• 197.

    ישר כח לממשיכי הזמר והתרבות הערבית במדינת ישראל . (ל''ת)

    פריד-אל- עטרש,,,,,המלך, 09/04/10 12:58

    • ישר כח לממשיכי התרבות הערבית ושירתה (ל''ת)

      אום-כולתום---מלכת הזמר הערבית, 09/06/10 11:48

  • 196.

    אין מוסיקה מזרחית !! יש מוסיקה ערבית. ! מוסיקה מזרחית היא רוסית

    סווטלנה, 09/04/10 12:55

    במזרח התיכון בארצות ערב יש רק מוסיקה ערבית.ביוון יש מוסיקה יוונית .ובמזרח ארופה יש מוסיקה רוסית ------- מי שאוהב מוסיקה ערבית שינעם לו. רק פשוט יאמר שהוא אוהב ורגיל להנות ממוסיקה ערבית ---ולא להתבייש שהוא בעל תרבות ערבית !!!!

  • 195.

    ואני דווקא בעד המזרחית

    ליאת כפרות, 22/02/10 15:36

    מה יש? לשמוע שלמה ארצי כל היום ולהכנס לדיכאון. מעתוקית גאה!

  • 194.

    לאהוב מוזיקה מזרחית זו לא בושה!!

    איציק קלה, 21/02/10 10:02

    ''מחפש את הדרך לליבך, מחפש את האושר לצידך, מתרגש בכל רגע לצידך נשמממהה''

  • 193.

    לאשכנזים בלבד! איפה האוריינטליות שבכם והמבין יבין (ל''ת)

    מתעב גזענים, 19/02/10 14:22

  • 192.

    עדיף זמרים מזרחיים עם תוכן משעמם ורדוד מאשר

    יעקב, 19/02/10 13:47

    זמרים בדמות אביב גפן וגקו אייזנברג שמדברים נגד המדינה ומשתמטים מהצבא לפחות זמרים בדמות משה פרץ רגב הוד ודומיהם מדברים בעד המדינה וגם עשו צבא מה עוד שעל ''טעם וריח'' אין על מה להתווכח

  • 191.

    וייסמן לכנסת אחלה כתבה (ל''ת)

    הצביעו ו' בבחירות, 18/02/10 19:00

  • 190.

    לאלה שהמוזיקה לא נשמעת להם טוב שיסבלו (ל''ת)

    תל אביבי, 18/02/10 18:56

  • 189.

    בוא נודה בזה חד וחלק - המוזיקה המזרחית מגעילה!

    מיכל פלדמן, 18/02/10 14:50

    וכן אני אגיד על הקובי פרצים והשיראלים כמה ''איחסה פיחסה'' שאני רוצה - כי זה מעורר בי חלחלה -הרדידות הזאת!!!!

  • 188.

    אני לא מבינה על מה הויכוח

    מיטל ברגרזון, 18/02/10 10:57

    אתם מפספסים פה דבר חשוב, זה לא משנה אם אתם אוהבים מוזיקה מזרחית, ''אשכנזית או אנארף..שכל אחד ישמע מה שהוא אוהב.

    מי שלא אוהב מזרחית שלא ישמע, למה סתם לחפש נושאים מטופשים לצאת נגדם. יש בעיות יותר קשות מז'אנרים במוזיקה במדינה הזאת.

  • 187.

    לא סובל את המוסיקה הזאת חד וחלק. (ל''ת)

    גזען אמיתי, 17/02/10 19:07

    • זה לא מוזיקה, זה יללות וסילסולים ערבים !!! (ל''ת)

      סופר גזען אשכנזי, 09/06/10 11:45

  • 186.

    טוב שיש מוסיקה שלא כולם צריכים לאהוב (ל''ת)

    יהודי גאה, 17/02/10 14:19

  • 185.

    לא מדויק

    איתמר, 17/02/10 12:14

    מעט מאד מן הז'אנר הקרוי ''מוזיקרה מזרחית'' עונה באמת על ההגדרה הזו, ומלבד השימוש בכלים כביכול מזרח-תיכוניים, וכן בסלסולים, זוהי מוזיקה מזרחית באותה מידה שאפשר לקרוא לאבריל לבין רוק או לדיאנה קראל ג'ז. דווקא לאוזן המערבית, בייחוד בשנים האחרונות, נוח יותר להתמודד עם קובי פרץ, שהוא זמר פופ במאה אחוזים, יותר מאשר עם מוזיקה ערבית מקורית (אפילו כשמודבר במוזיקאים כמו חמזה אלדין ואנואר בראהם שיש להם השפעות מערביות מסוימות). במידה מסוימת, סרנגה הוא מעט יוצא דופן, משום שהוא שר שירים מתורגמים מיוונית ומדובר במוזיקה יוונית פופולרית, שהוא מתייחס אליה בכבוד (וגם הופיע כאן עם חאריס אלקסיו וגליקריה כשבאו לארץ).

  • 184.

    ממש לא הגזמת....

    מייסי, 17/02/10 11:02

    ''הם מפחדים''?
    סליחה,אבל אתה לא יכול להתווכח עם האוזניים שלי שלא סובלות את הצלילים הצורמים של המוסיקה הזאת.
    וכן,זה כיבוש כאשר כל ערס שומע את זה בפול ווליום במכונית שלו או בנייד שלו באוטובוס וכופה על כולם להאזין לרפש הזה.וזה לא שאני חושבת שהמוסיקה של קרן פלס וחבריה יותר טובה.גם זה לא משהו בכלל.אני לא מבינה למה צריך את הדיכוטומיה הזאת?כאילו אין מוסיקות אחרות ומענינות.
    אל תנסה להכניס עומק לשירים האלו בכוח,כי העומק פשוט לא קיים שם.למה הכל כל כך קיצוני פה?למה צריך לבטל משהו אחד בכדי להאדיר משהו אחר?מי שאוהב את זה שיבושם לו אך אי אפשר להכריח את כולם לאהוב את זה.על טעם וריח אין להתווכח.
    האמת,לא יודעת למה אני בכלל מתייחסת לכתבה הזו,אני בכלל מקשיבה ברגע זה לפיית' נו מור ....:)))

  • 183.

    ואולי - אתה אשכנזי שבוגד במורשת שלו?

    שמעון בורנשטיין, 17/02/10 10:19

    ומתכחש למוצא שלו, סתם עוד אחד שנסחף אחרי הזרם - עדריות לשמה!

    • המורשת האשכנזית היא שירים היידיש ולא הביטלס. (ל''ת)

      אשכנזי, 17/02/10 15:02

  • 182.

    על מי אתה מנסה עלק לגונן, ללא הצלחה ?

    מונו בלוק, 17/02/10 09:44

    לשיטתך, השכלתך והרקע התרבותי אותו אתה מייצג - מ ג י ע ל ך.
    על מי אתה מתלונן ומה בכיינותך מה ?
    נזכרת באשכנזים הסובלים המסכנים.
    טוב לך? קרע אוזניך עם ה''גאוניות''.... של סראנגה.
    תעזוב אותנו - הבכיינים לדורותיהם הם דווקא ידידיך מהזמר האפסוני - לו אתה כל כך חרד.
    דורות לפניך כיסו את הנושא המפגר שהחלטת למחזר עכשיו עקב חוסר השראה.
    כדי למלא דפים בהבל, אפשר לקחת אפילו אותי,
    לא חייבים מומחה כמוך שם.
    לך תמצא למי ללקק ולהתחנפף ולא על חשבון ''האויב'' העדתי. רד מזה.

  • 181.

    כשקוראים ליללות מוזיקה יש סיבה לפחד (ל''ת)

    דש, 17/02/10 09:20

  • 180.

    יא רוחי יא עיני בולולולולולולהוהוהוהוהויהיהיהיהיהיהיה, איזה שיר ענק,

    עקבאב, 17/02/10 09:03

    יאיאיאאיייי הוהוהוהוהוהוהו עיניים שלי הוהוהוהוהוהוהוהו יאיאיאיאיאיאיאיאי יא רוחי נשמתי הוהוהוהוהוהוהוהו תיסלם.

  • 179.

    יא רוחי, תיסלם, סאבאבא,יסו,לבי פצוע,פרחתי יונתי בגני,איזה אחלה שיר,ו

    עיוני., 17/02/10 08:48

    לבי נוטף מגעגוע לראותך חמדתי,ועיני נקרעות מדמעות המתנה.....
    איזה מילים חבל על הזמן אחותי...
    אור המזרח יוקד בעיני ומחרפן את נשמתי יאאלה איזה מילים מרגשות.....
    די נו די לא יכול יותר לכתוב מרב ריגוש.....

  • 178.

    מזרחית שחושבת שרמת ''המוזיקה המזרחית'' היא פשוט ''על הקרשים'' (ל''ת)

    יפה, 17/02/10 08:48

  • 177.

    לדעתי המוזיקה הזו רדודה ושיטחית

    עומר בן דב, 17/02/10 07:21

    מעולם לא אהבתי מוזיקה מזרחית

    לעולם לא אוהב

    ולעולם לא אשמע

    למה ?

    כי אני לא מתחבר למוזיקה הזו .

  • 176.

    אני כבר כל כך הרבה שנים לא מחוברת למוסיקה שנוצרת כאן

    רונית, 17/02/10 06:12

    את המזרחי שיש היום אני מתעבת, באלה שמחקים מוזיקה מחול אני מזלזלת הם פשוט לא טובים אלה שממשיכים את הקו השלמה ארצי משעממים.כבר הרבה שנים זה ככה, ועלוב כל כך. אין ספק שזה מעיד על משהוא עמוק שעובר על החברה הישראלית.

  • 175.

    עמיר בניון זה מוזיקה לא טובה? הלוואי על כולנו (ל''ת)

    דורית, 17/02/10 00:21

    • אמיר בניון מעולה אבל המוסיקה שלו היא מזרחית

      מוסיקי, 18/02/10 09:56

      ולא ים תיכונית. הוא העמיק ומחובר למקורות הערביים שלו. מה שאי אפשר לאמר על כל הפלקטים המסלסלים.

  • 174.

    לא מזרחיים ולא נעליים זה רדוד נקודה

    אורי, 16/02/10 23:58

    בארהב לא יקומו אלו שיאמרו שבריטני ספירס ודומיה זה רדוד? יקומו וקמו. אז מה עכשיו המזרחיים והאשכנזים קשורים? למה מיכל אמדורסקי ורוני דואני האשכנזיות עושות מוסיקה איכותית? יש ויש... במקרה שלנו חלק גדול מהמוסיקה המזרחית הוא רדוד, רפיטטיבי ומטופש בהחלט ותגיד מה שתגיד. אני מזרחי אסלי, וגדלתי בבית מזרחי ועם מוסיקה מזרחית, זו שיש היום מזויעה את הנשמה וכואב לי עוד יותר שהקהל מספיק חירש בשביל לאהוב את זה. קיצר, עזוב אותנו משטויות ,כולנו יודעים שזו מוסיקה זבלה, ואם תגיד לי שהקהל יחליט מה טוב ומה לא אז אני אומר שכנראה הקהל מעפן כמו המוסיקה שהוא שומע

    • nice

      i like, 18/02/10 09:57

      very

  • 173.

    its not the(bad) musik

    moti, 16/02/10 23:56

    and not the(sheety)text
    but what you can hear behind the musik
    and between the lines
    which is no less than the singers character
    -
    arsim,arsawatim.period

  • 172.

    שלומי סרנגה

    לבנת, 16/02/10 23:50

    אני מעריצה גדולה של שלומי.
    מונו אכן שיר גאוני. לא משתווה לכל הטקסטים הרדודים של הזמרים הים תיכוניים.
    משה פרץ, קובי פרץ אבי פרץ ושיראל.

  • 171.

    הפופ המיזרחי רוצה גם מסחריות וגם איכות

    ליאור, 16/02/10 23:45

    מוזר לי שהפופ המיזרחי ששולט ברדיו ביד רמה רוצה לעצמו תוית של ''מוזיקת איכות'', אני לא חושב שיש בושה בלעשות פופ אבל עם כל הכבוד מדובר במוסיקה עם חיי מדף קצרים מאוד .
    למה זמרים כמו :''רוני סופרסטאר '' , דנה אינטרנשיונל , מירי מסיקה , היי פייב ואתניקס לא מתעקשים לקבל חותמת שאומרת שהם ''איכותיים'' ולא זועקים קיפוח אם מישהו אומר מילה רעה.

    פופ זה בידור ואין בזה שום פסול , אבל כמו כל מוסיקת פופ שנועדה להמונים הוא חשוף לביקורת על הרדידות שלו.

  • 170.

    אין מה לעשות מילים נחותות לזמרים נחותים (ל''ת)

    דניאל 1, 16/02/10 23:07

  • 169.

    אין מה לעשות מילים נחותות לזמרים נתותים (ל''ת)

    דניאל 1, 16/02/10 23:06

    • תגובהל

      עינבל ששה, 18/02/10 14:39

      אדון דניאל אל תדבר שטיות לך תחפש תחברים שלך בדפי זהב ===אם בכלל יש לך עוד מעפן

  • 168.

    פופוליזם זול (ל''ת)

    אני, 16/02/10 21:13

  • 167.

    אחלה טור כתבה מעולה (ל''ת)

    פלוני, 16/02/10 19:53

  • 166.

    יש כאן אליטה שקובעת מי לפח ומי לפריים טיים ולפעמים מה לעשות הם נרדמים.

    נעמה, 16/02/10 19:23

    כן נרדמים בשמירה .
    כמו בעיניין המוזיקה המזרחית שזוכה סוף סוף
    להכרה וכמו ממשלה ימנית שנבחרה למרות
    שקובעי הטעם וההג'נדה מתנגדים.
    בדמוקרטיות הרוב הוא שקובע גם במוזיקה
    וגם בפוליטיקה.
    וכול השאר: תאכלו את הלב !

    • את עוד דוגמה...

      א., 17/02/10 08:07

      לעילגות ולרדידות של הז'אנר ושל מאזיניו.
      ''הג'נדה''...

  • 165.

    אדם הוא אדם הוא אדם!

    אלעד מזרחי, 16/02/10 19:09

    נוצרה פה מלחמה בין 'מזרחים' ל'אשכנזים' שבה כל אחד מנסה להחזק את הצד שלו בהכפשת האחר, בהתבטאויות גזעניות ובהעלבות מגעילות.
    השנאה לא מחזקת אף צד היא רק מנציחה את הפער.
    רוצה לחזק את הצד שלך את המגזר שלך? אל תעשה את זה באמצעות החלשת האחר!
    ואני מפנה את זה לשני צידי הויכוח.
    תרבות היא תרבות (גם אם היא לא מוצאת חן או דוחה או מוזרה בעיני השני) ואדם הוא אדם!

