• 88.

    תניחו לו מספיק עם העליהום עליו אין כתב אישום !!!!

    הבורר מקלאנסואה, 07/12/13 19:51

    מה הרוע הזה עד לאן ? יש שופטים בישראל גם הם טועים גם הם על הכוונת די שילם מחיר שאולי לא היה אמור לשלם ולמה הרוע הזה ? עם ישראל מרחם על שונאיו מטפל בפצועים סוריים הרוצים בהשמדתנו , בילדי עזה בערביי ישראל שונאי הארץ שחלומם למחיקת המדינה בחלקם הגדול ודווקא אייל גולן משלם את המחיר !

    IP: 109.186.188.166דווח על תגובה זו

  • 87.

    .

    ., 06/12/13 12:46

    לא טוב לכם תחפפו ואל תזיינו תמוח לא שמרו את הדעות לעצמכם

    IP: 109.64.121.5דווח על תגובה זו

  • 86.

    השגיאה הגדולה של אייל גולן היא שהחליף את השם ביטון לגולן .. (ל''ת)

    לשקר אין רגליים . מרוקאי תמיד מרוקאי, 06/12/13 12:13


    IP: 85.250.143.101דווח על תגובה זו

  • 85.

    כל אישיותו המופקרת והשחצנית זה חתיכת שגיאה גדולה

    ישראלי לא ערס !, 02/12/13 06:02

    נמאס כבר לשמוע את השם הזה א.גולן, כמו רבים וטובים בישראל בא לי להקיא כשרק מתחילים לשמוע שיר ממנו, איפה גולן לעומת זמרי הענק של ישראל כדוגמת יהודה פוליקר, א.אינשטיין, יהורם גאון, אילנית, עופרה חזה,שושנה דאמארי,

    IP: 46.19.80.132דווח על תגובה זו

    • אייל ביטון נראה כמו דגם אורגינלי של ערס שהגיע מצפון אפריקה (ל''ת)

      ================================, 06/12/13 12:23


      IP: 85.250.143.101 דווח על תגובה זו

  • 84.

    עברית שאינה תקנית

    שוש, 28/11/13 14:47

    זה לא קשור דווקא לשירים של אייל גולן.
    גם בשיר חדש של נוריית גלרון שמעתי שתי מלים בעברית לא תקנית שניתן לכנות כשגיאה גסה, וכך גם בשירים אחרים. רצוי שמישהו יעשה הגהה לפני שמוציאים שירים חדשים.

    IP: 46.117.215.36דווח על תגובה זו

  • 83.

    את אינך

    שוש, 28/11/13 14:42

    אם כבר אז את אינך, כדי שתהיה התאמה. היא איננה.

    IP: 46.117.215.36דווח על תגובה זו

  • 82.

    למה מצפים מזמר של שירים ערביים? (ל''ת)

    רמי, 28/11/13 02:36


    IP: 99.242.28.57

    • הוא דווקא שר יפה .. (ל''ת)

      פריד -אל- אטרש, 06/12/13 12:15


      IP: 85.250.143.101 דווח על תגובה זו

  • 81.

    ואת אינך

    ואת אינך, 27/11/13 23:56

    רוביק רוזנטל, אין פה שום מצב של היעדר, יש פה מצב של מישהו שטועה בעברית. טעות מרה וגדולה, שאחכ נשרשת בדור העתיד. ואתה - עושה שמיניות באוויר בשביל להוכיח ש'את איננה' הוא ביטוי אפשרי - נו, באמת. וכחלק מהמגמתיות שלך, לא הזכרת אף לא פעם אחת את הדרך הנכונה לומר - את אינך. לא ברור מה האינטרס שעומד מאחורי הכתיבה שלך - אתה פובליציסט או עורך דין? השיטה להביא דוגמאות של טועים נוספים - מה מטרתה. ואם גנב יוכיח שגם אחרים גונבים - האם זה מכשיר אותו?

    IP: 109.160.187.155דווח על תגובה זו

  • 80.

    חן חן..

    קפי, 25/11/13 11:53

    למדתי משהו..תודה !!

    IP: 79.177.126.175דווח על תגובה זו

  • 79.

    עברית

    כוכב הצפון****************************************, 22/11/13 08:45

    מה יש לכם עם המילה הזו כיום אין שפה
    ששמה עברית
    עושים שוק
    עושים את תל אביב
    עושים שמים
    בפלות
    קלבת שבת
    ועוד אין עברית כול שגוי

    IP: 213.57.245.191דווח על תגובה זו

    • תיקון

      כוכב הצפון, 22/11/13 08:49

      בתגובה צריך להיות סמים ולא שמים

      IP: 213.57.245.191 דווח על תגובה זו

  • 78.

    הלווי שבבית הספר היו מלמדים עברית ספרותית ובלי קללות (ל''ת)

    מגעיל מה ששומעים בטלוויזה ברחוב ובבתיםשונים, 20/11/13 12:31


    IP: 84.110.144.85דווח על תגובה זו

    • קודם כול תהגו נכון את האותיות, ח' ו-ע' ואח"כ תעירו, אפילו אותיות פשוטו (ל''ת)

      ואין מה לדבר על ת דגושה ורפויה, אתם מדברים?, 20/11/13 19:29


      IP: 79.177.120.175 דווח על תגובה זו

    • ״הלווי״ ?!?!? (ל''ת)

      צודק...אבל ראבאק..., 21/11/13 14:47


      IP: 50.177.199.77 דווח על תגובה זו

    • הלואי... (ל''ת)

      הלנה, 05/12/13 14:52


      IP: 62.219.237.253 דווח על תגובה זו

  • 77.

    בחוסר ידע לשוני של הטיות גוף.

    הבלבול פשוט, 19/11/13 20:34

    אם היה כותב "ואת אינך" זה הנכון. בלבול בין גוף שני לגוף שלישי "איננה". והוא כמובן לא היחיד. גם יודעי עברית טובה שכחו לומר בעתיד בלשון נקבה- "תהיינה" ואומרים לזכר ונקבה "יהיו".
    דקדוק? תחביר? לשון? זו התוצאה של זילות הוראת הלשון העברית כמו שחובה ללמדה.
    בעיית השירים? הלוואי והיו רק שגיאות לשוניות. התכנים.......התכנים......

    IP: 85.64.51.186דווח על תגובה זו

  • 76.

    מדובר בהשפלה נטו - מחפשים לנגח

    שועלית, 19/11/13 16:34

    ונזכיר כמה שירי שכם הצליחו לעבור סינון קפדני זה:

    "כלבלב הוי בידי בם בם..", "הופה הולה הולה הולה הופה הופה הולה הולה", "אנחנו דור מZויין", וכן הלאה הגיות..מה זה נשגבות.

    IP: 87.68.147.251דווח על תגובה זו

  • 75.

    כרגע זה הדבר הכי פחות מטריד מבחינתו!!! (ל''ת)

    אלי, 19/11/13 10:45


    IP: 81.218.56.65דווח על תגובה זו

  • 74.

    נולדת בשבילי

    דיויד ברוזה - אותי לא פסלו, 18/11/13 22:10

    דיויד ברוזה
    מילים ולחן: חוזה אורטגה הרדיה
    תרגום: יהונתן גפן



    עברו שנים אבל אני נשאר
    ליבי נזכר ובתוכי נשבר
    ואת איננה
    ואת איננה
    אף פעם לא אבין
    מדוע אלוהים
    לקח אותך אליו
    אני רק בן תמותה
    אך האמנתי כי
    נולדת בשבילי

    מיתרים עצובים נפרטים באותה הגיטרה
    ואני עוד שומע אותך מנגנת ושרה
    ציפור במחבוא מצייצת למעלה
    אני מסתכל בחלון ונזכר כל הלילה

    כבר אינני כועס נגמרו הדמעות בעיניים
    האל הקדוש רצה שתהיי בשמיים
    הגורל הנדוש בא והפריד בין השניים
    ונשארתי לבד עם השיר, הכאב והיין
    http://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=301&wrkid=7593

    IP: 84.229.137.254דווח על תגובה זו

  • 73.

