• 56.

    סוציומט - מהמבחנים הסוציומטריים (ל''ת)

    סוציומטרי, 11/04/13 22:58


    IP: 87.69.120.210 דווח על תגובה זו

  • 55.

    החרוסת התימנית נקראת "דוכה" משום שמכינים אותה בשיטת המכתש והעלי במדוכה

    תימני, 10/04/13 03:08

    דו- בשורוק כה- כף דגושה בצירי

    IP: 95.86.110.238 דווח על תגובה זו

  • 54.

    כותרת המשנה בכתבה על דיוק לשוני "חרטה" על דגלה....

    נחום שחף, 09/04/13 17:20

    מילא אנחנו אנשים פשוטים, מלאים שגיאות לשוניות כרימון, אבל אתה המומחה הלשוני אמור לדעת את ההבדל בין "חרטה" מלשון לחרוט על לוח פח, לבין "חריתה" מלשון כתיבה על דגל.

    IP: 82.166.216.211 דווח על תגובה זו

    • ראה קישור

      הנ''ל, 09/04/13 17:32

      http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-3076-18053-16639998,00.html

      IP: 82.166.216.211 דווח על תגובה זו

  • 53.

    הכותב חפרן ומן הסתם לא מגיע לקרסולי נפתלי (במלרע) (ל''ת)

    כאב ראש, 09/04/13 11:26


    IP: 147.237.70.62 דווח על תגובה זו

  • 52.

    נפתלי בנט אינו פאטתי. הוא קצין אמיץ מנהל מוכשר ועילוי פוליטי. אהה, כן (ל''ת)

    הוא ימני, ולכן אתה ממורשת רבין הממאירה חייב ללכלך!, 08/04/13 19:39


    IP: 79.179.150.103 דווח על תגובה זו

  • 51.

    כמה סוציומאטים הגיבו היום ? -תשנו נושא (ל''ת)

    יאלה כמה ?, 08/04/13 14:29


    IP: 88.250.208.165 דווח על תגובה זו

  • 50.

    "וטחנו בריחים או דכו במדוכה ובשלו בפרור" מדוכה משמשת לטחינה (ל''ת)

    אורי, 04/04/13 16:32


    IP: 192.118.118.1 דווח על תגובה זו

  • 49.

    כולם יודעים שהעידה האת הרסה והורסת את המדינה וכולם שותקים

    מפחד משום שהם כבר הרב והמדינה כבר שלהם, 02/04/13 20:42

    הפכו את ישראל לאפריקה אלימה

    IP: 46.117.0.190 דווח על תגובה זו

  • 48.

    חג שמח לכל המרוקאים אוכלי המופלטות מדבק נגרים (ל''ת)

    אשכנזי אוכל גפילטע-פיש, 01/04/13 18:17


    IP: 89.139.179.149 דווח על תגובה זו

    • וגם לא מתנחלים וערסים מזרחים אדיר מילר מבייש את עירנו חולון (ל''ת)

      אין לי אחים חרדים פרזיטים, 02/04/13 07:36


      IP: 85.65.34.156 דווח על תגובה זו

  • 47.

    יש לך טעות רוביק. אצל ילדים היום הכל מלעיל

    אבא לקטנים, 30/03/13 23:29

    גם בהגיית השמות המודרניים.

    ועזוב את בנט. הוא איש טוב וה"אחי" שלו הוא גימיק נחמד. מן הסתם הבנת למה הוא חתר: מסר של אחדות ואהבה בדיבור סחבקי.
    זה לא כל כך נורא, אחרי הכל.

    IP: 77.127.25.135 דווח על תגובה זו

    • ברנז'ת רובי רוזנטל (ל''ת)

      ראיתי את, 02/04/13 08:39


      IP: 85.65.34.156 דווח על תגובה זו

  • 46.

    פרצוף מדושן עונג,המביא בחילה. (ל''ת)

    אדיר קטנטן, 29/03/13 13:03


    IP: 105.236.76.25 דווח על תגובה זו

  • 45.

    מה הקשר בין הקטע על בנט לבין עברית?

    דובי הכתום, 29/03/13 09:44

    את דעותיך הפוליטיות האישיות אתה מוזמן להשאיר לעצמך. הן באמת לא כ"כ מעניינות.

