• 38.

    איז'ה מיה ספר מצויין קליל ונעים לקריאה

    אריאלה בוארון זית, 30/03/13 16:59

    אהבתי מאוד את הספר וקראתי אותו בנשימה אחת ביום אחד תודה לך אושרת על שהנעמת מזמני
    המשיכי כך
    אריאלה

    IP: 87.69.149.99 דווח על תגובה זו

  • 37.

    איז'ה מיה

    הילה מדינה קליין, 10/04/10 08:03

    הספר התקבל כמתנה מאימי שנוהגת לקרוא לי איז'ה מיה, כמו הריגוש הקטן שהיה ברגע קבלת הספר כך הריגוש שבתום קריאותו.

    ספר נהדר, מלא באופי ונוסטלגיה.

    לפעמים הגאונות נמצאת בדברים הקטנים ואלו האחרונים שזורים בספר מתחילתו ועד סופו.

    IP: 87.68.85.174 דווח על תגובה זו

  • 36.

    ספר מצויין (ל''ת)

    דוד, 24/01/10 18:59


    IP: 87.70.88.251 דווח על תגובה זו

  • 35.

    ספר מצוין

    ליאורה, 07/12/09 20:01

    אהבתי את סגנון הכתיבה ובעיקר את הנושא,ממליצה בחום ומצפה לספר הבא.

    IP: 109.160.160.194 דווח על תגובה זו

  • 34.

    הספר גרוע. מאוד. אושרת יומרנית בלתי נסבלת. (ל''ת)

    שושי, 18/11/09 15:50


    IP: 212.179.146.134 דווח על תגובה זו

  • 33.

    פשוט ספר רע. נקודה (ל''ת)

    אפרת, 18/11/09 15:34


    IP: 89.139.242.139 דווח על תגובה זו

    • תעשו לי טובה

      חחסויחסה, 27/06/12 14:40

      אושרת סופרת מעולה ואתם יכולים לקפוץ לי עד מחר. התרגשתי מאוד, אושרת את אלופה!

      IP: 84.110.42.104 דווח על תגובה זו

  • 32.

    שק חבטות קל מדי.

    עמירם, 11/11/09 13:08

    ועם התחנפות לא ברור למי. תחליפו כבר את הגלסנר הזה

    IP: 84.228.191.75 דווח על תגובה זו

    • למרות הייחוס הסלבריטאי האימתני של הגב'. (ל''ת)

      המבקר מעז לכתוב אמת, 12/11/09 23:13


      IP: 93.172.121.158 דווח על תגובה זו

  • 31.

    איזה מיה

    לידיה, 09/11/09 10:36

    שלחתי תגובה וטעיתי בשם הספר אז אנא תקנו-כתבתי ממה מיה במקום איזה מיה
    תןדה

    IP: 93.173.122.233 דווח על תגובה זו

  • 30.

    בקורת על הספר ממה מיה

    לידיה, 09/11/09 10:14

    ללא קשר לביקורת על הספר(עדיין ךא קראתי אותו)אתה בתור מבקר ספרים אינך יודע שהבולגרים אינם מזרחיים??? הם ספרדים-תלמד משהו-זה משמעותי!!!!
    תןדה

    IP: 93.173.122.233 דווח על תגובה זו

  • 29.

    הספר הבט '' קרידה מייה'' ......יקירתי שלי............... (ל''ת)

    ארז, 08/11/09 11:13


    IP: 93.172.128.70 דווח על תגובה זו

  • 28.

    יש רק דבר שגב' לוי-קוטלר-בנגלר וכו' עושה יותר גרוע מכתיבת ספרים:

    גאולה אורגד, 08/11/09 00:03

    הופעה בטלוויזיה.

    IP: 92.11.110.226 דווח על תגובה זו

    • כי המדיה פוחדת מהערוצים. טרור טלויזיוני.

      נכון ואסור לכתוב כמה רע, 08/11/09 10:17

      היא פעם התפטרה, למה חזרה?

      IP: 85.250.196.129 דווח על תגובה זו

  • 27.

    מאמר מצויין, אך הרשו נא לי לסכם: חרא של ספר. (ל''ת)

    יאיר בן יוסף (למפל), 08/11/09 00:00


    IP: 92.11.110.226 דווח על תגובה זו

  • 26.