  • 164.

    גם מאיה בוסקילה קרן פלס ומירי מסיקה זו מוזיקה לא

    אנוכי, 16/02/10 18:08

    איכותית.
    בכלל בעשור האחרון המוזיקה התדרדרה, ויש מעט מאוד מוזיקה איכותית.

  • 163.

    לא מ-פ-ח-ד-י-ם אלא ס-ו-ב-ל-י-ם! (ל''ת)

    רבע פולניה, 16/02/10 17:49

    • הטעם של האשכנזים במוסיקה

      הרשינזון, 16/02/10 20:44

      הטעם של האשכנזים במוסיקה כמו הטעם שלהם באוכל איכסססססססס

  • 162.

    אדון ויסמן או אולי שוורצמן כל הכבוד לדעות שלך

    בלונדי, 16/02/10 17:48

    אבל מה נורא!! גם לאחרים יש דעות ומותר להם להביע את דעותיהם אפילו אם הן לא נעימות להוד שוורצמניותך.
    אני לא יודע באיזה עולם אתה חי אבל ה''אליטות האשכנזיות'' כבר מזמן לא אליטות ואיבדו את הבכורה למוזיקה המזרחית לפני הרבה שנים. על כל זמר ששר ''אשכנזית'' אפשר למצוא חמישה זמרים ששרים מזרחית.
    לא קראתי ולא שמעתי את הביקורת עליה אתה משתלח אבל מה לעשות כמו בכל דבר ובכל תרבות יש יצירות שהן ברמה גבוהה ויש יצירות גרועות. תתפלא אבל כמו שיש זמרים אשכנזים שמה שהם שרים אפשר להשוות לחריקת בלמים ככה יש זמרים מזרחיים שהשירים שלהם ברמה נמוכה מינוס.

    אז במקום לרדת על המקטרגים נגד המוסיקה המזרחית לך בכיוון החיובי ותן עוד דוגמאות ושמות של זמרים שהם ברמה גבוהה.

  • 161.

    דווקא המוזיקה המזרחית הפופולרית יותר היא גרועה...

    בלוזזזזזזזזזז, 16/02/10 17:43

    יש מזרחית איכותית כמו : בניון, שלומי שבת בחלק מהשירים, שימי תבורי, זוהר ארגוב, בועז שרעבי, ועוד כמה שירים כמו : הקולות של פיראוס למשל.

  • 160.

    צודק, אבל לא רק האליטות מדגישות את הגרועים. זה מה שהולך במיינסטרים

    נראה אותם קוראים לקובי אפללו ואמיר בניון ''רדודים'', 16/02/10 17:37

    שני הפרצים שהזכרת וגם אפיה ובדרך כלל סרנגה באמת גרועים. המיינסטרים הישראלי שמח למכור היום מוזיקה מזרחית, רק חבל שהיוצרים הגדולים שנלחמו על כבודו של הז'אנר - אביהו מדינה, מרגלית צנעני, אהובה עוזרי ואחרים -לא מקבלים את הקרדיט ולא מושמעים במקום הזבל שאתה אוהב. אגב, אני בטוח שגם אהובה עוזרי לא שומעת את משה פרץ.

  • 159.

    מלךךךךךךךךך (ל''ת)

    עמיתוש, 16/02/10 17:32

  • 158.

    זמרי המוסיקה הים תיכונית מודים בפה מלא שהם עושים מוסיקה כדי למכור

    ורד, 16/02/10 16:59

    הם מייצרים תרבות של פריים טיים.

  • 157.

    אין ז'אנרים גבוהים ונמוכים. יש מוזיקה טובה ומוזיקה גרועה.

    אוסקר ווילד, 16/02/10 16:41

    ''הפרח בגני'' זה שיר טוב. הזוועה החדשה של סרנגה זה שיר גרוע.

    איה כורם זה גרוע. פורטיסחרוף זה טוב.

    זה לא מסובך, יש כישרון ויש חוסר כישרון. במזרח ובמערב.

  • 156.

    די להתייפיפות האשכנזית

    ליעד פלדמן, 16/02/10 16:28

    בקצב הויתורים הזה בסוף נמצא את עצמנו גרים במדינה ערבית. מה קרה?
    זכותנו להגיד שהמוזיקה המזרחית מ-ח-ו-ר-ב-נ-ת- ואנחנו לא מפחדים!

    • לא טוב לך תחזרי לרומניה או משהו דומה פולין הונגריה

      ציון בן ברוך, 16/02/10 16:42

      ביי להתראות.

      • כשאנשים כמוה יעזבו לא ישאר ממכם כלום רק ערסים מעפנים !!! (ל''ת)

        אריק, 16/02/10 17:18

      • לא כדאי לך שהוא יחזור לרומניה כי תוך שנה יהיה כאן כמו עזה. (ל''ת)

        מרינה, 16/02/10 17:50

        • מרינה את יכולה לחזור לרוסיה כי תוך שנה

          ירושלים של זהב, 16/02/10 20:03

          יהיה פה הוליווד בלעדייך

      • עדיף שאתה תחזור זה יהיה טוב לכולם (ל''ת)

        ווז ווז, 17/02/10 19:17

  • 155.

    אין בעיה שופוני....

    אבי הדרומי, 16/02/10 16:27

    מאז שגדלתי בבית לאב פולני שהחזיק את טריפונס אריס סאן אהב גם חיפושיות. אין לי בעיה, וגם לא מפחד.
    בואו נודה הבעיה במוזיקת ''השופוני יא נס''...
    בכל זאת מפרגן.
    הבעיה האמתית.. בכדור רגל שהנבחרת לא מצליחה להתרומם מעל תדמית השכוניתית רעשנית
    וגם המזרחיים מבינים את זה. מאז הנבחרצת האשכנזית של 1970, לא גדלה כאן נבחרת בסדר גודל. הגיע הזמן שיפרגנו קצת לאשכנזים...

  • 154.

    כתב נכבד. אל תכתוב על מה שאתה לא מבין.

    שימי המדליק, 16/02/10 16:22

    כתבה רדודה ללא תחקיר מעמיק. העיקר לעורר את השד העדתי. כמה אופייני לעיתונות הצהובה בשנת 2010.

  • 153.

    מי מפריע לך לשמוע מה שאתה רוצה?

    reuvenholzer , 16/02/10 16:15

    מותר לכל אחד להביע את דעתו. למשל שקלאסי זה איכסה פיכסה (כדבריך)
    וכן. הטקסטים של השירים המיזרחיים עוסקים בעיקר באיזה גבר מסכן שמילל ''אכלו לי שתו לי''. עיניים שלי למה עזבתני וכיוצא בזה בכי ונהי.
    כמו שאמרת ''טקסטים על אהבה ואכזבה''. לא הייתי קורא לדבר הזה מיטב השירה ולזמרים האלה לא הייתי קורא מיטב הנוער.
    ואתה יודע מה?
    בפילהרמונית של ברלין מככבים ישראלים: גיא בראונשטיין הוא כנר ראשון ואמיחי גרוס הוא נגן ויולה ראשון ושניהם מובילים בתזמורת מספר אחת בעולם. שניהם סביב גיל 30.
    מישהוא שמע עליהם כאן? מישהוא בוכה שמקפחים אותם ואת המוזיקה שלהם?
    הם מוזיקאים יותר דגולים בכמה סידרי גודל לעוצמת האבי פרץ והמושיק עפייה שכל מה שיש להם זה שירי בכי ויללה ''אכלו לי שתו לי''.
    וכן, המוזיקה הזאת מסמלת את ההידרדרות שלנו מחברה של מצוינות והישגיות לחברה לבנטינית ירודה כמו השכנים שלנו.
    Have a nice day

    • תגובה לעיניין!! (ל''ת)

      פגז, 16/02/10 17:52

    • טוב!!!! אהבתי! (ל''ת)

      י, 16/02/10 19:18

  • 152.

    קרב אבוד

    רועי, 16/02/10 16:00

    לצערי התיקשורת מתיישרת עם הרוב, והרוב פה...נו טוב לכו לכל קניון או פארק ותיראו אותו (הוא שמן, ''בלונדינית'' ונותן כבוד)

    אני מאוד אוהב מוזיקה מזרחית, שעד לפני כמה שנים באמת נשענה על תכנים יפים, חלקם לקוחים מהמקורות שלנו.מספיק להקשיב לשירים המיתולוגים של שימי תבורי, יואב יצחק, זוהר ארגוב, בועז שרעבי, עופרה חזה ורבים אחרים בשביל להבין לאיזה פח זבל התיישרנו.

    אני מתנצל עם העלבתי את פחי הזבל, באשר הם.

    אני שומע את השירים, רואה את הפופולריות של אותם זמרים וזמרות ואני דואג. דואג מהעתיד לבוא. אוכלוסיה שמתחברת לזבל הזה (שזה מתחיל להראות כמו הרוב) היא אותה אוכלוסיה שתוביל אותנו בתחומים האחרים.

  • 151.

    זה לא קשור למזרחית בכלל!

    אור, 16/02/10 15:59

    שנים האחרונות היו הגרועות ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל בנוגע לזמר העברי!

    • הלו, זאת לא מוזיקה מזרחית, אלא פאגנית ערסוואטית (ל''ת)

      זוז ומוסא, 16/02/10 16:47

  • 150.

    כמזרחי אני נחרד מהמוסיקה הפרצית ומהערסים והאלימות המתלווים אליה. (ל''ת)

    שימי כן,ארגוב כן,פרץ איכס., 16/02/10 15:50

    • גם אני... (ל''ת)

      מזרחית, 16/02/10 17:47

  • 149.

    רוני סומק, אלי עמיר, אתי אנקרי ועוד...

    יעל, 16/02/10 15:48

    יש איכות מזרחית מפעימה במדינת ישראל ! יש להדגישה !

  • 148.

    עכשיו האשכנזים במופע אכלו לי שתו לי (ל''ת)

    צריכים ממחטה, 16/02/10 15:42

  • 147.

    יאללה ישי, תן להם בטרבוקה :) (ל''ת)

    מועדונית, 16/02/10 15:36

    • מ- י- ע- ו- ל-ה! הולך יחד עם השיר של תגובה 72? (ל''ת)

      סנונית, 16/02/10 16:45

  • 146.

    מוסיקה מזרחית=מוזיקה ערבית עם מילות בעברית.

    לא צריכים להתייפייף ולא חייבים לתת הסברים., 16/02/10 15:35

    מה שטוב לנו אנחנו נשמע בקול גבוהה,ולא כמו
    פעם שאמא שלי היתה שומעת אום כולתום היתה מתביישת.אם מתביישים אז עדיף לא לשמוע.

  • 145.

    אני גם מיזרחי והמוזיקה הזו לא יורדת בגרון

    חי, 16/02/10 15:24

    ניראה בעוד כמה שנים אם מישהו יזכור או יפזם אותה בשורה התחתונה לא ניראה לי

  • 144.

    אנחנו פשוט מדינה של ערבים.... (ל''ת)

    דני, 16/02/10 15:22

  • 143.

    מוזיקה, חתונה, ומה שבינהם

    אליסה, 16/02/10 15:13

    ראשית אני משוחדת, אני מכירה את בת זוגתך,היא הזהירה אותי די מהר לגבי החדווה שלך למוזיקה מזרחית. גם אני בתור פולניה מדופלמת הבאתי את המבט בפנים של איכס, אבל אחי ואחותי מכורים למוזיקה ( היא אוהבת את כל החבורה העליזה).
    אבא שלי כבר קיבל האזהרה שבחתונה שלה ינגנו מוזיקה מזרחית, כבר כל השכונה התערבה מי יהלך ראשון בסבב המכות, הצעקות נשמעו מכל עבר בחתונה של הבת שלי על גופתי המתה יהיה המוזיקה הזאת.
    אבל מה זה משנה איזה מוזיקה אנחנו שומעים, , משנה שאנשים רוקדים מאושרים לצלילה או מתחברים לכאב. אני יכולה להגיד שזה חוסך לנו הרבה כסף אצל פסיכולוג אצל אנשים מסיומים.
    אז למה ? שיפיעו איפה שהחלום לוקח אותם, שישאפו לאלבומי פל=טינה.
    מרשל דושן שאל פעם מהי יצירה אחרי ששם אסלה של שירותים במוזאון וחתם את שם החברה בצבע הוא לא נגע בדבר ,והשאלה הנשאלה היא גם לגבי מוזיקה, האם מוזיקה אם כל דבר שאדם מפיק ויוצר, ולב דווקא מסחרי ,קליט, מתאים.
    התשובה היא כן!.
    אני רק מקווה בשבילי שאחותי תתחתן כבר, ואוכל להנות מ1000 ש''ח שהתערבנו.
    ישי! אין עליך , אתה כתב נמבר 1, תמשיך ליצור ולכתוב עבור המוזיקה המזרחית.

    • הצלחת לבלבל אותי. את בעד? את נגד? (ל''ת)

      יובל המבולבל, 16/02/10 17:56

      • תשובה

        אליסה, 16/02/10 23:53

        לשאלתך.
        מה זה משנה איזה סוג מוזיקה זו.העיקר שאנשים שלמים איתה.
        אני יכולה להעיד על עצמי שאומנם לא גדלתי עם הגאנר אך במסיבות שמשמעים או באירועים אני רוקדת כמו כולם, ואף נהנת.ֿ
        לא תמיד מדובר בנו, אלא במישהו אחר ולכן אני מאמינה שכמו שיש להמון דעות מקום, גם לגאנר הזה יש מקום.

  • 142.

    מוזיקה מזרחית זה לא מוזיקה , זה סגנון בדיוק כמו שרוק זה סגנון, כנסו (ל''ת)

    אבי, 16/02/10 14:51

  • 141.

    מוזיקה מזרחית זה לא מוזיקה, זה סגנון בדיוק כמו שרוק זה סגנון היפ הופ (ל''ת)

    אבי, 16/02/10 14:49

  • 140.

    סוף סוף צדיק בסדום

    אביבה מכלוף, 16/02/10 14:43

    לא בושה לפרגן, נשמות מה יש??
    פרגננווו לזמר המזרחי השולט!

    • כל הכבוד אביבה (ל''ת)

      דרגונית, 16/02/10 16:10

  • 139.

    אני אשכנזיה שמתה על המוסיקה המזרחית . לא מפריע לי

    לילי בלום, 16/02/10 14:39

    לאהוב גם מוסיקה ישראלית או קלאסית. תלוי בשיר לא סובלת את אביב גפן . אביבה אבידן נפלאה ולא מבינה מדוע לא רואים ושומעים אותה בטלויזיה. לא מבינה את ההתנצחות הטפשית מזרחים אשכנזים.

  • 138.

    אם גופי שידור יסננו מעט וישדרו רק איכות מזרחית........

