• 23.

    חבל שמאמר ביקורתי של איש מקצוע ''זוכה'' לטוקבקים ירודים כל כך

    משה, 25/03/10 16:38

    לאן הגענו במדינה הזאת? רמת התגובות אפסית, עם רמיזות אישיות ומרירויות של אנשים קטנים, בלי להתייחס לטענות עצמן.

    בין מנחם פרי לבין הוצאת ידיעות אחרונות, הראשון הרבה יותר אמין בעיני בכל מה שנוגע לספרות. הוצאת ידיעות מתמחה בשיווק, לא בספרות.

  • 22.

    מנחם פרי עורך ספרות כמו מאהב רומנטי, שרמנטי, וסקסי-אהבתי! (ל''ת)

    אורנה ק-דוש, 24/03/10 12:53

  • 21.

    למדינת ישראל יש עוד שעתיים לחיות עד ליציאת הספרים של מנחם פרי (ל''ת)

    פורץ דלתות, 23/03/10 18:29

    • נותרו לי עוד שעתיים לחיות? אני מיד מגיש תלונה במשטרה! וגם ביתי! (ל''ת)

      ומפרסם הכל בעיתונות עם תמונות יפות שלי!, 23/03/10 19:58

      • המשטרה לא טובה. עלי איימו מול 3 שוטרים והמאיים ברח מהם! (ל''ת)

        יערה, בת של-, 24/03/10 12:55

  • 20.

    מנחם פרי הוא עורך ספרות נהדר, בלעדיו הספרות בישראל היתה רדודה

    תמר פלג, 23/03/10 17:31

    מנחם פרי הוא איש יקר, בעל זכויות רבות ערך בספרות ובשירה הישראלית. הוא הביא לנו את חנוך לוין, יונה וולך, א.ב.יהושוע, דויד גרוסמן ועוד רבים וטובים.

    אני יודעת, כי עבודתו קשה וסזיפית, והוא תמיד בורר את הטוב ביותר ממה שיש בהיצע.

    מי יתן ותמשיך ללמד אותנו ספרות, תנ''ך, שירה, וחוכמה.

    • לידיעת הגולשים: התגובה שמעלי היא התחזות. (ל''ת)

      תמר פלג, הספריה החדשה, 23/03/10 22:54

      • מי זו תמר פלג? ולמה מישהו יתחזה לה? (ל''ת)

        אדוה עילם, 24/03/10 12:52

  • 19.

    מאלף, תודה. (ל''ת)

    רואי, 23/03/10 14:13

  • 18.

    הרגע מר פרי, איש מקוני הספרים לא מתכונן לקרוא בהם (ל''ת)

    גוגול, 23/03/10 11:08

  • 17.

    במקום לתקוף את פרי אישית

    יעל, 23/03/10 10:24

    תשאלו את עצמכם אם הספרים בסדרה של ידיעות הם באמת 20 הספרים הכי טובים בשישים השנים האחרונות, או שעובדים עלינו. וגם תשבחו אותו על האומץ לצאת נגד עיתון שיוציא עליו עכשיו חוזה.

    • ידיעות לא יוציאו חוזה על פרי. הם מתים על כל מילה שלו. הם באותה סירה (ל''ת)

      ביהמ''ש, 23/03/10 16:13

      • הספינה טובעת ועליה עוד נוסעים. טיטאניק עגלה לעומת ספינתו של פרי (ל''ת)

        לאונרדו דקפריו, 23/03/10 17:08

        • יש פה רמז קל כי מנחם פרי לא יהיה עסוק בקיץ בעשרים שנה לספרייה החדשה (ל''ת)

          אלא בדבר הרבה יותר לא נעים עבורו, 23/03/10 17:50

          • זאת רמת הויכוח כאן

            יפתח, 23/03/10 23:48

            כשאין מה לומר עוברים לאיומים. כמה ידיעות משלמים לר?

  • 16.