    איזה מזל שזו הבעיה היחידה שלו

    מזל, 18/11/13 20:09

    מזל שרק יש לו בעיות שפה. תארו לכם מצב אבסורדי שאייל גולן היה "הזמר המפורסם" עם כל הפרטים המביכים שמתפרסמים על הזמר המפורסם ההוא. מזל שזה לא אייל גולן.

    IP: 46.120.82.230דווח על תגובה זו

  • 72.

    מי זאת הועדה הפוסלת, והיכן חרותו של המשורר לדעתם? (ל''ת)

    האם פסלו גם את שגיאותיה המכוונות של מיכאלי?, 18/11/13 13:44


    IP: 84.228.214.56דווח על תגובה זו

    • אייל ביטון לא משורר . הוא שר שירים ערבים בעברית משובשת.. (ל''ת)

      גילוי נאות, 06/12/13 12:17


      IP: 85.250.143.101 דווח על תגובה זו

  • 71.

    "תותחית" זו הגדרה של אייל גולן, סמל הזמר המזרחי, למועמדת באקס-פאקטור! (ל''ת)

    אבי, 18/11/13 12:05


    IP: 217.132.218.95דווח על תגובה זו

    • תותחית -זה כל כך ישן.. (ל''ת)

      הלה, 05/12/13 14:55


      IP: 62.219.237.253 דווח על תגובה זו

  • 70.

    איך אייל גולן נכנס לסעיף"תרבות" בדיוק? מה הקשר? (ל''ת)

    א, 18/11/13 11:11


    IP: 91.227.71.250דווח על תגובה זו

    • TRASH ART (ל''ת)

      :-)), 18/11/13 11:28


      IP: 85.64.48.223 דווח על תגובה זו

    • ערך תרבות הסקס שמקדמת בעלי אברים גדולים. (ל''ת)

      רוצה להרגיש אותו?, 18/11/13 13:37


      IP: 84.228.214.56 דווח על תגובה זו

    • הארועים הקשים שההיה חשוד במעורבות בהם, לא משנים את העובדה שהוא זמר טוב (ל''ת)

      הלה, 05/12/13 14:59


      IP: 62.219.237.253 דווח על תגובה זו

  • 69.

    רוביק חמוד שלי , זה מה שמפריע לך (או שלא) במר אייל גולן

    לא מדוקדק במיוחד, 18/11/13 11:10

    בלשון המעטה אקטואליה איננה (נעדרת) תכונה חזקה אצלך .

    IP: 109.67.123.197דווח על תגובה זו

    • אינה תכונה (ל''ת)

      או איננה. נקודה, 18/11/13 13:09


      IP: 84.228.214.56 דווח על תגובה זו

  • 68.

    רשות שהריש בצרה ולא בפתח

    זיו טל, 18/11/13 00:32

    רשות לעשות מצווה או לחטוא ... ולא רשות השידור כמו שהזמר המפורסם שר

    IP: 5.102.216.102דווח על תגובה זו

    • רשות לא בצרה

      המגיב יגיב, 18/11/13 11:12

      אנחנו בצרה צרורה , המשלמים לרשות השידור

      IP: 109.67.123.197 דווח על תגובה זו

  • 67.

    הייתי בהרצאה של רוביק רוזנטל, והיו לו המון שגיאות בעברית!!!! (ל''ת)

    חיים, 17/11/13 23:12


    IP: 5.29.19.234דווח על תגובה זו

    • לך יש שלושה סימני קריאה מיותרים, או פרקינסון במצב מתקדם. (ל''ת)

      כולנו שוגים בעברית המתחדשת דרכנו., 18/11/13 13:47


      IP: 84.228.214.56 דווח על תגובה זו

  • 66.

    בראשית מד34: כִּי אֵיךְ אֶעֱלֶה אֶל אָבִי וְהַנַּעַר אֵינֶנּוּ אִתִּי (ל''ת)

    גל, 17/11/13 21:59


    IP: 93.173.231.178דווח על תגובה זו

    • למרות העברית העתיקה.

      מדוייק לחלוטין, 19/11/13 20:37

      הללויה

      IP: 85.64.51.186 דווח על תגובה זו

  • 65.

    מאימתי היה "ודייק" אימתני?

    אלברט, 17/11/13 21:38

    ספר חובה לדוברי עברית, ואפילו לדוברי "ערברית", ישנם גם דוברי "ערבית" (כמוני) שששים לפתחו של ספר נחוץ זה. אז אנא ממך כבודו אל תפגע בכבוד של "ודייק".

    IP: 79.183.9.131דווח על תגובה זו

  • 64.

    אתם לא פרסמתם את הכתבה הזו סתם? נכון? צבועים שכמוכם?!

    יאיר ישראל חרוץ, 17/11/13 13:56

    למה דווקא עכשיו החלטתם להריץ לפחות שתי כתבות הכוללות אלמנט מסויים שכולנו יודעים לגביו דווקא עכשיו? למה הן הופיעו דווקא כאשר נכנסתי לאחת מן הידיעות שמרעישות את המדינה בזמן האחרון?

    NRG, אתם מערכת מניפולטיבית, גועלית וצבועה, הסרחון הנודף מהמניפולציות האלו שלכם באמת התחילו לעלות לי על העצבים.

    IP: 84.229.0.229דווח על תגובה זו

    • יאיר, שים לב מתי הכתבה פורסמה. (ל''ת)

      יורד לפרטים, 17/11/13 15:35


      IP: 109.66.37.170 דווח על תגובה זו

  • 63.

    אתם רומזים לנו... אתם מתאמצים לרמוז לנו.

    יאיר ישראל חרוץ, 17/11/13 13:53

    אתם עושים מאמץ גדול להראות לנו דבר שאתם בו זמנים נדרשים להסתיר, ממש מרגישים את זה בקידוד של האתר ובמנגנון שלו שאתם ממש לא מנסים אפילו להתאפק ובאופן מרומז אתם מנסים לספר לנו מן סוד מלוכלך ועדכני שאנשים לא אמורים לדעת לגביו.

    מנהלי התוכן והאתר, אתם מגעילים אותי בנסיון הדוחה הזה שלכם לפרסם מה שנכון לעכשיו לא אמור להיות מותר לפרסום. כולנו יודעים על מה אני מדבר עכשיו, חתיכת מערכת עיתונות בזויה, צבועה ומתועבת שכמוכם, המנסים להשפיע באופן סמוי על אנשים עם הטכנולוגיה הזו שהצלחתם להקים במו ידיכם המלאות במניפולציה מסריחה.

    אתם מגעילים אותי NRG.

    IP: 192.116.166.70דווח על תגובה זו

  • 62.

    מתאים לזמר המזרחי ערבי לשגות בעברית. אחרי הכל זו לא שפת האם שלהם (ל''ת)

    העין, 17/11/13 13:38


    IP: 132.68.46.79דווח על תגובה זו

    • ימח שמך, שודד תרבות שמית יהודית מזרחית (ל''ת)

      הוא לא שגה, קוף שלג, 17/11/13 13:51


      IP: 79.177.177.101 דווח על תגובה זו

      • אייל ביטון לא משורר . הוא שר שירים ערבים בעברית משובשת.. (ל''ת)

        ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++, 06/12/13 12:25


        IP: 85.250.143.101 דווח על תגובה זו

    • קשקוש גמור

      סתם דבורים, 19/11/13 20:41

      מזרחים שמדברים עברית טובה ותקנית ואפילו עם ההגיה הנכונה יש למכביר. למה לכלכלך?

      IP: 85.64.51.186 דווח על תגובה זו

  • 61.