    קוקו, 16/02/10 14:36

    הזמרים יהיו חייבים ליישר קו.
    במקום לשדר כל קיטש' שנשמע ברובו אותו דבר תתחילו להכתיב תרבות , יש מספיק חומרים בזמר הים תיכוני על מנת להתחיל לסנן !

  • 137.

    שונאת מזרחית, איכסה פיכסה (ל''ת)

    קוזאקית גזולת ''איכסה'', 16/02/10 14:36

  • 136.

    חובה לקרוא תגובה 131 ! הסבר מאלף ! (ל''ת)

    מזרחי, 16/02/10 14:31

  • 135.

    די כבר עם האכלו לי שתו לי אז עכשיו אני נכנס בכולכם

    אא, 16/02/10 14:25

    גם אני מזרחית אבל אוהבת רוק. ואת השירים המסריחים שאני שומעת בשנים האחרונות לא הייתי סובלת גם אם היו מוסיפים רעש של גיטרות במקום דרבוקות. רוב המוסיקה הזאת היא פשוט זבל, מייצרים אותה רק בשביל לעשות כסף מרינגטונים של העדר חסר הדעה שמסתובב כאן וקורא לעצמו נוער.
    כאמור, אני אוהבת רוק אבל שומעת גם מוסיקה קלאסית, הולכת לאופרה ואוהבת דאנס ומוסיקה טורקית, וגם שירים של חיים משה וזהר ארגוב ועוד רבים וטובים.
    די כבר עם הקיפוח הזה... גם עליי צחקו בילדותי רק בגלל המוצא שלי. אז מה? האקלים השתנה מזמן, אבל אתם עדיין מתעקשים להרגיש כמו פנתרים שחורים. עזבו אתכם, תהיו בני אדם (על 'ואהבת לרעך כמוך' שמעתם?), תעשו מוסיקה טובה, הרחיבו את זווית הראייה שלכם, למדו לקבל גם דעות אחרות -בכל מדינה יש אליטות שזוכות לכבוד, ורק אצלנו זו מילת גנאי להיות ''אליטה'', או חס וחלילה ''יפה נפש'' (למי שלא מבין עברית, זה ביטוי חיובי, הלוואי על כולכם)... תהיו פשוט ישראלים.

  • 134.

    יפה אמרת וכתבת,כל הכבוד לך! מי שלא אוהב שלא ישמע (ל''ת)

    עידו, 16/02/10 14:10

  • 133.

    אוהבת את כל הזמרים האלה ואת השירים

    אשכנזיה גאה, 16/02/10 14:10

    שמח מרקיד קצב מעולה
    נהנית מהם

    • למען שלום בית תהיי מוכנה ללבוש גם רעלה (ל''ת)

      מתקבל הרושם, 16/02/10 16:11

  • 132.

    אביתר/אהוד בנאי, סחרוב, קובי אוז, כנסיית השכל הם המוזיקה המזרח

    אלי מזרחי- צריך לשנות את ההגדרות, 16/02/10 14:09

    מדוע מכנים דווקא את המוזיקה של אייל גולן, וקובי פרץ, מוזיקה מזרחית. מוזיקה מזרחית היא מיכה שיטרית, מיקי גבריאלוב, הברירה הטבעית, יאיר דלל, חיים אוליאל, המוזכרים בכותרת ועוד רבים וטובים.

    תארו לכם שהיו מצמידים את הכינוי מוזיקה אשכנזית ליוצרים כגון מיכל אמדורסקי, האחיות פיק, קרן פלס, בן ארצי...

    • תאר לך שהיו מצמידים להם את הכינוי מוזיקה מזרחית? (ל''ת)

      אז, 16/02/10 14:37

    • מסכים לחלוטין (ל''ת)

      ניר, 16/02/10 14:55

  • 131.

    הסיבות לרדידות המזרחית

    אופיר, 16/02/10 14:02

    הרעיון בכלליות הוא כי לתקשורת נוח מאוד עם המצב הזה , בו היא ''דואגת'' לפמפם לציבור את המוזיקה המזרחית הנחותה הזאת, על מנת להצדיק את עצמה ולטעון כי המוזיקה ה''ישראלית'' עדיפה.

    באופן זה , אתה יכול לשמוע שדרים ברשת ג'ביום שישי המגישים את התוכנית ''אגן הים התיכון'', כאשר הם מדברים עברית עילגת ומגישים את התוכנית ברמה של ילד בכיתה ג'.איך לעזאזל, רשות השידור מאפשרת לתת רמה כזאת לשדר ברדיו, לאלוהים פתרונים...

    עכשיו, אמור לי אתה , מה הבעיה לשים שדרנים איכותיים, כמו פרנס, ורד יפתחי,מנחם פרי וכיוב', ובמקום להשמיע את המיץ של הזבל, להשמיע טקסטים יפיפיים המצויים בדיסקים של זהר ארגוב, אבנר גדסי, ישי לוי, שלומי שבת, מרגול, עמיר בניון,ועוד רבים וטובים.?

    כאשר הרדיו משדר בעיקר זבל להמונים, הוא גורם גם לאמנים לבחור להקליט את השירים הללו מתוך ידיעה כי רק עם החומרים הרדודים הם יעלו לשידור
    לעומת זאת , אם הרדיו היה משדר את האיכותי יותר, אני מבטיח לך שגם קובי פרץ היה מתחיל לתת את דעתו לטקסטים.

    אני מוכן להתערב, שאת רוב השירים היפים של הזמרים שמניתי לעיל ( כדוגמא), רוב הציבור לא מכיר , אלא רק את ה''להיטים''
    הגב לתגובה זו

    • בתור אשכנזי שמסנן מאד ושומע רק את הטוב ביותר שבמזרחית

      אשכנזי טהור, 16/02/10 18:04

      מסכים לכל מילה.
      יש מוזיקה מזרחית מעולה וזמרים ענקים, אגב גם במוזיקה שנחשבת אשכנזית ישראלית יש המון מבצעים מזרחים מעולים.

      גם אני אוהב לשמוע את התוכניות של פרנס למרות שהן מרובות מזרחית. כנראה שהמגיב צודק. לזרוק את כל השדרנים הגרועים ותהייה חגיגה מכל סוגי המוזיקה.

  • 130.

    ==================== פרסומת סמוייה ==================

    האמת, 16/02/10 13:56

    כמה פרסומת לקובי פרץ ב NRG .

    זה לא פייר,האיש הזה מקבל יחס של מלךב NRG.

    הוא צריך לשלם לכם.

    • הוא אכן משלם (ל''ת)

      תתעורר, 17/02/10 00:27

  • 129.

    ההצלחה הכי גדולה של קובי פרץ היא שהתחתן עם אשכנזיה (ל''ת)

    נשמה טובה, 16/02/10 13:55

  • 128.

    מישהו יכול להגדי לי מה התחכום במילים ''קן לציפור בין העצים ובקן 3 ביצים

    אריאל, 16/02/10 13:54

    מחכה לתשובה

    • אויש, איזו הרמה להנחתה....

      פנדה, 16/02/10 14:04

      את השיר כתב ביאליק בגיל 6 בערך... אז אם זו הרמה שאתה שואף אליה, אין ספק שהצלחת :)

    • זה שיר ילדים. זה לא אמור להיות מתוחכם. (ל''ת)

      איתן, 16/02/10 14:09

    • העובדה שאינך יודע להבחין בין שיר ילדים למזרחית כבר אומרת הכל. (ל''ת)

      מזרחן, 16/02/10 15:23

      • יבחין?הוא בטוח שהשיר ''מונו'' נכתב בכפיים של שלונסקי (ל''ת)

        גורקי, 16/02/10 17:32

    • האם אתה מכיר עוד כמה שירים של ביאליק? (ל''ת)

      חיים נחמן, 17/02/10 16:00

  • 127.

    חלק גדול מהשירים מתורגמים מיוונית, טורקית, איטלקית, וצרפתית כמעט ואין

    אין השפעה ערבית על המזיקה הים תיכונית!, 16/02/10 13:49

    משם כמובן גם מגיעה ההשפעה על הלחנים של יוצרים כמו משה פרץ !
    אש של משה פרץ היא יצירה רדודה?
    שמעתם פעם את השירים של אוהדי כדורגל אנגלים החשופים למוזיקה הנכונה לפי בן ושות? השירים המזרחיים לידם נשמעים כיצירות מופת !

    • עכשיו אתה בתפקיד האשכנזי שיורד על המוסיקה הערבית (ל''ת)

      אל תשכח מאיפה באתה ואיזה שורשים., 16/02/10 15:31

  • 126.

    בתור מזרחי אני מתבייש במוזיקה המזרחית החדשה

    איציק שמש, 16/02/10 13:45

    איפה הימים של זוהר ארגוב וג'קי מקייטן ואיפההה הפרצים. בושה.
    זוהר מתהפך בקברו!

  • 125.

    קןבי פרץ- פשוט בושה רמה ירודה ונחותה (ל''ת)

    me, 16/02/10 13:13

  • 124.

    ישי כל הכבוד !!! סוף סוף אחד שיודע

    יוסי לוי, 16/02/10 13:12

    כל הכבוד ישי, הם פשוט לא יודעים איך לאכול את ההצלחה של אנשים שעבדו קשה מאוד.

  • 123.

    כמה שתעשו יותר נגד אתם מוסיפים יותר ריטינג למוסיקה המזרחית (ל''ת)

    אבי, 16/02/10 13:12

  • 122.

    בולשיט!!!!!!!!

    חמי, 16/02/10 13:11

    אני שונא את קובי פרץ ומעריך את זוהר ארגוב
    מתעב את אייל גולן וסוגד לחיים משה, אביבה אבידן, אהובה עוזרי
    מתנער ממשה פרץ ומוקסם מאביהו מדינה

    הזמר המזרחי של שנת 2010 היא מסחטת רייטינג ששואבת את כוחה מקהל מעריצים בני 10אין פה שום קשר לאפליה עדתית. אותם זמרי רינגטונים הם הם האליטה אם לא שמתם לב. הזמר הים תיכוני האמיתי שר שירי מחאה, דיכאון ומאבק באפליה משום שהוא צמח מן המקום האותנטי ונגע בנו עמוק בפנים. אבל קובי פרץ??? תעשו לי טובה. החתיכת אפס הזה רק שר על כסף,ציצים ומסיבות. מה הוא בכלל יודע על זמר ים תיכוני???
    אגב, אני מוכרח לציין שאני גם שונא את ''אבולוציית'' הזמרים ה''אשכנזים'' החדשים ששרים הבלים כמו: קרן פלס, אריק ברמן (שיודע לשחק עם מילים אבל בסופו של דבר הוא קשקשן חסר פואנטה ומטרה), איה כורם ומירי מסיקה (שלה אני עוד יכול לסלוח כי יש לה קול מדהים)
    בקיצור, אין פה שום אפליה. פשוט יש במדינה הזאת חרא של מוזיקה
    ואני מקווה שלא הולכים לצנזר אותי משום שהשתמשתי במילה חרא?! נכון??

  • 121.

    ומה עם ארץ נהדרת??

    מומי ושיראל, 16/02/10 13:09

    גם אשכנזים מתנשאים שמלגלגים על המוזיקה המזרחית, שיתביישו להם!!!

  • 120.

    הקינאה מדברת מגרונם רואים זאת מרחוק (ל''ת)

    היו חזקים עדות המזרח כי הישועה בוא תבוא, 16/02/10 13:04

    • הישועה שלך היא עזה (ל''ת)

      חד אבחנה, 17/02/10 09:41

  • 119.

    כל הכבוד וייסמן

    תמר, 16/02/10 13:00

    בהתחלה גנבנו להם את המדינה, אחר כך שדדנו להם את היכל התרבות...
    מה יהיה סוף...
    גם את המוזה של אביב גפן פילחנו להם

    • את המוזה של אביב גפן נתן לך בחינם (ל''ת)

      אשכנזי, 17/02/10 16:03

  • 118.

    הזמרים התחילו לכבוש את קיסריה היכל התרבות יד אליהו איך לא יקנאו ?

    בהצלחה לכל הזמרים המזרחים לפרגן, 16/02/10 13:00

    הם בקושי ממלאים אומות ואלו באים ממלאים יום אחרי יום הקינאה מדברת מגרונם נטו קינאה

  • 117.

    סוף סוף מישהו אומר את האמת!

    רינת דהן, 16/02/10 12:57

    ולא מפחד מהתקשורת השמאלנית והאשכנזית שלא מוכנה לקבל את קולות וסלסולי המזרח.
    כל הכבוד!!!

  • 116.

    בדיוק אמרת את המילים הנכונות שקשה לשמוע החלפת שילטון

    פה זה מזרח התיכון לא אירופה הקרה תפנימו, 16/02/10 12:54

    המוזיקה המזרחית הפכה להיות בראש וזה מה שהעם אוהב ושאר המוסיקות הם משניות זה הסדר הנכון

  • 115.

    ויסמן לכשתחכים תצליח למצוא את ההבדל בין גולן לשרעבי,בין פרץ לבנאי ,בין

    מאלף, 16/02/10 12:50

    עפיה ליסמין לוי-תקרא לנו אז ונדבר.
    עד אז אתה בבון!

  • 114.

    טוב מאד!!! תכניסו להם לכל האליטות האלו...

    אהוד, 16/02/10 12:47

    תכניסו להם לכל האליטות האלו שמנסים לרדת
    על המוסיקה הים תיכונית, ולהטיח האשמות שווא שכל מה שקורה לנו במדינה זה בגלל המזרחית...
    אני ממליץ שיעשו בדק בית ויראו אולי מה אצלהם לא טוב.

  • 113.

    כפרה על ויסמן - האשכנזי של המזרחית

    שמשון טווילי, 16/02/10 12:44

    יאללה אשכנזים תתמזרחו !!!

    • אנחנו מזרחיים מזמן, ממזרח אירופה. (ל''ת)

      אשכנזי, 17/02/10 16:04

  • 112.

    זה לא ענין של טעם

    אני, 16/02/10 12:44

    זה פשוט תת רמה מבחינה מוסיקלית. עם עובדות אין מה להתווכח וכל מי שמבין במוסיקה יגיד לך את זה. בדיוק כמו שטראנס וטכנו זה תת רמה.

  • 111.

    מונו מונו, אני לבד וטוב לי מונו

    ארז, 16/02/10 12:38

    מונו מונו, אני לבד וטוב לי מונו
    כל החיים שלי הם מונו
    מאהבה אני נמלט אין מאושר ממני









    זה פזמון ''גאוני''?????????????? תעשו לי טובה............

  • 110.