    גיזרת טרוריסטיי סלב'ס בסיוע ארטילריית מקופחים לא רוצים ספרות..

    גלסנר צודק בהחלט, מה אפשר לעשות?, 07/11/09 23:34

    רק טכסטים מיותרים. יש כ''כ הרבה כאלה, גב' קוטלר לא חסרה לנו.. הבעיה שהכותבים האלה לא מונעים מרצון לכתוב ספרות, לכן העובדה שהתפרסמו כבר כ''כ הרבה טכסטים ירודים רק מעודדת אותם לשלוח את ידם לעכבר, הצילו!

    IP: 85.250.196.129 דווח על תגובה זו

  • 25.

    הכתב כמובן לא נותן לעובדות להרוס לו את הדעה.

    גילי, 07/11/09 17:14

    הספר חביב למדי ,נעים לקריאה. מעניין שאם הוא היה נכתב על עמק יזרעאל בתקופת המנדט ועל משפחה יהודית -פולנית ,אז זה היה בסדר,כי זה אולי מדבר אליו,אבל אם זה בולגרים אז הספר לא ראוי. חבל שהכתב מלא בסטריאוטיפים זולים של אדם לא מפותח.
    אני מקווה שהכתבה לא תשפיע על מישהו.

    IP: 84.229.62.215 דווח על תגובה זו

    • טוב די, באמת כבר אי אפשר לסבול הערות עדתיות.

      עליזה מזרחי, 08/11/09 20:52

      זה כבר פאסה - בלי כל קשר לאיכות הספר, שלא קראתי.

      IP: 132.77.21.12 דווח על תגובה זו

  • 24.

    אז מה גלסנר נהנה לקרא זבלונים אח''כ לנקוי המצפון מחדד את שיני המקלדת ?

    השפיץ של המיץ, 07/11/09 17:11

    הרי ברור מה סוג הספרות הזאת . אף אחד לא חשד בה לרגע שמדובר באיכות מרוממת - אלא אם כן במקרה רק לפני שבוע נחתת בארצנו הקטנטונת .
    למה במקום לנסות לחנך את העם לא תגלה למי שכן מחפש דברים קצת יותר טובים במה כן שווה לו להשקיע את זמנו (וכספו ) ?

    IP: 77.126.40.129 דווח על תגובה זו

  • 23.

    ט''ס אליוט כתב שאין מתודה בביקורת הספרות מלבד אחת:להיות מאוד אינטליגנטי (ל''ת)

    עצה למבקר הנפוח, 07/11/09 13:26


    IP: 93.172.145.220 דווח על תגובה זו

  • 22.

    פשוט בלתי נסבלת בעיניי. (ל''ת)

    שיר, 07/11/09 12:57


    IP: 84.229.170.174 דווח על תגובה זו

  • 21.

    לפי ט''ס אליוט אתה , לצערי, לא יכול להיות מבקר טוב

    נו באמת, 07/11/09 12:01

    מצד שני אתה יכול להיות רגוע: אתה כותב כמו פוץ, שלא מהעולם הזה. אלוהים, איזה נפיחות של מבקר.

    IP: 93.172.141.156 דווח על תגובה זו

  • 20.

    את ממש מרשעת! את חושבת שרשעות הופכת ביקורת ל''אינטיליגנטית''??? (ל''ת)

    ל, 07/11/09 11:46


    IP: 77.126.159.164 דווח על תגובה זו

  • 19.

    לאריק- אם אתה רוצה להיות ממש מרושע אז כדאי לך

    אני, 07/11/09 11:11

    לנסות לקרוא את ''אות מאבשלום''.

    IP: 79.182.207.125 דווח על תגובה זו

  • 18.

