• 61.

    כתיבת קורות חיים

    אבי שמואלביץ, 11/08/10 16:00

    הייתי רוצה לקבל את הטלפון של אבי שמור לצורך כתיבץ קורות חיים של ידיד
    הנייד שלי 0527466172

  • 60.

    הוי מנדלי מנדלי - רשימה מעולה שאומרת את האמת

    נעמה, 05/01/10 16:32

    ישר כוח לכותב עלום השם ואולי מכאן יפקחו עיני עוורים

  • 59.

    ונניח שאני רוצה לחבור אליך ולהחרים את הרשתות. מי אתה?

    עוד מו''ל, פחות מו''ל, 05/01/10 14:29

    לכתוב בעילום שם מראה על פחדנות. תהיה כמו מנחם פרי ואולי כנרת-זב''מ יקנו גם אותך

    • הכותב כנראה יודע טוב מאוד ממה ולמה הוא פוחד

      זה שנכווה, 05/01/10 17:20

      שיטות הסופרנוס לא עברו מהעולם, הם רק עברו מקום

  • 58.

    למרות אי-דיוקים לא מעטים בדבריך התמונה הכללית שהצגת נכונה

    שמו''ל, 04/01/10 21:01

    אבל בתור מו''ל אתה בטח יודע יפה מה כושרם של המו''לים להתאחד מול שתי הרשתות. הם לא מסוגלים לזה. ואגב, פרי טעם את זה על בשרו כשניסה להנהיג אותם למאבק משותף. מלבד שני מו''לים קטנים וחסרי השפעה אף אחד לא צייץ ואידלמן מהוצאת שוקן עשתה הכול כדי לטרפד את המהלך שלו. אחר כך הם כמובן באו בטענות על החלטתו לדאוג לספרים שלו. והם עדיין בוכים ומתלוננים ומתחבאים מאחורי שמות בדויים ולא מעיזים לעשות מעשה. למה אתה מטיף לאחרים? צא בגלוי ותודיע שאתה מפסיק למכור את הספרים שלך בשתי הרשתות. אחרים יבואו אחריך.

    בנוגע לבעלות הצולבת, היא אושרה בימים שבהם צומת היתה רשת קטנה וסטימצקי שלטה ברמה. אני לא חושב שמישהו מאיתנו מתגעגע לימים שבהם סטימצקי היתה הגורם הקובע בשוק הספרים. עם כל הבעייתיות של שליטת מו''לים על אחת משתי הרשתות היחידות בשוק הספרים, אני לא רואה שום יתרון בהתנהלות של סטימצקי מול המו''לים. הרי האחוזים שסטימצקי סוחטים מהם גבוהים יותר מאלה של צומת! והתצוגה בעייתית לא פחות מאשר בצומת. הבעיה היא בפירוש לא צומת אלא העוצמה המוגזמת של שתי הרשתות.

  • 57.

    מיזוג בין לבין?

    עמנואל מטלון, 04/01/10 20:45

    את צומת ספרים לא מעניין אם נקרא את ארבעת הספרים. אני מציע להוצאות עם עובד, שוקן, ידיעות וטכל אלה שלא בקונצרן צומת-להחרים אותה למשך שנה. מי שמבקש את מאיר שלו הוא יקנה אותו גם אם הוא יהיה רק על מדפי סטימצקי. הפעם-הוצאות הספרים האלה יכולים להכתיב לסטימצקי ושניהם יכולים להרוויח יותר מאשר ההפצה דרך צומת ספרים. בכלל, אני חושד ששומר חושב בציניות על המשך הדפסת הספרים על גבי נייר כשהאיום האלקטרוני בדרך....וחומר למחשבה: האם ספר -זבלון כמו תריס של אמלי עמרוסי היה יותצא לאור בהוצאות הנזכרות בתגובה זו? לא היה לה סיכוי כי הם שומרים על איכות-נקודה!

    • ידיעות נהנים מן המצב

      יודע, 05/01/10 00:46

      יש להם הסכמים עם סטימצקי, מנכל ההוצאה אומר בכל ריאיון שהמצב מצוין, הוא היחיד שמשלם שקל וחצי לסופר על כל עותק (ראו קניוק) בכל מיני תירוצים, והם טירפדו לפני שנה את התארגנות המולים.

    • ידיעות החרימו חצי שנה את צומת ספרים

      אחד שיודע, 05/01/10 14:33

      הוצאת ידיעות ספרים לא נתנה במשך חצי שנה ספרים לצומת ספרים בהנחה אלא מכרה אותם שם רק במחיר מלא, תוך שיתוף פעולה בוטה עם סטימצקי.
      והנה השבוע ידיעות התקפלה וכל הספרים שלה בהנחה גורפת בצומת

      • ידיעות אחרונות התקפלה?

        עמנואל מטלון, 07/01/10 14:01

        היא התקפלה ספציפית על ספרים שהצטברו ללא דורש. זה לא הסדר גורף. וכמו שאמרו לפני:צומת ספרים-כקונצרן הוצאות ספרים-הורסת את ספרות המקור. לא מספיק שהלקטורים הורסים אותה (ראה שמעון אדף ואחרים)עכשיו יש רשת שלימה שעושה עבודה מצוינת בעניין...

  • 56.

    מנדלי, צא מהמחבוא שלך ואז נדע איפה האינטרסים שלך בסיפור הזה (ל''ת)

    אביגורה, 04/01/10 18:13

  • 55.

    הבעיה שמי שצריך להסביר את זה לממונה על ההגבלים לא מסביר

    פשוט אבסורד מה שקורה - ההסבר של המו''ל לוקה בחסר, 04/01/10 17:47

    לשופרסל בענף המזון יש נאחוזי שוק כמו צומת ספרים בענף הספרים. לזמורה ביתן יש נתח הרבה יותר גדול מאשר לתנובה, ולמודן יש נתח יותר גדול מאוסם או משטראוס. עכשיו תארו לכם ששופרסל תנובה ושטראוס יקימו רשת.. רמי לוי יעשה תרגילים עד מחרתיים הוא היה סוגר תוך שנה את הביזנס..

    בשוק הספרים כנרת מייצרת את כל המוצרים. זה כמו שתנובה תייצר את סנו, את קוקה קולה וכן על זה הדרך

    אבל אני מהדור הישן שכבר לא יעזור לו להילחם, יש לי קלאסיקות לכל גיל שלא מוכרות כלום. כי או שאתה במבצע ואתה לא מרוויח או שאתה לא במבצע ולא מוכר. איך אומרים היום, חבל על הזמן ממזמן. ספרים שפעם הייתי מוכר כמה מהדורות בשנה

    אני מחכה לממונה על ההגבלים הבא שיגאל את הענף הרצוץ הזה מייסוריו...