    דיבור אשכנזי ! כלמתי כלום רה, אלכתי לפותכת בכפה,והכלמתי מהכלום ! (ל''ת)

    גורגיאס, 17/11/13 11:46


    IP: 77.125.146.197דווח על תגובה זו

  • 60.

    רוביק : מאמר נחמד, וגם משכיל. תודה. (ל''ת)

    מ1., 17/11/13 04:12


    IP: 93.173.16.210דווח על תגובה זו

  • 59.

    מה עם "איך זה מרגיש" של כנסיית השכל?

    שלומי, 17/11/13 01:09

    ראשית, כל הכבוד לך מאמר מאד מעניין
    שנית, מה עם "איך זה מרגיש" של כנסיית השכל? מותר?
    אם לא מדוע לא נפסל?
    וזו עוד כותרת של שיר.... שממילא מעצבן

    IP: 5.102.220.217דווח על תגובה זו

  • 58.

    רוביק, אתה גאון (ל''ת)

    TR2.0, 17/11/13 00:55


    IP: 2.55.131.220דווח על תגובה זו

  • 57.

    תאמינו לי נימאס לי העיברית הזה, הגיעה הזמן ולא מעת לשנות אוטו. (ל''ת)

    ישראל לביא, 16/11/13 13:40


    IP: 109.67.129.113דווח על תגובה זו

  • 56.

    עברית

    ישראל לביא, 16/11/13 13:37

    תאמינו לי נימאס לי העיברית הזה, הגיעה הזמן ולא מעת לשנות אוטו.

    IP: 84.111.163.125דווח על תגובה זו

  • 55.

    אוי רוביק, ולא עלה בדעתך גם להציע צורה נכונה בנוגע לשירו של אייל גולן?

    קורא, 16/11/13 12:22

    אומנם אתה אינך מסכים כי "את איננה" זה ניסוח שגוי באופן גס, אלא לכל היותר שנוי במחלוקת, אם הבנתי נכון את דבריך, אך מן הראוי והמתבקש שגם היית מציע ניסוח שהוא נכון באופן מוחלט! נו באמת, זה הרי מתבקש להגיד גם את הצורה הנכונה, לא?
    אני, בכל אופן, מניח שאפשר לתקן ל-"את אינך", כי זו צורה שלדעתי נכונה ולא שנויה במחלוקת.
    לגבי מה שכתבת בעניין רביק דרוקר, בנגע לכך שמרבים לטעות בדרך כלל במספרים הגבוהים מעשר - זה נכון חלקית בלבד. אתה יודע כמה טועים לגבי הספרה אחת? כמעט ואף אחד לא אומר כיום 'אחת' אלא כמעט תמיד 'אחד'. דוגמאות לשגיאות נפוצות שמעל 90% מהאוכלוסיה עושה בנוגע לספרה 'אחת': "עמוד מס' אחד", "הוא מספר אחד", "סעיף אחד", "אחד עשרה" (במקום אחת עשרה), "עשרים ואחד" במקום עשרים ואחת... וכן הלאה. הטעויות שעושים לגבי לשון זכר ונקבה (כולל ספציפית לגבי הספרה 'אחת') זה בגדר מגיפה כל כך גדולה - עד שהגענו למצב אבסורדי לגמרי שמי שדובר את השפה באופן תקין תוך הקפדה מדויקת על לשון זכר ונקבה - לפעמים לא מבינים בדיוק למה הוא מתכוון, קרי לעילגים זה נשמע צורם, ולוקח להם איזה שנייה/שתיים להבין. במקום שזה יהיה הפוך!

    IP: 79.181.57.39דווח על תגובה זו

    • צודק בטרוניה ובפתרון

      איננך, 18/11/13 13:14

      אם את איננה, למי אני שר בכלל.

      IP: 84.228.214.56 דווח על תגובה זו

    • ויש שיאמרו שמפאת כבודה עבר לגוף שלישי. (ל''ת)

      או סתם חנפנות פתיינית, 18/11/13 13:15


      IP: 84.228.214.56 דווח על תגובה זו

  • 54.

    אל תאשימו על טעויות מסויימות-עברית שפה קשה

    גדעון, 16/11/13 08:23

    ב95% מהשפות הניקוד הוא באותיות הכתובות-בעברית רק התנך מנוקד ובבית ספר מנקדים רק מילים מסוימות בזמן למידתן אני עוד לפני 40 שנה ביקשתי מהאקדמיה לשנות כמה "חוקים" וענו בשלילה עם סיבות מצחיקות לא רלוונטיותולעניות דעתי פחדו מחובשי כיפות ולא לאפיפיור כוונתי

    IP: 85.65.173.77דווח על תגובה זו

  • 53.

    עליו נאמר וישמן ישורון ויבעל=הכסף העוויר את עיניו לא מבחין בין טוב לרע (ל''ת)

    נ.כהן הייתה לו פנינה טהורה=העדיף במקומה ריקניות, 15/11/13 23:21


    IP: 85.250.152.80דווח על תגובה זו

  • 52.

    השגיאה הגסה של רוביק רוזנטל

    דקדק כאן, 15/11/13 19:54

    רוביק יקירי,

    ממך ציפיתי ליותר. האם לא למדת מהספר "ודייק..." האימתני, כי אין לומר: "...ומקבל את המשרה אפילו אם איננו כשיר לכך..."? בוודאי ידוע לך, כי המילה אפילו מורכבת משתי מילים: אף ו-אילו. 'אם' משולבת במשפט תנאי בעתיד, ואילו אילו - במשפט אשר לא התקיים. לפיכך צריך היית צריך לכתוב: "...אפילו איננו כשיר לכך..."

    IP: 213.57.39.49דווח על תגובה זו

    • מצויין. הידד! (בראבו בלע״ז) (ל''ת)

      קורא, 21/11/13 14:41


      IP: 50.177.199.77 דווח על תגובה זו

  • 51.

    זמרי המידנה עושים "מעשה זמרי" ומבקשים שכר כלפיד (ל''ת)

    כל סופרי השמאל חתיכות צואה כמו אייל גזלן, 15/11/13 14:36


    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

    • הוא צואה זה ברור. מה קרא? הבטת אל המראה במהופך? (ל''ת)

      לוכד הבבונים, 15/11/13 17:46


      IP: 5.28.163.48 דווח על תגובה זו

    • סתם שינאה מגעילה (לכל עבר). (ל''ת)

      מ1., 17/11/13 04:10


      IP: 93.173.16.210 דווח על תגובה זו

  • 50.

    אני אוהב אותך כריח הפרות. אני אוהב אותך כמו שועל בלול תרנגולות (ל''ת)

    הגוי.., 15/11/13 10:22


    IP: 5.28.163.48דווח על תגובה זו

    • אני כמו דרדר בין שושנים ואת כמו שושנה בין החוחים (ל''ת)

      ., 15/11/13 10:23


      IP: 5.28.163.48 דווח על תגובה זו

      • אני אוהב את ריח הפרחים, אני רק סוס ולא חמור על הדרכים (ל''ת)

        ., 15/11/13 10:25


        IP: 5.28.163.48 דווח על תגובה זו

        • אז בואי רקדי, רקדי קטנטונת. אני אשב והנרגילה בידי (ל''ת)

          ., 15/11/13 10:27


          IP: 5.28.163.48 דווח על תגובה זו

          • ואת בערב תרקמי כותונת ואני אשיר לך שיר אשכנזי. (ל''ת)

            תודה.., 15/11/13 10:30


            IP: 5.28.163.48 דווח על תגובה זו

            • מספרייתו הציבורית של ..הגוי.. (ל''ת)

              ., 15/11/13 10:31


              IP: 5.28.163.48 דווח על תגובה זו

              • ואשיר לך שיר הזוי, ואשאיר אותך בלב בזוי

                אלברט, 17/11/13 21:31

                ואשיר לך שיר הזוי, ואשאיר אותך בלב בזוי

                IP: 79.182.215.140 דווח על תגובה זו

  • 49.