    מה הקשר? פשוט אין לך מושג

    ניר, 16/02/10 12:34

    זהר ארגוב זה מזרחית
    חיים משה זה מזרחית
    יואב יצחק זה מזרחית

    הזמרים שציינת בכתבה זה לא מזרחית!!!
    זה פשוט רוני סופרסטאר עם סלסולים= שירים ירודים מילים תת רמה ולחנים עלובים

    כל חיי שמעתי מוזיקה מזרחית ובשנים האחרונות אני פשוט נגעל
    תת רמה בדיוק כמו הטלויזיה שלנו

  • 109.

    המוזיקה ה''ישראלית'' לא מצליחה כי הקהל שלה לא רוכש אלבומים (ל''ת)

    ולא הולך להופעות, וכשאין מימון אין מוזיקה. פשוט., 16/02/10 12:33

  • 108.

    אם היית רואה פרק של ''עונת החתונות'' היית מבין שאנחנו

    חדד, 16/02/10 12:30

    מדינה של ערבים ואנחנו לא סתם נמצאים במזרח התיכון.
    זהבים, חינות, שופוני, למוזינות, יעני ערבליווד בנסיון להיות הוליווד.
    לפחות נודה בזה ונרגיש עם עצמנו יותר טוב, במקום לנסות לקורא לעצמנו מה שאנחנו לא.

    • סחתיין (ל''ת)

      ליאור, 16/02/10 13:43

  • 107.

    ישי בכלל לא התייחס באופן רציני מדוע ''איכסה'' או ''פיכסה'' לאותם ''אשכנזים''

    שונא אוריינטלים, 16/02/10 12:29

    הכתבה כלל לא נראית לי שקולה לשני הצדדים.
    ציון:אגודל כלפי מטה.
    נ.ב.-נשמה! בחיימ'שך אל תקרא לנו ''כפרה''.

    • זו דעה ולא כתבה והיא לא אמורה להיות מאוזנת

      דני, 16/02/10 16:28

      נכון שיש רדידות בטקסטים של המוסיקה המזרחית בתור מזרחי זה חורה לי אני אוהב את הצלילים והסגנון אבל איפה הטקסטים העשירים של אביהו מדינה תחזירו את התוכן למוסיקה נמאס לשמוע על אהבה נכזבת כל הזמן דייי

  • 106.

    אנשים תכוונו גבוהה לאירופה די עם הרדידות הזאת

    נמאס מהמזרח!, 16/02/10 12:28

    מה יקרה אם נשאף לתרבות אירופאית איכותית ולא רק לזבלללל!! רק טוב וגם השלום יבוא.

  • 105.

    הבעיה היא לא המוזיקה הבעיה היא שעדין יש חלק בחברה שקשה לקבל מזרחי

    רונן, 16/02/10 12:27

    בפריים טיים..
    בפריים טיים של הטלבזיה(ראה דוגמת בובליל שאפילו ארגנו הפגנה כביכול נגד התוכנית אבל זה היה כנגדו)
    בפריים טיים של הפולטיקה..(ראה דוגמאת סילבן שלום אדם בעל שני תארים באונברסיטה שעדין נמדד על רמת האנגלית בפיו לעומת האנגלית ''המדהימה '' של ציפי לבני שאף אחד לא מדבר עליה)

    ופריים טייים באומנות במוזיקה..
    ישנה עדין סלידה ממזרחי.. מין חרדת פין של חיוורי פניםם אשכנזים גזעניים שרואים במזרחי כפי שתואר על ידי פרסונות ממפלגת העבודה..ז''ל כאלה שירדו מההרים פלנגות..

  • 104.

    ההבדל בין המוזיקה המזרחית החדשה לישנה

    דנה, 16/02/10 12:26

    האם אתה לא מ-פ-ח-ד שאולי דור ילידנו במקום ללמוד על שירי רחל, אהוד מנור, נעמי שמר וכו'... ילמדו על ''יפיופה'', ''מונו'' ו''המנוי לא זמין''...? אין על מה ל-פ-ח-ד על המוזיקה המזרחית. כן צריך להתחיל ל-פ-ח-ד שהופכים את יוסי בובליל וחודדה לגיבורי תרבות. גם המוזיקה המזרחית של זהר ארגוב ואביהו מדינה היתה איכותית, בניגוד למילותיו הענוגות של אייל גולן או של קובי פרץ. גם אתה צריך להתחיל ל-פ-ח-ד שדור ילדיך במקום לסלסל את אביהו מדינה יתחיל לסלסל לך:'' מונו, מונו''.

  • 103.

    מכעיס ואח''כ מצחיק

    גלית, 16/02/10 12:26

    קראתי את רוב התגובות כאן.. בהתחלה הרגשתי את ההתנשאות וכעסתי. אח''כ צחקתי. יודיעם למה?? חשבתי לעצמי שאתם יכולים להמשיך לדבר ואנחנו נמשיך לשמוח.
    האומנים ימשיכו למלא את קיסריה פעם ועוד פעם אופס.. ועוד פעם, ואח''כ יעברו וימלאו גם את היכל נוקיה.
    ואתם תמשיכו לשבת בבית ולשמוע את המוזיקה שאתם אוהבים.

  • 102.

    אין שום קשר בין הזבל הזה לבין מוזיקה מזרחית אמיתית

    דוד גרין, 16/02/10 12:25

    לא בכלי הנגינה, לא בעיבודים, ולא באיכות המוזיקאים

    עצוב על סופה של המדינה

  • 101.

    נו, ברור שהם מפחדים

    י', 16/02/10 12:22

    זה באמת מפחיד כשהרדידות הופכת לכח השולט והמושמע ביותר באמצעי המדיה הישראליים. בין אם זה פופ זבלי וחסר כל תחכום, או מוסיקה מזרחית זבלית וחסרת כל תחכום. המוסיקה המזרחית יכולה להיות מקסימה ומתוחכמת ממש כמו ז'אנרים אחרים, וחלקה אכן איכותי, אבל לא הגרעין השולט כיום. אני מבין למה אתם מיד מתרעמים מהטענות שמעלות את שילוב המונחים והמילים ''מוסיקה מזרחית'', ''רדודה'', ו''מושמעת יותר מדי'', ולמה אתם מיד חושבים על קיפוח ועל ''אשכנזים'' מול ''מזרחיים'', אבל באופן אובייקטיבי, אין מה לעשות, כשמוסיקה רדודה ולא מתוחכמת היא המיינסטרים, המצב עצוב. שוב, בין אם זה פופ אשכנזי מטופש או מוסיקה מזרחית מטופשת. 

  • 100.

    מה זה קשור גם מקרנה הפך ללהיט, זה אומר שזה שיר איכותי? (ל''ת)

    בקרת איכות, 16/02/10 12:18

  • 99.

    ואולי - הרוק הישראלי מופלה לרעההה

    ליאת פלדמן, 16/02/10 12:17

    ואולי-התחנה המרכזית השתלטה על המדינה ודחקה לצד את התרבות האיכותית מר כותב טור גאון שכמוך - ויסמן!!!

  • 98.

    נכון,אבל תעשה הבדל בין מוזיקה מזרחית\\ערבית אותנטית,לבין ז'אנר דאנס פופ (ל''ת)

    ים תיכוני משעמם תתחת.אביהו מ' זוהר,שימי-זה קלסיקה!, 16/02/10 12:17

  • 97.

    המוזיקה המזרחית שולטת ולא יעזור לכם דבר!

    תיזהרו ממנה - היא כמו דבורה מייד עוקצת, 16/02/10 12:16

    ניצחנו!!!

    • ניצחון פירוס

      ההוא, 16/02/10 12:55

      אהה אבל אתה בטח לא יודע מה זה אומר ,לא נורא אחי תמשיך לשמוע מוזיקה

  • 96.

    בין מזרח למערב

    חולה על מזרחיות, 16/02/10 12:05

    לויסמן הפופוליסט זה לא קטע של אשכנזים או מזרחים פרימיטיבים הרגע ירדו מהעצים זה קטע שכותבים שתי שורות של כלום חוזרים עליהן 10 פעמים מצמידים לזה קצב של אורגנית לפעוטות וקוראים לזה יצירה מוזיקלית,והכל רק בשביל לנפח את ח-ן הבנק ע''ח אותם פרימיטיבים ששומעים את המיץ זבל הזה,הרי זו סתירה קולוסאלית .

  • 95.

    מיינסטרים או לא, זו עדיין מוזיקה רדודה מאוד

    המבין, 16/02/10 12:03

    הנסיונות הכוזבים שלך להציג שיר פתטי כמו ''מונו'' בתור שיר מבריק, רק מעידים על נואשות בחיפוש אחר דוגמאות איכותיות.
    מעניין שבחרת להתעלם מזמר כמו עמיר בניון בטיעונים שלך, שהוא דווקא באמת מציג איכות, שפה נכונה ולא רדודה, מלודיות שמכילות יותר מאקורד אחד וגם מזרחיות אותנתית, אבל הוא כנראה היה מפריע לך להראות ש''שנאת המוזיקה המזרחית'' היא לא שנאה עיוורת אלא פשוט עניין של העדפה והתנגשות ערכית-תרבותית. מאוד פוליטיקלי קורקט וטרנדי להפוך את המוזיקה המזרחית הפופולרית לאיכותית כדרך ''קול המון כקול שדיי'', אבל כמות מעולם לא העידה על איכות, הרייטינג של האח הגדול לא הופכת אותו לסוגה עילית ואלבום פלטינה כפול לא הופך את משה פרץ למשורר בחסד.
    אגב, יש הרבה זבל גם במוזיקה ה''אשכנזית'', אני לא מכחיש, אבל היום נוצר מצב שאפשר לבקר זמר אשכנזי (בין אם בצדק או שלא) אבל אסור לפי חוקי האפלייה המתקנת להעביר ביקורת על זמר מזרחי - זה אגב, משהו שמי שחשובה לו התרבות המזרחית צריך להרים עליו צעקהף כי סוג כזה של התייחסות סלחנית בעליל מאפיינת בדרך כלל התייחסות לילדים, לזקנים ולרפי שכל - אין בכך תרומה למעמד זמר המזרחי.

    • בדקתי - באמת מבין

      הוצאת לי את המילים מהפה, 16/02/10 14:09

      אם כי עמיר בניון יצא מכליו בראיון עם שלח ודרוקר

  • 94.

    במדינת הערספסוף אין מקום למדע, חינוך ותרבות (ל''ת)

    רק לחובבנות, עסקנות, נחשלות, וכסף שחור, 16/02/10 11:59

    • איפה יש מדע,תרבות וחינוך? בערוץ2 אולי? (ל''ת)

      יאצק, 17/02/10 16:09

  • 93.

    ל- 72- הרגת אותי לגמרי... (ל''ת)

    יעל, 16/02/10 11:52

    • מתי הלווייה?? (ל''ת)

      קק טוס, 16/02/10 12:12

      • למה, פרץ שר גם גם בלוויות? (ל''ת)

        כוכב לכת, 16/02/10 16:32

  • 92.

    המוזיקה הפכה לנפוצה כי דוחפים אותה בכוח

    ג'ק ראיין , 16/02/10 11:52

    תפתח ערוץ 24 וזה רק מה שמשדרים.
    מה אם שלמה ארצי?, מה אם רוק?

  • 91.

    ''ים-תיכונית''? גם איטליה וצרפת שוכנות לחופי הים התיכון. (ל''ת)

    אני ''מזרחי'' ואני שומע את העוד ורץ להקיא., 16/02/10 11:52

    • אתה מקיא אוליי כי אתה חולה במחלה סופנית מה קשור העוד (ל''ת)

      יהודי מזרחי וגאה בזה, 16/02/10 12:49

  • 90.

    הטקסטים של מסיקה, פלס, וברמן לא יותר טובים, והמוזיקה שלהם לא פחות (ל''ת)

    שבלונית ומסחרית. הבעיה העדר גיוון בתחנות הרדיו, 16/02/10 11:49

  • 89.

    דעתי ...

    [היוצר] ראובן כרמל, 16/02/10 11:48

    אני מזה 21 שנים עוסק במוזיקה המזרחית ים תיכונית
    מנהל אומנותי - כותב - ועוד..
    שנים שהקול והדעה שלנו לא הייתה חשובה לאף אחד
    זעקנו לתקשורת והתפללנו הרבה שיבוא היום לשינוי הצודק
    יצרנו ולא בכינו על זה שאנחנו סוג ד' בעניי התקשורת
    ותמיד ידענו שיבוא היום שהקהל יבין שאנחנו במזרח התיכון ולא במקום אחר
    היום הזה ברוך ה' הגיע ולכן לגטימי ונכון וטיבעי שלאשכנזי המזמר זה יגע בלב ויכאב בבטן
    אנו חלילה לא נלחמים באף אחד ולא מאיימים שנפגע במי שלא אוהב אותנו פשוט יוצרים מוזיקה וזהו
    לכם האשכנזים יש לי לומר שבמקום לבכות על החיים שלכם תעשו מוזיקה זה תפקידכם מי ישמע ומי לא את זה תעזבו לקהל הוא לא טיפש בכלל

    • אחלה תגובה!!

      גלית, 16/02/10 12:37

      הקהל לא טיפש בכלל.. ומצביע ברגליים.
      אלפים ממלאים את היכל התרבות, קיסריה והיכל נוקיה.

  • 88.

    המילים פחות מעניינןת אותי, יותר מעניין הצלילים

    מוסיקה נטו, 16/02/10 11:48

    ולא אוהב את הצליל המזרחי
    צר לי

    • זכותך לא לאהוב וזכותי לאהוב כ'א יעשה כראות עיניו (ל''ת)

      בני, 16/02/10 12:54

  • 87.

    אני מאוד מאוד מפחד להיות מרוקו או מצרים

    אסף, 16/02/10 11:48

    מה לעשות , בניגוד לאחיי המזרחיים איני שטוף מוח וצר מוחין . נסעתי בעולם וראיתי עולם . אף מקום אינו מושלם אבל יש מוצלחים מאוד ויש נכשלים מאוד . מבין המקומות המוצלחים אפשר למנות את שוודיה ושוויץ וארה''ב וגם צרפת גרמניה בריטניה ואוסטרליה ( לא לדאוג יש עוד ) מבין הנכשלות במיוחד ניתן למצוא את עיראק מרוקו מצרים תוניסיה ותימן.
    מוסיקה זה תרבות , מוסיקה משפיעה על התרבות ואני רוצה להיות מופשע לכיוון שוודיה והולנד ולא לכיוון של תימן ומרוקו...
    ומי שלא מבין את זה והוא כל היום עסוק בבכיינות עדתית שייסע לאוסטרליה ויבין

    • אני גר באוסטרליה 30 שנה ומבקר בארץ לעתים תכופות,,אתה מה זה שטוטניק!!!

