• 25.

    מילים כדרבנות, איציק

    אדולף היטלר, 14/06/08 22:04

    גם אני כעסתי, התרעמתי ותיקנתי

    הגב לתגובה זו

    • אכן כך, את השלכות השנאה והמירמור של האשכנזים כלפיך חווים המזרחים

      איציק, 14/06/08 23:14

      לדורותיהם על בשרם עד היום כאילו הם אשמים במשהו..

      הגב לתגובה זו

      • להזכירך איציק, האשכנזים לא מאשימים אותך בכלום

        עמירם, 15/06/08 00:42

        אתה מאשים אותם ברצון ''לשכנז'' אותך. תן עובדות, תסביר, תפרט. כבר היו כאן תגובות שציינו עובדות שסותרות את קביעותיך הכוללניות והבכייניות. עבור מדינת הגירה צעירה כל כך, ישראל יכולה להתהדר בכך שבני העדות השונות משתלבים בה באופן מהיר מאוד. יש טיפוסים כמוך, שמעדיפים להיות אפסים ולהאשים בחידלונם את בעלי הרקע האתני השונה (המגמה שהעלתה את היטלר ידידך לשילטון). יש כאלה, כמו שמואלוף, שהופכים את הקיפוח עצמו לקרדום לחפור בו, כי הם יודעים שהממסד נוטה להעדיף כרגע אנשים עם רקע של קיפוח (גם אני נהניתי מכך פעם, אבל לא התכוונתי לזה). ויש כאלה שבונים את עצמם ובוחנים את עצמם ואת סביבתם, מצביעים על עוולות ועל דרכים לתיקונן, אבל אינם נאחזים בקיפוח כבצידוק לשנאה גורפת או כתירוץ לעליבותם. מה תעשה כשכבר לא תוכל להבחין בין מזרחי לאשכנזי? איך תדע מי רע ומי טוב? הרי אנחנו מתחתנים בהם, והם בנו. ישראלים מעטים מאוד, יחסית, שופטים היום את האדם על פי מוצאו. אתה אחד מהמעטים הללו. תתעורר

        הגב לתגובה זו

        • קצת מצטער שעניתי לך כי בקריאה שניה אתה לא שווה תגובה בכלל (ל''ת)

          איציק, 15/06/08 19:32

          הגב לתגובה זו

          • בטח שאתה מצטער. איש עלוב שכמוך

            עמירם, 15/06/08 23:57

            מי שאי אפשר לנפנף אותו בהאשמות מכוערות, פשוט אינו שווה תגובה. כל כך קל, כל כך מעורר רחמים. תמשיך להפיץ את וירוס הגזענות שלך, ולהתחמק מעימות עם כל מי ששומט את הקרקע מתחת לטענותיך הגורפות וססמאותיך הריקות. אתה כל כך טיפש ודל מבע, שתוכל לשכנע רק את מי שהוירוס כבר השתלט עליו לחלוטין. מי שהוירוס רק מקנן בו, כמו כולנו (או כמעט כולנו), יודע להיזהר מפני עצמו.

            הגב לתגובה זו

  • 24.

    לא לזלזל

    ג'וני קביעות, 14/06/08 18:36

    הליקוק הכפול הממוקד לכיוון ''הגבישים הטהורים, הקריסטלים הרדיקליים שבאים מהאקדמיה'' (!!), שבוצע באמצע הרשימה יכול בהחלט לארגן תקן באוניברסיטה. אנשים עשו כאן קרירה אקדמית על ליקוקים קטנים בהרבה.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    תנו כבוד

    סמי, 14/06/08 00:36

    בסדר, רשימה קצת מודעת לעצמה מדי ומזרחית. אז מה? אני נהניתי לקרוא. קצת התקוממתי וקצת הסכמתי.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מתי הוא מזרחי מקצועי (ל''ת)

    ד.ב, 13/06/08 23:36

    הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוון מזרחי שהבין את חינוך הכפיה הממסדי להשתכנזות (ל''ת)

      איציק, 14/06/08 11:54

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אוהבים ומחבקים אותך, מתי. (ל''ת)

    חברים, 13/06/08 18:17

    הגב לתגובה זו

    • הצילו, תלאביבים אשכנזים הומואים מחבקים אותי! (ל''ת)

      מתי, 15/06/08 00:46

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    כאילו, הכל עובר עליי?

