• 5.

    יצירת מופת מפעימה

    פזית, 31/03/10 02:18

    'הדרך' הא אחת היצירות המטלטלות, הפיוטיות והמפעימות ביותר שקראתי מימי, אם לא המפעימה ביותר. לא הצלחתי להפסיק לחשוב על היצירה המופתית הזו ימים רבים רבים וגם שבועות אחרי שסיימתי לקרוא בה, כמו חדרה מתחת לעור ונשארה שם.נשארתי עצובה בלי די, מוטרדת, מהרהרת שוב ושוב: באב ובנו, באהבה הענקית בינהם, במהי הורות מגוננת וחומלת ומחזיקה מאין כמוה, שנשארת כזו למרות הזוועות. הקריאה היתה לי קשה מאד מאד, מעיקה ומחניקה, קור נורא, רעב, אימה.וחוץ מזה בערך מהעמוד השני לא הפסקתי לבכות. אבל בסופה של הקריאה ידעתי שעברתי חווייה יוצאת דופן, אולי אפילו כזו שתעזור לי להיות אדם יותר טוב.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לא בתשומת לב את מה שכתבת בביקורתך בנושא ''הצליינות החילונית'' וביקשת תג'

    הערה אחרונה אני מקווה: אני מודה שלא קראתי, בכ''א, 12/05/09 18:36

    על כך: פרופ' לייבוביץ השיב לשופט כהן, שאמר שכתוצאה מהשואה הוא חדל להיות אדם מאמין- אם כך מעולם לא היית אדם מאמין, כי שום דבר שקורה במציאות לא יכול להשפיע על האמונה. לכן רעיון 'הצליינות החילונית' נראה לי לצערי תגובה פסאודו דתית של אנשים שמושגיהם הרציונלים והדתיים לא מעמיקים במיוחד.

    הגב לתגובה זו

    • שב לקרוא את ''מורה נבוכים''

      רן יגיל, 13/05/09 00:47

      וואו, אמרת ליבוביץ, עכשיו אני נרעש. נפלתי. ליבוביץ גם כתב המון שטויות ידידי ותשובתו לשופט היא קשקוש מוחלט עליו אתה נשען. אין אדם שאין לו שאלות ולמאמינים הגדולים ביותר השאלות הגדולות ביותר, לך, לך ידידי לכתבי הרמב''ם. אם נכונה הייתה הקביעה של ליבוביץ ז''ל שהיה פרובוקטור לא קטן, אזי, הרמב''ם נערצו לא היה כותב את ''מורה נבוכים''. למי נכתב ספר זה אם לא לאליטה שחשה חולשה באמונתה, שהלכה לרעות בשדות זרים. איך בכלל יכול מישהו לומר למישהו אם הוא מאמין או לא. מה, הוא נמצא בלבו, במחשבותיו. טמטום גמור. רני.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אתה ספוילריסט מוכשר מאד! הצלחת להרוס לנו את שני הספרים במכה!! (ל''ת)

    אדם,חיפה, 12/05/09 16:34

    הגב לתגובה זו

    • מישהו בלבל פה סוגות

      רן יגיל, 13/05/09 00:40

      הלו, זה ספר של קורמאק מקארתי לא של הרלן קובן, ואגב, הדוקטור הוא הרוצח. בוסה. רני.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    בפרסום האגרסיבי הנטול כל עכבות כמובן, המקובל לגמרי כיום, בעולם

    פחית אחרונה של קולה עליי אדמות- באמת, וגם בהתחשב, 12/05/09 10:47

    הקפיטליזם החדש, המעוות את חיינו, המוצר הזה יכול לייצג איזה עולם של געגוע לבן תרבות במובן המערבי קלסי? האם לא ברורה הפתיטיות, החשיבה ןהרגש הקטנים- נמוכים שאכן מייצגים מה שיכול ומסוגל אמריקאי בן זמננו? מה שגם מסביר את הצלחתו, אך ממבקר סיפרות נניח שאנו (בעיקר בחלום), מצפים להערכת הטכסט שאינה מתן גושפנקא למוצר בזכות הצלחתו בשוק.

    הגב לתגובה זו

    • אני אנטי-קפיטליסטי בלה-בלה-בלה

      רן יגיל, 12/05/09 13:19

      הקפיטליזם החזירי, בלה-בלה-בלה. ההצלחה של קורמאק מקארתי אינה שיווקית כלל וכלל מבחינתי. הוא כבש את לבי עוד לפני שהיה רב מכר כשהיה עוד בחזקת רב נכר כפי שכתב אבידן. יתרה מזאת, גם אם לקורמאק מקארתי היה רק קורא אחד או שניים, שווה היה לכתוב עליו.למה לא להתייחס לטענות הגלומות במאמר עצמו. באשר לצליין החילוני, גם אימרה קרטס, אגב, הוא סופר מעין זה. למה? כי יותר קל להתקנא סוציו-ספרותית בהצלחתו חסרת התקדים של סופר גדול זה ולהתמרמר בטוקבקים מעיקים ולא רלוונטיים. רוצה שלוק מהקולה שלי? רני.

