• 29.

    אני לא יכול שלא לקשר בין עירום ולמין ולדעתי ככה גם רוב האנשים

    יוני, 12/03/10 13:56

    שחיים בתרבות שלנו (ואני מדבר על התרבות הישראלית-יהודית-חילונית שהיא הדבר הכי קרוב בארץ לתרבויות המערב-אירופאיות),האם אנשים שיסתכלו על יצירותיו של ספסנסר טרייסי מסתכלים על היצירה או על העירום?
    לדעתי על העירום.

    גילוי נאות-אני לא ממש מבין באומנות,מצד שני אם צריך להבין באומנות כדי להבין את המסר כנראה שהוא לא מועבר כמו שצריך.

  • 28.

    תמונות שואה!! פשוט מזעזע. (ל''ת)

    אורית, 12/03/10 12:22

  • 27.

    כל תרבות הגויים משונה. הם הולכים ערומים בחיים, אבל מתלבשים

    רות, 12/03/10 10:16

    מאד יפה בבגדים מפוארים, ובאיפור יקר, שתי דקות לפני הקבורה. יש הגיון בזה?
    לפחות ביהדות קוברים בסדין פשוט ולא מבזבזים הרבה כסף.
    מה שמפליא הוא, שאנו רצים כמו עדר כבשים אחרי כל שטות, שמביאים משם, ובשם ''אמנות'' קופצים לדום, ושוכחים את כל הערכים שלנו.
    לי על כל פנים, זה מזכיר את הסיפור של ''בגדי המלך החדשים''.

  • 26.

    סתם גימיק (ל''ת)

    Swedish Josh , 12/03/10 03:07

  • 25.

    אריסטו היה דורש ולא מקיים

    סתם שתדעו, 11/03/10 17:34

    כשתפסו אותו עושה מעשה(מיני) עם כבשה ושאלו אותו איך זה מסתדר עם משנתו, אז הוא אמר שמה שהוא עושה בחייו הפרטיים זה עניינו ולא קשור למה שהוא מתפלסף עליו.
    אז אריסטו אמר...SO WHAT?.................

    • קישקוש, מעשייה חסרת כל יסוד היסטורי (ל''ת)

      אחד העם, 22/03/10 05:44

  • 24.

    כל מילה

    מאיה מ., 11/03/10 17:06

    כל מילה, היא אומנות ואולי גם כל צילום....

  • 23.

    אשתי ניצולת שואה הגיבה מיד בראותה את התמונה של המוני הערמים וטענה שזה

    משה בודק, 11/03/10 16:56

    מזכיר לה את אושוויץ

    • זה נכון יש תמונה של נשים בעירום וזה מצמרר...

      בר כנען , 11/03/10 22:47

      אני לא מבין איך יהודים מוכנים לתת יד לצילומים המטורפים האלה, שבינם לבין אומנות הקשר מאוד רופף. כנראה שלצלם יש איזה סטיות מיוחדות, אחרת איך אפשר להסביר את התופעה המטומטמת הזאת של צילומי העירום.

  • 22.

    אולי ואולי ואולי

    ארז, 11/03/10 16:53

    זה מזכיר לי איך שהמנקה במוזיאון שכחה את הדלי עם הסמרטוט וכל המומחים הגדולים נעמדו סביבו והתחילו לנתח את המשמעויות העמוקות של ה''יצירה'' הזאת.

    אם אנשים מתחילים לתהות על המשמעויות הרי שזאת כבר לא יצירת אמנות נשגבת אלא ניסיון אמנותי. אם הנסיון הזה מעורר התנגדות עזה הרי אין פה צורך להוציא את האנשים מחשכת בערותם אלא יש לומר לאמן שיואיל בטובו לייצור איפה שיצירותיו לא מעוררות התנגדות. ולכל אלה המשמשים כניצבים - אני לא בטוח אם אתם מבינים משהו באמנות אבל נראה לי שאתם מחפשים קצת פרסומת אישית, התרגשות ובעיקר שיהיה לכם משהו לספר לחבר'ה

    • ארז

      אחד שמבין, 11/03/10 18:37

      אתה עדין בלונדון ?

    • איך יודעים אם זו התנגדות עזה או סתם כמה נודניקים?

      יש לי רעיון: מי שלא רוצה, לא חייב להצטלם, 11/03/10 21:25

      לא מכריחים אף אחד להסתכל (גם ובעיקר אנשים שזה עושה להם קונוטציות לא נעימות), אבל בבקשה שלא ינסו להכתיב לאחרים מה לעשות; אחרת אני מארגן תנועת התנגדות לתמונות של הבבא סאלי - הן גם לא אומנות בעיני וגם מזכירות לי תקופות חשוכות בהסטוריה של העם היהודי

  • 21.

    פעילות מינית?????? זה נראה כמו תמונות מהשואה!!!! (ל''ת)

    גם מהמשמעות של זה אני צריך להתנתק?, 11/03/10 16:41

  • 20.

    אין אף כוסית...רק נשים עם גוף עקום שרוצות לתפוס בעל... (ל''ת)

    החרדי, 11/03/10 16:39

  • 19.

