• 38.

    ביקורת מעולה

    לא שמעון, 16/10/11 16:03

    כל מילה בסלע.

  • 37.

    מצטרף לרשימה ארוכה

    שאלתיאל, 26/12/10 12:54

    של ספרים לא מוצלחים שערך יגאל שוורץ.

  • 36.

    מרבית תגובות הבעד נכתבות על ידי אדף עצמו. מי שרוצה אול להוכיח לו (ל''ת)

    ירדן, 05/06/10 12:41

  • 35.

    רני הפתיחה שלך שומטת את כל הקרקע תחת הביקורת קנאי עלוב (ל''ת)

    רינת, 27/05/10 20:56

  • 34.

    מספיק לצפות בערך אדף בוויקיפדיה כדי להבין שנ''ל חולה פרסום (ל''ת)

    עוז, 16/05/10 14:51

  • 33.

    צר לי על אדף, הספר שיממון - גיבובי מילים -גרפומניה קלאסית (ל''ת)

    שמחה, 13/05/10 13:46

  • 32.

    כבר מכל הסטודנטים בגרוש

    קצת נמאס, 03/05/10 14:03

    של שמעון אדף ופרופ' יגאל שוורץ שהתגייסו להתרפס ולהגיב כאן. אחד שבאמת יודע.

    • כפור עולה מדפי הספר. ביקורת אמיצה ולא מתחנפת! (ל''ת)

      יהלי, 13/05/10 11:39

  • 31.

    ביקורת תת-רמה

    מאיה, 03/05/10 10:41

    רן יגיל, מעולם לא שמעתי את שמך עד היום. על אמיר אור, דורי מנור, שמעון אדף וכו' שמעתי גם שמעתי. וודאי חורה לך מאוד לדעת שככה אתה לא מקבל את הקרדיט שאתה זכאי לו בעולם מעצם היותך רן יגיל.

    הביקורת שלך כל כך לא עניינית, שאפילו אי אפשר להתחיל ולהתווכח איתה. יכול להיות שיש לך ''קייס'' טוב ושהספר של אדף אינו מהמוצלחים ביותר בשוק. אבל הרוע, צרות העין והדרך בה אתה מתאמץ לא-לנמק את דבריך בצורה שיטתית, פשוט גורמים לי לקחת אותך לא ברצינות.

    מה גם שלפי הביקורת שלך, נדמה שאדף צריך ''ליישר קו'' עם דעותיך על העולם, על כתיבה, על ספרות בכלל. אתה כותב ממקום מצומצם וקטן, וסופרים ומשוררים הם נתיניך, אשר צריכים לקפוץ כדי לרצות ולספק את רצונותיך.

    אתה מסיים באמרה ''צר לי על אדף''. אכן, מהביקורת הזו נדמה שבאמת ''מאוד'' צר לך על אדף. שומעים את האמפתיה בקולך מכל משפט ומשפט. וכי מי אתה שבכלל תעמוד ותרחם עליו?

    אני מרחמת עליך, שאתה חושב שאתה כותב טוב ולעניין. זו אחת הביקורות היותר גרועות שקראתי מימיי.

    על החתום,
    סטודנטית לספרות, שיודעת מתי מוכרים לה שטויות במיץ עגבניות

    • זו נראת תגובה מוזמנת! הביקורת ישרה וקולעת, נמאס מטיפוח

      יהלי, 13/05/10 11:37

      חיות מחמד ספרותיות.

  • 30.

    לחמן הייתה בין המגזימים

    רן, גם לילך, 01/05/10 11:44

    וכותבי הדברים הבלתי אחראיים

    על ספרו של אדף. אם לדייק, היא הייתה הראשונה שהפריזה. מבינה אותך מאוד.

  • 29.

    אדף הוא משורר נפלא , (ל''ת)

    לילה, 30/04/10 23:13

  • 28.

    המאמר של פדיה הוא בושה והבחנה קלוקלת. כמו כן קלדרון

    ניר, 30/04/10 16:18

    טועה כשהוא משבח כך משהו שאין בו ולא כלום. שום רעננון ושום רוח גבית. ההפך, שמעון אדף באמת משמים ובו איזו נכות רגשית כבירה. משהו מאובן של ניקיון יתר, כמו במוזיאון מצוחצח היטב. כתיבה צריה להיות בעלת חיות, לא ככה.

  • 27.

    זה אולי נכון, אבל עשית אותו דבר לגרוסמן ונפשי וכל הקליקה (ל''ת)

    Noam, 30/04/10 15:50

  • 26.

