• 53.

    לכל האשכנזים הבכיינים

    הירשנזון, 10/06/10 20:12

    לכל האשכנזים הבכיינים , קנאה עושה קמטים'

  • 52.

    המוסיקה משקפת בכל העולם

    נועם, 10/06/10 13:39

    וגם בישראל של שנות ה 2000 זה דור כזה שמושפע כמו תמיד מהקורה בחו''ל וצורך מכאן ומשם. מי שלא מבין שבמקר כמו הנ''ל לא יוכול להבין לעולם את הדברים לעומקם, מעבר לעובדה שהוא מודד את התרבות של המזרחיים בכלים שלו שלא יכולים לעולם להבין. התקשורת והציבור הלא מזרחי בישראל לא יקבלו לעולם צליל מסתלסל גם אם המילים יהיו באיכות הגבוהה ביותר. זה הפחד שלהם מהשונה, הם רוצים לכפות את התרבות שלהם שתוגדר היא בלבד כתרבות ישראלית ולשמחתי הזמרים היום שהם צברים אמיתיים עדיין חשים שבעורקם זורמת תרבות שלא יוכלו להתעלם ממנה ועובדה היא שיש לה קהל רחב. כבר אמרו חכמים ''קול המון כקול שדי''. אם טוב לזמרים ולקהל - אשרינו.

  • 51.

    אנשים , תפסיקו כבר עם כל הלשון הרע הזה . בשבילכם.. (ל''ת)

    ליאור, 10/06/10 08:24

  • 50.

    עוד ניצחון כזה ואבדנו (ל''ת)

    פירוס, 10/06/10 00:21

  • 49.

    חבל שכל השעה וחצי הזאת

    da, 09/06/10 19:45

    כללה גם כמה כסף כל אחד עושה ומגלגל בשנה. מה עם קצת צניעות?

  • 48.

    מתי כספי הוא לא דוגמא לזמר.

    רועי, 09/06/10 18:24

    כמשורר הוא די טוב. כזמר - ממש לא.
    שלמה ארצי, שלום חנוך, מאיר אריאל, יהודה פוליקר, אביב גפן הם דוגמאות טובות לזמרים ומשוררים מעולים.
    כמזרחי שנשוי למזרחית, המוסיקה המזרחית העכשווית היא תת רמה. מחיאות כפיים ועינטוזים. פשוט מוסיקה ירודה. משה פרץ, נרקיס ועוד כמה פרץ לקחו את המדינה דור אחורה, לשכנים הערבים.

  • 47.

    כבוד כבוד כבוד כבוד כבוד

    אבי הדרומי, 09/06/10 17:56

    כל הכבוד, באמת עשיתם זאת. אתם גדולים, מזה
    ענקיים, מרטיטי לבבות.ומה עכשיו...
    לא תצטרכו לבכיין יותר, חשבתם פעם אייך זה לחיות בלי להגיד את המילה קיפוח. הרי התרגלתם לזה כל כך הרבה שנים.. האאמת.
    אני חושב שאתם זמרים עם קולות גדולים, ועם אגוגדול עוד יותר, יאללה בכפיים

  • 46.

    תנו לי שנייה

    ששי קשת, 09/06/10 17:21

    בניגוד למה שנהוג לחשוב, מאבק הכוחות איננו בין מזרח ומערב אלה בין כוחות של אומנות לשם אומנות אל מול אומנות עבור כסף, כאשר בצד אחד עומדים נרקיס קובי פרץ משה פרץ (ושיראל) ומולם עומד כל אמן שיצירתו היא עבורו העיקר כאשר הכסף הוא משני - אמנים כגון אביהו מדינה, מתי כספי ובועז שרעבי לשם העניין. כאמור שום קשר למוצא של האמן או לסגנון שהוא כביכול שר.

    ''הניצחון'' המדובר אינו של הזמר המזרחי אלה של תרבות הכוכבנות שפורחת בארץ שהאומדן היחידי להצלחה בה הוא פרסום וכסף. כאשר לפחות חצי מהמדינה בולע את הלוקש הזה וקונה כרטיסים לנוקיה זה מספיק בשביל לתחזק את התופעה לזמן הקרוב. זאת בעוד החצי השני של העם עדיין מחפש את תווית האיכות והאמת מאמניו אך אין בכך מספיק בשביל למלא את קיסריה משום שזהו קהל הרבה יותר הטרוגני באהדתו.

