• 19.

    סרט ענק,מלא תוכן ומעניין! אתה סתם קנאי ולא מפרגן!! (ל''ת)

    מתן, 24/10/08 20:46

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אדם מביש

    נעם, 19/10/08 21:27

    שלא יצר מימיו כותב דברי בלע על יצירת מופת

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    סרט נפלא!

    ש, 28/09/08 01:40

    ראיתי את הסרט שלוש פעמים!!!
    כן, שלוש פעמים!!! ובכל פעם נהנתי .
    כאישה שגדלה בתרבות הזו חושבת שהסרט נעשה באופן נפלא, ומה שנראה כעומס של סיטואציות ממש לא כך,זוהי המציאות של ''החמולה'' המרוקאית. ומאוד יכול להיות שמי שלא מכיר את התרבות מבפנים לא יכול להבין הרבה דברים ונותן פרשנויות שגויות.
    ככלל, הביקורת כאן נשמעת טרחנית ומי שיקבע הוא הקהל שיצביע ברגליים.
    10 בסולם ש

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אי דיוק אחד וכמה אי הבנות

    אריאלה, 26/09/08 16:48

    ראשית, במשפחה היושבת שבעה היו 7 אחים ושתי אחיות וכך השם שבעה מקבל כפל משמעות אולי... שנית, שבעה עדיף על בת מצווה או ברית שאינם אירועים דחוסים ומעוררי שאלות עקרוניות על חיים ומוות כמו שבעה, לכן נכון היה לבחור דווקא במסגרת זו. ולבסוף, המסגרת של מלחמת המפרץ יוצרת סצינות הזויות מצד אחד וחשובות מצד שני כי כך המוות שבו עוסקת משפחה פרטית מקביל לפחד המוות בו שרויה מדינה שלמה, והדברים מעוררים למחשבה, למשל על תאוות החיים של בני המשפחה מצד אחד וכאב האבל האמיתי של אם המשפחה מצד שני.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אי דיוק אחד וכמה אי הבנות

    אריאלה, 26/09/08 16:48

    ראשית, במשפחה היושבת שבעה היו 7 אחים ושתי אחיות וכך השם שבעה מקבל כפל משמעות אולי... שנית, שבעה עדיף על בת מצווה או ברית שאינם אירועים דחוסים ומעוררי שאלות עקרוניות על חיים ומוות כמו שבעה, לכן נכון היה לבחור דווקא במסגרת זו. ולבסוף, המסגרת של מלחמת המפרץ יוצרת סצינות הזויות מצד אחד וחשובות מצד שני כי כך המוות שבו עוסקת משפחה פרטית מקביל לפחד המוות בו שרויה מדינה שלמה, והדברים מעוררים למחשבה, למשל על תאוות החיים של בני המשפחה מצד אחד וכאב האבל האמיתי של אם המשפחה מצד שני.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אי דיוק אחד וכמה אי הבנות

    אריאלה, 26/09/08 16:47

    ראשית, במשפחה היושבת שבעה היו 7 אחים ושתי אחיות וכך השם שבעה מקבל כפל משמעות אולי... שנית, שבעה עדיף על בת מצווה או ברית שאינם אירועים דחוסים ומעוררי שאלות עקרוניות על חיים ומוות כמו שבעה, לכן נכון היה לבחור דווקא במסגרת זו. ולבסוף, המסגרת של מלחמת המפרץ יוצרת סצינות הזויות מצד אחד וחשובות מצד שני כי כך המוות שבו עוסקת משפחה פרטית מקביל לפחד המוות בו שרויה מדינה שלמה, והדברים מעוררים למחשבה, למשל על תאוות החיים של בני המשפחה מצד אחד וכאב האבל האמיתי של אם המשפחה מצד שני.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    איפה אפשר לצפות בסרט?

    א., 02/08/08 13:40

    לפי מה שקראתי ושמעתי.
    זהו סרט מעניון ביותר ומרתק.

    אבל איפה אפשר לארות את הסרט?

    אני פשוט חייב לראות אותו מה זה היה בקולנוע או שזה היה חד פעמי?

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ביקורת על שניצר

    אין אמת אבסלוטית, 15/07/08 00:37

    האמת היא שעוד לא ראיתי את הסרט, אבל יש לי הרגשה, שאם הבמאים היו אשכנזים היית פחות ביקורתי ועוקצני.
    ידוע שאתם המבקרים, אנשים קטנים שלא מבינים כלום מהחיים שלכם.העובדות הן שהסרט התקבל בברכה באירופה והתשבוחות מהקהל האירופאי שיודע להעריך סרטים איכותים מדברות בעד עצמן.
    אז תשמור את הביקורות הקטנוניות שלך לחברייך מהביצה.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ביקורת מדויקת המחדדת את בעיותיו הקשות של הסרט (ל''ת)

    גיל, 14/07/08 08:57

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    סרט מצויין. מומלץ בחום. כל הכבוד לאחים אלקבץ ! (ל''ת)

    גיל, 13/07/08 19:58

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בת מצווה?

