• 127.

    קיבלתי 735 בפסיכומטרי וחולה על מזרחית בנשמה!!

    איציק, 07/10/09 12:27

    קפצו לי

    • וואו. גם חכם וגם אוהב מזרחית? וואו. (ל''ת)

      הנדהם, 07/10/09 16:13

  • 126.

    שלא תתפוצץ מיסכן

    לא משנה השם, 06/10/09 06:28

    פשוט פלוץ נפוח ... לא מבין כלום

  • 125.

    באנה אתה בן,איןלך אלוהים.חחח..יש בדבריך הרבה דברים נכונים,ותמיד משהו א (ל''ת)

    אחד זוי..חחח..אבל אחלה!, 03/10/09 19:00

    • נכון.. (ל''ת)

      ט, 04/10/09 03:13

  • 124.

    האח הגדול

    סימה, 03/10/09 18:06

    תוכנית רצינית

  • 123.

    ל-122 - הנסיון שלך להפוך את היוצרות הוא פאטתי

    ספרדי שמאס במגיבים כמוך, 03/10/09 17:55

    אתה מנסה ליפות את המציאות שלנו ולנסות לגרור את יוצאי אירופה למשוואת האלימות, אך זכור - נכון, יש את מאה שערים ובני ברק - אך יש מנגד גם את ש''ס. נכון, יש את ההתנחלויות, אך גם שם אין מחסור במזרחיים.
    אך מעבר למשוואות האלה, את עיקר הבעיה יוצרים הערסים שברחובותינו ותת התרבות הגסה והאגרסיבית שנוצרת במקומותינו.
    תרבות מזרחית - זה דבר טוב ועמוק והיסטורי אך ה''תרבות'' המזרחית הערס-פרחית שמשתוללת היום כאן - היא הרס התשתית התרבותית שלנו.

    • אתה טועה ובגדול

      מתקן שגיאות, 03/10/09 20:12

      אנשי ש''ס מעולם לא זרקו אבנים על מכוניות, הפריבילגיה הזאת שמורה לחרדים האשכנזים. אנשי ש''ס מעולם לא השליכו שקיות שתן וצואה על עוברי אורח, הפריבילגיה הזאת שמורה לחרדים האשכנזים. אנשי ש''ס מעולם לא היכו עוברת אורח בגלל מלבושה, הפריבילגיה הזאת שמורה לחרדים האשכנזים.
      לא ידעתי שברוך מרזל, לוינגר, העצני, ברוך גולדשטיין ושאר ירקות הם ממוצא מזרחי. אם אתה מתכוון לאיזה מיעוט מזרחי שנשטף בשינאה האשכנזית לערבים, אז זה מיעוט בטל בששים שנגרר ולא מנהיג את השנאה. ואם מזרחי גר בשטחים זה הרבה בגלל ההזדמנות לשפר תנאי מגורים. את האידאולוגיה הגזענית הם משאירים לאשכנזים.
      ובקשר לצ'חצ'חים, לא חסרים אשכנזים צ'חצ'חים כדודו טופז, ותוסיף למשוואה את הערסים הרוסים.
      בעולם התחתוון תמצא את עמיר מולנר, אלפרון (שבטעות אנשים מחשיבים אותו כלא אשכנזי) ורוזנשטיין ועבור למנטש שכיכב פה לפני ארבעים שנה. גם אמריקה סבלה מהמאפיה היהודית האשכנזית בדמותם של מאיר לנסקי, באגסי סיגל, והיום פושעים כמיידוף.

      • נו באמת... תמשיך עם הפאטתיות

        ספרדי שמאס במגיבים כמוך, 03/10/09 23:04

        יש לך כישרון מדהים בשיכנוע עצמי.. אך מה לעשות שברמה העובדתית - את בתי הסוהר מאכלסים ה-ר-ב-ה יותר מזרחיים מאשכנזים?
        אם תתחיל לחפש בכל מקום שיש בו אלימות את מוצאו של האדם (בעצם את מוצא הוריו או סביו) - תגלה שהכף נוטה לכיוון שמאוד לא ימצא כן בעינייך.. אתה כנראה מאלה שכל כתבה שהם קוראים על מישהו - ישר הם מחפשים את מוצאו.
        נכון שבהנהגות השונות התברגו הרבה יותר אשכנזים ממזרחיים. וכך קולם נשמע פי כמה.
        אני מציע לך לרדת מהעץ הזה.. אין לך קייס.
        על כל פנים כספרדי (לא מזרחי) - אני חושב שיש לעדות המזרח הרבה יותר ללמוד מהאשכנזים, מאשר ההפך.

        • הפרופוגנדה האשכנזית הצליחה לשכנע אותך שאתה נחות, כמה עצוב (ל''ת)

          מתקן שגיאות, 04/10/09 05:41

        • אתה מדבר על אלימות של אנשים פרטיים ואני מדבר על אלימות מאורגנת וממוסדת

          מתקן שגיאות, 04/10/09 06:12

          זה שיש אנשים שיושבים בכלא על גניבה שנובעת ממצוקה ועוני לא משפיע כהוא זה על החיים במרחב המזרח תיכוני. אבל אלימות מאורגנת וממוסדת שזורעת שנאה באיזורינו היא האלימות שצריכה להדאיג אותך ואותי, וזאת האלימות שהגיעה ממזרח אירופה. את האלימות של הפרטים ניתן לפתרו ע''י חינוך (שכידוע מאד ירוד במדינתינו) אבל את האלימות המובנית בנפשם של האשכנזים גם משרד החינוך לא יכול לתקן, מה גם שמוסדות החינוך של החרדים האשכנזים ושל המתנחלים לא נמצאים תחת פיקוח משרד החינוך. עם האשכנזים החילונים יש אולי תקוה שישתנו בדורות הבאים, אולי כתוצאה של נישואי תערןבת.

          • שים לב להגדרות הגזעניות שלך - הן פאטתיות כמו המסר שלך

            ספרדי שמאס במגיבים כמוך, 04/10/09 20:14

            מי שיוצר את הגזענות זה אתה. כשאתה מנסה נואשות למצוא קצה חוט ולהאשים את האשכנזים באלימות. מצטער, לא תוכל להפוך את היוצרות.
            לנו, ובעכיקר למזרחיים, יש הרבה מה ללמוד מהאשכנזים.
            לגבי עניין הממסד - כפי שאמרתי, מה לעשות שהם בשלטון? וכיוון ששילטון תמיד יכיל בתוכו סיאוב ומערכות מוסנות - הוא בעייתי בכל מקום ובכל עת.
            לא הוכחת אלימות ממוסדת, אתה קובע נחרצות שמתנחלים = אשכנזים, ועוד מיני דברים מעוותים.
            לא תצליח לשכנע איש באלימות אשכנזית, מצטער (אלא אם כן הוא מזרחי מתוסכל).
            כדאי שתפסיק להסית וליצור הפרדות ביננו וביניהם, הנפגעים היחידים ממצבים אלה - הם אנחנו.

  • 122.

    חוסר תרבות,אלימות,גזענות ואנטי דמוקרטיה אפשר למצוא במושבות האשכנזיות

    מתקן שגיאות, 03/10/09 15:10

    במאה שערים, בבני-ברק, בבית-שמש ואצל המתנחלים ביהודה ושומרון. עולי מזרח אירופה שחיו תחת משטרים אפלים, מדכאים וגזענים, משטרים בולשביקים אנטי דמוקרטים, משטרים פאשיסטים שונאי זרים לא יכולים להתנהג אחרת. אני ממליץ לכם, האשכנזים, לבקר את קרובי המשפחה במאה שערים, בבני-ברק, בבית-שמש ובהתנחלויות ביהודה ושומרון בכדי להבין את עומק חוסר התרבות שלכם. עשיתם, האשכנזים החילוניים, צעד קטן ביחס לאחיכם המתנחלים ונתורי קרטא, אבל הדרך עוד ארוכה ויש לכם עוד הרבה מה ללמוד.

  • 121.

    מה לכתבה הגזענית הזאת ולתרבות?

    חנן, 03/10/09 12:38

    מנחם, אולי לא שמת לב, רוב המדינה הזאת - יהודים ולא יהודים - היא ממוצא ערבי כזה או אחר. אולי לא שמת לב, אנחנו חיים בין מדינות ערביות. אז אנשים אוהבים זמר מזרחי, זה מדבר אליהם, אז מה? מה כואב לך? את אהוד בנאי וברי סחרוף - שאגב, גם במוזיקה שלהם יש לא מעט השפעות ערביות - עדיין שומעים בכל פינה. הדברים האלה מתקיימים זה לצד זה, למה למחוק תרבויות שלמות, למה לעלוב באנשים שטעמם שונה משלך? ומה רע בסרט ישראלי שמועמד לאוסקר ומתאר את המציאות של חלק גדול מתושבי המדינה הזאת? סרט שאתה יוצא נגדו בלי שראית בכלל. ומילא אם כל הדברים האלה היו נכתבים עם טיפת הומור וחן. זאת לא תרבות, זאת התלהמות דוחה, כפי שיודעים לעשות גם רבים מאלה שאתה קוטל בהינף מקלדת.

  • 120.

    נכון שאתה אוהב שמכנים אותך חולה רוח הזוי ?ביג זיב (ל''ת)

    בני, 03/10/09 08:51

  • 119.

    מנחם,כל עוד לא ראית מזרחי משחק שח אתה יכול לישון בשקט

    עודד, 03/10/09 08:18

    ברגע שיעזבו את השש-בש ויתקדמו לשח אז יש מקום לדאגה.

  • 118.

    מנחם,לידיעתך כבר מזמן הפכנו למדינה ערבית.