    אה ומצחיק שנתנו לספרייה החדשה להתאחד עם זמורה ביתן.. פשוט בדיחה

  • 54.

    ''התקווה היחידה''? רק בעיני מי שלא מצוי בדיונים על החוק.

    חבקוק, 04/01/10 17:34

    החוק הצרפתי הוא האופציה המוכרת, המועתקת ממקומות אחרים עם תנאי שוק שונים בתכלית. בדיונים הרבים מספור בנושא הזה הוצע גם חוק אחר שנותן הגנה מצוינת למו''לים ולסופרים בלי להרחיק את הקונים מהחנויות ולהמית את השוק. קשה להאמין ש''מנדלי'' לא מכיר את האופציה הזאת, יותר סביר שהוא מתעלם ממנה כדי למכור לנו שהחוק הצרפתי הוא ''התקווה היחידה''.

  • 53.

    הדבר הטוב היחיד שיצא עד היום מהמאבק נגד צומת

    אחת, 04/01/10 17:09

    הוא לראות את הספרים של שבתאי, מוריסון וסאראמאגו על שולחנות התצוגה שלהם ובהנחות יפות. הייתי שמחה לראות שם גם ספרים של עם עובד, הקיבוץ המאוחד, בבל, מאגנס ודומיהם. לעומת זאת ממש לא חסרים לי ספרים של ידיעות או כתר שאפשר למצוא בהמוניהם בסטימצקי בשליש מחיר. מצידי שהמו''לים יתחלקו בין שתי הרשתות, לפחות זה ייצור בידול ביניהן.

  • 52.

    מקווה לסולידריות בקרב המול''ים - הגיע הזמן להצליח

    בהצלחה, 04/01/10 15:48

    ולשבור את הקרטל ואת הבושה הזאת כמה שספרים עולים.עם לתת ספר במתנה היה מוכבד ביותר - היום כולם יודעים שזה עלה לך שקל. והרי לא מדובר בכסף אלא במשמעות העמוקה יותר - הספר ירד לרמה של סחורה - כבר לא סוכן של תרבות. ואם זה בשקל - בבקשה אל תקנה לי מתנה כזאת.
    ממש מקווה שתצליחו

    • סולידריות בקרב המו''לים? הצחקת אותי

      לארב סיריא, 04/01/10 16:58

      כל הניסיונות לאחד את המו''לים למהלך משותף נגד הרשתות נכשלו, התחרות והשנאות הפנימיות גברו על כל שיקול דעת. גם אין ביניהם הסכמה בעניין החוק של הורוביץ: חלק (בעיקר מו''לים זעירים) בעד, אחרים תומכים בחוק אחר, והגדולים מתנגדים לכל חוק באופן גורף.

      • אם זה נכון - אז פשוט חבל. מאוד חבל. (ל''ת)

        בהצלחה, 05/01/10 11:09

  • 51.

    הבריון של הענף היה ונשאר סטימצקי והיום קיבלנו הוכחה נוספת

    מישהו מהענף, 04/01/10 15:22

    כשפורסם בדה מרקר שסטימצקי יגבו מעכשיו עוד 4% תמורת הפצת הספרים לסניפים שלהם. המו''לים שילמו כל השנים לסטימצקי מחיר גבוה במיוחד שכלל גם שירותי הפצה, עכשיו סטימצקי מיתממים כדרכם וטוענים שהמחיר לא כלל הפצה. המחיר הגבוה יישאר ויתווספו אליו עוד 4%. בריון נשאר בריון.למרות הניסיונות של סטימצקי ללכלך על רשת צומת בשטח צומת יותר הוגנים.

  • 50.

    שערוריה

    חיקי חיה חביב, 04/01/10 12:01

    יישום החוק הצרפתי הכרחי. מה קרה לעדיפויות שלנו? ספרים אמורים לגווע מרעב? גם כך אין בזה פרנסה.מדינה מתוקנת דואגת לסופריה. כאן הג'ונגל במיטבו חוגג.

    • אין שום קשר בין החוק הצרפתי לדאגה לסופרים

      יהודה, 04/01/10 13:10

      ולמעשה אם יתקבל חוק כזה מצבם של רוב הסופרים יורע מאוד כי כמות המכירות תרד פלאים. אפשר וצריך להגן על שכר הסופרים וגם על התגמול של המו''לים, אבל חלילה לא באמצעות הקפאת מחירים וייקור גדול של הספרים.

      • למה ס]פר עולה הרבה כסף?

        עמנואל מטלון-, 07/01/10 14:10

        לפני מספר שנים הבטיח ראש ממשלה(זה שמבטיח תמיד ולא מקיים)יחד עם שרת תרבות ונדלית להוצאת ספרים ידועה ביותר שהתמחתה במשך עשרות שנים בהוצאת ספרים במחשבת ישראל, היסטוריה של עם ישראל,יהדות,כתבים קלאסיים ועוד-שהוצאה זאת חשובה מאוד לתרבות עם ישראל והנצחתה-תמיכה של מיליון וחצי שקלים בשנה!ההוצאה היתה שרויה בקשיים נוראיים. ארנונה ושכר דירה לאחזקת הספרים יותר מחמש עשרה אלף שקלים בחודש בערכים של שנות התשעים!ההכנסה של ספרים אלה היתה מזערית. ההוצאה עברה לעבוד ארבעה ימים בשבוע וחצי יום ועוד ועוד וברמה מסוימת התקבלה החלטה לשרוף את הספרים.אני לא יודע אם זה מה שקרה בסוף אבל הרעיון אכן עלה בדיונים פנימיים של ההוצאה על מנת לשרוד. לא נעים להגיד אבל זו לא הוצאת הספרים היחידה ששווה משהו שהיא בצרות.עוד מעט קט יהיו שתי הוצאות אחרות בקושי איום עד פשיטת רגל או מכירתן להוצאת ספרים עם מלתעות 'שפילברג'. אגב, המחירים בהוצאות הנזכרות היו מגוחכים, הספריםפ היו מהאיכותיים ביותר.

  • 49.

    במובן מסוים רשימה זו היא טוקטבק.כצלף מומחה אני מזהה

    מעריץ גדול של הביג בן, 04/01/10 11:02

    בניואנסים הקטנים את סדן. הביג בן הוא נר לרגלי הטוקבקים עלומי השם

  • 48.

