• 54.

    אני קרובת משפחה של רותי זוארץ.

    , 05/06/14 18:30

    רותי שלום קוראים לי גלית אני מכירה אותך בהיותך ילדה אמא שלי ואבא שלך אחים.
    זוכרת את דודה עליזה וכלפו שהייתם באים לבקר אותנו?אמא שלך היתה מכריחה אותך ואת איציק לישון צהריים ,הייתי מרחמת עליך ,היית ילדה מקסימה שקטה ומאוד אהבתי אותך ואת איציק אחיך את רמי אני פחות זוכרת.
    בקיצור אני גרה בפ"ת לבד עם ארבעת ילדיי גם אני מרגישה בודדה.וגם לי יש סיפור קצת עצוב.אם בא לך להיות איתי בקשר אני אשמח . אני גם כותבת ,כותבת למגירה ולכן אני מרגישה שיש בינינו נושא משותף.הכתיבה ומה שמניע אותה זה סיפור חיים עצוב.0543994985

    IP: 109.186.187.150דווח על תגובה זו

  • 53.

    לרותי זוארץ

    ליה, 28/03/09 00:22

    קבלי חיבוק גדול ואהבה, היי חזקה, ביכולתך להבריא תוכלי להראות לחולות אחרות שיש סוף טוב, ושיש חיים אחרי האנורקסיה, אני מאמינה בך

    IP: 68.17.215.227דווח על תגובה זו

  • 52.

    חצופה!!!! הייתי מאושפזת איתה!!!

    שרית, 07/11/08 18:11

    רותי, את בוודאי זוכרת אותי. היינו מאושפזות יחדיו בתה''ש.
    אני רוצה לומר לך שאת חצופה וזו ממש שערורייה לפרסם ספר, עם שמות של מאושפזות!! איפה צנעת הפרט? מה את חושבת לעצמך?
    את רוצה להרוס לאנשים את החיים??
    לא שמעת על שמות בדויים??

    רק אידיוט יאמין לך וירחם עליך. לא אנחנו- הבנות שהיו מאושפזות איתך ויודעות איך סילפת את העובדות בספר, ואיך הוצאת את כולנו מטומטות ורעות!!
    קיבלנו הלם טוטאלי כאשר גילינו על הספר!

    את אישה חצופה ונלוזה! אין לי טיפת הערכה אליך, כולי מלאת בוז, שכך עשית!!!!!!

    IP: 80.179.112.114דווח על תגובה זו

    • ללא הבנתי

      שחר, 08/11/08 19:26

      לא הבנתי,למה הייץ מאושפזת איתה?
      בת כמה את?כיאלו בגיל שלה?
      ומה היא עשתה רע..

      תסבירי [:

      IP: 77.127.224.100 דווח על תגובה זו

  • 51.

    רותי זוארץ את האשה שיכולה לחלץ כל אחת שנסחפה למחלה האיומה הזו

    mm, 09/10/08 19:29

    כבר בעמוד 90 וכמה ימים שאני רואה את דמותך המצומקת לפני המחשבה להכנס לשרותים,זה עדיין לא הביא אותי לצהול ולהתעודד שכן קשה מאוד לצאת מעולם ההקאות ולהפסיק לחשוב על אוכל אפילו לא בזמן רעב. אני קוראת את מילותייך וגרוני מתפוצץ בדמעות,טירונית שכמותי רק שנתיים מתמודדת ולאף אחד בכלל זה לא נראה שמצבי כל כך רע. מכל המוסדות והאישפוזים לדעת שקיים בן אדם נעלה כמוך עם יכולת כתיבה שכבר שנים לא נתקלתי,וודאי שהקשר שלי והחיבור לחוויות שחווית גורמות לי לרוץ במילים ואפילו להזדעזע מהתקופה הקצרה שבה אני מתמודדת עם פתח מחלה נוראית שכזו.
    אלוואי ומילותיי יוחרצו ויחללו לתוכי להפסיק ולא רק ליום יומיים ,לי לך ולעוד בחורות אחרות שבטח מזדהות,מצתמררות ומחפשות במה להאחז.
    אני מעריצה וסוגדת לאומץ שלך להחשף.
    מי יתן ואתקל בך שלא רק מראיונות וספרים,עשויי להביא על נערה צעירה כמוני המשך דרך בריאה ואולי לעולם לא אשוב,בולימית כנראה שאני כן,רק השאלה היא עד מתי?
    תודה,שאי ברכה והצליחי.מי יתן ותזכי לעוד המון שנים .את גיבורה רותי זוארץ!

    IP: 89.138.244.100דווח על תגובה זו

  • 50.

    אני חייבת לדבר איתך זה ממש חשוב לי

    ספיר לוי, 07/10/08 14:31

    אשמח אם תצרי איתי קשר
    sapir_maccabi@walla.com

    IP: 84.110.214.68דווח על תגובה זו

  • 49.

    מילים

    נ, 03/10/08 20:08

    ספר פרובוקטיבי ומסוכן..

    IP: 81.5.42.94דווח על תגובה זו

  • 48.

    את מראיינת גרועה

    מעיין, 07/08/08 14:02

    את מראיינת גרועה.
    למה לא שאלת עוד דברים זה היה נורא מעניין
    ולמה ''בואי נעזוב את אימא שלך '' אני דווקא נורא רציתי לשמוע את הסיפור

    IP: 79.179.250.253דווח על תגובה זו

    • העיתונעית היא אשה חיצונית ללא מושג פרט ללשאול שאלה ועוד שאלה

      mm, 09/10/08 19:32

      אז כדאי שתקרא את הספר לא?
      כדאי ורצויי גם למי שכל חיו היה שלם עם עצמו,מרהאו החיצוני ומשקלו

      IP: 89.138.244.100 דווח על תגובה זו

  • 47.

    לרותי ..

    נרתעתי ., 31/07/08 16:40

    כ''כ מזעזע ומפחיד .
    אני פשוט רוצה שהיא תצא מזה . כ''כ רוצה .
    מגיע לה להיות בחיים .

    תפסיקי עם ההקראות , בתוכך את יודעת שזה מסוכן !

