• 31.

    צבי ינאי מאוחר מידי

    פנינה, 25/01/10 14:10

    צבי ינאי פתח לפנינו צוהר מעולמו.
    פתח וחשף מכתבים עלומים אחרי שהצליח להתחקות אחרי אחיו

    איך זה שאחד כמו הכתב, מרשה לעצמו
    לזלזל בחיים של מישהו

    זה לא ביקורת מה שהוא כותב פה

    מצאתי את הכתוב כי חיפשתי את המייל של ינאי
    ובמקרה גיליתי את הכתבה המכפישה הזו

    נראה את הכותב, כותב משהו חוץ מביקורת קטלנית
    נראה אותו נבנה על עצמו ולא על אחרים

    פנינה

  • 30.

    מאוחר מידי / צבי ינאי

    פנינה, 25/01/10 14:07

    הביקורת שלך על הספר של צבי ינאי
    לא במקומה בכלל.
    אתה כותב כמו אחד שהקנאה מדברת מפיו.
    אני לא מבינה למה השתלחת בו
    הוא מפרסם את ספור חיין
    ואתה מעיז להשתלח?

    אני חושבת שאתה אדם קטנוני
    אתה רוצה תשומת לב שלא קיבלת
    בעזרת יצירותיך או אי יצירותיך

    אני חושבת שאתה נבנה על אחרים
    בצורה כביכול שנונה
    אבל היא בעצם זלזול לאינטליגנציה

    אני לא יודעת אם תפרסם את תגובתי

    אבל אתה ממש לא ראוי שיקראו אותך

    פנינה

  • 29.

    היית קשה מדיי איתו

    יוסי, 08/01/10 23:05

    פספסת בביקורת שלך אף יותר. חבל.

    • מה זו הנאיביות הזו?

      נחשיהו, 10/01/10 16:05

      יוסי, ילד שלי מוצלח. לך הבא בקבוק חלב.

  • 28.

    סופר עם לשון בנאלית הוא לא סופר. הוא יכול להיות מדען נפלא (ל''ת)

    רונן, 08/01/10 14:13

  • 27.

    אחת שקראה והבינה את מה קראה

    קראתי אהבתי, 08/01/10 07:51

    יסלח לי המבקר אבל לכתוב סופר חלש זאת לא ביקורת! אם שמות הגיבורים הם סכרינים אז כנראה לא קראת את כל הספר או לא קראת לעומק. כפי שהבנתי אלו באמת שמות האנשים במציאות! נכון צריך להשקיע מחשבה כשקוראים ספר מסוג זה, וזה באמת קשה למי שלא יכול. ספרות מתח מהסוג שבחרת להזכיר בסוף הכתבה היא באמת ז'אנר נוח ואני מניחה שאת קובן תכנה סופר חזק!
    לעצם העניין - מאוחר מדי הוא ספר מרתק, כתוב בחכמה, הרבה רגישות והרבה הבנה וחדירה לנפש האדם.
    מציעה לך לקרוא עוד הפעם.

    • לנכשלת בהבנת הנקרא

      המורה להבעה, 08/01/10 12:09

      אני מציע לך לקרוא את הביקורת של יגיל בשנית. הוא אינו מכנה את קובן סופר חזק. זאת עברית פשוטה למדי. קראי שוב את הטענות במאמר.

  • 26.

    לא הוגן

    יוסי מגבעתיים, 07/01/10 19:11

    רן יגיל, אנא ממך, בקר את הספר, לא את הסופר, לא חשוב הניתוח הסוציולוגי של הקוראים, לא חשוב מה דעתך על רומן מכתבים (אתה כותב על ספר לא על סוגה), ומדוע הזלזול במי שתרומתו לתרבות הישראלית (כן, רן יגיל, גם מדע ופילוסופיה זה תרבות) אדירה כל כך.
    לא אהבת את הספר - זכותך. נמק למה וניפרד כידידים.
    לא קראתי את הספר ואין לי עליו דיעה מוקדמת. את הקודם קראתי, ואני חושב שהוא ספרות טובה ונדמה לי שהחמצת אותו.
    מעריך את טעמך, אבל אנא כתוב ''נקי'' - כתוב על הספר, לא על סגירת חשבונות או אהבות/שנאות אישיות

    • ביקורת לא עיניינית

      מסכימה לכל למילה, 08/01/10 11:30

      יוסי אני מסכימה לכל מילה שלך. ביקורת צריך לדעת לכתוב.