    IP: 77.127.18.254 דווח על תגובה זו

    • צודק! (ל''ת)

      קורא, 01/04/13 21:24


      IP: 212.235.89.107 דווח על תגובה זו

    • אבל מה יש לשמאלן למכור,חוץ משנאה גזענות והתנשאות? (ל''ת)

      עמית, 07/04/13 13:07


      IP: 79.180.164.168 דווח על תגובה זו

  • 44.

    בנט לא פתאטי. אתה לעומת זאת בהחלט כן. שמאלן אתאיסט שמחפש תירוצים לחיות (ל''ת)

    באמצע הסכסוך הכי דתי בעולם, 28/03/13 17:08


    IP: 192.117.158.19 דווח על תגובה זו

    • והאלוהים שלכם ,באם קיים,נמצא בגלקסיה אחרת מנסה לבלום ההתפשטות היקום

      גם שתיין וגם דרוויניסט, 08/04/13 14:13

      ןמאמיניוףבו בישראל זוכים רק ללעג ןלקלס ווממש ממש אתם לא בסדר יומו של האלוה.

      IP: 88.250.208.165 דווח על תגובה זו

  • 43.

    דיבור מזרחי, לא פרחי. המרוקאים קלקלו את השפה. (ל''ת)

    משה, 27/03/13 20:46


    IP: 212.199.232.194 דווח על תגובה זו

    • מה המרוקאים לא קלקלו בארץ ????????????? (ל''ת)

      סטניסלב מהליכוד ביתנו, 01/04/13 18:15


      IP: 89.139.179.149 דווח על תגובה זו

  • 42.

    לך זה נשמע פאתטי כי אתה שמאלן! (ל''ת)

    סא''ל מיל., 27/03/13 07:08


    IP: 109.160.168.212 דווח על תגובה זו

  • 41.

    הפוליטיקה של היום נהייה פוליטיקה ל קוקסינלים (ל''ת)

    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב, 27/03/13 00:06


    IP: 109.160.214.62 דווח על תגובה זו

  • 40.

    רוביק רוזנטל טועה בכתיב בכותרת...חחחחחח...חחחחח

    חרתה על דגלה ולא חרטה, 26/03/13 16:29

    חרתה פירושו כתבה
    על דגל כותבים ולא חורטים

    IP: 93.172.40.185 דווח על תגובה זו

    • נכון !!!!! אוי לבושה!!! (ל''ת)

      תצילינה אזניים, 30/03/13 23:29


      IP: 77.127.25.135 דווח על תגובה זו

    • צודק ביותר. את שני המושגים אפשר למצוא במעמד הר סיני

      מאיר, 08/04/13 12:29

      על לוחות הברית נאמר: "והמכתב מכתב אלוקים הוא חרות על הלוחות".
      לעומת זאת נאמר על אהרן במעשה העגל: "ויצר אותו בחרט".
      חריטה זה סוג של ייצור. לעומת זאת חריתה זו כתיבה.

      IP: 213.151.49.212 דווח על תגובה זו

    • חחחח....או או או..אי..אי.איי חחחחחח איי...... (ל''ת)

      חרטה חרטה ושוב חרטה, 08/04/13 14:16


      IP: 88.250.208.165 דווח על תגובה זו

  • 39.

    איך רוביק רוזנטל דוחף פוליטיקה מתנשאת בענייני לשון!!!

    נתי, 25/03/13 00:33

    דיבור "פרחי" איזה התנשאות.

    IP: 213.151.48.142 דווח על תגובה זו

  • 38.

    סוציומט בא מהסוציומטרי!!!

    יוסי ממד''ה, 23/03/13 19:03

    המבחן הסוציומטרי בודק את ההערכה בין "עמיתים", חיילים על חיילים או מפקדים על מפקדים.
    בטירונות/ קורסים מי שמקבל את הציון הנמוך הוא בד"כ ה"סוציומט". זה שדואג רק לעצמו וחושב רק על עצמו. עליו עולים בסוציומטרי (או סוגרים איתו חשבון...)

