• 58.

    בן דרור ימיני כרגיל מאוד צודק

    צ.ל., 22/03/10 19:53

    אבל יש לציין שהמצב שתיאר הוא לא רק בקולנוע. יש דוגמאות רבות אחרות כמו למשל המשורר יצחק לאור, השמאלן האנטי ישראלי הקיצוני שקיבל את פרס ראש הממשלה מיצחק שמיר. הוא כמובן לקח את הכסף אך סירב ללחוץ את ידו של שמיר רוה''מ שהעניק לו את הפרס.

  • 57.

    כל הכבוד לחברי האקדמיה האמריקאית שבעטו את הסרט

    בוז לחברי האקדמיה הישראלית לקולנוע, 10/03/10 20:28

    עד מתי נחמן שניצקליינים יעלוזו ?

  • 56.

    רואים בנו נטע זר בארץ

    אזרח, 09/03/10 13:28

    אשכנזים חושבים אים איתנו לערבים כסף הם יאהבו את המדינה ואת היהודים הם לא מבינים שהם רואים בנו נטע זר בארץ ושום שילומים לא יעזור

  • 55.

    מגיע לנו=ותודה לאלוקי ששמע תפילתי ולא שימח את שונאי ישראל ללא הבדל דת! (ל''ת)

    קורןנאוה טבריה=תודה לאל=ולהפיק לקחים!, 09/03/10 05:48

  • 54.

    כרגיל, בן דרור, אתה קולע לדעתו של הרוב הנרדף בארץ,

    פרגמטיסט , 08/03/10 22:37

    בן דרור, רוב העם זועם על השמאל שמשתלט על המדיה ועל ''זכויות האדם'' למיניהם. וכך נרמסים ערכים חשובים אלו של דמוקרטיה, חופש וזכויות אדם, ונעשים מאוסים על רוב הציבור.
    לא בגלל שהרוב מזלזל בהם, אלא פשוט מואס בהם ורואה בהם כלי שרת לקידום האג'נדה השמאלנית ההזויה.

    כמובן, כאשר חופש הביטוי או זכויות האדם משחקים נגד האג'נדה הקדושה, השמאל מתנער מהערכים האלו באלגנטיות והופך לסותם פיות ודורס זכויות אגרסיבי.

    אשריך בן דרור, ההגיון אתך ורובו המוחלט של העם מסכים עם דעותיך. הרוב הנרדף בארץ, אשר לא באמת מקבל את הייצוג האמיתי שלו בדמוקרטיה המהוללת של השמאל.

    תחי הפרופוגנדה! פרופוגנדה הממומנת בידי היהודים, ופועלת נגדם.

    • בושה לכם שאמחנו השתלטנו על ''זכויות אדם'' שלכם לא חשובות בכלל

      יריב א. , 08/03/10 23:39

      אבל השתלטות על מדיה? על איזו מדיה אתה מדבר ועל איזה ''שמאל''? אין בארץ שמאל וכל המדיה מרכז-ימין או ימין או ימין-ימין.

  • 53.

    לא זכה חבל (ל''ת)

    עמיתוש, 08/03/10 22:22

  • 52.

    אל תדאגו יוסי שריד יעניק לו איזה פרס בספיר או משהו אחר (ל''ת)

    אחד מבפנים, 08/03/10 19:18

  • 51.

    עכשיו בגלל הרעש הוא בטח יזכה הסרט בפרסים אחרים (ל''ת)

    אוסקר, 08/03/10 19:17

  • 50.

    הגיע הזמן לתת שוויון מלא לערבים תמורת נאמנות מלאה כולל שירות אזרחי (ל''ת)

    יתנו יקבלו לא יתנו לא יקבלו, 08/03/10 19:16

  • 49.

    גם לא להזדהות עם המדינה וגם לבקש כסף מהמדינה? זו חוצפה. ימיני צודק (ל''ת)

    ג'מאל לביב, 08/03/10 19:15

  • 48.

    כל מילה בסלע. יופי של מאמר, כמו תמיד (ל''ת)

    דינה, 08/03/10 19:14

  • 47.

    בן דרור - אני מחבב מאוד את הכנות שלך

    ציוני, 08/03/10 17:54

    פתאום זה ניהיה אין להיות עיתוני ימיני
    גם אברי גלעד התעורר והוא כבר לא תמיד לטובע הערבים!!!!

  • 46.

    לא משנה איך אנשים נחמדים יקראו להם.. הם ערבים שונאי ישראל ..

