• 125.

    הזויה לגמרי.

    תולעת ספרים., 16/01/12 14:09

    צריכה לימוד ניהול פיננסי דחוף. חיה בהזיות. גם בלי מליון שקל בכספת אפשר לחיות ולהתקדם. בדור הזה כתיבה זה ג'וב מהצד. לא הג'וב המרכזי של החיים, אם רוצים להמשיך לחיות....
    חוץ מזה כנראה עשתה מה בא לה בלי חשבון, במקום לחיות רק ממה שיש נטו. היא ועוד סופרים ואמנים אחרים טפילים, פרזיטים ומשנוררים את המדינה ואח''כ איך הם לא מתביישים לומר שהחרדים הם פרזיטים ועלוקות וחולבים את המדינה? החרדים הם לא חיים בכאלה מותרות כמו שהם!!!

  • 124.

    אני מסכימה איתה על זה שהישראלים קנאים ולא מפרגנים,

    אזרח גאה, 07/01/12 14:31

    אבל מה, זה חדש עבורה? ואני מסכימה איתה שצריך לתמוך יותר בסופרים (וגם באמנים), בדיוק כמו שעושים באירופה ובאמריקה. בעיקר אני תוהה - איך זה שאק''ב כתבה כל כך הרבה רבי מכר שתורגמו לכ''כ הרבה שפות והיא אינה מקבלת תמלוגים. אני מזמן הייתי תובעת את המול''ים האלה, שברור שהם מתעשרים על חשבונה. בארץ יש קרטליזם גדול והמו''לים מקדמים ספרים שהם רוצים ומוציאים לאור לאו דווקא ספרות טובה, וזה מצב מחפיר לישראל! אבל בסופו של דבר זהו סיפור חיים של אשה מטורפת שאינה יודעת איך להתנהל עם כסף, וסוחטת את בני משפחתה עד תום. היא גם עושה מניפולציות כדי שיינתן לה פרס ספיר שבעצם צריך להגיע לדן בנייה סרי, שהוא סופר טוב יותר וחי ברמת חיים צנועה ולא מתאונן.מצחיק שהיא רוצה ללכת לגור בצרפת, כאילו ששם זה גן עדן עבורה; היא בטח תצליח שם בין כל המוסלמים ששונאים יהודים... חחחה. בל נשכח שהיא חתמה על הצהרת חד''ש שקוראת לתת את המדינה לערבים.

  • 123.

    אני מסכימה איתה על זה שהישראלים קנאים ולא מפרגנים,

    אזרח גאה, 07/01/12 14:26

    אבל מה, זה חדש עבורה? ואני מסכימה איתה שצריך לתמוך יותר בסופרים (וגם באמנים), בדיוק כמו שעושים באירופה ובאמריקה. בעיקר אני תוהה - איך זה שאק''ב כתבה כל כך הרבה רבי מכר שתורגמו לכ''כ הרבה שפות והיא אינה מקבלת תמלוגים. אני מזמן הייתי תובעת את המול''ים האלה, שברור שהם מתעשרים על חשבונה. בארץ יש קרטליזם גדול והמו''לים מקדמים ספרים שהם רוצים ומוציאים לאור לאו דווקא ספרות טובה, וזה מצב מחפיר לישראל! אבל בסופו של דבר זהו סיפור חיים של אשה מטורפת שאינה יודעת איך להתנהל עם כסף, וסוחטת את בני משפחתה עד תום. היא גם עושה מניפולציות כדי שיינתן לה פרס ספיר שבעצם צריך להגיע לדן בנייה סרי, שהוא סופר טוב יותר וחי ברמת חיים צנועה ולא מתאונן.מצחיק שהיא רוצה ללכת לגור בצרפת, כאילו ששם זה גן עדן עבורה; היא בטח תצליח שם בין כל המוסלמים ששונאים יהודים... חחחה. בל נשכח שהיא חתמה על הצהרת חד''ש שקוראת לתת את המדינה לערבים.

  • 122.

    למה זה לא מפתיע

    עמית, 11/12/11 18:27

    במדינה בה חברת אופנה מכובדת כמו דלתא מצלמת פרסומת בה יש ילדה שעומדת עם מגפיים על ערמת ספרים הכוללים קסוטו - כן ספר הספרים ועוד ספרים מה הפלא שזה המצב זה יחסנו לתרבות נחות ממגפיים וכך הסופרים.

  • 121.

    על עבודה ופרנסה

    ממי, 08/12/11 12:14

    אכן צר לי על כי אנשי הרוח אינם יכולים להתקיים על ''לופט גישעפטן'' כלשון סבתי ע''ה אולם בל נשכח כי ללא רוח אין כמעט כלום. ברם,אני אחות אקדמאית +קורסים על בסיסיים, אם לשני מתבגרים, אלמנה משנות העשרים לחיי, עובדת 4 משמרות נוספות מעל משרה מלאה, גרה בשכירות ומסיימת את החודש בגרעון של 3000 שקל! ללא חוצלארץ או חופשים וקייטנות, ללא רכישת מוצרי יוקרה ומותגים, ללא שיעורים פרטיים או חוגים, את כל הריהוט והחשמל לבייתי קיבלתי יד שנייה מיהודים טובים שהשתדרגו, משלמת כ-700 שקל בחודש לתרופות המטפלות בהפרעת קשב לשני ילדיי ובהחלט לא מדברת על תמיכה רגשית בי או בילדיי, או בשחיקה הכרוכה בהתמודדות יומיומית...אז זה ממש לא פונקציה של עבודה וכל השטויות האלה, גם מי שעובד גוסס במלוא מובן המילה.

  • 120.

    הוצאה ממוצעת למשפחה היא 14 אלף ש''ח לחודש שלא לדבר על אדם בודד.

    אאא, 04/12/11 00:06

    עם כל הכבוד והאמפטיה אם היא תנהל את עצמה נכון סכום של מליון וחצי אמור להספיק לפחות 10 שנים ויותר.שי גולדן-תחזיר את הסרט שאתה חי בו לאן שהוא-ולא שאני לא יודע להעריך כסף והוצאות אמת.

  • 119.

    מה צריך בשביל לכתוב טוקבק ?

    רמי, 03/12/11 19:22

    בשביל לכתוב טוקבק אתה יכול להיות מפגר טיפש בור חסר השכלה , עם תא אחד במןח

    אבל זה מספיק כדי למתןח ביקורת ולהשתלח בסופרת שכתבה יותר מ 20 ספרים

    זו לצערנו פרצופה של המדינה בעידן ערוץ 2 והריאליטי

  • 118.

    פתטי

    מישי, 03/12/11 14:07

    אישה שנשבתה בתדמית שלה שיצרו מבקרים אחדים ותקשורת, כאילו היא סופרת לאומית, ולכן היא משוגכנעת שהמדינה צריכה לממן אותה.
    אורלי קסטל, עדיין לא מאוחר להתחיל להתמודד עם המציאות האמיתית.
    צאי לעבוד, כפי שעושים רוב האנשים בעולם, הרי ממילא הכתיבה אינה ממלאת את כל שעות יומך. רוב רובם של האמנים חיים מעבודה שאינה יצירתם האמנותית, ולא יקרה דבר אם גם את תתפרנסי, יצירתך לא תיפגם, אולי דווקא תשתבח. מדוע את חושבת שהציבור צריך לממן אותך?

  • 117.

    אין לנו טיפת כבוד לאנשי רוח ....אני חושבת..

    סדר עדיפויות לאומי, 03/12/11 00:14

    שצריך לממן אותם שיצרו פה
    בושה למדינה שמממנת התנחלויות נידחות במיליארדים או כל מני בזבוזי ממשלה מושחתים אחרים לכל מני סקטורים.
    סופרים הם גם סקטור
    סקטור חשוב לחיי הרוח שלנו
    איפה משרד החינוך והתרבות שיתעורר למצוקה הזו של קסטל בלום ולשכמותה.

  • 116.

    אורלי קסטל בלום

    יונה מורנו, 29/11/11 14:32

    אורלי היקרה,
    ממליצה בפנייך לרדת לנגב,או לעלות לגליל -לפריפריה - למדי ספרות בבית ספר תיכון, באוניברסיטה או במיכללה. כך גם תהני מתשלום שכ''ד נמוך אוויר ואוירה נפלאים, סביבה מדברית מיוחדת. בטוח תיהני.

  • 115.

    אוייש נו באמת?!

    מציאותית, 29/11/11 12:52

    אולי תפסיקו כבר את התגובות הריקות מתוכן הללו?! כשקראתי את הכתבה כבר דמיינתי לעצמי את ההמון הישראלי זורק תגובות שכאלה! תתביישו לכם! מה אתם עשיתם בחיים?! האישה חייה ויוצרת במדינה הזו ואומרת את האמת בפרצוף! היא אומנית ויש לה הסגנון בו היא בוחרת לומר את הדברים. היא מדברת בראיון בדיוק כמו שהיא כותבת. היא מקצינה, היא לוקחת עד הקצה בכוונה כדי לטלטל את המודעות למציאות הקשה בארץ. הפכנו מחיים במדינה לשורדים במדינה. על זה היא מעבירה ביקורת!!!

  • 114.

    תרגיל באגוצנטריות צרופה?!

    ציפי, 29/11/11 09:32

    וכל זה ,כולל גזענות והתקשקשות -כדי להיות נניח מקבל/ת פרס ישראל בספרות ?!

  • 113.

    מה שבטוח זה שעכשיו קצת יותר אנשים מכירים את השם שלה (ל''ת)

    וזו היתה כל הכוונה. המשימה הוכתרה בהצלחה., 29/11/11 07:27

  • 112.

    מצחיקה בטירוף (ל''ת)

    אריק, 28/11/11 23:32

  • 111.

    זקוקה ליועץ פיננסי ולטיפול נפשי

    שוש, 28/11/11 12:19

    ברור שיש לה בעייה נפשית כלשהי שאינה מניחה לה לראות את מצבה הממשי. היא בעצמה אומרת שנסיבות חברתיות גרמו לה לבזבוז כסף שלא היה לה. במקום לעשות שיקול דעת שאין לה אפשרות להתחרות בסלבס העשירים ולהסתפק בדירה ובחיים לפי אפשרויותיה הכספיות, היא לוותה עוד ועוד כדי לממן את התחרות המטופשת בסלבס העשירים ולהשאר בקרבתם. (בינינו, להיות חבר של אנשים אמידים, לא בריא לנפש ולא לכיס).

