• 16.

    לאסף 9 מנין לך ש'האמת' מצויה רק בספריה של יוכי? לנו לשלומי אמוני ישראל

    משה בודק, 13/12/12 10:03

    יש רק אמת אחת והיא שהתורה נתנה מן השמיים וכל ספרי התנ'ך נכתבו ברוח ה קודש. לך נוח כנראה להאמין ב'אמת' של יוכי כי היא נוחה לך . חשוב נא על דברי.

    IP: 109.65.177.208דווח על תגובה זו

    • לא אמרתי שהאמת היא ״רק״ בספריה של יוכי, להבדיל ממך

      למשה 16, 13/12/12 23:17

      שאתה אומר שהאמת היא ״רק״ בכתובים. פה הראייה שלנו שונה.
      אני חושב שהרבה מהכתובים זה שיכתוב ההיסטוריה בהתאם לצרכי המלכים (דוד, שלמה לדוגמא). יוכי לא טוענת שרק הספר שלה הוא האמת, אבל זה רומן המבוסס על הכתובים, כך תוכל לקבל אותו

      IP: 85.250.26.61 דווח על תגובה זו

    • לא אמרתי ''רק'', להבדיל ממך משה, שאומר ''רק''

      אסף, 14/12/12 11:27

      אני חושב שיוכי ברנדס מביאה זווית יותר ריאליסטית של הכתובים, בראיית החיים של האנשים הרגילים, עם הרגשות והמחשבות שלהם, כולל האמונה של אותם אנשים שחיו אז, זאת יותר מאשר החשיבה שכל דבר הוא כציווי האלוהים.
      גם המלכים היו בני אדם והם פעלו מתוך דחפים ויצרים. לא צריך לקרוא את מלכים ג' כדי להבין שדוד גנב את המלוכה משאול ועשה הפיכה, שנלחם נגד עמו ושרק הכוח שצבר הוביל אותו למלוכה.
      לא צריך את מלכים ג' כדי להבין ששלמה היה רודן לא פשוט לעמו
      אני כן חושב שההיסטוריה שנכתבה בנביאים וכתובים היא בחלקה הגדול סופרי המלך שכתבו תחת ''צנזורה'' של המלך. כך דוד ושלמה הפכו למלכים בשם אלוהים ושאול הפך מלוחם, מאחד ומשחרר גדול למוקצה בחלק לא קטן מהפרשנויות.
      הכל עניין של אמונה.

      IP: 85.250.26.61 דווח על תגובה זו

  • 15.

    מזוע אינכם מפרסמים את תגובותי המותחים בקורת קשה על יוכי ברנזס? האמנם י

    משה בודק, 13/12/12 10:00

    יש כאן סתימת פיות? לא נאה ולא יאה

    IP: 109.65.177.208

  • 14.

    דברי כפירה ומינות

    מלכה, 12/12/12 21:59

    הם אלו שגורמים לספרייך להיות רבי מכר. היצא הרע מציע דברים מאוד אטרקטיבים

    IP: 77.127.105.68

    • עניינית

      ישראל עדני, 14/12/12 14:30

      האם זו תגובה עניינית?
      שבת שלום

      IP: 85.65.202.52 דווח על תגובה זו

  • 13.

    יוכי עוכרת ישראל מהסוג המסוכן ביותר. אין פלא שספריה נחטפים כלחמניות טר

    משה בודק, 12/12/12 21:53

    טריות בעיקר עלי הציבור החילוני שהמסורת היהודית עבורה זרה ומשעממת כספר החתום בספריה צובעת היא בצבעים מושכים את המסורת ואזי נקראים הם בשקיקה למרות טעויות של מבורות או במכוון ואזי אבותינו מוצגים כסלבס של תקופתנו והציבור מזדהה עמנו. בימי הביניים היו ספריה מוחרמים ואותה היו מחרימים אך היום כל מי שמקלדת בידו ומחשב בידו יכול לכתוב כל מה שעולה על רוחות כי הנייר אינו מגיב כלל וכלל

    IP: 79.179.171.220

    • גם אתה הרמבם החרימו ורדפו עד שנאלץ לברוח

      חוה, 13/12/12 14:11

      קנאים נודניקים וחשוכים היו תמיד. בכל דור.