    רומאו, 08/03/10 17:29

    ומראים את זה כל הזמן,יותר ויותר.הם חונכו כך ועדיין מחנכים אותם כך.הם מחכים לרגע הזה שישראל תמעוד ,כדי לטרוף אותה.הם אף פעם לא יהיו נאמנים למדינת ישראל , גם בעוד 100 שנה.לכן צריך לפתור אותם מהמצוקה שלם ולהעביר אותם למדינה החדשה שלהם.(בהסדרים עם אחיהם הפלסטינים) שם הם יחיו עם בני עמם, עם התרבות שלהם, השפה שלהם והמנטליות שלהם.בקיצור יהיו מאושרים.כי אי אפשר שבמדינת ישראל יחיו אנשים שלא נוח להם להיות פה,לא משרתים בצבא, לא שומרים על החוקים של המדינה, ולא מכירים בזכות קיומה, ועושים את מה שביכולתם להרוס אותה מבפנים. נא לא לצנזר בבקשה.

  • 45.

    צודקים גם ימיני וגם קובטי. אולי נתייחס למהות דבריו בנפרד למימון?

    יריב א. , 08/03/10 16:41

    בוא נניח לרגע שישראל לא תרמה אפילו שקל אחד. (שדרך אגב, המימון הישראלי היווה חלק לא הכי גדול במימון אבל זה כבר נקודה אחרת).
    בוא וננתח את מה שהסרט מנסה לומר לנו ''אדוני הארץ''. בוא ננסה להבין מה קובטי ניסה לומר.
    רבים מכותבי המאמרים מקבלים כנתון מאליו את האפליה המזעזעת שנוקטות ממשלות ישראל--ורוב הציבור הישראלי--נגד ערביי ישראל. דו''ח השופט אור הזהיר מפני תוצאות אפליה שכזו---וזה היה לפני יותר מ 5 שנים. מה נעשה מאז? אפס מאופס. אז לבוא עכשו ולכתוב--כדן מרגלית--שערביי ישראל ''מתנתקים'' מישראל--זו עזות מצח וצביעות ממדרגה ראשונה שמתאימה באמת ל''אדוני הארץ''. דבריו של קובטי נכונים מאוד. הוא לא מייצג את מדינת ישראל. יש בארץ 20% לא יהודים ומעניין שאין להם ייצוג מתאים בשום מוסד. בכנסת הם בקושי 8%. במוסדות ממשלתיים וביתר המערכות הם עוד פחות מזה. קובטי הראה לנו מה באמת קורה בשכונה של תל אביב-יפו. ועירית תל אביב? היא מנסה לייהד את יפו. ואם התושבים הערבים יתנגדו אז בטח ימיני יכתוב שהם כפויי טובה. זה שיהודים גרים ביפו אבל לא ערבי אחד גר בתל אביב לא מפריע לימיני. אידיוט גזען לא מדאיג אותי כמו אינטלקטואל גזע

    • יריב הרבה קבוצות לא מיוצגות ביחס לגודלן באוכלוסיה - כמו נשים למשל

      יופיטר יופיטר , 08/03/10 18:18

      ונימאס כבר מהיללנות של הערבים ומתמיכתך בבכינות שלהם - אם הערבים היפואים היו עוזרים לעצמם - כמו היהודים היפואים שעזרו לעצמם - מצבם היה שונה - די כבר עם האכלו לי שתו לי - יש להם 3 שנים יותר מל''אדוני הארץ'' בהן הן יכולים - ללמוד ולעבוד - ולעזור לעצמם - ואי אפשר לסתום לנו את הפה כל פעם מחדש בטענת הגיזענות - מי שהבדיל את עצמו זה הבמאי של עג'מי במו פיו - ודוקא הוא לא היה מקופח בענין התמיכה הכספית - בין היתה גדולה או קטנה

      • אין לי מה לומר כהגד דבריך. הפשיסט הכי גדול לא היה אומר זאת ברור יותר (ל''ת)

        יריב א. , 08/03/10 21:23

    • לא ערבי אחד גר בת''א?

      עידן, שינקיניסטן , 08/03/10 19:28

      אתה חי בסרט. דלת מולי גרה משפחה ערבית...

  • 44.

    בן דרור ימיני מוציא דברים מהקשרם.

    אייל, 08/03/10 16:30

    סכנדר קובטי טכנית לא יכול (גם אם מאוד היה רוצה) לייצג מדינה שמראש מגדירה אותו כסכנה דמוגרפית. אבל בכל מקרה סכנדר מייצג פן מסויים בישראליות ואם הסרט הוא טוב ועג'מי הוא סרט טוב, הוא צריך לקבל את מלוא הגיבוי והמימון.

