• 24.

    גירושים ערב פסח

    קורעת ספרים, 04/04/10 20:54

    מוזמנים לחוות דעת נוספת:
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=1526661

    IP: 85.64.188.4דווח על תגובה זו

  • 23.

    מורה דרך

    עומר. ב., 06/03/10 01:51

    רן, תודה לך על פייפר קאט. אתה ממש מורה דרך בשבילי.

    IP: 87.68.168.123דווח על תגובה זו

  • 22.

    משום מה את יהושע אף פעם לא אהבתי. רק את המאהב, גם כן כבר אי אפשר לקרוא

    דלילו, 05/03/10 15:44

    כל כך ארכאי כבר היום...

    IP: 132.77.20.167דווח על תגובה זו

  • 21.

    ביקורת יפה, לגבי הילד הישראלי -

    דודי, 05/03/10 14:03

    ב''מיי פירסט סוני'' של ברבש יש דמות משכנעת ביותר של ילד.

    IP: 85.65.130.59דווח על תגובה זו

  • 20.

    עןד דבר

    הקוראת המתוסכלת מהתוגבה הקודמת, 05/03/10 02:20

    רן, כל הכבוד שאתה מגיב לתגובות, זה מאד נדיר. דבר נחמד שיש דרך להגיב על כתבות, עוד יותר נחמד אפשר לפתח דיאלוג קטן עם הכותב. ישר כח.

    IP: 84.108.80.117דווח על תגובה זו

  • 19.

    רן, תעזור לי

    קוראת מתוסכלת, 05/03/10 02:18

    אני קוראת עכשיו את ''הנדרסון מלך הגשם'' של סול בלו. 100+ עמודים מההתחלה ולא מצליחה להתחבר לספר בכלל. משהו מייגע בו למרות הניצוצות. אולי תכתוב עליו רשימה קטנה? מצאתי הרבה פעמים שכאשר ספרים נהיים קשים מאד עוזר לשמוע מישו מבחוץ. מה תה אומר?? אני נהנית מהטורים שלך. לא מסוגלת להפסיק ספר באמצע, אבל כרגע גם לא מסוגלת להמשיך ולקרוא.

    IP: 84.108.80.117דווח על תגובה זו

    • הנדרסון מלך הגשם

      גדעון ג., 15/04/10 12:56

      למה לשבור את הראש? העובדה שהספםר נחשב לאחד הטובים בספרוטת העולמית לא צריכה להעיק על נקיפות המצפון שלך. לא מסתדרת? תעזבי וזהו.סרטים אנחנו עוזבים באמצע או מזפזפים?מוזיקה גם?חברות גם? אפשר גם ספרים. קחו למשל את הספר החדש של סמדר שיר: הגעתי לשורה השנייה ומהרתי לבית המרקחת. קורה...

      IP: 109.65.30.240 דווח על תגובה זו

  • 18.

    כן, ספר מצויין...

    נועה, 05/03/10 02:14

    הייתה לי תקופת התמכרות לא.ב. קראתי בזה אחר זה כמה מספריו, כולל הכלה המשחררת (הראשון), מולכו (אדיר), מר מאני (נהדר ומאלף), גירושים מאוחרים, והמאסטר פיס שנבחנתי עליו בתיכון בלי לפני שקראתי מילה אחת ממנו - המאהב. סופר מלכותי.

    IP: 84.108.80.117דווח על תגובה זו

  • 17.

    הטובים של יהושע

    יהושע אחר, 04/03/10 20:57

    יש ליהושע רומאנים גדולים יותר ופחות. כולם מסכימים שגירושים מאוחרים הוא בין הכי גדולים שלו, כמו שיגיל כותב. אפשר להתווכח על הכלה או על שליחותו אבל גם רומאן חלש יותר שלו עדיין עולה על חילו או יוכי ברנדיס או אפילו מאיר שלו ובעצם על רוב מה שהספרות העברית מציעה. אז אם יהושע חלש יותר ברומאן מסוים, זה רק ביחס ליהושע. הלוא ברומאן הכי חלש שלו הוא עולה על גדי טאוב.

    IP: 109.66.108.88דווח על תגובה זו

  • 16.

    זה רק אני או שהכריכה מזכירה משו מאוד מאוד מיני?

    רועי, 04/03/10 15:21

    ואת הספר הזמנתי מהאתר של הספריה החדשה יחד עם שידוך הולם.. את שתיהם רציתי כבר מזמן..

    IP: 85.250.117.98דווח על תגובה זו

    • זה רק אתה (ל''ת)

      מאור, 04/03/10 16:09


      IP: 109.66.108.88 דווח על תגובה זו

    • לא רק אתה. (ל''ת)

      שרה, 04/03/10 17:12


      IP: 216.15.115.128 דווח על תגובה זו

  • 15.