      JIM BEAM, 16/02/10 13:17

      תהיה אמיתי עם עצמך,אל תסתכל בקנקן אלה בתוכנו מדברים כאן על מוסיקה,כן אני גם מבין שהחוכמה אצלך במוח הרחב על סף גלישה,בבקשה רד לעם ותפסיק עם הלוקשים {מפיבושת}

    • רוצה להיות מופשע?! אתה כבר פושע .... (ל''ת)

      אופיר, 16/02/10 14:04

  • 86.

    הבעייה היא שרדוד כמוך מקבל טור לכתוב שטויות

    איציק, 16/02/10 11:46

    המוזיקה המזרחית רדודה לא בגלל שאין דברים טובים. יש ויש, ראה הררה הטבעית, מאיר בנאי ועוד. גם לסרנגה יתכן ויתפלק שיר טוב. הבעייה בכמות הזבל שיש בשירה הזו במיוחד, מילים, לחן וביצוע. יש הרבה זבל גם בסיגנונות אחרים, אך לא באותם מימדים.
    הבעייה היא לא בכך שרבים אוהבים אותם, כי אם הבושה להשתמש במילה אליטות. תמיד בכל הזמנים ובכל העולם, הרוב הלך אחרי הרדידות בספרות, בספורט (כדורגל כדוגמא עולמית), בטלויזיה, וגם במוזיקה. במוזיקה, הזמר המזרחי מוביל את הרדידות אך הוא לא לבד. הרבה יותר הולכים לזמר המזרחי, לכדורגל, ולסטנד-אף. הרבה פחות הולכים ויכולים להבין ולהנות וממוזיקה קלאסית, תאטרון, בלט או אופרה. מי שהולך לשם, הן האליטות התרבותיות ועליהם צומחת התרבות של המדינה. לצערי, רוב האנשים שהולכים לשם הם אנשים מבוגרים, ופחות צעירים וגיל העמידה. זה מראה על התדרדרות תרבותית, חינוכית וכל ערך חשוב אחר. הרבה יותר כל ללכת לראות בבה בובה זורק נרות לאש, ולשמוע מושיק אפיה, מאשר לקרוא ספר טוב או לשמוע בך. מערכת החינוך המדורדרת יוצרת את הקהל (העם) הרדוד שאתה, כותב הטור, מייצג נאמן שלו.

  • 85.

    אני ספרדי ואני אומר לכם שהעברית במוסיקה המזרחית היא נמוכה עד להחריד

    שמעון, 16/02/10 11:41

    וכן אדון ויסמן יש אמת בדבריהם של בעלי תרבות ''אשכנזית'',כמה שירים של ''הזמרים האלה הפך לנכס צאן ברזל של התרבות הישראלית והיהודית?וכמה מהשירים יהפכו לדעתך? אז אענה במקומך ברשותך:אף אחד!כולם כתובים ומושרים בעברית ירודה של הרחוב ואין בה אף מסר בידורי או חינוכי אמיתי אלא רק מטרה אחת:למכור כמה שיותר בכדי להביא כל זמר כזה שאם תשאל אותו מי היה ראש הממשלה הראשון הוא יענה לך זהר ארגוב?ובסוף עוד נותנים להם להופיע בהיכל התרבות והקהל שלהם מעשן באולם ועולה על המושבים וכל זאת בשם המוסיקה הים התיכונית!אני כבני עדות המזרח מתבייש ולא מהיום

    • אני איתך.כל מילה בול! (ל''ת)

      תקראו את 85.., 16/02/10 12:20

  • 84.

    זה לא הם,זה אנחנו,המדינה מפחדים

    אסף, 16/02/10 11:41

    כי הפרצוף של הזמר המזרחי זה הפרצוף של המדינה: רדוד,ערסי,חסר השכלה ...זה כבר מגיע למצב שכמעט אין הבדל בין מוזיקה ערבית למזרחית,שלא נדבר על התנהגות של פלאחים ערבים לתימני מצוי.
    מצטער.עובדות בשטח מראות מקום אחרון בחינוך במערב,

  • 83.

    המוזיקה המזרחית של היום היא בעצם אתניקס - פופ טורקי (ל''ת)

    קליט, שמח, קצבי וטיפשי. הבעיה בדלות המגוון במדיה., 16/02/10 11:41

    • נכון. (ל''ת)

      ., 16/02/10 12:20

    • הלוואי שהיתה ברמה של אתניקס

      יובל, 16/02/10 12:42

      אם אתה באמת חושב שאפשר להשוות אתה לא מבין מוסיקה. אתניקס מייצגים את המוסיקה האיכותית בניגוד לפרצים למיניהם.

  • 82.

    אתה ממש אידיוט - השיר מונו לא משתייך לסוג המטומטם של שירים מזרחיים (ל''ת)

    ,, 16/02/10 11:36

  • 81.

    מה אתם רוצים אין זמרים טובים היום בזאנר -לעומת זוהר ארגוב

    דן, 16/02/10 11:34

    המילים של היום כל כך רדודות שכנראה נכתבו על מפית תוך חמש דקות אין שום עומק ומחשבה רוב הזמרים המזרחיים היום לא יודעים לשיר וכנראה שאין גם כתובים טובים כדוגמת עוזי חיטמן ז''ל אין מה לעשות הזא'נר הזה נחות היום וכל פישר חושב שהוא זמר - מושיק עפיה , קובי פרץ ולמעשה כל הפרצים הם זמרים חסרי כישרון

  • 80.

    מישהו מתייחס ברצינות לפרובוקטור הציני חסר המוח בני ציפר?

    קורא הארץ בעבר הקרוב, 16/02/10 11:33

    ציפר רק למי שאינו מכיר את האיש (גורילה) ממוצא טורקי המשוגע על התרבות הטורקית ממנה באו הרבה מהלחנים ''העממיים'' של המוזיקה המזרחית, ואין לו ולו מילה רעה לומר על המוזיקה הטורקית הבכיינית מסלסלת כנ''ל לגבי התרבות המצרית שגם לה ציפר סוגד ובמיוחד לנערים מצרים שמסלסלים לו את החשק !
    ציפר רק כדי שלא יהיו טעויות הוא נגד כל מה שמריח ישראלי, ולמי שחושב שאני מגזים כדאי שישאל אשכנזים ללא שום זיקה או חיבה לשירה ים תיכונית שקראו את הפוסטים שלו ונדהמו והזדעזעו עד עמקי נשמתם המתורבתת!

  • 79.

    רוב המוזיקה בישראל לא טובה, לא רוק, לא אינדי, לא מזרחי ולא פופ (ל''ת)

    הכל חובבני, ההפקה, המיקס, העיבוד, והביצוע., 16/02/10 11:32

  • 78.

    הבעיה היא לא המוזיקה הים התיכונית. היא השירים עצמם. לאף אחד אין בעיה ל

    איתמר, 16/02/10 11:27

    לדוגמא עם עמיר בניון. מילים מעניינות, לחנים שלא מבוססים על אקורד וחצי (לפעמים...). כיף לשמוע אותו גם אם מוזיקה מזרחית זה לא כוס התה שלך, כמו שכיף לשמוע סוגי מוזיקה אחרים שהם לא מהז'אנר שהאוזן שלך רגילה לשמוע.

    כמו שאמרו פה אחרים, כשאתה מקבל מוצר עלוב שמיוצר לאנשים עלובים שלא מעריכים את עצמם כראוי, אז כן, אתה נעלב.

    הבעיה פה אחרת. הזמרים המזרחיים עושים את השירים הקליטים והרדודים האלה ביום וחצי, וגורפים אחלה רווחים. יש פוטנציאל כלכלי, המדינה קפיטליסטית, באמת שמבחינתם, הם עושים יופי של עבודה. הם לא המנכלים של משרד התרבות, הם רוצים להביא צ'ק הביתה בסוף החודש.
    מה שעצוב פה זה שזה מה שהקהל הישראלי רוצה לשמוע. שירים (שוב, לא קשור לסגנון, זה תקף גם לרוני דואני ודברים אחרים) שלא הקדישו מחשבה למילים שלהם, לא הקדישו מחשבה ללחן שלהם, בקושי הקדישו מאמץ בהפקה שלהם. אם זה מה שרוב העם רוצה לשמוע, זו זכותו, ואף אחד לא ישאל אותי או אחרים אם לשמוע את זה, זה קורה בפועל.העובדה שזה מה שאנשים רוצים לשמוע, אומרת הרבה על האופי שלנו: סיפוקים מהירים, חוסר רצינות, רדידות, וזה מקביל לתחומים אחרים דוגמת נבחרי הכנסת

    • גם הפופ בעבר לא בדיוק העמיק את ההבנה האנושית לגבי תכלית האדם!

      מרוקאי שלא שומע רדיו ואין לו מושג מה הולך היום, 16/02/10 11:48

      ותזכיר לנו גיסנו מה בדיוק עשה ועושה הרוק לאנשים חוץ מאשר לשלוח אותם לרופא אזניים?
      ובכלל כל השירה המעריבת בארבעים השנים האחרונות! רובה באה וכל האמנים חוזרים ואומרים את זה...ל ב ד ר !!
      גם הביטלס רצו קודם כל לבדר ולהיות קליטים ולהיטים ורק אח''כ לומר משהו..ומה אנשים ''שמעו'' מכל מה שהם ניגנו? תרבו בנאפס והייתם אך שמח! וואלה אז אנשים לא התבלבלו ופנו לנרגילה הקרובה אליהם ונזכרו שאת שירי הנאפס דווקא המזרחיים מכירים מזמן !!
      לסיכום המוזיקה נועדה לרוב לבדר ומי שממש רוצה יאזין למילים ויגלה עולם מלא תובנות בכל מוזיקה גם המזרחית לא מאמינים תבדקו בשירם של זוהר ארגוב , ומי שזה לא מספיק לו היום יש אינטרנט ושם מחכה לכם עולם עצום של מוזיקה מכל הקטגוריות והזמנים!
      אגב הללויה המצויין בגירסת באקלי יש לו אקורד ורבע ואם מוסיפים לו הוא מאבד מעוצמתו!

      • אבל למה הוא מצויין? בגלל המילים. לפחות במשהו אחד הקדישו מחשבה. לקח יו-

        איתמר, 18/02/10 14:26

        יותר מיום להכין אותו.

        ואמרתי גם קודם, יש זבל בכל הז'אנרים, ובכולם יש מוזיקה שלא צריך לשמוע. רק שאם פופ זה זלזול באינטליגנציה שלך, ים-תיכוני זה הרבה יותר גרוע. רק שבגלל ש''חברתית'' יש לזה התאמה לכל היגלאים ולא רק לגיל העשרה כמו בפופ, אז אתה שומע את זה וזה נראה לך מובן מאליו.

        דרך אגב, זהר ארוג זה לא דוגמא מייצגת למה שעושה קובי פרץ, או שיא השיאים : ליאור נרקיס. שזה זבל טהור. לקובי פרץ דרך אגב, יש אחלה קול. יש לו אפילו 2 שירים שכתובים מעניין. אבל זה לצד 100 שירים אחרים שמעליבים אותי בתור מאזין. מה לעשות

  • 77.

    משה וקובי פרץ המלכים! וכל האשכנזים גזענים!!! (ל''ת)

    שימרית טוויטו, 16/02/10 11:26

    • סתירה

      מחשבה, 16/02/10 11:55

      כשתה אומר שכל האשכנזים גזענים, זה נשמע כאילו אתה מתכוון לתת למילהגזענות קונוטציה שלילית. אולם, ברגע שאתה יוצא בהצהרה מכלילה לגבי ''כל'' האשכנזים, אתה יוצא גזען בעצמך.

      תחשוב על זה...

      • יש הרבה אשכנזים שחולים על מוסיקה מזרחית וכן ההיפך

        אלי, 16/02/10 12:57

        אבל לא צריך לפסול אפשר לומר אני לא מתחבר לזה

        • ויש אשכנזים כמו כותב המאמר שהם ''אנוסים'', כמו אנוסי ספרד

          מסתבר, 16/02/10 16:21

          אנוסים להראות כאילו הם מקבלים את המוזיקה המזרחית.

          והם גם חובשים כובע, כדי שלא יראו את החור שממוזיקה הזאת עשתה לי בראש.

      • אבל זה אתה אלא את! (ל''ת)

        חשבתי, 17/02/10 16:16

  • 76.

    חופש בחירה. שהאשכנזים ימשיכו להרדם והספרדים לרקוד ולהנות. (ל''ת)

    מוזיקה של פרידמנים מתים, 16/02/10 11:26

    • ממש תגובה בנוסח ''מעיין חודדה''-רואים את התת-רמה! (ל''ת)

      האח הגדול, 16/02/10 12:20

  • 75.

    סרנגה המלך (ל''ת)

    עדי, 16/02/10 11:26

  • 74.

    המילים רדודות והמוסיקה לא לטעמו של כל אחד-אבל יש לזה קהל-אז למה לא?

    אף אחד לא מפחד, 16/02/10 11:25

    כמו שיש אוהבי מוסיקה קלאסית שלא אוהבים מוסיקת פופ, כך יש אוהבי פופ שלא אוהבים מוזיקה מזרחית, ואוהבי מסיקה מזרחית שלא ישמעו לעולם שירים באידיש, או אוהבי שירים באידיש שלא ישמעו שירים ברוסית.
    לכל אחד יש טעם ומקום, ולכן אין להפלות אף אחד ולתת לכל אחד להנות ממה שהוא אוהב.

  • 73.

    פשוט חרא מוזיקה. מה לעשות

    mc alon, 16/02/10 11:24

    כל הדיונים הפוליטיים, תרבותיים, חברתיים הם לא רלוונטים. בשורה התחתונה מוזיקה נמדדת במורכבות שלה, בהנאה או הריגוש שכרוכים בשמיעתה, ובתוכן שלה. רוב המוזיקה המזרחית שנעשית בארץ היא פשוט לא טובה! לא הלחנים הפשוטים עד להחריד רק כדי להיות קליטים, ובטח לא המילים הריקות החלולות והמשעממות.
    אז נכון, מדי פעם יש יציאות טובות, אבל בטח לא מספיק כדי להשמיע את הג'אנק הזה כל כך הרבה שעות בכל פלטפורמה אפשרית. אז יאללה- תחזרו לתחנה המרכזית, ונפגש שוב כשיצא שיר כמו ''בדד''.

  • 72.

    אכן מוזיקה במיטבה? 7 מילים החוזרות על עצמן, המנוגנות בשלושה אקורדים!

