• 110.

    יודפת גץ שרלטנית

    צביה פלך, 05/11/15 16:31

    עבדתי איתה על פרויקט ואין גבול לאמביציה ולחוצפה שלה אגנדה ריקה מתוכן

    IP: 212.235.52.194דווח על תגובה זו

  • 109.

    היודפת הזאת לא יודעת על מה היא מדברת (ל''ת)

    זיוה ביטון באר שבע, 02/03/14 13:25


    IP: 212.235.52.194דווח על תגובה זו

  • 108.

    אשכנזיה מתחזה עושה סרט על מרוקאים ואלה יופי (ל''ת)

    אלישע, 01/08/13 11:29


    IP: 212.235.52.194דווח על תגובה זו

  • 107.

    מה הקטע של האשכנזיה הזאת יודפת דץ (ל''ת)

    TAM, 28/06/10 13:36


    IP: 93.173.77.201דווח על תגובה זו

  • 106.

    איזו בחורה דוחה וולגרית. בתור מרוקאית אני מתביישת (ל''ת)

    רוניאל, 19/08/09 12:07


    IP: 93.172.229.124דווח על תגובה זו

  • 105.

    הרוב במדינה הם מזרחים האשכנזים הולכים ונעלמים וטוב שכך

    בני, 02/06/09 06:47

    הם לא מביאים ילדים בכלל המזרחים מביאים הרבה ילדים ובקצב הזה אנו נהיה הרוב ואתם המיעוט כבר עכשיו לדעתי אנו הרוב

    IP: 217.132.196.234דווח על תגובה זו

  • 104.

    מוזר. היו למעלה מ-200 תגובות. מה קרה? (ל''ת)

    הפרטים הקטנים, 01/06/09 13:58


    IP: 192.118.0.232דווח על תגובה זו

  • 103.

    מאיפה באת?

    קופולה, 31/05/09 20:26

    חשבת אולי שקיבלת תשובה שלילית בגלל שההצעה שלך הייתה בינונית? הסרט היחיד שעשית היה רע מאוד על מה ולמה את מגדירה את עצמך כבמאית? לפני שאת רצה לבקר את כל העולם ואשתו שהם לא נותנים לך כסף אולי תכירי בעובדה שאת פשוט לא מוכשרת?

    IP: 93.173.167.29דווח על תגובה זו

  • 102.

    עולי ברית המועצות כופים על מדינת ישראל בפחות מעשור את שפתם !

    בת תערובת גאה!, 30/05/09 18:20

    בניגוד לאקדמאים עולי רוסיה ,''הפרימיטיבים'',''ברברים''כמו שחלק הגדירו ,עולי צפון אםריקה לא כפו בכול גוף
    ממשלתי,ציבור,מסחרי את שפתם,למרןת שהמזרחים
    לא היו אנשים בעלי השכלה ,הם למדו את השפה .בניגוד לעולים מרוסיה שכופים את השפה הרוסית ומתנהלים כסוג של כת סגורה .שונאים את ישראל ,מתעקשים לא ללמוד את השפה,למרות שיש ברשותם את כול האולפנות למיניהם.ובנוסף מתקבלים לגופים רק בגלל'' היתרון '' של רוסית כשפת אם .לכן כל מי שמתעקש לתקוף את עולי צפון אפריקה יבחין ויתבונן,איזו עדה מתבכיינת ,ממורמרת ומסרבת להיות ציונית,דתית-ברית המועצות.

    IP: 84.228.196.50דווח על תגובה זו

  • 101.

    יונית נעמן- תתביישי! מה את נותנת ליודפת הזו במה?

    מלי, 30/05/09 02:43

    יודפת גץ בחורה אלימה,לא נעימה וחמוצה.
    התשובות השליליות- לא בהכרח בגלל קיפוח...
    יונית- לא היה מזיק לעשות תחקיר על הגברת שאת מראיינת.

    IP: 79.176.0.173דווח על תגובה זו

    • מדברת שטויות

      אחת שיודעת!!!!, 30/05/09 15:44

      יודפת בחורה חכמה ואינטיליגנטית,
      שפועלת ונלחמת למען המון דברים קשים בחברה!!!

      מה את עשית בדיוק בזמן האחרון על מנת לשנות משהו במדינה הזאת????

      יונית- אחלה כתבה- כל הכבוד לחופש הביטוי ב- NRG

      IP: 77.127.111.57 דווח על תגובה זו

  • 100.

    תרבות מרוקאית=לפצח גרעינים על הספסל

    דרומית גאה , 28/05/09 15:52

    ולירוק קליפות על הריצפה.
    לזה צריך תקציב?

    IP: 89.139.30.125דווח על תגובה זו

  • 99.

    יאללה לך הביתה מותק ...

    דרומית גאה , 28/05/09 15:41

    את משגעעעת במבטך...
    יפיופה בואי אלי תני לי נשיקה על ה...

    זה תרבות???.
    שלא יביאו לנו אופרה במקום התרבות הזו חס וחלילה.

    IP: 89.139.30.125דווח על תגובה זו

  • 98.

    מצער שהכתבה נותנת ביטוי רק למישהי אחת

    דורון, 28/05/09 13:48

    יש המון קולות במאבק המזרחי שלא באים לידי ביטוי.
    כל הכתבה הזו קצת מריחה יחסי ציבור, לתשומת לב הכותבת.
    נ.ב
    פרסמתי תגובה דומה אתמול והיא לא הועלתה לאתר, מה שעוד יותר מכעיס.
    מישהו התלונן על סתימת פיות?

    IP: 77.127.102.57דווח על תגובה זו

  • 97.

    מתוך מחזה בתיאטרון המורוקאי

    ירון, 28/05/09 13:24

    לדקור או לא לדקור זאת השאלה..

    IP: 84.228.163.152דווח על תגובה זו

  • 96.

    די לחרטת קיפוח הזאת זה היה וזה נגמר לפני 40 שנה

    אבא מתל אביב סבתא מבגדד סבתא ממוסקבה, 28/05/09 06:29

    באמת מתי נתקלתם במישהו שקופח בגלל שהוא ''ספרדי''?
    הכל בולשיט לא ניתקלתי במקרה כזה 40 שנה מיום שנולדתי וראיתי הרבה
    המקומות היחידם ששמעתי בהם על קיפוח עדתי זה בתיקשורת ובתעמולות הבחירות של העבודה\\הליכוד \\ש''ס ואצל פופוליסטים זולים שמחפשים כותרות
    המקום היחיד שיש בו אפליה שכזו זה המיגזר החרדי טוב ממילא הם חיים בימי הביניים זה לא מפתיע

    IP: 77.125.7.33דווח על תגובה זו

    • תפסיק לשתות ווקדה ותתחיל לראות

      אם תרצה אין זו אגדה, 28/05/09 08:50

      אני יכול להראות לך המון מקרים של אנשים שהופלו בגלל היותם מזרחים, רק לך לכול אוניברסיטה ותראה של 90+% של הסגל הוא אשכנזי. לאן נעלמו הסטודנטים המזרחים? אז או שעזבו את הארץ אם רצו קריירה אקדמית או שעזבו את האקדמיה ופנו לעסקים. יש אלפי סיפורים כאלה, אבל אם כל היום שותים וודקה אז לא רואים.

      IP: 94.159.137.9 דווח על תגובה זו

  • 95.

    חבל שהכול הולך לאשכנזים (זכיות בתוכניות ריאלטי)

    מזרחי, 28/05/09 02:03

    האח הגדול הישרדות היפה והחנון המרוץ למיליון כולם אשכנזים בושה

    IP: 84.110.59.167דווח על תגובה זו

  • 94.

    כמה שנאה כמה... חלאות יש אשכנזים וספרדים (ל''ת)

    ויש מעט אנשים טובים.מכאן ומכאן, 28/05/09 02:00


    IP: 77.127.79.9דווח על תגובה זו

  • 93.

    ה''ציונים'' הצליחו לטשטש את הזהות היהודית שלנו,לפרד ולפורר את העם הקדוש

    אבל הכל זמני ולמראית עין-כדאי לקרוא את דעת התורה:, 28/05/09 01:58

    אמנם יש הבדלים בין העדות אין להכחיש-אלה שורשים שונים של נשמות (להוציא את הערב רב-שעיקר עניינו ליצור פירוד בעם).לכל עדה יש מאפיינים שונים-זה לא טוב או רע,וצריך ללמוד מן התורה את המבט הנכון על הדברים (למרות שגם בעולם החרדי יש ערב רב וגזענות) התורה טוענת כי אופי לא ניתן לשינוי אלא לניתוב נכון וחיובי.אופי הוא לא טוב או רע אלא תלוי איך משתמשים בו,ולכן מי שטוען על עדה כך וכך-זו גזענות,מכיוון שבכל עדה יש צדיקים,בינוניים,ורשעים ר''ת-צבור.אמנם התיקשורת ברובה מבטאת את רוח הערב רב וחבל-רוב העם אוהבי ישראל למרות ההבדלים וגם אם יש גזענות היא לא אמיתית אלא עניין של פלגנות חברתית אניטרסנטית חיצונית ולא ברמה האישית..צפויה לנו בקרוב מאוד מילחמה איומה והאחדות בעם חשובה יותר מאשר כל דבר אחר ויכולה להציל אנשים רבים (רוחנית),גם בדור בו חטאו העם בדברים קשים אך שמרו על אחדות-דור זה לא נענש בגלל אחדותו! אחד=13=אהבה, -משיח ממש קרוב כי אחרי שיא החושך כידוע מפציע האור..

    IP: 87.70.126.166דווח על תגובה זו

  • 92.

    סחטיין על האובייקטיביות:

    שוקו, 28/05/09 01:34

    ''האם במחאה שלכם מחר ישתתפו גם יוצרים ממגזרים מדוכאים אחרים? ''

    IP: 94.194.153.23דווח על תגובה זו

  • 91.

    האמת-לאשכנזים אין בעיה עם תרבות ערבית-הבעיה היא בכל שלתרבות המיזרחית- (ל''ת)

    יש קשר ליהדות,וזו הסיבה היחידה להפליה., 28/05/09 01:32


    IP: 87.70.126.166דווח על תגובה זו

  • 90.

    מקופחים עלק..

