• 16.

    ללמוד לבד או ולבחור מאסטר

    אילן נחשון, 27/02/11 16:30

    לא בבית ספר...לבד ולבחור שיעורים פרטים אצל אמנים שאתם/ן אוהבים.לעבוד ביחד עם אמנים אחרים.להפרות אחד את השני.
    ביחוד היום כשהכל נגיש ברשת

    דווח על תגובה זו

    IP: 87.69.132.161
  • 15.

    תשובה - כנס!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    קאנינגהאם?? רון מיואק??, 28/05/09 00:55

    לזה אתה קורא טעם טוב?!

    רון מיואק הוא קיטש לאנשים לא אינטיליגנטיים. פיסול ריאליסטי לאנשים חסרי דמיון. הכל ברור בשנייה שרואים את זה. לצערי נדמה לי שהכותב עצמו לא מבין באמנות.

    תסביר לי מה זה פלצני - הם תקעו פלוצים כל הזמן? או אולי לא הבנת על מה הם מדברים. אולי כל האיזמים האלו פשוט יותר מדי מסובכים בשבילך.

    אתה לא יודע לכתוב.

    קאנינגהאם הוא גם במאי פופוליסט מוגבל - הוא לא אמן, הוא מביים פרסומות ל MTV - לזה אתה קורא חתרני? בגלל שהוא עשה שני קליפים לאפקס טווין? (לפני יותר משש שנים!!!)

    פשוט אין לך מושג על מה אתה מדבר. אתה מנסה למשוך תשומת לב. הצלחת. כל כך הכבוד. אבל לא השגת יותר מזה.

    יניב יהודה אייגר אתה בחור רעשן, ממורמר, לא אינטילגנטי וחסר כשרון. לא נורא - אני מבטיחה ובטוחה שתכתוב במעריב כל חייך ועתידך צפוי להיות בדיוק כמו של גברת דירקטור. נתראה בעוד עשר שנים בבלוג ואני בטוחה שתפתח אותו זה כמו שאתה כותב עכשיו - תצייר את המעבר בגוונים אידיאולוגיים.

    אתה לא שונה ממה שאתה מתאר.

    דווח על תגובה זו

    IP: 94.84.189.203
    • גם אותי זה הצחיק, כמה נכון

      דרומי, 28/05/09 09:27

      הכותב כועס וטוען שהכל דרעק ואז הוא מסיים בשני שמות
      של יוצרים . מיואק הנוראי וקאנינגהאם שבאמת עשה כמה קליפים שעוד קצת ענינו לפני כמה שנים.
      שני היוצרים לא שרדו את מבחן השנים (המועטות) שחלפו מאז.
      שימשיך לקטול אנשים אינטיליגנטים ממנו כבר עדיף אבל ברגע שהסגיר את טעמו הרדוד ןאת איך הוא רואה את האמנות האידאלית הוא כצפוי נופל.
      ועוד משהו: שם התואר 'פלצני' הוא מהדוחים שהומצאו בשפה העברית. ובא לתאר יומרנות ואמביציה, דברים שמאיימים על הישראלי הממוצע.

      דווח על תגובה זו

      IP: 77.125.117.53
    • מסכים עם כל מילה של תגובה 15 (ל''ת)

      אא, 18/01/13 02:44


      דווח על תגובה זו

      IP: 85.64.34.233
  • 14.

    תודה

    נמירית, 28/05/09 00:38

    יופי יופי יופי שקיים האייגר שיוציא לכל השמנא והסלתא את המקל שתקוע להם אתם יודעים איפה.הביצה המקומית היא לא יותר מאשר גרגר חול בתחת של העולם, נמאס מהאוננות המתמשכת ומהקליקות המצחינות והמסואבות. אייגר בין הבודדים שמעז לצעוק שהמלך הוא עירום כשכך הדבר. יישר כח.

    דווח על תגובה זו

    IP: 89.138.209.14
  • 13.

