• 79.

    ערך המילה מול ערך המציאות

    נחום שחף , 27/07/09 15:08

    למה לי מציאות עכשיו?
    למה לי אמת כואבת
    מול עושר עולם מדומיין
    מפוסל בהבל פה קסום
    במקבת מילותיו של משורר המילה
    משוייף מבשר ערלתו
    לתפארת השירה
    לתפארת השם והתהילה
    ועומק חשבון הבנק
    מי ידמה מי ישווה לו

  • 78.

    לינוּר אמרה: הגודל לא קובע אך הקוטֶן בהחלט מפריע היא בטח לא התכוונהאליך.

    michelhelm , 13/06/09 22:58

    כידוע יש זה שעושה וזה שמבקר, איך יראו חיינו בלי הראשון?

  • 77.

    בן, מאז הפכת סלב חלה ירידה עקבית ונמשכת באיכות כתיבתך.

    מתנה ש. חצור הגלילית, 13/06/09 22:30

    איפה בן של פעם, לפני שפרץ לתודעת כל הולך ושב ישראלי בין אם ברגל ובין אם ברכב ? כנראה שזה המחיר שעליך לשלם בעבור החשיפה שלך. אין ארוחות חינם אמרו רבותינו ...
    טוב תעשה אם תחזור להתעסק בדברים בהם אתה מבין, ביקורת שירה בעיקר,מעט ספרות והתייחסות לא נרחבת מדי לספר התנ''ך (התייחסות נרחבת יותר תשאיר לדב אלבוים שעושה את זה באינטליגנציה חריפה לא פחות מזו שלך אך עם חן כובש בנוסף ).

  • 76.

    אשכנזיה מבטן ומלידה, שמאלנית אדוקה - ועדיין סולדת מרה מהגזענות

    רות מאור, 13/06/09 15:55

    המכוערת והמטומטמת שעולה מהכתבה ומשיח השנאה כאן.
    לא הייתי מציינת את מוצאי ולא את נטיותיי הפוליטיות אלמלא הייתה נטיה למשוואה אשכנזי שמאלן=גזען.

  • 75.

    תנו לנו את צביקה פיק!! (ל''ת)

    העם היושב ב..יון, 13/06/09 15:38

  • 74.

    בן, מאז נעשית סלב, חלה ירידה מדאיגה באיכות הכתיבה שלך לטעמי.

    נתן ש. המקורי, מעלות תרשיחא, 13/06/09 15:09

    אני כבר לא קורא אותך ראש וראשון כפי שנהגתי לעשות, מדי יום ו' (בעיתון הפיזי, זה שחוזרים עמו בסל הקניות לשבת ).

    אני מוצא קשר ברור בין הרייטינג שצברת כידוען לבחירת הנושאים והעניין שהנך מצליח לעורר - פחות ופחות מדי שבוע - עד כדי שיממון כמעט מוחלט שהנך מטיל עלי כקורא.

    קח פסק זמן ועשה ''הפעלה מחדש'' כמו במחשב.
    אולי זה יעזור במשהו. אני כלשעצמי מאוכזב ממך כאמור מאוד.

  • 73.

    עירית לינור היא סתם אדווה במדמנה

    רות מאור , 13/06/09 13:31

    לא הספר שכתבה, לא הסדרה שעשתה, לא הפינה שלה בגל"צ וגם לא הטור שהיה לה באחד העיתונים. מעולם לא אמרה שום דבר בעל ערך, משהו משמעותי, דבר שלקחתי הבייתה. היא לא מבדרת, לא שנונה, לא מעניינת, בקיצור: לא כלום.

    וזו, לצד תוכניות הרייטינג והטלנובלות, התרבות שעם ישראל, עם הסגולה והספר, צורך.

    www.kansukansu.blogspot.com

    • מה זה אדווה במדמנה

      ירון גלבוע, 13/06/09 21:57

      יא פלצנית במשתנה

      • אדווה במדמנה

        המילון לשירותך, 15/06/09 19:24

        רשרוש במזבלה. מקווה שהבנת לבד את הנמשל. במקום לקלל תלמד עברית

  • 72.

    אין לי סימפטיה לאמנות קונספטואלית המונחת לפניי ללא הרוח המתאימה (ל''ת)

    בקשר לשירתו של מאיר ויזלטיר (סתומים), 13/06/09 13:25

  • 71.

    מנחם אתה יכול לחזור לאירופה...

    גולן, 13/06/09 12:27

    אני בטוח שיקבלו אותך שם בזרועות פתוחות... הבעיה עם אנשים כמוך שכביכול מייצגים נאורות היא שאתה בן אדם גזען ורע לב שמסתתר מאחורי מילים יפות. אבל הבסיס של הנשמה שלך מלא בשנאה וחוסר סבלנות לאחרים.

  • 70.

    כמה שאתה צודק בן!! ואני ממש לא מחסידיך..

    ינון, 13/06/09 10:24

    עירית לינור פשוט לא יודעת לביים, אם זה היה מישהו אחר אף אחד לא היה נותן לו את השרביט עם נסיון כזה דל במקצוע. סדרה גרועה כל כך שאפילו את הפרק הראשון לא צלחתי.

  • 69.

    זו לא גזענות! זו ביקורת אובייקטיבית. גם יורופופ זה זבל.

    כהן, 13/06/09 10:16

    ולא חסר מי שעושה מוסיקה כזו בארץ. רוני, מיכל אמדורסקי וכו'.
    די כבר! כל פעם שמבקרים את האיכות של המוסיקה המזרחית (לא הסגנון, האיכות) קופצים שזו גזענות.
    מה שכן, מנחם יכול היה לבחור מילים עדינות יותר. אבל זה מנחם וזו ביקורתו.

  • 68.

    כעת ניתן להבין עד כמה האיש הוא גזען עלוב ! ! ! (ל''ת)

    עמית, 13/06/09 07:36

    • אולי הוא גזען, אבל בנושא הזה הוא צודק, הגיע הזמן שישקיעו קצת ביצירה (ל''ת)

      זמר מזרחי = יצירת כלום בקלי קלות, 13/06/09 13:36

  • 67.

    הסדרה של עירית לינור מצוינת !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    ברז, 13/06/09 06:45

    • ביג בן צודק, המילים שלה מאולצות, הטקסטים שלה יצאו מהתחת (ל''ת)

      איכס, 13/06/09 13:34

  • 66.

    למה? למה?למה? (ל''ת)

    עינב, 13/06/09 06:37

  • 65.

    קסום...מופלא...(תרגום: אני מלא קנאה לעירית לינור)

    ערוף שפתיים, 13/06/09 06:27

    גם בדיבור, שלא לדבר בכתב, מנחם בן מתבטא
    בצורה מסורבלת וארכאית. מצד שני, הטקסטים
    ששמה עירית לינור בפיהם של שחקניה קולחים.
    גם משחקם טבעי לחלוטין.

    ובמילים אחרות: מנחם בן גר בעיר זולה ונידחת
    כי אחרי כל כך הרבה שנות נסיון, עדיין לא
    הצליח לתרגם את ''כשרונו'' לכסף. עירית לינור
    כן הצליחה.

    אמור מעתה: מנחם בן מקנא בכל מי שמצליח והמדד היחיד להצלחה הוא כמה מכר האמן.

    • ''המדד היחיד להצלחה הוא כמה מכר האמן'': את עירית לינור (ל''ת)

      ויצאת חומוס, 14/06/09 13:14

  • 64.

    האמת שלך מגעילה אותי. (ל''ת)

    ח. קדמון, 13/06/09 04:39

  • 63.

    דווקא מאוד נחמד לקרוא שאשכנזים מקטרים. כנס מנחם

    עומרי, 12/06/09 22:40

    מנחם אתה לא יכול שלא להתפעל מהסיפור יוצא הדופן פה . הזמר המזרחי - ערבי הצליח למרות השלטון האשכנזי בתחנות הרדיו שמשמיע רק את יוצאי הלהקות הצבאיות. הזמרים החד גוניים מבלי איכויות קוליות בכלל מושמעים אינספור פעמים ברדיו בלי קשר לרמת ההצלחה שלהם ברחוב .
    מנחם אינך יכול שלא להתפעל מסיפור הסינדרלה שנגלה לנגד עינינו.
    ועוד משהו - הטקסטים של קרן פלס, שלמה ארצי , דנה ברגר , אריק ברמן , אתי אנקרי ועוד.. לא כאלה מבריקים למרות שאתם אוהבים להתרפק על עצמכם

    • אהוד בנאי, מיכה שטרית וברי סחרוף לא היו בלהקה צבאית.