    IP: 89.139.133.171דווח על תגובה זו

  • 46.

    אנורקסיה

    חן, 30/07/08 13:02

    אלוהים איייך את ניראת רותי מה זה זה מחואר מאוד אסור את אנורקסית

    IP: 84.229.123.203דווח על תגובה זו

  • 45.

    אנורקסיה

    חן, 30/07/08 13:01

    אלוהים איייך את ניראת רותי מה זה זה מחואר מאוד אסור את אנורקסית

    IP: 84.229.123.203דווח על תגובה זו

  • 44.

    אנורקסיה זה לא סרטן של הנפש

    שולה, 28/07/08 00:25

    זה האגרסיביות בהתגלמותה: משדלת אחרים לעזור לה (''לתת לה מים? לשלוח אותה לאשפוז? אולי היא תימס בחוץ כי חם''...לא מפתיע שהכתבת מרגישה צורך לעשות משהו) ואז בועטת, ובגדול.
    זאת השליטה.
    בגלל זה היא לובשת בגדים שמראים וכותבת על זה ספר. כנראה שאין לה באמת מה להציע מעבר ליכולת שלה להקיא. גם כן כשרון.
    היא רוצה לזעזע ולהגעיל כדי שנהיה חייבים להגיד, לעשות, לפעול..היא שולטת בסביבה שלה דרך ה''מסכנות'' ו''הקיום השברירי'' שלה.
    הנה, פעלתי. אני כותבת. כאן זה נגמר.
    את מעוררת גועל- ולא רק בגלל איך שאת נראית.
    אני בהחלט מסיטה את המבט ולא מסתכלת -אני במשחק הזה -לא משחקת.
    כל הכבוד לאמא שלך שזרקה אותך מהבית.

    IP: 70.22.230.157דווח על תגובה זו

    • אולי כדאי שתסתכלי על עצמך טוב טוב (ולא בחיצוניות גברת!)

      קרן, 29/07/08 16:47

      קודם כל, העובדה שסיפור ומראה שכזה מעוררים בך אך ורק דברים שליליים אולי רק מצביעה על הכחשה שלך מעצמך?

      יש לך בעיה עם ה'שליטה' שלה לכאורה? חשבת אולי שזה כל מה שיש לה בחיים? שהיא במצב נפשי כזה שזה כל מה שהיא מצליחה לעשןת? את חושבת שחיים ככה מבחירה מוחלטת?

      זו התמכרות! זו מחלה! ונכון, זה אולי מעורר קצת חלחלה אצל מי שלמזלו זכה לחיים טובים יותר וכח התמודדות טוב יותר אבל אז עולים גם רחמים! ואולי לפעמים מן הבנה!

      לך יש בעיה עם זה? את מסיטה את הראש ולא נאה לך שיש אנשים כאלו? מי את חושבת שאת? את גרועה בהרבה כי את חושבת שאת מעל כולם.

      תתביישי לך!!!!!!

      IP: 83.130.177.248 דווח על תגובה זו

  • 43.

    ככ מעריצה אותך

    אנה, 27/07/08 21:55

    רותי יקרה.
    קראתי את הכתבה כרגע ואני יושבת וככ מעריכה אותך. מעריכה את ההתמדה שלך. את כל השנים שהמשכת לרזות כדי להיות יפה ומושכת ומקסימה.
    ככ גאה בך שלא נישברת.
    הרי אף אחד לא מכיר ככ טוב את אנה היקרה כמונו. כמה היא נותנת וכמה אנחנו אוהבות אותה.
    אין אף אחד בעולם שיבין כמה אהבה אנה משאירה לנו בתמורה לאוכל שאנחנו לא אוכלות.
    אני ככ ככ רוצה להגיע כבר למישקל שלך.
    ואני מנסה ונורא משתדלת.
    החודש כבר הגעתי ל39. מאמינה איזה אושר?
    אז באמת תמשיכי ככה.
    ואל תתני לאף אחד לשכנע אותך אחרת.
    אוהבת אתך.
    אנה שלך

    IP: 80.230.154.30דווח על תגובה זו

    • יש תגובות שראוי לסנן (ל''ת)

      עינת, 27/07/08 23:24


      IP: 89.138.222.55 דווח על תגובה זו

    • מתביישת בשם אנה

      אנורקסית לשעבר, 28/07/08 01:20

      מי שכצב אצ התגובה הזאת חולה נפש, גם אם המציא את התגובה כדי לעורר פרובוקציה ובין אם באמת חושב,ת כפי שכתוב יש חסנן מיד. והצאתי אלייך אנה לחפש עזרה

      IP: 79.177.146.254 דווח על תגובה זו

    • הנה למה פרסום המאמר הזה מסוכן (ל''ת)

      מפחיד, 28/07/08 11:21


      IP: 77.127.45.21 דווח על תגובה זו

      • זה לא משנה

        אנורקסית וזהו, 20/12/08 12:59

        זה לא משנה אם היו מפרסמים או לא...כי יש מספיק בלוגים,אתרים ,סירטונים ותמונות שמי שרוצה למצא ,מוצא... אז פירסום המאמר הזה ממש לא ישנה כלום,הוא יכול רק לעזור אם כבר... כי מישהי שרק בתחילת המחלה והמוח שלה עוד לא לגמרי נכבש על ידי אנה והיא קוראת את המאמר הזה ,היא עוד יכולה לחשוב על עצמה ולהעשת.

        IP: 84.110.57.50 דווח על תגובה זו

  • 42.

    אולי הגיע הזמן להתחשב גם בחולות במחלה שקוראות את הכתבה.

    ס, 27/07/08 20:02

    יש פה כל כך הרבה טריגרים. קצת התחשבות?

    IP: 79.183.175.26דווח על תגובה זו

  • 41.

    רותי לטובה הילדים/ות תתלבשי בגדים יותר צנועים (ל''ת)

    תהי בריאה!, 27/07/08 17:24


    IP: 84.109.1.115דווח על תגובה זו

  • 40.

    אני בטוחה שגם דוגמניות ממוצעות, מלאות ואנורקסיות...