    • סוף סוף טוקבק אינטליגנטי! (ל''ת)

      תודה!, 10/06/10 00:20

  • 45.

    ראיתי את התוכנית

    עוזי, 09/06/10 16:55

    אני כמזרחי נגעל מהתוכנית
    את מי ניצחנו לכל הרוחות
    את האיכות והכישרון ?
    שיט,ועוד נותנים לזה לייבל של מוזיקת עדדות המזרח
    מילא היו שמים את עמיר בניון או מיזרחי שבאמת יככול לענות לתואר מוזיקאי

    • מאה אחוז (ל''ת)

      צודק, 09/06/10 18:24

  • 44.

    המזרחית נצחה. התרבות הערבית נצחה את התרבות האירופאית (ל''ת)

    ההפסד כולו שלנו, 09/06/10 16:51

  • 43.

    הדאנס הים תיכוני הזה ככ' משעמם,לעומת הבלדות היפות של ישי לוי,עמיר בניו (ל''ת)

    בניון,אביהו מדינה,בועז שרעבי., 09/06/10 16:48

  • 42.

    ראיתי אמש את התוכנית

    פ, 09/06/10 16:31

    ולדעתי היא עושה ממש עוול לזמר המזרחי כפי שאני חווה אותו.
    ראשית, הזמרים שהוצגו אינם מייצגים את הזמר הזרחי כולו על כל גווניו. הם בעיקר מייצגים סוג מסויים של זמרים עם קול נפלא השרים שירי קצב עם מילים מזעזעות. הם מצליחים מאד אצל חלק מהקהל ובוודאי עם מנהלי הבנק שלהם. עם תרבות, לא כל כך. ואין לי שום טענה נגדם משום שהם עונים על צורך מסויים, וזו זכותם.
    לעומת זאת זמרים עם קול זהב, מנגינות נפלאות ומילים שחודרות ללב וגם נשארות בו, זמרים שגם עוד חמישים שנה ישירו את שיריהם בגעגועים- אלו לא הוצגו, וחבל, כי יש כאלו והם נפלאים.והם שייכים לזמר המזרחי ותמיד יהיה נפלא להאזין להם ולזכור אותם.
    לדעתי הבמאי צריך להכין תוכנית המשך ובה להציג את הנושא בצורה נרחבת ומכובדת כראוי, באמת ובתמים, לזמר המזרחי!

  • 41.

    תוכנית ששודרה אתמול בנושא (ל''ת)

    עמיתוש, 09/06/10 15:54

  • 40.

    זבל נחות

    מוצרט, 09/06/10 15:54

    אין לקרוא ליללות המפגרות האלו מוסיקה - זה עלבון למונח הזה.
    בארץ היטשטש מזמן הגבול בין תרבות לבין בידור עלוב וצעקני.
    זה בסך הכל רעש של ערסים מפגרים.

    • אתה צודק, שלמה ארצי אביב גפן ומתי כספי זה בטח תרבות, של מי בדיוק??? (ל''ת)

      פנטזילנד, 09/06/10 17:10

      • פנטזילנד - אתה פשוט צודק

        מוצרט, 09/06/10 18:44

        שלושת המטומטמים שהזכרת אינם פחות גרועים מהערסים. זה הכל גוונים שונים של אותו זבל.
        כשהמדובר בספרות - רוב האנשים מבינים את ההבדל ביןן רם אורן לבין טולסטוי. כשהמדובר בציור, רוב האנשים מבינים את ההבדל בין סתם איזה חרטוט לבין רמבראנדט, אך במוסיקה - כל מיני מומחים מטעם עצמם, כל מיני קוטנרים, אוחובסקים ושאר אנאפלביתים לא מזהים את ההבדל בין כל מיני מסוממים ומקועקעים הצורחים לתוך מיקרופון לבין מוסיקה אמיתית.
        אוזניים להם ולא ישמעו. טוב, הבעיה היא במה שיש, יותר נכון במה שאין - בין האוזניים.

