• 81.

    תודה שניצר. (ל''ת)

    ג, 22/04/10 11:10

  • 80.

    סרט משעמם, סרט של תלמיד תיכון שקיבל תקציב אין סופי (ל''ת)

    אבנר, 06/10/09 13:26

  • 79.

    איזה עורך מעסיק מבקר מיושן וחסר מעוף כ''כ?

    אין פה ביקורת קולנוע, 21/09/09 12:39

    כשאני קורא ביקורת קולנוע, אני לא מצפה לכתב האשמה סטייל אל תגעו לי בשואה מאת טומי לפיד.
    מה שניצר כ''כ נבהל? ואם הוא נבהל אז אולי זה אומר שכריסטוף וולץ נתן את אחת ההופעות הכי מרשימות בקולנוע בזמן האחרון? וזה בלי להזכיר שהוא נישא ליהודיה ויש לו בן אברך בישראל.
    זה קולנוע שעולה בכמה דרגות על הקשקוש המיופיף של בניני עם אחינועם ניני.
    לו היה שניצר מתייחס לסרט ואז מבקר אותו מוסרית מילא, אבל הוא כתב את רוב הביקורת בבית לפני ההקרנה לעיתונאים.
    והכל יעני בשם המודרניזם נגד הפוסטמודרניזם.
    לך תמשיך ללמוד קצת באקדמיה עברו ימים מאז שהיית סטודנט ועדיין יש לך עמדות מתנצחות של בן 25 שבטוח שהוא יודע הכל.

    • כל הכבוד

      רונן, 29/09/09 09:54

      תאמין לי נהנתי לקרוא את התגובה שלך

  • 78.

    רצוי בפעם הבאה לראות את הסרט לפני שמזיינים את השכל

    גיא, 21/09/09 11:00

    אולי שניצר נרדם בו, אולי הוא אפילו לא ראה אותו. אבל נראה כאילו כל הביקורת המיותרת שלו כאן כתובה סביב חתיכת נייר ששלחו לשניצר על העלילה של הסרט, ומתוך זה הוא ניסה בלחץ להוציא ביקורת.

    אני מקווה בשביל מעריב ששניצר כותב בהתנדבות, ושלא משלמים לו על זה. בפעם הבאה עדיף פשוט לתרגם את הסינופסיס מIMDB.

  • 77.

    חשבתי לשאול אם ראינו את אותו הסרט,

    גונקל, 21/09/09 01:28

    אבל למען האמת אני תוהה כרגע אם ראית את הסרט בכלל. לטענה הדמגוגית הנפשעת שטרנטינו = אירווינג אין בכלל טעם להתייחס, אבל התיאור המניפולטיבי והלא עקבי שלך את תוכן הסרט עצמו מעלה את התהייה האם טרחת בכלל לעקוב אחר מהלך העלילה, או שמא פרשת להזות דמויות ופרשנויות שישרתו את הטיעון שלך איפשהו באמצע. קולנוע, כפי שכבר צוין כאן, הוא פנטזיה, אבל עיתונות אמורה בכל זאת להיות נאמנה לאיזו מציאות.

  • 76.

    אני לא יודע איך הפכת למבקר קולנוע

    ג'ולס, 20/09/09 13:15

    אבל רואים בבירור שלא קלטת את המסר האמיתי ואת הגאוניות של הסרט הזה.
    אתה זה שנמצא בבועה, ואולי שווה ללמוד קצת יותר קולנוע ולהרחיב אופקים לפני שמפזרים ביקורות כאלה באוויר.

  • 75.

    שניצר

    דור, 19/09/09 19:28

    רואים
    אבל פשוט רואים.
    שלא הבנת את הסרט.
    כשאתה רואה סרט שאתה לא מבין, פשוט אל תכתוב עליו. לא ביקורת חיובית ולא ביקורת שלילית. או שפשוט תעבור לכתוב ביקורות על סרטי דיסני פיקסאר-כנראה מתאים לך יותר.

  • 74.

    אז נו, שניצר, איך הסרט?! (ל''ת)

    אהרל''ה, 17/09/09 18:05

  • 73.

    ביקורת עלובה על סרט של במאי גדול

    תמיר, 17/09/09 03:52

    זאת יצירה!
    מה קשור הכחשת שואה!?
    גם אם היו אומרים בסרט שלא היתה שואה זה עדיין סרט.
    אי אפשר להשוות אותו למכחיש שואה
    ביקורת רדודה ועלובה

  • 72.

    טרנטינו, כהרגלו, מתעלה על עצמו בסרט הזה.

    אייל, 16/09/09 23:27

    כשצמרת הנאצים נרצחה באכזריות מצאתי את עצמי צוהל מול המסך. זה קולנוע!

  • 71.

    שניצר יצאת שניצל מה רע בסרט עלילתי שהלוואי וגם במציאות היו יהודים כאלו (ל''ת)

    דוד, 16/09/09 20:33

  • 70.

    טרנטינו מחקה איזה סרט איטלקי שנסה לחקות את'' 12 הנועזים'' (ל''ת)

    לי מרוין, 16/09/09 17:42

  • 69.

    לאנשים שמוחם עוצב בידי הזבל הטלויזיוני למינהו טרנטינו הוא גאון הדור (ל''ת)

    פקינפה, 16/09/09 17:12

  • 68.

    סרט טוב, אל תקשיבו לשניצר

    הוא כיפי, הומוריסטי, אלים, הדמויות שיטחיות לאבסורד, 16/09/09 14:36

    ובקיצור- מספק את הסחורה.
    מוסרנים יושבי גדר תמיד יבקרו את האמנות של טרנטינו, אבל הוא יוצר ענק, והם לא.

