• 190.

    רשע ברשות התורה

    גבריאל, 16/09/13 08:07

    אודה ואומר שאינני מכיר את המשורר שקבל ציון מצויין על ידי כותב כתבה זו.
    לגופו של מכתב שיר אמירה אומר שבדיוק על זה מדבר אמנון לוי לא על קיפוח אלא העדפה לא גזענות גלויה אל גזענות מנומקת שהרי אין גיבור שיאמר אני גזען אני מפלה. אזי יש סיפור שלימד אותי פרופ' צבי יעבץ שציין שרומי שלטה בעולם באמצעות משתפי פעולה ולמה הדבר דומה שהיער מביא לגרזן את ידית העץ על מנת ליכרות את היער כך המשורר הנכבד הזה דומה לידית העץ וגרוע מזה מנמק את עמדתו בהסבר הגיוני ומלומד מה אומר "מה רבו מעשך ה'" כן גם אני מבין שפואד יכול להבחר אך בעצם למה לא הוא קצין בכיר הוא היה שר בכיר והוא כן ערקי לנשוי לפולניה זה הרבה יותר מנשיא מכהן שלא עשה צבא חי חיים פוליגמיים ולפי כל פרמטר יכול להיות עם משה קצב אם רק יהיו כמה שינסו במעט

    IP: 84.108.4.128דווח על תגובה זו

  • 189.

    מילא פואד, אבל העסקנים רוצים את דוד לוי. (ל''ת)

    אמנון, 09/09/13 08:33


    IP: 172.20.20.85דווח על תגובה זו

  • 188.

    אשמח לשיחה

    יוסף מוסטקי - מוזיקאי, 04/09/13 11:00

    שלום לך
    אשמח לשיחה טלפונית לגבי הבלוג (השיר של יוסף עוזר - כן כן לאשכנזים)

    מספרי הטלפון שלי 052-8087521 08-6430323
    שנה טוב לך

    IP: 84.108.50.200דווח על תגובה זו

  • 187.

    לא הבנתי דבר אחד

    דניאל, 02/09/13 17:44

    מכל זה.
    האם המזרחיים טוענים שהם מופלים לרעה או שהם כועסים על מי שטוען שהם מופלים?

    ואיפה הם מופלים לרעה?
    בבה"ד 1 יש מבדקי קבלה שבודקים את ההיסטוריה המשפחתית שלך? באוניברסיטה מישהו מחליט את מי לקבל ע"פ שמו? או שה"קיפוח" הוא ההבדל שעדיין קיים בין התרבות המערבית שממנה האשכנזים הגיעו ובין התרבות המזרחית שכולנו רואים אצל שכנינו ה"תרבותיים" ממה היא מורכבת, וגם מהעובדה שרבים מהאשכנזים הגיעו לארץ עם רכוש ואילו השאר לא (ולכן לדוגמה, אין הרבה אשכנזים (פרט לחרדים) מתחת לקו העוני).

    לאט לאט הטוב מ-2 התרבויות הופך לתרבות אחת, אין טעם לדוש בזה ולמצוא "אשמים" במצב זה או אחר.

    IP: 46.116.103.88דווח על תגובה זו

    • דבר נוסף שלא הוספתי

      דניאל, 02/09/13 17:47

      אם כבר יש שנאה או גזענות, אני מעולם לא שמעתי אשכנזי מתייחס למקור של מזרחי באופן משפיל, אבל כאשכנזי, בצבא פגשתי בהרבה שנאה כלפי אשכנזים (לאו דווקא ממקום של גזענות לדעתי) כלפי האשכנזים.

      IP: 46.116.103.88 דווח על תגובה זו

  • 186.

    שיר לספרדי הפליט הנצחי

    דון קיחוט, 01/09/13 09:50

    עד מתי תשאר מופלה לרעה אחי הספרדי
    אפילו נעליך זועקים אפלייה אפלייה נגדי
    למה אתה מדמה עצמך לפליט הנצחי הערבי

    IP: 83.101.70.213דווח על תגובה זו

  • 185.

    תגידו לשמאלניים שאי אפשר להפיל ממשלה בגלל בוף . יער לפיד אחלה. (ל''ת)

    יעקב ישוע, 01/09/13 08:53


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 184.

    ווטאלה יופי בר רפאלי חברתי הטובה נגעה בבחור ומלא כונפות אחריו רק נגעה (ל''ת)

    יעקב ישוע, 01/09/13 08:52


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 183.

    ארץ ישראל היא מדינה לדוגמה בזכות מפלגות הימין .ואי שיתוף חינם. (ל''ת)

    יעקב ישוע האשכנזים הלכו לאור.החושך לא במדינתנו., 01/09/13 08:51


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 182.

    אני אוהב מוג'דרה יותר מפואד אבל אם הוא נשיא. אני אומר למוטה סע. (ל''ת)

    יעקב ישוע אני לא נשאר פה. טייסים שמאלניים נגדי .מ, 01/09/13 08:49


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 181.

    אמנון לוי . תגיד תודה . שנתנו לחיות במדינה דמוקטית ולא חשוכה . הבנת? (ל''ת)

    יעקב ישוע האמת אם לא היו האשכנזים לא היה פה דמוקר, 01/09/13 08:47


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 180.

    אמנון לוי עלק או שאתה מדבר אושאתה החתול במגפיים.מרד עלק מרוקאים (ל''ת)

    יעקב ישוע עו''ד מרוקאים מכנים הבמה למרד מרוב הכסף, 01/09/13 08:46


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 179.

    אני ממש לא הבנתי את אמנון לוי אין חדש . דבר לעניין. קצב לא אנס רק ניצ (ל''ת)

    יעקב ישוע על ניצול מעמד לא מקבלים 7 משופט ערבימוש, 01/09/13 08:44


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 178.

    בן גוריון עשה . טעות .היה אפשר להבין שפולניות יעשו טעויות .חבל לי . (ל''ת)

    יעקב ישוע מה יהיה ?, 01/09/13 08:42


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 177.

    אז מה אתם רוצים לומר שמותר הכל . לכם כן ? למה הרי מוגבלים אתם . (ל''ת)

    יעקב ישוע אם ניקח בואו חלוקה . ושקרים . מי במקום, 01/09/13 08:40


    IP: 85.65.178.124דווח על תגובה זו

  • 176.

    כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!מספיק עם ש"ס והמקופחים המקצועיים (ל''ת)

    ספרדי כפול, 30/08/13 18:18


    IP: 77.126.174.68

  • 175.

    הידד למשורר יוסף עוזר

    אילנה, 28/08/13 16:38

    מי יכל להעיד יותר טוב ממשורר "ספרדי" על
    על ההבל שבהעלאת הנושא. ואם כבר החליט אמנון
    לוי לדוש בנושא -למה לא חיפש את הגודמים
    לפער שהיה בין העדות בשנות ה50?
    אני רואה את הגורם העיקרי בצורך הכלכלי שהיה
    למשפחות מרובות ילדים לדאוג קודם כל לכלכלת
    המשפחה-ולא להשכלה. הרי אמנון לוי עצמו חש
    ניכור מצד אחיו כשהלך ללמוד באוניברסיטה.
    אביו התאכזב שהוא לא עבד אתו בחנות.
    לכן אומר לו:"מה לך כי תלין"? הרף ידך מהנושא אחרת חמומי מוח עוד יצאו עם לפידים לרחוב כפי שאמר עו"ד ציון אמיר. זה מה שאתה רוצה אמנון?????

    IP: 109.65.249.60

  • 174.

    אמנון לוי - האם התחקיר מעמיק ואובייקטיבי?

    א. אופיר, 28/08/13 11:27

    ישנם אשכנזים רבים אשר לא למדו באוניברסיטאות, ונכון גם שלא כל האשכנזים הם עשירים.
    אמנון לוי לא חיפש אותם, אין להם מקום בתעמולה שלו.
    אמנון לוי הביא מצד אחד את העילית של האשכנזים ומצד שני הביא את התחתית של המזרחים.
    מנקודת התחלה לא הוגנת שכזו הוא הגיע למסקנה המפתיעה שאין שיוויון.
    בדבריו יש יותר מרמז שבחוסר השיוויון הזה אשמים, כמובן, האשכנזים.

    ה"מסקנה" שלו היא שאולי צריך לבצע "אפליה מתקנת", ואם היא לא תבוא אז "צפויה" התקוממות של "המדוכאים",
    מסקנה שבמקרה תואמת את האינטרסים העדתיים הצרים של אדם שהוא "מזרחי מקצועי".
    דרך אגב, כל אפלייה היא אפליה מתקנת עבור חלק מהאוכלוסיה ואפליה הורסת עבור החלקים האחרים.
    אפליה היא אפליה היא אפליה.

    אמנון לוי כן מביא בתכניתו את העילית של המזרחים, למשל עורך הדין ציון אמיר.
    גם את עצמו ומשפחתו מביא אמנון לוי, לא כדי לומר שגם בין המזרחיים יש עילית והכל תלוי בחריצותו של הפרט,
    אלא כדי לקטרג על האשכנזים ולאיים עליהם בהתקוממות.

    IP: 213.8.6.131

    • המשך

      א. אופיר, 28/08/13 11:35

      אמנון לוי מספר לנו שהחתירה שלו כלפי מעלה היא "התאשכנזות" והיא גבתה ממנו מחיר משפחתי כבד.הוא לא מסביר למה היה הכרחי מצידו לנתק את הקשר עם משפחתו ואיך אי הניתוק היה פוגע בלימודיו.הוא גם לא מתייחס לכך שגם אשכנזים שחותרים במאמץ למטרה זו משלמים גם הם מחירים.
      כאילו שהזמן הרב שהלימודים תופסים והאנרגיה הרבה שהם לוקחים הם נחלת המזרחים בלבד.

      יש בתכניתו של אמנון לוי גם רמזים לתשובות לגורמים להבדל אך הרמזים האלה אינם מטופלים באופן ממצה.
      למשל, אמנון לוי שואל ילדים מזרחיים בתל אביב אם בשכונה שהם חיים בה גרים גם ילדים אשכנזים.
      התשובה שהוא מקבל היא שאין ילדים אשכנזים בשכונה וגם אם היו אז הם לא היו באים לשחק כדורגל בשכונה אלא היו הולכים לחוגים.
      אולי זה רמז שהורים אשכנזים רבים (לא כולם) משקיעים בהעשרה רוחנית של הילד ובקידומו,
      ואילו הורים מזרחיים (גם כאן לא כולם) בוחרים שהילד יעביר את הזמן בשכונה.
      תשובתי אל כל המייללים, גם האשכנזים שבהם:
      - קחו אחריות על חייכם.
      - תקבעו לעצמכם מטרות (במסגרת החוק כמובן) ותעשו את מה שצריך כדי להגיע אליהן.
      - כאשר לא מצליח לכם אל תטילו את האחריות על אחרים אלא תשאלו

      IP: 46.120.40.64 דווח על תגובה זו

      • סיום

        אהרן אופיר, 28/08/13 11:37

        תשובתי אל כל המייללים, גם האשכנזים שבהם:
        - קחו אחריות על חייכם.
        - תקבעו לעצמכם מטרות (במסגרת החוק כמובן) ותעשו את מה שצריך כדי להגיע אליהן.
        - כאשר לא מצליח לכם אל תטילו את האחריות על אחרים אלא תשאלו "מה אני עשיתי לא נכון?" "איך אני יכול לעשות כדי שזה כן יצליח?"

        IP: 46.120.40.64 דווח על תגובה זו

        • יפה כתבת, אופיר (ל''ת)

          אב מעורב, 30/08/13 10:35


          IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

  • 173.

    תשובה לא הולמת

    שמש, 27/08/13 23:35

    משורר יקר
    אמנון לוי לא התכחש לכל השמות המוצלחים בשיר שלך, אלא - רק לכך שאותם אנשים קיבלו את האפשרות לרוץ במסלול הזה של ההצלחה, בשעה שלבני עדות המזרח נתנו לרוץ במסלול הנמוך שאינו מגיע לאותם השגים. לא גזענות עליונה לעומת תחתונה יש כאן אלא נטילת כל הזכויות השייכות לכלל החברה ולנכס אותם כמעט רק לעצמם - לאשכנזים. מה דעתך על שופט אחד מתוך חמשה עשר בעליון? לדבריך זה מראה שהם באים מגזע אשכנזי עליון. אם כן, אתה טועה ופוגע קשות באשכנזים. יש כאן רק חבר מביא חבר, חבר מביא איש משפחה או בן-מולדת משותפת. כל היושבים בחדרי ההחלטות של השלטון עסקו בזה, ולא יכלו לעצור את זה, פשוט היה להם נוח. או לך אל 26 ראשי ממשלה רק אשכנזים - האם זה משום שהם שייכים לגזע העליון? לא! הם אוהבים שלטון ולמה יעזבו אותו.
    חבל, משורר יקר שחצית את הקווים והלכת להגן על אלה שכבר ששים וחמש שנה פוגעים בבני עמך ועדתך. נתת להם כח להמשיך בדרכם עוד ששים שנה. לך לישון בנחת האשכנזים מוחאים לך כפיים.

    IP: 95.86.70.52

  • 172.

    מהכרת שירתו - המשורר האולטימאטיבי ביותר שקיים בסביבה! (ל''ת)

    ובכל זאת, 26/08/13 19:12


    IP: 87.68.162.243דווח על תגובה זו

  • 171.

    קראתי שמחתי נהנתי

    , 26/08/13 09:28

    תודה שענית לאמנון לוי . אחרת עוד היו חושבים אחינו האשכנזים שאמנון ואריה דרעי ופואד ודומים להם , הם המיצגים אותי בבכינותם ולא היא .לספרדים יש תרבות אך לא בכיינות מקצועית , הספרדים יודעים להעריך מצוינות גם אם היא אשכנזית.תודה על תשובתך לאיוולתם

    IP: 2.55.112.109דווח על תגובה זו

  • 170.

    מנחם - אתה גמרת אצלי כמבקר ספרות ושירה. שכח מזה. אצלי אתה גמור.

    מרוקאי1, 25/08/13 19:36

    הסיבה: חנופה.

    עוד הערה: עיראקים תמיד ירדו על מרוקאים בענין האוכל, כי הקמצנות החולנית של כמו יוסף עוזר, לא נתנה להם לבזבז על זה, אלא על כסף במזרון.
    קהילות ותרבויות שהיה להן מטבח עשיר הן הרבה יותר מפותחות מתרבויות אחרות.
    ועובדה, למרוקאים יש כמה פרסי נובל ולעיראקים כמו יוסף עוזר אין אפילו אחד.
    ואף אחד לא לקח כסף לקבר. אפילו לא אשכנזים מלוקקי חנופת התחת כמוך.
    די בושה שיוסף עוזר שגדל במושב(ברק), שהקימו יוצאי מרוקו, כותב כך.
    ונא לא למחוק תגובה זו. לפחותץ שמנחם בן יראה ששמתי עליו X.

    IP: 132.68.245.31

    • בדיחה טובה, מרוקאי 1. הפוך על הפוך. נקרעתי. "גמרת אצלי", חחחח

      מרוקאי 2, 25/08/13 21:44

      "עיראקים תמיד ירדו על מרוקאים", חחחחח. גדול

      IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

  • 169.

    הבוזובז חי 2000 שנה בין לבנים . יחסית אליהם הבוזבוז נראה שחור קטן ומכ

    לכן השם שלהם הנפןץ זה שוורץ שוורצמן ושטיינהארט, 25/08/13 16:38

    ומכוער
    לכן השם שלהם הנפןץ זה שוורץ שוורצמן ושטיינהארט

    ואילו הספרדים גרו בין אנשים שיחסית אליהם היהודים הספרדים נראו לבנים יפים וגבוהים
    לכן הם=גויים גינו אןתפ בשמות יסיידי כאילו האדון
    אבל הבוזבוז הדרעק הזה הוא נחיתי כבר 2000 שנה והוא מנסה ליישם את זה כל היהודים המקוריים
    זה שיא החוצפה

    IP: 74.90.116.22

  • 168.

    האשכנזים הם שוורץ ושוורצמן והספרדים הם מלכות יהודה (ל''ת)

    האמת תנצח, 25/08/13 16:16


    IP: 74.90.116.22

  • 167.

    לא אוכל מופלטה כי לא טעים, לא אוכל גפילטע כי גם לא טעים

    אדם, 25/08/13 13:43

    לא נימדד לפי אמות המידה שלכם. מצפצף על כל אמות המידה הגעניות העלובות. לא איכפת לי מהתוכנית של א. לוי, וגם לא איכפת לי ממר"ן. מדבר בחית אמית כאשר רוצה ובעין גרונית כאשר אחפוץ,וגם בלעדיהם. אני אדם.
    אני בן אדם. מנסה לקבל כל אדם עד אשר יוכיח שאינו בן אדם -תרגמו לאידיש זה יותר חזק. כן גם אידיש אני יודע.

    IP: 81.218.241.23דווח על תגובה זו

  • 166.

    כשמישהו בשם 'בראון' מחליף את שמו ל'בן' זה רק עיברות

    מה מזכיר לכם בראון?, 25/08/13 12:42

    אבל כש'כלפון' מחליף ל'אלפון' או 'ביטון' ל'בירון', זאת התחפשות והשתכנזות.. (או סתם הישרדות)

    IP: 81.218.66.107

  • 165.

