו, עזות המצח שלו, הטפת המוסר שלו???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מוקד על המוקד
ג. ת. קלמן,
מארכז,
14/06/04 20:48
|
אפשר להצטער על שמי שחושב עצמו מוקד בעולם הספרות הביצתי שלנו הוציא מתחת לשונו וידו קשקוש שכזה שאין בו לא מטעמו של סופר בעל יכולת בינונית ולא מכוחו של עורך חד-עין ובעל לשון ראויה. מוקד נחשף בשורות אלה שלו כעסקן ספרותי זעיר הנפוח מחשיבות עצמו ואינו מבחין כי נולד זמן חדש ואנשים צעירים שמבחינתם קיומו אינו קיים עוד. לא ב"עכשיו" עליו להתמקד אלא באתמוליו ההולכים ומתרחקים -ועשיית חשבון מעשיו כיוצר ועורך שהוא כקצה הציפורן לעומת עשייתו, למשל, של אהרון אמיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
שפה
מבקרת,
14/06/04 16:30
|
"גם רבים מאלה שזוכים לדברי שבח באכסניה שעורך העורך, סוברים כי השבחים שניתנו להם לא היו מספיקים, וזאת גם מבלי לציין את מידת כפיות הטובה שמאפיינת את רוב היוצרים." הרגע ציינת! "לרבות היוצרים שאתה תמכת (או את תמכת) בהם בעבר" יכולת פשוט לכתוב "לרבות היוצרים שתמכת בהם בעבר". ועוד ועוד. איזו מין כתיבה זאת? אם אלה עורכים ספרותיים בישראל, מישהו מתפלא על שקיעת התרבות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי יתננו דוברי עברית טובה!
ל"ת
בן יהודה,
תל אביב,
15/06/04 10:13
|
|
 |
1.
השאלה היא מה תרומתך לספרות
עמליה,
14/06/04 14:44
|
עורך ספרותי ממשי אמור להיות מונע קודם כל על-ידי רצון לעצב את הטעם הספרותי, לסמן סופרים ראויים ולקדם אותם. אינני יודעת במי תמכת ומיהם הסופרים שעבדת עימם - מרוב עיסוק בעצמך בכתבה הזו שכחת את הסופרים! אתה מציג את עצמך כקדוש מעונה (לא אוהבים אותך... לא תומכים בך כלכלית...), אבל מה שמעניין הוא הישגיך הספרותיים, אם יש כאלה, או האמירה הספרותית שלך, אם יש כזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו באמת עמליה,
הלא מיתמם,
ת''א,
14/06/04 23:34
|
או שאת בורה, או שאת עושה את עצמך בורה. בשני המקרים, חלקה האחרון של התגובה שלך מגוחך: אין צורך שמוקד יציג לך קבלות, הן ידועות ומוכרות ברבים. שנית, פספסת את נושא הכתבה - אין מדובר כאן במעשה העריכה הספרותי, (על כך מצהירות הכותרות במאמר), אלא בנגזרות החברתיות של מעשה העריכה. אם כך, מדוע שלא תכתבי יומן קריאה על מאמר זה, ותשלחי אותו לכל מי שלימד אותך ספרות, כהוכחה לכשלונו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למוקד - ברכות!
מ. ברכת,
05/04/05 12:44
|
תמיד יש צרי עין, כמו הטוקבקיסטים המטופשים כאן. אתה נמדד במעשיך הטובים ובעקביות ובעקשות, המאפשרים להוציא עוד חוברת נאה ומחכימה. כל הכבוד.
הגב לתגובה זו
|
|