    כפי שיודע כל דרדק, לכתוב ספר לא צריך לגור במעוז אביב או בתל ברוך. עיר קטנה בפריפריה עונה על כל הדרישות; נוף, גינה, שלוות נפש ועיסוקים חברתיים. לאחרונה שמענו על שחקנים וסלבס שעברו לפריפריה ולא רק שלא סבלו, אלא גם

  • 110.

    ניצול ציני של אישה במצוקה

    חנה, 28/11/11 07:57

    לא משנה עד כמה מצבה הכלכלי קשה באופן אובייקטיבי. ברור שהיא במצוקה נפשית וברור שזה ניצול ציני של מצבה לצורך רייטינג. לא משנה אם גולדן כתב אמת ולא משנה אם קסטל בלום אישרה את זה לפרסום. זה היה נורא.
    הכתבה הזו גרמה נזק תדמיתי חמור לאחת הסופרות הנפלאות. גם עיתונאי תאב פרסום צריך גבולות. קסטל בלום היא לא טייקון מבקש פרסומת, היא לא פוליטיקאי מושחת ולא פקיד כוחני ומגובה בסוללת עורכי דין. ברור שיש לה קשיים שדורשים טיפול רפואי. הניחו לה. בושה.

    • אני לא בטוחה בכלל שהיא במצוקה נפשית - ככה היא תמיד דיברה (ל''ת)

      מישהי, 28/11/11 12:57

  • 109.

    לא בנתי מה היא רוצה ?

    רועי, 28/11/11 01:26

    מה היא רוצה מהחיים שלנו?
    כל אומן כאן מברקש משכורת גם אםהוא לא מוציא משהו שאחרים אוהבים ישר אומרים לנו תרבות זה החיים של אומה של עם. ומה קורה אם ליותר מחצי עם אין כסף לרכוש את כל זה?. היא התנהלה לא טוב למה אנחנו אשמים? היא לא שמה לב שגנבו אותה כמו רבים ארחים שעשקו אותם. כאילו לי יש משהו ?

    • את פרס ספיר בחודש דצמבר (ל''ת)

      יעל, 28/11/11 13:13

  • 108.

    אז אני מבינה שחושבים שאנחנו... מפגרים?.

    בר, 27/11/11 21:24

    ''ואם זה לא חשוב לאף אחד, אז שיגידו 'אנחנו לא רוצים סופרים בישראל' ולא רוצים אמנים. שיגידו.''
    הנה, קסטל-בלום. אני אומרת!! בחרת להיות סופרת- זה לא אשמתו של אף אחד! אנחנו רוצים סופרים, ואת בעצמך אמרת שכבר קיבלת מאות אלפי שקלים ממוסדות וקרנות כאלה ואחרים (30 אלף שקל פרס מפעל חיים, 3 פעמים פרס ראש הממשלה, ומי יודע מה עוד...) כמה עוד תחלבי מכספי משלם המיסים?! מיליון וחצי לא מספיק כדי לחיות כמו שצריך?! תשקיעי במשהו!!!
    או יותר טוב!! הנה הצעה על איך לחיות כמו שצריך- לכי לעבוד!!!! הרצאות, חוגים, הוראה- אני בטוחה שסופרת מכובדת כמוך הרבה אנשים ישמחו לשמוע....
    רק שלא תלמדי אותם איך להיות טפילים חברתיים כמוך... נודניקית.

    • אורלי קסטל בלום והמיסים

      ברברוסה, 28/11/11 15:59

      תהיה רגוע כמו צ'יפס: אף פרוטה מהמיסים שלך לא עברה לאורלי קסטל בלום מעולם!
      פרס ראש הממשלה מבוסס על קרן שנתרמה.
      פרס מפעל חיים - מבוסס תרומה.
      המקדמות שהועברו לה הם על ידי מו''לים פרטיים.
      מפעל הפיס זה מפעל הפיס.אל תקנה חישגד
      ופרוטה משלך לא תעבור ליידי הסופרת!באחריות!

      התמיכה הממשלתית הישירה בטפילות החברתית כלשונך (הספרות) היא
      כמה מאות אלפי שקלים בשנה ...

      אני מבטיח לך שמתקציב הכיבוד והסיגרים של משרד ראש הממשלה ומהמיליארדים שמועברים לטייקונים ולחרדים לא תיגרע אפילו פרוטה אחת! לא
      עבור אורלי קסטיל בלום ולא לאף אחד אחר...

      אתה ושכמותך דואגים לכך כל הזמן!

      אם הטמטום והרשעות היו מחלה כואבת...

      • כל הכתבה זה ''מגיע לי כסף מהמדינה בגלל שאני סופרת''

        אס, 30/11/11 09:57

        היא רוצה פנסיה כדי לגור בתל אביב ולכתוב ספרים. האפשרות המתאימה לה זה להתאשפז בגהה קרוב לתל אביב) ולכתוב בלי לחצים כלכליים, יש שם תנאים של VIP.

    • בר הגזמת! (ל''ת)

      מציאותית, 29/11/11 12:56

  • 107.

    מחלת נפש+טמטום+חוצפה=בושה גדולה (ל''ת)

    אוילי כסל כלום, 27/11/11 18:01

  • 106.

    צריך לדאוג שישולם בעד ספר יותר, וכל השאר

    Sימה, 27/11/11 15:52

    קשקוש.
    לרוב אזרחי המדינה יש בעיות קיומיות וכלכליות ואין להם מיליון וחצי שקל בבנק.
    טוב שהיא יכולה לגור אצל אמה ולא צריכה להקים אוהל בשדרות רוטשילד.
    שי גולדן תתעשת.

  • 105.

    מערכת החינוך קוראת לך

    לכי למדי את הנוער. הוא ייהנה וגם את, 27/11/11 15:27

    5000 ש''ח בחודש- עם עבודה קשה, אבל כזו שמשאירה זמן לכתוב. לפחות לא לאכול חסכונות. בהצלחה. דרך אגב, הראיון הזה לא נראה טוב. על גבול ההזוי והלא שפוי. אל תפגעי בשם הטוב שלך ובמוניטין. אין להם מחיר.

  • 104.

    יש לה 300 אלף יורו זה סכום מכובד עם ייעוץ נכון

    אחד שגדל בתל ברוך, 27/11/11 14:27

    אפשר לקנות 3 דירות בספרד ולחיות משכר הדירה בניהול נכון .
    זה שהיא סופרת מוכשרת אומר שעליה לכתוב כהובי
    ולא כמקור קיומי של הכנסה כספית ואם כסף יבוא
    אז זו תוספת ראויה.
    סופר לא צריך להסתמך על פרסים ומענקים שהם
    בשליטה של פקידונים פוליטיים כי אז הוא הופך
    לשופר ואינטרסנט או כמו שאמא אומרת פרזיט.
    לדעתי צריך לאסור את כל הפרסים והמענקים ועל
    סופר לקיים עצמו בכבוד מיגיע כפיו כאיש מקצוע
    שיש לו הובי כתיבתי עד הרגע שבו כתיבתו
    תביא לו גם פרנסה הולמת.
    אני זוכר את יאיר הורוביץ המשורר שהיה נוסע
    כל בוקר באוטובוס למערכת העיתון בו עבד
    כזעצער עבור משכורת עלובה ומעולם לא התלונן
    על גורלו.
    הלוואי שלעשירונים התחתוניים הסובלים בעיירות הקיפוח ושכונות העוני היתה במה תיקשורתי להצגת סיבלם כמו שיש לאורלי קסטל.

    • למה לקנות 3 דירות בספרד שעומדת על סף התמוטטות כלכלית? לא עדיף לקנות (ל''ת)

      בית נחמד בקריית שמונה או דימונה ולחיות מהשאר?, 27/11/11 19:03

  • 103.

    הקלות הבלתי נסבלת של החוצפה. בית עם גינה. מיליון וחצי. (ל''ת)

    פוצי מוצי לגאון ב-tantrum, 27/11/11 13:55

  • 102.

    לכי ללמד ספרות בתיכון. פרימדונה (ל''ת)

    גדעון, 27/11/11 12:43

  • 101.

    יש לה 300 אלף יורו זה סכום מכובד עם ייעוץ נכון

    אחד שגדל בתל ברוך, 27/11/11 12:43

    אפשר לקנות 3 דירות בספרד ולחיות משכר הדירה בניהול נכון .
    זה שהיא סופרת מוכשרת אומר שעליה לכתוב כהובי
    ולא כמקור קיומי של הכנסה כספית ואם כסף יבוא
    אז זו תוספת ראויה.
    סופר לא צריך להסתמך על פרסים ומענקים שהם
    בשליטה של פקידונים פוליטיים כי אז הוא הופך
    לשופר ואינטרסנט או כמו שאמא אומרת פרזיט.
    לדעתי צריך לאסור את כל הפרסים והמענקים ועל
    סופר לקיים עצמו בכבוד מיגיע כפיו כאיש מקצוע
    שיש לו הובי כתיבתי עד הרגע שבו כתיבתו
    תביא לו גם פרנסה הולמת.
    אני זוכר את יאיר הורוביץ המשורר שהיה נוסע
    כל בוקר באוטובוס למערכת העיתון בו עבד
    כזעצער עבור משכורת עלובה ומעולם לא התלונן
    על גורלו.
    הלוואי שלעשירונים התחתוניים הסובלים בעיירות הקיפוח ושכונות העוני היתה במה תיקשורתי להצגת סיבלם כמו שיש לאורלי קסטל.

  • 100.

    שתמצא עבודה! חסרים דברים שהיא יכולה לעשות?

    נו באמת, 27/11/11 12:29

    אפילו ללמד ספרות בתיכון, או להיות ספרנית - תהיה לה הכנסה קבועה, והיא תוכל להמשיך לכתוב. אולי היא לא תכניס הרבה, אבל בטח יותר משכרה כרגע.
    שתשקיע את המליון וחצי האלה, ותעבור לגור במקום עם שכירות יותר זולה. אפשר למצוא במושבים בית צמוד קרקע הרבה יותר בזול, וגם שם יש גינה. אם היא סופרת - בכלל היא יכולה להרשות לעצמה לעבור לפריפריה. זה לא שהיא צריכה להיות סמוכה למקומות תעסוקה.
    מליון וחצי בבנק! הלוואי עלי!

  • 99.

