• 35.

    פרי - תנחומי. (ל''ת)

    אלתרמן לא זקוק לאישור ממך., 13/08/10 14:07

  • 34.

    כל אחד גדול בתורו, בדורו ובתקופתו

    א, 13/08/10 12:26

    נכון שביאליק, שטיינבר ופוגל ובני דורם הם ענקי השירה שלנו. אין זה מפחית מגדולתו של אלתרמן ששיקף את הלך הרוח של תקופתו ודורו. אין עוררין על ענקיותו של ביאליק. כפי שאמר פעם דן מירון - שכל שבאו אחריו הם אפיגונים שלו. אך גם האחרים, האפיגונים, גדולתם עומדת להם והם חוסים בצילו הגדול.

  • 33.

    פרי, אתה אומלל ועיוור. אין בשירה העברית דבר שמתקרב לשמחת עניים

    מימי, 19/04/10 15:54

    ''אי פעם נצבט לבו מיופי וכאב באיזה שיר של אלתרמן'' - הרי זו בדיוק ההגדרה של שירת אלתרמן לכל אורכה, ודאי בשיאיה. הלב נצבט עד תשוקה. ברמה ששום משורר לא מתקרב אליה. אולי אצ''ג. אז תמשיך להעריץ את הבנאליה הפלצנית ולבוז לנביא המודרני, אבל תחסוך מאיתנו את אומללותך הסנוביסטית בבקשה.

  • 32.

    את מרכזיותו של פרי אפשר לראות מכמות האמוציות

    יפתח, 18/04/10 20:28

    שהוא מעורר. מישהו לא מרכזי, או מישהו שעבר זמנו, לא מעורר יותר משתיקה. הארץ מלאה סופרים בעיני עצמם שחלומם הרטוב היה לזכות בהערכתו של פרי, ואלה שלא זכו כנראה הם הטובקיסטים שכאן.

    • אמת לאמיתה! (ל''ת)

      רבקה, 20/04/10 02:41

    • גם אחמדינג'אד הוא גדול בסוגו, לפי קריטריון זה (ל''ת)

      פישפושקלה, 16/08/10 16:54

  • 31.

    אפשר לסכם את כל הדיון הזה כך:

    רזונר, 18/04/10 20:16

    פרי הביע דעה מנומקת, שבה הסביר במה גדולתו של אלתרמן ומה חסר בו לדעתו. הוא לא הסתיר את הנאתו מן האספקטים החזקים באלתרמן, והרי לא במקרה הוא יודע שירים מתנגנים כה רבים שלו בעל פה. אף אחד מן הטובקיסטים לא פיתח שום טיעון ולא ניהל שום דיאלוג, אלא כולם עסקו בגידופים הדדים בעד פרי או נגד, ובהפרחת ''אינפורמציות'' חסרות כל בסיס בכל מציאות שהיא. רובם הוכיחו אי יכולת להבין טקסט פשוט של מאמר, וייחסו לו דברים שלא כתובים בו - אז איך הם יכולים להשתתף בדיון על שירה? קריאת כל התגובות מילאה אותי עצב - אי אפשר לנהל שום דיון בשום נושא בארץ הזאת. יודעים רק לקלל. ככה אין עתיד למדינה. יש רק אספסוף ונקמות, למה אתה טורח לפרסם מאמרים, פרי? האספסוף הזה לא ראויים לכך ולך.

  • 30.

    אתה כל כך צודק. תודה. (ל''ת)

    P, 16/04/10 10:19

  • 29.

    מי שהשפיל את ברונובסקי - מושפל היום בעצמו!

    פוילישע דריפקע, 16/04/10 09:14

    כקורא מושבע של ברונובסקי ב'הארץ', הושפלתי גם אני, כשפרי השפיל את ברונובסקי, ולעג בפומבי לעברית שלו. היום פרי מושפל בפומבי, כמו למשל בטורו זה שלעיל. טעם מיושן, רצון נואש להכתיב טעם, ופאתטיות מתקתקת עד בחילה. איך אמרו בארמית? על דאטפת... כיוון שהטבעת רבים ברוקך הארסי, פרי, אל תמנע מאיתנו את העונג, כשאתה עצמך מושפל, וטובע ברוקה של הספרות העברית, שדילגה מעליך, כאילו היית גדר תייל מחלידה. היכן כל חסידותיך, שגעו מחמדה כשצרמת אוזניים בפאלצט המלאכותי והמאולץ שלך?