    למה אין ייצוג לספרות הומואית ולסבית? איפוא אילן שיינפלד המצויין? (ל''ת)

    דן, 23/03/10 10:03

    • שלום רב שובך ליאורה נחמדת

      ירון זהבי, 23/03/10 10:39

      מארצות החום אל חלוני. אל קולך כי ערב מה נפשי כלתה.

      • ליאורה לא הלכה לשום מקום. רק ממתינה בסבלנות

        סחמב''ה, 23/03/10 16:15

        כמו שאומר הפתגם הערבי: הסבלנות מרה אך פירותיה מתוקים

  • 15.

    כל מי שאומר מילה רעה על פרי: שיבדוק את עצמו (ל''ת)

    מה הוא יודע על ספרות?, 23/03/10 08:49

  • 14.

    גם בכה על זמורה ביתן, גם הצטרף לזמורה ביתן.

    אורי, 23/03/10 07:24

    וגם הורס במו ידיו את מפעל חייו ומלכלך על סופריו. מנחם תתעשת, חבל שבסוף זה מה שיזכרו ממך.

    • ומה יזכרו ממך חוץ מטוקבקים מכוערים?

      כדורי, 23/03/10 12:14

      אני חב למנחם פרי את הספרים הטובים ביותר בספריה שלי. ולא ראיתי פה שום לכלוך על סופריו, הם לחצו עליו לפעול בניגוד לעקרונותיו הספרותיים וטוב שהוא הבהיר את עמדתו.

    • אני מסכימה עם אורי, מילא היה צבוע תחילה יצא נגד זמורה

      יונית, 23/03/10 13:01

      ואז התמסר כאחרון הקרנפים. אלא גם לא פרסם אף פעם את הסופרת הכי מעולה בעולם גבריאלה אביגור רותם, ששמה את עגנון ואפלפלד בכיס הכי קטן. וכל מי שחושב אחרת לא שווה אגורה!!!

  • 13.

    מנחם פרי - הקוזק הנגזל שמשתף פעולה עם כנרת זב''מ וצומת ספרים מתבכיין

    ירושלמי, 22/03/10 23:52

    אין גבול לחוצפה של האיש הזה. פשוט גועל נפש.

    • תגיד, אתה לא יודע לקרוא?

      באר-שבעי, 23/03/10 02:13

      אתה לא יודע להבחין בין ביקורת (קטלנית למדי) להתבכיינות?

      ומה כל כך מפריע לך בשיתוף הפעולה שלו עם כנרת? מה יש, אחוזת בית לא נכנסה עכשיו לשיתוף פעולה זהה עם ידיעות?

      התגובה שלך היא החצופה בעיני.

  • 12.

    ולמה יש כה מעט נשים ברשימה ? (ל''ת)

    שרי, 22/03/10 22:29

  • 11.

    בכל הרשימות שהתפרסמו ותתפרסמנה...

    יאיר, 22/03/10 22:20

    יש בעיקר ספרים בינוניים ,אבל תמיד אפשר למצוא ספרים טובים .מעטים ,אבל טובים.
    בכל מקרה אני מעדיף ספרות זרה.רצוי ממדינות דרום אירופה ומערבה. חבל שלר עושים סדרת מופת של ספרים מתורגמים.

  • 10.

    כל מילה של פרי - בסלע (ל''ת)

    וכל השאר - מקנאים בו, 22/03/10 21:52

  • 9.

    מנחם פרי הוא עורך הספרות הטוב בישראל. עובדה.

    נ.מנהיים, 22/03/10 20:36

    הוציא את טובי הסופרים בישראל. איש ספר אמיתי, תומך ואוהב סופריו.

    בלעדיו ארון הספרים שלי היה נראה עגום ביותר.

    • כי העזתי לכתוב על חנופת גב' נ. מנהיים והעזתי להמליץ לה

      חח מיד צינזרתם, 23/03/10 14:24

      לשוב לשחות בים התעמולה האנטישראלית בו היא מצויה יותר.

  • 8.

