• 45.

    הטוקבקיסטים כאן מחזירים לי תקווה

    איריס, 25/03/13 12:56

    למרות ביקורתו השטחית וחסר המודעות לחלוטין של שניצר, הטוקבקיסטים כאן החזירו לי את התקווה שעדיין יש כאן אנשים משכילים ומעמיקים שחשוב להעמיד דברים על דיוקם, ולא רק אנשים שמתיימרים להיות כאלה.

    IP: 46.116.228.15 דווח על תגובה זו

  • 44.

    צודק בכל מילה. מהמשעשמים ביותר שנעשו בכל הזמנים (ל''ת)

    קולנוען, 07/10/12 16:02


    IP: 84.229.100.241 דווח על תגובה זו

  • 43.

    קנאה (ל''ת)

    מה???, 17/05/12 10:49


    IP: 89.139.166.146 דווח על תגובה זו

  • 42.

    שתי כוכבים- זה לא חוצפה?

    נתן, 04/02/12 23:13

    אגב, לא בטוח שסידר בכלל יודע מי זה אפרים קישון. הוא בסך הכל אדם צעיר וכישרוני מאוד.
    אני בטוח שסאטירה של שנות השישים לא מדברת עליו.

    IP: 85.65.67.71 דווח על תגובה זו

  • 41.

    המבקר הנכבד הוכיח סופית שאינו מבין שום דבר בקולנוע

    לא חשוב, 29/01/12 22:11

    המדובר בסרט גאוני, הסרט הישראלי הטוב ביותר שנעשה אי פעם, שרק אדם הלוקה בעיוורון תרבותי מוחלט ובטעם אישי קלוקל, מסוגל לכתוב עליו ביקורת שכזו. ביקורת זו מגוחכת בניסיונה הפתטי להיות מרושעת למול הישג אמנותי חשוב.

    IP: 85.65.220.89 דווח על תגובה זו

    • נכון מאד! (ל''ת)

      גלי, 16/03/12 00:21


      IP: 31.154.143.68 דווח על תגובה זו

  • 40.

    קשה לאמר מילת תודה-לגמוז

    קולומבוס, 29/01/12 12:49

    בזכות מבקר ידוע בשם גמזו נקבע המונח לגמוז
    מבקרים שמעולם לא יצרו ,עושים שימוש קל, קל מידי בזכות שהעיתונות העניקה להם ,קרי לבקר .
    קשה במחוזותינו לשבח לאמר תודה או סתם כל הכבוד,תודה לאל טוב שבמחוזות רחוקים מאיתנו הבקיאים באומנות הקולנוע לא פחות , לא מקשיבים להד העיתונות המקומית.
    ראיתי את הסרט ,הוא אחד מהמשובחים שהופק בארץ ,השימוש המשובח בכל האלמנטים הקולנועים ויותר ,
    כל הכבוד ליוצרי הסרט ,הלולויה

    IP: 91.197.103.1 דווח על תגובה זו

  • 39.

    וואוו, איזו ביקורת גרועה

    יןסף לא סידר, 22/01/12 03:19

    ראיתי כרגע את הסרט. הביקורת פשוט לא לעניין, מספר את הסיפור כולל ספוילרים ואז קוטל בצורה מוזרה בלי ניסיון קטן להבין מה הולך לו על המסך מול העיניים. חבל,

    IP: 109.150.59.197 דווח על תגובה זו

  • 38.

    מעניין שבזמנו התחרמן המבקר על ניצול חובבני של מצות שילוח הקן בסרט אחר

    פילמייקר - ינואר 2012, 10/01/12 09:49

    רחוק שנות אור מהערת שוליים.
    אבל נראה שהמגזר הדתי מתחיל לאיים על תל אביב השיינקינית שמשוכנעת כי 10 קבין של אמנות נמסרו להנ - ואך לה.
    אומר זאת - הקוד הכמו הירוגליפי הכל כך קשה לפיענוח של קולנוע ישראלי אותנטי ואיכותי - זוכה לפיענוח נהדר ב ''הערת שוליים''.
    הפיענוח החל לפני שנות דור - אך הררי בגוויות של נסיונות כושלים החלו לאיים בגובהם על הר מירון...
    ''הערת שוליים'' איננו תעודת הבגרות של הקולנוע הישראלי - אלא כרטיס הכניסה לפנתיאון של אמנות הקולנוע.

    IP: 212.143.158.40 דווח על תגובה זו

  • 37.