    • כשאתה אומר ''מוסרנים'' אתה מתכוון לאנשים בעלי מוסר ? (ל''ת)

      זה שלא יודע לשאול, 16/09/09 23:06

  • 67.

    שניצר, הגיע הזמן שתוציא את הראש שלך מהתחת (ל''ת)

    איליי רוט, 16/09/09 14:11

  • 66.

    המבקר חרג מגבולות הטעם הטוב בביקורתו.

    פיני, 16/09/09 13:54

    ההשוואה בין טרנטינו למכחיש השואה היא עוול לביקורת על הסרט ופוסלת אותה מלכתחילה.

    טרנטינו אינו מכחיש שואה והסרט אינו מהווה סיפור דוקמנטרי אן כל פורמט אחר שייקרא המתיימר כאילו להראות לצופים שלא היתה שואה.

    כמו הסרט עם קלינט איסטווד, טלי סבאלס ועוד, הפושטים על בנק מלא זהב במלחמת העולם השנייה, שגם שם אין שום אזכור לשואה, המלחמה רק משמשת רקע לעלילה, ולא העלילה משמשת הסבר למה היה במלחמה.

    זה שבסוף הם מצליחים להרוג את הצמרת הנאצית רק מראה שלא רק שאין פה הכחשת שואה, אין פה גם הכחשת היסטוריה אלא סתם פיקציה.

    אני לא ראיתי את הסרט, ויכול להיות שהוא עשוי בטעם רע מאוד, ובהחלט לסרטי טרנטינו יש מספיק אנשים שלא יכולים להתחבר אליהם, וביקורת רעה על הסרט היא מבורכת (כמו ביקורת חיובית), אבל לאזכר את 400 אלף יהודי הונגריה כנפגעי הסרט הזה זה שימוש רע בקבוצה זו לצורך ביקורת, יהיה הסרט רע שיהיה, לא מגיע לו ביקורת שכזו.
    פה חרגת מגבולות הטעם הטוב בביקורת.

    פיני

  • 65.

    נשמע לי כמו אוי אוי אוי (ל''ת)

    מיכאל, 16/09/09 13:45

    • אתה נשמע כמו מישהו שכשאין לו שום דבר חכם להגיד אומר ..

      בועז, 16/09/09 23:00

      ''נשמע לי כמו אוי אוי אוי ..'' (ניתן להוסיף טקסט חופשי אחרי הפתיח).

  • 64.

    זה רק סרט

    דני, 16/09/09 13:40

    אולי תפסיק לבלבל את המוח עם השואה? מדובר על סרט ולא על מסמך היסטורי!!!

  • 63.

    תפסיקו לחפור.

    אבי, 16/09/09 13:17

    די עם הבולשיט, אחלה סרט...

  • 62.

    נשמע שהבעיה היא לא בתרגיל הדמיוני ''מה היה קורה אילו לא היתה שואה''

    קרוסלה, 16/09/09 12:53

    נשמע שהבעיה היא לא בתרגיל הדמיוני ''מה היה קורה אילו לא היתה שואה'', אלא בהצגה של הנאצים כדמויות מעוררות הזדהות, ואולי אפילו נערצות.

    צריך להבדיל בין שני הדברים. לדמיין מה היה קורה אלמלא היתה מתחרשת השואה זה לגיטימי לגמרי, וסביר בהחלט שגם ניצולי שואה בעצמם לא מעט חשבו על זה, מה היה קורה אילו החור השחור הזה בהיסטוריה הלאומית והאישית שלהם לא היה נפער.

  • 61.

    קשקוש

    נמרוד, 16/09/09 12:47

    מקבץ שטויות מההתחלה עד הסוף.

    אירווינג הוא מכחיש שואה, כלומר טוען בתוקף שלא התקיימה. טרנטינו אומר בפה מלא שהסרט שביים הוא סיפור דימיוני.

    בכל אופן אתה מוזמן לתבוע אותו. כסף שלך

  • 60.

    רק עכשיו פתאום שמת לב כמה הוליווד מעריצה רוע רצחני?

    גל, 16/09/09 12:45

    כי זה פתאום ''קרוב לבית''?

  • 59.

    נשמע שהבעיה היא לא בתרגיל הדמיוני ''מה היה קורה אילו לא היתה שואה''

    קרוסלה, 16/09/09 12:45

    נשמע שהבעיה היא לא בתרגיל הדמיוני ''מה היה קורה אילו לא היתה שואה'', אלא בהצגה של הנאצים כדמויות מעוררות הזדהות, ואולי אפילו נערצות.

    צריך להבדיל בין שני הדברים. לדמיין מה היה קורה אלמלא היתה מתחרשת השואה זה לגיטימי לגמרי, וסביר בהחלט שגם ניצולי שואה בעצמם לא מעט חשבו על זה, מה היה קורה אילו החור השחור הזה בהיסטוריה הלאומית והאישית שלהם לא היה נפער.

  • 58.

    לא ראיתי את הסרט אבל...