        • לפנטזילנד ול''מוצרט''

          ילדת אור הירח, 10/06/10 19:50

          שלושתם אומנים ידועים שעשו כל הילד כמעין מהפכה, הם יוצרים כגדולים ואומנים מוערכים.
          שלמה ארצי כבר מתחילת דרכו מוערך, כם מתי כספיולא נדבר על אביב גפן שהמסחרה איננה מעניינת אותו כמו המזבלה הפופ תיכונית או איך שתקראו לקובי פרץ, משה פרץ ושיראל.
          נכון לאביב גפן אין יכולות ווקאליות אך אין את זה גם לקובי פרץ, אך מה יש לאביב שאין לקובי, כישרון, קובי פרץ הוא לא יותר מזמר חתונות ואילו אביב חולל מהפכה הוא לא מכר את עצמו רק בשביל תאוות הכסף.
          ובנינו מי מתחיל להצליח בחו''ל, קובי בחיים לא יצליח כי התחום היחידי שמעניין אותו זה אירועי תחונות אז תחשבו עוד פעם לפני שאתם פותחים את הפה!

  • 39.

    יש בעיה כיום במדינה למי שלא רוצה לחיות בתרבות ערבית.

    צריך להקים מובלעות מערביות במדינה, 09/06/10 15:42

    וזה לא שאני שולל את התרבות הערבית.
    תרבות ערבית היא בסדר כשהיא נימצאת בארצות ערב,אבל יש בעיה כשהיא חודרת לארצות המערב ופוגעת בתרבות המערב.
    זה מה שקורה כיום בארצות אירופה ובישראל וזה לא תקין,משמידים את תרבות המערב.

    • צריך להחזיר אותך למציאות (ל''ת)

      ל-39 ההזוי, 10/06/10 11:57

  • 38.

    היה מרתק! וישי לוי יצא הכי תותח שם. (ל''ת)

    ץ, 09/06/10 15:00

    • צודק! (ל''ת)

      ישי לוי הוא ליגה אחרת, 09/06/10 17:10

  • 37.

    עלק נצחו חחח הם הפסידו... הם עושים מוזיקת פופ אלקטרונית

    צפיחית בדבש, 09/06/10 14:28

    אם קובי פרץ או ליאור נרקיס היו שרים את השירים המקוריים שלהם (סגנון מזרחי טורקיה לקרוע ורידים) אף אחד לא היה משמיע אותם והם לא היו כלום. האשכנזים כפו עליהם מוזיקה מערבית והשניים וגם חבריהם פשוט נאלצו לשיר את זה כדי להיות מיינסטרים!
    זו לא מוזיקה מזרחית זה פופ אלקטרוני!!!
    נ ק ו ד ה!

  • 36.

    דווקא לענבר יצא סרט טוב הפעם לשם שינוי.ומי שיצא שם הכי תותח זה ישי לוי

    שקלט תרדידות הטקסטים של הקולגות שלו,ולא מתפשר על ה, 09/06/10 14:24

    הטקסטים של השירים היפים שלו..

  • 35.

    אין דבר כזה מזרחית. זה מוסיקה ערבית!

    דני, 09/06/10 14:09

    וכך הרמה שלנו יורדת לרמה של עניי קהיר.

    • את המוסיקה הערבית

      נא לא להעליב, 09/06/10 18:29

      הערסים הישראלים לא ניתנים להשוואה עם אמנים דגולים כמו פריד אל אטרש ועבד אל והאב, שמלחינים ושרים במקאמים מסובכים עם רבעי טונים ושליטה מוסיקלית עצומה הן בתיאוריה והן בביצוע. הישראלים, תחת איצטלה 'ערבית', אנסו ורצחו את הסולמות הערבים, ושרים ללא טיפת ידע מוסיקלי, עם מילים מזעזעות השפה העברית וזיופים מזעזעי כל אוזן מוזיקלית.

      • יפה. מישהו מבין עניין (ל''ת)

        משה טל, 09/06/10 23:26

    • הלוואי והמוסיקה הייתה ברמה שעניי קהיר שומעים !