    הסרט מעולה

    יעל, 18/10/11 09:55

    סרט מצויין אם לא הטוב ביותר בין הסרטים הישראלים של השנים האחרונות. ביקורת שמעידה על חוסר הבנה של דקויות ועומק מחשבתי.מאכזב מאוד שזהו דבר המבקר, אולי אפשר להחליף מבקר?

    IP: 80.178.31.15 דווח על תגובה זו

  • 36.

    יוצר מול מבקר

    חזי, 20/09/11 21:26

    הזכירו לי בבקשה, פשוט שכחתי!!!
    איזו יצירה כתב או חיבר מר (ועוד איך מר) שניצר???
    אגב מהי הכשרתו המוסיקלית של הנ''ל ? בארץ ובעולם מתפעלים מן המוסיקה שמר מר שניצר כנראה לא הבין ולא הפנים.
    אגב... גם שוסטקוביץ'פומפוזי???
    ויאללה, מי שמבין בהכל צריך להתחיל ליצור משהו וזה כמובן מה זה מפחיד...

    IP: 109.186.114.125 דווח על תגובה זו

  • 35.

    יוצר מול מבקר

    חזי, 20/09/11 21:19

    הזכירו לי בבקשה, פשוט שכחתי!!!
    איזו יצירה כתב או חיבר מר (ועוד איך מר) שניצר???
    אגב מהי הכשרתו המוסיקלית של הנ''ל ? בארץ ובעולם מתפעלים מן המוסיקה שמר מר שניצר כנראה לא הבין ולא הפנים.
    אגב... גם שוסטקוביץ'פומפוזי???
    ויאללה, מי שמבין בהכל צריך להתחיל ליצור משהו וזה כמובן מה זה מפחיד...

    IP: 109.186.114.125 דווח על תגובה זו

  • 34.

    כנר על הגג לא רלוונטי?!

    אשבל, 26/07/11 12:18

    כנר על הגג הרי עוסק ביחסי אבות ובנים (או בנות), ובשאלה עד כמה אב מוכן להקריב את הקשר עם ילדיו על מזבח העקרונות (שמירה על מסורת, דת, זהות יהודית). והסרט- האם זה לא הנושא המרכזי בו?

    דרך אגב, כל כך בנלי ללכת לכיוון אדיפוס ועקדת יצחק, שבכלל לא נזכרו בסרט, כשרואים משהו על הורים וילדים. התרבות עשירה בהתייחסויות לנושא (אחת הדוגמאות היא כנר על הגג).

    IP: 192.114.23.209 דווח על תגובה זו

    • זאת, ועוד

      דלית, 16/03/12 00:31

      כנר על הגג, עם תפאורת ציטוטי חז''ל (טקסט, שהוא אחד מנושאי הסרט), בוימה במציאות על ידי מיכה לוינסון,שמשחק את גרוסמן, בתוך סצינה דחוסה במיוחד העוסקת כולה בחילוף תפקידים וזהויות : המוסיקה חודרת כבר מסצינה קודמת, שבה נוזף אוריאל באשתו ש'' יש לך תפקיד אחד בבית, להיות אמא, וגם את זה את משליכה עלי!'' (חילוף תפקידים/ זהות) (וגם - אותו אוריאל, שכזכור נאמר עליו שהוא נמנע מעמותים, עומת אביו ש''הולך עד הסוף עם המת שלו'') המשפט שעולה מהמחזמר ''אם לא יהיה החתן הזה, אפסיד אחר'' (חלופה), אוריאל מבקש מאישתו ל ה ת ח ל ף במקום הישיבה כדי ללחוש לאוזנה של אמו, על עניין הבלבול בזיהוי זוכי הפרס (באשמת גרוסמן, שאותו משחק לוינסון, כאמור ) כשאנחנו זוכרים, שכותר ספרו הוא ''על זהות וזכרון'' - וכל זה חמק מהמבקר?!

      IP: 31.154.143.68 דווח על תגובה זו

  • 33.

    אוטיזם- לא הבנת כלום

    אשבל, 26/07/11 12:11

    צדקת לגמרי בתיאור של בראבא כ''מסצנת הפתיחה ועד לרגעי הסיום של הסרט הוא עוטה על פניו, במתכוון, הבעת תימהון הבאה לשרטט דמות של אדם שצנח אל תוך עולם זר לו בתכלית. זוהי דמות עצית, לא גמישה, שמתאימה למבע תיאטרלי ולא פילמאי.''