    תגובה ל 22, 27/07/08 11:40

    לא ממש רוצות גם אותך !!! אתה איש קטן, עלוב וחולה.

    IP: 194.50.175.185דווח על תגובה זו

  • 39.

    רותי יקרה,למה את לא מחפשת דרכים אחרות לשלוט בחייך ?

    מיכל, 27/07/08 11:30

    חוץ מזה אחרי הכל אם תחליטי לאכול ולא להקיא ותנסי בכל מאודך לעמוד בהחלטה הזאת מה תהיה יותר שליטה מזה?

    IP: 212.76.99.248דווח על תגובה זו

  • 38.

    רותי יקרה,למה את לא מחפשת דרכים אחרות לשלוט בחייך ?

    מיכל, 27/07/08 11:29

    חוץ מזה אחרי הכל אם תחליטי לאכול ולא להקיא ותנסי בכל מאודך לעמוד בהחלטה הזאת מה תהיה יותר שליטה מזה?

    IP: 212.76.99.248דווח על תגובה זו

  • 37.

    מחלה ארורה

    ג, 27/07/08 11:29

    חשבת שאת שולטת.חושבת שזו החברה הכי טובה שלך.חושבת שאת טהורה ומלאכית.
    היום את מבינה כמה את נשלטת בידי ה''חברה'' .
    היא נלחמת להיות ואת צריכה להחליט שאת זו שתחיי.
    תראי לנו ,הקוראים ,עכשיו, שאת אדם ששולט .
    בהחלטה להבראה,כן זה אפשרי.
    את לא מיוחדת כאנורקסית בולמית המיוחדות הן המבריאות

    IP: 89.139.32.200דווח על תגובה זו

  • 36.

    אני מסכימה עם נירית 23

    א, 27/07/08 11:14

    היא לא מעוררת בי חמלה אלא כעס. לא הרצון להבריא ולצאת מזה עולה מתוך הראיון אלא הרצון לקבל רחמים וחמלה. משום כך היא נתלית באובדן שליטה ומסירה מעצמה אחריות להתנהגותה. אז מה הוחלט? אחד מהשניים, אם אינה אחראית למעשיה יש לאשפזה בכפייה. אם היא אחראית למעשיה הרי שהיא יכולה לחדול מהקאות. לא מובן לי פשר הריקוד הזה על שתי חתונות.

    IP: 89.1.217.245דווח על תגובה זו

  • 35.

    לאמא הפרפקציוניסטית של רותי: גברת את אשמה!!! היחידה במצב שלה

    ילד זה לא כלב, 27/07/08 10:35

    ''איטליגנטית'' פרפקציוניסטית כך מכירה אותך רותי. אני יכולה להגיד לך אגואיסטית,רעשה, איך נתת לה ליפול,איך היא ניראת ממש לא דוגמה טובה לאף אחד, רותי בת 34 אבל עם נפש של ילדה בת 13.

    IP: 84.109.1.115דווח על תגובה זו

  • 34.

    בגיל 15 הייתי כמו רותי היה לי מזל שאמא שלי לא נתנ לי להגיע

    רוצה חיים+בראיות, 27/07/08 10:01

    למצב שלך. הכל יתחיל כאשר אבא שלי ניפטר באז נכנסתי לדיכאון, לא רציתי לאכול בקושי לישתות, היתה לי הקאות... שנה שלמה אמא נתנה לי: עזרה גדולה, לא היתה פרפקציוניסטית,גם לא היתה אשה של ויכוח, אשה פשוטה שידע לכבוש את ליבי,אני מודה לאמא על החיים שיש לי היום. אני ממליצה לכל האמאות לתת אהבה, להבין שילד מתבגר זה ילד שצריך הרבה: אהבה

    IP: 84.109.1.115דווח על תגובה זו

  • 33.

    למנכל של העיטון גלובוס שלום! אולי תשנו לה מחלקה כמו בריות בנפש (ל''ת)

    כך אולי תירצה לאכול, 27/07/08 09:00


    IP: 84.109.1.115דווח על תגובה זו

  • 32.

    רותי האלמוני שרט לך בחזה, ואת בחרת סיבה לשרוט את המוח שלך (ל''ת)

    היום את בת 34!!!! תיבחירה ליחיות!!!, 27/07/08 08:49


    IP: 84.109.1.115דווח על תגובה זו

  • 31.

    תראו מה עברייני מין עושים לאישה. כאן היתה תקיפה שלא נגמרה באונס

    סיגל, 27/07/08 08:46

    כאן זה לא נגמר באונס (תודה לאל) והיא הצליחה לברוח והוא גמר לה את החיים.
    תחשבו מה עושים המופרעים השקטים האלה- הם פשוט רוצחים את הנפש של הקורבנות שלהם.

    ולרותי, קחי תרופות נגד דיכאון- זה יעזור מאוד ולכי לתל השומר.

    IP: 71.234.133.22דווח על תגובה זו

  • 30.

    מרואיינת מעניינת וכתבת מרגישה

    תמר, 27/07/08 08:30

    כתבה טובה וחזקה. רותי, מקווה שתבריאי.
    נראה לי שאת שולטת במחשבות שלך, ביצירתיות. לא בכדי את מוציאה ספר.
    מאחלת לך הצלחה רבה.

    IP: 89.139.88.132דווח על תגובה זו

  • 29.

    Go Ruthi!

    מור, 27/07/08 08:26

    תאכלי משהו כפרה. סתאאאםםם
    כל הכבוד על החשיפה וההתרסה. שימי ככה גדול על כל התגובות המכוערות שיש כאן- הם של פחדנים או של אנשים שלא הבינו מה הם רואים מולם ומי עומד מולם. כולל (במיוחד) המראיינת, שהיתה עסוקה בעיקר בלראיין את עצמה על מה היא מרגישה ומה היא רואה.
    אוהבת ומתגעגעת.

    IP: 213.8.159.171דווח על תגובה זו

  • 28.

