• 47.

    ראו גם ראו מי מדבר על תרבות

    עינב, חיפה, 12/06/10 20:01

    ומה יש לו להגיד.

    ''די לעיין בשמותיהם האנגליים והאמריקאים (הקלאקסונז וגורילאז סאונד סיסטם), כדי להבין שאנחנו לא ממש זקוקים לאמריקניזציה הזו של חיינו''.

    אתם מבינים? לפי השם האנגלוסקסי של האמנים, האדון בן כבר הבחין בהם כגורמי ''האמריקניזציה של חיינו'', שהם מיותרים כי ''אנחנו ממש לא צריכים עוד עודפי תרבות אמריקאית ואנגלית פה''. את הטמטומת הזו, שהגיעה היישר מבתי המדרש של הפריטיביות, הפונדמטליזם, הגזענות וחשכת הדעת, לוקח בן כמדריך ל''מקורות היניקה הרוחניים'' שלנו. אגב, שימו לב לאותם מקורות ולאותם ''זמרים גאוניים ומופלאים ממש'' שבן מציין; ביניהם אפשר למצוא את ירדנה ארזי, אריק ברמן ואפרת גוש. משום מה בן שכח עוד כמה אמני זימרת-על אלוהיים ממש, כמו קובי פרץ ורוני סופרסטאר.

    אה, וכאן זה המקום עם אנרגיות הקודש הכי חשובות בעולם והאוויר פה מחכים. תסתכלו על מנייחם שלנו, למשל, בניגוד לאלביס קוסטלו ש''נראה די אהבל''. הקוסטלו הזה - לא גזען, לא פאשיסט, לא הומופוב, לא פרימיטיב, מדבר אנגלית, ואפילו לא השתתף ב''האח הגדול'' או באיזו תוכנית ביבים נחותה אחרת. איזה אהבל!

  • 46.

    נו באמת

    מיטל, 10/06/10 17:25

    אז מה מנחם? לא נקרא יותר המינגווי ודריו פו כי יש לנו עוז, קניוק ושמיר? אין ספק שלכל עם יש את המקורות התרבותיים שלו, אבל יש כאלה שפורצים גבולות של לאום וזמן. עובדה שיש כאלה שרואים בפיקסיז אחת הלהקות החשובות של זמנה, ואני דווקא לא מעריצה מושבעת. אני כן חושבת שהופעה חיה היא אחת החוויות היותר משמחות שיש. אם אתם נוסעים לחו''ל ואתם רוצים לראות הופעה, יש אתר אינטרנט ישראלי בשם טיקטינגו שמפעיל מנוע חיפוש שמאתר הופעות בחו''ל לפי מדינה או אמן. לונדון מארחת בשבועיים הקרובים את בון ג'ובי, פרל ג'אם, נורה ג'ונס, גרין דיי ואירוסמית'. ניתוק תרבותי והסתגרות בדלת אמות הוא לא הפיתרון, בדיוק כמו שחרם תרבותי על ישראל הוא רעיון אווילי.

  • 45.

    אני חושב שזה הדבר הטפשי ביותר שקראתי מימי חיי

    ברכותי, 08/06/10 15:08

    אני יודע שנראה שהמאמר הזה נראה פרודיה וכל דבריו כאילו ישראלים מוכשרים יותר מבני כל העמים האחרים, וכאילו באירוניה הוא אומר כל מיני אמנים מקומיים טובים יותר מגאוני מוזיקה כמו פרנק בלאק (לא ''גאון מוזיקה'' במובן של ''אני אוהב כמה מהשירים שלו והוא מנגן די טוב'', אלא במובן של ''גאון מוזיקה''), אבל לא, שיהיה לכל הקוראים ברור, הוא מתכוון ברצינות, לכל מילה שהוא כתב. הוא באמת אומר שהעובדה ששמן של הלהקות הבריטיות נשמע אנגלי הוא הסימן לכך שאנחנו לא צריכים אותם.
    יכול להיות שמידה לא-תיאמן כזו של טיפשות היא גאונות הפוכה, חוסר-כישרון יוצא דופן, שאינו ניתן למדידה בהשוואה לחוסר-כישרון של אנשים רגילים. אני צריך לחשוב על זה קצת. אבל לא הרבה.
    טמבל.