    • ברונובסקי היה שרלטן, כל תרגום שלו מלא שגיאות

      מזרחי, 18/04/10 21:34

      כל מאמר שלו מלא בורויות, עשה רושם רק על הפרובינציה, איך אתה משווה אותו לגאון כמו פרי.

  • 28.

    יותר פחדן או יותר טיפש

    רותי כהן, 15/04/10 14:29

    כאשר נער בין 16 אומר ששאול היה פחדן ולכן לא ממש כדאי לשכפל אותו, אפשר לראות בזה חן של שובבות נעורים, כאשר פרופסור בן שבעים אומר זאת, משוח דוק של טיפשות על דבריו.

    • האומנם?

      שאול, 16/04/10 11:16

      פרי בכלל לא עוסק בשאלת שכפולו של שאול, ואולי הוא גם חושב שמכובד לפחד. הנושא שלו הוא אי השייכות של מות שאול לשיר של אלתרמן, והמגוחכות של כל השיר הזה שיצר את המליצה נפל על חרבו בהקשר של הנופלים במלתמות ישראל. כדאי שתשתפרי בהבנת הנקרא, כמו רוב הכותבים כאן, לפני שאת מאשימה אחרים בטפשות. וחץ מזה: קראתי שוב. פקי מספר בקטע האמור מה חשב בגיל 16, ולא מה הוא אומר היום. ולפי שנת יציאת הספר הוא עוד רחוק משבעים.

    • התנך כתב - לא פרי

      רותי אחרת, 16/04/10 23:47

      פרי לא כתב ששאול היה פחדן. הוא כתב שבנפילה על חרבו שאול התאבד מרוב פחד, ולכן הבלדה של אלתרמן מגוחכת. זה מה שכתוב בשמואל א פרק לא: ''ויחל מאוד'', ואני מבין שצריך להסביר לך את המלה. ויחל פירושו פחד. אגב, מכובד מאוד לפחד. פחות מכובד להשמיץ מתוך בורות.

  • 27.

    פרי לא מקורי. לא משכנע. חוזר לעייפה על מוסכמות מפוקפקות.

    רונית, 15/04/10 14:25

    ביקורתו של זך על אלתרמן הייתה יפה לזמנה. אבל לשמוע אותה שוב היום מפי מנחם פרי זה מייגע בלשון המעטה. תשוקתו של פרי היא שירה שעשויה בדמותו שלו, משהו על חיי היום יום, לא מחייב, נזהר מכל פאתוס. אלוהים, מה יעשה עם כל תולדות הספרות והאומנות אם נדבק בעצתו של פרי. מי יוכל אז לשמוע מוצרט, מי יוכל לקרוא את שייקספיר. הרי כל מה שפרי כתב על אלתרמן אפשר גם להגיד על שורה ''פתטית'' כמו ''להיות או לא להיות'' וכו'. אז מה? נקרא רק את ''סוגרים את הים'' וכאלה?

    • ממש לא הבנת

      נורית, 15/04/10 15:26

      פרי כותב ההיפך ממה שהבנת. תראי מי הדוגמאות שלו. יעקב שטיינברג. הוא רק מתנגד לבנליות שמתחפשת בעזרת להטוטים וככה מסחירה את ריקותה. ומה זה ''בדמותו שלו''? פוגל בדמותו שלו? אין שני אנשים שונים יותר.

  • 26.

    אבות ישורון?? ממש לא

    רננה, 14/04/10 17:06

    מעניין שפרי, כהרגלו בסופרים כך במשוררים, מעלה על נס משוררים שהוא עצמו עסק בהם, ערך אותם, או הוציא את ספריהם-כאבות ישורון למשל. משורר מעניין אך בודאי לא ענק ולא גדול מאלתרמן. לישורון יש כמה שירים מוצלחים אבל גם הם כורעים תחת יבול השירה המונמנטלי שלו שרובו מפוטפט ומייגע עד זרא. קראת ישורון אחד קראת את כולם. וכך גם על פוגל. אכן בלילות הסתיו נופל ביערים מעביר רעד אצל הקורא הרגיש אך לא כך שאר שירי פוגל שהם רובם ככולם וריאציות על נושא אחד.