    לשיטתו המעוותת של בן דרור: סרט צריך לקבל מימון רק אם הוא נראה כמו סרטון תעמולה של דובר צה''ל

    • למקרה שלא הבנת

      אייל השני, 08/03/10 16:51

      בן דרור יצא נגד ההתבטאויות של הבמאי, ולא נגד הסרט. עג'מי קיבל מימון וגיבוי מלא מישראל (---למרות שהוא לא נראה כמו סרטון תעמולה של דובר צה''ל---), אבל ההתבטואיות של הבמאי היו יריקה בפנים של המממנים, ונראה לי שאם הבמאי לא היה ערבי אז גם אתה היית יוצא נגד זה.. [אז מי באמת נותן לדעות פוליטיות לשנות את ההתייחסות האוביקטיבית שלו למקרים כאלה??]

      • אתה קולט שאני כציוני מממן תעמולה ערבית??? רק לי זה נראה מוזר?? (ל''ת)

        f, 08/03/10 17:51

  • 43.

    בן דרור?? כל מילה תענוג. (ל''ת)

    אריה מחשי, 08/03/10 14:39

  • 42.

    בן דרור ימני- כל הכבוד

    רועי, 08/03/10 14:22

    מפתיע למצוא קול כמו שלך בעיתונות הישראלית של היום. אני כבר נגעל מהמוני הכתבים שמנפנפים ב'חופש הביטוי' כאילו הוא מצדיק את מה שאתה מגנה בכתבה זו. 'יריקה לבאר' היא התיאור הכי פשוט והכי נכון שאפשר לתת למקרה, ואין כאן כל קשר לחופש ביטוי- מדובר, בעצם, בכללי נימוס בסיסיים, משהו שאמו של קובטי הייתה צריכה ללמד אותו אחרי שצעקה עליו שיוציא את האצבע מהאף- ''לא יורקים לבאר ממנה אתה שותה!''. זה כזה פשוט.

    אבל כמובן שיש גם את הרקע הפוליטי והחברתי ליריקה, וגם כאן היא עדיין לא עזרה לו- כמו שאמרת וצדקת, הדבר פוגע במאבק לשיוויון של ערביי ישראל. וחבל שאמו של קובטי לא אמרה לו ''תחשוב לפני מעשה'', כי זה יכל להועיל לו (ולכל העדה) הרבה יותר מאכילה בסכין ומזלג.

  • 41.

    יש לנו טבריש קומיסר ימיני-יש לנו פרוודה מעריב שמצנזר-וכיום יש ''הסברה''!

    Ehad Haam-Zionist, 08/03/10 14:20

    והכל במסגרת ה''ריאליזם המותר בלבד''

  • 40.

    די למכבסת הקולנוע המגוייס

    לא סקורסזה, 08/03/10 13:48

    המדינה לא נתנה כסף ליוצרי עג'מי. המדינה נתנה כסף לקרנות והם נתנו ליוצרי עג'מי. זהו הבדל מהותי. אם לימור לבנת ושאר חבריה המכובדים בכנסת היו אחראים ישירות לפיזור כספי הקרנות, אז כ-80% מהסרטים המצויינים שנעשו בישראל לא היו מופקים.ספגנו די מהקולנוע הלאומי.

    • הבמאי תסריטאי והמפיק מקבלים ראשונים ומראש את כספי התמיכה

      40 צא ללמוד, 08/03/10 16:06

      10 אחוז כל אחד כשכר

      אז למדת משהו היום אני מקווה כשמאלן ודמגוג

  • 39.

    אולי תקשיב במקום להתגונן

    לא סקורסזה, 08/03/10 13:44

    באמת, יכול להיות שדבריו של סכנדר לא היו במקומם, אבל הם צמחו מאיפשהו. הגיע הזמן שבמקום לתקוף, נקשיב ואולי נתקן את דרכינו הקלוקלות. כן, גם יהודים טועים.הערבים בישראל הם אזרחים סוג ב' וזו עובדה. רוצים שינוי?

  • 38.

    ''לירוק עלינו'' זה. . .

    מני, 08/03/10 12:57

    בסדר במדינה דמוקרטית. . . אבל לממן את זה זה
    כסף כסף כסף וזה מנוגד למדינה היהודית שהכסף
    הוא האלוהים שלה. . .

  • 37.

    ימיני כתמיד קלע בול במטרה. הלואי שהיו לנו עוד שכמותו (ל''ת)

    הרואה נכוחה, 08/03/10 11:55

  • 36.

    הלוואי והסרט ל-א יזכה באוסקר..... (ל''ת)

    דוד צימרמן, 08/03/10 11:33

  • 35.

    לדרוש ממנו את הכסף בחזרה !!! (ל''ת)

    avre10 , 08/03/10 11:27

  • 34.

    הענק בן דרור ימיני איש משכמו ומעלה שר החוץ והפנים הלא מוכתר הטוב ב

    גודמן, 08/03/10 11:23

    יותר שהיה למדינת ישראל מעולם.