    פרוייד, 13/06/08 18:13

    אוף, איך הבאת לי בהפוכה

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    עוד מקומי שבטוח שהכתיבה התחילה ונגמרת בפרובינציית המז'ת (ל''ת)

    ג'וייס פולקנר, 13/06/08 10:48

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מזרחי מהסוג המשתכנז ביותר - פלספנות תיאורטית ריקה וכועסת

    ציונה פטריוט, 13/06/08 08:32

    עשו לי, שתו לי, לקחו לי, שחורים ולבנים, דופקים ונדפקים, מנוחשלים ומחושלים... פחחחח
    אנשים שבחיים האישיים שלהם מסודרים בכלל לא רע עושים קריירה מלבכות כל היום, והם עוד מתיימרים לייצג את החלשים בחברה ואלה שבאמת דופקים אותם. סתם עסקנות לא מקורית שנשענת כולה על תיאוריות מיובאות. ואני שואלת - איפה הלב היהודי שלכם אנשים?

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    קריקטורה של מזרחי גאה

    אופקים, 13/06/08 08:22

    מה שעצוב הוא שהמזרחיות המילטנטית הפכה לאופנה ירודה. טיפוסים חיוורים,דלי הבעה וצפויים עד כאב, כמו שמואלוף, הם היום חזותה של התנועה הזו.בקיצור, סמי מיכאל הזועם, המורכב ועשיר הרוח הוחלף בקריקטורה מסוגו של שמואלוף.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    הטיפוס הזה שמואלוף לא מייצג אפילו פרומיל מהמזרחים.

    בן דוד, 13/06/08 04:32

    עאלק מייצג את המזרחים.
    אתה והחברים שלך שמתחנפים לשמאל האשכנזי (הגזען-שונא-מזרחים) לא מייצגים אפילו לא פרומיל אחד מהמזרחים.
    ואתם לא ממלאים אפילו בנין קטן אחד בבת ים.
    כל המזרחים הם ציונים לאומיים, ואתם, בשל רגשי הנחיתות שלכם, מנסים לעקוף את השמאל האשכנזי משמאל, כדי שאולי הוא ישים לב אליכם, אבל הוא גזען מטבעו ובועט בכם.
    למעשה, אתם זה הספרדי התורן של ימינו.

    הגב לתגובה זו

    • הספרדים תמיד היתה תרבות עשירה וסובלנית שלא חיפשה מלחמות אלא יצירה (ל''ת)

      איציק, 13/06/08 09:15

      הגב לתגובה זו

      • קצת פרדוכסלי, אחי

        צחי, 13/06/08 11:24

        אתה לא יכול לתבוע סובלנות, ומצד שני לקבוע שהתרבות שלך תמיד הייתה סובלנית. ההכרה בליקוייה של התרבות שלך - ואין תרבות בלי ליקויים, או בלי תקופות של העדר סובלנות - היא תנאי ראשון לסובלנות. בתגובתך הקודמת הבעת שנאה לאשכנזים, ובנוכחית - אהבת עצמך

        הגב לתגובה זו

        • לא הבנתי, אתה מסביר לי למה אני מתכוון? (ל''ת)

          איציק, 13/06/08 11:57

          הגב לתגובה זו

          • איציק,צחי מסביר לך מי אתה,מה כולך ואת אפסות עתידך!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

            פרוייד, 13/06/08 12:32

            הגב לתגובה זו

            • נשמע שאתה מדבר על עצמך (ל''ת)

              איציק, 13/06/08 15:15

              הגב לתגובה זו

            • לא.