    דודי, 16/09/09 12:23

    מדובר בפנטזיה ואפילו אחת עם בסיס שכיף ולו רק להשתעשע בו...כמו פנטזיה של להשכיב את המורה על השולחן בכיתה..או כמו הרבה פזטזיות... יש מישהו שלא היה שמח לפוצץ לאיזה נאצי את הצורה גם במחיר שיקראו לנו יהודים אלימים. ואם הייתה ניתנת לנו האפשרות להחזיר את הגלגל אחורה ולזיין לנאצים את הצורה בכל דרך אפשרית רגע לפני שכל יהדות הונגריה מושמדת האם לא היינו עושים זאת? הלא זה מה שאנחנו מבטיחים לכל אוייבנו כיום. לא עוד! הפעם אנחנו נקרע לכם את הצורה. היות וזה כל כך מופרך נותר לנו רק להשתעשע במחשבה ולצחוק. ולכל אלה שחושבים שזה מה שיזכרו בסוף מהשואה..נו באמת? עשיתם בעצמכם את טרנטינו לכותב דברי הימים. שנה טובה
    הכותב בן לניצולי שואה.

  • 57.

    זה רק סרט שניצר

    נועם, 16/09/09 12:22

    בידור טהור
    לא צריך להיכנס להגדרות עמוקות מידי
    לשבת וליהנות
    טרנטינו במיטבו
    ואם לא בך לך תמיד תוכל לקחת עותק של ''האסופית''ולנתח אותו עד זוב דם
    שנה טובה לכולם

  • 56.

    זה ממש לא אותו הדבר...

    יובל, 16/09/09 12:22

    טרנטינו מודיע כבל עם ועדה שהוא המציא סיפור אלטרנטיבי, הוא לא טוען שהוא מתאר מציאות אלה נהפוך הוא, הוא טוען לסיפור דמיוני...
    בעוד שההסטוריון האנגלי טוען לאמיתות גירסתו ושקריות הגרסה האמיתית...

    יתכן שהצופה הלא אינטילגנט יחשוב שטרנטינו מתאר מציאות, אז זה אומר שאסור לעשות שום סרט כי רוב הסרטים לא מתארים מציאות אוביקטיבית (אם יש דבר כזה בכלל)וגם אינם מתימרים לעשות זאת...

  • 55.

    בשואה ***

    יאיר, 16/09/09 12:19

    תיקון התגובה הקודמת שלי

  • 54.

    לא כל סרט על מלחמת העולם השנייה צריך לעסוק בנאצים (ל''ת)

    יאיר, 16/09/09 12:18

    • אבל הסרט כן עוסק בנאצים (ל''ת)

      טרנטולה, 16/09/09 17:14

  • 53.

    איך ברטטוי לא הזכירו את הסבל של היהודים?

    EZ, 16/09/09 12:16

    אולי חלאס להיות כזה יהודי ...

    • רטטוי זה סרט על יהודים (ל''ת)

      אלכס, 16/09/09 17:47

  • 52.

    off with his head!

    יוני, 16/09/09 12:09

    שניצר, אתה אידיוט והביקורת שלך מטופשת, מביכה ובלתי רלוונטית. אתה דינוזאור בתחום ביקורות הקולנוע הישראליות, וכמו הדינוזאורים מקדמת דנא, גם עליך להיכחד מעל דפי עיתונים שמכבדים את כצמם. איזו ביקורת אפסית ובלתי מנומקת שירבטת כאן.

  • 51.

    צריך גם לאסור את כל במאי סרטי המדע הבדיוני

    ג'קברק, 16/09/09 12:07

    שממציאים את העתיד????

  • 50.

    הוא צודק

    דב, 16/09/09 12:07

    שניצר צודק. אנחנו חיים בעולם שבו מעריצים כוח ובזים לחולשה, תומכים ברוצח ומגנים את הקורבן. הניתוח של שניצר מדויק, ומי שמעריץ את טרנטינו רק מוכיח את הטענה שלי.

  • 49.

    ומה רע קצת לפנטז שבאמת קרענו להם ת'צורה? אה?! (ל''ת)

    טלי, 16/09/09 12:06

  • 48.

    שניצר רוצה סרטים כמו ''שואה'' של קלוד לנצמן, סרטים שאי אפשר לראות

    כי הם גרועים כל כך, 16/09/09 12:03

    אני זוכר איך בכתה ח' לקחו אותנו לראות את שואה של לנצמן, זה היה סיוט משעמם, רק רצינו לצאת מהשעמום הזה. סרטים כמו ממזרים חסרי כבוד יוצרים עניין בנושא אצל צעירים ורק מציפים שוב את הנושא. זה נושא מעולה לשיעור חברה בכתיה, להשוות בין הסרט לבין מה שקרה באמת.

  • 47.

    מאיפה מגרדים מבקרי קולנוע? ממאגר של וכחנים כפיתיים

    מה קורה פה?, 16/09/09 11:44

    זה בסך הכל סרט דמיוני די בינוני.
    אבל מאיפה המבקר לקח שהסרט מתעלם מהשואה.
    - להפך.
    המבקר, כמו רוב המבקרים, משתמש בלשון מתפלפלת ומסובכת כדי לנתח כל מיני ''כוונות'' ותובנות שאני בטוח שהיוצר אפילו לא חלם עליהם.

  • 46.

    סיפרות זולה כל השאר סתם זבל (ל''ת)

    עמית, 16/09/09 11:30

  • 45.

    אנשים אוכלים כל זבל שמאכילים אותם ....

    קובי, 16/09/09 11:28

    טרנטינו שמרנטינו ,שילך לעזאזל הוא והסרט הדפוק והחולני שלו ,ושיעזוב אותנו במנוחה .מכתירים אותו כגאון ????הוא ניראה יותר מאזור השיגעון !!!.

  • 44.