    עודד, 03/10/09 08:16

    מה לך כי התעוררת רק כעת?כבר מזמן אנו מדינה ערבית לכל דבר.כפרה,פרח ונשמה הן שלוש המילים ההמובילות בדיאלוג הפרחי מזרחי-ערבי של חלקנו(תודה לאל חלקי אינו עימהם).המוזיקה המזרחית הצועקת בקולי קולות בכל חתונה(לא בשלי).הרי כבר לפני 30 שנה רבקה מיכאלי בתכנית ''ניקוי ראש'' אמרה על המזרחיים שהם ערבים רק שהם יהודים.

  • 117.

    אין תרבות מזרחית נכון לעכשיו

    אורי, 03/10/09 07:14

    היא קפאה לפני 700 שנה
    ומאז מחכה שמישהו יפשיר אותה.
    שתתחבר לעולם הנאור ,החופשי
    הדמוקרטי.
    אגב רוב ה ''אשכנזים''
    לא מעניין אותם בכלל שהם נחשבים ''אשכנזים'' והם לא טוענים שיש תרבות ''אשכנזית''
    שהיא מרכז חייהם .
    הם גאים להיות ישראלים
    בעלי תרבות מערבית , דמוקרטית וחופשית.

    • השטעטאל במז' אירופה הוא ההפך הגמור מעולם נאור,חופשי,דמוקרטי

      מתקן שגיאות, 03/10/09 14:43

      בורות,כוחנות ואלימות כתוצאה מחיים תחת המשטרים הכי אפלים במאות האחרונות, זה מה שהבאתם מהשטעטאל. חיים תחת משטרי דיכוי גזעניים לא מולידים תרבות נאורה,חופשית ודמוקרטית. לימדו אתכם באירופה מה קולוניאליזם ואת זה אתם מיישמים במזרח התיכון. לימדו אתכם במזרח אירופה פרק בבולשביזם ולכן יש לנו מדינה בולשביקית. עסקתם בשחיתות ומתן שוחד ואתם מצטיינים בזה גם כאן. חוויתם דיכוי וגזענות ואתם מיישמים את מה שחוויתם על בשרכם על אחרים. תרבות לא ממציאים יש מאין, תרבות נבנית במשך מאות שנים וגם בעוד מאה שנה אתם לא תהיו שייכים לעולם הנאור, החופשי הדמוקרטי.

  • 116.

    187 זוכי פרס נובל ''יהודי השטעטל'' מזרחים = 0 זוכים !

    ilan, 03/10/09 06:49

    30% מזוכי פרס נובל בכלל יהודי השטעטל !

  • 115.

    לנמוכי המצח ממז' אירופה קשה להשלים עם האמת המרה שתרבות השטעטאל ירודה

    חושף את האמת, 03/10/09 05:47

    למעשה, אפשר לקרוא לזה חוסר תרבות. כי חוץ מבכיינות, תאוות בצע(אולמרט, הירששזו), אלימות(טופז, אסי דיין), כוחנות(ברק, שרון, לפיד), שחיתות(פרס, מש' סייניש, עדנה ארבל) אינוס קטינות (חנן גולדבלט) אין לכם מה לתרום לתרבות.

    • לא מדוייק

      אשכנזי גאה, 03/10/09 07:43

      דבר ראשון, אני לא מאמין שאתה באמת מתרגש מפרובוקטור משועמם במסווה של עיתונאי.
      דבר שני, אתה יודע כמה תרמו גם האשכנזים לישראל? אם בפוליטיקה- בן גוריון, דדו, רבין ויש עוד הרבה. אם במוסיקה- כוורת, עוזי חיטמן, שלמה ארצי (אפילו שאני לא אוהב אותו), אריק איינשטיין, וגם פה יש עוד המון.
      בכלל, אני לא מבין למה אנשים מתעקשים להמשיך עם מלחמת העדות האינפנטילית הזאת?

  • 114.

    מזרחיים מפגרים שמצביעים לליברמן .. חחחח ...מתי תתבגרו.. (ל''ת)

    יש משהו ..יש, 03/10/09 02:38

  • 113.

    נו מנחם באמת. אחרי האח הגדול אתה תדבר איתנו על ''שעת המבחן'' של

    של התרבות הישראלית?, 03/10/09 01:53

    אתה מעורר בי קבס.

  • 112.

    שחר חסון

    קונ דסון, 03/10/09 01:50

    הוא כל כך נחות ורדוד שאין לתאר. כל כך נחות ורדוד עד שאם אין איני טועה היית אורח הכבוד בתוכנית המופת - לילה בכיף

    זה בסדר, עלית כבר על הטריק- לכתוב דברי הבל והשמצות, לקבל את 108 התגובות בNRG וללכת לישון עם חיוך, זה בסדר גמור, כי הנה- גם אני משתתף בחגיגה ותרמתי טוקבק, זה בסדר גמור מנחם, תמשיך ככה, אדם החי מכמות הטוקבקים השבועית

  • 111.

    הפוסל במומו פוסל

    האח הגדול, 03/10/09 01:49

    מקסים בעיני

  • 110.

    מנחם אם לא היית קיים היו צריכים להמציא אותך (ל''ת)

    laveeg , 03/10/09 00:44

  • 109.

    בואו נדבר על התרבות המז' אירופאית שהגיעה מהשטעטאל

    מבט נוקב, 03/10/09 00:12

    תרבות ירודה שמשתקפת בתכני ערוצי הטלוויזיה.
    תרבות ירודה שמשתקפת בשחיתות ובנותני שוחד כאולמרט, הירשזון, טלנסקי, שרון ובניו ורשימה מתמשכת.
    תרבות ירודה שמשתקפת באלימות ואונס קטינות כחנן גולדבלט, אסי דיין ודודו טופז.
    חוסר תרבות שמטבטא באימוץ כל זבל שמגיע מהתרבות הירודה של ארה''ב.

    • ביאליק,י.ל.פרץ,טשרניחובסקי,שלום עליכם,פרופ' אומן,מכיר?להמשיך? (ל''ת)

      צאצא מזרחי, 03/10/09 06:27

  • 108.

    מי שמטיל רפש ביהדות המזרח אין לא מושג וחצי בתרבות אדירה ומפוארת שכזו

    עידו הלא מזרחי, 03/10/09 00:04

    94 אתה חלאה גזענית ושעירה שיצאה מהמערות במונגוליה והתערבבה בעם העירקי לכן המוזיקה שלכם יללנית מול המוזיקה המפוארת של יהודת תימן על תרבות שלהם מולכם אין בכלל מה להשוות אפילו שיחסית אתם יותר רבים, מה שודחה שאתם לא גזענים פחות.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%AA%D7%99%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%9D

    • אתה מתכוון למופלטה ,העראק והגת? את השש - בש גם נוסיף.תרבות למופת (ל''ת)

      ששון בלומנקרנץ, 03/10/09 06:29

  • 107.

    כל האנשים ה''לבנים'' צריכם לעוף מפה נקודה, אתם קולוניאליסטים

    טאהר, 02/10/09 23:59

    תחזרו למערות השלג שלכם באירופה עם הנשים המגודלות והשעירות שלכם

  • 106.

    יהודי זה מזרחי נקודה מי שלא מסכים הוא קולוניאליסט

    חד וחלק, 02/10/09 23:54

    שצריך לחזור לאירופה

  • 105.

    ביג בן הוא הוכחה לשום דבר

    reuvenholzer , 02/10/09 23:37

    תערובת של אמונה פנאטית בבריאתנות, שנאה למזרחיים ושיריהם (לא שאני מת על השירים האלה, ההיפך) וסנוביזם פסאודו אינטלקטואלי שפוסל כל מה שאנושי ובנוי על רגשות.
    הייתי רוצה לתבוע מושג חדש :
    חנטאריש הטוהר.
    ===============
    טוהר השירים הזכים והאורגינלים
    טוהר מרגשות אנושיים ומעינינים יומיומיים חו''ח
    טוהר מהתחכחות עם דלת העם הנחותה.
    טוהר הנפיחה בעלת ריח הבושם הזך.

    בקיצור חנטריש הטוהר.

    • תגיד, מה אתה מבלבל את המוח? (ל''ת)

      דני עסיס, 02/10/09 23:54

  • 104.

    הבחור לא יכול בלי לתקוף איזשהי אוכלוסייה. נמאס לו מההומואים

    אני, 02/10/09 23:32

    כי הם כבר לא מתייחסים אליו אז הוא עבר למזרחיים? פתטי.

    מי הבאים בתור?

  • 103.

    כמו שמדונה עושה צחוק מהקבלה - הקבלה עושה קופה ממדונה (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 02/10/09 22:41

    • הקבלה עושה חשבונית ממדונה (ל''ת)

      נגה נגה, 03/10/09 02:05

  • 102.

    מילא קובי פרץ - גיל ריבה? שניהם לא מדברים אלי - אבל יש שלט (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 02/10/09 22:40

  • 101.

    מנחם אתה תותח......

    ליבי, 02/10/09 22:34

    מנחם צודק! נמאס כבר מהמוסיקה הבכיינית והמילים תת רמה של כל הזמרים המזרחיים. לאן נעלמה המוסיקה הארץ ישראלית עם אהבת הארץ,הנופים והמילים המרגשות? נמאס לשמוע את המוסיקה הערבית עם המילים ''מותק'' יפיופה וכל הזבל שחוזר על עצמו

  • 100.

    סוף סוף מישהו מעז לומר את האמת

    ישראלית, 02/10/09 22:34

    באמת נמאס כבר לשמוע את כל השירים הרדודים והזמרים הנבובים. כל התכניות חסרות תרבות ועניין. חבל, יש גם דברים איכותיים וממעניינים בארצנו.

  • 99.

