• 37.

    חבל שסדרה כה עמוקה ומרתקת זוכה לביקורת כה שטחית מיושנת ולא רלבנטית (ל''ת)

    ירון, 19/01/10 10:56

  • 36.

    נהדר. לקחת את המילים ממקלדתי (ל''ת)

    יפה מאוד, 17/01/10 22:36

  • 35.

    ביקורת מפוספת וסדרה מרגשת

    תום, 17/01/10 21:05

    בדרך כלל אני אוהבת את הביקורות של נועה ידלין ואת החדות ההבחנה שלה, אבל הפעם היא פיספסה בגדול. מרוב רצון לייצר אמירה חדה היא פיספסה את כל היופי והמורכבות שבסדרה הזאת, ובחיים האלו. מה לעשות שהחיים מורכבים, אם אתה אשכנזי או מזרחי, וכן רוב החיים אנחנו לא מאושרים. מה זה להיות מאושר? זה פלקט. אלא חושבים ודואגים, ואוהבים וכואבים.ובסדרה היה המון יופי, ואהבה, ורוך ודאגה, כן וגם עצב וחשש וסודות קטנים ושתיקות, כמו בחיים. אז מה זה החיים?משפחת עזאני? רק מזרחים חיים באמת? רק מזרחים יודעים לשמוח? אלו סטרראוטיפים. בביקרת היו הרבה יותר סטרואטיפים מאשר בכל הסדרה היפה הזאת

  • 34.

    אני אמנם מאד אוהבת דרמות כתובות היטב, אבל...

    נעמי, 17/01/10 10:52

    מצטערת לומר, ''מגדלים'' שיעממה אותי, ובחיי שניסיתי לתת צ'אנס ולצפות בכמה פרקים (אחרת באמת אי אפשר להעביר ביקורת).
    שום דבר מסעיר, מעורר מחשבה, יוצא דופן או מעניין לא התרחש שם. רק תהיות הנפש של הדמויות, שאף אחת מהן לא יותר מורכבת מאנשי היומיום שאני מכירה בחיי.
    בקיצור נמרץ - משעמם. ולא מוביל לשום מקום.

  • 33.

    סוף סוף מישהו הגדיר את זה

    אשכנזי אוהד ביתר, 17/01/10 10:01

    ביקורת מדוייקת. המקבילה לעומק המהורהר עאלק זו תיבת נח שמנסה להיות בטיפול רק חסרה את הכישרון והענווה. כמה חרטא

  • 32.

    אבל הביקורת מצחיקה מאוד! (ל''ת)

    אהבתי מאוד את הסדרה, 17/01/10 08:53

  • 31.

    נהניתי מכל מילה ומכל תו בפני השחקנים המעולים! תענוג- תודה

    מית נמש, 17/01/10 08:17

    לכותבים וליוצרים ולכל העושים במלאכה

  • 30.

    הסדרה לא עניינית וחבל שצולמה

    שלומי, 17/01/10 07:28

    בלי שאני מעלה על דעתי לראות את הסדרה, ברור שיש כאן אחד מהמקרים שבהם הביקורת עולה בערכה על המבוקר.

  • 29.

    הכתבה שלך דומה

    לא צפיתי בסידרה, 17/01/10 00:00

    מאד (מורכב=דיכאוני) לעמוד הבית (המושלם תמיד) של דניאלה לונדון דקל במוסף סוף השבוע של ידיעות השבוע.היא כותבת/ מאיירת על/ את חברותיה המעניינות, כלומר, המורכבות, כלומר אלה שאף פעם אינן מאושרות. אז זה טרנד חדש, להתנער מאנשים מורכבים ולנסות לצמצם אותם לסוג של מדוכאים-עלי-אדמות?

  • 28.

    רשימה מעולה (ל''ת)

    אודי, 16/01/10 20:20

  • 27.

    ביקורת בניחוח גזעני (ל''ת)

    לייבוץ, 16/01/10 19:26

  • 26.