    כל זה אולי נכון אבל אתה עצמך

    MB, 29/04/10 22:19

    וגם אמנון נבות - עשו אות ו הדבר לסיפור של ענת עינהר - יצאתם בסופרלטיבים שלא היו מביישים טנק מרכבה! כותבת בסדר - אבל כישרון מפחיד?
    יישור הקו של הביקורת מפחיד יותר.

  • 25.

    בארץ ההולילנד גם לי מותר לומר כי שירת רילקה דומה לשירת ביאליק

    ואף עולה עליה, 29/04/10 18:28

    המשורר ביאליק השפיע מאוד על שירת רילקה ולכן שירת רילקה דומה לשירת ביאליק אבל התלמיד עלה על כבוד הרב. ככה זה בארץ ההולילנד. אבל, אין לשפוט לכף חובה את חביבה פדיה מאחר ובמנת המשכל שלה זה המקסימום. הגענו למינימום.

  • 24.

    רן, שלא בטובתך אתה מידמה לזרמים פוליטיים מסוימים

    רני, אתה נעשה די רשע, 29/04/10 10:57

    שעושים הון מירידה על מה שלדעתם הוא ה''אליטות''.
    לא יודע איזה עלבון עלבו בך, אבל התגובה שלך עליו היא אלימה שלא לצורך, ובעיקר די מרושעת.

  • 23.

    אדף חטף (ל''ת)

    אין מה לומר, 29/04/10 10:04

    • תגובה ל 23

      אלמונית, 24/10/10 14:46

      טיפששששששששששש. אין מה לומר!!

  • 22.

    תצטרפו לחברים של יגיל בבננות והכל יהיה בסדר

    רונן צברי, 29/04/10 09:36

    עושה רושם שיגיל אינו מבקר כבר את הספרים אלא עושה בהם שימוש ציני לביקורת על ה''עיליתא של הספרות העברית'', זו שהוא כנראה לא מרגיש חלק ממנה, או שכמשה במדבר הוא מנסה ליצור מין עיליתא חדשה - שעיקר מהותה וזהותה בניכורה הנפלא מהקיים.

    הסכת ושמע יגיל - כולם עלים נידפים ברוח, אין עיליתות ואין נעליים, בדידות נוראה ביקום הקר והמנוכר, ראה ערך אקזיסטנציאליזם.

    לכן בבואך לכתוב ביקורת השאר את המטאטא מאחוריך לבל תתפתה לחבוט בשובבות האופיינית לך בעכוזי המבוקרים. לפעמים בשעת המרדף תתקל ברגלי הכסא למשל ותתעופף באויר, לא נעים.

    או שכפי חכם אחד אמר - כל התורה כולה על רגל אחת - ואהבת לרעך כמוך.

    לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ,
    וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

  • 21.

    אבל למה הוא מדבר

    אחת שהייתה בהרצאה, 29/04/10 08:56

    כל כך בשקט כמו נזיר כזה,

    כאילו שכל הצער של העולם אצלו בלב?

    זה קצת מניירה.

    • נכון זו מניירה, אדף כולו מניירה אחת קטנה...

      ב בלי, 01/05/10 07:52

      וממי הוא למד את מניירת הלחש-בחש? נכון! מהאשכנזי-למהדרין אהרון אפלפלד! אפלפלד מנייריסטי לא פחות מאדף. ועוד בלחש-בחש מזוייף. תחי הלחשנות המזוייפת!

  • 20.

    לעומת זאת- ''פנים צרובי חמה'' שלו- מאד מומלץ

    ללא תיווך, 29/04/10 08:49

    ספר מקסים ונוגע ללב

    • זו גרפומניה נרקיסיסטית (ל''ת)

      פנים צרובי חמה, 29/04/10 11:00

      • גרפומניה ועוד גנובה מאחרת (ל''ת)

        אביבה הפרח'ה, 13/05/10 11:30

  • 19.

    מסכים איתך בעקרון - רני

    kkr, 29/04/10 08:49

    לגבי הפרוזה הנפוחה והיומרנית (והקשה לעיכול שלא מסיבות טובות) של אדף.

    עם זאת, הביקורת שלך ברוטאלית מדי ומעלה חשש כבד של קנאה לא סמויה וקטנוניות.

  • 18.

    סוף סוף מנסים קלדרון

    איך נפטרים, 29/04/10 08:42

    הוא פשוט אסון

    אסון לשירה

  • 17.