    יניב אידלשטיין, 13/07/08 17:45

    כל הרעיון הוא שכל המשפחה המורחבת תקועה בתוך אותו בית יום אחרי יום, הלחץ הולך ומצטבר עד שבלילה השני או השלישי הכל מתפוצץ...
    בבת מצווה וברית מילה, עד כמה שאני יודע, אוכלים בורקס, שותים מיץ אשכוליות והולכים הביתה... מה הקשר?

    הגב לתגובה זו

    • צודק, גם אני לא הבנתי למה שניצר התכוון. (ל''ת)

      אורי, 14/10/08 13:03

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    סרט מדהים ומרגש. צילומים שהעבירו את האוירה במדויק. 10! (ל''ת)

    שניצר זמנך עבר., 13/07/08 15:46

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    צפיתי בו אתמול בפסטיבל

    עומר, 13/07/08 15:01

    סרט נפלא ורגיש עם צוות שחקנים שלא נראה הרבה זמן על המסך שלנו. חנה לסלאו נפלאה, חנה אזולאי הספרי מרגשת, יעל אבקסיס מפתיעה ביכולות הדרמטיות ורונית אלקבץ כובשת באנרגיות שלה.
    הצילומים נפלאים והסצינות מועמדות בקפידה בקומפוזיציות תיאטרליות. הפסקול עדין, ומורכב מנעימה אחת שבוקעת במרכז הסרט מרדיו, ומנעימת גיטרות חשמליות מצמררת בסצינת הסיום. מומלץ בחום.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ביקורת

    איל, 13/07/08 14:36

    קולנוע אחר שלא רגילים לראות
    בארץ. סוללה שלכוכבים שכל אחד מצדיק את נוכחתו על המסך שלא כמו סרטים אחרים שמסתכמים רק בשמות.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    סרט חזק וסוחף

    צופה, 13/07/08 13:09

    הסרט מספק חוויה חזקה ומטלטלת, תוך שהוא משתמש בטכניקה סיפורית ''מפוזרת'',המתאימה לאופיו של הסיפור המשפחתי, מעין ''רשומון'' מרוקני מרובה פנים וזוויות שלעולם אין לדעת מה בדיוק קדם למה ומה הוביל למה. אינני בא לטעון שמדובר בסרט מושלם, ויש רגעים קצת חלשים יותר, אך בסך הכל יצאתי בתחושה שראיתי שילוב בין מחזה של לורקה לסרט של רוברט אלטמן - עם שפה קולנועית ויזואלית חדשנית ומהממת (אכן תודות לצילום המרשים מאד של ירון שרף).

    הגב לתגובה זו

    • ועוד משהו

      צופה, 13/07/08 16:06

      דווקא הקטע של מיקום הסרט בזמן מלחמת המפרץ נראה לי קצת מיותר, ולא ממש מוסיף לסיפור. אפשר היה גם בלי זה והסרט לא היה מפסיד כלום.
      אבל חוצמזה - סרט מומלץ ביותר, בייחוד אם אתם מרוקאים או מזרחיים בכלל, וגם לאשכנזים לא יזיק.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    יותר מדי כוכבים, יותר מדי סיפורים

    t, 13/07/08 12:46

    -7 בסולם t

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    שבעה

    סטודנטית, 13/07/08 12:03

    ראיתי את הסרט ולא מסכימה עם הביקורת. הסרט מלווה בשחקנים מצויינים אחד אחד וקו העלילה בהחלט מנוצל.בתוך השבעה מובאים סיפורים של כל אח וגיסה ונכון שאי אפשר יותר מזה אחרת הסרט היה נימשך שעות.הנושא שיבעה ובתוך השיבעה ניפתח סיפור סיפור בדיוק כמו בחיים , אין להשוותו לשחור חוץ מהעובדה ששתיהן שיחקו שם כאחיות . האחים אלקבץ נותנים פה קולנוע במיטבו לצד שחקנים אדירים ומפתיעים כמו אוולין הגואל אלברט אילוז רובי פורת שובל שבלטו במיוחד. צילום מרהיב, אכן קולנוע במיטבו.מכבדת את הביקורת אך לא מסכימה איתה. מומלץ לצפות בסרט המיוחד הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מי מסוגל בכלל לראות את הסרטים האלה ?