  • 44.

    בור, איגנורנט פסאודו ימני (ל''ת)

    ל, 08/06/10 01:14

  • 43.

    The energy center of the universe

    אביחי, 07/06/10 22:35

    כפרה על מדונה! אנחנו לא צריכים טובות של אף אחד כשלנו יש את מלכת המוזיקה והפופ !

  • 42.

    אתה נא על הציר שבין אוונגליסט לפרוטסטנטי

    חגו הסלע, 07/06/10 21:56

    ואפילו לא מבין את זה.
    בכל זאת אתה מעז להטיף כנגד אמריקניזציה, כאילו שהיהודים באמריקה אינם מהקבוצות המשפיעות ביותר תרבותית בארצות הברית.

    דרך אגב,
    הקלאקסונז וגורילאז סאונד סיסטם מבריטניה,
    סתם לידע כללי.
     

  • 41.

    בור טרחן (ל''ת)

    שי, 07/06/10 21:45

  • 40.

    וזה מחשיב עצמו כאושיית תרבות

    יגאל, 07/06/10 21:30

    כל דבר אצלו שחור ולבן מה שמעיד על האמירה הנכונה כנראה שאם השנים אנשים חוזרים להיות ילדים... וזה האיש הנאור שמחליט עבורינו מה טוב ומה פסול כדוגמה האובססיה החולנית לזמר המזרחי, השנאה להומוסקסואליות עכשיו הפופליזם הזול כנגד זמרים מהעולם הגדול ועוד היד נטויה בדעותיו הפשיסטיות.

  • 39.

    אחד החזקים.אהבתי. (ל''ת)

    יעלולה, 07/06/10 21:19

  • 38.

    סחטיין עליך יא מנחם- כל מילה אמת. רק חבל ששכחת זמרים מזרחיים (ל''ת)

    נימרוד, 07/06/10 20:34

  • 37.

    צודק על תבואו (ל''ת)

    צודק, 07/06/10 20:28

  • 36.

    נכון, וגם אתה יכולת להסתפק ביין לקידוש במקום הטריפ המפורסם שלך. (ל''ת)

    א, 07/06/10 20:22

  • 35.

    רוחניות, אפילו ''שלנו'', זה צבר של דברים.

    מיכה, 07/06/10 20:04

    בן חמודי, קח אויר.יפה. עכשיו תנשום... תנשוף... תנשום.... ''מקור היניקה הרוחני'' שלנו הוא הנביאים\\ קונפוציוס\\בטהובן\\מאיר אריאל\\סוקרטס\\השרדות\\דילן\\ארצי\\דילן תומס\\ יונה וולך\\פרופ' ליבוביץ\\ המחתרת היהודית\\קפקא\\ גולדשטיין הגבר\\פיטגורס\\ תג מחיר\\עץ זית\\ עץ זית שרוף\\ואהבת לרעך כמוך\\וחמדת אשת רעך\\הנביא ירמיהו\\ וההיא, נו, דניאלה וייס\\לובה אליאב\\בן גביר\\נחמו נחמו עמי\\ בן מנחם.וכו'. לא הכל ראוי לעיכול אך הכל רבדים של התודעה הרוחנית שלנו. כולל אלטון.כולל אתה.

  • 34.

    צודק! (ל''ת)

    אייל, 07/06/10 20:04

  • 33.

    להקת ELO ,תביאו הכי טוב! יש גם יהודים בלהקה!!!! (ל''ת)

    אלי, 07/06/10 19:43

  • 32.

    לימור לבנת לא צריכה להתחנן- פשוט לשנות את המדיניות

    מיקי, 07/06/10 19:27

    הפסיכית של הממשלה בה היא חברה ואז כולם יבואו. ולגבי מה שכתוב במאמר, בקצב הזה כדאי שלא נרצה אף אחד שיבוא לפה כי ממילא נשאר רק עם עצמנו. אולי ביבי, ברק וליברמן יארגנו להקת רוק?

  • 31.

    מנחם, חלק מהאומנים לא מחרימים אלא פשוט מאיימים עליהם לבטל... (ל''ת)

    שי, 07/06/10 19:10

  • 30.

