• 34.

    קמפל דורון מנהיג

    עמית דן, 20/12/12 18:18

    היום אנחנו מבינים אך ברח לנו מנהיג בסדר גודל כמוך איש שרץ לצרחקים ארוכים
    מי יתן ותחזר להיות תלק מהנהגת המדינה חזק ואמץ

  • 33.

    חלקה של רפא''ל -הועלם? (ל''ת)

    מדוע עדיין סוד?, 30/11/12 19:01

  • 32.

    כתב חסר רגישות שלא בוחל באמצעים כדי לסחוט עוד רייטינג

    צופה, 29/11/12 07:26

    כתב חסר רגישות בשאלות המחטטות במוגלה. הוא עומד עם אחד האנשים שהיו בזירת הקטל ושואל אותו: ''מה האימאגהכי חזק שאתה זוכר''?
    יפה השיב לו''לא היית רוצה שאחלוק את זה איתך''.

    ברגע זה סגרתי את הטלוויזיה. כדי לדבר על עניינים חשובים בעלי עניין ציבורי לא צריך לגרום פוסט טראומה למרואיין...

  • 31.

    barack=bardack

    dd, 29/11/12 05:19

    i know him 30 years ago nothing is ever clear with him

  • 30.

    כתבה מרתקת

    אמא, 28/11/12 21:01

    צפיתי בשני חלקי התוכנית ולא יכולתי להסיר ממנה את העיניים. ליבי עם המשפחות השכולות מאותו הארוע. דבר אשר מאוד הטריד אותי מצפייה בכתבה הינו תהליך קבלת ההחלטות והיציאה למבצע דבר אשר אני מקווה שהופקו לקחים מאז.
    כל הכבוד לעושה הכתבה.

  • 29.

    טוב להיסטריה רע לבטחון המדינה וחיילי סיירת מטכ''ל.

    לוחם לשעבר, 28/11/12 13:12

    הסרט הזה טוב שהוכן אבל רע שפורסם. אלה חומרים שצריכים לשכב בארכיון עוד הרבה זמן. פירסומו מזיק לבטחון מדינת ישראל בכלל ולבטחונם האישי של חיילי סיירת מטכ''ל בפרט.

  • 28.

    כבר לפני 35 שנים היינו עושים את היבשים עם כלי נשק מפורקים

    טנקיסט, 27/11/12 18:57

    אבל סיירת מטכל זה מעל החוק

    • לא ראית את התכנית

      משה, 28/11/12 22:11

      אם היית מתעניין, היית יודע שהחיילים חשבו שעוברים לתרגול ''רטוב''.

  • 27.

    קראתי בויקיפדיה אבל עדיין לא נשמע הגיוני שכאשר החיילים שלך מבצעים אימו

    ריאליטיפריק, 27/11/12 18:33

    אימון שמשגיח עליו פרויקטור, מפקד היחידה עוסק בענינים אחרים ואינו מוודא שחייליו מבצעים את המוטל עליהם בצורה הטובה ביותר.

  • 26.

    כשאנשיך נהרגים, אין מה לשפוט אותך. את העונש קיבלת.

    נדב, צוללת צהובה , 27/11/12 18:24

    כל אנשי סיירת מטכ''ל הם כאלה שבחרו לתרום למדינה הכי הרבה שאפשר, כולל סיכון חייהם במקרים רבים.

    אף אחד מהם לא רצה בתוצאה הזו ואין מה לשפוט איש. מות חבריהם או פקודיהם הוא עונש מספיק כבד.

  • 25.