    פנדה, 13/07/08 10:06

    רק מרה שחורה וטעם רע מקבלים, ביחוד מההופעות של אלקבץ הדכאונית

    הגב לתגובה זו

    • תשאירי את הדעות שלך לעצמך

      שירי, 14/07/08 23:22

      זו דעתך...
      מה קרה עוד שחקנית מבועסת?
      לא בשביל משהו רונית שחקנית טובה ..
      לגבי הסרטים שלה.. זו שאלה אחרת

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    ביקורת

    גויידו, 13/07/08 09:48

    מאיר שניצר- אני קורא את הביקורות שלך כבר שנים ואני חושב שזה הביקורת הכי קצרה שנכתבה על ידך אי פעם. מעניין.

    אני חושב שטעות בידך מכמה סיבות, קודם כל במהלך הסרט אנו כן רואים אנשים שלא קשורים למשפחה בבית אבל הם לא מקבלים נפח, וגם למה שיקבלו? גם ככה הקאסט עמוס בשחקנים.רק הזקנות שמקוננות מקבלות זמן בסרט וזה די והותר.

    למה חצי מהביקורת מספרת על הסרטים הקודמים בעוד החצי השני מתמקד ב2 הבעיות שלכאורה לדעתך הם משמעותיות אך בעצם אולי אחת קצת בעייתית. לבסוף הקדשת שורה אחת רק לאיכויות המצלמה, בקיצור ביקורת עלובה ובמיוחד שהיא באה שבוע אחרי שביקרת את ''איים אבודים'' של רשף לוי שהוא לחלוטין סרט טלוויזיה רדוד וחלש אך לסרט הזה הקדשת שורות על גבי שורות, מעניין למה?

    כנראה ש''שבעה'' הוא סרט אדיר ואתה מתקרב בצעדי ענק לסוף הקריירה שלך, סוף שמכיל בתוכו הרבה פוליטיקות קטנות וקטנוניות.

    הגב לתגובה זו

    • מחזק את גויידו

      ראיתי בשדרות סרט ענק באמת, 14/07/08 00:01

      גויידו היקר אכן נדמה שקלעת בול התגובה שלך מדוייקת להפליא
      הסרט משובח ביותר קולנוע במיטבו ומתנה לקולנוע הישראלי ולקולנוע באשר הוא
      בקשר לשניצר החצוף והפחדן שלא מסוגל לתת ביקורת אמיתית לסרט כל כך גדול אני מקווה שזו היא שירת הסירנה שלו או אלי זמזום חרישי ואחרון
      הביקורת שלו היא תעודת עניות לעיתון מעריב ויש לתת את הדין על כך
      אני מכבד את דעתו של כל אחד אם היא נאמרת לעניין ולא מתחמקת ומתחבאת מאחורי עמדת ''מבקר הקולנוע''
      שניצר יקר אנה תן ביקורת עניינית לסרט משלמים לך עבור זה
      ויש לך אחריות כלפי קואיך המכבדים את דעתך

      הגב לתגובה זו

      • מחזק בשנית

        אשכנזי צעיר, 14/07/08 10:59

        הביקורת של שניצר לא רק קצרה ולא מנומקת, היא אנכרוניסטית ומריחה ריח רע של התנשאות. האם שניצר חושב את המנהגים של הסרבים או הסיניים כבעייתיים?האם אין זה רק מסקרן להכיר עולם שאינו מוכר לך ועל כך עלה קרנם של סרטים גרוזיניים,קזחיים וכו'? האם באמת שניצר לא יכול למצוא עניין בתרבות אחרת שזרה לו? אם כך הוא, באמת שאין לו יותר עניין בדבר ועדיף לו שיעזוב עכשיו. לא לכתוב ולו מילה אחת על המשחק של כ''כ הרבה שחקנים מצויינים או על מיזנסצינות כ''כ מורכבות ויפות , מן הראוי שמבקר ינמק מדוע אהב או לא אהב סרט ולא יזרוק לאויר חצאי משפטים מגובבים.אני אהבתי את הסרט ואמליץ לחבריי לראות גם

        הגב לתגובה זו

        • מחזק בשלישית

          אורי, 14/10/08 13:00

          ראיתי את שני הסרטים: ''איים אבודים'' ו''שבעה'' ואין בכלל מה להשוות ביניהם. שבעה הוא אחד הסרטים הישראלים הטובים שראיתי.

          הגב לתגובה זו