    דווקא מאוד אהבתי את הספר וגם את הכתיבה

    רבקה, 07/11/09 10:45

    אני בולגריה שחיה כל חייה ביפו. ספרה של אושרת קוטלר בנגל ריגש אותי מאוד. כל מילה בו היא פנינה שהצליחה להעביר אלי את הריחות והתמונות של הילדות שלי. המבקר האשכנזי, לא יוכל להבין לעולם את כוחן של המילים הנפלאות בספניולית. לפעמים גם חמש מספיקות.למרות שבספר יש הרבה יותר.
    חוץ מזה, נדמה לי שנשים יוכלו להזדהות יותר עם מה שעובר על הנשים הנהדרות בסיפור הזה. גבר לא יוכל להבין לעולם את טעמה הכואב של בגידה. מוי ארמוזו אסטו ליברו אושרת. אל תקשיבי לרעים !

    IP: 79.177.75.54 דווח על תגובה זו

  • 17.

    טוב שיש מבקרים שאינם מתחנפים לטעם הקהל ועושים מלאכתם נאמנה

    יובל, 07/11/09 09:59

    די היה לי לקרוא את הפרק מהספר שפרוסם כאן כדי לדעת שבספר הזה לא אגע גם עם מקל ארוך במיוחד.
    או בעצם, די היה לי להזכר שפעם, לפני הרבה שנים, נשאלה קוטלר בראיון רדיו איזה ספר אהוב עליה והיא ציינה את הספר ''שוגון'' וקראה לו ''יצירת מופת''...
    אפילו המראיין השתנק בשידור חי כששמע את זה.

    קראו את התשפוכת בורגנית הבאה שלקוחה מהספר, ושפטו בעצמכם:

    ''היא אהבה את הבית הזה, שבו בחרה בקפידה כל פרט ופרט, במיוחד במטבח. זה היה בית נעים, מחופה אבן, שעמד בראש גבעה קטנה. מן החלונות הרחבים שפנו לכיוון מערב היה אפשר לראות את השדות, ודלת הזכוכית הגדולה שבסלון הובילה אל גינה עשירה בצמחייה. המרפסת וחדרי הבית רוצפו באריחי טרה-קוטה גסים שעוררו את האשליה שמדובר בבית טוסקני טיפוסי ולא בבית ישראלי במושב ליד מודיעין. הספה הרכה והנוחה, השטיחים האפגאניים, הכורסאות העתיקות שקנו בשארית כספם ותאורת הקיר המושקעת - כל אלה יצרו את האווירה המדויקת שבה רצתה לחיות. חלום חייה היה לבנות בית כזה, בית אמיתי. בית מהאגדות, בית שמגדלים בו משפחה מאושרת ועתירת ילדים צוחקים.''

    IP: 79.182.109.63 דווח על תגובה זו

    • הקטע שהבאת- טקסט של הדודה שלי מרעננה

      יעל, 07/11/09 10:49

      דודות תנוחו

      IP: 79.180.105.18 דווח על תגובה זו

    • מסכים עם יובל...כל כך לא אותנטי ..טוקנה..אפגני..שטויות קרידה כתבת..

      בת ימי, 07/11/09 23:34

      קרידה...באספניולית..יקירתי...

      IP: 93.173.221.32 דווח על תגובה זו

  • 16.

    לא קראתי את הספר, אבל הביקורת מצאה חן בעיני (ל''ת)

    :), 07/11/09 08:41


    IP: 84.108.105.218 דווח על תגובה זו

  • 15.

    לדעתי שימוש בשם כזה יכל להיות סיפור היסטורי על יהדות בולגריה ביפו ..

