ראשית, כשריונר, מאוד צרם לי חוסר המקצועיות בהצגת ההוויה הטנקאית בצורה אותנטית. הטנק בגודל של חדר גדול בהשוואה למה שהוא אמור להיות באמת-תא קטנטן שמסתובב על צירו. אנשי הצוות לא מבצעים או לפחות לא נראים כמבצעים את עבודתם הטנקאית. המפקד לא מכווין את הנהג ולא מאתר מטרות, התותחן סורק בצורה שאיננה נאמנה לתו''ל, והאם ראיתם את אושרי כהן עושה שם משהו חוץ מלהתלונן? (נגיד, את העבודה שלו-לטעון פגזים או לאבטח את הטנק לטווח הקרוב...) הצוות ככלל איננו חובש את כובע השריונאים (הג'אנטקס) שבלעדיו התקשורת ביניהם בלתי אפשרית כלל בתנועת הטנק או בעת ירי בגלל הרעש. הקצינים-זוהר שטראוס ואיתי טיראן אינם עונדים דרגות קצונה. הדברים הללו גורעים משמעותית מאמינות הסרט. שנית, דמות האנטי גיבור בקולנוע הישראלי עברה העצמה כ''כ גדולה עד כדי מיאוס, אולם השפעתן של הדמויות הללו החל מ''יוסי וג'אגר'', המשך ב''בופור'' (אשר איננו נאמן כלל לרוח הספר ''אם יש גן עדן'' שעל בסיסו עומד התסריט) דרך ''ואלס עם באשיר'' (אשר הוא היחיד ברשימה עם אמירה משמעותית הן בתוכן והן מבחינה קולנועית) וכלה במקרה דנן, כולם מציגים את החייל החנון הרגיש והבלתי מקצועי שנאלץ להלחם ואיננו מבין על מה. רבותי, השפעת הסרטים הללו על הצבא היא לא פחות מהרסנית. רוב רובם של החיילים עושים מלאכתם נאמנה, אולם לצערנו בכל מקום יש כמה ''חיים בסרט'' תרתי משמע אשר אינם עושים את ההבחנה שבין הסרט למציאות ולבבם נמס אל מול נוראות המלחמה, כתוצאה מהשפעת הסרטים הללו אשר יוצרת בלבם פקפוק בצדקת הדרך. והדרך שלנו היא הצודקת. איננו חיים בשווייץ. יש לנו שכנים טורפים וכדי להתגונן אנו צריכים גם להרוג ובמקרים מסויימים זה קורה גם על גבה של אוכלוסיה אזרחית- באשמת האויב שמנצל אותה. אין לנו מה לעשות ואי אפשר לברוח מזה. גם אם נמגן עצמנו לדעת במקלטים האויב יגיע בסוף גם למקלט ויפרוץ פנימה על כן נאלץ צה''ל לתקוף. ככל שנציג תכנים מחזקים בתרבות הישראלית כך נתחזק, וככל שנציג תכנים מחלישים-ניחלש. לפיכך במאים יקרים, אם אין לכם תסריט שיכול להעצים אותנו עדיף שלא תפיקו סרטים כלל.