    Well said Beb

    Dave, USA, 07/06/10 19:08

    This is ''cultural'' terror and we should focus on more important issues

  • 29.

    לצערי ולצערך, מנחם, הם מבטלים מסיבה אחת:

    רז, 07/06/10 18:13

    מאיימים על חייהם.

    אין לי ספק בכך.
    אני יודע בוודאות שאת הפיקסיז מנסים להביא לארץ קרוב לשבע שנים, וזאת לאחר שחברת הלהקה (נגנית הבס) הופיעה כאן לפני שנתיים עם להקתה, ונהנתה נורא.
    באשר לאלטון - הבחור הופיע כאן כבר פעמיים.


    הם לא ביטלו בשל האידיאולוגיה, אלא כי , ואני מוכן לחתום על כך - הם קיבלו איומים ממשיים על חייהם או על עתיד ההופעה.

  • 28.

    עוד שנה גם העגורים לא יגיעו לישראל אים ממשלת ליברמן (ל''ת)

    שמאלני, 07/06/10 18:07

  • 27.

    איכסה, הטיפשות נוזלת מהאוזניים

    מישו, 07/06/10 18:05

    פרובוקטור בשניקל, פשוט לא יותר.
    רמת טיעונים של תינוק מילל.

    כנראה הדבר נובע מהתסכול שמנחם מעולם לא הצליח ליצור דבר בעל משמעות.

    נדמה לי שגם הילדה שלי בת השנתיים יודעת שאין קשר בין איכות של אומן לבין היותו אדם.

    ולא שהיו לי כוונות ללכת לאי אלו מהמופעים.

  • 26.

    אולי לא מקור רוחני שלך (ל''ת)

    אבל של אחרים כן וגם הם חיים פה, 07/06/10 17:39

  • 25.

    עדיפים ממך, כסיל! (ל''ת)

    רועי, 07/06/10 17:31

  • 24.

    בן. לא נותרה ברירה. אנחנו נישארים איתך....

    reuvenholzer, 07/06/10 17:26

    אבולוווווציה !!!!!! בוווווו !!!

  • 23.

    כל הכבוד

    אשר קרני, 07/06/10 17:07

    הי בן
    כל הכבוד לכתבה האמיצה הזו-זה לא פופלרי בימנו להתגאות במורשת העצמית שלנו.
    אין צורך ביוא הזר והמנוכר של התרבות שמוקיע אותנו על ימין ועל שמאל.

  • 22.

    פונה לכל מיני לא חשובים ומציעה להם אני לא יודעת מה? מוזר.

    שרת התרבות, 07/06/10 16:43

    היהודים הגלותיים עוד פה?

  • 21.

    פשוט וצודק ! (ל''ת)

    אורן, 07/06/10 16:34

  • 20.

    דעתו של בן על סוזן בויל

    ג.מורג, 07/06/10 16:24

    לפני כשבוע כתבת דברי הבל (כרגיל), על הזמרת סוזן בויל והדגשת את כיעורה.
    למען הסדר הטוב , אין ספק כי אתה יותר מכוער ממנה.
    לידיעתך, להלן מספר עובדות על סוזן בויל: בסרטון האודישן שלה נרשמו 360 מיליון צפיות.
    אלבום הבכורה שלה מכר 9 מיליון עותקים. = ל- 450 אלבומי זהב בישראל.
    הטיים דירג אותה במקום 7 ברשימת האנשים המשפיעים בעולם.
    אורחת כבוד בתכניות אירוח כדוגמת התכנית של אופרה ווינפרי ואח'.
    מכוער ואפס כמוך לא מגיע לקצה הציפורן שלה, אינך חייב להעלות על הכתב את הגיגיך ההזויים הנאמרים ללא ספק תחת השפעת כדורים או סמים.

    • and she is still ugly... LOL (ל''ת)

      david, 07/06/10 18:06

    • לא הוכחת דבר

      אביטל, 07/06/10 20:36

      הצלחה היא לא הוכחה לדבר מלבד הצלחה.