    הארצות המוסלמיות היו בפיגור , השתלבות עם המערביות לוקח זמן. (ל''ת)

    מנחם, 25/08/13 12:03


    IP: 89.139.189.217

    • הבוזובז חי 2000 שנה בין לבנים . יחסית אליהם הבוזבוז נראה שחור קטן ומכ

      כן השם שלהם הנפןץ זה שוורץ שוורצמן ושטיינהארט, 25/08/13 16:40

      10.
      לכן השם שלהם הנפןץ זה שוורץ שוורצמן ושטיינהארט, 25/08/13 16:38
      ומכוער
      לכן השם שלהם הנפןץ זה שוורץ שוורצמן ושטיינהארט

      ואילו הספרדים גרו בין אנשים שיחסית אליהם היהודים הספרדים נראו לבנים יפים וגבוהים
      לכן הם הגויים כינו אןתם בשמות יסיידי כאילו האדון
      אבל הבוזבוז הדרעק הזה הוא נחיתי כבר 2000 שנה והוא מנסה ליישם את זה כל היהודים המקוריים
      זה שיא החוצפה

      IP: 74.90.116.22 דווח על תגובה זו

    • מנחם לך לטייל קצת במזרח אירופה לשטעטל המסריח והפרמטיבי שהגעת ממנו (ל''ת)

      עד היום יש שם בול קליעה, 25/08/13 16:41


      IP: 74.90.116.22 דווח על תגובה זו

  • 164.

    אמנון לוי במאבקו על הרייטינג "יורד לזנות" עם ה"אכלו לי, שתו לי" העדתי (ל''ת)

    חלאס, נמאס הוא ונמאס הנושא., 25/08/13 12:00


    IP: 192.115.177.220דווח על תגובה זו

  • 163.

    למרות הכל אסור להתעלם גם מנתונים סובקטיבים שיצרו פער (ל''ת)

    , 25/08/13 11:22


    IP: 62.0.1.226דווח על תגובה זו

  • 162.

    מה הבדיחה הזו "עדכה 93 תגובות ב 2 דיונים"

    גגג, 25/08/13 10:50

    מה הבדיחה הזו "עדכה 93 תגובות ב 2 דיונים"

    ומציגים שתי תגובות בלבד.
    תכבדו את עצמכם ותציגו את כל התגובות.

    IP: 147.237.70.106

  • 161.

    מעניין רק תגובה אחת - היכן שאר התגובות (ל''ת)

    , 25/08/13 10:06


    IP: 76.108.84.247דווח על תגובה זו

    • תבין...נאלצו למחוק ערימות טוקבקים, כדי לפנות מקום לשריטות של יעקב ישוע (ל''ת)

      מקווה שעזרתי, 15/09/13 17:22


      IP: 71.235.88.234 דווח על תגובה זו

  • 160.

    יוסף עוזר היקר - ללא ספק, אתה הספרדי ההגון היחידי שהכרתי

    חביבה רייך, 25/08/13 09:17

    אצלנו קראו לו אוטו, והוא ידע להסיק את המסקנות הנכונות בזמן

    IP: 77.126.68.54

    • האם ה"מסקנה הנכונה" זה ליישר קו עם דעותייך גברת רייך? (ל''ת)

      אור, 25/08/13 09:40


      IP: 199.203.63.167 דווח על תגובה זו

    • ספרדי הגון יחידי ??? וזו אחת מהתובנות שמעלה אמנון לוי בסדרתו...

      יורם, 25/08/13 10:45

      ...את תקועה לך אי שם בשכונה הלבנה שלך...
      שחס וחלילה לא תתערבבי עם עמי הארץ.
      אף אחד לא טוען שלאשכנזים, ולבוני הארץ אין זכויות כאן. הם אכן עשו ולמדו ובנו ושיכללו...
      מה הקשר היום עם אפליה מכוערת בכל תחומי החיים ?
      האם העובדה שילד שגדל בעיירת פיתוח , הוא באופן אוטומטי נחות מזה שגדל בהרצליה ?
      האם העיוורון עדיין מכה בך שאת מסוגלת להלל מקאמה שכותב יוצר מזרחי, אבל להתעלם לסידרת כתבות של יוצר ועיתונאי מוערך ?

      IP: 192.116.239.196 דווח על תגובה זו

    • תודה לך חביבה רייך. אני רק מתפלא מדוע את סבורה

      אוטו וייננגר ז''ל, 25/08/13 11:37

      שזהו תפקידם של היהודים הספרדים בלבד להסיק מסקנות נכונות וליישמן? האם את סבורה כי יש הבדל של ממש בינך ובין עוזר ועוזריו? נסי מאוד לא לשכוח ולא להשכיח כי אינך אלא חיקוי ועותק חיוור וחנפני של התרבות הגרמנית המפוארת, ובאשר לעוזר ושבטיו, במיטבם הם מתעלים לדרגת חיקוי של חיקוי, זה הכל. לא מדובר בהבדל של מהות אלא של דרגת חיקוי בלבד.

      להזכירך - הרייך חיבב אותי בדיוק משום שהבנתי בגיל כה צעיר עד כמה נחות השבט אליו השתייכתי, ואף החלטתי להיפטר לצמיתות מהבושה הגדולה, במו ידי. האם תשכילי להחכים כמוני, ובזמן?

      וכמובן כמה נוקבת ומחייבת לפעולה אותה טענה אלמותית של אותו פולני הזוי ונערץ: "ספרדים, אשכנזים.. כולנו יהודים.. "

      ועתה, צאי ולמדי !

      IP: 84.229.150.136 דווח על תגובה זו

    • רייך זה שם של גליציאנרית מאיזה שטעטל נחשל . פרוסטטממה דיגבילית פרוסטק

      חביבה זה שם מזרחי, 25/08/13 16:44

      תגובתך "

      IP: 74.90.116.22 דווח על תגובה זו

    • רייך הבדויה, פשטנים מסוגך קפצו והגיבו נגדך בלי להבין שהם בצד השגוי שלך (ל''ת)

      ילל ילל, 25/08/13 19:07


      IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

  • 159.

    עוזר הוא דוגמא מצויינת להצלחת שטיפת המוח למסכנים הספרדים שרוצים להשתלב (ל''ת)

    מסכן, 25/08/13 08:11


    IP: 93.172.70.123

  • 158.

    ההבדל בין ספרדים לאשכנזים הוא . שהאשכנזים חיו 2000 שנה בין לבנים

    תבדקו אם אני טועה, 25/08/13 07:52

    והאשכנזים הבוזבוזים יחסית ללבנים היו שחורים נמוכים ומכוערים ולכן הם שנאו אותם וכמו אותם בשמות כמו שוורץ ושוורצמן
    ואילו ספרדים גרו בין אנשים חומים שזופים ויחסית אליהם היהודים הספרדים היו אנשים לבנים יפים וגבוהים ולכן הגויים הנו מכנים אותןם אדונים בכנוי . ייסידי .
    והשאיר הבוזבוז הזה נגיע לארץ קיבל ביטחון ואומץ והתחיל להשתחצן לא פחות ולא יותר על מי ? על היהודים המקוריים

    IP: 70.215.64.126

  • 157.

    מדינה גזענית כולם גזענים כלפי כולם ובמיוחד האשכנזים (ל''ת)

    האשכנזים שחוו גזענות משתמשים בה כיום כלפי כל השאר, 25/08/13 07:19


    IP: 82.166.221.34

  • 156.

    גזען והומופוב צריך לקחת ממנו כל במה אפשרית (ל''ת)

    עוזי, 25/08/13 07:16


    IP: 82.166.221.34

  • 155.

    מנחם בן הגזען, לאשכנזי אין מונופול על התרבות המערבית.

    לילידי הקולוניות המערביות בצפון אפריקה יש ויש., 25/08/13 04:54

    מי שלמד בבתי ספר מערביים קיבל חינוך מערבי.
    הפער הוא תוצאה של מעמד סוציו-אקונומי בארצות המוצא, ולא מיקומה הגיאוגרפי.

    יש פערים הם אינם על בסיס עדתי אלא כלכלי תרבותי.
    כשתפנים זאת, תהיה גם פחות גזעני.

    IP: 87.68.86.110

  • 154.

    כמה טוב שיש את מי להאשים על כל מחדל וחוסר כישורים אישי

    מזרחי בכיין, 25/08/13 01:03

    לא גמרתי בי"ס - הלבנבנים אשמים
    אין לי מקצוע - הלבנבנים אשמים
    אני עבריין - הלבנבנים אשמים
    אני לא רוצה לעבוד - הלבנבנים אשמים
    רוצה 50,000+סינטה - הלבנבנים אשמים
    אני מאמין בבבאים - הלבנבנים אשמים
    יש לי פרופיל 21 - הלבנבנים אשמים
    המנהל מרויח יותר ממני - הלבנבנים אשמים
    נהגים אחרים מפריעים לי - הלבנבנים אשמים
    אני אוהב מוזיקה ערבית - הלבנבנים אשמים
    לא עושים לי קבוד - הלבנבנים אשמים
    אני פרימיטיבי ושבטי - הלבנבנים אשמים

    IP: 37.142.150.221

  • 153.

    השיר לא תשובה לשום דבר

    נתי_4, 25/08/13 00:44

    השיר של הרצל עוזר יפה ומכובד ומציין אנשי מעשה ישראלים שזכו להכרה עולמית.
    אמנון לוי הציג בתוכניתו בעצם 4 טענות:
    1- עובדתית אין ייצוג לא אירופאי בבית המשפט העליון, שם קריטריון הקבלה מעורפל וקא נקי משיקול גזעני.
    2- אין תקצוב ממשלתי לתרבות לא אירופאית.
    3- יש קורלציה בין פריפריה-עוני-מזרחיות.
    4- התקשורת מהיותה אירופאית תורמת להעמקת הפערים במקום לצמצומם.

    IP: 79.181.37.195

  • 152.

    למה מחקתם את התגובות? (ל''ת)

    מה נסגר אתכם?, 25/08/13 00:32


    IP: 84.229.40.149

  • 151.

    בגלל שהוא מזרחי. אני אשכנזי, גם אני נבחנתי, כמו כל שליח (ל''ת)

    אמנון לוי התבכיין שנבחן באנגלית,לפני שליחות לארה''ב, 24/08/13 23:43


    IP: 109.186.132.214

  • 150.

    למשל את סתיו שפיר ? השמועה נכונה ונבדקה ?! (ל''ת)

    אומרים שפואד סידר באמצעות קבלני קולות אנשים במפלגה, 24/08/13 23:24


    IP: 212.199.61.2

  • 149.

    למה מחקו לי? בסך הכול שאלתי מה לא בסדר בפואד. (ל''ת)

    האם זו התלהמות?, 24/08/13 22:02


    IP: 85.64.145.9

    • תשאל את קרוב המשפחה שלו ירון זליכה (ל''ת)

      גם אני נתקלתי בשחיתות שלו בחו''ל, 25/08/13 00:58


      IP: 93.172.159.103 דווח על תגובה זו

  • 148.

    מי שמוחק תגובות בסוף ימחק אנשים (ל''ת)

    האורך קובע, 24/08/13 20:32


    IP: 87.68.16.248

  • 147.

    לכל עדה חשיבות, יופי, כוח ומקום בחברה הישראלית

    המסביר הלאומי ופרופסור, 24/08/13 17:54

    רק אהבה וחמלה מביאים אושר ובריאות נפשית וגופנית. כל עדה יש בה כוח, יופי, מסורת ותרומה לכל ישראל, הגיע הזמן להכיר בכך סוף סוף, ראו את הילדים ממשפחות "מעורבות" יפהפיים וחכמים - זה הכיוון. לגבי רגש הנחיתות והגזענות מקורם בהעדר תרבות: לא משנה אם המקור בכפר או עיירה נידחת ברומניה או במרוקו, אם מישהו בא מעיר גדולה וחינוך מעולה זה מה שקובע ולא העדה. ישראל זקוקה נואשות לאהבה, לכל העדות ולקבלה של מזרח ומערב, שמאל וימין ושכולם יתרמו לרווחת המדינה היחידה שלנו. אנשים כגברת קורן ודומיה ניזונים לצערי משנאה ומעויינות ולא מודעים לכך שהם מחלישים את המדינה ומעלמים מהנשמה היתרה שקיימת גם בהם.

    IP: 132.64.33.117

  • 146.

    אנרג'י מה קורה לכם, לאן נעלמו כל התגובות שהיו כאן? (ל''ת)

    מישהו שומע?, 24/08/13 17:16


    IP: 84.109.65.141

    • מחקו כדי לא לגרום לווזווזים להתייאש ולעזוב את המדינה. הפרוייקט הכוזרי

      200000 דרכונים זרים .חוזרים לעמק הבכא בעיירות, 24/08/13 17:23

      בנסיגה רבתי.

      IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

      • חחח ברבריי הם מחקו כי האספסוף הברבריי כמוך שאין לו קשר ליהדות

        תחזור להרי האטלס שם מקומך שם תרעה עיזים ברבריי, 24/08/13 19:14

        לא הפסיק לבכות גזענות גזענות גם הספרדי יוסף עוזר לועג לנו הוא נגד הבורים הפרימיטיבים והוא לא מבין שעדיף להיות פשוט ומסורתי מאשר משכיל ומצליח כמו האשכנזים הוא לא מבין שכדאי לו להיות איתנו חחחח אתם פרימיטיבים הוא משכיל אתם לא באמת יהודים הוא כן לכן מחקו שברבריי כמוך לא יחנק להם חחחח

        IP: 77.126.88.94 דווח על תגובה זו

    • טוב שמחקו את תגובות המגדפים , שלא מוכנים לשמוע את

      רונית, 24/08/13 19:58

      האמת ומתייחסים לגופו של אדם במקום לגופו של ענין.

      IP: 93.172.153.122 דווח על תגובה זו

      • לא מחקו רק את המגדפים, מחקו על עיוור איזה 200 תגובות (ל''ת)

        כשל טכני, 24/08/13 23:25


        IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

  • 145.

    משורר יקי שמהלל את תרבות גרמניה ומנאץ את היהודונות

    אנלוגיה ספרותית, 24/08/13 16:35

    היו הרבה כאלה בברלין שטופי הערצה לארי ושנאה ליהודי. בסוף הם אכן ניקו את התרבות הגרמנית. בתור סבונים.

    IP: 85.65.60.184

  • 144.

    יוסף עוזר עשה צחוק ממנחם בן הגזען שקפץ על הפארודיה ונפל בפח (ל''ת)

    מוני יקים אנטיציוני, 24/08/13 16:22


    IP: 82.229.83.153

  • 143.

    יפה יפה, מי שרוצה להתקדם צריך ליצור ולבנות

    קובי, 24/08/13 16:12

    מי שיש לו חזון יגיע רחוק. מי שיש לו בכי ישאר עם שלולית מלוחה...
    וזה אומר הכל על בני אדם ולא משנה מאיזו עדה הם הגיעו...

    IP: 79.183.122.116

  • 142.

    יוסף עוזר הוא סמרטוט ספרדי תורן. מיטב ה"שיר" הזה - כזבו. (ל''ת)

    ''שיר'' מטופש לחלוטין. מאיפה המידע? מויקיפדיה?, 24/08/13 15:46


    IP: 84.228.208.65

  • 141.

    המזרחים לא "השתכנזו" אלא התמערבו. זו אינה תרבות "אשכנזית" אלא מערבית. (ל''ת)

    יהודי ארץ ישראל וספרד עלו על האשכנזים בכמה דרגות., 24/08/13 15:44


    IP: 84.228.208.65

    • צודק

      עוזי, 24/08/13 15:52

      לא השתכנזו ולא התמערבו.מליון ערסים לא טועים!

      IP: 84.228.76.78 דווח על תגובה זו

  • 140.

    יהודי מרוקו ואלג'יר בצרפת הצליחו בכל התחומים לא פחות מהאשכנזים. (ל''ת)

    כי הם חיים במדינה (צרפת) שאין בה גזענות למזרחים., 24/08/13 15:42


    IP: 87.69.90.59

  • 139.

    שיר דוחה בכל מהותו וצורתו הנובע מרגשי נחיתות, אומללות וחנופה. (ל''ת)

    האשכנזים עשו כל המתואר אחרי(אחרי!) שיצאו מהשטעטל., 24/08/13 15:41


    IP: 84.228.208.65

  • 138.

    שיר חנופה לאשכנזים מעורר גועל. אז מה? המזרחים "התמערבו" 100 שנים אחרי. (ל''ת)

    האשכנזי המקורי, האמיתי, הוא עני ובור מהשטעטל., 24/08/13 15:37


    IP: 84.229.250.158

    • היום יש מדענים וסופרים מזרחים. הקדמה הגיעה 100 שנה אחרי האשכנזים. (ל''ת)

      כותבי התלמוד (בבלי וירושלמי) ומשוררי ספרד שכחתם?, 24/08/13 15:40


      IP: 84.228.208.65 דווח על תגובה זו

  • 137.

    לנמוכי המצח שלא הבינו את שירו הנפלא של יוסף עוזר-תנו לי להסביר

    ריקי, 24/08/13 15:36

    למה התכוון המשורר.קבוצות חברתיות שהדת תופסת אצלן מקום דומיננטי הן חברות שנידונו להתבוסס בפיגור ונחשלות: זה הסיפור של הערבים, היהודים החרדים האשכנזים והספרדים, וכן יוצאי צפון- אפריקאים ויוצאי אסיה שדבקים בערכים שמרניים-מסורתיים תוך סלידה מערכים חילונים וליברלים. קבוצות שהדת תופסת מקום מרכזי בעולמן ובמקביל ההשכלה והמדע אינן ערך חשוב עבורן, תמשכנה להתבוסס במי האפסיים של הדת והמסורת. האשכנזים אינם גאונים וגם לא חכמים יותר מיוצאי צפון-אפריקה ואסיה. לעומת זאת, האשכנזים הם קבוצה שאחוז החילונים בה הוא גבוה ביותר והחילוניות הולכת יד ביד עם ערכים ליברלים ומודרניות. זה כל הסיפור.ואת זה ניסה להסביר לכם יוסף עוזר בשירו המקסים והאמיץ. מי שמאשים את עוזר בהעדר עמוד שדרה ובשנאה עצמית הוא לא יותר מאשר בור מרושע ומעל הכל, גזען נמוך מצח ושונא אשכנזים.

    IP: 46.116.48.185

    • לך ספר את זה לפרופ' אומן יבדל"א ולש"י עגנון ז"ל.