      הגב לתגובה זו

      • הספר בנוי על סוג של קיטשיות אמריקנית. מי שאוהב את זה נהנה

        'להתקנא' בלה בלה, 12/05/09 15:05

        מ'טעם איכותי' ששולט כיום גם בשוק, וכנראה גם בשוק הביקורות. אז מה רע? מר יגיל שייך לרוב השולטטט, אבל כנראה מרגיש איפשהו רע עם זה, עד כדי לצווח מרה על מי שמעז אפילו בטוקבק, לכתוב שהמלך עירום - למי שמביא איתו לקריאה טעם, ובגרות מנטלית. אגב, 'הצליין החילוני' זו תמימות שעבר זמנה, לא יפתור שום בעיה (מסיבות שהמדע בדרך לחושפן, וזה לא המקום לפרט, אפשר להיות מצוי מעט במדע עממי עכשווי לפחות, ולהסיק- ולחבר לאמנות, בימינו התחומים מתחברים). אבל אם 'צליין חילוני'- אז חזרנו לתשמיש הקדושה פחית קוקהקולה. שרתי הטלויזיה ומשטר חברות הענק משתחווים.

        הגב לתגובה זו

        • אימא'לה, מדע!

          רן יגיל, 12/05/09 15:25

          אדון או גברת קוקה-קולה. אני שמח שבחרת לשבח את עצמך בטוקבק נוסף בגרות בשלות וכל הבולשיט הזה, אבל טענות של ממש אין כאן. שום דבר הגיוני של דבר נובע מתוך דבר חוץ מזה שלא אהבת את הספר מקארתי אם קראת. סבבה. מותר לך. הצליין החילוני הוא אחד הכלים הטובים ביותר לניתוח סוג מסוים של ספרות מודרנית ופוסט-מודרנית וכל עניין המידוע הוא נאיבי ומגוחך. איך אומר הארלן אליסון, עוד סופר אהוב עליי: אנשים בזכות המדע לא מתים ממחלות מסוימות, הם מתים כיום ממחלות אחרות. אם הצליין החילוני של אורפז תמים הוא - מן התמימים אנוכי. חלף עבר הזמן שמישהו אומר ''מדע'' וכולנו עוברים לדום מתוח. רוצה שלוק מהרד בול שלי?

          הגב לתגובה זו

          • בלתי רלוונטית בכל העדינות. התנצלות: אין כל כוונה לפגוע בו אישית

            התגובה האחרונה (נכון להרגע) של מר יגיל, 12/05/09 16:34

            , אני מודה שבכלל לא שמתי לב שהוא כתב את הבקורת. הכוונה להגיב על תופעה כללית, מילירדים נופלים מהספר (במובן בכי מאושר), ומה לעשות שלא תמיד הרוב צודק (נימוקים בתג' קודמות). אגב, חבל על ההתיישנות המהירה של 'הצליין החילוני' ולא יועיל אליסון, אם כי אני אוהב את הצליל של שמו הפרטי. זה נחמד. הציטוט כ''כ מיושן ובלוי, שכדאי לכבוד אליסון, להסתיר אותו.

            הגב לתגובה זו

            • המדען הפטפטן שמתעקש ליישן את הצליין

              רן יגיל, 13/05/09 01:00

              מה זה הברברת הזאת עם שמו הפרטי של אליסון ומדוע היא רלוונטית לדיון בינינו. הספר הזה, ''הדרך'' הוא מעולה לא בגלל כמות הקוראים אלא למרות כמות הקוראים שלו. אין כאן בכלל עניין של רוב והרוב מעניין אותי כקליפת השום. אני קראתי את מקארתי ואני אהבתי אותו. הצליין החילוני לא התיישן, כשם שמשנתו של סארטר לא התיישנה, ואם תאמר ותכתוב את זה עוד שבע פעמים גם זה לא יועיל ולא יעשה אותך יותר צודק ולמען הקוראים הנה עיקריו:
              הגיבור - צליין חילוני
              הפגם
              מקום כזירת התנסות
              ההתנסות
              נטייה לטיפוסי ולארכיטיפוסי
              הסיום - מקוטע או מדומה.


              בשבילי זה תמיד עובד. בתגובות הבאות ארחיב. עכשיו את יכול ללכת ולקרוא להנאתך את הרלן קובן, יאללה ביי. רן יגיל

              הגב לתגובה זו

  • 1.

    אשכנז אשכנז

    העץ חלול, 12/05/09 08:37

    רן, הנה גם לך נקראית הדרך - המסע אל הממחטה החל.
    זה כל כך אופייני, עוד אודיסיאה מערבית
    כמובן שאי אפשר לשבת בשקט

    הגב לתגובה זו

    • העץ הנדיב

      יוסי אשכנזי, 12/05/09 11:18

      ספר ענק!

      הגב לתגובה זו

    • אח, המזרח הרחוק והקרוב עוד יותר

      דוד ווז-ווז, 12/05/09 11:43

      אני כבר עובר לתנוחת נחש ואריה באשטנגה יוגה אומממממממ

      הגב לתגובה זו