• 122.

    רונית באדום

    אוריינטליסט, 10/07/09 22:04

    איך אפשר לא לשים לב ליופיה האקזוטי של רונית מטלון,בייחוד כשהיא לבושה באדום המשתלב בצבע הלאק בו משוחות ציפורני רגליה... בנקודה הזו לא נותר אלא להחמיא לטעמו של הירשפלד בנשים (טעם ספרותי זה כבר עניין אחר)

  • 121.

    זה לא מופיע בהארץ - משטרת המחשבות במיטבה :) (ל''ת)

    כנסו ובידקו, 02/07/09 11:13

  • 120.

    סוף סוף נחשף פרצותו האמיתי של אריאל הירשפלד

    אילנה ב-ר, 02/07/09 07:32

    איש הפקר, ללא גבולות וללא שום נורמות התנהגות ומוסר. רמאי מדופלם, שאת טיבו למדנו כבר בעבר, בחלוקת פרסים אחרים.

    למה נותנים לאיש המושחת הזה לשפוט שוב ושוב בפרסים? גם את הפרופסורה קיבל שלא בדרך הטבע.

    על פוליטיקאים אינני מדברת. פוליטיקאי ישר - אין חיה כזאת.

  • 119.

    אכזבה

    קיבוצניק מהצפון העליון, 01/07/09 10:15

    מה קרה לנו''
    ???
    פעם היינו המצפן
    כיום חבר קבוץ מנסה להרוג את חברו
    פעם היו מנהיגינו מופת ודוגמה לנו ולאחרים כיום אנו נשארנו יתומים .

    אני התלבטי רבות בבחירות האחרונות למי להצביע ולבסוף ידי לא נתנה לי להצביע עבור מפלגה אחרת אלא רק מרץ
    אבל חברים רבים הצביעו קדימה.
    נדהמתי לראות עד כמה הזיקה לנו זהבה גלאון ועד כמה הזיק לנו יוסי שריד ואפילו מנהיגה הנוכחי של המפלגה
    אנחנו היינו גורם מרכזי בכך שביבי עלה לשלטון ובכך שאולמרט הודח .

    אני זוכר שלפני מספר שנים הוא קבל מהתנועה הקיבוצית את אות יקיר התנועה ואני לא יכול לשכוח שהוא המנהיג היחידי שלא פחד לדבר על שתי מדינות לשני עמים ועל המחיר הכואב שנצטרך לשלם
    ואני לא יכול לשכוח את דיבוריה הצרחניים והצווחניים של זהבה גלאון כנגדו . אכן מי שגזר את הקופון היה ברק אבל מי שסייע לו היינו אנו .
    ועכשיו אני רואה מה עשה יוסי שריד ונדהם שאינו מגיב כלומר כנראה יש אמת בהאשמות כנגד התנהגותו .
    אז אילו כיום בחירות היו, קולי לא היה ניתן למרץ וידי לא היתה רועדת !!!

  • 118.

    שריד-עבר מפןאר ,הווה אפור ועתיד =אפס (ל''ת)

    שלום גיל, 30/06/09 21:53

  • 117.

    הוא מתעלם

    יוספי זמיר, 30/06/09 15:12

    האם יוסי שריד חושב שמנהג בת היענה יעזור לו

    הוא כנראה לא מבין שיש דברים שנצרבים בתודעה .

  • 116.

    תזמורת ? אז מדוע המנצח מזייף?

    ריצרד פלטיני, 28/06/09 22:39

    תזמורת יפי הנפש בניצוחו של המאסטרו שריד פישלה.

    האמנם?

    אכן בגינו של המנצח אפפה הבושה את התזמורת .
    המנצח אבל וחפןי ראש לא מראה פניו בציבור ואינו מגיב על האשמות כנגדו .
    שותק פרושו מודה באשמה .

  • 115.

    הוא לא מגיב

    יורם שאלתיאלי, 28/06/09 19:45

    נשאלה כאן שאלה למה שריד לא מגיב והתשובה לעניות דעתי היא שהוא חושש לגל תגובות חדש שרק יעצים את גל התגובות הראשוני .
    יוסי שריד ידע להגיב על כל תנועה של מי שהיה חברו והפך להיות ראש ממשלה בישראל .
    יוסי שריד דאג (לדעתי בעיקר מתוך קינאה אנוכית על כך שאולמרט נהיה ראש ממשלה והוא יוסי שריד העילוי הגדול נדחק אפילו במפלגתו הקטנה לקרן זוית )להגיב ולהשמיץ ולחרטט . סילחו לי על הביטוי .
    אבל עכשיו הוא שותק !!!!

    • כמו שביבי לא מגיב והיו משמיצים אותו, מסתבר ששריד החכם עושה כמוהו (ל''ת)

      גגגגגג, 29/06/09 08:30

  • 114.

    אם כי את מות הנזיר ממש אהבתי אלא שהיו שם קטעים פורנוגרפיים דוחים

    תוכן וצורה, 28/06/09 18:21

    וגם תיארתי לעצמי שקורא שאינו מתמצא בהוואי היהודי עלול לחשוב שהחיהודי שם הוא הרוצח

  • 113.

    אך פרי לטעמי לא צודק. לו היה לי ספר ראוי הייתי רוצה 150000 ש''ח. למה לא (ל''ת)

    תוכן וצורה, 28/06/09 18:05

  • 112.

    הרי לא ניתן לתרגם לשפות אחרות את ההתבטאות הלשונית של א.דג'אני. ה''מופת''

    תןכן וצורה., 28/06/09 18:03

    שמדובר בו, אם כן, הוא עניין צורני ולשוני, ולא עניין של תוכן. ואילו התוכן הוא - אם נרצה - שמאלני - פרו פלסתיני - בן תקופתנו - בן האליטות.

    ספר זה - אם היה נקרא בתרגום על ידי פיליפיני או קוריאני או יפני לעומת ספר אחר - כאשר הרקע הנדון למעלה לא היה משפיע או מחוור על תודעת הקורא - כיצד היה מוערך ומה הייתה השפעתו ?

  • 111.

    למה שריד לא מגיב? (ל''ת)

    יחיאל אשכנזי, 27/06/09 17:13

  • 110.

    איך אפשר לשאת את הצרימות האיומות העולות מהתזמורת הזאת

    מוזיקולוג, 27/06/09 14:00

    איך אפשר לשאת את הצרימות האיומות העולות מהתזמורת הזייפנית הזאת, שבה מנגנים בחוסר כישרון נורא הפרופסור חריאל ה', הסופרת רונית מה-קלון, הסופר אלון בחילו, ועליה מנצח הפוליטיקאי המשופשף יוסירחון שריד? בפעם הבאה אל תשלחו לי כרטיסים, אפילו לא כרטיסי חינם. אין סיכוי שאגיע לפרמיירה.

  • 109.

    פרס ספיר השנה מזכיר את הבדיחה של מסטיק בזוקה

    הודיני, 27/06/09 13:44

    בין הבדיחות המצוירות של מסטיק בזוקה היה ציור של קוסם, השולף ילד מתוך הקהל, ושואל אותו: ''נכון, ילד, שאינך מכיר אותי?'', והילד עונה: ''נכון, אבא''.

    בדיחה ישנה נושנה, אך עדיין ''עובדת'', כי הקוסמים השולפים לנו שפנים דמיוניים מן השרוול הם פוליטיקאי קשיש ופרופסור לספרות שעדיין לא כתב אפילו ספר אחד בחקר הספרות (חוץ מקשקושים על מוזיקה ועל אדריכלות, שבשניהם אינו מבין).

  • 108.

    חבר קבוץ בדרום המופגז

    יוקי, 25/06/09 03:21

    אני ער לויכוח המתלקח כאן לגבי מרצ וחלקם של יוסי שריד וזהבה גלאון במפלתה בבחירות האחרונות \\.
    גם אני חבר קבוץ של מרצ לא הצבעתי עבור מרצ בבחירות אלו ולבי שלם על כך .
    מרצ עזרה להביא את ביבי לשלטון -חד וחלק.
    אנחנו עזרנו לאיש שהאמביציה שלו אינה יודעת גבול מי שהיום הפך להיות הדיקטטור של מפלגת העבודה לסלק את אולמרט מהשלטון .
    כשההיתי שומע את זהבה גלאון מצווחת במיקרופון רציתי להקיא .
    נדמה לי שמנהיגי מרצ אינם מודעים לרגשות הדחיה והמיאוס שזהבה גלאון גרמה להרבה אנשים .
    מי מייצג היום את מרצ ?
    אני מתבייש לחשוב על איך מרצ נראית כיום בציבור . במקום גלאון יש לנו חרטטן מקביל כמעט גילון וכוכב טלויזיה שצאווס מונצואלה היה גיבורו בדיווחיו אצל לונדון וקירשנבאום .
    והמנהיג -שהוא באמת בחור סימפטי ונחמד .
    נחמד אמרתי-אתם יודעים מה פרושו של דבר .
    אז מה נשאר לנו לצפותשאולמרט יחזור עוד כמה שנים . מהגברת העומדת בראש קדימה לא ניתן לצפות הרבה .

    • תגובתך רק מראה את עומק הרקע הפוליטי שעליו מושתת הספר הזוכה (ל''ת)

      תוכן וצורה, 28/06/09 18:04

  • 107.