      רון הכחול, 24/08/13 16:33

      שלא לדבר על ישעיהו ליבוביץ'.

      IP: 110.174.76.85 דווח על תגובה זו

  • 136.

    לידיעת הקוראים: מחקו את תגובותי התוקפות את מנחם בן על תמיכתו במסתננים (ל''ת)

    מה מנחם, אתה מתבייש באמת שלך?, 24/08/13 15:35


    IP: 84.228.208.65

  • 135.

    הסופר אלי עמיר לנשיאות עכשיו! לא רוצים עוד פוליטיקאי. נמאס (ל''ת)

    רק אלי עמיר ראוי לנשיאות. מדכיל, מוכשר, אהוב על כו, 24/08/13 15:00


    IP: 84.229.183.157

  • 134.

    אויש, שוב מנחם בן? חשבתי שהוא החליט להפסיק לבקר (ל''ת)

    בעעעסה, 24/08/13 14:57


    IP: 80.178.242.18

  • 133.

    כן ממש כמו ה"פולנים" לא להתרפק על העבר לא עטרת ישנה לא תלמוד תורה

    שתיין אשכנזי, 24/08/13 14:48

    הייתם חייבים לוותר על בית אמא -לא שאיננו בית טוב חם ואהב ,אלא דווקא בגלל תכונות אלו נתקעתם -גם לי היית אמא אוהבת (יוצאת דופן מהפולניות הגזעניות-מזל לי) אבל ידעה לקבל את מרד הדור הצעיר שהולך בדרכו ולא בדרכה. כך אתם הייתם צריכים.כמה מדענים רופאים מהנדסים הלכו לאיבןד בין כותלי הישיבות.מיטב הנוער שלכם הובלתם אותו בגאווה מטופשת אל הבורות. במו פיכם גזרתם על עצמכם את מצבכם.אבל ידעתם גם להביע גזענות כלפי האחרים (ערבים ואתיופים....למשל)אמי משתין על השד העדתי ואמנון לוי הוא לא עמוד האש בפני המחנה

    IP: 88.250.208.165

  • 132.

    והשיר הוא השיר-אדרי יכול לבכות רבות אבל בישיבות לא יוצרים חכמה ! (ל''ת)

    אוהב וודקה רוסית וערק טורקי, 24/08/13 14:42


    IP: 88.250.208.165

  • 131.

    אחד השירים הפאתטיים ביותר שקראתי שחיי! (ל''ת)

    קשה לי להאמין שזה אמיתי, 24/08/13 14:18


    IP: 77.127.53.250

  • 130.

    מתפתח פה אקסודוס זוחל בחזרה לאירופה

    200000 אלף דרכונים זרים. ''קור העכביש'' הווזווזי, 24/08/13 14:14

    בו בזמן שעוסקים בעבר מתפתח פה אקסודוס זוחל בחזר לאירופה של צאצאי בני העליה החמישית. המאפיינים הדמוגרפים של המהגרים שונים, אבל המשותף להם שהם בני מעמד הבנים הנמוך, אקדמאים עם תארים שאינם רלוונטים לצורך הגירה למדינות ההגירה הקלאסיות כמו אוסטרליה וקנדה, שלא גומרים את החודש ושאין להם סיכוי להגיע לדירה. הם ממלאים את לונדון וברלין כי שם הם יכולים למצוא דיור להשכרה במרחק הליכה מהרכבת התחתית. וכן הם שם כי יש להם דרכונים אירופים מהבית. שם הם יכולים לצוף. פוטנציאל ההגירה הוא לש למעלה מחצי מליון נפש (לא כולל נילווים). ככל שהמצב הכלכלי והבטחוני יחמיר (ןהוא הולך ומחמיר) ימצא השעיר לעזאזל בדמות האשכנזי הורדרד, הגזען והנצלן. אז איז אשכנזי שיש לו אופצי להשתחרר מהסמתוחה הזאת ירצה להגר. כאן אם יש לו אופציה להגר למדינה מערבית. כבר עדיף אנטישמיות soft על שינאת אשכנזים hardcore . כל אחד יעשה לעצמו את החשבון.

    IP: 85.64.43.23

  • 129.

    מה חזרת?...בור ועם הארץ (ל''ת)

    יניב ש, 24/08/13 14:08


    IP: 85.64.122.223

  • 128.

    איפה מאות התגובות שהיו אתמול, אנרג'י? (ל''ת)

    מי מוחק?, 24/08/13 13:56


    IP: 79.182.250.231

  • 127.

    פרופסור אווה אילוז מבשלת קוסקוס טוב מאוד ועושה קולולולו לכל האשכנזים (ל''ת)

    מזרחי לא מצביע אשכנזי, 24/08/13 13:11


    IP: 94.159.141.19

    • ומה אווה אילוז נתנה לאנושות חוץ מבכיינות מקצועית? (ל''ת)

      רון הכחול, 24/08/13 16:31


      IP: 110.174.76.85 דווח על תגובה זו

  • 126.

    בושה למזרחים שהם מכילים את השינאה שהפולנים נוטעים בהם. (ל''ת)

    בוחרים ליכוד והכסף זורם לווזווזים בהתנחלויות, 24/08/13 13:02


    IP: 85.64.43.23

  • 125.

    מהותו של משטר ימני שמנחם בן נמנה עם אוהדיו

    חיון, 24/08/13 12:59

    מהותו של משטר ימני (ערמומי), זה, לפגוע בחינוך , מוסדות הרווחה , בכדי להרחיב את מעגל הנחשלות ,להרחיב את בסיס ה"מקופחים" , ככל שמעגל זה יגדל ויצמח , סכוייהם לשרוד בשלטון , גבוהים יותר, וכמובן ליצור אוייבים מבחוץ (איראו,פלשתניאים ועוד) ואויבים מבפנים השמאל וכוי

    IP: 85.64.43.23

  • 124.

    הוא ראוי להיות קרוי משורר ואתה לא ראוי להיות קרוי מבקר שירה

    מאיה שרצקי, 24/08/13 12:58

    ליטרטורה דוט סיאו איי אל .

    IP: 93.172.43.239

  • 123.

    מי שניצל את המזרחים החלשים הם מפלגות הימין

    החל מז׳בוטינסקי, דרך בגין שמיר , שרון ועד ביבי, 24/08/13 12:51

    מי שניצל את המזרחים החלשים הם מפלגות הימין שאחידו אותם תחת סיסמאות השינאה. שינאה לערבים. שינאה לממשלת מפאי. שינאה לאינטלגנציה. שינאה לתרבות המערבית. ומי הם אותם אבירי השינאה ממפלגות הימין. כולם פולנים או רוסים במוצאם. החל מז׳בוטינסקי, דרך בגין שמיר , שרון ועד ביבי וליברמן. בושה למזרחים שהם מכילים את השינאה שהפולנים נוטעים בהם.

    IP: 85.65.110.88

  • 122.

    מה לא בסדר בפואד, בתור נשיא? (ל''ת)

    אשכנזי שלא קיבל פרס נובל ולא מבין., 24/08/13 12:41


    IP: 85.65.16.193

  • 121.

    יוסף עוזר לאשכנזים המדכאים הוא אדם פתטי שהעובדות לא נר לרגליו! (ל''ת)

    עוזר אתה מסכן וגם אינפנטיל שלא מבין מחייו, 24/08/13 12:38


    IP: 5.102.218.62

  • 120.

    המדע לא שייך לאשכנזים בלבד וחוץ מזה, גם מדענים אשכנזים שרים ומבשלים. (ל''ת)

    מי אמר שעדה יונת לא בישלה קוסקוס?, 24/08/13 12:37


    IP: 85.65.16.193

  • 119.

    תגובה

    א.ק.ב., 24/08/13 12:35

    כל מילה חקוקה בסלע!!!!!!!!!

    IP: 84.109.102.213

  • 118.

    עוזר לא ספרדי אלא מזרחי לידיעתך בן, ספרדי זה צאצא למגורשי ספרד!

    דן, 24/08/13 12:31

    יהודי תימן ועירק וכרדעסאט ואפגניסאן הם לא צאצאים למגורשי ספרד. הם יהודים מזרחים. עוזר הוא משורר פאטטי. נטול עמדה מוסרית אידאית פוליטית על העולם. מסכן.

    IP: 85.65.158.102

  • 117.

    האם קיימת אצלכם צנזורה?

    אבי גיל, 24/08/13 12:19

    בשעות הבוקר קראתי תגובה מאוד מעניינת,הכתובה בשפה תרבותית,ולא בשפת רחוב מתלהמת, והינה תגובה זו נמחקה????
    האם עלי כקורא מעריב,למעלה משישים שנה, לחשוש מכך שאתם החלטתם ליסתום פיות???? היכן חופש הביטוי???

    IP: 84.110.115.121

    • אל תשכח מעריב נקנה על ידי אוהד מפעל ההתנחבלוית שיעקרו ב"ה (ל''ת)

      חה חה חה, 24/08/13 12:27


      IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

  • 116.

    משורר מתוסכל מתלקק חסר עמוד שידרה ואופי זייפן היסטוריה של א"י (ל''ת)

    עם זאת גם אני נגד אמנון, 24/08/13 12:17


    IP: 84.229.78.206

  • 115.

    עמיר בניון לא זמר מזרחי????

    Say what, 24/08/13 11:59

    הגזען הלא מודע מחלק את הדברים כך- מה שאיכותי בעיניו שייך לקטגוריית "הישראלי" (AKA אשכנזי) ומה שלא איכותי למזרחי.

    IP: 79.177.198.199

    • פרופ' כהן-טנוג'י,פרופ' סרג' הרוש ,ברוך בנאסרף מתוך 30 אלף יהודי

      כל היהדות והוגיה היא מזרחית מליבת המזרח, 24/08/13 12:35

      צפון אפריקה בצרפת.

      IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

    • לא. הוא לא זמר מזרחי. הוא מופת לשירה ישראלית. הוא ממוצא מזרחי (ל''ת)

      אבל השירים המופלאים והגאונים שלו הם י ש ר א ל י ם, 24/08/13 14:58


      IP: 84.229.183.157 דווח על תגובה זו

  • 114.

    ללא עולי המזרח הווזווזים היו מתאדים מפה מזמן. שלא נדבר על הסיוע

    אלי, 24/08/13 11:45

    האמריקאי ובכל זאת הפרוייקט הכוזרי בנסיגה רבתי. ההתנחלויות קברו את המדינה.

    IP: 85.64.43.23

  • 113.

    שיר מבויים פתאטי באותה קלות ניתן להמיר השמות למזרחים.

    מנחם לא קונים זאת חדלנו לשלוח הילדים לגולני., 24/08/13 11:38

    ווזווזים המאבק שלכם בליבת המזרח אבוד.
    אנחנו לא בשר התותחים שלכם. שביבי ישלח ילדיו להילחם נגד אריות החיזבאללה.

    IP: 213.57.67.235

    • את מי בדיוק? תזכיר מזרחי אחד שמתאים? (ל''ת)

      מזרחית, 24/08/13 12:23


      IP: 79.180.11.102 דווח על תגובה זו

      • פרופ' כהן-טנוג'י,פרופ' סרג' הרוש ,ברוך בנאסרף מתוך 30 אלף יהודי

        התלמוד הבבלי מזרחי כנ''ל האמוראים והנשר הגדול, 24/08/13 12:37

        צפון אפריקה מצרפת

        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

        • לא ישבו והתבכיינו שהאשכנזים טובים מהם ועבדו וחקרו

          ואיש לא עצר אותם בשער האוניברסיטה, 24/08/13 12:48

          לשבור את שערי האוניברסיטה.

          גם זה יגיע.

          התעוררנו

          IP: 94.159.141.19 דווח על תגובה זו

          • לא הגיעו לשלטון האופל של מפא"י תלמד היסטוריה (ל''ת)

            ביבי שלח הפודלים שלך להילחם בחיזבאללה, 24/08/13 12:53


            IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

  • 112.

    פואד יהיה נשיא מקסים. (ל''ת)

    אשכנזיה גאה, 24/08/13 11:31


    IP: 109.67.0.167

    • פואד משת"פ של הווזווזים הייתי בוחר בעירקי אמיתי סמי מיכאל (ל''ת)

      ואני אומר כספי העיירות הפיתוח נקברו בהתנחלויות, 24/08/13 11:40


      IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

      • נשיא קומוניסט? לא תודה. (ל''ת)

        רון הכחול, 24/08/13 16:32


        IP: 110.174.76.85 דווח על תגובה זו

    • מה זה מקסים? הרהיטות במיטבה, הפוליטיקה במיטבה. חן צרוף (ל''ת)

      אני כבר מוקסם, 24/08/13 14:46


      IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

  • 111.

    בקיצור בן מה אתה אומר תשתלבו ואני אומר בכייף בלי להיות בשר תותחים

    עושים לביתנו ושביבי ישלח את ילדיו למלחמות, 24/08/13 10:58

    ילדיי פסחו על השירות הצבאי. שהווזווזים ישלחו את ילדיהם למות במלחמה האבודה נגד האומה הערבית האדירה שלא תיתן מנוח לפרוייקט הכוזרי הגזעני במזרח התיכון.

    IP: 85.64.43.23

  • 110.

    הבעיה של אמנון והמשורר

    רפאל, 24/08/13 10:57

    ראשית אמנון עכשיו נזכרת אחרי עשרות שנים כעיתונאי להוציא את השד העדתי?עד עכשיו לא היה לך זמן מרוב עבודה? רק עכשיו "התפנה" לך זמן "לטפל" בנושא?הבעיה שלך ושל יתר דברנים ומושכי עט שאתם לא עושים[כן כתבות] עם היה באמת איכפת לך יכולת לגייס משכלים ומצליחנים ואת עצמך כדי להגיע לעיירות פיתוח ושאר מקומות שזקוקים להדרכה וכוון את מי שזקוק לכך שאפשר גם אחרת המעשים קובעים לא רק המילים והכתבות.

    IP: 93.172.170.41

  • 109.

    מנחם בן מי שייסד את המערביות פה זה המנדט הבריטי ופיתוח הארץ

    ועדיין ללא עולי המזרח והסיוע האמריקאי הכל היה אבוד, 24/08/13 10:53

    בכל התחומים לפני הקמת המדינה. נכון גם יוצאי גרמניה שהביאו תעשייה וטכנולוגיה . אבל מה להמונים בעיירות מזרח אירופה שחייהם נסובו סביב דת פולחן ולסגה המופלאה של המצויינות הגרמנית.

    IP: 93.172.69.167

  • 108.

    הברקה

    נחמן, 24/08/13 10:48

    בשבועיים האחרונים לא יצאתי מהבית מפחד
    בא שיר זה והפך את היוצרות .
    פשוט ולעניין צאו וקראו שווה את הזמן
    למה זה מוסתר ומוצנע ?

    IP: 212.235.111.81

  • 107.

    ציטוט מדבריו הגזעניים של עורך הארץ

    אריה גלבלום, 24/08/13 10:20

    זוהי עליית גזע שלא ידענו עדיין כמוהו בארץ... לפנינו עם שהפרימיטיביות שלו היא שיא. דרגת השכלתם גובלת בבורות מוחלטת, וחמור עוד יותר חוסר הכישרון לקלוט כל דבר רוחני. בדרך כלל הם עולים רק במשהו על הדרגה הכללית של התושבים הערבים, הכושים והברברים שבמקומותיהם. על כל פנים, הם נחותים מערביי ארץ ישראל שהתרגלנו אליהם... אך יותר מכל דבר אחר קיימת עובדה בסיסית אחת - אי יכולתם להסתגל לחיים בישראל, ומעל לכל אלה - עצלנותם הכרונית וסלידתם מעבודה".
    – אריה גלבלום, "עליית תימן ובעיית אפריקה", הארץ, 22 באפריל 1949

    IP: 79.182.68.94

  • 106.

    שיר הלל, ממי?

    דוד ארליך, 24/08/13 10:16

    מוזר מאוד לקרוא שכותב המאמר מעריץ ומשבח את כותב השיר(שהוא טוב מאוד לכשלעצמו) ולו מהסיבה הפשוטה, כותב המאמר בז למדע, ומאמרו ההזוי על תורת האבולוציה, שהיא מבחינתו קישקוש מקושקש,מעיד עליו שעדיין לא הצליח להפנים שאנחנו חיים היום בזמן אחר, מזמן מתן תורה.
    ההיתנשאות של הכותב על השר שלום ועל פואד בן אליעזר, כאילו תרומתם למדינה לא מספיקה לטעמו להעמידם בעמדות כבוד, מעידה לדעתי על עליבותו של הכותב

    IP: 84.110.115.121

  • 105.

    ??????

    בבב, 24/08/13 09:59

    איפה כל התגובות?
    למה העלמתם אןתם?

    IP: 37.142.34.9

  • 104.

    מר מנחם "בשיר" המבויים הפתאטי יכולים בקלות להחליף השמות למזרחים

    ועדיין שלמה בן עמי שם בכיס הקטן את ביבי, 24/08/13 09:58

    החל מהתנאים האמוראים המשך ברמב"ם עד לסגה המופלאה של יוצאי צפון אפריקה במרכז החיים האינטלקטואלים בצרפת. כולל 2 וחצי נובליסטים צפון אפריקאים.

    IP: 85.64.43.23

  • 103.

    מזרחים-אשכנזים

    אנה, 24/08/13 09:52

    האף הוא אותו אף גדול או נישרי
    החמדנות המרמה והאגואיזים היא באותה מידה
    והרשעות היא אותה רשעות
    אז מה מפריד בינהם? רק חוק הקנאה!
    כי ככול שעמים שונים מעט מתקרבים (כסף) כך השנאה ביהם היא בשיא

    IP: 85.65.147.112

  • 102.