    הפרופ' המבוגר אמור להיות מתואר כאוטיסט! והתכתבות עם הסדרה פלפלים צהובים מראה זאת: עלמה זק שמופיעה בשניהם, היא אומרת לאשכנזי משהו על ''האבא האוטיסט שלך'', וכמובן האוזניות שמככבות בשניהם. במובן הזה, בראבא שיחק את התפקיד שלו מצוין!

    הסרט ריאליסטי בצורה יוצאת מגדר הרגיל, בשביל כל מי שמכיר את החברה הזאת מקרוב.

    ופספת פה עוד המון נקודות. לדוגמא: אליעזר שקולניק מזכיר את אליעזר סוקניק שזיהה את מגילות מדבר יהודה, ובנו פרופ' יגאל ידין (שהיה גם הרמטכ''ל השני של מדינת ישראל) שהמשיך לעבוד עליהן אחריו. משל החרסים גם רומז אליהם.

    IP: 192.114.23.209 דווח על תגובה זו

  • 32.

    שניצר שחצן וקנאי

    יאיר, 17/07/11 21:25

    יש למבקר כנראה חוסר הבנה מוחלט בסרטים עמוקים שקצת צריך לחשוב בהם, וכנראה איזה משהו אישי נגד סידר, אחרת לא מובנת כלל ביקורת זו

    IP: 31.44.142.64 דווח על תגובה זו

  • 31.

    לכו לראות. הביקורת על הסרט ממש לא ברורה לי.

    רחל, 17/07/11 00:46

    סרט מעולה.
    משחק אדיר של בראבא.

    IP: 85.64.37.253 דווח על תגובה זו

  • 30.

    ועוד שאלה (ספוילר)

    דנה, 14/07/11 18:41

    מה הסיפור עם האישה שהאבא דיבר איתה?
    לא קיבלנו תשובה על זה.

    IP: 87.69.171.108 דווח על תגובה זו

    • לא קיבלנו הרבה תשובות על הרבה דברים אז מה?

      זה חלק מהעניין., 14/07/11 21:15

      מאוד יפה בעיני בסרט שבסוף אנחנו לא יודעים על האשה הזו.
      מי יודע מה עוד אנחנו לא יודעים: על האב, ועל הנכדים שלו - והנכדות! ועל כל אחת מן הדמויות בסרט, ועל כל אחד בעולם.
      בסוף אנחנו לא יודעים הרבה דברים לא רק על האב, אלא על אף אחד.
      גם לא על הקרובים לנו ביותר.
      לפעמים גם לא על עצמנו.
      אז מה? לא רק שזה לא חסר בסרט, להיפך: זה מוסיף. זה נכון.
      גם פרופ' גרוסמן אומר לשקולניק הבן שיש הרבה דברים שהוא לא יודע על אביו. אז מה? כל הסרט משחק על כל כך הרבה חוסר ידיעה אצל כולם על הרבה דברים. ככה זה.

      IP: 132.64.43.87 דווח על תגובה זו

  • 29.

    הייתי בסרט ונהניתי מכל רגע. ממליץ בחום.

    שמואל, 14/07/11 02:25

    למרות שהסרט נשמע ''כבד'', הוא איננו כזה. יש בו הרבה הומור משובח וקטעים בלתי נשכחים (כמו למשל הישיבה הסודית של וועדת פרס ישראל שמגיעה בשלב מסוים לנקודת רתיחה מפתיעה, או כמו המפגש הבלתי אפשרי בין הפרופסור המכובד לבין מגיש טלוויזיוני זחוח). בראבא מצליח לשחק בהצלחה רבה את דמותו של פרופסור שקולניק האב. בסך הכול נהניתי מכל רגע.

    IP: 84.111.177.154 דווח על תגובה זו

  • 28.

    ביקורת תמוהה. משחק גאוני של בראבא

    גיא, 12/07/11 15:49

    בראבא מעולם לא היה מהחביבים עלי. אחרי הופעתו בסרט זה אכלתי את הכובע. הוא גאון.

    IP: 176.12.245.132 דווח על תגובה זו

  • 27.

