ראשית - הבחירה במדיום של אנימציה נעשתה בשביל לזכות בפרסים?
אתה עוד זוכר שקולנוע זה אומנות? בחירת הפורמט היא חלק אינטגרלי מהיצירה ולא ניתן להפרדו ממנה, הסרט הוא סרט אנימציה כי כזה הוא ולא יכל להיות שום דבר אחר.
זה כמו להגיד שואן-גוך צייר את הפורטרט העצמי שלו במקום לצלם את עצמו כי רצה לזכות בפרסים.
שנית - משמעותה של המילה ''ביקורת'' אינה ''פירוט עלילת הסרט מתחילתו עד סופו'', אתה הורס לאנשים את חווית הצפיה, קוראים לזה ספויילר.
ובנוסף, ממש לא הבנת מה קורה בסרט, הקטעים בצבע לא היו תחילה של כל פרק, אלא קטעים מההווה, או לפחות הזמן הכי מאוחר כרונולוגית בסרט, וכל שאר הסרט הוא בעצם זכרונות, כאשר הגיבורה לא מבינה את הדיילת הצרפתיה, היא כן מבינה, היא דוברת צרפתית, פשוט מצבה הנפשי לא מאפשר לה לענות. (אגב, מה, למען השם אתה מתכוון ב ''שתלמד גרמנית, לכל הרוחות, וההלם שבו היא נתקפת כשפונים אליה בשפה זו לא יהפוך למשל פמיניסטי'', מה בין שמיטה להר סיני?)
הגיבורה באה מבית טוב ואמיד, אז הסבל שלה לא לגיטימי? אנחנו רשאים לעשות סרטים רק על אביונים ופיסחים?
זהו סיפור מאוד אישי מנקונת ראות של נערה שעברה מלחמה, מהפכה, ניתוק ממשפחתה ומולדתה, וטראומות רבות אחרות,
היא גם חיה ברחוב, ניסתה להתאבד, וכו'. הסרט לא שוקע לתהומות הדיכאון אבל מעביר לצופה, לפעמים רק ברמיזות ומטאפורות, לא בצעקות ונפנופי ידיים, את מה שעובר בנפשה של הגיבורה.