    אוי לתקשורת שמבקרי התרבות שלה מבקרים דברים בלי שצפו בהם או קראו אותם

    בושה, 02/10/09 20:19

    מי שתוקף סרט בגלל ששחקניו נולדו אפעס ביפו, מי שהחליט שקבלה זה שטויות בלי שקרא בזוהר או באופן מעמיק עליה- לא ראוי להיות מבקר תרבות!

  • 98.

    מנחם, כמה הדגשות

    תומר, 02/10/09 20:12

    ''צריך לחזור לגדולה הרוחנית של אהוד בנאי ואתי אנקרי ומיכה שטרית וברי סחרוף ושלמה ארצי,'' - כמעט כל מי שנמצא ברשימה שלך הוא מזרחי, מדוע הם לא נחשבים בעיניך כחלק מאותה תרבות מזרחית ערבית שאתה כל כך מתנגד לה? התרבות הערבית - ואני הולך להגיד משהו לא מקובל שכנראה יקבל בתגובה המון טוקבקים זועמים - מורכבת גם מפילוסופים ומדענים ומשוררים ענקיים שהשפיעו על אבותינו במצרים ובמרוקו ובעיראק. עם כל הכבוד, ואין כבוד, התרבות המתגלמת בזמרי הרחוב פרץ את פרץ, היא דווקא התרבות הישראלית החדשה, ששואבת מהרבה מקורות ומוציאה יצור כלאיים מעוות, שאין לו עבר, ההווה שלו קצרצר כחיי תולעת והעתיד מחוק.

    • מה לא ברור? הוא לא אנטי מזרחי, הוא אנטי מסחרה (ל''ת)

      רונן, 02/10/09 23:57

  • 97.

    אבל גם שטרית ובנאי הם יהודים-ערבים לא פחות מקובי פרץ. סתרת את עצמך

    עמית, 02/10/09 20:10

    ואם יש לך בעיה עם זה שסרט דובר ערבית מייצג מדינה ש-20 מאזרחיה ערבים, אתה מוזמן להגר לאמריקה לחיות בלי תושבי המזרח התיכון. אולי שם גם יחנכו אותך איך להיפטר מהגזענות שלך.

  • 96.

    מנחם, עוד נקודה חשובה - הראויה להתבוננות

    ספרדי גאה, 02/10/09 19:34

    שמת לב, מנחם, לכך - שיוצאי עדות המזרח שימרו בחלק מהמקרים את המבטא הערבי, גם אם אינם מדברים ערבית? וכך ניתן לראות זאטוטים שמעולם לא דיברו ערבית, נינים ןנכדים של יוצאי ערב - מדגישים את האותיות הגרוניות ואת המלרע דרך קבע.

    לעומת זאת, בקרב האשכנזים - לא תמצא ולו צעיר אחד המדבר במבטא ידישאי (נוסח נשיאנו - פיירס), אלא אם כן הוא עצמו דובר יידיש (מהעדה החרדית).

    במילים אחרות - האשכנזים קיבלו את הישראליות המיין סטרימית וויתרו על האשכנזיות הגלותית, בעוד חלק מהמזרחיים - לא.

    יותר מכך - הטענה כאילו אריק איינשטיין, שלמה ארצי ודומיו מייצגים אשכנזיות - מוטעית.
    שכן לו היו עושים זאת - היו שרים במבטא ובסגנון של הוריהם.

    כך שאין חלוקה בין סגנון מזרחי לסגנון אשכנזי - אלא בין סגנון מזרחי-ערבי ובין סגנון ישראלי.
    לכן אין ''השתנכזות'' אלא ''ישראליות''.

    אני ממוצא בולגרי ספרדי (לא מזרחי), נקודה שלצערי חשוב לציין אותה. אחרת יבואו אליי בטענות כאילו אני אשכנזי גזען..
    אגב, אני ממש לא שימרתי את המבטא הבולגרי של אבא שלי.

    • תזה מעניינת שעובדתית אינה נכונה, בטח הרבה הרימו גבה כאשר קראו!

      מרוקאי גאה, 03/10/09 08:19

      האותיות הגרוניות בהם משמתמשים חלק מהמזרחיים הם למעשה העברית הנכונה כפי שאמורים ישראלים אמיתיים לדבר !
      למה אשכנזים לא ממשיכים את המבטא של הוריהם היידישאים, זה כי אנסו את השפה העברית ולמעשה כפו עליה מבטא אירופי ע''י ביטול העין והחית והקוף שהפך לכוף, מה שמצחיק הוא שכאשר שומעים חלק מהשפות האירופיות כמו הונגרית(מצחיקה והזויה) הולנדית(טאכ טרכ) בלגית(קרובה להולנדית) פולנית(שפה מטומטמת עם הרבה בזזזזז) גרמנית(שפה בלי זמנים כמו הווה עבר ועתיד) שלא לדבר על הרוסית המגעילה והנכתבת כמו זונה מפוסקת...קשה להבין את הגאווה שחשים יוצאי השטייטל המזרח אירופים!
      בינינו ליד האנגלית כל השפות האחרות נשמעות קירקור ואימוני בוקר לגרון!
      במילים אחרות בולגרי חביב, המזרחיים דיברו עיברית בארצותיהם ולא יידיש לכן לא היה להם מה לשנות , ודרך אגב החית הגרונית מוסיפה הרבה לחיי המין כדאי לאשכנזים לנסות !

      • הרשה לי לערער על דבריך, מרוקאי גאה

        ספרדי גאה, 03/10/09 12:29

        אתה קבעת קביעות נחרצות, אך חסרות ביסוס מדעי-היסטורי.
        כתבת כי ''רוסית מגעילה'' ופולנית ''שפה מטומטמת'' והונגרית ''מצחיקה והזויה'' וכו.. ראה כמה אתה נאור ומפותח! רק הערבית האסלית ומבטאה - היא היא - העברית האמיתית והתקנית.
        עוד אתה טוען כי רק במדינות ערב דיברו היהודים עברית, נתון שעל פי המציאות האמפירית שגוי מהיסוד. במדינות ערב דיברו ערבית בדיוק כמו שהפולנים דיברו פולנית. אך בשני המקרים יהודים גם דיברו עברית, במקרה של הפולנים, בסגנון יידיש מסורתי ובמקרה של המזרחים - בסגנון ערבי מסורתי.
        שני הסגנונות הללו שייכים לגלות. האשכנזים לא סרסו את השפה וויתרו על אותיות גרוניות, אלא הם ויתרו על עגה ידישאית, בעוד שחלק מעדות המזרח התעקשו ונשארו פאנטיים בעגה של הערבים.
        מרוקאי יקר, יש כאן מגמה ברורה - התפיסה המזרחית-הערבית של הכבוד העצמי המנופח שמתעקש על קיומו עד כדי ברבריות וטוען, כמוך - שרק אתם צודקים - לעומת הנאורות של אלה הלומדים להיות ישראלים.
        דע לך שרוב חברי ממוצא מזרחי, רובם מרוקאים, אך מעט מאוד מהם עם מבטא ערבי. וזאת למה? כי הם אנשים נאורים שמסכימים להיות ישראלים. תתעורר.

  • 95.

    ערבי עדיף על פולני בכל יום!!!

    דני, 02/10/09 18:54

    פולני שווה בכיינות, חוסר פירגון, קרירות - תכונה שהשתלטה לצערי על רוב מדינת ישראל והיא מלוכלכת ומשחיתה יותר מכל תכונה ''ערבית''.

  • 94.

    התימנים והמרוקאים הרסו את המדינה.

    חושחש הנחש, 02/10/09 18:47

    העיראקים הפרסים והמצרים - הגיעו ממדינות מפותחות בעלות תרבות עשירה. בעוד התימנים והמרוקאים הגיעו ממדינות נחשלות והם אלה ששולטים בזמר המזרחי

    • הצחקתי אותי, היהודים היחידים בעלי התרבות העשירה הם יהודי תימן...

      יאיר, 02/10/09 23:53

      המוזיקה העיראקית טורקית וכו' היא זעווה של יללות, בניגוד למוזיקה של יהודי תימן שלא נזכיר את המשוררים של תימן ושל שאר יהודי המזרח להוציא את ספרד.

  • 93.

    קלעת בול

    רוני, 02/10/09 18:44

    לא מכיר אותך ...רק שמעתי.
    לא ראיתי את האח הגדול וגם לא שמעתי.
    אבל אתה צודק ובגדול. מרגיש כאילו אני כתבתי את הדברים.
    חג שמח.

  • 92.

    לא סובל מוזיקה מזרחית סתם בלוף אחד גדול..

    עיראקי, 02/10/09 18:33

    בכיינים ערסים כל זמר מקרקר כמו תרנגול איכס.

  • 91.

    פלא שהעולם מגרען את איראן? (ל''ת)

    ותומך באחמדינג'אד?, 02/10/09 18:29

  • 90.

    זה מה יש מנחם . תתמודד . (ל''ת)

    שמע.., 02/10/09 18:28

  • 89.

    מנחם... אתה פשוט גזען!

    עומרי, 02/10/09 18:26

    זה מה שטוב במדינה הזו.
    יש פה מהכל-גם מזרח וגם מערב.
    זה יותר את המיקס הכי טוב שיש.

  • 88.

    אנחנו לא הופכים לערבים תמיד היינו ערבים

    וזו הסיבה בגללה אנחנו לא מסתדרים איתם, 02/10/09 18:25

    נורא נוח לנו להפריד את עצמנו מהם, לקרוא להם חיותאדם וכו, אבל למעשה צפייה יום שלם בחדשות מוכיחה שוב ושוב שאנחנו בדיוק כמותם. 

  • 87.