    בת- ימי נער עולה חדש בשנות ה50 בן למשפחה ספרדית., 07/11/09 03:02

    לדעתי אין הקורא אוהב סיפורים וירטואלים.בעיקר עם שם כה משמעותי המבטא את פסגת הום המשפחתי של יוצאי ספרד..דוברי לדינו וכאן כוונתי ליהדות אגן ים התיכון שדיברה אספניונלית כולל הבלקנים.
    איז'ה מיה..יכל להיות סיפור אוטוביוגרפי או היסטורי של ההחוויה הבולגרית ביפו שבאה לידי ביטוי בעיקר בשנות ה50 עם בתי המסחר לאורך שדרות ירושלים..החל מזיקו חנות הבגדים לגברים ..בית כנסת שמוקם בחנות ליד..עם רב שנסע בשבת עם אופנוע..כך האגדה מספרת.במאפיות הבורקסים האמיתיים סביב אלהמברה של פעם..המכולות עם הגבינות הלקרדה והזיתים וכן במאכלים הנפלאים במסעדות הצנועות ורוויות ריחות בישול נפלאים..
    אפילו מעריצי קבוצת הכדורגל מכבי יפו היתה מה שהיה מאוחר יותר מבבי תל אביב בכדורסל..
    חריצותם של יוצאי בולגריה ואגירה פרוטה לפרוטה הביאה את הקהילה זו למעמד בינוני ללא בכיינות של ''מגיע לי..וכו
    התקדמותם באה לידי ביטוי במעברם לבת ים בסוף שנות ה50 עיר שהיתה פנינה בכל תחום החל משדרה מדהימה טיילת יפיפיה וחוף ים נקי וצלול.
    נוסטלגיה של פעם שהיינו שמחים בחלקינו והאמנו בתמימות על ערכיות ויושרה שזכינו במדינה הצעירה והיפה מכולן.

    IP: 93.172.184.62 דווח על תגובה זו

    • חפש בחנויות ספרים משומשים את כתביו של אהרון בכר ז''ל

      אשכנזי פרידמני, 07/11/09 08:35

      שקיפל בפרק אחד יותר תובנות, ובשפה עברית עשירה, על יוצאי בולגריה מאשר אושרת קוטלר בכל ספרה ובשפתה העילגת והמסורבלת.

      IP: 89.138.186.168 דווח על תגובה זו

  • 14.

    איזה רוע ! הספר דווקא טוב. (ל''ת)

    ליאורה, 07/11/09 00:07


    IP: 79.177.75.54 דווח על תגובה זו

  • 13.

    ספר מצויין ומרגש. קראתי בנשימה עצורה

    רני, 06/11/09 23:48

    מה שאומר על פי הביקורת הנ''ל שאני כנראה קורא נחות, ממרום נחיתותי עם זאת אין לי ספק שהמבקר המתנשא לוקה בהבנת הקריאה ובזיהוי ספרות טובה. ובאשר לט.ס. אליוט, האדון הנכבד בהחלט צריך להתאמץ מאוד כדי לעמוד בסטנדרטים שלו. אינטלקט אין בטכסט הנדון, רק נפיחה עזה

    IP: 79.177.75.54 דווח על תגובה זו

  • 12.

    מרגול יותר מעניינת

    אשרקב, 06/11/09 22:57

    מאושרת קוטלאר,לדעתי מרגול צריכה לדגמן בפלייבויי

    IP: 79.178.254.124 דווח על תגובה זו

    • איזה מרגול..צנעני הכוונה....ממתין לתשובה..בכל מקרה היא גדולת התימנים (ל''ת)

      שואל..., 07/11/09 23:28


      IP: 93.173.221.32 דווח על תגובה זו

  • 11.

    צודק (ל''ת)

    צדוק, 06/11/09 22:21


    IP: 157.22.252.66 דווח על תגובה זו

  • 10.

    הוצאת ספרים איכותית...

    ברוך ממלבס, 06/11/09 22:15

    למה להעליב את הבורקס אריק, לא חרם. בורקס יכול להשביע לפעמים, אבל זה שהוצאת הספרים הגדולה ביותר בארץ מוציאה לאור זיבורית כזאת אומרת דרשני.
    מה קורה כאן לעזאזל? איפה העורכים הספרותיים? אין גבול למסחריות?

    IP: 80.218.240.156 דווח על תגובה זו

  • 9.

    הוצאת ספרים איכותית... (ל''ת)

    ברוך ממלבס, 06/11/09 22:12


    IP: 80.218.240.156 דווח על תגובה זו

  • 8.

    נו אז מה אמרת לנו בעצם

    מזל האשכנזיה, 06/11/09 22:12

    וכך חמקת מן האמת שלך כפי שכבר עשית בביקורת על לאבירמה גולן

    IP: 85.64.205.111 דווח על תגובה זו

  • 7.

    אאוצ'! כמה רוע!

    אור, 06/11/09 21:56

    למה ככה? הביקורת כמעט ולא נוגע בספר - אלא יותר ברכילות צהובה ובחייה של אושרת (או לפחות החלקים שמעניינים אותך...) אם זה לא צהוב - אל תיתן ביקורת, בסדר?