  • 33.

    עשה לי את היום ההפסד של עג'מי (ל''ת)

    רותי, 08/03/10 11:15

  • 32.

    הצטרפתי לאמור והודתי לבן דרור על השמעת קולנו -וצונזרתי- והבנתי למה!

    אנדר לוק, 08/03/10 10:41

    במקום להתלהם כנהוג במחוזות ההמוןלהם אני משתייכת החלטתי להבין את הראש הפוסטציוני הנאור של חותך התגובות המקצועי- שזו פרנסה המכבדת בהחלט את בעליה. עם קצת מאמץ ירדתי לשרש רעיונו והטמעתי:

    אלו היו רק מילים בודדות- ולא סרט שלם.
    החמאתי לעיתונאי ולא הכפשתי את המדינה.
    ואף אחד לא נדרש לממן את הטוקבק הזעיר שלי.

    זה בהחלט מצדיק צנזורה, ומה חשבתי
    לעצמי שאזכה במועמדות לאוסקר?
    תודה למעריב ולבעל המקצוע הנבון שהחזירו אותי לפורפורציות.

  • 31.

    בן דרור, אני חולה עליך נשמה!!!

    צילה, נתניה, 08/03/10 10:01

    איך אני אוהבת שאתה צודק

    • צודק אבל לא חכם, (ל''ת)

      אתם תמיד צודקים, 08/03/10 11:19

      • אתה בטח יותר חכם...אולי גם גאון. מריחים את זה מהתגובה שלך. (ל''ת)

        רומאו, 08/03/10 17:33

  • 30.

    תוכן הכתבה, פשוט ולענין !! (ל''ת)

    121212, 08/03/10 09:57

  • 29.

    שום מדינה בעולם לא מממנת תעמולה ארסית כנגדה עצמה! שום מדינה! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 08/03/10 09:30

    • לשום מדינה דמוקרטית אין משרד הסברה! לשום מדינה דמוקרטית! (ל''ת)

      אסף, 08/03/10 11:53

      • אתה טועה (לעומת מדינות אחרות, זאת הפעם הראשונה שקיים משרד כזה בישראל)

        גיא, 08/03/10 16:58

        כמעט בכל מדינה קיים משרד ממשלתי שעוסק בקידומה מבחינת יחסי ציבור. צרפת יצאה בקמפיין ענק, כולל במדינות אחרות, שהציג אותה, את מורשתה ואת היחס המשופר לתיירים. היה גם קמפיין כלפי פנים שקרא לצרפתים להתנהג טוב יותר לתיירים וגם בחו''ל, על מנת לשפר את דימויה של צרפת. זוהי רק דוגמה אחת.

        • באילו מדינות בדיוק? ואיך קוראים לשר ההסברה של צרפת?

          אסף, 08/03/10 22:44

          אם נעשה קמפיין כזה, הוא נעשה אולי דרך משרד החוץ או משרד התיירות הצרפתי. אבל במשטרים דמוקרטיים אין משרדי הסברה. תבדוק היטב

  • 28.

    אני שמחה מאוד שלא זכיתם עם אמירות כאלו!!!!!!!1 (ל''ת)

    טוב שלא זכיתם!!!!!!!, 08/03/10 09:28

  • 27.

    אתה מבולטי הגזענים

    מחמד מנסור, 08/03/10 09:22

    האם מצפה בנדרור ימיני שנהיה משת''פים של מדינה אשר מדכאת את עמנו הפלסטיני ומפלה את האוכלוסיה הערבית מזה שישים שנה? תאמין לי בנדרור אפילו אם נניף את תמונות הרצל בכל הערים הערביות תמשיכו להתייחס אלינו בבוז ובהפליה גזענית.החברה הישראלית, ובעצב רב, היא חברה גזענית ואתה אחד הגזענים הבולטים שלה.

    • הוא אמר בפירוש שמותר לכם להגיד מה שאתם רוצים.

      עידן, שינקיניסטן , 08/03/10 10:43

      רק שאנחנו לא צריכים לממן את זה.

    • כל מילה אמת ונסמכת על עובדיות היסטוריות - מה לעשות ??? (ל''ת)

      avre10 , 08/03/10 11:28

    • אין שום בעיה

      יהודי, 08/03/10 11:31

      אתה רוצה מלחמה? רק אל תגיד שאתה רוצה שלום. זה הכל.

    • מעניין שעוד אתה כאן..איך זה שלא ברחתה לאירופה כמו כל בני עמך.

