• 16.

    תפטרו אותו (ל''ת)

    אמון, 15/05/09 02:46

  • 15.

    מגיב 14 - מסכים לכל מילה! מערכת ''תרבות'' ראויה לכל גנאי

    ירון, תל אביב, 05/05/09 09:06

    בסופו של דבר, זו בהחלט בעייה שלנו על בחירת מערכת ''תרבות מעריב'' בכתב ביבים.
    אין במילותיו הסתמיות של אייגר (ולא לראשונה) שום תיווך, הארה או דבר ביקורת הראוי להתייחסות.
    ביקורת היא, כמובן, לגיטימית, אך במקרה הנ''ל תמוה על איזה בסיס נבחר לתפקידו: ודאי לא על רקע ''הבנה'', עניין או זיקה אמיתית לתחום.
    בכל מקרה, בחירתו מהווה בושה וזילות של התקשורת.
    ולמערכת - האם לא הגיע הזמן לנקוט במהלך מעשי? חלצו את מדור ''אמנות'' מעליבותו, מגיע לנו יותר.

  • 14.

    זילות החומר

    צופה מהצד, 03/05/09 23:26

    לא מכיר את אייגר ומכיר הגלריה

    הסוקר לא רואה מחוייבות להתאמץ עבור אורתר -כנגד זאת הוא מןכן ומצליח לרוקן לכל עבר את שלפוחית השתן כי עלה לראשו

    הטענה אינה כלפיו אלא לעיתון שמועל ע''י שלוח זוטר ככל שיהיה בתפקידו לתווך ביושר בין הסצינה לקהל הקוראים

    גלריה יאיר לא תינזק, האמנית המעולה וודאי שלא - רק קורא מן השורה שעלול לטעום מפרות באושים נוסח אייגר

  • 13.

    ל-12 - אכן מתים חיים אך לא בינינו (ל''ת)

    הי''ד, 03/05/09 15:57

  • 12.

    אייגרמן

    נוסטלגון, 03/05/09 15:51

    הניתן עוד לזכור שאותו מדור נכתב בעידן אחר ע''י מרים טל
    ואולי טוב שאין מי שיגול עפר מעיניה

  • 11.

    ההר הוליד אייגר

    ויטגנשטיין, 03/05/09 14:38

    הכשל הלוגי הוא שהכתבן הזחוח לא ראוי כלל לתגובה
    ולא מהסיבה שלך תוכיח שאין לך אחות אלא כי הקשר של אייגר לציור וביקורת האמנות הוא מקרי וקלוש ובא להכעיס בלבד

    לך צא נגד אחד כזה שמשחיז עטו ומשתין ארס בלי שום הבנה בתחום כנגד מאמץ יחיד מוכח (יאיר ש.) להקים ולהריץ גלריה איכותית (על זה הרי אין שום ויכוח)
    מה זה משנה גרף התצוגה ונוסחת הבחירה אם מה שמוצג ראוי לכך ואם לא שיואיל המבקר להתמודד עם החומר הקונקרטי ולומר דברו ביחס אליו באופן ענייני והוגן לפי קוד אתי מינימלי

    להשתלח ולהתנשא על אורתר כפי שעשה הרי זה ביזיון לאותו פוץ נפוח שחתום על המאמר

  • 10.

    רק כך

    סינדי וענונו, 03/05/09 13:49

    מציע למסגר ולתלות המאמר במיקום נסבל (ליד הנוחיות) כמוצג קבע בגלריה

    רק כך אולי ידרוך כוכבו עוד יותר ותתמלא לפחות מחצית תאוותו או משאלתו של הכותב הנגזל

  • 9.

    על מה בעצם הביקורת? כעידות לבעיתיות לוגית

    סנדי ברנע, 02/05/09 23:53

    אז על מה מלין המבקר? על כך שאמנים שנדחקו מהמרכז זוכים לתשומת ליבו של יאיר, וזה לא בסדר כי היו בהם שקיבלו הכרה מהמימסד? האם הצגת תערוכה כלשהי או הוצאת אלבום, היא עידות לחיבוקו של המימסד?לכך שהם בזרם המרכזי? אז מה צריך יאיר הדון קישוט עם האג'נדה,- להציג רק אמנים כלל בלתי ידועים ? ולפי אילו אמות מידה הוא יבחר את המוני האמנים שטךם הציגו באף תערוכה? ככל הנראה מאחר והלוגיקה של המבקר היא בעייתית, הוא מחליט לנקוט בביקורתיות קטלנית כלפי התערוכה הקיימת של האמנית העכשווית, ומבלי כלל להתיחס לסיבות האמנותיות למהות ביקורתו.

  • 8.