    נו ומה? היום הפוך

    איבן איבנוב, 24/08/13 09:42

    כמה פוסטמות מפולניה יושבים בבית קפה ברוטשילד, משחקים באייפון במקום ששבש, ובוכים אין לי לקחו לי אכלו לי שתו לי הרוסים גנבו לי את המדינה.
    מבחינה כללית הם נחותים מהיהודים המזרחיים, וטובים אך במעט מתושבי הכפרים מפולין מהם הגיעו.

    IP: 79.177.67.126

  • 101.

    ש א פ ו ( הורדת כובע ).. למזרחי השפוף, יוסף עוזר.....!!

    ש א פ ו ( הורדת כובע ).. למזרחי השפוף, 24/08/13 09:42

    יקבל פרס על ליקוק ישבנם של הפולנים....,
    הפרס בקישור זה...........!! כנסו לקישור...!!!

    http://www.carsales.com.au/dealer/details/Mercedes-Benz-CL65-2007/AGC-AD-14089167/?Cr=1&sdmvc=1

    IP: 101.119.26.86

  • 100.

    בטוח שהוא חי תלוש מהמציאות שישפף את העור שלו (ל''ת)

    Amnon Geneve, 24/08/13 09:40


    IP: 85.5.237.107

  • 99.

    מדהים.אמת לאמיתה (ל''ת)

    רן, 24/08/13 09:32


    IP: 79.177.11.103

  • 98.

    הקיפוח הוא ענין כלכלי ולא עדתי. נקודה.

    אשכנזי שלא באשמתי, 24/08/13 09:17

    הסבים שלי הגיעו לפלשתינה מרוסיה ומפולין לפני 90 שנה. עבדו, בנו, נלחמו והנחילו להוריי בסיס קיומי ותחושת שייכות לארץ. אין לי שום געגוע לפולין או רוסיה. לא ביקרתי שם ולא מתכנן ביקור לשם. לא אוהב מוסיקה או אוכל פולני במיוחד. מעדיף אוכל מזרחי בד"כ. כשבתי יצאה עם בחור ממוצא מזרחי הטריד אותי שלא רצה ללמוד באוניברסיטה. כשיצאה עם בחור שהוריו מאוקראינה, אפילו שלמד בעתודה אקדמית, הטריד אותי הבסיס הכלכלי הרעוע של משפחתו. אז אני גזען? לפי אמנון לוי כנראה שכן. בתחושה הפנימית שלי אני לא. הכמיהה להתחבר לעולם המערבי ולא לעולם ה"מזרחי" איפשרה לנו כמדינה לשרוד מול אויבנו. גם בתוך החברה הישראלית מי שמתחבר לערכי העולם המערבי (ולא רק לתרבות הצרכנות המערבית) מתקדם ומצליח פה. גם אם הוריו באו מארץ ערבית או ממזרח אירופה. את התרבות של ארצות ערב צריך ללמוד, ואפשר להנות מחלקיה היפים, אבל לא להפוך אותה לקרדום לחפור בו, כמו מר אמנון לוי.

    IP: 109.65.208.203

  • 97.

    וואו בוגר האח הגדול ומכחיש האיידס קובע מה טוב ומה לא.

    אובייקטיבי, 24/08/13 09:12

    מנחם בן הוא סתם הזוי ועילג אבל מי שנותן לו במה הוא שותף בהקניית ערכים של פעור נבערות וקיטוב (וגזענות). מצטער שזה לא מנומס האמת היא לא תמיד מנומסת לא תמיד אירונית ויש דברים שלא צריך לשתף איתם פעולה ולעצור בזמן.

    הרי מנחם בן "שוטה הכפר" מבטא "אמת" שהרבה מסביבתו המיידית חושבים בתת מודע. אך גזענות מצד נחלצי השואה היא קצת יותר מחרידה.

    IP: 94.159.194.0

  • 96.

    עתונאי אשכנזי לא נחשב מגייס משת"פ מזרחי (ל''ת)

    אריק, 24/08/13 09:08


    IP: 46.117.192.158

  • 95.

    מדבריו הגזעניים של עורך הארץ

    אריה גלדבלום, 24/08/13 08:59

    זוהי עליית גזע שלא ידענו עדיין כמוהו בארץ... לפנינו עם שהפרימיטיביות שלו היא שיא. דרגת השכלתם גובלת בבורות מוחלטת, וחמור עוד יותר חוסר הכישרון לקלוט כל דבר רוחני. בדרך כלל הם עולים רק במשהו על הדרגה הכללית של התושבים הערבים, הכושים והברברים שבמקומותיהם. על כל פנים, הם נחותים מערביי ארץ ישראל שהתרגלנו אליהם... אך יותר מכל דבר אחר קיימת עובדה בסיסית אחת - אי יכולתם להסתגל לחיים בישראל, ומעל לכל אלה - עצלנותם הכרונית וסלידתם מעבודה".
    – אריה גלבלום, "עליית תימן ובעיית אפריקה", הארץ, 22 באפריל 1949

    IP: 109.64.181.238

  • 94.

    התרבות הערבית מפגרת 400 שנה אחרי התרבות המערבית-ולכם תרבות

    , 24/08/13 08:51

    ערבית באתם מארצות ערב. לא נעים-אלה העובדות.

    IP: 109.67.205.201

  • 93.

    נרטיב אשכנזי

    המחאה החברתית היא בעיקר בגלל אובדן הפריבלגיות..., 24/08/13 08:39

    אכלו לי..שתו לי..רצחו אותנו בשואה..העולם כולו נגדנו

    נרטיב אשכנזי טיפוסי

    IP: 79.182.68.94

    • אשכנזים נהנים מפריבלגיות,כלכליות,תרבותיות,חינוכיות וכו

      אשכנזי ממוצע כבר לא מקבל דירה על מגש..., 24/08/13 08:41

      מה שמזרחי מעולם לא הכיר...מכאן מתחילה המחאה החברתית האחרונה

      IP: 79.182.68.94 דווח על תגובה זו

  • 92.

    מדבריו הגזעניים של עורך הארץ

    אריה גלבלום, 24/08/13 08:33

    זוהי עליית גזע שלא ידענו עדיין כמוהו בארץ... לפנינו עם שהפרימיטיביות שלו היא שיא. דרגת השכלתם גובלת בבורות מוחלטת, וחמור עוד יותר חוסר הכישרון לקלוט כל דבר רוחני. בדרך כלל הם עולים רק במשהו על הדרגה הכללית של התושבים הערבים, הכושים והברברים שבמקומותיהם. על כל פנים, הם נחותים מערביי ארץ ישראל שהתרגלנו אליהם... אך יותר מכל דבר אחר קיימת עובדה בסיסית אחת - אי יכולתם להסתגל לחיים בישראל, ומעל לכל אלה - עצלנותם הכרונית וסלידתם מעבודה".
    – אריה גלבלום, "עליית תימן ובעיית אפריקה", הארץ, 22 באפריל 1949

    IP: 79.182.68.94

  • 91.

    נמאס למזרחים לממן אשכנזים ט..יפ..שים,תייצרו כסף בעצמכם (ל''ת)

    תמהוני, 24/08/13 08:29


    IP: 79.182.193.211

  • 90.

    היכן הנאורות? היכן הרגישות לצד האחר?

    אאא, 24/08/13 08:09

    הכתוב בשיר נאמר ע"י אמנון לוי במספרים ואחוזים. וכולם גאים בהישגים.

    נשאלת השאלה, לאחר 65 שנות קיום המדינה האם הנחשלות אינה בעיה של המדינה (נתעלם לרגע מהמוצא)?
    מה הביא דווקא מוצא מסוים להישגים פחותים- אם התשובה היא המוצא - הרי זו גזענות.
    אם אנו מאמינים בשיוויון בין בני האדם הרי שההתפלגות היתה צריכה להיות שונה, שהרי הדור הנוכחי גדל באותם תנאים (אשכנזים ומזרחיים) הלא כן?
    התלהמות דווקא מהצד האשכנזי מדאיגה אותי מאד, היכן הנאורות? היכן הרגישות לצד האחר?

    IP: 89.139.74.199

  • 89.

    חינוך , לימודים , והשכלה גבוהה - רק בידי ההורים (ל''ת)

    דוידי, 24/08/13 07:57


    IP: 84.228.74.254

  • 88.

    כמה שילמו לך על זה ? שיהייה לך לבריאות משתכנז מקצועי. (ל''ת)

    דליה, 24/08/13 07:55


    IP: 213.57.244.153

  • 87.

    כול מילה בסלע

    meno56, 24/08/13 07:46

    די מספיק תפסיקו להתבכיין. וכול מי שבוכה לקחו לי ,דפקו אותי,מקפחים אותי ,הייתי נותן לו לקרוא מילים אלו.

    IP: 109.226.13.65

  • 86.

    הכול טוב ויפה אך הקיפוח העדתי בעינו עומד

    , 24/08/13 07:06

    אז יאללה מזרחיים הרימו ראש וכנסו בהם אם ארגוני החורים הצליחו להוציא את הנקבות מהמטבח כדי להטיס אוירונים של מלחמה אז גם אתם יכולים זה רק תלוי כמה רעש תצליחו לייצר למעשה זו הדרך היחידה להזיז דברים במדינה שלנו רק אל תאבדו את המומנטום תנו לאמנון לוי את העוצמה להרים אותנו מהקרשים

    IP: 76.108.84.247

    • המזרחים משולבים כול כך בחברה ...מה יש עוד להרים

      שטויות, 24/08/13 07:40

      רק מי שרצפתו עקומה מצטרף לבכי של אמנון ..כול האחרים מבינים שתהליכים לוקחים זמן ואנחנו בדרך הנכונה . אשכנזי רחל

      IP: 46.116.57.124 דווח על תגובה זו

  • 85.

    חומר לחמשבה

    רונית מזרחי, 24/08/13 06:50

    המזרחים השקיעו במטבח ...האמת האוכל שלהם אחלה...ראו כמה שפים מהמוצלחים שיש לנו הם מעדות המזרח ...למעשה הם שולטים במטבח....תכניות טלויזיה יש להם יצוג מכובד ושולט ...במתכונים הם מובילים, במסעדות הם מובילים ....כולם נהנים .
    ההשקעה בלימודים לא הייתה באותה רמה ...לכן יש עדין פערים ד..תשקיעו תצליחו ראו דוגמאת המטבח .....למה תמיד לחפש קיצורי דרך ....אמנון לוי מחרחר ריב ומדון

    IP: 46.116.57.124

    • ונא לשים לב..שהשפים מהמוצא המזרחי רובם הגדול

      מטבח, 24/08/13 06:54

      נפתח למערב...אומר למד השכיל הרחיב ידיעותיו...הם נשענים על המטבח של אמא אבל כבר הרבה מעבר לכך. למה בכול שאר התחומים אמנון ושות מתעקשים שלא תשתכנזו ...הערה מטופשת כי הביטוי הזה בא לומר ללמוד להעמיק ידע להרחיב ידיעות להכיר את העולם האחר .......אמנון אתה עושה עוול לאחיך, סיפור העבר לא קל אבל בחייאת מי לא עבר קשיים ורק אלו שעברו מעריכים את ההצלחה. אל תאשים את הריצפה אם אינך יודע לרקוד.

      IP: 46.116.57.124 דווח על תגובה זו

  • 84.

    אמנון ו אמנון ....מברוק אחי..התחלת את מלחמת האחים...בראוו (ל''ת)

    אמנונ, 24/08/13 06:45


    IP: 46.116.57.124

    • מקומך מגהנום מובטח ....אבל אתה לא מאמין אז לא נורא (ל''ת)

      יעקובי, 24/08/13 07:42


      IP: 46.116.57.124 דווח על תגובה זו

  • 83.

    אינטליגנציה ויצירתיות אינן בלעדיות לאף גזע

    רלי, 24/08/13 03:19

    דרושה ההזדמנות ללמוד ולהתפתח כדי להביא לביטוי את היכולת של כל בני האדם. הבעיה היא שההון האנושי מתבזבז באזורי מצוקה שבהם אפשרויות הפרנסה מוגבלות התקציבים בחינוך נמוכים בצורה משמעותית וחיי התרבות דלים כי אין מוסדות תרבות והעשרה כמו באזורי היוקרה. פה האחריות צריכה להיות של המדינה שמחלקת את העוגה לצערי באופן לא שוויוני. תחשוב כמה מזרחים יכלו להיות עדה יונת אם רק היה להם בית ספר טוב או מורה טובה או דמות חינוכית שמהווה מודל לחיקוי באזור בו הם גרים. מי שמייחס יכולות לקבוצות על פי מוצאן הוא גזען ו מי שמאמין שיכולות נבנות בסביבה מטפחת מאמין בבני אדם. יוסף עוזר הוויכוח הוא לא מה תהיה התרבות השלטת אלא איך לחלק את משאבי החינוך והפרנסה בצורה הוגנת.

    IP: 79.181.148.164

  • 82.

    אפשר לחשוב מנחם שאתה מייבש ביצות ומדען אטום (ל''ת)

    אני, 24/08/13 02:37


    IP: 77.126.100.200

  • 81.

    מה האימייל של יוסף עוזר הבטטה שחטף קדחת בוזבוזית ? (ל''ת)

    צריך לעשות ריסט למדינה הזאת כולל למשתכנזים, 24/08/13 02:23


    IP: 47.17.74.71

  • 80.

    סיפר לי בחור מזרחי שלעולם לא ישכח את

    צילה18, 24/08/13 01:21

    מורתו הפולניה שניצלה מהשואה. את סיפורי עברה כיהודיה שם וכמה אהבה השקיעה בתלמידיה המזרחיים מהשיכונים הדלים של נתניה כאן. ואתם באים לערער על כל האהבה הזאת ? לקרוא לזה גזענות ואפליה ? תתביישו לכם כל המפלגים בעם ! אמנון, אתה רוכל קטן בשוק !

    IP: 109.64.153.229

    • זה מה שסיפר לך בחור אחד - חומר למחשבה

      יפעת, 24/08/13 01:59

      אל אל מולו יש הרבה מאוד בחורים או בחורות עם חוויות שונות לחלוטין שאת סיפורם לא שמעת. וודאי שהיו צדיקים כמו המורה הזאת ניצולת השואה, אך היו רבים כל כך שהתייחסו לתלמידים ע"פ שמות משפחותיהם.
      לי אישית יש שתי חברות שנשואות למזרחים ושינו את שמות ילדיהם לשם משפחתן האשכנזי מתוך ידיעה שהייחס אליהם יהיה שונה.
      חומר למחשבה.

      IP: 79.176.115.118 דווח על תגובה זו

  • 79.

    הנשיא הבא יהיה פואד או ריבלין,

    צצצעי, 24/08/13 01:12

    שניהם משוכנעים כי זה מגיע להם, וגם אנחנו האזרחים התרגלנו לרעיון

    IP: 93.172.40.127

    • למה לא מובארק? (ל''ת)

      אחחחח, 24/08/13 01:33


      IP: 109.65.3.20 דווח על תגובה זו

  • 78.

    כמה דברי חכמה יש בשיר הזה

    אשכנזי, 24/08/13 01:03

    כדאי שהמזרחיים יתעמקו בו, ולא יתבכיינו כל הזמן. הם מתחילים להידמות לבני דודינו.

    IP: 93.172.40.127

    • על הפרק עומדות עובדות,

      חמ, 24/08/13 01:14

      במקום להתיחס אליהם,מאשימים את מעלי העובדות בהתבכינות.

      IP: 93.172.40.127 דווח על תגובה זו

    • דברי חכמה בשיר, אבל דברי אמת בדברי אמנון לוי

      אשכנזיה, 24/08/13 02:01

      הוא הציג עובדדות ולא חיפש אשמים. עם העובדות אי אפשר להתווכח, ואולי הגיע הזמן לחשוב את פותרים את הבעיה. כולנו.

      IP: 79.176.115.118 דווח על תגובה זו

  • 77.

    רק דרך המשותף ודרך האהבה וההבנה שלכל עדה יש יופי ותרומה

    חברים אחים, 24/08/13 00:56

    נוכל לעשות לכולנו חיים יותר טובים ובריאים. לא שנאה, לא איבה לא תוקפנות. התחושות השליליו משפיעו לרעה על הבריאו והורסות את העצמיות. צריך לחשוב על כמה דברים: 1. לכל עדה יופי והתרומה שלה לחברה. 2. ריבוי עדה מאפשר טווח נישואין ואהבה רחב. יש שמעדיפים כהים או בהירים או באמצע. התערובת היא שתורמת ליופיים הבלתי רגיל של ילדי ישראל. 3. היהדות ככלל כמו שכל גרמני יודע היא מן המזרח ולכן יהודי הוא אוסט-מזרחי. 4. יש קשר בין עמדה להשכלה. מי שמגיע מעירק עם השכלה מעולה למשל מבצרה הוא הרבה יותר מפותח ממי שהגיע מאיזה כפר ברומניה. השכלה היא שמאפשרת לכולם מכל העדות להתקדם. 5. בשנות העשרים, שלושים, ארבעים האוכלוסיה היהודית החזקה הייתה אשכנזית אז מה? ברור שהם הקימו, ייסדו, בנו, זה לא נגד יהודי המזרח אלא כדי להביאם לכאן. הגזענות היא בסך הכל הפחד מן האחר, צריך להתגבר, הבעיה נפתרת באופן טבעי ע"י נישואין בין עדתיים. הפרס הוא ילדים מדהימים ביופיים ובשכלם.

    IP: 132.64.33.117

  • 76.

    אנרג'י, יש לכם תקלה, לאן נעלמו כל התגובות שהיו? (ל''ת)

    קורא, 24/08/13 00:16


    IP: 84.109.65.141

    • אנרג'י לא נוהג לענות לקוראיו (ל''ת)

      קורא גם, 24/08/13 01:09


      IP: 93.172.40.127 דווח על תגובה זו

  • 75.

    גם המשורר עלוב הנפש וגם הכותב הם בורים טגזענים (ל''ת)

    התגבות המערבית אינה של אשכנז אלא של יוצאי ספרד., 23/08/13 23:53


    IP: 77.127.184.228

  • 74.