    ולמה אין אית יעל איכילוב הנהדרת? בגלל שפרי הוציא אותה לאור? (ל''ת)

    אורי טנצר, 22/03/10 20:07

  • 7.

    מנחם פרי לא אוביקטיבי ותמיד מקדם את סופריו.

    מוכר ספרים, 22/03/10 19:49

    מנחם פרי טוען שברדוגו הוא סופר מכונן. הרי זה מגוחך. האיש סופר בינוני שזכה לתגובות צוננות ולמכירות אפסיות. אז מה מכונן בו.
    ומי זה דוד שמעוני? המכונן?

    אישה בורחת מבשורה הוא ספר רע מאוד, וכלול ברשימה רק כי הוא היה רב מכר לא מזמן.

    חנון לוין הוא מחזאי ענק אך סופר בינוני בהחלט.

    מטלון, שליו, לא ראויות. ויהודית הנדל מיושנת.

    יהודית קציר סופרת רב מכר ללא איכויות אומנותיות.

    והספרייה המכוננת של הספריה החדשה היא כמובן רק של סופרים מהספרייה החדשה.

    • ממתי אתה מבין משהו בספרים?

      דוד שמעוני, 23/03/10 10:31

      אחד שלא יודע להבדיל בין דויד שמעוני, המשורר של האידיליות הנפלאות, לבין יובל שמעוני. ומה שאתה אומר על ברדוגו אמרו לפני שנים על זכרון דברים של שבתאי כשדחו אותו בכל ההוצאות ופרי האמין בו וקידם את הרומאן. של נעליך.

      • שיריו הראשונים (ושיר אצלו זה לא עמ' אחד- משורר גדול) עולים על

        דוד שמעוני באמת נפלא אך נראה שהחן של, 23/03/10 12:56

        האידיליות הידועות יותר שלו. רעננים. פלא ממש- שנסמך נוסף לכשרונו והידע המופלא שלו בעברית אותה העם למד בחו''ל כ''כ באהבה ונאמנות- ליכולת הנפשית המדהימה של דור המייסדים. אבל כן- 'אישה בורחת...' ספר חלש שמייצג בהצלחה את חוסר המסוגלות וחוסר הקשר התרבותי של בני שכבתו של המחבר. יהודית קציר לא מציעה לנו כלום (רק מכירות= ופרי אוהב את זה), מטלון מקורית אך לא מספקת כסופרת, שלו סוחרת, יהודית הנדל כנראה באמת מיושנת, אבל חלק מיצירות חנוך לוין מעולות. ואני פשוט שונא את סגנון 'מלכת האמבטיה' וחושב שזו אמנות לקויה, לא טובה, אני מדבר דווקא על קטעים בהם הוא מצליח באיזה אופן לירי ומאוד מקורי- לכתוב על סיבלו ובדידותו.

      • ברדוגו זהה לשבתאי? הצחקתני. כל ספריו של ברדוגו בספריה החדשה גרועים

        מוכר ספרים מעולים, 23/03/10 16:17

        ודיו שמעוני היינו הך כמו יובל שמעוני.
        בינוניות.

  • 6.

    כ''כ נכון! הספריות האלה שהם מציעים הן פשוט רהיט עבורם

    דנה, 22/03/10 17:37

    גם ב''ספרית עם הספר'' זו ההרגשה שהם נתנו,שכל אחד חייב שיהיה לו את זה בבית-ולמה? כי אתם בחרתם?ככה מעודדים קריאה?! ממש לא! זה סתם לעודד את כולם לקנות כדי להגיד ''יש לי'', ספריה צריך לבנות לפי טעם אישי של כל אחד ולא הוצאת ספרים שמכינה את כל הספרים לפי אותו פורמט כדי להגיד שזה חלק מספריה שחייבים שתהיה בבית.
    העניין הוא גם שלפי השיווק של זה, זה כ''כ אומר שזה רהיט, פשוט שיהיה בבית כי זה ככה. שמעתי את דב איכוולד מדבר עם איילה חסון שבוע שעבר וזה מה שקלטתי מדבריו כשהיא אמרה לו שלה עדיין יש את העותק הראשון בו קראה מאחד הספרים שכעת מוצעים במסגרת ה''ספריה'' הזו, והוא ענה שזו מהדורה מיוחדת עם עטיפה מהודרת ונייר מיוחד ובלה בלה בלה...עותק ישן ובלוי עדיף על משהו שישמש כרהיט בלבד

  • 5.