      נתן, 13/06/09 10:19

      והם אלה שיצרו את הסגנון הישראלי האמיתי. להזכירכם, אף אחד מאלה אינו אשכנזי.

    • אתי אנקרי.....אני מולה חסר מילה

      נחום שחף , 27/07/09 15:26

      אנקרי, הכי נקי הכי נוגע שאפשר.

  • 62.

    הפיתרון לסמים ממכרים הוא סמים פסיכדליים

    רועי, 12/06/09 21:42

    ואת זה לא רוצים להגיד לכם.
    סמים פסיכדליים יוצרים אפקט של גמילה ממרבית, ואולי מכל, סוגי הסמים הממכרים, חוקיים ולא חוקיים.
    לסמים פסיכדליים אין אפקט ממכר.
    בדברים אלו אינני ממליץ לאף אחד לקחת סם פסיכדלי, אלא רק מספר על תופעה שהיא- סמים פסיכדליים (שספק אם יש לקרוא להם סמים) יוצרים אפקט של גמילה מסמים אחרים, כגון הירואין, אלכוהול, טבק, ואף מסמים רפואיים שונים כגון אופיאטים למיניהם.
    זה אפקט מוכח וידוע, ואפשר למצוא מאמרים באינטרנט.

    • מה זה קשור להתמכרות... הם הורסים את המח (ל''ת)

      נו באמת, 15/06/09 19:29

  • 61.

    הבקורת שלך אודות ''הזמר'' המזרחי, עיניינית נכונה ואמיתית, אלה שכדרכך

    בקורת חיונית לא חייבת להיות פוגענית., 12/06/09 18:42

    כדרכך,
    אתה בוחר להציג אותה במילים לא ראויות ובעיתיות, בניסוחים לא מוצלחים משהו.
    גם כשאתה צודק, יש דרך לבטא ולאומר את דברי הבקורת.

    אגב,
    מה שמכונה כיום '' הזמר המזרחי'' או הים תיכוני, אינו משקף ואינו דומה כלל לזמר המזרחי האמיתי, ואף מסב נזק עצום לשירת המזרח הקסומה האיכותית, הן הטקסטואלית והן המוסיקאלית. דוגמת: אביהו מדינה, צלילי הכרם, צלילי העוד, אהובה עוזרי, ועוד טובים ורבים.

    דבר נוסף,
    גם בקרב המוסיקה המיינסטירימית הישראלית מרכזית (בעיקר הפופ הקל), ישנה בעיה דומה וחמורה לא פחות, בעיקר בהביט הכתיבתי שהוא בעיני בעייתי. הכתיבה חובבנית ומטה. אין כל בעייה בשימוש בסלנג ודאחקות אדרבא, אך לשון דלה העדר קסם שבתכחום ןטקסטים לא מדוקדקים בלשון המעטה, לא מכוונים לכלום. הכתיבה לא חייבת להיות דווקא''משוררית'' אך גם עליה לעמוד באיזה שהוא סטנדרט הגיוני, ראוי ולא מביש.

    באופן כללי תחום הכתיבה כיום בעייתי ולוקה בחסר, יותר מידי שירים. לא כולם צריכים להיות משודרים. שיקבלו חשיפה במקורות אחרים.

    כולם כותבים הכול ובעיקר על עצמם, כולם מכונסים פנימה לתוככי עולמם וכמעט, למעט בודדים, אין כאלה המרחיבים לראות מעבר לתריסי העפעפיים שלהם עצמם. מן אופנה שכזאת.

    • נכון.תיארור מדויק~ (ל''ת)

      ג, 13/06/09 04:26

  • 60.

    בחיי , כמה שהוא צודק

    רוני - חיפה, 12/06/09 18:23

    כל פעם שאני שומע איזה ''שיר'' של קובי פרץ\\מושיק עפייה ושאר ''האמנים המזרחיים'' אני לא יודע איך לעזאזל השירים המזרחיים החליפו את השירים הנורמליים שהיו לנו פעם כאן... ממש בושה....

    • דווקא השיר החדש של קובי פרץ ''את האחת של חיי'' מדהים

      אשכנטוז, 13/06/09 15:40

      נחשפתי אליו דרך האזנה לגלגל''צ ואני חושב שמדובר בשיר פופ מופק לעילא ועילא, מבוצע נהדר, מלודי ומחניף לאוזן. כל מה שפופ צריך להיות. מעבר לכך שהוא הולך להיות שיר החתונות האולטימטיבי וככזה הוא בוודאי נכתב מלכתחילה, ניכר שהסלסולים הריקים נוקו והתוצאה מפתיעה מאוד. אני הראשון להיגעל ממוזיקת קסטות נחותה אבל קובי פרץ הפתיע עם שיר פשוט מעולה בעיניי

  • 59.

    מנחם, אני מרחם עלייך ... (ל''ת)

    נ., 12/06/09 18:11

  • 58.

    להלן תגובה מלפני הבעת הדעה של מנחם

    avron , 12/06/09 18:02

    אכן השתלטות לבנטינית !!

    הפכנו למדינת לבנט טיפוסית ואנו מתרחקים מתרבות המערב במהירות האור. ללא ספק אנו כיום מדינת העולם השלישי.
    והנה כמה תחומים בהם הלבנט חזק במיינסטרים:

    א. כשלון מוחלט בלימודים והחינוך בכלל והמדעים בעיקר.(ראה כשלונות הנוער בתחרויות ובמבחנים).

    ב. כשלון מוחלט בספורט, בעיקר הכדןרגל ללא הזרים (הנבחרת).

    ג. ליכלוך וזוהמה בכל מקום, שלא לדבר על השווקים, על הגנים והפארקים.

    ד. תרבות דיבור גסה ונמוכה עם שפה דלה (צנעני לדוגמא בשפת הביבים שלה).

    ה. צבא שאיבד את כוח ההרתאה שלו בשל הנהגה לבנטינית וחיילים חובבי הז'אנר המזרחי. כן כן, יש מתאם בין הדברים. איך אמרנו תמיד שהמזל שלנו שמולנו יש ערבים. אז עכשיו הערבים זה אנחנו.

    ו. שחיתות שילטונית, שיטת הבקשיש והשוחד, כמו במדינות הכי נחשלות.

    אכן מרגלית צנעני - ניצחתם בגדול ובגדול תובילו את המדינה שלנו לאבדון.

    • חשוב לדעת לכתוב לפני שאתה כותב בשגיאות כתיב. בור

      שי, 12/06/09 18:24

      נתחיל בזה שהמילה הרתעה נכתבת באות ע' ולא א', כסיל. אפרופו שפה נמוכה ודלה. לגבי השחיתות השילטונית, נראה לי שיש הסכמה ביננו. אבל מה לעשות שהירשזון, אולמרט ואפילו דודו טופז הם לא יוצאי מדינות ערב. נוכח המעשים שלהם, ההרשעה של אריה דרעי נראית מגוחכת. מה עוד היה לנו שם? אה, נכון,הגנים והפארקים.זה מאוד מעניין. טיילתי להנאתי בפארקים והזוהמה באמת הרסה הכל. משום מה יש לי תחושה שבקבוקי הבירות והגראפיטי ברוסית לא הגיעו לשם ממרוקו, תוניס. או אפילו בוכרה. קראתי לי ערבי? לכבוד הוא לי

      • בגלל טעות סופר אני מוכרז בזאת ככסיל

        avron , 13/06/09 12:15

        ולא חשוב שכל הנאמר גם נכתב בצורה נאותה וגם נוסח בצורה נאותה וגם פוסק כהלכה. קבעת כי אני כסיל. מה זה אומך עליך ידידי חובב הלבנט כנראה? ואיזה מזל שיש הירשנזון אחד באופק לפרואה. כמעט כל ש"ס לדורותיה הוחשדה והורשעה ולפני כן אהרון אבוחצירה, טונות של ראשי ערים ואת כל זה אתה מבטל בשישים. ואיפה ראשי הפשע המאורגן, % 99 יוצאי צפון אפריקה למעט רומני (המרוקאים של האשכנזים) מומר אחד רוזנשטיין.... אבל הקיסר אמר כסיל והקיסר תמיד צודק.