    גדי, 28/05/09 01:29

    תאטרון מרוקאי??? המרוקאים השתלטו על הטלויזיה, על הרדיו, ועל כל זבל אפשרי. ערסים מרוקאים לא הולכים לתאטרון- הם לא יודעים לקרוא ולכתוב, יה ברברים

    IP: 79.179.132.245דווח על תגובה זו

  • 89.

    הבחורה שקרנית פטולוגית (ל''ת)

    אחד שיודע, 27/05/09 23:35


    IP: 89.138.148.85דווח על תגובה זו

  • 88.

    כל הכבוד ליודפת אישה גדולה

    תומכת נלהבת במאבק, 27/05/09 22:47

    הטיעונים שהיא מעלה לא חדשים לנו , אבל כל הכבוד לה על האומץ לזרוק לאשכנזים את האמת בפנים. וחוץ מזה תוניסאית (אפילו שהיא רק חצי) שנלחמת על תיאטרון מרוקאי? זה מראה שהיא על הכיפק. את יקירת העדה המרוקאית ולא לימור לבנת.

    IP: 87.69.172.59דווח על תגובה זו

  • 87.

    היא סובלת מבעיית זהות כמו כל האשכנזים. חלקם מאמינים שהם אירופיים וחלק

    שהם מזרחים. תפתחו זהות משל עצמכם, 27/05/09 22:19

    ואל תעסקו בלסכסך כל היום

    IP: 77.126.162.143דווח על תגובה זו

  • 86.

    אשכנזים= צוענים. (ל''ת)

    ניר, 27/05/09 21:16


    IP: 87.68.153.215דווח על תגובה זו

  • 85.

    איזה כיף לחיות בישראל...

    יאיר, 27/05/09 21:13

    מרוקאים,מזרחים ,אשכנזים פולנים ואחרים.
    ממש כיף לחיות איתכם .תמשיכו לשנוא .
    כל הכבוד !!

    IP: 87.68.153.215דווח על תגובה זו

    • אל תקח את זה ברצינות. אני פשוט נהנה להרגיז את כולם

      מגיב במשמרת, 27/05/09 22:08

      הזמן פשוט לא עובר

      IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

      • תתבייש (ל''ת)

        ירושלמי, 28/05/09 12:10


        IP: 81.218.0.170 דווח על תגובה זו

  • 84.

    באמת...

    מוטי, 27/05/09 20:30

    היא מנופחת ומלאה במילים גדולות ורעיונות ללא מעשים. די

    IP: 87.69.105.112דווח על תגובה זו

    • כמו כל הישראלים פקה פקה (ל''ת)

      גכה, 27/05/09 22:04


      IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

  • 83.

    אחלה כתבה

    רותי, 27/05/09 19:19

    ואחלה אישה. מחזיקה לך אצבעות במאבק.

    IP: 89.139.61.66דווח על תגובה זו

    • מחזיקה לה אצבעות אבל לא תצטרף. די לצביעות (ל''ת)

      דכדכ, 27/05/09 20:56


      IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

  • 82.

    המזרחי היה ראוי ליפול בשדה הקרב אך לא ראוי להשמיע ברדיו (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 27/05/09 19:09


    IP: 90.184.143.75דווח על תגובה זו

    • ססמא מעפנה. כל הזמרים משתמטים (ל''ת)

      גם המזרחיים, 27/05/09 21:04


      IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

    • שאבי,סוכם והוסכם שאתה נכנס לאישפוז! (ל''ת)

      ארנבונת, 28/05/09 00:45


      IP: 93.173.66.203 דווח על תגובה זו

    • בינתיים רוב מי שנהרג במלחמות ישראל לדורותיהן אלה האשכנזים (ל''ת)

      עדי, 28/05/09 18:14


      IP: 93.172.60.153 דווח על תגובה זו

  • 81.

    את הזמרים שלנו דחקו לקלטות בשוק,כי הנבלות החרימו אותם ברדיו (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 27/05/09 19:07


    IP: 90.184.143.75דווח על תגובה זו

    • הם לא שווים יותר מקלטות בשוק (ל''ת)

      דרומית גאה , 28/05/09 15:44


      IP: 89.139.30.125 דווח על תגובה זו

    • הם לא שווים יותר מקלטות בשוק (ל''ת)

      דרומית גאה , 28/05/09 15:46


      IP: 89.139.30.125 דווח על תגובה זו

    • הם לא שווים יותר מקלטות בשוק (ל''ת)

      דרומית גאה , 28/05/09 15:47


      IP: 89.139.30.125 דווח על תגובה זו

  • 80.

    כולם יודעים שהמנוול ביאליק היה גיזעני ששנא מזרחים ועדין מלמדים אותו (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 27/05/09 19:04


    IP: 90.184.143.75דווח על תגובה זו

    • הוא לא מנוול. סתם משעמם ולא רלוונטי (ל''ת)

      עגכע, 27/05/09 20:55


      IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

    • שאבי ביאליק הבין שמכיוון שהערבים מזכירים את הספרדים,הוא שונא ערבים (ל''ת)

      גרוזיני, 28/05/09 00:47


      IP: 93.173.66.203 דווח על תגובה זו

  • 79.

    אסרו ברדיו בחדשות את האותייות ח ו ע ,עד היום ,כאילו אנו חיים בפולין

    שאבי מהעיריה , 27/05/09 19:02

    חלק ממשטר האפרטהיד האשכנזי היה איסור להשמיע ברדיו או טלוויזיה את 2 האותיות ח ו ע ,בושה וחרפה

    IP: 90.184.143.75דווח על תגובה זו

    • ההיפך-הפסיקו לחייב (!) לח' וע' (ל''ת)

      מי שזה טבעי אצלו-ב'קשה, 27/05/09 20:41


      IP: 79.183.111.3 דווח על תגובה זו

    • שאבי מהעיריה-לך תתאשפז כי אתה לא רק פרענק בור אלא גם טמבל.

      דני ב., 27/05/09 21:08

      מי היו משה חובב וראומה אלדר? מפולניה? ובאיזה מבטא קראו את החדשות ? במבטא רוסי?

      IP: 89.138.112.131 דווח על תגובה זו

  • 78.

    ============ פרס ישראל=פרס לאשכנזים ===================

    הבנתם, 27/05/09 18:25

    חברים מפרגנים לחברים .

    IP: 217.132.94.50דווח על תגובה זו

    • פרס לשמאלניםף יא חמור. תגיד שאתה אנטי ציוני ותקבל אפילו אם שמך בובליל (ל''ת)

      גכגג, 27/05/09 21:03


      IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

    • עוד בור ועם הארץ שונא אשכנזים.

      דני ב., 27/05/09 21:10

      סמי מיכאל היה אשכנזי נכון?
      פרופ' ברדוגו מוורשה.

      IP: 89.138.112.131 דווח על תגובה זו

  • 77.

    דוד לוי וברדוגו לקחו את כל הכסף של מפעל הפיס לקרוביהם (ל''ת)

    שהמרוקאים ידרשו כסף מברדוגו, 27/05/09 18:10


    IP: 87.69.198.52דווח על תגובה זו

  • 76.

    דורשים תיאטרון:אוזבקי,גרוזיני,מולדבי,ליטאי,מכסיקני,פרואני.נוותר רק אם

    מרינה, 27/05/09 17:38

    המרוקאים יפסיקו להתבכיין ולנסות ולכפות על כולנו את ה''תרבות'' (תת!?!?) המרוקאית.
    אפשר לחשוב שאם מיעוטכם מדברים צרפתית עילגת
    אז אתם מתורבתים כמו הצרפתים.
    מספיק! תגידו תודה וברכה שהגעתם לכאן להתבשם מהתרבות והאמנות שפורחות ומתפתחות בישראל גם בלעדיכם ואפילו חרף המצאותכם כאן.
    אם הייתם (לשבוע אחד)מפסיקים להתבכיין,הייתם
    מגלים שבקלי קלות אתם יכולים להשתלב בתרבות
    הישראלית (שאנו לא רוצים שהיא תהפוך לתרבות מרוקאית),לתרום לה רבות ואפילו להתבלט בה.
    אז מספיק לחרבש לנו על איזה תרבות היתה בהרי האטלס,זה יוצא לנו כבר מכל החורים!
    תתחילו להיות ישראלים ותפסיקו להיות מרוקאים.

    IP: 93.173.66.203דווח על תגובה זו

    • תודה. אבל מה לעשות אנחנו כ''כ מפגרים שאנחנו לא מצליחים להיות ישראלים

      מרוקאי, 27/05/09 19:31

      מה לעשות? דפרים עד הסוף.

      IP: 94.159.137.9 דווח על תגובה זו

    • מה לעשות כנראה למדנו את זה מהאשכנזים.

      אלעד, 27/05/09 21:33

      בכל זאת עשיתם מזה מקצוע.

      IP: 85.64.44.28 דווח על תגובה זו

    • מרינה, דברי בשם עצמך, גזענית פומפוזית ומיזנתרופית.

      צבי, 27/05/09 22:54

      ''תת תרבות מרוקאית''? מי שמך לקבוע מהי תרבות ומהי תת-התרבות שלה?
      מי שמך להניח שלא הייתה תרבות פורה ומשגשגת בהרי האטלס, בדיוק כמו שהייתה בכל מקום אחר על פני כדור הארץ?
      מי שמך, מרינה?
      דברי בשם עצמך. אני אהיה ישראלי אם ארצה. ואם לא - אהיה מי שרק ארצה להיות. ואבקש ייצוג ראוי והולם והוגן.
      לא מתאים לך? היי ישראלית את. לעצמך. את הייצוג שלך אני סמוך ובטוח שתקבלי.

      IP: 79.183.10.244 דווח על תגובה זו

      • אל תתרגש-זה רק הוודקה.. (ל''ת)

        תמצא לה שידוך עם ערבי,והוא כבר ירגיע אותה-בדוק !, 28/05/09 03:21


        IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

        • אספסוף מתלהם עלוב. קודם תלמד להתבטא בשפה רהוטה

          ההיא מהדרום , 30/05/09 16:38

          כמו שלה.
          וחוצמזה כל מילה בסלע ומביעה את מה שהרוב האשכנזי-רוסי- דרום אמריקאי חושב.
          די עם היללות.

          IP: 89.139.30.125 דווח על תגובה זו

    • כל מילה בסלע! מספיק עם הבכי, זה כבר לא מרשים אף אחד

      ההיא מהדרום , 30/05/09 16:40

      מרוב שזה טחון למאסה כבר!
      או שישתלבו בתרבות ישראלית כמו שעשו בהצלחה רבה טיפקס וכנסיית השכל, או שיישארו בקלטות של השוק.