      • ביקורת אמיצה

        ירון, 10/01/10 16:42

        ורן יגיל כותב ביקורת אמיצה

    • ביוגריפה = חיי אדם כתובים

      אדם הראשון, 08/01/10 12:12

      די עם הפוזה של הביקורת החדשה. די עם לתקוף את המבקר הצודק באופן אישי כל כך. הרי ינאי עצמו נתקע בפוזה של סיפור ביוגרפי. אם זו ביוגריפה, יש מקום לדבר גם על האדם עצמו וגם על האנשים עצמם. כן ביקורת לגופו של אדם ולגופו של סופר וספר. הצרה היא שאין כאן סופר ויש כאן בקושי ספר.

      • הבנת הנקרא?

        יוסי מגבעתיים, 10/01/10 14:05

        לאדם הראשון - שתי הערות:
        1. מניין לך שזו ביוגרפיה? אין לכך שום ראייה, הספר יכול להיות בדיוני לחלוטין (וכך אני נוטה לחשוב).
        2. אני עומד על דעתי שביקורת היא על ספר ולא על אישיות הסופר - גם לו היה מדובר בביוגרפיה. מה בין שמיטה להר-סיני? הרי יכולה להיות ביוגרפיה נפלאה של אדם בעל אישות בלתי נסבלת ולהיפך. יגיל יודע לכתוב ביקורת, וחבל שפה הוא חרג מזה.

  • 25.

    דרכי החירות

    ד. חופשי, 07/01/10 14:08

    רגע אחד, אני רוצה להבין, מופעלת כאן צנזורה של מישה על מישהו?

  • 24.

    רק ציינתי שכותב הבקורת משכנע בהערכותיו

    אפשר לדעת למה צינזרתם?, 07/01/10 12:07

    ושהסכמתי גם עם הערכותיו (הלא חיוביות) לגבי הסיפורים הקצרים ברומן של מאיה ערד. אסור?

  • 23.

    לא כל אדם מוכשר הוא סופר, וינאי הוא ההוכחה.

    יוסף, 07/01/10 10:21

    גם אני השתעממתי מהספר.

    • ניתוח המצב

      הכירורג, 07/01/10 12:59

      מסכים. הצרה היא שכל אינטלקטואל או איש תקשורת נבון או דמות ציבורית כזאת או אחרת, סבורה שהיא יכולה לכתוב רומן, כלומר להביא את מניותיה מתחום אחר אל הספרות, וזה לא לא עובד, או לכל היותר עובד לרגע ואחר כך שוקע בתהום נשייה.

  • 22.

    גם עמוס עוז סופר חלש וזה לא מפריע לו! (ל''ת)

    שמעון עזר, 07/01/10 09:23

    • מלך בלא כתר

      הלוחש לכותרים, 07/01/10 09:33

      חלש כמו קש ומילא את הספרות העברית ברומנים טפלים.

  • 21.

    טרם קראתי את הספר

    מכיר את צבי אישית, 07/01/10 09:11

    אני נמנה על בעלי הזכות להכיר אישית את צבי. פעם עבדנו באותה חברת מחשבים.
    אני נמנה גם על חובבי הז'אנר של ספרי חלופות מכתבים וכמובן שקראתי את ''שלך סנדרו'', לצערי טרם קראתי את הספר ''מאוחר מדי'' אך ודאי אקרא אותו.
    לכן לא אתפלמס עם המבקר הנכבד, אך אומר כי אני כרבים אחרים קורא ונהנה מקריאת ספרים טובים (לדעתי) ולא אחת דוקא בשל ביקורות לא מפרגנות שכן ספר הוא יצירה אמנותית ואף אחד לא יכתיב לי את טעמו האומנותי.
    באשר לשימוש בשמות האיטלקיים - כל דרדק יודע כי אפילו השם ''דוד'' באיטקית נהגה כ''DAVIDEדוידה''- אז-מה-אם-זה-נשמע-יותר-רומנטי?