    גורקי, 16/02/10 11:24

    כלה שלי,
    אשיר רק לך שיר (ולעוד מליון כלות)
    יפיפיה, שמנה (סליחה התכוונתי שמחה)
    מתוקה שלי
    טובע בעינייך הנוצצות מזרחה ומערבה(יעני פוזלות)
    מתוקה שלי
    ושואל
    מתי כבר יגמר הערב המזויין(המצויין)
    כפרה שלי...
    פזמון:
    יאללה כפיים כלה השלי
    שמח שמח..עד השמיים
    (כולל קולולולו ...)

    • צחק על עצמך אחול בלעת.. (ל''ת)

      בוננזה, 16/02/10 12:20

    • גדול!!!

      פרידמנית גאה, 16/02/10 21:22

      מזל שנשארו פה עוד כמה פרידמנים שמצילים אותנו מפני משפחות פשע, עברית עילגת ורדודה, אנשים ''חמים'', מוסיקה עלובה, והכי חשוב... אכול מדאאאים ....
      מה היינו עושים בלעדיהם, ממש הצילו אותנו...פפכככככ

  • 71.

    אני חייבת לציין משהו: חברה הקהל מצביע ברגליים... (ל''ת)

    פנינה, 16/02/10 11:24

    • אף אחד לא טען שהשירים לא שמחים, אלא שהם לא מתוחכמים! (ל''ת)

      מבקר שירה, 16/02/10 12:21

    • בטח ברגלים?כשמזמינים אותי לחתונה, אני מגיע לאכול לא כולל צ'ק!

      כוכב לכת, 16/02/10 12:26

      שיזמינו פרץ פרץ ועפיה פרץ ושיראל, אבל לא על חשבוני.

  • 70.

    נו אפשר לחשוב שברמן ומוקי זה משהו...באמת תפסיקו כבר...

    פנינה, 16/02/10 11:22

    צריך להקשיב למוסיקה באמת מתוך אוביקטיביות ולא למתג כל אחד זה צ'חצ'ח וזה הומו וזה מכוער תכלס' מה המוסיקה שלהם משדרת? הם נשמעים טוב? נעימים לאוזן? אז מה הבעיה אני אוהבת וגנר וגם את קובי פרץ אז מה????????????????

  • 69.

    איסה פיחסה

    שלום, 16/02/10 11:22

    אני חושב שהז'אנר המזרחי נע על הגבול שבין

    גאוניות של זמרים כמו זוהר ארגוב ז''ל וסרנגה יוודא לחיים ארוכים , לבין נמיכות קומה של טקסטים מסוימים . כך שלא ניתן לגזור גזרה שווה , אני מאמין שהציבור שמאזין אינו טיפש ומה שטוב יפה וקצבי ומספר סיפור על החיים על הטוב ורע בהם שורד . ישי ויסמן צןדק אף על פי שהוא עצמו אשכנזי.

  • 68.

    לא הגזמתם קצת?

    שמחה אינה פגיעה באינטיליגנציה, 16/02/10 11:20

    לא כל טקסט שנכתב או לחן חייב להיות בעל משקל וערך ברמת שפה או תרבות.
    אי אפשר פשוט ליהנות לפעמים ולעשות שמח?
    גם לאנשי רוח יש נשמה ולפעמים בא להם פשוט לשמוח. אף אחד לא מצפה מהטקסטים של המזויקה המזרחית להיות גבוהים יותר משל רוני סופרסטאר. זה פופי, קליט ונועד להעלות מצב רוח. הביקורות האלה פשוט אינן במקומן. תנו ליהנות ותפסיקו לזבל בשכל!!

    • אמיתי ומהלב,,,,,,,,,,,,,תודה,,,,,,,פנינה,,,,,,,,כשמך כן את,,,,,, (ל''ת)

      JIM BEAM, 16/02/10 11:57

  • 67.

    אני מסכים איתך בהחלט

    שלומי, 16/02/10 11:19

    אבל עדיין אני לא מוצא שום דבר מעניין במוסיקה המזרחית, אולי להוציא את סרנגה ואייל גולן בתחילת דרכו. זה דווקא מעודד שזה מצליח, עם הרמה הירודה של הלחן והטקסטים, המוסיקה הזו נגישה לכל אחד ואחד, וככה 70% יכולים להיות זמרים, לא צריך להיות עילוי בשביל להצליח.

  • 66.

    ואולי, הכותבים מפחדים?

    חיים פלדמן, 16/02/10 11:12

    ואולי העיתונאים מפחדים מהז'אנר הים-תיכוני וגרורותיו המפלצתיות שאוכלות כל חלקה טובה בתרבות הישראלית.

  • 65.

    נו באמת - אתה הרי לא באמת מאמין במה שאתה כותב כאן... (ל''ת)

    אריסטוקרט, 16/02/10 11:11

  • 64.

    נו באמת

    ברק, 16/02/10 11:10

    ויסמן אתה מצפה שנאמין שאתה באמת אוהב את הרעש הזה? אני אומר שמי שמפחד באמת הוא זה שלא אומר את דעתו האמיתית כדי שלא יחשב לאליטה חלילה. אז כן יש הרבה שאוהבים את הזבל הזה. אז מה? זה הופך אותו למשהו אחר? זה עדיין זבל.

  • 63.

    הבעיה היא לא בסוג המוסיקה, אלא ברמת הטקסטים

    רועי עפרון, 16/02/10 11:08

    אני לא שותף לעליהום על המוסיקה והזמרים הסו קולד מזרחיים או ים תיכוניים.
    יש ביניהם המון זמרים, והמוסיקה עצמה עשירה ומרגשת. הבעיה היא לרוב ברמתם הנמוכה והרדודה של הטקסטים.
    את מרגלית צנעני הגדולי מאשימים כבר שנים
    ''בהשתכנזות'', אבל גדולתה נחשפה כאשר היא החלה לעבוד עם ירוסלב יעקובוביץ'
    ולשיר טקסטים של רחל שפירא, אהוד מנור ואחרים.

    אז תפסיקו בבקשה עם העליהום, ואתם זמרים מזרחיים נפלאים, תביאו לנו טקסטים ולא גיבוב של שטויות.

  • 62.

    ישי כל הכבוד מסכים לחלוטין, רמת הזמר המזרחי כרמת הכתבה ואפילו עוד (ל''ת)

    קצת., 16/02/10 11:05

  • 61.

    ישי ויסמן החתיך (ל''ת)

    אלמונית, 16/02/10 11:05

  • 60.

    כתבה רדודה (ל''ת)

    עמי, 16/02/10 11:03

  • 59.

    חבל שאתה ממש לא מבין על מה אתה כותב

    מומי פרץ, 16/02/10 10:58

    לאורך כל ההסטוריה הייתה ביקורת על מוזיקה גרועה. אם זה היה על היורו טראש בשנות ה-80 ואם על להקות הבנים בשנות ה-90. עם על מוזיקת הדאנס הגרועה ועוד ועוד. אז זה היה בסדר, כי ירדו על מוזיקה אירופאית או אמריקאית, אבל עכשיו שיורדים על מוזיקה גרועה (והיא גרועה) כמו של מושיק עפיה ומומי פרץ כל הצדקנים נזעקים.
    יחד עם זאת לא צריך לעשות הכללות. ''מונו'' זה באמת שיר גדול ויש המון יוצרים מזרחיים משובחים - ואף אחד לא טוען אחרת - אבל יש המון המון זבל במוזיקה הזאת, ומי שלא מבין את זה - פשוט לא מבין במוזיקה!
    זה עניין של איכות ולא של פחד. מבחינתי שגלגלצ ישמיעו כל היום את מומי פרץ ושיראל, אני ממילא שומע רק 88 - וממליץ גם לך להתחבר למשהו קצת יותר איכותי!

  • 58.

    ירוד, ירוד, ירוד.

    cinege, 16/02/10 10:57

    מילים מטומטמות, מנגינות סתמיות, עברית קלוקלה.
    המיץ של הזבל.

  • 57.

    ישי אתה צבוע וחנפן,וכן חצי מדינה הם ארסים ופרחים (ל''ת)

    אשכנזי גאה, 16/02/10 10:56

    • ארסים כמו נחש או ערסים כמו הבורר ?

      אוהב מזרחית, 16/02/10 11:53

      לך שן על האף טיפש

  • 56.

    אשכנזים תפסיקו לקנאאא

    מיכל טוויטו, 16/02/10 10:56

    משפחת פרץ שולטים והמוזיקה המזרחית כבשה את המדינה!!!

  • 55.

    לא קיימת מוסיקה ישראלית

    מזרחן, 16/02/10 10:55

    א- לא קיימת מוזיקה ישראלית, ולא קיימים שירי ארץ ישראל היפה,הכל פיקציה של הרוסים ששלטו בארץ וקבעו את הטעם עם הלחנים הרוסיים שהביאו מהבית.
    ב- בתהליך של הישראליות /מזרחיות ,בכל זאת אנו גרים במזרח התיכון ,טבעי שהמוסיקה עם הלחנים הים תיכוניים ישלטו בכל בית בישראל,גם אלו שמגדירים את עצמם''אשכנזים'' הם ילידי הארץ ולכן הם מזרחיים כמו כולם.
    ג- ה''אשכנזים'' היחידים הם אלו שעלו בשנים האחרונות מרוסיה אוקראינה וכ''ו, אבל הם עדיין לא יודעים שהם ''אשכנזים'',לכן יש גידול ופריחה למוסיקה המזרחית,כשיטמיעו בהם שהם ''אשכנזים''לפתע הם ישנו את טעמם וידחו את המוסיקה הזאתב תואנה של רדידיות וכ''ו ,עד אז כולם ישמעו מוסיקה מזרחית.

  • 54.

    גאון

    מסולסלת, 16/02/10 10:53

    אתה כל כך צודק, וכל כך שנון, כל הכבוד

  • 53.

    ישי אתה באמת צודק הם מ-פ-ח-ד-י-ם!

    שרית, 16/02/10 10:51

    ולכל הצבועים למיניהם, המוזיקה המזרחית כבשה ותכבוש ותשטוף עוד את כל המדינה כי מה לעשות אנחנו אוהבים לשמוע מוזיקה שמחה מקפיצה שמשום מה כל ה''מתעבים'' את הז'אנר הזה לא מפסיקים להשמיע אותה ולרקוד לצליליה בארועים/שמחות שלהם.
    וחוץ מזה מי שלא אוהב לא חייב לשמוע!!! מה שעשו הזמרים המזרחיים בשנתיים האחרונות לא גלרון/רודנר/ואפילו ארצי הגדול לא עשו אז בבקשה ששששששששה!

  • 52.

    הזמר ''הים תיכוני'' רדוד בלי שום אמירה, ברוב המקרים זה שייך לפסטיבל

    מזרחית גאה, 16/02/10 10:39

    שירי דכאון.

    • צודק! (ל''ת)

      אבי, 16/02/10 11:05

  • 51.

    איזה שלוף אתה

    איילת, 16/02/10 10:38

    אהבתי,
    כל מילה דרבוקה!!!

    • הוא שלוף אמיתי מזרחי שלא מ פ ח ד. (ל''ת)

      כל הכבוד, 16/02/10 11:06

  • 50.

    ישי,גם זובין כמנצח קלאסי באנסמבל השלופים,תפס שהאקורד מיועד לשלוכים! (ל''ת)

    גורקי, 16/02/10 10:38

    • צודק יא אישי. הבעיה היא לא המוזיקה המזרחית, אלא המילים המטומטמות... (ל''ת)

      קולולו, 16/02/10 10:58

    • עלק מבקר מוזיקאלי, ישי, אתה בכלל קורא אקורדים???? (ל''ת)

      סנטנה, 16/02/10 11:02

  • 49.

    הבעיה היא עם אשכנזים כמו הכותב המתרפסים בפני הנייטיבס-פלסטינים ומזרחים (ל''ת)

    מזרחן, 16/02/10 10:34

    • נייטיבס מזרחים?? לא באמת. היתה מדינה יהודית אשכנזית כשהמזרחים עלו

      לארץ בהמוניהם, 16/02/10 10:47

      בשנות השלושים והארבעים היה רוב אשכנזי מוצק בישוב היהודי בפלסטינה, גם בהקמת המדינה.

      העליות הגדולות ממדינות ערב הגיעו מאוחר יותר מרוה העליות המזרחיות.

      וגם הערבים ברובם מהגרים לפלסטינה. מספר הערבים בפלסטינה (ישראל, יש''ע וממלכת ירדן) גדל ב-150 השנים האחרונות בערך פי 40. זה לא ריבוי טבעי, אלא הגירה. גם ב-1850 חלק גדול מהערבים היו רבים שזה מקרוב באו. ומצרי, סודני או סורי זה לא מהנייטיבס, אלא מהגר גם הוא.

  • 48.

    מפחדים? ממש לא, סתם נגעלים זו הגדרה יותר נכונה. (ל''ת)

    א''ט- אשכנזי טהור, 16/02/10 10:33

    • נגעלת

      חדוה, 16/02/10 10:55

      מהאוכל האשכנזי, איכס, גועל נפש

      • אין על רגל קרושה או גפילטע פיש- לעומת הסירחון של החריימה המתובל יתר על

        אשכנזי טהור, 16/02/10 11:22

        המידה.

    • צודק, צודק, ועוד פעם צודק! אני אוסיף זה לא רק מגעיל, זה חרא! (ל''ת)

      אילן, 16/02/10 11:02

  • 47.

    כל הארץ אוהבת מזרחית אז תקנאו בשקט

    אריאל, 16/02/10 10:30

    אולי המילים מפגרות אבל הקצב האדיר של השירים האלה גורמים לכל הארץ להתאהב בשירים האלה ועם אתם מדברים של המוזיקה המזרחית יש לה מילים מפגרות תשמעו שירים של עופר לוי הגדול. אתם אומרים שעדיף לשמוע שירים של אשכנזים כמו מתי כספי או צביקה פיק אבל השירים האלה מרדימים וגם המילים שמה לא משהו כל אלה שכותבים שמוזיקה מזרחית מגעילה בחתונה הם רוקדים כמו גדולים לשירים של אייל גולן משה פרץ וכו בקיצור מה שנשאר לכם זה רק לקנאות בהצלחה של המזרחיים ולשמוע כמו מסכנים שירי יום השואה של הזמרים האשכנזים שאתם שומעים כי המוזיקה שלכם כבר לא קיימת אף אחד לא שומע אותם יותר שומעים היום מזרחית ים תיכוני או לועזי.

    • מה, זרקו אותך מבית הספר לפני שלימדו מה זה פסיק? (ל''ת)

      את ממש דוגמה מושלמת לנזקי המוזיקה המזרחית, 16/02/10 14:18

  • 46.

    ''מונו'' המונוטוני עם הקול המעצבן של סרנגה כבר עלה לי על העצבים

    לעיתים נדמה שהוא משתדל להישמע כמו אידיוט, 16/02/10 10:30

    זה מה שאנשים חושבים על ה''גאוניות'' הזאת.