    • לא הבנתי

      עמוס, 14/04/10 21:19

      את רוצה שיעסוק רק בסופרים שהוא לא אוהב? אולי הוא קודם אוהב ואחר כך חוקר ואחר כך כותב. החשד הגלותי שהכל רקוב כנראה עיוות לך את ההיגיון

  • 25.

    גם ביאליק לא היה משורר גדול.

    שחר, 14/04/10 17:02

    פרי צודק במסתו על אלתרמן, למרות שהוא לא ממש מחדש בה דבר שזך לא כתב כבר לפני שנים. אך לא רק אלתרמן אינו משורר ''גדול'' כפי שעשו ממנו-גם ביאליק אינו גדול כלל ויקר. ביאליק בקריאה של היום לא מצליח להפעיל שום שריר בלב הקורא. שירתו טרחנית, בכיינית, מייגעת ובעיקר משעממת מוות. להוציא אולי שניים שלושה שירים מופלאים באמת (אומרים אהבה יש בעולם-מה זאת אהבה, התדעו בשל מה אהבתי, אחרי מותי) כל שירתו של ביאליק סובלת מאנכרוניזים והפכה עם הזמן לבלתי קריאה ובעיקר לבלתי מהנה , ולא יעזרו לזה שום ניתוחים מפולפלים של זיווה שמיר , דן מירון, ופרי גם יחד. לעומת זאת שירתה של יונה וולך-המוקדמת ולא הפטפטנית המאוחרת, עדיין כוחה במותניה להקסים, הגם אם לא מאוד מתוחכמת, וגם כך כמה משירי גולדברג, רביקוביץ בשיר או שניים, דן פגיס, ומעל כולם נתן זך של -שירים שונים ו כל החלב והדבש המפעימים כל פעם מחדש. אולי לא צריך לדרג משוררים כגדולים או קטנים, פשוט לקושש שירים גדולים פה ושם, ואף לאלתרמן יש כאלו -לפחות שימרי נפשך מצמרר כל פעם מחדש

    • המגיב שחר צודק מאד מאד!

      ערב, 14/04/10 20:23

      תמהני מי מסתתר מאחורי הכינוי שחר. אבל ברור שיש לו טעם נכון והבחנות מצויינות. אלא רק טענה אחת יש לי: אם אתה מבחין כל כך נכון בין שירי זך הטובים מראשית פירסומו, לבין הזבל הקלישאי ששופע מעטו בעשורים האחרונים - מדוע שלא תישא חסד זה גם לאלתרמן? כיוון שיש לנו כאן איש משכיל, אין לנו אלא לשאול: האם קראת הנחותיו של דן מירון ב'פרפר מן התולעת'? אני בטוח שכן, ורק אזכיר לך טיעונו שם: אלתרמן סיים לכתוב את הקורפוס העיקרי של חכתיבתו - עד תום שנות השלושים! כמעט כל שיריו המרגשים שם. בהנחה שטענתך ששיר מרגש הוא שיר טוב, היא הנחה נכונה. כנ'ל אצל רוב המשוררים שעלו לדיון. למעט אולי כמה יוצאים מן הכלל בשירתנו: ק''א ברתיני, אבות ישורון ועוד אחד או שניים - שמיטב כתיבתם דווקא בזיקנתם!

