• 59.

    שאלה

    יהושע סליק, 03/12/10 09:27

    אתה בטוח שאתה לא אני?

  • 58.

    אני חייבת להודות שמנחם צודק בדבריו על החרם

    חבורה של מלוקקים, 29/09/10 02:09

    ואני בכלל לא ימנית.כל החרם צבוע,מנחם כל מילה בסלע.במקום להביא את האומנות לאריאל ולנסות ליצור דיאלוג הם עושים חרם?זה לא מייצג את השמאל.זה מייצג רק את האגואיסטים האלה שכניראה מחפשים כמה דקות של תהילה.חוץ מזה,מנחם צודק בקשר לקוטלר והשאר,הם בורים אם מהם חושבים שהם לא נמצאים על אדמה כבושה.פשוט אנשים צבועים חסרי כישרון.

  • 57.

    אספתי מעט מתגובות השמאל הרדיקלי למאמר.

    עידודו, 26/09/10 00:55

    ''חרש, עיוור, סתום. ''
    ''הימין האלים''
    ''פושעים דתיים ופאשסיטים''

    המסקנה היא שהשמאל הרדיקלי איננו מסוגל לקיים דיון. במשך שנים מכרו לנו מיתוס על איזו עליונות שכלית של השמאל הרדיקלי, אבל מסתבר שמדובר בערסים בתחפושת שיודעים שאינם מסוגלים להפעיל את האלימות שלהם בחיי היום יום ולכן משתמשים באינטרנט כפורקן ליצריהם האפלים, מזור למיזנטרופיות שלהם. רחמנות.

    • הימין האלים רצח ראש ממשלה

      שמאלן, 26/09/10 10:59

      וכנראה, גם את התגובה הזאת תצנזרו.

    • אלה ביטויים שמבטאים מדויק כל פשיזם: גרמני יהודי וערבי (ל''ת)

      כל הביטויים שציינת מדויקים ועניניים, 26/09/10 20:53

  • 56.

    ''זה או התנחלויות או שלום''-שמעת חירש-עיוור-סתום? (ל''ת)

    לכתבלב שהפך לדתי אחרי נטילת LSD, 25/09/10 22:02

  • 55.

    מנחם בעזרת הצנזורה הימנית דוחף לנו בדיוק את מה שהימין האלים רוצה לשמוע (ל''ת)

    יופי מנחם-יופי מעריב, 25/09/10 21:38

  • 54.

    מרגלית=הוכיח שיושרה היא מעל החברות=אולמרט=בגד גם בו=הוא התנקם=לגיטימי (ל''ת)

    נ.כהן ברור שהוא לא ציצית שכלה תכלת=אבל הרע במיעוטו, 25/09/10 15:53

  • 53.

    אחרי מה שכתבת כל המוסיף הריזה משובח=כלה חבורה=מלוקקת=הגולם שעלה על יוצ (ל''ת)

    נ.כהן כמה אהבה עצמית יש באנשים רדודים כמותם=גועל, 25/09/10 15:24

    • גם התגובה שלך מעוררת בי גועל

      מיקו, 25/09/10 22:35

      אתה חלק מהימין האלים והמתלהם

      • אין לך זכות להכניס אותי לקטגוריה כפי שהנכם נוהגים=ישלי דעה אישית משלי (ל''ת)

        נ.כהן אתה שייך לקב' בורים=שחושבים=שירדו מהעצים, 26/09/10 12:29

  • 52.

    תקראו את תגובה 1.חזקק. (ל''ת)

    לקרוא את 1., 25/09/10 13:32

  • 51.

    תענוג (ל''ת)

    GOLAN, 25/09/10 12:32

  • 50.

    המחרימים בבעיה: מכאן השקר הערבי והפחדות הטרור, ומכאן האמת האלימה

    אריק, 25/09/10 12:27

    של בן (כי בדרגות השקר העצמי שאליהן הם הגיעו - האמת האמיתית תמיד כואבת במיוחד). עכשיו תבחרו: פחדנות מהאלימות הערבית או אומץ עברי. כיבודים אירופיים שקריים או ישראליות גלויית עיניים. תועמלנות-שקר ערבית-מערבית מורגלת או אמת חותכת. צריך לעשות ניתוח, חבר'ה, כי נדחקתם לקיר. תבחרו.

  • 49.

    לוין מתגלגל מצחוק

    חנוך, 25/09/10 11:52

    כל חייו כתב ביכולת מבריקה ,יש להודות, על המנחמ בנים של העולם. גמדים עלובים ומרושעים המנסים בכל כוחם להנמיך את הסובבים אותם כדי שהם יראו גבוהים.
    אין סובול וגוב במחזות שלו. מה שכן, יש הרבה עדנה מזי''ה בדמות הכלמנסעות {חפץ}
    למיניהן.

  • 48.

    אתה טוב (ל''ת)

    אתה, 25/09/10 11:44

  • 47.

    הפה הגדול מנופים ממשיך בליכלוכים (ל''ת)

    עצמון, 25/09/10 07:42

    • האיש הוא תבנית מנוף תרבותו (ל''ת)

      יפה, 25/09/10 10:19

      • תרבות של משתמטים משירות שחלומם אימפריה יהודית על דם השמאל (ל''ת)

        מושחתים פרזיטים עלוקות דכולה בימין המושחת, 26/09/10 01:38

  • 46.