      IP: 79.181.5.237 דווח על תגובה זו

    • ימי הביניים

      ישראל עדני, 14/12/12 14:33

      אני מבין שאתה נמצא בתקופה זו?
      הישאר שם.
      לעניין עצמו אני קורא את ספריה בשקיקה. וכן הרבנים של אז היו סלבס אל תתכחש לכך.
      אני מניח שאתה מכיר את תנורו של עכנאי והתככים שהיו בסיפור זה.ועוד כהנא

      IP: 85.65.202.52 דווח על תגובה זו

  • 12.

    הנני סומך את שתי ידי על תגובתהשל נירית 10 (ל''ת)

    משה בודק, 12/12/12 21:43


    IP: 79.179.171.220דווח על תגובה זו

  • 11.

    כמה אי דיוקים. זרקו אותה מהטלויזיה משום שהשמיצה ודברה סרה ברבנים

    משה בודק, 12/12/12 21:41

    באשר לספריה, מודהומתווה לא קראתי ואיני מתכוון לבזבז את זמני. שמעתי רק מפיה על ספריה. באשר לשבע אמהות. כיצד משמיטה היא את שרה ואומרת 'את שרה אני לא אוהבת'. מי את בכלל שתעיזי לדבר כך על שרה אמנו? להזכיר לכולנו שרה היתה נביאה שחננה ד' ברוח הקודש
    אך השיא הוא בספרה החדש הפרדס של עקיבא.' ברוב חוצפתה ועזות המצח שלה, טוענת היא בניגוד לנאמר על ארבעה שנכנסו לפרדס ורק רבי עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום, טוענת היא שרבי עקיבא הציץ ונפגע או לפי דברה משהו השתבש במוחו. על סמך אומרת זאת? משום שתמך במרד בר כוכבא שנכשל. היודעת יוכי שאדרינוס גזר על לימוד תורה אסר על יהודים להכנס לירושלים וגזר על ברית המילה? אילולי מרד בר כוכבא יתכן שעם ישראל היה נכחד ויוכי לא יכולה היתה ספרים פופלריים אמנם אך מבזים גדולי האומה. לדעתי אלו הם מה שמכונים 'רומנים למשרתות.' האם חשבה אי פעם שאביה האדמו'ר חלה בכלל דרכיה של בתו?

    IP: 79.179.171.220דווח על תגובה זו

  • 10.

    ליוכי, בתקווה שתקראי

    נירית, 12/12/12 20:17

    ראשית, את דומה כאן להפליא לאותה יוכי מהתכנית ההיא,אשרייך.
    ומשהו על ספרייך,קראתי אחד שקומם אותי כל כך בגלל שהיה מבוסס על דברים שלא נהוגים בקהילה דתית,שגיאות הלכתיות, כאילו הם אמת. אז על חילוניים לא בעיה לעבוד,מי שלא מכיר, מי שסקרן ומתבונן על הדת וחכמיה בגישה אנתרפולוגית- אכן מוקסם ממך. להמציא דמיונות על גדולי עולם, זו גאווה והתנשאות, הרי לא תהיני לגעת בקדושים בני ימינו(רבין למשל?),אך בגלל יחסייך המורכבים עם הדת, על רבי עקיבא אפשר לומר הכל. הוא לא יענה, ודתיים? הם חשוכים, מה הם כבר מבינים...
    אני מלמדת באולפנא מצוינת ויחסית פתוחה ומכילה. מישהי הזכירה פעם בשיעור את מלכים ג' וזו היתה הזדמנות לפתוח דיון ולהזהיר את הבנות מספרייך כמו מאש.
    אני תוהה באיזה גיל תביני שההבדל בין קידוש ה' לחילול ה' הוא כחוט השערה.

    IP: 212.76.118.188דווח על תגובה זו

    • יוכי-ואם הית נצמדת לאמת לא היה לך רב מכר? (ל''ת)

      האמת במקורות רב מכר, 13/12/12 10:33


      IP: 77.127.135.239 דווח על תגובה זו

    • לחשוב שונה

      ישראל עדני, 14/12/12 14:29

      נירית
      אני מבין שתרבותך תרבות דתית אולי קיצונית
      קבלי שלאחרים יש דרך ביטוי שונה משלך
      מותר לחשוב כי חכמי העב לא היו טלית שכולה תכלת ופרשנותם אינה בהכרח הפרשנות הנכונה וגם לך מותר לא להסכים עם אות חכמי הדור כפי שאת מגדריה אותם
      ספריה של יוכי ברנדיס שקראתי כמעט כולם ראויים לקריאה.
      שבת שלום

      IP: 85.65.202.52 דווח על תגובה זו

  • 9.