      בלי קשר לדבריו של בן על בויל, הצלחה לא מוכיחה איכות, יופי, יושרה ולא שום דבר אחר, כך שבתגובתך הוכחת בעיקר את אי הצלחתך להביא טיעון לעניין.

  • 19.

    אשכרה - שיחפשו (ל''ת)

    אמיר, ת''א, 07/06/10 15:38

  • 18.

    צודק.

    עם לבדו ישכון, 07/06/10 15:26

    לא צריך אותם ואת הסופרים, האמנים, הספורטאים, המשוררים, הציירים, הפסלים, המדענים, הרקדנים, הפילוסופים והוגי הדיעות מחו''ל.

    כל מי שלא קוראים לו שמעון או מאיר שלא יבוא.

    • אתה באמת צריך אנשים שרוצים להחרים אותך ?

      אורן, 07/06/10 16:41

      אולי נשלח משלחת של בכיינים, שיטוסו לאירופה /ארה''ב ויביאו את כל מי שלא רוצה להגיע ?
      אולי אם נבקש ממש ממש יפה, אז הם כן יבואו?

      תגידו אנשים... אין לכם כבוד עצמי ?
      קוראים לכם רוצחי תינוקות ושולחים אתכם לפולין... ואתכם מעניין... שלהקת פיקציה לא רוצה לבוא לשיר לנו....

      חברים, כמו שאמר מנחם, לא רוצים, לא צריך !
      מה הבעיה ?

      אין קריאה להחרים אף אחד, פשוט תקבלו את זה ששונאים אתכם ולא רוצים לבוא כי אנחנו מדינה של יהודים! אין לזה ולא היה לזה מעולם קשר לפעילות של ממשלה ישראלית !
      פעם קראנו לזה אנטישמיות, היום קוראים לזה אנטי ישראליות, אל תתבלבלו ! זה אותו הדבר בדיוק !

  • 17.

    מדוע להעליב את אלטון ג'ון, הוא כתה באתר שלו שמתנגד לעירוב פוליטיקה (ל''ת)

    ומוסיקה, 07/06/10 15:20

  • 16.

    מי צריך הופעות כשיש דיסקים ואמפי-שלושים ו-4....5...6...7 (ל''ת)

    וגם U וגם אמפיאמו, 07/06/10 15:12

  • 15.

    מסכים, תפסיקו לחפש תרבות באירופה יבשת שמקדשת את עיקרון ה

    יוני, 07/06/10 15:11

    עטיפה יפה בלי כלום בפנים

  • 14.

    בארה''ב, כשטומנים בתיבת הדואר מעטפה ''לכבוד אלוהים'' אז...

    ישר ולענין , 07/06/10 15:09

    מרכז המיון האמריקאי שולח את המכתב לירושלים. זה נוהל קבע בארה''ב. הם יודעים שכאן אצלנו המקום הקרוב ביותר אל אלוהים.

  • 13.

    מעבר לעובדה שהזכרת בנשימה אחת את אלטון ג'ון ואסף אמדורסקי

    דרור, 07/06/10 14:50

    הרי שהצדק אתך באשר לעובדה שהופעה מול קהל בישראל היא זכות גדולה למופיע ולא לנו. ונגדיר זאת כך: אנחנו מוכנים לארח ברצון כל אומן שמעוניין ונסרב בשמחה לרכוש תקליטים של מי שמרים עלינו את האף.

  • 12.

    מנחם כל מילה בסלע ידידי! (ל''ת)

    משה, 07/06/10 14:49

  • 11.

    ומה כן מקורות היניקה התרבותיים שלנו?

    שמאלני עוכר ישראל, 07/06/10 14:46

    טקסטים עבשים שאומרים שאסור ליילד גויה בשבת? אגדות על עיירה מושלגת בפולין כשכאן צריך לנסוע עד החרמון כדי לראות שלג נורמלי?
    סיפורי ספר הדמים - סליחה התנ''ך עם שפיכות דמים, רמאויות וסיפורים על בנות ששוכבות עם אבא ואישה שמתחפשת לזונה כדי להיכנס להריון מאבא של החתן שלה?
    או השמדת עיר שלמה (יריחו) ככה סתם כולל נשים וילדים?
    מה בדיוק מקורות היניקה התרבותיים שלנו שאנחנו מרימים את האף על אלטון ג'ון (הוא לפחות שר יפה) מה??