    נכון שסרטי טרנטינו מראים אלימות לשם אלימות ומוסר מעוות

    פנדה , 16/09/09 11:15

    אבל להגיד שמה שעשה כאן זה הכחשת שואה זה ללכת רחוק מדי. מותר, גם אם זה זול לדעתי, לקחת סיפור היסטורי וליצור לו סוף אחר, כל עוד ברור לצופה הסביר שלא מדובר בשחזור היסטורי אלא באגדה.

  • 43.

    ראיתי, נהנתי-ואין דברים בגו

    דניאל, 16/09/09 11:14

    שניצר-אתה חרטטן.מעולם לא התייחסתי לביקורות סרטים ואתה תמיד גורם לי להבין למה.

    כבן למשפחה שרבים ממנה ניספו בשואה אני יכול הלגיד בריש גלי שלא נפגעתי כהוא זה מהסרט.

    הוא אינו מתעלם מהשואה ןמוחק אותה מסדר היום-בדיוק משום, שכמו שהוא אמר במסיבת העיתונאים,הוא לא התכוון לשים אותה על השולחן.אתה מבקר סרטים? איך אתה שם את הסרט הזה באותה רשימה של רשימת שינדלר? זה בכלל לא אותו ז'נאר.

    ועוד- לרמוז שטרנטינו מייפייף את הנאצים ומעריץ את הרוע-זה חרטטנות לשמע. הנאצים אולי מוצגים כאלגנטים מנומסים-אך גם כרשעים ורעים גמורים.משחקו של וולץ מדהים. הוא ממש אבל ממש לא מוצג בן אדם מוסרי-אלה כבנאליות של הרוע.אם הייתי טרנטינו הייתי שוקל לתבוע את שניצר.

  • 42.

    אם רק היית מסתכל על זה כסרט בידיוני,מר שניייצר. (ל''ת)

    שגיב, 16/09/09 11:11

  • 41.

    jewish people stop cry it's only one moovie (ל''ת)

    open eyes, 16/09/09 11:04

  • 40.

    זו ביקורת הזויה אבל גם מסוכנת. ברגע שמכריזים על אמן כעל מכחיש שואה

    מתירים את דמו!, 16/09/09 11:00

    מרוב רגישות לנושא שניצר וגם כמה מתחסדים פוריטנים נוספים איבדו כל פרופורציה. הסרט ממחיש פנטסיה נפוצה - לשנות את העבר, או ''הלוואי וככה זה היה קורה''.
    אבל לקרוא ליצירה פנטסטית ''הכחשת שואה'' ולהשוות את טרנטינו לאירווינג זה מעשה דמגוגי אלים ומסוכן. וגם מופרך לחלוטין.

    שניצר שוב לא הבין את הסרט.

  • 39.

    בתור אחת שנהנתה מהרבה סרטים של טרנטינו

    לא חשוב, 16/09/09 10:59

    סרט מטופש, ילדותי ועלוב, שאין בינו ובין השואה כל קשר. השואה היא רק רקע כללי וחסר הצדקה

  • 38.

    כן שניצר, זה בדיוק אותו דבר. (ל''ת)

    ואתה ממש לא מוזר., 16/09/09 10:47

  • 37.

    ואיך סופרמן עף באוויר ?ולעצור את הארי המזוהם

    יחזקאל,הרצליה , 16/09/09 10:36

    1.ראשית,האלימות בסרטי טרנטינו היא חולנית.
    2.כל ילד בן 5 יודע להפריד בין הדמיון,הסרט,הפיקציה לבין המציאות.
    לפי העיוות של שניצר,איך סופרמן עף באוויר ? הפיזיקאים צריכים להתלונן נגד סופרמן.
    3.וכמו שאמר המנוח דודו טופז ז'ל-שניצר,תחליף משקפיים.זו בקורת הזויה.
    4.אירווינג טען ברצינות עם מחקרים שעשה , שלא הייתה שואה.כאן מדובר בדמיון,באגדה,פיקציה.

  • 36.

    אמא שלי השתתפה בסרט הזה. לא ידוע לה שבוטלה השמדת יהדות הונגריה (ל''ת)

    למה לא הודיעו ?, 16/09/09 10:31

    • ואותי לא לימדו שגם יהודים מצפון אפריקה נרצחו באוושביץ (ל''ת)

      למה לא הודיעו לי, 16/09/09 11:37

  • 35.

    טרחנים לא מתים, רק מתחלפים

    א, 16/09/09 10:25

    אבל מאיר שניצר תמיד היה טרחן...

  • 34.

    איפה דודו טופז כשצריך אותו?... (ל''ת)

    שי, 16/09/09 10:19

    • חופשי......... (ל''ת)

      דסי, 16/09/09 16:11

    • את טופז שניצר הכיר היטב (ל''ת)

      ישי, 16/09/09 17:40

  • 33.

    אוף!

    נועה, 16/09/09 10:18

    מי שלא יודע לעשות, מלמד. ומי שלא יודע לעשות כלום, הופך להיות מבקר סרטים מעצבן.

  • 32.

    Good movie, cut the BS, go see and enjoy (ל''ת)

    GIGI, 16/09/09 10:15

  • 31.

    אני מקווה שהרוב - עם הדעות הקדומות - יחרים את הסרט הזה (ל''ת)

    זה מדינת היהודים, פה...?, 16/09/09 10:12

  • 30.

    דו''ח האו''ם על פשעי מלחמה של ישראל נגד הפלשתינאים + סרט שמבטל את השואה (ל''ת)

    איזה צרוף מקרים, 16/09/09 10:09

    • בחייאת, די עם הטמטום הזה, זה לא סרט שמבטל את השואה (ל''ת)

      ארי, 16/09/09 12:04

  • 29.