    נוסח חדש

    יפתח, 04/03/10 12:14

    כולכם חוץ מיגיל מדברים על גירושים מאוחרים הישן. שווה לקרוא את הנוסח החדש. הוא טוב יותר בהמון מקומות. במיוחד שווה למי שקרא את הישן מזמן. קניתי במועדון הספריה החדשה בהנחה של 50 שקל! הקריאה חוויה אדירה. לא יכולתי להפסיק כל השבוע.

    IP: 109.66.108.88דווח על תגובה זו

    • הסכמה

      רן יגיל, 04/03/10 13:11

      אף אני מציע להתרכז בנוסח החדש.

      IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

  • 14.

    ביקורת טובה

    חנה .ט, 04/03/10 09:16

    ביקורת טובה
    אני מעריכה את יכולתו הסיפורית של א.ב יהושוע אחד הסופרים הגדולים שלנו ומאוד אהבתי את הרומן ''גרושים מאוחרים'' ואת ''מולכו'' ו''הכלה המשחררת '' ומסע אל תום האלף- ספר יחודי ומרתק
    את האחרונים לא קראתי, וסיפוריו מהמעולים שיש בספרות העברית
    תודה לך רן יגיל

    IP: 89.138.98.137דווח על תגובה זו

    • תגובה מחחממת לב

      רן יגיל, 04/03/10 13:11

      חנה, תודה לך.

      IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

  • 13.

    הסופר הכי מאושכנז

    רחלי, 04/03/10 08:53

    יהושע מעולם לא טיפל בבעיה המזרחית.

    IP: 87.68.168.123דווח על תגובה זו

    • האם קראת את כל ספריו? למגיבה מס' 13

      חנה, 04/03/10 11:59

      מה עם מולכו הגבור שם לא ספרדי? ומה עם מסע אל תום האלף?
      ומה עם ודוצ'ה וגבריאל ''במאהב''?
      ספרות טובה אינה נמדדת לפי הסקטוריאליות שלה אם היא טובה היא טובה נטו בלי הנושא העדתי

      IP: 89.138.98.137 דווח על תגובה זו

      • מסע אל תום האלף

        מזרחי, 04/03/10 12:36

        הוא שירת ההלל הכי גדולה למזרחיים שנכתבה אי פעם בספרות העברית, ובעיקר לנשים המגרביות.

        IP: 109.66.108.88 דווח על תגובה זו

        • לחנה בננה

          דוני חצילוני, 04/03/10 13:13

          כשזה העבר הרחוק זה יופי, אבל בהווה יהושע הוא מגן הקונצנזוס המפא''יניקי האשכנזי המתנשא. כולנו ישראלים ויהודים וצבע אחד בשבילו.

          IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

  • 12.

    מסכימה איתך בנוגע לירידה של יהושע בספריו האחרונים

    שושי, 04/03/10 08:51

    הדבר שהכי מפריע לי בספרים האחרונים הוא חוסר ההיגיון שבהם, דבר שלא היה בספריו המוקדמים.

    ב''מסע אל סוף האלף'' הוא מספר על יהודי שמביא את אשתו השנייה לאירופה [בימים ההםֱ!] רק כדי לשכנע אשה כלשהי שביגמיה זה דבר מוצלח...

    ב''שיבה מהודו'' הוא מתאר אשה מצליחה בעבודתה, מנהלת משרד עו''ד גדול וכד' שהיא כל כך תלותית בבעלה עד כדי שהיא מצטרפת אליו למסע להודו, רק כדי לא להשאר לבדה, כי היא פוחדת...

    בנוסף לכך, בחור בן 25 או פחות, מתאהב באשה בת 50 פלוס? ועוד מתחתן עם בחורה אחרת כדי להכאיב לה או לגרום לה לקנא. יש גבול לשטויות!

    לפחות בגירושין מאוחרים אין חוסר היגיון מסוג זה. הכל זורם ומתקבל על הדעת.

    יהושע א'[המוקדם] לעומת יהושע ב'[המאוחר]? כנראה שעם השנים חלה אצלו דמנציה מסויימת.

    IP: 109.186.244.237דווח על תגובה זו

    • אם היית קוראת היטב את השיבה

      קרליבך השני, 07/03/10 14:17

      היית מבינה שבנג'י לא מתחתן עם מיכאלה בשביל לגרום לדורי לקנא, אלא להיפך, בשביל להגן עליה מפניו. זה מוזכר לא פעם באופן מפורש. מעבר לזה, את טוענת שגבר בן 25 (אגב, בספר בנג'י בין 29 ל-31, בערך) לא מסוגל להתאהב באשה בת חמישים? על פי איזה הגיון? זה לא קרה מעולם? זה בדיוני? גם הסרט הבוגר, עם ההתאהבות של דסטין הופמן במיסיז רובינסון הוא בדיוני וטיפשי?
      ולגבי המסע אל תום האלף, זה רעיון גאוני של א.ב. יהושע והוא מבוצע בצורה לא פחות גאונית בטקסט.

      IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

      • קצת הגזמנו.סופר בינוני (ל''ת)

        ''גאוני'', 18/07/14 04:33


        IP: 89.139.10.200 דווח על תגובה זו

  • 11.

    אני מחמירה ממך

    רוחמה, 04/03/10 08:45

    אני חושבת שהוא התקלקל אחרי הסיפורים הראשונים. קראתי לאחרונה שוב את ''כל הסיפורים'' וגם לא כולם טובים

    IP: 87.68.168.123דווח על תגובה זו

  • 10.

    לא צריך מילון - מבינים

    עלמה מתל אביב, 04/03/10 00:19

    רן יגיל, הצלחת לסכם לי את הסופר שלי האהוב, אבל אני לא כל כך מסכימה איתך בקשר להשיבה מהודו. אבל המאמר כתוב רהוט ולא כמו הביקורות של פעם שצריך היה מילון

    IP: 87.68.168.123דווח על תגובה זו

  • 9.

    מיפוי

    יוסי, 03/03/10 23:15

    רן, מיפית את יהושע כמו שצריך

    IP: 87.68.168.123דווח על תגובה זו

  • 8.

    על הספר והביקורת

    רות שאוהבת את הספרים של יהושע בדרך כלל, 03/03/10 23:13

    ספר נפלא וביקורת נפלאה. אני מסכימה עם כל מילה.

    IP: 87.68.168.123דווח על תגובה זו

  • 7.

    לדעתי הספרים הראשונים של א.ב היו מצוינים

    שולי, 03/03/10 21:26

    כולל מר מאני, נולכו, גירושים מאוחרים כמובן, המאהב (אם לא היו לועסים אותו בבית הספר עד עפר), וכמובן השיבה מהודו.
    הספרים האחרונים- איך לאמר, ממש לא מציאה

    IP: 87.69.215.137דווח על תגובה זו

  • 6.

    פעם באונ' אמרתי לא.ב. יהושוע שזה הספר האהוב עלי ביותר מבין ספריו

    אורית, 03/03/10 21:13

    והתרשמתי שהוא התאכזב. אבל אני באופן אישי התחברתי עמוקות לספר. יש משהו באווירה שהוא מצליח ליצור - ריח פסח גשום במיוחד - ובנוף הקסום - הוואדיות של חיפה - כדי לשבות את הלב ולהלך קסם. אני מסכימה לגבי הפרק הראשון. קראתי אותו פעמים רבות.
    מומלץ ביותר.

    IP: 217.132.194.202דווח על תגובה זו

  • 5.

    דווקא ספר לא משהו לדעתי

    דוד, 03/03/10 17:56

    מה שהכי יפה אצל יהושוע זה הדמיון שלו, שיכול להעיף רחוק ולגעת, מר מאני למשל, ואילו בספר הזה, הכל טיפה לינארי ופסיכולגיסטי מדי, כלומר זה כתוב טוב וכו', אבל בטח שרחוק מלהיות גדול.
    ודרך אגב, שלושה ימים וילד, שהכותב כל כך מתפעם ממנו, הוא לדעתי סתם חיקוי לא אותנטי של תודעה אקזיסטנציאליסטית. יהושוע אינו כזה במהותו ולכן גם גיבורו שם לא כזה באמת.

    IP: 85.250.162.52דווח על תגובה זו

    • הרי לא קראת את המהדורה החדשה אז איך אתה יודע?

      עמוס, 04/03/10 13:04

      הספר כולו עבר עריכה חדשה ונוסף לו עוד פרק. אני לא מגיב על מה שלא קראתי, ובהחלט מתכוון לקרוא.

      IP: 109.66.108.88 דווח על תגובה זו

      • שאתה מההוצאה? אז א.ב. יהשוע שלא בשונה מסופרים אחרים הוא יוצר בינוני. (ל''ת)

        'עמוס' נכון, 05/03/10 13:20


        IP: 93.172.20.82 דווח על תגובה זו

  • 4.

    'אור באוגוסט' של פוקנר, ועליי לשאול- איך לא רואים שזה התיישן?