      רומאו, 08/03/10 17:55

      ישנה אימרה ..לראש הגנב בוער הכובע...אתם תמיד תאשימו את כולם, את השבדים הדנים הנורבגים הגרמנים הצרפתים ההולנדים השוויצרים.... ולא משנה מי, בגזענות בזמן שאתם הגזענים הכי גדולים בעולם הזה.אתם לא מקבלים אף אחד שלא מוסלמי, אתם נלחמים בהם, רוצחים אותם אונסים את הנשים שלהם..ותמשיכו להתלונן כל הזמן על קיפוח ואפליה, ובדברים שאתם בעצמכם עושים לאחרים.כך אתם עושים בכל מקום אליו אתם באים.אז למה להתרגש מזה שאתם עושים את אותו דבר בישראל?..ככה אתם, ככה חינכו אותכם,לכן אף פעם לא תוכלו לחיות בין אנשים מתורבתים, עם דת והשקפת חיים שונה משלכם...נא לא לצנזר תודה.

    • חבל שמצנזרים את האמת...עדיף לסתום פיות..למה לערבי מותר

      רומאו, 08/03/10 19:21

      לומר עלינו גזענים ,אבל אסור להחזיר לו באותו מטבע?

  • 26.

    מלך המוחל על כבודו - אין כבודו מחול

    דוד הצודק תמיד, 08/03/10 09:15

    הכלל התלמודי בן אלפיים שנה קובע ''מלך המוחל על כבודו - אין כבודו מחול''. בגירסא העדכנית יש לומר ''ממלכה המוחלת על כבודה - אין כבודה מחול''. הממלכתיות הישראלית אינה רשאית למחול על היריקה בפרצוף וההתרסה החוצפנית של השמאל הפוסט-ציוני. שרת התרבות חייבת לערוך שידוד מערכות בכל וועדות התמיכה והפרסים למיניהן השייכות לאותה ביצה רעיונית, והדואגות לפטם אחת את השניה בפרסים כיבודים והקצבות.

  • 25.

    oscar party in hollywood

    eli, 08/03/10 09:14

    i just came back, minutes ago, from an oscar party in hollywood. when the anouncment for the foreign film winner was made, the host of the party turned to me with a face of ''i am so sorry''. i told him that the academy members decided that the argentinian one was worthy of the honor but not so deep inside i was delighted that ''ajami'' did not win

  • 24.

    דיבורי סרק...ברגע שהחלטתם -דמוקרטיה..היתם צריכים לקחת בחשבון את

    רונן, 08/03/10 09:14

    התסריטים הללו!

    להיות מדינה דמוקרטית באזור לא דמוקרטי עם ''מיעוט'' אלים טרוריסטי ואנטי לויאלי..המוזן על ידי אבירי דמוקרטיה(בעני עצמם) סומיים
    מהסלט הזה טוב לא יצא..
    כוחות החושך מנצלים את הדמוקרטיה לריסוק פימי

    זו הדמוקרטיה..וזו מחירה
    אל תבואו בטענות לבכרי לקופטי וגולדסטון ליונית לוי המעותת פנים אחרי איטמים ציונים..

    זה תוצר המעוות של בין הכלעיים המוזר בין מיעוט המנהל פה את המדינה בניגוד לנבחרים הדמוקרטים
    לכאורה ''העם'' שלוט כשבפועל השליטה נמצאת בידי ''אגנדה'' מיעוט

    • נכון מאוד. הכדור נמצא כעת במגרש של משרד התרבות (ל''ת)

      ד''ר פאוסט, 08/03/10 12:05

  • 23.

    שמעתי את אמו הבוקר,

    לא מתלהמת, 08/03/10 09:14

    אנחנו משלמים מיסים היא אמרה והמימון הזה מגיע לנו, היא אולי צודקת אבל אני שואלת את עצמי (ואותם) מה הם היו מפסידים לו נסו לנצל את הזרקור שהאיר על ערביי ישראל במטרה להעביר מסרים אחרים מקרבים ולא מרחיקים, והיתרונות שמדינה מערבית וליברלית כמו ישראל מעניקה להם, הרי הם בהיותם נוצרים מרגישים קרובים יותר לתרבות המערבית (ואלינו..?) מאשר לאחיהם הפלסטינים המוסלמים, אבל כל זה הס מלהזכיר להיפך בהיותם נוצרים ו''חשודים'' מראש הם צריכים להיות צדיקים (קצוניים) מהאפיפיור, חבל הזדמנות שהוחמצה

  • 22.

    בן דרור ,תכין בגד ים .בדם ואש נפדה את פלסטין שלנו. (ל''ת)

    נביל , הגליל הפלסטיני הקדוש, 08/03/10 09:11

  • 21.