    שניצר, באמת חשבת שהחוקר מן הדור הקודם ההולך בדרכו של פרופ' מנחם שטרן

    הולך שם לבדו, ולאוניברסיטה, ולספריה,, 11/07/11 00:09

    ודווקא ליד הגלעד שומע שיקבל את פרס ישראל, ושומע את זה בשיחה שנגרמה בטעות -- שכל זה הוא ''משהו זעיר'', ''שולי לגמרי'', ''וכולו צרימה עזה''?
    מה אתה יודע על פרופ' מנחם שטרן, על דרכו, מחקריו ומורשתו?
    האם בדקת מה הרלבנטיות לסרט, של פרופ' שטרן ודרכו?
    והאם ''את המסקנות'' פרסם פרופ' לוינסון לפני ששקולניק האב פרסם?
    את מה באמת פרסם לוינסון, האם הבנת? ומה המשמעות האקדמית של הפרסום הזה? שלא לדבר על המשמעות האנושית והמוסרית? האם בפרסום ''המסקנות'' לדעתך היתה הבעיה בהתנהגותו האקדמית של לוינסון? ובכלל, מה תפקידו של לוינסון בהחלטות מי יקבל ולא יקבל את הפרס, ולמה בגלל תפקידו זה מחליטים פרופ' שקולניק האב ביחד עם אשתו להתנהג כפי שהם מחליטים?

    IP: 132.64.35.200 דווח על תגובה זו

    • פרופ' גרוסמן כמובן הוא השם של דמות ''הרע'' בסרט (ל''ת)

      ולא שם השחקן כפי שנכתב כאן בטעות, 11/07/11 10:21


      IP: 132.64.35.85 דווח על תגובה זו

    • ''פרופ' גרוסמן'' כמובן הוא שם דמות ''האיש הרע'' בסרט (ל''ת)

      ולא שם השחקן כפי שנכתב כאן בטעות., 11/07/11 10:23


      IP: 132.64.35.85 דווח על תגובה זו

    • הנה קצת, קצת מאוד, על דרכו של פרופ' מנחם שטרן החסר כל כך

      דרכו יום יום מביתו לאוניברסיטה ולספריה הלאומית, 13/07/11 12:25

      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A0%D7%97%D7%9D_%D7%A9%D7%98%D7%A8%D7%9F
      דרכו בחייו, דרכו במחקר, דרכו יום יום, וגם דרכו האחרונה.
      האם באמת השוואות כאלה בסרט של שקולניק לשטרן הן משהו ''זעיר, שולי, צרימה עזה''?
      האם הקריטריון לכתוב ביקורת בעתון הוא - בּוּרוּת?
      מילא הבורות עצמה, אבל כל כך קל לברר ולבדוק לפני שה''מבקר'' כותב ומפרסם. למה לא בדקתם?
      גם את זה אפשר ללמוד מפרופ' שטרן המנוח. כמה הוא חסר. גם משקולניק האב אפשר ללמוד את זה: בדוק! שאל!
      לא ''זעיר'', לא ''שולי'' לא ''צרימה עזה'' בסרט, ששקולניק האב עובר מדי יום, בדרכו שהיא דרכו של שטרן, במקום בו נרצח שטרן ביוני 1989. שקולניק הבן עצמו משווה את מה שעשו/עושים/יעשו לאביו - לרצח. נכון שזה ''רצח'' מסוג אחר לגמרי.
      עם זאת, אחת השאלות העיקריות בסרט היא, מה קורה עם דרכם של שטרן ודומיו? דרך של יושרה=אינטגריטי, אנושית ואקדמית: מה קורה איתה בדורנו? היכן האינטגריטי המחקרית אצל שקולניק הבן ודומיו? ומה עם האינטגריטי האנושית של יושבי הוועדות למיניהם? ומה עם רדיפת השררה ותאוות הבצע של פרופסורים, כדוגמת גרוסמן? (המשך בתגובה הבאה)

      IP: 132.64.34.32 דווח על תגובה זו

      • קצת מאוד על דרכו של פרופ' מנחם שטרן החסר כל כך

        דרךשל מחשבה ויצירה מפוארות, ויושרה, אקדמית ואנושית, 13/07/11 14:02

        המשך:
        ומה עם האינטגריטי האנושית של יושבי הוועדות למיניהם? ומה עם רדיפת השררה ותאוות הבצע של פרופסורים, כדוגמת גרוסמן? המניחים להן לשבש את השיפוט האקדמי שלהם, וגם את השיפוט האנושי. זו לא היתה דרכו של שטרן. ואיך יהיו, עם מורים כאלה, התלמידים שיהיו הפרופסורים של מחר?
        כל הכבוד ליוסף סידר. תודה ליוסף סידר שהוא מעלה עניינים כאלה לדיון. כן ירבו.

        IP: 132.64.34.32 דווח על תגובה זו

    • תגובה נפלאה! (ל''ת)

      איריס, 25/03/13 12:53


      IP: 46.116.228.15 דווח על תגובה זו

  • 26.