    IP: 80.230.31.202 דווח על תגובה זו

    • חסכת לי תגובה וצודק מאה אחוז (ל''ת)

      t, 28/03/13 11:22


      IP: 109.67.118.21 דווח על תגובה זו

  • 37.

    איזה עיתון פח

    דניאל, 22/03/13 10:44

    פעם אחרונה שאני נכנס לפה.

    IP: 79.176.147.173 דווח על תגובה זו

  • 36.

    אורטל ומורטל

    דווקא לימור הקפידה על מלרע כשצריך, 21/03/13 21:25

    ולא שכחנו את בת אחותי שונטל....

    IP: 109.186.148.124 דווח על תגובה זו

  • 35.

    אני מקווה שאתה קורא את זה אתה בטטי לגמרי חנטריש שמאלני (ל''ת)

    נער גבעות, 20/03/13 22:06


    IP: 95.35.192.204 דווח על תגובה זו

  • 34.

    מדור תרבות??

    דניאל, 19/03/13 19:24

    אני מניח שזו תרבותו של הכותב (שימו לב לשם משפחתו, אם יותר לי להיות קצת גזען).
    כמובן, המזרחים מדברים ב"פרחית", הביטוי סוציומט הגיעה מהרוסים (שכמובן הואשמו כאן בשימוש תדיר בקללות המערבות רמיזות מיניות כלפי ההורים).

    אין בכתבה זו שום סטנדרט אקדמי או עיתונאי, רק גיבוב של שטויות גזעניות (בדומה לגרמנים ותורתו של דרווין).

    IP: 93.172.51.62 דווח על תגובה זו

  • 33.

    "יוטפיומט" או "יובטביומט" מישהו יודע? (ל''ת)

    רונצוק, 18/03/13 08:42


    IP: 192.118.48.248 דווח על תגובה זו

    • תשובה

      הרוסי הארסי, 19/03/13 14:46

      יופ טבאיו מאט

      IP: 79.180.180.57 דווח על תגובה זו

  • 32.

    לחשוב לפני ולהימנע מהשימוש האנפלציוני והדוחה ב"פרח" גזענות

    בפעם הבאה במקום לשנות את כותרת הכתבה אולי עדיף, 16/03/13 16:34

    וזה מופנה אל מעריב תרבות כמובן.

    האובר ריינטינג לשורש "פרח" - פרחה, פרחי, פרחיות ועוד, אין לו מקום במדור תרבות שאמור לפנות אל כולם.
    כי העם המזרחי נקעה נפשו בתיוג של כל מה שמזרחי כ"ערסי" או "פרחי" או לחילופין "נחות".
    אם זו הייתה פרפראזה של רוביק רוזנטל אז החל מהיום בהיותי פרחה כהגדרתו אני מפסיקה לקרוא אותו.

    IP: 109.134.234.93 דווח על תגובה זו

    • ואגב "עידו" "אוהד" וגם "בועז" אמורים להיות במלרע

      עידו, 16/03/13 16:37

      אז...

      IP: 109.134.234.93 דווח על תגובה זו

      • התכונת במלעיל: טעם בתחילת המילה (ל''ת)

        מיכאל, 24/03/13 15:03


        IP: 79.179.214.215 דווח על תגובה זו

  • 31.

    רוביק, לא נעים לומר, אבל אתה טועה לגבי סוציומט

    לשונאי מתחיל, 16/03/13 00:40

    הסיומת מט לא הגיעה מהסיומות הרוסיות.
    בסיומת מט היא היא מהמילה "סוציומטרי" שזה סוג של מבחן בצבא שמודד מקובלות חברתית - בד"כ המבחן הזה נעשה ביחידות מיוחדות, מטכ"ל שייטת וכו'.
    מי שמקבל ציון נמוך במבחן הוא סוציומט.
    והמילה הזו גם נוצרה בצבא.

    בכלל, אני מציע לך להשתמש קצת יותר במילה "כנראה". לא המצאת את השפה אתה יודע...

    IP: 84.94.67.4 דווח על תגובה זו

    • אתה צודק!!! (ל''ת)

      אבי, 19/03/13 07:28


      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 30.

    אני זוכר את המורה שלי לספרות קורא שיר של ביאליק בהטעמה

    קובי, 15/03/13 17:14

    שלום רב שובך ציפורה נחמדת ...וכך מקיש על השולחן...לא זוכר אם זה ספרדי או אשכנזי...