    תפסיקו להתבכיין

    אורי, 04/01/10 10:11

    מה שאתה מו''ל יקר וגם הסופרים שכתבו את מכתב הסופרים שכחו לציין ששום דבר מבחינת שכר סופרים לא השתנה בעשרים שנה האחרונות!
    גם אז, כמו היום הצליחו 5-7 סופרים להתפרנס מכתיבה נטו,ביניהם שלו,עוז,יהושוע,גרןסמן.
    גם היום, 20 שנה אחרי הם היחידים שיכולים להתפרנס רק מכתיבה. אז איפה הרעת התנאים?
    חלק גדול מכותבי מכתב הסופרים,שדרך אגב רובם הם סופרי הוצאת עם עובד שבראשה עומד ירון סדן(יו''ר איגוד המול''ים,תבינו לבד את הקשר..)זכו להוציא יצירות משובחות שאף זכו בלא מעט פרסים(רונית מטלון לדוגמה)אז תגידו לי, איך בדיוק היצירה נפגעת?
    מי היה שומע על גוטפרוינד,קרט,מאיה ערד,אילן הייטנר,גיל אילוטוביץ,רון לשם ועוד רבים טובים לולא האפשרות לקנות במחירים זולים ולהיחשף למגוון גדול של סופרים.

  • 47.

    צודק/ת

    קורא נבוכים, 04/01/10 07:00

    הבעיה היא שהישראלים נופלים גם לכל מלכודת שהמשטר הקפיטליסטי/לאומני ''מציג'' להם

  • 46.

    ואתם המו''לים, תפסיקו להדפיס כל כך הרבה.

    דג קר , 03/01/10 23:39

    בשלב ראשון קצצו את הצנרת במחצית - לפחות. תורידו לעצמכם הוצאות, תשקיעו יותר בפחות כותרים יותר מוצלחים, תנו לקוראים יותר זמן למצוא ספרים על המדף.
    חוץ מזה אתה צודק.

    • חומר פופולרי לא ספרותי שהולך טוב בקופות? לקהל אין טעם. (ל''ת)

      מה זה 'מוצלחים'?, 04/01/10 19:05

      • אני אפילו לא מתלונן על הרע ש*כן* מוכר -

        דג קר , 04/01/10 21:45

        על כל רב מכר גרוע ההוצאות משקיעות בעוד 10 ספרים גרועים שלא מוכרים כלום...

  • 45.

    הבעיה שמחיר קטלוגי של ספר עומד על 89 ש''ח ולא על 40 (ל''ת)

    מקיצוניות לקיצוניות, 03/01/10 23:21

    • המחיר הקטלוגי נועד לאפשר לקצץ אותו ב-50%.

      דג קר , 04/01/10 08:50

      מחיר ריאלי לא צריך להיות גבוה מ-60-65 שקלים.

  • 44.

    הכותב הוא כנראה מהמו''לים שהסתתרו גם בסיבוב הקודם

    המלצרית, 03/01/10 22:51

    בעוז רוח מדומה הוא תוקף גורמים שונים בענף המו''לות תוך הסתתרות מאחורי כינוי שיעניק לו הילה של תרבותיות. התרבותיות האמיתית היא לצאת בגלוי ולהיאבק תוך סיכון עצמי. היחיד שעשה זאת הוא דווקא פרי המושמץ לעייפה, עד שהבין שהוא מפקד בלי צבא כי החיילים מפחדים. החיילים הבוגדניים ציפו שהוא ימשיך להיאבק למענם על חשבונו.עכשיו הם מגלגלים עיניים על ''בגידתו'' לכאורה. ובעצם הוא היחיד שהשיג את מטרתו והצליח להעניק לספריו ייצוג הולם ברשת צומת, זה הרי מה שגם המו''ל-המסתתר שכתב את הדברים המופיעים כאן משתוקק לו כל-כך...

    • ולי נראה שהכותב הוא דווקא

      קורא, 04/01/10 12:32

      פרי בכבודו ובעצמו, שמסווה את זהותו על-ידי מתיחת ביקורת-כביכול על מנחם פרי. הרבה סימנים בגוף הכתבה ובתגובות מעידים על כך

      • זה רעיון קצת הזוי לאור העובדה שהוא מתנגד לחוק הצרפתי

        המלצרית השנייה, 04/01/10 15:15

        כמעט מהרגע הראשון. לפרי כידוע היתה הצעת חוק אחרת והוא פרסם לא פעם את נימוקיו נגד החוק הצרפתי - וזה התחיל לפחות שנה לפני שנחתם הסכם שיתוף הפעולה שלו עם כנרת.

      • טביעת האצבע היא של מנחם פרי ללא ספק

        גרפולוג מוסמך, 04/01/10 16:05

        וכך גם כ- 75% מהטוקבקים. ברכותי, ווטסון קשישי!

    • צודקת. גם אני קוראת למנדלי להיחשף בשמו האמיתי! אחרת

      מולית ולא מו''לית, 04/01/10 15:26

      אין טעם לכתבה שלו...

  • 43.

    חדל קשקשת ברשת - ספר ב-25 עושה לי רק טוב

    שי, 03/01/10 20:36

    איפה עוד הייתי רוכש 20 ספרים בשבוע אחד?
    כן, השבוע הוצאתי 500 ש''ח על שוק הספרים, ואני מתכוון לקרוא את כולם.

    הכותב מלא קנאה לשוק הזה, שהוא, אגב, 'תחרותי אמיתי'. מכל הקשקשת הזו, לא הבנתי עדיין מה חורה לכותב? מה באמת מפריע לו?

    • מפריע שכמות הפכה לאיכות,

      דג קר , 04/01/10 09:01

      שתנאי השוק מכתיבים ש-4 ספרים בינוניים עד גרועים טובים מאחד טוב.
      בשוק נורמלי היית קונה ספר אחד מושקע (מצד ההוצאה) ב-60-65 שקלים, במקום ארבעה במאה שאח''כ ישכבו בצד זנוחים, או ייקראו ויישכחו אחרי שעתיים.

    • גם אחרי החוק תוכל לקנות ב-25 ש''ח

      שאול, 04/01/10 09:46

      רק לא ספרים חדשים. למה שתקנה ספר שרק יצא, עם כל עלויות הכתיבה,תחקיר,העריכה, הגהות, תרגום וכיוצא בזה במחירי הפסד? זה לא עובד. ספרים בני יותר משנה אפשר יהיה להכניס לאיזה מבצע שרוצים.

    • מפריע לו שאוטוטו גם ההוצאה שלו תקרוס - כמו רבות לפניה (ל''ת)

      מולית ולא מו''לית, 04/01/10 15:25

  • 42.