    סרט מדהים. המבקרים לא מבינים את החומרים של הסרט. הבורות בהתגלמותה. (ל''ת)

    תודה סידר, 08/07/11 09:27


    IP: 95.86.110.23 דווח על תגובה זו

    • בורות של הכותב

      צודק, 25/07/11 15:49

      העובדה שהוא לא מבין סצנות רבות כל כך מעידה על בורותוץ סרט עמוק מאוד

      IP: 79.182.38.233 דווח על תגובה זו

  • 25.

    שניצר, אין לסרט קשר לא לעקדת יצחק ולא לסיפור אדיפוס

    ודרך אגב, אדיפוס אינו מיתוס יהודי-נוצרי (לידיעתך), 17/06/11 22:58

    מאיר, עזוב שטויות.

    IP: 109.160.133.159 דווח על תגובה זו

  • 24.

    סרט מאכזב, על אגו טיפשי של גברים

    זוהר, 16/06/11 18:53

    מה הטעם לספר את סיפור האב ובנו, אם דמותו של ליאור אשכנזי לא לומדת מכל זה שום דבר ולא משנה את היחס שלה לבן שלו עצמו?
    למה הדמות של בראבא צריכה להיות כ''כ שטחית? רק כי לא קיבל פרס? בגלל זה הדמות חמוצה ו''אבלה'' כל הזמן? זה מגוחך, אי אפשר להתחבר לדמות הפאתטית הזו. כמו שליאור אשכנזי אומר: ''זה רק פרס, רק פרס''.
    אז האם זה פשוט סרט על אגו גברי מנופח? על פרופסור יקה-פוץ, שיש לו חיים נפלאים אבל הוא מריר בגלל הפרס הזה שלא קיבל, וכלום לא משתנה בו במהלך הסרט? אפס תובנות?

    IP: 87.70.56.42 דווח על תגובה זו

    • זוהר, האם לא הבנת כלום-כלום מהסרט?

      תבדק/י למשל מיהו המחליט על נתינת ה''רק פרס'' הזה, 13/07/11 19:40

      האמנם הדמותשל בראבא ''חמוצהואבלה'' רק כי לא קיבל פרס?!
      האמנם כלום לא משתנה בו במהלך הסרט?!
      האמנם, האמנם ''אפס תובנות'' לדמותו של בראבא??!!
      ולשיטתך: מה הטעם לספר כל סיפור בעולם? הרי תמיד יש מי שמפיק לקח מאוחר מדי, או מתקשה ליישם את מה שכן הבין.
      אז אם תמיד יש קונפליקטים בין הורים לילדים, האם נפסיק לספר על כך? את/ה באמת מציע/ה שנפסיק להתעניין בכך?
      תבדק/י, למשל, מיהו המחליט על נתינת ה''רק פרס'' הזה: מהם שיקוליו? מה הבעיה עם השיקולים שלו? ומהן, אכן, תובנותיו של שקולניק האב בסוף הסרט, מתוך מודעותו לעובדה ש-יש פרסים - ויש ועדות! ויש היושבים בראשיהן! המחליטים מי יקבל ומי לא יקבל. עלפי אלו שיקולים קובעים אותם מחליטים?
      מה עמדת הסרט כלפי אותם הקובעים מי יקבל ומי לא יקבל פרס? וכלפי האינטרסים שלהם?
      תבדק/י למשל לאיזה מחקר הקדיש שקולניק האב עשרות שנים מחייו, מה היה השגו העצום במחקר זה, ומי הרס את ההשגים המפוארים האלה, ובאיזה אופן? הרי ההורס יכול היה להתנהג אחרת, קודם עם הגילוי החשוב שלו, אחרכך כאחד ממקבלי ההחלטות: להתנהג באופן הוגן, אקדמי,חוקי,ואנושי.
      הדברים מוצגים ונאמרים בסרט באופן מפורש.

      IP: 132.64.34.32 דווח על תגובה זו

  • 23.

    מזלי שראיתי את הסרט לפני שקראתי את הביקורת. רוצו לראות, סרט מצוין (ל''ת)

    שמיל, 16/06/11 15:36


    IP: 212.199.113.14 דווח על תגובה זו

    • אני ראיתי את הסרט דווקא בזכות הביקורת השלילית של שניצר. (ל''ת)

      מתקון בטוח לסרט טוב וחכם. מה שרע לשניצר-טוב למדינה, 17/06/11 23:00


      IP: 109.160.133.159 דווח על תגובה זו

  • 22.