    יוסי שריד - מועל באמון חברי מרצ

    שמשון דרורי, 24/06/09 12:20

    כחבר מרצ אני נדהם לקרוא על נושא הפרס וחלקו של שריד בהענקת הפרס .
    אני אחד מאלו שהעניקו למפלגה את קולם בבחירות האחרונות ואני מצטער כיום על כך
    עבר זמנה של המפלגה .
    חשבנו שאנו מביאים מסר לעם על עתיד של שלום תאבל עזרנו לאופורטוניסט ברק לגרש את אולמרט ץ האיש הזה נשא ברמה את הדגל שאנו הנפנו אולם יוסי שריד וזהבה גלאון והרכיכה שמנהיגה כיום את המפלגה התכחשו לכל מה שאנו הטפנו ועזרו לברק .
    לא מגיע למפלגה להתקיים ואני יודע על רבים שהצביעו מרצ ומצטערים כיום על כך ץ יוסי שריד רק עוזר לנו לזנוח את המפלגה .

  • 106.

    בלדה לרודף צדק (ל''ת)

    איש ספרות, 24/06/09 09:18

  • 105.

    לוחמי הפשע המאורגן

    יוסי שריד ואהוד אולמרט, 24/06/09 03:41

    פעם היו שני חברים חברי כנסת צעירים ונלהבים.
    יחד חברו למלמחמת קודש בפשע הציבורי
    האחד נעשה ראש ממשלה
    והשני נעשה ראש ממשלת היושר הציבורי
    בצד הפוליטי היו משני צידי הסמבטיון
    זה אומר ישראל השלמה
    וזה אומר ישראל החצויה לשני עמי לאום

    הקנאה אכלה כל חלקה טובה של חברות

    מנהיג היושר נופף בחרב הצדק והיושר כנגד ראש הממשלה וזה נעשה איש ישראל לשני עמים .
    מה נשאר לראש ממשלת היושר?
    להתחבר לזה שהחל לדבר במונחים של איש השמאל הישר

    אולם הקינאה רבותי אין לה גבול
    ובמקןם לסייע לראש הממשלה גייס ראש היושר את חברי סיעתו ושיגר קדימה את הגלאונית שזהב לשונה גרם ללא מעט ממצביעי מפלגתה להדיר רגליהם ממפלגתם .
    שריד חטא חטא כבד בכך שסייע לסלק את אולמרט ומסתבר שגם כתר מנהיג היושר חייב להילקח ממנו

    • בלדה לרודף צדק

      איש ספר, 24/06/09 09:24

      איש הספר הספרות והבטויים
      איש צחצוחי הלשון והמנטרות
      איש הצדק והיושר האישי והציבור
      איש המוסר הישראלי הערבי והקוסמופןליטי
      האיש שאוהב לשמוע את קולו וחושב שגם עלינו לאהוב קול זה
      האיש הזה היחיד בדורו הסיר את המסכה
      שופט הצדק פסק כי מי שמקורב אליו רואי לפרס
      אבן ספיר הונחה על שולחנו של אלון הסופר
      יחד אתה המסכה והתחפושת
      עייף רודף הצדק ממשא שנים כה רבות בהן העטה על עצמו את מסכת איש היושר והמטיף בשער
      .

  • 104.

    משריד הפעלתן בעבר שרד בשנים האחרונות רק הדימוי הטוב

    יחיאל שומרוני, 24/06/09 01:06

    אבל ראו מה קרה-

    לדימוי הטוב של מי שהיה שר החינוך במדינת ישראל ומנהיג מרצ לא נשאר שריד

    יוסי שריד מה עוללת לדימוי שלך .....



    .

  • 103.

    אני חבר קבוץ הארצי -מוחה על מה שקרה

    זרובבל, 23/06/09 14:24

    אני מוחה על שיפוטו הלקוי של מי שאנו חברי הקבוץ הארצי ומרץ האמנו בו כל כך הרבה זמן .
    יוסי שריד היה בענינו המצפן הציבורי של היושר וההגינות .
    הכתבה הדירה שינה נעיני.
    האמנם אמת היא???? .

    כנראה שכן

    וזה מאכזב ביותר!!!!!!

  • 102.

    חברי מרץ -היכן אתם ? האם אתם מזדהים עם שריד ? (ל''ת)

    אשר דנון-טבריה, 23/06/09 12:30

    • תשובה לאשר דנון

      קיבוצניק מקיבוץ אילון שבצפון, 23/06/09 14:32

      אשר היקר,
      אתה שואל כיצד אנו חברי מרצ מגיבים .
      את תגובתנו ראית לבטח בתוצאות הבחירות האחרונות לכנסת .

      אחוז גבוה של חברי הקיבוצים ומצביעי מרצ לשעבר לא הצביעו הפעם למרצ והעדיפו את קדימה .

      אתה יודע מדןע?
      כי מרצ איבדה את דרכה
      את אולמרט שהלך בדרך שאנו התווינו היא עזרה לסלק
      כי זהבה גלאון גרמה לנו נזק לא ישוער ועכשיו לבנה נוספת מתפרקת .
      כי אם זה נכון אז איזה טיעון יכול להיות נגד אולמרט במישור האישי
      כן,אני חבר מרצ ולא מצביע מרצ ומתבייש באנשים כמו גלאון וברודפי הצדק כשזה נוח להם כמו שריד .

  • 101.

    מה הסיפור? הסיפור הוא שריד .

    עודד אהרון, 23/06/09 12:28

    הסיפןר אחרי הסיפור הוא סיפןרו של שריד .
    האיש שהציג עצמו כנסיך ההגינות והיושר הציבורי והאישי ,לןחם השחיתות ומייצג האמינות הצרופה והתגלה במלוא קלונו .

    אבן סיפור שיהיה ראוי לפרס ספיר .

    אבל בעצם מי אמר אל תחסום שור בדישו?
    יוסי שריד אמץ את האמרה .

    מעניין יהיה לראות ובעיקר לשמוע את מכמני לשונו מעתה והלאה .

  • 100.

    שריד - האמנם?

    רענן שרון, 23/06/09 06:29

    אכן כן!!!!!!!!

  • 99.

    שריד שרד עד כה ונפל. המסכה ירדה והאמת התגלתה. (ל''ת)

    משולם יעקבי, 22/06/09 16:44

  • 98.

    כתבה תמימה ומיותרת...................

    שאול קאופמן , 22/06/09 15:34

    אני לא תמים לדעת ולהאמין שהכל כאן על מי מנוחות,כלם צדיקים בני צדיקים,אינם רואים דבר פרט לצדק ויושר.

    שריד יכול לטעון שאינו מכיר בבני משפחה מהדרגה השבעית ומעלה ואני אמור להאמין? הוא יכול לטעון שבקרחת מלאה נדיר למצוא כינה ואני אאמין לו.

    לא כל מי שמתפלסף עם עצמו,מסתכל על אחרים מלמעלה.

    לא כל מי שדורש צדק מאחרים דורש זאת גם מעצמו.

    לא כל מי שיורד על העם והמדינה,משתף פעולה עם היריב,מודע לנזק שהוא גורם.

    אבל כל מי שמתגורר על נחלת ערבים שנכבשה ע"י הצבא יוצא חוצץ מול המתנחל המסכן שאין לא איפה לגור,כי המדינה לא תומכת בו. וכו'

    • העורב הלקחן

      סליחה, 23/06/09 10:56

      מה זה קשור?!

      חבר שופטים הנחשד כנגוע באינטרסים,נבחר ספר
      שההערכה שלו שנויה במחלוקת גם אצל מבקרים
      שאינם חשודים כאנשי ימין,יור חבר שופטים
      שלא הוכיח מעולם איזה הבנה בספרות,שופט שקיים יחסים (לגיטימיים כמובן) עם אחת המועמדות.אז נווה עורבים? ימין? שמאל?
      פטפוט

  • 97.

    תארו לכם שאולמרט היה עושה מה שעשה שריד (ל''ת)

    נחמיה אריאלי, 22/06/09 13:35

  • 96.

    יוסי שריד -אכזבת חיי !!!!! (ל''ת)

    בנימין משולח, 22/06/09 13:33

  • 95.

    פרס מיותר לחלוטין

    ירון, 22/06/09 09:47

    פרס ספיר הוא פרס מיותר לחלוטין, למעט הברקה או שתיים שהיו לשופטים, הבחירה שלהם מאוד רדודה
    במקום פרסים מטופשים תורידו את רמת מס הכנסה שסופרים צריכים לשלם, ואם הסופר מאוד מוכשר תנו לו מלגה לשנה להתמסר לכתיבה(לא נראה שאיש הייטק צריך עזרה כספית בנידון)

  • 94.

    צביעות עם מסכה של יושר (ל''ת)

    גדי ירושלמי, 22/06/09 08:49

  • 93.

    האמנם ? יוסי שריד ? (ל''ת)

    אביר אחיעזר, 22/06/09 08:47

  • 92.

