• 5.

    אין מצב שהתמונה למעלה היא מ-1980, ה- DX7 של ימאהה יצא רק ב- 1983 (ל''ת)

    ניר, 22/07/12 02:48


    IP: 46.116.113.20 דווח על תגובה זו

    • נכון. מדובר בתמונה מ-1984 לפני פרישתו של אמסלם. (ל''ת)

      תום, 06/02/13 00:21


      IP: 79.179.170.207 דווח על תגובה זו

  • 4.

    כתבה מצוינת

    שי, 18/06/12 15:40

    מאוד נהניתי לקרוא. מעמיק, רציני, שאפו.

    IP: 81.218.40.242 דווח על תגובה זו

  • 3.

    כתבה מצוינת! ואלמנט אחד חסר

    אורן29, 10/06/12 08:45

    ראשית- כתבה נהדרת. גם הניתוח של האלבום, וגם הראיונות עם חברי הלהקה והאנשים שתמכו בה, ובראש ובראשונה- יעקב גלעד, שבלעדיו ''בנזין'' לא היתה קיימת.

    אבל הניתוח ה''סביבתי'' (גורמי הצלחה וכישלון) מתעלם מהאלמנט המרכזי שקבר את הרוק בישראל בכלל, ו''בנזין'' בפרט- מלחמת לבנון (הראשונה).

    אי אפשר לקיים סצינה, או ז'אנר, או התרחשות, ללא קהל. והקהל של הרוק הישראלי היה עסוק בלהילחם את מלחמת השווא ההיא.

    לא רק ''בנזין'' סבלה מזה- למעשה כל הרוקרים של תחילת שנות השמונים עשו סיבוב פרסה, או עיקוף, ויצרו מוזיקה שהיא no rock מובהק- אם זה שלום חנוך ב''על פני האדמה'', שלמה ארצי ב''תרקוד'', ומעל כולם- דייויד ברוזה, האיש שהשיק אלבום רוק לא פחות מוצלח מזה של בנזין, ''קלף'', רק כדי לראות, בסיום ההופעה הראשונה שלו, את טורי השריון נוסעים צפונה.

    ברוזה הוציא ב 1983 את ''האישה שאיתי'' ההיסטרי, והשאר היסטוריה.

    בין 1983 ל 1986-7 הרדיו הישראלי היה מלא בעפרה, ירדנה, וקצת אדם. רק בחלק השני של העשור ההוא נוצר מפץ גדול של רוק ישראלי, שאליו הצטרף גם יהודה פוליקר. פוליקר, שאחרי דעיכת ''בנזין'' הלך למ

    IP: 212.199.113.13 דווח על תגובה זו

  • 2.

    אלי חדד

    Ihuda Geber, 10/06/12 04:54

    מזל טוב !!!!!

    IP: 201.17.218.187 דווח על תגובה זו

  • 1.

    צריך להגיד את האמת

    א ל, 09/06/12 14:22

    האלבום הזה היה יכול להיות נפלא אם הוא היה יוצא בשנת 75.
    הוא יצא בשנת 82 כשבעולם שלט הניו ווייב והמוזיקה האלקטרונית לכן לנצח האלבום הזה יחשב אנרכוניסטי ולא מעודכן לזמן שלו.
    הסאונד שלו כל כך לא שייך לזמן שהוא נוצר.
    מי רצה לשמוע בשנת 82 סולו גיטרה - מילא אם זה היה רוק כבד כדוגמת איירון מיידן הוא הוא היה יכול למצוא את הנישה הקטנה שלו בארץ אבל זה גם לא היה זה.

    IP: 79.181.179.4 דווח על תגובה זו

    • ההפך הוא הנכון

      ניר, 09/06/12 16:09

      אם הוא היה יוצא ב75 הוא לא היה מצליח בכלל. ב75 ישראל עוד לא הייתה מוכנה לרוק מהסוג של בנזין. תראה לדוגמא את שלום חנוך וחתונה לבנה ואת דודה שיצאו שנה קודם לכן. הם נכשלו מסחרית ואומנותית בגלל שהקהל בישראל לא היה מוכן לרוק מהסוג הכבד יותר.

      IP: 84.228.78.126 דווח על תגובה זו

      • מגיב 1 צודק

        אברם, 09/06/12 17:43

        האלבום של אחרית הימים מתכתב בזמן אמת עם מה שקורה בעולם ולכן בכל דירוג הוא נחשב לקלאסיקה ישראלית מהטובים שיצאו. אם אחרית הימים היו מוציאים את האלבום שלהם באיחור של חצי עשור ויותר הוא היה נתקל בבוז מוחלט ולא משנה כמה השירים שלו נפלאים .

        IP: 79.181.179.4 דווח על תגובה זו

      • חתונה לבנה לא אנרכוניסטי

        יובב, 09/06/12 17:46

        חתונה לבנה מתכתב בזמן אמת עם תקליטים של ספינגסטין ובכלל לא נשמע אנרכוניסטי ביחס לדברים שעשו בארה''ב.

        ךעומת זאת 24 שעות מתכתב עם הרוק הקלאסי שנעשה בתחילת ואמצע שנות השבעים ולכן לשמוע אלבום כזה בשנת 82 זה הדבר הכי אנרכוניסטי ולא שייך שיש.

        מצד שני הרוק הישראלי תמיד שהיה מפגר בחצי עשור לפחות אחרי מה שקורה בעולם

        IP: 79.181.179.4 דווח על תגובה זו