• 40.

    חליווה זיעזע אותי כשאמר :לא רוצה קצינים מהנדסה .מזעזע! (ל''ת)

    דורית, 01/08/09 13:43

  • 39.

    חליוה לא משתנה בכלל מול המצלמות

    ולנטין, 31/07/09 00:04

    כאחד שהיה צוער בבה''ד 1 בזמן כהונתו של חליוה כמפקד הבה''ד, אני חייב להגיד שחליוה לא מנסה לצאת יותר טוב מול המצלמות ממה שהוא בחיים. כמו שהוא נראה בסדרה, אותו דבר בדיוק הוא במציאות. כל פעם שיצא לי לראות אותו, לשמוע אותו ולדבר איתו, הייתי ממשיך את היום עם תחושת גאווה ורעל אדירה. אין על חליוה, פשוט אין...

  • 38.

    אהרון חליבה מפקד נערץ

    אליעזר, 30/07/09 21:38

    מי שהלך לצידו על אדמת האש יודע זאת.
    קר מזג, נווט מעולה, לוחם קשוח.
    באש ובמים אלך אחריו.

  • 37.

    משעמם

    דן, 30/07/09 15:18

    רוני דניאל עוד לא השתחרר מצה''ל ומבחינה מנטלית הוא תקוע עמוק בשנות ה-60.זכינו לאוסף של קלישאות ולתשדיר תעמולה, נוסף, שעשה דניאל לצבא.
    לגבי חליווה, מעניין שיש עוד מי שמופתע. הקצונה הגבוהה של הצבא היא ברובה בושה, ואני לא הייתי ישן טוב בלילה אם איש ירוד כל כך היה מפקד על בני. הקצינים הטיפו מוסר על הבורות של החיילים, אך הם עצמם, ובעיקר חליווה, לא הצליחו להשלים משפט בעברית ללא שגיאות.

  • 36.

    כוכב 'להיות קצין' אל''מ פוקס הוא מפקד בה''ד 1 היום (ל''ת)

    איציק קצי, 30/07/09 15:05

  • 35.

    ''להיות קצין'' היה סרט ולא סדרה

    משה, 30/07/09 15:05

    כתב רציני בא בביקורת לעולם ובפרטים שאתה כותב אתה טועה ומטעה.
    ראיתי חלק מהסדרה......

  • 34.

    15 קופים כבוד!!!

    חוג'י, 30/07/09 14:33

    לכל אלה שיורדים על חליווה אני מציע להירגע ... עדיף שידבר אל הצוערים בשפה פשוטה ובגובה העיניים, כי אם הוא יהיה פילוסוף עדין נפש ומגלגל מילים גבוהות, אנחנו עלולים להיקלע שוב למלחמה עם פקודות ''השתבללות'' ו''התקפה נחילית'' שאף אחד לא יבין (מי אמר גל הירש????).
    הגיע הזמן שנחזור למפקדים חיות שטח שמבינים פיקוד, הנעת חיילים ומה זה סכין בין השינים ונשאיר את האקדמיה והרוח לפרופסורים ולמעצבי המדיניות.
    הגיע הזמן שנבין שמלחמה זה עסק מלוכלך ויש אבידות, אבל אסור שהפחד מאבידות ישתק את הצבא ויביא לסבילות וחוסר יוזמה התקפית.
    הגיע הזמן שנבין שתפקיד הצבא להגן על האוכלוסיה האזרחית, ולא צריך לתת לאוכלוסיה האזרחית החלשה להתחבא חודש במקלט כדי לצמצם אבידות לצבא.
    מחלמה היא בעיקרה ענין פשוט: לגרום לאויב למות או להיכנע כמה שיותר מהר ובכמה שפחות אבידות, אבל אף אחד לא יכול להבטיח אפס אבידות.
    כל פיתרון בינים בצורת דגל בבינת ג'בל ל''צריבת התודעה'' וכירורגיה אווירית בבירות הוכחו כלא יעילים, אפילו בתקופה המודרנית שאנו חיים בה. אי אפשר לחסל כל משגר קטיושה וקסאם מרחוק, צריך לראות למחבל את הלבן בעיניים.
    אז שבו בשקט יא מנאייק ותנו לצה''ל לנצח.