    ההבדל מהסרטן הוא שסרטן לא בוחרים (ל''ת)

    איל, 27/07/08 06:08


    IP: 89.138.97.216דווח על תגובה זו

    • גם מחלות נפש לא. (ל''ת)

      קרוסלה, 27/07/08 10:13


      IP: 213.8.54.194 דווח על תגובה זו

    • מסכימה איתך לגמרי. השוואה מרגיזה ומקוממת

      מיכל, 27/07/08 11:20

      אדם עם סרטן יעשה הכל כדי לצאת מזה. המרואיינת תעשה הכל כדי לשמור על משקלה הנמוך כדי שחס ושלום לא תשמין. את הבחירה שלה, בחירה לשלוט במשקלה באמצעות הקאות, היא מייחסת לחוסר שליטה. למה? לא מובן לי. לא עושה רושם שהיא רוצה להפסיק להיות שלד. יותר מכל אני מתרשמת שהיא פוחדת להיות שמנה.

      IP: 89.1.217.245 דווח על תגובה זו

      • חתיכת סתומה את!

        מאי, 16/01/10 01:44

        אנורקסיה לא בוחרים.
        סרטן זו לקות בגוף ואנרקסיה זו לקות במח

        IP: 79.176.10.133 דווח על תגובה זו

    • רשע-עדיף שתשתוק

      הילה, 27/07/08 11:32

      גם אנורקסיה לא בוחרים!! גם דיכאון לא בוחרים!! זאת מחלה כמו כל מחלה אחרת.
      אתה מדבר מתוך בורות, אין לך שום הבנה כלשהי במחלות פסיכיאטריות,ומתוך רשעות מאוד גדולה- אתה שומע על אישה במצב כל כך קשה שסובלת כבר שנים נמצאת על סף המוות וזה מה שישי לך להגיד?איך אתה לא מתבייש?

      חוץ מזה הגורמים לסרטן ידועים וברורים. באותה מידה אפשר לומר שמי שמעשן, אוכל אוכל שומני ולא בריא ,ולא עוסק בפעילות גופנית ''בוחר'' לחלות בסרטן, או במחלות לב או בסכרת. הגורמים להרבה מהמחלות הפסיכיאטריות הם הרבה יותר מורכבים .הרבה יותר קל להקפיד על תזונה בריאה מאשר להוולד לתוך משפחה אוהבת או להמנע מנסיבות חיים כואבות.
      איך היתה מרגיש אם מישהו מקרובי משפחתך היה חולה מסרטן -והיו אומרים לו שהוא ''בחר'' בכך?
      בעצם זה לא משנה כי לך אין רגשות -אולי רק רוע ושמחה לאיד.

      IP: 132.70.34.227 דווח על תגובה זו

  • 27.

    זעם.

    אחת ש, 27/07/08 03:17

    אני כועסת וזועמת בכל כולי על שנותנים לתבה כזו לעלות לאת.
    עם כל הכבוד לבחורה הזו,את הזיכרון ממנה לא צריך לים כאן.
    בתור אחת שסובלת מהפרעת אכילה, ונותנת את כל כולי ביחד עם העזרה התומכת והעצומה של המשפחה שלי, וטיפול איטנסיבי בשביל להבריא- איןלתאר את החוצפה שאני רואה בכתבה טריגרית לחלוטין.

    גועל נפש כה שיכול לתת רעיונות לבנות שלא חשבו עליהם, ויכול לדרדר בנות שנמצאות בשלבי הבראה.

    אנחנו יכולים ללמוד את זה, רק מהעובדה שאת ההקרות למדה העיתונאית הזן מכתבה על בולמיות.
    הפרדוקס הוא שכאשר רוצים לתת מודעות למחלה, בעצם מלמדים דור שם מה צריך לעשות בשביל להיכנס לזה.

    אין כזה דבר אי אפשר, אני יודעת את זה היום. צריכה רק להחליט, וזו אונכיות לשמה לכתוב ספר. חוצפנית היא, שהיא רוצה להשאיר אחריה זכרון, ורוצה להוציא ספר- ך למה היא לא חושבת על הבנות שזה נופל לידיהן הרי הכתבת עצמה של הכתבה הזו אומרת שהוא גורם חוסר תיאבון.


    אני רק מקווה שאני אוכל לשכוח מהכתבה הזו, ולהמשיך במסע שלי אל האושר.

    IP: 89.139.32.200דווח על תגובה זו

  • 26.

    לכל המייעצים למיניהם:

    אחת שהיתה שם., 27/07/08 01:55

    ראשית-הייתי שם,גם באנרקסיה וגם בבולמיה,
    כל העצות האלה של ''את פשוט צריכה..''
    ו...''אם תבחרי...אם תתמכרי למשהו אחר...''
    כל אלו הם כמו כוסות רוח למת.נראה לכם שאם זה היה כ''כ פשוט היא היתה מחזיקה במחלה 21 שנה?נראה לכם שאתם הראשונים לומר לה כך וכך?
    אם אין את הכח הפנימי להחלים שום דבר לא יעזור.אם תרצו לעזור לחבר קרוב עם הפרעות אכילה-כל שעליכם לתת הוא את החיבוק,ההקשבה והאהבה.כל השאר מיותר.זה לא קל להחלים אבל אפשר.
    רותי,מאחלת לך שיום אחד תביטי במראה ותביני מבפנים שזה לא מגיע לך להרוס את עצמך כך.
    אפשר להחלים.עובדה שהצלחתי.מאחלת לך שתחלימי.את נשמעת בנאדם מקסים.

    IP: 89.139.144.246דווח על תגובה זו

  • 25.

    הצילו את רותי מיד מעצמה! לאשפז , להרדים , לדחוף אינפוזיה (ל''ת)

    ישועה, 27/07/08 01:50


    IP: 82.81.167.165דווח על תגובה זו

  • 24.