      משה טל, 09/06/10 23:25

      אם תתעניין קצת תבין שמה ששומעים '' עניי קהיר''..לפי הגדרתך , היא מוסיקה ברמה גבוהה מאוד ויש הטוענים שאפילו משתווה ברמתה למוסיקה הקלאסית הכי אירופאית והכי מורכבת.
      לא אתנצח איתך אבל תבדוק ותווכח בעצמך.
      אם אתה משווה את רמתה של המוסיקה הים תיכונית הישראלית למוסיקה ששומעים בקהיר..ובכן..נתת פה מחמאה גדולה מאוג ואינני בטוח שהתכוונת לכך.

  • 34.

    אביעד אתה יודע לכתוב כמו דני ענבר יודע לביים - חפשו מקצוע אחר (ל''ת)

    ה, 09/06/10 13:13

  • 33.

    לא נכון - ישי לוי רוב הסרט דיבר על מילים ועל מה שקיים

    אדי, 09/06/10 12:59

    כנראה לא ראית את הכול או שלא הקשבת,

    ישי לוי מדבר לכל אורך הסרט על השפה הירודה,

    הוא גם מעביר עליהם ביקורת שכל מה שחשוב להם זה למלא את הכיסים,

    כדאי שתראה את זה שוב לפני שאתה מסיק מסקנות

    חוץ מזה אחלה סרט, שאפו לדני ענבר

    • נכון! (ל''ת)

      כל מילה בסלע., 09/06/10 14:25

  • 32.

    חלק ממעריצים של זמרים מזרחים מורידים לסלולרים ללא שום קשר לאיכות השיר

    מישהו, 09/06/10 12:53

    מעריצים של זמר מסוים ברגע שהיה לו להיט אחד גדול , בשיר הבא גם אם הוא ישיר את הגבעטרון הם יורידו.נניח יורדו לא 100 אלף 80 אלף.יכול להיות גם מקורבים של הזמרים מורידים מספר רב של פעמים לסלולרי רק בשביל לקבל פרסים למינהם.

    ואגב,דעתי האישית,אף זמר ''מזרחי'' לא בליגה של אייל גולן.

  • 31.

    תעשיית ה''מוסיקה'' המזרחית=ערמת ערסים פרימיטיבים שבוכים כל הדרך לבנק.

    ש.ז, 09/06/10 12:52

    תעשיה מגעילה שמראה לאן התדרדרה מדינת ישראל בשנים האחרונות
    פני האומה כפני הכלב...

    • מילים כדורבנות

      אסף, 09/06/10 14:18

      מסכים עם כל מילה

  • 30.

    לא רק הם ניצחו. כל הערסוואטים ניצחו. המדינה שלהם כבר מזמן (ל''ת)

    משה, 09/06/10 12:46

  • 29.

    בושה אם כך מוצג נצחון

    ברק, 09/06/10 12:40

    זה מזכיר לי אלאק נצחון דומה של שכנינו מדרום (החמאס למי לא הבין) ולתורכים מצפון.

  • 28.

    המדינה עוד עוד לא התעצבה והיא מחולקת לשני תרבויות שלא מתחלקות

    רק לפי עדות, 09/06/10 12:34

    יש ביקוש רב למוזיקה הזאת בחלק ניכר של האזרחים במדינה,אבל המדינה הוקמה מראשיתה כדי להיות מדינה יהודית אירופית מערבית.
    כל עולי ארצות ערב והמיזרח שעלו לארץ לפני קום המדינה היתערו בתרבות המערבית האירופאית ובשל כך חלוקת התרבויות בארץ לא קשורה לעדות אלא לדרך.
    אבל נוצר מצב שהעלייה הגדולה מארצות ערב לאחר קום במדינה,שואפת להפוך את המדינה למדינה יהודית עם תרבות ערבית,יש להם רוב גדול ואקטיבי והם מצליחים לעשות את השינוי.
    אבל לדעתי זה טעות מפני שעדיף לנו להיות מדינה עם תרבות מערבית מאשר מדינה עם תרבות ערבית.
    והמוזיקה משפיעה על התרבות.
    כל אזרח במדינה,מכל העדות,כולל הערבים,אם היה נאלץ לעבור למדינה אחרת,היה בוחר במדינה מערבית ולא במדינה ערבית.
    אז איך זה שאנשים בלי לחשוב מעוניינים להפוך את המדינה שלנו למדינה עם תרבות ערבית?
    זאת מוזיקה לא רעה,חלק ממנה גם יפה,אבל מוזיקה משפיעה על התרבות ועדיף לנו ליצור תרבות מערבית בארצנו ולחנך את ילדינו לתרבות מערבית.מכיוון שהבחירה לעבור לגור במדינה מערבית ולא במדינה ערבית היא בגלל העדפת התרבות המערבית כי התרבות בכל מדינה היא זאת שקובעת את איכות החיים.

