• 24.

    איזה קשקשן. סרט מעולה שלא רוקד וולס עם שניצר. (ל''ת)

    לולה, 19/01/10 21:50

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אני חושב להפך- שהוא הטיל מחדש אשמה על הישראלים שלא בהכרח קיימת

    סטודנט, 15/01/09 14:15

    תחשבו האים זה הגיוני המצב ההיפותטי הבא:
    חייל ירדני שהיה ליד הטבח בספטמבר השחור עושה כעבור 20 שנה סרט שמחטט בפצעים הנפשיים שלו מהאירוע,

    כמובן שזה לא הגיוני- זה רק אנחנו היהודים מאשימים את עצמנו גם בדברים שלא עשינו,
    וזה הסיבה שאני לא מסכים עם המסר של הסרט- אבל מצד שני זה סרט חדשני וגאוני,
    עשוי נהדר- ובתור X לוחם- מעורר הרבה מחשבות

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ביקורת קולעת

    גיל, 29/11/08 23:53

    יצירה שמתחמקת מדיון מוסרי נוקב.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    סרט חשוב

    ברק, 14/08/08 23:21

    מעולם קודם לכן לא הייתי בסרט שכאשר הוא מסתיים והאורות כבר נדלקו והכותרות כבר כמעט סיימו לחלוף על המסך, עדיין יושב כל האולם בדומיה. כ30 אנשים, המומים שותקים, לא יכולים לזוז מעוצמת החויה.
    הסרט מעולה בעוצמת העברת התחושה והחויה. אני יצאתי ממנו כאילו אני עצמי הייתי שם. למי שהסרט לא מחדש כלום מבחינה היסטורית, עדיין לדעתי יחוה את החויה של הבימאי כחייל. אין צורך לומר כאן שןם אמירה פוליטית חדה וחריפה, פשוט כי חיילים צעירים לא יכולים לומר שום אמירה שכזו (בד''כ).
    הסרט חשוב מאד קודם כל כי הוא נוגע עמוק ברגש.
    סיבה נוספת לכך שהסרט חשוב היא כן הפרטים ההיסטוריים. אני בן 35, הייתי בן עשר בערך כשקרה הטבח המדובר. לא הבנתי אז כלום. כששאלו אותי עד לפני כמה ימים מה היה בסברה ושתילה ידעתי רק עובדות כלליות. כמוני רוב בני גילי, לפחות אלו שבדקתי איתם בימים האחרונים, לא כל שכן חברה צעירים יותר. אני חושב שכדאי שכל מי שחי בישראל ידע ויכיר את העובדות של הארוע הנ''ל. ושוב, כדאי שלא יוכנס כאן צד פוליטי אלא עובדות, כמו שלדעתי עשה כאן הבימאי באופן יוצא מן הכלל. הוא אפילו התאפק ולא אמר את הפשוט ביותר - מה דעתו האובייקטיבית על הטבח, אלא רק נתן לנו הצופים להרגיש מה זה עשה לו.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מסכים עם שניצר

    יעקב, 07/08/08 00:48

    סרט טוב שהיה יכול להיות סרט מעולה אם היה מחדד איזו אמירה פוליטית חריפה.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    קטרזיס

    גיל, 02/07/08 17:18

    כמה אפשר להיות אדם מסוכסך עם עצמו ומיזנטרופ, אה, מאיר? הסרט מעולם לא היה אמור לחשוף עובדות חדשות אלא רק לספר מה שעבר על כמה לוחמים. הסרט היה חזק, מצמרר, אומנותי ואמין לפי כל קנה מידה. המסר היה אנטי מלחמתי, אבל אתה היית מגיע לקטרזיס רק אם המסר היה ''צה''ל הוא הנבזי והנקלה ביותר בצבאות העולם וצריך להחרים את ישראל מייד''. לא קיבלת את זה והתבאסת. בן אדם קטן.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    שניצר פספסת את הסוף

    יעל, 29/06/08 12:24

    השילוב של הסצנה הסופית שבה רואים את הדמות של פולמן מביטה בטבח עם הצילומים האמיתיים בהחלט מסגירים תחושת אשמה.