    טעות מסוכנת במאמר

    אסף, 08/03/10 09:08

    בן-דרור, שאני מעריך מאוד:
    לא מגיע לנו שום פרס על כך שאנחנו יותר טובים מסעודיה או מאיראן. לצורך העניין, גם לבני סלע לא מגיע צל''ש על כך שמעולם לא רצח איש. דמוקרטיה וחופש ביטוי הם ערכים מוחלטים.
    היטב ידוע לך, שדמוקרטיה נמדדת לא רק בהכרעת הרוב, אלא בחופש הביטוי שלה, ובסובלנות שלה כלפי מגוון של דעות.

    סכנדר קובטי לא עובד בשירות משרד ההסברה (אגב, משרד שאין לו אח ורע בשום דמוקרטיה מערבית בעולם), והסרט שעשה לא מייצג איש חוץ ממנו.
    תפקידו של כל אמן הוא להראות לנו משהו, שלא היינו רואים בלעדיו. ובמובן זה, עג'מי הצליח מאוד, והוא ראוי לא רק לשבחים אלא גם לתמיכה, בהיותו מעשה אמנותי ראוי.
    אוי ואבוי לנו אם הקריטריון לקבלת תמיכה לאמנות היה ייצוג קונפורמי של המדינה.
    אתה ודאי יודע, שלהיות לא-יהודי בישראל זה לא בדיוק פיקניק. זה לא סוד גדול, מספיק לקרוא ברשומות את החוקים ההזויים והגזעניים שחוקקו פה כל הממשלות מאז ממשלת שרון. מה סיפר קובטי שלא היה ידוע לעולם לפניו? על מה הרעש? אנחנו עוד רוצים שייתגאו בנו אחרי כל מה שאנחנו מעבירים אותם מאז 48?

    • לאסף,סרט לא יכול להיות מועמד לאוסקר אם הוא לא מייצג מדינה.

      ציונית, 08/03/10 10:45

      אני עדיין לא שמעתי שסרט שהיה מועמד לאוסקר לא ייצג מדינה. בפעם הבאה, שהוא ירצה לביים סרט כלשהו, שיבקש מימון מהרשות הפלשתינאית ואז אם הסרט יהיה מועמד לאוסקר, אזי הוא יוכל לטעון שהוא לא מייצג את ישראל אלא את הרשות הפלשתינאית. אתה לא יכול לשתות מהבאר ואחר כך לירוק לתוכה.

    • טעות מסוכנת בתגובה-החיים זה לא מתמטיקה ילד!!!-2

      עמיקם אזולאי, 08/03/10 14:07

      למרות הצנזורה על הנסיון הראשון ננסה פעם נוספת.ובכן אספלה'מדובר בטיעון ילדותי. שדמוקרטיה וחופש ביטוי הם ערכים מוחלטים-ע''ע ערכים מתנגשים ותבין.בכל מקרה בדיוק כפי שלבמאי ממוצא מצרי-ששמו קובטי ,יוצר הסרט עג'מי(שהינו בנם של ערבים מצריים שהגרו לכאן אי שם במאה ה1ה-19 מסיבות כלכליות) יש זכות להחליט את מי הוא מייצג, כך לי ולרבים בחברה הישראלית יש זכות להחליט מי ייצג אותנו...הבנת את זה ילד?

      • קודם כל, אני לא ילד. ולעצם העניין:

        אסף, 08/03/10 22:48

        אני לא יודע מאילו סיבות היגר לכאן הסבא של קובטי.
        מה זה בכלל משנה? גם יעקב ירד מצרימה מסיבות כלכליות. אני מקווה שאתה לא חושב שערביי ישראל הם פחות ישראלים ממך.
        אבל אני חושד בך שזה בדיוק מה שאתה חושב, ואם אכן כך הדבר, הרי שוודאי תבין למה ערבי ישראלי לא מרגיש מיוצג. בגללך, ובגלל אנשים כמוך.
        הבנת את זה, או שאסביר את זה שוב?

        • ילד כי רמת הטיעונים מדברת בעד עצמה.

          עמיקם אזולאי, 09/03/10 05:56

          ההתייחסות שלי למוצאו של קובטי היא ביטוי להתייחסות שלו ושל שאר המכנים עצמם פלסטינים.המושג פלסטינים הוא ההונאה הגדולה ביותר של מדינות ערב שהתבצעה בעזרת חבריך מהשמאל הישראלי(קרא מה אמר הרוצח עראפת על עם פלסטיני).חבל שאינך מבין את משמעות הדבר דרך אגב את מסמך החזון של ערביי ישראל קראת?

    • הדמוקרטיה היא טובה לאלה שתומכים בה. הערבים לא תומכים ..