  • 33.

    התנהלות מפקד בה''ד 1

    קצין במיל', 30/07/09 14:14

    דבר ראשון אבהיר שאין לי היכרות עם מפקד בה''ד 1 הנוכחי, אך התמונה המצטיירת ממנו עגומה מאוד, הפריעה לי במיוחד הסצנה שבה הוא עומד מעל ראש הצוערים ומעיר להם בתרגילי הפיקוד, אין זה מתפקידו לעשות כך, בצורה זו הוא מגמד את דמות ועבודת המפק''צים - תן בהם אמון, ותן להם לעשות את עבודתם.

    נוסיף לכך שגם כאשר הוא דוחף את המפקצים הצידה, הביקורת שלו אינה ביקורת בונה, אלא ביקורת מתנשאת היוצרת את סלידתו של הצוער ממנה.

    (משפטים כמו ''מה אתה עושה?!?!'' - בידיוק דוגמא של אך לא לעשות חניכה).

    אוסיף לכך את וועדות ההדחה המגוחכות, בהן מעיף צוערים, שיכולים להיות בעלי

    פוטנציאל גבוה - אך לא טרח לברר זאת. לא בדיוק דוגמא אישית טובה לשיקול הדעת שקצין צריך להפעיל בתהליך בקבלת החלטות.



    קיימות דוגמאות נוספות רבות לשגעון הגדולה של קצין זה, אך הנקודה החשובה

    ביותר היא שהתנהגות זו אופיינית לקצינים רבים מדרגת סא''ל ומעלה.

    ומכאן עולה אחת מגדולות הבעיות של צה''ל היום, שדרת הפיקוד הגבוה, מסתבר

    שהקצינים רבים לא מעוניינים להמשיך לקריירה צבאית במיוחד עקב דוגמא של קצינים מסוג זה, ובד''כ הקצינים הפחות טובים הם אלה הממשיכים בקריירה צבאית. סביר להניח שממחזור הקצינים המתועד בסדרה, הקצנים הבאמת טובים יעדיפו להשתחרר זמן קצר לאחר סיום הקבע הראשוני שלהם, מהסיבות של נורמות התנהגות ופיקוד לקויות של קצינים בדרגים גבוהים, לקצינים אלה לא תהיה כל בעיה להשתלב באזרחות, מי שישאר ויהיה אחראי על ילדינו יהיו הקצינים הפחות מוצליחים, אשר יגיעו לדרגות בכירות וישליחו רבות על התנהלות צה''ל - כנראה שלא לטובה.

    המסקנה היא שיש לשפר את הדרך בה הצבא מבקר את עצמו, ובמיוחד את הקצינים בדרגים הגבוהים, יש לבקר קידומים בדרגות גבוהות ובעלות השפעה,

    שהרבה פעמים לא נעשים בצורה מקצועית, והכי חשוב למצוא דרך להשאיר את האנשים הבאמת מצויינים בצבא

  • 32.

    מבקרי הטלוויזיה ראו יותר מדי ריאליטי ושכחו מהות מהי

    מ''פ מילואים, 30/07/09 11:44

    כקצין מילואים פעיל ובחור שהצליח לא רע בכלל ב''אזרחות'' אני יכול לקבוע בלב שלם כיום ממרומי גילי המופלג (35) כי לא הייתה לי עוד התנסות חיים מעשירה ומלאת משמעות כמו פיקוד על חיילים קרביים בצבא. עזבו סיסמאות ציוניות (למרות שהן התשתית האמיתית לכל העניין הזה מלכתחילה,למגינת ליבם של מבקרי טלוויזיה שטופי ריאליטי), מדובר בהנעה של אנשים צעירים בתנאים קשים ומורכבים ותחת לחץ אמיתי וכן, פחד מוות הלכה למעשה (מי שעבר פתיחת ציר מטייבה בלבנון יודע על מה אני מדבר). והנה, כל מה שנותר למבקרי הטלוויזיה של ידיעות ומעריב לעשות זה ללגלג על אותם צעירים מופלאים שבכלל מאפשרים את קיומו של העם הזה במקום הקשה והמסובך הזה. כל זאת, תוך שימוש באמרות שפר שדופות מהווית הריאליטי המציפה אותם. לבקר את ''רוקדים עם כוכבים'' זה נחמד, אך עדיין לא שם אותך במקום בו אתה יכול להסתלבט על אנשים המוכנים להקריב כה הרבה על מנת לשמור על ביתך (הנה, לא הצלחתי להימלט מססמאות ציוניות, כנאה שאני עדיין שייך לאוכלוסיה נחשלת שלא ראתה את האור)