    ליקויים בהבנת הנקרא

    שולי, 29/04/10 08:41

    יגעתי ולא מצאתי בביקורת של חביבה פדיה כל טענה ששיריו של אדף טובים משל רילקה. פשוט לא קיים. א פרגמנט אוף יור אימג'ינשיין. לפי מה שהבנתי הטענה הייתה שהשפעת תרגומיו העבריים (אלגיות דואינו) של רילקה על הספר של אדף מוחצת, ואף עלולה הייתה להיות חונקת, אם לא כמשקל נגד היייתה מתחוללת תנועה בשפה של אדף עצמו. אולי כדאי שתקרא שוב. אני התרשמתי שהייתה זו אחת הביקורות המרתקות שנכתבו כאן מזה זמן רב. גם ספרו של אדף בעיני הוא מרגש ומטלטל - אין בו שום דבר אלגנטי, תיוג שאכן הולם את שירתו של אורי ברנשטיין.

  • 16.

    ליקויים בהבנת הנקרא

    שולי, 29/04/10 08:34

    יגעתי ולא מצאתי בביקורת של חביבה פדיה כל טענה ששיריו של אדף טובים משל רילקה. פשוט לא קיים. א פרגמנט אוף יור אימג'ינשיין. לפי מה שהבנתי הטענה הייתה שהשפעת תרגומיו העבריים (אלגיות דואינו) של רילקה על הספר של אדף מוחצת, ואף עלולה הייתה להיות חונקת, אם לא כמשקל נגד היייתה מתחוללת תנועה בשפה של אדף עצמו. אולי כדאי שתקרא שוב. אני התרשמתי שהייתה זו אחת הביקורות המרתקות שנכתבו כאן מזה זמן רב. גם ספרו של אדף בעיני הוא מרגש ומטלטל - אין בו שום דבר אלגנטי, תיוג שאכן הולם את שירתו של אורי ברנשטיין.

  • 15.

    העלה הנידף

    מי זה, 29/04/10 08:31

    הזה שכולם יוצאים להגן עליו?

  • 14.

    מקרטני

    סטלה, 29/04/10 08:25

    רני, הוא סופר רע מאוד ואתה נתת לו הרבה קרדיט. היית צריך להיות יותר נחרץ. כפור זה קשקוש.

  • 13.

    ואיפה עמיחי

    איפה הוא, 29/04/10 08:17

    יאללה יגיל, הגיע הזמן לנקב את הבלון הזה ועוד כמה בלונים.

  • 12.

    ניר ברעם, מאחוריך!

    הגמד טוב-טוב, 29/04/10 08:13

    אין על רן יגיל, הוא הכי גדול. עכשיו אני סקרן לקרוא מה יש לו להגיד על הרומן של ניר ברעם.

  • 11.

    מבקרי תרבות...

    אילאיל פזאל, 29/04/10 02:56

    איש נפוח ומטופש, רן יגיל. בעיקר קנאה יש כאן, בין השורות... הביקורת של חביבה פדיה, אגב - מבריקה. הלוואי ולמי ממבקרי הספרות החרוצים והראויים שלנו היה רבע מן העומק, הידע, והאומץ שלה. פדיה היא חוקרת ומשוררת בעצמה - מעניין שבבקורתה אין אפילו טיפה של קנאה. זו כנראה נחלתם של ''מבקרי התרבות''!

    • מסכימה עם 11 - נקודה. (ל''ת)

      אזרחית, 24/05/10 12:24

  • 10.

    אחי רני, צר לי על הצורך להתערב

    גיורא לשם, 29/04/10 00:44

    ראשית שירתו של אדף היה חיה ותוססת, מאוד מעוררת ומרנינה. הירק היה טרי, העלה היה רך וריחני אבל חשת ששמעון אדף מוכן לשלם את מחיר השיר בחלבו ובדמו. שיריו הראשונים ב''עתון 77'' (בזכות יעקב בסר ז''ל) וב''מאזנים'' (בזכותו של משה ב''ש ז''ל) היו מוכנים לשלם בחלבו ובדמו של המשורר.
    דומני שהחיין התל-אביביים היקהו את העוקץ. השיר התקהה, הצורך להתפרנס היכה, ואף הכאיב, המעבר לפרוזה סיפורית עלה לשמעון אדף בליטרת בשר.
    לו אני אדף, אני חוזר אל הפרובינציה ומנסה ללכוד מחדש, תוך כדי הריחוק, את השלהבת הרוטטת של השיר ולהפיח בה חיים חדשים.
    במה שקרוי ישראל השנייה יש מקורות לשון מבריקים שעוד לא זכו לטיפוח אמנותי רציני.
    זאת אינה לשון גלות. זאת לשונם האותנטית של מי שחסרים הגמוניה -- אלה הם הליגיונים הקטנים שמשורר כאדף מסוגל להזין את שירתו העתידית מן הפרחיות המאפיינת את שפת ישראל השנייה, כדוגמת המחה ''ארטון'' של המחזאי אהרן עזרא.