    המשך....... ----

    מס' מילים. חלק 2, 27/11/12 17:05

    ופעילות אינטנסיבית, לילות ללא שינה היו נגמרות במותם של החיילים ז''ל כתוצאה מתאונת דרכים בשל עייפות של הנהג והכח שאיתו.
    איפה היית היום דורון, האם היו מלחמות גנרלים, האם ההורים היו כועסים עליכם באותה מידה.
    מצב היפותטי אחר, נהג משאית נרדם פוגע והורג את החיילים בג'יפ, מה אז?
    איזה תפקיד יש לתקשורת שלנו בכל מחול השדים הזה... מייצרת שדים ו''הגונה'' מספיק לחקור בעבורנו את אותם שדים
    WHICH MONKEY THE MEDIA IS FEEDING..
    הטעות היא טעות אנוש של מיטב בחורינו, אשר כבר הוכיחו חרוף נפש בעבור מדינתנו.
    לא יעלה על הדעת הלינץ' שעשו בכם, לא יעלה על הדעת הצורה שהופקרתם בה.
    והמביש מכל להעלותכם על דוכן הנאשמים.
    ליבי עם המשפחות ואתך דורון.
    חזור הבייתה, אתה שייך לכאן.
    TRI-ANGLE

  • 24.

    אין כאן ענין אמיתי לציבור מלבד אלה המכורים למוגלה. (ל''ת)

    אז שיקיאו את עצמם לבד., 27/11/12 16:49

  • 23.

    ומה במציאות של אחרי התרגלי?

    היורה בתפוז, 27/11/12 16:14

    מה שמעניין זה שהחייל ששיחק את סאדם לא נהרג. התרגיל בעצם נכשל לחלוטין. צא ולמד מה היה מתרחש בניסיון ההתנקשות האמיתי?

  • 22.

    תקלה בתרגיל אש - ואז נחשפים הפרצופים האמתיים של ה״גיבורים״ (ל''ת)

    אביר, 27/11/12 16:06

  • 21.

    היתה תוכנית מרתקת, שאפו לעומרי (ל''ת)

    עמיר, 27/11/12 15:35

  • 20.

    זו הסיבה הרישמית לפרישתו של שר הביטחון מהחיים הפוליטיים (ל''ת)

    פקק תנועה, 27/11/12 13:54

  • 19.

    מה ששייך לצה''ל - לא מפרסמים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    יהודיה טהורה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, 27/11/12 13:39

    • תגידי מפגרת, מה זה יהודיה טהורה?????????

      כוזרי טהור!!!!!!!!!!!!, 27/11/12 13:54

      מתקבל הרושם שבילדותך נפלת על הראש מידיה של אמך!!!!!!!!!!!!!!!!
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • אין יהודי טהור כי התימנים חזרו שחורים מן הגלות,הפולנים חזרו לבנים

        איש 1, 27/11/12 19:00

        וכן הלאה.
        כולנו התערבנו בגויים בין ברצון ובין באונס.
        ולכן מעז יכול לצאת מתוק,היות ואנו נושאים גנים של לא יהודים אפשר לקבל את השונים מאיתנו באהבה

        • לשני הטיפשים מעלי....

          אסי, 28/11/12 08:30

          טהור לא אומר טהור גזע! במקום לתקוף אותה כמו שני אידיוטים אפשר לשאול, יהודיה טהורה אומר כי הי יהודיה שומרת מצוות בכלל ומצוות נשים בפרט.

          ואגב, זה שחלק חזרו שחורים וחלק לבנים לא אומר כלום על יהדות, ע''פ היהדות מותר להתחתן עם גוי/גויה ועדיין צאצאך יהיו יהודים (נקבע בעבר ע''פ האב ולאחר תקנת חז''ל ע''פ האם - למניעת התבוללות).

          יום טוב!

    • מפגרת מושלמת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      ציוני., 27/11/12 16:59

  • 18.

    כתבה מרתקת ועשוייה היטב

    צופה, 27/11/12 13:31

    אסנהיים הביא את הדברים בצורה מרתקת ומקצועית. מבייש לראות שרק עמירם לוין היה מנשט מספיק ונאלץ לשאת באשמה, וכמובן קמפבל ודרור- איך יתכן שכל המפקדים האחרים, ובמיוחד אביטל יצאו נקיים?
    גם תפקודו של ברק אולי לא שגוי, אך בטח לא אנושי ואכפתי.
    נקווה שהפיקו את כל הלקחים הנדרשים.
    לבי עם המשפחות השכולות..