    שתהא לי הסכין

    תרנגולת, 27/05/09 21:13

    אייגר הוא לימון על המרירות והרעננות
    וגם אני שעל פיני הוירטואלי עולם האומנות הדקדנטי בישראל 09 נהנת לקרוא אותו קורע.

    דווח על תגובה זו

    IP: 89.138.93.29
    • נו אייגר, תקים את חטיבת הממורמרים כבר

      דוד דניאל, 27/05/09 22:42

      מאחורי השמות והכינויים הבדויים מסתתרים להם כמה אמנים מתוסכלים ובטוחני שהם לא מהשורה הראשונה או השניה.

      דווח על תגובה זו

      IP: 77.125.117.53
      • כול כלב ביג'י יומו (ל''ת)

        דניאל, 28/05/09 09:57


        דווח על תגובה זו

        IP: 87.68.73.109
  • 12.

    תכל'ס

    רחמים, ירושלים, 26/05/09 13:19

    ממש טוב הטור שלך. כנה ראבק. טוב לשמוע קול אמיתי - ויופי למעריב שאתה עובד שם

    מעניין בן כמה אתה. אני מהמר 26
    בכל מקרה סחטיין, ותמשיך תמשיך

    ביי

    דווח על תגובה זו

    IP: 77.127.10.254
  • 11.

    לימודי אמנות

    ליהי, 25/05/09 13:43

    שלום לך מר אייגר,

    קראתי בעיון את הטור שלך וצר לי לבשר לך שלמעט תסכול ובוטות לא מצאתי מילה אחת על אמנות גרידא.

    זה בסדר לא להסכים לדעות של אנשים ולחלוק עליהם אבל מפה ועד קריאה לא ללמוד אמנות – המרחק רחוק מאוד.

    אתה כתבת ''לא חשוב איפה אתם קוראים את השורות האלה - אם במדרשה לאמנות בבית ברל, בבצלאל שבירושלים, על ספסל לימודי תולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב או בכל מקום אחר - פשוט עזבו הכול כל עוד יש בכם נפש''. אז רק שתדע שאני סטודנטית במדרשה לאמנות ומרגישה בדיוק הפוך ממה שכתבת. אני אוהבת אמנות וחשה אתגר וכיף ללמוד פה במדרשה לאמנות.

    לתשומת ליבך...

    דווח על תגובה זו

    IP: 62.219.77.120
  • 10.

    יניב הוא הילד הרע בשכונה

    דג אחד, 25/05/09 08:52

    טוב שיש אייגר כזה

    דווח על תגובה זו

    IP: 84.109.193.165
  • 9.

    כמה הבהרות

    יונתן אמיר, 24/05/09 15:57

    שלום ותודה על הכתבה. צוות מארב עוסק בד''כ בביקורת על עבודתם של אחרים, וטוב לקבל מדי פעם קצת ביקורת גם על עבודתנו אנו. אלמלא הוצגו הכנס והדברים שנאמרו בו בצורה מטעה ודמגוגית כל-כך, כלל לא הייתי מגיב.

    לגופו של עניין:
    ראשית, יניב יהודה אייגר מתאר את כנס צו כתיבה! כקינה על מצב סיקור האמנות בתקשורת. אני בהחלט חושב שיש משבר גדול בנושא (והכתבה הזו היא דוגמא קטנה לחריפותו), אולם היבט זה הוא רק אחד מן הנושאים שנידונו בכנס. למעשה, ובניגוד לרושם שנוצר מקריאת הכתבה, הרצאה אחת בלבד מתוך 11 עסקה במצב הכתיבה על אמנות בעיתונות. המרצה הייתה רותי דירקטור שאכן הזכירה את מעברה מידיעות אחרונות לבלוג פרטי, אולם הדבר נעשה כהערת שוליים בתשובה לשאלה מהקהל, בתום הרצאה שלמה שעסקה בכתיבה על אמנות בעיתונות בחו''ל. אגב הערות, חיים לוסקי אכן ציין את סגירת סטודיו, אולם גם כאן הדבר נעשה בהערה שקדמה להרצאה בנושא אחר לגמרי: היחסים בין פילוסופיה ואמנות. יתר ההרצאות עסקו בכתיבה על אמנות בקטלוגים, באוניברסיטאות ובכתבי עת, כתיבה מסאית מול כתיבה אקדמית, כתיבה של אוצר מול כתיבה של אמן ונושאים נוספים. מכיוון שהדברים מתועדים ומוקלטים, אין כל בעיה לבדוק זאת (ההרצאות הכתובות עתידות להתפרסם במארב, וכבר עתה ניתן להאזין להן בתחנת הרדיו המקוונת רדיו-חאלאס (www.halas.am)).