    החוק הצרפתי הוא רעיון גרוע במיוחד

    דניאלה ויוסי, 03/01/10 20:14

    החוק של הורוביץ ירחיק מהחנויות רבבות קוראים שהצטרפו לקהל רוכשי הספרים בזכות המבצעים.

    ולמתנגדי הבעלות הצולבת יש לי שאלה קטנה: למה למשל לא מפריע לכם שהעיתון הנפוץ והמשפיע במדינה מחזיק הוצאת ספרים? למה הבעלות של כלי תקשורת גדול על הוצאת ספרים נראית לכם תקנית? ולמה אין לכם בעיה עם העסקים של ההוצאה הזאת עם רשת סטימצקי? צאו מהקופסה ומהדקלום הקבוע ותפתחו עיניים.

    • למה להטעות את הקהל

      שאול, 04/01/10 09:51

      כי משלמים לכם? הרי אתם יודעים שגם אחרי החוק אפשר יהיה לעשות איזה מבצעים שרוצים, על מאות אלפי כותרים, רק לא על כותרים חדשים.
      ולעניין בעלות עיתון על הוצאת ספרים: זה מקובל בכל העולם, ידיעות ספרים היא לא ההוצאה הגדולה בארץ, וגם לא השנייה בגודלה, אלא אחת מכמה הוצאות, ואין לה שום שליטה על השוק. לעומת זאת להוצאה הכי גדולה שגם מחזיקה ברשת חנויות גדולה אין אח וריע בעולם. אוי רונית קן, עוד יזכרו אותך לשנים רבות...

      • מי, מי משלם לנו?... יש פיגור גדול בתשלומים...

        יוסי ודניאלה, 04/01/10 13:44

        ויש לך עוד כמה טעויות עובדתיות: ידיעות היא כן ההוצאה השנייה בגודלה בארץ, בעולם הרחב לא מקובל שעיתון גדול פועל לקידומה של הוצאת ספרים, והקוראים כאן כמו בכל מקום אחר רוצים לקרוא בעיקר את הספרים החדשים, אלה שכותבים עליהם ביקורות ומדברים עליהם. מבצעים על ספרים ותיקים הם דבר רצוי אבל אין לי ספק שאם יתקבל החוק הצרפתי תהיה ירידה ענקית במכירת ספרים בארץ.

        • ממשיכים להטעות

          שאול, 07/01/10 09:44

          ידיעות לא השנייה בגודלה אלא מודן, שגם היא שותפה ב...צומת! (כלומר ביחד עם ההוצאה הכי גדולה. אבל אין פה בעיה, נכון רונית קן?) לא הייתה במדינות שמופעל בהן החוק הצרפתי שום ירידה במכירות הספרים, אבל אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם. למה ללמוד ממה שקורה בעולם אם אפשר פשוט לקשקש בתשלום?

      • חבל שאי אפשר להמליץ על כתבה זו (ל''ת)

        שם, 04/01/10 17:59

  • 41.

    ידיעות וסטימצקי

    איריס, 03/01/10 18:53

    למה אף אחד לא מזכיר את הקשר בין ידיעות לסטימצקי. רוב שטח החנות שם הוא לספרים הירודים של ידיעות, ורוב רבי המכר של סטימצקי הם ידיעות, וסטימצקי תרמו מאה אלף שקל לקידום החוק של ניצן הורוביץ.

  • 40.

    גול עצמי של תרבות מסואבת

    אחת-שתיים, 03/01/10 15:37

    הפרק האחרון בסדרה צומת-כנרת-סטימצקי-ושות' מעורר את אותו גועל נפש ישן, שבו רק שמות הגיבורים משתנים. רק כשהוצאה הופכת קורבן חסר ישע לאותו שוק שהיא עצמה פעילה בו במלוא המרץ - מישהו - כלומר: כותב-שהוא-מו''ל- מתעורר לצרוח את התדרדרותה של תרבות הספר בארץ ולנסות לגייס את תמיכתנו האוזלת לעוד מאבק סרק. מה חדש בארץ דנמרק?

  • 39.

    המו''לים אשמים. אם יפסיקו לתת הנחות מוגזמות תיפסק ההשתוללות של הרשתות

    מו''ל, 03/01/10 13:58

    כי הן אינן נותנות לציבור דבר על חשבונן.

    את כל המבצעים מממנת קריסת ענף ההוצאה לאור בישראל.

    • טעות - המו''לים לא נותנים הנחות.

      דג קר , 03/01/10 23:34

      הרשתות מחליטות על המחירים - כי הן המחזיקות בשטחי המדף.

      • הרשתות לא קובעות מחירים -הן

        עמנואל מטלון על מחירי מול''ים, 07/01/10 14:13

        קובעות הנחות מגובה הנחת הרווח שנותנת ההוצאה-מו''ל.

  • 38.

    ישנם ספרים שעולים 98 ומעלה ורק בעלי שכר כמו ניצן הורוביץ יכולים להרשות (ל''ת)

    לעצמם לקנות, 03/01/10 11:26

    • אבל אם החוק יתקבל הם יעלו 50 שקלים

      שולמית, 03/01/10 15:11

      כל העניין בהצעה של ניצן הורוביץ שמחיר הספר יירד אבל יישאר קבוע. מחירי הספרים עלו בגלל המבצעיןם המטורפים

  • 37.

    מרד הנפילים

    א.ר., 03/01/10 11:10

    היוצרים נגד אנשי הקומבינות

  • 36.

    ליבי לסופרים

    מי, 03/01/10 10:30

    הטובים שבהם לא כותבים למען כסף, אלא מתוך צורך פנימי, אך האם אין מוטלת עלינו החובה לדאוג לרווחתם של סופרים שהתרבות הישראלית נשענת על כשרונם?
    האם אנו קניבלים?

  • 35.

    הון ושילטון

    מיוחס מאיר, 03/01/10 10:20

    הסכנה האמיתית למדינה אינה נובעת מהקשר של ההון לפוליטיקאים, הסכנה היא מהקשר של ההון לעובדי מדינה בשורה השניה.

    • אם יש משהו שאתה יודע או רצה לספר פה, נשמח לשמוע (ל''ת)

      וולוולה, 03/01/10 12:00

  • 34.

    הספר הוא הבסיס לתרבות היהודית

    צבי מילוא, 03/01/10 09:51

    במשך אלפי שנים הספר היה עמוד התווך של התרבות וההוויה היהודית, האם אנו עומדים לאבד את זה?

  • 33.