    לבלבל את הצופה

    חיים, 16/06/11 09:31

    יותר מידי סגנונות ,יותר מידי רמזים לנושאים
    בלתי פתורים , מוסיקה שתלטנית , סוף שהוא לא סוף ומשאיר את הצופים המומים שכך מסתיים -או יותר נכון - לא מסתיים סרט .
    משחק משובח של כל השחקנים.

    IP: 85.65.155.0 דווח על תגובה זו

  • 21.

    ביקורת חכמה ומנומקת (ל''ת)

    ירון, 12/06/11 15:35


    IP: 192.118.73.46 דווח על תגובה זו

  • 20.

    שניצר כדאי להחליף את מכון הליווי,

    לא בפוקוס, 12/06/11 13:22

    זה מעורר את הסינפסות במח לאנשים ממורמרים ומזדקנים.

    IP: 87.69.17.232 דווח על תגובה זו

  • 19.

    מר שניצר הדמות היחידה שאהבת היא הדמות שהכי דומה לך !!

    דנה, 12/06/11 12:33

    אני תוהה אם מר שניצר היקר בכלל ראה את הסרט, מעניין שהדמות שהכי הרשימה אותו זו הדמות של הקולגה שמונע מרגשות איבה אישיים ומונע את התקדמות הגיבור.

    לא יכולתי שלא להרגיש מר מאיר שניצר שהביקורת פשוט לא עניינית. על הכל אפשר איכשהו להתווכח, אבל על המשחק של שלמה בר אבא לא. כאן כבר חשפת את פרצופך האמיתי ןהקטנוני

    IP: 199.203.158.106 דווח על תגובה זו

  • 18.

    למר שניצר ,פניה אישית.

    משה זאבי, 11/06/11 23:24

    כתבת ביקורת על סרטי במגזין רייטינג.מאחר וסגרת אותו לאפשרות טוקבקיסטית בכוונת מכוון ולא פרסמת אותו למשל במדור הנ''ל,אני מרשה לעצמי לחרוג מהנושא ,ואולי דוקא באותו נושא.הערת שוליים אחת משלי.
    הכל בסדר,אני שמח שהתייחסת בהרחבה אפילו שאין בה עומק לסרטי.רק יש לי בקשה, בפעם הבאה שאתה כותב עליומגונן על קרן הקולנוע,על תשלח את הביקורת להגהות שיכתוב ועריכה קודמות אצל מנהלי קרן הקולנוע הישראלי.תיהיה עצמאי,למה לך כל השטיקים האלה?.לפגוע לא פגעת,אני חסין אש קרה.

    IP: 87.69.17.232 דווח על תגובה זו

  • 17.

    לא סרט גדול, אבל כמה סרטים גדולים עושים בישראל (ל''ת)

    יורם, 11/06/11 10:40


    IP: 109.160.170.141 דווח על תגובה זו

  • 16.

    תסביך הקולנוע הישראלי

    יונייטד QWEEN, 10/06/11 19:52

    במיליון ש''ח יחסי ציבור ניתן לעשות 3 סרטים בהפקה נאותה

    IP: 87.69.17.232 דווח על תגובה זו

  • 15.

    למה אין את משה איבגי בסרט?מה קרה? (ל''ת)

    מושונוב, 10/06/11 19:48


    IP: 87.69.17.232 דווח על תגובה זו

  • 14.

    ידעתי

    אני כבר לא בשוליים, 10/06/11 18:16

    טוב שלא הלכתי לראות

    IP: 87.69.17.232 דווח על תגובה זו

    • סרט מתח

      דידי, 10/06/11 19:22

      אם לא תראה לא תדע לעולם מה פספסת!!!
      ממש סרט מתח! חבל שכותבים עליו כל כך הרבה ספויילרים

      IP: 93.172.104.102 דווח על תגובה זו

      • סרט מתח אני רואה היצקוק (ל''ת)

        ידעתי22, 10/06/11 19:57


        IP: 87.69.17.232 דווח על תגובה זו

  • 13.