    • החברים של צבי - זברה, גחלילית ופרפר

      לביאה אשתו של אריה, 07/01/10 09:31

      אתה מכיר את צבי אישית? אתה משוכנע אתה הכרת אותו בעולם המחשבים? אולי אתה במקרה עובד בהוצאה שהאות הראשונה בשמה היא כ''ף? תגלה לנו.

  • 20.

    הפסקאות, הפניות והמליצות

    עורך, 07/01/10 08:45

    ספרו של ינאי בנוי פסקאות ארוכות ומייגעות המלאות בדברי נימוסין וכיבושין, כביכול זה טון הדמויות, בפועל אלה חומרי מילוי משעממים, מלל צפוי מראש.

  • 19.

    ושוב הזבוב תוקף את הפיל

    אבי זכאי, 07/01/10 02:09

    מר יגיל, תפקידך לכתוב ביקורת ספר, לא ביקורת אדם. יהיה דינך האישי עם מר ינאי שיהיה, כאן לא המקום לסגור חשבונות.
    אתה תוקף את ספריו, ציוריו והרקע ממנו הוא בא. אם לשם כך אתה כותב עדיף שתחדול.

    ולענייננו. לא יודע אם פגשת באיטלקים אך שמותיהם די רומנטיים, אין אצלם בנמצא חיים וסטיב, האיטלקים עצמם נותים לרומנטיות יתר וכך גם שמותיהם ועלילותיהם ותאורם.
    ינאי ידוע כחסיד איטליה ולכן אל ממך לצפות שכתיבתו תהיה א-רומנטית, חייב הוא להיות רומנטי בהתאם לנושא ולרקע בו הוא כותב.
    כמו כן צורת כתיבתו הציורית (או המינימלית בהתאם לספר) בהחלט מקומה ראוי, כשאתה בג'ונגל כל שסביבך הוא חי ולכן כל עולמך הופך לחי כשם שבמכתב עולמך הוא מילים ונמלצויות נימוס ולכן גם כתיבתך.

    כדי לקצר פשוט אגיד: כשם שלא תקרא את דוסטייבסקי בלי להכין שיעורי בית כך גם ינאי. האדם נושא מאחוריו מספיק מטען תרבותי כדי לעשות עבודת הכנה לפני הקריאה, הוא לא ילד שאתמול יצא ויש לו מה להגיד באופן אוניברסלי, זהו אדם שבא להגיד מתוך הפריזמה שלו.

    • נחירה פומבית

      איש ישן, 07/01/10 09:20

      כל הכבוד! התגובה שלך חבר הרבה יותר משעממת מהרומן של ינאי, עד שאני נוטה לחשוב שאתה הוא צבי ינאי.

    • הוא זכאי הוא זכאי הוא זכאי קוראים לו צבי ינאי

      עורך, 07/01/10 09:25

      איזה מינימליזם ואיזה נעליים. האיש טרחן וארכן כמוך. המשפט הטוב בניתוח שלך ''כדי לקצר פשוט אגיד'', חבל שלא התמקדת בו, זה חזק. קצר-קצר, אין לך באמת מה לומר. אל תגיב, חבל על הזמן.

  • 18.

    משעעעעמם עד לזרא (ל''ת)

    טרזני, 06/01/10 23:37

  • 17.

    יחצנות או נמות

    העומד ב''צומת'' ו''כתר'' לראשו, 06/01/10 21:35

    נמאס כבר מכל הארבעה במאה והאחד פלוס שניים ותמקסם לי את הקנייה של הקורא ואם תקנה קפה תקבל ספר חינם אין כסף. כל זה מוליד ספרות סינתטית וסכרנית.

  • 16.

    סנדרו כן, רומולו לא

    ר. ינאית, 06/01/10 20:45

    דווקא אהבתי את הקודם, הוא היה קריא ומסקרן. מזה לצערי התאכזבתי.

  • 15.