    היום גיא מרוז כתב "שני זוגות אופניים וראש של פסל שהן היו קשורות אליו."

    ממש כסף קטן., 15/11/13 09:47

    אז אם לעיתונאי שגאוותו על מילותיו מותר לשבש כך ולספר לנו על שעטנז המין של שני זוגות האופניים ה"נקביות" שלו, ר"ל, שהן היו קשורות, בלי שעורך העיתון (אם יש כזה...) יתקן - מה נלין על זמר כלשהו?

    IP: 79.180.52.47דווח על תגובה זו

    • ל-49, גיא מרוז עם כל הפוזה שלו - הוא עילג. דווקא אותו הבאת כדוגמה?! (ל''ת)

      אחד, 16/11/13 12:29


      IP: 79.181.166.100 דווח על תגובה זו

  • 48.

    אז למה לא פוסלים את "תפתח חלון" של ריטה?

    ספיר, 15/11/13 09:35

    שהרי בציווי יש לומר "פתח חלון"

    IP: 109.67.178.207דווח על תגובה זו

  • 47.

    מה נזכרתם בעילג הזה (ל''ת)

    רפי א, 15/11/13 09:01


    IP: 87.68.36.237דווח על תגובה זו

  • 46.

    יש צרות גדולות יותר

    , 15/11/13 07:44

    יש לחלק מהמדברים כך צרות גדולות עכשיו

    IP: 79.177.229.251דווח על תגובה זו

  • 45.

    התעייפתי מהשיעור לשון בהתחלה (ל''ת)

    אני, 14/11/13 18:58


    IP: 46.117.206.146דווח על תגובה זו

  • 44.

    במילה אחת קינאה וצרות עיין.

    אסי, 14/11/13 13:28

    ממתי פוסלים שיר משום שגיאת כתיב או שגיאה בעברית.מי מאיתנו אינו טועה ולא אחת אנו משבשים מילה או כוונה.בגלל שגיטה פוסלים שיר שלם שהושקעו בו עמל רב .אין לי ספק שצרות עין ורוע לב מאחורי הדבר.

    IP: 46.120.38.171דווח על תגובה זו

    • ל-44, די להיות ערס

      אחד, 16/11/13 12:43

      בגלל גישה שמקלה ראש כמו שלך, ראה לאן הגענו - רוב האוכלוסיה בישראל עילגת כיום! כולל דוקטורים, פרופסורים, אישי ציבור, פוליטיקאים למיניהם, עורכי דין (שפעם מזמן היו ידועים בשל שפתם הרהוטה, הגבוהה והתיקנית, וכיום רבים מהם מדברים כמו ערסים), שופטים בבתי משפט. כמעט כולם נגועים כיום בחיידק העילגות - מפשוטי העם ועד הצמרת הגבוהה. בושה וחרפה!

      חוץ מזה, שאף אחד לא פסל לו את השיר. הוא אדם פרטי, ואם הוא רוצה הוא יכול להמשיך ולשיר את השיר בהופעות ולמכור דיסקים עם השיר הזה וכו', אך תחנות הרדיו ואמצעי תקשורת נוספים לא חייבים להשמיע שיר מסוים אם הוא לא עומד בסטנדרט שהם דורשים, וזו זכותם המלאה.

      כמו כן, חשוב להבדיל בין שפה משובשת באופן מכוון, כמו סלנג למשל, שזה חלק נכבד מהאומנות - וזה בהחלט מותר בשירים וגם קיים בחלקם, לבין שגיאה לשונית בלתי מכוונת הנאמרת כאילו היתה הצורה הנכונה, ולכן עלולה לגרום להטעיה ולהשרשת השגיאה בשל כך.

      IP: 79.181.166.100 דווח על תגובה זו

      • ל "אחד" : תגובתך מגעילה. וכרגיל דוחפים את המילה "ערס"

        מ1., 17/11/13 04:01

        אם שום פסול בתגובתו של אסי.
        אולי אתה חושב אחרת בעניין "הפסילה", אבל זה לא סיבה לקלל אותו בשם "ערס".
        זו קללה שנשלפת היום בקלות רבה מדי.

        אתה בסך הכול טיפס מתנשא.

        הנה : אתה מקלל, ואף אחד לא פסל את תגובתך.

        IP: 93.173.16.210 דווח על תגובה זו

      • לסלבס

        העברית העילגת כזיהוי, 19/11/13 20:46

        מגיפה של ממש

        IP: 85.64.51.186 דווח על תגובה זו

  • 43.

    גזענות סיבה מצוינת לפסילה ממילא לא משמיע מזרחית ברשת ג רמניה (ל''ת)

    , 13/11/13 23:59


    IP: 5.29.85.135דווח על תגובה זו

    • לך לגרמניה ותשמיע שם מזרחית, רק צא לנו מהתחת (ל''ת)

      ., 15/11/13 10:20


      IP: 5.28.163.48 דווח על תגובה זו

    • ההשוואה של רשת גימל לגרמניה היא מכוערת ושיקרית. למה זה טוב ? (ל''ת)

      מ1., 17/11/13 04:03


      IP: 93.173.16.210 דווח על תגובה זו

  • 42.

    זה הכלל

    המדקדק, 13/11/13 14:43

    "לא" רק בזמן עבר ועתיד. "אין" רק בהווה. למשל, לא ידעתי, לא אדע. לא יודע זאת לא עברית נכונה. אינני יודע זאת עברית נכונה.

    IP: 105.224.47.223דווח על תגובה זו

  • 41.

    לדבר נכון זה עם חית ועין .האם הכותב

    אלבטרוס, 13/11/13 08:03

    והפוסלים למינהם מדברים עברית נכונה?
    אם לא .על סמך מה הם מתקנים אחרים.
    הנשיא יצחק נבון היה בין היחידים שדיבר עברית נכונה .קשה לי למצוא אחרים כולל דוביק רוזנטל .המסוגלים לכך.
    להעביר בקורת זה קל .
    אגב השיר המפורסם רוזה רוזה .ועוד רבים אחרים.אינם יותר אינטליגנטים ממה שאייל גולן שר.הם צבועים בצבע אחר.
    ובא לגזען גואל

    IP: 109.133.202.60דווח על תגובה זו

  • 40.

    יאללה שלופים! (ל''ת)

    קובי ברז, 12/11/13 10:42


    IP: 109.66.134.109דווח על תגובה זו

  • 39.

    אתה צודק- ואני אומר לאלה שפוסלים אנחנו אוהבים כל מילה שיוצאת לאייל מהפ (ל''ת)

    הרבה פנים לשפה העברית וכולם מבינים אותה, 10/11/13 10:16


    IP: 147.237.70.62דווח על תגובה זו

    • אם מוותרים ב"קסדות" למה לא לוותר ב"שתי שקל"?

      אם כבר אז כבר, 10/11/13 13:06

      רק מפני שהקרב אבוד? בקרוב גם הקרב נגד "שתי שקל" ו"אני יגיד" יוגדר כ"אבוד". לערבים נדרשו מאות שנים כדי לבטל, בשפה המדוברת, את ההבחנה הקיימת בערבית הסיפרותית בין מספרים בלשון זכר ובלשון נקבה. אצלנו, בהיותנו עם חכם ונבון מאוד, אפשר וצריך להחיש את התהליך. אם ההצעה נראית למישהו מהקוראים הוא יכול לשלוח לי שלוש שקל בתור הערכה.

      IP: 188.120.137.240 דווח על תגובה זו

    • למה את מתכוונת כל מילה של אייל גולן (ל''ת)

      מילה פרושה מילה או ברית מילה, 10/11/13 17:33


      IP: 31.44.131.49 דווח על תגובה זו

  • 38.