      IP: 89.139.30.125 דווח על תגובה זו

  • 75.

    תפסיקו לןהתעסק בשטיות-תראו איזה יפה (ל''ת)

    יושלמי, 27/05/09 17:05


    IP: 81.218.0.170דווח על תגובה זו

  • 74.

    הבעייה שלך היא לא שאת מזרחית, אלא שאת רומניה (ל''ת)

    אשכנזי, 27/05/09 16:39


    IP: 89.139.38.83דווח על תגובה זו

  • 73.

    הנחייה: להפסיק סילסולים בשירה המזרחית - זה גורם לאנשים מיגרנה (ל''ת)

    משרד הבריאות, 27/05/09 16:36


    IP: 89.139.38.83דווח על תגובה זו

  • 72.

    אני מעדיף עירקיות, פרסיות, תימניות, סוריות, ותוניסאיות על רומניות

    גבר פולני, 27/05/09 16:33

    לא לבלבל את המוח עם פער אשכנזים - ספרדים.

    הנפילות הכי גדולות שהיו לי עם בחורות היו עם רומניות.

    איזו נצלנות, איזו מניפולטיביות, אילו שקרים...

    ויכולים מראש לקפוץ לי כל מי שמאשימים אותי על גזענות.

    IP: 89.139.38.83דווח על תגובה זו

    • לא גזענות, פשוט טמטום גברי במיטבו (ל''ת)

      אלי, 27/05/09 20:21


      IP: 212.235.64.220 דווח על תגובה זו

  • 71.

    איך זה שהמזרחים הם ''ערבים יהודים'' והאשכנזים לא ''יהודים סלבים''

    או ''יהודים אנגלוסכסים'' חחח, 27/05/09 16:26

    אגב,
    ערבים שגרים באירופה מפסיקים להיות ערבים??

    הגברת מאוד מתבלבלת במושגים.

    הערבים הם שמים,וכנ''ל היהודים.
    זה עדיין לא עושה את היהודים ערבים.

    IP: 79.183.111.3דווח על תגובה זו

    • זהו בדיוק! שיש אשכנזים שרוצים להיות אירופאים על חשבון

      ziv78 , 27/05/09 21:23

      הזהות היהודית של המזרחים. אז את המזרחים הם הפכו לערבים, למשהו שלא קשור אליהם-כדי שהאירופאים חלילה לא יבלבלו בין השניים. רק שהם קצת מפספסים כי האירופאים ממילא לא רואים ביהודים אשכנזים אירופאים ולעולם לא יקבלו אותם לתוכם. שנית, מבחינה גנטית יהודי מרוקאי ויהודי פולני קרובים הרבה יותר ומכל ההיבטים (כרומוזום Y, מיטוכנדריה, תפוצת אללים רצסיביים וכ"ו) מאשר יהודי פולני ופולני או יהודי מרוקאי וערבי מרוקאי. למרות שיש שוני מסוים במראה הפיזי. סה"כ מדובר בהתכחשות אשכנזית למקור ממנו הם הגיעו ולתרבות שלהם וההיסטוריה שלהם שמשותפת בהרבה היבטים עם התרבות וההיסטוריה של יהודי המזרח (מחמין דרך הכמיהה לציון ועד לפוגרומים והמוצא של חלק נרחב משתי העדות מגירוש ספרד) והכחשת הזהות היהודית של יהודי המזרח במקביל.

      IP: 217.132.72.123 דווח על תגובה זו

      • נכון לחלוטין. סוף סוף תגובה עם שכל (ל''ת)

        דגכ, 27/05/09 22:05


        IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

      • ממה האובססיה שלך ושכמותך מגירוש ספרד?

        לוקח דברים בפרופורציות, 28/05/09 00:38

        ספרד היתה גולה, וגירוש ספרד פירושו החלפת גולה בגולה אחרת.

        חלפו יותר מ-500 שנה, והעם היהודי עבר טרגדיות וטראומות גדולות בהרבה.

        זה אפילו לא הוגן כלפי יהודים שסבלו טרגדיות אחרות, לציין את עצם גירוש ספרד יותר מאשר את סיבלם.

        כיהודי, גם אם חילוני, קל לי להזדהות יותר עם ציון חורבן הבית והגירוש מיהודה מאשר עם גירוש מגולה לגולה אחרת.

        IP: 89.139.38.83 דווח על תגובה זו

      • לא הבנת-משכילים מזרחים מיליטנטים המציאו את ''ערבים יהודים''

        לגבי עצמם, 28/05/09 15:21

        זה מטעם מזרחים מסויימים לגבי עצמם-לא מטעם אשכנזים על מזרחים

        IP: 79.183.111.3 דווח על תגובה זו

    • כן, אבל אם ''ערבים ישראלים'' הוא מושג קיים

      צבי, 27/05/09 23:00

      (ואם סביבת המגורים הנוכחית היא הנותנת, אז אין מושג כזה, כי אנחנו לא חלק מחצי-האי ערב), אזי ''יהודים ערבים'' (ואז ''ערבים'' הוא מושג אתני) הוא מושג לגיטימי ליהודים שהיגרו מארצות ערב.

      צריך לקרוא את מה שכתבתי לאט, בסוף מוצאים בו היגיון. :)

      IP: 79.183.10.244 דווח על תגובה זו

  • 70.

    ראתי סרט בערוץ הראשון על אסון ילדי אוסלו (ל''ת)

    צופה נאמן, 27/05/09 16:25


    IP: 89.138.144.167דווח על תגובה זו

  • 69.

    הסדרה של בוזגלו היא תת רמה למרות שהושקע כסף רב

    באופן אובייקטיבי, 27/05/09 16:25

    סיפור לא משכנע ולא הגיוני, וביצוע גרוע.

    נראה כמו תשדיר שירות ולא כמו סיפור עלילתי.

    גם ההתייחסות לפער העדתי נעשתה בצורה חפיפית - לא לפה ולא לשם. הסיפור לא שלם ולא משכנע - חצי עבודה...

    משחק גרוע. אם כבר הראו תחרות איגרוף, שלא ייראה כמו תיטרון חובבים של תיכוניסטים. ביצוע כל כך עלוב למרות ההשקעה הרבה.

    IP: 89.139.38.83דווח על תגובה זו

  • 68.

    אז גם למזרחים עצוב ביום העצמאות?? הפנתרים אנטי ציונים?לא ידעתי (ל''ת)

    מופלטה, 27/05/09 16:15


    IP: 79.183.111.3דווח על תגובה זו

  • 67.

    שלום קר!

    שלו, 27/05/09 16:00

    השלום הקר עם המצרים,כמו השלום הקר בין מזרחים לאשכנזים

    השלום הזה נוח לפי שעה,אבל שני הצדדים מכירים בזמניותו

    IP: 84.108.87.159דווח על תגובה זו

  • 66.

    http://kedma.co.il/index.php?id=2469&t=pages

    עוד קישור עם כל המספרים, 27/05/09 15:54

    http://kedma.co.il/index.php?id=2469&t=pages


    בכיינות לא בכיינות, הנה קישור עם מספרים והסברים מפורטים. לא דיון אבסטרקטי אלא תיאור מדויק של איך הכסף של המיסים שלנו הולך לאשכנזים בשם ה''תרבות הגבוהה''. זו תרבות מאוד נמוכה של גניבת תקציבים.

    IP: 94.159.137.9דווח על תגובה זו

    • זה מזכיר לי את הלינקים של הקלאן שמראות כמה כסף הולך ליהודים (ל''ת)

      בדפורד פורסט רולז, 27/05/09 20:59


      IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

  • 65.

    שטויות, הם צודקים בקשר לקטע התרבותי אבל כל הקטע האנטי ישראלי פה הוא לא

    ישראלי פטריוטי , 27/05/09 15:41

    במקום בכלל.
    אכן יש מקום לקתצב יותר תרבות מזרחית.

    אבל מה הקשר קלואנליזם? מה הקשר ציונות? מה הקשר ערבים? (התרבות היהודית במדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה, הייתה שמית ובעלת מאפינים יהודים - ולא תרבות ערבית [שהם רק חלק מהתרבות השמית], מי שאומר שהתרבות היהודית - מזרחית היא ערבית מדבר מבורות ולכן גם אין לי פלא שהמרואינת היא מזרחית רק מצד אחד)

    IP: 82.81.147.236דווח על תגובה זו

    • לתקצב* (ל''ת)

      ישראלי פטריוטי , 27/05/09 15:42


      IP: 82.81.147.236 דווח על תגובה זו

    • ואגב זה גם בקשר לכל הקטע של יהודים - ערבים.

      ישראלי פטריוטי , 27/05/09 15:51

      ילדים קטנים שאין להם שמץ של מושג מה היה אצל סביהם וסבי סביהם.

      ערבים? תרבות ערבית?

      מדובר פה בתרבות שמית, ערבים הם רק חלק (מאוחר) ממנה והם גם הרסו חלק גדול מהתרבות השמית הזו בגלל הכיבושים הנאלחים שלהם.

      היהודים המזרחים הם בעלי התרבות השמית - יהודית.
      מהערבים הם תמיד התבדלו, ומעולם לא ראו עצמם כערבים - אם הבחורה החביבה הזו הייתה חייה בטוניסיה לפני 200 שנה והייתה מדברת על ערבים ועל תרבות ערבית כמו שהיא מדברת פה היו מחרימים אותה, מטעם שהיא מתבוללת.

      IP: 82.81.147.236 דווח על תגובה זו

      • עוד ליצן מהתנועה של יונתן רטוש. (ל''ת)

        פג תוקף מזמן., 27/05/09 15:56


        IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • ושתעשה סרט אנטי ישראלי על סף אנטישמי אני מבטיח לה שבאקדמיה והערוצים

      ישראלי פטריוטי , 27/05/09 16:58

      יחשבו שזה מעניין.

      סרט דוקמנטרי שלא כולל את השמצת מדינת ישראל\\העם היהודי הוא לא שווה מבחינתם.

      IP: 82.81.147.236 דווח על תגובה זו

  • 64.

    פרס ישראל לארז ביטון, גדול משוררי ישראל

    הגיע הזמן, 27/05/09 15:36

    הוא נכס לאומי וגאווה לכול ישראלי!!! אשכנזי ומזרחי ולא משנה מאיזו עדה, יש לנו כאן גאון בשירה בגודל של גרסיה לורקה ולא נותנים לו את פרס ישראל. הגיע הזמן!