    נמוך נמוך עלה מנחם בעל האור המלכותי שמשחיר את השפה בהבליו (ל''ת)

    יאיר, 25/09/10 05:56

    • דין שמאלני לשבת בחושך! (ל''ת)

      יעקב, 25/09/10 09:23

  • 45.

    דין ת''א כדין אריאל (ובית שלישי)

    אלון, 25/09/10 05:35

    יש גבול! לכו תגורו בסילואן (זה צור מחצבתנו (רק ש...)-''שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם - דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ, כִּי בְּצֶלֶם אֱלֹהִים עָשָׂה אֶת הָאָדָם''). רק אל תתפלאו שהעם שלכם (אנשי ה- ר-ו-ח האמתיים) נשאר בגבולות ובהגבלות שהוא שם לעצמו. חזק ואמץ לכם האומנים (המאמינים האמיתיים - ''עדיף להיות עם אלוהים נגד האדם מאשר עם האדם נגד אלוהים'') חסידי אומות עולם, עשיתם צעד ברור (ברוך), ההיסטורים תדין אותכם לטוב. (כמובן שאריאל תשאר בריבונות המדינה העברית, זה מה שעושה אתכם יותר....)

    • דבריך מחזקים את הטיעון הערבי שההתנחלויות גזל אדמות ופוגרום יהודי

      העליה מאירופה בריחה מפוגרומים ומחנות ריכוז, 25/09/10 21:31

      מה הקשר בין בין התישבות ניצולי ובורחי אירופה להשתלטות הדתית המשיחית של פוגרומיסטים פשיסטים חולי נפש על הגדה?
      זאת היתה עליה של בורחים וזאת היא השתלטות שלמטורפים על עם שלם והרס הסיכוי לשלום.

  • 44.

    רצתה פירסום וקיבלה הסמרטוט. וגידי הלך לאכול והספינה-

    יעקב, 24/09/10 23:02

    שטה! ובטח קשה מאד לפרסמ על המיוחסים משהו!

    • ענת ובעלה בעלי כשרון בינוני ומטה וההמלכה שלהם כאליטה תרבותית, המקבעת (ל''ת)

      אותם כמעצבי דעת קהל, ממחישה את הצורך בשינוי ודחוף!, 25/09/10 12:26

      • זה לא נכון. גידי מוכשר מאוד (כזמר וכבדרן). ענת לא. (ל''ת)

        אל תבלבל, 25/09/10 12:40

  • 43.

    אינטלקטואל אמיתי היה משאיר לצו מצפונו של האמן את החלטה אם להופיע בשטחי

    יגאל בת ים, 24/09/10 22:26

    אריאל מעולם לא סופחה לישראל והיא בשטח הנימצא תחת שלטון צבאי בו לתושביו הערביים אין זכויות אזרח לכן ההשוואה לשייח מוניס לקויה מחשבתית.

    • עודד קוטלר דיבר על אדמות גזולות. הוא לא התפלסף יותר מזה

      רונית, 25/09/10 03:34

      לכן ההשוואה מוצדקת ודבריו של קוטלר מגוחכים

      • האדמות גזולות והגזל הורס שני עמים-הישראלי והפלשתינאי (ל''ת)

        אין דין 1888 הבילויים ו 1974 פושעים דתיים/פשיסטים, 25/09/10 21:33

  • 42.

    מנחם פעם לא סבלתי אותך בגלל התכנית בtv אתה זהב מפז. (ל''ת)

    יעקב, 24/09/10 22:21

  • 41.

    מנחם כרגיל יפה כתבת

    יוני, 24/09/10 22:01

    מסכים לכל מילה. המשך בדרכך.

  • 40.

    מנחם נפעם שיחקת אותה ובגדול. עת גוב מחזאית תת בינוית ועדנה מזיאה

    דודתית ענק וניר! ברגמן שחושב שהשמש זורחת לו מהעכוז, 24/09/10 20:15

    ושדן מרגילת עדיף עליו באלף מונים ועודד קוטלר הפסבאדו אינטלקטואל ובר ונועם כמו שני ילדים מפגרים בכיתה ג'

    • אני עד עכשיו לא מבין,ענת גוב זה גבר או אישה ? (ל''ת)

      סתם תוהה, 25/09/10 01:27

      • היא דו מינית שמתרגשת מזרים ולך תדע מי נגד מי! (ל''ת)

        הלטאה, 25/09/10 09:21

  • 39.

    כולם אנשים לא מוכשרים שמחפשים פירסום דרך האנטי ציונות (ל''ת)

    רינה, 24/09/10 20:05

  • 38.

    רמתם המקצועית של האמנים עניין אחד, וצדקת החרם עניין אחר

    דווקא מאמנים גדולים אין לצפות לאישיות מוסרית, 24/09/10 19:49

    מן הראוי להזכיר שהאמנים הגדולים והגאוניים תמיד היו פסיכופאטים ומיזנטרופים.
    לא הייתי סומך עליהם בשום דבר פרט לאמנות.
    האמנים הבינוניים הם לעיתים אישיות גדולה. הם פועלים בהקשר מוסרי פוליטי חברתי מובהק, שם הם תורמים ומועילים לחברה, ולא נישאים לעולמות היצירה האמיתית על ידי דחף עמוק.