      • שלום לך שי,

        אורה הכפולה, 13/06/09 13:39

        לא מכירה אותך, ונראה לי שאני גם לא רוצה להכיר אותך.
        לקרוא כסיל לאדם בגלל שגיאת הקלדה נראה לי גס רוח. ויתר על-כן, היום כשאנו יודעים שרבים כותבים בשגיאות כתיב בגלל ליקויים ולא בגלל רמת משכל, הבורות היא מצדך.
        אני אשכנזיה ואני שמאלנית, ועל כן אינני רואה מקום לכל ביטויי הגזענות שצצו כאן בגלל יציאה אומללה של בן השיכור מהמיץ התוסס של עצמו (רק משם התוכנית אפשר להבין).

    • אתה צודק בהחלט.

      ענת זאנו., 12/06/09 19:44

      התרבות בישראל ירדה לשפל המדרגה
      אני כבר לא צופה בטלווזיה.
      הכי טוב לקרוא ספרים ולהאזין למוזיקה שהיתה
      פעם!!!

      • אם היית צופה בטלויזיה היית מוצאת את מנחם בן...

        אי-רוני, 13/06/09 21:44

        קצת אירוני שהאיש שדוחה את תרבות הפופ העכשוית נולד ממנה מחדש או לפחות גילה קהל חדש דרכה

    • צודק צודק צודק (ל''ת)

      הידד, 12/06/09 21:13

    • אם כך, בפולין אין כלא, כולם שם אשכנזים, לא?

      שי, לסיום סיומת, 13/06/09 21:57

      הבעיה שלך אדון AVRON (שזה חרוז, אבל נעזוב את זה עכשיו) היא שלא הפנמת את האמרה: ''סוף מעשה במחשבה תחילה''. אתה כותב מהר מדי, אמוציונאלי, באופן כמעט לבנטיני, רחמנא ליצלן. כתוצאה מכך, גם בתגובה הנוספת שלך, נפלה שגיאת כתיב. זה מעיד על חוסר סבלנות וסובלנות, לקבל את השונה. חוסר יכולת הקשבה וכנראה שקשה לך להתבשל במיץ של עצמך.ספור עד עשר לפני שאתה אומר משהו. הנתונים שלך כל כך מגוחכים שהם בקושי שווים התייחסות ובכל זאת: הפשע המאורגן כולל, בסטטיסטיקות שלך, את המאפיה הרוסית? נראה לי שלא כי בטוח שגם שם תמצא את ''המרוקאים של הרוסים''. חוץ מזה, לפי תפיסתך, בפולין או בשבדיה אין פשע ואין בתי סוהר, כולם שם אשכנזים...

      • סוף מעשה במחשבה תחילה

        avron , 14/06/09 09:41

        האמת שקלתי לכתוב שגיאת כתיב רק כדי שלשי יהיה עוגן לתקוף אותי במקום לסתור אותי. ויתרתי, אם כי אולי באקראי אעשה זאת שלא בכוונה תחילה.
        אכן בכל אירופה יושבים בבתי סהר עבריינים - אז מה? עדיין הסטטיסטיקה בארץ היא כי רוב מכריע של הכלואים הם מעדות המזרח או ערבים וגם דודו טופז לא ישנה זאת (איזה מזל לצ'חצ'חים ולליכוד שהוא קיים).
        לגבי רשימת משפחות הפשע, מה לעשות ולעובדות אי אפשר להתכחש. % 99 מהם יוצאי צפון אפריקה
        או ערבים מיפו או לוד. משום מה בעיתונות לא מופיעים שמות רוסיים בנוגע לפשע מאורגן.
        אכן יש ליוצאי חבר העמים חלק לא מבוטל בפשע בכלל ואלה אמנם ה"מרוקאים" מארצות הקווקז
        רחמנא ליצלן.
        אגב יהודים פולנים בארץ בכלל לא תמצאו בסיפור הזה, לא בגלל הגנים אלא בגלל החינוך. אבל בוא נעזוב זה.
        למיטב הבנתי הפרטית והסובייקטיבית בלבד יש קורלציה ברורה בין רמת הזמר המזרחי לבין הדרדרותה של מדינת היהודים שפעם כשהוקמה בידי יוצאי אירופה הייתה מדינה מפוארת והיום בשליטת הלבנט היא מדינה מכוערת, בדיוק כמו כתיבתך שי ידידי.

        • מדינה לתפארת היא לא היתה מעולם (ל''ת)

          פולני, 14/06/09 09:59

        • איזה מזל...

          שי, 14/06/09 11:13

          איזה מזל שיש את הירשזון...
          איזה מזל שיש את רוזנשטיין...
          איזה מזל שיש את דודו טופז (פולני)...
          איזה מזל שיש את עמיר מולנר...
          איזה מזל שיש את אולמרט...
          איזה מזל שיש את רוני לייבוביץ' (פולני)...
          איזה מזל שיש את רמי דותן...
          איזה מזל שיש את גרגורי לרנר...
          באמת איזה מזל, אחרת עם מה אנחנו המזרחיים (שבאו בכלל מהמערב) היינו מכסים את ישבנינו?
          אפרופו סטטיסטיקה וקורלציה ברורה בין רמת המוסיקה להדרדרותה של מדינת היהודים, אין לי ספק שזה נכון. בדיוק כמו שבין רמת המוסיקה של ואגנר להדרדרותו של כל המין האנושי, היתה קורלציה ברורה. המוסיקה אשמה.
          אתה תמשיך לרדת נמוך ואני שמתפרנס מכתיבה ומבזבז אותה עליך, אסיים את דברי.
          תודה, יום מהנה במחוזות הלבנט.

          • אין יום מהנה במחוזות הלבנט - הכל שם שחור

            avron , 14/06/09 13:46

            איזה מזל שאפשר לפרט בקלות את מספר העבריינים הלא לבנטינים.
            כדי לפרט את כל האחרים צריך להוציר ספר עב כרס. (ולהשתדל חלילה לא לבצע טעות כתיב אף לא אחת).

  • 57.

    רוח גבית למנחם כנגד ההתלהמות של רגשי הנחיתות

    avron , 12/06/09 17:58

    מנחם לך ותלמד: אין לבקר את עדות המזרח ולבטח לא את פאר היצירה, המוזיקה המזרחית. כל ביקורת לגיוימית ככל שתהיה ומנמוקת מיד תזכה לתואר גזענות בעוד בקורת על האשכנזים עשויה להקרא סאטירה או הומור ותהיה לעולם פיליטקלי קורקט. אורי אור מתח ביקורת לגיטימית על התנהלות המרוקאים והועף מהמפלגה.
    אובייקטיבית לחלוטין, מהבט מוזיקלי מקצועי, המוזיקה המזרחית הפופולארית היא בעלת תכנים אינפנטילים של כיתה ג' לכל היותר (אתה תותח, תעשה לי אח, אני אצרך, אח אח אח), הלחנים זהים זה לזה, כולם באותו המקצב והעיבוד ואכן מעוררים את הקהל לענטז, בדיוק כמו השבטים האפריקאים למשל. כמעט כל הפזמונים דומים אחד למשנהו למעט חריגים נדירים.
    הלבנט אכן השתלט ובקרוב גם לא תהיה מדינת ישראל, אלא ישמעאל.האל ישמע את יצירות המופת ויביא מבול מרוב תיסכול.
    להתראות בגהנום.

  • 56.

    בקשר לכדורים אתה טועה, רטלין היה עושה טוב למוסיקה המיזרחית (ל''ת)

    רופא, 12/06/09 17:52

  • 55.

