• 85.

    אינני אוהבת את הכתנות המתחנפות של לפיד בעתון

    אורלי, 13/03/10 15:47

    ליהיא לפיד כותבת ומתעסקת רק בנשים ובילדים! הפסיקי כבר כי את מעצבנת. למה לעשות כזה עניין? הרי גם הגברים מפרנסים ועובדים. אין לך ערך לכך? כל החנפנות הזו שלך כשאשה זוכה במשהו פשוט מרגיזה!

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    משעמם מאוד מאוד (ל''ת)

    קראתי, 15/12/09 14:31

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    להי אשה יפה ומקסימה

    ירמי, 05/08/09 17:28

    אשת חיל מי הימצא

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    קראת בכלל את הספר????

    שי, 13/04/09 14:25

    הניתוח של הספר לגמרי לא נכון.ומי בכלל מחליט מה ראוי לספר ומה לא? לא הייתי בוחר בך.לדעתי,לפחות אם אתה המעביר ביקורת, עשה זאת בצורה מושכלת

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    ספר מדהים!!!! פשוט בכיתי (ל''ת)

    פזית, 31/01/09 16:47

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    שונאת את הביקורת המתשנאת והפלצנית הזאת

    פולפול, 05/01/09 23:42

    הספר כתוב בצורה מדהימה. יש שם הרבה תוויות אזהרה לנשים שנתפסות לשאננות יתר ורואות את החיים עם בעל אהוב ואוהב כשיגרה מאוסה.
    הנסיכה והדמות הראשית כל כך שזורות אחת בשנייה לאורך כל הספר שרק בסוף מבינים שהנסיכה היא דמות אמיתית.
    אני אהבתי את הפשטות והנשיות שיצאה אליי מכל שורה. נכון שזה לא אנה קרנינה אבל מי אמר שגבר שמן עם שפם יכול לדעת ולכתוב את ליבה של אישה?

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    גרוע

    נגה, 11/12/08 07:18

    ספר שאמנם מספר חויות שיש לדון בהן, אך כתוב בחוסר רגישות ועניין. מתאר את האמהות כעונש והקרבה. ישנן גם אימהות אחרות ובעלים אחרים והתמונה היא יותר מורכבת מהמתואר. הבחירה באימהות אינה בהכרח הדמות בטרניג...

    הגב לתגובה זו

    • לנגה.

      פזית, 31/01/09 16:51

      אינני יודעת על מה את מדברת יש בספר רגש ורצון לתת ,אבל אסור חאשה לשכוח את עצמה בכל תפקידיה המגוונים .

      אולי לא הבנת את מה שקראת,אני מציעה שתקראי שוב קטעים ממנו.....

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    תקראו גם את ''סודות ששמרתי בבטן''--ספר מרתק ומרגש כאחד!!! (ל''ת)

    ענת, 10/12/08 14:31

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    למטבע יש שני צדדים

    סמדר,, 01/11/08 01:23

    וזה אומר: שתמיד יהיו כאלה שיקטלו ואחרים שיפרגנו. דעתי האישית כאם לילדה עם פיגור שכלי, אף אחד אבל אף אחד לא יכול להבין להזדהות או לפרגן ממעקי ליבו... רק מי שלצערי באותו מצב ולכן אני הזדהתי עם כל מילה מההתחלה ועד סופו. ספר קליל קולח ובכלל לדעתי את כותבת גם את הטורים בגובה העיניים בלי יותר מדי בולשיט ופלצנות ..
    חיזקי ואמצי שמרי על ביתך משפחתך ובעלך ושימותו הקנאים.

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    תגובה לדניאלה גור

    אריאלה, 25/10/08 19:22

    אין לי מושג מאין שאבת את הרוע הזה,גם אם לא אהבת את הספר זו לא סיבה ללעוג כך.
    ולך ליהיא יקרה, אין לי מילים להביע את הערכתי על הספר. קראתי אותו, דמעתי ובסופו אמרתי ''תודה אלוהים על כל מה שיש לי''.

    אני מגדלת 3 ילדים ועברתי כבר את השנים הקשות ובכל זאת לא יכולתי שלא לחוות ''דז'ה וו'' עם קריאת הספר. היום אני בוגרת יותר, חכמה יותר ואין ספק שרגועה הרבה יותר ומאושרת בחברת משפחתי האהובה.

    יישר כח !