    • הם לא רק אמנים בינוניים במקרה הטוב אלא גם אנשים בינוניים

      רונית, 25/09/10 03:47

      ןתרומתם ותועלתם לציבור היא אפסית , גם זה במקרה הטוב

  • 37.

    ענת גוב, מחזאית רדודה וחסרת חשיבות. (ל''ת)

    ר., 24/09/10 19:15

  • 36.

    מנחם(הטיפש)בן צלף בינ''ל:מכוון לרמת האינטלקט הכי נמוכה של בני אדם ופוגע (ל''ת)

    מה למנחם הפתטי ולכתיבה?, 24/09/10 19:01

  • 35.

    רונן ברגמן כריזמטי כמו שטיח אמבטיה

    תומר, 24/09/10 18:49

    משחק אותה אינטיליגנט כשהוא בסך הכל מדקלם חכמים ממנו

  • 34.

    מנחם, הפעם הגזמת!

    אלון, 24/09/10 16:32

    עודד קוטלר אינו אינטלקטואל?!

    עודד קוטלר הפיץ את תרבותנו ברחבי העולם במופע מונומנטלי בלתי נשכח (פעמוני יובל)

    בנוסף, קוטלר , בהופעה בלתי נשכחת, שינה לעד את עולם בטלויזיה (אסתי המכוערת)

    אז לא ברור מהיכן עזות המצח שלך.
    של נעליך!!!

    • חחחח..יענו הפוך על הפוך...חחח..גדול! (ל''ת)

      חחח..גדול,תקראו!, 25/09/10 13:17

  • 33.

    בר רפאלי

    גיורא לשם, 24/09/10 16:26

    מנחם, היא בהחלט כבר בכתה ז'.
    אבל לא בטוח שתעלה לכתה חטא.

  • 32.

    הוא פשטנות אינטלקטואלית מביכה

    החטא הגדול של מנסחי העצומות למיניהם, 24/09/10 15:17

    אפשר היה לצפות מאנשים שמתיימרים להיקרא אינטלקטואלים שלנוכח מלחמת התרבויות המתנהלת בעולמנו יביעו איזה דעה מסעירה מרעננת או רחמנא ליצלן חדשנית אפילו אבל נא-מבחינתם העולם מתחיל ונגמר בנסיגה או אי נסיגה לקוי 67 ופירוק ההתנחלויות.אם אנשים כאלה נקראים אינטלקטואלים כבר עדיף להיות אימבציל.

  • 31.

    סובול מחזאי משמים??? מה זה? הקנאה דוברת מגרונך? (ל''ת)

    עמוס, 24/09/10 13:35

    • לא רק משמים, בעיקר בינוני, מביך, נפוח, ובעיקר משעמם ברמה בלתי נסלחת (ל''ת)

      ה, 24/09/10 14:57

      • סובול נכשל בגרמניה וחזר אלינו עם הזנב בין הרגלים (ל''ת)

        ישראל, 24/09/10 23:35

    • לדעתי סובול זבל תת רמה וצבוע. ואני בחיים לא הייתי בתיאט (ל''ת)

      יעקב, 24/09/10 22:10

  • 30.

    אנשי התיאטרון שלנו אכן סובלים מפלצנות ויכולת אומנותית ירודה. (ל''ת)

    ולצערנו זה לא קשור לשמאל וימין...פשוט עובדה., 24/09/10 13:10

    • זה רק קשור לשמאל הימין לא נימצא שם , עובדה (ל''ת)

      רונית, 25/09/10 03:55

  • 29.

    אין שום דרך חלופית שאינה עוברת בשטחים

    יעקב, 24/09/10 13:02

    כביש 443 עובר דרך השטחים.
    גם נסיעה מכביש 44 או 424 ו395 עוברת בחלקה בשטחים

  • 28.

    מאמר צודק. אבל מה זה קשור למדור תרבות-טלויזיה?!

    אורי, 24/09/10 13:00

    ?

  • 27.

    רמת הביצוע של גברים תמיד גבוהה יותר מנשים - וזו עובדה מצערת! (ל''ת)

    דפני, 24/09/10 12:48

  • 26.

    נגד כולם וכול העולם (ל''ת)

    עמיתוש, 24/09/10 12:36

  • 25.

    עדנה מזיעה כותבת ברמה נמוכה ביותר לא ברור מדוע השטויות שלה עולות לדפוס (ל''ת)

    אורלי, 24/09/10 12:31

  • 24.

    לא ברור כיצד תיאטרון המכבד עצמו מעלה הצגות נחותות שנכתבו ע''י ענת גוב (ל''ת)

    אביתר, 24/09/10 12:29

  • 23.

    אני מזמין את כל המחרימים ותומכיהם

    אילן, 24/09/10 12:18

    להפסיק לנסוע בכביש מס' 1 (ירושלים תל אביב) כי חלקו עובר בשטחים שנכבשו ב67 (יש דרכים חליפיות) בהצלחה!!!

  • 22.

    מנחם, שלא עשה כלום בחייו, מחלק ציונים לאחרים. (ל''ת)

    דוד, 24/09/10 12:14

  • 21.

    חנוך לוין? ביזבוז אפילו לכתוב את שמו...