    מחירים מוגזמים

    אור, 03/01/10 09:39

    בארה''ב מחירו של כל ספר יורד בהדרגה מיום הוצאתו לאור ועד לשנה לאחר מכן. יש הבדל במחיר בין ספרים בכריכה קשה לכריכה רכה וכך בסופו של דבר יכול כל אחד לרכוש ספר לפי יכולתו הכלכלית. בארץ מתחילים מ 80-90 ש''ח אפילו לספרונים של עם עובד אז ברור שמבצעים כאלה מבורכים.

    • ובישראל בגלל המבצעים המחיר יורד מהרגע הראשון

      דליה, 03/01/10 15:19

      הבדל גדול בין השוק האמריקאי והישראלי. קודם כל בגודל השוק - אין מה להשוות ולא נמכרים מספיק עותקים כדי להוציא חלק בכריכה קשה וחלק ברכה. הבעיה שפה אין לספרים אפילו כמה חודשי חסד שבהם אפשר למכור אותם במחיר סביר. בישראל הספר נמכר מיד במחיר מבצע

  • 32.

    עצוב

    מיכאל יצחקי, 03/01/10 09:38

    כל כך עצוב לקרוא על אנשים שהשקיעו את נשמתם וכשרונם בלי שקיבלו תמורה, הסופרים המושרים לא יכולים להרשות לעצמם להמשיך ולכתוב. אוצר עצום של כשרון ותרבות יורדים לטמיון,

    • אתנ עושה צחוק. היכן אתה חמישים שנה לבכות את גורל המשוררים

      אבידן נפטר נטוש ובלי כסף, 03/01/10 11:25

      כל המשוררים הם בלי . גבריאל מוקד בלי כסף.מרבית מהמשוררים או שהשתגעו או מתו חסרי כל...מיכאל יצחקי . רק מרוב עצב אל תקונן. שחלילה לא תמרוט את השיער מהראש

  • 31.

    באותה נשימה

    ירון, 03/01/10 06:44

    צריך גם לבקר את המחירים המופרזים של הספרים.
    לא ייתכן שספרים של דוד גרוסמן יורם קניוק, ומאיר שלו, יצירות מופת ככל שיהיו, יעלו 88-98 ש''ח!
    ספר בהוצאה מקומית שלא דורש תירגום ועולה כל כך הרבה כסף פשוט מכריח את הצרכן לחכות למבצעים והנחות.
    צריך להגיע למעין איזון של הפסקת המבצעים אך בו בעת הורדת המחירים כך שיהיו שווים לכל נפש.

  • 30.

    צודק מאוד. אבל הבעיה המרכזית של ההוצאות היא שהן פשוט מוציאות

    יותר מדי ספרים לאור. לכן הכל הופך לזבל, 03/01/10 03:34

    בשוק הישראלי הקטן פשוט אין הצדקה הגיונית לכמויות הספרים המטורפות שיוצאות כאן מדי חודש. ההוצאות עצמן לא בודקות איכות ועובדות רק על כמות וכך הופכות למחסנים של ספרים שמראש לא שווים את הנייר שעליהם הם מודפסים.

  • 29.

    ממילא יכנסו הספרים המקוונים

    זה ספין, 03/01/10 00:32

    ממאיסים עלינו אותם בכדי לסגור אותם

  • 28.

    כל הכבוד למעריב שמוביל את המאבק בצומת ספרים

    איתכם, 03/01/10 00:12

    זה היה צריך לקרות כבר קודם לכן.

  • 27.

    הן אמורות להוציא ספרים איכותיים לפחות במידת מה.

    ההוצאות לא ממלאות מה שנחשב כהנחת יסוד:, 03/01/10 00:03

    המחויבות הנ''ל לכל היותר מצחיקה את ההוצאות... הן מוציאות חומר בינוני ומסחרי, והנה 'העונש הפואטי' שהן מקבלות: תפקידן ההסטורי הסתיים, חולף מן העולם. אני בטוח שכתוצאה מהמעבר העולמי לשיטת הורדת ספרים מהאינטרנט, איכות הספרים תידרדר עוד יותר, לרמות שעוד לא ידענו כמותן, תת-רמות יותר נכון.. גרוע ממה שעושות ההוצאות.

  • 26.

    שטויות ! הסופר לא צריך לקחת את סיכון המו''ל

    ישעיה, 02/01/10 23:14

    הסופרים צריכים לקבל מקדמות שמנות מראש כנגד תמלוגים עתידיים והמוליים שישאו בסיכון העיסקי. מה זאת השטות הזאת. גם מולים קטנים ראוי שישלמו שכר סופרים הוגן. ישנם הוצאות לאור שמשלמות למעלה מ-8000 ש''ח לחודש ל-12-18 חודש לסופרים שיכתבו, ויש כאלה שמבטיחים לסופר תמלוגים עתידיים ממכירות שזה פשוט גנבת דעת.
    המבצעים הם טובים וניצן הורביץ יחד עם הכותב ואחרים משמשים ברוב טפשותם את המולים כמו ידיעות סטימצקי-כתר, במאבק מול צומת.

    • תודה, אבי. נחמד שאתה מיתמם כהרגלך, אבל הפעם זה לא יעזור

      ציפורה, 03/01/10 01:43

      הפור נפל. המדינה לא תמשיך לתת לכם להרוס את הענף

    • אין לך מושג על מה אתה מדבר

      אל פלוסקר, צומת, 03/01/10 10:56

      אתה כנראה לא יודע איפה אתה חי, כי בגלל מה שצומת וסטימצקי עושים להוצאות ולמולים אין מאיפה לשלם לסופרים שלהם, אפילו לא שקל אחד מקדמה. כשספר נמכר לחנות ב 15 שקלים כולל מע''מ, ויש מאחוריו הוצאות הפקה רבות כולל משלוח , אין סיכוי שבתוך זה תכנס מקדמה לסופר. תלמד חשבון ידידי ישעיה, לא רק ספרות

    • אוי כמה שאתה טיפש

      שאול, 04/01/10 09:56

      איך אפשר לשלם תמלוגים ראויים לסופר אם ספר חדש נמכר ב-25 ש''ח? זה בלתי אפשרי.
      כמו שאבי שומר אמר בכנסת שהוא ישמח אם ישלמו לסופרים יותר תמלוגים. ברור שהוא ישמח, הוא ממילא לא משלם תמלוגים לאף אחד. אבל הוא סתם גונב דעת של אנשים שלא מבינים, ואתה כנראה טוקבקיסט בתשלום שעושה עבודה גרועה.

  • 25.

    נו, איזה הוצאות ספרים יצטרפו למהלך?