    שריד איש המוסר (ל''ת)

    מ. שמעוני, 22/06/09 08:46

    • כראוי לשמאל אמיתי, נדהם מנלהבותם לסייע להסתה אנטישראלית

      אני שמאל אמיתי ושורשי מדורות, וכמובן פרוישראלי, 22/06/09 15:14

      במסווה ספרות, ומתבייש בעצם קיומו של 'מפעל הפיס' - גורם שלילי והרסני ממהותו.

  • 91.

    וחסלן התרבות, ומובן רצונם לקדם טכסט רע כמו 'אחוזת דג'אני'.

    האחמיניג'אדים מתאימים מאוד למפעל הפיס נצלן הילדים, 22/06/09 07:59

    מסכן בית החולים התמים והטוב ששמו וזכרו שורבבו לרשע היומרני הזה.

  • 90.

    איך הם מעזים להעמיד פוליטיקאי בראש חבר השופטים?? תסבירו לי! (ל''ת)

    חיים, 22/06/09 07:14

  • 89.

    למען יראו וייראו

    היסטוריוסוף, 22/06/09 06:41

    חתימת שווא ומצג שווא הם מעשי מרמה.

    על מעשי מרמה משלמים מחיר.

    עו''ד שהנושא קרוב ללבו צריך להגיש בג''צ נגד מעשה המרמה הזה.

    רק כך יחששו שופטי פרסים בעתיד לעשות את מלאכתם פלסתר.

    אביר המוסר יוסי שריד שעד כה יצא ללא פגע ממעשי הנפוטיזם שלו (לרבות סידור פרס ישראל לשולמית אלוני), ואריאל הירשפלד שרימה בוועדות פרס, צריכים להיות מובלים אל עמוד הקלון, למען יראו וייראו.

  • 88.

    לא מכיר הרבה אנשים הגונים כיוסי שריד

    חכם מימון, 22/06/09 05:53

    כנראה מישהו עלה לו הדם למוח ומבקר את מקבלי הפרס ואת חבר השופטים,
    אין בארצנו הקטנה לצערי אנשים הגונים ,ישרי דרך וצנועים כיוסי שריד,
    אני מוכן לשים את ידי באש כי לא קירבה זו או אחרת של מר שריד לזוכה נתן לה אפילו פרומיל של נקודת זכות,
    הלוואי והיו עוד רבים כיוסי שריד

    • תלמד להבחין בין הגינות לבין מראית עין של הגינות

      ליכטיג בר-זוהר, 23/06/09 07:04

      לחכם מימון,
      פוליטיקאי ישר זה אוקסימורון. יוסי שריד תכמן כמו חבריו הפוליטיקאים, רק ידע של השנים להעמיד פנים של אדם זך וישר. זה שכנראה הוא לא עשה לביתו כמו הכרישים הגדולים, זה עוד לא אומר שהוא נקי כפיים. עצם העובדה שבחרת שם ממערכוני ''הגשש החיוור'' מעיד שאתה אומר מה שאומר sith your tongue in your cheeks. הלא כן?!

      • לדבריך אסור לשופטים סופרים להכיר את הסופרים האחרים?או שאסורה מועמדותם (ל''ת)

        לך תילמד הגינות אצל החתול של שריד, 02/07/09 11:31

    • שטויות,שריד אינו מקורב לזוכה, אז המשמיצים מנסים קירבה באמצעות הבת אחות

      וביכלל מיניין שיש ניגוד עיניינים?, 02/07/09 11:27

      השופטים חייבים להישתייך לחוג הספרותי, שמאיליו הוא קטן בארץ וכולם מכירים את כולם, ובכל מיקרה מדובר בהצבעה של עוד שופטים ולא החלטת יחיד. ומדובר בכסף של מיפעל הפיס שמיועד בדיוק לזאת.
      ובכל מיקרה אני סומך על יוסי שריד שהעובדה שבת אחותו קידמה את הספר לא יצרה אצלו ניגוד עינינים ליבחור בספר שאינו ראוי כלל, ואים יאמר שהיה עוד ספר אחד מכל המועמדים שהיה ראוי, וקולו של שריד הוא שהיכריע, אומר שאלה הם החיים, יש הרבה השפעות לבחירה כולל עיניני טעם וגם תת הכרתיות. אז זכה ספר ראוי אחד מתוך כמה שהינם ראויים, היכן כאן השחיטות????
      איך זה מזיק לעם ישראל???? האים זה השוחד וטובות ההנאה של בניזרי? האים זה מיתקרב למיליונים שנתן ביבי לש''ס על חשבוניינו בכדי שימליכו אותו???
      שמעתם שריד קפצתם???

  • 87.

    בחילה איומה

    מלא צער, 21/06/09 23:58

    או כמו שידיד טוב שלי אומר: בארץ מה שתעשה בסוף יתברר שזה גילוי עריות.

  • 86.

    דווקא הספר של גרץ הוא הטוב מכולם...

    אובייקטיבי, 21/06/09 19:19

    חבל שבכל המלל שנשפך פה אין חוות דעת אחת עניינית - ספרה של נורית גרץ הוא המעניין, המיוחד,המקורי והטוב מביניהם. כתוב בכשרון יוצא דופן, מציג נקודות מבט מקוריות ומהווה פנינה ספרותית של ממש.

    • אבל יש לך ניגוד עינינים כי אתה אוהב את סיפרה!!! (ל''ת)

      נוגדני הימין, 02/07/09 11:33

  • 85.

    הכי מצחיקה היא תגובת הדוברת של פרס מפעל הפיס

    עמית כשר, 21/06/09 19:03

    ''הטענות הללו מופצות על ידי בעלי אינטרסים כדי להרוס את שמחת הזכייה בפרס ספיר. מדובר ביו''ר חבר השופטים ושופט - אנשים רציניים ומקצועיים''.
    מעולם לא שמעתי אוסף כזה של הבלים. מי האינטרסנטים? מיהם האנשים הרציניים והמקצועיים?

  • 84.

    חילו קיבל פרס על עמדה אנטי ציונית, וממגד נשלל פרס בגלל עמדה ציונית

    היסטוריוגרף, 21/06/09 17:50

    היום יושבים בוועדות שיפוט אנשים שאינם קוראים כלל את הטקסטים הזוכים בפרס, אלא שופטים לפי תעודת הזיהוי הפוליטית של הכותב. אנחנו חיים בעולם הפוך ומעוות.

    לדעתי צריך מישהו להגיש בג''צ.

    לא ייתכן שבוועדת הפרס יישבו אנשים הנוגעים בדבר, יחתמו על טופס הדורש גילוי נאות, יסתירו את היותם נוגעים בדבר, ועוד ייצאו מזה נקיים.

    • אני מקווה שתנועת אומ''ץ או כל תנועה חברתית אחרת תגיש בג''ץ נגדם (ל''ת)

      אזרח, תל אביב, 21/06/09 23:57

      • גם אומץ מעניקים פרסים לאלו שהם חפצים ביקרם, ואבנרי גם קיבל פרסים חזרה. (ל''ת)

        ניגוד ירקות, 02/07/09 11:40

    • אבל גם אתה נגוע, כי אתה שונא מי שאינו ימני! (ל''ת)

      מיניין לך ששריד היה בניגוד עינינים?, 02/07/09 11:36

    • לדעתי צריך שופטים מזימבבווי שאינם דוברים עיברית ולא מבינים בספרות, לא (ל''ת)

      מכירים איש,רק כך תישמר האוביקטיביות!!!!, 02/07/09 11:38

  • 83.

    מתנהגים כמו אחרוני הפוליטיקאים... יום עצוב לספרות הישראלית (ל''ת)

    מריחה שחיתות, 21/06/09 17:11

  • 82.

    ידוע על איזה מקצוע נאמר ''מפרכסות זו את זו''-נכון שבעתיים למקרה הזה. (ל''ת)

    נימה לבנה, 21/06/09 16:57

  • 81.

    השופטים זייפו כמו אחמדניג'ד שזייף את הבחירות. (ל''ת)

    בואו נפגין ברחובות, 21/06/09 16:55

  • 80.

    לא ברור לי איך אדם מנוסה כמו יוסי שריד יכול היה לחשוב שהוא לא ייתפס

    עמליה, 21/06/09 16:43

    לא ברור לי איך אדם מנוסה כמו יוסי שריד יכול היה לחשוב שהוא לא ייתפס בקלקלתו. התנהלותו מעידה שהוא חשב, שכמו בפוליטיקה, את הכול אפשר לסובב איך שרוצים. בתחומי התרבות, יוסי (איך לבן אדם שמתקרב לגיל 70 עדיין קוראים יוסי?!), יש אנשים קצת יותר אינטליגנטיים מאשר בכנסת. לא לקחת זאת בחשבון.

  • 79.

    הירשפלד, בקוצר השגותיו, כלל לא יבין

    משפטן, 21/06/09 16:36

    הירשפלד, בקוצר השגותיו, כלל לא יבין שאין הדבר חשוב אם הוא הצביע בעד מטלון או נגדה. הוא לא היה צריך לשבת בוועדת פרס שבו נדון ספר שכתבה אשת חיקו בעבר, שהקדישה לו את הספר, בין שהיום הוא בעדה או נגדה. נקודה.

    עצם העובדה שהוא חתם על טופס, והעלים את הפרטים האלה מידיעת יוזמי הפרס, הוא מעשה פלילי.