    ירדן היא המדינה הפלסטנית ומצריים אוייבת ישראל, 24/09/10 11:46

    הקמת מדינה פלסטינית, ניטרול האטום הישראלי, ואז שחיטה של ישראל...התכנון המצרי והכל ערבי...

  • 20.

    ספר ''התפרצות X'' של מזי''א מעולה. כל שאר פולטיקה ואידאולוגייה זולה

    של חבורת האמנים בגרוש והאנטלקטואלים במיל מי בכלל, 24/09/10 11:42

    סופר אותם. תן להם לצעוק ולהתבטא. בסך הכל עדת בינוניים שמחפשים פירסום וכבוד. גם במחיר הטלת רפש והחפשה. לא חדש בעמנו.. מי זאת בכלל ענת גוב וסובול...מה יש להם למכור לעולם...כלום...

    • חחח...גדול! (ל''ת)

      תקראו.., 25/09/10 13:21

  • 19.

    למגיב 1 - אתה כל כך צודק! (ל''ת)

    שרית, 24/09/10 11:39

  • 18.

    ועוד אחת קטנה לפני פיזור , אהבתי את ה''פו'' , לחייל האמיץ גפן !!! (ל''ת)

    נילי, 24/09/10 11:37

    • כן..גדול! (ל''ת)

      ., 25/09/10 13:21

  • 17.

    עצם ההשוואה בין 2 הכסילות ללוין , עושה להן טוב !

    נילי, 24/09/10 11:35

    לא שלוין נתפס בעיניי כגאון , אבל לא משווים נגן מקומי בבית מרזח למוצארט (אף שהמקומי מנגן על פסנתר).

    • אכן שתיהן כסילות (ל''ת)

      דובי, 24/09/10 12:53

    • את בכלל קראת משהו שלהן שאת מעיזה לקרוא להן כסילות?

      יואב, 26/09/10 06:02

      מי את בכלל? עוד ימנית שמסתתרת מאחורי ניק....

      • לא קראתי הרבי שלנו מרשה לנו לקרוא רק דברי תורה (ל''ת)

        לכן אנחנו כל כך חכמות, 27/09/10 01:42

    • לנילי

      מוצארטיסט, 28/09/10 08:24

      סוף סוף מישהו שמבין שגם אדם יצירתי, אקסצנטרי ככל שלא יהיה, בוטה ובעל יכולת ביטוי בעלת רבגוניות בלתי ניתנת להכחשה כמו ח. לוין אינו בהכרח ''גאון'', כפי שנהוג לכנות אדם כזה בתקופה המודרנית. גאון אמתי הוא יוצר שנמדד גם באנושיותו!

      אדם רע, בעייתי, מתוסבך, יכול להניב יצירה צבעונית, מעניינת בדרך זו או אחרת (מבחינה אנתרופולוגית בעיקר), אך אינו יכול ליצור משהו שירומם את רוח עמיתיו בני האנוש, רוממות רוח שהיא מטרתה המקורית, בת האלמוות, של כל אמנות אמתית. רק אדם שהתעלה מעבר לרעות החולות בהן לוקים מרבית אחיו ההולכים על שתיים, אדם ששקד ועמל לטהר ולזכך את נפשו, יכול להניב יצירה בעלת ערך ממשי, ערך נצחי.

      מוצארט אכן היה גאון (כמו קודמו יוהאן סבסטיאן באך, אם במוזיקה עסקינן, או אינסוף מוזיקאים מסורתיים שהתקיימו וקיימים עדיין בתרבויות הלא-מערביות). ליאונרדו דה-ווינצ'י היה אדם כזה, כמו שייקספיר, דוסטוייבסקי, טאגור... ורבים אחרים. כדאי לחפש ולגלות את הגאונים האמתיים, שיצירותיהם מהוות מזור ממשי לכל סבל, הסבר ופתרון לכל אי הבנה קיומית, מעין ''שמן סיכה'' שלא יסולא בפז לכל נפש.

      כל טוב!

  • 16.

    נשים ככלל חסרות יכולת יצירתית

    עידו לם, 24/09/10 11:30

    זה ידעו העניין הזה.

    • יונה וולך, רחל, נעמי שמר, אתי אנקרי, מארי קירי, אנגלה מרקל... (ל''ת)

      איזה אדיוט, 24/09/10 12:02

      • אוליי אחת למליון נשים אך באופן כללי נשים לא מסוגלות להפעיל

        אחת שמבינה בכלום, 24/09/10 23:42

        דמיון יצירתיות

    • לא, אתה. (ל''ת)

      חה, חה, חה, 24/09/10 23:30

  • 15.

    אוי לבושה.....

    יואב, 24/09/10 11:27

    זה משורר?זה לא הפסיכי שהסתובב עם אסלהבאח הגדול?

  • 14.

    נהדר כתיבה כל מילה בסלע - גמדים התחפשו לענקים כמעט נפלנו בפח (ל''ת)

    אברהם רינצקי, 24/09/10 11:21

  • 13.

    עם כל הכבוד, מנחם, חוץ מלהלעיז ולהגיד על כולם ''מטומטמים'', לא כתבת כלום (ל''ת)

    שדגכ, 24/09/10 11:14

    • simply not true. everything was very well explained. learn to read. (ל''ת)

      ata, 24/09/10 11:52

  • 12.

    אלו מילים! זה נחצ'ה! האיש גאון!!! (ל''ת)

    אין על הפה של העקרבים. יחי האמת, 24/09/10 11:00

  • 11.