              צחי, 13/06/08 16:43

              הכוונות שלך ברורות מספיק. לי, אז בטח גם לך. מה שחדש לך, כנראה, זה שאתה קצת גזען. אנחנו הקירגיזים, לעומתך ולעומת כל בני עדתך, מאז ומתמיד היינו מושלמים בכל המעלות, וגזענות רחקה מעמנו מאוד.

              הגב לתגובה זו

            • זיגי, את שם המשפחה שלנו מאייתים ב-י' אחת

              אמא, 13/06/08 16:45

              אה, ו''מי אתה, מה כולך ואפסות עתידך''? את זה אני לא יודע. אבל את זה שחטפת הרבה מכות אני יכולה לנחש

              הגב לתגובה זו

  • 15.

    רדוד וירוד חברו לעשות שם רע לספרדים

    מים דלוחים, 13/06/08 04:02

    להיות אוטנתי זה עסק מסובך ואני מסוגלים להבין בחמלה את הנסיון הפטתי של מתי,להראות כזה.
    אבל זכותינו לדרוש קצת רמה תרבותית מינימלית ,

    הגב לתגובה זו

    • כלומר להמשיך להשתכנז...?! (ל''ת)

      איציק, 13/06/08 09:16

      הגב לתגובה זו

      • לא, להפסיק להתבכיין (ל''ת)

        עמירם, 13/06/08 18:09

        הגב לתגובה זו

        • שום התבכיינות אלא תרעומת שתפסק רק אחרי ההכרה בשואת המזרחים (ל''ת)

          איציק, 14/06/08 11:44

          הגב לתגובה זו

          • או קיי, אני מכיר. יצא לנו איציק אחד, באמת שואה

            עמירם, 14/06/08 18:50

            תמצא כבר חיים. ''תרעומת'' זה לא תחליף לשום דבר

            הגב לתגובה זו

            • תרעומת תוביל לתיקון וצדק במהרה בימינו (ל''ת)

              איציק, 14/06/08 21:04

              הגב לתגובה זו

    • פרובינציאלי! 7 מיליארד יש בעולם,והוא בקושי זחל עד מצרים? (ל''ת)

      תולעת ספרים, 13/06/08 10:42

      הגב לתגובה זו

    • להיות אותנטי זה דווקא די פשוט

      אמא של פרויד, 13/06/08 16:52

      אבל לכתוב ''אותנטי'' - זה כבר רק אשכנזים יכולים. מסובך, הקטע עם ת' ו-ט'. תלמד לאיית ואז תספר מי ירוד ומי רדוד

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    איכס. (ל''ת)