    • אבל בהחלט יתכן שהוא לא חש בניגוד עיניינים, ופעל במיקצועיות! (ל''ת)

      יש פרס שני???, 02/07/09 11:42

  • 78.

    למה בישראל הכל בסוף יוצא כל כך עקום ומלוכלך?

    מיכאל, 21/06/09 16:27

    לקחו פרס אנגלי יוקרתי, ניסו ליצור לו מקבילה ישראלית ותראו מה יצא...איזה רפש...

    • כי כאן שולטים הבולשביקים - וככה זה נראה (ל''ת)

      לולו מתל אביב, 21/06/09 16:43

      • אכל אצל ש''ס יותר מלוכלך והם לא בולשביקים. (ל''ת)

        גם בקופת חולים לאומית מלוכלך ואינם בולשביקים, 02/07/09 11:44

  • 77.

    או מקורב למי מהמועמדים. שריד צבוע- לבטל הזכייה (ל''ת)

    איך שריד היה תוקף את אולמרט אם הוא היה שופט?, 21/06/09 15:57

    • הוא לא מקורב לזוכה! בת אחותו מקורבת! והוא גם קנה פעם במכולת של אבא של (ל''ת)

      סופרת אחרת, 02/07/09 11:45

  • 76.

    יוסי שריד - זקנתך מביישת את נעוריך. בוש והיכלם (ל''ת)

    בעל מרצ, 21/06/09 15:40

  • 75.

    האיש הישר בעולם לכלך הפעם היה צריך להודיע מראש שקיפות (ל''ת)

    צ ד, 21/06/09 15:31

  • 74.

    הצביעות של יוסי שריד פשוט מגעילה אותי. וזו לא פעם ראשונה.

    דרור, 21/06/09 15:28

    לא לשכוח שהוא זה שהעניק את פרס ישראל בהיותו שר חינוך לגברת שולמית אלוני.

    • נדמה לי ששולמית אלוני היתה ותמיד ראויה לכל פרס.... (ל''ת)

      lipman , 22/06/09 07:57

      • פפפחחחחחחחחחחחחחחח................... הצחקתוני (ל''ת)

        נמרוד, 24/06/09 23:08

  • 73.

    כשאלו שטוענים נגדם מגיבים בתגובה לא עניינית סימן שיש משהו מסריח...

    עוז, 21/06/09 15:08

    טענה כמו: אלו טענות מרושעות , במקום לבדוק את הנושא באמת היא תגובה חשודה , מתוגננת שאומרת דרשני!

  • 72.

    לקרוא את ''הנחש'' ולהבין את מעללי רב הנוכלים המתחסד- שריד. (ל''ת)

    משה, 21/06/09 14:46

    • אני קראתי את הספר ''הנחש'' מאת יאיר קוטלר, ואכן נדהמתי (ל''ת)

      עיתונאית, שמאל-מרכז, 21/06/09 23:59

  • 71.

    אליטת השמאל נחשפת במלא מערומיה...

    יהודי, 21/06/09 14:43

    המלך הוא ערום!
    אליטת השמאל נגלית כמושחטת, על אף החזות שחבריה מנסים לבנות לעצמם כנאורים ומוסריים.
    ועכשיו יהיה הרבה יותר קשה להתייחס ברצינות לשטויות ה''מוסריות'' וה''הומניות'' שלכם, המבטאות שנאת יהודים ואהבה עצמית חולנית.
    בסוף מתברר שאת רק בני אדם, ואפילו לא מהמוצלחים שבהם...

    • נכון, רק ש''ס והמיתנחלים מוצצי הדם והתקציבים צדיקים! (ל''ת)

      לו הצדיקים, 02/07/09 11:48

  • 70.

    לצדקן יוסי שריד המטיף לנו מוסר,''טובל ושרץ בידו''.

    הנתן.ש מעלות., 21/06/09 14:19

    ידוע לי על סופר מוערך,שסרב להגיש מועמדות לפרס.

  • 69.

    מילא אם היה ספר טוב

    י.ז, 21/06/09 14:19

    לא חשוב מה הנושא, או האם הספר פרו או אנטי ציוני. העניין הוא שהספר באמת באמת לא ראוי. זה ספר שנער בגיל 16 שמתיימר לכתוב בשפה אנכרוניסטית היה מקבל ליטוף על ראשו מהמורה לספרות, שלא הייתה רוצה להעליב אותו.
    התבקשתי ובתוקף איזו התחייבות נאלצתי לקרוא את הספר. נאלצתי לצלוח ביגיעה את עמודיו המשמימים מאוד והשפה המגוכחת. הספר פשוט למטה מכל ביקורת. זה העניין עוד יותר מהפוליטיקה וחוסר היושרה.
    ואגב, אין שום רע בספר שהנושא שלו הוא ה''נכבה'' - אבל לפחות שיהיה כתוב טוב.

  • 68.

    ומה עם ''מראית עין''?

    גילי בל-פרידמן, 21/06/09 14:04

    אינני מכירה את הפרופסור המכובד ואת קורותיו, אולם מתמיד אני נושאת עיני אל יוסי שריד - הלפיד המוביל אל ישראל אחרת.
    ובכן יוסי, מה עם ''מראית עין''?
    מי כמוך יודע שיש להזהר ולוא גם משמץ של רמז להטיית הכף, ואתה מכולם לא נזהרת? לא משנה לי אילו בדיקות עשית בינך לבינך ומה החלטת. ההחלטה אינה שלך!!! ואינה של עמיתך הפרופסור.
    שניכם צריכים עתה לתקן העוולה, לא רק לסופרים המתמודדים אלא, ובמיוחד, למשתוקקים לישראל האחרת.

  • 67.

    יוסי שריד, אריאל הירשפלד - הגזמתם, הפעם הגדשתם את הסאה!!!!!!! (ל''ת)

    ני, 21/06/09 14:00

  • 66.

    מה זו החולשה הזו של הירשפלד לסופרות בגרוש? (ל''ת)

    תם, 21/06/09 13:59

  • 65.

    על מנת להיות הגון ונקי כפיים יש לתת את הפרס לאיריס לעאל. לא אוביקטיבי (ל''ת)

    יאיר, 21/06/09 13:58

  • 64.

    להם מותר

    אורי פ, 21/06/09 13:31

    נניח שיו''ר הועדה היה אחד בשם ארנס, והיה מעדיף כמו שהועדה בחרה, כבר היו זזים אמות הסיפים מהמחאה של השמאל לחוסר ההגינות המובנית בימין הפשיסטי. אך להם מותר קצת נפוטיזם, קצת העדפה, וזאת על מנת לוודא שהכסף הולך לכיסים הנכונים.

  • 63.

    אני לדודי ודודי לי

    איה הג'ינג'ית, 21/06/09 13:28

    איך יוסי שריד לא מתבייש?

    שיקום ויודה לפחות שטעה. שהוא מצטער על הטעות הבלתי אתית והבלתי אסתטית הזאת.

  • 62.

    מתכון לקבלת פרס ספרותי כבד ומכובד (פרס ספיר, פרס אמ''ת וכו')

    רות רוסו-סירקיס, 21/06/09 13:25

    קח נושא פרובוקטיבי, שמציג את המפעל הציוני במערומיו, הוסף לו נופך הומו-לסבי וחוויות של דור שני לשואה. כתוב הכול ברדיוס של מטר מהטבור שלך. אם אתה סטרייט בטעות, הירשם לסדנאות של אמיר אור ב''הליקון'', למד אצל אריאל הירשפלד ואגי משעול, והעמד פנים שאתה פתוח לכל ההצעות מכל הכיוונים. תן לעירית סלע, בתו של מיכאל סלע, לבדוק את השטח עבורך, והגש מועמדות לפרס.

    עליך לדאוג שמו''ל והעורך/ת שלך יבריגו לתוך הוועדה את האנשים הנכונים - אנשים שהאיגנורנטיות שלהם מתחרה באינטרסנטיות שלהם, וכבר הסיכויים שלך ממריאים מעלה מעלה. דאג לשערוריה עיתונאית סביב ספרך (אתה יכול, למשל, ליזום חליפת מכתבים מתוקשרת עם סופר גריאטרי שעדיין אוחז ברעיון הציוני ז''ל), וסיכוייך לזכות בפרס הולכים ומאמירים.

    עכשיו, אתה צריך רק להבטיח להירשזון או להירשברג או להירשפלד או להירשבוים, או לציפרמן, או לציפרשטיין, או לציפרבלום, או לכל בעל-חיים מקורנן אחר, חצי מן הפרס. אין עליך. אין כמעט סיכוי שלא תזכה בפרס.

    • כמה נכון, ובעיקר -היה לזרא לקרוא את כל הספרים הנוסחתיים-מאולצים האלו.. (ל''ת)

      תולעת ספרים., 21/06/09 16:48

    • רות, תגובה מעולה ומבריקה. מומלץ. (ל''ת)

      מימי, 22/06/09 13:13

  • 61.

    מרח לי ואמרח לך.... (ל''ת)

    אמרה החמאה לקרקר, 21/06/09 13:20

  • 60.

    הפונדמנטליזם הסטליניסטי של יוסי שריד

    אחמד שושן, 21/06/09 13:11

    הפונדמנטליזם הסטליניסטי של יוסי שריד יקבע תמיד מראש למי צריך להצביע, ואחרי שיתקע את החץ ישרטט את עיגולי המטרה.