    IP: 84.228.72.178 דווח על תגובה זו

  • 6.

    גלסנר אתה משתבח מפעם לפעם

    ג, 06/11/09 21:30

    משבוע לשבוע ביקורת יותר מעניינת ומכונה

    IP: 79.180.105.18 דווח על תגובה זו

  • 5.

    אני ממוצא בולגרי והביקורת שלך מקוממת

    צעירה אבל מבינה ענין, 06/11/09 21:27

    שמע, הספר האחרון שקראתי היה...(צונזר) וזה נכון שקטונתי ושאינני מבקרת ספרות נאורה ואשכנזית כמוך אבל עדיין אני מוצאת שללא קשר לאיכות הספר או מהותו, יש מקום לספרים כאלה בספרייה שלי. אני דור שלישי בתל אביב, לסבתא שלי קראו בקה ואני דוברת שתיים שלוש מילים בספניולית. גם אם לא אגש ביום ראשון לרכוש את הספר, (ואולי כן?) מחממת את ליבי הידיעה שנכתבים ספרים כאלה, ולו רק לשם האיזון שבתכל'ס יש תרבויות נוספות מלבד התנועה הקיבוצית ו/או העלייה הרביעית. בקיצור - כן, פלורנטין, שנות השלושים בתל אביב וכו' וכו' - כל זה מדבר אלי.

    ואגב - בטח תופתע לשמוע - האמת גם אני הופתעתי, אבל כיום במרפאות הגנטיות מתייחסים לבולגרים כאל אשכנזים... ממש לא מזרחים !

    IP: 87.69.17.5 דווח על תגובה זו

    • רוב הבולגרים בני 50 פלוס הם קמצנים כרוניים.דואגים רק למשפחתם.. (ל''ת)

      ספרדי, 07/11/09 02:36


      IP: 93.172.184.62 דווח על תגובה זו

      • כסיל עלוב (ל''ת)

        ספרדי, איך זה שאתה מסתובב חופשי?, 07/11/09 11:18


        IP: 83.228.5.89 דווח על תגובה זו

        • לכסיל העלוב שמנגח את הספרדי שטוען שהבולגרים קמצנים כרוניים -כנסו

          חוקר, 07/11/09 23:55

          השאלה זו נשאלה מדוע הבולגרים כל כך קמצנים ואין ידם פתוחה בנתינה אלא באגירה אין סופית.

          מי שביקר בוורנה ראה את הבתים הגבוהים שנבנו בתקופה הקומוניסטית שזוכיות הסלון חצי אטומות באוסף בגדים וחבילות שמפתיע את המתבונן.
          בכנס תיירותי שאלתי את שרת התיירות הבולגרית וביושרה וכנות ענתה לי שהבולגרים לא אוהבים לזרוק דברים אפילו אם אין סבירות שישתמשו....

          ביחס ל''קמצנות הבולגרית'' תשובתו הכנה מפרופסור מהעדה שחוקר ספרות, שאני מאוד מעריך היתה שרוב הבולגרים היו בעלי מכולת ועסקים קטנים ומטרתם היחידה היתה להבטיח את קיומו ושגשוגו ומאוד היה חשוב לאסוף אגורה לאגורה גם לזמנים קשים.

          יש להדגיש שהעדה הבולגרית יכולה להתפאר ביושר ובכנות ללא ''קומבינות ,רמאויות והעמדת פנים '' בה הצטיינו עולים מממרכז אירופה..

          IP: 93.173.221.32 דווח על תגובה זו

    • הייתי במרפאה גנטית לפני חודשיים: בולגרי אינו אשכנזי. צטערת (ל''ת)

      קיבוץ גלויות, 07/12/09 18:02


      IP: 80.230.73.186 דווח על תגובה זו

  • 4.

    גלסנר שיכנע אותי לקרוא את הספר!

    קוראת, 06/11/09 18:00

    הנפיחות, ההתעליינות, החרטטנות. אני מאוד לא אוהבת את דמותה של אושרת כפי שהיא משתקפת ממסכי הטלויזיה, אבל מעולם לא אהדתי את יצירתה הספרותית יותר, לאור הביקורת הכל כך לא משכנעת הזאת.