    ''אשתם היא אחותם''

    אריאל, ירושלים, 24/09/10 10:23

    יש דרך נכונה יותר לנסח את זה?

    • ב'

      א', 25/09/10 20:06

      נראה לי שדקדוקית היה נכון יותר לומר: ''הנשים שלהם הן אחיותיהם'', אבל צורת הריבוי מבלבלת מבחינת המובן: כאילו שלכל אחד מהם היו כמה נשים והוא טען שאלה אחיותיו, וזו כמובן לא הכוונה.

      אולי היה עדיף לומר: שכל אחד מהם טען- במקרים שונים כמובן- שאשתו היא אחותו.

  • 10.

    אתה מעצבן, ופה ושם צודק

    זלוטופובסקי, 24/09/10 10:13

    ברגע שהנחת את ענת גוב ועדנה מזי''א ליד המונומנט שנקרא חנוך לוין, הפכת אותן לשתי ננסיות שנפלטו מאגדת שלגייה. הן לא גאוניות, אבל בארץ ליליפוט שלנו הן די מתבלטות.
    הטענה שלך לקוטלר היא דמגוגית בעליל. אתה יודע שהוא יודע את מה שאתה יודע על שייך מוניס, וכולנו יודעים איפה נגמר הקונסנזוס של 48 ומתחיל האי-קונסנזוס של 67.
    את ברגמן הכנסת בדיוק לתוך המטחנה המתאימה וטחנת היטב.
    כל הכבוד על מיומנות הטחינה.
    ההקשר שעשית בין החרם על ההתנחלויות והפיגוע,שקרי, דמגוגי ונבזי.
    לכל מחרימי ההתנחלויות - שאו ברכה.

    • אתה טועה. טענתו של קוטלר היתה מוסרית, ולכן חלה ביתר שאת על שייח מוניס

      שקר, 24/09/10 11:19

      ..מאשר על אריאל. לפיכך, גם הוא וגם אתה יצאתם דוברי שקר.

      • נא לקחת שיעור זריז בלוגיקה

        זלוטופובסקי, 24/09/10 14:48

        אחר כך לבוא לכתוב שטויות.

        • כרגיל, לא רציני (כמו כל השמאל הקיצוני). אני חוזר, לאט בשבילך:

          שקר שוב, 24/09/10 15:40

          קוטלר לא מוכן להופיע על אדמות גזולות. שייח מוניס גזולה. אריאל לא גזולה כיוון שלא היתה מיושבת. יוצא מכך שסירובו של קוטלר להופיע באריאל ונכונותו להופיע בשייח מוניס סותרים מיידית את הצהרתו.
          QED

          • לידידי המכנה את עצמו 'שקר'

            זלוטופובסקי, 24/09/10 18:47

            ב48 היה פה מפץ גדול. דברים התערבבו והסתדרו מחדש.
            גם הפלסטינאים כמו רוב מדינות ערב השלימו עם כך ששיח מוניס שייכת לנו מכוח תכנית החלוקה.
            אריאל מחוץ לתחום הזה.
            אבל מה שאתה וחבריך עושים מרוב שנאה לשמאל זה לצעוק תמות נפשי עם פלישתים ולהפיל את הבית על כולנו. אתם מושכים את השטיח מתחת לרגלינו ורגליכם, כשאתם צועקים השכם והערב שגם שייח מוניס לא שלנו. לא רחוק היום ויעלה בעולם הטיעון שאפילו הימנים בישראל אומרים ששיח מוניס לא שלנו.

            • לתמימ/ה זלוטופונסקי

              יהודיה, 24/09/10 23:55

              שום דבר לא הסתדר בראש של הערבים. הם ממשיכים לטעון שיפו היא שלהם.
              איש לא שונא אתכם. אנחנו רוצים להעיר אתכם משנת הדובים.
              ובאשר לטיעון על אוניברסיטת תל-אביב - את/ה צודק/ת הוא לא חכם.

            • מעולם לא טענו בימין ששיך מוניס לא שלנו כיוון שאנחנו מאמינים

              רונית, 25/09/10 04:11

              שכל ארץ ישראל שלנו. ההפרדה המלאכותית הזאת היא של השמאל שלא מבין שאם אין לו זכות על חברון אין סיבה בעולם שתהיהי לו זכות על שייך מוניס.ואם אין לך צידוק מוסרי על ארץ ישראל כולה אז אפילו אם אתה נמצא רק בחלק ממנה אתה תיחשב לקולוניאליסט לא לגיטימי.

            • ב67 גם היה מפץ גדול. והערבים לא השלימו אפילו עם 48. אז זלוטופבסק מקשקש (ל''ת)

              אלי, 25/09/10 09:50

        • הימין מאמין רק בדמגוגיה ובשקרים-לוגיקה ואמת רק מסבכים לו את החיים (ל''ת)

          לזלוטופולסקי, 27/09/10 01:47

  • 9.

    מסכימה לגבי ענת גוב ועדנה מזיא

    ג, 24/09/10 10:07

    הן עושקות כספי ציבור. שתי מחזאיות, שאין לי מושג כיצד הן מקבלות, עוד ועוד תקציס לעוד ועוד מחזה נמוך וירוד.
    לגבי סובול וקוטלר, אני חולקת עליך. אני מכירה את שניהם, ואת עבודתם, והם מעל הבינוניות של השתיים הנ''ל.
    לגבי חנוך לוין, גאון הדור. שייקספיר (אנטישמי) היהודי.