    • שמאלני יקר

      ימני אוהב ישראל, 07/06/10 15:57

      איך אתה מסביר את זה שאתה אדם הבוחל בשפיכות דמים, למרות כמה דורות אחורה, אבותיך גדלו על ספר הדמים הזה?
      כיצד יתכן שהצבא שלנו מוסרי ורחמן יותר מצבאות אחרים, שלא אולצו לקרוא את המעשים האכזריים שבתנך?
      אם אתה בוחל באמת בשפיכות דמים, אל תתעל רגש עילאי וטהור זה, לשנאת התנך. הייה כנה עם עצמך ותענה: האם היית מעדיף להיוולד כדור שני או שלישי לאזרח גרמני או ליטאי שרצח יהודים בהתנדבות בעת השואה?
      בזמן שאבותינו כתבו את התנך ובו תיעדו מעשים וחוקים אכזריים שנראו להם ראויים בשעתם (לצד הרבה מאד פרקים אחרים בהם התנך מטיף לאהבת אנוש וקדושת החיים ואהבת הגר), אבותיהם של העמים האחרים לא רק רצחו את כל מי שנקלע לידם, אלא בנוסף גם היו אנאלפביתים, כך שאין תיעוד מלא למעשיהם השפלים לא פחות...

    • יש לנו מקורות תרבותיים עמוקים

      אייל, 07/06/10 22:08

      לצערי וגם לצערך אינך חלק מהם פשוט נעקרת ממקורותיך בתהליך היסטורי שעברה מישפחתך במאה שנה האחרונות אינך יודע ומבין את המשמעות העמוקה של התורה ואתה מתיחס אל הכתוב כאוסף סיפורים ללא הבנה של משמעות ועומק הדברים ככתוב איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת אני מבין את תסכולך וכעסך התגובה שלך מעידה על מצב רוחני ירוד נסה להתעודד ולילמוד מעט על תורתנו הקדושה שעליה נאמר עץ חיים למחזיקים בה

  • 10.

    דווקה מי שהשתתף באח הגדול לא מבחין בין תרבות לבידור? (ל''ת)

    להרוג את הזמן, 07/06/10 14:37

  • 9.

    מנחם היקר,אתה צודק בכל מילה.רצינו לפתח תרבות ישראלית מקורית!לא פלגיאט!

    אבירם, 07/06/10 14:35

    אנחנו העם!!!
    ורוב העם חושב בדיוק כמוך.
    כי על רובו המכריע של העם נמאסה ההתרפסות הזאת של ה''מנהיגים'' שלנו. בתחום התרבותי ובשאר התחומים.
    ולרוב העם בא לצעוק לעולם הצבוע:
    אתם מחרימים אותנו??? חבורת ה''נאורים'' הכוללת את סודן,טורקיה סין וכו'???!!! למה מי אתם בכלל שתטיפו לנו מוסר??
    מדינת ישראל היא המדינה ההומנית ביותר בעולם!
    לפעמים אני אפילו מתגעגע לבן גוריון או ליצחק שמיר שהיו שניהם אנשים קטנים פיזית,אבל עם חואבוס אקסטרה אקסטרה לארג'...מנהיגים בסדר גודל שאנחנו חסרים היום מאוד.
    אנחנו העם!!!
    והעם אומר: ''לא רוצים ,לא צריך''. תתחפפו לנו מהעיניים!!

  • 8.

    מהפיכסיז ועד למאפישטיז. . .

    מני, 07/06/10 14:32

    אך אפשר בהחלט לארגן מופעי ''חזנים ושופרות'', מקור
    היניקה הרוחני שלכם ולהתחיל הכל מבראשית ברא. . .

    תקיעה גדולהההההההה. . .

  • 7.

    כשאתה אומר ''שלנו'', אתה מתכוון לעצמך ולתולעים שלך, אני מבינה. (ל''ת)

    ישראלית שגדלה על מוזיקה לועזית, 07/06/10 14:20

  • 6.