    איזה מן, 13/06/08 02:57

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מתי, יש לי בעיה עם זה

    צחי, 13/06/08 00:41

    כל הספרים שבחרת (חלקם, אמנם, חשובים וטובים גם לדעתי) קשורים לשאלות הגזע, הקיפוח, שלילת הציונות וחיוב האתנוצנטריות, עד כדי ציון כל הספרים של הוצאה מסוימת שבחרה אג'נדה פוליטית (לכל הוצאת ספרים יש נפילות, גם לאנדלוס ולבימת קדם, אבל לא נעים לי לפרט באינטרנט). אני יכול להאמין שהניו אייג' של ברכה סרי (המאוחרת), או ניתוחי המעקפים המגושמים של אנשי הקשת (''קשת של דעות''? אפילו ב''כוכב נולד'' יש עמדות יותר הטרוגניות ופחות צפויות), השפיעו עליך בשלבים מסוימים באופן שניתן להעמידו, איכשהו, ליד ההשפעה של שירת ארז ביטון, או של הריאליזם הלירי המורכב של מחפוז. אבל בן אדם, איך אתה משווה את ארז ביטון דווקא למרטין לותר קינג? בשירים של ביטון יש הרבה יותר מחזון פוליטי ומתגובה לדיכוי, וברבדים האלה הוא אינו חייב כלום לקינג, אבל את הקול האישי שלו, כמו של כל אחד אחר מן היוצרים שהזכרת, כמו את זה שלך עצמך, אתה בוחר להשתיק. אם יש לך משהו משל עצמך, ואני יודע שיש, לך עליו כבר. השד העדתי הוא יחצן טוב, אבל חסר כישרון ספרותי. הפסק להיאחז בו. בשנים הקרובות זה יעלה לך ביוקרה פה ושם, אבל חיים של יצירה ויצירה של חיים עולים על כל פרס ממסדי או הזמנה לכנס. האנשים האלה לא מכבדים אותך כמו שלא כיבדו את ביטון, ובטח שלא מכירים את הפנימיות שמאחורי השירה שלך (איך אפשר?), אלא שופטים אותך, היום כמו בעבר, לרע ולטוב, כמייצג של קבוצה. זה אמנם חשוב. חשוב גם שאתה מודע למשמעות של היותך מייצג קבוצה. אבל זה לא הכל, לא ביצירה ולא בחיים, ואפילו לא על המדף.

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה! (ל''ת)

      חוה, 13/06/08 21:09

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מתלהב ועילג

    זמירה, 12/06/08 23:37

    לא מצאץ מקום ולו לאשכנזי אחד?

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    איפה סמי מיכאל הסופר ואיפה עגנון ? (ל''ת)

    אהרון תמוז, 12/06/08 22:19

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    קשיש לא רלוונטי...

    לא משנה מה העדה, 12/06/08 22:11

    כשהרמטכ''ל מזרחי, כשיו''ר בנק הפועלים מזרחי, כשכל העיתונאים המובילים מזרחים, כשכל הבדרנים, השחקנים, עורכי הדין המובילים - מזרחים, הנסיון להיתלות ב''אפלייה'' היא פשוט פאסה, זקנה ופתאטית.

    העניין של העדות הוא למי שנולד לכל המאוחר בשנות ה-60.

    לנו הצעירים, זה לא אומר כלום. מה שקובע זה השגים, יכולות, וכשרון.

    הנסיון לעשות אנלוגיה לארה''ב היא איוולת, משום ששם היתה גזענות מובנית, הפרדה גזעית, איסור בחירה עד שנות ה-50.

    מי שלא מצליח בחייו, שלא יאשים את המוצא שלו. הוא לא מצליח כי הוא עצלן, או לא מוכשר, או סתם טיפש.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    הוי מתי מתי מי ייתן לך קצת סבלנות

    אשכנזי נבוך, 12/06/08 22:09

    עצוב כל כך לראות שאין לך ולו לבנבנן אחד ברשימה
    ודווקא את השירים היפים ביותר שלך פרסמת בכתב העת שעורכיו הם אשכנזים למהדרין - דקה.

    האם חשבת לפני שפלטת את השטויות שלך על מלקולם איקס?
    היכן המקום של התקווה בדברי לנגסטון היוז או מרטין לותר קינג....

    ברברת מזרחית של אותנטי בשקל. ועוד תקבלו עודף.
    אתה תמיד היית ותמיד תישאר גזען.

    הגב לתגובה זו

    • מתי ודקה

      איגל, 13/06/08 00:04

      מתי שגח לציין מה שם המנחה שלו....
      קצת יושרה לא הזיקה לאיש

      ולגבי דקה - אשגנזים אבל אחלה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

      • למי אגפת מי המנחה שלו? (ל''ת)

        יוגבת מגנס, 13/06/08 16:48

        הגב לתגובה זו

    • להלין על גזענות לבנה לא הופך אותו לגזען (ל''ת)

      איציק, 14/06/08 11:43

      הגב לתגובה זו

      • צודק!