    עניה?! הצחקתם אותי

    רחל, 27/11/11 12:13

    אם היה לי מליון וחצי שקל בבנק הייתי המאושר באדם. יש לגברת מליון וחצי שקל בבנק ממכירת דירתה, שוכרת דירה ב-7,500 ש''ח ומדברת על התאבדות. אני לא מסוגלת להבין כיצד הגברת הזאת מעיזה לפנות לעתון ולספר על חיי עוני ודלות עם סכום כסף שבו יכולה לקנות דירה יפהפיה במרכז ת''א ולחיות חיי רווחה. בשנים האחרונות זה הפך לבונטון שכל מי שלא מרוויח מספיק - הולך לכל אמצעי התקשורת ובוכה שירחמו עליו ואולי גם יממנו אותו. אילו היה מדובר באשה חסרת כל שגרה באיזה כוך עלוב ומטונף - הייתי מציעה לכל מי שידו משגת שיעזור לה. אבל לבוא עם סיפור כזה לעיתון - זו חוצפה שאין כדוגמתה.

    • מסכימה איתך, לא מבינה את הכתבה ההזויה הזאת (ל''ת)

      טי, 30/11/11 09:59

  • 98.

    תעוררו !! המשוקים גוזלים את היוצרים

    עדיה, 27/11/11 11:56

    מאד קל לקום בבקר ולשרת צרכים של מעסיק
    או ליזום משהוא שיש בו צורך ויעד ברור לשם פרנסה
    ליצור מחיב את האמן להיות נאמן ליצירה,
    לא לזייף, לא להתחנף לקורא אלה להמשיך לחתור וליברוא עולם , הרבה יצירות נולדו ממקום כזה , הבעיה שאורלי מציגה היא
    שבעולם שלהיום ההיתנהלות היא כל כך תובענית
    והרוחים מהיצירה לא מגיעים לידי היוצר!!! שימו לב!! יש כן פשוט גזילה של רוחים מהיוצר
    היא כן עושה וכן מגיעה לקהל גדול!!!
    אבל מי שמרויח מזה לא מגלגל אליה את הרוחים
    חזרה!!! זה נעשה בקולנוע להרבה אנשים!!
    מפיקים לא משלמים !!!
    אנשי השיווק למדו שאפשר לזלזל ביוצרים
    בעלי הגלריות והאומנים גם!!!
    בבקשה תבינו את הנקודה המסוכנת הזו
    אלו היצרים שלו , תשמרו עליהם , גוזלים אותם!!

  • 97.

    שתפסיק לילל ותלך לעבוד בעוד עבודה

    חני שמאי, 27/11/11 10:07

    הרבה היו רוצים מליון וחצי שקל, היא עדיין צעירה מדוע אינה עובדת במשרה נוספת הוראה וכו' מספיק לילל ולחיות על חשבון הציבור, זה המצב של כל הישראלים שנתמכים על ידי הוריהם היא לא יחידה, שתלך לעבוד.

  • 96.

    כל הפרסים שזכתה הסופרת ה''מהוללת'' , לא שווים בעייני (ל''ת)

    י, 27/11/11 08:47

  • 95.

    אתם רציניים?לי אין בית ואין מליון וחצי וגינה אולי רק ציבורית (ל''ת)

    ואני תלויה במעבידים שלי. אתם מעליבים את העניים באמ, 27/11/11 08:24

    • נכון מאוד (ל''ת)

      נכון מאוד, 27/11/11 10:01

  • 94.

    סופרת נהדרת ומיוחדת במינה. אבל באמת לא הבנתי למה היא נחשבת לעניה

    נדב, 27/11/11 03:04

    בין אם המצוקה שלה קשורה למציאות או לא, אני מקווה שהיא תיקח את עצמה בידיים ותמשיך ליצור ולהתפרנס.

    • לא נהדרת ולא מיוחדת. אחרי ספר אחד מבינים את הפרינציפ ומפהקים (ל''ת)

      פיהוק, 27/11/11 20:24

  • 93.

    להגיד שהיא מרוששת זה להשתין בקשת על המרוששים באמת

    היא אשה פתטית וילדותית שחושבת שהעולם חייב לה משהו, 26/11/11 23:08

    אז כדאי שתתעורר, כי העולם לא חייב לה שום כלום. ואם לא מתאים לה פה, היא בהחלט יכולה לקום וללכת.
    הרי היא דוברת צרפתית...

  • 92.

    אורלי צודקת ב-100%

    אדוה, 26/11/11 23:07

    אורלי -
    את סופרת מופלאה, את גאון, את אדם מדהים.
    המדינה, כמו רבים מתושביה (על פי התגובות פה), בזים לתרבות ולאמנות והיו מעוניינים כנראה לחיות בואקום תרבותי שבו אין יצירה אלא רק עמלנות ופרודוקטיביות ריקה.
    בבקשה החזיקי מעמד, למען עצמך ולמען שוחרי התרבות שעוד נשארו פה, למען שאר הרוח

    • אנו לא חיים בואקום תרבותי, ושטויותיה של קסטל-בלום אינן תרבותיות כלל

      ואת יכולה לנגב את האף, יש לך שם משהו חום בקצה, 27/11/11 01:25

      ממש, מי שישמע יחשוב שזו ההסופרת היחידה ביקום. איזה סופרלטיבים, איזה תחינות, שתעשה לנו טובה ותישאר אתנו.
      די, נו, ברצינות. תגדלו כבר.
      אפשר ליצור יצירות מופלאות בלי לקטר ובלי לבכות ובלי לחשוב שמישהו חייב לך משהו.
      זה מה שסופרים גאונים באמת עשו ועושים.

  • 91.

    בליל מגלומני עטוף בשלל קלישאות על האמן הרדוף שהמדינה צריכה לתמוך בו (ל''ת)

    מראיין מתחנף שמחפש כותרות. מביך מכל כיוון. בזיון, 26/11/11 18:15

  • 90.

    יש לה בעיה נפשית ולא כלכלית. צר לי!

    איריס, 26/11/11 17:53

    מקריאת הכתבה עולה שהסופרת החשובה והמוכשרת אורלי קסטל בלום סובלת מבעיה נפשית ומדיכאון כבד ולא מבעיה כלכלית. על בריאות נפשית לקוייה זו אין אלא להצטער, אבל מכאן ועד לכתיבת ראיון מעוות על ידי מעריץ שאינו מסוגל לראות את המצב נכוחה - יש פער רב. יש לסופרת מליון וחצי שקלים - סכום שיכול להספיק לא לשבע שנים כהגדרתה אלא לשנות חיים שלמות, הוא הדין לגבי בית - אפשר לקנות בית צנוע בדרום ת''א או בכל מקום אחר למעט צפון ת''א. קסטל בלום קיבלה כל פרס ספרותי אפשרי ועדיין מקטרת שלא מפטמים אותה מספיק. חתומה במיטב ההוצאות המכובדות ביותר וגם עליהן מטילה רפש ורוצה שישלמו לה מקדמות על ''אויר''. היא גם לא רוצה לעבוד. זה כבר לא נאה לה. מאוד מצער לדעת שזה מה שמייצג אותנו. העצוב הוא שיש הרבה אמנים שבאמת סובלים ממצוקת רעב, אבל הם לא אטרקטיביים דיים לכתבה בעיתונות.

    • כל מילה בסלע. (ל''ת)

      דורית ש, 27/11/11 11:51

  • 89.

    מצבה הכלכלי מצוין. היא בעצם מחפשת תשומת לב. המראיין הוא שנכשל פה. (ל''ת)

    עם מראיין חרטטן-קשקשן, זה מה שאפשר לקבל., 26/11/11 16:27

  • 88.

    התגרשה מכלכלן... שימליץ לה איפה להשקיע את המליון וחצי כך שיניבו הכנסה (ל''ת)

    ייתכן מאד שנדרשת גם התערבות פסיכיאטרית, 26/11/11 15:41

    • ולי נדמה-שמישהו פישל כאן באיזון משאבים נכון בג',לא? (ל''ת)

      נתקלתי במקרים דומים-צד אחד יוצא עשיר-צד שני עני, 28/11/11 01:29

  • 87.

    פרס ספיר אמור להיות מוענק על כישרון ספרותי. זו לא קצבת סעד!!! (ל''ת)

    והאמת- שברשימת ה 5 אין אף אחד ראוי. בייחוד לא קסטל, 26/11/11 15:38

    • פרס מפעל הפיס אף פעם לא היה לכשרון ספרותי

      ידען, 26/11/11 20:01

      מאז שנוסד הוא מספק כל שנה שערוריה אחרת עד שהפך לפרס יקר ללא יוקרה.
      גולדן וקסטל-בלום רק סיפקו להם את השערוריה השנתית עוד לפני שהסתימה ההגרלה

    • אמור להיות. בינתיים כל שנה פשלה אחרת (ל''ת)

      בולודו, 26/11/11 21:16

    • הפרס מוגבל להוצאות קיימות וסופר עצמאי לא יכול להגיש ספרים. (ל''ת)

      אני צריכה 150000 תנו לי פרס תנו לי, 27/11/11 13:56

  • 86.

    היא לא צריכה ריאיון עיתונאי היא זקוקה דחוף לפסיכיאטר

    שמי, 26/11/11 14:55

    רוצה לקנות בית במונפליה וביוון. עם מיליון וחצי שקל היא יכולה לחיות נהדר אם תשכיל להתנהל נכון עם הכסף.
    רוב השכירים במדינה חיים עם שכר מינימום ולא מקטרים כמוה.
    דחוף לכורסת הפסיכיאטר.

  • 85.

    אין לה טיפת בושת פנים=לעומת משפחות שחיים במצוקה היא חיה בגן עדן גועל נ (ל''ת)

    רות זה שהיא פרודה אומר הכל=סוג של טפילה=בכייניייית, 26/11/11 14:43

  • 84.

    בנקיון הבטלנית הזו

    שתלך לעבוד, 26/11/11 14:14

    אין ארוחות חינם.
    בזבזת? שילמת!

  • 83.

    זה אותו שי גולדן גס הרוח ורע המזג מאתמול? (ל''ת)

    לא אתה ולא הכובע מביאים את המבט והקשב. צניעות?, 26/11/11 14:13

  • 82.

    מסכנה .כואב הלב.