    IP: 109.64.15.103 דווח על תגובה זו

    • הברה אשכנזית וכנראה קרובה למקור כי גם התימנים מדברים כך ,,בערך,, (ל''ת)

      א.ב, 15/03/13 18:32


      IP: 79.179.20.73 דווח על תגובה זו

  • 29.

    האחי , מה אומר ?

    אח, 15/03/13 17:08

    בלי תוכן

    IP: 77.126.76.100 דווח על תגובה זו

  • 28.

    אז ביאליק כתב בפרחית? הכל שם במילעל (ל''ת)

    ש.א, 15/03/13 14:56


    IP: 87.69.140.63 דווח על תגובה זו

  • 27.

    אתה פתאטי!

    משה, 15/03/13 14:25

    לחברה הצינית המיניאטורית והרקובה שאתה מייצג אולי נמאס לשמוע את המילה "אח".

    בעינינו זה דווקא מצויין.

    IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

  • 26.

    וואו לעשות טור שלם בלי אף דבר נכון זה השיג

    וואו, 15/03/13 13:12

    טעית לגבי הסוציומאט, טעית לגבי בנט וממש טעית לגבי המילרע , תקרא את הטוקבקים ותוציא כתבה מתוקנת

    חוצמיזה תפקידו של הבלשן הוא לעקוב אחרי השפה, לא לנסות לתקן אותה, או להמציא הסברים מופרחים לעובדות פשוטות (כמו שהמילרע הגיע מערבית, והמזרחיים, שהגיעו ממדינות ערב היו מורגליפ בהגייה כזאת ולא בהגייה אשכנזית, קיצור לא רק שטעית גם יצאת גזען)
    וההסבר שלך לסוצימאט פשוט פטאת, הרבה יותר מבנט

    IP: 79.179.185.40 דווח על תגובה זו

  • 25.

    שמע יכולת בכיף להסביר את השטויות המשעממות האלה גם בלי להתלהם ולנגח את (ל''ת)

    בנט, 15/03/13 12:42


    IP: 31.44.128.5 דווח על תגובה זו

  • 24.

    הערה לגבי סוציומט

    אריה פרלמן, 15/03/13 12:41

    הסיומת "מט" מזכירה לי "אוטומט", ומכאן נובע שאדם סוציומט מתנהג בחברת אנשים כמו אוטומט, כלומר באופן מכאני וחסר רגישות.

    IP: 82.81.109.100 דווח על תגובה זו

  • 23.

    תגיד אדיר! מי בקש ממך לנגח את בנט? אדיר אתה עלוב עד עלוב מאד (ל''ת)

    קופיקו, 15/03/13 12:31


    IP: 99.237.164.192 דווח על תגובה זו

    • זה לא אדיר מילר אלא רוביק רוזנטל, איש חד"ש (ל''ת)

      דודי, 21/03/13 13:37


      IP: 95.86.117.219 דווח על תגובה זו

  • 22.

    כלח הוא צמח בחורש ים תיכוני שבחורף ירוק ורענן ובקיץ יבש קיצוני (ל''ת)

    הבוטינקאי, 15/03/13 10:15


    IP: 79.182.136.62 דווח על תגובה זו

  • 21.

    הסר קורה מבין עיניך, אחי. הוא דפק אקזיט. אתה ...... :) יענו, תרגיע (ל''ת)

    משועשע, 15/03/13 09:58


    IP: 212.179.226.119 דווח על תגובה זו

  • 20.

    רוביק, קשה להגיד אחי עם משקפיים עגולות, תוריד אותם, הכל יהיה יותר פשוט (ל''ת)

    אח שלך, 15/03/13 08:51


    IP: 2.55.132.108 דווח על תגובה זו

    • וחוץ מזה, אם זה כל מה שאתה מוצא נגדו - לבריאות. (ל''ת)

      אותו אחד, 15/03/13 08:52


      IP: 2.55.132.108 דווח על תגובה זו

  • 19.

    אחי רוביק, אתה חופר לחינם. (ל''ת)

    צנחן, 15/03/13 08:43


    IP: 85.250.105.193 דווח על תגובה זו

  • 18.