      • אצל רוב המשוררים זה כך מחמדי

        שחר, 18/04/10 15:53

        א. מאחורי השם שחר מסתתר בוגר החוג לספרות עברית, שהתייגע מהרצאותיו של פרי על ישורון, לוין, סראמאגו, עגנון ועוד, והשכיל להבין שברוב הפעמים לפרי יש עוד כמה אינטרסים בבחירת החומר הלימודי בחוג , מלבד אינטרסים אקדמיים. מעולם לא הבנתי למה לא למדנו אף סיפור של אורלי קסטל בלום האלוהית. אבל את יהודית קציר טחנו עד דוק.
        ב. אצל רוב היוצרים מתפתחת היצירה בשתי אפוציות. או שההתחלה היא גבוה ולאחריה מתחילה הידרדרות או מנייריזים או ההפך -מתחילים מגומגם ומסיימים בגאות יצירתית פנומנלית. עמוס עוז, סאלינג'ר, נתן זך, אלתרמן, וולך, עגנון,
        רביקוביץ משתייכים לקבוצה הראשונה. חזי לסקלי, דן פגיס, פלובר, ישורון, אורלי קסטל בלום, משתייכים לשנייה.
        בודדים וחד פעמיים כפרנץ קאפקא, ברונו שולץ, בורחס, הרמן מלוויל, פלאנרי אוקונור,ועוד כמה שייכים לקבוצה נפרדת, מין vip של אמנים, שהתחילו וסיימו באותה רמה וכל שורה שלהם עוצרת נשימה.

        • ''עד דק'', לא ''עד דוק''

          חובב אלתרמן, 16/08/10 14:54

          כבוגר ספרות עברית, אל תבייש את החוג

    • שחר, למד לכתוב בלי שגיאות לפני שאתה מרצה תיזות מלומדות ומופרכות (ל''ת)

      כלל ויקר, כלל יקר, 15/04/10 11:35

  • 24.

    איך זה שפרי עוד לא זכה בפרס ישראל?

    יריב, 14/04/10 16:03

    מישהו יכול להסביר לי איך זה שפרי עוד לא זכה בפרס ישראל? בן המהגרים מלא הטינה הזה, שירד מבנימינה לכבוש את המטרופולין? כרת ברית כעורה עם הרושובסקי, נפל-משוררים שחבורת 'לקראת' הקיאה אותו מתוכה, המעלה-בקודש של הבינונן אבות ישורון? פרי הוא ביסודו 'ילד גולה', כמו שקראו לזה פעם, המצליחן כביכול מהפרובינציה, שנתן הכשר ספרותי לזבל הרומנטי המזוייף של אהוד מנור. אבל שיא ההבלות שעשה בחייו, היה דחיפת מתן פרס ישראל לחברו מאיר שטרנברג, ''המדען של הספרות''. לבכות מרוב גיחוך: אלוף ''מדע הספרות'', שבפועל רק מקדם ספרות נשים דביקה, כמו נפלי-ספריה של יהודית הנדל. אוי, כמה עלובה היתה ספרותנו אילו היתה נקבעת בידיו של פרח-הזמרים והמשוררים בעל רגשי הנחיתות מ''כתף הכרמל''...

    • הרושובסקי(הרשב) - מגדולי חוקרי הספרות בעולם

      בירי, 14/04/10 18:27

      אבל לא הפריע לפרי לקדם בעיקר סופרות דביקות, יעקובה שבתאי, דוידה גרוסמן, דוידה פוגל, אברהמה יהושע, יהושעהה קנז, חנוכה לוין. היה אצלו רק סופר אחד, רון מטלון. הספרות העברית בלי פרי היתה בכלל בלי נשים.

      • כל השמות שהזכרת היו מסתדרים/ות מצויין גם בלי הפרעוש הטפילי

        בורי, 16/04/10 09:18

        השמות שהזכרת, היו מסתדרים/ות מצויין, גם בלי הפרעוש הטפילי מהאקדמיה, שהתככים הם הדבש היחיד שהפיק, למעט אבותה ישורונה הדביקה, שכבר העלתה אז עובש.

  • 23.

    גם על סליירי אמרו בחיי מוצרט שהוא המלחין הכי גדול

    מוצרט, 14/04/10 00:16

    באירופה, אלתרמן כמוהו, שירה קלה שמתחנפת להמונים, שלא יודעים לקרוא שירה אחרת. תאכלו שווארמה, גורמה לא בשבילכם.

    • השוואה מצוינת, עם טעות קטנה: אלתרמן הוא המקבילה המוחלטת למוצרט (ל''ת)

      אופס, התבלבלת, 14/04/10 19:27

    • אתה מאלה שצריכים שיר קשה ולא אכיל כדי להגיד ''גורמה'' (ל''ת)

      בטח גם במסעדות אתה פלצן, 14/04/10 19:28

  • 22.