    יאיר, 26/11/11 14:04

    עצוב לי כחובב ספרים לקרוא על סופרת במצב נפשי שכזה.
    נכון -היא סופרת בינונית של ספרי טיסה ,אבל קשה לראות עוד פעם שלא ניתן לחיות בארץ מאמנות. אבל ראוי לזכור שרבים מהסופרים הגדולים עבדו במקביל. בורלא היה מורה,סמי מיכאל ואלי עמיר היו עובדי מדינה וחלקם הגדול כתבו בעיתון.
    היא זקוקה לעזרה נפשית מהסובבים אותה ולא חומרית. מעניין למה אמא שלה לא דאגה למצבה הנפשי ,אשר יכול היה לחסוך את הראיון הזה וכמובן הוצאות כלכליות כבדות מבחינתה.

  • 81.

    חולת נפש וטפשה

    יוסי ירושלים, 26/11/11 13:16

    אז מה היה לנו?
    1 - אישה שהרוויחה המון כסף
    2 - אישה שאיבדה המון כסף
    3 - אישה מוכשרת
    4 - אישה שלא יודעת איך להתפרנס מהכישרון שלה.
    5 -אישה שמאשימה את כל העולם בזה שהיא טיפשה ואין לה שום דבר חוץ מבית פרטי בת''א ומיליון וחצי ש''ח (הלוואי עלי...)
    6 - אישה שחושבתץ שהמדינה צריכה לעזור לה כי כישרון, פרסום, בית פרטי ומיליון וצי ש''ח זה לא מספיק בשביל לשרוד - היא צריכה יותר ואנחנו, משלמי המיסים צריכים לממן את זה.

    7 - כמשלם מיסים, הדבר היחיד שנאי מוכן לממן לאישה המטומטמת והרעה זו זה אשפוז בבית חולים לחולי נפש.

  • 80.

    היא לא ברורה ומובנת בראיון כמו בספריה. חוב של מליון זו בזבזנות (ל''ת)

    התנהלות גרועה, 26/11/11 13:05

  • 79.

    נסיון נפסד להשפיע על ועדת הפרס

    ע, 26/11/11 11:16

    צריך לפסול את מועמדותה לפרס.

    • צריך לפסות את הפרס. כל שנה פשלה אחרת. מהיום הראשון (ל''ת)

      פיני, 27/11/11 20:25

  • 78.

    שי גולדן - הראיון הזה, הדרך בה הובלת את הסופרת, הוא בושה גדולה לך.

    צבי, 26/11/11 11:06

    בוא נקווה שחו''ח לא תזיל דמעות תנין בעתיד, על הראיון המביש הזה ועל תוצאותיו.

  • 77.

    תל ברוך הישנה

    ברוך, 26/11/11 10:43

    אחת השכונות היקרות ביותר בת''א.
    למה את חייבת לגור שם?
    גם ביוקנעם יש המון שמש וגם בגדרה.

    • יקנעם? גדרה? סופרת כה דגולה אינה יכולה ליצור במקומות נידחים מעין אלה.

      לדעתי המדינה צריכה לממן לה וילה בהרצליה פיתוח, 27/11/11 01:30

      ואם לא אז לפחות בסביון, או כפר שמריהו.
      שהרי נפש כה רכה וענוגה לא יכולה ליצור במקומות בהם גרים הפלבאים..

      המדינה חייבת לעזור לה ומיד!

  • 76.

    מה זה מקצוע

    עידו, 26/11/11 10:41

    מקצוע זה כשמשלמים לך על עמלך, לא איזה תואר שהחלטת לקשור לראשך המתולתל.
    ולכן ''סופר'' זה לא מקצוע. זה הובי.
    תראי את גדולי האמנים בכל הזמנים (שאת ממש לא נכללת בהם) - כולם עבדו למחייתם. כולם.
    אז למה את לא? הכתיבה שלך תחסם? באמת? אולי כל הספרות הישראלית תצא נשכרת מזה.
    יללנות והתבכיינות בלי סוף.
    והכי גרוע - מישכנת את החיים של הבת שלך?
    את פשוט נבלה.

  • 75.

    ראיון מדכא משהו, עוד יותר מדכאות התגובות כאן

    קובי, 26/11/11 10:37

    האישה במצב קשה, ואין חמלה למגיבים ישראלים בוטים. האמת לא מפתיע אותי האלימות והאגרסיביות כאן. חרא של בני אדם. לך תבנה תרבות כאן...

    • ישראלים מרושעים-עטים על הטרף במקום חמלה. (ל''ת)

      רוע רוע תרדוף=שם נרדף לישראלי מצוייץ, 28/11/11 01:31

      • היא טוענת שאין כאן תרבות, כלומר כולנו שווים אפס, מנאצת את המדינה,

        שנתנה לה כל פרס אפשרי, ואנחנו צריכים לגלות חמלה?, 28/11/11 05:49

        אם אתם כל כך חומלים עליה, שלחו לה צ'ק תמיכה כל חודש ותפסיקו להטיף פה.

        כשיורקים עלינו, אנחנו לא חושבים שזה גשם.

  • 74.

    חיה מתרומה מרוששת את אימא לבי לא איתה

    מיש מיש, 26/11/11 10:20

    בית עם גינה , בוכה בלי מנגינה,
    יבשו לה המילים כי אין לה אלוהים.
    יד אחת כותבת ,שנייה לה מקוששת,
    פרס ספיר בפתח כולנו כאן במתח.
    הגברת מאותת טיפול דחוף דורשת,
    אולי הפרס ישלים את ההר של השקלים.

  • 73.

    הלואי עלי רישוש כזה עם מליון וחצי שח בבנק, שם טוב וספרים מפורסמים. (ל''ת)

    אנה, 26/11/11 09:58

  • 72.

    אלה ''אנשי הרוח'' שלנו המטיפים לנו מוסר השכם והערב.... (ל''ת)

    פעם מרץ היום ליברמן, 26/11/11 09:46

  • 71.

    שלוש פעמים(!) קבלה את פרס ראש הממשלה, ועוד טוענת שלא עוזרים לה?

    ועוד משמיצה את המדינה ובעצם את קוראיה..., 26/11/11 09:21

    כל זה כשהיא מתעקשת לגור בבית יקר, באחד האזורים היקרים בארץ.

    באמת שאין גבול לחוצפה.

  • 70.

    AM ISRAEL = AM SHAFEL (ל''ת)

    dany, 26/11/11 08:42

    • DANI = ANTISEMITE (ל''ת)

      GO GET A LIFE, IDIOT, 26/11/11 18:08

  • 69.

    נודניקית.

    תלי, 26/11/11 08:25

    היא רוצה מימון מהמדינה, אך טוענת שהיא ״לא מבקשת עזרה״? אח״כ מה הפלא שהסטודנטים חתמו שאינה קוהרנטית?
    אולי זה פרוש ״ספרדיה גאה״. גם אני ספרדיה, אגב. בושתי בדבריה.

  • 68.

    העוני בראש לא פחות גרוע מעוני אמיתי

    פיני, 26/11/11 08:25

    מהכתוב לא השתכנעתי שקסטל-בלום עניה, או מתקרבת למצב כלכלי כזה.
    1.5 מיליון שקל זה סכום נאה לרכישת דירה
    20-40 דק מתל-אביב וגם עודף לכמה שנים עם פרנסה דחוקה.
    אם כתיבת ספרים לא מספיקה לפרנס , צריך לחפש מקור הכנסה נוסף.
    שיהיה בהצלחה !

  • 67.

    קסטל-בלום אורלי,,ספרדיה גאה אינה בוכה, היא יוצאת לעבוד (ל''ת)

    יואב, 26/11/11 08:00

  • 66.

    כתבה שהיא מצג שווא. הכל כדי להשפיע על פרס ספיר

    גל, 26/11/11 07:59

    מקווה שהשופטים לא יתרשמו מהקשקוש הבדוי הזה.

    • אם הפרס לא מייצר שעורריה בעצמו, כדרכו מאז נוסד...

      66/א, 26/11/11 11:34

      מגיע גולדן הפודל וא-ק.ב הזקוקה לטיפול נפשי, ומיצרים להם שערוריה עוד לפני ההגרלה.
      מה שלא יקרה יבקרו. א.ק-ב לא הגרילה/כן הגרילה את פרס הלוטו בגלל הכתבה

  • 65.

    חיה בפזרנות ומאשיה את המדינה בצרותיה. (ל''ת)

    איזה פתטית., 26/11/11 05:53

    • אם המדינה חלילה תעזור לבייכנית קסטל בלום אגיב בבג''ץ (ל''ת)

      ישראלי שפוי, 26/11/11 08:02

  • 64.

    בקשה נרגשת לשופטים בפרס ספיר. אנא, העניק לבכיינית הזו את הפרס וניפטר (ל''ת)

    מעונשה לשנה-שנתיים. תודה מראש. העם הלא תרבותי., 26/11/11 04:00

  • 63.

    מה היא עשתה עם המשכנתאות של הבנקים? לאן הלך הכסף? (ל''ת)

    מוריס אבוטבול, 26/11/11 03:00

  • 62.

    צריך למנות לה אפוטרופוס בדחיפות

    שולמית, 26/11/11 02:38

    ולקנות לה דחוף איזה 2 חדרים לעת צרה
    היא אשה אומללה לא מנחם פרי הוא הבעייה שלה אלא חבריה שלא אומרים לה את האמת.
    אשה עם מליון וחצי היא לא אביונה. מה זה ההבלים האלה. יש לנו ילדים רעבים ואמהות שישנות איתם ברחוב, גולדן אתה יודע את האמת , נכון?!

  • 61.

    תקני חדר באברבאנל, עאלק על מונפליה היא חולמת,הזויה (ל''ת)

    ריאליטיפריק, 26/11/11 01:52

  • 60.

    היום מעדיפים את תרבות הכלום נוסח אלירז הפליט של האח הגדול (ל''ת)

    לא סלב, 26/11/11 01:42

  • 59.

    אני סופרת מוערכת ואין לי מליון וחצי ש''ח

    סופרת, 26/11/11 01:40

    אין לי אגורה, ואני עובדת את עצמי לדעת באינסוף סדנאות כתיבה ועבודות עריכה, אבל לא מתבכיינת. מלבד זאת, לדעתי לפחות, לא ברור איך הפכה ליקירת האקדמיה והממסד. סופרת בינונית מאוד.

    • פתרון לבעייתך: תתחילי להתחנף לניצה בן-דב ותקבלי פרסים ועיטורים לרוב (ל''ת)

      מלי, 26/11/11 10:25

    • קשה כשאול קנאת סופרים. את כנראה מוערכת בעיקר ע''י עצמך. (ל''ת)

      אורלי סופרת מדהימה, 26/11/11 10:28

      • לא מדהימה ולא נעליים (ל''ת)

        מספרית, 26/11/11 15:58

  • 58.