    דברי טעם אכן אנו בסכנה מפני מגיפת התמזרחות צ'חצ'חו ערסית שיש להדבירה (ל''ת)

    שאבו בלומנקרנץ, 02/10/09 18:24

  • 86.

    מוסיקה מזרחית זה פופ בחית ועין עם מקצבים של אורגן בעשרים שקלים (ל''ת)

    ולגבי קבלה- עשו ממנה מיסטיקה והיא לא., 02/10/09 18:19

  • 85.

    בן אתה עדין מידיי,התרבות הלבנטינית צ'חצ'חיות השתלטה עלינו עם כל המשתמע (ל''ת)

    סיסו מהתברואה, 02/10/09 18:15

  • 84.

    במוסיקה הרוסית אין סלסולים כלל- זו מוסיקה ישרה, כנה ללא התחכמויות

    קוזאק שנגזל, 02/10/09 18:07

    ושקרים מתוקים. יו טיוב- kkx-kuban cossack chorus, לכל אוהבי המוסיקה הרוסית והקוזאקית.

  • 83.

    לפני שאתה כותב משהו על עג'מי כדאי שתראה קודם..... (ל''ת)

    מזלית, 02/10/09 18:07

  • 82.

    בקבלה- מי שיודע שותק, מי שמדבר לא יודע. ואידך זיל גמור. (ל''ת)

    המטיף, 02/10/09 18:04

  • 81.

    מי אתה בכלל!!!

    מחנם נב, 02/10/09 18:04

    הנייר סובל הכל

  • 80.

    הסימן המובהק לערביזציה הם הגנרלים ההולכים ומתרחקים מהעם-הטבות מופלגות

    רעמסס, 02/10/09 18:03

    פנסיות עתק בצד משכורות- הנתק הזה יוביל לתבוסתנו במערכה, כי עד היום ניצחנו בזכות לכידותנו, והאחרי של המפקדים. כעת זה הפך לקדימה- ממש כמו בצבאות ערב, עם אותם הפערים בין הקצונה הבכירה לחייל הפשוט.

  • 79.

    ואני חשבתי שרק אני מרגיש את זה כאן...כל הארסים האהבלים האלה שיודעים (ל''ת)

    לבכות בשירים המפגרים שלהם ובוגדים בנשים שלהם, 02/10/09 18:01

  • 78.

    רשת ג' אחראית לגל המזרחי הגואה

    קול האמת, 02/10/09 17:54

    זנחו את סשה ארגוב ועברו לקובי פרץ

  • 77.

    אברהם אבינו לא היה בלונדיני,דם גווים זורם אצל האשכנזים

    כורדי,יהודי אמיתי, 02/10/09 17:50

    ולכן קשה מאוד להגדיר אותם כיהודים

    • מת על ''מבריקים'' כמוך..

      עידן, 02/10/09 23:19

      מה לגבי מרוקאים בלונדיניים? גם הם ''גויים''?

      • כן עידן גם הם גויים, מרוקאים הם ברברים כלומר עמים שמיים שהתערבבו...

        ערבי אמיתי, 03/10/09 00:12

        עם עממים גרמאנים אתם לא מאמין...http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/c/c6/Invasions_of_the_Roman_Empire_heb.jpg

        היהודים היחידים האמיתיים מבחינת האתנוס השמי הם יהדות תימן וחלק מעירק וסוריה השאר לא.

  • 76.

    מעניין שכל מי ששונא את הערבים היהודים,מאוד אוהב את הערבים המוסלמים... (ל''ת)

    יגאל ברודצקי, 02/10/09 17:48

  • 75.

    כל מילה בסלע! צודק, צודק, צודק! (ל''ת)

    כה אמר, 02/10/09 17:45

  • 74.

    טוב נו,מה אפשר לצפות מאשכנזי גזען שכמוך? (ל''ת)

    white trash, 02/10/09 17:24

  • 73.

    כל הכבוד מנחם

    ליאור, 02/10/09 17:21

    כשאני אומר את אותם דברים כולם באים בטענות שאני גזען ושונא מזרחיים, כאילו שברי סחרוף / מיכה שיטרית / אתי אנקרי / אהוד בנאי.... נולדו בוורשה.....

    אתה צודק, ויש לך את האומץ להגיד את האמת בפנים.

  • 72.

    איזה כיף לראות את האשכנזים אוכלים את הלב חחח

    יגאל, 02/10/09 17:18

    האמת והמציאות כואבת....

  • 71.

    עדיף ערבים על אשכנזים...גזענים . (ל''ת)

    א.ב.ס.ט, 02/10/09 17:15

  • 70.

    מזרחים השרישו תרבות עוני הפכו מדינה בעלת תרבות וסגנון

    ע. לציון, 02/10/09 17:07

    אירופי למדינה לבנטינית.אנשים בעלי אינטליגנציה נמוכה וכוחניות בוטה!!!

    • קצר וממצה! (ל''ת)

      אשכנטוז, 03/10/09 01:31

    • את מתכוון למזרח אירופים כי התיאור שלך קולע בול למה שהם!! (ל''ת)

      יידישע חרטא ברטא, 03/10/09 08:30

  • 69.

    מסכים לחלוטין - ישראל המדינה היחידה באיזור

    וואו, 02/10/09 17:06

    שעוד יש לה גורמים שקרובים יותר לארה''ב ולאירופה מאשר לערביות, למזרחיות ולחוסר הסטייל והנימוס הבסיסי...

    מקווה שנשאר פה גם אשכנזים במידה ניכרת, אחרת המדינה הולכת להיות ערבית לחלוטין חוץ מהדת!

  • 68.

    כל אחד משייך את עצמו לארץ כלשהי ע''פ מוצאו ושוכח שהוא יהודי וישראלי

    אבי, 02/10/09 17:04

    לפני הכל.

  • 67.

    מנחם אני אוהב אותך, אבל על טעם וריח אין להתווכח. (ל''ת)

    שי, 02/10/09 16:55

  • 66.

    אתם כן ערבים

    maz, 02/10/09 16:53

    אתם וערבים בני דודים כך אתם די דומים בהרבה דברים במיוחד בהתנהגות שלכם
    כאחד שלא ערבי ולא יהודי אני לפעמים מתבייש בכם

  • 65.

    ה'ערבים' האלה שומרים עלייך בגבול, ונהרגים בשבילך.

    מישהו מהצפון, 02/10/09 16:51

    אבל אתה בעצמך לא מאמין בשטויות האלה אז די מנחם.

  • 64.

    יש לעודד הגירה של מזרחים לחו''ל ובמקביל לעודד עלייה של יהודים איכותיים

    רן, 02/10/09 16:47

    רוב גדול מהיורדים ב 20 שנים האחרונות הם מזרחים, וטוב שכך, היעד העיקרי ארה''ב !
    יש להמשיך לעודד הגירה של מזרחים ערסים אל מחוץ למדינה ובמקביל לעודד עלייה של יהודים אמריקאים לישראל, זה אפשרי לשנות את המאזן הערסי-מזרחי שקיים כאן לטובתנו האשכנזים !!

    • גזען טיפש (ל''ת)

      ישראלי (אשכנזי), 03/10/09 00:02

    • ראינו איזה תרומה הוסיפה העלייה האשכנזית מרוסיה, בעיקר לשתיית וודקה

      בוזגלו, 03/10/09 08:40

      מפחיד לחשוב איפה היית היום המדינה בלי העליות ממדינות ערב, מהם הגיעו יהודים חדורי אמונה ומלאי התלהבות לבנות את הארץ ולמות בשבילה כאשר מאירופה הגיעו יהודים שאף אחד לא רצה !!

  • 63.

    הימין הורס את המדינה ובן תמך בביבי (ל''ת)

    עם חי, 02/10/09 16:43

  • 62.

    כרגיל קשקשן

    דוד המדרוב , 02/10/09 16:40

    קובי פרץ ושחר חסון זה ערביזציה וצריך להילחם בזה, אבל האלופה זה מופת של משחק? נו, כנראה שנפלת על טריפ לא טוב.

  • 61.

    אני מתחיל לחשוב שהמטרה שלך בכתבות מאז היציאה מהאח הגדול היא להגדיל

    מבקר עיתונות, 02/10/09 16:40

    את כמות הטוקבקים, כולי תקווה שתחזור להיות ביג בן.חופשה קצרה לא תזיק.

  • 60.

    הוא פשוט איש קטן וחוצפן (ל''ת)

    בב, 02/10/09 16:39

  • 59.

    לצערי הרב מאוד,, אתה צודק... (ל''ת)

    מיי, 02/10/09 16:38

  • 58.

    זה ממש נכון, הכל ערבי נמוך בארץ, אין מוסיקה יהודית רק מזרחי הכל (ל''ת)

    מזעזע, 02/10/09 16:37

  • 57.

    אשכנזי מגעיל!!! (ל''ת)

    א, 02/10/09 16:37

  • 56.

    מנחם,אנחנו חלק מהמזרח התיכון וזה מצויין!! מה רצית?! שקוצ'ה אשכנאייזי (ל''ת)

    דודי, 02/10/09 16:37

  • 55.

    נכון המזרחיות היא ערביות ירודה ובעצם כלום, טהרמה בארץ ממש נמוכה (ל''ת)

    ישראל הערבית, 02/10/09 16:36

  • 54.

