• 3.

    לא מסכים

    דודו, 18/01/09 15:12

    הוא לא ויתר על המוסר בשביל להיות חופשי
    הוא רצח את אדונו סתם, האדון סמך עליו ולא הייתה לו בעיה לגנוב בלי לרצוח, לא ברור מהספר מדוע הוא רצח אותו (האדון היה בחור סימפטי רוב הזמן) ספר סביר זה הכל
    לא הייתי נותן לו את פרס הבוקר

    • הופכים ספרים ל'מצויינים' לצורכי מכירות? (ל''ת)

      ספר סביר בעל 'אפקט הודי' שמשפיע על הבריטים., 19/01/09 15:27

    • ספר שמזכיר לי סרט הודי תמים.

      אורה מורג, 20/12/09 17:16

      מסכימה עם קביעתך

  • 2.

    ספר מצויין אבל אני חולק על הניתוח פה

    קורא, 18/01/09 12:21

    הוא לא מוותר על המוסר. להיפך, ישנה אפיזודה בספר שבה מאוד מודגשת ההתנהגות המוסרית שלו גם כאשר הוא כבר לא חייב כלום לאף אחד.
    העניין בספר הוא ההדגשה של עד כמה דק הקיר המפריד בין הודו האפלה לזאת המוארת, עד כמה צריך רק מעשה אחד בשביל לחצות אותו.
    לא חייבים לוותר על המוסר לגמרי ולא חייבים להפוך לבנאדם אחר, רק צריך לילה אחד לעצור בצד הדרך בתואנת שווא. כל כך קל, כל כך פשוט, אבל עדיין כל כך לא נפוץ.

    • אבל הוא לא סתם עוצר בתואנת שוא אלא הוא רוצח את הבוס שלו באותה עצירה,

      שמואל, 18/01/09 15:15

      וזה בוס שהוא אוהב וחושב שהוא דווקא איש טוב, בכל זאת הוא רוצח אותו, אז הוא כן מוותר והופך לבנאדם אחר. זה כן מסקרן אבל איזה אפיזודה יש שאתה מדבר עליה שבכל זאת מודגשת ההתנהגות המוסרית שלו, חבל שלא אמרת.

  • 1.

    האומץ הוא עוד יותר ממה שנדמה

    ראמה, 18/01/09 10:39

    כי זה ממש לא מובן מאליו שהודי צעיר ומשכיל יכתוב ספר שלכאורה מעודד התמרדות והתנערות ממודל הקסטות המקובל - ועוד באלימות - זוהי חתרנות מאד חמורה מנקודת מבט שמרנית ואפילו מנקודת מבט מקובלת של ההודים