    נה עוד הוכחה לכמה אדיוט יכול פרופסור להיות. נדמה לי שאליוט

    סליחה על הבוטות, אבל, 13/04/10 21:15

    אמר משהו בעניין חוסר היכולת להבין דברים שאינם חלק ממאגר החוויות שלך. פרי פשוט לא הגיע לגבהי החוויות של אלתרמן, וממרומי הנומך המיוחצ''ן שלו, הוא מקשקש כאן את פרי הבאושים הזה.איףףף...לקרוא ולירוק.

    • איזה חוויות בדיוק? גשם, שמש , ירח?

      רינה, 13/04/10 22:01

      עד שלא תדגים בדיוק אחת תיחשב טוקבקיסט גס רוח. פרי הדגים ופירט. אתם בדיוק הקהל הרעשני שמתאים לצעקנות השטחית של אלתרמן,

      • איך אסביר לך טעם של אננס אם את תתרנית לפירות. אם את מדברת

        סליחה על הבוטות וכו', 13/04/10 23:40

        בזזלול על דברים מופלאים כמו גשם, שמש וירח (ולא שזה מסביר את שירת אלתרמן) - מה אפשר להגיד לך? אם לא היית בהתרגשות משירי אלתרמן (פרי דווקא התרגש פעם - אבל הוא מזלזל בכך כי הוא מתכחש לרגשות שלו מתוך אינטולקטואליות חלולה) - איך אפשר להסביר לך למה אלתרמן מופלא? את תקועה בבעיה רגשית ואינטלקטואלית, או סתם בבלבול עמוק בהבנת השירה שלך.

  • 21.

    ניסחת במילים מקצת ממה שאני מרגיש...

    dailycapitalist , 13/04/10 19:35

    בכל פעם שקראתי את אלתרמן הרגשתי שהוא סחרחר בעיקר מעצמו ואין אישה או עיר או לילה או כוכב ממול אלא מראה שאלתרמן מתפעל בה מעצמו.

  • 20.

    הכי גדול שיש, בלי ספק

    דניאל, 13/04/10 19:22

    ומי שלא מבין את זה שיקרא את המילים של ''שיר ערש''

  • 19.

    השירה של לאה גולדברג הרבה יותר מרגשת ומושחזת מזו של אלתרמן ! (ל''ת)

    עדנה, 13/04/10 19:11

  • 18.

    אין מושג כזה ''גדול המשוררים''

    הומה ממעמקים, 13/04/10 18:50

    באותה מידה שאין מונופול על ביקורת.
    אם אדון פרי רואה עומק בשירה מבית היוצר של משורר מסוים, שיערב לו.
    לאחרים, לא פחות טובים ומעמיקים ממנו, שירה
    אחרת פורטת על נימי נשמתם בצןרה שונה.

    אומנות, מעצם היותה חיבור בין היוצר והמתרשם, תמיד יהיה בה מרכיב סובייקטיבי.

    חבל, שאנשים כדוגמת פרי, שלא מבינים את זה, מלהגים כל כך הרבה על אומנות.

  • 17.

    על אף שאיני מסכים עם כל ביקורתו של מנחם פרי,

    קפושק, 13/04/10 18:34

    תענוג לקרוא מאמרים מעין אלו ועוד במסגרת אתר חדשות.
    כל הכבוד למעריב שנותן במה למאמרים ברמה כזו שמחייבים עיון מרתק ולא רק ''זיפזופ'' בין ידיעות חדשותיות.

  • 16.

    צודק צודק צודק

    רבקה, 13/04/10 18:01

    מעולם לא הבנתי למה אנשים אוהבים את אלתרמן. ולא מצאתי אצל אלתרמן אפילו שיר אחד שהייתי רוצה להסניף

  • 15.

    עצם זה שיש כ''כ הרבה תגובות למאמר על שירת אלתרמן זו סיבה למסיבה

    אסף, 13/04/10 17:53

    ''מעריב'', אתם עולים כיתה בשבועות האחרונים. המשיכו לעסוק בתרבות גבוהה, בדעות אלטרנטיביות וברומו של עולם. גם לזה יש רייטינג!

