• 19.

    תעסי לי ספונגה עם שרמוטה (ל''ת)

    ערס, 22/04/13 14:30


    IP: 68.199.228.93 דווח על תגובה זו

  • 18.

    שכחתם קלופס

    יעל, 13/04/13 17:31

    המפרום האשכנזי

    IP: 46.117.186.89 דווח על תגובה זו

  • 17.

    ערסים ופריחות מתרבים במקום בו יש עודף פיגמנטים וגרעון בשכל. (ל''ת)

    EXTRA-שמאל , 12/04/13 20:24


    IP: 2.55.142.33 דווח על תגובה זו

  • 16.

    ערס אינו עבריין ואינו מזרחי בהכרח.

    קבל תיקון, 12/04/13 13:38

    בישראל של היום עבריינות אינה ערך שלילי, אם היא מניבה הצלחה כלכלית ומעמדית.

    ערס הוא אפיון תרבותי של זכר שובניסט ואלים עטוי גורמטים וב.מ.וו, ומנווט דרכו באגרסיביות.

    יש יותר שחקני כדורגל ערסים מאשר עבריינים.
    וכן, חלקם הגדול הם רומנים ופולנים.

    IP: 77.125.127.48 דווח על תגובה זו

    • המגיב שמעליך מפריך את הטענה שלך בהינף מקלדת

      פחחחח, 23/04/13 14:30

      או שתגיד לי שיש גם פולניםות ורומניותים עם הרבה פיגמנטים אז זה בסדר.

      IP: 87.68.155.52 דווח על תגובה זו

  • 15.

    ערס

    יפה תאר, 12/04/13 08:50

    לידיעת כותב המאמר המלה או כנוי "ערס" נוצרה להחליף את המלה צ'ח צ'ח ואח"כ שייכו אותה גם לאספסוף אחר וזה הכנוי בהחלט לא מילת כבוד.

    IP: 98.119.207.54 דווח על תגובה זו

  • 14.

    מעניין כשמזרחי עושה עבירה הוא עבריין אבל כשאשכנזי עושה עבירה הוא קורבן

    סתם נו, 12/04/13 00:18

    כתבה של מתרומם אשכנזי מסריח

    IP: 109.65.186.229 דווח על תגובה זו

    • מתחנגל אשכנזים לא עוברים על החוק יש לנו קלטורה (ל''ת)

      והבא בתור הוא סוס, 12/04/13 15:48


      IP: 84.228.107.253 דווח על תגובה זו

  • 13.

    רוזנטל בחר שוב להתמקד בערס ובשרמוטה שמבחינתו הם

    פרידמנית, 11/04/13 22:46

    תמיד מזרחים.

    וכאשר באשכנזים עסקינן - פירוט מייגע של כל אוצרות המטבח "היהודי".

    נו שויין, אין הפתעות, רוזנטל, אולי כדאי להפוך אותו לשם גנרי? מה לא?

    IP: 109.134.212.173 דווח על תגובה זו

  • 12.

    חפש את הלוקש

    אלי, 11/04/13 22:14

    אטריות הן מאכל עממי וחביב, לכל אורך דרך המשיוגם אצל יהודי מזרח אירופה [ראו הסידרה עם אהרוני וגידי גוב] משמעות הביטוי היידי "אל תמכור לי לוקשים" הכוונה לאיטריות קרות [קאלטע לוקשן] שזה מטבע לשון לתאור דבר תפל ודוחה.רוצה לומר:
    אל תדבר שטויות.

    לגבי שמאלץ כבר נאמר כאן שזה עשוי רק משומן אווז ולא משומן עוף. שומן העוף שימש ל"גורגל" עור הצוואר של התרנגולת בתוספת קמח ותבלינים, שהיה מוכנס לטשולנט ומהווה חלק בלתי נפרד ממנו.שמאלץ בלי גריוועלעך - זה לא זה. [גריבלאך זה בורות]
    הגריוון, הן פיסות עור אווז צלויות בתוספת בצל מטוגן. המוכנסות לשמאלץ, לפני שהתקרש.

