• 11.

    הספר מעניין אך יש לו מגרעות

    שרה וינברג [זלבסקי], 21/10/15 22:06

    הביקורת מענינת ומעמיקה
    אני חולקת עליה בשני הבטים
    א. לדעתי הצירוף של עניני בית-המקדש לתיאור הפרופסור בניו-יורק לא עולה יפה. יש כאן איזה יומרנות שלא מצליחה לדעתי ונשארת גוף זר בסיפור
    ב.הספר היה צריך להסתיים לפני הפרק המסיים 'סוף-דבר 'שממש מביך.
    הוא דומה לסוף של סיפור ילדים, הכל חוזר לקדמותו: האהובה הנוטשת חוזרת וכן הפרופסור נרפא וחוזר לאוניברסיטה ובתו אמורה להינשא לאהובתה[למרות שהוא מבקר את השיח הרווח כיום האוניברסיטאות הוא משלם לו מס] וכו'
    פרט זה משקף את חוסר רצונו של הסופר ,להסיק מסקנות מן המשבר והריקנות שתאר לאורך הספר
    ומשאיר את הקורא תוהה ,ואני לפחות חשתי בסוף תחושה של הממצה.

    IP: 84.228.87.245דווח על תגובה זו

    • ממש מזדהה עם מה שכתבת. כך גם אני חשתי - החמצה! (ל''ת)

      , 24/10/15 20:54


      IP: 95.86.86.247 דווח על תגובה זו

  • 10.

    חנטאריש (ל''ת)

    פשוט, 12/07/15 20:30


    IP: 84.229.153.65דווח על תגובה זו

  • 9.

    נראה שנמצא בראון (בר-און) הישראלי (ל''ת)

    בב, 27/01/15 02:42


    IP: 79.177.14.77דווח על תגובה זו

  • 8.

    תהיות

    אורנה, 10/11/13 14:29

    באתר נוריתה מופיעה ביקורת מנוגדת לגמרי.
    http://nuritha.co.il/he/node/23467
    הפער בין שתי הדעות מבלבל ביותר. למי להאמין?


    אורנה

    http://liebermanorna.wordpress.com/

    IP: 84.99.221.117דווח על תגובה זו

    • זה ספר מצוין

      אני, 17/11/13 01:11

      אל תאמיני למבקר של נוריתה, הוא עורך דין נכלולי ולא איש ספרות רציני.

      IP: 67.244.104.180 דווח על תגובה זו

    • הסכמתי איתה במידה רבה. וכן לעיתים הביקורת הקשה של הדמות על האחר מגוחכת

      תודה על ההפניה לביקורת אצל נוריתה, 26/01/15 22:52

      שכן גיבור הסיפור אינו רואה את עצמו ולא ככלי מתוחכם של המחבר לבקר את הדמות מעל ראשה על מנת לאזן את הסיפור, המחבר פשוט לא מודע. נראה כי יש למחבר פחד לגעת בדמות הזו, הנהנתנית והביקורתית באופן קיצוני. זה מוציא את הסיפור מאיזה מרכז ספרותי, לבעיה/הפרעה אישית של דמות. ז"א דוחק את הסיפור לשוליות.

      IP: 93.173.35.130 דווח על תגובה זו

    • הייתי שמח אם פאוסט היה כותב ביקורת על הספר שלי...

      בס, 27/01/15 02:41

      כי אין ספק שלקשור שבחים הוא יודע.

      מעריך שעל זה הוא מקבל את כספו.

      IP: 79.177.14.77 דווח על תגובה זו

    • תגידי את יודעת לקרוא?

      דנה, 27/01/15 08:52

      איפה ראית שבאתר נוריתה כתוב אחרת? את ממש סתומה.

      IP: 109.67.38.140 דווח על תגובה זו

      • הביקורת בנוריתה קטלנית. המבקר שם בחר להתעקש על חובת הספרות

        ?, 27/01/15 12:40

        לכתוב על בני אדם ולא על דחלילים אופנתיים עם הגות (לא כבקורת וסאטירה, אלא כי הספר חלש בתחום).

        IP: 93.173.35.130 דווח על תגובה זו

  • 7.