    אני קורא תתגובות ופשוט מתבייש במדינה הזו יותר נכון באנשים

    כג, 02/10/09 16:36

    ובחברה הזו. א זכותו של בן לומר כי רצונו כל עוד הוא לא חוצה קווים חוקיים. ב איש איש יעשה הטוב בעיניו אני אישית אוהב במעט מוזיקה מזרחית אבל לא מתחבר לכל הזאנ'ר הזה אך מאידך גם לא כולכך מפריע לי כל עוד האומן הוא עושה טוב ומשמח ועובד ולא חי כפרזיט אז בכיף.
    ג- יש הרבה תופעות חברתיות ושינויים מה לעשות אך יחד עם זאת לי הכי מפריע מכל זה השנאת חינם לפעמ ים אני חושב שללא כל אוייבים מסביב היינו הורגים אחד את השני מזמן.
    ובכלל כביקורת נוספת המדיה מייצגת משהו זול מגעיל ותת רמה . לשקר לרמות לדרוך ולקלל כראי החברה שלנו לצערי הרב ב 2009. כך זה שחחקני קולונוע ( אם כל הכבוד לכשירון הרב ) משחקים לוחמים במוצב חודר ולא משנה כמה הם טובים משדרים משהו לשאר = חברה יש 10 אחוז ( הרבה פחות) מכלל אוכולסיית המתגייסים שהם לוחמים ( הרבה פחות ממשיכים עד סוף השירות) אותם 10 אחוז הם יפסידו את השנים הכי יפות שלהם ואני שאני אדם כשרוני ישחק אותם בזמן שהם משחקים באמת.
    חג שמח

  • 53.

    בחיי שלפעמים אני מרגיש שאני נמצא בעזה באמצע ת''א

    ניר, 02/10/09 16:28

    כל המוסיקה המיזרחית הנחותה הזאת השתלטה על הרדיו והמעדונים. ושימו לב מי המעריצים של אייל גולן וקובי פרץ וחבריהם. לא נראה לי שיש בעלי תואר ראשון או שני. כולם ערסים פרחות עבריינים וכדומה. צורה למדינה הזאת

    • לניר.אני לא יזיק שתרד מדי פעם אל העם.תל אביבי מתנשא

      אופק שטיין, 02/10/09 17:44

      לכל הבוהמיינים למינהם אתם לא יותר טובים מאחרים בגלל שייש לכם תואר ראשון או שני. וכן אני עכשיו התחלתי תואר שני,אני אשכנזי ומת על אייל גולן וקובי פרץ.מה לעשות ?

    • עם בתל אביב זה ככה אז תאר לך מה קורה בדרום

      אחד מהדרום, 02/10/09 17:49

      שהפרנקים יחזרו לפרנקפורט ושיעזבו אותנו בשקט פשוט גועל נפש .

    • סמים מוחקים את בן האדם..... (ל''ת)

      ישראלי מזרחי, 02/10/09 18:04

    • מי קבע שאתה איכותי?

      גדי, 02/10/09 18:56

      יש לי תואר שני ואני אוהב גם את המוזיקה הזו... במועדון אין לך בעיה לשמוע מוזיקה באנגלית כאשר המילים שלה נחותות כמו רוב שירי הראפ והרוב מדברים על זיונים... זה עדיין איכותי אבל מזרחית?
      שחצן ישראלי מצוי - אתה לא איכותי, אתה סוג של מחלה שחצנית ומדבקת.

    • ניר אתה קשקשן

      יוסי, 02/10/09 23:03

      ניר את דבריך ניתן לכנות בשם גזענות, אתה מכליל הכללה גסה כל מי ששומע מזרחית הוא נחות ערס ולא מלומד אני שומע המון מזרחית ותן לי להבטיח שאני יותר משכיל ממך ושלא נדבר על ציוני פסיכומטרי. המוזיקה המזרחית פונה לקהל רחב ולא מעידה דבר וחצי דבר על שומעיה, הציניות וההתנשאות שלך לא מעידות על אדם משכיל אלא על בחור צר אופקים. רק שתהיה בריא

  • 52.

    צודק ב100%. נמאס מכל הערבים היהודים האלו (ל''ת)

    יאיר, 02/10/09 16:25

  • 51.

    most of us turn to be menachem ben

    w.c eliot, 02/10/09 16:22

    brown for ever

  • 50.

    הכל נכון, חוץ משחר חסון, שחן חסון איכות. (ל''ת)

    יטינגר, 02/10/09 16:21

    • למציחכלום הזה לקרוא איכות? ירדת מהפסים? (ל''ת)

      שבתאי בלומנקרנץ, 02/10/09 18:16

  • 49.

    כחובב מוזיקה מזרחית

    נדים, 02/10/09 16:20

    אני רוצה לומר שאין לי כמעט מה לשמוע .הזמרים הללו מבזים את המוסיקה המזרחית אבל בעיקר את עצמם.

  • 48.

    האשכנזים בנו והמזרחיים הרסו ! (ל''ת)

    פולניה שורשית, 02/10/09 16:20

    • אנשים כמוך גורמים לי בחילה וטוב שאת מודעת לזה שאת פולניה ולא

      בעעעעעעע, 02/10/09 16:55

      ישראלית!!!
      ודרך אגב פולנים זה הזבל של אירופה ואני חי באירופה חצי שנה בשנה

    • המזרחים גם לא הולכים לצבא ולא נהרגים במלחמות... (ל''ת)

      1939, 02/10/09 17:16

    • שורשייך בפולין.....לכי לשם אשכנזיה בזוייה.. (ל''ת)

      א.ב.ס.ט, 02/10/09 18:03

    • את יודעת כלומניקית ...שורשים זה בתוך האדמה.. (ל''ת)

      ישראלי.י, 02/10/09 18:10

    • בגלל שאתם נמסים בשמש ,רכוכים ,יש לכם מזל שהגברים

      רני, 02/10/09 18:53

      הספרדים הגיעו לארץ,אחרת היו אוכלים אתכם.

    • טוב שאת מודה שאת פולניה שדרך אגב באירופה בתור כזאת את סו ג (ל''ת)

      תנחתי, 02/10/09 21:50

  • 47.

    כחובב מוזיקה מזרחית

    נדים, 02/10/09 16:13

    אני רוצה לומר שאין לי כמעט מה לשמוע .הזמרים הללו מבזים את המוסיקה המזרחית אבל בעיקר את עצמם.

  • 46.

    אם יש דרישה לזמרים

    דני, 02/10/09 16:10

    מסוגו של פרץ אז המוזיקה הים תיכונית רק תידרדר כי זה מה שהעם רוצה.פרץ לא אשם הוא זמר סוג ג' אבל קולע לטעם הנחות של הציבור.

  • 45.

    אשכנזים נמאסתם!!!!!

    מזרחי, 02/10/09 16:08

    מנחם לילכת
    מה זה השנאה הזאת??
    אשכנזים גדלו על מוזיקה מאירופה
    והעולים ממדינות ערב גדלו על מוזיקה ערבית
    אנחנו לא ערבים כמו שאתם לא אירופאים (הייתם רוצים להיות) כולנו יהודים.

    אם אני הייתי כותב תגובה גזענית נגד האשכנזים הייתם אומרים משהו בסגנון ''מה אפשר לצפות ממזרחי מקופח וגזען'' אבל הגזענים האמיתיים אלו אתם!!!!
    מה שלא מתאים לכם הוא פסול ומה שיוצא ממכם הוא ''מתקדם'' ''נאור'' ''איכותי''
    איך אתם שאבותיכם עברו שואה עקב שנאה והסתה יכולים להיות כאלו?? איך...?

    • בסלע ידידי! (ל''ת)

      רמי, 02/10/09 17:46

    • עכשיו תבין מאיפה השנאה והאנטישמיות באירופה של מלחמת העולם השנייה.... (ל''ת)

      א.ב.ס.ט, 02/10/09 18:09

    • אז למה לכל המרוקאים סבא בEרבEרי? (ל''ת)

      ולא ניתן להבחין ביניכם למוסלמים?, 02/10/09 18:16

    • האירופים מתים להיות אנחנו ולא להיפך

      עומר בראונשוויג, 02/10/09 18:56

      2000 שנים הם מקנאים בנו על יכולות אינטלקטואליות עדיפות.

  • 44.

    מה הכוונה ''הופכים''? מדובר בערבים ממוצא יהודי או יהודים ממוצא ערבי (ל''ת)

    מה הביג דיל?, 02/10/09 16:07

  • 43.

    מסכים עם כל מילה

    זשזש, 02/10/09 16:05

    אני מזרחי אבל נגעל מהמזרחים בתקשורת ובמוזיקה אשר מייצגים את הנחות בתרבות המזרח.עצוב שאחד כמו קובי פרץ נהיה כוכב המוזיקה שלו תת רמה אבל כנראה שיש לזה דרישה.אם כבר חיקוי של ערבים למה לא ללכת למקור שהוא הרבה יותר איכותי.

  • 42.

    מנחם, אהבתי מאד את מה שכתבת הפעם..חכם, שנון, הגיוני, משעשע (ל''ת)

    יאיר, 02/10/09 16:01

  • 41.

    הגיע הזמן שתסתכל קצת על עצמך

    עמרי, 02/10/09 15:55

    אתה מלא בשנאה וגזענות.
    אולי אם היתה בך קצת צניעות ללמוד קבלה לעומק (צריך ללמוד הרבה דברים לפני שאפשר להבין את ספר הזהר) אז לא היית משמיץ את כל החכמה הזו, והיית פחות גזען ופחות שופט ופחות מוציא לשון הרע.
    בכל מקרה אל תערבב בין קבלה מעשית (קמעות ולחשים) וקבלה נוצרית כמו של מדונה לדבר האמיתי.

  • 40.

    מנחם אני רואה שלא טיפלת בבעיות הנפשיות שלך..