    כלח - לחות

    א. קור אימים, 14/03/13 22:54

    אבד עליו הכלח - התיישן והתייבש.

    IP: 93.173.224.150 דווח על תגובה זו

    • כלח - זמן

      א. חום, 15/03/13 00:21

      אבד עליו הכלח - נגמר לו הזמן (הזמן המוקצב לשנות חייו).

      ____

      בקיצור, כל אחד יכול להמציא איזה פירוש, וחלק מהפירושים האלה יתקבלו על הדעת. זה לא אומר שהפירוש הוא הוראת המילה המקורית!

      IP: 109.201.152.14 דווח על תגובה זו

  • 17.

    הולכת להיות לנו ממשלה 'מחורבנט'!

    יוני הבית''רי, 14/03/13 21:52

    על חידוד לשון כזה חשבת כבר רוביק?

    IP: 79.180.203.218 דווח על תגובה זו

    • LOL (ל''ת)

      Ball, 30/03/13 23:31


      IP: 77.127.25.135 דווח על תגובה זו

  • 16.

    סוציומט

    קובי, 14/03/13 20:48

    למיטב הכרתי המונח נולד איפשהו בשנות השמונים. אז החלו להיות רווחים מבדקים סוציומטריים, ומכאן סוציומט הוא מי שהמבדק הסוציומטרי הצביע עליו ככזה.

    IP: 77.125.118.85 דווח על תגובה זו

  • 15.

    על מדוכה זו ישב חגי הנביא'' - כפשוטו

    בורות, 14/03/13 18:09

    המשמעות המקורית של המשפט היא כפשוטה - הדובר הצביע על מדוכה (מכתשת = הכלי שבתוכו מתבצעת הכתישה באמצעות העלי) ואמר שעליה ישב חגי הנביא (כשהיא הפוכה כמובן) כשאמר את ההלכה הנידונה.

    בהמשך נוצרה המשמעות המושאלת.

    IP: 76.226.79.148 דווח על תגובה זו

  • 14.

    אחי זה מתוק

    דוד אחיכם, 14/03/13 17:00

    הכנסה של המילה אחי לתוך השיח רווי השנאה של הפוליטיקה בתקופת הבחירות היה ברכה גדולה שנתן פרופורציות לשיח העימותים.
    נפתלי (במילאמצע) תמשיך כך. עדיף עודף אחווה על חוסר אחווה.

    ואבנר היה זה ששפך את העסק של עשהאל(במלרע).
    אחרי זה יואב שיפד אותו. ואז שלמה בן דודו של יואב שלח את בניהו שיקרע אותו מעל המזבח והכל בא על מקומו בשלום. ויפה שעה אחת קודם.
    ולמרות זאת אחי הוא ביטוי יפה. אי אפשר שכל אדם המנצל ביטוי יפה לרעה יוציא את הביטוי מתחום השיח.

    IP: 31.44.139.233 דווח על תגובה זו

    • הכותב הוא סוציומט בודד ואינו מכיר במושג אחי,במילעל או במילרע (ל''ת)

      שקד,ירושלים, 15/03/13 15:38


      IP: 85.65.88.16 דווח על תגובה זו

  • 13.

    אדיר מילר מולטי טאלנט שעוד יפרוץ לגבהים נוספים

    שמוליק, 14/03/13 16:49

    כישרון חריג בנוף הבידור הישראלי

    IP: 109.64.166.125 דווח על תגובה זו

    • הביעה היא שהוא לא מצחיק. (ל''ת)

      מקסים, 14/03/13 20:46


      IP: 85.64.99.193 דווח על תגובה זו

  • 12.

    רוביק במלעיל או רוביק במלרע??? (ל''ת)

    מלרע, 14/03/13 15:27


    IP: 85.158.139.101 דווח על תגובה זו

  • 11.

    כדאי שתתחיל לגבות מיוש בן מאיר על כל השאלות

    חד עין, 14/03/13 15:02

    לא הגזים קצת?

    IP: 212.143.136.125 דווח על תגובה זו

  • 10.