  • 31.

    הזחיחות שלהם היא מדהימה.

    יאיר, 30/07/09 11:22

    צריך לדעתי להביא לארץ כמה קצינים בדימוס מהצבא הבריטי בכדיי שיחנך את דור המפקדים הבכיר בין סא''ל לאלוף מהי צבאיות ובעיקר צניעות וערכיות.
    ניראה שהקורס הזה הוא כמו סדנת קואוצ'ינג כפי שנראה בשנים האחרונות או תכנים של ספרים פופולריים ואינפנטיליים כמו ''אבא עשיר,אבא עני'' או ''איך להוביל אנשים''.

    ההבדל בין הצבא כיום לצבא שניצח ב-67' הייתה הצניעות שהייתה אז והלחימה מתוך רצון עז בשלום.

  • 30.

    שטיפת מוח אנכרוניסטית מבית היוצר של ערוץ 2

    ארז, 30/07/09 11:13

    שטיפת מוח שמזלזלת באינטליגנציה שלנו. הכל אידילי וסטרילי.

    מדובר בקומץ נכחד של חיילים תמימים שהצבא שוטף להם את המוח כדי לנצל את עודף האנרגיות והשיממון בחיים.

    מהר מאוד הם יתפקחו בפעם הראשונה שישתינו עליהם בצבא (וזה הרי תמיד קורה), שיגמלו להם רעה תחת טובה, שיפקירו אותם, שיבהירו להם שמי שמשקיע שוקע.

    כמה בנאלי וכואב.מטרת הסרט הזה יחידה: הכשרת עוד בשר תותחים, חיזוק שטיפת המוח.

    • לך תזרוק אבנים בבילעין יא אפס (ל''ת)

      מומו, 30/07/09 12:47

  • 29.

    מומלץ לחליווה להחליף את שמו למשהו נייטראלי כמו:

    זלזל הקנוקנת, 30/07/09 11:12

    שגב,רגב ,נגב ,אבל רצוי ומומלץ עוד יותר לבחוד בשם לא נייטראלי כמו ברקוביץ' זליקוביץ' לבקוביץ'ואז היה עושה רושם טוב לפחות כמו מג'ד השיריון.חליווה שם מגעיל בשביל מפקד בה'ד 1

    • במיקרה שלו גם החלפת שםהמשפחה לא תעזור (ל''ת)

      רון פלגי, 30/07/09 11:58

  • 28.

    אסף! צא מהציניות!

    איתן, 30/07/09 11:08

    אתה לא יכול להבין שבלי קצינים וצבא לא נשרוד כאן יותר מ2 דקות...
    הקצינים הם באמת אידיאליסטים שרק רוצים לשמור על חיינו וחיי ילדנו ואתה קורא להם חלולים?
    תחשוב טיפה קדימה ותסתכל קצת רחוק תפעיל את המוח החורק שלך ותבין

  • 27.

    חליאה לאללה.. אל''מ.חליווה....

    אבי, 30/07/09 11:02

    זו דמות מחנכת האל''מ ח. איזו שפה איזו יהירות בישיבת ההדחה!! אם צה''ל רצה להעביר מסר חיובי ואיכותי לא זו דרך . ולא דרך העיניים של המורעל רוני דניאל..שמינימום חושב שהוא הרמטכ''ל הכל יכול... מסר טוב יותר לצלם את חניכי קורס הטייס או השייטת ושם נבין יותר את הקןשי ואת המוטיבציה.

  • 26.