    קטנוניות לשמה

    יוחאי, 10/06/11 09:09

    זו הביקורת הכי קטנונית שראיתי בחיי. נראה ששניצר ממש התאמץ ואפילו גירד את החבית בכל הכוח כדי למצוא מה לא טוב בסרט. הסרט הוא בסך הכל מעולה ואפילו חסר תקדים בעומק שלו, נכון שיש בו כמה קווי עלילה שלא פותחו מספיק (כמו למשל מערכת היחסים של אוריאל שקולניק עם בנו יוש, כפי ששניצר ציין) אבל בכל זאת, איזו חשבונאות חסרת תכלית! אז מראים לשנייה את הגלעד של מנחם שטרן, סו וואט? והאם באמת היה שניצר רוצה שילאו אותו בקטעים ממחקרו של אליעזר שקולניק? קשה לי מאוד להאמין. שניצר חייב להיות מיוחדג' ולא יצטרף ל''עדר'' המשבחים של הסרט בכל מחיר, והמחיר כאן הוא ביקורת לא עניינית. מזל ששניצר לא ירד גם על הזקן של ליאור אשכנזי

    IP: 84.109.135.201 דווח על תגובה זו

    • מספר 13 אתה צודק

      עירית, 12/06/11 00:44

      מסכימה עם כל מלה שנכתבה, יש מבקרים שחייבים לומר משהו בגנות אחרת הם יראו לא טוב בראי הביקורת.

      IP: 84.109.67.40 דווח על תגובה זו

    • נכון. קוראים לזה נוהל שניצר. אני כבר מתגעגע לגמזו כשאני קורא אותו. (ל''ת)

      ואני קורא אותו כדי כן ללכת לסרטים שהוא לא אוהב., 17/06/11 23:04


      IP: 109.160.133.159 דווח על תגובה זו

  • 12.

    סרט מצויין. הסצינה במשרד החינוך הזכירה לי את לילה באופרה. (ל''ת)

    אורנה, 09/06/11 13:29


    IP: 212.235.79.67 דווח על תגובה זו

  • 11.

    לא הבנת את הסרט

    zachiz , 09/06/11 12:44

    הסרט הזה רווי סמלים וכל סצינה בו אינה מיותרת. לך תלמד קצת ספרות תלמודית, אגדות עם, ואז אולי תבין

    IP: 89.139.6.12 דווח על תגובה זו

    • זה סרט או שיעור תלמוד? כי תלמוד לא מעניין אותי. קולנוע כן.

      חה, 11/06/11 19:28

      ואם היית צודק היית מפרט את תפקיד כנר על הגג ומנחם שטרן...

      IP: 93.172.125.152 דווח על תגובה זו

  • 10.

    ביקורת מעולה

    ואוסיף-, 09/06/11 12:15

    סרט טוב ומעניין, אבל מלבד אפיון הדמויות הראשיות הלוקות בחסר, הצטערתי על פספוס התפקיד של הנשים. גם אם הנשים לא במרכז כוחן לומר משהו על הגברים הוא ענק ופה הוא פוספס בגדול. בגדול.

    עלמה זק בתפקיד אנמי, עליזה רוזן היתה יכולה להגיד הרבה יותר (אני לא מדברת על מילים. גם בשתיקתה יכלה לומר הרבה) ואני בשוק שיובל שרף, מקסימה ככל שתהיה, נחשבת לשחקנית בסרט שאף נסעה איתם לקאן כשכל תפקידה השולי כמייצגת התקשורת הוא זניח, ולא מעניין אותי המאמר של אורי קליין כמייצג של מאבק הכוחות הזה.

    IP: 77.127.135.135 דווח על תגובה זו

  • 9.

    מסכים לגמרי עם על הנאמר בכתבה אך שאפו לסידר

    גיא, 09/06/11 10:34

    כן ירבו יוצרים כמהו אני מאמין שהסרט הבאה שלא יהיה יותר טוב

    IP: 212.199.175.30 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אוי שניצר, מה יהיה? חיפשת בכוח ולא מצאת שום דבר בעל ערך

    המורה עירית, 09/06/11 10:17

    שאפשר לומר. מה עניין אדיפוס ועקידת יצחק לסרט הזה? לעניות דעתי כמובן אתה פשוט לא בכיוון ונראה כאילו התאמצת ביותר לכתוב ביקורת קוטלת. לדעתי הסרט של סידר הוא מופלא, פשוט מאד. קודם כל הוא שלם וסגור מצויין. כל הקצוות שנותרו רק מעלים את ערכו של הסרט כיצירת אומנות. יש בסרט נימה אנושית של טוב שמלווה אותו וזהו אחד ההישגים הכי מרשימים שלו, כי בסרטים בני זמננו קשה למצוא את הטוב הזה עטוף בסרט כ''כ מתוחכם ועשוי היטב. בעיני כל העשייה בסרט הזה היא גאונית והמשחק של ליאור אשכנזי ובראבא נפלא. אמנם הייתה תחושה של רצון לראות עוד אבל זוהי תחושה שיוצאים ממנה תמיד כשרואים סרט משובח ומצטערים שזה נגמר כבר. אני מאחלת ליוסי סידר שימשיך לעשות סרטים כל כך נפלאים ועמוקים.