    ואחרי כל היבבות האלה היא טוענת שהיא ''ספרדיה גאה''?

    בשם ספרדים לא בכיינים, אני מוחה בתוקף, 26/11/11 01:40

    אין לה מושג קלוש מה זה ספרדי גאה. זה אחד שמעדיף למות ולא לחשוב שכל העולם חייב לו משהו.

    בושה לה ולכולנו.

  • 57.

    בכתבה בעיתון נאמר שהיא שוכרת דירה ב-7500 ש''ח לחודש

    ד, 26/11/11 00:53

    ואני תוהה כמה עוד קבצנים ישנם ששוכרים דירות בסכומי עתק (לשתי נפשות בלבד, כן? אין שם 13 ילדים). בלי לשים לב היא קצת יורקת בפרצוף של כל אלו שחוסכים שקל לשקל כדי לממן דירה בחולון.

  • 56.

    מהסיפורים היותר נלעגים

    ארז, 26/11/11 00:14

    מיליון וחצי שקל בבנק. אמא שמניקה תמידית במזומנים בריאות וחן כישרון ושם והיא מתלוננת. נו לבריאות שיהיה לה

  • 55.

    שהמדינה תעזור? מה עוד

    אולי נעזור לשרברבים?, 25/11/11 23:59

    אם את לא מתפרנסת מכתיבה תחליפי מקצוע.

  • 54.

    אשה מעצבנת (ל''ת)

    ניר, 25/11/11 23:31

  • 53.

    כל ספריה הם קינאה בעשירים. במיוחד בספר ''טקסטיל'' (ל''ת)

    בסהכ עוד מזרחית בכיינית מקצועית, 25/11/11 23:27

  • 52.

    בכסף שנשאר לה אפשר לחיות המון שנים, אם לא מתעקשים על צפון תל אביב

    למה לא לגור בפריפריה? או שלא מתאים לכבודה?, 25/11/11 22:13

    איזה מגלומנית ובכיינית מקצועית. אנשים חיים יפה מאוד על הרבה פחות מזה ולא צועקים אכלו לי שתו לי לא נתנו לי.

    ממש מחליא.

  • 51.

    לאט לאט נגמור עם כולכם (ל''ת)

    עוד זבל סמולני אנטי ציוני שעבר זמנו, 25/11/11 21:55

    • תגובה מפחידה ופאשיסטית (ל''ת)

      איזו אלימות, 26/11/11 03:00

    • עוד ימניאק שחי באשליות, לא תגמור ולא נעליים (ל''ת)

      רמי, 26/11/11 10:51

    • אתה ימני טיפש. לך תתחבא בחזרה בחור שלך (ל''ת)

      שמאל-ימן, 26/11/11 11:36

    • מי שהוא זבל מסוכן כאן - זה עתה, 51 (ל''ת)

      שמאלן שפוי, 26/11/11 20:02

  • 50.

    לכל החכמים שמסטלבטים על המיליון וחצי.

    משה, 25/11/11 18:21

    שחכתם שהיתה משכנתא של 800 אלף.

    • זה הנטו שנשאר אחרי המשכנתה

      אורדון, 25/11/11 23:02

      יודעים לקרוא אבל לא מבינים. ישראליות במירעה.

    • למשה: היא מכרה את דירהת במעוז אביב ובכסף שקיבלה

      תמורתה כיסתה את המשכנתא ונשארו לה מיליון וחצי, 25/11/11 23:20

      תקרא שוב את הכתבה.

  • 49.

    נשאר לה רק מיליון וחצי? ואם המצב שלה כ''כ קשה למה היא גרה בצפון ת''א? (ל''ת)

    ממש לא מובן, 25/11/11 17:29

  • 48.

    בתור קוראת, זה מה שיש לי להגיד

    ת.ספרים, 25/11/11 16:18

    אני כבר שנים לא קונה ספרים בישראל.
    ביום שנכנסתי לחנות ספרים בחו''ל נפל לי האסימון.
    כל כך הרבה ספרים.
    כל כך הרבה ספרים שבכלל לא מגיעים לארץ.
    והמחיר? 7 דולר לספר. גם כשהדולר היה בשיאו, זה היה כמה? 28 ש''ח לספר? 35 ש''ח?
    וזה בתקופה שהייתי קונה פה ספרים בארץ גם ב 120 ש''ח.

    אה.. ועוד משהו לגבי ספרים מתורגמים לעברית: לא רק שכבר קרה שקניתי ספרים מתורגמים עם שגיאות של עולה חדש, או סתם שגיאות כתיב. גם צריך לחכות לפחות שנה עד שהם מגיעים לארץ. אם בכלל.

    אז.. אני עם חנויות ספרים ישראליות סיימתי לפני יותר מ 10 שנים. על הדרך, גם סיימתי עם הסופרים הישראלים. ממילא רובם לא משהו.
    קוראת מצויין באנגלית, ואם צריך, גם אלמד סינית בשביל לקרוא.

    לי אין בית. לי אין מליון וחצי ש''ח.
    אם גב' בלום מרוששת, אז מה אני?
    כנראה סתם פועלת שחורה. שפחה.

    סליחה על התגובה הקשה, אבל באמת, כל מה שהגב' בלום צריכה זה עזרה נפשית, התבגרות ולקיחת אחריות.

    • צודקת! (ל''ת)

      איש, 25/11/11 17:40

    • 48, קשקשנית. בטח את קוראת של דניאל סטיל (ל''ת)

      XXX, 25/11/11 19:56

      • ומי אמר שזה רע?

        חי, 26/11/11 07:02

        מי אתה שטישפות ?

        • לך תלמד לכתוב עברית לפני שאתה מעיר משהו

          גם אני חי, 26/11/11 11:38

          מה זה 'טישפות'? איזה טפשות זו?

      • לזה שכתב ''קשקשנית'': טרול? או מגיב בתשלום?

        ת.ספרים, 26/11/11 13:54

        מקווה שזו האפשרות הראשונה, כי אם לא, אז טיפש מי שמשלם לך.
        כאילו שהתגובה שלך תגרום לי עכשיו לרוץ ולקנות ספרים במחיר מופקע.

        נ.ב.
        דווקא ספרים של דניאל סטיל עוד לא קראתי.

        • ת. ספרים : טפשה או דמגוגית. או שניהם (ל''ת)

          וילאם, 27/11/11 20:27

    • אז ניתן לקנות ספר בלא יותר מ-7 דולר (ל''ת)

      קונה רק ספרות מתורגמת לאחר תום הרעש הפרסומי, 26/11/11 07:38

      • לא רק שניתן, אלא שהמחיר הזה לא השתנה מאז שנת 1999 (ל''ת)

        ., 26/11/11 13:55

    • נכון.

      יאיר, 27/11/11 16:24

      הספרות הישראלית מאוד רדודה.אין סופרים ישראלים טובים.גם התירגומים אכן לא טובים. ולראיה טעויות התירגום בספרי ''האסופית'' שיצאו לפני כמה חודשים.

      אכן,מסכים איתך בכל דבר ועניין.

  • 47.

    איזה מעייפת... שתלך לעבוד. (ל''ת)

    פיהוק, 25/11/11 16:02

  • 46.

    מיליון וחצי? הנה עסק עבור הסופרת:

    כלכלן, 25/11/11 15:08

    היא תתן לי את מיליון וחצי הש''ח שלה, ואני אדאג לה לפנסיה בגובה המשכורת הממוצעת במשק לשלושים השנים הבאות. איך זה?
    בהשקעה פשוטה של הכסף עוד ישאר לי עודף ורווח.
    צריך רק מחשבון כיס כדי להיווכח שזה נכון.

    • שכחת לקחת בחשבון שכר דירה בשכונת תל ברוך (ל''ת)

      יותר ממשכורת ממוצעת, 25/11/11 18:33

  • 45.

    ברוך שלא עשני סופר עברי. (ל''ת)

    החי בחו''ל, 25/11/11 14:59

    • ואני ברוכים יותר, אחרת היה לנו פה עוד קוטר, שחושב שאנחנו חייבים לממן (ל''ת)

      את אורח החיים הפזרני שלו. באמת ברוכים אנו., 26/11/11 01:41

  • 44.

    זו סופרת גדולה ואיכותית כול כך. התגובות של ''העם'' אופייניות וצפויות:

    בלי קשר לכסף, 25/11/11 14:46

    הסופרים הבינונים המתאימים את עצמם לטעם הקיטשי כמו ע. עוז, מ. שלן וכול השאר, נחשבים עילויים בעיני ''העם''.

    • אויש, תנוח. הבנו שאתה חושב שהיא נזר הבריאה רק בגלל שבקושי יש לה קוראים

      זה כנראה הקריטריון שלך לגאון ספרותי..., 25/11/11 23:40

      קריטריון מטופש, אבל ניחא, לפחות אתה מרגיש שטעמך נעלה על זה של ''העם''.
      כל אדם נחות צריך לחשוב שהוא נעלה על מישהו.

    • שטויות

      ענת, 26/11/11 01:43

      שטויות!

    • לא גדולה ולא איכותית. (ל''ת)

      תרבותניק, 26/11/11 20:04

  • 43.

    גולדן, קשה להאמין שלא הבחנת שיש בעייה במצבה הנפשי של הגברת..... (ל''ת)

    בלי קשר למצבה הכלכלי... שהמשפחה תפנה אותה לטיפול, 25/11/11 14:31

  • 42.

    לתאר אותה כסופרת הישראלית הגדולה ביותר כיום זן בדיחה ועזות מצח!!!

    רונית מטלון או רות אלמוג מכניסות אותה בכיס הקטן, 25/11/11 14:27

    קסטל בלום היא סופרת לא קומוניקטיבית, הזויה, הכתיבה הרזב מעידה בעיני דווקא על עילגות ולא על רמה גבוהה. שקסטל בלום תנהל את כספה ותחיה באופן קצת יותר ''רזה'', בבקשה ושלא תבלבל לנו את המוח. המדינה לא צריכה לפרנס או לממן סופרת כושלת.

    • דברים כדורבנות! (ל''ת)

      ברוס, 26/11/11 01:44

  • 41.

    עד מתי חוסר האחריות......של העיתונאים

    חנה, 25/11/11 14:26

    גלוי לעין שהמרואינת נמצאת במצב קשה, לא קוהרנטי, מבולבל. במצב כזה אחריות העיתונאי להניח, לזוז הצידה. אבל הוא והעיתון בחרו אחרת.... באמת ראיון עצוב. מקווה שלא תתרסק יותר מלראות את עצמה מרוחה בעיתוןֿ בלי הגנות. זה חוסר כבוד אמיתי.