    שניידר לא מעלה על דעתו שיש צעירים שעדיין רוצים

    נפיח, 30/07/09 11:02

    לשרת את מדינתם כי הם אוהבים אותה .הם תורמים בדרך שיש בה הגשמה עצמית .הם מרוויחים והמדינה מרוויחה.אם נלך לפי שיטתו של שניידר אז הכל פסאדה אחת גדולה.שניידר עצמו לפי אותה שיטה כותב מה שכותב כי לדעתו ציונות פשוטה ולא מתחכמת לא מתקיימת אז לא יכל לחהיות שצוערים בקורס קצינים יתבטאו בצורה חיובית על מדינתם ואז הם ''מדקלמים'' מול המצלצות רחמנא ליצלן.

  • 25.

    הבושה הגדולה של בה''ד 1 היא:

    יאיר חץ, 30/07/09 10:58

    הבושה הגדולה של בה''ד 1 היא שחיילי המנהלה של הבסיס מתהלכים איש איש כטווס עם כומתת החי''ר האהובה עליו. הטבח - גולני, הנהג - גבעתי וכל הלאה.

    מפקדי בה''ד 1 מדברים גבוהה גבוהה על משמעת אל הצוערים שלהם בעוד שהם לא מסוגלים לתת דוגמה אישית ולכפות את הוראות הצבא על החיילי הבסיס.

  • 24.

    אחד שהיה שם לפני 10 שנים..

    ניר, 30/07/09 10:53

    שניידר-כנראה שכחת איך זה שם. נראה לך שמישהו שבא לשם רק בשביל הפוזה והדרגות יכול לשרוד בגלל הדברים הללו בלבד?
    זה מתמוסס אחרי השבוע הראשון. אתה צריך כח אחר שיניע אותך לסיים את הקורס.

    לכל אלה שיורדים על מפקד הקורס-נסחפתם קצת. זה לא האח הגדול, שמה שאתם רואים קורה. יש עריכה, ולא כל מה שאתם רואים קרה בצורה הזאת. תפסיקו להיות פשטניים.

    קצין חי''ר במיל'-וגאה בכך!

  • 23.

    המח''ט מאוהב בעצמו ולכן הביקורת שלו בנונית (ל''ת)

    מ''פ מילואים ומדריך בבה''ד 1 לשעבר, 30/07/09 10:53

  • 22.

    סדרה מדכאת

    בוגר בה''ד 1, 30/07/09 10:45

    היה מפתיע ועצוב לראות אתמול את הסדרה הזו.

    אל''מ טיפש, נרקיסיסט, מנופח ויהיר משמש ככוכב הסדרה מטעם עצמו, ומפיץ לכל עבר את הגיגיו האוויליים, מתוך שביעות רצון עצמית מעוררת קבס;

    סגני אלופים בלתי מרשימים בעליל מכופפים את ראשם בפניו, כאילו זו ההתנהגות המצופה מקצין בצה''ל;

    צוערים מודחים מהקורס בגלל הלשנה של מד''סניק מתלהב, שהלך והלשין על כך שצוער אמר לו ''למה אתה חרא'' - ובכך הוכיח את צדקתו של אותו צוער אומלל;

    תרגילים שמפגינים רמת חיילות שכונתית, בסגנון עדות ארגוני המחבלים;

    עצוב.

    אם זו הרמה בבה''ד 1 - פסגת המקצוענות הצה''לית - אין תקומה לצבא ולמדינה.

  • 21.

    אני לא מבין למה אתה לא מתלונן על השקרים שמביאים ילדים בני 16 בכוכב כזה

    אדר, 30/07/09 10:43

    או אחר.
    הם אומרים שחשוב להם לשיר וזה כל חייהם.
    למה לעולם לא אמרת שכל מה שמעניין אותם זה להיות מפוצצים בכסף מפוצצים באגו מזוייף והכי מקובלים במדינה.
    סוף סוף משקרים לנו מעט עם ערכים איכותיים ואתה חייב לנסות ולפוצץ אץ זה.
    ת-ת-א-פ-ס!!!!

  • 20.