    • האדיוט הוא: (ל''ת)

      אתה, 16/02/10 10:44

      • לא את! (ל''ת)

        ליטל מעתוק, 16/02/10 12:22

    • מי שכתב זאת בטח אחד מהזמרים שמקנאים בו. מונו הפך את מדינתנו

      ליטל, 16/02/10 23:48

      אתה שוכח?

  • 45.

    מזיקה מזרחית- מינימום מאמץ וכישרון מכסימום כסף (ל''ת)

    de billi, 16/02/10 10:28

  • 44.

    ישי, אם זו באמת הדעה שלך...

    אביב, 16/02/10 10:26

    אין סיכוי שאתה ''יוצר'' מוזיקה, כי כל מי שעוסק באמת ביצירת מוזיקה יודע שה''תוצרים'' של האנשים שהזכרת הם מהסוג הנחות והעלוב ביותר, הן מוזיקלית והן טקסטואלית, ומכוונים למכנה המשותף הנמוך ביותר על מנת למקסם רווחים. אין כאן שום יצירה, אלא רק מחזור על סמך שבלונה שחוקה ומוכרת. הביקורות אינן גזעניות כלל וכלל, אלא נובעות מפחד אמיתי שהתרבות שלנו ואמות המידה הערכיות שלנו בסכנה ממשית בימים אלו.

  • 43.

    בתור מרוקאי גאה אני לא מתבייש להגיד שהמוזיקה המזרחית הפופולארית - דוחה

    אלעד, 16/02/10 10:21

    מבישה את האינטליגנציה, לא ראויה להיקרא מוזיקה בכלל.

    • אני מת על אום כלתום- זו תרבות, לעומת הרדידות של רוב זמרי השעטנז המזרחי (ל''ת)

      דובר ערבית, 16/02/10 10:35

      • אום כולתום היא היוצא מהכלל שמעיד על הכלל (ל''ת)

        פנדה, 16/02/10 10:57

        • אום כלתום, פריד אל אטרש, עבד אל ווהאב, פיירוז- להמשיך? זה הכלל המעיד

          דובר ערבית-, 16/02/10 11:26

          על הכלל- זו תרבות אוטנטית שצמחה מהאיזור ומהשטח, עם טקסטים עמוקים ופילוסופיים. כדאי לך להתעמק בטקסטים של השירה הערבית אז תראה מה זה עושר תרבותי, לעומת הרדידות של המוצר המזוייף הנקרא מזרחי כאן, חוץ מכמה יוצאים מן הכלל שאינם מעידים על הכלל, כמו זוהר ארגוב, מרגלית צנעני ועוד כמה נבחרים ששיריהם פשוט טובים ואמיתיים.

          • אכן - אלו נכסים תרבותיים מזרחיים מעולים. אני שומעת את ''רסאלה

            אשכנזיה ''שחורה'', 16/02/10 14:00

            מן תחת אל מעה'', את ''קרית את פינג'ן'', ''טובה'', ''אהואק'' ועוד ועוד ומתמוגגת. זו מוסיקה נהדרת שנמנעה מאיתנו, אשכנזים ומזרחים כאחד בגלל שיקולי ''כור ההיתוך'' של קום המדינה. מי שיכול, שיתקן לעצמו את העוול ויאזין לזה. !!!

          • זה אולי קצת יותר טוב אבל תזמורת שלמה שמנגנת סולו ביוניסון

            זו לא ממש רמה מוזיקלית גבוהה, 16/02/10 14:20

            מוזיקה ערבית היא לא ממש מתוחכמת ולא הייתי משתחצן כל כך על סמך ה''אותנטיות'' שלה.

    • ואני בתור מרוקאי חולה רק על המוזיקה המזרחית שלנו (ל''ת)

      לא אוהב את הפלצנים, 16/02/10 13:01

      • מרוקאי נשאר מרוקאי- מה לעשות. (ל''ת)

        אשכנזי, 16/02/10 15:31

      • מי שמחפש איכות במוזיקה הוא ''פלצן''? נו באמת.

        אלעד, 16/02/10 15:46

        גם שמעתי הרבה את המילה ''משתכנז'' - רק בגלל שלא תשמע אצלי לעולם את מושיק עפיה או קובי פרץ מתנגן בCD.
        יחד עם זאת - אני מאד מאד אוהב את זהר ארגוב, להקת שפתיים, אביהו מדינה. זמר ים תיכוני לא אומר שצריך להיות רדוד מבחינת הטקסטים והמורכבות המוזיקאלית.

  • 42.

    אתה קשקשן. המוזיקה נמוכה וזה לא גזעני. זו האמת! (ל''ת)

    מיקי, 16/02/10 10:20

  • 41.

    מי שמפחד פה זה הכותב המתרפס

    גם מזרחים לא אוהבים תרבות אשכנזית, 16/02/10 10:19

    הכותב יודע שיוכל לדבר נגד האשכנזים כרצונו. זה לגיטימי בתרבות הליברלית שלהם. אבל פוחד מעליהום בסיגנון מקרה נאום ה''צ'חצ'חים''.

    הייתי מכבד אותו יותר אילו הודה בפחד הזה, ולא נוהג בצביעות ומתרפס.

  • 40.

    קובי פרץ ודומיו מורידים את הרמה ומצדיקים הסיטגמה. (ל''ת)

    שגיב, 16/02/10 10:19

  • 39.

    יישר כח

    שרית, 16/02/10 10:12

    כל הכבוד. הכתבה משקפת בדיוק את המצב הקיים.
    נכון ישנם שירים גם שירים רדודים במוזיקה המזרחית אך גם בשאר הזאנרים יש הרבה מאוד מוזיקה תת רמה.לכן העובדות מדברות בעד עצמן רוב האוכלוסיה אוהבת את המוזיקה הזאת.לכן לכל שאר הזמרים והעיתונאים תפרגנו קצת.

  • 38.

    הרדידות לא במוסיקה. המוסיקה מצויינת. הבעיה בטקסטים!!!

    אשכנזיה ''שחורה'', 16/02/10 10:10

    המוסיקה נהדרת אבל הטקסטים בהרבה מקרים עילגים ובכך משרישים בציבור שפה קלוקלת עד מבוכה. יש טקסטים שהם יפים אבל כדאי שמישהו יעבור עליהם לפני הקלטה כדי לשפר ליקויים נפוצים ולהרים את הרמה.

  • 37.

    צודק. אנשים תרבותיים מפחדים מתת-תרבות.

    תרבותי ולא ממש אשכנזי., 16/02/10 10:10

    המוזיקה המזרחית היא תת-תרבות. זיוף לא מוצלח של מוזיקה ערבית שגם היא תת-תרבות. צריך לשים את הדברים על השולחן: המוזיקה המזרחית נצרכת ע''י אנשים פשוטים ביותר, וולגריים, נהנתנים... אין בה יופי נעלות שגב והרמונייה. תחת זאת הרבה זיעה והורמונים. ארצי ביותר, גס.

  • 36.

    אתה צודק! ''מונו'' באמת שיר מדהים

    תל אביבי, 16/02/10 10:10

    זה שיר מבריק עם עשרות רבדים ומשמעויות שהאליטות האשכנזיות פשוט רדודות מדי בשביל להבין.
    אני חושב שעוד יגיע היום שילמדו את השיר הזה בשעורי ספרות במקביל לאלתרמן וביאליק.

    אני הולך לכתוב את התזה שלי בספרות על יצירת האמנות המופתית הזאת ואני חושב שקובי פרץ צריך לקבל עליה את פרס ישראל!
    אה, סליחה...
    זה לא קובי פרץ זה משה פרץ..
    או בעצם.... דוד פרץ?

    אה לא...זה בכלל הערס ההוא מההסרת שיער - איך קורים אותו?
    :-)

    • הבעייה היא ששומעים את הזמר גועה ''מונו'' עם קול של פרה (ל''ת)

      וזה מוציא את החשק לשמוע את השיר בכלל, 16/02/10 10:38

    • סרנגה ממש ממש לא ערס, למה ללכלך סתם?

      פנדה, 16/02/10 10:59

      סרנגה חמוד למרות שהוא באמת נשמע כמו פרה גועה בשיר הזה....

  • 35.

    ממה מפחדים???

    הכי קל לדבר בקלישאות כמו אליטה ומפחדים, 16/02/10 10:08

    למה אף אחד מאלו ש''לא מפחדים'' לא מתייחסים לגופן של הטענות שהשמיעו בן, ציפר ואחרים.

  • 34.

    הצבור מחליט מה הוא רוצה לשמוע.

    סגל עמית, 16/02/10 10:08

    הצבור מחליט מה הוא רוצה לשמוע ולראות למרות דברי הבלע של מספר מבקרי מוזיקה מתוסכלים(רובם מוזיקאים שדרכם לא צלחה)הפרצים ממלאים אולמות שהאסכולה המתנשאת של המוסיקה האוונגרדית כביכול יכולה רק לחלום עליה במצב הטוב ביותר אומני המוזיקה האוונגרדית יכולים למלא את איצטדיון נוקיה רק אם אם יחברו אם יכניסו אנשים וישלמו להם כסף על הצפיה.

    • שמנו לב שהרמה של העם מתדרדרת. מי ששומע מוזיקה מזרחית (ל''ת)

      עלול גם לדקור את חבריו לספסל הלימודים, 16/02/10 14:27

  • 33.

    מוסיקה

    אידה, 16/02/10 10:07

    יכולים להגיד כמה שהם רוצים איחסה וכו', בנתיים הם עושים כסף ולא מקבצים נדבות, חוץ מזה, תראו בשמחות כל עוד אין מוסיקה מזרחית אתה חושה שהגעת להלוויה, רק מתחילה המוסיקה המזרחית, כל האשכנזים העקומים קמים לרקוד ואז באמת מתחילה ההצגה הכי מצחיקה בעיר רק מלראות את הרקדנים העקומים

  • 32.

    מדינה שכונה

    אוהד רובינשטיין, 16/02/10 10:05

    ויסמן אתה פופוליסט נאלח שמשמיע לאנשים מה שהם רוצים לשמוע ממש חיית מחמד אשכנזית של של טרנד ומגמה מזרחית צעקנית ודומיננטית,הגלגל מסתובב והיום פופולרי ל'יסתלבט על האשכנזים הלבנים ה''חננות'' וויסמן רוכב על הגל חזק מאוד רק בשביל למצוא חן בעיני המזרחיים.צביעות זועקת לשמיים נ.ב.התערבתי עם חבר על ארוחה במסעדה מזרחית שלא תעלו תגובה זו

    • מעצם זה שאתה תוקף את מר וייסמן מעיד על כך

      אנטי א רובינשטיין, 19/02/10 14:15

      שיש לך בעיה רצינית בראש פנה לפסיכיאטר(גם אם הוא אשכנזי) לפני שיהיה מאוחר

  • 31.

    יאללה, יאללה

    מרב, 16/02/10 10:05

    מי שמגיע להיכל התרבות ושר ''בלבלי אותי'' שלא יבוא בטענות שאומרים לו רדוד.
    בואו נקרא לילד בשמו ונפסיק להתחסד, מוזיקה מזרחית היא בסדר גמור למי שאוהב בחתונות, בחפלות בהשתוללות. את היכל התרבות ואת קיסריה תשאירו בטובכם מחוץ למעגל ההרס.
    לא אוהבת, ניראה לי רדוד ופרחי, מותר לי!!
    לא חייבים לדחוף לי את זה לגרון בכל מקום.

  • 30.

    לא אוהב את קובי פרץ

    בוזגלו, 16/02/10 10:03

    אני מזרחי וחושב שכל הזמרים שהזכרתם עושים מוזיקה ברמה נמוכה מאוד וזולה מאוד עצוב
    לשמוע שזה מה שהעם אוהב לשמוע ואנשים הולכים להופעות אלו בהמוניהם
    חחחח אבל בשביל מה פרסמתם את הכתבה הזאת סתם עכשיו האשכנזים והמזרחים יתחילו לריב אחד עם השני

    • מה קרה לך? הוא שלוף אמיתי. (ל''ת)

      מעריץ שלופים, 16/02/10 11:09

  • 29.

    אתם יודעים מה זה מזכיר לי?

    רועי, 16/02/10 10:03

    את זה שאי אפשר היה לתת ביקורת למזרחיים במשך שנים, מהפחד שהם יצעקו 'קיפוח'. מה קרה? ביקרו את המוזיקה, עניין של טעם אישי, וישר מתלוננים שזה בגלל שהמבקרים אשכנזים והזמרים מזרחיים?
    נו באמת...תתמודדו עם הטענות על הרדידות (שקיימת).
    אני יודע שקשה לכם לחשוב, אבל האם יש מצב שהסיבה היחידה שאתם מגינים על הגועל נפש המוזיקלי היא רק בגלל שהזמרים הם מזרחיים? האם אתם נעמדים על שתי הרגליים האחוריות שלכם כי מי שמבקר הוא אשכנזי? לפי דעתי כן, מה שהופך אתכם לגזעניים ולא סובלניים, לא למבקרים שזו עבודתם - 'לבקר'.

    • זה בגלל שהם אשכנזים לא שינינו את הדעה לגביכם (ל''ת)

      בני, 16/02/10 13:02

  • 28.

    המוזיקה האלק מזרחית שעליה מדובר היא מוזיקה פופ מסולסל רדודה ונמו

    תירגעו, 16/02/10 10:02

    המוזיקה האלק מזרחית שעליה מדובר היא מוזיקה פופ מסולסל רדודה ונמוכה ומדברת בשפה מוגבלת והיא יוצרת שם רע למוזיקה ערבית מזרחית אמיתית. ומה ההבדל בין קובי פרץ ומשה פרץ וסליחה לפרץ ששכחתי...

    • נכון וכאילו מי שלא אוהב מזרחית הוא מהמקפחים או גזעים (ל''ת)

      תת רמה, 16/02/10 10:59

  • 27.

    אין בעיה עם המוזיקה

    אב הבית, 16/02/10 10:00

    הכל בסדר ויפה וטוב. כל אחד שיאהב מה שבא לו. אבל בחיית רבאק, לא חייבים לשבור כסאות בהיכל התרבות. אפשר להנות שם ממוזיקה ים תיכונים גם בלי זה.

    תודה שלום.

  • 26.

    טור יפה. עדיין חושב שהמוזיקה אכן רדודה אבל הבעיה היא אחרת

    עמרי כהן, 16/02/10 09:57

    רוב השירים הם להיטי רדיו שטחיים שנועדו להילעס בקלות ולהישרף אחרי כמה דקות. זה נכון למוזיקה ים תיכונית וגם לדברים אחרים. נגיד, ''לפי תנועת הרכבות'' של שלמה ארצי שהוא שיר מטופש לדעתי. הבעיה היא לא במוזיקה אלא במדיות כלומר גלגלצ.