    אולי זה לא קורקטי, אבל מתחשק לי גם להגיב כאן.

    עירית גדרון, 16/01/10 18:12

    אני שיחקתי את האמא, יעל, בסדרה מגדלים באוויר. אני קוראת את מה שכתבת, נעה, ומה שמדהים אותי זו הפרשנות שלך את הסדרה.

    כפי שהיא נראית מבעד לעינייך, גבור הסיפור הוא ראובן, ''האשכנזי המורכב''. מעניין שאת מזדהה דווקא איתו, גבר בסוף שנות החמישים, נשוי ואב לשלוש בנות. הרי היו ארבע דמויות נשיות חזקות סביבו, שיכולת להזדהות עם כל אחת מהן.

    את בחרת בראובן להיות נשוא המאמר.

    אני חושבת שזו גדולתה של הסדרה.

    שכל אחד מוצא בה את עצמו.

    • לעירית, מילה או שתיים...

      המתבונן הישיר, 16/01/10 22:52

      תודה גדולה לך והרבה מחיאות כפיים, על הדמות ששיחקת בסדרה.
      לא היה לי העונג לראות אותך משחקת לפני כן; כעת אצפה לראות אותך בכל פורמט אפשרי, והרבה. ואני מדבר גם בשם זוגתי; למרות שאנו מאד שונים בהעדפותינו האומנותיות, התרגלנו בכיף גדול לראות אותך ואת חברייך. משנגמרה הסדרה, חשתי צער של פרידה מ'חברים' קרובים...

    • את שחקנית מדהימה

      ירון, 17/01/10 01:14

      והמבקרת היא רק מבקרת
      (וזה אומר כבר הכל)

  • 25.

    נעה נגעת באחת מנקודות הכשל של הקולנוע הישראלי

    איפרגן המפרגן, 16/01/10 18:05

    סיקור קולע ומרתק.הקולנוע הישראלי מלא בשתיקות ופרצופים כועסים בשקט או מתפרצים בזעם שנון.אגב, אני גם כזה אשכנזי -
    (במיוחד בקטע עם החלוק...)
    והרגשתי כאילו אישתי נתנה לך כמה רעיונות .

  • 24.

    וואי, ביקורת מעולה!! (ל''ת)

    נהניתי, 16/01/10 17:20

  • 23.

    מרותק למסך

    אשכנזי, 16/01/10 16:59

    במשך כל פרקי הסידרה ישבתי מרותק למסך. אהבתי את השתיקות, את המלנכוליה, אהבתי את הבעות הפנים ברגעים הקטנים כשלמילים לא נשאר מקום. לא טלנובלה של שחור ולבן אלא הרבה אפור מתלבט. אולארצ'יק הפתיע לטובה והתאים להפליא לתפקידו כאנטי גיבור. דווקא לביקורת מעל יש גוונים מורעלים של שינאה מיגדרית.

  • 22.

    פיספסת את הפואנטה

    לב ניקולאיביץ', 16/01/10 16:13

    על משפחות שמחות לא עושים סדרות. משפחות לא מאושרות, לעומת זאת, צריכות כל אחת סידרה מיוחדת משלה.

    מעבר לזה, הסידרה הבטיחה הרבה, אבל המשחק לא היה אמין, והדמויות היו מעצבנות, אז פרשתי מהצפיה בה אחרי שניים-שלושה פרקים

  • 21.

    גם אשכנזיה גם בתולה בגיל 28 אולי במיקרונזיה כי בארץ מגיל 12 (ל''ת)

    עם ניסיון של בת 30, 16/01/10 15:44

  • 20.

    האם המגדלים שם היו באוויר?