    החזירו אל לובנגולו מלך זולו

    האיש הטוב (גוטמן), 06/01/10 20:42

    ינאי פשוט רוצה יותר מדי. זה הכול. גם האיורים בספר של החיות נראו לי מגוחכים בזמן הקריאה.

  • 14.

    יחסים מסוכנים

    קורא של הTLS, 06/01/10 20:05

    צבי ינאי היה צריך להישאר בתחום המדע הפופולרי, ואת רומן המכתבים להותיר לפייר דה לאקלו (יחסים מסוכנים).

  • 13.

    רומן מכתבים

    מכון גיתה, 06/01/10 20:01

    מה זה מעולה, מאז ''ייסורי ורתר הצעיר'' לא נקרא כדבר הזה.

  • 12.

    אוהב מאד לקרוא את רן יגיל

    ערן, 06/01/10 19:51

    קול שפוי אחד בים הצביעות.

  • 11.

    מאחורי הפרגוד

    אינסיידר, 06/01/10 19:49

    היחצנים של ''כתר'' עושים כאן שעות נוספות, אבל זה לא יעבוד.

  • 10.

    אתה טועה- הספר הראשון מעולה! (ל''ת)

    שימרית, 06/01/10 19:47

  • 9.

    אלוהים שלי אשר מאחורי הברוש

    אשרי המאמין, 06/01/10 19:46

    צבי ינאי הוא אתיאיסט פתטי שאבד עליו כלח

  • 8.

    הבעת תמיכה

    המלך ינאי, 06/01/10 19:39

    יגיל משבח את הראוי לשבח ומגנה את הראוי לגנאי. אני איתו.

  • 7.

    לא חן לו ולא תואר

    היודע, 06/01/10 19:37

    אכן ספר ארכני וטרחני הנדחף באופן יחצני

  • 6.

    אגב, גם הביקורת כאן חפה מעניין משמעותי כלשהו (ל''ת)

    Regev_Porat , 06/01/10 19:04

    • אגב, תשכב על הגב

      הטבח, 06/01/10 19:47

      לעומת זאת התגובה עמקנית וחשובה כצלחת חלודה ושטוחה.

  • 5.

    המלך ערום

    אוהב ספר, 06/01/10 18:56

    ביקורת אמיצה ,מושחזת בלי התיפיפות ופוזות- שמה את האצבע על האמת ללא כחל ושרק
    כל הכבוד!

  • 4.

    מדי שבוע יגיש רן יגיל ביקורת חדה על ספר פרוזה ישראלי

    רוני, 06/01/10 18:56

    במילים אחרות - מדי שבוע רן יגיל יקטול בגיל ספר טוב, רק כדי להיות
    ''אין''.

    ובכן: א. אחרת את המועד. רבים מדי קראו ונהנו מכדי שישימו לב לדבריך.

    ב. ''קוטלים'' בגיל יש עשרות במיל.
    נסה משהו אחר, יותר מועיל.
    בהצלחה.

    • יגיל והצליל הנכון

      מאזין בן קשובים, 06/01/10 19:42

      רוני, אל תלכי בשבוע הבא יופיע שוב, ביום רביעי, פייפר האמיתי. כדאי לך להקשיב ליגיל ואולי משהו מן הצליל הנכון יבוא עדייך

    • עדריות

      ניאו the one, 06/01/10 19:51

      רבים הטועים וצודק האחד. עדר תאו ועדר גנו - נשאר עדר, כמו ברומן של ינאי. אה, גם אני יודע לדמות חיות לבני אדם. איזה יופי אכתוב רומן!

  • 3.

    מסכים לכל מילה. שלך סנדרו משעמם פחד (ל''ת)

    תולעת ספרים, 06/01/10 18:48

  • 2.

    קיטשיות ספרותית בטעם יוסי שריד (ל''ת)

    מאיה, 06/01/10 18:32

    • בחילו ורעדה

      הימני האנטי ממסדי, 06/01/10 19:43

      כנראה אצל יוסי לא נשאר שריד אמנותי

  • 1.

    כתבת מבריק ומצחיק. מי צריך יותר. (ל''ת)

    גבעון דום, 06/01/10 18:21