    בלבלי אותו

    מנחם לא מתבלבל, 12/06/09 17:42

    כל הכבוד, ממישהו שעבד עם הח'ברה המזרחיים והקליט ועשה מוסיקה מזרחית.
    נעשה לא פוליטיקלי קורקט להגיד ולו דבר אחד בגנות המוסיקה הזו, שאין בה כלום יותר ממכונות תופים רועשות, גיטרות חשמליות מתלקלקות בסולו פסבדו-וירטואוזי שאין בו שום מסר מוסיקלי, ומילים בעברית שהדעת לא סובלת, בביטוי קלוקל, ביומרה ערבית אך בזיוף אחד גדול בנסיון לא מודע להגיע לרבע טון מקאמי ערבי שלא קיים במערב,
    אבל זה עמך ישראל ובתוכו אתה יושב, כנראה שעלינו לקבל זאת ועד שהדור לא ילך ויפחת אלא יעלה ויתגבר - אוטופיה - זהו גורלנו.

  • 54.

    אריק ברמן הוא דוגמה לשירה איכותית?

    א., 12/06/09 17:41

    ''היתה אחת עם תחת משגע,
    ממודל ומפוסל כמו שרק אלוהים יודע.''?

    פששש, איזה תו של איכות. בסך הכל אני מסכים עם הטענה לגבי המוזיקה המזרחית הממוסחרת הזבלית, אבל א. ברמן לא ממש שונה ממנה.

    • הצדק עמך. ברמן שוביניסט בלתי נסבל (ל''ת)

      על יחסו של ברמן לנשים בשירים, 12/06/09 23:34

  • 53.

    עמיר בניון, איכותי לא פחות מויזלטיר

    אלון, 12/06/09 17:39

    אין לך מושג בתזונה, לא בפסיכיאטריה, ולא במוזיקה. מאיפה החוצפה לתת דעות כל כך נחרצות, ולקרוא לכל השאר מטומטמים?
    אם אריק ברמן היה כותב שורה כמו:
    ''אל מול עיצבך, אני מונח שרוע'', היית מהלל את הכתיבה. קובי פרץ שר פופ, ולא מתיימר להציג שירים מלאי תוכן ועומק. אולי תדע להפריד, ולא ליצור הקבלה בין מזרחי לנחות. בפופ המערבי, ואפילו בלהקות רוק ישראליות, תוכל למצוא שירים גסים והמוניים הרבה יותר.

    • נכון. (ל''ת)

      אמת, 13/06/09 13:35

  • 52.

    החדש של קובי פרץ יחד עם אישתר- מצויין ומעיד על ניצנים של

    המלצה למנחם, 12/06/09 17:37

    בגרות בז'אנר. ממליץ לך לשמוע, להתרשם ולהתרגש. רק תשתדל להקשיב- לא מתוך הדעות הקודמות שלך (בכוונה כתבתי קודמות ולא קדומות).

  • 51.

    מנחם תעשה טובה לעצמך ולנו - מה שאינך מבין בו אל תכתוב עליו....

    בלבלה5 , 12/06/09 17:22

    הכי חשוב בילד שלך כבר טיפלת ?!

    • אמת ונכון מה שכתבת - ועדיף לו שילך לטפל בעצמו ובמשפחתו (ל''ת)

      geula54 , 13/06/09 07:55

  • 50.

    יש משהו עלוב בגזענים, במיוחד כאלה שהתפלשו בזוהמת הריאליטי (ל''ת)

    פרוזזק יעזור לך, 12/06/09 16:45

  • 49.

    המוזיקה המזרחית מצליחה כי היא מוזיקה טובה ועם הרבה נשמה

    מזיקה מזרחית זה הכי אין, 12/06/09 16:04

    וזה מה שהישראלים אוהבים לשמוע ואתם האשכנזים כרגיל התחלתם עם כל העקצנות וגזענות כי אתם לא יכולים לראות אותנו המזרחים למעלה קצת אני יודעת שזה ''קצת'' כואב לכם אז אין לכם הרבה בררות פשוט תבלעו את הרוק ותמשיכו לקנא.
    ממליצה לכולם ללכת לקסריה ולראות את ההופעות של קובי פרץ ואייל גולן ממש נהנתי!!!!!!!

  • 48.

    צודק מוזיקה מזרחית נשמעת די זול וירודה

    לו, 12/06/09 14:20

    האוכלוסיה ששומעת אותה היא בדיוק מה שה''מוזיקה'' הזאת מייצגת
    אתה מה שאתה שומע.

    • מה אתה אומר

      דוד, 12/06/09 16:34

      ומה אתה שומע?אדון רם מעלה,זה רק מראה איזה אפס מאופס גזען ודוחה.

  • 47.

    צודק !!! שירים מיזרחיים זה גועל נפש !

    רונן, 12/06/09 14:20

    אלוהים ישמור, אבל זה מה שהיה יש ויהיה, כנראה, במדינת ישראל

    • בשעה 11 בבוקר כשמתעוררים

      עמי בית, 13/06/09 05:50

      ה'חברה' אין מלבד מוסיקה מזרחית שום דבר.
      ברשת ג'..למשל. אבל לא זו הבעיה.שלי.כמובן.
      רמת הטקסטים. ולא צירןף הצלילים זו הבעיה.
      אין מה לעשות זה מה יש אצל זה שלא סיים..
      כיתה ח'.
      ועם זאת -נינט- אין עליה. מכל ה'כוכב נולד'ים.והיא אחלה-מה זה מזרחית.
      הנה כמעט כתבתי שיר.

  • 46.

    איזה גזענות

    עומר, 12/06/09 14:19

    שתי עובדות עלי: 1. אני, כמו שאתם נוהגים לקרוא לזה, אשכנזי, כי הסבים והסבתות שלי הגיעו ממזרח ארופה. 2. לא אוהב מוזיקה מזרחית, לא הסגנון החביב עלי, אבל על טעם וריח אין מה להתווכח. אני גם לא אוהב את מוזיקת ארץ ישראל הישנה עם האקורדיאונים וכו'. אבל להגיד שהמוזיקה הזו היא תת רמה ונחותה זו גזענות לשמה! לפני 50 שנה היה שיר מאוד פופולארי שכלל את המילים ''שמע, ראיתי איך שדינה מקצרת חצאית'' וזה לא יותר מתוחכם מכל שיר מזרחי אחר. גם מתי כספי כתב פעם ''שביל באמצע שביל בצד חתוכים אחד אחד'' - לא בדיוק שייקספיר. אל תאהב מוזיקה מזרחית, אבל גם אל תגיד שזה נחות מכל סגנון אחר, כי זו גזענות!

    • אלו דוגמאות נהדרות הבאת

      avron , 12/06/09 15:45

      שיר השכונה הוא אחד הפלאות ששרו התרנוגלים. הטקסט הוא של ילדים להזכירך והוא מנוסח להפליא. חלקו מדובר בעגת ילדים. אתה אןלי אשכנזי אבל כנראה עם כושר הבנה של בבון מצוי.

      השיר של מתי כספי הוא פנינה נדירה גם בטקסט השנון וגם במוזיקה המיוחדת. ציטטה כמה מילים וזהו? תקרא היטב את כל השיר ואולי גם תחשוב קצת.

      ואיפה נעמי שמר, אהוד מנור, תלמה אליגון, מרדכי זעירה ורבים רבים טובים שלא צויינו - למה כבודו הבבון לא מצטט אותם?

      ולמה שלא תצטט "את מבלבלת אותי, מבלבלת, מבלבלת....". פאר היצירה לתפארת מדינת ישראל הלבנטינית.

    • עומר אתה חכם ומקסים (ל''ת)

      מזרחי מרוצה, 12/06/09 16:43

    • מסכימה איתך, אבל ''חפופים אחד אחד''! (ל''ת)

      אורלי, 12/06/09 21:43

    • ''שביל באמצע שביל בצד חפופים אחד אחד'' -

      מה קשור?, 13/06/09 00:25

      ולא ''חתוכים''..וזה של אהוד מנור אגב ויש בוא בית שהולך -
      ''רגע של חלום
      לגוף ולנשמה
      כולם אומרים שלום
      ומה נשמע.
      אפילו גוף חורק
      הוא מרגיש פתאום טרי,
      וכל אחד שורק
      שיר עם נקי.''

      תמצא שיר ''ים תיכוני'' כלשהו עם מילים כאלו.