    מוטי, 02/10/09 15:38

    חשבתי שלאחר האח הגדול יהיו אנשים הקרובים אליך שיפנו אותך לפסיכאטר טוב שייתן לך כדורים טובים ואולי תפסיק לקנא מאחרים שמצליחים ותהיה פחות ממורמר אבל לא שומו שמיים אתה חולה גזען שונא מזרחיים שונא מצליחנים ונטפל לאנשים טובים שאתה עוד מיליון שנה לא תעשה טוב לחברה ולאנשים כמו שהם עשו ועושים יום יום

    • טעות זה המזרחים שלא טיפלו במחלות נפש שלהם איזה תת תרבות (ל''ת)

      אריק, 02/10/09 16:35

  • 39.

    90% מפתרון כל בעיה היא היכולת להציפה לדון בה עמוקות.

    פיני-1, 02/10/09 15:38

    אנחנו הופכים מיום ליום לערבים, התרבות נעלמת והבינוניות חוגגת. אבל אף אחד לא מדבר ואף אחד לא מוכן להציף את הבעיה. אז מה אם הם נקראים יהודים ? בפועל , הם ערבים.
    רחוק - לא נגיע עם אנשים אלו. אולי יהיו שחקני כדור רגל. ספרי צמרת או זמרים מסלסלים אבל פרס נובל הם לא יביאו לחברה בישראל. קשה ? אבל זו המציאות וכמה שזה עצוב !

    • איזה תרבות הבאתם ממז' אירופה, את תרבות השטעטאל, תרבות השוחד

      לא מסכים, 02/10/09 21:57

      תרבות הצעטלך. המדינה נגועה בשחיתות נוסח מזרח אירופה. ראו לאן הגענו עם מושחתים גנבים, נותני שוחד כאולמרט, הירשזון, שרון, שבס, רמי דותן, אברהם עופר, לוינסון ואשר ידלין ועוד.. . אנסים ואלימים כחנן גולדבלאט, אסי דיין ודודו טופז, הלזה אתה קורא תרבות?

  • 38.

    טיפש נשאר טיפש ! (ל''ת)

    מוטי אץ, 02/10/09 15:35

    • נכון ופרענק נשאר פרענק ! (ל''ת)

      אריק, 02/10/09 16:40

  • 37.

    סוף סוף מישהו קם ואמר, עזה זה פה!!! (ל''ת)

    טלי, 02/10/09 15:32

  • 36.

    ההסתערבות והלבנטיניזצה היו כאן כבר לפני עשרים שנה. העליה

    גילי המגיב, 02/10/09 15:14

    העליה הגדולה מרוסיה, לצד הבעיות שלה עצמה, תרמה לבלימת התהליך המבחיל של הלבנטיניזציה שלנו אבל גם היא לא יכלה לעמוד בזרם הזה. רבים מאוד מהרוסים נעשים לבנטינים בעצמם ושוב אנו עומדים בפני השבר התרבותי שבפניו עמדנו לפני עשרים שנה.
    מי יושיענו ממנו כעת?

  • 35.

    ארצ'י בנקר הישראלי (ל''ת)

    ניר, 02/10/09 15:05

    • היה מת להיות נעל של ארצ'י באנקר.... (ל''ת)

      א.ב.ס.ט, 02/10/09 18:08

  • 34.

    לא מסכים לשירבוב שמו של שחר חסון בכתבה

    שרון, 02/10/09 14:56

    אני ממש מתעב את גל המוזיקה הערבית המציף את ארצנו אבל מה הקשר שחר חסון ? לדעתי שחר מככב (יחד עם דודו ארז ואבי אטינגר) כיום בתוכנית הכי טובה שרצה בטלוויזה הרדודה והשבלונית.. לילה בכיף היא תוכנית גאונית ושחר מהווה שם פאקטור לא קטן עם צורת הומור ציני ומטורף שיחודי רק לו ולחבריו בתכנית.. זה שלא הבנת או ניסית להבין את הפורמט זו כבר בעייה שלך.. ממש טעות לדעתי לשרבב את שמו של שחר במאמר הזה שאני די תומך בו...

    • צודק (ל''ת)

      דני, 02/10/09 23:02

  • 33.

    העם אוהב את קובי פרץ,הוא צריך להשתנכז בשבילך_ (ל''ת)

    עמך, 02/10/09 14:54

    • עמך לא עמי זכור:העם לא אוהב את פרץ,אלא,הערבים מתים עליו כי הוא אחד

      עמך לא עמי, 02/10/09 19:17

      משלהם.אוכל מתלבש מתעטנז יורק בח'ית ובע'ין
      ואפילו משהק מגהק ומפריח גאזים כמוהם

  • 32.

    צודק בהחלט, פלסטין זה כאן. המון ערבים יהודים ביננו. (ל''ת)

    אבי, 02/10/09 14:53

  • 31.

    אמרקאי אירופאי ערבי איבדנו זהות יש בלבול מפחיד הולכים לאיבוד (ל''ת)

    ספר הזוהר צריך להבין על מנת להביע דעה, 02/10/09 14:53

  • 30.

    זה התחיל מקובי פרץ? איפה היית עד עכשיו? צחוק מעבודה נקנתה בארהב!!

    ביג זירו, 02/10/09 14:52

    נראה לי שחיפשת משהו פרובוקטיבי בשביל למשוך תגובות כי מה לעשות וה''ערביזציה'' שאתה מלין עליה קיימת לפחות מקום המדינה ובפועל מתחילת המאה ואף יותר אחורה בזמן!
    אתה כנראה מחפש מזון מעוכל וצחוק מעבודה זאת תכנית הנבנית מעצמה , אגב אני מתפלא עליך שלא הזכרת את הבנות היפות בקהל של צחוק מעבודה שרק בשבילן שווה לראות את התכנית, זה מכוון כדי לאזן את הכיעור על הבמה חחחחחחחחחחחח
    חביבי כל תקופה והתרבות שלה גם לגשש אין תחליף וטוב שכך.

  • 29.

    אנחנו ''ערבים'' בגלל המדינה שלנו

    אסף, 02/10/09 14:48

    לא רוצה להישמע גזען כי זה ממש לא הכוונה אבל הזמר המזרחי הוא חלק מתרבות מזרחית של בורות ערסיות וקומבינות...היום הדבר היחיד שיודעים לעשות זה לצעוק לעקוף ולעשות על האש...המדינה שלנו לא הולכת לשום מקום הישראלים מתנהגים כמו בערב הסעודית

    • כל מילה בסלע..

      רמי, 02/10/09 16:25

      ישראל והשטחים הם היינו הך.

    • ערב הסעודית זה מלון 5 כוכבים , על מה אתה מדבר , עזה זה פה!!! (ל''ת)

      dan, 02/10/09 17:28

    • אמת (ל''ת)

      דני, 02/10/09 23:03

  • 28.

    שיחקת אותה ! הפעם תובנות עמוקות ומדוייקות !!! (ל''ת)

    עדו, 02/10/09 14:44

  • 27.

    דחוף, שקית הקאה........ באההההההההההההההההההההההההה (ל''ת)

    אלי, 02/10/09 14:43

  • 26.

    אולי תעשה לכולנו טובה ותחזור לפולין? (ל''ת)

    אלעד, 02/10/09 14:43

    • אלעד תעשה טובה ותחזור לעיראק או למרוקו, מחכים לך שם! (ל''ת)

      אדווה, 02/10/09 17:18

  • 25.

    גזען חשוך, למזלנו המדינה לא ניראת כמוך ( עדיין} (ל''ת)

    יניב, 02/10/09 14:38

  • 24.

    הקובי פרץ הזה באמת שיא הטעם הזול

    דנית, 02/10/09 14:38

    ואישתו..נו,מילא,כל אחד והטעם שלו..

    • סנובית מגעילה (ל''ת)

      בעעעעעעעעעעע, 02/10/09 15:30

      • מה קרה פרחולה?

        דנית, 02/10/09 17:32

        אני ממש לא סנובית, הכל עניין של טעם..

    • קובי פרץ תת רמה (ל''ת)

      דניאל, 02/10/09 23:08

  • 23.

    וואלה פוגע בול בצנטרום

    קוקו, 02/10/09 14:37

    סוף סוף מתחיל להחשף הבלוף הגדול. זה לא שהוציאו במשך שנים את התרבות המזרחית מהמיינסטרים והתקשורת הממלכתית זה פשוט שליצירה בסגנון עדות המזרח פשוט לא היה מה למכור.
    אבל המזרחיים התבכיינו וטענו שוב ושוב שהעורכים מתנשאים עליהם. אז נתנו להם צ'אנס והנה מתחיל להתברר שכל מה שיש ביצירה המזרחית זה תרבות ערבית במילים עיבריות.

    כל הכבוד מנחם על ההצגה המאוד מדויקת והחביבה של המצב האנורמלי שנגררה אליו היצרה הישראלית.

  • 22.

    תיפתח אטלס ותראה איפו אתה חי

    שושו, 02/10/09 14:37

    אזו מינתליות אתה רוצה באיזור כזה , אז כנראה לא היבנתה כי הטבע עושה את שלו ולכל איזור יש את המינתליות שלו

    • נו מה מצפים ממיזרחי? כותבים ''מנטליות''

      אבי, 02/10/09 16:19

      אפילו קרוא וכתוב אתם לא יודעים

      • פרענקים פרימיטיבים (ל''ת)

        עזה זה פה!!!, 03/10/09 02:54

  • 21.

    שלשול

    לא מקצועי, 02/10/09 14:31

    לא רציני לכתוב ביקורת על סרט לפני שראית.. הכללות זה דבר אכזרי.. בכל זאת מישהו עבד על זה ולא שלשל כמוך לתוך דפי העיתון

  • 20.

    ממש איכס מה שנהיה כאן,מדינת ערסיות מזרחית ערבית יהודית חרדית פרימיטית (ל''ת)

    רן, 02/10/09 14:31

    • הגנב מזהה גנב והפרימיטיבי מזהה פרימיטיבים,, מזרח אירופאי עלוב...