    IP: 94.159.137.9דווח על תגובה זו

    • אם היה כותב על סבל הפלשתינים, אחיהם הקרובים של גנטית של האשכנזים (ל''ת)

      אז היה זוכה, 27/05/09 16:02


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • למומחה לגנטיקה של האשכנזים-תהייה כפרתנו. (ל''ת)

        דני האשכנזי., 27/05/09 21:12


        IP: 89.138.112.131 דווח על תגובה זו

  • 63.

    סחטיין עליך גב' גץ....

    אמזלג, 27/05/09 15:32

    אהבתי

    IP: 84.228.142.235דווח על תגובה זו

  • 62.

    המשרחים רוצים להעיף מפה את האשכנזים ולהשתלט על המדינה ! (ל''ת)

    רואה עתידות, 27/05/09 15:25


    IP: 84.109.240.24דווח על תגובה זו

    • יש להם בעייה דמוגרפית לאחר העלייה הגדולה מרוסיה (ל''ת)

      אין חשש, לפיכך, 27/05/09 16:38


      IP: 89.139.38.83 דווח על תגובה זו

  • 61.

    לקרוא לתרבות הישראלית-אשכנזית ''מערבית'' זה עלבון למערב

    אין קולטור, 27/05/09 15:03

    כמו שהגברת גץ מציינת היטב, סרט של מישהו שמאונן בפרהסיה זה גועל ולא תרבות. אין לזה שום קשר לשייקספיר מולייר או מוצרט. גם למי שיצר את הגועל הזה אין קשר למערב, חוץ לפעמים משם משפחה ''אירופאי'' כביכול, שממלכות אירופאיות כפו על אחד הסבים שלו.

    IP: 212.235.56.138דווח על תגובה זו

  • 60.

    ''זה לא יכול להיות שרק אם מאוננים בסרט, כמו זהר וגנר, זה ייחשב מעניין.

    בררר. לקצץ לכולם, 27/05/09 14:38

    מה זה? אני משלם מסים בשביל הדרעק הזה?

    IP: 212.235.56.138דווח על תגובה זו

  • 59.

    אם תשימי כאפיה במקום צעיף תקבלי תקצוב (ל''ת)

    רוזנברג, מחלקת התרבות, 27/05/09 14:32


    IP: 212.235.56.138דווח על תגובה זו

  • 58.

    יודפת גץ יפייפיה מדהימה! (ל''ת)

    דנינו, 27/05/09 14:16


    IP: 84.108.84.195דווח על תגובה זו

    • פרצוף של מיני מאוס. בחורה צריכה להיות עם תחחחחחחת וציצים. (ל''ת)

      לא עכברונת., 27/05/09 16:10


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

  • 57.

    יודפת, תתחתני איתי

    אלישע, 27/05/09 14:13

    אני מבטיח שאני ידאג לתקציבים מאוזנים, ושאני יביא לסיום האפליה הממסדית נגד התרבות המזרחית!

    המ... סתם. אני לא ממש יכול לעשות את הדברים האלה.
    אבל תתחני איתי בכל זאת. את האישה הכי יפה שראיתי.

    IP: 77.126.70.89דווח על תגובה זו

  • 56.

    אפילו מר''ן רב עובדיה יוסף יצא נגד המרוקאים (ל''ת)

    נ, 27/05/09 14:07


    IP: 212.235.56.138דווח על תגובה זו

  • 55.

    המרוקאים אפילו לדבר ערבית לא יודעים

    איזה תרבות ערבית איזה, 27/05/09 14:03

    ששולחים לראיין אישיות ערבית ישלחו תמיד עיראקי (צדוק יחזקאלי) או אשכנזי (עודד גרנות)
    מתי ראיתם מרוקאי מראיין את מובראכ. המרוקאים כלל לא יודעים לדבר ערבית, הכל משובש אצלם.

    IP: 212.235.56.138דווח על תגובה זו

    • נכון. מה שהם יודעים זה קללות ברמה של רוסי שיכור (ל''ת)

      נעים ששון, 27/05/09 14:30


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • נכון. ובזה מסתכם הכל. שום קשר לתרבות הערבית. רק דמיונות. (ל''ת)

      דגכדגכ, 27/05/09 14:54


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • בור ועם הארץ, ערבית-מרוקאית וערבית-מיצרית או עיראקית

      ישראלי פטריוטי , 27/05/09 15:43

      זה ניבים אחרים לגמרי.

      IP: 82.81.147.236 דווח על תגובה זו

      • גס רוח, הערבית הברברית אינה חולקת אותו אוצר מילים עם זו הקלאסית (ל''ת)

        תלמד משהו, ''פטריוט''., 27/05/09 15:54


        IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • מצרי מבין עיראקי. מרוקאי לא מבין את שניהם. (ל''ת)

        הפטריוטיזם, מפלטו של הנבל, 27/05/09 16:00


        IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

  • 54.

    ממליצה לקרוא את המאמר של שירה אוחיון

    מזל, 27/05/09 13:58

    היא כותבת ומפרטת בדיוק את כל החלוקה הגזענית של הכסף:
    http://www.haokets.org/default.asp?PageID=10&ItemID=1367

    IP: 93.172.42.227דווח על תגובה זו

    • ממליץ לקרוא את המאמר של שולץ מסטורםפרונט

      פריץ , מינכן, 27/05/09 14:13

      שם מוסבר בדיוק לאיפה הולך הכסף של העולם

      הייתי נותן לינק, אבל היהודים יורידו לי אותו

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • בדיוק ולעניין. גזענות הפוכה גרועה ככל השנאות (ל''ת)

        דגכדג, 27/05/09 16:01


        IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • ששירה תחזור למרוקו, נראה איזה תקציבים היא תקבל שם ! (ל''ת)

      מרוקאים הגזענים, 27/05/09 15:22


      IP: 84.109.240.24 דווח על תגובה זו

  • 53.

    לא כל סילסול זו תרבות. הזמרים הערסווטים מביישים את תרבות אבותי (ל''ת)

    קצת ביקורת עצמית לא תזיק, 27/05/09 13:46


    IP: 84.108.110.227דווח על תגובה זו

  • 52.

    כל אלה שקוראים לעצמם מערביים ושהוריהם עלו לישראל ממזרח אירופה

    פופאי, 27/05/09 13:37

    גרמניה הנאצית במה התרבות שלכם טובה יותר?אכזריות גסות וחוצפה, דור שני אנחנו כולנו שווים גם בתרבות וגם בגורל, ומספיק עם האני יותר טוב,חלוקת כספי המילגות חייבת להיות שווא ,זו מדינה דמוקרטית ופשוט חייבים להיתאחד ולכבד את השונה ,למרות שתרבותינו בישראל כבר מיזמן מיזרחית

    IP: 123.243.58.235דווח על תגובה זו

    • מי שעלה ממזרח אירופה נולד יותר מזרחה מכל המזרחים. אין שום תרבות מערבית

      אז למה לקשקש?, 27/05/09 14:06

      והתרבות בישראל מזמן לא מזרחית ולא מערבית, זה סתם זבל אמריקני מגעיל

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • קבעת שתרבות ישראל מזרחית , אז למה אתה מתלונן על אפליה?

      שכל של אוליבאויל יש לך, 27/05/09 14:40

      לך לאכול תרד
      אםם נמ אםםם..

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

  • 51.

    לתיאטרון באידיש יש להם כסף,למזרחים לא יתנו שקל,מדינת אפרטהייד (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 27/05/09 13:28


    IP: 90.184.143.75דווח על תגובה זו

    • מי מביו בכלל אידיש יא עיריה. תעשה תיאטרון בסינית תאמין לי תקבל כסף (ל''ת)

      איזה פראייר, 27/05/09 14:01


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • שאבי אתה עובד בעיריה תעשה משהו ,אולי תדבר עם ראש העיר? (ל''ת)

      ששון מהמועצה, 27/05/09 16:52


      IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

    • לשאבי- אידיש דיברו כי לא רצו לדבר עברית שהיא לשון הקודש.

      דני מדבר האידיש., 27/05/09 21:15

      מה לעשות? ניסינו לדבר בניב מרוקאי כל החתולים באו אחרינו למה כל הדיבור קס קס קססס קססס.
      אגב לדעתי אידיש חשוב יותר מבגרות.

      IP: 89.138.112.131 דווח על תגובה זו

  • 50.

    במדינה הזאת הכל קיים במיסגרות ,כמו מם סופית.עם במם סופית. (ל''ת)

    מלח בעיניים, 27/05/09 13:16


    IP: 189.78.99.9דווח על תגובה זו

  • 49.

    כסף לתרבות מזרחית=יותר אלימות

    גזען, 27/05/09 13:15

    יש למנוע הגדלת תקציבים לתרבות מזרחית, שתפגע ברמת החינוך במדינה. רוצים הישגים כמו של ההשיגם של המדינות שיש בהן אולמות אופרה ותיאטרון ולא כמו אלו של המדינות שיש בהן ריבוי אום קול טום

    IP: 62.219.114.144דווח על תגובה זו

    • צודק-רוצים תרבות גרמנית,ואם אפשר נאצית משובחת-כזו עם מוסיקה קלאסית (ל''ת)

      אפילו בדרך לתאי הגזים., 28/05/09 03:18


      IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 48.

    תפתחי קרן לתרבות מזרחיית תקבלי מיליונים כול אחד יתן 10 שקל

    חמסה חמסה, 27/05/09 13:14

    אני יתרום טיפה פירסום למה הכסף ילך ותראי מזה לב מזרחי העם צמא ליותר היסטוריה מזרחית במיוחד דור 2

    IP: 89.139.36.123דווח על תגובה זו

  • 47.

    הגזענות תמונה בהם מלתמה אבודה הילדים שלהם מתודלקים בשנאה למזרחיים

    חמסה חמסה, 27/05/09 13:03

    כמו עם הערבים המלחמה הזאת תימשך אלפי שנים האירופאים חושבים שאנחנו נחותים מהם ועלידי שימוש במערכות עדיין מנסים לקפח הגזענות כלפי המזרחיים עובר מדור לדור אני חויתי על בשרי בגיל צעיר 16 מילה אחת שגילתה לי אפה ועם מי אנחנו חייים ומאז אני לא רואה אותם ממטר שיחיו את החיים המסכנים שלהם עם פרצוף חמוץ של אחד שרע לו

    IP: 89.139.36.123דווח על תגובה זו

    • תסתכל בראי ותראה שנאה גזענית ודעות קדומות (ל''ת)

      גפילטע פיש, 27/05/09 16:17


      IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

  • 46.