    שניצר שניצר אולי תתבגר?

    יניב, 16/09/09 10:08

    ובאותו ענין, מה יותר גרוע מסרט שעושה מהשואה קצת כיף?
    תשובה: השואה.

    • מעולה... (ל''ת)

      ארי, 16/09/09 12:04

  • 28.

    אולי כי טרנטינו מוד שהוא ממציא ואילו אירווינג לא מודה (ל''ת)

    איתי, 16/09/09 10:07

  • 27.

    If there is one movie to see a year, it is this one (reply to 7

    Merkaz, 16/09/09 10:03

    And number 7: they say ''israelit'' which means Jewish people and not israelis. I think it's a giant movie

  • 26.

    עיתונאים מחפשים רק רעל , עיוות , רק כותרות (ל''ת)

    קולהאמת , 16/09/09 10:03

  • 25.

    עם שואה לא מתעסקים! או שדבקים לעובדות ולהיסטוריה או

    כועסת!, 16/09/09 10:03

    לא נוגעים בכלל...מה הלאה יעשו סרט קומדיה מהשואה? בושה!!!

    גם ככה אלו פשעים שלא ניתנים לעיכול אז להפוך את ההיסטוריה! עוד 100 שנה יחשבו שהיהודים טבחו בנאצים בגלל הסרט הזה!!

    • כבר עשו כמה וכמה סרטים קומיים על השואה

      פנדה , 16/09/09 11:17

      ''החיים יפים'' כמובן, סרט ענק, מצחיק ומרגש כאחד, ועוד סרט שאני מכיר והוא פחות מפורסם זה ''רכבת אל החופש'' הצרפתי - מומלץ!

      אגב, גם ב''המפיקים'' נוגעים בנושא הנאצים, ובכלל הרבה הומור יהודי מכיל את האלמנטים הקשים האלה.

    • כבר היו קומדיות על השואה והן היו מוצלחות ועשו טוב לנושא (ל''ת)

      זה רק מעודד צעירים לחקור מה היה שם, 16/09/09 11:58

    • נכון, בגלל הסרט הזה נצטרך לשלם שילומים לגרמנים (ל''ת)

      תגידי, את בסדר?, 16/09/09 12:05

    • רוברטו בניני כבר עשה קומדיה מהשואה

      קרוסלה, 16/09/09 12:46

      ואם את שואלת אותי, זה היה מאוד מאוד מטריד!

    • ל 25 כועסת

      מישהו, 16/09/09 12:59

      קומדיה על השואה כבר עשו.
      את מוזמנת לצפות בסרטים to be or not to be של מל ברוקס, ויעקב השקרן עם רובין ויליאמס. אם אפשר בכלל להגדיר סרט העוסק בשואה כקומדיה.
      אולי אינך יודעת, ואולי את עסוקה בלכעוס, אבל יהודי בלי חוש הומור, אפילו על אסונות כמו השואה והגלות, לא יכול לשרוד.
      ואני צאצא לניצולי שואה.

      • ראיתי את אותם סרטים והם נעשו בטעם ולא הוציאו אותנו

        כועסת :), 16/09/09 14:22

        ''מגוחכים'' - כלומר לא עשו נזק...הומור זה טוב, כל עוד זה לא מעליב!

    • קשקשנית

      מוטי, 16/09/09 15:04

      יאללה יא פריג'דרית-קוד םתראי את הסרט ואחרי זה תגיבי! לא חבל על הדלקת פרקים שתחטפי מכתיבת תגובות מפגרות?

      עוד 100 שנים לא יזכרו את השואה- כי יהיו עוד כמה טבחים ואסונות שיפקדו את המין האנושי עד אז והשואה תרה אז כמוש המגיפה השחורה נראית היום-רחוקה מאוד

      הסרט מכניס את השואה לתועדה ולא נותן לה להשכח-ואף אחד לא יבלבל עובדות היסטוריות בגלל היסטוריה אלטרנטיבית

  • 24.

    רק הישראל הפרמיטיבית מכחיש שואה מתקבל כמו אח''ם.... (ל''ת)

    א.ב.ס.ט, 16/09/09 10:01

    • רק בישראל הפרמיטיבית אתה יכול לקרוא לטרנטינו ''מכחיש שואה'' ולצאת מזה (ל''ת)

      תגיד, התחרפנת?, 16/09/09 15:22

      • חתיכת 0 שכמוך. (ל''ת)

        ''ישראל פרימיטיבית''?, 16/09/09 19:51

  • 23.

    קשקשן, סרט מצויין נלך צריך ״לחגוג״ על השואה כל הזמן

    אמיר, 16/09/09 09:59

    מה גם שלגבי ספילברג לא ניתן לומר מילה רעה בייחוד לאחר מבצע התיעוד שלו.

    אז תחסוך מאיתנו את הבכיינות שלך, במלחמת העולם השניה מתו גם לא יהודים וישראל אף פעם לא הודתה לבעלות הברית על ההקרבה. רק האשמות, רק לקחת. גמדות

  • 22.

    השואה מסדרת להרבה אנשים את חשבון הבנק. (ל''ת)

    ויוי, 16/09/09 09:55

    • כן, בעיקר אם הם לא יהודים, שבזזו או סתם הרוויחו מהרצח. (ל''ת)

      קרוסלה, 16/09/09 12:47

  • 21.

    ביקורת מטומטמת! (ל''ת)

    סרט גדול, 16/09/09 09:54

  • 20.