    • בחיים לא קראתי טוקבק כל כך מטומטם.

      בלבלת אותי, 09/06/10 12:58

      כמי שלומדת את הנושא באוניברסיטה,
      אני ממליצה לבדוק הרשמה לחוג לסוציולוגיה במכללה/אוניברסיטה הקרובה לביתך.

      בהצלחה.

      • לימודים באוניברסיטה לא בהכרח יעזרו לך. (ל''ת)

        זה לא תרופה, 09/06/10 13:41

  • 27.

    אכן ניצחתם

    טואנדה, 09/06/10 12:26

    ויחד איתכם ניצחו
    השפה הרדודה
    החרוזים המאולצים
    הרגשות המזוייפים
    והרדידות באופן כללי.


    אני לא נגד המוזיקה , אני נגד המילים האיומות!!!!!!!

  • 26.

    זו לא המוסיקה המזרחית היחידה יש כל מיני סוגים וזו הכי פחות טובה (ל''ת)

    שיר, 09/06/10 12:12

    • למוסיקה ערבית כזו ניתן להאזין בכל תחנות הרדיו הערביות (ל''ת)

      ביאליק, 09/06/10 12:33

  • 25.

    פרץ X 2, נרקיס, חדד, גולן, עפיה מייצגים תת ז'אנר.....

    ש., 09/06/10 12:09

    אחד בתוך הז'אנר הרחב שנקרא מוזיקה מזרחית.
    פופ מזרחי קל וסוחף, אני קורא לו, בדיוק כמו בריטני ספירס או ריקי מרטין בפופ האמריקאי. שירים שתוחלת החיים שלהם לא עולה על מספר חודשים והרבה כסף.
    מנגד עומדים זמרים אחרים שמביאים ז'אנר איכותי שמקביל למתי כספי, מאיר אריאל, אהוד מנור ונעמי שמר: אביהו מדינה, דקלון, אהובה עוזרי הענקית, הברירה הטבעית ואחרים. וכמובן ישנה הסוגה העילית: עמיר בניון שהיחיד שעומד לידו בשורה אחת בישראל הוא אריק איינשטיין.
    עצם העובדה שבכתבה רחבה על ה ''זמר המזרחי'' מחליט ענבר להביא רק את נציגי הז'אנר העילג והרדוד מלמד משהו על ענבר עצמו ועל כוונותיו האמיתיות.

    • נכון מאוד (ל''ת)

      ממי, 13/06/10 00:05

  • 24.

    ניצחון הזמר המזרחי

    לילי ממעלה אדומים, 09/06/10 12:04

    כמה אפשר לטחון את האוכל הזה הזמר המזרחי...
    די כבר מקופחים לא מקופחים. אייל ושרית טוב מאוד שלא ישתתפו. לא מכבודם משום שדי כבר עם הקיפוח כל היום כל הזמן שבעה ימים בשבוע משמיעים אותם את ה''מזרחים''. די כבר אין קיפוח תפנימו.
    יש גם זמרים אחרים.

  • 23.

    האמת, היה OVER DOSE (ל''ת)

    הספיק לי, 09/06/10 12:01

  • 22.

    איזה זמר ואיפה מזרחי----- יללות וסילסולים ערבים במילים עבריות עלובות (ל''ת)

    סטניסלב, 09/06/10 12:01

  • 21.

    גם אמיר בניון לא היה בסרט, כי הוא איכותי מידי

    היה סרט רדוד, אחרי רבע שעה זיפזפתי, 09/06/10 11:49

    וגם עמוק יותר ולכן לא התאים לשטאנס.
    הזמרים האלה הם זמרי פופ עם ניחוח מזרחי, סוג של ליידי גאגא להמונים.
    יש גם זמרים מזרחיים איכותיים, גם ההוא משדרות או נתיבות ששר עם שלמה ארצי. למה הוא לא היה בסרט?
    מה שכן, עכשיו אני מקווה שיפסיקוח עם ה''אכלו לי שתו לי''. נצחתם, אז תנו לנוח מכם קצת.