    תודה והערה

    מלכי, 10/11/13 07:39

    תודה על הטור.
    והערה: אין תהליך סדור של בחירת צורת הנסמך כגון קסדות. אלא בכל מילה בחירה שרירותית של אחת מהצורות: או נסמך כגון קסדות ומלגות, או צורת נפרד כגון שמלות ופסגות ועוד. בכל מקרה יש נטייה לפישוט המערכת אצלנו, הדוברים.
    יום נעים

    IP: 46.19.80.130דווח על תגובה זו

  • 37.

    חיילים משוחררים שווים יותר

    חיילים משוחררים שווים יותר, 10/11/13 00:47

    חפשו אותנו בפייסבוק

    חיילים משוחררים שווים יותר

    רק יחד נצליח .....

    IP: 172.20.108.123דווח על תגובה זו

  • 36.

    יש תקדים

    , 09/11/13 21:33

    http://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=301&wrkid=7593

    IP: 84.125.200.167דווח על תגובה זו

  • 35.

    מה אתם דורשים מאחד שלא סיים יסודי ולא צבא ושום מסגרת מחנכת

    גיא ועל זה נאמר עילג, 09/11/13 21:15

    מקריאים לו את המילים וזה מה שהוא קולט בשפה שלו

    IP: 85.64.210.230דווח על תגובה זו

  • 34.

    בכלל צינזרו מכיוון שזו הסתה!!!,,,לגבר הספרדי להעלים אותה (ל''ת)

    ,,,,,,כי אחרת הפיוזים,,,מסתבכים לי הכחול באדום, 09/11/13 19:19


    IP: 85.250.42.94דווח על תגובה זו

  • 33.

    חשבתי שהטור יהיה עוד יללה גזענית נגד מזרחים...אבל לא

    אבזם, 09/11/13 18:49

    זמן רב שאני לא קורא את הטור מפאת המסורת ארוכת-השנים השמאלנית-קיצונית והגזענית של הכותב, אבל הפעם הופתעתי לטובה. אולי אשוב בהדרגה.

    IP: 46.116.70.253דווח על תגובה זו

  • 32.

    רוביק רוזנטל אתה חופר!!!!!,,,,אתה איננו באיניין ,,אננה מרחפת כשמאוננים (ל''ת)

    ,,השמיים,,, 09/11/13 18:46


    IP: 46.116.210.212דווח על תגובה זו

    • בסך הכל רצה להגיד שיש לה טעם טוב באוכל,,,והיא איננהת טעם,,,ומרוב (ל''ת)

      שאין פה אוכל טוב אז היא לא אוכלת והיא הולכת ואיננה, 09/11/13 18:48


      IP: 85.250.86.27 דווח על תגובה זו

      • עכשיו מרוב שהיא הלכה ואיננה א6טני הולך לאן ןאנה והיא איננה (ל''ת)

        אנה אינה נה אנינה אין נומה מינה, 09/11/13 18:50


        IP: 85.250.86.27 דווח על תגובה זו

        • מזל שהשאירו את,,,"בלבלי אותו",,,של קובי פרץ שיהיה על מה להבחן בחמש (ל''ת)

          יחידות ספרות, 09/11/13 19:11


          IP: 85.250.86.27 דווח על תגובה זו

  • 31.

    היא נפסלה מתוך מהלך גזעני של אשכנזים נגד ספרדים גרידא (ל''ת)

    , 09/11/13 18:29


    IP: 109.186.137.126דווח על תגובה זו

  • 30.

    28 העברית שלך היא מזוייפת... בעברית המקורית לכל אות (ל''ת)

    יש הגייה שונה, 09/11/13 18:25


    IP: 212.179.159.253דווח על תגובה זו

  • 29.

    בהרבה מקרים בשפה העברית "פוסחים על שתי הסעיפים" (ל''ת)

    גש הלאה, 09/11/13 18:25


    IP: 46.117.118.96דווח על תגובה זו

  • 28.

    הזמרים "המזרחיים" שרים בעגה ערבית. בושה!

    עזרא מנצור, 09/11/13 17:27

    מכל עבר אנחנו שומעים שירים "מזרחיים"... העגה, העי"ן והחי"ת מזרחיים כמו במדינות ערב. מדוע לא לשיר בישראלית???

    IP: 85.65.185.173דווח על תגובה זו

    • ואיך אתה רוצה שיבטאו את הח' ואת הע' ?! אתה מעדיף שלא נבין אם מדובר בח' (ל''ת)

      או בכ' - בע' או בא' ? ח' זה לא כ' וע' לא א' !!!!, 09/11/13 18:28


      IP: 79.179.51.9 דווח על תגובה זו

    • בעברית תקנית צריך להטעים ח' וע'

      ב', 09/11/13 20:07

      אני אומר זאת כאחד שלא מצליח לבטא ח' וע' כמו שצריך.

      IP: 46.116.181.221 דווח על תגובה זו

      • נכון. ההגיה בעברית הוחלטה שתהיה בנוסח ספרד ולא אשכנז (ל''ת)

        סז, 15/11/13 04:56


        IP: 84.94.178.172 דווח על תגובה זו

  • 27.

    לרוביק רוזנטל

    אורלי, 09/11/13 17:22

    ד"ר אבשלום קור הסביר מה השגיאה: במקום את איננה היה צריך להכתב את אינך.
    איננה זה בגוף שלישי: היא איננה, לעומת זאת בגוף שני צריך לומר - אינך, את אינך ! כמו שלא תגיד היא אינך כך לא אומרים את איננה.
    הסבר פשוט ומובן.

    IP: 94.159.157.252דווח על תגובה זו

  • 26.

    מה עם ברי סחרוף ? "אני מתחלק"

    ניר, 09/11/13 16:43

    על אדמה רטובה ללא מעקה
    אני מתחלק ולעולם אין קצה

    נו באמת , איננה כבר נשמע יותר הגיוני מזה

    IP: 109.64.193.18דווח על תגובה זו

    • הוא שמאלן הוא מחלק אדמות,,הסמרטוט (ל''ת)

      זה לא שגיאה, 09/11/13 18:52


      IP: 85.250.86.27 דווח על תגובה זו

  • 25.

    השגיאה הכי גדולה שלו ,שהוא ....(..)כל כמה זמן עם פרגית צעירה אחרת

    ריבה, 09/11/13 15:25

    ......בסוף הוא יישאר לבד בודד מזדקן ומז...

    IP: 109.66.114.57דווח על תגובה זו

  • 24.

    השגיאה הגסה של אייל גולן שהוא בכלל שר. אני מזרחי ולא יכול לשמוע אותו. (ל''ת)

    יש לו קול צפצפני, צורת שירה מתקתקה, ועל שטויות., 09/11/13 15:00


    IP: 84.111.155.172דווח על תגובה זו

    • אני חשבתי יותר בכוון אנפפני.. קול זמיר? זמיר היה מתאבד.. (ל''ת)

      , 09/11/13 15:08


      IP: 79.179.109.2 דווח על תגובה זו

  • 23.

    אז מה תגידו על העילגות המחפירה של דני נוימן? (ל''ת)

    ערוץ ראשון?, 09/11/13 13:36


    IP: 46.19.81.206דווח על תגובה זו

  • 22.

    הגולם קם על יוצרו!

    טרחנים נמאסתם, 09/11/13 13:14

    השפה היא כלי להעברת מסרים. חוקי השפה (כמו חוקי תחבורה או חוקי מדינה) נועדו על מנת להסדיר את העניין.
    אבל בשלב מסויים חוקי השפה הפכו לנוקשים ומתפלפלים עד לרמה מגוחכת! על זה לפסול שיר? ומספרים בזכר ונקבה? היש יותר מיותר בזה בכל העולם? להתעסק בזה זה אפילו יותר מיותר מאשר התעסקות באח הגדול.
    ואני אוהב את השפה העברית אבל ה"לשונאים" משניאים אותה על הציבור.
    בארה"ב או בריטניה יהיה רדיו שיפסול שיר על תחביר?!

    IP: 77.125.119.7דווח על תגובה זו

  • 21.