    יש פיתרון לאנורקסיה ובולמיה

    פיתרון, 27/07/08 01:35

    יום א' בשעה 19:00 -20:30 מתקיימת הקבוצה בכ''ס. רח' אברהם קרן פינת בן גוריון (במקלט - ליד קולנוע עמל)
    יום ה' בשעה 19:00 - 20:20 מתקיימת הקבוצה בכרכור. רח' אחוזה בבית גיל הזהב.
    לפרטים נוספים ויצירת קשר טלפוני ניתן לכתוב ל: abaisr@gmail.com

    קבוצה פתוחה של אנורקסיות בולמיות אנונימיות אליהן מוזמנים גם בני משפחה ואנשי מקצוע מתקיימת ביום חמישי האחרון בכל חודש בכרכור. נשמח לארח אתכם בקבוצתנו.

    IP: 85.250.146.131דווח על תגובה זו

  • 23.

    מגעילה

    נירית, 27/07/08 00:45

    ברור שהיא סובלת, אבל היא גם נהנית, מהשליטה. היא לא רוצה לוותר על השליטה והרזון המחריד הזה הוא ה''נצחון'' שלה. תראו איך היא נראית מתריסה בתמונה למעלה, לא בדיוק מנסה להסתיר. הייתי אומרת שהיא נראית גאה. בדיוק כמו שכתוב בכתבה -מתריסה נגד אלה שאין מספיק להם כח רצון לשמור על המשקל שלהם.
    בעיני זה פתאטי, עלוב, חיים סביב פולחן למחלה. אפשר להגיד שזה כבר שולט בה, אבל עדיין היא מודה שלא בקלות היתה מותרת על האנורקסיה אם היא היתה יכולה. מי היא בלי זה? מי היא בלי ה''ייחוד'' הזה. מי היה כותב עליה אם היא לא היתה נראית זוועה כמו שהיא נראית? היא אומרת שהיא יודעת איך היא נראית. אני חושבת שהיא נהנית מזה, לזעזע אחרים. גועל נפש.
    בעיני זה אפילו לא מעורר רחמים.
    כתבה מעולה לא מתחנחנת.

    IP: 70.22.200.142דווח על תגובה זו

  • 22.

    לא ניראת יותר רזה מדוגמנית ממוצעת (ומי בכלל רוצה מלאות?) (ל''ת)

    רועי, 26/07/08 23:20


    IP: 79.179.88.59דווח על תגובה זו

  • 21.

    ל 12

    זוהר, 26/07/08 23:06

    זו כן מחלת נפש, קשה מאוד, בין היחידות שיש בהן סכנת חיים אמיתית, (אני עובדת סוציאלית העובדת בתחום בריאות הנפש)
    לא כל מה שלאדם ''הבריא'' נראה כניתן לשליטה הוא ניתן לשליטה לאחר. זה נכון גם לגבי נרקומנים.
    לא רחמים ולא בוז, שניהם רגשות מתנשאים, אולי חמלה ובעיקר הסתכלות בגובה העיניים, כולנו בני אדם, וכל אחד מחפש איך לשלוט על החיים הבלתי ניתנים לשליטה, לחלק יכולות טובים יותר ולחלק נתוני פתיחה לא מהטובים.
    חפשי באינטרנט מידע על אנורקסיה ובולימיה.

    IP: 79.180.243.44דווח על תגובה זו

    • לעובדת הסוציאלית זוהר

      יעל, 27/07/08 11:34

      לא כל התנהגות חורבנית צריכה להיות מתויגת תחת הכותרת מחלת נפש. מנקודת מבטך יש הסבר קבוע לחוסר נכונות המתמכרים להגמל ולחוסר נכונות המרואיינת להפסיק להקיא - זו מחלת נפש, ובכך הסרת כל אחריות מן האדם עצמו. את רצונה של המרואיינת להסיר אחריות מעצמה עוד איכשהו אני יכולה להבין אבל את נכונות המטפלים לשתף פעולה עם זה, קשה קצת יותר לתפוס. העובדה שאין צו לאשפזה בכפייה מראה שגם שירותי הבריאות לא בדיוק רואים בה חולת נפש שאינה אחראית לגורלה ולמעשיה.

      IP: 89.1.217.245 דווח על תגובה זו

      • ליעל

        זוהר, 27/07/08 22:15

        זה לחלוטין לא מה שאמרתי, האחריות היא על האנשים על חייהם ולא של אף מוסדות או אנשי מקצוע. כל אדם בוחר במה הוא רוצה להשתמש ואם על מנת לעזור לעצמו.
        תגובתי הייתה למישהי שהלכה עם זה צעד אחר רחוק מידי והאשימה את רותי על מצוקת חייה. מחלת נפש היא אכן כותרת ריקה, אך היא כלי שפתי, כמו כל דבר שהשפה נותנת לו שם.

        IP: 89.139.166.59 דווח על תגובה זו

  • 20.

    כל הכבוד

    נעה, 26/07/08 22:57

    רותי כל הכבוד על הספר ועל החשיפה. כולי תקווה שזו תחילת דרך שתעזור לך ליצור קשרים מחזקים עבורך, קשרים שישארו שלא כמו האוכל שאת לא מצליחה להחזיק בפנים.
    שמחתי לקרוא את התגובות המפרגנות , כל הכבוד גם בכך שאולי דרכך תאיר את דרכן של אחרים ואחרות הסובלים מהפרעות אכילה.
    הרבה אהבה.

    IP: 79.180.243.44דווח על תגובה זו

  • 19.

    כוח נפשי לוותר על ההקאה ???

    כנסי, 26/07/08 22:46

    אני מציעה שתנסי למצוא משהו אחר להתמכר אליו ולאט לאט תשכחי מההקאה..אולי תתמכרי להרגשה הטובה של בטן מלאה שמשתוקקת לאוכל ולויטמינים כבר שנים ,תני לבטן חיים- זה מה שהיא רוצה , את מרגישה מלאה ומפוצצת כמובן כי גרמת לקיבה להיראות כמו צימוק ולהתנוון והגוף שלנו כולל המוח והמחשבות ניזונות ונשלטות ע''י המזון שלנו ..כככל שתוכלי נכון המחשבות על אכילה והקאה ישתנו בהתאם - זו מין נוסחא כזאת - רק צריך למצוא את הבאלנס הנכון - את לקחת אותה לקצה
    אני מתפללת בשבילך שיפול לך האסימון....
    אולי תקחי קורס באוניברסיטה בביולגיה תאית או בתזונה שיכול לגרום לך להבין קצת מאחורי הקלעים מה קורה וההתנהגות שלך תשתנה- מעניין אותי רק אם ההקאות נובעות מהרצון להיראות טוב ? ....אני אשמח לראות אותך במשקל ויטלי ומלא חיים כמו שאלוהים רצה שנראה - הרבה הצלחה...