    IP: 93.173.2.130 דווח על תגובה זו

    • וואי מאמי - איזו עברית יש לך! באמת לא יזיק לך לקרוא ספר! (ל''ת)

      לא חשוב, 08/11/09 20:56


      IP: 132.77.21.12 דווח על תגובה זו

  • 3.

    מספר תיקונים והערות.

    יאיר, 06/11/09 15:13

    קודם כל-ראוי לזכור כי הספר לא אמור להיות יצירה קאנונית ,אלא סיפור משפחתי כמו ''תמרה הולכת על מים'' .
    אבל כאן הנרטיב של משפחה שורשית שתרמה למדינה ,כנראה מרגיזה ופוגעת בנרטיב האשכנזי שרק משפחות של יוצאיי העיירות היהודיות במזרח אירופה תרמו לבניית התשתית למדינה שלנו. כמו -כן ראוי לזכור שהיא בולגרייה ולא מזרחית (כמובן טעות בתום לב...) כי מזרחים הם יוצאיי מדינות ערב והאיסלאם. טוב לראות שבולגריה ,איטליה ,יוון וספרד הן מדינות שבה האיסלאם שולט. אולי הומרוס לדוגמא היה מוסלמי אדוק עוד לפני שמוחמד נולד.

    ההיתממות ,הניסיון הפתטי להעליב מתוך אובייקטיביות ולהחמיא לעצמך ,רק מראה שזה נכון -ילד מוכה הוא אב מכה.

    אפשר לחשוב מהיכן הגיע הכתב הזה-בטח באיזה עיירה יהודית בפולין או רומניה שתושביה לא ראו מעולם רכב,מים זורמים או קדמה. אבל הם משכנעים את עצמם שזוהי ''תרבות מערבית''.
    אל תצחיק אותנו.

    סוף שבוע נעים

    IP: 87.70.147.86 דווח על תגובה זו

    • אה... עכשיו כל האשכנזים בארץ הגיעו מעיירות שלא ראו בהן מים זורמים?

      אתה אל תצחיק אותנו, 07/11/09 09:04

      אז לידיעתך סבתי וסבי מצד אחד הגיעו מוורשה (מספיק מתקדם לאדוני?) ומהצד השני מליטא. נראה לי שבכל זאת מדובר במקומות קצת יותר מתקדמים מהררי האטלס - שכנראה משם הגיעו אבותיו.
      אני לא יודעת מאיפה אטתה ומאיפה הגיעו הוריך וסביך, אבל אל תשלה את עצמך, האשכנזים בארץ אכן היו יותר מתורבתים מהעולים מארצות ערב. במקום לנסות לסלף את המציאות כמו שנוהגים לעשות במדינות המוצא שלך (מדינות ערב) חבל שהרמה התרבותית הגבוהה יותר של האשכנזים לא גרמה לעולים מארצות ערב לנסות להשתפר ולהתעדן. במקום זה הם מתעקשים לקחת את כולנו לתהומות האלימות, הברבריות והשחיתות הנפוצים בארצות מוצאם.

      IP: 84.108.105.218 דווח על תגובה זו

      • האשכנזים זרעו את השחיתות עם הפרוטקציה והקומבינות שלהם..האחרים אלימות . (ל''ת)

        מספרדי טהור ס''ט שרשים מספרד שעלו לארץ לאחר הגירוש, 07/11/09 23:25


        IP: 93.173.221.32 דווח על תגובה זו

  • 2.

    אושרת בחורה מדהימה (ל''ת)

    עמיתוש, 06/11/09 14:05


    IP: 84.229.136.186 דווח על תגובה זו

  • 1.

    איז'ה מיה דווקה ספר מהנה ביותר

    קורא במהלך הקריאה, 06/11/09 14:00

    קוטלר בנגל לא התיימרה להיות זבאלד. קוטלר בנגל לא כתבה את הספר לסיפוק מאוויי המבקרים. וגלסנר, כמו שהוא מעיד על עצמו, הוא רק מבקר ספרות.

    IP: 82.81.11.76 דווח על תגובה זו