    רון כחלילי הוא פוליטיקאי הכי נכלולי (ל''ת)

    נכלילי, 27/05/09 12:59


    IP: 62.90.18.189דווח על תגובה זו

  • 45.

    איך דרישה לרב תרבותיות, צדק חלוקתי ושיוויון הופכים ל''בכיינות''?

    מני, 27/05/09 12:38

    אין שיח ציבורי בישראל אבל מאבקים כאלו גורמים להיווצרתו דה פאקטו!

    IP: 93.172.42.227דווח על תגובה זו

  • 44.

    בכיינים נמאסתם. אתם מחפשים אפלייה בכל פינה. (ל''ת)

    מנדלבאום, 27/05/09 12:28


    IP: 62.219.233.199דווח על תגובה זו

    • אם לא שמת לב, זאת שמחפשת אפלייה היא רומניה לפי הכרזתה (ל''ת)

      זה לא עדה זה מקצוע, 27/05/09 14:14


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

  • 43.

    מה עם תרבות יהודית .? הכל ערבי במדינה הזאת! (ל''ת)

    יהודי, 27/05/09 12:27


    IP: 84.109.240.24דווח על תגובה זו

  • 42.

    תגידו פשוט תרבות ערבית, כי מזרח זה הודו וסין . (ל''ת)

    יהודיה, 27/05/09 12:26


    IP: 84.109.240.24דווח על תגובה זו

    • עוד אוריינטליסטית (ל''ת)

      חוכמה גדולה, 27/05/09 12:50


      IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

    • תרבות שמית, לא תרבות ערבית.

      ישראלי פטריוטי , 27/05/09 15:45

      ערבים הם רק חלק מאוחר מאוד מהתרבות השמית.

      IP: 82.81.147.236 דווח על תגובה זו

      • ,מה אז ערבים הם לא אנטישמים? (ל''ת)

        גוגו, 27/05/09 20:44


        IP: 89.138.194.123 דווח על תגובה זו

  • 41.

    גזענות אשכנזית בכל הרמות, בכל התחומים. ראו למשל בכל עיר...

    גזען, 27/05/09 12:24

    יש בית כנסת מרכזי והוא תמיד אשכנזי. הפסקתי מזמן לשמוע את הרדיו האשכנזי!בואו נקים ארגון!!!

    IP: 132.70.137.136דווח על תגובה זו

    • הבעייה היא, שהאשכנזים קוראים לשלהם מרכזי.אצל המזרחיים תמיד יהיה פירוד

      תימני לא יתפלל עם מרוקאי, 27/05/09 15:04

      זה הבעייה.

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • ומקנסי לא יתפלל עם מישהו מפס שלא לדבר על תוניסאי (ל''ת)

        שכחת, 27/05/09 16:19


        IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

    • אולי תסביר לי למה חמישה מרוקאים מקימים שבעה בתי כנסת? (ל''ת)

      עוד גזען, 27/05/09 16:54


      IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

  • 40.

    מזרחיות=נכשלות! רק הסתכלו סביבכם,מצרים ירדן ETC (ל''ת)

    אילן, 27/05/09 12:22


    IP: 218.47.199.100דווח על תגובה זו

    • גם אתה קצת נחשל (ל''ת)

      ארז, 27/05/09 16:20


      IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

    • האהבלים שיוצאים מבתי הספר פה לא יותר טובים ממצרים (ל''ת)

      דכדגכ, 27/05/09 20:57


      IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

  • 39.

    יש אפלייה ברורה כנגד מזרחיים! כמה טייסים מזרחיים יש? כמה מנכ''לים?

    רועי, 27/05/09 12:15

    הנתונים ברורים - תכנסו ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה ותראו לבד. כמה זוגות מעורבים יש? שלא לדבר על סלקציה במועדונים שנעשית כמו בגרמניה הנאצית. צריך להלחם בזה בכוח!!

    IP: 212.143.52.68דווח על תגובה זו

    • אולי פשוט אין להם את הנתונים הדרושים ? (ל''ת)

      רק יודעים להתבכיין, 27/05/09 12:22


      IP: 84.109.240.24 דווח על תגובה זו

    • יש המוןןן זוגות מעורבים, של כל העדות!! בייחוד בדור הקודם (ל''ת)

      חצי חצי, 27/05/09 12:40


      IP: 84.228.30.154 דווח על תגובה זו

      • לאשכנזים וספרדים קוראים מעורבים. הם הישראלים האמיתיים. (ל''ת)

        מלח בעיניים, 27/05/09 12:58


        IP: 189.78.99.9 דווח על תגובה זו

    • גם פרופסורים לרפואה מזרחים יש מעט מאד

      תוכל לשנות את זה, 28/05/09 00:49

      מאחל לך רק בריאות. אבל אם אתה צריך ללכת לרופא, ובעיקר עם היקרים לך ביותר (ושוב, שלא תזדקק), בחר רק רופא עם שם מזרחי, וככה תקדם את בני עדתך.

      ברגע האמת, תראה מה בדיוק טענותיך שוות.

      ובעניין טייסים מזרחים, אוי למדינה אילו בחרה טייסים להפציץ את הכור בעירק עם שיקולים של אפלייה מתקנת.

      IP: 89.139.38.83 דווח על תגובה זו

  • 38.

    תרבות מזרחית

    אביעד, 27/05/09 12:14

    בודאי שקימת תרבות מזרחית מפותחת לעיתים יותר מזו המערבית (לדוגמא סין או יפן) אבל ''התרבות המזרחית'' בה מדובר היא תרבות רדודה , שטחית, של ''ערסים וכוניפות'' שכאילו מקופחים. ובכלל יש תרבות ישראלית מקורית הן מוזיקה, תאטרון ושאר אומנויות וכל ''המקופחים'' כביכול יפנימו אחת לתמיד שהבעיה היחידה אצלם בראש.

    IP: 147.234.2.5דווח על תגובה זו

  • 37.

    יש תרבות כזאת מזרחית?או שזה חוסר תרבות (ל''ת)

    לבן גאה, 27/05/09 12:13


    IP: 61.140.191.212דווח על תגובה זו

  • 36.

    בדת האשכנזית אין ,לא היה ולא יהיה משהו אחר. (ל''ת)

    מלח בעיניים, 27/05/09 12:10


    IP: 189.78.99.9דווח על תגובה זו

  • 35.

    רוצים תקציבים? תהיו כמה שיותר אנטי-ציונים- תומכי החמאס והחיזבללה, לא

    מ. סמי, 27/05/09 12:09

    רק הכסף יזרום - גם הפרסים.

    IP: 212.143.158.40דווח על תגובה זו

  • 34.

    עכשיו גם נצטרך לשלם בשביל הזבל הזה? (ל''ת)

    חקלאייביץ', 27/05/09 12:04


    IP: 212.143.158.40דווח על תגובה זו

  • 33.

    רק המזרחים בוכים

    חנה, 27/05/09 11:59

    ואיפה התיקצוב לתרבות האידיש?

    מיהו טען לקיפוח?

    IP: 79.176.64.94דווח על תגובה זו

    • תגיד-אתה שואל ברצינות ?-התיאטראות העשירים ביותר,שמשרתים את ציבור (ל''ת)

      העשירים,מקבלים סיפסוד-זה חדש לך באמת ?-בעע, 28/05/09 01:47


      IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 32.

    שיעשן אומנות ישראלית , גם כך כל הארץ מוצפת ברדידות המזרחית ! (ל''ת)

    רונן, 27/05/09 11:52


    IP: 84.109.240.24דווח על תגובה זו

  • 31.

    בכיינים מרוקאים נמאסתם

    פרידמן, 27/05/09 11:48

    למה רק למרוקאים יש מפלגה עדתית? למה תמיד אתם בוכים על קיפוח?

    IP: 85.130.251.209דווח על תגובה זו

    • אתה מזה צודק, המזרחים חיים הכי טוב ורק בוכים ןמקללים, ומה עם תרבות (ל''ת)

      ושראלית, איפה היא ?, 27/05/09 11:54


      IP: 84.109.240.24 דווח על תגובה זו

    • אתם הפרידמנים בכלל לא בכיינים ֱֱ!כל המדינה בוכה יום אחד בשנה בגללכם (ל''ת)

      בובליל, 27/05/09 13:39


      IP: 123.243.58.235 דווח על תגובה זו

      • בגללו? חשבתי שבגללי

        פריץ , מינכן, 27/05/09 14:11

        בשביל מה אני מתאמץ לשנוא אתכם כל השנה? למה למדתי עברית בשביל להציק לך במדינה שלך?
        אתה נראה ערבי בדיוק כמו הפרידמן שלכם מהממשלה (או להיפך . אף פעם אני לא זוכר מי זה השחורים אצלכם)
        דומקופפ

        IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • יומיים.. שכחת את יום הזכרון לרבין? (ל''ת)

        בוזגלו, 27/05/09 14:11


        IP: 84.108.84.195 דווח על תגובה זו

        • מי גרם ליום הזיכרון לרבין? איזה מישהו שלא קוראים לו פרידמן (ל''ת)

          ??, 27/05/09 15:55


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

        • אפשר לארגן גם לכם יום זיכרון, יש מספיק לכולם (ל''ת)

          מחמוד אחמדיניג'ד, 27/05/09 16:04


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • תתבייש לך. קוף. (ל''ת)

        מנדלבאום, 27/05/09 14:22


        IP: 62.219.233.199 דווח על תגובה זו

      • מצידי אתה יכול לצחוק באותו היום (ל''ת)

        הצחקתני, 27/05/09 16:23


        IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

      • כולנו יודעים שאתה צופה בסרטי זאב רווח באותו היום (ל''ת)

        לבובליל, 27/05/09 16:46


        IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

    • אתה צודק-לרוסים אין שום מפלגה,גם אחרי שרוקנו אותנו.. (ל''ת)

      אהבל, 28/05/09 01:49


      IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 30.