    מה ההבדל בינינו לבין איראן? זיופי בחירות יש גם אצל אבירי השמאל הישראלים.

  • 59.

    המסקנה - האידיוטים של הליכוד עוד לא הבינו שהשלטון לא בידם .... (ל''ת)

    אחד שמתקלח עם אמא ואבא שלו, 21/06/09 13:10

  • 58.

    ישבתי לא פעם בוועדות שיפוט

    אל''ף, 21/06/09 13:04

    ישבתי לא פעם בוועדות שיפוט של פרס ספרותי זה או אחר, וגם בוועדה למינוי שופטים של פרס ספרותי זה או אחר, ועליי לציין שהפעם שברו השופטים שיא (אם אפשר לכנות את ביב השופכין הנמוך הזה בשם ''שיא'').

    בכל פעם שהיה צל צלו של חשד לניגוד אינטרסים, פסל השופט את עצמו, או נדרש לפסול את עצמו, אם לא עשה כן מלכתחילה.

    איך שני אנשים ידועים בציבור מרשים לעצמם לעבור על כללי האתיקה, ועוד להצדיק את עצמם בכל מיני טענות מגוחכות?!

  • 57.

    הכל נשאר במשפחה.

    ממש שמחתי לשמוע, 21/06/09 12:57

    איך מצטרפים למשפחה ?

    • דרכי ההצטרפות מפורטים בתגובה 60 (ל''ת)

      הדרכים הידועות, 21/06/09 16:51

  • 56.

    כרגיל,,,כולם עובדים על כולם !! מה חדש?אסופת סמרטוטים (ל''ת)

    משה, 21/06/09 12:57

  • 55.

    =======דמיינו את זה: ד''ר וח''כ ישראל אלדד יו''ר פרס ספיר...========

    וזוכה ספר עם נרטיב ציוני (ה' ישמור!!!), 21/06/09 12:56

    מה יוסי שריד אומר במקרה כזה?!

    ''אני סומך על ישראל אלדד שהוא בדק עם עצמו האם הוא עומד בניגוד עניינים והגיע בינו לבין עצמו להחלטה שהוא נקי לגמרי. אני לא חושב שיש כאן ניגוד עניינים''.

    תרחיש סביר ומאוזן בישראל 2009...

    • ישראל אלדד נפטר ב-1996.

      לחי חמור, 21/06/09 13:38

      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C_%D7%90%D7%9C%D7%93%D7%93

    • תסריט ריאלי יותר יהיה ללהק את פרופ' אריה אלדד (ל''ת)

      שלום, 21/06/09 14:44

  • 54.

    לידיעת הקוראים והמגיבים - בתחום האמנות היעדר השקיפות גרוע הרבה יותר

    יוחאי ג , 21/06/09 12:48

    ובביצת האמנות "חבר מעניק פרס לחבר" הוא בגדר נורמה.
    בעיקר אם אתה משתייך לאותה ברנז'ה / מילייה (רצוי זו המכונה "ביקורתית, פוסט-ציונית").
    התנהגות של מאפיה.

  • 53.

    בדיחה מרה - רק בישראל!

    איש גמזו, 21/06/09 12:42

    בתגובה לשאלתה של גלי גינת האם הצהיר על היכרותו עם מטלון בטופס הגילוי הנאות ענה הירשפלד חד משמעית: ''לא. אני בדקתי עם עצמי האם אני עומד בניגוד עניינים והגעתי ביני לביני להחלטה שאני נקי לגמרי. אני לא חושב שיש כאן ניגוד עניינים''.

    האם לא היה הגון, הוגן והגיוני יותר מצדו אילו שיתף בלבטיו (שאותם ערך בינו לבינו) עם חבריו לשיפוט ועם יוזמי הפרס?

    הירשפלד צפצף צפצוף ארוך על החוק, ולא בפעם הראשונה. בוועדות הפרס צריכים לשבת אנשים הגונים, ולא עבריינים שמעמידים פנים שאינם מבינים את החוק. תארו לכם שאריק שרון או אהוד אולמרט או אברהם הירשזון (וכיוצא באלה צדיקים) היו מספרים לנו שהם החליטו בינם לבין עצמם שהם נקיים, זכים וזכאים. בדיחה מרה שאפשרית רק בישראל.

    • אבל למלייה השמאלני מותר הכל מכל וכל - חד משמעי (ל''ת)

      נקיים כמו טפלון שרוף, 21/06/09 15:26

  • 52.

    משיעמום לשיעמום.

    cinege, 21/06/09 12:33

    הפרס הוענק ע''י סופר משעמם לסופר משעמם.

  • 51.

    תמיד היו שיקולים זרים בנושאי פרסים, אך לא עד כדי כך

    קאטו הזקן, 21/06/09 12:20

    תמיד הייתה שחיתות, אך עכשיו הבאשה מבקיעה עד לב השמים. תמיד היו שיקולים זרים, אבל הייתה בושה, ואנשים ישרים פסלו את עצמם מלשפוט בעניינים שבהם הייתה מראית עין של ניגוד אינטרסים או אחדות אינטרסים.

    עכשיו הבושה אבדה. אנשים צבועים וחסודים כמו טרטיף שריד, מטיפים לנו השכם והערב בענייני אתיקה ומוסר, ובעצמם עושים כל דבר עבירה.

    לעניינים כאלה לוקח דון קישוט שריד, אביר המוסר, את סנשו פנשו הירשפלד, שקופה של שרצים תלויה לו בענייני פרסים וכיבודים, ובא לציון גועל.

  • 50.

    כל הפרסים השמאלנים הם פארש. כמו השמאל כולו. (ל''ת)

    היי צנזור!!!, 21/06/09 12:19

  • 49.

    מצביעי ליכוד מגרדים כדי שסופרים אנטישמים ייקחו את הכסף (ל''ת)

    כ, 21/06/09 12:12

  • 48.

    אותו דבר עם ספרו של רון לשם

    ניצול בופור, 21/06/09 12:11

    ספר נורא של אדם נצלן שאין מילים לתאר את אופיו הבעייתי שלא לומר דברים אחרים.. מזמין אתכם לקרוא את הכתבה של נעמה לנסקי על התנהלות פרס ספיר לפני שנתיים- כבר אז לא היה כשר. והיא עוד לא חשפה את הנוראים במעלליו של לשם...

  • 47.

    הפרוטוקולים של שמאלני ציון..בחסות מפעל הפיס. (ל''ת)

    רוני, 21/06/09 12:05

    • ''הפרוטוקולים של שמאלני ציון'', אין הגדרה יותר טובה מזאת!!!! (ל''ת)

      1 מהעם, 21/06/09 15:28

  • 46.

    יש להבדיל בין אג'נדה שמאלנית לספרות טובה.

    שמאלנית שהיא גם סופרת, 21/06/09 12:04

    זה כמו חד גדיא. הכול מתחיל ממקום עבודתה של דורית שריד -ידיעות אחרונות ( נדמה לי חסי ציבור?) ספריו יצאו בהוצאת ידיעות אחרונות ואחייניתו עורכת בכירה...בנוגע לספר- הנכבדה , ללא ספק נושא חשוב...אבל האם זאת ספרות טובה? זאת השאלה. ספרה של רונית מטלון , הוא ספרות טובה וגם ספרה של נורית גרץ. שתיהן היו ראויות לפרס. בפרס ספיר החליטו להעניק לגיטמציה לאנשים שאינם סופרים ולהעניק להם פרס גבוה...זאת טעות גדולה מאוד. זה התחיל מחיים סבתו , המשיך רון לשם, שרה שילה צבי ינאי וגם אלונה פרנקל...שכולם אנשים טובים שהיה מגיע להם פרס על ספר ביכורים, אך לא סכום כזה...בשנה כזאת שיוצא ספר כמו :''אישה בורחת מבשורה''...אי אפשר וגם אסור להתפשר על ספר שלא עומד באותו קנה מידה ספרותי ואם לא למעלה מזה.

  • 45.

    מה מבין יוסי שריד בספרות?

    קרן הפוך, 21/06/09 11:54

    אם הוא כתב כמה שירים גרועים הוא כבר יכול לשפוט בפרס ספרותי, ועוד כיושב ראש?

    יש מספיק סופרים, מבקרים, אנשי אקדמיה, שהיו יכולים לשפוט בפרס הזה שיפוט נאמן, ללא שערוריות ולכלוך.

    שמא מפעל הפיס רוצה את השערוריה, כדי לתת לפרס

  • 44.

    הירשפלד זכור לטוב - הנוכל מפרס א.מ.ת

    א' זיכרוני, 21/06/09 11:50

    אם זיכרוני אינו מטעה אותי, הירשפלד הוא שהיה צפוי לתביעת דיבה בגין כזבים שהפיח בחבריו לשיפוט בפרס א.מ.ת.

    לאות הוקרה, בחר בו מפעל הפיס לכהן בחבר השופטים של פרס ספיר!!!

    הלך הזרזיר אצל החזרזיר.

  • 43.