    אי אפשר להאמין שפולמן הכניס את הצילומים האלה ועדיין טוען שהקורבנות של החיילים עולה על זו של הפליטים. התחביר של הסרט לא מאפשר את זה.

    לגבי החיילים, אז כן הם מסייעים לפשע אבל האם היתה להם בכלל תודעת בחירה?

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הביקורת היא החמצה

    חייל, 18/06/08 00:13

    הביקורת לא נכונה משום שהיא רצה להגיד משהו כללי במונחים של טוב ורע על יצירה פנימית ולא צריך לחפש את המשל בכל דבר יש פה אמירה על התמודדות נכון אמירה דיאלקטית שלא מוגשת בכפית שלא מוסרת מסר ברור תעשה\\על תעשה אלא מגששת בודקת..
    שניצר תובע מהחיילים את אותה תביעה של הממסד להיות 'רמבו' רק שבמקום במונחים של 'אומץ' בשדה הקרב במונחים של 'אומץ' עיתונאי.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    סרט מצוין - שניצר פשוט משטח אותו

    טל, 16/06/08 20:34

    ראיתי היום - הסרט פשוט מצוין, מעורר מחשבה, ומרהיב ויזואלית.

    העובדות בקשר לטבח אכן ידועות, אר הסרט כלל אינו סרט תיעודי על הטבח, אלא צלילה לתוך חוויות ההדחקה, המחיקה והאחריות האנושיות, הן בזמן אמיתי (בעת המלחמה) והן לאחר שנים רבות.

    חוויות אלו הן מנת חלקם של לוחמים רבים, בארץ ובחו''ל, במלחמות שונות, ופולמן מדגים אותם בסרט שיידבר אל אלפי אנשים אשר יצאו מצולקים נפשית ממלחמות ישראל.

    ניתוחיו של שניצר שטחיים להפליא. הסיבה היחידה שדרכה אפשר לתאר את גישתו של הסרט כ''חמחקמקה וחלקלקה'' היא שהוא מתייחס למורכבות אנודית אשר אי אפשר לצמצם אותה לכדי ''מסר'' פשוט.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כמובן, מר שניצר

    שפריצר מדליף, 16/06/08 14:42

    אם הסרט היה זוכה לפרס, גם הביקורת שלך הייתה לגמרי אוהדת. כבר נוכחנו במקרים אלו בעבר.
    כמה חוסר יושר יש במקצוע הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    נבון וחכם

    יוסף, 15/06/08 12:05

    וזו ביקורת מצויינת.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ואלס למלקקי התחת הערבי-בתקווה לקבל כסף סעודי (ל''ת)

    ואלס למלקקי התח, 15/06/08 08:40

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    צריך לשלוח את שניצר לגור בשתילה