  • 17.

    ''עובדה'' זה אמת לשעתה. לחשוד בכל מה שנאמר שם. (ל''ת)

    מושמוש, 27/11/12 13:27

  • 16.

    וכי היינו זקוקים להוכחה מדממת, שגם המובחרים הם בשר ודם.. (ל''ת)

    ריאל פוליטיק, 27/11/12 13:24

  • 15.

    התכוונתי לקצין דורון קמפל, (ל''ת)

    cap, 27/11/12 13:20

  • 14.

    תחקיר מעולה טלביזיה במיטבה - המקרה מעורר חלחלה

    cap, 27/11/12 13:17

    למעט הקצין קדר
    יתר הקצינים והאלופים למינהם כולל הרמטכ''ל ברק (ברח) עוררו בי בחילה קשה

  • 13.

    אסנהיים- האיש שאינו יודע לשאול

    ציון, 27/11/12 13:08

    1. קמפל השתמש בטיעון מוזר ומופרח.
    טען שסגן דרור ידע שיש תרגיל יבש ורק לאחריו יתבצע ''הרטוב''. דרור, לדבריו של קמפל הכחיש זאת. אם אכן מתוכנן היה גם ''יבש'' וגם ''רטוב'', מדוע לא היו מילות קוד שונות לביצוע הירי? מי כתב את פקודת התרגיל? האם לא קמפל?
    2. כל מי ששירת ביחידה קרבית יודע שבתרגיל ''יבש'' חוזרים בהודעה בקשר על המילה ''יבש'' וזאת ללא קשר למילות הקוד.
    3. מדוע היה בכלל צורך בתרגיל ''יבש''? תרגיל כזה נדרש רק במקרה של תנועת כוחות. במקרה שלנו איש לא נע. מסקנה מכך היא שכל הביום בו השתתפו 10 החיילים היה חסר כל ערך צבאי. שימש, אולי,רק להצגה ע''י קמפל.
    4. כל התרגיל שימש רק לצורך הוכחת יכולת הירי של הטיל. (האם אלופי צה''ל לא הכירו טיל זה?). מבחינה זו התרגיל הצליח במלואו. הוא פגע וגם הרג. מדוע אם כך ביטלו את המיבצע?
    5.וכל זאת הכתב אסנהיים לא שאל? כתבה רגשנית חסרת ערך פנימי.

    • agree

      me2, 28/11/12 08:51

      100%

    • התנהלות מעולם אחר

      איציק הנגבי, 28/11/12 19:45

      אתה יוצא מנקודת הנחה שסיירת מטכ''ל מנהלת אימונים ותרגילים כמו שאר יחידות צה''ל ולפי דפ''א ותו''ל מבית בה''ד 1,לא כך הדברים ביחידה הכי טובה בצה''ל ולעניות דעתי בצבאות העולם.כדי לבצע את הדברים שהם מבצעים דרושה התנהלות אחרת ולעיתים רבות הם חייבים ''ללכת'' על הקצה.ולמרות זאת ברמה הסטטיסטית רקורד הבטיחות ואחוזי ההצלחה שלהם מדהימים!

  • 12.

    בושה

    אבי, 27/11/12 13:06

    כל הקצינים נעלמו השאירו את הדרג הנמוך לנפשו בושה לצהל בושה למדינה

  • 11.

    ברק אכן ברח

    שלו, 27/11/12 13:00

    ברק אכן ברח מאחריות,מרוב תחכום לינארי,ומחשבה מתמטית הוא מינה פרויקטור במקום למנות מפקד ואחר כך כהרגלו ברח מאחריות

  • 10.

    מפקד הסיירת נושא באחריות כולה

    צביקה, 27/11/12 12:56

    כמי ששרת כקצין בצהל האחריות על המבצע הכנתו והוצאתו אל הפועל הינה של מפקד הסיירת ותחתיו סגנו והקצינים שעמדו בראש הכוח היורה.