    קרנות לקולנוע הם מטעם משרדי התרבות ונועדו לכולם

    צ, 27/05/09 11:45

    די כבר עם האליטה והחונטה של הקולנוע הישראלי. שולטים בו, התן לי ואתן לך. הם לא נותנים סיכוי.
    אני מבקש להצטרף למאבק. תנו לי דרך.

    IP: 84.109.50.60דווח על תגובה זו

  • 29.

    יאללה נמאס. עוד מעט צהריים. אני רעב. (ל''ת)

    סכסוך נעים לכם, יהודים שוטים., 27/05/09 11:44


    IP: 212.235.56.138דווח על תגובה זו

  • 28.

    נכון .גם אני מקופחת. (ל''ת)

    שרית חדד., 27/05/09 11:42


    IP: 193.28.155.226דווח על תגובה זו

  • 27.

    למה אתם מתביישים לקרוא לזה תרבות ערבית?

    מערבי, 27/05/09 11:36

    לא הגעתם מסין, יפן או תאילנד אלא ממרוקו, עיראק, מצריים וטוניס. אלו הן מדינות ערביות.עכשיו נישאלת השאלה, למי אנו רוצים להידמות? האם לעולם הערבי הנחשל, מוכה העוני, השינאה והבערות. או לעולם המערבי לארצות הברית ומדינות אירופה.

    IP: 192.124.127.226דווח על תגובה זו

  • 26.

    לומר ''לא רואים עלי שאני מזרחית'' זה גזעני

    קרוסלה, 27/05/09 11:32

    את חושבת שיש איזה הבדל בינך לבין מי ש''רואים'' עליו?

    IP: 213.8.54.194דווח על תגובה זו

    • את ועוד איך נראית מהמזרח התיכון, גברת גץ.

      פריץ , מינכן, 27/05/09 11:36

      היית באירופה בימי חייך?

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • היא ניראת ישראלית -אשכנזיה, זה שונה מאירופאית...

        א, 27/05/09 12:38

        ונכון היא באמת במקרה לא ניראת מזרחית...

        IP: 84.228.30.154 דווח על תגובה זו

        • אחחח איזה תורת גזע יש עלייך.

          פריץ , מינכן, 27/05/09 13:47

          הגברת נראית כמו איטלקיה או תורכיה מהמזרח התיכון. יש גם מצריות שנראות כך.

          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

        • בקיצור , היא נראית מזרח תיכונית כמו הערביות . לא אירופית ולא נעליים

          אראר, 27/05/09 21:01

          כל שחקניות הקולנוע המצריות נראות כמו דודות פולניות יהודיות

          IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

        • דווקא די דומה לשירי מימון - מרוקאית.. (ל''ת)

          לא ?, 28/05/09 03:11


          IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

    • ומה גזעני בזה?- בסה''כ היא טוענת שלא ברחה למוצא הקל-תרתי משמע. (ל''ת)

      ואל תהיה צדיק הרבה., 28/05/09 01:30


      IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 25.

    וכמה מנהלי מוסדות תרבות מעדות המזרח יש???? (ל''ת)

    נימאס, 27/05/09 11:30


    IP: 79.176.202.162דווח על תגובה זו

    • הבעיה שהם תמיד גונבים! (ל''ת)

      דוד, 27/05/09 12:24


      IP: 84.109.240.24 דווח על תגובה זו

    • כמה מנהלים אטיופים יש, המרוקאים חושבים רק על עצמם ! (ל''ת)

      מיטל, 27/05/09 12:24


      IP: 84.109.240.24 דווח על תגובה זו

  • 24.

    שהפוליטרוקים מהשמאל שמנהלים את התרבות ילכו הביתה (ל''ת)

    שגיא, 27/05/09 11:28


    IP: 79.176.202.162דווח על תגובה זו

  • 23.

    צריך תחלופה במנהלי המוסדות,לא יתכן המצב הקיים (ל''ת)

    סימה לוי, 27/05/09 11:26


    IP: 79.176.202.162דווח על תגובה זו

  • 22.

    מדינה בעייתית

    מירית חמו, 27/05/09 11:23

    אני רוצה שהילד שלי ילמד ערבית בלי קשר למודיעין.

    IP: 62.90.18.189דווח על תגובה זו

    • יותר טוב שילמד חשבון, ואנגלית, ושיברח מפה

      אמיר בן יעקב, 27/05/09 11:40

      כולכם משוגעים

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • ומי מפריע לו ללמוד (ל''ת)

      השואל, 27/05/09 16:42


      IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

  • 21.

    בקשר ליודפת, גז זו מילה בעברית !! גם גץ בעל משמעות

    הדס, 27/05/09 11:22

    בעברית אבל מקור ייקי (גרמני) לחלוטין !! נראה לי שבחירתה 'בעברות' שם המשפחה היה יותר להסתיר את המוצא !! לא מכבש ולא נעליים !! אפילו לא סנדלים. סתם מזרחית 'משתכנזת'.

    IP: 213.8.53.56דווח על תגובה זו

    • הרבה מעברתים את שם המשפחה שלהם, סבי הפולני גם עיברת... (ל''ת)

      חצי חצי, 27/05/09 12:37


      IP: 84.228.30.154 דווח על תגובה זו

  • 20.

    ערבים תמיד במאבק

    רועי, 27/05/09 11:02

    אולי לא קיבלת תקציב כי אין כסף, אף אחד לא מונע מאף אחד אחר ליצור. אם יש ביקוש של הקהל אז לא צריכה היות בעיה, אם אין ביקוש אז תוציאי כסף מהכיס ותוכיחי שאת טובה.

    IP: 90.192.246.215דווח על תגובה זו

    • דווקא המחקר החדש מדבר על קירבה גנטית בין האשכנזים לפלסטינים. (ל''ת)

      מפתיע ?, 28/05/09 01:28


      IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 19.

    מה שמכונה ''תרבות ישראלית'' זו רמה נמוכה ולא מקצועית

    יבגני הרוסי, 27/05/09 11:00

    ההצלחה היחידה היא של קבוצות בודדות בעיקר בתחום המחול
    בקולנוע מצליחים תמיד לייצר סוג מצומצם של סרטים בדרך כלל זה הומואים בצבא הומואים דתיים הומואים וערבים וסיפורי מלחמה למיניהם

    מובילי התרבות בדרך כלל הם דור ההמשך של שחקנים וזמרים
    ההורים מכניסים את ילדיהם בכח לעסק המשפחתי ולכן הרמה נמוכה בהתאם, זה בעצם נותן תוצאה דומה לנישואים בתוך המשפחה בהיבט התרבותי
    וזה עצוב

    IP: 77.127.95.167דווח על תגובה זו

  • 18.

    מרוקו אינה במזרח התיכון, גברת. מרוקו בצפון אפריקה רחוקה אלפי ק''מ.

    ששון, 27/05/09 10:57

    ובתור תושב המזרח התיכון אני מעדיף את השירה העיראקית על היבבות האנדלוסיות, ואת הספרות המצרית של נגיב מחפוז על האין-דבר-כזה שלכם.

    IP: 212.235.56.138דווח על תגובה זו

  • 17.

    יאללה לא נמאס לכם לבכות... לנו נמאס לשמוע (ל''ת)

    עופרר , 27/05/09 10:48


    IP: 62.219.50.93דווח על תגובה זו

  • 16.

    שימו לב לתגובות המתלהמות

    שימי, מזרחי גאה, 27/05/09 10:48

    מה כואב לאשכנזים שהם כל כך מפחדים מתרבות מזרחית?

    IP: 62.90.18.189דווח על תגובה זו

    • לא כואב כלום. פשוט אין דבר כזה. גם תרבות אשכנזית אין, הכל העתקות (ל''ת)

      איש העולם, 27/05/09 10:50


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • איש העולם תקרא את 37 (ל''ת)

        מה יהיה, 27/05/09 13:09


        IP: 61.140.191.212 דווח על תגובה זו

        • ואתה מאמין לו? אין לבנים פה, חוץ מכמה רוסים. (ל''ת)

          --, 27/05/09 13:52


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • תן לי שם של סופר מרוקאי אחד מוכר בעולם. לא מצרי ולא עירקי- מרוקאי. (ל''ת)

      נו???, 27/05/09 10:52


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • קאביל עבדול כאצר (ל''ת)

        סופר מרוקאי מעולה !, 27/05/09 11:11


        IP: 84.108.175.19 דווח על תגובה זו

        • אפילו גוגל לא שמע עליו. (ל''ת)

          עבדול-כזאב- אל תאני, 27/05/09 11:32


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

          • מייסדי גוגל יהודים אשכנזים שרק חושבים איך לדפוק את המזרחים

            מקופח נצחי, 28/05/09 00:52

            ;-)

            IP: 89.139.38.83 דווח על תגובה זו

        • מדהים. כמו הסופר הידוע ראשיד לא-אעריפו. (ל''ת)

          סמי פרנג'י, 27/05/09 11:43


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

          • חחחחחחחחח גדול (ל''ת)

            יאללה ביי, 27/05/09 12:00


            IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • הרמב''מ

        מתי קראת ספר פעם אחרונה???, 27/05/09 11:17

        אתה ודאי שייך לאילו המתבלבלים בין מזרח למערב. וחושב שפולין היא סמל המערב.
        רצית שמות אז קבל!!
        אני מקווה שאתה יודע מספיק כדי להכיר.
        אם לא זיהי הזדמנות בשבילך.

        ברנאר אנרי-לוי
        אלבר קאמי
        דירדייה
        Following in the footsteps of the Salafiyya of the Mashreq, Maghribi intellectuals such as Allal al-Fasi (1910 - 1974) in Morocco, Abd al-Hamid Ben Badis (1889 - 1940) in Algeria, and Mohammad al-Fadel Ben Ashour (1909 - 1970) and Mohammad al-Taher Ben Ashour (1879 - 1973) in Tunisia confronted the leaders of the zawiyas. Their aim was to prove the compatibility of Islam and modernity, and the absence of a contradiction between progress, even in a Western context, and Islam. Their position appealed to the Maghribi youth. Opening up to the West, however, did not occur without a price, even for the French-educated Maghribis. The clash of the two civilizations was successfully dramatized by the Moroccan Driss Chraibi in Succession ouverte (1962; Heirs to the past) and Le passe simple (1983; The simple past), the Algerian Mouloud Mammeri (1917 - 1989) in his novel Le sommeil du juste (1955; The sleep of the just), and the Tunisian Albert Memmi (b. 1920). Memmi endured hardships as a Tunisian Jew caught between family traditions, colonial policy, and Nazi ideology, which he related in his novel La statue de sel (1953; The statue of salt).