        מ ושבעי סימפסון, 15/06/08 00:53

        וגם אם כן, אז מותר לנו. הם היו גזענים קודם! ברצינות, איציק, קשה לקבוע אם אתה משקר לעצמך או באמת מטומטם עד כדי כך. אם גזענות ''לבנה'' מצדיקה גזענות ''שחורה'', אז אין לזה סוף. אתה חותר למעגל של גזענות, בזמן שאחרים מתנערים ממנה וחיים את חייהם. כשתכיר בכך שאתה גזען, תוכל להתחיל להתמודד עם עצמך, אבל אתה מעדיף להאשים בגזענות את הגזע השנוא עליך. פשוט מעורר רחמים

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    עוד משורר כזה...

    נתנאל ברק, 12/06/08 21:59

    כל שנותר לי הוא לספוק כפיים ולשחרר אנחה כואבת מעוקא דליבא, האדון ''המשורר'' מתי שמואלוף מנגן ללא הרף על האקורד הצורם של האפליה כנגד בני עדות המזרח, ובמקביל פורט על נימי האפליה כנגד הפלסטינים, פעולות היוצרות קקפוניה של בכיינות.
    לדבריו ''ישראל לא תוכל להתקיים ללא התרבות הפלסטינית הגולה והמקומית'', הוא מציין זאת כקביעה חד משמעית ללא כל צורך להסביר לנו הקוראים מדוע ולמה, מעין ''תורה מסיני.
    כואב הלב, האם חסרים אנו מקורות יצירה תרבותית משלנו? בקוראי את דבריו של מתי שמואלוף כולי נמלא געגועים למשוריי ימי הביניים שלנו, שידעו למזוג לתוך צורת תרבות עילית (בתקופתם זו המוסלמית) מקורות עבריים בעלי אפי יהודי וכל זאת בשפה העברית.
    חבל על דאבדין דלא משתחכין, אוי לדור זה שאלו משורריו.
    הערת אגב, כאיש שאמון על אמנות המילה הכתובה, צר לי לקורא ש ''השאלתי ספרים ולא החזרתי, הושאלו ממני ספרים ולא הוחזרו'', מילא שבוחר אתה בדרכו של עם הארץ האומר שלי שלך ושלך שלי, אלא שעושה אתה כן בעברית שבורה ורצוצה משל היית תלמיד תיכון ישראלי ממוצע, אני מניח שנתכוונת לכתוב ''שאלתי ספרים...''.
    עצתי לך, לך בנה עצמך שנית מן היסודות, ואולי הפעם תצליח יותר.

    הגב לתגובה זו

    • נהניתי מתגובתך. (ל''ת)

      אליעד, 13/06/08 00:32

      הגב לתגובה זו

    • מסכימה עם חלק מדבריך, אבל...

      בבב, 13/06/08 08:12

      כשהזכרת את משוררי ימי הביניים, העלתה בדיוק נקודה לטובת טענותיו של שמואלוף. נכון, משוררי ימי הביניים לקחו מהמקורות היהודיים, אך הם לא התכחשו לסביבתם המוסלמית-ערבית. הם שילבו בין שתי התרבויות בצורה מדהימה. וזה בדיוק מה שהתכוון אליו המשורר...

      הגב לתגובה זו

    • התנשאות טיפוסית של אשכנזי אומלל או משתכנז חסר חוליות מודאג (ל''ת)

      איציק, 13/06/08 09:21

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    פשש..איזה טעם מגוון

    ירון זהבי, 12/06/08 21:50

    נראה לי שיש איזשהו מכנה משותף בין כל הספרים. אבל אני לא בטוח בדיוק מהו.
    אב, יהודה שנהב זה לא זה שכתב את חסמב''ה?

    הגב לתגובה זו

    • חהחהחה וחיחיחי - שירה מגויסת! יחי! (ל''ת)

      מטוטא שמואלבסה, 13/06/08 04:32

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    דוגמטיות מסחררת

    יצחק, 12/06/08 21:45

    מאוד אופנתי להיות מזרחי צעיר ומודע בת''א. הבנתם את זה?