    ליאור, 14/06/08 23:34

    מדינה מטורפת. ארץ אוכלת יושביה.
    תמיד ידענו שהארופאים הם אנטישמים שמריירים בכל פעם שמופיע מולם סרט חד צדדי, מגמתי, מגוייס, מסולף ושקרי הגורם נזק תדמיתי אדיר לישראל. סרטים כאלה (במימון הקרן לעידוד קולנוע ישראלי, מכספי המיסים שלנו) גורמים לנזק שמתחיל בקולנוע ומתגלגל לציבור האירופאי שלא יודע את העובדות ולכן מעודד את ממשלתו לתמוך בערבים ולהעלים עין או לסייע להם לצבור נשק ולחזק את אירגוני הטרור שלהם...מתחיל בקולנוע ונגמר בכדור שנורה בחזהו של עוד חיל ישראלי צעיר בגבול הלבנון או בעוד משפחה שנהרסת מפגיעת קטיושה שנרכשה במימון או עצימת עין אירופאית.
    סוף סוף נוצר סרט מאוזן. לא סרט פרו ישראל, רחמנא לצלאן, אפילו לא סרט פוליטי. סיפור אישי קטן וצנוע של איש קטן וצנוע...קטן גדול...לא קטן אמיתי כמו שניצר.
    שניצר מצר על כך. שניצר, כמו חבריו האנטישמים באירופה, חש שהכישרון והמקצועיות הקולנועית מתבטלים ומאבדים כל ערך לנוכח המחסור באנטישמיות ממנו סובל הסרט לשיטתו. בדיוק כמו שסרטים שלא היה בהם כל כשרון,זכו לאימוץ ולהערצה בקרב אותם שונאי ישראל רק כי הציגו את ישראל באופן חד צדדי ושטני.
    לאיש כזה כמו שניצר יש זכות להגיד מה שהוא רוצה ולכתוב מה שהוא רוצה. למה? כי הוא בחר לחיות במדינה דמוקרטית שכמה פריירים מגינים עליה בגופם מפני אלה שטובחים זה בזה ושהיו טובחים גם בשניצר אילו רק ניתנה לכם ההזדמנות.
    מעניין אם שניצר החייל הקרבי, הגיבור הידוע, היה מוכן לסכן את חייו שלו או של ילדיו על מנת לחצוץ בין שתי קבוצות של ערבים צמאי דם בדרכם לשחוט אלה את אלה...אני מניח שכולכם יודעים את התשובה. בזכות שניצר ושכמותו, שכח כל העולם מי ביצע בפועל את הטבח.
    יש סיכוי יותר מסביר להניח ששניצר היה הילד הכי שנוא בכיתה שחוה ריגושים אדירים בכל פעם שהצליח לגרום למישהו עלבון או או כעס או סתם למשוך תשומת לב או להכשיל את אלה שבזכותם הוא קיים. במדינה מתוקנת, אפילו סופר פלורליסטית, היה צריך שניצר למצא את עצמו ממיין בודד ודחוי במרתף של רשות הדואר שעובד בלילותיו ככתב בעיתון אנרכיסטי איזוטרי בן דף אחד המחולק חינם בין חברי הכת שלו. אבל איך בשם אלוהים הפך האיש הזה להיות ולשרוד במשך שנים בעמדה עיתונאית כל כך מרכזית? תפקידו של מבקר קולנוע, לספר לעם מה הוא צפוי לראות ולחוות במידה ויבחר ללכת לסרט זה או אחר. תעשו פעם משאל ותבדקו כמה אנשים בעם חושבים ששניצר עושה עבודה טובה ונאמנה לצרכייהם. אני מבטיח לכם מאה אחוז תמיכה....בקרב הערבים.
    במה גבוהה שכזאת לשניצר ודומיו, מתחילה במעריב, מחלחלת לקרן הקולנוע, משם לסרטים , משם לאירופה ומשם לקטיושה הבאה על בית משפחה בצפון...
    שניצר לא אשם... הוא סתם קשקשן הצמא לתשומת לב...אנחנו אשמים.
    מדינה אוכלת יושביה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה כותב יפה

      גילת, 29/06/08 22:53

      תודה. חבל שאנחנו, השפויים, לא יודעים להחזיק בשלטון. חבל שהתקשורת שמאלנית כל כך. אין שם אפילו בן אדם אחד שחושב בצורה שפויה. פשוט חבל על המדינה הזאת

      הגב לתגובה זו

    • יפה אמרת.

      אבי, ירושלים, 23/01/09 15:51

      ניסחת את מה שהרבה אנשים חושבים.

      אני לא ראיתי את הסרט, ואילו אנשים כמו שניצר היו משבחים אותו לא הייתי רואה אותו לעולם. אלך לראות אותו באחד הימים הקרובים.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    צודק או חכם?

    מרקוס בוזגלו, 14/06/08 20:14

    ניתוח מדוייק של חבר הושפטים בקאן, ושל הצגת הדילמה המוסרית בסרט.
    למרבה הצער, לא היה מקום לפולמן ליצור סרט עלילתי שבו הוא הגיבור שמציל את מחנה הפליטים מטבח, ולא נראה סביר לצפות ממנו להפוך את עצמו לנבל- מתי לאחרונה ראית סרט שבו הבמאי מתאר את עצמו כנבל ואחראי לפשע מלחמה?
    בסרט דוקומנטרי, מה לעשות, תראה לרוב התנהלות האנושית הטיפוסית. וחייל טיפוסי, ישראלי אמריקאי גרמני וערבי, לרוב נלחם בלי מודעות, עסוק בפחד ומנסה לשרוד, והדילמות המוסריות מגיעות לרוב בדיעבד, בבית, במיוחד כשמדובר בסוגיות סבוכות כמו אחריות שילוחית.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מתי שניצר חוזר לגרמניה? (ל''ת)

    שמאלנים חיזרו, 14/06/08 15:03

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    שניצר- מאיפה כל הרוע הזה?