      אל מה אתה מדבר??? זה שיר עם הומור קריצה וסאטירה בדיוק על מצב כמו של היום - שירים על כלום.
      לך ולמר בן אגיד - שתי הסיבות העיקריות להצחלת הזמר המזרחי (ואגב מדובר באופנה זמנית - מתישהו גם זה יתחלף) הם שבזמר המזרחי מצויים קולות מהיפים שיש כאן,ושנית - הלאומנות הגואה כאן בישראל בשנים האחרונות עם כל מבצעי העופרת והיצוקה מביאים גם הם למוסיקה מהסוג הזה להצליח.

      ואכן היא סובלת מרדידות, שטחיות, ומחסור אדיר במקוריות. כך היה גם הגל של המוסיקה השחורה ומוסיקת העולם. גם זה ידחק שוב כי יש גבול לכמה אפשר לאכול את אותו הסחוג והעמבה.

      • צודקק ביותר. (ל''ת)

        כל מילה בסלע!, 13/06/09 13:39

  • 45.

    מה לעשות, האיש צודק (ל''ת)

    רן, 12/06/09 14:12

  • 44.

    מנחם תעזב אותנו, אתה תוהב את מי שבא לך אנחנו את המסלסלים למינהם! (ל''ת)

    זהבה, 12/06/09 13:57

  • 43.

    עוד פעם אתה מנחם בן? מזרחית זה הכי אחי

    בית''ר ירושלים - לה פמיליה, 12/06/09 13:54

    אתה תכבד את מה שאנחנו אוהבים ומה שעושה לנו טוב ותישאר בשלך
    מזרחית בשבילנו עושה שמח זמרים כמו אייל גולן משה פרץ קובי פרץ ואתה לא תכתיב לנו פה מה טוב לשמוע רק בגלל אנשים כמוך כמעט נעלמה המוזיקה המזרחית
    אתה יכול לדבר על זה גם עם שימי תבורי

    • צודק בהחלט! (ל''ת)

      ganit66 , 12/06/09 19:25

  • 42.

    הרעה תצא מהמזרח - ע''ע דודו, הירשזון, מצא (ל''ת)

    עמרי, 12/06/09 13:54

    • עיין....

      avron , 12/06/09 15:57

      אברג'ל
      שירזי
      אלפרון
      אוחנה
      אבוטבול
      תורג'מן
      גבריאלי
      אתי אלון ועופר מקסימוב
      אחים פריניאן
      דרעי, פנחסי ויתר חברי ש"ס המורשעים

      וזה רק על קצה המזלג. יש עוד הרבה ראשי עיר ומועצות רטבלם ככולם ממוצא "ים תיכוני" עללק.

      • אאוצ' אתה גזען דוחה.ומנציח סטיגמות.

        ואני אשכנזי,ומסתייג משכמוך..חבל כי החשבתי אותך לאנ, 13/06/09 13:41

        לאינטיליגנט עד הרשימה הזו.לא יפה.ומה עם הרשנזון? אולמרט? ועוד ככ' הרבה ..?

  • 41.

    כמה שאתה צודק הפעם !! האין מוזיקה השתלתה עלינו !

    אין תרבות !!! :(, 12/06/09 13:45

    ככה זה שחבורת ילדים בני 19 יושבים לנו שם בגלגל''צ ומכתיבים לנו את תרבות המוזיקה.
    מוזיקה מגעילה שאומנות ווקאלית לוקה בחסר, אין מאניירות, עיבודים סוג ז ומילים אך המילים ?????????????????????????????????????
    עוד לא סיימו בית ספר !!!!! והם כבר שדרנים מה זה ניהייה ---?? בית ספר תיכון, מוזיקת ההפסקות?? שאיזה תלמיד ערס השתלת על עמדת התקליטן ??? תיתעוררו !!!

    ע''פ מדיה פורסט קובי פרץ משודר בערוץ 24 - 21 פעם (21) מתוך ה 41 שלו בכול התחנות !!

  • 40.

    מנחם מילים כדורבנות צודק.ואני אגב אוהב לרוב את כתיבתה של לינור רק שהפ (ל''ת)

    עם בסדרה,הקלישאות חוגגות.רווקות לעולם מרירות אצלה., 12/06/09 13:28

    • נכון.חבל. (ל''ת)

      י, 13/06/09 13:42

  • 39.

    מיינסטרים מטבעו הוא ממוסחר. אז במייסטרים תמצא את החלקים הממוסחרים מכל

    עמי, 12/06/09 13:20

    הסגנונות.

    את החלקים היותר תרבותיים, בין אם זה בתחום של הרוק, ובין אם זה בתחום של מוזיקה מזרחית, תמצא תמיד יותר לכיוון השוליים.

  • 38.

    אהבתי. הפופ המזרחי בהחלט ירוד

    האדמו''ר, 12/06/09 12:46

    כתבתי סאטירה קצרה על פרשת השבוע. אני בטוח שזה יהיה לטעמך:
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1495005

  • 37.

    אז למה אתה לא מוציא דרכון וחוזר לקראקוב? (ל''ת)

    איציק, 12/06/09 12:29

  • 36.

    בועה

    אזרח שיודע, 12/06/09 12:27

    כן, מר בן היקר אתה בועה נפוחה ותו לא!
    אתה יותר לבקר את המוזיקה המזרחית על כל גווניה ורבדיה משום מי שכתב אותה לא משום תוכנה, אהבת הקהל אליה ואיכותה!

    אילו אותן מילים היו נכתבים ע''י אביב גפן וחבר מרעיו, בטוחני כי שירים אלו היו זוכים לביקורת נלהבת מצידך ומצד יתר חבר מרעיך הגזעניים!

    בעצם הופעתך ב''אח הגדול'' הוכיחה שאתה לא יותר מנאד נפוח וגזען .!

  • 35.

    יישר כוח

    גיא בכר, 12/06/09 12:27

    אני כל כך מסכים עם הכתוב בנוגע למוסיקה המזרחית...

    מעדיפים שמחה קלילה, ולפעמים שטחית עד כאב, ולפעמים בורות עד גיחוך, ורוב הזמן רומנטיות מאצ'ו-סוביניסטית סתמית ומיותרת, על פני עומק אהבה אמיתית, ומשמעות.


    תודה לך על מילותייך

    גיא

    אהה!
    ותודה על מילות הקסם של מאיר.
    עשית לי את היום

  • 34.

    אכן מזעזע

    בניהו, 12/06/09 12:22

    השיר החדש של קובי פרץ-את האחת של חיי נוראי ומבחיל.
    והוא כל יום נטחן אלפי פעמים.

  • 33.

    מוסיקה וצלילים אינם בבעלות אנשי מזרח אירופה , או בהירי עור. מי שאוהב..

    123, 12/06/09 12:15

    מאזין למה שבא לו. אין מוסיקה ''איכותית'' וכזו שאיננה. זו היופי בחופש (משהו שנעדר מישראל מאז הקמתה) , כל אחד בוחר להאזין למה שעושה לו שמח וטוב. אי אפשר להגיד ברי סחרוף זה טוב וקובי פרץ לא. כל אחד מאזין למה שהוא רוצה. רגשי הנחיתות הישראליים (חוצי העדות) גורמים לכולם להאמין שרק העתק חצי מדוייק , או מדוייק של מה שעושים במערב , הוא טוב . ומה שלא נכנס לקטגוריה , הוא לא. טעות. אם היינו חיים בתרבות דמוקרטית באמת , היינו מכבדים איש איש את טעמו.

  • 32.

    עירית מדהימה (ל''ת)

    עמיתוש, 12/06/09 12:13

  • 31.

    אריק ברמו איכותי?

    אבי, 12/06/09 12:12

    זה מראה לאיזה שפל המדינה הזו הגיעה

  • 30.

    לפי התנהגותך באח הגדול ... על מה אתה מדבר ? (ל''ת)

    ד, 12/06/09 12:12

    • צודק! (ל''ת)

      ganit66 , 12/06/09 19:23

  • 29.

    האזרח קיין אתה מנחם בן (ל''ת)

    פנתרים לא לובשים שחור.., 12/06/09 12:12

  • 28.