    בור ועם הארץ 1 ההיפך הוא הנכון יהדות בבל

    , 23/08/13 23:53

    היא העתיקה ביותר מכל התפוצות

    IP: 80.133.163.66

  • 73.

    ידוע שיהודי עיראק הגיעו לעיראק מפולין ב 1492.....

    עמרם דעבול / נימרודי-יוצא בבל., 23/08/13 23:42

    העיראקים הם פולנים לכל דבר.....
    המשורר הוא עיראקי|פולני......!!!!!

    IP: 101.119.26.125

    • האשכנזים יזמו הקימו את המדינה ובנו אותה, אז הביאו את אחיהם המזרחיים ו

      האשכנזים יזמו הקימו את המדינה ובנו אותה, אז הביאו, 23/08/13 23:49

      האשכנזים יזמו הקימו את המדינה ובנו אותה, אז הביאו את אחיהם המזרחיים ומשפחתי בתוכם

      IP: 101.119.26.125 דווח על תגובה זו

  • 72.

    ... וכל מילה נוספת מיותרת! (ל''ת)

    אבי, 23/08/13 23:38


    IP: 79.183.214.195

  • 71.

    סבי, עליו השלום, עבד עבודות דחק, חצי יום, ונהג להתפאר שזכה לעבוד בארץ

    סבי, עליו השלום, עבד עבודות דחק, חצי יום, ונהג לה, 23/08/13 23:29

    סבי, עליו השלום, עבד עבודות דחק, חצי יום, ונהג להתפאר שזכה לעבוד בארץ ישראל. נהג להלל את ישראל שנתנה לו קצבת זקנה. במרוקו יכולת לקבל רק ספחת. ואם אין לך ילדים לפרנסך בזקנתך, אוי לך.
    מקימי המדינה, באופן טבעי, שלטו בעמדות המפתח, (אלא מי?). הם היו אנשי הנדל"ן, הם היו בעלי המפעלים הראשונים, הם היו הפקידים הראשונים. בנוסף לכל - ממוצע ההשכלה אצלם היה גבוה לאין ערוך ממוצע ההשכלה אצל המזרחיים. לשם השוואה: במשפחתי הענפה מאוד לא היה איש עם בגרות שלא לדבר על תואר ראשון...
    המזרחיים הגיעו לארץ בעמדת נחיתות בולטת: הם מהגרים שאינם משכילים שאינם

    IP: 101.119.26.125

    • מכירה את יוסף עוזר המשורר מילדות........

      רות פוגל / פלוצובסקי , רו''ח ., 23/08/13 23:31

      תמיד היה מזרחי שפוף, תמיד ליקק ישבנם של פולנים...!

      IP: 101.119.26.125 דווח על תגובה זו

  • 70.

    ללא העליה המיזרחית היתה מדינה?

    דני, 23/08/13 23:27

    אולי קמה ונופלת ונעלמת.
    מדינת ישראל ללא מזרחיים זה כמו אוטובוס ללא נהג.כמו נהר בלי מים.
    באמת אתם חושבים שיכולתם לשרוד ללא מזרחים?
    וגם אם כן, תעצמו עיניים ותחשבו ותדמינו אותכם כאן לבד....גיסי לידי קורא את שורת אלה וכבר עונה לי (הוא אשכנזי) "בלתי אפשר" עדיף היה להשאר בפולין...
    אם הוא צודק או לא ...לשיפוט כל אחד בדרכו, מה התשובה שלי? היא ברורה ...

    IP: 85.250.157.4

  • 69.

    כמו שיש הבדל בן גוי ליהודי כך יש בן ספרדים לאשכנז . זה לא גזענות

    הבוזבוזים לא יהודים . הם אולי בספק ישראלים מ10 שבט, 23/08/13 23:26

    הם אולי מעשרת השבטים מעורבבים בכנענים כמו שכתוב ״ וגלות בני ישראל אשר כנענים עד אשכנז . ״ אז הנביא קורא להם בפירוש כנענים
    ואילו על הספרדים כתוב וגלות ירושלים אשר בספרד״ שזה מלכות יהודה ולכן הם נקראים יהודים

    IP: 70.192.70.102

  • 68.

    בן הפרוייקט שלכם במזרח אבוד גם "שירה" מגויסת לא תסייע. נכשלתם בענק

    אוחיון, 23/08/13 23:15

    בערבות מזרח אירופה הסתבכתם עם "אהובי ליבכם " הסלאבים(מוטיב בולט בשירת אצ"ג) נמלטתם לפלשתין ושוב הסתבכתם עם האומה הערבית . היכן שאתם דורכים לא גודל דשא .
    כל פלישה זרה למזרח נכשלה. מזלכם שיהודי המזרח נגררו לסייע לפרוייקט הציוני.
    לעולם לא תהייה לכם מנוחה .

    IP: 213.57.83.18

    • הגרמנים, מספר 1 , בכל תחומי החיים.......!!!

      מאת : נעמה אוחיון, השפויה מהר גירון ,אשר בשומרון., 23/08/13 23:24

      רק הם הראו לבני הכוזר הללו את הדרך החוצה.....

      IP: 101.119.26.125 דווח על תגובה זו

  • 67.

    כל המקטרים נהנים מזה ותפסיקו לילל לכו ללמוד ולהתפתח אם רוצים אין זו הג

    אזרחים, 23/08/13 22:53

    מי שרוצה יכול רק שאתם אוהבים ליילל וללכת
    בשיטת מגיע לי
    לא מגיע לכם כלום כמו שלא מגיע לאשכנזי
    רק שאתם בכיינים והם הולכים ללמוד ולהשיג בלי
    המגיע לי יאלה נמאס מרגשי הנחיתות שלכם

    IP: 85.250.24.58

  • 66.

    אמנון לוי צדק

    יעל, 23/08/13 22:50

    למרות שענק הרוח מנחם בן מכתיר את יוסף עוזר כמשורר מצוין, יוסף עוזר מתקשה להאמין שהוא כזה. תחושת הנחיתות מושרשת בו כל כך שאי אפשר להבין לא את שיר ההלל ליוצאי אשכנז אלא את הבוז והלעג הנחרץ לעדות המזרח. אם אחרי הכל יוסף עוזר עדיין מאמין שכל תרומתם והוויתם של המזרחיים היא דרבוקה וקוסקוס אז אמנון לוי צדק.

    IP: 46.19.81.51

  • 65.

    השואה למה?????????????????? (ל''ת)

    תענו, 23/08/13 22:49


    IP: 46.117.212.191

  • 64.

    ניסיון פאתטי של משורר מזרחי שפוף לתפוס קצת פרסום על הגל של אמנון לוי..

    לייבל'ה הירש (צביקה) , תל אביב., 23/08/13 22:49

    אמנון לוי בנה את המוניטין שלו בעשרות שנים של עבודה קשה , בא משורר מזרחי, שפוף ואלמוני ,תופס גל קטן ליד
    הגל האדיר של מר לוי..., מעשה נבזה , רק מזרחי שפוף
    מסוגל לגנוב גל לאור יום ,אל מול כולם....!!

    IP: 101.119.26.125

  • 63.

    יש לי חשק להקיא על ספרדים ועל אשכנזים די עם הגועל הזה!!!

    בן תערובת, 23/08/13 22:46

    נקעה נפשי מהפרופגנדה האשכנזית והבכיינות המזרחית, תמצאו דברים חדשים בבקשה, בבקשה לפני שאני אמות משעמום!!!

    IP: 79.179.106.103

    • wow..........!!!

      הרצל נפתלי פרויליך-חדרה., 23/08/13 23:10

      טלסקופ, לטבע האדם...
      את התשוקה הגדולה.
      לא יחרבו כמה מילים.
      נוברים בתהומות ללא תחתית.
      בלי סיכוי, להגיע סיפוק...
      מנסים לדחוס את העולם, לתוך אריזה.
      מגלים משהו, ושוכחים כמה בדרך.
      מגבלות המוח, טבע האדם.
      רוצה הכרעות, כאן ועכשיו.
      דורש לדעת הכל, מההתחלה.
      המפץ הגדול, המפץ הקטן...

      IP: 101.119.26.125 דווח על תגובה זו

  • 62.

    מנחם בן - ראיתי ושמעתי אותך בטלויזיה אומר ששכבת עם אימך!

    ואתה עוד מדבר, 23/08/13 22:38

    יא חתיכת גועל נפש

    IP: 85.64.73.194

  • 61.

    מזרח אירופה רחוק מלהיות גזע עליון!!!תת אירופה (ל''ת)

    מרוקאי ערבי יהודי ישראלי, 23/08/13 22:36


    IP: 46.117.212.191

  • 60.

    הסידרה של אמנון מדברת בדיוק על המשורר הזה איך איבד זהותו (ל''ת)

    יוסי, 23/08/13 22:28


    IP: 77.170.248.143

  • 59.

    אם רק המזרחיים היו מגיעים לארץ , היינו רוכבים היום על חמורים. (ל''ת)

    והיינו גרים בבקתות בוץ כמו באפריקה., 23/08/13 22:21


    IP: 79.182.142.210

  • 58.

    יוסף עוזר הוא דוגמא קלאסית של המזרחי השפוף, כמו סטיבן מוזס...

    מאת : נעמה חיג'בי, השפויה מהר גירון ,אשר בשומרון., 23/08/13 22:14

    יש להוקיעו ברבים...!!

    IP: 101.119.26.125

    • ביבי יזכר בהסטוריה היהודית ,כרוכב אופניים אמיץ ושקול.....!

      רות פוגל / פלוצובסקי , רו''ח ., 23/08/13 22:17

      המשורר הפענק מזכיר לי את הקפויים של האשכנזים בשואה.

      פשוט דפוק - מה רק האשכנזים הקימו את המדינה. הקימו ישובים, נלחמו. פשוט משורר בור או סתם טוחס לקר - שילך ללמד אידיש ויבין את השיר שהוא כתב.

      דווח על תגובה זו

      IP: 101.119.26.125 דווח על תגובה זו

  • 57.

    הגרמנים, מספר 1 , בכל תחומי החיים.......!!!

    עמרם דעבול / נימרודי, 23/08/13 22:07

    אם ננבור עמוק עמוק וחודרני בעץ המישפחתי של כל אחד ואחד מהגאונים
    המוזכרים בפואמה של המזרחי השפוף הנ"ל, נגלה שב 99
    אחוז מהם זורם דם גרמני..................!!!
    (נישואי תערובת ב 300 שנה האחרונות)...
    הגרמנים הטהורים יותר מוצלחים מבני תערובת אלו....
    סעו לגרמניה ותראו גאונות אמיתית...,לא חצי חצי..!

    IP: 101.119.26.125

  • 56.

    כן. גם הרומאים , צלבנים , טורקים . אנגלים בנו את הארץ...

    בני אסרף, 23/08/13 21:54

    , אך עזבו....
    הפולנים נשארים,,,,
    זו הטרגדיה של היהודים האמיתיים.

    IP: 101.119.26.125

  • 55.

    צריך לגייס גם את האשכנזים לצהל!!!! (ל''ת)

    gil, 23/08/13 21:43


    IP: 80.178.23.229

  • 54.

    א הפולנים ומזרח אירופאים הם לא אשכנזים הם אוסט יודן נחשלים משטעטלך נבע

    ב המרוקאים והאלגערים הם מערבים מהמערב, 23/08/13 21:16

    ג הבוזבוזים הם מישרת השבטים הם לא ממלכות יהודה
    וזה הבדל עצום

    IP: 70.192.70.102

    • איך אנשים מעתיקנים כאלה השתלטו הכול פרופגנדה ושקר

      במה הם טובים, תראו את רמת המוזיקה שלהם הכול העתק, 23/08/13 21:43

      לעומת כמובן יהודי גרמניה ותימן ועירק שיש להם תרבות מקורית, הראשונים של מדעים האחרונים של יהדות ומדעים יהודיים, אלה כת פנאטית מהשטייטל אפילו שהם חילונים, ראו ערך הבולשביקים הם העתק של השטייטל בצורה חילונית

      IP: 79.179.186.151 דווח על תגובה זו

    • המרוקאים הם מערבים גאוגרפית לא תרבותית יוצאי מזרח אירופה

      שונא פוליטקלי קורקט, 23/08/13 21:47

      קרובים יותר לתרבות האירופית מעצם מיקומם הגאופוליטי .הצפון אפריקאים ברובם הושפעו יותר מהעולם הערבי מוסלמי הנחשל שבתוכו שכנו

      IP: 77.126.157.201 דווח על תגובה זו

  • 53.

    האמת כל האמת ורק האמת היא--שהאשכנזים היו החלוצים, הבונים ומקימי המדינה (ל''ת)

    , 23/08/13 20:54


    IP: 66.87.116.175

    • הם לא היו חלוצים . בעטו בהם החוצה . אל תשכתב היסטוריה . הפוגרומים העיפ

      החלוצים היו המרוקאים . קהילת המוגרבים בירושלים, 23/08/13 21:13

      הם הגיען לירושלים גם כשהיה טוב להם במרוקו מתוך אהבת ארץ הקודש ולא מחוסר ברירה

      IP: 70.192.70.102 דווח על תגובה זו

    • יהודי תימן הגיעו חודש לפני העלייה הראשונה של הבילויים והכינו את הקרקע

      תוך חודש עם פועלים ערבים מסכנים, ודווקא העלייה..., 23/08/13 21:46

      הראשונה הייתה פחות גזענית לדברי זקני יהודי תימן שנפטרו, הגזענים והחלאות שחלקם היו ברמת ה-KKK לפי סיפורי הערבים וחלק מיהודי תימן היו אנשי העלייה ה-2 שחלקם הארי חזר, בגלל חוסר התאמתם ושפלותם כלפי ילידי המזרח

      IP: 79.179.186.151 דווח על תגובה זו

      • בוני נווה צדקף עולי צפון אפריקה. וכן היו גם יהודים שישבו פה מאז ומתמיד

        העליה הציונית הראשונה צפון אפריקה תחילת 119, 23/08/13 22:40

        מפחתי ישבה בשפרעם יהודים שעברו לטבריה לפני 200 שנה.

        IP: 5.29.160.48 דווח על תגובה זו

  • 52.

    מנחם בן ויוסף עוזר - תודה

    אלי נגב, 23/08/13 20:43

    אני בז לאלה המתפרנסים על חשבוננו ביצירה ועידוד השד העדתי. הרעיון הגזעני לשנוא את האשכנזים כי הם מבטאים את מה שאנחנו במידה רבה מייחלים לו, והרצון לקדם נחותים לא על ידי פיתוחלימוד וחינוך אלא על ידי מינוי גזעני צעוררת סלידה עבור מאות אלפי יוצאי עדות המזרח שהצליחו לאמץ את המיטב של תרבות המערב תוך שמירה וטיפוח המאפיינים העדיפים של עדות המזרח. כשאמנון לוי מעלה את דרעי כמופת - אני מתחלחל ומוחה

    IP: 80.179.225.230

  • 51.

    נו.. כל זה.. ומתי יפתחו לנו חיים שהם לא פגיעים? (ל''ת)

    חיים נוצרו במקרה, ללא סיבה, 23/08/13 20:41


    IP: 79.176.250.64

  • 50.

    דברים כדורבנות. אמת צרופה.

    חיים פדידה, 23/08/13 20:30

    האשכנזים יזמו הקימו את המדינה ובנו אותה, אז הביאו את אחיהם המזרחיים ומשפחתי בתוכם.
    סבי, עליו השלום, עבד עבודות דחק, חצי יום, ונהג להתפאר שזכה לעבוד בארץ ישראל.
    נהג להלל את ישראל שנתנה לו קצבת זקנה. במרוקו יכולת לקבל רק ספחת. ואם אין לח ילדים לפרנסך בזקנתך, אוי לך.
    מקימי המדינה, באופן טבעי, שלטו בעמדות המפתח, (אלא מי?). הם היו אנשי הנדל"ן, הם היו בעלי המפעלים הראשונים, הם היו הפקידים הראשונים. בנוסך לכל - ממוצע ההשכלה אמלם היה גבוה לאין ערוך ממוצע ההשכלה אצל המזרחיים.
    לשם השוואה: במשפחתי הענפה מאוד לא היה איש עם בגרות שלא לדבר על תואר ראשון...
    המזרחיים הגיעו לארץ בנקודת נחיתות בולטת: הם מהגרים שאינם משכילים שאינם יודעים את השפה שבאים ממנטליות אחרת, שיש להם עשרה ילדים לפרנס ולחלק את תשומת הלב המעטה גם כך - בין כולם.
    אבי היה סופר סתם ועבד לפרנסתו. אמי היתה עקרת בית. שמונה ילדים שמהם 2 בעייתיים שנדרשו לטיפולים רבים.
    לא התלוננו. חתרנו קדימה. אבי לא וויתר על החינוך, וכך אני.
    היום: 3 מארבעת ילדי עם תואר אקדמי. כולם שרתו בצה"ל שרות מלא.

    רבותי. בלי יללות. מי שרוצה - יכול.

    IP: 70.165.216.143

    • שירות בצה"ל ?? זה אידיאל לדעתך?. הם מתים שיהיו להם בשר תותחים (ל''ת)

      עוד משת''פ, 23/08/13 20:47


      IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

      • אתה משת"פ של אויב הערבי, ועוד מעז להלין על אחרים? (ל''ת)

        ר.בקצה, 23/08/13 21:17


        IP: 93.172.25.88 דווח על תגובה זו

      • משת"פ של מה? שרות בצהל הוא ערך של שיתופיות.

        חיים, 23/08/13 21:21

        ילדי הם בשר תותחים. אמת.
        בשר תותחים של החרדים בגלל וש"ס הספרדית בכלל.
        הם אינם בשר תותחים של האשכנזים. הללו, להזכירך, הקימו את צה"ל.
        ושלא יהיו לך אשליות בקשר לחלקם של המזרחיים בקרבות 48: ראה את רשימת המתים במלחמת העצמאות.