    מוזר שסגן מפקד הסיירת ומפקד הצוות היורה לוקחים אחריות מלאה ומפקד הסיירת כאילו ולא היה שם בכלל , מה לו ולתרגיל , מה לו ולמבצע.

    התנהגותו של מפקד הסיירת כיום ח''כ מבישה בלשון המעטה. הוא היה הראשון שהיה צריך לקום ולומר האחריות כולה עלי, אני מפקד ומוביל את הסיירת ולכן אני אחראי ולא להשאיר את האחריות לסגנו קמפל, בפני עצמו אדם מרשים ביותר.
    ולמשפחות השכולות שלא תדעו יותר צער.

    • תקרא בויקיפדיה ותבין

      דיוגנס, 27/11/12 13:53

      אסון צאלים ב'

    • במקום שעובדים ניתזים שבבים. על מפקד הסיירת ודורון קמפל

      מס' מילים. חלק1, 27/11/12 17:05

      מפקד הסיירת טען ''להגנתו'' רצו שאהיה קצין בטיחות על נסיעה ב300 קמ''ש.. או רצו שאהיה קצין בטיחות על נסיעה ב300 קמ''ש.
      במילים אחרות הוא מצא נוסחה שלכאורה מסבירה מדוע הוא לא אחראי. יותר לעצמו מאשר לנו לניקוי מצפונו.
      זה לב העניין ואקצין את זה ע''מ להסביר את הנקודה.
      אם בנך בן ה16 שהנך מכירו שאוהב מהירות הוא רק קיבל רשיון נהיגה רוצה לעלות על ''בוגאטי'' לבדו, האם היית מאפשר לו.. דהיינו אינך אמור כקצין בטיחות לפקח על נסיעה ב300 קמש כשהמותר או הסביר נניח 120 קמש.
      חד משמעית היית צריך לקחת אחריות באופן הבא:
      עצירה של התרגיל ובצוע התאמות מניחות את הדעת, ואם אין ביכולתך בגלל לחץ בכירים, פשוט להניח את המפתחות בצורה גלוייה ולמשוך ידיך מהפרוייקט כמובן לפני שאסון מתרחש כמו שהבנת.
      בלבנון היה דו''צ בין טייסינו על כוחותינו, האם הם הןעמדו לדין?
      במה שונה המקרה דנן?
      דורון הגיע הזמן לחזור, אתה כועס על המערכת שהפקירה אותך ובמעשיך ויתרת גם עלינו.
      אני אזרח מהשורה וקצין במיל' הייתי עכשיו חותם על כל מבצע שאתה מוביל בו.
      אתה שסיכנת חייך בחוד החנית הופקרת, לא בכדי נבחרת למשימה מגה-איכותית.
      מסקרן אותי לדעת אם בגלל אותם מאמצים

    • מכיר את כל הנפשות אישית, אתה צודק במאה אחוז

      אהרון, 27/11/12 22:06

      מפקד הסיירת דאז דורון אביטל עורר אז וגם עתה שאט נפש.

  • 9.

    כן, רק שאין לנו שום אינדיקציה לכך שאכן מדובר ב''עובדות'' ... (ל''ת)

    עובדוני, 27/11/12 12:37

  • 8.

    האיש שכל עיסוקו הוא בריחה.....

    מוטי, 27/11/12 12:25

    אהוד ברק מומחה בלהטיל ''פצצות''.
    אהוד ברק מומחה בלברוח.
    מומחה בלהשאיר פצועים מדממים בשטח.
    אהוד ברק מומחה במגדלי יוקרה.
    עתידו כבר צפוי''מומחה בריצות קצרות,

    • ואתה מומחה בהעלאת תגובות מטומטמות שמעידות כנראה על אופייך (ל''ת)

      אריק, 27/11/12 14:00

  • 7.

    מתי ישו תכנית על הסכם אוסלו (ל''ת)

    ב.ל, 27/11/12 12:18

  • 6.