    אירווינג הוא היסטוריון, טרנטינו - יוצר קולנוע

    ברי, 16/09/09 09:48

    אם מאיר שניצר לא מסוגל להבין את ההבדל בין השניים, שלא יהיה מבקר קולנוע בבקשה...

    מתי תבינו כבר שאחת מסגולות הקולנוע היא היכולת לדמיין, היכולת לשאול ''מה אם...'', או ''אם רק הייתי יכול...''.

    הסרט לא בכדי נפתח בכיתובית: once upon a time וזאת כדי להגיד לנו - תראו, המציאות האלטרנטיבית שאני הולך להציג כאן זה סוג של אגדה, כי הדברים לא התרחשו כך במציאות. בדיוק ההפך המוחלט מהכחשת השואה (שגורסת כי במציאות אכן לא התרחשה השואה).

    סיפור הנקמה של יהודים בנאצים הוא קרוב לוודאי אחד החלומות הפרועים בתוך תת-מודע (ואולי גם במודע) של יהודים רבים.

    אם אתם רוצים לספר לילדים על השואה - בוודאי שהסרט הזה הוא לא המתאים. תקחו אותם ליד ושם, לביקור בפולין, תחשפו אותם לעדויות היסטוריות.

    קולנוע (עלילתי-אומנותי) חייב לאפשר את האלטרנטיבה, את הנרטיב החלופי, אך ורק מכיוון שקולנוע לא מחוייב לספר את האמת (אלא אם כן הוא חש צורך ובשביל זה יש אינספור ז'אנרים שמחוייבים להיות נאמנים למציאות).

    מי שלא מסוגל לצאת מבית הקולנוע מבלי אוטומטית לחשוב: ''אז הוא בעצם אומר שלא הייתה שואה'', לא מבין מהו קולנוע.

    • יופי של תגובה!

      ניר, 16/09/09 13:00

      מנוסחת נהדר, כתובה טוב, ומעמידה את המבקר האוויל מר שניצר במקומו. יש הבדלים בין היסטוריה לקולנוע, אתה יודע? וטרנטינו מעולם לא התיימר אפילו לתאר פה את המציאות.

  • 19.

    שניצר, יצאת שניצל!

    התליין, 16/09/09 09:47

    כזו פוריטניות כבר לא נראתה במחוזותינו זמן רב.
    במיוחד אדם כמוך, שניצר, שאמור להבין שקולנוע עוסק בפנטזיות של בני אנוש (טרנטינו לרגע לא התיימר לעשות סרט דוקומנטרי) יודע שזה מה שכל כך יפה באומנות הזאת - יצירה אלטרנטיבית למציאות.
    יש הבדל גדול בין טרנטינו לאירווינג, שאתה, שטוף דמגוגיה זולה, מפספס - אירווינג מציג את עצמו כהסטוריון ומנסה לבסס עובדתית את הכחשת השואה.
    לעומתו טרנטינו מייצר פנטזיה קולנועית וגם מציג אותה ככזו - פנטזיה!

    לתשתה קצת מים קרים ותרגע. הכל בסדר.

  • 18.

    טרנטינו מאז ומעולם היה נאצי - איש שנהנה הנאה סאדיסטית מאלימות

    מישו, 16/09/09 09:46

    לא סתם נשאל טרנטינו לגבי האפשרות לעבוד תחת שילטון הנאצי, מכיוון שמבחינות מסוימות טרנטינו הוא פאשיסט על גבול הנאצי בדעותיו.

    אין ויכוח על כך שהוא פאשיסט שרואה באלימות דבר נשגב, אלוהי ויפה.
    אבל מעבר לזה, הוא רואה באלימות את חזות הכל. האידאל הנשקף מכל סרטיו הוא שיר תהילה לרצח, לאכזריות ודה-הומניזציה.
    טרנטינו הןא לא רק נרקומן של אלימות, אלא הדילר הראשי

    זה לא משנה כלל שהוא מוכן להרוג (בסרטיו) ללא הבדל דת, גזע ומין, וזה כלל לא משנה שהוא אדם כשרוני בצורה יוצאת דופן (גם חלק לא קטן מהמנהיגים הנאצים היו אנשים בעלי כישרון ויכולת, אחרת לא יכלו להצליח כל כך בעשייתם).

    טרנטינו הוא פשוט נאצי !!

    • סרטים יכולים לרצוח. סרטי הנאצים ותעמולת החמאס ואשף הם ההוכחה. (ל''ת)

      מסכים אתך. הכלב מעז לבוא לפה והתקשורת חוגגת., 16/09/09 11:18

    • אדם שקורא לאחרים נאצי הוא בעצמו פשיסט מסוכן

      אדי, 16/09/09 14:25

      אני מבטיח לך שטרנטינו מעולם לא היכה מישהו במציאות בניגוד לכל הערסים שמעולם לא ראו את טרנטינו אבל דוקרים את כל מי שמסתכל עליהם.
      מה לדבר על נוער הגבעות שלא רואה סרטים כאלה אבל כן יודע לשרוף מטעים ולהרביץ לשוטרים וחיילים

  • 17.

    חאלס, תנו לראות סרטים בשקט

    יהודית, 16/09/09 09:45

    במקום לכתוב ביקורת סרטים, בוחר מאיר שניצר להתבכיין שוב על השואה ולהציג אותנו כל פעם מחדש כמסכנים. די, כולנו זוכרים ונזכור את השואה וסרטים כאלה דווקא ממשיכים להשאיר את השואה על סדר היום רק בגלל שהם מתעסקים בה.מאיר, לך תגיש תביעה ענקית בשם כולם ותעזוב אותנו בשקט לראות את הסרט.