    המתבונן הישיר, 16/01/10 15:16

    משחק מדוייק של כל הצוות. נכון שאוליארצ'יק פחות שחקן, אבל מי שמכיר את המוזיקה שהוא יצר, יודע שהאיש הוא ישראלי איכותי להפליא.
    החיים מסובכים, גם לרוב מי שיודע להיות מאושר, וזה יוצר עניין מתמיד בחיים האלה... בעיני, (וראיתי בכיף גדול את *כל* פרקי הסדרה) מדובר במאבק להיות מאושר/מאושרת. אמר כבר כבוד נשיאנו, שמעון פרס, (לא יודע אם בדיוק במילים הבאות)כי בחיים מה שבאמת כיף, זה הרבה יותר *המסע* לחיפוש תשובות, מאשר ידיעת התשובות עצמן.
    ועוד משהו אחרון כמעריץ מושבע של נשים ומבלי לבטל את הגברים, מצאתי בצפייה בסדרה הנפלאה הזאת, עונג רב בעיקר מהיכרות עם הדמויות הנשיות שלה.
    שאפו!! המגדלים שם אמנם היו בתחילה באוויר, אך לאט לאט, כמו עלי פרחים יפיפיים, צנחו להם לקרקע מציאותית יותר. איזה יופי!!

  • 19.

    הדיכאון המתנשא הזה שחבורת האשכנזים האלה מפיצה מעורר גועל! (ל''ת)

    כל כך נכון ומצחיק!, 16/01/10 15:14

  • 18.

    קשקוש בלבוש!

    שפרה, 16/01/10 15:13

    מגדלים באוויר היתה סדרה טובה, שנהניתי לצפות בה שבוע אחרי שבוע - וזה לא קורה לי יותר מדי עם סדרות אחרות, שמשום יש נטייה לפרגן להן, כמו למשל ''הכל דבש'' הוולגרית.

    אז נכון, לא הכל מושלם בעלילה, אבל לסווג את הסדרה דווקא כאשכנזית, כמילת גנאי, זה שטות מפגרת. אגב, דווקא הבנות התאהבו בגברים לא אשכנזים (הילי שניים, רוני אחד).

  • 17.

    כפי שכבר ציינתי, מבקרת מעולה קמה לנו. שנים לא ראינו כזו איכות. (ל''ת)

    ירמיהו הנביא, 16/01/10 14:15

  • 16.

    אכן סדרה משעממת וצפויה כתבת יפה נועה (ל''ת)

    צפה ובכה, 16/01/10 14:10

  • 15.

    מדובר באחד מטורי הביקורת הטובים שקראתי מעודי. כל הכבוד! (ל''ת)

    אורן, 16/01/10 12:51

    • אכן

      אבי, 16/01/10 13:16

      וההסתייגות היחידה, אם אפשר לקרוא לה הסתייגות, היא טלי שרון שמבחינתי כיף לצפות בה, גם אם לא תניד עפעף.

  • 14.

    ענק! הצחקת אותי עד דמעות

    דור שלישי, 16/01/10 12:19

    חוצמזה, כל מילה אמת. ככה זה אצלנו ב''פולניה'' (אפילו אם באנו, נגיד מרומניה, או מצ'כיה.

  • 13.

    איך אולארצ'יק המופנם שפחד מהצל של עצמו הפך לשחקן?אולי בגלל שהוא אשכנזי (ל''ת)

    אשכנזי גאה, 16/01/10 12:13

  • 12.

    נעה ידלין - כתבת כל כך טוב ש...

    גל, 16/01/10 12:12

    אפילו שלא ראיתי פריים אחד מהסדרה (אין לי טלוויזיה) קראתי את מה שכתבת ונקרעתי מצחוק וגם קצת הצטערתי שאחרי כל כך הרבה שנים של עשייה קולנועית וטלוויזיונית, כל מה שמרצד על המרקע הוא לא יותר מסטריאוטייפים,
    ומכייון שאני כנראה שייך לקבוצה הכה לא מורכבת של ניסן (ניסו) אין לי שום צורך לצפות בזה.

    הרי ניסו תמיד יהיה:
    נהג מונית
    השיפוצניק מהום סנטר
    עולם תחתון
    ואמא שלו לעולם תתגורר במטבח בין סירים של אוכל חריף.