    הרומן נגמר, עכשיו אפשר לעשות ביזנס בלי לערב רגשות

    עמית כשר, 21/06/09 11:46

    הירשפלד אחד האנשים הפחות ראויים לכהן בוועדות פרס. הוא אדם חסר מצפון ומלא חשבונות - עט להשכיר וחברם של סופרים (חברות בת חלוף לקידום אינטרס כזה או אחר).

    בקיצור, מי שנותן בידיו את האפשרות לשפוט צריך להיות מוכן לקבל מרקחת של אינטרסים ללא כל שיקול דעת whatsoever.

    כתיבתו הביקורתית - כמו נגינה של חתול על פסנתר. לפעמים יוצאים לו כמה צלילים יפים. לרוב זה קשקוש קקופוני.

    אדם הגון, כינוהו בהוצאת עם-עובד? אין אוקסימורון צורם יותר מהצמדתן זו לזו של המילים ''הישפלד'' ו''הגון''.

  • 42.

    אלון חילו דווקא בחור נחמד

    אחד שיודע, 21/06/09 11:38

    אך הוא יודע היטב היכן הפרוסה מרוחה. ספר שיראה כיצד אנחנו יושבים כאן ''בחטא'' יקבל פרסים ותשואות ויתורגם לכל הלשונות.

    אנשים כאלה מוכרים גם את אמא שלהם אם נותנים להם מחיר טוב.

    יוסי שריד בחיים לא היה נותן פרס לספר שאין בו ממד פרו פלסטיני (אם היה יכול לתת את הפרס לאישה לסבית פרו פלסטינית, המתנגדת לכביש חוצה ישראל ומשטחת על גדר ההפרדה למען רעיונות של איכות הסביבה, הוא היה מעדיף אותה על אלון חילו, שיש לו רק שמונים אחוז מהפרמטרים הראויים לפרס.

  • 41.

    לבטל את המינוי למפעל הפיס

    שעיה, 21/06/09 11:33

    בעקבות השערויויות האחרונות החלטי לבטל את המינוי שלי למפעל הפיס (אני מנוי למעלה מ 15 שנה) .
    אני קורא לכולם לבטל את המינוי,

  • 40.

    חבורת הזבל מנהיגה לנו את המדינה ואת חיי התרבות שלה

    עמית בונן, 21/06/09 11:33

    איך אפשר לבחור בשופטים נגועים?

    איך מסתירים פרשה כזאת בעיתון ''הארץ''?

    אנחנו חיים בעולם השקר.

    ב''עולם האמת'' יש רק אנשים מתים.

  • 39.

    מי ממונה על הפרס הזה? שמפעל הפיס ינקה את האורוות.

    שמגר- מלמד, 21/06/09 11:25

    למה נותנים לאנשים, שחוסר היושר שלהם בענייני פרסים הוכחה כבר בעבר, לשבת בוועדות פרס?

    יוסי שריד, כפי שכבר נזכר כאן, נתן בלי טיפת בושה לחברתו שולמית אלוני את פרס ישראל (אפשר לשער איזה לחץ פיזי לא מתון היא הפעילה עליו כדי שיתן לה את הפרס), והירשפלד כבר לכלך לא פעם בענייני פרסים ועשה עברות אתיות חמורות בנושאי ''גילוי נאות''.

    נותנים לחתול לשמור על השמנת. הירפלד בדק בינו לבינו והחליט שהוא נקי. הצחקתוני.....

  • 38.

    ומה הקשר בין דנקנר ובין פרסום זה במעריב? (ל''ת)

    אמנון, 21/06/09 11:21

  • 37.

    גם מנחם פרי איננו טלית שכולה תכלת

    חננאל גרונם ניסנבוים, 21/06/09 11:19

    אם אתם חושבים שמנחם פרי, השולל את פרס ספיר, הוא טלית שכולה תכלת? אינכם אלא טועים.

    כשזכה ספרו של סבתו ''תיאום כוונות'', הוא הלך ואמר לעיתונאים שבוועדה ישבו רקטור אוניברסיטה ונשיאת מכללה, ואף לא איש ספרות אחד.

    לידיעתכם, הרקטור היה פרופ' יהודה פרידלנדר ונשיאת המכללה פרופ' עליזה שנהר - שניהם פרופסורים ידועי שם לספרות עברית.

    כך אפשר לעוות את האמת, ולצאת ''צדיק''.

    אבל פרי, יש להודות, הוא באמת צדיק הדור מול יוסי שריד, ובמיוחד מול אריאל הירשפלד, שאינו בוחל בשום עבירה, ובלבד שתיאבונו יבוא על סיפוקו וכיסיו יתפחו. על עסקיו ב''הליקון'' עוד יסופר.

    • יושרך, גרונם, ידוע ברבים

      זיוה, 21/06/09 16:42

      מאז שישבת בפרס ראש הממשלה. פרידלנדר ושנהר הם מומחים שנויים במחלוקת לספרות ההשכלה והאגדה.אין מחלוקת שאינם רלבנטיים לספרות עכשווית. אולי פרי לא צדיק, אבל בגלל דברים אחרים, לא בגלל מאבקו העקבי בפרס ספיר. כל שנה מוכיחה כמה צדק כבר לפני עשר שנים

  • 36.

    מה אפשר לצפות מתלמידיו של סטלין? יושר? הגינות? אובייקטיביות? נו באמת.. (ל''ת)

    כולם בשר ואדם שרוצים עוד ועוד, 21/06/09 11:19

  • 35.

    לא יעלה על הדעת

    לא סופר לא משורר לא מחזאי, 21/06/09 11:17

    ששני נסיכי האדם של השמאל הישראלי - יוסי שריד ואראיל הירשפלד, אנשים מעלים מעם, מוסריים באופן יוצא מנהכלל, נטו חס ושלום כאחד האדם, בגלל קרבה זו או אחרת.

    נכון, אם הם היו שופטים בבית משפט, קרוב לוודאי שהיו חייבים לפסול את עצמם וממילא פסק הדין לא היה נחשב מאומה, אבל, כאן מדובר על שני נסיכי אדם, ששיקוליהם עמוקים ואובייקטיביים משיקולי האדם הרגיל, משום כך גם אין שום עניין בגילוי נאות מצידם או בשאר הליכים שאנשים ''רגילים'' מחוייבים בהם.

    די לנו שהם הועילו בטובם לשפוט את שפיטת הנצח האובייקטיבית שלהם ולכבוד הוא לנו.

    • גדול אחי, מאז שראיתי את הפרצוף של רונית מטלון לא צחקתי כל כך (ל''ת)

      איזה חומר אתה מעשן תגיד?, 24/06/09 00:49

  • 34.

    אני מסכים עם מגיב # 7: שריד נתן את הפרס לספר פרו פלסטיני

    ע' סוקר, 21/06/09 11:13

    נכון, רנה ורבין היא אחייניתו של שריד, והיא רצתה ביקרו של הפרס.

    נכון, יוסי שריד אף רוצה ביקרה של הוצאה שבה הוא עומד להוציא ספר.

    אבל העיקר הוא ששריד (מי ש''הישגו'' היחיד בתקופת היותו שר חינוך היה הכנסת שירת מחמוד דרוויש לתכנית הלימודים, משורר שהציע לנו לקחת את מתינו ו''להתחפף'' מהמזרח התיכון) חיפש ומצא ספר פרו פלסטיני.

    שריד לא היה נותן את הפרס למשה שמיר שאף הוא קרוב משפחתו, כי שמיר עבר מהשמאל לימין ר''ל.

    יפיפיות הנפש של מכוערי הנפש האלה נחשפת שוב ושוב, ותגובות הקוראים יוכיחו זאת. לא שכחנו לשריד (ולהירשפלד) את מעללי העבר. מושחתים נשארים מושחתים.

    אגב, ב''הארץ'' אין זכר לשערוריה, כי לשריד יש שם טור קבוע, וגם להירשפלד. ומה עם זכות הציבור לדעת? רק לגדעון לוי מותר לספר על מעשי עוולה ואיוולת?

    • יפה מאוד כתבת (ל''ת)

      ברנז'אית, 21/06/09 16:51

  • 33.

    הירשפלד שור מועד בענייני פרסטיטוציה

    אבגד האדרעי, 21/06/09 11:02

    הירשפלד מודה שלא הצהיר בטופס הגילוי הנאות, כי אם בדק עם עצמו האם הוא עומד בניגוד עניינים, והגיע בינו לבינו להחלטה שהוא נקי. הוא צודק, הוא לא היה בניגוד עניינים כי אם באחדות עניינים עם רונית מטלון. האם לא הגון והגיוני היה לחלוק את חיבוטיו עם ועדת הפרס, ולא להחליט בינו לבינו שהוא נקי?
    בנושאי פרסטיטוציה הירשפלד הוא שור מועד. הוא לא היסס להפיח כזבים על חבריו לשיפוט בפרס אמ''ת כדי לתת את הפרס ליזהר בלבד (הוועדה החליטה לחלקו בין יזהר למגד). גם שם הוא לא גילה גילוי נאות שהוא חבר של מיכאל סלע, ומיכאל סלע לא הודה שהוא חבר של יזהר ומעסיקו של בנו של יזהר. הירשפלד היה צפוי אז לתביעת דיבה מחבריו לשיפוט, כי העובדות שפירסם ב''הארץ'' היו כוזבות, אך הם ויתרו מחשש פן תחום חקר הספרות ייהרס. בינתיים התחום נהרס גם בלי תביעת הדיבה נגד הירשפלד.
    היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו? מהירשזון ועד הירשפלד ''ארץ הצבי'' שלנו מושחתת ומלאה חמס.