    IP: 192.116.110.35דווח על תגובה זו

    • אנשים צאו מזה. כמה בורות יש כאן!

      קרוסלה, 27/07/08 09:23

      זאת מחלת נפש! שום לימודים לא יעזרו. זה לא עניין של הגיון ושכנוע. זה עניין של חוסר איזון כימי במוח. אין דרך להתגבר על זה באופן עצמאי, וגם באופן לא עצמאי, בהרבה פעמים אין דרך להתגבר על זה. זה לא רצון להראות טוב, זה עיוות של תפיסת המציאות, בדיוק באותו אופן שחולה נפש אחר יכול לצרוח ולהיות משוכנע לחלוטין שמליוני ג'וקים טורפים מכסים את גופו בעוד שבפועל זה לא קורה. בדיוק באותו אופן (בלי שום קשר להגיון, בגלל עיוות של המוח) האשה שבכתבה חושבת שהיא שמנה, ולא מסוגלת לאכול, והיא תמות.

      IP: 213.8.54.194 דווח על תגובה זו

      • קרוסלה צודקת !!

        אולי זאת שלא יודעת..., 10/08/08 21:36

        זו מחלה נפשית וגם רותי, כמה שהיא רזה, יכולה להסתכל על עצמה במראה ולחשוב שהיא שמנה !! אנורקסיה זו תפיסה מוטעת של המציאות!
        הסבירו לי כי יש לי חברה במצב מדרדר אז אל תקפצו עליי......

        IP: 212.179.75.73 דווח על תגובה זו

  • 18.

    משוואה פשוטה

    תאיר, 26/07/08 22:42

    אם את רוצה לצאת מהמצב
    את צריכה לקחת טיפול נגד דיכאון היות ואת לא אוכלת והסירוטנין במוח שלך נמוך. התרופות יעלו לך את מצב הרוח. ולכשתרצי לאכול יש דבש קיפודית שגורם לתאווה לאוכל ועליה בתאבון בצורה דרסטית.\\
    בהצלחה

    IP: 87.68.105.158דווח על תגובה זו

  • 17.

    בין אדם בוחר להיות: אנורקסית,שמנה, בריאה, מסומן,רעה,טוב... (ל''ת)

    עם בגיל 18 היית בוחרת לאהוב מישהו במקום, 26/07/08 22:34


    IP: 84.109.1.115דווח על תגובה זו

  • 16.

    קבלי חיבוק גדול!!

    עינת, 26/07/08 22:11

    אני לא רוצה שתמותי.אני לא מסכימה ואל תסכימי גם את.וכל הקולות הרעים שמבפנים...אולי אפשר רק להסתכל עליהם ככה קצת יותר מרחוק.שןלחת לך את כל הכוחות שבעולם

    IP: 77.126.188.98דווח על תגובה זו

  • 15.

    גם אני הייתי שם שנים ויצאתי מזה....

    מאיה, 26/07/08 21:52

    אפילו שזה מלחמה יומיומית,אני נראית בסדר ולא מרעיבה את עצמי יותר

    IP: 79.179.110.114דווח על תגובה זו

  • 14.

    תודה על השיתוף (ל''ת)

    אהרון, 26/07/08 21:05


    IP: 87.70.224.77דווח על תגובה זו

  • 13.

    ולו רק למען הקוראים רותי עשי מעשה שנזכה לקרוא עוד ועוד מפרי עטך (ל''ת)

    אלימלך, רחוהות, 26/07/08 20:58


    IP: 84.229.150.52דווח על תגובה זו

  • 12.

    אני חצויה.

    יעל, 26/07/08 20:39

    בין רחמים לבין בוז וגועל. כן, זו האמת. קשה להמנע מהרגשות האלה במיוחד לאור העובדה שהמרואיינת מעדיפה לטעון לחוסר שליטה במעשיה. הקאה היא פעולה נשלטת. האישה הזו בוחרת להקיא משום שהיא מתעבת עת תחושת האוכל בגופה, כפי שהסבירה. אם כן, למה לטעון לחוסר שליטה? ובכלל, אנורקסיה היא סוג של התמכרות שהיא בידיו של האדם. אין צורך לחפש תירוצים במקום אחר.זו לא מחלת נפש במובן של הפרת האיזון הכימי במוח ובוודאי שזו אינה מחלה של הגוף. במו ידיו בוחר האדם להחריב את גופו - בין אם בסמים ובין אם בהרעבה. היחס שלי כלפי אנורקטיות קצת דומה ליחס שלי כלפי נרקומנים. כלומר שילוב של רחמים וגועל.

    IP: 89.1.217.245דווח על תגובה זו

    • ל12

      דב ניבן, 26/07/08 21:14

      כך אני חש כלפיך

      IP: 217.132.247.172 דווח על תגובה זו

    • כמה בורות בתגובה אחת: אחרי 20 שנה של אנורקסיה, ההקאה אינה נשלטת...

      אחת שכן מבינה, 26/07/08 21:58

      רואים שאת לא מבינה דבר וחצי דבר באנורקסיה, אז כדאי שתשני את הטון הנחרץ שלך. זו מחלת נפש כמו כל התמכרות והיא אינה קלה כ''כ להחלמה (את המלה ''תירוצים'' תוציאי מהלקסיקון), יש אנשים עם מבנה אישיותי של התמכרות וזה הוכח במחקרים רבים, והיא בהחלט קשורה גם לשינויים כימיים במוח ולא כמו שכתבת.
      במקום לכתוב שטויות מתנשאות, תדברי עם מומחה לבריאות הנפש שיסביר לך על המחלה.