    למה לא לפנות ליהודי וידידי ישראל באה''ב

    בן ציון, 07/06/10 14:19

    להחרים את כל המוצרים ואת כל משמחרים את ישראל, ועז נראה משעוד יחרים אותנו.

    • כן מאצמה ענקית כמונו ממש מפחידה מישהו, נכון? (ל''ת)

      דן, 07/06/10 19:29

      • מעוד מפכידה. ברור למה אתה בעניין של הזרים (ל''ת)

        תלמד עברית, אדיוט, 07/06/10 22:52

  • 5.

    איך שכחת את הגבעטרון (ל''ת)

    דיר באלאק, 07/06/10 14:11

  • 4.

    אתה לא מבין במוסיקה כלום. הקביעות שלך חסרות ביסוס. ההכתרות שלך מגוחכות

    יפעת, 07/06/10 14:04

    פה זה לא הדשא של האח הגדול

    • מי מהזמרים המצוינים שהוא הזכיר לא נראה לך? ומי כן

      סמדר, 07/06/10 21:44

      נראה לך?
      ולמה את סתם מבלבלת את המוח בלי לדבר בשמות?

    • או: האחו של הד''ש הגדול (ל''ת)

      הדשא של אח הגדול, 08/06/10 01:16

  • 3.

    נכון! קובי פרץ מספיק לנו. גם חכם, וגם שר יפה. (ל''ת)

    מוסיקאי, 07/06/10 13:55

    • וגם היה עשיר... (ל''ת)

      יניב, 07/06/10 15:46

  • 2.

    נכון מאוד!!! (ל''ת)

    משה, 07/06/10 13:36

  • 1.

    הישראלים לא אוהבים אמן רק כי הוא שר באנגלית, אלא אם הוא טוב לדעתם

    אתה חי בסרט, 07/06/10 13:30

    ואפשר לאהוב גם אמנים ישראלים וגם אמנים לא ישראלים, זה לא סותר. הנסיון להציג את זה בצורה כזו מראה רק על רדידות וטפשות

    • ציפית למשהו אחר חוץ מרדידות וטיפשות?

      בלק קט, 07/06/10 14:48

      להזכירך- זה האיש שחושב שמוסלמים צריכים להאמין כי א''י שייכת ליהודים כי כך כתוב בקוראן. זו בורות אותה הייתי מצפה לראות אצל טוקבקיסט ולא פובליציסט.

      והפיקסיז הם הלהקה השלישית הכי טובה בהיסטוריה. (אחרי הביטלס ופינק פלויד)

      ולא- אריאל הורביץ ושלמה ארצי לא מגיעים לקרסוליים.

      • אז תמכור את אמא שלך כדי לראות אותם ?

        שרוליק, 07/06/10 16:21

        אם הם כל כך מצרים על הפסטינאים - שיתנו הופעה פעם אחת בעזה, ככה כדי להראות שהם נחמדים.

        • מה קשור למכור את אמא שלי בשביל לראות אותם?

          בלק קט, 07/06/10 17:59

          מה אתה רוצה? שאני אשרוף דיסקים שלהם עכשיו?

          ומה לעזאזל מנחם רוצה? שאני אאמץ את הטעם המוזיקלי הדלוח והמיינסטרימי שלו בשם ערכי הכבוד הלאומי??

          שניכם חולי נפש עם הבנה מוגבלת מאד במוזיקה.

      • צודק הפיקסיז הם הלהקה השלישית בטיבה בהיסטוריה

        סטיב פטריק, 07/06/10 16:36

        אחרי הביטלס והסמיתס.

        • אחרי הסטונז והוסקר דו (ל''ת)

          אליטיסט, 08/06/10 01:15

    • הסמבטיון

      אלדד הדני, 07/06/10 15:32

      שוטה הכפר די צודק. מה גם שבעידן האינטרנט מי צריך שיבואו. נשב בסלון עם מסך רחב ונראה אותם ביוטיוב בלי לשלם מחיר מופקע של 500 ש''ח לכרטיס. בניגוד לטורקיה, בישראל עדיין לא חסמו את היוטיוב כי אומרים שם דברים רעים עלינו. כנסו כולם לפרופורציות. מנחם שים פאה, אולי זה ישדר משהו אחר.