    פרץ, יניב, בנאי ושטרית - כולם מזרחיים

    אתה דביל, 12/06/09 11:58

    לא מדובר בתרבות המערב מול תרבות המזרח, יא חתיכת גזען עיוור. מדובר בתרבות גבוהה מול תרבות נמוכה, בלי קשר לתורת הגזע המבחילה שלך, ומה לעשות - בכל מקום בעולם ובכל ז'אנר תרבותי - המיינסטרים שייך לבינוני ולירוד, ואילו האיכותי נדחק לשוליים.
    אבל מרוב גזענות חשוכה ודעות קדומות אתה לא יכול לראות את זה. כמה פתטי ועלוב.

  • 27.

    זמרים ערבים, רוב המדינה ערבים, אז זה מיינסטרים ערבי

    יוסי, 12/06/09 11:56

    המוזיקה המיזרחית היא בעצם מוזיקה ערבית וזה בסדר כי רוב המדינה הם ערבים, אמנם חלקם הם ערבים יהודים , אבל , עדיין ערבים שהגיעו מארצות ערב עם הוריהם והשירים שלהם הם שירים ערביים, לא ים תיכוניים ולא נעליים ערבים

    • צודק ב 1000%!!! (ל''ת)

      י, 13/06/09 07:25

  • 26.

    מנחם רוצה להיות דודו טופז ?

    פנתרים לא לובשים שחור.., 12/06/09 11:55

    יכול להיות שההיסטוריה חוזרת מנחם בן קורא לנו ברברים ומר טופז קרא לנו צ'חצ'חים אממ .. מעניין , מה קרה מנחם? נגמר אפקט האח הגדול ואתה פשוט מנסה לעשות כותרות , להזכיר לך מנחם בגין היה רק אחד והוא מת .הצעה אישית תחזור לנישה של להציק להומואים יש מצעד גאווה היום מוזר שזה לא מופיע אצלך בטור, או שפשוט תחזור ל LSD.

  • 25.

    כתבה משעממת. (ל''ת)

    נקודה, 12/06/09 11:54

  • 24.

    תודה תודה חפשתי הגדרה לאדיוט גזען ואיש קטן ואתה נתת לי

    שמעון הצדיק , 12/06/09 11:44

    לא רק את השם שלך אלה כתבה מלאה בטיפשות ורדידות שהביוב גבוה ממנו
    לכן תודה איש קטן וטיפש על מאמר המצביע על קטנוניות של אדם לא יוצר בור ועם הארץ טיפש ומטומטם כאחד הייתי מסכים איתך לא היית כותב הכן היוצרים יהודה הלוי , ג'ו עמר ,ועוד כהנה כהנה יוצרים ספרדים העולים לאין ערוך על כותבי שירי העברית שאתה מהלל ומשבח כמקרוב בשלולית מדמנה

    • עילג, בור ועם הארץ

      חיים פרידמן, 12/06/09 12:00

      אולי אתה צדיק, אבל תוכן הדברים, הלשון הרדודה והפיסוק (שאיננו), מלמדים עליך שאתה בור ועם הארץ.
      לא אופתע אם יתברר שאתה כותב מילים לסוגת הזמר המכונה ''מזרחי'' או ''ים תיכוני''. זה די מתאים לעילגים מסוגך.
      נ.ב. גם את מנחם בן אני לא סובל.

    • זה בדיוק מה שהטיפש מחפש, שתיעלב ותגיב, פשוט תתעלם! (ל''ת)

      מזל שראינו מי זה מנחם, 12/06/09 12:05

    • מה הקשר לגזען? הזמר המזרחי מסחרי וחסר אינטלקט לחלוטין, גם אם אשכנזי (ל''ת)

      היה שר ., 12/06/09 12:05

    • שמעון - הזקקות ליהודה הלוי וג'ו עמר משמעה כי אין ראויים בני זמננו ב"מז

      האזרח קיין , 12/06/09 12:07

      ב"מוזיקה המזרחית". הלא כן?

      חזרתך "הביתה" לשנים 1720-1730 לטולדו בספרד, והכל כקונטרה למנחם בן בדיון על מוסיקה ישראלית עכשווית, מעידה כי אולי הוא צודק.

    • עוד פעם ירדת לרמת הרגשי.הוא התכוון שמוזיקה ים תיכונית היא לא באמת המוז

      המוזיקה הערבית האותנטית.למה להתלהם?האיש צודק,ואני, 12/06/09 13:26

      בכלל ספרדי.אבל הוא ממש צודק שהעיבודים היום זה שתי מילים''מקודשת,בטבעת זו''..חחח כאלה להיטי שקל בלי עומק.

    • לא חסרים יוצרים מזרחיים איכותיים

      שלומי, 12/06/09 13:46

      עמיר בניון, אהוד בנאי, מיכה שיטרית, ששניים מהם אף מוזכרים בכתבה כמובילי האיכות.
      לעומתם הזמר הים תיכוני הוא רדוד עד כאב, מתחבר למכנה הנמוך ביותר של ''יאללה שמח / בלאגן''.
      אף אחד לא תקף פה את המזרחיים, הותקפה הרדידות, כנראה מי שמחפש להיות מקופח ומותקף נעלב ועלוב מצליח למצוא את מה שחיפש ללא קשר לדברים שנאמרים.

      גם עירית לינור שמבוקרת בפסקה הבאה שייכת לזרם הים תיכוני המזרחי ?? אולי גם ההומאים ומחלת האיידס (שלפי בית מדרשו של בן אינה קיימת) אולי גם הם צריכים להכריז על עצמם כמזרחיים מקופחים.

      למנחם בן יש דעות מוצקות נחרצות ולרוב הזויות לגבי מספר גדול של נושאים שפוגעות ללא אבחנת מין גזע מוצא ודת.

      אפשר להאשים אותו בהאשמות רבות ומגוונות. גזענות היא לא אחת מהן.

      • נכון! כל מילה בסלע! (ל''ת)

        ט, 12/06/09 18:50

  • 23.

    ''ממזרח תפתח הרעה''?הבן אדם גזען ברמות (ל''ת)

    XXX, 12/06/09 11:41

  • 22.

    מנחם אני מתפלא אליך שאתה לא מזהה סינטולוגים שאתה שומע עליהם

    gg, 12/06/09 11:41

    הסיבה שסינטולוגים שונאים פסיכיאטרים ותרופות פסיכיאטריות היא שהם חושבים שלפני מליון שנה בכוכב לכת רחוק הפסיכיאטרים היו הרעים והם שגרמו להפיכה מול המושל ZENU בכוכב אחר.

    נשמע מטורף נכון? זו האמונה שלהם , וכל המלחמה נגד פסיכיאטרים וריטלין באה מהסינטולוגים.

  • 21.

    אין הבדל בין אריק ברמן לעידן יניב, בין שלמה ארצי לישי לוי

    צחי, 12/06/09 11:39

    ברמן ויניב הם חיקויים זולים של מקור בינוני, ארצי ולוי הם אמני נוסחה רוויי כישרון שהמאיסו עליי מזמן את הנוסחה ואת עצמם. אבל בניון עקף בסיבוב את סחרוף, מיכה שטרית לא היה מיכה שטרית בלי המגרב שלו, לאוליאל יש את הרוק הכי טוב בארץ כשהוא רוצה, יואב יצחק תמיד היה מובלעת של איכות פשוטה בים של זבל חצי-תורכי-חצי-אמ.טי.בי-לעניים. אביהו מדינה הוא בכיין, אבל בכיין עם נשמה, עם כישרון ענק, עם מקוריות ועם אומץ. אפילו ג'ואן ספדי (תקשיב!), החילוני והאנרכיסט האולטימטיבי, גירד שורשים ורגשות לאומיים, והמוזיקה שלו דווקא קפצה עוד מדרגה. מהצד השני אהוד בנאי רחוק משיאו. שלום חנוך בשיא העליבות. ואלה הטובים. המיינסטרים שלנו נתקע בדרך ללא מוצא (תרתי משמע) ולאוהדיו אין פריבילגיה לדחות או לאשר הצטרפות של ז'אנר, זול ככל שיהיה. להפך. פלישתם של הכוחות האיכותיים מן הז'אנר ה''מזרחי'' היא התקווה הרי גדולה של המיינסטרים הישראלי (אהובה עוזרי למשל, או הערויים המרוקאיים שקיבלנו פה ושם מקובי אוז). אני לא ממוצא ''מזרחי'', לא מחפש שורשים אתניים של אחרים בכל חור, לא אוהב סלסולים מכניים ומאנפפים כמו של שרית חדד וגם לא אוהב את האנשים שמנסים לקדם את עצמם בעזרת צעקות על קיפוח. אני מודה בלב שלם שהמוזיקה ה''ים תיכונית'' כוללת המון רשלנות, חוסר-טעם ויומרנות, ומעט איכות גדולה ויצירות מופת, אבל זה המצב גם בכל ז'אנר אחר. אני חושד שאתה מודע לכל זה אבל מחפש עוד פרובוקציה (ולמה להגיד ''ברברים''? ליאור נרקיס לא גונב ולא מכה, רק עושה מוזיקה מיותרת. גם ארקדי דוכין הגדול עושה מוזיקה מיותרת כבר שנים, ואריק ברמן שלך אפילו לא עושה מוזיקה). אז הצלחת להרגיז אותי לרגע, כל הכבוד. עכשיו תתבגר.