    מגיבים, התבלבלתם ... זה מה שקורה בקורס -

    צוער שסיים מחזור אחרון (לפני כשבוע), 30/07/09 10:43

    הנני צוער שסיים את קורס הקצינים לפני כשבוע, כרגע ממתין להשלמה החילית.
    כצוערים צפינו מראש בפרק הראשון, עוד בבה''ד 1, ואני מסכים עם כל מה ששודר שם.
    לא נעשה ולו משחק אחד קטן מול המצלמה, הכל אמת לאמיתה. מצטער לומר לכם שאתם פשוט לא מבינים את הצורך של מפקד בה''ד 1 לשעבר אהרון חליווה להתנהלות מעין זו. מטעם האחריות שלנו כקצינים לעתיד אנו מחוייבים !!! להיות רציניים ואחראים יותר, וכן, גם אם זה אומר לעוף מהקורס על פספוס שמירה או קללה. המשמעת בקורס גבוהה מאוד, וכל הצוערים גם מבינים את הצורך לעמוד בה, גם בסדרה ראינו כי הצוער המודח הבין כי עדיף שילמד מטעות קטנה בקורס ולא יחזור עליה כקצין בעתיד, מה שעלול לגרם לנזק גדול בהרבה. ולגבי הערכים הנלמדים בקורס, אני הגעתי לקורס בשאיפה לקדם עצמי בחיים ובתפקיד וללא כל ערך מוביל. דווקא בצבא, בקורס הקצינים למדתי את הערכים הראויים לקצין בצה''ל, מה שמערכת החינוך בישראל כשלה ללמדנו הצבא משלים וטוב שכך !
    לא סתם מעיפים צוערים שפספסו מילה בהמנון, לידעתכם אפילו בלבלול באות יכול לעלות בהדחה, למה, כיוון שדבר ראשון זוהי משימה שעל הצוער לבצע, ללמוד את ההמנון כפי שהבה''ד מכיר בו ולכתוב אותו, נקודה. ובנוסף על כל קצין בצה''ל להכיר את ההמנון, לדעת אותו, לפרש אותו ועוד רבים מערכים חשובים הנלמדים שם.
    בסופו של דבר, התנהלות בה''ד 1 היא מופת !
    הקורס היה קשה ומאתגר בהחלט, אך מה שרוכשים ממנו שווה כל רגע.
    ואני מערער על כל הערה שנכתבה כאן על המפקדים בבה''ד ובראשם אלוף משנה אהרון חליווה, אהרון היווה מפקד ראוי בהחלט, מפקד שכל אחד ואחד מהצוערים בקורס חולם לשרת תחתיו, מפקד שנמצא עם הצוערים בשטח ומלווה אותם לאורך הקורס כולו מבחינה מקצועית וערכית גם יחד!
    כל שנשאר הוא לאחל לאהרון חליווה הצלחה בתפקידו החדש שאיני מודע אם ניתן לפרסמו, ותקווה שהמפקד החדש, אלוף משנה יהודה פוקס ימשיך את דרכו.

    • צוער צעיר תרגיע

      קצין שיריון במיל, 30/07/09 11:56

      זה שהצוערים של היום לא יודעים את ההימנון אולי אומר הרבה על חינוך קלוקל מבית, אבל בטח לא על יכולתם השדה הקרב. ואחדש לך עד משהו, מניסיוני, טובי הקצינים בקרב היו אלו שיחצנות לא היה שם המשפחה שלהם, אלה אלו עם ראש חד ובייצים מפלדה. קצין טוב צריך גם להבדיל בין העיקר לטפל. על דוגמא אישית אמר פעם צ'ארלס ברקלי: ''אל תקחו ממני דוגמא, זה שאני יודע להטביע, לא אומר שאני יכול לגדל את ילדיך'', רוצה לומר, על תיפול לרגליהם של קצינים חרטטנים ותפתח זהות משל עצמך.

    • שמור את התגובה שלך ותקרא אותה בעוד עשרים שנה

      זקן, 30/07/09 11:57

      אני בטוח שתבין כמה ילד היית(אין בזה שום דבר רע)

  • 19.