    אילת, 14/06/08 12:31

    תסלח לי מבקר יקר אבל מעבר לביקורת מקצועית יש בך טיזיניג מרושע.
    ארי פולמן - chapeau! סרט ענק!

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מתי במאי פלשתיני יעשה סרט על טבח היהודים בחברון ? (ל''ת)

    שאלה רטורית, 14/06/08 00:34

    הגב לתגובה זו

    • למה לו? (ל''ת)

      מיכאלה, 14/06/08 09:08

      הגב לתגובה זו

      • אחרי גולדשטיין אין לאותו במאי שום חובה מוסרית

        לסרט על טבח של, 18/06/08 12:18

        יהודים. מה ההתממות הזו. אנחנו צריכים לקחת אחריות על מעשינו. הטבח היה בעוכרו של המנהיג הימני אולי הכי דגול בישראל, בגין, לא ברור מה ההתנגדות הגדולה הזו לעשות סרט שמתעסק עם אחד מאותות הקין הגדולים בהיסטוריה של מדינת ישראל.
        ושניצר הוא שמרן יבשושי במסווה של לוחם צדק רדיקלי.

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    הדחקה ומחיקת זיכרון טראומתי הם רעיונות שהופרכו מזמן

    אביב, 14/06/08 00:31

    כשבודקים אנשים שעברו טראומה מגלים דווקא קשר חיובי בין עוצמת החוויה לבין חוזק הזיכרון.
    מחיקת זכרון כתוצאה מטראומה היא עוד רעיון פסיכואנליטי שלא עבר את שלב הבדיקה. http://skepdic.com/repressedmemory.html

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    שניצר, אתה טועה ומטעה - פולמן בהחלט לא עסוק בהסרת האשמ ה אלא בבדיקה (ל''ת)

    איילת, 13/06/08 20:39

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    גם אני לחמתי במלחמת לבנון הראשונה

    דני קניאל, 13/06/08 14:13

    ולא נעלם לי הזיכרון ולא חטפתי ''הלם קרב''. לא מאמין שיש בכלל דבר כזה ''הלם קרב''. אני חושב שזו המצאה של ניחנחים שמאלנים שמפחדים ממלחמה וגם של כאלה שרוצים לקבל פיצויים מצה''ל. תנו לצה''ל לנצח בלי הלם ושאר המצאות

    הגב לתגובה זו

    • נראה לי שאתה בעצמך סובל מהלם קרב ומדחיק את זה (ל''ת)

      ירון, 13/06/08 18:34

      הגב לתגובה זו

    • למרבה הצער יש דבר כזה ואבא שלי לוקה בזה

      חומי, 13/06/08 19:29

      מאז מלחמת יום כיפור.

      קשה לומר עליו שהוא שמאלני(ההפך).

      הגב לתגובה זו

    • אני אנסה בעברית פשוטה, אולי תבין

      איתי, 14/06/08 08:22

      הלם קרב היא עובדה פסיכיאטרית ידועה ומוכרת(מה שלא תופס, כמובן, פאשיסטים ימניים שכמוך). אם בקולנוע עסקינן, הייתי ממליץ על צייד הצבאים, השיבה הביתה, ועוד סרטים שיסבירו לבור שכמוך את התופעה.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    סרט מצויין - חבל שאין עוד סרטים כאלו

    מיכאל ברק, 13/06/08 12:55

    סרט מצויין - חבל שאין עוד סרטים כאלו. הגיע הזמן שישקיעו באנימציה ישראלית,

    מיכאל ברק

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    שניצר אתה לעולם לא תגיד מילה טוב...?