    הגב לתגובה זו

    • דניאלה גור בכלל לא הבינה את הפואנטה

      דניאלה אחרת, 08/11/08 11:01

      לא מבינה למה היא לא רצתה לראות את המעבר שיש בספר הזה. יש.
      הספר של ליהי עזר לי כלכך להבין שאני נורמלית או יותר טוב להגיד נורמטיבית. והמחשבות ורגשות שאני מרגישה הם כשר. אני עולה חדשה, אין לי הרבה חברות בארץ והספר נתן לי הרגשה שיש לי חברה הכי טובה פה, עלידי. כי בכיתי וגם קצת צחקתיושמחתי עם ליהי. בישבילה ובישביל עצמי.

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    שפו לך ליהיא

    זהבה, 23/10/08 16:44

    רכשתי את הספר לפני כמה חודשים כשנסעתי לסופ''ש בת''א. בקריאה הראשונה הספר הרגיז אותי והנחתי אותו בצד. לאחרונה נתקלתי בו ובלי לשים לב כמעט בלעתי אותו ואז הבנתי שנגעת הכי עמוק שאפשר...ובגילי המתקדם אני יכולה להמליצו כמתנה חיונים לכל אם צעירה לפני או אחרי לידה.....

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    וסבתא שלי היתה אומרת......

    יעלה אביתר, 19/10/08 11:11

    וסבתא שלי היתה אומרת על ההתבכיינות: ''אם כבר, אז עדיף להיות אומללה במרצדס, מאשר בפיאט אונו ישנה....''

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    עכשיו היא יכולה ,להתחרע'' על כמה ז'קטים שהיא רוצה......

    דניאלה גור, 19/10/08 02:22

    הסופרת המרתקת, כותבת, שלאחר פרסום הגיגיה הקודמים, היא הרגישה בעננים שהיא שווה, שיש לה הכסף שלה, וקנתה כמה זקטים.כאילו מה? מה זה הבכי הזה?מחר אזיל דמעה, נוכח מצבך הכלכלי.עד לפרסום הספר, ידעו 1000 איש שליאיר לפיד יש ילדה אוטיסטית.עכשיו, כבר כל המדינה יודעת. מה זה נותן לך, ליהיא לפיד? רוצה לפרוק? יש פסיכולוגים. למה. למה כל המדינה צריכה לדעת,? מה את חושבת שאנחנו עושים, או מגיבים?קצת מרחמים, קצת שמחים לאיד. על איזה צורך זה עונה לך.? ואולי את חושבת, שאם תהיי ,''עלק'' סופרת, הוא, ההוא, יעריך אותך יותר? מתחרה באמא שלו?עד כדי כך שיקול הדעת שלך לוקה? חבל, שאת לא נוברת קצת בכתבי שופנאאואר. אולי תתחילי לקרוא ספרות יפה? צניעות. צניעות.פנימה.הסיבה היחידה שהספר פורסם, אך ורק ייצר המציצנות! שכסף בצידו.אבל זה לא כסף טוב.עוד תביני.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    זבלון מיותר.קחי ציפרלקס, ותירגעי.

    טלי קואל, 18/10/08 00:11

    אין לי שום דבר אישי נגד האישה ליהיא לפיד. לולא נישאה ליאיר לפיד, כוכב טלוויזיה, את מי היא מעניינת. לא למדת שום דבר יוצא דופן. לא עסקת בעיסוק מרשים במיוחד. אישה רגילה, שמשום מה סבורה שהגיעו לה חיים מושלמים עם ילדים מחוננים, וכסף רב. מאיפה הבאת את הפרטנזיות האלה? ילדה עם צרכים מיוחדים? אני גידלתי ילד כזה, שהפך לבחור יפה תואר, שמצא את מקומו בכפר כישור. מעולם לא חשבתי שמגיע לי, ולא יש היום כדור פלא, בשם ציפרלקס, הוא ירגיע אותך. קינאתי בילדים של אחרים, החיים לא ''נחרבו'' לי, ואני חיה חיים טובים, כי אין לי ציפיות לחיי מלכות. לו אני הייתי כותבת ספר על חיי, לפחות לא היו הקוראים מדלגים דפים שלמים, כפי שעשיתי אני בספר הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    אהבו / לא אהבו

    קוקו, 15/10/08 23:17

    ניתן למיין את התגובות שנשלחו כדלהלן:
    לא אהבו: גברים, רווקות, נשואות פחות מ- 8 שנים, נשואות + 1, אנשים שאין להן טיפת רגישות ומקבלים את השגרה כמובנת מאליה.
    אהבו: נשואות מעל 8 שנים, נשואות + 2, אמהות לילדים אוטיסטים.
    ליהיא לפיד אני רואה בספרך זה לידה של ילדך השלישי, אני מעריכה את אומץ ליבך על הוצאת ספר זה לאור. נשואה + שני ילדים - לא מתיימרת להבין אותך אך מעריצה אותך מאוד