    ''להיות קצין''

    קצין קציני, 30/07/09 10:38

    הסרט המיתולוגי ''להיות קצין'', מסוף שנות ה- 80', שרבים רבים החליטו בעקבותיו להיות קצינים בצה''ל, היה סרט ולא סדרה.
    לכן, אם ''יצא לך לראות'' ''פרק'' אחד - ראית את כולו.

    אגב, הסרט זמין בחינם ב- VOD.

  • 18.

    ההשוואה לריאלטי פשוט גאונית

    סרן מיל' קק''צ בסיסי 97, 30/07/09 10:33

    זה כל כך נכון

    חבורה של אנשים מנותקים מהציוילזציה
    עוסקים במשימות חסרות פשר שלא יתרמו להם מאומה רגע לאחר שייצאו משם (לפחות לגבי הקורס הבסיסי)
    בונים לעצמם תדמית מזויפת ומתחברים לאנשים הנכונים כדי שלא יודחו במועצת השבט (= הסוציומטרי)
    ו''משחקים את המשחק''
    ועל כל הריקנות הזאת מכסים במילים גבוהות.

  • 17.

    קצת סודיות וענווה לא תזיק

    פנתר לבן, 30/07/09 10:30

    אתה אשכנזי שאני מעריץ מאשר כזה דבר
    מה בגלל כתב עם קשרים
    האויבים צריכים לקבל על מגש דברים סודים מצהל
    הרי מחר זה יעלה בחיים של הבנים שלנו
    מה השתגתם
    מה מחר סידרה בוא נטייל בבור ????

  • 16.

    השוואה לריאלטי ף (ל''ת)

    סרן מיל' קק''צ בסיסי 97, 30/07/09 10:25

  • 15.

    בה''ד אחד

    מיכאל, 30/07/09 10:08

    כאשר בני התנדב לקורס קצינים ראה בזה שליחות לחנך את החיילים ותגובה למנהיגותו כתובה בספרי סוף מסלול על ידי חייליו. וכן בדבריו אליהם.יש גם אחרים ודי לנו בציניות ההורסת כל חלקה טובה.אל תשליכו מעצמיכם על אחרים.

  • 14.

    חליוה, דניאל והצעירים

    דן, 30/07/09 10:05

    סדרה מעניינת, עשויה היטב.
    רוני דניאל מצליח, למרות הפוזיציה הצבאית שלו, להוציא את המיטב.
    במיוחד מגלה לנו מי הוא חליווה: בינוני למדי.
    באמת מגיע לבה''ד 1 משהו טוב יותר


    אגב, הצעירים מרשימים.

  • 13.

    מפקד בה''ד 1 , ''עבד כי ימלוך''

    גילון ל., 30/07/09 10:02

    אשכנזי, בתור קצין קרבי במיל, אני קורא לך לעצור את קידומו של אל''מ חילווה לאלתר, לעשות לו שימוע ולשלח אותו לעבור קורס מכי''ם מחדש. הבן אדם לא בן אדם, ולא ראוי להיות מפקד בצה''ל. כאבא של צוער בקרוב, אני מאד מקווה שטיפוסים נחותים כמוהו לא יהיו יותר בסביבה. דווקא הסא''ל מהשיריון ניראה ראוי יותר.

    • הסא''ל מהשיריון רווק ואשכנזי

      חיליק, 30/07/09 22:29

      כדאי לך לנסות...
      הוא גם יפה.
      ואם הבן שלך גזען כמוך יש סיכוי שהוא גם יעוף
      אבל אולי הוא לא כמוך

  • 12.

    איתן אורן?

    רונן גולדשטיין, 30/07/09 10:00

    זה לא ההוא מהפיברוק של שמפניה ורצח רבין?
    השמאל החולני,עוד יביא לחורבן בית שלישי,ראו אוזהרתם!

  • 11.

    בוגר בה''ד 1 - לא מסכים איתך בכלל

    דני, 30/07/09 09:59

    אני הייתי שם מטעמי ציונות ורצון לתרום נטו.

    זה נכון שבכל דבר יש גם את מימד ההישג האישי אבל זה היה שולי לגמרי.