      רומאו, 08/03/10 18:26

      בדמוקרטיה, רק כשהם רוצים לנצל אותה.אומנים יכולים ליצור אומנות על חשבונם. המדינה לא צריכה לממן פרופגנדה אנטי ישראל. זה גם לא נכון כשאתה כותב,שלהיות לא יהודי בישראל זה לא פיקניק. ישנם רבים בישראל שלא יהודים ואין להם בעיה לחיות כאן. הבעיה מתחילה כשזה נוגע לאויב המוסלמי שחי בתוכנו. כן אני קורא להם אויב כי הם לא מפסיקים להזכיר לנו שהזמן שלנו מוגבל ,והם רוצים להשמידנו.הם לא מתנהגים כאזרחי ישראל ולא נאמנים למדינה ולא משרתים בצבא, ולא נלחמים נגד אויבנו,הם רואים עצמם ככבושים שלא רוצים את מרותנו, ורק מחכים לרגע הגואל.שבו ישראל תקרוס.אז לא פלא שהם מרגישים את עצמם בשוליים של החברה הישראלית, כי הם גם לא מרגישים את עצמם שייכים לחברה הישראלית.

      • ממצחיק שאתה אומר את זה ככה

        אסף, 08/03/10 22:50

        כי סכנדר קובטי הוא דווקא נוצרי.
        ולא שמעתי אותו אומר מלה אחת שאפילו במשתמע קוראת להשמדת המדינה. הוא אמר שהוא לא מרגיש שהמדינה מייצגת אותו. זו אמת כואבת ומטרידה, אבל לגמרי מובנת. על מה יצא הקצף? לא נעים לכם לשמוע את האמת?

  • 20.

    למה רק עיתונאי אחד שם דברים על השולחן בלי להתרפס (ל''ת)

    דורית, 08/03/10 09:06

  • 19.

    לא מבינים? ועוד איך שהם מבינים. הם לא רוצים שוויון (ל''ת)

    ככל שאני שומע יותר את השייח' סלאח אני יותר מתנגד, 08/03/10 09:05

  • 18.

    הסרט לא זכה וטוב שכך

    ששון, 08/03/10 09:03

    לקחת כסף לצילום סרט זה בסדר,לקחת ביטוח לאומי זה בסדר,לעמוד על כך שמגיע לי בלי לתת תמורה זה בסדר, ללבן שינאה זה בסדר.כל הבסדר הזה שייך כיום לערביי ישראל שרק חלק קטן מהם תורם את תרומתו למדינה.זה לא הקיפוח זה לא אפליה זה לא מחסור לערבים וליהודים יש הכל אותו דבר חוץ מהרצון של רבים מחובבי ציון שביניהם שמיחלים ליום שמוף יפו וחוף עכו אפשר יהיה לראות את הציונים שוחים למערב.במקומם הייתי מעיף מבט למדינות השכנות לבדוק עם גם שם יש לאזרח מה שיש לו כאן.

  • 17.

    נראה אותך

    יצחק גרוסמן, 08/03/10 08:51

    נראה מה יקרה אם ידרשו ממפיקי עגמי להחזיר את הכסף שקיבלו מהמדינה

  • 16.

    בן דרור ימיני אתה השפוי היחידי ב nrg (ל''ת)

    אלי, 08/03/10 08:51

  • 15.

    80% מערביי ישראל מרוצים מהמדינה - סקר שפורסם לאחרונה בתקשרת (ל''ת)

    סקרן, 08/03/10 08:50

    • כן...ואתה מאמין ..אז רק 20 אחוז מהם רוצים להשמיד אותנו..

      רומאו, 08/03/10 18:32

      נו.. זה לא כל כך נורא...אבל איפוא הם ה80 אחוז האלה? אולי תכוונתה ש80 אחוז תומכים בחמאס?

  • 14.

    המאמר שלך נכון חוץ

    אלה, 08/03/10 08:50

    מהרעיון שהמדינה צריכה לתמוך בסרטים שלא פוגעים בה. לדעתי, משלם המיסים חיב לא לתמוך או להשתתף בשום מימון של סרט. כל הפקה שתהיה במימון עצמי, על אחריות המפיק. כך יןצרו רק סרטים איכותיים. ופחות סרטים אנטישמיים יוקרנו בעולם.
    בתור אזרחית, מה אני מרויחה מהצלחתו של סרט ישראלי בהוליווד? אפס.
    אבל לרב, המדינה נפגעת הרבה מהפצת סרט אנטישמי (גנין גנין). לכן האזרחים חיבים לדרוש הפסקת המימון בסרטים לאלתר.

  • 13.

    תגובה שפויה (ל''ת)

    אפי, 08/03/10 08:49

  • 12.

    החוכמה לעשות סרט פרו ישראלי ולהגיע לאוסקר (ל''ת)

    ציצ, 08/03/10 08:47

    • הסרטים של אפריים קישון ז''ל היו ציוניים והיו מועמדים לאוסקר !!! (ל''ת)

      האמדרטייקר, 08/03/10 11:06

  • 11.