        Maghribi writers writing in French are finally reconciled with their native culture and at ease in their setting. Some, such as the Algerian Habib Tengour (b. 1947), the Tunisian Abdelwahhab Meddeb (b. 1946), and the Moroccan Taher Ben Jelloun (b. 1944), dug into their Arab Islamic history and their folk heritage in search of subject matter for their works. Independence has, in a certain way, liberated the writers from guilt vis-à-vis their adoption of the French language


        יש עוד אבל אתה במיילא לא תבין!!!

        IP: 212.179.140.132 דווח על תגובה זו

        • בודה בדיות. הרמבם ספרדי) , ברנאר אנרי לוי אשכנזי, והשאר ערבים. (ל''ת)

          יום טוב לך, 27/05/09 11:25


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

          • חחח. איזו בורות.

            קרוסלה, 27/05/09 11:34

            אין לך מושג, ואתה לא מתבייש להפגין זאת ברבים.

            IP: 213.8.54.194 דווח על תגובה זו

            • חחח איזו בורות. אפילו לא מסוגלת למצוא טיעון נגדי (ל''ת)

              מגלצ'ה בגן ילדים, 27/05/09 11:50


              IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

            • ולך יש מושג? כלום.

              גגג חח או טטט . יכולת ניסוח להפליא.), 27/05/09 11:53

              לכן אחזור שנית: הרמב''ם הוא ספרדי, ברנאר אנרי לוי הוא יוצר אירופי, ומתוך הרשימה של שאר הסופרים, אפילו לא טרח להסתיר שאינם ממרוקו אלא מאלג'יר. אלבר קאמי היה מתנחל אירופי בקולוניה הצרפתית אלגי'ר.
              נו, באמת.

              IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

        • אלבר קאמי ספרדי בכלל, ויצר באלגי'ריה בתור מתנחל אירופי ולא במרוקו.

          ברנאר אנרי לוי כלל לא שייך, 27/05/09 11:29

          לתרבות המרוקנית. הוא אירופאי בכל נימי נפשו. חביב טנג'ור אלג'יראי ולא מרוקאי (תלמד לקרוא אנגלית) ועבדל והאב מדב טוניסאי (כנ''ל). מכל הרשימה הנ''ל בן ג'לון באמת נולד במרוקו, אלא שהוא ערבי ולא יהודי. בקיצור, אני במילא לא אבין (מיילא זה הגייה של אשכנזים)

          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • טאהר בן ג'לון (ל''ת)

        שלו, 27/05/09 11:18


        IP: 84.108.87.159 דווח על תגובה זו

        • הנ''ל ערבי. נסה שוב. (ל''ת)

          --, 27/05/09 11:25


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

          • המרוקאים אינם ערבים (ל''ת)

            אני, 27/05/09 12:04


            IP: 84.108.87.159 דווח על תגובה זו

            • הגברת בכתבה מתייחסת לעצמה כיהודיה-ערביה. (ל''ת)

              טוב, הנ''ל הוא ברברי (טוארג), 27/05/09 13:58


              IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • יעבוק ז'נון, הסופר הענק שכתב את ' ק'חבה די אומאק ' (ל''ת)

        אמסלם, 27/05/09 12:39


        IP: 62.219.233.199 דווח על תגובה זו

        • לא נכון, הוא כתב את ''טפנא עלא אוז'כ''

          תשובה לאמסלם, 27/05/09 13:50

          גם ערבית של בני תרבות אתם לא יודעים לדבר. מה זו הברברית הזו?

          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

        • איזה תרבות מעולה יש לכם! ''קחבה די אמכ''

          מה שהיה צריך להוכיח., 27/05/09 13:57

          תודה, לא יכולתי לכתוב משהו נגדך יותר טוב משאתה עושה את זה.
          אפילו ''אומאק'' אתה כותב בשגיאות. בערבית כותבים א.מ.כ. אין שם ק ולא א.
          שמת לב דרך אגב, שאין שום מרוקאי שיודע לדבר ערבית של בני תרבות? תמיד ששולחים מישהו לראיין את מובראכ זה יהיה אזכנזי או עיראקי.

          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

        • השיבושים האלה אמורים להיות ערבית? זהו שלא.

          שמעת משהו אצל סבתא אבל אתה לא יודע לבטא , נכון?, 27/05/09 15:30

          יעבוק? יא -אבוכ. ז'נון? ג'נון. (מג'נון)
          קחבה זה העיסוק של מי שלמידה אותך לדבר ככה. אומאק מכתוב בערבי מע אליף מים כאף , בילא קא.

          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • רוצה? קח את טהאר בן ג'לון, סופר מרוקאי

        איריס, 27/05/09 15:19

        כתב את ''הגזענות כפי שהסברתי לביתי''. עושה רושם שאתה גזען שיש לו מה ללמוד מהספר הזה.

        IP: 93.219.52.71 דווח על תגובה זו

        • גברת, זה שאני מגלה שגיאות גסות אצל החבדים שלך אומר שהם סתומים ולא שאני

          גזען. גזען מי שעוקף אותי ברמזור, 27/05/09 16:06

          ולא זכור לי שסייד בן גלון הוא יהודי ממרוקו. הוא ערבי ברברי.

          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

        • חס שלום איריס יקירתי. אני מתעב את כל היהודים במידה שווה. (ל''ת)

          איני גזען, הרי אין גזע יהודי. אתם בעצמכם אומרים., 27/05/09 16:09


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

        • סופר?גרפומן, לכלך מאה עמודים של נייר וגם חי בצרפת כל השנה. סופר זה: (ל''ת)

          מולייר, דיומא, בלזאק. לא הנביחות שלך., 27/05/09 16:15


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

  • 15.

    את משרד החרבות מעננין פלשתינים ולא מרוקאים. (ל''ת)

    אתם מקום 7 בסולם הבכיינות, 27/05/09 10:48


    IP: 212.235.56.138דווח על תגובה זו

  • 14.

    גברת, תעשי סרט על ''זוועות הכיבוש'' ותקבלי כל מימון שאת רוצה (ל''ת)

    קצת שכל בקלבסה, 27/05/09 10:47


    IP: 212.235.56.138דווח על תגובה זו

    • ביגלל זה היא מנסה לקשור את העניין עם הערבים-פשוט אין ברירה אחרת. (ל''ת)

      אבל הכל זמני-החברה בארץ נמצאת בתפוררות כללית!, 28/05/09 01:24


      IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 13.

    צודקת מאה אחוז

    מיכל ר., 27/05/09 10:46

    אורנה בן-דור תעשה סרט דור שני, תמיד תקבל תקציב. רוצים לדבר על הכאב המזרחי, מיד סותמים לנו את הפה.

    IP: 62.90.18.189דווח על תגובה זו

    • אם אתה רוצה לעשות סרטי זבל של אורנה בן דוד, באמת חבל על הכסף

      בכנות, 27/05/09 14:35

      בכנות, אנחנו לא יודעים לעשות תרבות. אני לא מסתכל באשפה של האשכנזים ואין לי רצון לשלם מסים על אשפה של מרוקאים.
      אם כבר, אז לקצץ לכולם.

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

  • 12.

    תחתמו על העצומה ותבקשו שינוי!

    אבי - הפנתרים, 27/05/09 10:42

    הנה הלינק לעצומה בנושא
    http://www.atzuma.co.il/petition/osho74/1/

    IP: 93.172.42.227דווח על תגובה זו

  • 11.

    דווקא התרבות האשכנזית נמחקת

    נאור, 27/05/09 10:40

    משום שיותר קל לבעלי ההון למכור לאנשים לא משכילים, ולמדינת ישראל קל יותר להתנהל עם אנשים שחושבים רק על עצמם כדי שלא יצאו חלילה פראיירים וכך אינם מסוגלים להתארגן, המנטליות המערבית אשר הביאה את מדינת ישראל לאן שהביאה (אמנם לא בלי בעיות קשות, אבל ספק אם היו פה דמוקרטיה, אינטרנט, השכלה גבוהה מהטובות בעולם ועוד כהנה וכהנה סממנים שניתן למצוא כאן ולא אצל שכנינו הערבים רק 20 קילומטר מת''א) הוחלפה במנטליות ערבית של חפיפנקיות, אנוכיות, קומבינטוריות, עצלות, בהמיות, אלימות, גסות, או בקיצור - מנטליות ערסית. אגב - המנטליות הערסית כבר ממזמן אינה נחלתם העיקרית של המזרחיים אלא היא נורמה מקובלת אצל כווולם באופן שיוויוני. אשכנזים ומזרחיים כאחד.

    כך, ללא ירי של כדור אחד נכבשת מדינת ישראל על ידי מדינות ערב. חבל.

    ועוד מילה על העניין של הכותרת - לעניות דעתי, המנטליות הערבית כוללת אלמנטים של ''אני מסכן'' ו- ''עזרו לי'' ו- ''מגיע לי'', יחד עם הסתמכות מופרזת על גורל ומזל (לעצלנים קל יותר לסמוך על משהו שלא תלוי בהם). לדעתי הקיטורים דלעיל מבטאים היטב מנטליות זו.

    IP: 192.117.136.82דווח על תגובה זו

    • התרבות הזו השתלטה גם על אירופה. אין יום בבריטניה בלי רצח בסכין (ל''ת)

      גכעגכע, 27/05/09 10:45


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • צודק

      חצי מזרחי, 27/05/09 11:07

      כמו הפלסטנינאים כמו הערבים, המערב הלבן תמיד אשם במצב העגום שלהם. ''להמשיך את המאבק''? יענו את המוקאוומה.
      תמיד הם במסכנות וקונפליקט.
      האשכנזים שבאו לפה והקמיו גדרות וישובים ונלחמו על חייהם ותרבותם לא היו מקימים מדינה עם מאבק או בכיינות.

      IP: 90.192.246.215 דווח על תגובה זו

    • וואו כמה גזענות .... (ל''ת)

      דוד, 27/05/09 11:12


      IP: 84.108.175.19 דווח על תגובה זו

      • מרוקאי מתבכיין זה ''עצומה'' אשכנזי מתבכיין זו ''גזענות'' (ל''ת)

        לך הביתה, 27/05/09 11:34


        IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • ממש הגעתם מהדמוקרטיות הכי נאורות באירופה.