  • 40.

    נשמעת קצת מעורערת... (ל''ת)

    א. מירושלים, 25/11/11 14:24

  • 39.

    את מיליונרית - מספיק לבכות, ולהתחיל לעשות

    אינצי, 25/11/11 14:15

    מעכשיו תהיי את המוציאה לאור של ספרייך כמו רם אורן.
    השלב הראשון: לקחת מנהל עסקי.
    השלב השני: הקמת אתר מסחרי.
    השלב השלישי: הדפסת הספר על חשבונך.
    השלב הרביעי: פרסום ושיווק.
    שלב חמישי: תרגום הספר לאנגלית.
    שלב שישי: מציאת סוכן ספרותי בחו''ל.
    שלב שביעי: חתימה עם הוצאת ספרים בחו''ל.
    יש לך מספיק כסף בשביל התהליך הזה, להערכתי סדר גודל של עשרות אלפי שקלים. אבל... את תרוויחי פי כמה, וכבר מהספר הראשון אם יהיה לרב מכר.

    • הבעיה העיקרית היא שהיא לא סופרת מי יודע מה (ל''ת)

      בכל הספרים שלה היא הוציאה את מררתה על עשירים ממנה, 25/11/11 23:24

  • 38.

    פעם אמרו על זה שיכלו לעבוד במקצועות פרו'וקטיביים !!!

    למי שאין כסף שלא יגור במרכז ת''א- לי יש ואני רחוק, 25/11/11 14:03

    פרזיטולוגיה טיפוסית של קשקשנים ועצלנים.
    אולי באמת בעיות נפשיות כמו שמישהו כאן העלה דעה כזו?

  • 37.

    למה הכתבה הזאת מבאסת?

    א, 25/11/11 13:57

    כי היא מסיטה את הדיון מהמצב הנוראי באמת של סופרים בימינו למצב הנפשי המוטל בספק של אורלי קסטל בלום.
    אני לא מבינה למה היא מטיחה האשמות גם בהוצאה לאור שלה כשגם המצב של עם עובד הוא כל-כך גרוע.
    המצב של כולם גרוע. אנחנו לא אמורים לקבל את זה. ההתרשלות כאן היא של רונית קז שאיפשרה לזמורה ביתן ליצור שותפות עם צומת ספרים ובכך הרסה, פשוט הרסה, את ענף הספרים כולו.
    מישהו שם צריך להתעשת ולפרק את השותפות ההרסנית הזאת. זה הכל.

  • 36.

    קשיי פרנסה במדינת ישראל לסופר, עובד סוציאלי, שוטר או שיווק

    להתפרנס מהמקצוע, 25/11/11 13:37

    כל מה שעולה מהראיון שאורלי, כמו רובינו רוצה לחיות ולא לשרוד. רובינו רוכשים מקצוע ומגיעים מהר מאוד לגיל או למצב שמהמקצוע שרכשנו איננו יכולים להתפרנס בכבוד.
    לא משנה במה אתה מיומן- המקצוע נחלק לבכירים המקורבים הנהנים משכר גבוה ואלו שעובדים באמת- שכר מינימום או עוד קצת.
    אנשים שואפים לחיות ולא רק לשרוד וכיום- באמת צריך למצות כל עוד ניתן ואחכ למות. כי ממילא, השרדות זה מוות מביש ובטוח מדכא

    • מישהו ביקש ממנה להיות סופרת?

      שאול, 26/11/11 23:04

      בארץ חיים כ-7 מיליון איש. הערבים, החרדים והעולים הם לא קהל היעד של סופר עברי מצוי. כך שקסטל בלום יכולה להתנחם ב-2 מיליון קוראים פוטנציאליים, לכל היותר. מציעים לה הכנסה נוספת בתור מרצה, אבל ''זה חוסם את הכתיבה'', כהגרדתה. בקיצור, לא המדינה אשמה, אלא הפכיכיאטרים שלא טיפלו מספיק בגברת הסופרת המהוללת.

  • 35.

    קראתי את הראיון המלא. הסופרת הזו מנותקת מהמציאות לחלוטין

    דורון, 25/11/11 13:26

    היא לא רעבה ללחם, היא שוכרת בית ב 7500 ש''ח לחודש (ומי יודע כמה משלמת ארנונה על בית פרטי), מזמינה אוכל מוכן, - וכנראה הסתבכה כספית בעבר. זה לא פשע, אך גם אין שום סיבה שהמדינה תחלץ אותה מהסתבכותה. כשהיה לו יותר היא התחלקה בזה עם מישהו???

    צריך להיות מנותק מהמציאות כדי להעלות דרישות כמו שלה. והיא מציגה הצגה כאילו היא הולכת להתאבד או משהו. המחשב הפך את מלאכת הכתיבה והוצאת ספר לקלה מאד, כאשר בעבר רק מעטים יכלו להתמודד עם כתיבה ספרותית. וגב' קסטל בלום, שרואה עצהמ כסופרת, עוד זקוקה לעורך ספרותי? שיתקן תה את העברית או משהו? או את התחביר? אז איך היא בכלל סופרת??

    • איך אתה מעיז לדבר ככה. שמוק אידיוט

      אבי, 25/11/11 17:21

      זו סופרת גדולה שכל מילה שלה שווה מיליון. אני מכיר אותה אישית. תסתום את הפה אידיוט

      • זה שאת מכירה אותך

        אחת, 25/11/11 20:26

        לא נותן לך זכות להתבטא בכזו וולגריות.
        אם היא סופרת גדולה?... מממ... קראתי משהו שלה, ואני לא כל כך בטוחה, אך זו בכלל לא הנקודה! האישה, כפי שהיא משתקפת מהריאיון עימה, לא ממש מאוזנת, וזקוקה לטיפול, וגם הטענות שהיא מעלה, איך לאמר, קצת הזויות....
        היא חיה ברמת חיים מאוד גבוה, שאינה הולמת את הכנסותיה, ואין סיבה, שהמדינה, מחשבון משלם המיסים, תממן את אורח חייה הראוותני, חשובה ככל שתהייה!
        ישנם אמנים מצויינים בארצינו, שרעבים ללחם, ולא במובן המטאפורי...
        שהכנסתם אינה מגיעה למחצית מהסכום אותו מוציאה הגברת הנכבדה על שכר דירה!
        אם את אכן מכירה אותה אישית וחפצה בטובתה - תעשי עימה חסד, וקחי אותה לטיפול, או לפחות תעזרי לה לראות שאפשר לחיות טוב וליצור עם פחות כסף...
        בהצלחה!

      • שמי שמכנה אחרים בלקסיקון שלך מעיד רק על עצמו שהוא שמוק אידיוט

        חכם מה הוא אומר, 26/11/11 11:43

        א.ק-ב סופרת בינונית לגמרי . גם אם אתה מכיר אותה אישית. ואם אתה מכיר אותה אישית תמליץ לה על פסיכיאטור מעולה ויועץ כלכלי הגון

      • אם אתה אחד ממעריציה - לא פלא שהיא במצב אומלל. (ל''ת)

        דורון, 26/11/11 15:56

      • אתעלם מגסותך הברורה, אם אתה מכיר אותה אולי תצליח להחזיר אותה לשפיות (ל''ת)

        דורון, 26/11/11 16:11

    • יתכן שיש לה חלק בהתמוטטות הכלכלית שלה אבל היא סופרת ענקית

      נדב, 26/11/11 00:17

      יחידה בדורה ואם כל התמלוגים שלה זה כמה מאות שקלים אז זו קטסטרופה.

      • אם היא סופרת כה ענקית ויחידה בדורה, איך זה שהספרים שלה פשוט לא מוכרים? (ל''ת)

        סופרים ענקיים מוכרים גם מוכרים., 26/11/11 10:00

  • 34.

    הסבך הספרותי ייפתר אם תפעילי פחות בוילר ותקני במבצעים

    ערס פואטי, 25/11/11 13:07

    וכשאת כותבת, תעברי לתאורה ביתית ובאפילוג אל תשכחי לכבות אותה. כי שפה רזה זה חסכון.
    בדיוק כמו הצבר הממוצע בן ה30-40 שממנף את עצמו על חשבון התרבות, ומתעסק בשטויות כמו לפרנס את ילדיו. כמה ברברי.

    • טואאאוב (ל''ת)

      טואאוב, 26/11/11 02:54

  • 33.

    מסכנה

    שיר, 25/11/11 13:03

    כואב לי הלב עליה

  • 32.

    היא צריכה אמרגן כלכלי ולא רק ספרותי.זה היה משפר את תלאותיה

    זהבה, 25/11/11 13:02

    אבל היא כנראה שואבת גם תעצומות כתיבה ונושאים מתוך המצוקה הזו שהיא כופה על עצמה.
    לא נשמע לי שמצבה באמת רע כלכלית.דירה בתל אביב מאפשרת למשל לעבור לדירה צנועה בצפון ולקיים רמת חיים סבירה בהמשך.

    זו קצת בכיה מיותרת והזויה אפילו.

    בלי שום קשר לכך שיש לשפר את התשואה שסופרים מקבלים על כתיבתם.ובכלל אמנים ולא רק סופרים.
    אבל נראה לי שהצרה איתה היא באמת פרטית לגמרי ותלויה בעיקר בהיותה מאד לא מעשית וכנראה גם בזבזנית מאד.

  • 31.

    להקים קרן למען דפני ליף ואורלי-קסטל-בלום

    פעילות שכונות המצוקה, 25/11/11 12:55

    שמנסות בכל כוחן לשרוד בשכונות העוני כפר-שמריהו ותל-ברוך, ומבקשות הבנה.
    הגיע הזמן שהמדינה על מאבטחיה, מנקיה, קופאיותיה, מוריה, שרברביה, נהגיה ומובטליה, תממן את חייהן המורכבים ואת צרכיהן הנפשיים-רוחניים-כלכליים.
    למען עתיד ילדינו, נוציא את הלחם מפיהם וניתן להן. ושיהיה אורגני עם קצח ושיפון.

    • התגלגלתי מצחוק. (ל''ת)

      דורון, 26/11/11 15:59

    • בבקשה לדאוג לכך שהלחם יהיה נטול גלוטן (ל''ת)

      תודה מראש, 27/11/11 01:33

    • תגובה מעולה! (ל''ת)

      מלי, 27/11/11 16:58

  • 30.