    ההערצה לשנהב מביכה ממש. כל הכבוד לו על התעוזה הפוליטית בחוג לסוציולוגיה אבל אין לו רבע מההבנה שמצריכה העמדה הפילוסופית שממנה הוא יוצא ומי ששמע אותו מדבר לא פעם נבוך מהחזרה על אותן ססמאות.

    בנוסף לכך, שנהב נטש את העמדה האמיצה שלו וכעת מעניין אותו לחזור לחיקה החם של ההגמוניה. קשה בלעדיה יותר מדי מזמן.

    מזרחים אמיצים לא חסר, אבל או שהם בגולה (ממש חיים קשים...) או שהם מנודים.

    אני בעד המאבק המזרחי, ותמיד הייתי, אבל הדוגמטיות התיאורטית היא זו שתגמור את הרנסנס הנוכחי בנושא. לאנשים חכמים כבר נמאס ממנה והם מחפשים מפלט...

    על זה מתי שמואלוף לא שמע וגם לא ישמע... הוא מעריץ...

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הרשימה שהכי

    מ, 12/06/08 21:06

    לא התחברתי אליה. לוחמנות, פוסט-קולוניאליות, שמאל רדיקאלי ופלסטינאים. גיב מי א ברייק ותן לי אומנות גם.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    איזה קשקשן

    אחד, 12/06/08 21:01

    שמואלוף מזכיר את המערכון בחמישייה הקאמרית בו בחור מתחזק מגיע לבית הוריו הכופרים ומסרב לשינקן. הם מגלים לו שלמעשה הוא נולד לאב גוי, ולאחר שהוא מתגבר על ההלם הוא מבקש שינקן...

    האם שמואלוף הוא מזרחי מקופח או ילד בועה תל-אביבי? תכינו לו את השינקן.

    הגב לתגובה זו

    • שמואלוף הוא בן עשירים שגדל על הכרמל

      אהרון תמוז, 13/06/08 00:15

      אפילו אימו אמרה בטלויזיה שבהוא כלל לא חווה את חווית המסכנות שהוא מספר עליה

      הגב לתגובה זו

      • ואולי הוא מתרעם על הצורך הברור המובנה להשתכנז כדי להצליח (ל''ת)

        איציק, 13/06/08 11:56

        הגב לתגובה זו

        • גם ברור, גם מובנה? יא משתכנז פלצן (ל''ת)

          פרופ' חנן חבר, 13/06/08 16:53

          הגב לתגובה זו

          • גם ברור וגם מובנה, ד''ר טיחו (ל''ת)

            איציק, 14/06/08 11:42

            הגב לתגובה זו

        • ברור ומובנה שאתה אשכנזי פלצן, איציק. אני ממש מורעמת! (ל''ת)

          יונה, 13/06/08 19:11

          הגב לתגובה זו

  • 3.

    בקיצור, כל מה שמזרחי וערבי ורק זה מתוך עקרון (ל''ת)

    בוהימה, 12/06/08 20:49

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    בקיצור, כל מה שמזרחי וערבי ורק זה מתוך עקרון (ל''ת)

    בוהימה, 12/06/08 20:49

    הגב לתגובה זו

    • המזרחים והערבים החצופים נולדו כאלה רק מתוך עקרון.. (ל''ת)

      איציק, 14/06/08 23:19

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    משורר שלא יודע את ההבדל בין להשאיל ובין לשאול?

    לא משוררת, 12/06/08 20:48

    מוטב שיעסוק במקצוע אחר.

    הגב לתגובה זו

    • ומשורר גזען כמו ביאליק עדיף היה שימצא מקצוע אחר במקום

      איציק, 14/06/08 23:20

      לשפוך רעל גזעני פרימיטיבי מזרח אירופי

      הגב לתגובה זו