        אני לא משתפ. אני איש אמת. ואתה? בדוק את גישתך.

        IP: 70.165.216.143 דווח על תגובה זו

    • יהודי תימן כ50% מהם עדה יחידה עלתה לפני 48 ומרוקקים כמוכם יותר

      עשירים מהם, למה? כי אתם אדם לבן ומתייחסים אליהם, 23/08/13 21:50

      כמקצוע לא כשבט היהודי הכי אותנטי שקיים היום

      IP: 79.179.186.151 דווח על תגובה זו

  • 49.

    מנחם בן

    צפון אפריקאי, 23/08/13 20:18

    רחמים על המשורר המישתכז ועל הכותב

    IP: 79.179.113.246

    • תגובה מאוד בוגרת ...כול פעם שמעמידים לכם מראה

      מזרחי, 23/08/13 20:26

      מיד אתם מאשמים את הכותבים בגזענות ,או בהיותם משתאכנזים ,רחמן לצלן ...חס וחלילה למדו השכילו ..וחושבים אחרת מכם ..תתבגרו

      IP: 46.116.57.124 דווח על תגובה זו

  • 48.

    תכננו לשדוד אדמה, לכבוש עם, לחטוף ילדים ולמכורם, לרסס ילדים

    מזרחי, 23/08/13 19:51

    בחומר כימי, למחוק תרבות ולהעליג, לעשות בני אדם פועלים - עבדים טבעיים, לקבע מעמדים, לעשותם נתינים של "הגזע העליון, למנוע זכויות אדם, לשדוד ולגזול

    IP: 84.228.103.145

    • ועכשיו אמנון המומר קורא למזרחים ליישר קו עם השוויון הלבן, השמאל. (ל''ת)

      אבי, 23/08/13 20:19


      IP: 87.69.228.59 דווח על תגובה זו

    • התבלבלתם ....זו לא אמריקה ומאבק השחורים

      הלו, 23/08/13 20:29

      נראה לי שאמנון לוי הוציא שד של רחמנות אישית ולא גזענות

      IP: 46.116.57.124 דווח על תגובה זו

  • 47.

    מנחם בן, גזען אשכנזי ללא כחל וסרק, לא חכם - בלשון המעטה... (ל''ת)

    הפולני הלבן במלוא כיעורו!, 23/08/13 19:50


    IP: 84.228.176.215

  • 46.

    כולה מוסיקה דרום אירופאית 80% יוונית, 10% סאן רמו 10% סלואים צרפתיים

    הגדרת הזמר המזרחי, 23/08/13 19:47

    ועל המוסיקה הזו הם נלחמים. חארטבונה בפיתה. אין לה שום קשר למוסיקה צפון אפריקאית, תימנית, סורית, עיראקית או פרסית. הסולמות הן אותם סולמות של טונים וחצאי טונים (ולא רבעי טונים) והבוזויקי מיוצג בגיטרה חשמלית עלא אריס סאן. כולה מדובר על מוסיקה ים תיכונית מהאגן הצפוני!!! של הים - כלומר מוסיקה אשכנזית דרומית. כדי לשכנע אותנו שהקיטש / הקוקטייל הזול הזה הוא מזרחי הם מטבלים את המוסיקה האקלקטית הזו בסלסולים. המוסיקה הזו נדחית על ידי אנשים כמוני מטעמים של רדידות ולא מטעמי גזענות! כשם שלא הייתי מוכן לשמוע שירה של ביטלס מטובלת בסלסולים. אני מעדיף לשמוע רמבטיקו יווני אותנטי ולא את אייל גולן. מוסיקה אותנטית שורשית אמיתית לא נדחית - אמיר בניון, ריטה בשירים הפרסיים שלה, אחינועם ניני. אגב גם חיקויי בלוז וג'אז על ידי אשכנזים בעברית - במידה ואין להם שום ערך מוסף - גם הם נדחים כחיקוי זול כשהמקור כמובן עדיף - אלה סובלים מפשיטת רגל ולא מקטרים על כגזענות בעוד שאלה המתבכיינים עושים ים של כסף ממזרחים דפוקים שמקטרים על מר גורלם ומצביעים בקלפי למזרחי הזה שקוראים לו "ביבי".

    IP: 85.65.242.150

  • 45.

    כל הכבוד לאמנון לוי

    רות כץ, 23/08/13 19:44

    אמנון לוי עיתונאי משכמו ומעלה, היה לו את האומץ לקרוא "לילד" בשמו,הרי מתחילתה של העליה לארץ של היהודים התחילה הגזענות של האשכנזים נגד המזרחיים. היכן החזון של הרצל? שכל היהודים יחיו בארץ ישראל? בארצנו שווה בשווה? וכך הממשלה החל מבן גוריון הנהיגה מדיוניות נגד המזרחיים (ממשלת שמאלנית מראשיתה), עובדה, עד היום,חלקים בדרום הארץ או בצפון הארץ או בעיירות פיתוח נשכחות ללא מקומות עבודה וחינוך ברמה נמוכה,וזה לא סוד,
    ומי שמוחה ואינו רוצה להכיר בעובדה זו.הוא גזעני ומפלה את עמו וזו בושה לנו . גועל נפש, כמו עוד עובדות מצערות שמתרחשות בתוכנו

    IP: 46.116.107.45

    • מז'ה אמיץ ממש טרומפלדור ,ש"ס עשו קריירה מהבכי והנהי אמנון לוי רייטינג.

      הצחקתם אותי, 23/08/13 20:37

      למר לוי נגמרו הכתבות המעמיקות על נערות ליווי ,חשפניות ושאר ירקות לכן הלך ועשה סדרה מביכה ,עליק חשיפה דקומנטארית אמיצה ,יותר נכון מסמך שטחי נבוב מביך שיותר מתאים לשיחת שרותים מאשר למחקר מעמיק.

      עם ישראל אוהב עלייה ושונא עולים ,כמו שחלק מדור המייסדים שנא את התרבות המזרחית כך דור המזרחים שונא את הרוסים וחוזר חלילה ,אבל בעוד ליאוניד שהיה ד"ר בקזחסטן מסכים להיות שומר או מנקה כדי לדאוג לחינוך ילדיו ,ויקטור או ז'וז'ו העדיפו לבכות להתייאש ולוותר.

      יאללה נמאסתם.

      IP: 93.173.8.196 דווח על תגובה זו

      • טרומפלדור - עוד פרופגנדה אשכנזית!!! (ל''ת)

        יוסי, 23/08/13 22:43


        IP: 79.179.106.103 דווח על תגובה זו

    • אמנון עיתונאי בנוני ומטה יצר תכנית

      אמנון, 23/08/13 20:41

      חד צדדית מוטה מלאה בסילופים קשים. הוא תקע את החץ וסימן את המטרה .
      יושב מול ילדים שלא מאמינים ביכולת שלהם ובוהה בהם באומללות ומאשים את האשכנזים במצבם ......במקום להסתכל להם בעיניים היפות ולומר להם מתוקים תסתכלו עלי על מזרחים מצליחים אחרים אתם יכולים אל תעצרו אתעצמכם .במקום זה הוא מפלבל עניניים מתנשף ומילל על כך שאשתכנז !! אשתכנז????מה זה ...הלך לילמוד התקדם השכיל התקדם .....זה נקרא אשתכנז ....איזה מסר הוא מעביר לאותם הילדים ...אל תנסו כי המדינה לא עוזרת לכם ואם תנסו לבד אתם תהיו משתאכנזים .....מתביישת בשבילו וכול אלו שצועדים בשביל הזה במקום לעזור אתם בפירוש עוצרים את הילדים ולא נותנים להם תיקווה.
      עוולות העבר היו ...אבל מדורת השבט הייתה מורכבת ממשפחות אשכנזיות כמו ממשפחות ספרדיות ....משפחות קרסו, רקאנטי,סלומן, פילוסוף משפחות ס״ט מבוססות שנהנו מחלוקת משאבים ראשונת וחילקה את המדינה עם כמה משפחות אשכנזיות . אבל שימו לב רוב רובם של האשכנזים היו מהגרים שהגיעו בחוסר כול לעיירות פיתוח עבדו בכול עבודה שהייתה וקידמו את הילדים שלהם שיהיה להם עתיד .

      IP: 46.116.57.124 דווח על תגובה זו

  • 44.

    אמנון לוי צריך לזכות בפרס ישראל ליללנות (ל''ת)

    לא אשכנזי, 23/08/13 19:37


    IP: 2.219.127.164

  • 43.

    טוב יותר שלא יתנו לאנשים גזענים כמנחם בן במה.

    אובייקטיבי, 23/08/13 19:35

    ושימו לב שכל מה שמוצלח שמישהו שאינו מהזן של מנחם בן עושה מיד מנוכס לצד השני. אכן יצירת מופת הומאניסטית שסארטר ופוקו האשכנזים גם היו גאים לחתום עליה.

    IP: 77.127.29.122

    • תנו במה רק לאמנון לוי הגזען הבכיין ...שעושה כסף על הגב של כולנו (ל''ת)

      צודק, 23/08/13 20:47


      IP: 46.116.57.124 דווח על תגובה זו

  • 42.

    מספיק עם ההתבכיינות המזרחית/ ערבית הזו. בדיוק כמו הערבים. (ל''ת)

    רוני, 23/08/13 19:31


    IP: 46.120.23.50

  • 41.

    סוף סוף אדם משכמו ומעלה!!! בן אדם!!! (ל''ת)

    רוני, 23/08/13 19:27


    IP: 46.120.92.50

  • 40.

    נדרש חוק נגד מכחישי האפליה והגזענות (ל''ת)

    מנחם בן לכלא בעון הכחשת האפליה, 23/08/13 19:27


    IP: 84.108.92.83

    • אולי חלאס עם היללות? עדיף שתשקיעו בחינוך (ל''ת)

      ., 23/08/13 19:38


      IP: 2.219.127.164 דווח על תגובה זו

  • 39.

    דרך זולה ונלוזה להצליח בחברה האשכנזית

    ג. אביבי, 23/08/13 19:23

    (נניח שהכותב הוא מזרחי או ספרדי) הוא, בתיווכו של גזען עלוב, מציג לנו דרך להשתדרגות של מזרחים בחיי התרבות ובתקשורת. ז"א, מזרחי שמפרסם כתבי נאצה נגד המזרחים או שיר ליקוק (כמו הנוכחי) לעליונות האשכנזים, מיד עולות מניותיו בעיני הממסד התרבותי/תקשורתי האשכנזי, וכך גם סיכויי הצלחתו.
    מעורר רחמים.

    IP: 93.172.179.191

    • שני חברים שלי אמרו כך

      מזרחי, 23/08/13 20:43

      יוצאי המגרב השקיעו במטבח ...ויצאו מהם שפים לא רעים . יוצאי ארצות אשכנז השקיעו בלימודים ויצאו מהם עורכי דין רופאים וכו...
      חבר אחר אמר כך ...במקום שיש בו השכלה , תבונה ותעוזה השד לא דופק בדלת .

      IP: 46.116.57.124 דווח על תגובה זו

  • 38.

    מגעיל מגעיל מגעיל והמשורר המדובר אינו מזרחי הוא לבן חרדי מגעיל וגזעני (ל''ת)

    אין לכם בושה?, 23/08/13 18:47


    IP: 79.179.186.151

  • 37.

    מנחם בן נהנה מפריבלגיות השמורות רק לאשכנזים

    נרטיב אשכנזי, 23/08/13 18:35

    אכלו לי..שתו לי..רצחו אותנו בשואה..העולם כולו נגדנו... זה דווקא נרטיב אשכנזי

    להינות מפריבילגיות השמורות לאשכנזים בלבד,ולהאמין שמגיע לו,ולאחרים לא1
    זו אומנות ששמורה למנחם בן ודומיו

    IP: 93.172.55.55

  • 36.

    מה ענין שמיטה להר סיני זה שהוא משורר זה לא אומר שהוא מבין משהו

    שדרות, 23/08/13 18:30

    כאילו כל המנהיגים האשכנזים היו מוצלחים אנחנו בפיתחו של יום כיפור רק לפני 40 שנה היינו בסכנת הכחדה להזכירכם מי היו בהנהגה.
    גולדה מאיר משה דיין ישראל גלילי כולם אשכנזים למהדרין .בגין עוד אשכנזי שהביא עלינו את הצרה של עזה מלחמת לבנון הרס הכלכלה.אולמרט העברין .ברק שלא היה מסוגל לתקשר עם סביבתו .בתקופת בן גוריון ,שרת היה את עסק הביש וכן הלאה .אז המשורר החמוד פוחד מהנהגה מזרחית כי הם באמת מכירים את הערבים ואין להם אשליות.

    IP: 77.126.72.123

    • דדו היה אשכנזי? (ל''ת)

      סתם אחד, 23/08/13 18:51


      IP: 213.57.63.154 דווח על תגובה זו

  • 35.

    נהב מונית מזרחי מאשקלון: "ביבי בטח רק ליכוד" . והליכוד קובר אתכם

    ליכוד=הסרטן של מערכות החינוך בפריפריה, 23/08/13 18:27

    יה אהבל.

    IP: 79.182.211.247

  • 34.

    האם נכון הדבר ש'זנות ופשע' היה שם נרדף ליהודים בתחילת המאה העשרים...

    מכחישן מקצועי, 23/08/13 18:25

    כמו שבימינו זה שם נרדף לרוסים וליוצאי מזרח אירופה בעולם המערבי?

    וכו'

    IP: 213.57.203.111

    • יהודי מזרח אירופה כמובן...

      מכחישן מקצועי, 23/08/13 18:27

      שהרי בזמנים ההם יהודי המגרב למדו באליאנס.

      וכו'

      IP: 84.108.92.83 דווח על תגובה זו

      • חחחח פנטזיונר מקצועי הזנות והפשע המזרחיים היו חלק מהמדינה מאז שהגעתם (ל''ת)

        אליאנס מינימום אוקספורד, 23/08/13 19:14


        IP: 87.68.71.49 דווח על תגובה זו

        • תנוח דעתך, אליאנס הוציא יותר חתני פרס נובל מאשר הטכניון + העברית

          מכחישן מקצועי, 23/08/13 19:34

          האשכנזוציונים גם יחד.

          ולא רק באופן יחסי למספר התלמידים שלמדו במוסדות הנ"ל.

          שלא נדבר על יהודי המגרב שהגרו לצרפת במקום לישראל, ושהפכו ברבות הימים לפרופסורים\\מובילי דעת קהל בארצם, בזמן שבני משפחותיהם "נתקעו" בשיכון ד בבאר שבע.

          במהלך חיי הכרתי כמה משפחות כאלה.

          וכו'

          IP: 84.108.92.83 דווח על תגובה זו

  • 33.

    בין הים לנהר המזרחים לסוגיהם הם הרוב. ומי שלא מפנים שישתה מהים של עזה

    באו הווזווזים לליבת המזרח לעשות אבו -עלי, 23/08/13 18:21

    או שינפיק לעצמו דרכון ממזרח אירופה .

    IP: 93.172.57.113

    • צ'חצ'חון במדינת ישראל האשכנזים הם עדיין הרוב הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה (ל''ת)

      תמשיך לשתות את הביוב של ביטוח לאומי יא קקה, 23/08/13 19:04


      IP: 87.68.71.49 דווח על תגובה זו

      • איזה סטטיסטיקה קראת? אתם זמניים במזרח .ללא המזרחים אתם כבר

        ולא אמרתי כלום על בני דודנו שיאכלו אותכם בלי מלח, 23/08/13 19:16

        מזמן בחזרה לערבות מזרח אירופה השכנים הסלאבים ממתינים לכם עם אלות.

        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

  • 32.

    מנחם יחמור זר ומוזר ממוצא כוזר לא אמרת שאתה פורש? (ל''ת)

    אבי, 23/08/13 18:19


    IP: 37.142.30.12

    • עוד פעם מוני יקים האנטי ציוני דוחף את אפו השחור לכאן? (ל''ת)

      תמצא חיים יא אומלל, 23/08/13 19:39


      IP: 2.219.127.164 דווח על תגובה זו

  • 31.

    עם רע ששונא אחד את עדת השני.

    מוש, 23/08/13 18:17

    תקראו את התגובות ותבינו על מה אני כותב.

    IP: 37.142.30.12

  • 30.

    החייל היהודי מפינלנד ששירת בצבא הגרמני במלחמת עולם השניה משיב

    מכחישן מקצועי, 23/08/13 18:13

    לבכיינים המקצועיים ממרחב המחיה של מזרח אירופה.

    וכו'

    IP: 79.177.1.239

    • שיר ערש ליוסי

      שיר ליוסי, 23/08/13 18:17

      עלָיהֶם אַחדִּיעַ: לִרְפָאֵל לְוִין,כִימְיָה, לְחַיִּים סִידֶר, רְפוּאָה שלמה
      לְאַהֲרֹן רָזִין, רְפוּאָה חצויה, לְמִיכָאֵל סֶלַע, רְפוּאָה משלימה
      לְהִלֵּל פוֹצ סְטְנְבֶּרְג, מָתֶמָטִיקָה בעיגול
      לְאִילְיָה פִוטֶצְקִי-שַׁפִּינוזצקיוֹ, מָתֶ מָטִיקָה, לְמֵאִיר וִילְצֶ'ק, רְ פוּאָד,
      לְיַעֲקֹב בֶּקְנְקן שְׁטֵיין, פִי זִיקָה.
      וְאִם אַתֶּם רוֹצִים מַהול, תַּעֲשׂוּ מַאיו ... מיאו..
      [תְּמוּנַת רבין מִכל הכירכרות והנרות ומְגָרֶשֶׁי העַכְבָּרִים!]
      וְאִם אַתֶּם רוֹצִים משורר תְּנוּ לָו בְּאֶגְרוֹפֵיכֶם,
      רַק אַל תְּיַלְּלוּ.

      IP: 83.101.70.213 דווח על תגובה זו

  • 29.