    • צחי, אחלה תגובה!

      א, 13/06/09 09:56

      אתה כל כך צודק, למרות שלא ברור אם בן יכול להתמודד עם טקסט כל כך ארוך ואינטיליגנטי...
      חוץ מזה, סוף סוף מישהו מתייחס להונאה הוולגרית, הדוחה והיומרנית הזו שקוראים לה אריק ברמן..

    • אתה מגניב (ל''ת)

      אני, 14/06/09 00:38

  • 20.

    אתה צודק!!!

    מכלוף, 12/06/09 11:38

    אני מתבייש להסתובב ברחוב.

  • 19.

    מה שנכון נכון (ל''ת)

    ארז, 12/06/09 11:32

  • 18.

    מנחם מתחרפן מהפרסום ונהיה קיצוני-חבל ומיותר (ל''ת)

    י, 12/06/09 11:26

  • 17.

    לפעמיפ הפה הגדול צודק.

    cinege, 12/06/09 10:52

    בקשר ליבבות '' הים תיכוניות '' וקינת ה''מקופחים '' ( המקצועיים ) הוא צודק לגמרי.

  • 16.

    הפופ ה''ים-תיכוני'' הרדוד והממוסחר (כאחיו המערבי, אגב) נגס בכל חלקה טובה

    עמנואל, 12/06/09 10:41

    אותו פופו מבחיל ורדוד- שכל מטרתו היא עשיית כסף מהיר- הוא דווקא הוא ולא אחר, דחק את המוסיקה האיכותית המשוררית (בנאי, סחרוף, שטרית,יאיר דלאל, שלמה בר, להקת אלג'יר לשעבר, אתי אנקרי ועוד ועוד) העושה אהבה עם שורשים ממערב (אנדלוסים, ספרדים וצפון-אפריקאים, מצרים וכו') וממזרח (סוריה, עיראק, איראן, אזרבייג'אן וכו') וכן עם שורשים יהודיים עתיקים.
    אגב, חלק מהקהל החם ביותר וההצלחה האחרונה של שלמה בר והברירה הטבעית, זוהי דווקא פולין- קראקוב וורשא!
    ללמדך- מוסיקת נשמה איכותית ולא מתפשרת, מגיעה אל הלבבות!

    • ההצלחה של הברירה הטבעית בפולין!!!

      קובי, 12/06/09 15:16

      אכן, ראיתי את התכנית שבה שלמה בר מספר על ההצלחה שלו בפולין, ועל הקהל החם והאוהד (לא רק יהודים, בעיקר לא).

      • שלמה בר

        avron , 12/06/09 18:06

        שלמה בר הוא יוצר אוטנטי ואין כל קשר לזבל האורגני שנקרא המוזקה הים תיכונית - מזרחית יעני ערבית פאר אקסלנס).

    • עמנואל את צודק ככ'! (ל''ת)

      כל מילה בסלע.ממליץ לקרוא.., 12/06/09 18:53

  • 15.

    שאלה למר בן היקר...מנייריזם

    קרם בורלה, 12/06/09 10:38

    ומדוע אתה חושב שהעם לא יבין מנייריזם מהו ותרגמתה לנו את המילה????

  • 14.

    עירית לינור אכן יומרנית ולפיכך כושלת.

    שדגכ, 12/06/09 10:35

    מבחינתה, היא יודעת לעשות הכול - לכתוב, לעשות תוכניות רדיו, לתרגם, ועכשיו גם לביים.
    מגלומניה במיטבה.
    מה לעשות, לינור, שכדי לעשות דברים צריך להיות מקצועי, ואי אפשר להיות מקצועי בכל דבר.

  • 13.

    צריך להולד מחדש.

    cionege, 12/06/09 10:31

    כדי להגיע לקרסוליים של עירית לינור מנחם פה גדול צריך להולד מחדש.
    ובכלל , אולי תסתמו לו את הפה פעם ולתמיד.

  • 12.

    ''מדובר בגל ממוסחר, ירוד, נטול כל ערך, נטול כל עומק,

    שרון, 12/06/09 10:28

    שקרי, זול כמו כפכפי פלסטיק. שירים בשני שקל.'' מנחם לא הצלחתי לנסח את זה לעולם יותר טוב.. פשוט הפכנו למדינה ערבית דוחה .. אותו שיר לכולם, אותן מילים של רמת ערס כיתה ד'.. פשוט מזעזע מה שנהיה פה. להקיא.

  • 11.

    זה נורא להסכים עם בן. אבל הוא צודק לגבי לינור....

    היא מביכה, 12/06/09 10:26

    ממש מביך לשמוע את הדיאלוגים המאולצים של הדמויות בסדרה. מביך להבין כמה זה חושף את אישיותה המלאכותית, נטולת כל עומק ומשמעות של ''היוצרת'' לינור. אין לה כל יכולת לבנות דמויות משמעותיות. הכל פלקטי.מצאתי את עצמי מרחם על לינור. דל עולמה מעולם הנמלה. דל ורדוד...

  • 10.

    אני דוקא אהבתי את ''מה שנחוץ לרווק''

    אברי, 12/06/09 10:08

    מנחם בן, האיש והתנ''ך, ממהר לפסול ולתת סימנים באחרים. רק חבל שהוא מדבר כמו איזה נביא שירד עכשיו מהר סיני.

    לגופו של עניין, שני הפרקים הראשונים של הסדרה היו נחמדים מאוד, ונעימים לצפיה, ואני מצפה לראות את השאר. הייתי מעדיף שיקרינו שלשה פרקים ברצף כל פעם, ויגמרו את העסק בשבוע שבועיים, ולא ימתחו את העלילה (אם ניתן לקרוא לה כך) על פני חודש וחצי.

    יתכן שלעשות את זה במתכונת של סדרה מפספס את כל העסק (שהוא בבחינת מרובה המחזיק את המועט) ועדיף היה לעשות זאת במתכונת של סרט של שעה וחצי - שעתיים.

    • אבריג זה אתה? נחמד לקרוא טוקבקים שלך (ל''ת)

      לירון, 12/06/09 23:34

  • 9.

    הדיסק האחרון של שלמה ארצי,הו ממש לא פסגת הכתיבה

    dror750 , 12/06/09 09:48

    למעשה מרוב אילוצי שפה וחרוזים, חרוזים בשקל, ונסיון להתאים שורות בכוח,לא יכולתי כבר לשמוע אותו. שלא נדבר על הלחנים שנשמעים כמוזיקת רקע בטקס סיום כיתה ו'. חבל, אין קשר בין התקליטים הראשונים עד "חום יולי אוגוסט" ו"ירח" לבין אלו שבאו אחריהם.

  • 8.

    צודק לגבי עירית לינור,היא במאית פשוט איומה.

    ממ, 12/06/09 09:36

    כל הדברים שהיא מביימת נראים כמו משהו מתחילת שנות ה-80,עלוב.

  • 7.