    מבטיח לעכוב אחרי עוד כתבות שלך.

    • הצחקת אותי..כמה נכון.. ובכל זאת לא ממש מצחיק

      מורי, 16/01/10 12:39

      סדרות הבנויות על סטראוטיפים, תמיד האשכנזי הוא חכם יותר, עשיר יותר אבל עצוב יותר. המזרחי כמובן פשוט, עממי, לא גומר את החודש אבל מה זה מאושר.. נו די כבר, זה כל-כך צפוי.

    • אפשר לראות את כל הפרקים באינטרנט (ל''ת)

      חסרת טלווזיה, 16/01/10 14:15

  • 11.

    אלון זמר ענק (ל''ת)

    עמיתוש, 16/01/10 12:09

  • 10.

    את צודקת ,אבל השאלה היותר מעניינת הנובעת

    גל, 16/01/10 11:53

    מהמאמר שלך ואליה לא העזת להגיע.והיא , מי נתן את הכסף הגדול ולמה ,בידי יוצרי הכלום הזה כדי להפיקו?

  • 9.

    הביקורת לא עניינית וחבל שנכתבה

    אני ממש לא מבינה אותך, 16/01/10 11:47

    עד שסוף סוף יש סדרה איכותית את נטפלת למוצאו?מה הבעיה שסוף סוף יש שחקן לא מזרחי כמוביל סדרה? למה לקרוא לו אשכנזי? האם את לא מכירה את הטיפוס? הרי הוא השכן של כולנו ואפילו יכול להיות הבעל של חלק מאיתנו

    • אז את חלק מההפקה? זה העניין? (ל''ת)

      ירמיהו הנביא, 16/01/10 14:20

  • 8.

    מי השחקן שמשחק את הנהג מונית?

    שרון, 16/01/10 11:31

    עשה תפקיד ממש טוב

  • 7.

    יפה כתבת

    טליה, 16/01/10 11:30

    יפה כתבת. בתור משפחה דכאונית הצליחו מאד שם.
    וניסו הוא משלנו.לא אשכנזי. לכן הדיכאון אם הוא מבצבץ,מיד נהדף לתוך צינור הדלק להשבית מכוניות של אשכנזים.
    עולה במוחי מחשבה שאולי קל יותר לשחק את הדכאוני.מי יודע?

  • 6.

    מגדלים באויר

    קרן, 16/01/10 11:27

    סדרה משעממת.ללא שום מסר.משחק של רוב השחקנים גרוע. ואפשר היה לוותר. דווקא אלון אולארציק מפתיע לטובה למרות שהוא דמות ללא שום עומק.סתם דכאונית.גם הצלנית לא זוכרת את שמה משחקת טוב. כל השאר בינוני ומטה

  • 5.

    נעה ידלין - בת כמה את? (ל''ת)

    מאיה, 16/01/10 11:24

  • 4.

    לא שווה כתבה ולא שווה תגובה.

    איציק, 16/01/10 11:13

    אני המום מכמות המלל שאפשר לכתוב על כלום ולנסות למצוא ''עומק'' וכוונות בדבר רדוד.

    • אז למה הגבת?

      שימי, 16/01/10 21:37

      שנאמר - אין שכל אין דאגות

  • 3.

    אז מה את אומרת בעצם?

    עמיקם, 16/01/10 11:04

    אני אהבתי את הסדרה. לאיזו מורכבות ניתן לצפות מנהג מונית?
    יש גם מקרה של מזרחיים מורכבים - מעורב ירולשמי - אז את מוזמנת לעשות השוואה...

  • 2.

    חחח גדול. (ל''ת)

    :), 16/01/10 11:02

  • 1.

    מסכים איתך לגמרי

    אלון, 16/01/10 10:54

    גדול. צודקת לגמרי. אני אוהב את הסדרה הזו ועכשיו ברור לי למה. רצינית עד גיחוך. מפלט מהחיים האמיתיים הפשוטים הרבה יותר. המשיכי לכתוב.