    שלום עליכם, 02/01/10 22:26

    כתר, עם עובד, מטר - טוב לכן? ידיעות אחרונות -איך אתם? כי שמעתי שהמצב של כולן בקאנטים, אז אולי כבר תעשו משהו. התאחדות המו''לים לא תעשה דבר, אולי אתם תרימו את הכפפה של ידידי מנדלי? אז חודשיים לא תקבלו כסף מצומת וסטימצקי - לפחות אחרי זה תמשיכו לחיות. בעידן האינטרנט תוכלו גם למכור ישיר את הספריםץ ותזכרו - סטימצקי לא פחות גרועים מצומת

  • 24.

    הכותב הוא כנראה מו''ל קנאי שמסרב להכיר בעובדה הפשוטה

    צרכן, 02/01/10 21:46

    שמחיר של 80 - 90 ש''ח ואף יותר לספר זו פשוט גזירה שרוב הציבור לא יכול לעמוד בה. ושאם אלה יהיו מחירי הספרים, תחול ירידה משמעותית בכמות הרכישות של קוראי הספרים בארץ.

    • תקרא היטב, ידידי

      הצופה, 03/01/10 01:45

      אף אחד לא דיבר על 80 או 90 ש''ח לעותק, זה מחיר יקר מדי, אלא על הבטחת מינימום של אחוזים בשנתיים הראשונות לחייו של ספר. אין סיבה שספר יעלה מעל 70 ש''ח

  • 23.

    ניצן הורוביץ מלך

    גל, 02/01/10 20:35

    שיעשה משהו למען השם!

  • 22.

    ממונה שלא מבינה מה זאת תרבות

    מיכ, 02/01/10 20:34

    ומחרבת אותה כמה שבא לה - מכה

    • כנראה שיש לה שיקולים זרים. כדאי לרדת לעומק העניין

      לחקור את הממונה, 03/01/10 01:47

      משהו פה לא מסתדר בהתנהלות של הממונה. היא לוקחת שוב ושוב את הצד של צומת ספרים, למרות שברור לעין כל שיש פה יתרון תחרותי לא הוגן ולא הגיוני. משהו מסריח פה עד לב השמיים

      • זה לא קשור לדעתי היא פשוט לא מבינה

        לא כל פקיד רם דרג הוא אכן חכם, 04/01/10 17:55

        אני חושב שכוונותיה טובות.. אבל היא לא מספיק חכמה לדעתי להבין את הכשל בענף.. אני חושב שהיא פשוט חושבת שזה באמת בכיינות של כל מולי''ם צר לי עליה.. אך אין מה לעשות.. מכווה שהממונה הבא יהיה אדם מבין יותר. אולי אדם שעשה עסקים בחייו ומבין את דברים פועלים

  • 21.

    צודק במאה אחוז

    עמית, 02/01/10 20:17

    קדימה, הוצאות, לעבודה! עדיף לכם לחיות חודשיים בלי הכנסות מלהיסגר לנצח

  • 20.

    למה להעליב

    מי שצריך יודע, 02/01/10 19:55

    ציטוט מהכתבה: ''אבי שומר, הבעלים של צומת ספרים, הוא איש מוכשר עם חושים עסקיים של חיית טרף.''
    למה להעליב את חיות הטרף? הן אוכלות רק כשהן רעבות, והן לא גונבות מהאחים שלהן.

  • 19.

    יכול להיות שמעריב מעורב בנושא?

    מעניין מאוד..., 02/01/10 19:54

    גם למעריב יש הוצאת ספרים.
    יכול להיות שזו הסיבה שהוא מפרסם את הדברים הלא חתומים האלה?

  • 18.

    אכן צריך לבדוק איך מתקבלות ההחלטות אצל הממונה על ההגבלים (ל''ת)

    האיש שבקיר, 02/01/10 19:48

  • 17.

    אין הצדקה שספר יעלה 88 שקלים או יותר

    ערן, 02/01/10 19:36

    כל זמן שמחירי הספרים בישראל נעים בין 88 שקלים ל-98 שקלים אני ורוב הציבור בישראל בעד ''צומת ספרים'' והמבצעים. גם לעניים מגיע לקרוא ספרים!

  • 16.

    זו לא התנכלות לצומת ולא תאוות בצע! (ל''ת)

    לכן הוא אמר גם להחרים את סטימצקי!, 02/01/10 18:44

  • 15.

    ''ארבע במאה''

    דנה טביב, 02/01/10 18:36

    אפילו בשם של המבצע עושים עוול לעברית וזה רק סימבולי. כמו העוול הנוראי שעושים לספרות העברית. זה כ''כ נכון. ההוצאה הזאת רק הולכת וגדלה ובולעת את כל מה שבדרך ודורסת בשופל ענק את כל ההוצאות האחרות.

  • 14.

    מלים כדורבנות, ועוד הערה על מחירי הספרים

    בנימין השלישי, 02/01/10 18:29

    הכותב צודק. מחירי הספרים הרשמיים כיום מנופחים רק כדי שאפשר יהיה לעשות עליהם הנחות ולשרוד איכשהו. תרגיל מוכר לכל זבן בחנות נעליים- מעלים את המחיר כדי לתת הנחה שמנה. לכן לא צריכים לנפנף ב''מחירים'' הגבוהים לכאורה, שאיש אינו משלם אותם. המחיר הריאלי של ספר הוא בסביבות 65 שקלים, משהו כמו מחיר של שלוש בירות בבאר (!), וניתן להניח שברגע שייכנס החוק הצרפתי לתוקף נראה ירידה למחיר שכזה כחלק מהתחרות החופשית באמת. כרגע אין תחרות חופשית אלא השתלטות בריונית, וברגע שיושג היעד ייעלמו ההנחות והבריונים יוכלו לקבוע מחירים כאוות נפשם.

  • 13.

    מה שהציבור לא מבין לגבי החוק הצרפתי

    מוטל בן פייסי, 02/01/10 18:23

    זה שהחוק לא אומר שכל ספר ימכר במאה שקלים. המחירים הקטלוגיים ירדו באופן מהותי בזכות זה. אם המחיר הקטלוגי יהיה ארבעים שקלים ובמחיר זה ספר יימכר בשנתיים הראשונות לחייו, כולם ירוויחו, כולל הצרכן. אם אתם רוצים להמשיך לקנות ספרים במחיר של קרטון חלב- שאו בתוצאות. בתור צרכנים החוק טוב לנו כי נקבל ספרות איכותית במחיר סביר.

  • 12.

    כתבה מרתקת נכונה ומעוררת עניין

    סיגי, 02/01/10 18:10

    שצריכה להכות שורש אצל מקבלי ההחלטות לטובת כל שוחרי התרבות ואוהבי הספר בארץ. לא יתכן שהמצב הזה יגרום לזילות הספר והסופר כאחד.