    עידן, 13/06/08 12:33

    הסרט הזה נהדר, גם מרצה שמאלנים כמוך וגם מרצה אנשים שמחפשים אומנות טהורה של אנימציה וכישרון..

    אתה משתלח בפולמן כאילו הוא היה צורר הערבים בעצמו, ראית את העובדות, הוא היה מעגל שני מהטבח, ולא ראה בעצמו מה קורה אלא מילא פקודות חלולות של לירות פגזים.
    מכאן אתה , (למה מי אתה), יוצא נגדו כאילו הוא טבח בעצמו וארחראי לכל המלחמה הזו. לא מספיק לך שהבנאדם רדוף טראומה אתה עוד זורע לו מלח. אני אפילו לא רוצה לדעת מה אתה היית עושה במצב כזה.

    בכל אופן אתה כותב ציני מידי, לא קשור מידי, ולא מבקר את הסרט אלא רק מוצא פלטפורמה להביע את עמדותייך ההזויות. אם הסרט הזה לא סיפק אותך, כמה עוד שמאלה נוכל ללכת??

    הגב לתגובה זו

    • אהבתי מאוד, מצטרפת (ל''ת)

      יעל, 14/06/08 01:48

      הגב לתגובה זו

    • מי שאחראי לטבח זה הפלנגות הנוצריות (ל''ת)

      איתן, 14/06/08 02:30

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    הסרט הזה חדשני רק למי שלא ראה את a scanner darkly

    שאול, 13/06/08 10:22

    ויפה שעה אחת קודם.

    הגב לתגובה זו

    • יותר מפורסם הוא האנימטריקס שיצא לפני 4 שנים בערך

      והיה בסגנון זהה, 13/06/08 13:09

      אין פה שום חדשנות-כלומר, מדובר בשימוש בסגנון חדש אבל הוא לא זה שיצר אותו.

      הגב לתגובה זו

      • יותר מפורסם: שלגיה ושבעת הגמדים שיצא לפני... כמה? 70 שנה?

        בלה., 13/06/08 16:05

        בורות.

        סקאנר דארקלי - רוטוסקופינג, לא אותו דבר. אנימטריקס - אנימה - אפילו יותר רחוק סגנונית.

        הגב לתגובה זו

    • לא בדיוק

      AE, 13/06/08 15:33

      A SCANNER DARKLY הוא סרט LIVE ACTION לכל דבר, שצולם כמו סרט רגיל ואח''כ פשוט ''זרקו'' עליו אפקט מוכן שהופך את התמונה לכאילו מצויירת (למשל אפקט TOONIT של AE).
      האנימציה בבאשיר היא אנימציה 2D קלאסית.
      למרות שבסופו של דבר, מבחינת העלילה, 2 הסרטים הם ככה ככה.

      הגב לתגובה זו

    • הבדל גדול

      gang member, 13/06/08 15:52

      ב ''a scanner darkly'' נעשה שחמוש בטכניקה שנקראת רוטוסקופ - ציור על גבי הצילום. זו לא ממש אנימציה אלא התחקות וסגנון החומר המצולם. ''ואלס עם באשיר'' צוייר כולו והשתמש בחומרים מצולמים רק כהשראה ו''גייד'' לשפת גוף ותנועה של המרואיינים. התוצאה שונה לחלוטין. בנוסף צריך לומר שבעוד הראשון הוא סרט אמריקאי מטופש על פארנויות וסמי הזיה השני הוא יצירת מופת תיעודית מטלטלת שמעבירה את הצופים חוויה שחורגת הרבה מחווית צפייה רגילה בסרט. בעיטה בבטן!
      יצירת אומנות נדירה וחשובה

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    ראיתי בפסטיבל דרום סרט טוב (ל''ת)

    אפרידר, 13/06/08 08:52

    הגב לתגובה זו

    • גם פה השופטים האנטישמים הפסטיבל לא נתנו לסרט שום פרס (ל''ת)

      והעולם שותק, 14/06/08 10:23

      הגב לתגובה זו