    אין עניין של אינטליגנציה בתחביר, יש נכון או לא

    והמשפט נכון תחבירית, החוות דעה פרטית, 09/11/13 12:43

    ודווקא התחביר "את איננה", מעיד על הרגל סוציולוגי תרבותי בדיבור, זה שזה שונה מדוברי העברית המודרנית, שהפכה לשפת תערובת שמית-גרמנית, דווקא גורע ממכם, לא ממנו

    IP: 79.176.123.100דווח על תגובה זו

    • ממכם? נו באמת, "מכם" אלא אם אתה מגמגם! (ל''ת)

      מישהי שיודעת, 09/11/13 18:52


      IP: 84.94.35.245 דווח על תגובה זו

  • 20.

    גידי גוב שר נכון ב"נאחז באוויר": "ואת אינך" (ל''ת)

    raquel, 09/11/13 12:29


    IP: 37.142.157.8דווח על תגובה זו

  • 19.

    השגיאה הגדולה של אייל גולן

    בן ישראל, 09/11/13 12:08

    שגיאתו הגדולה של אייל גולן אליל הזמר המזרחי היא שהפיץ חשבוניות פיקטיביות
    במליונים ונתפס. מקווה שיועמד לדין כמו
    כל מעלימי המס הגדולים. מעניין שעד כה
    4 זמרים מזרחיים חשודים בהעלמות מס במליונים ולא אשכנזי אחד. אמנון לוי יאמר אפליה ורודפים את המזרחיים.

    IP: 46.116.147.186דווח על תגובה זו

    • פתח עיתונים כלכליים ותראה מי מככב שם בפשע ושחיתות (ל''ת)

      רמז: לא מזרחיים, 09/11/13 12:17


      IP: 84.228.118.17 דווח על תגובה זו

    • אתה לא חכם מה?

      אמנון111, 09/11/13 12:26

      זה פשוט..הזמרים האשכנזים לא גומרים את החודש..מה יש להם להעלים?

      IP: 123.120.52.39 דווח על תגובה זו

    • כבר לא היחידה שלו... (ל''ת)

      סז, 15/11/13 04:57


      IP: 84.94.178.172 דווח על תגובה זו

  • 18.

    טעות גם אצל אולארציק בשיר החדש

    הפרסי מנתניה, 09/11/13 11:45

    הוא שר ("חצי סנדביץ') בצרה..וזו טעות

    IP: 79.179.24.135דווח על תגובה זו

  • 17.

    זה לא הדקדוק, זה התוכן הירוד, וזה אומר גם עליכם משהו שלזה נתפלתם (ל''ת)

    צחי, 09/11/13 11:03


    IP: 84.108.185.86דווח על תגובה זו

    • נטפלתם.. אבל ממילא הדקדוק לא מעניין אותך.. (ל''ת)

      , 09/11/13 15:10


      IP: 79.179.109.2 דווח על תגובה זו

  • 16.

    היכן? היו כול אירגוני הנשים הטמאות,כשאריק איינשטיין האשכנזי שר (ל''ת)

    ''כשאת אומרת לא, למה את מתכוונת?, 09/11/13 10:55


    IP: 82.237.15.84דווח על תגובה זו

    • איך אמא שלך השריצה שוביניסט טמא כמוך? (ל''ת)

      , 09/11/13 15:11


      IP: 79.179.109.2 דווח על תגובה זו

      • כפי שאת משריצה, בדיוק (ל''ת)

        מ-ה-כ-ו-ס, 18/11/13 13:25


        IP: 84.228.214.56 דווח על תגובה זו

    • זה היה נכון אז, והזמנים השתנו

      הן תפרו קוקו ושתלו סרפן, 18/11/13 13:24

      אז בחורה היתה חייבת לאמר לא, גם אם התכוונה לכן. מין סוג של משחק תרבותי ארוך, שבסופו נתנה הסכמתה בדרך של היענות.

      IP: 84.228.214.56 דווח על תגובה זו

  • 15.

    ואם בהכשרות עסקינן

    אלי, 09/11/13 10:35

    צריך לבטל את ההטיה הנקבית/זכרית למספרים! זה מיותר! אפילו מלומדים ביותר מתבלבלים בזה. למה זה טוב? אני מציע לאמץ את ההטיה הנקבית של המספרים ולזרוק את הזכרית. אולי חוץ ממספרים עיקריים (אחד/אחת, עשר/עשרה) שיהיה הכל בהטייה אחת בלבד. גם ככה זה מעוות. לשם עצם זכר נותנים הטייה נקבית לרבים (שולחן/שולחנות) ועל זה צריך להוסיף הטייה מספרית בעלת אופי נקבי להטיית זכר (שלושה שולחנות). מספיק! זה תסביך מתוסבך!
    מה רע יהיה ב"שלוש שולחנות", "עשרים ואחת ספרים", "חמש שקל"?

    IP: 194.90.229.225דווח על תגובה זו

  • 14.

    אבל בכל זאת שואל

    , 09/11/13 10:13

    חשבתי קצת, ו״את איננה״ באמת לא נשמע נכון. מר רוזנטל מתחכם קצת. מצד שני, אחרי שהפכו את יחימוביץ לראשת האופוזיציה הכל אפשרי. עוד דור דוריים ולא יהיה כל קשר לעברית של אתמול.

    IP: 85.64.21.104דווח על תגובה זו

  • 13.

    פופ ים תיכוני זה לא מוזיקה, זה מכונת כספים לחסרי רגש מוזיקלי (ל''ת)

    מיקי, 09/11/13 09:38


    IP: 109.65.9.236דווח על תגובה זו

    • התנשאות זאת תכונה חסרת רגש וירודה.תכבד גם את השונה ממך. (ל''ת)

      יובל, 09/11/13 11:43


      IP: 79.179.174.91 דווח על תגובה זו

      • נכון, צריך לכבד ולרחם... (ל''ת)

        יוסריאן, 20/11/13 11:16


        IP: 193.46.64.93 דווח על תגובה זו

  • 12.

    שגיאות נפוצות

    אורי, 09/11/13 09:20

    WOODY ALLEN - ב "עברית ": ELLEN
    MEKIR - " :MAKIR

    IP: 85.64.104.158דווח על תגובה זו

  • 11.

    תיקון

    יעקב אבינו, 09/11/13 08:57

    אנה אני בא

    IP: 79.182.188.228דווח על תגובה זו

  • 10.

    השנאה של האשכנזים אוכלת להם את המוח החלול שלהם.

    שחור חזק ומפחיד., 09/11/13 08:40

    המהפכה בדרך,המהפכה שתהפוך את ישראל למדינה מזרחית-יהודית-לאומית.

    IP: 93.172.139.141דווח על תגובה זו

    • הצדק איתך

      אזרח-1, 09/11/13 13:58

      מדינת הבבונים אכן מתהווה פה, ומשתלבת היטב בין העמים השכנים.

      (אגב המילה מתהווה נגזרת מהמילה הוויה, קרי: קיום) מקווה שהבנת מה כתבתי.

      עכשיו תחזור לעיסוקים העבריינים שלך.

      IP: 109.66.0.133 דווח על תגובה זו

    • "מהפכה מזרחית"...חנקת אותי!

      מת מצחוק, 09/11/13 17:30

      אתם הרי הכי רוצים להתרחק כמה שיותר מהשורשים הערביים שלכם! מזרחיים שהצליחו בחיים, ולא לוזרים כמוך, יחנקו את "המהפכה" הזו עוד לפני שתפרוץ.
      חוצמזה שבד"כ צעקנים מזרחיים כמוך, מהסוג של "תחזיקו אותי", הם פחדנים ברמות! אפילו בצבא שירתתם רק כג'ובניקים.

      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

  • 9.

    מי זה אייל גולן ? (ל''ת)

    THE SIXTH GATE, 09/11/13 08:35


    IP: 77.126.90.80דווח על תגובה זו

    • מי זה נתן זך ?