  • 16.

    די עם התסביכים,כל הזמן בוכים. (ל''ת)

    האלו...זה סרט., 16/09/09 09:42

  • 15.

    חאלס, תנו לראות סרטים בשקט (ל''ת)

    טרנטינו, 16/09/09 09:41

  • 14.

    חאלס, תנו לראות סרטים בשקט (ל''ת)

    טרנטינו, 16/09/09 09:40

  • 13.

    יאללה יאללה תשחרר..

    חן, 16/09/09 09:35

    כמה חפירות. זה לא סרט שואה.

  • 12.

    הרבה יותר מדליק מלראות סרט שואה רגיל

    nirduek1980 , 16/09/09 09:34

    אני דווקא מצפה לראות סרט שבו מכזחים לנאצים תצורה
    ודי כבר עם ההתבכיינות הזאת לא כל דבר נועד לפגוע בנו

  • 11.

    טרנטינו דוחה. היה אפשר לעשות את הסלשרים הללו לא על יהודים

    דותן, 16/09/09 09:28

    ולא על השואה. אבל עדרים של יהודים מטומטמים לא רואים את זה ומחבקים את במאי הזבל הזה בעל ההשפעה הכבירה.

    תגידו, על מי נלין בפעם הבאה אם כעת אנו מחבקים?

    • אפשר גם להיות יהודי מבלי להתבכיין ולהתגונן

      ברי, 16/09/09 10:01

      כל פעם כשיש סרט/ספר/יצירה כלשהי שנוגעים ליהודים.

      את מי כבר חיבקנו??? במאי קולנוע שמצהיר כי לא עשה סרט היסטורי על שואה אלא סרט הרפתקאות המציג פרשנות אלטרנטיבית ומגשים חלום פרוע מודחק כנראה של הרבה יהודים?? ולא רק הוא מצהיר שזוהי לא הגרסא האמיתית של המאורעות ההיסטוריים אלא הסרט עצמו מצהיר בתחילתו כי הוא סוג של פיקציה (once upon a time).

      אוי איזה אסון. ממש חיבקנו את אחמדינג'ד

      • אתה בכלל לא יהודי, נכון? אז אולי תעסוק בעניניך, אשף חמאס חיזבללה? (ל''ת)

        מר 'ברי' הרי, 16/09/09 11:55

        • כמה ימנים יכולים להיות מפגרים? כמה??

          מוריס, 16/09/09 14:28

          זה סרט הרפתקאות על גיבורים יהודים שנוקמים בנאצים. החלום הרטוב של כולנו אבל צריך גם שכל כדי להבין לפני שכותבים טוקבקים

    • obviously

      she who saw the film, 16/09/09 10:55

      you haven't seen the film either...

  • 10.

    במאי עלוב של סרטים זבליים

    Joe Anaaref, 16/09/09 09:25

    לא חבל על הזמן לסקר סרטים נחותים כשיש כל כך הרבה סרטים טובים?

  • 9.

    meir shnizter grow up

    sam, 16/09/09 09:23

    take it easy this hollywood this is entertainment

  • 8.

    עוד כתבה מתבכיינת

    חובב קולנוע, 16/09/09 09:19

    חבל שהבמאי האדיר הזה מגיע לכאן וצריך להתמודד עם לכ מיני שאלות כאלה או אחרות לגבי השואה, באופן אישי אני לא צריך להזכיר כל יום על השואה ועל מה שקרה, מי שרוצה לדעת מה קרה יכול לבדוק.

    הבמאי כאן בסך הכל עשה סרט, שמציע לנו מציאות חלופית קצת וכיאה לטרנטינו דווקא די מגניבה, מחתרת יהודית שנכנסת חזרה בנאצים? סבבה לגמרי.

    טרנטינו תמיד מביים סרטים קיצוניים, הן בטקסטים והן בפעולה, למה שהסרט הזה יהיה שונה? סלאשר שמתעסק במלחמת העולם השניה, זה הכל. מספיק להעביר ביקורת כל כך מתבכיינת.

  • 7.

    לא יודע אם משהו הרגיש בטעות דיבילית בסרט ,אז ככה..

    ma, 16/09/09 09:03

    באמצע הסרט יש שיחה בין הגרמנים בה נאמר. יש בין המורדים יש אמרקינים צרפתים וישראלים. לידעת טרנטינו וההיסטוריונים של בזמן מלחמת העולם השניה , לא היו עדיין ישראלים ,כי לא היתה מדינת ישראל. אז הוא דרך אגב בא בהאשמה .שלא רק העולם עמד מהצד ולא עשה כלום אלא גם מדינת היהודים [ישראל] לא טרחו לצאת בכל צעקה. תראו ותחשבו על זה כמה עם צבוע אנחנו, על קבלת פנים כל כך נפלאה .

    • טעות בידך: בצרפתית ''ISRAELITE'' זה גם ''יהודי''... (ל''ת)

      פרנקופון, 16/09/09 09:38

      • אז לידיעתך באירופה [היכן שאני נמצא] ובאנגלית ובתירגום נרשם ישראלים??? (ל''ת)

        ma, 16/09/09 13:33

        • יהודי צרפת

          דב, 16/09/09 14:29

          החל מהמהפכה הצרפתית דרך תקופת שלטונו של נפוליאון ועד סופה של הרפובליקה הצרפתית ולפעמים גם היום יהודי צרפת השורשיים??? (לא יהודי צרפת שהגיעו ממזרח אירופה), נקראו איזראליטים, יהודים בני דת משה.