    סוציומט מהמושג "מבחן סוציומטרי" (ל''ת)

    בלולי, 14/03/13 14:27


    IP: 192.118.27.253 דווח על תגובה זו

    • גם אני הייתי בטוחה שנגזר מהסוציומטרי (ל''ת)

      בעלת סוציומטרי גבוה, 14/03/13 18:09


      IP: 79.181.104.148 דווח על תגובה זו

      • זה אכן נגזר מהסוציומטרי. ההסבר שניתן בכתבה קלוש ומאולץ. (ל''ת)

        גולש, 15/03/13 03:17


        IP: 87.68.252.108 דווח על תגובה זו

        • מסכים. גם אני חשבתי ככה כשקראתי.

          א, 16/03/13 00:14

          סוציומט - מי שקיבל ציון נמוך במבחן סוציומטרי. (או שהיה מקבל ציון כזה, אם היה נערך המבחן בין חבריו)

          IP: 85.64.169.177 דווח על תגובה זו

    • לא ולא

      הראל, 15/03/13 07:09

      סוציומט במובן רוביק רוזנטל.

      IP: 98.154.15.203 דווח על תגובה זו

  • 9.

    אדיר מילר - פשוט אדיר ! אבל הוא יכול להתקדם ! (ל''ת)

    בחור, 14/03/13 14:17


    IP: 87.68.245.81 דווח על תגובה זו

  • 8.

    מאמר מצויין ונכון (ל''ת)

    לצערנו, 14/03/13 13:18


    IP: 192.115.116.24 דווח על תגובה זו

  • 7.

    הסיבה להיגוי השמות במלעיל

    מיקי, 14/03/13 13:06

    היא שבשפה ערבית המילים בכלל מבוטאות במלעיל, עם דגש על ההברה הראשונה. ולהווי ידוע שמי שמדבר כך זה יוצאי ארצות ערב היינו ערסים נחותים.

    IP: 147.237.70.62 דווח על תגובה זו

    • מספיק לכתוב "ערסים", למה "נחותים"? (ל''ת)

      מיקי מאוס, 14/03/13 14:02


      IP: 85.64.35.162 דווח על תגובה זו

      • מיקי, מדוע אתה מאוס?

        דונלד מאוס, 15/03/13 00:22

        מי המאיס אותך עלינו?

        IP: 109.201.152.14 דווח על תגובה זו

      • "ערסים נחותים" להבדיל מ"ערסים מיוחסים"

        דני, 21/03/13 11:07

        כי יש ערס ויש ערס.
        ויש גם ערסים אשכנסים.

        IP: 195.189.193.1 דווח על תגובה זו

  • 6.

    שונאת את המלעלים, ואת האחי.. פגעת בול

    פרחיות וערסיות, 14/03/13 12:34

    בסיבה שאני מסתייגת מהמנטליות במדינה הזאת. "דבק מילולי המטייח בקושי על שסעים ומחלוקות." בחיים לא הייתי מצליחה להסביר את את ההתנגדות האישית שלי לדבר הזה והיו לי כ"כ הרבה ויכוחים. הסברת בצורה כל כך עשירה ויפה, תודה לך. עכשיו רק נותר לי לתרגם להמונים.. בעצם.. יש לך את זה בעמך?..

    IP: 109.66.133.131 דווח על תגובה זו

    • שסעים ומחלוקות?

      מדוע לשנוא ''לא-אחותי''?, 14/03/13 20:16

      לא-אחותי בכלל, לתחושתי את עוד גזענית קטנה ואפרורית.
      ולא, לא נותר לך לתרגם להמונים, זה לא התפקיד שלך.

      IP: 109.129.141.107 דווח על תגובה זו

    • יא אוחתי, לפני שבעים שנה קראתם לנו אוסטיודן, היום פרחות....

      הבת של בר קמצא, 15/03/13 12:13

      בכל אופן, הטלר לא היה כזה פיקי...

      IP: 212.179.87.179 דווח על תגובה זו

      • העניין הוא שהיום האוסטיודן קוראים לאחרים "ערסים ופרחות"

        ''לא-אחותי'', 16/03/13 16:29

        אז גם אם היטלר היה פיקי או לא, מתברר שההיסטוריה לא מכבה את אש הגזענות

        בכל מקרה - הצחקת אותי, גדול

        IP: 109.134.234.93 דווח על תגובה זו

      • לא סתם האשכנזים והאתיופים שונאים ערסים ופריחות אתם לא בני אדם (ל''ת)

        יה פה ג'ורה, 02/04/13 07:39


        IP: 85.65.34.156 דווח על תגובה זו

  • 5.