    אני בכלל לא מדבר על השטויות שכתבת על הנחתת פקודות, שיפור מעמד, ואי אילו שיקולים טיפשיים. זה נכון שזה קיים, אבל יש עוד הרבה חברה שמגיעים לבה''ד 1 בגלל הציונות וייתכן שאף מרביתם.

    קצין במיל ביח מובחרת

  • 10.

    לשלוח את מפקד בה''ד 1 לשנה של צפייה בסרטי קוסטוריצה וטרנטינו

    דוד, 30/07/09 09:42

    בכדי למסמס לו קצת את החשיבה התבניתית עד להחליא. האלוף משנה מכח האינרציה נראה כאסופת cut n paste של כל מה שלא נכנס לספרי חסמב''ה וקופיקו.

    דמיינו אותו עוד 20 שנה בהמשך ''המסלול הטבעי'' הדפוק שנוהג כאן בתור מנהל שירות התעסוקה או בכל תפקיד שמבקש הבנה מינימלית של הנפש האנושית

    כן היה זה לא טוב, היה רע לתפארת

  • 9.

    אף קצין ודגנרל לא הרשימו אותי. נראה את מפקד

    פרדי, 30/07/09 09:32

    בה''ד 1 מכשיר את חייליו לשלום ולא רק למלחמה. יש המון קצינים כושלים , אינטרסנטים וסדיסטים. אז שלא יעבדו עלינו !!

  • 8.

    מינוי גרוע למפקד=חליווה. בושה. התיחסות מבישה לאנשים. (ל''ת)

    נמרוד כהנא, 30/07/09 09:29

  • 7.

    מפקד בה''ד 1 שחצן. ככה נראה צה''ל הזחוח (ל''ת)

    ציון, 30/07/09 09:28

  • 6.

    וזאת בדיוק הסיבה למה אני לא צופה בשלושת הערוצים הישראליים.

    ASCH , 30/07/09 09:16

    החפיפניקיות, הזלזול, הכיעור, הציניות, נפיחות האגו, הריק הגדול, העדריות האומללה של "יוצרים" בינוניים, חסרי מעוף, הממחזרים מנטרות של "לא מבין מה אנחנו עושים פה" מתקופת שנות ה90 המופקרות לא עובדים יותר.

    ערוותכם המבישה נחשפה בתקופת האינטרנט והתכנים החופשיים.

    הלו!!! מישהו שומע שם במגדל השן של התקשורת???

    העם חזר לציונות ולכיבוד המסורת היהודית ומדינתו. "לא מבין מה אני עושה פה" זה זהבה גלאון, ו"למה לי כל זה" זה שולמית אלוני- וזה פאסה, ירוד, משמים ומיושן.

    דינוזאורים זקנים, תתעוררו כבר. אתם לא רלוונטיים!

  • 5.

    התוכנית הזאת היא מידע מודיעיני לאויב- להסיר אותה מיד (ל''ת)

    רונן, 30/07/09 08:59

  • 4.

    איזה טרחן בינוני הוא חליווה

    משה גלילי, 30/07/09 08:59

    מקבל החלטות הדחה נועזות כאלה, כזה, תקיף ערכי כאילו, קצין טיפוסי שהתבלבל מדרגותיו
    מאד התאכזבתי ממנו, אודה לו אם יצור איתי קשר כדי שישמע ממני כל מה שאני חושב עליו.

    • חליווה לא מרשים בלשון המעטה (ל''ת)

      noy, 30/07/09 10:04

  • 3.

    בתור בוגר בה''ד 1 - אני חולק עלייך

    אורן, סגן במיל, 30/07/09 08:59

    יש זמן לחשוב על ציונות, על איך להיות מפקד טוב- וחבל שהציניות השתלטה עלייך ...

    עדיין לא מאוחר מדיי , ''הכל בראש'' :)

  • 2.