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    אשת חיל

    אמא, 15/10/08 23:04

    אוי כמה שסיפור חיינו האימהות מרגש ומצמרר כאשר מישהו מעלה אותו על הכתב.עשית זאת בתבונה וברגישות אין קץ.לא יכולתי לנטוש את הספר ולו לרגע עד שסיימתי לגמוע כל מילה. הכל כ''כ תואם למה שקורה בכל בית, אצל כולנו מערכת היחסים והתבונה שונים לגמרי לפני הנישואים, אחרי הנישואים ובודאי עם כניסתם של העוללים לחיינו. כולנו מתמודדים כך או אחרת עם אותן בעיות אבל כל אחד פותר אותן בדרכו והדרך שלך לפיתרון ואופן ההתמודדות היא היא היא שמעניקה לך ביושר את התואר אשת חיל ללא מרכאות. חיזקי ואימצי!

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    ליהיא לפיד מלכה!!!

    אפרת, 12/10/08 22:58

    את כל כך אמיתית ..אני אוהבת את הספרים שלך ואני חושבת שאת יפה ןמיוחדת והספר שלך פשוט שינה לי את החיים ונתת לי הרבה תשובות לגבי דברים מסויימים תודה לך!!
    ואל תתייחסי לביקורות השליליות את לא מבינה איך הספר שלך(אשת חיל) רץ בין כל החברות שלנו.אחת קיבלה במתנה ואנחנו פשוט מעבירות בין כל החברות וכולן ממש נהנות !!אז ליהיא תמשיכי לכתוב ולעשות .אוהבים אותך!!!

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    ואהו

    אמא ל-4, אקדמאית, משרה מלאה, 07/10/08 20:55

    כן, כך אני מרגישה : ואהו.
    התחברתי לכל מילה, כאילו עלי נכתבו הדברים. ורציתי להגיד תודה. תודה על העלאת הדברים על הכתב, את המציאות היום יומית שלנו, האמהות.
    תודה על הכתיבה הפשוטה, הקולחת, האמיתית, המרגשת והנוגעת ללב.
    ישר כח !

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    אשת חיל - ספר נהדר

    נועה, 01/10/08 07:23

    כרגע סיימתי לקרוא את הספר. אחד הספרים הכי טובים שקראתי עם כל-כך הרבה מוסר השכל לחיים.
    ונשאר לי רק להגיש - ספר מדהים.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    אשת חייל

    אסתר, 28/09/08 15:37

    קראתי את ספרך-ליהיא-
    שתיתי כל מילה-כאשת צחינוך ראיתי את רגשות האמהות-התסכולים והצער-את הפערים שצומחים אחרי הלידה- בין החלום למציאות.
    כסבתא לילד אוטיסת הזדהתי נוסף לכך עם כל מה שכתבת על הכאב הנוראי-ניפוץ הפנטזיה של השלמות-ההתרחקות.
    כל הכבוד לך-אישה אמיתית

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    זהו יומן אישי של כל אם, אז למה שתבין ותתחבר????

    רק אתמול סיימתי לקרא..., 15/09/08 08:49

    רק אתמול סיימתי לקרא את הספר..
    התחברתי לכל מילה כתובה, לכל פסיק, ולכל הערה צינית כזו או אחרת על החיים..
    אני אמנם אמא טרייה ונשואה רק 4 שנים, אבל זה לא מנע ממני להזדהות עם כל הטרוניות המצויינות שם על הבעל/הגוף/החיים/והעבודה...
    מה שפיספס המבקר היה המוסר-השכל המדהים של הסיפור, שהחיים יפים וצריך לומר כל בוקר תודה על השגרה שלי ! תודה על בריאות משפחתי ותודה לאהובי- על שחולק איתי את השנים היפות ביותר... (ובתקווה לעוד המון כאלו...)
    ליהיא- נשיקות, הפכת אותי לאדם מאושר בחלקו.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    עוד חיבוק לאשת החיל

    עינת, 06/09/08 16:16

    סיימתי את הספר ברגע זה, שבת בצהריים. ועיני התמלאו דמעות. דמעות של שמחה. שמחה על המזל שנפל בחלקי לקרוא ספר זה שהאיר את עיני למציאות בה אנו חיים. על הקלות בה אנו מוצאים קשיים ומתלוננים, הקלות בה אנו מפרקים ומתפרקים. זה נכון שהספר חושף אותנו הנשים אך לא פחות מתמודד גם עם הגברים.
    אני מודה לך ליהיא על שהארת לי את עיני ומודה לסבתי שבחרה לקנות לי את הספר.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    חיבוק לאשת החיל