    עשיתי פעולת חילוק פשוטה של מליון וחצי לשבע- רק בזבזנית חיה מ 214 אלף ש

    כנראה חיה כמו מלכה, 25/11/11 12:30

    214000 שקל לשנה לאדם אחד או שניים זה הון!!! על מה את מבזבזת כסף???.

    • אל תשכחי: היא חייבת לגור בתל ברוך צפון ב-7500 שח לחודש (ל''ת)

      היא לא יכולה לחיות כמוני, בסלאמס מתפורר ומכוער., 25/11/11 23:30

  • 29.

    סופרת או סתם אשה גועלית

    דן, 25/11/11 12:21

    בכיינות לשמה; יש לה מליון וחצי שקלים בצד, הכנסה כלשהי מספריה, קרוב לוודאי מעל השכר הממוצע במשק, בעל-גרוש שמתחזק את הילדים והיא עוד מייללת!! ובכלל, איך בן אדם רגיל, לא בעל עסק נכנס לחובות של מעל מיליון שקל? קרב לוודאי מבולמוס צרכני דוחה ומגעיל.

  • 28.

    אם תגורי בפ''ת ולא בצפון ת''א, תוכלי לחיות באופן סביר ביותר עוד 15 שנה.

    אזרח המדינה, 25/11/11 12:16

    בנוסף לכך, לא יקרה לך שום דבר רע אם תואילי גם לעבוד במקביל לכתיבה. חצי משרה ליד כקופאית בסופר או בשרות לקוחות מכל סוג תשפר מאד את יכולת ההישרדות הפיסית והמנטלית שלך.

  • 27.

    מה הבעיה להסתדר עם מיליון וחצי ש''ח?

    גיא, 25/11/11 12:12

    רק התשואה הריאלית שהיא יכולה לקבל על ההשקעה היא נגיד 2% - או בערך 2.5 אש''ח בחודש. אם היא תוציא פי 3 - 7.5 אש''ח בחודש, ותאכל את החסכונות שלה, הסכום יספיק לה לכמה עשרות שנים (=לכל החיים).

    והיא תמיד יכולה לעבוד...ניקיון, נהגת מונית, שירות טלפוני של הוט, סלקום וכד'..

  • 26.

    אלה ''אנשי הרוח'' שלנו החותמים על עצומות נגדנו ולמען האויב ... (ל''ת)

    מתבייש בהם, 25/11/11 12:06

  • 25.

    אורלי איפה שאני גר כול האנשים כאלה כול הזמן וכול היום (ל''ת)

    שמוליק, 25/11/11 11:33

  • 24.

    נשמעת ממש מעורערת, בלי קשר למצבה הכספי... רצוי להפנות לטיפול... (ל''ת)

    ובעיקר להנחות אותה איך להתנהל כספית., 25/11/11 11:17

  • 23.

    קצרה בכסף

    קוראת, 25/11/11 11:11

    תקציבי סכום לפסיכיאטר. לפי מה שכתוב את זקוקה לרופא ומהר. אם לא עבורך,אז עבור אימך וילדיך.

  • 22.

    לא ענייה- חצופנ בכיינית ובזבזנית!!!

    אני חיה נהדר מ 5,500 בחודש ואין לי שקל חוב !!!!, 25/11/11 11:10

    לגברת יש מליון וחצי בבנק, תדאג גם להכנסה שוטפת חודשית של כמה אלפים מהרצאות, הוראה, עבודה משרדית... אפילו נכים עובדים ומשתכרים אז היא לא יכולה?
    בנוסף לזה - שתדאג שהחוזה שלה עם המשו''ל יהיה הוגן. רק המו''לים אשמים ולא רשתות הספרים. אם היתה מספיק מטומטמת כדי לחתום על חוזה לפיו המ''ל מדלם לה פחות מ 15-20 ש''ח על כל עותק, היא היתה במצב טוב יותר. אבל המו''לים בארץ חזירים.

  • 21.

    ניסיון מקומם להשפיע על פרס ספיר.... די כבר ! (ל''ת)

    ד., 25/11/11 11:08

    • ד., זה דווקא נחמד

      פיני, 26/11/11 11:46

      איך פרס הלוטו לא מצליח לנער מעליו את אבק השערוריות. אם הוא לא מייצר אותן לבד, כמו שהפך למסורת מאז נוסד, באים גולדן רטריוור וקסטל-כלום ומדביקים לו שערוריה עוד לפני ההגרלה

    • גם השנה, כמו כל שנה, תהיה שערוריה בפרס מפעל הפיס

      רב תכליתי, 26/11/11 16:02

      מסורת, מסורת, מסורת, איייייה

  • 20.

    זה כל כך פסה לחשוב שאם אתה לא קוהרנטי ולא מובן, אתה חכם

    מישהי, 25/11/11 11:05

    לא נמאס לה לנסות לצאת מגניבה וקולית או חכמה עם הדיבור העאלק לא מובן וחידתי ומתוחכם שלה? אני לא סובלת את זה בספרים שלה ואני לא סובלת את זה בדיבור שלה. נראה לי הצגה אחת גדולה ואני לא מאמינה לזה. יש גם משהו שעובר לי כדקדנטי ולא ישר בה. משום מה יש לי הרגשה שהיא יכולה לדבר טוב מאוד כמו בן אדם נורמלי, אבל חושבת שזה עושה אותה לנורא מיוחדת וחכמה להשפריץ משפטים שלא קשורים זה לזה ולהיות מאוד ''אסוציאטיבית''.

    • כל הכבוד לך על האבחנה המדוייקת. גם אני חשה בכך.

      עובדת על כולם בעיניים ומשחקת אותה לא מאוזנת., 25/11/11 23:35

      החשבון בנק שלה מאוד מאוזן. חבל שיש הרבה אנשים שנופלים בפח שהיא טומנת להם עם הדיבור הכאילו לא קוהרנטי/ברור.
      אולי היא רוצה גם לסחוט נכות ביטוח לאומי והיא תקבל עוד 2000 שח בחודש.
      אני קולטת אדם לא ישר, לא הגון, שהצליח במשך שנים לעבוד על כולם ולקבל כספים במקום ללכת לעבוד.

    • בדיוק התחושה שלי. (ל''ת)

      לגמרי, 26/11/11 02:51

  • 19.

    עניה עם מליון וחצי,

    ד, 25/11/11 10:58

    כמה עלוב, בא לבכות,
    מצב המדינה הוא זה שאנשים עם מליון וחצי נקראים עניים בעוד ישנם עניים אמיתיים שלא מקבלים יחס משום שהם לא רמי העם, סופרים משוררים וכן הלאה.

    עם מליון וחצי אפשר להשכיר דירת חדר וחצי ולחיות מ-5,000 שקל בחודש כמעט 30 שנה,
    או שאפשר לחיות מ-17.500 שקל בחודש 7 שנים,
    בקיצור, על התמלוגים לספרים אין מה לומר,
    אולי היא לא מוכרת מספיק ספרים,
    על העניין הכספי, באמת, איזה אגואיזם,
    שתמצא עבודה או שתלך לאיבוד.

  • 18.

    בקיצור, עוד מליאנית שחיה על חשבוננו בשכונת יוקרה (ל''ת)

    גם אני נאנסתי באוסלו, 25/11/11 10:56

  • 17.

    מיליון וחצי שקלים??! כתבתי תגובה אמפתית לכתבה מקוצרת שפורסמה השבוע

    אבל עכשיו אין לי שום אמפתיה., 25/11/11 10:49

    אני מרגישה מרומה. האמת שבאמת חשבתי שיש ממש בדבריה של אורלי קסטל בלום כשקראתי את הקיצור של הכתבה שפירסמתם לפני כמה ימים ואף כתבתי תגובה אוהדת. אבל עם כל הכבוד, כשהתחלתי לקרוא את הכתבה הזאת וראיתי שיש לסופרת הנכבדה מיליון וחצי שקלים בבנק כרגע, וזה גורם לה לחשוב מחשבות נוגות ואובדניות על מה יהיה עוד כמה שנים, חטפתי קריזה.
    אני לא אפרט כאן בדיוק את מצבי, רק אומר שאין לי מליון וחצי בבנק. אני לא צעירה. יש לי הרבה פחות ממיליון וחצי בתוכנית הפנסיה. אני עובדת בשביל שכר שגבוה אך במעט משכר המינימום, אבל מקווה שאם אצליח להמשיך לעבוד עד הפנסיה אוכל לשרוד.
    אורלי קסטל בלום פשוט תתביישי לך!
    תשימי חלק מהכסף בתוכניות חיסכון לטווח ארוך, תתפרנסי אם לא מעבודה של אנשים ''רגילים'' אז מאפשרויות רבות שיש לסופרים - הרצאות, ימי עיון, סדנאות וכ''ו.
    יש המון אנשים שהיו מתים שיהיה להם רק חצי מיליון בבנק.
    את פרזיטית רצינית אם מיליון וחצי שקלים בבנק נראים לך סיבה טובה להתאבד.
    מה היה מספק אותך - 10 מיליון בבנק?
    פשוט מגעיל.

    • צודקת-צודקת!!!

      דבי, 26/11/11 01:53

      אני נלחמת על פרנסתי, אין דירה ואין כלל כסף בבנק-אני חיה מאוברדרפט ועובדת כמו חמור. אשה חצופה שאין כדוגמתה!!!

    • מסכימה איתך לגמרי

      רונה, 26/11/11 02:49

      וקשה לי להאמין שאני מגיבה כאן.

      אני המומה מהכתבה ומהבכיינות המתנשאת לדעתי.

  • 16.