    • מקובל עלי: אם חנוך לוין היה כותב באירפה הוא היה שייקספיר #2 (ל''ת)

      אבל הוא כתב בביצה הפולנית-מרוקאית..., 25/09/10 06:56

  • 8.

    חנוך לוין רחוק מאד מלהיות גאון

    איש, 24/09/10 10:04

    קל הרבה יותר ליצור ''אמנות'' העשוייה מהרפש מאשר ליצור אמנות העשוייה מהנשגב.

    הסיבה לכך מאד פשוטה.
    הסחי והמאוס נמצאים בקרבו של כל אדם והוא מכיר אותם היטב. את הנשגב מכירים רק מעטים מאד ומעטים עוד יותר מבטאים אותו באמנותם.

    מרבית בני האדם אינם יכולים לעסוק בנשגב מפני שהוא כלל אינו מוכר להם.
    אנשים אלו (שלמרבה הצער זוכים לכבוד ויקר) בוחרים בדרך כלל לבוז למה שנעלה מהם או לא פחות גרוע מכך להעמיד פנים שהם אכן מכירים את הנשגב ולייצר חיקוי אסטטי שטחי ורדוד שלו.

    אך הגרועים שבגרועים הם אלו שכל יצירתם עוסקת ברפש אך טוענים שהוא הוא הנשגב והנעלה.

    חנוך לוין הוא הכהן הגדול של המעשה הנלוז הזה של רוממות הרפש והגרועים ממנו הם עדת מעריציו הכסילים.

    יש מקום לעסוק גם בנמוך ובבזוי שבאדם, אבל בקנה המידה הראוי. שייקספיר אינו מסתתר מאחרי כסות מזוייפת של טוהר ופורש את כל מגוון תכונותיו של האדם, אבל תוצר יצירתו היא הנשגב והנעלה ביותר עלי אדמות.

    יצירתו של חנוך לוין מנוגדת לכך לחלוטין.

    • טוקבק חכם ונכון--ניתוח פשוט אך מדויק של חולשת יצירותיו של לוין (ל''ת)

      ימני, לאומי, ציוני, פטריוט, חילוני, 24/09/10 11:21

    • תגובה מעולה

      עידו לם, 24/09/10 11:30

      מסיברה לי היטב מה אני לא אוהב בחנוך לוין

    • interesting (ל''ת)

      I, 24/09/10 11:54

    • אחד הטוקבקים הטובים שקראתי אי פעם

      יעקב, 24/09/10 13:05

      תבורך על הבהירות.

      מעניין מי אתה?

    • יפה מאד. (ל''ת)

      מגיב, 24/09/10 13:32

    • וואללה! איך לא חשבנו על זה! כנסו כנסו!

      מורה נבוכים, 24/09/10 14:20

      צודק ב100%. מה שווה ''האהבה מנצחת'' של קרוואגיו לעומת ''האהבה השמימית מול האהבה הארצית'' של באליונה הגאון!!!!
      צודקים גם הכמרים שסרבו להכניס את תמונתו של קרוואג'יו עם הרגלים המלוכלכות לכנסיה. צודקים!

      וכמו שציינו מורי הדרך שלנו, מארגני תערוכת ''האמנות המנוונת'' בשנת 1937:
      ''הלאה עם הלעג לאלוהי''! הלאה עם ''הטבע כפי שהוא נראה על-ידי מוחות חולים''! ''הלאה עם הצבת המופרעים והזונות בתור אידיאל''!

      אנחנו בעד הנשגב, כפי שציין גם המגיב עידו לם, היודע כמובן המון על הנשגב.

      • לא סתרת דבר מטיעוניו הרציניים של עידו לם. (ל''ת)

        שקר, 24/09/10 15:43

      • מה גם שקראווג'ו וודאי התעסק בנשגב. (ל''ת)

        שקר, 24/09/10 18:00

    • נפלא! היית עושה קריירה בתור פוליטרוק ברוסיה של סטאלין (ל''ת)

      זלוטופובסקי, 24/09/10 14:47

      • שוב, לא רציני: לא הפרכת בדבר את טיעוניו. (ל''ת)

        שקר, 24/09/10 15:43

        • אי אפשר להפריך טיעונים מופרכים, אפשר רק

          זלוטופובסקי, 24/09/10 19:02

          להגחיך אותם עוד קצת.

      • תגובה שמאלנית מותנית באופן אוטומטי

        איש, 24/09/10 16:52

        ראשית אומר שחנוך לוין ומעריציו גדלו וצמחו על הרעיונות שיצרו את הסטליניזם כך שאת הביקורת אתה מוזמן להפנות לעצמך ואל בית הגידול שלך.

        המחשבה השמאלנית רואה בכל מה שקורא להביט כלפי מעלה ופנימה כמקור לדיקטטורה ואת כל מה שמביט מטה אל תוך הביבים כאל מרחבי חופש.

        התרבות השמאלנית אינה מבחינה בין קבלה מרצון של משמעת לבין כפיה והיא אינה יודעת מהו ההבדל בין התפוררות ורדידות לבין חופש של ממש.