  • 32.

    לא ניגוד עניינים אסור. אלא אפילו ''מ צ ב של ניגוד עניינים'' יוסי, נכשלת (ל''ת)

    קורא במדבר, 21/06/09 10:55

  • 31.

    למה אין שופטים מהתנחלות?מהגליל?מהימין?מהמרכז?רבנים?

    הברנז'ה השולטת שמחלקת פרסים לעצמה, 21/06/09 10:54

    כמי שקרובה לברנז'ה הזו, הם מחלקים פרסים אחד לשני. אנשים צעירים שהוציאו ספר אחד כבר מקבלים פרס ראש הממשלה או פרס שר החינוך או כל מיני מילגות תמיכה שונות . מפני שהדוד של הסבא או השכן של הסבתא או הגיס של האחות החורגת יושב בוועדות. וככה אני רואה את אותם האנשים במעגל אחד סגור ושמן.ואם אתה גם שמאלני או כתבת ספר שמשמיץ את ישראל אתה מקבל נקודות זכות מראש.

    • רבנים? בחלוקת פרס בספרות? אולי גם רבנים כשופטי ספורט ודיקרקטורים בבנק? (ל''ת)

      חומי, 21/06/09 14:30

      • יש רבנים משכילים מאוד ויודעי ספר- אם יוסי שריד שופט גם הרב לאו יכול. (ל''ת)

        מה הבעיה?, 21/06/09 16:53

    • השמאל הקיצוני שולט על חיי התרבות הישראליים

      aidi1 , 21/06/09 15:37

      הוא שולט בתקשורת הכתובה והאלקטרונית

      ובתיאטרון.

      והימין-כהרגלו- מצווח, ולא עושה כלום לשינוי

      המצב האבסורדי

  • 30.

    הבעיה שהספר שזכה הוא רע מאד

    מירה, מודיעין, 21/06/09 10:53

    ''אחוזת דג'אני'' הוא ספר רע מאד בכל פרמטר מקצועי. הזכייה שלו מריחה רע.

    • מזדהה איתך, הספר מלא לכלוך ושנאה עצמית. להשאיר בחנות! (ל''ת)

      נורית כהן, 21/06/09 11:45

  • 29.

    אני מבקרת ספרות במקצועי, בעלת תואר שני ומוצאת שהפרס ניתן בצדק (ל''ת)

    אילת, 21/06/09 10:47

    • את בעיקר פאטתית בתארים שאת שופכת על עצמך. (ל''ת)

      אז מה אם את מבקרת?, 21/06/09 11:03

    • כמה ספרים מתוך המועמדים קראת כדי להגיע למסקנה שזה הספר

      בר כנען , 21/06/09 11:56

      שזכאי לפרס?. התואר לא עושה רושם, תלוי הקירבה לסופר. הרבה ספרים יוצים לאור ברמה מאוד ירודה, אך אם יש לו יחצנות טובה ופירסום משובח הספר יוכר ויזכה לתפוצה גדולה. בכול מקרה לגבי הכתבה אם היא נכונה אני חושש שהיו צריכים לבדוק מי אלו השופטים ואפילו לבטל את הזכיה.

  • 28.

    כל כך אופייני לאקדמיה ולאנ''ש

    שמאלני קלאסי, 21/06/09 10:42

    לצערי אני די מקורב למיליה. מצביע ''נכון'' ומכיר לא מעט מהנפשות הפועלות, ואני ממש לא מופתע. יש כאן עירוב בעייתי של צדקנות ונוזפנות בלתי פוסקים מצד אחד (ויוסי שריד תמיד ידע הכל יותר טוב מכולם - והא ראיה יכולתו להזניק את מרצ מ - 12 מנדטים ל - 5) ועיוורון מוחלט לנפוטיזם עצמי מצד שני (וכבר ראיתי פרופסורים שהעניקו מילגות לבניהם - שהרי בדקו ומצאו שאין מתאימים מהם). הירשפלד חביב עלי מאיד נוכח כתיבתו והרצאותיו - אבל לצערי גם הוא לא חף מכך.
    אתם רשאים לפטור את תגובתי כתגובה של עוד ימני מתלהם - אבל לא זו האמת, ומן הראוי שתביטו במראה באומץ.

  • 27.

    התנהלות מאכזבת ולא ברורה, לא מתאים לשריד (ל''ת)

    אני, 21/06/09 10:37

  • 26.

    מושחתים נמאסתם, באמת. (ל''ת)

    ניקולאי לוין, 21/06/09 10:30

  • 25.

    לא ייאמן

    נחמן, 21/06/09 10:25

    אביר הצדק יוסי שריד בניגוד עניינים? לא ייתכן

  • 24.

    אני אוהב את יוסי שריד אבל הפעם...

    דור, 21/06/09 10:25

    אני חש בושה אמיתית. ואולם, אם יש קורטוב של טוב בכל העניין הוא, שדנקנר לא זכה. או אז היינו ''משתבחים'' בספרות עברית באמת קלוקלת.

  • 23.

    לפרק את כל הועדה הזאת ולפסול את שריד והשופט השני- הם לא אתיים

    דנה, 21/06/09 10:25

    מדובר בשערוריה ובזיון לספרות העברית.

    נמאס מכל הקומבינות, הפרוטקציות על הגב של הציבור.

    אפילו דבר חשוב כמו ספרות ביזיתם עם תאוות המסחרה שלכם?

    פשוט גועל נפש.

  • 22.

    האמת הופתעתי שהספר של אלון חילו זכה

    רן, 21/06/09 10:25

    ספר בינוני לגמרי, מין כתיבה מתייפייפת, מריחה ממאמץ ומזיוף.
    לא הבנתי איך הספר הזה זכה - עכשיו אני מבין.

  • 21.

    יש כאן פן נוסף של נפוטיזם, היו''ר שריד היה מזכירו של פנחס ספיר (ל''ת)

    גולדי מאיר סון, 21/06/09 10:23

  • 20.

    ספיר מתהפך בקברו על הספר האנטישמי שזכה בפרס על שמו

    דוד אלרואי, 21/06/09 10:21

    ספיר שבנה את הארץ ותרם את חייו למען היישוב ודאי לא היה מאמין שספר שמתאר את היהודי הגזלן מול בן המדבר התמים והצדיק יזכה בפרס על שמו. השמאל אכן איבד את שפיות דעתו וחושב שאם יכה על חטא הציונות, כאשר יזרקו את היהודים למים יתנו לו מצוף.

  • 19.

    פניה אישית :

    רון, 21/06/09 10:18

    יוסי שריד היקר,

    מאחר שאני יודע כי באופייך הפתטי אתה גם יושב כאן וקורא את הטוקבקים,
    דע לך שהביטוי ''תרבות '' - אליו אתה שואף להשתייך - רחוק ממךכ מרחק תל אביב מכוכב פלוטו. כל תכליתה של ''תרבות '' היא לגרות את המוזה את הרוח, ולא להתגרות בה.

    יצורים נאלחים שכמוך, שמתהדרים בתסביכים מצוצים מהאצבע ובמוחצנות יתר שבאה לפצות על ריק פנימי ומיעוט בכבוד האדם, מרחיקים אנשי תרבות אמיתיים ומדרדרים את התרבות שלנו בדיוק כמו כל ערס אחר. העובדה שאתה קורא למה שאתה עושה ''תרבות'' לא משנה את העובדה הגדולה יותר שאתה פשוט פרובוקטור אפס קטן ומכורכם.



    יצירה אמיתית בוערת מבפנים ולא צועקת מבחוץ.

    שירה אמיתית אינה צריכה מגאפון כדי להגיע אל אוזניהם (וליבם) של קוראיה.

    תרבות שוליים אמיתית לא צריכה שוטרים ועיתונאים שינציחו אותה.

    אנשים אמיתיים לא מעידים על גדולתם, אלא עמלים כדי לגדל אותה.



    בכל שטות נוספת כזאת שאתה עושה, אתה רק מרחיק את אנשי התרבות ומבזה אותם. קח איתך את כל אותם מכובדים (שבטח התעקשו ששמם יופיע בכתבה), תיכנסו לאיזה חדר ואל תצאו ממנו לפני שתצרו משהו. משהו אמיתי.

    ואז אולי תבינו מה המשמעות של יצירה, של תרבות ושל גדולה.

  • 18.

    עלילה מרושעת. השיקולים הם טהורים : פרס לספר שישמיץ את המדינה (ל''ת)

    משטרת המחשבות הישנה והטובה, 21/06/09 10:18

  • 17.

    מעניין מאיפה הגיע הטיפ לכתבת?!!

    הדודה אווה, 21/06/09 10:13

    וזה בסדר גמור, כי אינטרסים אישיים, כך מסתבר, היו חלק נכבד מהבחירה בזוכים.

  • 16.

    גם באירן הם מתלוננים על דבר דומה (ל''ת)

    כנראה שזו הדמוקרטיה, 21/06/09 10:12

  • 15.