    תוכנית מגעילה -- אף אחד לא רצה במוות החיילים - זה כואב לכולם

    חפירה מיותרת ומגעילה לצרכי רייטינג, 27/11/12 12:07

    ראיתי האנשים של סיירת מטכ''ל
    כולם אנשים נהדרים ..
    שני אנשים בלעו האחריות וירדו מישראל - אובדן של אנשים נהדרים...

    כל המשפט שם היה מיותר

    פשוט טיפול מטומטם בפרשה כאובה ..
    והחפירה בה עוד יותר מטומטמת..

    • תגובה מגעילה

      המטיף, 29/11/12 13:57

      לא הצלחתי להבין אם אתה טמבל או אידיוט?
      או אולי שניהם.

  • 5.

    אני לא צופה בפרסומות בתוכנית עובדה כי היא אומרת ״עוד דקה נשוב״

    לא סובל את המגישה, 27/11/12 11:58

    ו״נשוב אחר הפרסומת״וחוזרים אחרי דקות ארוכות.

    ובנושא האסון,שנים לא יכולתי לקרוא ולחקור בנושא הנורא הזה ואתמול הבנתי למה.
    דם החיילים נזרק מגנרל לגנרל כתפוח אדמה לוהט.

  • 4.

    ונניח שהטיל ששוגר לא היה פוגע באיש!

    ראובן גרפיט, 27/11/12 10:59

    א. טעויות קורות בכל יום ,בכל מקום ,בכל כביש לכל נהג, לכל אחד מאיתנו.
    ב. מי ש''משחק'' באש נכווה, מי שבמים נרטב מי שמקיים יחסי מין חופשיים נדבק ומפיץ...
    ג. ההתיחסות והאבחנה חייבים לבחין בין : משחק מרצון שהמשחק בו לוקח סיכונים על עצמו כמו מטפס הרים או צוקים או העוסק בקרב מגע,, לבין מי שמוטלת עליו משימה הרת סיכון.
    1. לכל משימה הרת סיכון המוטלת על החברה ושליחיה ,עובדיה , חיליה, יש להצמיד מומחה לסיכונים שיבקר לפני הביצוע ויעריך את הטעויות הסיכונים הצפויים 0בקרת סיכונים צפויים).

    2. מה שצריך לקיים כנוהג בכל אירוע , במיוחד תאונתי או כמעט תאונה:
    1.2 הפקת מסקנות אמיתית,נוהל עבודה מעודכן, ובדיקת ישומה על ידי גורם חיצוני בשלוב המומחה לניהול הסיכונים .
    2.2 לקיחת אחריות מידית עי כל הממונים בשרשרת הניהולית פיקודית על מנת שהתיקונים והפקת הלקחים תתבצע בכל שרשרת הפיקוד או הניהול..
    3. מי שהינו ''שור מועד'' ששוגה / טועה פעמים שלוש, לסלקו להעבירו לתפקיד שאינו יכול לסכן את הסביבה.

    • סוף סוף התייחסות עניינית והוגנת

      לוחם לשעבר ביחידה, 27/11/12 23:29

      אליה כדאי להוסיף עוד לקח הקשור בעומס היתר שהוטל על היחידה וכך נעדר מפקדה מן התרגיל הקריטי בגין מבצע אחר של היחידה, בליבת ייעודה ובגיזרה אחרת. כך גם המפקד דרור אשר נכנס למצב מסוכן של לפני תאונה.
      החיטוט בנושא האחריות הפיקודית - מיותר, מלובה ע''י גורמים חיצוניים, ואמור להסתיים ברמת מפקד היחידה- מפקד המבצע ומפקד הכוח היורה.
      מעורבות המערכת המשפטית לא נחסמה כפי שהיה צריך והדבר מעיד על תאבון יתר שלה ויותר מכך - חולשה פיקודית מנהיגותית החל מדרג הרמטכ''ל ולמטה, עד מפקד היחידה.
      אבחנה זו התבצעה למעשה באומץ ותוך לקיחת אחריות מנהיגותית ופיקודית ע''י קמפל ודרור. בכך הצילו את כבוד לוחמי ומפקדי המשנה של היחידה.
      ובאשר לקשקושי ברק- ברח, נניח לקשקשנים, החל מצחי הנגבי, אשר ברח מהר מאד משרות מילואים, בשוני מאיתן כבל למשל אשר המשיך שנים רבות. טוב שברק לא חש לפצועים. בקור רוחו גם בתנאי לחץ, עשה בדיוק מה שמצופה ממנו -לפקד ולא לחבוש פצועים (איננו מוכשר לכך בדיוק כמו עמירם לוין ואורי שגיא...)
      ולכל הגמדים משמיצי היחידה ומפקדיה, כדאי להזכיר כי גם מבצע אנטבה ומבצעים מסמרי שיער מוצלחים אחרים היו עלולים להתחרבש