    אגב קראתי -או נכון יותר ניסיתי לקרוא את, 03/03/10 17:12

    כיום- לא קריא ולא רלוונטי. לדעתי המצב העצוב הזה יצא בקרוב לאור. יתחילו להודות בכך. ואני גם חושב ש'התיקונים' הוא ספר עם המון יכולת כתיבה, אבל היולית, לסופר בעצם אין על מה לכתוב. והעלילה לא מחוברת, לא מסתברת. אם הוא רוצה שהגיבור יהיה פרוורטי, עליו ללכת עם זה עד הסוף, אבל הוא סתם רוצה לשעשע. אני מסכים שהחיבור שהוא עושה בין מין ליחסים עם ההורים זה SAY , אבל היה צריך אולי רק על זה לכתוב, ולמרכז לנובלה חזקה וממוקדת. אני פשוט חברים, הולך להחזיר את הספר לספרייה, לא הצלחתי למצוא סיבה לגמור אותו. אולי אני אשאיר אותו כדי לדלות קצת אינפורמציה על הנעשה במו''לות האמריקאית ובתעשיית הסרטים, או מה התאוריה על הקפיטליזם כפי שמקובלת על אמריקאים 'משכילים' כיום, ולקרוא ספר רק להשגת אינפורמציה לא ספרותית, זה הדבר הכי רע שיכול לקרות לו.

    IP: 93.173.21.151דווח על תגובה זו

  • 3.

    אולי הספר הטוב ביותר שנכתב בעברית ! (ל''ת)

    הורציוס, 03/03/10 16:55


    IP: 217.132.5.172דווח על תגובה זו

  • 2.

    עוד אנטישמי שונא מתנחלים לא מתרשם ממנו (ל''ת)

    אריק, 03/03/10 15:50


    IP: 85.65.157.78דווח על תגובה זו

    • לא אנטישמי בכלל וגם...

      רן יגיל, 03/03/10 16:32

      אניטישמי? למה? בגלל המאמר ההוא ב''אלפיים'' כמדומני? למה סתם לזרוק מילים. אגב, בלי שום קשר, היו אנטישמים סופרים טובים. מיותר לציין מי. אוי, כוחה הנורא של אשמה קטנה.

      IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

      • אני רק שאלה

        אחד שלא ממש מבין, 03/03/10 16:59

        על מה אתה מדבר ??

        באמת , לא הבנתי.

        IP: 217.132.250.213 דווח על תגובה זו

  • 1.

    ביקורת נפלאה ויפה

    מעריץ של א.ב., 03/03/10 15:41

    רק חבל הירידה על ספרי א.ב. יהושע בהמשך ובראשם השיבה מהודו שהוא אולי הספר הטוב ביותר שנכתב אי פעם בעברית ותופס עד היום. יהושוע המוקדם שונה מיהושע המאוחר, אבל בשני המקרים ניתן לזהות את היכולת של מספר אדיר, שיודע להיכנס לנבכי נשמתן של הדמויות שלו, וכמובן גם של הקוראים. גירושים מאוחרים ספר גדול ווירטואוזי, אבל לדעתי השיבה, הכלה ואפילו אש ידידותית החדש, גדולים ממנו.

    IP: 62.90.18.189דווח על תגובה זו

    • תודה על התגובה, אך חולק אני

      רן יגיל, 03/03/10 16:27

      אני חולק עליך. אני יותר ביקורתי באשר ליצירותיו של יהושע, אף כי אני מכיר בגדולתו כסופר

      IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

      • בסוף זה עניין של טעם

        מעריץ של א.ב., 03/03/10 18:16

        ואני לא מתעלם מהטרנד של מבקרי הספרות להעריץ עד דמעות את מר מאני והמאהב, ולבטל (באופן יחסי, זה עדיין א''ב) את השיבה והספרים שלאחר מכן. עבורי השיבה הוא ספר גאוני, גם הכלה, מסע אל תום האלף וכמובן אש ידידותית שהוא ספר חורך נפש. אין לי כלים להתמודד עם מבקרי ספרות בכירים, אבל אם מדלגים על המיתוס אפשר למצוא איכויות יוצאות דופן בשיבה מהודו (שהוא אגב, ספר מנותק לחלוטין מאקלים פוליטי בצורה מדהימה).
        כדאי לקרוא אותו שוב, לתהות על הדמות המיוסרת של בנג'י, על הקשר שלו עם מיכאלה (שאולי היא אהובתו האמיתית), על האהבה חסרת הסיכויים, על האיום בהתאבדות (יהושע אמר פעם ששקל שבנג'י יתאבד בסוף) ובאופן כללי על בניית דמות שמתנהגת הפוך ממה שהקורא היה רוצה. בקריאה שנייה ושלישית זה ספר לא פחות מגאוני, מניסיון.

        IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

      • תגובה

        עליזה קיי, 04/03/10 07:39

        הי רני
        עוררת את סקרנותי.בקרוב אקרא את הספר.

        חג שמח
        עליזה

        IP: 217.132.18.158 דווח על תגובה זו

        • גירושים מאוחרים

          י. שומר, 15/04/10 13:05

          לא יעזור כלום. לא הכריכה החדשה והמעוצבת ולא כל הסופרלטיבים. הספר נערך מספר פעמים. מי שיצלח את כל הספר ויהיה מבסוט-אני מגלח את רעמת השיער שלי.

          IP: 109.65.30.240 דווח על תגובה זו