    משורר מטעם או שמא טרם הביט לאחור......

    עמי, 23/08/13 18:08

    ואוווו קראתי בעיון כל מילה ורק התעצמה תחושת הנחיצות של הסדרה של אמנון לוי ע"מ להמחיש את מידת הניתוק של ברנז'ה בין אם מזרחית או אשכנזית מעוצמת הבעיה.......

    IP: 93.172.36.238

  • 28.

    לא מבין איך כורכים יחד את יהודי גרמניה ואת יהודי אוקראינה ופולניה

    נאפו, 23/08/13 18:02

    אלה עולמות שונים תרבותית, דתית השכלתית.

    יש ספרדים משכילים יותר מכל הפולנים ביחד.

    IP: 79.177.168.136

    • רבים מיהודי מזרח אירופה מקורם בגרמניה ניתן לראות עלפי שמות

      אחד שיודע, 23/08/13 18:36

      משפחתם שמציינות ערים בגרמניה.שפירא שפייר אולמרט אולם ברלינר ברלין וכ.בנוסף ישנו המכנה המשותף החשוב של האידיש ותרבותה שמשותפת לכל האשכנזים

      IP: 77.126.178.152 דווח על תגובה זו

      • תקרא את זנד המקורות שלכם שבטים ממרכז אסיה שהגיעו למזרח

        אל תנכס לך השגים של אחרים, 23/08/13 18:39

        אירופה.

        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

    • 26 בספרד יש ספרדים נוצרים חכמים לא במרוקו חחחח (ל''ת)

      מנסה לתפוס טרמפ על אחרים חחחח, 23/08/13 19:15


      IP: 87.68.71.49 דווח על תגובה זו

      • אתה חלש בהיסטוריה. 80% מיהודי מרוקו צאצאי מגורשי 1492 (ל''ת)

        העיקר שנטחנתם היטב במזרח אירופה והיד עוד נטויה, 23/08/13 19:19


        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

        • הייתם רוצים רובם של יהודי מרוקו אינו ממוצא אירופי קרי מגורשי ספרד (ל''ת)

          אחד שיודע, 23/08/13 20:06


          IP: 77.126.157.201 דווח על תגובה זו

  • 27.

    רוב האשכנזים גזענים. זה מהבית, זה בא להם עם חלב האם. (ל''ת)

    האשכנזים הצעירים יותר גזענים מדור ההורים., 23/08/13 17:57


    IP: 84.228.63.249

    • המרוקאים העדה הכי גזענית (ל''ת)

      רון, 23/08/13 18:44


      IP: 109.65.160.180 דווח על תגובה זו

    • זה נכון ואתם יותר מפגרים מהדור של ההורים שלכם (ל''ת)

      אשכנזי גאה, 23/08/13 19:05


      IP: 87.68.71.49 דווח על תגובה זו

      • במה להתגאות נכשלתם בענק במבחן השרידות . (ל''ת)

        גם בריה''מ טוענת שהיא ניצחה במלחמת העולם השנייה, 23/08/13 19:35


        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

    • הדור של המזרחיים בחלקו הגדול יותר מפגר מהוריו (ל''ת)

      ויש להם סמארטאבוק חחח, 23/08/13 23:07


      IP: 87.68.71.49 דווח על תגובה זו

  • 26.

    הנשיא הבא יכול להיות כל אחד

    אילן צפון, 23/08/13 17:52

    מזרחי, מערבי, רוסי, גרוזיני, עיראקי, פרסי, אתיופי.

    או יכול להיות אף אחד. זה כי התפקיד הזה מיותר.

    IP: 94.159.129.84

  • 25.

    האדם הוא תבנית נוף מולדתו העולם הערבי נחשל ומפגר אפילו

    אחד שיודע, 23/08/13 17:46

    בהשוואה למזרח אירופה ממנה באו רוב האשכנזים.מדינות כמו רוסיה פולין רומניה הונגריה וכד.היו קרובות יותר לאירופה מבחינה גיאו פוליטית הרבה יותר מארצות ערב שהיו במרחב גיאו פוליטי אחר.אירופה שממנה יצאה התרבות המערבית שאחר כך התפשטה לעוד מקומות בעולם.

    IP: 85.64.43.23

    • מפגר נחשל אבל בתכלס הם ירשו את הארץ בסוף. אתם בנסיגה רבתי

      אבל עשו לכם בית ספר ב-73 והיד עוד נטויה, 23/08/13 17:55

      אם לא עליות המזרח המדינה הזאת לא הייתה שורדת את 67 ,התשה 73 ועוד ועוד. תוציא את המזרחים מהסד"כ של צה"ל ותסגור את המדינה ותחזור לעיירה הדוויה.
      והאחרון שיסגור את האור בנתב"ג

      IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

      • ואיך בדיוק תיראה הארץ אחרי שתירשו אותה.... (ל''ת)

        אפי, 23/08/13 19:55


        IP: 79.183.67.211 דווח על תגובה זו

      • המזרחים, הם בשר התותחים של השליטים הלבנים... (ל''ת)

        כמה פולנים מתגייסים לקרבי?, 23/08/13 19:55


        IP: 84.228.176.215 דווח על תגובה זו

        • בנתיים יותר ווזווזים נטחנו היטב מתש"ח עד היום. או יותר נכון

          99% מקורבנות תש''ח ווזווזים וזה יאמי יאמי, 23/08/13 20:12

          מתחילת הקולוניאליזם הכוזרי במזרח 1880 .

          IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

        • עזבו לפני 48 כמה מיהודי תימן נטבחו ע"י הבריטים שהיו באצ"ל (ל''ת)

          מכרו אותם מההגנה, 23/08/13 21:51


          IP: 79.179.186.151 דווח על תגובה זו

  • 24.

    פואד כנשיא/ צואה בשיא. לא תרם מאום למדינה (ל''ת)

    אחד שמכיר אותו, 23/08/13 17:46


    IP: 83.101.70.213

    • שיר לכבוד המשורר [?] יוסי העוזר

      יסוי ערז, 23/08/13 18:16

      עלָיהֶם אַחדִּיעַ: לִרְפָאֵל לְוִין,כִימְיָה, לְחַיִּים סִידֶר, רְפוּאָה שלמה
      לְאַהֲרֹן רָזִין, רְפוּאָה חצויה, לְמִיכָאֵל סֶלַע, רְפוּאָה משלימה
      לְהִלֵּל פוֹצ סְטְנְבֶּרְג, מָתֶמָטִיקָה בעיגול
      לְאִילְיָה פִוטֶצְקִי-שַׁפִּינוזצקיוֹ, מָתֶ מָטִיקָה, לְמֵאִיר וִילְצֶ'ק, רְ פוּאָד,
      לְיַעֲקֹב בֶּקְנְקן שְׁטֵיין, פִי זִיקָה.
      וְאִם אַתֶּם רוֹצִים מַהול, תַּעֲשׂוּ מַאיו ... מיאו..
      [תְּמוּנַת רבין מִכל הכירכרות והנרות ומְגָרֶשֶׁי העַכְבָּרִים!]
      וְאִם אַתֶּם רוֹצִים משורר תְּנוּ לָו בְּאֶגְרוֹפֵיכֶם,
      רַק אַל תְּיַלְּלוּ.

      IP: 83.101.70.213 דווח על תגובה זו

      • כשקשה להתווכח אומרים "הכל חוזר אליך וקקה בידיך" (ל''ת)

        ל''ערז'', 23/08/13 20:21


        IP: 109.65.183.45 דווח על תגובה זו

    • טיפת כבוד לזולת לא תזיק....

      דני, 23/08/13 23:11

      איני מכיר את פואד, אבל הוא היה תת אלוף בשנותיה הקשות של המדינה, הוא היה ח"כ, שר ביטחון ועוד תפקידים כאלה בממשלה ולהגיד על בנדם כזה צואה....נו באמת? אפילו על אויבים לא מכובד להגיד דברים כאלה, תתבייש לך...להגיד על בנדם כזה שלא תרם כלום למדינה....
      המסקנה היחידה שאני מצליח להגיע אילה היא שנאה שלך כאשכנזי כלפי פואד המיזרחי, פשוט חלאת המין האנושי, ורק בכדי לא לפגוע יתר על המידה אני מתאפק לא לתזכר אותך מה היה לפני למעלה משישים וחמש שנה, תחשוב את הגרוע ביותר הקיצוני ביותר הקשה ביותר שאני עדיין מתאפק שלא לומר, ובזאת אסתפק מתוך אנחה שהבנת ממה אני נמנע...

      IP: 85.250.157.4 דווח על תגובה זו

  • 23.

    תעשו תוכנית על העליות האשכנזיות ותבינו שכולם סבלו באותה מידה (ל''ת)

    קוהלת, 23/08/13 17:45


    IP: 85.65.171.112

  • 22.

    אותו דבר אפשר לכתוב על התלמוד הבבלי האמוראים התנאים שכולם מזרחים

    שיר אלטרנטיבי עם מדענים מזרחיים מה הבעייה, 23/08/13 17:40

    הנשר הגדול. ועוד ועוד

    IP: 217.132.238.101

    • אם תלמוד למדע ייחשב אז לשלשת חסידה כמרמלדה תלוקק (ל''ת)

      גם את האוזבקים מלמדים שהם המציאו את המדע, 23/08/13 18:05


      IP: 79.177.132.116 דווח על תגובה זו

      • עיירות מזרח אירופה לא המציאו המדע. שכח מזה (ל''ת)

        חה חה, 23/08/13 18:17


        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

    • ממש לא, התנאים היו ארץ ישראליים וכך חלק מהאמוראים מסורתם המשיכה באשכנז (ל''ת)

      איציק המרכז izikhe@gmail.com, 23/08/13 18:53


      IP: 213.57.63.154 דווח על תגובה זו

      • וארץ ישראל מהי? ליבת המזרח. והאמוראים והרמב"ם . אל תנכס השגים

        משכתב היסטוריה ההה, 23/08/13 19:05

        של ציוויליזציות וקבוצות אתניות אחרות

        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

      • חמודי היהדות היא מזרחית טהורה והווזווזים אימצו אותה תלמד הסטוריה (ל''ת)

        בימי המשנה והתלמוד היא רק יהודים מזרחים נקודה סוף, 23/08/13 19:08


        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

    • יהדות ספרד זה לא "מזרחים". הבורות חוגגת. (ל''ת)

      טעות בידך., 23/08/13 20:45


      IP: 85.64.111.72 דווח על תגובה זו

      • לפני האונס כול היהודים היו מזרחיים לא ספרדים, אחרי האנוסים התערו

        היהודים האלה באירופאים וצצו מהם לבנים ממש, אבל עד, 23/08/13 21:53

        1492 רובם ככולם למרות שבגלות בית 2 90% היה מגויר עדיין נשמר המראה החום שדומיננטי, הוא התחיל להיעלם עם האנוסים

        IP: 79.179.186.151 דווח על תגובה זו

  • 21.

    נתחיל בעיקר : מי קבע שמלל זה הוא "שירה"? כמה אנשים באמת קראו "שיר" זה (ל''ת)

    וכמה כ''כ התענגו כמוך שחזרו לקרוא בו שוב ? חמישה ??, 23/08/13 17:37


    IP: 85.65.171.112

  • 20.

    תחזרו להיות עגלונים בפולין. אנו פה הרוב (ל''ת)

    , 23/08/13 17:35


    IP: 2.55.126.197

  • 19.

    המרוקאים בוחרים ליכוד והליכוד מזרים מליארדים להתנחלויות במקום לחינוך

    רק הליכוד יכול בגין בגין מופלטה מופלטה, 23/08/13 17:35

    בעיירות הפיתוח.

    IP: 77.127.61.22

  • 18.

    ההמונים במזרח אירופה לא היו מדענים חיו סביב דת פולחן ואמונות תפלות (ל''ת)

    איינשטיין שייך לחברה גרמנית המקדשת מדע ורציונאל, 23/08/13 17:33


    IP: 85.64.43.23

    • חחח מה עם השתטחות על קברי צדיקים וקמעות (ל''ת)

      משעשע לראות מזרחיים טסים לאומן באוקראינה, 23/08/13 19:08


      IP: 87.68.71.49 דווח על תגובה זו

  • 17.

    מה הקשר של אותם מדענים לעיירה ונחשלות שהייתה בה??? (ל''ת)

    מאהלר בכלל התנצר ולא היה לו שום קשר ליהדות, 23/08/13 17:31


    IP: 85.250.60.35

  • 16.

    ומה עם הפולנים? והסלאבים? והצוענים? וההומואים?

    מכחישן מקצועי, 23/08/13 17:31

    ואולי כל הסיפור היה על "מרחב המחיה", ולא גזענות כפי שסיפרו לנו?

    הרי בעלי בריתם היו ערבים\\שמים בעצמם, דבר שלא מסתדר עם ה"אנטישמיות" כסיבה לפרעות.

    וכו'

    IP: 79.181.152.60

  • 15.

    מנחם, מה שלום המסתננים שלך, יא כלב דפוק. (ל''ת)

    אתה יהודי בכלל? ודאי שלא. גוי פולני אדום פנים., 23/08/13 17:30


    IP: 84.228.63.249

    • אל תשכחו שהוא הציע "לייבא" 10 מיליון זרים. מה לנו היהודים ולכו-זרי הזה (ל''ת)

      תדע לך, מנחם, גם פותנה היא אויב, גם ראיד סלאח., 23/08/13 17:32


      IP: 84.228.63.249 דווח על תגובה זו

    • פה מצורע, עוף מכאן (ל''ת)

      איחס, 23/08/13 17:34


      IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

  • 14.

    היום התקיימה שיחה בערוץ 2 בנושא בין דידי הררי לעו"ד סודרי.

    ////, 23/08/13 17:29

    עו"ד סודרי אמר אמת -מי שרוצה ומתאמץ -יצליח.
    הוא לא רוצה לדבר על העבר אלא על העתיד.
    ואני עונה לעו"ד סודרי בפשטות , נסה להתקבל למקום עבודה , היום, מחר, עם שם משפחה מזרחי.
    איני מדבר על כניסה למועדונים ועל הפשלת מזרחיים ואתיופים כי זה ענין רק של השפלה אישית וכמו שאמר גראוצ'ו מארקס - איני מוכן להצטרף למועדון שמוכן לקבל אותי.
    אני מדבר על קבלה לעבודה , רגילה, לא משהו מיוחד אלא סתם תפקיד זוטר .
    הדברים נבדקו יותר מפעם אחת .
    יש אפליה בהשכרת דירה ועוד ועוד.
    ישר בפרצוף לכל הצדקנים יש אפליה . נקודה.
    לא נעים לשמוע?? נכון. ההורים שלכם התאמצו?? סבבה, גם ההורים שלנו. לא רוצים להביט לעבר גם טוב. הביטו להווה -יש אפליה
    ומי שבוחר להתעלם -זכותו. בדיוק כמו שזכותו להתעלם מהעובדה שהשמש זורחת במזרח מדי בוקר.

    IP: 84.111.2.3

    • יש אפליה מסוימת, לא אמרו שלא. בכל ארץ הוותיקים מפלים את הפחות

      אזמה?, 23/08/13 17:33

      ותיקים, אבל זה רק אלמנט אחד בפאזל גדול של היחסים המשותפים של הישראלים כאן. אל תהפוך אותו לחזות הכל

      IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

      • סודרי הוא אדם לבן ויהודי תימן הקדימו את כול העליות ונושלו מאז (ל''ת)

        הם עלו חודש לפני הבילויים, 23/08/13 18:49


        IP: 79.179.186.151 דווח על תגובה זו

    • יאללה, יאללה (ל''ת)

      דן חלוץ, 23/08/13 17:39


      IP: 85.65.131.227 דווח על תגובה זו

      • נכון שאתה אשכנזיפת או משתכנז קטן ומלקק??

        ////, 23/08/13 17:40

        כי מי שבא עם שם משפחה מזרחי לא מתקבל לעבודה .
        אלה העובדות . לך תתמודד עם עובדות .

        IP: 84.111.2.3 דווח על תגובה זו

        • לא אני ספרדי מיסכן (ל''ת)

          בבבעעעעעעעעעעע, 23/08/13 18:17


          IP: 79.177.128.237 דווח על תגובה זו

    • אפלייה בשכר דירה? למה רק אתה משלם 3K לחודש לדירה מצוקמקת

      זבע, 23/08/13 18:21

      אשכנזים לא? יאללללללללללה די להתבכיינות

      IP: 79.177.128.237 דווח על תגובה זו

      • חתיכת טינופת לבנה מצחינה . (ל''ת)

        ז בפיך, 23/08/13 19:20


        IP: 84.111.2.3 דווח על תגובה זו

  • 13.

    תרומת המרוקנים למדינה: מופלטות, ערק, שש בש וזריקת נעליים על האישה (ל''ת)

    שוקו הלוקו, 23/08/13 17:11


    IP: 87.68.212.139

    • תרומת האשכנזים : פשיזם , גזענות , אפליה , שחיתות מעמדית ,

      /////, 23/08/13 17:30

      גניבה , שקרים , השתלטות על מוקדי כוח , נבזות , חלאתיות .

      IP: 84.111.2.3 דווח על תגובה זו

    • אל תחמיא לעצמך שוקו כי אתה ממש לא לוקו סתם מפגר שחושב שמוצאו (ל''ת)

      הוא עליונותו על אחרים, 23/08/13 17:38


      IP: 84.229.84.97 דווח על תגובה זו

  • 12.