    IP: 46.120.194.21 דווח על תגובה זו

  • 11.

    המכנה המשותף לשרמוטות וערסים. הם מזרחיים ליכודניקים . (ל''ת)

    יש מבין ?, 11/04/13 20:47


    IP: 84.109.190.108 דווח על תגובה זו

  • 10.

    אבולוציה רבותיי אבולוציה

    אוריק, 11/04/13 19:41

    לערס ולפרחה אב קדמון משותף אשר התפתח באיזור צפון אפריקה.

    IP: 213.57.202.172 דווח על תגובה זו

  • 9.

    מר רוזנטל, אין לך כבר על מה לכתוב? (ל''ת)

    מה זה השטויות האלה?, 11/04/13 19:40


    IP: 84.111.45.33 דווח על תגובה זו

    • זה דוקא אחד המדורים המעניינים ביותר (ל''ת)

      אפי, 11/04/13 21:19


      IP: 109.64.64.111 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אתה טועה

    אזרח-1, 11/04/13 18:54

    כשהצבא הצרפתי היה במצריים החיילים היו אומרים לנשים (שניסו להתחיל איתן) "שרמנט" (יפה/מושכת)
    והמקומיים בתגובה כינו את הנשים הללו (שהלכו עם החיילים הצרפתים) שרמותה - שזה מין שיבוש של שרמנט...

    גם לגבי ערס אתה טועה - המשמעות של "פיקח" היא כשאומרים ארס (ארסי) ב א'.

    IP: 79.181.21.241 דווח על תגובה זו

  • 7.

    שמעלץ זה שומן אווז-לא עוף. לגבי קורקבני עוף-למה ריבונו של עולם כוונתך? (ל''ת)

    משווק מורשה של חלב אווזים, 11/04/13 17:12


    IP: 109.160.179.36 דווח על תגובה זו

  • 6.

    "ערבית פלסטינית" - איזו תעמולה חביבה בסאבטכסט...

    אביהו, 11/04/13 17:11

    האמת היא ש"שרמוטה" הוא מונח בערבית מזרח תיכונית. וזהו. כאשר שר סורי (מוצטפא טלאס) רצה לבזות את ראש אש"פ ערפת הוא כינה כמו "איבן אלף שרמיט" ("בן של אלף שרמוטות").

    IP: 109.186.22.255 דווח על תגובה זו

  • 5.

    "דמות מזרחית הפועלת על גבול העולם העברייני". אהבתי. (ל''ת)

    עמית, 11/04/13 16:42


    IP: 212.199.182.51 דווח על תגובה זו

  • 4.

    "דמות מזרחית הפועלת על גבול העולם העברייני". אהבתי. (ל''ת)

    עמית, 11/04/13 16:41


    IP: 212.199.182.51 דווח על תגובה זו

  • 3.

    ערס כבר מזמן לא משמש לתיאור על בסיס עדתי

    ש, 11/04/13 16:26

    הוא משמש לתאר אנשים וולגרים שחושבים שהם מעל החוק. מהיכרות אישית, אנשים כלאה יש מכל העדות והעמים...

    IP: 212.199.34.114 דווח על תגובה זו

  • 2.

    הארץ

    בחור, 11/04/13 15:28

    הכיוון הוא ברירה בסיסית !

    IP: 77.127.140.69 דווח על תגובה זו

  • 1.

    "ערס" לא איבד לגמרי את המשמעות המקורית.

    א, 11/04/13 14:55

    אצלנו משתמשים במילה כדי לתאר מישהו שיודע לתכמן מול המערכת, להשיג דברים בשביל הפלוגה.

    לדוגמה, המפקד אומר לרס"פ - "שלח איזה שני חיילים לסגור את הזיכוי של המדים באפסנאות, אבל תדאג שלפחות אחד מהם יהיה ערס רציני"

    IP: 85.64.169.177 דווח על תגובה זו