    יישר כוח, מלכים ג' מדהים, כרגע קורא את הפרדס של עקיבא

    אסף, 12/12/12 19:03

    אני חילוני ומאוד מתחבר לספרים שלך.
    ניתן להבין מהספרים את יחסך ודעותייך להיסטוריה היהודית. היסטוריה, שמסופרת לנו כל השנים באופן שיתאים לצרכים שלנו ולאו דווקא את האמת.
    אני אוהב את האמת שלך בספרים ואת החשיבה הפתוחה שלך לגבי ההיסטוריה של העם שלנו.
    צמא לספרייך וכל ספר שיוצא הוא כחג בשבילי.

    IP: 85.250.26.61דווח על תגובה זו

  • 8.

    סוד הקסם (ל''ת)

    לגנוב מאחרים?, 12/12/12 18:54


    IP: 79.183.191.163דווח על תגובה זו

  • 7.

    ברנדס טובה בכתיבה על נושאי יהדות לקוראים חסרי ידע ביהדות

    מלי, 12/12/12 15:38

    דתיים או דתיים לשעבר (כלומר אנשים בעלי רקע רחב ביהדות והיכרות טובה עם אורח החיים הדתי) פחות מתלהבים. אני (כדתיה) מרגישה שהכתיבה קצת שטחית ופופוליסטית. הייתי מצפה ליותר ממי שמעידה על עצמה שהיא עושה ''כמעט דוקטורט'' על נושאי הכתיבה שלה.

    IP: 62.0.53.240דווח על תגובה זו

  • 6.

    כתבה מרגשת

    צחי, 12/12/12 15:29

    החלק האישי בכתבה מרגש עד דמעות.ולואי והפלג החרדי בעם היה מבין מהיכן הכל צומח ומה תפקידה של הדת בחברה הישראלית.
    הבעש''ט ביסס את כל תורתו על הבורות בציבור והפך את השקלא והתריא לסיפורים מעניינים עם מוסר השכל.
    המשיכי בניסיונותיך לחבר את חלקי העם בסיפורים מעניינים.
    אשת חיל מי ימצא.......חג שמח.

    IP: 84.111.52.7דווח על תגובה זו

    • Response #6

      israel, 12/12/12 19:50

      To;Mt Tzachi.
      Your loch of understanding about the Bal ShemTov, is abvious.
      It is good practice to know something about what you intend to talk about BEFORE you actually talk.
      Thank you

      IP: 74.105.212.147 דווח על תגובה זו

  • 5.

    אשה מאד יפה

    לא קשור לכלום אבל..., 12/12/12 15:05

    את ספריה לא הזדמן לי לקרוא, אבל תמיד אני מתרשמת מיופיה חסר הגיל.

    IP: 46.116.189.191דווח על תגובה זו

    • ובעל עוד יותר יפה... (ל''ת)

      שושנה, 25/08/13 01:37


      IP: 46.116.238.133 דווח על תגובה זו

  • 4.

    תבורכי על ספר ברמה עולמית. תודה. ספר מדהים!

    אלי נגב, 12/12/12 14:50

    נורית צודקת. בזכותך קוראים רבים נכנסים לפרדס של עקיבא והופכים לחבורה מיוחסת מרצון. מקווה שהספר יתורגם, מגיע גם לגויים לקרוא ספר טוב חוץ מתומאס מאן וקאמי. עקיבא הוא גם גורם קריטי לתקופה מדהימה בתולדות עמנו וגם לסיומה העגום והמיותר. ורק האישה המתבודדת במערה יודעת באמת מה טוב. בהצלחה, מחכה להמשך

    IP: 80.179.225.230דווח על תגובה זו

  • 3.

    הפרדס

    אאאאאאאאאא, 12/12/12 14:30

    את מלכים ג אהבתי הרבה יותר...

    IP: 109.65.152.252דווח על תגובה זו

  • 2.

    בהצלחה. פתיח מומלץ ל ''מלכים ג'': נא לקרוא קודם את חלקים א'-ב'. (ל''ת)

    יואב, 12/12/12 14:09


    IP: 80.179.54.68דווח על תגובה זו

  • 1.

    במילה אחת - סקס (ל''ת)

    כמו כל סופר שמנסה למכור את ספריו, 12/12/12 13:17


    IP: 195.110.40.7