    לא בטוח שהבנתי

    אבי, 22/03/10 17:37

    סירבת לתת את יעקב שבתאי, ואתה מתלונן כעת על היעדרותו ''המדהימה'' מהרשימה?

    • לא, הנקודה היא שמי שתלוי בהוצאות אחרות לא יכול להרכיב סדרה כזאת

      אורי, 22/03/10 18:57

      פרי סירב לתת את שבתאי ואת הספרים המרכזיים של גרוסמן ויהושע כי הם מתוכננים אצלו לסדרה שלו לכבוד 20 שנה לספריה החדשה וייצאו בה בעריכה מחודשת. מותר לו. כמו שמותר להוצאות האחרות להחליט באיזה ספרים שלהן לשתף את ידיעות ובאיזה לא (וידיעות הם שותף שבברנז'ה הספרותית אין הרבה אמון בו). התוצאה היא רשימת ספרים מעורבבת עם הרבה ספרים בינוניים וגם כמה שממש לא צריכים להיות בה, והכול עטוף במחלצות של ''מיטב הספרים מהשורה הראשונה''. הוא לא מתלונן ששבתאי איננו אלא מסביר למה גם גרוסמן ויהושע לא היו צריכים להיות שם לדעתו.

  • 4.

    כ''כ מסכימה עם כל מילה! (ל''ת)

    רעות, 22/03/10 17:24

  • 3.

    פרי, כל הכבוד

    רונן, 22/03/10 16:48

    מוריד בפניך את הכובע על התעוזה להתבטא נגד ידיעות. אני בטוח שבין אנשי הספרות יש רבים שחושבים כמוך ושותקים, מי רוצה להסתבך עם גוף שמחזיק בעיתון הנפוץ במדינה?

    לעניין עצמו: ידיעות ספרים הם הוצאה בעלת הישגים כלכליים ותדמיתיים, ואף לא הישג ספרותי אחד שעולה בדעתי. הצלחתה היא תוצאה של עורמה עיסקית והגב הרחב של העיתון. אייכנוולד מכוון את הסדרה לאנשים שמעוניינים בה כרהיט תרבותי וממש לא אכפת להם אם יהיה או לא יהיה בה סופר זה או אחר. העיקר שכתוב ''עם הספר'' ויש אווירה של מכובדות. להערכתי הוא יודע מה הוא עושה, הסדרה תצליח והתרגיל יכניס לכיס של ידיעות ממון רב וימתג אותם בעיני ההמון הנבער כהוצאה חשובה. בנק הפועלים יכול להירגע.

  • 2.

    'אשה בורחת מבשורה' ועל 'מסע אל תום האלף'- ספרות בינונית. (ל''ת)

    אפשר בהחלט לוותר על, 22/03/10 16:41

    • ולעומת זאת מזל שכלולים ברשימה צרויה שלו וסבתו

      שירה, 22/03/10 17:43

      מאבני הדרך של הספרות העברית.

      • כותבת בשביל כסף, וככה זה נראה. הרב סבתו וודאי אדם יקר, אך לא כותב גדול (ל''ת)

        ממש לא. צרויה שלו, 22/03/10 18:28

        • לזה רמזתי... אירוניה לא עוברת טוב באינטרנט כנראה (ל''ת)

          שירה, 22/03/10 18:50

          • ואת צודקת, רק ליתר בטחון כאילו.. (ל''ת)

            כן, הבנתי, 23/03/10 12:42

  • 1.

    ופרי, מה עם יניב איצקוביץ'? חחחחח (ל''ת)

    חיים יקותיאל, 22/03/10 16:20