    תודה לך.

  • 11.

    יללן, תתחרה

    הקורא המאושר, 02/01/10 17:58

    מו''ל בכיין, מו''ל טיפש - אם זה כל כך פשוט, למה לא תקים גם אתה חנות ספרים ותתחרה כמו כולם? במקום לנסות ולנצח בעסקים, כמו שעושים בעסקים, אתה רץ לבכות לניצן הורוביץ. ואז רץ ללכלך בעילום שם על המתחרים שלך. באמת גיבור גדול.

    • טמבל

      שאול, 04/01/10 10:07

      להקים היום חנות ספרים זאת התאבדות כלכלית. רק גוף ענק עם גב כלכלי חזק יכול להקים רשת חנויות, ואסור שהגוף הזה יהיה הוצאת ספרים. מה שהם עושים לא נקרא להתחרות, אלא לידרוס, באישור ובתמיכת גברת קן.

    • ברגע שיפתח חנות אחת הרשתות לא יקנו את הספרים שלא יותר והוא יסגור אותה (ל''ת)

      עוד אחד שלא מבין כלום, 04/01/10 17:50

  • 10.

    צודק בהחלט

    אני, 02/01/10 17:54

    סופרות כמוני בוודאי יהיו מוכנות לשווק את הספרים בשיווק ישיר דרך ההצואה - עד שצומת וכנרת יאמרו - מסכימות אנחנו!!!!
    ופרי - הוא מתנהג כמו רכיכה - כשהציעו לו תנאים טובים - הוא מיד שכח את כל עקרוונתיו!
    מו''ל יקר - אני איתך. תן את האות.

  • 9.

    מנדלה, אתה צודק!

    שלום עליכם, 02/01/10 17:37

    המאמר מתאר בדיוק את הבעיה. קל להציג את המולי''ם כטייקונים רודפי כסף כפי שעושים שומר ושותפיו הצנועים והעדינים, אבל החשבון הוא פשוט. בלי תמורה הגיונית, לא ניתן להוציא ספרים. אפשר עוד קצת להמר על רבי מכר, אבל ספר שאינו רב מכר מובטח לא יצא לאור. בתנאים של היום איש לא היה מוציא את אתגר קרת או אורלי קסטל בלום ואולי לא את גרוסמן הצעיר (הזמן הצהוב? השתגעתם? אין סיכוי). הממונה על ההגבלים פשוט מצטיירת כפקידה פופוליסטית שלא מבינה את תפקידה. שומר המתחסד (איש הבאסטות לפי שותפיו) מבין בדיוק מה הוא עושה.

  • 8.

    לא ידעתי שהתחרות והשוק החופשי כל כך מאיימים

    אהוד_של_בריט , 02/01/10 17:32

    נו בחייכם. זה שהם מוכרים יותר בזול מהמתחרים זה פשע? מה קרה, השוק החופשי לא טוב לכם?

    ספר שנמכר במאה שקלים לא יגיע לשום מקום כך או כך. בשנים האחרונות התחלתי לדלג על כל מדפי הספרות היפה בדיוק בגלל שהמחירים מרתיעים. עדיף לי לחכות שהספר יופיע בספרייה המקומית ולשאול אותו תמורת שלושה שקלים לחודש.

    מה שהורג את מי שמוכר ספר במאה שקלים זה לא התחרות ולא מוכרי הספרים הזולים אלא התמחור המוגזם עד כדי גיחוך.

    השמת מחיר מינימום על ספרים לא רק שהיא מגוחכת, היא מסוכנת. זה הוא הצעד הראשון ליצירת אליטה אינטלקטואלית, הגדלת הבדלי המעמדות והגבלת הנגישות לידע והשכלה.


    בשם הדמוקרטיה, בשם התחרות, בשם השוק החופשי ובשם הידע באשר הוא, צריך לתמוך בזכותן של צומת ספרים וכנרת-זמורה-ביתן למכור ארבעה ספרים במאה ש''ח.

    ולפני שתגידו ''מגיב בתשלום'' שימו לב שמדובר במגיב שרשום באתר ומגיב באופן קבוע של נושאים שונים.

    אהוד

    • רק מגיבים בתשלום נרשמים באתר

      מגיב בתשלום לא רשום, 02/01/10 18:08

      כדי לשלןף את התרוץ המעוך הזה

      • למה שלא תלך לחפש תגובות אחרות שלי?

        אהוד_של_בריט , 02/01/10 18:40

        תמצא כמה ב''ירוק'', ב''בריאות'' ואפילו כמה ב''חדשות'' אם תחפש היטב.

        כל הרעיון בזהות קבועה הוא לעמוד מאחורי דבריך (במקום להתחבא מאחורי ניק לא מתחייב).

        לא שהייתי מתנגד אם מישהו היה משלם לי כדי לעמוד פה ולהסב את תשומת לב העם לעובדה שכותב המאמר, מו''ל כלשהו, לא חושף את זהותו שלו, מה שמוכיח שהמלך עירום.

        יש פה גורם בעל אינטרס שמאחורי כינוי שמרמז על עליונות תרבותית או מוסרית תוקף את מתחריו העסקיים... אתי זה לא, נקי זה לא ומוסרי זה לא

    • אהוד אתה טועה

      שאול, 04/01/10 10:20

      ספרים ימשיכו להימכר בזול גם אחרי החוק הצרפתי. החוק מדבר רק על ספרים חדשים. תוכל להמשיך לקנות 4 במאה, או 8 במאה, רק לא ספרים שיצאו השנה. היום המחיר הקטלוגי הוא גבוה פשוט מפני שההוצאות חייבות לשמור על איזה מרווח מהמבצעים המטורפים (אם צריך לתת לצומת ספרים ב%70 או %80 הנחה אז לפחות שזה ירד מ98 ש''ח ולא 88 ש''ח או 70 ש''ח. תחשב לבד כמה נשאר). כאשר החוק יעבור אפשר יהיה להוריד מחירים קטלוגיים, כמו שאכן קרה בכל מקום שהחוק קיים בו.
      ולעניין השוק החופשי: היום אין שוק חופשי. יש שוק שנשלט ע''י שני גופים, צומת וסטימצקי, והם קובעים את המחירים, ועל מזבח המלחמה ביניהם מחריבים את השוק. כאשר החוק יעבור תהיה תחרות אמיתית בין יותר ממאה מולי''ם. אז גם תהיה תחרות. אמיתית. ומה זה קשור לדמוקרטיה?

  • 7.

    צודק במאה אחוז - ומקווה שהחוק של הורוביץ יעבור!