    שנית, אייגר מתלונן על השפה המקודדת, המצוחצחת והחמקנית שאפיינה, לדבריו, את ההרצאות. גם פה קל להפריך את העניין, שכן הכל מתועד וכל המעוניין יכול להאזין להרצאות ולגלות שהן נבדלו זו מזו לא רק בתוכן הדברים אלא גם בסגנונם, אך מעבר לכך, בהאשמה הפופוליסטית ב''פלצנות'', ''דיבור מוצפן'' וכיו''ב מעידה בעיקר על בורות וחוסר הבנה של תפקידו של הכנס. כנס צו כתיבה! נערך ע''י אנשים שכתיבה על אמנות היא עיסוקם המקצועי, בעבור אנשים שכתיבה, קריאה וייצור אמנות הם עיסוקם המקצועי. צריך לזכור שגם אמנות היא תחום מקצועי, ובדומה לכל תחום אחר, מרפואת לב, עבור דרך חקר המקרא וכלה במנהל עסקים, גם לה יש מושגים מקצועיים שאינם מוכרים תמיד לקהל הרחב. ניתוח אמנות כרוך בהיכרות ושימוש במושגים מקצועיים בדיוק כמו ניתוח לב (למעט סיכון החיים הכרוך בדבר, כמובן), אולם כשמנתח לב מדבר על עבודתו ומשתמש במונחים מקצועיים הוא נחשב למקצוען ובר-סמכא, בעוד מנתח אמנות המשתמש במושגים מתחום התמחותו מכונה, ע''י אייגר ושכמותו, פלצן. בשורה התחתונה נדמה שהדיון באמנות, לתפיסתו של אייגר, ראוי להישאר ברמת הדרכה במוזיאון, כתבה בעיתון יומי או חוג במתנ''ס, והעובדה שכותב בעל גישה מוגבלת כל-כך לאמנות משמש כמבקר האמנות של עיתון מרכזי, היא עוד דוגמא למשבר בו שרויה הביקורת.

    שלישית, אני מסכים עם אייגר שדרור בורשטיין ואיתמר לוי הם כותבים מעניינים ומוכשרים. את בורשטיין הזמנו להשתתף בכנס אך זה לא הסתדר עם לוח הזמנים שלו, ואילו לוי חדל לכתוב (או לפחות לפרסם) רשימות על אמנות לפני שנים, בשעה שאנו ביקשנו להקשיב בעיקר לאנשים הפועלים כיום.

    לסיכום אומר שכפי שכתבתי בעבר, גם אם סגנון כתיבתו המתלהם ודעותיו הממורמרות והלא-מנומקות של אייגר אינם לטעמי, אגן על זכותו לומר את דבריו. צר לי שהוא לא נהנה בכנס ומובן שהייתי שמח לו היה נהנה יותר, אולם נדמה שקם על צד שמאל ושום הרצאה בעולם לא הייתה גורמת לו להתרשם אחרת.

    יונתן אמיר, עורך שותף במארב

    דווח על תגובה זו

    IP: 93.173.153.72
    • נראה שיניב יהודה אייגר יכול ללמוד משהו מיונתן אמיר

      חגית, 12/06/09 08:29

      לטובת הכלל.