    אשכנזים מתגוננים סימן שאנחנו צודקים (ל''ת)

    אבוטבול, 23/08/13 17:06


    IP: 46.117.192.158

    • יוסף עוזר לא אשכנזי. במה אתם צודקים בדיוק? (ל''ת)

      עדי ברוכים, 23/08/13 17:09


      IP: 87.68.212.139 דווח על תגובה זו

      • צודקים שללא עליות המזרח הפרוייקט הכוזרי היה מושמד מזמן (ל''ת)

        בין הים לנהר המזרחים לסוגיהם הם הרוב, 23/08/13 18:19


        IP: 85.64.43.23 דווח על תגובה זו

        • חחח האשכנזים הקימו כאן מדינה בזמן שישבתם בערב טחנתם מופלטות (ל''ת)

          וחלמתם שאתם הסייסים של הסולטן חחח, 23/08/13 19:10


          IP: 87.68.71.49 דווח על תגובה זו

      • עוזר הוא אדם חרדי לבן אינו מזרחי (ל''ת)

        תראה איך הוא נראה וחושב הוא שייך לכת מהשטייטל, 23/08/13 21:54


        IP: 79.179.186.151 דווח על תגובה זו

    • זה גם הראש הפלסטינאי. הישראלים מרגישים אשמים, סימן שאנחנו צודקים

      אב מעורב, 23/08/13 17:29

      הם לא צודקים וגם אתה לא צודק ואל תהיה פלסטינאי. הם אלופי התקרבנות, ורואים שההגיון הזה קורץ לך

      IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

    • במקום שיש השכלה ...השד לא דופק בדלת ...תעשו משהו עם עצמכם (ל''ת)

      אבוטבול, 23/08/13 20:48


      IP: 46.116.57.124 דווח על תגובה זו

  • 11.

    למה לא לשלב ידיים למה לא להבין שבכל עדה יש יופי ותרומה

    דור שלישי בארץ, 23/08/13 15:54

    משנאה, קנאה ובערות לא ייוולד דבר. הדברים שיעשו את חיינו כאן לטובים יותר הם: א. הבנה שלכל עדה שיש יופי ומסורת להציע. בואו נטעם מכל דבר. ב. מה שקובע הוא לא מוצא אלא השכלה. והראייה מי שהגיע מעדן או מבצרה או בגדד והיה לו בית ספר מעולה, תפס את מקומו גבוה בחברה הישראלית. ג. בעיני האירופים כל היהודים הם אוסט כלומר מהמזרח, כולנו חלק מהמזרח על החום היופי והבעיות ויש לנו גם יתרונות מהמערב מה רע? אחים למדו אהבה לא שנאה לא קנאה שרק מכלות את החיים והבריאות.

    IP: 132.64.33.117

    • כן זו הגישה הנכונה - רק שצריך לסגור פערים חברתיים

      לוג, 23/08/13 16:04

      הגיע הזמן שנודה שנעשו עוולות בעבר - (גם אם לא בכוונה זה לא חשוב) - ולהשקיע בחינוך הדור הרביעי בעירות הפיתוח ובשכונות המצוקה - כדי שגם הם יהיו דוקטורים ופרופ' ומדענים ומשוררים,,, . דרך אגב השקעה זו תחזור אלנו עם ריבית דריבית - הם העתיד הכלכלי של ישראל

      IP: 89.139.150.191 דווח על תגובה זו

  • 10.

    שירות לא משהו עשה אמנון לוי למזרחיים.

    ר., 23/08/13 15:54

    כי פשוט נשבר מה שצריך להשבר מכל הבכיינים האלה. אלוהים אדירים, מי מקפח את מי? איפה אני בכל העסק? אני גדלתי בעוני אבל מי בכלל חשב שצריך לבכות? הורי האשכנזים היו אנשים פשוטים, אבי היה פועל. בילדותי לא הלכתי מעולם למסעדה, לא לבית קפה, בוודאי שלא היו שום נסיעות או חופשים הרי אוטו לא היה כמובן. אבל הם ידעו מה חשוב. כולנו למדנו. כולנו עובדים קשה למחייתנו ואף אחד מאיתנו לא יושב ומחכה שיתנו לו.
    אולי רק משהו קצר על סדר עדיפויות. המשפחה הראשונה אצלה ראיתי טלביזיה צבעונית עוד בטרם מישהו ידע בארץ ובימים בהם היה זה מוצר יקר מאוד. היתה עניה, הבית עלוב, ריק כמעט. ספר אחד לא היה בבית. טלביזיה ענקית היתה גם היתה. האם זו אשמתי שמשפחה זו היתה מזרחית? האם אני קניתי להם את הטלביזיה וחינכתי אותם לסדר עדיפויות לקוי?
    ההתקרבנות הזו רק מעוררת בחילה.

    IP: 37.142.183.31

  • 9.

    שיר עלוב צריך להיקרא שיר הויקיפדיה.או רשימת מכולת.

    חיים מנדלסון-אשכנזי, 23/08/13 15:44

    מזכיר את שירו של עלי מוהר המופלא ז"ל בלחן המצוין של יוני רכטר על הגביע העולמי בכדורגל.שם לפחות שילוב כל שמות הכדורגלנים היה מלווה בהומור.כאן מדובר ב"משורר" בעייני עצמו שמתרפס בפני האשכנזים.פשוט פודל.גם האשכנזים וגם המזרחיים יבוזו לו.

    IP: 79.181.209.36

    • אני כאשכנזי מריע לו על חוכמת כתיבתו וכשרונו כאדם

      חיים נחמן מזרחי, 23/08/13 16:00

      אתה בז לו כי הוא מייצג את כל מה שרחוק ממך את החוכמה המצויינות הכישרון וזה חורה לך היית רוצה שכולם יהיו מסכנים ועלובים כמוך כדי שתרגיש טוב עם עליבות הרבים ובכן המסכנות היא הבעיה שלך

      IP: 77.126.101.250 דווח על תגובה זו

  • 8.

    המשורר הפענק מזכיר לי את הקפויים של האשכנזים בשואה.

    לוג, 23/08/13 15:16

    פשוט דפוק - מה רק האשכנזים הקימו את המדינה. הקימו ישובים, נלחמו. פשוט משורר בור או סתם טוחס לקר - שילך ללמד אידיש ויבין את השיר שהוא כתב.

    IP: 89.139.150.191

  • 7.

    עכשיו אני משוכנע שהדנא שלהם דפוק והם לא יכולים לשנות זאת.

    פישלזון, 23/08/13 14:46

    הורי הגיעו ארצה אחרי השואה שרק בגדים לגופם וכך גם עזבו את העולם בחוסר כל.
    אבל בתווך הם עשו הכל , אבל הכל רק מה שקשור בלימודים. לא סרטים, לא טיולים לא רישיון נהיגה כלום כלום כלום ובכל זאת הכל. הם הכריחו אותי ואת אחי ללמוד בקיצור נתנו לנו כלים לשפר את מצבנו.
    והשחורים ממשיכים לייבב 60 שנה אחרי שמדינת ישראל קמה. הם ימשיכו כך לעד...

    IP: 46.120.248.155

    • כנ"ל אצלי ואצל הרבה ממכרי. אחיי ואני גמרנו טכניון.

      אכן אכן, 23/08/13 14:59

      השכנים המזרחיים של הורי ישבו כל היום, התלוננו, ושיחקו ששבש. הילדים והנכדים שלהם - אותו הדבר.

      IP: 37.142.150.221 דווח על תגובה זו

      • כל הכבוד הנובל בדרך - אז מה. הפרנקים במשפחה שלי גם למדו

        לוג, 23/08/13 15:59

        אני ממוצע מעורב - 4 אחים ואחיות- סה"כ תואר פרופ' אחד, תואר שני בהנדסה, תןאר ראשון נוסף ומנהל חשבונות. ויש לי גם צד מזרחי במשפחה בני דודים מעל לחצי בני הדודים שלי אקדמאים עם תארים שני ושלישי. ואני לא ילד וגם הם לא מדובר על לימודים לפני 30 שנה. ואז שכל האשכנזים יפסיקו להתנפח - אתם לא יותר חכמים/ ולא יותר חרוצים / המדינה נתנה לכם יותר חינוך מאשר בעיירות הפיתוח ולכן יכולתם ללמד. דרך אגב בפולין לא היו הרבה אקדמאים הרוב היו עניים מרודים שעסקו במסחר זעיר. וזה בניגוד למשפחה של אבי שהושמדה בשואה אבל היתב מלומדת - דודה שלו היתה דוקטור לספרות כבר בשנות ה20, דודים שלו היו מהנדסים, מוזיקאים ציירים - אבל אבא שלי לא היה מנופח כמו האשכנזים שמגיבים פה וחושבים שהגאונות והשמש זורחות להם מהתחת.

        IP: 89.139.150.191 דווח על תגובה זו

    • פשלזון שכחת שהוריך היו השחורים בפולין

      יעקב, 23/08/13 16:44

      חבל שאתה משתמש במושג הזה.

      IP: 213.57.172.91 דווח על תגובה זו

  • 6.

    גם אני כותב שירים

    זמר ערבי מחומצן, 23/08/13 14:43

    עשקו עלי
    קיפחו אצלי
    מגיע לי סינטה
    יש לי מסורת מפוארת
    מחר שביתה
    המשטרע נטפלה אותי
    למה מה מה קרה?
    וואי וואי
    תבואי אצלי בלילה
    אני חצי בן אדם
    אסור להתחרווט
    אני ימני
    אני גבר גבר
    מצלמות מהירות מפריעות לי
    מגיע לי
    עוקף אותו בסיבוב
    לא רואה אותו ממטר
    עיידה בעיבי
    כולם גזענים
    הסמולנים אוכלים נרגילה ומעשנים סושי
    אני אציל
    אני טהור

    IP: 79.179.20.248

  • 5.

    במלים אחרות, אולי פחות פיוטיות: בשביל כבוד צריך לעבוד.

    מרים, 23/08/13 14:25

    לשבת על ברזלים בבית הספר, להסתובב ללא תחליט, להרגיש אפס, למלא את כל זמנך בלחשוב איך אחרים נולדו עם כפית כסף בפה, להיות עסוק כל החיים באיך להתגונן כי כולם רוצים ברעתך יכול אולי לעזור, אבל לא יתרמו לדברים הנ"ל, שהמשורר יוסף עוזר חיבר בצורה מוצלחת למדי

    IP: 84.108.47.192

    • םליטת קולמוס

      אילנה, 23/08/13 16:49

      'תכלית' ולא כפי שנכתב בטעות.

      IP: 213.57.205.110 דווח על תגובה זו

  • 4.

    כול הכבוד

    יעקב, 23/08/13 14:06

    אז יש מזרחי שחושב ככה. ביג דיל.
    העניין הוא לא התוכנית של אמנון לוי, אלה התגובות האלימות של האשכנזים לתוכנית.

    IP: 213.57.172.91

    • איזו אלימות? על מה אתה מדבר?

      מזרחי עם כבוד עצמי, 23/08/13 14:13

      מספיק לחפש בכוח איך להיעלב
      לא ראיתי שום "תגובה אלימה" מצד איזשהו אשכנזי.
      תמיד יהיו כאלה שמכחישים, תמיד יהיו גזענים (גם מזרחים וגם אשכנזים) החוכמה היא לשים עליהם פס ולהמשיך קדימה.

      IP: 89.139.39.40 דווח על תגובה זו

      • אתה לא קורא תגובות בפייסבוק, בלוגים וכתבות? (ל''ת)

        יעקב, 23/08/13 16:39


        IP: 213.57.172.91 דווח על תגובה זו

    • חשבת פעם שאחרי 55 שנה נמאס לשמוע את היללות של המזרחיים.

      ליעקב, 23/08/13 14:54

      כשאמנון לוי ראיין את הילד שאמר לו שהוא יהיה שיפוצניק, מדוע הוא לא שאל אותו אם הוא רוצה להיות מהנדס או רופא ובמקרה כזה מדוע אינו לומד?
      הבעיה עם המזרחיים היא שכבר 3 דורות רובם מסתפקים בבכי ויללות שעוברת מדור לדור כבר מהגיל הרך.

      מערכת החינוך פתוחה בפני כל ילד ונער שמעונין ומסוגל לכך.

      IP: 37.142.150.221 דווח על תגובה זו

  • 3.

    האשכנזים לא נלחמו בקדחת או בנו מוביל ארצי (ל''ת)

    טל, 23/08/13 13:58


    IP: 84.109.19.251

    • מי שעשה זאת היו התימנים, בעוד האשכנזים "מפקחים" עליהם

      טל, 23/08/13 13:59

      בתמונות רואים זאת היטב. עובדים תימנים עומדים בביצות ונוטעים אקליפטוסים, ולידם עומדים "הנוגשים" האשכנזיים.

      IP: 84.109.19.251 דווח על תגובה זו

      • סבא שלי ייבש ביצות ולא ראה בממונים עליו "נוגשים"

        ישראלי ממוצא תימני, 23/08/13 14:09

        סבא שלי עלה מתימן בסוף המאה ה-19 ומה לעשות שהוא היה חסר השכלה בית ספרית ואקדמאית.
        לעומתו, הממונים עליו שאכן ברובם היו אשכנזים היו אנשים משכילים, ולכן הוא הבין את מעמדו ולא התלונן על כך.
        את בנו (אבא שלי) הוא חינך למצויינות ולא להתבכיינות ולכן אבא שלי השתלב והצליח בחייו.
        וכך גם אני.
        עכשיו אתה יכול להמשיך להתבכיין...

        IP: 89.139.39.40 דווח על תגובה זו

        • אתה מזכיר לי את התימנים שחטפו מכות בעדן מהמנהל

          לוג, 23/08/13 15:39

          אתה שחור עם נשמה של עבד. אז מה עם למדת והתקדמת זה אומר שלא פגעו בבני עדות המזרח ושלא היתה אפליה שעד היום הפער שהיא יצרה לא נסגר. תפסיק ללקק לאשכנזים - כי אתה רוצה אני יכול לנדב את חצי הישבן השמאלי שלי (הימני ערקי) התימנים הם העדה שנפגעה בצורה קשה אלפי ילדים מתו או נחטפו - כבר בעדן חטפו מכות בשוט כמו בדרום ארה"ב בעבדות - מהמנהל מטעם הגויינט - תקרא הסטוריה של התימנים, תלמד- וחוץ מזה שבגלל ההזנחה במחנה בעדן מתו מאות או אלפים.

          IP: 89.139.150.191 דווח על תגובה זו

      • הסילוף אוכל אתכם. תקרא היסטוריה, לא נראטיבים פוליטיים

        שטופי מוח ו, 23/08/13 14:10

        גם התימנים השתתפו, אבל האשכנזים בנו וסללו כבישים במו ידיהם המיובלות והמתקלפות, ובנו בתים במו עורם השרוף בשמש,וגם נפלו מהם בתאונות עבודה. הרוב היו אשכנזים. מה היתה דת העבודה של א.ד. גורדון אם לא זה? ומי בנה את הקיבוצים? תימנים?

        IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

        • כדאי שאתה תלמד היסטוריה - התימנים בהחלט שותפים בהקמת המדינה

          לוג, 23/08/13 15:45

          הם היו העדה הגדולה ביותר בין עדות המזרח לפני קום המדינה. הם עבדו בחקלאות ובכל עבודה ובתנאים הקשים ביותר. הם הקימו ישובים - לאחר קום המדינה כאשר כל השאר העדיפו את תל אביב - בדיוק הפוך - אתה מוזמן לבדוק כמה מושבים יושבו ע"י תימנים בשנים 49-60 וכמה על ידי פולנים.

          IP: 89.139.150.191 דווח על תגובה זו

          • נכון, עבדו קשה. ולא פחות מהם עבדו האשכנזים. אז למה הפכת אותם ל,נוגשים"

            שטופי מוח, 23/08/13 16:07

            אה, טמבל?

            IP: 84.109.65.141 דווח על תגובה זו

            • אז למה לכל הרוחות לא מגיע להם לנחול מה ש"נחלו" האשכנזים??

              /////, 23/08/13 17:32

              כי הם לא היו בצבע הנכון?? כי הם לא היו "עונזערע"

              IP: 84.111.2.3 דווח על תגובה זו

          • יהודי תימן הקימו יותר מ60 ישובים עדה חרוצה שהיה לה ידע בתשתיות מזרחיות

            עתיקות, כולל יצירת ביובים מחימר מבנים, ניקוז הכול, 23/08/13 22:00

            עם הערבים שכמובן היו בעלי ידע מוסיף או זהה הם בנו את רוב התשתיות, בלל שההנדסה האירופאית ברובה, לא התאימה לשטחים מדבריים או הררים גדולים

            מי שמתעניין
            http://short.urls.co.il/ffynpx בנייה עתיקה

            הם גם יצרו מוצרי מתכת כמו חרבות, צורפים, מתחזקיומנקי ביובים, כול יהודי תימני הייתה לו מלאכה חוץ מלימודי התורה שלו, מחרטים, סוחרים, רפדים, עד בוני תשתיות ומתחזקי ביובים

            IP: 79.179.186.151 דווח על תגובה זו

        • יהודי אשכנז כמעט שלא בנו תשתיות לפני קום המדינה, אחריה לא הייתה ברירה

          והם בנו מקסימום שנתיים,הרוב בסלילת כבישים, בנייה.., 23/08/13 22:26

          עצמה, זה היו רק ערבים ותימנים שהיו בנאים כבר בעבר

          IP: 79.179.186.151 דווח על תגובה זו

    • רואים שאתה מערב הפנטזיות שלך לעולם לא יפגשו את האמת (ל''ת)

      טל או טלולה חחחחח, 23/08/13 16:06


      IP: 77.126.101.250 דווח על תגובה זו

  • 2.

    וואו.. רמת ההכחשה של מנחם בן מבכיכה כמעט כמוקמת הביטול העצמי של המשורר

    עצוב, 23/08/13 13:34

    השיר ממש עצוב :-(

    ורגשי הנחיתות של הכותב מתחברים יופי עם רגשי העליונות (הלא פחות עצובים) של הכותב.

    IP: 89.139.181.206

  • 1.

    מעולה

    שי, 23/08/13 13:27

    כל הכבוד לו. מבין את העניין ולא מיילל. הגיע הזמן להבין - עבודה קשה, רבותי. לא יללות.

    IP: 86.1.102.52