    כבהמות נידמו

    אלון מירושלים, 11/03/10 16:26

    כל התיאוריות והמילים היפות שאת שופכת מכוונות על מנת להצדיק בשכל התנהגות של בהמה. גם בהמה מסתובבת בטבע כפי שהיא, ללא הקרנת מיניות ובעיקר ללא צדקנות ולכן פשוט היי כנה וישירה ואימרי- מבחינתי אני מעוניינת להתנהג כבהמה.אל תנסי להצטדק תחת כתיבה מלומדת. פשוט תהיי בהמה. אלא מה, אני בתור אדם מאמין בכך שתפקידי להשליט את השכל על הצדדים הבהמיים ולא להצדיק אותם באמצעותו. אני סבור שמותר האדם מן הבהמה וזוהי בדיוק הנקודה שבה אני חלוק עליך. לטעמי צילומיו של האיש נועדו על מנת להעביר מסר ברור לפיו האדם= בהמה.מבחינתי הוא לא מלך הוא חדל אישים. ואולי... המלל במאמרך נועד בדיוק למטרה הפוכה- לגרום גם לך לעכל את המסר הבהמי, כי בתוך תוכך גם את לא מסכימה איתו. זה בינך לבין מצפונך. הייתי מצפה שתכתבי במאמר מה באמת דעתך.

    • אחת התגובות המדהימות שקראתי מעודי !!

      שי, 16/03/10 23:09

      כל הכבוד. מילים כדורבנות ממש!

  • 18.

    התמונות שלו נראות כמו תמונות שואה רק עם אנשים שמנים (ל''ת)

    איילת, 11/03/10 16:18

  • 17.

    טענת הפדופיל: צריך להתנתק ממשמעות של סטייה ולראות את השאיפה לחזור

    לחולה נפש המתקרא כתב, 11/03/10 16:08

    לילדות וההבעה האומנותית שיש בזה
    אז יאלה סוטה לך לבית חולים לחולי רוח

  • 16.

    כשאומרים שתרבות המערב מאבדת את עצמה לדעת ואת שפיותה זו ההוכחה (ל''ת)

    עירום פורנוגרפיה מעטה של אומנות אובדן המצפן תהום., 11/03/10 15:44

  • 15.

    היות וברור כי מניע ההשתתפות אינו מיני, מה כן המניע?

    מיקי.ג., 11/03/10 15:42

    אפילו כשאני במקלחת לבד, אם יש יותר מדי מראות, אני עלול להרגיש שלא בנוח, במידה ואיני מרוצה ממשהו בצורתי החיצונית, כל שכן, לחשוף עצמי לאחרים..
    להתקלח עירום עם בת זוג, כן מצביע על קרבה, אמון, כבוד והערכה. האם זה מה שמתפתח בצילום עירום עם זרים?..
    בצבא, ביחידה קרבית, בה אחד תלוי בשני, אין שום בעיית עירום במקלחת, אך בוודאי שאין רצון להתקלח דווקא כשיש ריבוי משתתפים..
    אולי יש דמיון לרצון בחוף רחצה נודיסטי..אשמח לשמוע מישהו ומישהי המתכוונים להצטלם.
    בכל מקרה, שיהיה בכיף לכולם.

  • 14.

    חולי נפש

    קורא וצוחק, 11/03/10 15:04

    בלה בלה בלה.... בסופו של דבר מדובר בחבורות של סוטים מעוותים....פאתטים

  • 13.

    אני עובד על מיצג אומנותי בדמות צילומי תקריב של פי הטבעת של

    רונן האומן המיוסר, 11/03/10 15:02

    אסמעיל הנייה..על רקע משתנה..בצבעי וורוד פוקסיה..

  • 12.

    עבודה בעינים

    איזו, 11/03/10 15:01

    סתם סטיה שכל מיני אנשים נגררים אחריו ורואים בסטיה אומנות. כל המציצנים הגלויים והניסתרים תומכים בו. זוכרים ''בגדי המלך החדשים''?. אז דעו לכם שהמלך עירום! (תרתי משמע).

  • 11.

    במקום לדבר תביאו עוד תמונות (ל''ת)

    חובב אומנות, 11/03/10 14:59

    • מציצן

      איזו, 11/03/10 15:47

      עוד מציצן

  • 10.

    הבעיה היא לא בעירום או לא, אלא בהכרה בזכות לחשוב

    יואב, 11/03/10 14:55

    אחרת. בנושא הזה כמו בתערוכת הגופות המוזיאון המדע תומכי המיזם לא מוכנים להכיר בלגיטימיות של הדעה נגד לכן אף פעם לא מתנהל דיון אמיתי בשאלה ''אומנות או לא''.

    • דיון יכול להעשות רק אם העבודה אכן מוצגת...

      בן, 11/03/10 16:22

      אין לי שום בעיה לשמוע את דעתך לגבי האם זה אמנות או לא, השאלה היא אם יש לך הזכות למנוע בכלל את הצגתה אך ורק בגלל שהיא משלבת עירום.

      • לא מדובר על מניעה בכח, אלא על הזכות לטעון נגד לפני

        יואב, 11/03/10 18:05

        הפעולה, מכיוון שאחריה הדיון הופך לעקר.