  • 20.

    עוד כותב שמקנא.. (ל''ת)

    נימרוד, 09/06/10 11:49

  • 19.

    מה איכפת לכם? תנו לכל אחד להנות ממה שהוא רוצה (ל''ת)

    אלי, 09/06/10 11:44

  • 18.

    אביעד לא יודע לכתוב, לא כדורגל ובטח לא תרבות

    ה, 09/06/10 11:38

    עם יותר מדי כובעים, נשארים קרחים.

  • 17.

    גם בעוד 20 שנה הם לא ידעו מהי אומנות, ה''רגשי'' לפני הכל!!! (ל''ת)

    נגעלת, 09/06/10 11:36

  • 16.

    המילה פירגון זרה לכם כשמדובר בזמר מיזרחי ?

    אריה - מודיעין, 09/06/10 11:14

    מי אתה ומי שמך לשפוט באם ישנה אומנות בזמר המיזרחי ואם לוא?
    אתה כותב שבפרספקטיבה של 50 שנה לא יזכרו את ''בלבלי אותו'' וכו' וכן את שלמה ארצי ששר על כלום הרבה מאד זמן כן יזכרו ?
    תמשיך לחלום ולאכול את הלב - המוזיקה המזרחית אמנם עממית אך עושה שמח לכל עם ישראל מזחים ואשכנזים כאחד ולראייה לך לחתונות ואירועים אחרים בכדי להווכח במו עיניך ולא מברבורי מילים מגובבות שקנאה חולנית !

    • אתה צודק..תחי התרבות והזמר הערבי .. (ל''ת)

      פריד-אל-עטרש הציוני, 09/06/10 12:12

    • אמיר בניון (ל''ת)

      זה לא זמר מזרחי אלא זמר לאנאלפבתים, 09/06/10 12:33

  • 15.

    מוסיקה זה לא כדורגל ...

    אייל, 09/06/10 11:11

    ויש ביניהם שיכולים להיות זמרים ומבצעים ענקיים. מה שאמר כספי זה בתחום הפילוסופי - השירה שלהן נובעת מאגו. מי הכי גדול. איך אמרו חז''ל על טעם וריח אין מה להתווכח והגודל לא קובע כלום. קובעת המורשת.

    הם לא מורישים לנו לא איכות ולא תרבות. הם מעבירים מסרים של עוצמה ריגעית. סרג' גינזבורג היה בעל קול נורא - אבל הוא ידע לכתוב ולשיר כמו ענק. אחרי מותו אין מי שיכול להתרקב למורשת שלו ולומר דבר.

    • מה כבר עישנת על הבוקר (ל''ת)

      מומו, 09/06/10 11:44

    • המוסיקה הערבית מתאימה לאוהדי בית'ר ירושלים . (ל''ת)

      אוהד בית'ר ירושלים, 09/06/10 12:14

  • 14.

    ללא המוזיקה המזרחית אחוז המתאבדים היה בשמיים.

    לאון, 09/06/10 10:58

    ובאירועים כולם היו יושבים, כמו באירועים של אשכנזים.

    • ברכותי: זכית בפרס הטוקבק האידיוטי ביותר של השבוע (ל''ת)

      למי לשלוח את הפרחים?, 10/06/10 00:17

  • 13.

    רק לראות אתמול את עדר המעריצים שלהם ראיתי בדיוק באיזו מדינה אני חי (ל''ת)

    א, 09/06/10 10:55

    • אל תיבהל , זה מיעוט שרובו ערבים ישראלים בני דת משה (ל''ת)

      ישראל ישראלי, 09/06/10 12:10

  • 12.

    ערסים חסרי חן או טעם במוזיקה. איכסההההה! (ל''ת)

    זה לא מוזיקה זה כאב ראש!, 09/06/10 10:50

    • הקנאה הורגת אהההההההההההההה (ל''ת)

      יאלי, 09/06/10 11:37

    • מה זה בדיוק ערסים . זו מילה ערבית ? (ל''ת)

      רחב מיריחו, 09/06/10 12:16

  • 11.

