• 10.

    למה לא צויינו המקורות

    חוקר ארץ ישראל, 08/10/09 21:28

    שני חוקרים הקדישו ימים ולילות לחקר 'התקווה'.שניהם-אליהו הכהן,'הכהן הגדול של הזמר העברי' ונקדימון רוגל שכתב ספר על אימבר לא הוזכרו כלל.האם בדה האדון מלמד את המידע הרב מראשו?וודאי שלא.המקורות ברורים.אז למה הוסתרו? אמרו כבר חז''ל 'המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם'.היש למר מלמד משהו נגד החוקרים ואולי נגד הגאולה?

  • 9.

    נעימת התקווה היא ע''ס ניגון תפילת הטל בנוסח הספרדי.

    2 פשוט שטויות כהרגלכם-רק שנאה ושנאה לנרדף, 08/10/09 01:45

    ידוע ומוכר באופן אקדמי שהמוסיקה הרומנית העממית מושפעת במובהק מניגונים ממקור יהודי-ספרדי ומסתבר שהתקווה נלקח גם ממנגינה עממית רומנית שנלקחה ממנגינה עממית יהודית ספרדית ואולי אף מתפילת הטל עצמה, או שיש כאן שתי השפעות: אחת ישירות מתפילת הטל, ואחת משיר רומני עממי שנלקח מניגונים יהודים ספרדים באופן כללי. ההשפעה הרומנית המסוימת במנגינה, אין מה לעשות, היא תוצר הגלות המרה ולא יתכן אחרת. התקווה היא אמת, לכן יש בה מסימני הגלות שדבקו במנגינה שהיא יהודית דתית במקורה.אני משוכנע שאתה לא יהודי. נסה שנית להמציא המצאות אנטישמיות. בהצלחה.

  • 8.

    רק התקוה.

    תקוה, 07/10/09 22:46

    לעולם לא נחליף את ''התקוה'' זה הפך כבר להמנון קדוש.

  • 7.

    חסר כל, אבל בניו יורק. כבר אז חזה את הירידה הגדולה, איזה איש חזון!

    Y, 07/10/09 20:56

    תמיד הקדים את דורו... בקיצור, חי לו 18 שנים של נחת בניו יורק. כנראה שלא רצה לקלקל לעצמו את תחושת התקווה, לכן לא נשאר בארץ....

    יהי זכרו ברוך. אבל איפה השמאלנים שיתרעמו למה לא מוחקיםפ את המלה ירושלים מהשיר, ובכלל ''יהודי'' גם לא מתאים. אולי במקום כל זה נציין רק את השם הלטיני של החיה שנקראת ''אדם'', ובאופן כללי את אזור המחייה של החיה הזו, כי הרי כולנו רקמה אנושית אחת, נכון?

  • 6.

    תודה על הכתבה המרתקת

    בועז, 07/10/09 20:49

    טוקבקיסטים לא עושים רק רע :-) לא הכרתי את סיפור חייו של מחבר ההמנון הלאומי עד לקריאת המאמר. שמעתי את יגאל בשן גם ביוטיוב. אני מרים כוסית לחיי אימבר נפתלי הרץ, ומודה לך על הכתבה. לחיים!

  • 5.

    ubemeimecha stof vagol herpat artzecha (ל''ת)

    halah yarden halah zrom yehemu galeicha, 07/10/09 20:00

  • 4.

    שיר המעלות היה צריך להבחר.

    איציק-עכו, 07/10/09 19:26

    אני שר את ''התקווה'' בגאווה רבה,אך האמת? זה המנון די עצוב מדכא,גם אם בסופו יש את בשורת הגאולה והחרות. אילו ''שיר המעלות'' כפי ששר אותו חנן יובל היה נבחר,היה לנו המנון מקראי,לאומי,יפה ואופטימי שהיה עונה לכל חלקי העם היהודי. ''שיר המעלות'' המרגש, מדגיש את תקומתם המחודשת של היהודים ואת נצחיותו של עם ישראל . חבל,למרות שגם ''התקווה'' בסדר.

  • 3.

    ג'וליוס היבר - סבא שלי. ישששששששש!!!! (ל''ת)

    miki, 07/10/09 19:15

  • 2.

    וילדער בהיימעס

    ויקטור, 07/10/09 18:49

    בעיניי זה מוזר שנעימה של שיר עם מולדבי (''ההעגלה והשוורים'') עם מילים שכתב אדם בעל אישיות כמו בהיימס נחשב למשהו ''יהודי'' או ישראלי. אבל כבר רבות דובר על הזיכרון המושתל והאתוס הלאומי המדומיין בהיסטוריה של הציונות...

  • 1.

    מה אתה ממציא. זה שיר שהיה אהוב באופן עממי. לקונ' הציוני לא היתה סמכות

    הקונגרס הציוני החליט לחזק... אני לא יודע, 07/10/09 14:52

    ולא אמצעים לכפות שירים אהובים. אתה חושב שהם היו ממשלה סובייטית? היה להם צבא וק.ג.ב? כמו ההמצאה על סופרי החצר של מפא''י. היה פה חופש יצירתי ומי שתמך בתקווה היהודית ובסוציליזם הפועלי הארצישראלי- שזה לגמרי אותו הדבר, תמך בו מרצונו.