  • 9.

    אמנות העירום

    שמואל, 11/03/10 14:39

    אחת הכתבות היותר איכותיות (!) מזה זמן.
    כותבת אינליגנטית ואינטלקטואלית, כתבה שמקיפה את כל צידי הנושא, כתובה בהומור ושנינות.
    אני מסכים בהחלט עם השלפוחית של מופסאן...

  • 8.

    אמנות העירום (ל''ת)

    שמואל, 11/03/10 14:35

  • 7.

    תגובה לאומנות בערום

    רות, 11/03/10 14:34

    הכתבה מאד מעניינת ומציגה את שני הצדדים באיזון. אני מסכימה עם הכותבת שאמנות צילום העירום פונה למכנה משותף נמוך.
    נהניתי מההערות המצחיקות מתוחכמות של הכותבת
    ומהידע הכללי ששולב בכתבה.

  • 6.

    עד כמה הכותב חושב שהקוראים טיפשים וריקניים ?! (ל''ת)

    המלך עירום., 11/03/10 14:29

    • לא צריך להיות

      אני, 11/03/10 15:26

      טיפש או רייקני בכדי שלא לרדת לעומק העניין. ההערה שלך קצת יומרנית בעיניי..
      הכתבה מעניינת וקולעת, ולי לפחות, פתחה אפיקי מחשבה חדשים בנושא.

  • 5.

    ריבוי הציטוטים לא הפך את הכלום הגדול שכתבת למשהו

    אחד שמבין, 11/03/10 14:20

    והוא גם לא יהפוך את המיזם של ספנסר לאומנות.
    תכל'ס מדובר בגאון של שיווק, מאומנות הוא רחוק מאוד. (ודוקא חלק מהציטוטים שהבאת מסבירים לא רע , למה, חבל שלא ממש נראה שהבנת אותם...)

    • And who

      Echad she-mevin II, 11/03/10 15:09

      of all the famous artists my educated friend is not? Perhaps you? Or is it that those with original creative thought 'get there' because they are who they are? Some one has said...there are two kinds of people in the world. Those who do things, and the others...better just stay out of the way.

      • Iin other words

        Erez, 11/03/10 17:01

        Real artists do not force their work on the public. They do not do it during the CREATION of their work. Sorry - if you really understand artwork then you have to seperate between the creation process and the display of the final work

      • אה !?

        אחד שמבין, 11/03/10 17:03

        הציירים הסופרים ושאר היוצרים האיכותיים , נזקקו בדר''כ למשווק וחלקם מתו בעירום ובחוסר כל.
        בכל מקרה זה לא קשור למה שאמרתי, אפשר להיות אמן טוב וגם משווק טוב (למרות שזה לא נפוץ) ואפשר גם שלא, אני דיברתי ספיציפית על ספנסר שכמשווק הוא גאון (שהרי כולם יודעים שעירום עושה הרבה רעש בציבור, אבל הוא גם ידע להשתמש בזה לצרכים שיווקיים פסוודו-אומנותיים) , כאמן הוא חלש אם בכלל אפשר להכניס אותו לקטגוריה הזו...
        זו דעתי (הקובעת, כן ?) על כל פנים.

    • אמנות העירום

      מאיר, 11/03/10 19:12

      אחד שחושב שמבין - לא הבנת שלא הבנת.

      • הבנתי הבנתי...

        יהודי, 14/03/10 19:05

        יש עירום שהוא אכן אומנות, שיודע להבליט את היופי שבאדם, זה לא כזה. סתם ערימת בשר שמזכירה תקופות לא נעימות ולא בכדי.

  • 4.

    כתיבה אינטיליגנטית ומעניינת

    נועה, 11/03/10 14:19

    אהבתי את הניתוח המדוייק ומאיר העיניים.
    איפה נרשמים להצטלם?

    • איו צורך להרשם ולהצטלם - צריך לספר שהיית שם והייה מה-זה מרגש (ל''ת)

      ישראלי מניאק, 11/03/10 17:02

  • 3.

    שיבוא כבר!

    בובו, 11/03/10 14:03

    יש קבוצה של סטודנטים שמנסים להביא אותו לארץ, תיכנסו לעזרו להם שנוכל לזכות לכבוד הזה:
    https://www.facebook.com/group.php?gid=222431347303&ref=ts

  • 2.

    האהדה עולמית

    מקומית, 11/03/10 14:02

    אם הוא יגיע לצילום בארץ זה יעשה רק טוב לישראל, די שגם עלינו ידברו בחדשות פעם אחת דברים טובים!

    • מי אמר שבחו''ל מתיחסים אליו כאל אמו? רוב הציבור מחפש את הציצים (ל''ת)

      אידיוט מצוי, 11/03/10 17:04

  • 1.

    הכל עניין של פתיחות

    לא קשורה לאומנות, 11/03/10 14:00

    ספנסר טוניק הוא אמן, והיצירות שלו הן אומנות פרופר. אני לא מחוברת לאומנות אבל חושבת שהיצירות שלו מדהימות ומיוחדות