      IP: 87.69.176.163 דווח על תגובה זו

    • בקשר להקאה

      כ., 26/07/08 22:16

      עד כמה שאני יודעת יש איזשהו שלב שבו ההקאה היא אכן בלתי נשלטת. לאחר שנים שעושים את זה הגוף כבר מותנה ופועל מתוך רפלקס. צריך עזרה מקצועית כדי ללמוד לשלוט בזה.

      IP: 79.181.224.27 דווח על תגובה זו

      • גם כשדוחפים אצבע זה לא משליטה

        אחת שהיתה שם, 27/07/08 01:46

        בדיוק כמו שמי שלקח סם אינו שולט ב''בחירה'' הזאת שלו.זאת מחלת נפש.הבחירות לא ממקום צלול.

        IP: 89.139.144.246 דווח על תגובה זו

    • את לא חצויה את חצופה

      אנורקסית לשעבר, 28/07/08 01:37

      אנורקסיה הינה מחלת נפש והיא יכולה להיגרם על ידי גורם בודד או מספר גורמים, מטראומת ילדות ועד מטען גנטי המועבר בתורשה! בסופו של דבר נוצר מעין כדור שלג מפני שהאדם לא אוכל בגלל אחד הגורמים הנ''ל ולכן מופר האיזון הכימי במוח.. דבר שגורם להחרפת המצב: סלידה מאוכל, התקפי זעם והתפרצויות של השחטה עצמית (כפי שהמראויינת מציינט הטחת הגוף בקיר, או שריטות וחבלות בגוף) אני עברתי את כל זה ואני עדיין נאבקת מפני שהמחלה הזו לא מרפה ממך באמת אף פעם. ואת יודעת מה?! אני סובלת מהמחלה הזו כבר 3 שנים ואני רק בת 16!!!!!!!!! אפילו לך- בורה עגומה, אומללה ומסכנה כל כך אני לא מאחלת את הדברים שאני עברתי.
      אני חצויה כלפייך בין בוז לגועל- כאשר תעברי תלאות בחייך אולי תביני שלא תמיד ניתן לשפוט אדם בשל חולשותיו.
      בינתיים המשיכי לפזר דברי שוטים במקומות שהם לא ראויים להישמע

      IP: 79.177.146.254 דווח על תגובה זו

  • 11.

    כתבה מרתקת אבל יש דברים שאני לא מבין...

    דני, 26/07/08 20:36

    1. אם הבחורה מבינה שהיא צריכה אשפוז למה בני משפחה לא שמים אותה על אוטו ונוסעים לתל השומר? האם היא תתנגד פיזית לאשפוז? האם היא תדרוש מבית החולים שחרור אחרי שתאושפז?
    2. אם הבעיה שלה היא שהיא כבר לא יכולה להתמודד עם תחושת האוכל בקיבה והיא חייבת להקיא - האם אינפוזיה לא יכולה לעזור? למיטב ידיעתי אין הרגשת אוכל או שובע אחרי אינפוזיה (כי עוקפים את הקיבה) אבל הגוף כן מקבל מזון נחוץ.

    אני חלילה לא שואל את השאלות האלו להתריס על ללגג על המחלה האיומה, אבל אני מנסה להבין אותה. הכתבה הזאת לראשונה מאפשרת לי להבין חלק ממנה.

    IP: 70.90.46.77דווח על תגובה זו

    • לפי החוק אי אפשר לאשפז בכפייה אדם בגיר

      מיכל, 26/07/08 22:00

      למיטב זכרוני אפשר לאשפז רק אם הוא מהווה סכנה לסביבה או לעצמו, אבל במקרה של אנורקסיה עד כמה שאני יודעת לא מחשיבים זאת סכנה לעצמו - מחשיבים את החולה כאחראי לעצמו והוא יכול להתאשפז רק מבחירה. היו על כך המון כתבות בזמנו ותלונות מצד משפחות של חולות אנורקסיה - זו בעיה משפטית.

      IP: 87.69.176.163 דווח על תגובה זו

  • 10.

    לא ברור לי הקטע

    ג'ון, 26/07/08 20:32

    בהחלט ניתן להבין התנהגויות שונות בעקבות טראומות
    בהחלט אני יכול להבין, שהמחשבה שמעבר למעטפת החיצונית של האדם, מתרחשים ''חיים'' שלמים, שלרוב ניתן לשלוט עליהם
    אם האוכל גורם להשמנה/ זיהום/ אי נוחות/ אשמה עצמית ועוד כהנה וכהנה....
    מה על הצחנה המבאישה הזאת, שקוראים לה סיגריות?
    כנראה, שבכל זאת הגוף צריך איזשהוא ''חומר'' כדי לשרוד
    סיגריות? דוחה
    יחד עם זאת, ניתן בהחלט להקביל מחלה זו לכל מיני התמכרויות למיניהן
    לטעמי, דוקא באי ההתמכרות, יש שליטה, כאילו אני הוא המחליט ולא איזה כח בלתי נשלט ש''פוקד'' עלי לבצע דברים, שאיני סבור כי הם נכונים/ טובים/ רצויים לי

    IP: 89.1.94.90דווח על תגובה זו

    • זאת לא אשמתה בשום אופן או דרך

      קרוסלה, 27/07/08 09:17

      ומי שחושב שזה באשמתה או בשליטתה יותר מאשר התדרדרות של חולה סרטן הוא סתם בור ואטום, תסלח לי ג'ון.
      מבין מחלות הנפש, זאת אחת החמורות והמסוכנות ביותר, שאף אחד לא יכול להתמודד איתה בעצמו. מכיוון שהיא לא קטינה אין אפשרות לאשפוז כפוי, וזה מאוד חבל, כי היא כנראה עומדת למות בקרוב.
      לפעמים גם אשפוז לא עוזר, והמחלה חשוכת מרפא לחלוטין. צורם לי נורא שהכתבה הזאת מופיעה במדור ''תרבות ופנאי''. האם ראיון עם חולה סכיזופרניה שעלול לזרוק את עצמו בכל רגע מראש בניין גם היה מופיע במדור הזה?- כי מצבה של המרואיינת לא יותר טוב מזה.
      הרעיון הכללי שיש בציבור הוא שאנורקסיה היא נוראית פחות ממחלות נפש אחרות, הרבה יותר ''הגיונית'', בעוד שלמעשה מדובר באחת מחלות הנפש הקשות והמסוכנות ביותר.