    שירבוט, 02/01/10 17:29

    כל הכבוד לכתב - אפילו שהוא ''משוחד'' הוא לפחות מודה בזה מספר פעמים במהלך הכתבה.
    ספר צריך לעלות 50-60 שקל, בלי מבצעים, בלי פלצנות, בשכר הוגן לסופרים למו''לים ולצרכן.

  • 6.

    אם הספרים של הוצאת פלונית בעריכת שלמה קראוס יכולים להמכר ב 19 ש''ח

    ועדיין להיות בעלי רווח, 02/01/10 17:24

    אז גם ההוצאת הגדולות יכולות.מבחינתי שיחדלו מלהדפיס ספרים. די במה שיש. כל הבכי הזה הוא בסך הכל תאות בצע הן של המו''ל והן של הסופר. שכולם יהיו משוררים לפחות מבחינת המודל של המשורר. חסר מו''ל. חסר בית. חסר משפחה.תחנקו עם מה שבשלתם במשך עשרות שנים רדיפה עיוורת אחרי כסף קל. אני רק מוחא כפים בדרך להלויה שלכם. מבחינתי זו חגיגה.אוהב ספר חינם יחיה

    • חוכמה גדולה, הספרים/ החוברות של פלונית הם בעיקר ספרי מקור

      גולי, 02/01/10 21:49

      נסה אתה להוציא לאור ספר במחיר כזה כשצריך להביא בחשבון עלויות מקדמה שאתה משלם לסוכן הספר בחו''ל, תרגום, עריכה, הגהות, שלא לדבר על הדפסה ועוד.

    • אוי איזה אנארכיסט אתה!

      מתרשם, 04/01/10 10:39

      בטח יש לך שירים נוקבים שאיש לא קרא. ואתה לא עובד כמו עבד בעבודה שאתה לא אוהב. אתה משורר אמיתי. (אולי ההורים עוזרים קצת?)

      • ההורים לא עוזרים. האשה עוזרת ותרומות מהצד.תודה רבה

        מעריץ גדול של הביג בן, 04/01/10 14:23

        צריך גם את זה לומר לפעמים. תודה רבה

  • 5.

    איפה היית כשערי סטימצקי השתלט על השוק והקפיץ מחירים?

    שמח לאיד, 02/01/10 17:22

    ערי סטימצקי הפך את סטימצקי למונופול גדול פי כמה ובעידן שלפני הספרות האלקטרונית, פדקס ואימיול הוא היה קובע מחירים שערורייתים! מונע יבוא ספרות לועזית שהייתה אצלו בתרגום ומוכר את השקרים שהוא מייבא מגזינים דרך האוויר (בפיגור של חודשיים עד ארבעה) ולכן המחיר מופקע.
    סוף סוף מישהו מכניס סנוקרת לסטימצקי ואתה עוד מתבכיין?!

    • תמשיך לשמוח, אדיוט

      נועה, 03/01/10 01:49

      תמצא את עצמך במדינה בלי ספרות ובלי סופרים.

    • מנדלי 98

      מאיר, 03/01/10 12:10

      מסכים עם 5 היכן היית מול קטן שקורה לעצמו מנדלי מוכר ספר ב- 98 שקל, תגדל ותוכל לספוג עלויות נדבר

  • 4.

    הכותב צודק - האשמה באמת ממשלתית, חבל שזה ככה (ל''ת)

    orf/tahe, 02/01/10 16:55

  • 3.

    קונים 4 ספרים במאה שקל , מקסימום אם לא שווים

    ססון, 02/01/10 16:46

    אפשר להשתמש בהם בתור :
    1. חומר בערה
    2. מדרגה
    3. משקולת
    4. כל התשובות נכונות

  • 2.

    המבצע לתקופה מוגבלת ומאפשר לכל אחד לקרוא ספרים

    שטויות, 02/01/10 16:21

    מחיר של 100 ש''ח לספר לא ממש מאפשר קרבה לעולם הספר לרוב הציבור.אז יש מבצע מוגבל שעוזר לכלל העם להכנס לעולם הקריאה ואתם עוד בוכים?בעולם של סרטים ואינטרנט תגידו תודה ואל תתלוננו.מחיר קטלוגי של ספר שעולה 90 ש''ח הוא שערורייתי בעליל.

  • 1.

    לא מצליחה להבין למה אנשים קונים ספרים כשהספריות בחינם

    אזרחית, 02/01/10 15:45

    בעיר בה אני גרה יש ספריה עירונית מצוינת, אליה מגיעים כל הספרים החדשים הכי שוים.
    אני לפחות פעם בשבוע בספריה, מחליפה ספרים ונהנית מהאוצר הזה ששמו ספרים והכל בחינם. למה לקנות ספר, הרי לא קוראים אותו שוב, זה לא ספר מתכונים או ספר הדרכה אחר וגם לא משהו שקשורים אליו רגשית, קוראים ואז עוברים לספר הבא.

    • מהרבה סיבות ואין שום דבר רע בכך. לפעמים יותר נוח שיש ספר בבית

      מיכל, 02/01/10 21:48

      מאשר ספר מוכתם או כזה שצריך להמתין ברשימת המתנה של חצי שנה כדי לקבל אותו. מה גם שאני אוהבת ספרייה עמוסה וסולדת מבתים שאין בהם ספרים (או שיש בהם איזה מדף דל שרובו מאוכלס בספרי אנציקלופדיית אביב).

      • שום ספרים מוכתמים ושום רשימת המתנה

        אזרחית, 03/01/10 00:02

        כל ספר חדש שמגיע לספריה מגיע במספר עותקים והוא ניתן לשבועיים - זמן מספיק לקריאת ספר בנחת. כך שאין שום תור.
        לא רק זה, אם מבקשים להביא ספר מסוים שלא מצוי בספריה, הספריה מביאה אותו. ניסיתי אישית.
        ספרים פגומים פשוט מוחלפים.

    • אני דווקא קוראת ספרים כמה פעמים

      מיו מיו שלי, 02/01/10 23:29

      למעשה, אני קונה כמעט אך ורק ספרים שקראתי בעבר, וקוראת אותם שוב אחת לכמה שנים.
      ואם כבר - ספר טוב הוא בהחלט משהו שנקשרים אליו רגשית.
      ספריה עירונית היא דבר נפלא, ובעיקר כשהיא בחינם, והיא דרך מעולה להכיר ספרים חדשים. עם זאת, ספרים שהכרתי ואהבתי - אני רוצה אצלי על המדף!

    • מסכימה איתך לגמרי.קונה רק ספרי שירה ואומנות בקושי רב (ל''ת)

      לרומנים בקושי חוזרים, 06/04/10 19:11