    השאלה היא האם צריך לממן את ערבים בכלל?

    פספסת את השאלה האמיתית, 08/03/10 08:37

    מימון הסרט עג'מי הוא סימטום קטן לשאלה הגדולה - מה ההגיון של מימון אוכלוסיה ערבית עוינת בכלל? ההיסטוריה מוכיחה שכלל שגדל המימון למגזר הערבי, ועולה רמת ההשכלה של הערבים-כך עולה המודעות הפוליטית וההקצנה של הפלסטינים אזרחי ישראל.
    האשליה שניתן יהיה לקנות את לאומיותם הפלסטינית ע''י הגדלת תקציבים היא זלזול באינטליגנציה שלהם ושלנו.
    במקום לשחק את משחק השיוויון הגיע הזמן שמדינת ישראל תכיר במציאות, של מיעוט ערבי עוין החפץ בהשמדת המדינה - ותפסיק לממן לו את החינוך, ביטוח לאומי, בריאות ושאר שרותים שמדינה נורמלית לא מעניקה לאויביה.
    אויבים הם ישארו בכל מקרה-כך לפחות נוכל להשתמש בכסף למטרות ציוניות.
    באשר לבג''צים שיבואו- ניתן להתגבר עליהם בקלות ע''י צמצום תקציבי החינוך בריאות וביטוח לאומי לכלל האוכלוסיה נגיד ב-90%, ואת אותו הכסף להעניק כפנסיה נדיבה לכל מי ששרת בצה''ל.

  • 10.

    כמה הערות

    גיל, 08/03/10 08:32

    א. העובדה היא שקובטי לא יצא בהצהרות אלו בעבר, אז אולי זה לא פרומושיין אלא אמירה אמיתית? כמובן שאני לא מצפה שמישהו כמו בן דרור ימיני יקשיב וינסה להבין למה אזרח ערבי חש שהוא ''לא יכול לייצג מדינה שלא מייצגת אותו''. הרבה יותר קל לקטלג את זה כאנטישמיות, יריקה בפרצוף או אינטרס זר.
    ב. לא ממשלת ישראל מממנת את הסרט אלא אזרחי המדינה, ויש בהם גם לא מעט שמעוניינים בסרטים שמראים את המציאות החברתית בעיני היוצר, ולא דרך פילטר של צנזורה או חשבונאות של מה מוציא את ישראל טוב יותר או פחות.
    ג. ביום שבו המדינה תתמוך רק במי שמתיישר לפי הקו הפוליטי של ממשלתה יהיה יום עצוב שתראה שלא באמת הפנמנו דמוקרטיה מהותית מהי. נגלה שבטעות חשבנו שישראל דמוקרטיה חזקה שמסוגלת להכיל גם קולות ביקורתיים ומגוונים.

    • איך הוא יכול להגיד שהמדינה לא מייצגת אותו?

      פנדה, 08/03/10 12:13

      מתי בפעם האחרונה אתה או אני קיבלנו מהמדינה מיליוני שקלים עבור המחזת או הסרטת עמדתנו? האיש קיבל סכום עצום מהמדינה כדי שיוכל להכפיש אותה, אבל זה לא מספיק לו - הוא רוצה להמשיך להכפיש אותה על כל במה אפשרית. שיכפיש כמה שהוא רוצה - אבל למה אזרחי המדינה צריכים לממן א זה?

  • 9.

    צודק בהחלט, דמוקרטיה חד סיטרית על חשבון (ל''ת)

    הקופה הציבורית, 08/03/10 08:29

  • 8.

    ציני ומשעשע - עצוב כמה שאנחנו פראיירים (ל''ת)

    בעד זכויות לערבים - נגד מימון לתעמולת החמאס, 08/03/10 08:27

  • 7.

    כל הכבוד לבן-דרור

    יונתן, 08/03/10 07:58

    כרגיל, מאמר שפוגע בול!

  • 6.

    ממש בכוח הם ממאיסים את עצמם - סליחה מספיק לנו - הבנו שזה לא גשם (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 08/03/10 07:50

  • 5.

    כמה שאתה צודק! (ל''ת)

    ע., 08/03/10 07:47

  • 4.

    מדויק להפליא. (ל''ת)

    משה, 08/03/10 06:49

  • 3.

    דברי אלוהים חיים. (ל''ת)

    נפיח, 08/03/10 06:11

  • 2.

    כרגיל, מסכימה עם כל מילה (ל''ת)

    אורה, 08/03/10 05:02

  • 1.

    אמרנו לכם שזה סרט אנטי ישראלי או לא אמרנו? (ל''ת)

    יוסי, 08/03/10 04:59