  • 14.

    משהו לא מקורי - גדול המשוררים הוא - דוד המלך עלי השלום. (ל''ת)

    שגיאות מי יבין, מנסתרות נקני., 13/04/10 17:24

  • 13.

    פרי, זנחת לשווא את הניגון של אלתרמן - והוא חוזר, ואתה ירוק מקנאה (ל''ת)

    ראובן, 13/04/10 17:19

  • 12.

    עוד מאעכר ( אמנם בכיר .... ) שנותן ציונים לאמנים אמיתיים. (ל''ת)

    אחד מהברנז'ה, 13/04/10 17:05

    • עוד נשוי לסופרת שמגדף אם לא מזכיאים אותה (ל''ת)

      אביגור רותם, 13/04/10 22:39

    • אביגור רותם היא הסופרת הכי טובה ביקום וכל מי שחושב אחרת הוא שמנדריק! (ל''ת)

      אורנית, 14/04/10 11:17

  • 11.

    כן. אלתרמן. גדול המשוררים.

    עוד חוזר הניגון, 13/04/10 17:04

    לא היה, אין ולא יהיה מישהו שכותב שירה ברמה של קדושה.

  • 10.

    לקח לי כמעט שלושים שנה להשתחרר

    למה התכוון המשורר, 13/04/10 16:57

    לקח לי כמעט שלושים שנה להשתחרר מהטראומה של שיעורי הספרות בבית הספר התיכון. שם ניתחנו שירים והרסו בנו ככל שמץ של הערכה לשירה. אפילו את שירי רחל הצליחו להרוס לנו. אז לפני מספר חדשים, שלושים שנה אחרי השחרור מהתיכון, קניתי כמה מספרי אלתרמן ואת שירי רחל. איזה כיף לקרוא. אז עכשיו בא לי הפרי הזה, , ומביא לי בחזרה את הנאכס הזה שכבר הצלחתי להדחיק. אוף, איזה נודניק. תן לנשום יא רבאק. מה מפריע לך שאנשים נהנים מאלתרמן יותר מביאליק?

    • מה שלא הבנת, זה שזה בדיוק מה שמפריע לפרי

      חובב אלתרמן, 16/08/10 15:03

      נאד כזה לא יכול להשלים עם העובדה שקורא מן השורה יכול ליהנות משיר, ממש כמו הפרופסור הגדול והנפוח.

      אם נגיע לכך שכל אחד יוכל לקרוא שיר, אנא אנו באים???
      מה מותר הפרופסור מהקורא הפשוט???

      ולכן, בדיוק לכן, יצא הקצף של פרי על אלתרמן
      אגב, אותה הסיבה מסתתרת מאחורי מה שנקרא: התקפת זך על אלתרמן

      אלא ששם זה מקרה עוד יותר חמור: זך מתלונן שאלתרמן ''מקלקל את טעם הקוראים''
      ממש גונב לו לקוחות

  • 9.

    מנחם פרי היקר

    crazyelli, 13/04/10 16:47

    אכן ''בלילות הסתיו'' מעורר רגשות עזים (בעיקר כששלמה ידוב שר אותו בקולו המצמרר).

    מצד שני, אתה לא יכול להשוות יציאה אולי חד פעמית (ואולי לא, איני מכיר מספיק משירתו של דוד פוגל) למספר כה רב של יצירות שהן נכס צאן ברזל.

    לא פחות בעייתית בעיני העובדה שאתה שופט שירים ומעשים שנעשו לפני 50 שנים ויותר במשקפיים של היום.

    ''שיר שלוש התשובות'' למשל.
    כיום השיר הזה לא פחות מנוראי במידת השוביניזם הנשפכת מכל מילה ומילה שבו.
    אך בימים בהם נכתב השיר, זו היתה החשיבה המקובלת.
    בראיה של אז, מדובר בשיר על אהבת אין קץ.
    בראיה עכשוית, מדובר על אהבלה שהחבר שלה זורק עליה ***.

    מצטער על השפה, זה רק כדי להבהיר לך את הנקודה.

  • 8.

    נכון. חיים רמון הוא הגדול מכולם

    נכון, 13/04/10 16:47

    צודק

  • 7.