      בני בן ילד רע*, 03/10/09 00:18

      מקסימום האבות שלכם לבשו חליפות מזויפות שחיקו את המערב האירופאי, הם משחקים אותה מתקדמים ;) מה יותר פתאטי מכך?
      הבעיה שלהדיוטות אין מושג קלוש ביהדות האמיתית, ביג בן אלק, לא מבין את המהות הקבלית ולא את הבסיס היהודי בפרט, לכן דברי ההגות הקבליים נשמעים לו כסינית, נו מה לעשות שהזוהר לא נועד לאנשים עם ראש מערבי כמו שלך, ראש סתום וחלול שרק LCD או סמים קיצוניים אחרים יכולים להעיר ואל צנזר שלא תוסיף לתכונותיך הרעות, גם את יצר הפחדנות.

  • 19.

    קובי פרץ, משה פרץ, עידן יניב, רגב הוד, אייל גולן

    מסכים, 02/10/09 14:30

    ישי לוי ועוד ועוד שבלוניים למינהם הרימו פה תרבות מוזיקלית קרי ''המיץ של הזבל'' אין לי איך להגדיר את זה יותר טוב.. ערוץ 24 לרוב נישמע כמו אלג'זירה ולא כערוץ מוזיקה.. מבאס אותי לראות ובעיקר לשמוע את הרמה הנחותה הזו מיוחצנת בכמויות מול הפנים בזמן של דיסקים כמו של ברי ורע ''אבן גבירול'' זוכים בקושי לתיזכור.. איזה גועל נהיה פה.. ממש ממש אבל ממש תרבות הכלום שורצת פה.. וזה מחליא את המוח..

    • מסכים איתך!

      גולן, 02/10/09 16:29

      ערוץ 24 הוא התת-רמה של המוזיקה והטלוויזיה הישראלית.

      ד''א אייל גולן לא כמו השאר שהזכרת.

    • אייל גולן קובי פרץ ''עשו מכה'' על קסריה בעוד זמרים שאני מעריץ

      מסכים, 02/10/09 16:29

      אותם יושבים בבית ומנסים לגמור את החודש.

    • זמר מזרחי

      יוסי מרעננה, 02/10/09 18:43

      גם אני לא חובב של הז'אנר הזה
      אבל אם לא בא לי לשמוע את המוזיקה הזאת אני פשוט לא שומע.
      לא צריך להתלונן ולהתבכיין על כל דבר.
      ערוץ 24 וערוץ 2 הם לא של אבא שלכם ולא של אמא שלכם.
      יש לו זכיין ועד כמה שזה מרגיז זאת עובדה ותצטרך ללמוד לחיות איתה כנראה...

  • 18.

    מנחם-''סייג לחוכמה שתיקה''

    דוד, 02/10/09 14:27

    אתה לא חייב להביע דעה על כל דבר-בטח ובטח על דברים שלא חקרת לעומק-אתה אדם אינטלגנט אך לעיתים אתה מפגין בורות מחרידה.

    אדם חכם ונבון מביע את דעתו רק על נושאים שבהם הוא בקיא.

    אני מאחל לך חג שמח ושבת שלום!

  • 17.

    אתה לא אוהב את הסדרה של לינור בגלל דעתך הטיפשית על נשים. (ל''ת)

    עזוב, זה לא בשבילך, 02/10/09 14:24

  • 16.

    כתבה ממש מפגרת

    ארי, 02/10/09 14:18

    המזרחיות מזן דורכת על האשכנזיות
    מה לעשות הקרירות שהאשנזים משדרים לא יכולה לעבוד על ישראלים בארץ חמה
    אנשים חמים אנשים יפים
    מזרחיים אנטלגנטיים
    סופו של עידן האשכנזיות המשעממת

    • מזרחים אנטלגנטיים?? חחח יש דבר כזה בכלל?? (ל''ת)

      יוסי, 02/10/09 16:22

  • 15.

    מה אני אגיד לך מנחם...

    יוקה, 02/10/09 14:17

    האח הגדול זאת ממש תכנית על רמה,סמל האשכנזיות והנאורות.כנראה ש''הקרטונים'' שיבשו את דעתך.

    • יוקה לא הבנת: ה'אח הגדול' הוא הוכחה שאין יותר אשכנזים (ל''ת)

      השואה התרבותית היא ישראלית ולא גרמנית, 02/10/09 18:19

      • מצויין, השמדת התרבות האשכנזית (לא האשכנזים) יבטיח את קיומה של ישראל!

        מרוקאי זורם, 03/10/09 09:02

        כי חוץ מכמה פרסי נובל שסופרים וחוזרים וסופרים כמו מפגרים וגם הם לא קשורים לתרבות האשכנזית, התרבות הזאת מביאה איתה רק צרות וצרות מוחין וחוסר סבלנות לדעות ולסגנונות חיים דבר המנטרל קיום דמוקרטי הרמוני !

  • 14.

    צודק, המזרחיים הבכיינים (לא כולם בכלל!!) רוצים להפוך את המדינה הזאת

    מישהי, 02/10/09 14:16

    לעוד מדינה ערבית, השלב הבא שלהם זה להתאסלם...

  • 13.

    מה אני אגיד לך מנחם... (ל''ת)

    יוקה, 02/10/09 14:12

  • 12.

    בולשיט,לאשכנזים קשה להשלים עם המהפכה של המוזיקה המזרחית.

    יוני, 02/10/09 14:12

    מה לעשות,העם צריך לקבל מה שהוא אוהב,והוא אוהב מזרחית,התוצאות מדברות בעד עצמם.

  • 11.

    נפל לך האסימון?הערביזציה הושלמה כבר בראשית שנות השמונים של המאה ש

    רותם, 02/10/09 14:02

    שעברה אז נהגו בני ישראל למלמל כל השנה (ולא רק בחגים):כשהילד חזר מהגן מפזם לעצמו
    ''לינדה לינדה'',הגיע הזמן להחליף שכונה!
    כשמרבית בני ישראל לא הבינו שהמערכונים של הגשש החיוור נועדו לצחוק מהם ולא להצחיק אותם-הפכנו סופית לערבים בני דת משה.
    לא נראה שלמרגול,גולן,ערוץ 23 או חיים משה
    זה מפריע--נהפוך הוא,עד שהם לא יראו את אחרון הישראלים נהפך לערבי בן דת משה,
    הם ימשיכו להשפריץ עלינו רוק עם חית ועם עין,להטיף לנו שלנגב חומוס עם פול וחמינאדוס זה שיא התרבות ושלפטם עצמך
    במוקשי הבטן שהומצאו ברובעים הכי עניים של סנאע והם באים בשמות מבחילים כמו ג'חנון
    (להזכירנו את גללי הג'אחש),מלוואח (להזכירנו את הטיט שהתקלקל והתאבן בחמסינים של מצרים ואשכי שור (להזכירנו
    שבתום הציד המפגרים והעיוורים היו מקבלים את הביצים והזנבות...

    • רותם תעשי לי תאומים!!!!!!!!הקטע על ''לינדה, לינדה'' זה משהו משהו (ל''ת)

      ליאוניד, 02/10/09 15:43

    • אהבתי את תגובתך, רותם. קריאת המצב שלך היא מאוד נכונה. (ל''ת)

      ₪, 02/10/09 17:45

    • לרותם ''לינדה לינדה''

      יוסי מרעננה, 02/10/09 18:55

      לינדה לינדה? תגידו מה אתם מתבכיינים! לא בא לכם להקשיב למוזיקה הזאת? אל תקשיבו, אני לא מתלונן שאני צריך לאכול את הגפליטאפיש המגעיל הזה! באתם לנו על המוזיקה? על האוכל? על צבע העור? על התרבות????? איש איש באמונתו ובתרבותו יחייה... תפסיקו להתיפייף! אתם צבועים, גזענים ודוחים אותי.

    • מה עוד ניתן לעשות כשיש בערות כזאת

      איש תרבות, 02/10/09 21:29

      כשאבותיך חיו בשטעטאל כמגדלי אווזים ומקלפות תפוחי-אדמה, חיו המזרחים בערים תרבותיות ומפותחות כמו קזבלנקה, קהיר, איסטנבול ובגדד. עם החינוך הציוני אשכנזי שקיבלתם פה, לא ניראה שתצאו מהבערות בעתיד הקרוב. לא יזיק לכם לקרוא קצת היסטוריה אלטרנטיבית, אפשר בתור התחלה לחפש באינטרנט או לקרוא ספר (הדבר המלבני הזה) כדי לא להיות עד כדי כך נבער, או שזה מעבר ליכולת האינטלקטואלית של מגדלי האווזים ומקלפות תפוחי-האדמה (אולי מרוב אכילת תפוחי-אדמה)

      • גם לך לא יזיק לקרוא על יהדות מזרח אירופה מעבר ל''כנר על הגג''

        קריאה תמה, 03/10/09 09:16

        ו''שני קוני למל''

  • 10.

    צודק ! (ל''ת)

    פנתר לבן, 02/10/09 13:58

  • 9.

    אויי כמה שאתה צודק

    אלי, 02/10/09 13:51

    אנחנו אשכרה ערבים היום להיות פרח, צ'חצ'ח, בובליל זה אין. כמה עצוב לאן הגענו ומפחיד לאן אנחנו הולכים.

  • 8.

    אני לא מבינה-אמרת שאתה אוהב את בובליל.מה יותר נחות מזה?

    זה נאמר למען הפופולריות שלך?, 02/10/09 13:46

    שיפרה סימלה את האדם החושב,הבובלילים את ה''עמך'' שבזים לידע.שבזמנו אמרת שזה ''מקסים'' מה קרה?