    תגובה ל-1

    קורא אדוק, 12/06/09 09:27

    לא ממש לא. אני דוקא ממתין לקרוא את רשימותיו, למרות שעם חלק גדול מדעותיו אני ממש לא מסכים (למשל אני אוהב מוזיקה מזרחית ומשתעמם מפופ רוחני/פואטי). תראה לי מישהו שיש לו עמדה, אמירה, משהו בין כל אוסף הזיקיות הממללות את עצמן לדעת. נוסף על כך, יש בקושי עוד אחד או שניים שמסוגלים לכתוב על ספרות עם כזו תשוקה ועם מינון מינימלי של יומרנות נפתלינית. חוץ מזה, וזה לא ממש קשור, אחרי יונה וולך כל השירה העברית היא הערת שוליים.

  • 6.

    אחת הבעיות של לינור היא ליהוק ! (ל''ת)

    shy, 12/06/09 09:24

  • 5.

    מנחם בן משורר כושל, לא?

    בינגלי, 12/06/09 09:21

    משמורת הייתה גרועה ומלאכותית, אבל ''מה שנחוץ לרווק'' עשויה בחן ושומרת על הרוח והעסיס האוסטיניים. רק למה לעזאזל מר קולינס הפך למר גרוס בעוד שמו הפרטי אביקם דווקא כמחווה לויקהאם?

  • 4.

    יישר כוחך מנחם

    אבי, 12/06/09 09:19

    הבנתי את חשיבותו של מנחם בן - במקום בו אלימות קובעת את הצדק, מקום בו איכות נקבעת בידי בריונים והחוק נאכף ע''י חיתולים מלולכלים - ראוי שיהיו עוד אנשים שלא מפחדים לאבד את הכסא שלהם בגלל שהם אומרים את האמת.
    משהו לוי הוציא שיר לאחרונה - השיר בנוי ממשפט אחד שחוזר על עצמו 25 פעמים בוריאציות שונות, ועוסק בפרחה שעזבה אותו. אני מתאר את העורכים של הרדיו הלא פרחי מתחלחלים לשמיעת השיר -אך אין להם האומץ המינימאלי לעמוד על שלהם
    יישר כוחך מנחם בן

  • 3.

    מבין בשירה

    דנה, 12/06/09 08:39

    אין ספק שהאיש מבין בשירה,לזכותו יאמר שהוא גם הפעם קלע למטרה.השאר לא חשוב!

    • ל-3!

      ganit66 , 12/06/09 19:21

      דבריו אינם בהכרח מעידים על הבנה בשירה.
      ניכר כי אינו מכיר חלק ניכבד מהכותבים המלחינים ובטח האומנים המבצעים.

  • 2.

    ברברים?!!

    ganit66 , 12/06/09 08:38

    "שירה משוררית איכותית".
    לידיעת מר מנחם בן היקר חלק מהשירים המזרחיים נכתבו על ידי וטובי האומנים הלא מיזרחיים בניהם שלמה ארצי הענק, זאב נחמה ולהבדיל אהוד מנור ז"ל, עוזי חיטמן ז"ל ועוד רבים וטובים......
    אז מר בן היקר לפני שתעביר ביקורת אולי רצוי שתכין שעורי בית. ואתה יודע מעט פירגון לא הזיק לאיש.

    • איך אתה משווה את חיטמן ונחמה, לשירים הדלוחים של קובי פרץ ודומיו ? (ל''ת)

      מנחם בן צודק ביותר !, 12/06/09 09:11

    • זה שגם אלה כתבו זבל זה מצדיק את זה?

      אשכנזי., 12/06/09 09:42

      המוזיקה המזרחית היא תת רמה שנעשית בידי תתי אדם,חסרי כל כשרון,עושים בידור זול ונחות ומזהמים לנו את התרבות.

    • אין כזה דבר זמר מזרחי - זה רק עיבוד ערבי-תורכי. הכותבים זהים ל"מיין"

      האזרח קיין , 12/06/09 11:12

      "סטרים": בדיוק כמצויין מעלה, כולל עוזי חיטמן ואפילו נתן אלטרמן (חנהלה התבלבלה של צלילי העוד).

    • הוא מדבר עם אלה של היום (ל''ת)

      tt, 12/06/09 11:41

    • כן ברברים

      שלומי, 12/06/09 13:58

      אין קשר בין השירה המזרחית של פעם, לזבל הברברי שמשודר היום ברדיו.
      אתה יכול להשוות את זוהר ארגוב, אביהו מדינה, שימי תבורי, לזבל הבכיינות והשמחה האהבלית חסרי התוכן שרץ בתחנות הרדיו ?
      תן לי 10 דקות ואני כותב לך מלל ל 10 שירים מזרחיים כולל לחן, בלי מאמץ. זאת התחושה שמתקבלת כששומעים שיר כזה, כתיבה שמביישת תלמידים בכיתה ג'.

      באותה נשימה ראוי לציין לחיוב את שלומי סרנגה, שלמרות השיוך שלו לזרם הזה, מצליח להתעלות וליצור גם שירה איכותית יותר.

      ועכשיו כמו שהבטחתי מילים לשיר מזרחי בדקה :
      פזמון חוזר :
      שמח הלילה / חפלה מסיבה
      נרקוד כל הלילה / קדימה מסיבה
      אוהב אותך ילדונת / חפלה מסיבה
      למה את הולכת / קדימה מסיבה

      הופה הופה הופה

      אני שלך לנצח
      אוהב אותך את פרח
      אבל את בשלך
      הולכת עם החברות שלך

      ופזמון חוזר יאללה בלאגן


      גם יש לי כבר לחן למי שבאמת מעוניין לעשות מזה את הלהיט החם הבא.

      • חחחח...גדול! חחחח... (ל''ת)

        אשכרה ככה בדיוק נראים השירים., 12/06/09 18:48

      • לשלומי

        מייסי, 12/06/09 19:03

        התגובה שלך פשוט קולעת בול.והאמת היא שאני לא מפסיקה לצחוק מה''שיר'' שכתבת בשניה
        הרגת אותי :)))
        אני כבר יעביר את זה הלאה.זה ממש הצחיק אותי
        אתה צודק בכל מילה שכתבת.אין לי מה להוסיף

      • ענק! (ל''ת)

        אני, 13/06/09 14:37

    • את צודקת - אבל מאיין לו להבין שלא מזיק לפרגן גם לאחרים

      geula54 , 12/06/09 14:12

      ואל רק לצאת בתובנות מטומטמות שלא מעניינות אף אחד.
      וחוץ מזה שאשכנזי עלוב כמוהו יפרגן למזרחיים.

  • 1.

    תובנותיו שבקושי מובנות לו למר מנחם לא מעניינות אף אחד, אז

    geula54 , 12/06/09 08:22

    למה ממשיכים לתת לו במה.

    לא נמאס לכם ממנו ומהשטויות של הזקן החרפן והפאטתי הזה..

    • גאולה, את/אתה מכפיש קבוע במדור הזה. לא נמאס לך? כי

      תום, 12/06/09 08:39

      לי, כמי שקורא גם את המדור וגם טוקבקים,נמאס ממך.
      מנחם בן הוא כותב גדול. נקודה. עכשיו לך חפש לך חיים.

      • אדון תום

        חיותה, 12/06/09 16:32

        מה זה כותב גדול,תעשה קצת סקר בעם ותבין כמה הוא קריקטורה אחת גדולה,לך מאיפה שבאת,ואם באמת קוראים לך תום אין לך הרבה עתיד,תהפוך את אותיות השם שלך מהסוף להתחלה,ותבין.

      • לא ולא - לא נמאס לי אבל כן נמאס לי לקרוא את

        geula54 , 13/06/09 07:59

        השטויות והתובנות הגזעניות שהוא כותב.

        האיש זקן ופאטתי והפרסום עלו לו לראש אז שילך לטיפול פסיכאטרי. וחבל מאוד שמעריב נותן לו במות/וכותרות לשטויות שלו.

        • טוב, לך תוציא נודניק טוקבקים מהתחביב שלו

          תום, 13/06/09 09:40

          היה ברור שזה אבוד. תמשיך לטרחן ולגדף, גאולה. כאן החיים שלך, מה לעשות? המוח שלך בביצה.

    • מה שכן - הבלונד של קובי פרץ מגוחך ברמות (גם השירים) (ל''ת)

      האזרח קיין , 12/06/09 11:18

    • הבן אדם לא שווה תגובה במיוחד שכל מה שהוא עושה זה לחפש תשומת לב (ל''ת)

      פשוט עלוב, 12/06/09 12:01