      פריחה, 27/05/09 17:20

      למשל מהדמוקרטיה הרוסית, או הדמוקרטיה הגרמנית הנאורה והיפה שרבים מכם מביטים בגעגועים אליה.
      או אולי בפולין שם הייתם מיודדים עם הנוצרים וחגגתם ביחד את הפוגרומים. ויש עוד, רק תפתחו את ספרי ההיסטוריה שלמדתם (אם בכלל למדתם) ברוב שנות הלמודים שלכם.
      אני כבר לא מדברת על תנאי מגוריכם ומקורות הפרנסה שלכם שם. שטייטל חמישה כוכבים ומרכבות כוח סוס אחד (סוס סוס) ועגלה מפוארת לשאת עליה את תוצרתכם החקלאית, לפת, בצל ושאר ירקות הנדירים בארצותינו המפגרות במזרח כגון אלכסנדריה, קהיר, בגדד, דמשק, רבאט, טנג'יר, טהרן (כן, טהרן ושאר ערי פרס המפגרות).
      אין מה לומר. אתם אכן נאורים וגאונים. הבאתם לנו את האור, אנו המפגרים.

      IP: 79.180.109.10 דווח על תגובה זו

  • 10.

    הם כרכו את גורלם עם הערבים. לא הייתי נותן להם שקל! (ל''ת)

    י, 27/05/09 10:38


    IP: 80.74.101.16דווח על תגובה זו

  • 9.

    עם כל האהבה לאחינו המזרחיים

    על האמת להאמר, 27/05/09 10:38

    בזמן שבאירופה הועלו מיטב המחזות ובמשך מאות שנים רבות נוצרה תרבות תיאטרון מפוארת,
    בארצות ערב הסתפקו בפיצוחי פיסטוקים מול ישבן רוטט של רקדנית בטן

    IP: 84.63.78.233דווח על תגובה זו

    • חרטטן. בשטעטל לא ראיתם שום תיאטרון.

      פריץ , מינכן, 27/05/09 10:44

      כל התרבות אצלכם זה חצי מיליון יהודים שחיו בגרמניה ומאה אלף בורשה הפולנית, מתוך 10 מיליון אשכנזים שחיו בלי חשמל בבקתות מאבני בוץ עם גג מקש ואווזים בחצר. את סיפורי התרבות האירופית תספר למישהו אחר.

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • ין לך שום מושג על חייהם של היהודים בפולין

        ל''פריץ'', 27/05/09 16:33

        צא ולמד על הסופרים, המשוררים ,התיאטרון על בתי ספר עבריים על עשרות העיתונים בידיש ואחר כך תדבר.

        IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

        • התרבות של היהודים באירופה היתה גרמנית. כל השאר קשקוש. (ל''ת)

          אתה משווה איינשטין לשלום עליכם?, 27/05/09 20:49


          IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

        • יש לי מושג. הכל התרכז בוורשה. השאר היו כפרי אווזים (ל''ת)

          עד עצם היום הזה, 27/05/09 20:53


          IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

      • את הידע שלך רכשת מצפיה ב''כנר על הגג'' כנראה. (ל''ת)

        פולני, 27/05/09 16:35


        IP: 89.138.144.167 דווח על תגובה זו

        • אבל ככה אתם מציגים את עצמכם. לא פלא שטופול גם שיחק את המרוקאי (ל''ת)

          באמת שאין הבדל, 27/05/09 20:50


          IP: 77.126.162.143 דווח על תגובה זו

      • ומה הוא השיא של תרבות אשכנז-גרמניה הנאצית.. (ל''ת)

        בארץ ניסו להעביר לנו את ה''חוויה''-לא תודה !, 28/05/09 01:21


        IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

    • אין לך מושג!!!! אשכנזי גזען,

      מאי, 27/05/09 11:01

      אתה כל כך סגור בתוך ההגמוניה האשכנזית,, אין לך מושג כמה עשירה היתה התרבות המזרחים בעוד הפולנים היו בתוך כפרים מפגרים וחקלאיים המזרחיים הלכו לתיאטראות,,,

      IP: 212.199.180.7 דווח על תגובה זו

      • התיאטרון היה דבר בזוי במזרח, קראי למשל את ''ויקטוריה'' של סמי מיכאל

        אין לך מושג, 27/05/09 11:10

        התיאטרון מומשל על ידי נשות בגדד היהודיות לבית זונות, לא פחות.

        IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

        • נו-עבור האשכנזים לראות בחורה יפה ועירומה במציאות-זה רק בתיאטרון.. (ל''ת)

          פלא ?-ולזנות פומבית בהסוואה-עוד קואים תרבות., 28/05/09 01:19


          IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 8.

    צריך להיאבק בכל החזיתות

    רב תרבותי, 27/05/09 10:35

    עד שהגזענות תיעלם.

    יופי של מאמר!

    IP: 93.172.42.227דווח על תגובה זו

    • תיאבקו בכל החזיות

      דאבל די, 27/05/09 10:40

      קשקשן

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

  • 7.

    די! נמאס מכל הטענות האומללות האלה לקיפוח!

    ח ל א ס ! ! !, 27/05/09 10:35

    חלאס! די! לא רוצים? חזרו למרוקו

    IP: 194.90.29.14דווח על תגובה זו

  • 6.

    נו באמת,יש ועדה שקודם כל בודקת אם אמן הוא אשכנזי ואז מחליטה לתקצב ?

    יוני, 27/05/09 10:30

    התקצוב הוא ע''פ ההעדפות האישיות של חברי ועדות התיקצוב למיניהן ולא ע''פ עדות אז או שתעשו אמנות שתתאים לטעמם או שתעשו אמנות שתתאים לטעמו של הציבור(כמו אייל גולן וקובי פרץ שמשום מה לא צריכים להתלונן על קיפוח וכזמרים ויוצרים הם מאוד מצליחים).

    IP: 84.228.116.242דווח על תגובה זו

    • אתה ממש צודק-הרי כולנו מעריצים את שפת היידיש.. (ל''ת)

      ברור שלפחות חצי מהעם מתעניין במורשתו-טיפש רשע!, 28/05/09 01:15


      IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 5.

    הנכבה של המזרחים

    שלו, 27/05/09 10:27

    ההדרה והאפליה של המזרחים היא הנכבה של המזרחים
    בימים שבהם משטרת המחשבות מבקשת לשלוט בזכרונות...מלחמתיך היא מלחמת קודש

    חייבים לזכור כי יהודי המזרח הם היהודים האוטנטים ..האורגינלים..הם צאצאים ישירים של יהודי בית שני

    IP: 84.108.87.159דווח על תגובה זו

    • הוא יכול להיות מרוצה. מחקר ב''הדסה'' גילה שהאשכנזים קרובים גנטית

      לעירקים יותר מששניהם קרובים למרוקאים, 27/05/09 10:34

      רק המרוקאים עסוקים בלבכות וצלרוח כל היום

      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • אתה מתבלבל-המחקר דיבר על קירבה של האשכנזים לפלסטינים.. (ל''ת)

        דווקא למרוקו הגיעו הרבה פליטים אשכנזים., 28/05/09 01:13


        IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 4.

    אין דבר כזה תיאטרון מרוקאי

    מרוקאי, 27/05/09 10:26

    זו המצאה כמו הלאומיות הפלסטינית.

    IP: 213.8.91.213דווח על תגובה זו

  • 3.

    עד איזה דור הם יסחבו את הקיפוח?

    רועי ברגמן, 27/05/09 10:20

    די! צאי מזה! את רוצה להצטרף לחבורה מכובדת של מקופחים ונעלבים מקצועיים? (בעיקר פוליטיקאים שמחפשים תשומת לב.)
    עד איזה דור יזכרו המרוקאים שהם מרוקאים? עד דור עשירי? לפי הגיל של יודפת היא וגם הוריה נולדו בארץ. אז יאללה, תני גז. את לא מבינה שהחפירה בקיפוח רק משאירה אותך מאחור?

    IP: 213.8.59.131דווח על תגובה זו

    • זה המקצוע שלה. היא לא מספיק מוכשרת , אז מנסה להשיג בכוח ובצרחות. (ל''ת)

      לכי לעבוד, 27/05/09 10:37


      IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

      • דמגוגיה של שנות החמישים לא עובדת (ל''ת)

        מסעוד, 27/05/09 11:26


        IP: 84.108.87.159 דווח על תגובה זו

        • גם לא להפוך שולחן של שנות החמישים לא עובד. בכלל הגברת רומניה לפי עדותה (ל''ת)

          ושמך מסעוד כמו ששמי לי צ'ינג, 27/05/09 11:38


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

    • ועד מתי נשמע את האשכנזים ''בוכים'' על השואה,ומרוקנים את הקופה ??? (ל''ת)

      ללא קשר למצבם הכלכלי.מי שחי היום,היה לרוב-רק ילד.., 28/05/09 01:11


      IP: 87.70.126.166 דווח על תגובה זו

  • 2.

    חתיכה חבל שחייבת לשחק אותה המזרחית המקופחת (ל''ת)

    אריק מוצלח , 27/05/09 10:08


    IP: 194.90.149.14דווח על תגובה זו

  • 1.

    איזה יפיפיה!

    גל, 27/05/09 08:33

    שם קצת מוזר, אבל אחת היפות שראיתי.

    IP: 212.235.98.140דווח על תגובה זו

    • ואללה, באמת מתוקה

      לא דומה למרוקאית טיפוסית, 27/05/09 10:16

      אולי רק דומה רק בתחום הקיפוח וה''מגיע לי''.

      IP: 213.8.59.131 דווח על תגובה זו

      • תגובה גזענית ומפגרת (ל''ת)

        אלדד, 27/05/09 12:05


        IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

        • רגע, מה אתה אומר? שמרוקאיות לא מכוערות? (ל''ת)

          רובן דיי מכוערות. שלא לדבר על האופי..., 27/05/09 13:39


          IP: 213.8.59.131 דווח על תגובה זו

          • מה אתה רוצה ? הוא גזען! (ל''ת)

            גזען מי שעוקף אותי ברמזור, 27/05/09 14:23


            IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

            • אני אמרתי גזען קודם! (ל''ת)

              הנעלב התורן, 27/05/09 16:19


              IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו

        • אשכרה. (ל''ת)

          דגכדג, 27/05/09 14:17


          IP: 212.235.56.138 דווח על תגובה זו