    אייגר

    אורלי, 02/05/09 21:04

    תערוכה נהדרת.אני לא מבינה מה אייגר רוצה והאם בכלל ראה את הציורים או שמא נתפס למשחקי אגו ותיזה מדומים, עולה מכתיבתו רושם של גחמה, התחזות, ובעצם עיוורון וחוסר התייחסות עניינית לאורתר - זו בהחלט ראוייה למבט אחר, חבל שנכתב עליה כפי שנכתב והפוסל במומו פןסל

  • 7.

    יניב אייגר, בוא נעמיק בדברים ונעמיד אותם על דיוקם...

    יאיר שולביץ , 02/05/09 19:41

    כתבתו של אייגר עמוסה בסילופים, בגישה חפיפניקית ובכשלים לוגיים, ומעל הכל חושפת, ולא לראשונה, חוסר הבנה בסיסי באמנות, והכל בתחפושת של אנרכיסט / מתקן עולם.
    נכון, שבין השאר, הגלריה שמה לעצמה מטרה להציג אמנים טובים, שנדחקו מהזרם המרכזי. אך מכאן ולהציג אותי כ"דון קישוט רומנטיקן", המחוייב רק לכך, הדרך ארוכה.
    חמוש בקטנוניות מרושעת ובחשיבה נוקשה כקיר, אייגר עט על הטרף ומצא – שומו שמיים – "טיפות של ממסדיות" אצל אילנה סלמה אורתר, ו"הנה לכם הוכחה שהגלריה לא עומדת ביעדיה..."

    במניפולציה טיפוסית, הוא כותב ש"רוב אלה שהציגו אינם כאלה שממש היו נואשים למישהו שיחלץ אותם מאימת האנונימיות". ברור לכל בר-דעת, שחשיבתו לוגית, כי בהצגת אמנים שנדחקו אין הכוונה לאמנים אנונימיים (אם נדחקו, ברור שאינם יכולים להיות אנונימיים).
    ולגוף הטענה – אורי שטטנר, יוסף הירש, אליהו גת, ירמי עדני ואחרים בתערוכות קבוצתיות הם אמנים מצויינים, שלא זכו או זוכים עדיין לתהודה מספקת והצגתם בגלריה, בתערוכות היחיד וגם בקבוצתיות, תרמה (עם כל הצניעות) לנוכחותם בתודעה האמנותית.
    אני מעריך כמעט בוודאות, שאייגר לא מכיר את יצירתם, ולא טרח (היות ולא ביקר בתערוכותיהם) לעיין באתר הגלריה – www.yairgallery.net – בו מוצגות תערוכות העבר של אותם אמנים "שנשכחו בצדק מוחלט", עפ"י הכותרת: רק בורות העטופה ברשעות (שילוב קטלני, אגב) יכולה לנפק כותרת ממין זה.

    לדבריו, "האור הטבעי השוטף את הגלריה מקשה מאוד לראות את העבודות ובמקרה של אורתר לא מדובר בהפסד גדול...": ראיתיו מתבונן בעבודותיה כבדרך אגב, בחטף. גם תוצאת התבוננותו האטומה, השטחית להחריד של אייגר, בכל אור שהוא, אינה הפסד גדול.

    "ביקורתו" הרדודה, המתחכמת לעילא והפוגענית על סלמה אורתר אינה עניינית, חסרת כל נימוק ותובנה ובכלל אינה נוגעת באמנות: שרבוט הגיגים ריקים (בנוסח "התערוכה...מדגדגת לי כמו הרבה תערוכות אחרות מהתקופה...וכו'") לא עושים שום רושם.

    בניגוד לדבריו המסולפים, לא רק שאיני תולה את כל תחלואי העולם בתעשיית ה"כוכבים הנולדים": אפילו איני תולה בכך את היות אייגר מבקר אמנות.

    לו היה לתגובתי זו עורך, הכותרת "מה הוא מקשקש" היתה (הפעם) נמצאת כראויה.

  • 6.

    יניב, בוא נעמיק בדברים ונעמיד אותם על דיוקם...

    יאיר שולביץ, גלריה יאיר, 02/05/09 19:27

    כתבתו של אייגר עמוסה בסילופים, בגישה חפיפניקית ובכשלים לוגיים, ומעל הכל חושפת, ולא לראשונה, חוסר הבנה בסיסי באמנות, והכל בתחפושת של אנרכיסט / מתקן עולם.
    נכון, שבין השאר, הגלריה שמה לעצמה מטרה להציג אמנים טובים, שנדחקו מהזרם המרכזי. אך מכאן ולהציג אותי כ''דון קישוט רומנטיקן'', המחוייב רק לכך, הדרך ארוכה.
    חמוש בקטנוניות מרושעת ובחשיבה נוקשה כקיר, אייגר עט על הטרף ומצא – שומו שמיים – ''טיפות של ממסדיות'' אצל אילנה סלמה אורתר, ו''הנה לכם הוכחה שהגלריה לא עומדת ביעדיה...''