    Bruderhof?

    דטלף, 14/03/13 12:00

    אולי הכוונה לBRUDERSCHAFT

    IP: 79.199.81.112 דווח על תגובה זו

    • הפגנת בורות

      חיים, 15/03/13 17:37

      רוביק רוזטל הפגין בורות בשפה נוספת בנוסף לעברית.

      הוא "תרגם" BROTHER ל BRUDER והסיומת HOOD הזכירה לו את HOF (בגרמנית, חצר או משק).

      IP: 46.116.62.43 דווח על תגובה זו

  • 4.

    אדיר מילר עושה מה שהוא חושב לנכון בדרכו (ל''ת)

    בחור, 14/03/13 11:41


    IP: 87.68.245.81 דווח על תגובה זו

  • 3.

    סוף סוף תוקף הכותב בכוון הנכון

    שומר הסף, 14/03/13 11:40

    ראוי ונכון כי ימשיך ויתקוף את השפה העילגת
    שמשתלטת על סביבתנו ,
    שפה עילגת גולשת מהרחוב לתקשורת , מקבלת "הכשר" וגולשת חזרה לרחוב כ"עברית תקנית",
    קריינים ודוברים שכדי להיות "מקובלים" מדברים בשפה
    עילגת , מוסיפים מילים ריקות ו"מתבלים" בלעז עילג,
    ראוי שהכותב יעשה למען ניקיון השפה .

    IP: 109.64.121.82 דווח על תגובה זו

    • נכון! (ל''ת)

      לעתים קרובות לאחרונה מביטה במגישים ומשתוממת!, 14/03/13 12:35


      IP: 109.66.133.131 דווח על תגובה זו

  • 2.

    איזה חופר אתה (במלעיל) (ל''ת)

    יאניב, 14/03/13 11:40


    IP: 213.57.72.194 דווח על תגובה זו

    • כל כל מילה "בסלע"....חחחח (ל''ת)

      מסכים במאה 100% אחוז .עם כל מילה ..., 14/03/13 12:57


      IP: 2.55.128.54 דווח על תגובה זו

  • 1.

    תיאוריה מעניינת

    פבל, 14/03/13 10:40

    לגבי סוציומט: לסיומת "מט" אין שופ דבר עם אמה רוסיה. המקור של ה"מט" נמצא במבחנים סוציאומטריים שנערכים בצה"ל ומי שנכשל בהם הוא "סוציאומט".

    IP: 192.115.248.2 דווח על תגובה זו

    • מסכים. גם אני תחת הרושם שהמקור מהמבחנים הסוציומטריים (ל''ת)

      מוני פל, 14/03/13 12:23


      IP: 212.199.104.198 דווח על תגובה זו

    • צודק בדיוק באתי לכתוב את התגובה הזאת

      יואב, 14/03/13 13:58

      רוביק תתפטר.


      סתם אתה מלך.

      IP: 62.90.255.10 דווח על תגובה זו

    • תומך (ל''ת)

      t, 14/03/13 14:36


      IP: 176.250.133.7 דווח על תגובה זו

    • אל תבלבלו בין מט למטר

      חושבת, 14/03/13 15:45

      רוביק צודק, סוציומט לא בא מסוציומטרי. אולי זה סלנג משם אבל זה לא קשר לשוני ישיר.

      IP: 77.127.34.111 דווח על תגובה זו

      • ישיר לכמרי

        רוני, 15/03/13 00:15

        וקשור רק חבוחן הסוציומטרי הצבאי. בונה אחי זה סוציומט. כנס בו!

        IP: 109.65.172.227 דווח על תגובה זו

      • לא מדובר בקשר לשוני אלא בשיבוש נפוץ

        חושב, 26/03/13 01:44

        כאשר חיילים רוצים לתאר חבר שדורג נמוך בשאלון סוציומטרי הם מכנים אותו בשם 'סוציומט'.

        IP: 84.110.39.192 דווח על תגובה זו