    • אבל מצד שני, הוא יכול להגיד אם מאז ומעולם היתה מדינת ישראל אז לא .....

      ma, 16/09/09 10:34

      הייה שום סכויי לשואה. ודבר שני אני ראיתי את הסרט באירופה. ופעם ראשונה שיהודים וישראלים זוכים למחיאות כפיים לאורך כל מהלך הסרט. ותחשבו על זה כמו הפתגם הידוע לא חשוב מה תגידו עליי רק תאייתו את השם שלי נכון. שכולם יזכרו שהייתה מלחמה שנוגעת ליהודים, זו גם התחלה טובה ואחרי זה יהייה יותר קל להוקיע את המכחישים.

    • אפשר לתרץ את זה עם דוגמאות כמו חנה סנש

      דובי, 16/09/09 10:54

      אני דווקא מסכים עם הביקורת הכללית של עיוות תקופה היסטורית בצורה כל כך מזעזעת.

      זה לא שלא היו חוליות חיסול בתום המלחמה ואחריה אבל פה מדובר בעיוות חולני של עובדות כדי לייצר ולהשריש סטיגמות, דעות קדומות ותפישה שקרית של ההיסטוריה.

    • למען האמת...

      דור שני, 16/09/09 11:04

      נבירה זריזה בדפי ההסיטוריה מראה שהציונים שכבר התיישבו בארץ באמת לא כל כך ששו לעזור ליהודי אירופה, שחלקם הגדול היו פטריוטים של ארצותיהן שהפנו אליהן עורף ולא ציונים כלל. אפילו התנועה הציונית ידעה שאם כל יהדות אירופה תעלה לאדמת ישראל תהייה התפוצצות אוכלוסין של ממש.
      שלא לדבר על היחס של הציונים לניצולי השואה שכן עלו לארץ, שהיה בעיקרו מזלזל.
      ממזרים חסרי כבוד טוב ליהודים, בטח ובטח שיותר מרשימת שינדלר ושאר הסרטים המאדירים את מיתולוגיית הקורבן היהודי, עלה התאנה הגדול בהסטוריה.

  • 6.

    אם במניפולציה עסקינן

    מלה טובה, 16/09/09 09:03

    כל הטענה שלך בנויה על איזשהו רפלקס מותנה שאנשים מגיבים אליו ברגע שהם שומעים ''הכחשת שואה''. טרנטינו לא מכחיש שואה. ייתכן (ואף סביר להניח) שהסרט יהיה צורם לצפייה, ואולי יש טעם רע משהו בבחירה בתפאורה ההסטורית הזו לצורך סרט סלאשרים כמיטב המסורת של טרנטינו- אבל מכאן ועד דייויד אירווינג חש סקאךה מאוד מאוד רחבה. איך אתה משווה סרט עלילתי להתלהמות של היסטוריון שטוען, בכסותו האקדמית, כי השמדת היהודים היא פיקציה?

    אתה מתקומם על דמויות ה''נאצים הטובים'' שהועמדו במרכז הסרטים שהזכרת, ושוכח שויליאם הוזנפלד (הנאצי הטוב מהפסנתרן) וגם אוסקר שינדלר הוכרו ע''י יד ושם כחסידי אומות העולם. האם גם יד ושם נפל קורבן לשכתוב קולנועי של ההיסטוריה?

    שנה טובה עם קולנוע איכותי,
    אביעד, חיפה.

  • 5.

    למא אתם מתפלאים

    גידי, 16/09/09 08:56

    האמריקאים חיסלו ישות שלמה שהיתה בעלת תרבות משלה וחיים משלה .האינדיאנים כפי שקראו להם והם בעצם ילידי אמריקה שחיו שם בהמונם ולא הפריעו לאף אחד אלא חיו את חייהם בטבע הפראי .האמריקאים עשו סרטים אין ספור על קאובוי נגד אינדיאני והמוהיקני האחרון ועוד כל מיני גירסאות איך אפשר לצפות מהם לאיזו חמלה כאשר מדובר בסרט הכל מותר מבחינתם.

  • 4.

    שואה באומנות

    יהודית, 16/09/09 08:54

    אתה יודע מה כיהודיה וכישראלית גאה לא הייתי רוצה שלא תהיה ביקורת אחת כזו נוקבת מוקיעה ומשתלחת על כל סרט או מימצא שלא מגיש את הטרגדיה השחורה הזו בהיסטוריה כמציאות שאין להתווכח איתה ולעלג אותה.עוד לא ראיתי את הסרט במלואו אבל היי...ממה שראיתי זה בהחלט יכול להיות חלומם הרטוב של כל הניצולים באשר הם.

  • 3.

    Tarantino

    hamlet3 , 16/09/09 08:50

    Are you mad?
    It's a film, an adventure film.
    By your logic Mr. Bachri of
    Jenin Jenin should be 10 years in
    jail for faking a so called docu

  • 2.

    Chill out....

    Yaron, 16/09/09 08:41

    It is called ''suspension of disbelief'' You need to get over the fact that it is fiction and then enjoy the entertainment. This is NOT Schindler's List. It is a fun, heroic movie about Jewish resistance. It was nice to see Jews being portrayed in a positive way for a change. But probably, you would rather see The Real Story of Bernard Madoff instead....

  • 1.

    קישקוש--בלבוש של מאיר שניצר

    י, 16/09/09 08:34

    מאיר (אל תיגעו לי בשואה ובכל מה שמסביב) שניצר, מרגיש ''בעל הבית'' ממש כמו בפרסומות המעצבנות האלה של מפעל הפיס...