    שתנסה להתברך, אני התעשרתי, אחרי שהתברכתי,חינם!על ידי הקבליסטית יפה כהן

    נילי, 25/11/11 10:45

    כנראה שאתם צוחקים, אני ממש, אבל ממש מתכוונת ברצינות.
    גם אני הייתי במצב קשה יחסית, והיום
    אני באמת לא מילירדרית, אבל בהחלט מאוד מרויחה, ואני זוקפת זאת בתודה, לברכה שקיבלתי מהקבליסטית יפה כהן.
    לכן אני מציעה לך לכי כמוני,להתברך אצלה חינם.
    אולי גם לך הברכה והעצה שלה תעזור.
    הסיפור שלי כשהעסק שלי היה קטן, ובצרות, והסחורה היתה תקועה, חברה המליצה לי לנסוע לבני ברק לרחוב אבני נזר, לבית הקבליסטית ''לאהבה ועושר'' לקבל ברכה חינם! ממנה, חשבתי שאם זה לא יעזור, זה בטח לא יזיק. הייתי אצלה, היא ברכה אותי, יעצה קצת, והתפללה עליי. וכמה ימים אחרי זה, פתאום הגיעו קונים לסחורה, במחיר מדהים, שוב בקשתי ממנה ברכה, והם חזרו והזמינו שוב ושוב סחורה בכמות גדולה. אחרי זה התרחבתי ופתחתי בברכתה בקניון בעיר קרובה עוד סניף, והיום כבר יש לי שלש סניפים, ואני מרויחה ממש טוב. איזה כייף לי היום לא רק בגלל העושר, אלא לא פחות בזכות האושר והרוגע הנפשי שהגעתי אליו, בזכות עצותיה וברכותיה.

    • תגובה פרסומית (ל''ת)

      זהירות, 26/11/11 15:12

    • נראה לי פיתרון מצויין לגב' קסטל. רק שלא ידרשו ממנה לשלם עבור הברכה. (ל''ת)

      דורון, 26/11/11 16:06

      • היתי אצלה, היא לא דרשה שום תשלום, ומאוד עזרה לי. (ל''ת)

        סיון, 27/11/11 14:16

  • 15.

    לכמעט חצי מהישראלים אין גם שנה בבנק

    תגלית ספרותית:, 25/11/11 10:43

    וחובותיהם ומשכנתאותיהם גדולים בממוצע פי עשרה מחסכונותיהם. אבל הם איכשהו מסתדרים וממשיכים כל שנה לשנה הבאה.
    אפשר לכתוב על זה ספר. אבל זה בסה''כ החיים. וזה יהיה סתם משעמם.

  • 14.

    ואם היא הייתה מסגר, אינסלטור, פועל ניקיון... על מה

    מעריב לא מפרסמים את תגובתי באופן קבוע, 25/11/11 10:35

    היא בוכה? היא רואה 7 שנים קדימה. אני לא גומר ת'חודש.
    שתלך לעבוד המסכנה. היא אשה כשרונית בטוח תמצא משהו.

  • 13.

    שתלך לעבוד! בושה להיות חייב לא בושה לעבוד.

    צפורה, 25/11/11 10:33

    אפשר גם לשטוף רצפות, או כל עבודה אחרת ולא לחיות ע''ח אחרים.

  • 12.

    שתעבור לדימונה ותעבוד בניקיון, די לבכיינות! (ל''ת)

    רוסייה פי מאה יותר משכילה ממנה, 25/11/11 10:30

  • 11.

    בחיי שאני לא מבין את הטענות האלה, וניסיתי מאוד

    דוד, 25/11/11 10:28

    מיליון וחצי ש''ח זה לא סכום שאני חולם שאי פעם יהיה לי במזומן. ואם יהיה לי סכום כזה, אני בספק אם אני ארגיש ממורמר. אורלי קסטל בלום (אק''ב מעכשיו) היא אישיות מוערכת בתחום הספרות. היא יכולה להעביר סדנאות, מפגשי אמן, לכתוב ביקורות ספרים, לערוך ספרים, אולי אפילו לתרגם. נשמע כאילו מה שהיא צריכה זה לא עוד כסף אלא סוכן טוב שיעזור לה להתמקד במה שהיא טובה ולמצות את הכישורים שלה. ודרך אגב, קראתי את ''חיי חורף'', זה ספר שהוא שיא הבינוניות. כתיבה רהוטה שלא מכסה על זה שהעלילה שם לא קיימת כמעט. יש שם שוב את הכתיבה חסרת הפואנטה שהולידה גם את אתגר קרת אחריה (ודווקא נראה שהוא חי טוב), אבל את הז'אנר הזה מיציתי בגיל 17.

    • היא יכולה, אבל היא עצלנית. למה לעבוד אם אפשר לקבל עזרה

      מיעל דיין? ומעוד אנשים טובים ותמימים כמוה., 25/11/11 23:39

      שי גולדן - WTF? הכריחו אותך? מה , אתה כזה תמים?

  • 10.

    כואב לשמוע את סיפורה - סיפור הספרות בארץ, אך

    דניאל ק., 25/11/11 10:26

    גם אם היא צודקת בטענותיה, והיא צודקת, אינני בטוח שלבעיותיה הכלכליות יש קשר הדוק להיותה סופרת.
    ראשית - מיליון וחצי שקלים? זה הרבה יותר משיש לרוב הסופרים הלא-קאנוניים בארץ.
    שנית היא נשמעת קצת מעורפלת, וייתכן שזה עצמו גרם לה לנהל את הפיננסים שלה בצורה מרחפת.
    וחוצמזה לא נאה ולא יאה ממש לפני ההכרזה על פרס ספיר, לעשות לה לובינג כזה.
    מישהו רוצה להמר כעת מי יזכה בפרס ספיר? האם למתמודדים האחרים יש סיכוי נגדה אחרי ראיון כזה?

    • צודק מאה אחוז ! (ל''ת)

      Miriyam Zeevi, 27/11/11 09:32

  • 9.

    עם בית בשכונת יוקרה + 1.5M בבנק - מגוחך להתלונן. (ל''ת)

    אזרח-1, 25/11/11 10:23

  • 8.

    ממש רחמנות,

    חיים, 25/11/11 10:22

    עם הכסף הזה היא יכולה לגור בקריית שמונה, צפת, כרמיאל, מצפה רמון, דימונה ואפילו רחמנא ליצלן בערד כמו עמוס עוז.
    שתפסיק לבכות ותקח את עמצה בידים.

  • 7.

    סופרת אנטי ציונית, פרו- פלשתינאית. מדוע שנתמוך בה?

    יעל, 25/11/11 10:15

    אורלי קסטל-בלום, עם כל הכבוד להיותה סופרת בעלת שיעור קומה, היא אנטי ציונית, פרו- פלשתינאית.
    היא חתומה על מספר עצומות פוסט-ציוניות של השמאל הקיצוני, שמטיפות נגד המדינה ונגד הציונות.

    מדוע שנתמוך בה?
    גם נועם חומסקי, למשל, הוא ''ענק מדעי ורוחני''. אין על כך וויכוח. אבל הוא אויב קשה של הציונות ומדינת ישראל. אז אנחנו אמורים לתמוך בו כלכלית?

    • אף אחד לא יזכור את ספריה עוד 20 שנה. (ל''ת)

      מוכשרת אבל בצורה מוגבלת., 25/11/11 11:10

  • 6.

    חצי מיליון דולר בכיס, ענייה

    כסל, 25/11/11 10:12

    בראיון היא מספרת שלחר שמכרה את דירתה והשיבה מיליון שקלים לנושיה (קרי: בנקים למשכנאות), נותרו בידיה מיליון שקלים וחצי, שזה, לפי שי גולדן, תואם את הקביעה ''אין לך גרוש על התחת'' (ציטוט).

    אני תוהה היכן על פני כדור הארץ סכום של כמעט חצי מיליון דולר נחשב למצוקה ועוני.

    עשרה עמודים של חזרה על אותן שאלות מצד גולדן ואותן תשובות של קסטל בלום.

    ושוב אותם שטיקים של קסטל בלום, עם אותן אמירות יענו פרובוקטיביות ואותה אישיות גבולית. פשוט שטויות. העיקר תקבל 150,000 שקל ממפעל הפיס, ותוכל להמשיך להתפרע.

    האישה מיליונרית, והכתיבה שלה היא חזרה על אותה dogma במשך מעל לשני עשורים.

    גולדן הוא גרופי, טינאייג'ר מתלהב.

  • 5.

    ראיתי אותה בטלויזיה שלשום-לא נראית כל כך בריאה נפשית.

    למי יש מיליון וחצי בבנק?מה היא בוכה?, 25/11/11 10:12

    השמיצה את דוד גרוסמן וצרויה שלו.על מה היא בוכה בדיוק?במיליון וחצי שיושקעו בצורה טובה היא יכולה לחיות לא רע עוד שנים רבות. אם רק תוותר על מגורים בצפון תל-אביב ותחיה בדירה סבירה בפריפריה של תל-אביב.חוץ מזה- מה כל הכתבות שמנסות לעורר רחמים עליה? מישהו מנסה להשפיע על ועדת פרס ספיר? בושה וחרפה.

    • ועדת פרס ספיר

      דוד, 26/11/11 07:24

      וזה באמת מגעיל

  • 4.

    צורת הכתיבה והניסוחים משפילים עוד יותר את הסופרת ויוצרים לה דימוי של.

    nira, 25/11/11 10:04

    מעורערת בנפשה.

  • 3.

    מצב האומה מבעד למצב האישי

    צבי גורן, 25/11/11 09:41

    ראיון מרתק של שי גולדן בטעם של פעם בעיתונות שנותן למרואיינת לדבר בלי לדחוף את עצמו. וכשהמרואיינת היא אורלי קסטל-בלום כדאי מאוד להקשיב. היא מדברת עלינו.

    • בירנית, אולי תניחי לנו? (ל''ת)

      גם אני נאנסתי באוסלו, אפילו פעמיים, 25/11/11 10:57

    • היא ודאי לא מדברת עלי או על שכמותי!

      עניה, 26/11/11 01:59

      אין לי דירה ולא 10.000 ש''ח בבנק! אורלי קסטל בלום היא סופרת בינונית ומטה שההערכה כליה התנפחה מעל ומעבר לכל פרופורציה! ראיון מגוחך!

  • 2.

    האשה נשמעת דמנטטיבית חלוטין :( (ל''ת)

    ראיון עצוב, 25/11/11 09:26

  • 1.

    אין קשר בין מצבה הכלכלי להיותה סופרת

    שלי, 25/11/11 09:08

    עם כל הכבוד לאורלי קסטל בלום הקישור שהיא עושה בין היותה סופרת למצבה הכלכלי הוא פתטי.
    היא עצמה מודה שחיה למעשה מעל ליכולתה הכלכלית,גם היום היא גרה בבית בתל ברוך,לא בדיוק שכונה ממוצעת,היא גרושה וודאי שגם בעלה תומך בבנותיה,והתבכיינות על אמא שלה אפילו לא טובה לסיפור קצר.המדינה צריכה לסייע לסופרים,אך השיווק שלמצבה הכלכלי של בלום לא מסייע למאבק הצודק לתמיכה בסופרים.