  • 3.

    מצמרר..

    ג, 27/11/12 10:47

    אני זוכר את היום הזה כאילו היה אתמול...
    אחת התוכניות המדהימות ביותר שעשו בעובדה אי פעם. ליבי יוצא למשפחות.כמו ביום הנורא ההוא.
    חשוב לי רק לומר לדורון קמפל וסרן דרור -
    אתם המיטב של המיטב. אתם ארץ ישראל שלנו. כאבכם הוא כאבנו, וליבנו איתכם. גם אם המדינה שכחה אותכם, אנחנו לא נשכח לעולם. מקומכם כאן, איתנו. אתם ארץ ישראל היפה שלנו, ואין סנטימטר בלב שלי שלא יוצא אליכם.
    ואתה, דורון קמפל, נותר לי רק להצדיע לך. אתה איש יוצא דופן, ואומץ ליבך שני רק למידת הערכה שמדינת ישראל ,ואני בפרט, חבים לך. חוב עולם יש לחברה הישראלית לך, ולשכמותך. ליבי איתך!!!

    • מזדהה עם כל מילה שנכתבה בתגובה הקודמת!! (ל''ת)

      גיא, 27/11/12 12:25

    • מצטרף לתגובה הזו ולדברים הנאמרים לדורון קמפל וסרן דרור. (ל''ת)

      הראל מקיבוץ השמו''צ, 27/11/12 13:50

    • מסכים עם כל מילה, הטובים שבחבורה (ל''ת)

      העמית, 27/11/12 22:08

    • צודק במיליון אחוז

      אסי, 28/11/12 08:22

      רואים בעניים של של קמפל את הכאב שהוא נושא איתו, מקומך איתנו ולא בארץ נכר, כולנו מעריכים ואוהבים אותך - תחזור!

  • 2.

    אסנהיים הגיש באופן מעורר השתאות את הכרוניקה של האסון המזעזע,מסך

    רונן, 27/11/12 10:40

    מעורר מחשבות ותחושת קבס ..
    חבל שאילנה דין מעללת הדם של סר''ן ר' זהמה בנוכחותה את אחד הסרטים החבושים ביותר שנראו על מסך הטלבזיה הישראלית מיום היוסדה
    התפעלתי מאוד מסר''ן ר
    ומעומרי אסנהיים
    שני אנשים כל אחד בתחמו המעוררים תחושה גאווה והערכה

    • רונן - זבל מעורר קבס

      דני, 27/11/12 12:29

      אתה זבל אנושי בהתגלמותו והתגובה שלך היא בושה לכל אינטלגנציה. מאיפה יש לך חוצפה לעלילת דם על אשה הגונה ופטריוטית כמו אילנה דיין? אתה יכול רק ללקק את רגליה, כי אפילו לקרסוליה אינך יכול להגיע, אפס שכמוך.

  • 1.

    מצמררת העובדה שמפקד הסיירת הסיר מעליו כל אחריות,בושה למדינה (ל''ת)

    ריאליטיפריק, 27/11/12 10:29

    • קרא את ויקיפדיה בנידון

      דיוגנס, 27/11/12 13:18

      איני יוצא ''היחידה'' ולא משוחד.
      קרא את הערך ''אסון צאלים ב''' בויקיפדיה ותבין מדוע לא צריך היה להאשים את מפקד הסיירת.