      דווח על תגובה זו

      IP: 77.126.69.196
  • 8.

    לא שמתי לב שאתה כותב על אמנות

    קוראת, 23/05/09 21:05

    אוהב/לא אוהב , םלצני/לא פלצני, תברחו/אל תברחו ,זו לא כתיבה על אמנות. זאת דעתך האישית שממש לא מענינת אף אחד.
    העובדה שאין לך בעיה להיות בוטה, לא הופכת אותך לגיבור או את המדור שלך למענין או למישהו שהתכוונו לדבר עליו בלי לצין את שמו.

    דווח על תגובה זו

    IP: 84.228.194.46
  • 7.

    מעין שלף? ילדה טובה- גינתון 2009

    בראון אלישבע, 23/05/09 15:44

    יניב המשך כך,רק אל תנסה למצוא צדיקים,פשוט אין, אילו פני האמנות.בטח ובטח לא מעין שלף-מלכת המיינסטרים והרצון להתקבל,חמודה אך תקנית ועילגת,לא שונה מהלן גינתון של ה-30 שנה האחרונות.
    לא נורא אם תסיים מאמרים עם תחושה קשה ולא אופטימית שתלווה את הקורא,במיוחד אם הוא סטודנט/אמן צעיר.

    דווח על תגובה זו

    IP: 82.81.247.109
  • 6.

    זה כן יהיה מגלומני לגמרי, מגלומני בצורה מביכה

    איפה העורך?, 23/05/09 08:21

    אף אחד לא נקב בשמך כי אתה לא שחקן אמיתי בשדה הזה. העתונים היומיים הם רק נקודת פתיחה - רוב יושבי הכנס דיברו על כתיבה על אמנות בכתבי עת אקדמיים ובקטלוגים

    דווח על תגובה זו

    IP: 84.109.128.140
  • 5.

    קאנינגהאם?? רון מיואק??

    ק, 23/05/09 02:49

    אתה זורק את השמות כבדרך של מעודכנות,
    פאסה חזק.
    טכנוקרט.

    דווח על תגובה זו

    IP: 77.125.117.53
    • יסביר כבודו

      יסביר כבודו, 23/05/09 23:29

      יסביר נא כבודו איזה בימאי קליפים עדכני ומוכשר יותר הוא מכיר. ונשכיל כולנו.

      דווח על תגובה זו

      IP: 212.199.123.178
      • spike jonze (ל''ת)

        better one, 28/05/09 11:46


        דווח על תגובה זו

        IP: 94.84.189.203
        • למשל הוא באמת (ל''ת)

          ק., 30/05/09 09:19


          דווח על תגובה זו

          IP: 79.181.143.76
  • 4.

    טוב שיש לנו יהודה

    בעדו, 22/05/09 23:18

    אני לא תמיד מסכימה עם כל מה שהוא כותב, אבל לפחות יש דעה ועניין לתמיד לקרוא אותו.
    אני בעדו.

    דווח על תגובה זו

    IP: 93.173.143.152
  • 3.

    מאמר מצחיק ומתגרה בצדק! (ל''ת)

    רוית, 22/05/09 16:12


    דווח על תגובה זו

    IP: 79.176.107.222
  • 2.

    שעמום

    ליידי סניף, 22/05/09 10:45

    אמנים צעירים, בדבר אחד צדק גייגר, עופו למקום אחר אם אפשר.
    לפני שתהפכו להיות כמו גייגר: מרירים, עילגים ואכולים.

    דווח על תגובה זו

    IP: 77.125.117.53
  • 1.

    עולם האמנות משול לתעשיית האופנה , כמה עצוב. לפחות באופנה אפשר להתפרנס. (ל''ת)

    נועה, 22/05/09 09:29


    דווח על תגובה זו

    IP: 89.138.98.95