        הטרגדיה היא שאין בשמאל את הגן התרבותי הספציפי שמאפשר להבין את התרבות הגבוהה ואין זה משנה אם מקורה במערב או במזרח.

        ברגע שהשמאלני הממוצע מגלה שכדי להתקרב ולו במקצת אל הנשגב הוא חייב לשלם בויתור על בורותו, בציות ובמאמץ, הוא מייד מפרש זאת ככפייה ופונה אל הקל המהיר והמחניף לאגו המזוייף שלו.

        בדברי אלו אינני בא להלל את הימין כי גם הוא אינו שונה בהרבה בעניין הזה.

        • מה אתם קופצים ועל מה?

          אלון, 24/09/10 20:43

          מה הקשר בין שמאלנים לבין להגיד שמלחמה היא מטופשת? או בלתי הכרחית? איזה מישנה שמאלנית הפיץ חנוך לוין?

        • מצחיק מאוד

          זלוטופובסקי, 24/09/10 21:33

          ''...אין בשמאל את הגן התרבותי הספציפי שמאפשר להבין את התרבות הגבוהה.''

          נאלץ אפוא להסתפק בזה שהשמאל נושא את הגן ספציפי הדרוש ליצירת אותה תרבות גבוהה, ונשאיר לימין להבין אותה.

        • אני לא מבין כלום ממה שאמרת ואהבתי ימנים מתגוננים לדעת (ל''ת)

          יעקב, 24/09/10 22:27

        • איש, כאן פישלת. מה הקשר בין הכמיהה לנשגב לבין ימין/שמאל?

          הי, 25/09/10 00:36

          אין שום קשר, חביבי. אתה כנראה אינך מכיר כלל את העולם שאתה קורא לו ''שמאל''. הביקורת היפה שלך על חנוך לוין עומדת בפני עצמה - בלי קשר לעמדותיו הפוליטיות. אולי התכוונת להבדיל בין עמדה דתית, השואפת לנשגב, לבין העמדה החילונית? אבל גם כאן אין דיכוטומיה פשוטה. התרבות המערבית כולה מכילה הכול, מן הנמוך והנקלה עד הגבוהה והנשגב, למשל בכתבי שייקספיר, כפי שכתבת.

          • ל''הי''--יש קשר ברור בין תרבות הדקדנס הליברלית לבין השמאל.

            שקר, 25/09/10 10:03

            ולפיכך, בין הכמיהה אל הנמוך הלא מחייב והפחד מהנשגב והגבוה.
            קרא למשל את רוג'ר סקרוטון ''מדריך לתרבות מודרנית'', אם איני טועה.

        • כאן כשלת במקצת

          איש אחר, 28/09/10 10:47

          אני מסכים לדעותיך באשר לשאלה מהי גאונות אמתית, אך דווקא משום שזו עוסקת ב''נשגב'', הרי שהיא מצויה מעל ומעבר לכל הדיכוטומיות האנושיות הקטנות והקטנוניות, בין היתר זו של ''שמאל'' ו''ימין'' (פוליטיים כמובן, כי ב''צידיו'' הסימבוליים של הנשגב היא דווקא כן יכולה לעסוק, כשה''ימין'' יהיה הצד הזכרי, היציב שלו, בעוד ה''שמאל'' יהיה הנשי, הדינמי... וכו', צדדים שיש ביניהם הבדל, אך לא היררכיה).

          מעבר לכך, מובן שאין כל ''גן'' פוליטי המוליד הבנה/חוסר הבנה של איכות (טענה הגובלת בגזענות). מההיכרות הקצרה אתך דרך תגובתך הראשונה, אני בטוח שאתה יודע זאת ומניח שרק התבדחת בציניות כשטענת כך.

          וויתור על בורות קשור תמיד במאמץ ובשינוי, נכון, אך וויתור כזה יחסוך לאדם הרבה כאבים ובזבוזי אנרגיה עתידיים, כך שבחשבון כולל, הוא מהווה דווקא משום הקלה משמעותית בחיים.

          לחיי כולנו!

      • שוב, לא רציני: לא הפרכת את טיעוניו בדבר, רק השתמשת בדימויים בנאליים (ל''ת)

        שקר, 24/09/10 17:57

    • מה הקשר?

      אלון, 24/09/10 20:40

      גדולתו של חנון לוין, ואני די לא סובל אותו, זה שהוא מעביר רעיון, או את המשנה שלו מא' ועד ת'. הוא יודע לעשות שימוש במילה. לכתוב א' ולהתכוון לב' והמופלא מכל זה שאתה גם מבין את זה. תיאטרון הוא אומנות שבה הטקסט הוא רק חצי ממה שאתה רואה. ההשלמה הויזאולית רק מחדדת את את מה שהוא כתב.

    • תסתכל על הימין שלך הוא גרוע בהרבה מהדמויות של חנוך לוין (ל''ת)

      גנב א' אנס ב' מושחת ג', 25/09/10 06:58

    • שום מחזה שלו לא מציג אנשים כל כך מעוותים כמו הימין הלאומני-דתי (ל''ת)

      חנוך לוין לא גאון-ההוכחה, 27/09/10 01:50

    • תגובה שכתבתי לנילי מס' 17 לפני שקראתי אותך

      איש אחר, 28/09/10 10:37

      וף סוף מישהו שמבין שגם אדם יצירתי, אקסצנטרי ככל שלא יהיה, בוטה ובעל יכולת ביטוי בעלת רבגוניות בלתי ניתנת להכחשה כמו ח. לוין אינו בהכרח ''גאון'', כפי שנהוג לכנות אדם כזה בתקופה המודרנית. גאון אמתי הוא יוצר שנמדד גם באנושיותו!