    טובים לא פחות. אולי אף יותר

    אמירה, 09/06/10 10:47

    הסרט העלה נקודה חשובה מאוד. שזה תחום המכירות. אם אלפים מורידים רינגטון מזרחי. זה מראה משהו. גם חשוב לזכור את ההתנשאות הגדולה על הזמר המזרחי בעבר, וקצת עד היום.. כאילו כיום השירים הם בעברית של אלתרמן.. אז תעשו לי טובה.העברית היום היא אותו דבר בכל הזרמים . עברית מדוברת ולא גבוה. הסרט הזה בא להראות, מבחינתי. שאין ללבנים מה להתנשא על המוזיקה המזרחית. העם אוהב אותם ומצביע בקניות ובהופעות.

    • לבנים?

      ענת, 09/06/10 12:56

      מי שמפריח פה את הגזנות זה דווקא ה''שחורים''
      מי שמרגיש נחות או שמישהו מתנשא מעליו יש לו כנראה בעיות עם עצמו ,נדמה לי שהדברים האלו כבר פגו מהעולם אבל יש עדיין אנשים שמנסים לשמר את ההפרדה כדי שיש להם את מי להאשים.

      • אולי את לא שמה לב, אבל...

        מיכאל, 09/06/10 18:23

        כולם כאן גזענים.
        תקראי את כל מיני הביטויים שרק מסגירים את דעותיהם החשוכות של אנשים כאן, גם מהצד ההמזרחי כמובן.
        אנשים התחרפנו, מחפשים רק את מי לשנוא.
        שימי לב איזה טוקבקים יש כאן, או כאלה שמתבטאים בסגנון של ''גועל נפש, מוסיקה רדודה, המדינה נכבשה על ידי ערסים, ערבים וכו'' או כאלה בסגנון ''תאכלו את הלב, מה שהזמרים האלה עושים מתי כספי לא יעשה גם עוד מאתיים שנה וכו'''. על מה?!? מי שלא מתאים לו שלא ישמע, מי שמתאים לו שישמע.
        ולגבי התגובה שלך, עצם זה שאת באה ואומרת שמי שמפריח פה את הגזענות זה השחורים רק מראה שהגזענות לא פסה מהעולם, פשוט גם המזרחיים התחילו לשנוא את האשכנזים ולא כמו פעם שההתנשאות הייתה רק מצד האליטה האשכנזית כלפי המזרחיים.
        אני מרוקאי, נשוי לאשכנזייה, אין לי בעיה עם אף אחד, גם שיהיה טיבטי. נסי את זה , זה טוב לנפש :)

    • בקניות ובהופעות?

      da, 09/06/10 19:43

      העם מצביע בקניות ובהופעות? לא בדיוק.
      כי אף זמר ישראלי (שלא מזוהה עם הסגנון במזרחי) לא מפרסם את הרינגטונים שלו בפרסומות להורדה (להורדת השיר שלחו סמס למספר...)
      מעולם עוד לא ראיתי זמר שלא מזוהה עם הזמר המזרחי מפרסם את הרינגטנים שלו בבאנרים באינטרנט או בטלויזיה.

  • 10.

    הכסף שהם מגלגלים בשנה אתם לא מגלגלים בעשרים שנה!

    עם שירה ואומנות תלכו לבנק, 09/06/10 10:45

    מי זה מצי כספי ?

    • כסף זה לא העיקר.

      אסף, 09/06/10 14:11

      אתה לא יודע מי זה מתי כספי?
      אתה פשוט בוּר.
      לא פחות

    • קבלני עפר מרוויחים יותר (ל''ת)

      אז שנעריץ אותם?, 10/06/10 00:16

  • 9.

    מה הגאווה שלהם?שהם הפכו את התרבות פה לפח זבל לחתונות?? (ל''ת)

    מ.כ, 09/06/10 10:45

  • 8.

    מה רע ב ''סגרתי אותך לפני שסגרתי אולם, אחי‭,''‬ .

    בוקר טוב מציאות, 09/06/10 10:40

    עדיף על ההתנשאות האשכנזית, נכנסים לאולם עם האף מורם(בעצם לאיזה אולם הם נכנסים, הם לא עושים הופעות).