    • יפה גיורא לשם, מסכים איתך בהחלט!

      מסכימן, 01/05/10 08:02

      השתן העירוני עלה לאדף השביר במחיר אותנטיותו. רד לשדרות שלך בחזרה, התכנס בפרובינציה שלך. בתל אביב ובמעגל הארצי אין לך מה לחפש. אפילו שאתה נחבא תחת סדיניה המגוננים של מאמא-רבא חביבה פדיה.

  • 9.

    צודק!

    הישראלי היפה, 29/04/10 00:19

    יחזקאל רחמים, חנה טואג ויעל ישראל סופרים יותר מבריקים משמעון אדף וגם מעמוס עוז. לא ככה?

    • הישראלי היפה?? אולי מוטב הישראלי המגזימן?? (ל''ת)

      XX, 03/05/10 18:39

  • 8.

    איזו טעות

    חוה, 29/04/10 00:13

    לקרוא את הביקורת הזו.. איזו טעות.
    לכתוב על ''אביבה לא'' - ''ספר אלגנטי''?
    לכתוב שסופר אינו משורר
    צר לך על אדף (אך עם זאת אתה מודע לכישרונו)? איזה מזל.. צר לי עלייך וצער העולם ששמך לבקר בספרות.
    כמה ניסוחים רעים רדודים מיותרים, כמה זריקות אלימות מי ''ראוי'' ומה ''ראוי''..
    לא, אני אעשה לעצמי טובה ולא אמשיך לקרוא כאן.

  • 7.

    כבר בפתח הביקורת אתה מודה שיש לך בעיה עם השבחים שקיבל על ''אביבה לא''

    למבקר הנכבד, 28/04/10 23:02

    וזה כבר מעיד על זה שהביקורת הנוכחית אינה עניינית. בקיצור, איבדת את אמוני ב''ביקורת'' שלך כבר בפתחה.

  • 6.

    ביקורת הוגנת וכנה. תודה.

    י.ג., 28/04/10 22:57

    אכן, שהביצה משתגעת על יצירה זו או אחרת, זה תמיד מעלה את החשד כי מדובר בטרנד או פשוט בקידום מסחרי. אדף טוב מריקלה? נו באמת, יש גבול. לי חסכת 87ש''ח, והרבה זמן בו אנצל לספרים טובים יותר. תודה.

  • 5.

    ביקורת אמיצה

    רונן, 28/04/10 22:35

    ביקורת אמיצה לא מתיפיפת

    • האמנם...?

      אלון, 29/04/10 03:07

      כל כך לא מתייפיפת, שמבין השורות הפשוטות, הישירות - נוטפת לה... קנאה! מאוד פשוטה גם היא... לא קראתי את הספר, אבל הביקורת על אביבה-לא המופלא - מספיקה כדי להסגיר את אותו רגש לא מתייפיף ואכזרי, שבא על פתרונו, לדאבונו של הקנאי - רק לדקות ספורות, חצי יום לכל היותר - כשהוא מסיים לכתוב את ה''ביקורת'' שלו.

      • אכן נשמע כמו קנאה

        איתן, 03/05/10 10:44

        וקלות שבה יגיל ''מנפנף'' כל מבקר ש''העז'' ברוב חוצפתו לתת לאדף ביקורות אוהדות, מעידות על כך.
        אביבה-לא הוא אכן ספר נפלא ויפהפה. אין בעיה עם כך שיגיל יחלוק על כך, אבל הוא אפילו לא מוכן לקבל דעה אחרת.
        יגיל כותב ''סופר, אינו משורר'' (ולשם מה הפסיק שם בכלל), ובעצמו מזכיר את רילקה וג'ויס שהיו גם משוררים וגם סופרים. סתירה בגוף הביקורת, ויגיל עיוור מכדי לראות את מגרעותיו שלו, ממרומי התחסדותו הלא נגמרת.

  • 4.

    אוהבת אדף

    ענת, 28/04/10 21:50

    מילה לא יפה מבקר, לא מתגלגלת על הלשון.

  • 3.

    אוי... כמה רוע! זו לא ביקורת זו רשעות לשמה. (ל''ת)

    ריקי, 28/04/10 20:10

  • 2.

    נשמע דווקא כמו אחלה ספר, מה הבעיה שלך בעצם? (ל''ת)

    תום, 28/04/10 19:18

  • 1.

    בוא נסכם שמדובר בסופר מחורבן וגרוע למדי (ל''ת)

    דורון, 28/04/10 19:11