    ספר מבריק שנשאר איתי (ל''ת)

    , 26/09/13 23:51


    IP: 37.142.56.187דווח על תגובה זו

    • מפעל הפייס נוטה לבחור בספרים שנתפסים לו לא ישראלים או אנטישראליםאה (ל''ת)

      לא ספר מבריק, 26/01/15 22:34


      IP: 93.173.35.130 דווח על תגובה זו

  • 6.

    לכתב: מיד תגיע לסין עם החפירות. תן לקרוא בשקט! (ל''ת)

    לידיה קסאח, 17/09/13 13:14


    IP: 79.176.107.231דווח על תגובה זו

  • 5.

    בג"צ יטרפד את העלת הקורבנות,את מינוי של הכהן ללא מכרז,ואת אי הכללתם של

    רונן, 17/09/13 11:57

    ארתראים במלאכת הלויים...

    IP: 89.139.190.170

  • 4.

    צריך לטוס במהירות האור 2000 שנה ( מרחק קצר) ואז להביט לירושלים בטלסקופ

    יואב, 17/09/13 07:54

    ואז נבין מה באמת קרה שם

    IP: 108.184.251.254דווח על תגובה זו

    • מה שקרה שם מספר על כך יוספוס פלביוס.

      , 17/09/13 17:05

      בספרו "מלחמת היהודים ברומאים" מספר יוסף בן מתתיהו בדיוק מה קרה שם. את תיאור המרידה הבאתי ברומן שכתבתי "כחומה בצורה". שם מתואר יוחנן,אחיה של הגיבורה בשמת, כאחד שנלחם בירושלים והוגלה לרומא עם שאר המורדים. הוא מספר את סיפור הגבורה והנפילה בשבי מנקודת ראותו (נקודת הראות של יוספוס). הקליקו בגוגל "כחומה בצורה פרק 1) לקריאה חינמית של הפרק הראשון.

      IP: 87.68.155.76 דווח על תגובה זו

  • 3.

    קישקוש כמו כל דת באשר היא (ל''ת)

    ע, 17/09/13 07:36


    IP: 37.142.20.112

    • וואו איזה ניתוח איזו עמקות מחשבה (ל''ת)

      יהודי, 17/09/13 09:16


      IP: 148.177.129.213 דווח על תגובה זו

  • 2.

    ספר מדהים, תפנית בספרות העברית וביחסים התרבותיים בין ישראל ויהודיארה"ב (ל''ת)

    אחד מניו-יורק, 16/09/13 20:51


    IP: 128.148.231.12דווח על תגובה זו

  • 1.

    אני חושב שהדקדנטיות והאיסטניסיות הקיצוניות של הספר הולמות את הנושא שלו

    תודה על ההפניה. קראתי רק ''פרק ראשון'', 16/09/13 20:40

    מפני שזה מדגיש את הצורך העצום של הדמות בשינוי, לדלת שתיפתח לחיים אותינטים יותר. השינוי שהדמות מייחלת לו הוא לא רק אישי אלא חובק עולם ולפחות חובק מנהטן. עם זאת, התיאורים הדקדנטים והאיסטניסים הם לא פעם בגדר סאטירה לא מודעת לעצמה. לגבי הדמויות: בעיקר בתחום, אם אפשר לומר כך, של עולמן הפנימי והיחסים ביניהן, מעבר לתקוות שינוי אפוקליפטי מעניינת, המקבלת צורה יהודית מקורית, ומעבר לדקדנטיות והאיסטניסיות הקיצונית שלהן (אמנם הן מאוד מקפידות על כללי הבורגנות מהמעמד הגבוה), אין כ"כ הצלחה. יש משהו שלי אישית מעט מפריע ובהחלט ייתכן שלא יפריע לאף אחד, אני בספק אם הדמות הראשית הטרוסקסואלית. דבר נוסף, שוודאי לא בהכרח יפריע לאיש, הוא שגם מבחינת הנושא וגם מבחינת העברית אין לוקליות. עם זאת, בהחלט יתכן שהספר יצליח מאוד בארץ ובעולם.

    IP: 93.172.82.149דווח על תגובה זו