    • בובליל _לא_ בז לידע

      יש לו פתגמים ואופי, 02/10/09 18:26

      אם כי שפרה אישה לדוגמא.

  • 7.

    קוראים לזה לבנטיניות בשפה מכובסת. אכן , תרבות ירודה. (ל''ת)

    שמאע, 02/10/09 13:46

    • התרבות הירודה היא תרבות השטעטאל ממזרח אירופה (ל''ת)

      לא מדויק, 02/10/09 21:44

      • אין להם בכלל תרבות, של מה של ניאדרטלים ממערות שלג עם מקל ביד

        גדי, 03/10/09 00:21

        נו אז תקראו לזה תרבות של נמוכי מצח, מי בכלל שואל אותכם בענייני תרבות יהודיים, הנושאים היחידים שאתם שולטים בהם הם ממון וקורטוב של היסטוריה אירופאית של המאות האחרונות, ביהדות אין לכן מושג, במיוחד לא לחולי נפש מבינכם ולא חסרים...

  • 6.

    עדיף עליך

    נמאסת, 02/10/09 13:41

    עדיף ערביזציה ולא קרחיידה וסרקסיזם בדמותך.

  • 5.

    זה קצת מגוחך לביים אנשים שלא בשפת האם שלך ועוד להתמייר להבין את התרבות

    שירה, 02/10/09 13:34

    זה כאלו שאני אביים סרט עם סינים שידברו סינית וזה עוד אמור לצאת אותנטי ומדוייק.

    יש עניין של דקויות של שפה, שפת גוף, קודים תרבותיים ודיוק.

    אם יש במאי ערבי שרוצה לעשות סרט בערבית- זה הרבה יותר הגיוני, אבל במאי ישראלי שמביים ערבים שמשחקים בערבית?

    לא רק שזה נשמע מזוייף, מתחנף אלא בעיקר גימיק פוליטי ונסיון לרכב על גל של פוליטיקה במקום אמנות.

    מה עוד חדש ב''קולנוע'' ה''ישראלי''?

    מישהו רוצה לביים גרמנים אולי?

    נמאס לי שכספי המיסים שלי לא מעודדים יוצרים ישראלים מוכשרים, אלא קומבינטורים שמחפשים את הקיצור דרך פוליטיקה וגימיקים.

    • למה להתעלם מהעובדה...

      oisun , 02/10/09 15:18

      שיש במאי נוסף, ערבי לסרט המדהים הזה?

  • 4.

    רוצים את קו המשווה

    אלמונית, 02/10/09 13:05

    מנחם, אם באמת אתה קורא טוקבקים - קדימה!

  • 3.

    איפה קו המשווה?

    אלמונית, 02/10/09 13:01

    החלק המפוצל של בן, לביקורת ספרות,
    למה הוא לא מובלט באתר?
    בבקשה לכוונני היכן לאתר אותו.
    תודה

    • תלחצי על ספרות ותיכנסי לתמונה של יונה וולך (ל''ת)

      רפי, 03/10/09 16:43

  • 2.

    מדונה שילוב מנצח (ל''ת)

    עמיתוש, 02/10/09 10:26

  • 1.

    ''ספר הזהר הקדוש'' הוא המפתח לתיקון פנימיות האדם.

    אריק, 02/10/09 09:50

    רשות לגלות את ספר הזוהר
    ראשיתו של ספר הזוהר במאה ה-3 לספירה בתוך מערה קטנה, האידרא רבא שמה החבויה ביער המקיף את העיר צפת, למרגלות הר מירון. במנוסתם מפני הרומאים, הסתתרו בה 10 מקובלים ובראשם רבי שמעון בר יוחאי, לו מיוחס חיבור ספר הזוהר.

    הרב יהודה לייב אשלג המכונה ''בעל הסולם'' על שם פירוש ''הסולם'', שכתב לספר הזוהר, היה אחד מגדולי המקובלים בתולדות האנושות. נשמה מיוחדת שירדה לעולם, כדי להביא לנו את חכמת הקבלה ולקרב אותנו לחיים של אושר, שלום ואחדות.

    • ל 1 ,אאה , זה אכן נישמע סיפור אמיתי...

      עפר, 02/10/09 13:58

      ז''א שולי באמת הרבי הזה היה קיים, ואכן כתב משהו, אבל ''נשמה מיוחדת...
      אריק - חזור למציאות

      • מציע לך לקרוא ולו מעט מספריו של בעל הסולם לפני שאתה מביע דעה....כי

        סתם אחד, 02/10/09 15:56

        לפי התגובה לא נראה לי שקראת אף ספר מספריו העמוקים מאוד, כולל פירוש לספר הזוהר וכולל תלמוד 10 הספירות ..ןזאת ללא כל קשר אם אתה מזדהה עם הקבלה אם לאיו...זה עניינך האישי לחלוטין
        שהרי אין כפייה ברוחניות.
        אני לא דתי ולא מקובל...אבל לאחר שקראתי אינני יכול שלא להתפעל מעומק החוכמה והגאונות הגנוזים שם...עד שאני שואל את עצמי אם פרויד, ניטשה ושפינוזה לא העתיקו מקבלת האר''י.עד כדי כך.

    • גיב מי הברייק, אנד קט דה בול-שיט (ל''ת)

      ''אסתר'', 02/10/09 13:59

    • תשמע מנחם אני מסכים איתך במאה אחוז זהו מצב בילתי ניסבל

      אריק, 02/10/09 14:14

      הכל בטלוויזיה באנגלית אני מרגיש כאילו אני חי בחו''ל באוטו איך שאני ניכנס ומפעיל תרדיו ישר נופלת עלי איזה דרבוקה מיזרחית תוכניות בטלוויזיה הישראלית תת רמה וביזיון תרבות טראש ריאליטי במיטבה צעקות קללות בחורות ערומות למחצה וכולם מוחאים כפיים כמו מטומטמים אחנו מתבהמים ומזנים את השפה העיברית אבל מה זה משנה העיקר נדפוק איזה חומוס עם שווארמה ונקרא לזה להיות ישראלי .פעם היה הווי ישראלי הייתה תרבות יפה ומוכבדת איזה זמרים סרטים תוכניות היום נידפקנו לגמרי כי פשוט לא נעים לנו להיות מתורבתים בגלל שיש כל מיני חברה שמרגישים מקופחים אז בשבילם כולם צריכים להיות דפוקים ואז נהיה משפחה אחת גדולה ומטומטמת.

    • לאריק,באמת אתה לוקח את הגולם הזה ברצינות? (ל''ת)

      אריה מחשי, 02/10/09 14:52

    • סתום תפה לא מעניין אף אחד (ל''ת)

      dd, 02/10/09 15:07

      • תגובה מזרחית בנאלית.... (מקווה שהמזרחיים יודעים מזה בנאלי)

        עופר, 02/10/09 15:30

        סתום ת'פה....
        לוקח את הגולם הזה ברצינות...(ואתה המאמין שספר נכתב במערה הוא המפתח... כן אתה ממש מנתח מוח)

        ושאר ירקות... בכל מקרה מנחם אני איתך אבל מוסתר בעקבות ברבריות וברוטליות של כהי העור וסתומי המחשבה

        • לידיעתך, הפשעים הכי גדולים בהיסטוריה שנעשו נגד האנושות התרחשו באירופה

          מתקן שגיאות, 02/10/09 21:42

          ועל פני כל הגלובוס על ידי אנשים שדומים לך. עבדות השחורים, רצח העמים האינדיאנים, קולוניאליזם וגזענות,
          אז להבא, כשאתה מדבר על ברבריות וברוטליות תעשה את זה בהקשר לאבותיך במזרח אירופה. כי אבותיך חונכו על בירכי הסטליניזם, בוגדן חמלניצקי וצ'אושסקו.

    • יפה! ועכשיו אנא הסבר לנו אריק היקר כיצד אפשר שספר שנכתב במאה ה-13 

      10 מקובלים, 02/10/09 15:39

      לספירה כדבריך (ע''פ המסורת) כתוב בעברית של המאה ה13 ?

      טוב, אתה לא ממש מוכרח לטרוח לענות - שהרי כל התשובות לשאלה הנ''ל ידועות ואף אחת כמובן לא עונה לשאלה עצמה...

      ואגב - ההיתלות המיותרת הזאת באילנות גבוהים (בר יוחאי) לא בהכרח מעידה על איכותו או ערכו של הספר (או על הבלותו) אלא בעיקר על הקיבעון והחרדה של היהדות האורתודוקסית מפני חשיפת יתר של היסודות הטבעיים של כתבי הסוד והקודש, מה ששפינוזה החכם הבין מזמן.

      בן צודק (עקרונית) שהספר ורוב הפרשנויות שלו אכן סובלים מחלק גדול מהפגמים שהוא מצביע עליהם. כלומר, היה צודק קצת יותר, לו באמת טרח לקרוא את הספר עצמו, או חלקים ממנו, או לפחות משהו מהגרסא הלוריאנית הקצת יותר ''ארצית'' ומובנת שלו. לא עשה כך, יתכן והיה מגלה בו בנוסף ל''הבל'', לאמונות תפלות ולמסתורין מטאפיזי חובק כל, גם כמה פנינים של חוכמה, יופי ופיוט של ממש.

      נו, אבל לבקש את זה ממי שפסל סרט (עג'מי) עוד לפני שאפילו ראה אותו, או את תיאורית האבולוציה לפני שהבין אותה, זה כנראה קצת יותר מידי !

      • אלף שנים מפוברקות בכרונולוגיה (ל''ת)

        ע''ע דניס פטאו בויקיפדיה Denis Petau, 02/10/09 18:24