    יוסי..שריד..האיש המרקיב הזה..שקולח עד גיל 21 ע''י אימו..האיש שחנק

    רונן, 21/06/09 10:05

    את נורית לונדון..בהתקף טרוף על רקע אהבה נכזבת..

    האיש שנתן פרס ישראל לחברתו שולמת אלוני..

    רוממות הגינות ויושר בגרונו ושרץ מבחיל בידו..
    האדריכל של ''יומר''צ'' רבין שהביא עד עתה ל 11 אלף פלסטינאים ו1700 ישראלים לקבר טרם זמנם

  • 14.

    מה הבעיה? הם בדקו בינם לבין עצמם ומצאו שאין ניגוד עניינים.

    אורן, 21/06/09 09:58

    גם הירשזון, למשל, בדק בינו לבין עצמו ומצא שאין בעייתיות בנטילת מזומנים מקרן ציבורית. אותו דבר משה קצב, שבדק בינו לבין עצמו והגיע למסקנה ההגיונית שאין כל ניגוד עניינים בין נפנוף אבר המין למול פקידה ועובדת היותו מעסיק ודמות ממלכתית. ככה גם אני, ביני לבין עצמי, בודק ומוצא שלמרבה ההפתעה, אין כל ניגוד עניינים בכך שיום אחד אעניק לחברה שלי לשעבר פרס, לאישתי פרס, לאחותי פרס, ובעצם לכל מי שמכיר אותי פרס. את הכסף אקח מחשבון הבנק של יוסי שריד (ביני לבין עצמי מצאתי שזה בסדר), ואת הטקס אממן מכסף שאטול, ללא שום ניגוד עניינים, מקרן המחקר של פרופ' הירשפלד. ביני לבין עצמי, זה רק הוגן, לא?

    • ביני לבין עצמי. (ל''ת)

      אני מוצא שזו תגובה מעולה, 21/06/09 19:36

  • 13.

    ניחוח סיפרותי???

    שושי, 21/06/09 09:50

    גם אם זה כשר - זה עדיין מאד מסריח...

  • 12.

    שאלון חילו יחזיר את הפרס

    עדי ת''א, 21/06/09 09:47

    מכיוון שעולה שהפרס לאלון חילו הושג בדרכי מירמה שחיתות ופרוטקציה, מפעל הפיס צריך לתבוע מאלון חילו שיחזיר מיידית את הפרס.

    • נראה לך שהוא יחזיר?

      אבי, 21/06/09 10:52

      בישראל עוד לא נולד האדם שהוא מספיק ישר והגון כדי לעשות זאת.

  • 11.

    בשבילה גיבורים עפים

    אוסישקין, 21/06/09 09:44

    הוא הבחירה של הקוראים הישראלים. הוליך את המכירות במשך רוב השנה, ולא הגיע לגמר...
    אישית מה 5 קראתי רק את הדודה אווה, והוא פחות טוב מהספר של גוטפרוינד, לטעמי. אבל שוב אני לא לבד בדעה הזאת. הקורא הישראלי מסכים איתי.

  • 10.

    מה החידוש?

    אחד, 21/06/09 09:42

    כל שנה ואותן כתבות על אותו פרס

  • 9.

    למה כבר אפשר היה לצפות מיוסי שריד?

    יוסי פליט, 21/06/09 09:41

    הסבתא שלי היתה אומרת: אם אתה רוצה לדעת אם הילד אכן נרדם או רק מעמיד פנים כאילו הוא ישן שנת ישרים, תסתכלי על העיניים שלו, אם הוא עוצם אותם חזק מדי אז הוא רק מתחזה...

    מי שיודעים להסתכל טוב בעיניים, יודעים כבר מזמן שמר שריד והאנשים דוגמתו הם המושחתים הנבזיים ביותר.

  • 8.

    גם אתה ברוטוס?! בגידה אינטלקטואלית

    נביאי מור, 21/06/09 09:27

    תדהמה,בעטה, אחזה בי למקרא הקשרים הנפוטיזים של חבר ''השופטים'' בפרס ספיר.אם גם מר שריד בחברה זו, שבשבילי היה הוא סמל הטוהר והיושר,למרות שדעותיו רחוקות ממני כרחוק מזרח ממערב.אם כך הידרדר האיש לעת בלותו ומשחק כרגע את שלושת הקופים. איני מאמין בשום פרס שהוא אבייקטיבי.
    המקום השני בכלל הדרדרות של כל המערכת אבל הוא לא התהדר בטוהר מידות כמו שריד.
    איך יכולת יוסי שלי ילד נחמד בגילך המתקדם לזרות חול בענניו ולבחור פעמיים בספר שאתה נגוע בו.מתבקשת תשובה עינינית ממך.כניראה מנחם פרי צודק! פני הדור כפני הכלב!
    לבטל את הפרס!

  • 7.

    אני לא חושד בשריד שקידם את אחוזת דג'אני מטעמי קירבת משפחה

    יוני, 21/06/09 09:27

    אלא מטעמים פוליטיים ואידאולוגים,הרי הוא ניסה בעבר להכניס את הנכבה לבתי הספר(ללא הצלחה מרובה) והנה נפל לידיו ספר שממציא סיפור שמתאר את הנרטיב הפלסטיני על הפלסטיני התמים והיהודי גוזל האדמות.
    נכון שהעלילה מתרחשת שנים רבות לפני מלחמת העצמאות אבל כל מהותה הוא ביטוי הנרטיב הפלסטיני השקרי.

    • הוא היה צריך לפסול את עצמו כדי לא להכתים את הפרס ואת המעמד

      בזיון, 21/06/09 10:27

      עכשיו הוא הוריד את עצמו לרמה הכי נמוכה של קומבינה וביזה את הפרס, הספר ואת התרבות בישראל.

      עכשיו אין ברירה אלא לבטל את הפרס ולכנס ועדה חדשה.

      אגב, לא טעמים משפחתיים וחברתיים ראויים, ולא טעמים פוליטיים ראויים.

  • 6.

    ממש גועל נפש- אנשים לא יכולים להיות קצת הגונים? (ל''ת)

    שום דבר פה לא יכול להיות ישר, 21/06/09 09:25

  • 5.

    על פניו בעייתי מאוד

    משפטן, 21/06/09 09:17

    מהמתואר בכתבה עולה כי שריד והירשפלד לא הפנימו נורמות ציבוריות אלמנטריות.

    הדבר חורה במיוחד בנוגע לשריד. חבל מאוד שהוא נפל למלכודת הדבש הזאת. מעניין מה הוא היה כותב אם מדובר היה במישהו אחר..

    • לא רק על פניו זה בעייתי...

      חיים, 21/06/09 17:16

      אתה אכן צודק.
      מבחינה משפטית, על מנת לפסול מועמד בשל ניגוד עניינים אין צורך להוכיח שהוא אכן פעל בשחיתות. מספיק שניגוד העניינים יכול ליצור חשש אמיתי להשפעה על שיקול הדעת כדי לפסול את המועמד.

      במובן הזה הטענות של שריד ושל הירשפלד הם לא פחות ממופרכות ותמוהות.

      חשוב לזכור גם שאין מדובר בפרס של קרן פרטית (שיכולה לעשות מה שבא לה עם כספה). הכספים הם של מפעל הפיס (גוף סטטוטורי שמטרתו לפעול לטובת הציבור, לקידום חינוך ותרבות וכיו''ב), ונועדו לטובת הציבור - ומכאן שהנורמות שמסדירות את השימוש בכספים אלה הן נורמות הדומות לאלה של המשפט הציבורי.

      בקיצור, שריד והירשפלד - יצאתם לא משהו...

  • 4.

    תרבות שלא מבינה שאי הפרדת רשויות וניגוד אינטרסים הם רעה חולה (ל''ת)

    רפובליקת בננות אפריקאית, 21/06/09 09:14

  • 3.

    לקרוא ולא להאמין. השופט בדק בינו לבין עצמו......

    איזה עלובים, 21/06/09 09:09

    אלה הם אנשי האטיקה? אנשים נחשבים בעיני עצמם? השוט הירשפלד אומר שבדק בינו לבין עצמו בטרם החליט שאין ניגוד ענינים? על מראית עיין של הוגנות שמעת? על הטיה לא מודעת? על סתם פרוטקציה?
    מה שקרה בפרס ספיר השנה מעליב כל אוהב ספרות.

  • 2.

    פרס ''ספיר'' הוא ביזיון

    חובבת ספרים, 21/06/09 08:59

    חבל שפרס ספרותי הפך לפרס של קומבינות, תככים ואינטריגות, ריח סרחון עולה מדי שנה מהפרס הזה ומהשיקולים שבו מחליטים על הזוכה. ש''מפעל הפיס'' יבדקו את עצמם.

  • 1.

    לבטל מייד את הזכיה!!! לעשות תחרות חדשה בלי יוסי שריד!!!

    רני, 21/06/09 08:58

    זוהי זוועה

    תגידו לי, אין אף אחד שמסוגל לקום ולתבוע אותם בבית משפט????????

    הרי הזכיה מובטחת

    היתה כאן קומבינה אישית ופוליטית מצד יוסי שריד

    • בדיוק כמו באירן (ל''ת)

      אשכרה, 21/06/09 10:11