      ארז, 09/11/13 08:45

      שינאת המזרחים "אוכלת " אותך.תנסה להעליב ,להיות ציני ולמזער את ההצלחה של אייל גולן,,אבל מי שם עלייך בכלל,,,,קוזק קטן ועלוב.

      IP: 77.126.66.122 דווח על תגובה זו

      • נתן זך הוא האיש שלעולם לא ימזוג עוד עוף על הקוסקוס. הבדל קטן. (ל''ת)

        משועשע בדר''כ, 09/11/13 14:07


        IP: 79.180.197.226 דווח על תגובה זו

        • גדול!!!

          חיפאית, 16/11/13 19:51

          מעולם לא הבנתי את סוגיית "מזיגת" האוכל.

          IP: 77.126.98.140 דווח על תגובה זו

  • 8.

    גולן השתמט מצה"ל.השתמט מתשלום מסים-מקומו בכלא (ל''ת)

    משתמט, 09/11/13 08:22


    IP: 79.181.211.238דווח על תגובה זו

  • 7.

    גם לא ג'יגה בי"ת, אלא גיגה בי"ת!

    עמית, 09/11/13 08:20

    gigabye מבוטאת גיגהבייט, לא ג'יגהבייט.

    IP: 24.240.41.63דווח על תגובה זו

    • טעות חמורה. בדוק את עצמך. george (ל''ת)

      משועשע בדר''כ, 09/11/13 14:11


      IP: 79.180.197.226 דווח על תגובה זו

    • באנגלית בדרך כלל כן, אבל אין על כך הסכמה

      סמידג, 09/11/13 15:55

      המקור הוא בכלל יווני, שם ההגייה היא משהו בין "ייגה" ל"ז'יגה" שאין לו מקביל בעברית או אנגלית.

      IP: 90.211.94.206 דווח על תגובה זו

  • 6.

    שאייל גולן ישיר בשפתו - ערבית. (ל''ת)

    יאללה ערסים, קדימה..לקלל אותי...., 09/11/13 03:19


    IP: 93.173.162.124דווח על תגובה זו

    • הייתי עושה ממך סבון. (ל''ת)

      , 09/11/13 08:32


      IP: 95.35.56.166 דווח על תגובה זו

      • היום בדיוק 75 שנה לליל הבדולח

        אמיר, 09/11/13 11:51

        גם אם התגרה בך הרי שאתה יצור שפל.

        הלוואי ותשנה דרכך למענך ולמעננו .

        IP: 79.176.27.21 דווח על תגובה זו

      • למה אתה צריך סבון? גם ככה אתה לא שוטף ידיים..

        רבינוביץ' האיכותי, 09/11/13 13:46

        ואוכל בלי סכין ומזלג.
        עם הסכין אתה עושה דברים אחרים, הריי.
        לא ככה?

        IP: 93.173.162.124 דווח על תגובה זו

    • אנחנו יהודים מארצות ערב,,,נכון !!!

      ארז, 09/11/13 08:48

      ואתה מסתנן נוצרי מאירופה ,דם קוזקים זורם בגופך האנטישמי.אייל גולן ,יהדות ערב היא האוטנתית והאמיתית ביותר. מי אתם ?

      IP: 77.126.66.122 דווח על תגובה זו

      • או! עוד "טהור גזע" ערבי! (ל''ת)

        הינקל, 09/11/13 17:32


        IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

    • בלי מזרחים הייתם נאכלים ע"י הערבים! מזרחים הם הלוחמים האמיתיים (ל''ת)

      מנחם בגין זצ''ל, 09/11/13 08:55


      IP: 77.126.86.241 דווח על תגובה זו

      • מוזר... בגין פולני, אבא של הפולנים

        אחד העם, 09/11/13 09:14

        וחוץ מזה, מי שהקים את המדינה, ניצח ב- 48, 56, 67, 73 היו האשכנזים. לא? דווקא בתקופה הזאת הערבים שיקשקו מאיתנו.
        הערבים התחילו "לאכול אותנו" (ולא לפחד מאתינו) דווקא כשהליכוד עלה לשלטון. "אכלו לנו" את סיני, "אכלו לנו" את עזה, "אכלו לנו את" חברון, לא?

        IP: 77.126.173.205 דווח על תגובה זו

        • בגין אכן פולני,,אבל,,,,

          חץ-מזרחי., 09/11/13 09:37

          בגין זצ"ל מנהיג שקם לעם היהודי ,אחד בדורו.בגין היה יהודי אמיץ,חכם,גאה ביהדותו,אוהב אמיתי של עם ישראל .בגין כיבד והעריך את יהדות ערב ודאג לשקם את מעמדם מתוך אינטרס לאומי יהודי מובהק ואהבת היהודי.אין אני חולק על תרומת האשכנזים בהקמת המדינה,בטחונה,שגשוגה ועוצמתה וללא האשכנזים ספק אני אם הייתה יוצאת לפועל עליית יהדות ערב בהמוניהם.מנהיגים ציוניים ואוהבי עם ישראל (עם ישראל= אשכנזים,מזרחיים וכל יהודי באשר הוא) ממוצא אשכנזי לא חסרים ,רק שחבל שהגזענות והשינאה כלפי עדות המזרח מגיעה מחלק יוצאי אירופה שהם בעצמם חוו אנטישמיות,רדיפות ,שינאה ורצח.עם ישראל הוא עם אחד והשינאה בין אשכנזים למזרחיים תשרת רק את שונאינו. שבת שלום לכל עם ישראל .

          IP: 77.126.66.122 דווח על תגובה זו

          • אל תתרגש מאשכנזים רובם שמלאנים נפולת נמושות! (ל''ת)

            ספרדיה גאה ביותר, 09/11/13 10:20


            IP: 77.126.86.241 דווח על תגובה זו

            • מתי את באה לביקור בברלין?

              היינץ, 27/11/13 01:14

              עדיין לא קר מאד

              IP: 176.199.194.97 דווח על תגובה זו

          • אכן צודק,כל הכבוד לתגובה כזו (ל''ת)

            זוביל חימאר, 09/11/13 15:17


            IP: 14.200.135.217 דווח על תגובה זו

          • נורמאלי !

            ליאור, 12/11/13 14:58

            תודה לך ,תגובה שפוייה .

            IP: 79.183.120.135 דווח על תגובה זו

          • הספרדים שמדברים בגנות האשכנזים בנוגע לשמאלניותם לכאורה...

            המדייק, 16/11/13 13:01

            הם פשוט מטומטמים ללא תקנה.
            שתי עובדות! האחת - יש לא פחות ממוצא מזרחי שהם שמאלנים מאשר אשכנזים. דוגמה מובהקת היא אמנון לוי הנאלח, נציג המזרחים ה"מקופחים" שהוא שמאלני קיצוני. והוא כמובן לא לבד, בערך חצי מהשמאלנים - הם מזרחים. דליה איציק, בן עמי, אמיר פרץ... לא, לא חסר.
            עובדה נוספת - הימניים הציוניים הכי גדולים במדינה - הם המתנחלים, והם ברובם המוחלט - אשכנזים. כך שהסטיגמה שאתם מחזיקים בה כאילו שהאשכנזים הם שמאלנים ברובם - פשוט לא עומדת במבחן המציאות.

            נ.ב. מסרו ד"ש גם לטלי פחימה המזרחית, ציונית ו"אוהבת" ישראל ידועה.

            IP: 79.181.166.100 דווח על תגובה זו

        • ספרדים בנו את המדינה הזאת! בזכות הספרדים המדינה קיימת! (ל''ת)

          ל-אחד העם הקשקשן, 09/11/13 10:18


          IP: 77.126.86.241 דווח על תגובה זו

      • איגנורנט

        בן ישי, 09/11/13 12:11

        נכון בשנת 64 כשהתגייסתי מרבית חיילי הגדוד הקרבי היו מזרחיים אך כל הקצינים בכל הדרגות היו אשכנזים. למנוע ספק אני מזרחי.