    כל מתי כספי ודומיו על נוגדי דיכאון במשך היום, כל הקינאה והכישלון גורמים להם לדיכאון למסכנים האלה, עשו לכספי טובה שליהקו אותו לפרסומות של חברת ביטוח בתמורה לכמה עשרות אלפי שקלים, קובי פרץ היה מקבל 200 אלף דולר על הפרסומת הזאת.

    בקיצור חבורת קנאים כלומניקים שבקושי מצליחים למלא את אולם צוותא ואם מישהו כן בא אז זה חבורה של צנונים וצנוניות שלא קונים דיסק בחיים ובאים להופעה אחת בשנה.

    פתטים, הקינאה מובילה לאובדון!

    • חזק!!! (ל''ת)

      אני, 09/06/10 11:14

    • חוצפן!

      אסף, 09/06/10 14:09

      איך אתה בכלל מעז להשוות את קובי פרץ למתי כספי?
      למתי כספי יש מוזיקה איכותית, מוזיקה מוערכת, ששומעים בארץ כבר עשרות שנים, וקובי פרץ - כמו כל המוזיקה המזרחית - פשוט שר על כלום.
      כל פעם אותו סיפור - הוא אוהב אותה, היא עזבה אותו, הוא מבואס לאללה וכתב על זה איזה שיר מטומטם.
      אז נכון, היום הזמר המזרחי עושה יותר כסף מהשירה העברית שהיתה נפוצה יותר פעם.
      אז מה? כסף זה לא העיקר פה.
      מה עם אמנות? שירה? מוזיקה איכותית?
      הזמר המזרחי בכלל לא נוגע באף אחד מהדברים האלה, וכנראה שזה גם לא מעניין אותו או את המאזינים שלו, כל עוד זה ממשיך לגלגל כסף.
      בשורה התחתונה, מביך לשמוע שבמדינה שלנו אנשים מעדיפים את קובי פרץ על מתי כספי.

    • מתי כספי הוא מגדולי המלחינים הישראלים, גאון מוזיקלי

      אסנת, 10/06/10 00:15

      בחו''ל אדם עם כישרון כמו שלו מזמן היה מיליונר.

      להשוות אותו לקובי פרץ זה כמו להשוות את לאונרדו לבוב הבנאי.

  • 7.

    מוזיקה עלובה

    דדה, 09/06/10 10:35

    השאיפות שלהם זה כסף כסף וכסף. לא שמעתי על שאיפה כמו לכתוב מוזיקה טובה, לשיר יותר טוב, להכנס לנצח. רק כסף. אבל כסף בא והולך ובתכריכים אין כיסים. לכן המוזיקה הזאת כל כך ארעית ועלובה.

  • 6.

    תודה על הכתבה. הסכמתי איתה לחלוטין. למרות,

    בן, 09/06/10 10:30

    שאייל ושרית עושים את אותו הדבר בדיוק, רק יותר שנים ושירים אולי טיפה יותר חזקים (לא תמיד). לדעתי זה עניין של וותק אצל שניהם. אין הבדל בין יפיופה לבין בלבלי אותו בטמטום.

  • 5.

    ישי חולים עליך,אתה המלך האמיתי שלנו (ל''ת)

    ערבי יהודי גאה, 09/06/10 10:29

  • 4.

    אביעד אין לך כשרון בכתיבה. תפרוש. (ל''ת)

    דיקלה, 09/06/10 10:19

  • 3.

    תפסיק לקנא ולבלבל את המוח כול תקופה והטרנד שלה

    בין, 09/06/10 10:17

    כול זמר נעלם ברגע שהמעריצים נעלמים

    • לא נכון

      יוס, 09/06/10 10:44

      מה אתה אומר. אתן לך רשימה של זמרים שלא נעחמו כבר 50 שנה

  • 2.

    תנו להם לחשוב שהם ניצחו, כמו הראפרים מהארלם

    דרור מרום, 09/06/10 10:09

    שחושבים שהראפ כבש את העולם ושהוא יישאר לנצח.

    • זו מציאות מותק, תפסיקי עם הפרוזאק הוא גורם לך לאשליות. (ל''ת)

      רונה, 09/06/10 10:49

  • 1.

    ........... (ל''ת)

    אסתי, 09/06/10 10:01