      אדם רע, בעייתי, מתוסבך, יכול להניב יצירה צבעונית, מעניינת בדרך זו או אחרת (מבחינה אנתרופולוגית בעיקר), אך אינו יכול ליצור משהו שירומם את רוח עמיתיו בני האנוש, רוממות רוח שהיא מטרתה המקורית, בת האלמוות, של כל אמנות אמתית. רק אדם שהתעלה מעבר לרעות החולות בהן לוקים מרבית אחיו ההולכים על שתיים, אדם ששקד ועמל לטהר ולזכך את נפשו, יכול להניב יצירה בעלת ערך ממשי, ערך נצחי.

      מוצארט אכן היה גאון (כמו קודמו יוהאן סבסטיאן באך, אם במוזיקה עסקינן, או אינסוף מוזיקאים מסורתיים שהתקיימו וקיימים עדיין בתרבויות הלא-מערביות). ליאונרדו דה-ווינצ'י היה אדם כזה, כמו שייקספיר, דוסטוייבסקי, טאגור... ורבים אחרים. כדאי לחפש ולגלות את הגאונים האמתיים, שיצירותיהם מהוות מזור ממשי לכל סבל, הסבר ופתרון לכל אי הבנה קיומית, מעין ''שמן סיכה'' שלא יסולא בפז לכל נפש.

      כל טוב!

  • 7.

    מנחם יקירי, הפעם יצא לך טור מבריק! (ל''ת)

    אליקו, 24/09/10 09:57

    • אכן ואכן (ל''ת)

      גידי, 24/09/10 11:29

  • 6.

    אחלה

    דון ויטו ג'נובזה, 24/09/10 09:52

    מרתק, מתסיס, ולעניין

  • 5.

    mi she lo iodea lichtov mevaker (ל''ת)

    muki, 24/09/10 09:51

  • 4.

    ואת כל זה אומר

    מיקה, 24/09/10 09:38

    נושא הכלים של אבידן ל...דברי עבירה, כפי שסיפר לאומה בכסילותו האיש המוכן בשביל קצת תשומי לתקוף לשנוא ולנטור לכל העולם ואישתו
    כמה טרחנות דביקה יש למגלומן הזה.

    • ממש ממש מסכים

      שמעון, 24/09/10 11:27

      הוא אינו מבקר לגופו של עניין הוא רק פוגע
      ומרבה להשתמש בדימויים אינפנטילים פשטניים
      וביוהרה שאין מאחוריה מאומה,ואתה שואל את עצמך כיצד קשיש שכזה משחרר בקשיש אמירות זולות ונלוזות,אבל הוא כנראה מביא את הסחורה למעסיקיו ומרבה עונג למכנה המשותף הנמוך והרדוד בהשתלחויתיו חסרות המעצורים.

      • 100% -ניתוח הכי נכון של הטור הזה ושלו (ל''ת)

        ליבי, 24/09/10 18:57

      • ב''דימויים אינפנטילים פשטנים'' הוא מכוון לנבערים רוויי שנאה ורשעות (ל''ת)

        הכל נכון אבל, 27/09/10 01:59

    • כל שבוע אותו טוקבק, רק השם מתחלף. אולי די לנדנד? (ל''ת)

      אוף, 24/09/10 12:05

  • 3.

    נהניתי ממה שכתבת על הפרובוקטורית הקטנה והלא חשובה ענת גוב

    פעם מרץ היום ליברמן, 24/09/10 09:20

    לכתוב אתה יודע (היא לא !)

  • 2.

    בקיצור, מי שלא ימני (ל''ת)

    מנחם לא סובל אותו. הבנו, 24/09/10 09:15

    • מי שסתום . מנחם לא סובל אותו. קפיש?? (ל''ת)

      שלומי נתניה, 24/09/10 09:47

      • שלומי

        כי אתה כל כך אידיוט/ חסר בינה/ וכו', 24/09/10 11:04

        מה שאתה מנסה לומר שמנחם לא סובל גם אותך?

  • 1.

    ענת גוב ועדנה מזי''א - צוחקות כל הדרך אל הבנק

    גיל, 24/09/10 09:09

    הן יודעות עמוק בתוכן שהמערכונים הבידוריים שלהם הם לא יותר מהצחקות זולות במסווה של תיאטרון אבל זה לא משנה להן כל זמן שעמרי ניצן והקאמרי משלמים להם ים כסף תמלוגים. אז הן לא כל כך טיפשות כמו שהן נראות...

    • אתה צודק.,מחזות כאלו לא צריך להציג בתאטראות רפרטוארים.. (ל''ת)

      ע, 24/09/10 13:30

    • מסכימה אתך לחלוטין! (ל''ת)

      ז., 24/09/10 19:16

    • אאוצ' חזקק.תקראו. (ל''ת)

      ., 25/09/10 13:27

    • חובה לקרוא את..1. (ל''ת)

      0, 25/09/10 13:28