      IP: 213.8.54.194 דווח על תגובה זו

      • הראיון במדור הזה (ל''ת)

        בגלל הספר, 27/07/08 11:59


        IP: 79.183.255.241 דווח על תגובה זו

  • 9.

    תוך רגע נכנסת לליבי, אנא לכי לתל השומר, והינצלי

    כואב לי מאוד עלייך, 26/07/08 20:24

    ואם היו לך איזה שהן תקופות שבהן לא הקאת, היזכרי בהן, שובי אליהן, והמשיכי אותן עוד ועוד, עד שתרפאי את עצמך.

    IP: 77.126.22.61דווח על תגובה זו

  • 8.

    הלווואי ואת קוראת את הטוקבקים- את מדהימה

    אחת מכאן, 26/07/08 20:07

    ההתמודדות שלך, החשיפה שלך בשלב כזה פשוט אמיצה ומדהימה. קודם כל חזקי ואמצי. שנית, אנחנו רוצים אותך בחיים. אנחנו, כן.
    החשיפה שלך בטוח תציל נפשות רבות, אבל קודם כל אני מקווה שתציל אותך.
    כולנו ביקורתיים כלפי עצמנו, יש כאלה יותר ויש פחות, הרבה פחות. כולנו שונאים את עצמנו באיזשהו שלב בחיים אך לומדים לאהוב אותנו מחדש. כמו לידה.
    רותי יקרה, יש לך הרבה מה לאהוב בעצמך, אני בטוחה.
    אל תתני לרע שבכל אחד מאיתנו לנצח. תחיי את הטוב. את המוצלחת שבך. תלמדי לשלוט על הנפש, על המחשבות, וכך לא תצטרכי לשלוט על הפיזי - ההקאה.
    תמשיכי לכתוב. ותמשיכי לעדכן. הכל מדאגה.
    אני כאן לצידך למרות שאנחנו לא מכירות. אך מחזקת אותך כל יום.

    את חזקה. תחיי את החיים. לא את המוות.

    IP: 89.139.105.130דווח על תגובה זו

  • 7.

    אל תוותרי על החיים!!!

    שי, 26/07/08 19:51

    אנא רותי, רק את יכולה לשבור את המעגל הזה. אני יכול להבין שאת מפחדת, אולי באמת פחד מוות. לא מגיע לך למות, חד וחלק!!! אני רק יכול לתמוך במאבק שלך, אין ספק שבשביל מישהו שלא סובל מהמחלה הנוראית הזאת, לא תמיד מבינים למה כל כך קשה לאכול. אני דווקא סובל מעודף משקל, הצד השני של המתרס...בכל מקרה רותי, את נשמעת לי חכמה וחזקה מספיק בשביל לצאת מהמחלה שלך! אני רק יכול להתפלל שתצליחי במאבק שלך!!!

    IP: 86.88.80.38דווח על תגובה זו

  • 6.

    המחלה הזו לא נגמרת אף פעם

    בולימית בת 40, 26/07/08 19:50

    שום טיפול ואשפוז לא יעזור, אם החולה לא רוצה להירפא, וגם אז זה מלחמה קשה מנשוא.
    רותי, אני מאחלת לך המון בהצלחה עם הספר ועם החיים בכלל. מבינה כל מילה שלך.

    IP: 217.132.30.63דווח על תגובה זו

    • המחלה לא נגמרת אך אפשר לחיות איתה בשלום

      פתרון, 01/08/08 01:44

      אני בולמית אנורקסית בהחלמה כבר שנה אני לא מקיאה לא מרעיבה את עצמי בזכות התוכנית 12 הצעדים אני הייתי בכל בטיפולים שרק אפשר להיות וכלום לא עזר יש לנו מחלה פיזית נפשית ורחנית ומצאתי פתרון בלי פסיכולוגיים בלי אישפוזים אחרי שנים של סבל אני בפתרון המחלה עדיים בראש אבל למדתי לא לפעול מתוכה לכל מי שרוצה רשמתי את מיקום הקבוצות שלנו כל מה שצריך זה לבוא

      IP: 85.250.146.46 דווח על תגובה זו

      • הכל בראש שלך !!!

        טל, 04/06/09 16:10

        לדעתי הכל בראש !!
        נשים שמקריבות את עצמן ואת הבריאות שלהן רק בשביל שיגידו שהן רזות אלו נשים חסרות אופי!
        שרוצות להיות כמו היפיפיות שנמצאות בעיתונים..( דרך אגב אי אפשר להיות כמוהן מרטשים את התמונות שלהן- חכו עד שתראו אותן בלי איפור !)
        קחו את עצמכן בידיים ותהיו עם עמוד שדרה ותשימו פס על כל הגברים ה''יפי תואר'' שאוהבים לבחון אתכן כאילו הייתן אמורות להיות מלכות היופי...

        IP: 79.180.62.11 דווח על תגובה זו

  • 5.

    מבעית מזעזע מחריד נורא ואיום מצבה זה בלתי נתפס אצלי?! (ל''ת)

    אשה מכרמיאל, 26/07/08 19:44


    IP: 89.138.38.95דווח על תגובה זו

  • 4.

    שומנים טובים - שומנים רעים (ל''ת)

    אחד שאוכל, 26/07/08 17:21


    IP: 89.1.176.35דווח על תגובה זו

  • 3.

    רותי, אוהבת אותך המון! (ל''ת)

    דפנה, 26/07/08 16:49


    IP: 79.178.135.251דווח על תגובה זו

  • 2.

    מרגש (ל''ת)

    דני, 26/07/08 16:23


    IP: 79.179.118.8דווח על תגובה זו

  • 1.

    Be strong!!

    Zoe, 26/07/08 16:05

    Dear Ruthi I pray for you.
    Keep faith, be strong and when you feel ready get up and go to Tel Hashomer!
    People deserve to get to know you, you have to survive this and tell the story!

    IP: 77.126.67.9דווח על תגובה זו