    האדון פרי שוכח להזכיר

    אבי זכאי, 13/04/10 16:27

    שבנוסף להכרותו האינטימית עם אלתרמן הוא גם היה היועץ הספרותי של גוגול, העורך של ג'וייס והאדם שאחראי להחתמת הביטלס על חוזה הקלטות, שלא לדבר על שיחותיו הקרובות עם נפוליאון והעובדה שהוא זה שהביא את האש לאדם.

    או במילים אחרות. מנחם פרי מכיר בעיקר את עצמו, באגו שלו אין מספיק מקום להכרות עם עוד אנשים ועל כן ביקורת ספרותית תמיד תהיה מטעמו (שזה דבר טוב) וביקורת אישית תמיד תהיה נגועה ברעל שזורם בדמו.
    על כן מן הראוי שישאר הפוץ הספרותי שהוא, עדיף במאורתו החשוכה, ללא מגע אדם, ובטח שלא יספר על היכרויות שונות.

    • חזק... (ל''ת)

      מיכאל, 13/04/10 16:45

    • יישאר עם עשרות הסופרים הגדולים שהקדיש להם

      יהודית, 13/04/10 22:45

      את חייו בנאמנות, וגם עם פוגל, לאה גולברג , אבות ישורון רביקוביץ, אבידן , זך ושטינברג שהוא משבח כאן.

  • 6.

    נתן אלתרמן הוא כל מה שפרי חלם להיות, ולא התקרב אליו מעולם (ל''ת)

    הבדל בין מצליח למקנא, 13/04/10 16:25

  • 5.

    נו טוב. צפוי שטיפוס שמאלני בור בשירה יתקוף את אלתרמן.

    הכתבה היא קישקוש אחד גדול., 13/04/10 16:13

    בעוד 30 שנה, וגם שלוש מאות שנה, כשאיש לא ידע מי זה הכתב פרי (אגב, מי זה ?) ימשיכו לקרוא ולהתפעם מאלתרמן.

  • 4.

    הבעיה במאמר כאן

    נתן, 13/04/10 15:46

    הבעיה במאמר כאן היא אפס התייחסות לתוכן, למהות שירתו של אלתרמן, שככל הנראה נובעת מהתעלמות מכוונת (או גרוע יותר - מערלוּת לב). אלתרמן הוא גדול שבגדולים בגלל שלוש סיבות עיקריות:
    1. יש לו נסיקות וחריגות מטפיסיות ורליגיוזיות נדירות.
    2. שירתו מבקשת להקיף עולם ומלואו ומעבר לו.
    3. הניגון בשירתו הוא חלק בלתי נפרד ממהות שירתו, ואם לא סופגים זאת משירתו - למעשה מפספסים את ייחודו ואת החיבור החד-פעמי שהוא יוצר בין מוסיקה ומילים.

  • 3.

    כבר נכתבו עקרונית ע''י קורצווייל. אך ההמצאה של 'משורר חצר' - המצאה.

    השיר של פוגל באמת נפלא. דבריך על איכות שירת אלתרמן, 13/04/10 15:28

    כמובן טוב שאתה מיידע ודואג לאי השכחת הערכתו של קורצווייל, אבל 'משורר מטעם'? זו לא היתה מדינה טוטליטרית מעולם ומשוררים כתבו כרצונם. אגב, אהבת הדור ההוא לישראל הסוציליסטית - ישראל קמה והתנהלה עשרות שנים על בסיס הסוציליסטים והסוציליזם הדמוקרטי - באה מלב הדור ההוא בלי שום כפייה. למי מפריעה האמת? כמובן שהשחתת תוארה של ישראל אופנתית כיום.

    • אך טוב שבטאת את רחשי ליבי (ל''ת)

      זה בדיוק מה שחשבתי לעצמי. לא התכוונתי לכתוב, 13/04/10 16:01

  • 2.

    הוא נפילים ולצידם, ננסים קומתם לא גדלה (ל''ת)

    דק אבחנה, 13/04/10 15:24

  • 1.

    צודק ומרתק. (ל''ת)

    ג'ון סוביבר, 13/04/10 15:22