    IP: 212.235.79.67 דווח על תגובה זו

  • 7.

    פששש...איזו קטילה

    שי, 09/06/11 10:14

    פתחת חשבון עם יוסי סידר...

    IP: 84.111.7.33 דווח על תגובה זו

  • 6.

    סרט מצוין. דרמה לכל אורכו עם תסריט מצוין (ל''ת)

    סרט מצוין, ביקורת גרועה, 09/06/11 10:09


    IP: 188.120.132.167 דווח על תגובה זו

  • 5.

    תשובה לשינצר - לא הבנת את הסרט

    רונן, 09/06/11 10:06

    מאיר, הסצנה שמגדירה את הסרט, היא כאשר הזוג ישן במיטה, ואשתו של הפרופ' הצעיר, מתיכה בו שהוא פחדן ואילו האבא הוא האמיץ.

    ואילו כל ההתמודדות בסרט, מציגה את ההפך. האבא האמיץ, איש ה''אמת'', מוותר על האמת למען הפרס, ואילו הבן, נלחם למען דבר מה שהוא חשוב מהאמת.

    התקווה שאיתה מסתיים הסרט, ואותה פיספסת לחלוטין, היא תקווה לעתיד ולתיקון היחסים בין האב לבן. בגלל שהאב יודע שהוא מקבל את הפרס בשקר והוא יודע שהבן יודע, והפרס אמור היה ללכת אליו.

    IP: 46.117.7.77 דווח על תגובה זו

    • הצורך שלך להסביר שוב מחשיד כי אכן הסרט לא ברמת היחצנות שעשו לו כרגיל

      שוב קקפוניה סביב סרט ישראלי מושקע, 10/06/11 18:12

      לא אלך לראות!

      IP: 87.69.17.232 דווח על תגובה זו

    • רונן, צר, אבל גם אתה לא הבנת

      האב לא מוותר על האמת למען הפרס, הוא אכן אמיץ והולך, 14/07/11 14:53

      אכן אמיץ והולך עם האמת שלו, גם אם זה קשה כל כך כל כך. אשתו האמיצה הולכת איתו: סוף סוף בזה, עכשיו, הם באמת ביחד.
      האב לא מקבל את הפרס בשקר.
      האב יודע שהוא מקבל את הפרס באמת, למרות כל מה שלמרות. לכן גם אשתו הולכת איתו: האיחוד היפה כל כך ביניהם בסוף הסרט.
      בגלל שהאב הוא איש אמת, ובגלל שהוא אמיץ, הוא מקבל את הפרס, למרות.
      הפרס אולי היה ''אמור ללכת אל הבן'', אבל השאלה הגדולה בסרט: על פי איזו אמת??!! מי אמר??!! האמנם היה הפרס אמור ללכת אל הבן? ולמה? על פי אלו שיקולים? האמנם שיקולים של אמת??!!
      ואת מה שדקלה מ ט י ח ה באוריאל = הדור השני, כדאי שתבדוק מחדש. אולי בכל זאת יש משהו במה שהיא אומרת?

      IP: 132.64.43.87 דווח על תגובה זו

  • 4.

    אם הסרט קיבל את הפרס , אולי הבעיה היא אצלך? (ל''ת)

    צופה, 09/06/11 10:04


    IP: 62.219.225.96 דווח על תגובה זו

  • 3.

    אין לך מושג

    מוישה, 09/06/11 09:53

    פשוט אין לך

    IP: 62.90.139.69 דווח על תגובה זו

  • 2.

    נראה שהגיע סוף זמנך כמבקר.

    מיכאל רמת גן, 09/06/11 08:48

    רמת הטרחנות שהעמסת בעמוד אחד, כבר לא חוקית.
    הסרט הוא מצויין. הוא , קודם כל, מהנה. וזה כנראה דבר שקשה לך איתו.

    IP: 85.65.63.224 דווח על תגובה זו

  • 1.

    מסכים

    צופה בסרט, 09/06/11 06:37

    סרט מפוספס. סגנונות שונים ובלתי מתקשרים, דמויות עמומות חסרות עומק. עלילה הבנויה על גימיקים.ובסוף יוצא הצופה בתחושה סתמית.

    IP: 109.186.64.221 דווח על תגובה זו