    במניפולציה טיפוסית, הוא כותב ש''רוב אלה שהציגו אינם כאלה שממש היו נואשים למישהו שיחלץ אותם מאימת האנונימיות''. ברור לכל בר-דעת, שחשיבתו לוגית, כי בהצגת אמנים שנדחקו אין הכוונה לאמנים אנונימיים (אם נדחקו, ברור שאינם יכולים להיות אנונימיים).
    ולגוף הטענה – אורי שטטנר, יוסף הירש, אליהו גת, ירמי עדני ואחרים בתערוכות קבוצתיות הם אמנים מצויינים, שלא זכו או זוכים עדיין לתהודה מספקת והצגתם בגלריה, בתערוכות היחיד וגם בקבוצתיות, תרמה (עם כל הצניעות) לנוכחותם בתודעה האמנותית.
    אני מעריך כמעט בוודאות, שאייגר לא מכיר את יצירתם, ולא טרח (היות ולא ביקר בתערוכותיהם) לעיין באתר הגלריה – www.yairgallery.net – בו מוצגות תערוכות העבר של אותם אמנים ''שנשכחו בצדק מוחלט'', עפ''י הכותרת: רק בורות העטופה ברשעות (שילוב קטלני, אגב) יכולה לנפק כותרת ממין זה.

    לדבריו, ''האור הטבעי השוטף את הגלריה מקשה מאוד לראות את העבודות ובמקרה של אורתר לא מדובר בהפסד גדול...'': ראיתיו מתבונן בעבודותיה כבדרך אגב, בחטף. גם תוצאת התבוננותו האטומה, השטחית להחריד של אייגר, בכל אור שהוא, אינה הפסד גדול.

    ''ביקורתו'' הרדודה, המתחכמת לעילא והפוגענית על סלמה אורתר אינה עניינית, חסרת כל נימוק ותובנה ובכלל אינה נוגעת באמנות: שרבוט הגיגים ריקים (בנוסח ''התערוכה...מדגדגת לי כמו הרבה תערוכות אחרות מהתקופה...וכו''') לא עושים שום רושם.

    בניגוד לדבריו המסולפים, לא רק שאיני תולה את כל תחלואי העולם בתעשיית ה''כוכבים הנולדים'': אפילו איני תולה בכך את היות אייגר מבקר אמנות.

    לו היה לתגובתי זו עורך, הכותרת ''מה הוא מקשקש'' היתה (הפעם) נמצאת כראויה.

  • 5.

    גלריה מצויינת, הדימוי המצורף של סלמה אורתר מזמין לתערוכה

    יערה, גבעתיים, 02/05/09 17:16

    איזה קשקוש - ''גלריה יאיר מציגה אומנים שנשכחו בצדק מוחלט''?
    למבקר ה(בלתי) מלומד פשוט אין מושג.
    זכורות לי תערוכות מצויינות ומרשימות בזמן הקצר מאז נוסדה: אורי שטטנר, יוסף הירש וירמי עדני, אומנים ''של אומנים'' שחשיפתם מבורכת.

  • 4.

    אני לא כל כך מבין מה הטעם לכתוב תמיד ביקורות רעות

    קורא קבוע, 02/05/09 14:10

    מהמדור שלך אני רק יודע לאן ''לא'' ללכת.

    אולי תכתוב פעם משהו חיובי?

  • 3.

    סגנון כתיבה ארוגנטי ופרובנציאלי (ל''ת)

    מיכל, 02/05/09 13:10

  • 2.

    קשקשת

    יואל ג., 02/05/09 01:23

    הכותב טובל ושרץ בידו ולא חשוב המניע מאחורי הגבבה אה-לה למנשה ורסיננטה שפיזר בשפע
    מעבר לססמאות קש לא אמר הרבה
    נכון שסלמה הציגה ואינה מקופחת-נידחת - אבל מה כל זה חשוב לאור העבודות המדברות בעד עצמן (בלי קשר לנוהל תצוגה כזה או אחר)
    התערוכה טובה, טעונה, עובדת על העין אך הכותב בוחר לריב על תיזה שפיברק ולהפגין אטימות בכסות של כתיבה יצירתית ...
    הניסיון לרדת על אורתר ד' יאיר או להיפך חצוף ונכלולי ןחושף את הכותב כעוד רברבן מצוי (ז'ונגלרי) בביצה המקומית

  • 1.

    אייגר המריר התמידי

    ', 01/05/09 23:41

    לא הלך?
    מצאת חבר חדש להתבכיין איתו?
    אז כל מה שהוא לא בצלאל-מדרשה יקבל תו של ''שונה'' כי זה לא בצלאל-מדרשה?
    אתה כל כך בדיס שזה די מעוור אותך.הפוזה המשועממת שלך משעממת.