    לפי הסדרה מפקד בהד 1 הוא אדם שלא ראוי לתפקידו

    יעל, 30/07/09 08:45

    אני מודה שראיתי והזדעדעתי. מי שמתייחס בשרירות מזעזעת לאפשרות של אדם להמשיך ולהיות קצין על אף שהוא ''עבר עבירה משמעתית'' קלה, ומדיח אותו בהינף יד, כשיושבת סביבו חבורת קצינים שממליצים על אותו חייל ומתחננים על נפשו, והוא תוך כדי שהוא מסמס בטלפון עונה ''שקלתי'', לא ראוי לתפקידו. איזה חוסר כבוד משווע זה כלפי חיילים שמבקשים לחרף נפשם ולתרום עוד למען מדינת ישראל. איזה חוסר כבוד כלפי המפקדים שיושבים איתו בחדר, ומכירים את אותם החיילים לעומק. איזה מן קצינים הוא רוצה שיהיו לנו? חבורת יסמנים? אנשים שלא חורגים אף פעם מהמסגרת?

    • לגמרי פספסת את הפואנטה ונסחפת ברוח העריכה

      מור, 30/07/09 09:49

      העריכה היא מאוד לא מדוייקת כידוע לך, וכאחד שהיה בוועדות כאלה, הם נמשכות 4 שעות, לכן אם שודרו לך 2 דקות תיהי בטוחה שזה ערוך היטב.. וכנראה שמפקד הבהד פשוט יצא לא טוב בעריכה.. אבל אני בטוח שעם 20 + שנות ניסיון , עם בבהד 1 או בצהל הוא יודע להחליט טבו מאוד מי ראוי או לא ראוי להיות קצין,על מה אפשר ואפשר לא להחליק.. מה שיוצא אחרי זה החוצה לטלוויזיה זה כבר לא עיסוקו.. ואסור לנו לשכוח את זה
      אז מספיק עם הביקורת הצינית הזאת!

    • כנראה שאתה לא מבין מה עומד מאחורי המוסד שנקרא בה''ד 1

      דן, 30/07/09 10:03

      אני מסכים במידת מה שזה נראה אכזרי, אבל צריך להבין את הסיטואציה של בה''ד 1.

      אתה נמצא במבחן מתמיד ואתה יודע את זה. אם גם במסגרת שבה מודיעים לך מראש שאתה במבחן אתה מתרשל, מה יקרה כאשר לא יהיה אף אחד שיושב לך על הראש? גם תלך לישון כי בא לך?

      זה כל ההבדל בין להיות קצין לבין להיות חייל - קוראים לזה אחריות

      • אני מבינה בהחלט

        יעל, 30/07/09 11:14

        אחריות הוא דבר שנבנה במהלך קורס קצינים. אחרת למה הוא אורך כל כך הרבה חודשים? לאף אחד אסור לפשל ולו פעם אחת? אם אנשים מגיעים עם ''הקצינות'' כבר לקורס קצנים אז בשביל מה הקורס? בתור מי שגם שרתה כקצינה בצה''ל, ומהיכרותי עם קצינים רבים, אין קצין שיגיד לך שהוא לא פישל אף פעם במהלך הקריירה שלו. זה לא אומר שהוא לא מתאים להיות קצין.

        • נראה לי מוזר שקצינים העובדים יום יום עם הצוער חושבים שהוא ראוי אבל

          אבי, 30/07/09 13:17

          מפקד הבהד על סמך משפט אחד הנאמר בדיון זורק את האדם.נראה לי הצגה לטלויזיה.

    • מסכים איתך. בנוסף ההתיחסות שלו לפיקודיו די מגעילה (ל''ת)

      צביקה, 30/07/09 13:25

  • 1.

    תתפלא הציבור השנוא עליך -המתנחלים הולך לשם בגלל ציונות

    מומו, 30/07/09 08:41

    לא מפתיע ששמאלני כמוך יתעצבן מהסדרה הזו, שמראה משהו שונה מהאליטות הרקובות והחלולות שאתה משתייך אליהן.

    • תקרא

      יהוידע, 07/08/09 14:48

      אין לי מושג על מה אתה מתחנך אבל חבל לי שאין לך קצת ארכים ואידיאלים אמיתיים, אם היה לך לא הייתה מאמין לכל מה שאומרים אז מה אם משהוא אמר זה אומר שזה נכון? אם אני יגיד לך שאני ראש הממשלה אתה תאמין????!!!!!!