  • 25.

    אתה צודק, אני באמת מ-פ-ח-ד שלא יהיו יותר כמו יוני רכטר ומת י כספי

    אורי, 16/02/10 09:53

    באמת מפחיד.

  • 24.

    בקיצור נמרץ שכל אחד יאזין למה שאוזניו חובבות (ל''ת)

    נו טוב שכנעת אותי, 16/02/10 09:52

  • 23.

    זו האמת: המוסיקה המזרחית אכן רדודה.

    אור, 16/02/10 09:51

    תת רמה של מילים, שבד''כ גם חוזרות על עצמן. מספיק לקרוא את מילות השיר ''אש'' של משה פרץ כדי להבין. גם מילות השירים של שרית חדד. נו באמת, זו לא גזענות, זו אכן תת רמה. תראו למלחין כמו אלטון ג'ון את מילות השירים והוא יגיד שזה תת רמה. ויש עוד מלחינים ברמה שיגידו זאת. ושוב, זו לא גזענות.
    מי שלמד בקושי 8 שנים בבית ספר, אינו בעל שפה עשירה ולא יכול לחבר שיר עם מילים ברמה.
    זו המציאות האמיתית.

  • 22.

    ועדיין לא התמודדת אם הטענה הפשוטה

    צפוני, 16/02/10 09:51

    מרבית השירים השייכים לזאנר המזרחי מכילים טקסט של ילד בין 4 שהתבקש לחרוז שיר לגן.
    מותר להגיד את זה, אפשר לבדוק את זה וכמעט כולם יודעים את זה. אף אחד לא ינפנף לי בגזענות כדי לא להתמודד עם הטענה.
    בקיצור, המילים מפגרות! זכותו של כל אחד להאזין להם, אך גם זכותו של כל אדם להצביע על תת הרמה הנשפכת ממרבית השירים.

  • 21.

    זה לא חדש ש''ארץ נהדרת'' היא תכנית גזענית ראה: מעין מעתוקה, פילוס, (ל''ת)

    הם חוזרים על הז'אנר הזה בכל עונה., 16/02/10 09:51

    • אז נעשה הסכם: אני לא אכפה עליך לראות ארץ נהדרת (ל''ת)

      ואתה לא תכפה עלי לשמוע מוזיקה מזרחית, 16/02/10 10:35

      • הטלויזיה אמורה להיות של כל עם ישראל כולל התכנית. (ל''ת)

        בעולם הנאור הגזענות של ארץ נהדרת מהווה עילה לתביעה, 16/02/10 15:40

        • עידן הערוץ היחיד נגמר. ערוץ 2 הוא מסחרי, ולא חייב לאיש דו''ח על מעשיו

          ויש המון ערוצים חופשיים לכל טעם, 16/02/10 16:37

          מילא כשהיה הערות הראשון היחיד, היה מקום לטעון שיש לתת במה לכולם.

          ובעניין תביעה בקשר לארץ נהדרת - מסופקני אם יש בסיס משפטי לכך, כי מדובר בתוכנית פארודית/סאטירית במוצהר, ולא בדיווח עיתונאי. אפילו במקרה של דץ, שהתבדחו בצורה מכוערת וחסרת טעם עליו, נראה שאין בסיס להגשת תביעת הוצאת לשון הרע וכדומה.

  • 20.

    וזה שמכנים כל בחור מזרחי צעיר כערס ממה זה נובע??!! (ל''ת)

    אם לא מפחד!!!, 16/02/10 09:50

    • לא נכון, לא מכנים כל מזרחי בשם ערס, אלא רק את הערסים (ל''ת)

      גילוי נאות, 16/02/10 10:34

    • מזה שהוא מקלל מאיים צועק כועס יורק ומאיים כבר אמרנו? (ל''ת)

      אבל בעיקר בגלל הקיפוח של המזרחיים ע''י האשכונזים., 16/02/10 11:12

    • חצי משפחתי ממוצא מזרחי - אף אחד מהם לא ערס

      פנדה, 16/02/10 11:20

      לעומת זאת יש בשכונה שלי הרבה ערסים שעלו מאירופה.. ערסיזם זו תת-תרבות איומה שחורגת לחלוטין מהדיון הזה. אדם שמתנהג במינימום של הסטנדרדט המקובל במדינות מערביות כבר לא מקבל בארץ את התואר ערס, אפילו אם הוא צפוף פיגמנטים.

  • 19.

    מה לעשות שאנשים לא רוצים לחיות בגן חיות עם בבונים (ל''ת)

    אריק, 16/02/10 09:49

    • עדיף מהאשכנזים השטניים ! (ל''ת)

      סטודנט בש, 16/02/10 10:46

  • 18.

    הפחד הוא הסיבה שמכנים את אלירז מלח הארץ כערס, מהמר, מלצר ועוד מיני (ל''ת)

    ביטוים גזעניים!! כל מה שכתבת אמת!!!, 16/02/10 09:49

  • 17.

    התקשורת אשמה

    חיים משה, 16/02/10 09:49

    אדון כתב אני חובב מוזיקה מזרחית מגיל 0
    בעבר ידענו זמרים גדולים כגון : זוהר ארגוב ,אלי לוזון ,חיים משה ,עופר לוי ,זהבה בן ,שלומי אוריאל ועוד
    לצערי בסוף שנות התשעים הגיחה לחיינו תחנת הרדיו 91 על שדריה ההרסניים ברשותו של אליקו ומאז כל שיר ברמה ירודה עם הקצב הנכון הופך ללהיט כשעל הדרך אותו אליקו (המאוס יש לציין )גוזר קופון שמן .
    הדוגמא הבולטת לשינוי שעברה המוזיקה המיזרחית היא לא אחרת מאשר שרית חדד
    זמרת מדהימה לכל הדעות שבתחילת דרכה שרה בסיגנון הטורקי ועל מנת להצליח הוציאה ''להיטים''כמו סינדרלה ותלך כפרה עליי באותו תקליט יצא גם השיר הייתי בגן עדן (בוסקילה בשיאו )מיותר לציין שהזבל הראשון הושמע ברדיו יותר מהשיר האיכותי והנהדר
    לסיכום :אל לך להלין שזה מה שחושבים על המוזיקה המיזרחית עד שלא יתחילו להשמיע את השירים היפים באמת
    נ.ב לכל חובבי המוזיקה אני ממליץ להקשיב לתכנית של ארי שמאי שדר שלא עושה כסף ע''ח האהבה שלו למוזיקה המיזרחית האמיתית אני חוזר האמיתית

  • 16.

    נכון - אנחנו מדינה ערבית. יהודים ערבים ומוסלמים ערבים.

    שלופים, 16/02/10 09:44

    לפחות אפשר להשיל את היומרות.

  • 15.

    בתור אחד שלא בדיוק מתחבר לז'אנר

    מישהו, 16/02/10 09:44

    אני מפרגן. מגיע לחבר'ה האלה כל הכבוד. הם הגיעו מהלמטה ונגד כל הסיכויים הצליחו. דווקא פה בישראל שכולנו ''איכותיים'' שומעים רק שלום חנוך, אריק אינשטיין, חווה אלברשטיין, ועוד חיקויי בוב דילן למיניהם, זה קשה מאוד. בסופו של דבר מי שלא אוהב מוזיקה מזרחית לא חייב לשמוע.

    • הם עלו עם בריונות רחוב, ולא עם כישרון (ל''ת)

      תוך ניצול חולשת רשויות שילטון החוק, 16/02/10 10:33

  • 14.

    מוסיקה זה עיניין אינדבידואלי כל אחד ישמע מה טוב לו,גם בחתונות של

    מנחם, 16/02/10 09:42

    אשכנזים יש שירים ים-תיכוניים.

  • 13.

    כל מילה בסלע (ל''ת)

    ליאור, 16/02/10 09:40

  • 12.

    גבר הולך לאבוד דרך מרפסת

    מזרחי, 16/02/10 09:39

    אחלה של מילים ברמה הגבוהה ביותר

    הברושים לא ידעו אם לבכות או לצחוק - שורה מדהימה


    חבל שאין פה קוקוס, / זה טוב ליהודים, / זה טוב לערבים, / ישר מן העץ,

    שורה מדהימה בעיניי שמגדירה מהי כתיבה עליונה ונאורה מפי חוה אלברשטיין

    • דווקא שלוש שורות חביבות ביותר

      פנדה, 16/02/10 11:24

      אני בטוח שאתה יכול למצוא דוגמאות טובות יותר, הייתי מתחיל בקרן פלס בואכה מירי מסיקה...

  • 11.

    אל תאהבו אבל אל תבוזו על זה אתם תשלמו בשנאה הפוכה (ל''ת)

    חוק הקארמה מאשכנזי, 16/02/10 09:38

  • 10.

    הרדידות היא לא במוסיקה המזרחית...בשום אופן ...אלא ברמת הזמרים והטקסטים

    מזרחי מאוד גאה, 16/02/10 09:36

    לא רק הדגל חשוב אלא גם נושא הדגל.

    • נכון מאוד!!!! (ל''ת)

      נורית, 16/02/10 10:43

  • 9.

    זאת לא מוזיקה מזרחית, זה חארטה ים תיכוני עלוב מוזיקה של בית חרושת...

    אור, 16/02/10 09:33

    תעשייתי .אני בחור ממוצא תימני גדלתי בארץ הזאת על שירי אלתרמן ווילנסקי ובכלל שירי ישראל הישנה והטובה ,שירים מלאי תוכן ולחנים מדהימים,מתבייש היום ''מהמוזיקה'' הקלוקלת והעלובה, עם מילים מלאי רפש ואהבה מזוייפת שטחית ורדודה .זה שהיום רובם שומעים זה לא אומר שצריך לשבח ולעודד.ההיפך זה מראה על הדרדרות של דור שלם שהולך פתי אחר השטחי דור שהולך לאיבוד וכואב הלב.

    • צודק מאוד, נראה לי כל העיניין גלש מעבר למוסיקה, (ל''ת)

      מיטל, 16/02/10 11:01

  • 8.

    אני באמת מפחדת בישביל עתיד המדינה

    א, 16/02/10 09:33

    שהנוער מקשיב לזבל הזה. ירוד ותת רמה בכל מובן. איזה מן אנשים הם יהו? באמת איכסה.

  • 7.

    עכשיו זה התור של הזמרים המזרחים וברגע שהם יצאו מהאף, הם יפנו את הבמה.

    י, 16/02/10 09:28

    ממש כמו כנופית רימון ששלטה ברדיו לא מזמן.

  • 6.

    בכל מקום מזרחית, אם אתה לא שם אתה לא קיים, ורק מנחם אומר את האמת ! (ל''ת)

    מנחם צודק, 16/02/10 09:28

  • 5.

    רוצים מוסיקה ישראלית כמו שהייתה תמיד, משינה, ג'ירפות גבעתרון (ל''ת)

    ישראלית, 16/02/10 09:27

  • 4.

    ישי גדול !!וווובזמן ,,הזדעזעתי מהתגובות של השינאה והקינאה הגזעניות

    JIM BEAM, 16/02/10 09:26

    אולי לא כולם אוהבים מזריחית וזו זכותם המלאה,אבל ישנם לא מעט ישראלים {רוב75% } מכל העדות והגוונים ,שהמוסיקה המזרחית משמחת אותם ועושה להם טוב,אני רוב זמני מקשיב ללהיטים לועזיים קלאסיים 70=80 ,אבל ברגע שאני שומע מוסיקה מיזרחית זה מרים את הנשמה,,וזה אנחנו כעם !!!

    • אתה טועה. רוב הציבור בארץ לא אוהב את רובה של המוזיקה המזרחית

      ומאד סלקטיבים ביחס אליה, 16/02/10 10:27

      אני יודע להעריך דבר טוב. לכן אני אוהב את המוזיקה של בועז שרעבי.

      אני גם מעריך את הכישרון הווקאלי של אלי לוזון, למרות שהוא ערס דוחה.

      אבל רוב המוזיקה המזרחית היא, למען הגילוי הנאות, פשוט בלתי נסבלת. אז תשמעו אותה בעצמכם, מי שרוצה, אבל תכבדו את רצוננו לא לשמוע אותה.

      גם עשרות שנים של מדינה אשכנזית עד לגל עליית/בריחת/גירוש (אין בכך בושה, להיפך) היהודים ממדינות ערב לא גרמו למזרחים לקבל את המוזיקה הישראלית של אותה תקופה, שהיתה ברובה מהתרבות האשכנזית. אז עכשיו אל תצפו שנקבל את המוזיקה שלכם.

      מה גם שעם העלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר, יש שוב רוב אשכנזי בארץ.

    • מהיכן לקחת את הסטטיסטיקה הזו? מהמוח הקודח שלך או ממשאלת ליבך?

      קוקוריקו, 16/02/10 10:42

      אחרי ההתרפסות של גל''צ, אין להם הרבה מאזינים כמו שפעם היו להם, הם הפכו לתחנה מגעילה שדומה יותר לקרחנה.

      בכבוד רב,
      המרוקאית

    • אז שישירו בחתונת השלופים שלך,ואל תזמין אותנו השלוכים! (ל''ת)

      כוכב לכת, 16/02/10 10:43

      • אף אחד לא מכריח אותכם לכלום ,,אל תבואו ניסתדר טוב עם אלה שכן שמחים

        JIM BEAM, 16/02/10 11:11

        אבל האמת היא שרואים אותכם באים לחתונות אתם נהנים כמו כולם,,אז גם אוכלים וגם בוכים,,יש לי חתולה כזו ,,השמש תמיד תיזרח מהמזרח,,אין ברירה חיו עם זה אתם מזמן לא רוב ,,על הרוסים שאתה מסתמך מזמן עזבו עם סל הקליטה שלנו משלמי המיסים, ונמצאים בקנדה אמריקה ואוסטרליה

        • שמחים?כן,מוזמני מכולת,מתנ''ס והשכונה, שהחתן/כלה ממילא לא מכירים (ל''ת)

          גורקי, 16/02/10 11:42

  • 3.

    ישי, בגלל אשכנזים חנפים ומתרפסים כמוך, המדינה תת רמה! (ל''ת)

    פחדן, 16/02/10 09:25

    • מה ככה קוראים לך? (ל''ת)

      ז, 16/02/10 11:56

  • 2.

    אז אני רוצה מוסיקה רוסית אז ? בגלל שזה מזרחי אז כום צריכים לאהוב (ל''ת)

    את זה ?, 16/02/10 09:23

  • 1.

    ישי , המוסיקה הזאת חסרת תוכן או כשרון, ונוצרת רק בשביל כסף ~ (ל''ת)

    מסחריות נטו, 16/02/10 09:22