        IP: 46.116.235.149 דווח על תגובה זו

    • הוריך היו החטאה של הגרמנים-- מעליב שלי ולך אותה אזרחות (ל''ת)

      Benny, 09/11/13 11:01


      IP: 94.188.54.246 דווח על תגובה זו

    • 6 - אתה כל כך צודק! האשכנזים בנו את המדינה.

      אשכנזי, למזלי, ת''א, 09/11/13 13:45

      הערסים, סליחה, המזרחיים, הרסו אותה.

      IP: 93.173.162.124 דווח על תגובה זו

      • לכו תמותו שניכם, שני מטומטמים

        דויד, 09/11/13 15:48

        אני קורא ובא לי להקיא על שניכם וגם על עוד גאונים שכמותכם
        אני לא חי במדינה מעל לעשרים שנה ומזעזע לראות איך אנשים מתייחסים אחד לשני
        יש אשכנזים גברים שחבל על הזמן וגם ספרדים שחבל על הזמן
        וגם נשים מכל צד, ויש גם אחרים

        מה הסיפור שלכם שני טמבלים?
        דיוויד
        יליד הארץ, מרוקאי

        IP: 76.174.95.191 דווח על תגובה זו

      • טעית, המדינה נבנתה עקום, מי שבנה אותה פיזית, היו תימנים וערבים (ל''ת)

        מדינה שבנויה לערכים חזקים, לא תתמוטט, 20/11/13 19:32


        IP: 79.177.120.175 דווח על תגובה זו

  • 5.

    דיויד ברוזה שר 'את איננה' לפני הרבה שנים. למה אותו לא פסלו?

    ההררי, 08/11/13 18:49

    http://www.youtube.com/watch?v=1J8R-yC3Vd4

    נולדת בשבילי
    דיויד ברוזה
    מילים ולחן: חוזה אורטגה הרדיה
    תרגום: יהונתן גפן

    עברו שנים אבל אני נשאר
    ליבי נזכר ובתוכי נשבר
    ואת איננה
    ואת איננה
    אף פעם לא אבין
    מדוע אלוהים
    לקח אותך אליו
    אני רק בן תמותה
    אך האמנתי כי
    נולדת בשבילי

    מיתרים עצובים נפרטים באותה הגיטרה
    ואני עוד שומע אותך מנגנת ושרה
    ציפור במחבוא מצייצת למעלה
    אני מסתכל בחלון ונזכר כל הלילה

    כבר אינני כועס נגמרו הדמעות בעיניים
    האל הקדוש רצה שתהיי בשמיים
    הגורל הנדוש בא והפריד בין השניים
    ונשארתי לבד עם השיר, הכאב והיין

    [מילים לשיר נולדת בשבילי - האישה שאיתי - דיויד ברוזה]
    האישה שאיתי
    (1983)

    ותודה לשירונט

    IP: 85.65.66.168דווח על תגובה זו

    • זה לא שיר שהשמיעו ברדיו (ל''ת)

      ..., 09/11/13 09:10


      IP: 5.102.209.184 דווח על תגובה זו

      • בטח שהשמיעו

        איזה תירוץ פולני עלוב, דיי ואני חצי פולני,, 09/11/13 12:44

        אתה נשמע כמו דודה שמתרצת תירוצים

        IP: 79.183.39.174 דווח על תגובה זו

        • חצי פולני ? אין דבר כזה. החצי משתלט על הכל... (ל''ת)

          o0O., 20/11/13 11:14


          IP: 193.46.64.93 דווח על תגובה זו

    • כי המילים של יהונתן גפן מנהלל. (ל''ת)

      ולא חיפשו אותו, אלא התבשמו משטויותיו, 18/11/13 13:33


      IP: 84.228.214.56 דווח על תגובה זו

    • בדיוק מה שחשבתי...אכן גזענים עלובים. (ל''ת)

      ימני, ליברל, דל-פיגמנטים., 21/11/13 14:44


      IP: 50.177.199.77 דווח על תגובה זו

  • 4.

    אף חבלן תקשורת לא בה בטענות לאריק איינשטיין האשכנזי, (ל''ת)

    ואוהד הגועל,ששר ''כשאת אומרת לא, למה את מתכוונת?, 08/11/13 17:04


    IP: 82.237.15.84דווח על תגובה זו

    • זה כי אתה יכול לנשק את התחת הקדוש שלו ולהגיד תודה (ל''ת)

      אני מתכוונת שתנשק לו את התחת יא גועלי ממוצא מפוקפק, 08/11/13 17:08


      IP: 77.125.76.216 דווח על תגובה זו

    • אתה יכול לנשק לאריק בעוד כמה מקומות, עלוב נפש (ל''ת)

      יוסי, 09/11/13 08:08


      IP: 46.121.55.90 דווח על תגובה זו

      • יוסי,כול אוהבי אריק איינשטיין הם מהקהילה הגאה, (ל''ת)

        שאונסים נערים בת.ח.ת בחסות הפרקליטות יוצאי פולין., 09/11/13 09:45


        IP: 82.237.15.84 דווח על תגובה זו

    • רק שזה לא אריק שר את השיר אלא התרנגולים (ל''ת)

      , 19/11/13 17:58


      IP: 94.159.172.11 דווח על תגובה זו

  • 3.

    ניתן גם לפרש את המשפט את איננה כך:

    יאיר, 08/11/13 15:55

    בהתאם למה שמסופר בשיר - האישה עזבה אותו - כך יש במשפט את איננה מעבר חד בין מצב שהוא נמצא עם האישה ויכול לפנות אליה בגוף שני (אוהב אותך) למצב שהוא בודד ועזוב ונאלץ לדבר על האישה בגוף שלישי כזרה (היא עזבה). כך שהמשפט מבטא את המעבר החד מזוגיות אוהבת לבדידות איומה...

    IP: 46.117.6.43דווח על תגובה זו

    • יפה (ל''ת)

      איך דיון דקדקני הופך לרגישות, 18/11/13 13:39


      IP: 84.228.214.56 דווח על תגובה זו

  • 2.

    כי הוא ארס מצוי ומה אכפת להם בכלל? (ל''ת)

    ן, 08/11/13 15:53


    IP: 37.142.20.112דווח על תגובה זו

    • אומרים ערס ולא ארס יש מבין יערס (ל''ת)

      אמא שלי ממרוקו כן ממרוקו, 10/11/13 19:39


      IP: 84.229.183.203 דווח על תגובה זו

  • 1.

    דווקא 'איננה' של אייל גולן מתאימה יותר.

    האלמונית, 08/11/13 14:57

    המילה 'אינך', מצורף תמיד לאיזה פעולה, כגון 'אינך יכולה ככה סתם ללכת' או 'ואת אינך עימי' אבל את לא נמצאת (כנראה בשום מקום) נכון להגיד את 'איננה'. את לא בנמצא.
    כמו שנאמר בקשר ליוסף-'והנער איננו, ואני אנא אני בא'

    IP: 84.94.162.213דווח על תגובה זו

    • הנער איננו - זה גוף שלישי ולכן זה נכון להגיד כך (ל''ת)

      מ, 09/11/13 09:12


      IP: 5.102.209.184 דווח על תגובה זו

    • היא - איננה; את - אינך. הוא - איננו; אתה - אינך, לא איננו. (ל''ת)

      בס, 15/11/13 04:59


      IP: 84.94.178.172 דווח על תגובה זו

      • וכמו שבזמנו שר הרב הגאון אריאל זילבר "אף אחד לא מזיל דימהה", (ל''ת)

        יודקה, 16/11/13 22:50


        IP: 213.57.59.190 דווח על תגובה זו

    • איננו (ל''ת)

      כמו שנמר: הנער (הוא!!!), 19/11/13 20:54


      IP: 85.64.51.186 דווח על תגובה זו