    אורית, 03/09/08 21:47

    ליהיא חביבה, הנאה צרופה היתה לי ,כשסימתי הקריאה הבנתי שכדאי לי לקראו שוב, הצחוק והדמע התערבבו להם בזמן הקריאה, חשבתי על זה שהגברים -כדאי שיקראו הספר ואולי התובנות שלהם יתחדדו לגבינו הנשים ''המין החזק''.
    הדבר הראשון שרציתי לעשות כשסימתי הספר היה להרים לך טלפון ולהודות על המתנה שהענקנת לי.
    אשמח אם תרצי להפגש , אני מקווה שאת מעיינת מידי פעם בתגובות הקוראים אליך, השליליות פשוט תתעלמי מהן ''יותר עדיף'', והחיוביות רק יוסיפו לך ואולי יעודדו אותך להמשיך לכתוב לנו הקוראים.
    ושוב תודה תודה!

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    גם יפה וגם מוכשרת

    שושי אלון, 29/08/08 17:29

    כל הכבוד לך ליהיא על הספר המרגש והמחבר את הנשים באשר הן נשים.
    קראתי ונכבשתי בקסמך. קניתי את הספר גם לדור הבא של בנות המשפחה, ואני חושבת שלקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, זוהי מתנה מאירת עיניים...
    תודה על הריגוש!

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    ספר חם ואמיתי לנשים בלבד !!!!!

    אשת חיל, 24/08/08 19:52

    ליהי לפיד פשוט הצליחה לגעת בי, בליבי, ובזיכרונותי. קראתי את הספר ביום אחד בכמה שעות ולא יכולתי להפסיק עד שסיימתי אותו.חייכתי והינהנתי והרגשתי שהיא מספרת כמעט את הסיפור של כל האמהות שמתמודדות עם גידול משפחה, ואת הקשיים של כולנו. תמיד יש את המתחסדות שאצלהן הכל ממש לא כך, בסדר שמענו אתכן . את באמת אשת חיל וכמוך גם אני, וגם החברות שלי. הראת לנו שגם במשפחה מפורסמת כמו שלך שאת ''הנסיכה'' גם את חייה בדיוק כמו כל הנשים בעולם גם אנחנו נסיכות .

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    אין מילים

    יפית, 24/08/08 19:23

    ספר מ-ע-ו-ל-ה!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    ספר מעולה! מרגש! אמיתי! כנה! מציאותי!!! (ל''ת)

    (24.08.2008), 24/08/08 13:32

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    הספר אשת-חיל , ספר מעולה , חובה לקרוא (ל''ת)

    צפונית, 24/08/08 13:27

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    ספר ענק- אמיתי!!!

    יעל, 24/08/08 10:03

    כל כך נהנתי לקרוא את הספר סיימתי אותו תוך שלושה ימים...מדהים

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    ספר פשוט ומצויין

    מיכל, 24/08/08 00:18

    הרגע סיימתי לקרוא את הספר. המחשבה הראשונה שלי הייתה להשיג את הטלפון של ליהיא ולשוחח איתה. הספר מצויין!! אמיתי, כנה, פוגע,מכאיב מצחיק גורם לחיוכים קטנים וגדולים במהלך הקריאה. התיישבתי לקרוא אותו, לא חשבתי שאסיים אותו באותה נשימה שהתחלתי, עכשיו שסיימתי, אני מתעמקת בו יותר ויותר. ספר שכל אשה צריכה לקרוא וכל גבר חייב!

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    ליהי לפיד אשת חייל

    אילנית אוסקר, 23/08/08 19:05

    סימתי היום ת סיפרך המדהים אשת חייל
    ואחרישגיליתי שאני קוראת בקבע את המדור שלך בעיתונים כאילו כתבת לי אותו.
    החלטתי הפעם לכתוב לך
    את אישה חזקה אמיצה ואמיתית מאוד שיש בכל אחת מאיתנו.
    הספר היה כל כך זה שכל מילה נוספת תהרוס
    שאי ברכה
    מזו שמחכה כבר לספר הבא

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    נכון שבא לבכות

    ענת, 17/08/08 11:42

    הספר מדהים.
    הוא מביא את המקום הממןלכד של הנשים בתא המשפחתי ובחברה בכלל, את החלומות ואת תקוות השווא שאצלי זה יהיה אחרת ןמצד שני את חוסר היכולת לצאת ממצב זה. אני שמחה בשבילה שהיא מצאה את היכולת להגשים את החלומות שלה כי אני כבר לא זוכרת מה היו החלומות והרצונות שלי לפני ששקעתי ברוטינת הנתינה לאחרים והעמדה שלי בסוף התור

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    אני לא

    א.ל, 16/08/08 17:01

    התחברתי כל כך לספר. יש המון קטעים שחוזרים על עצמם. אהבתי את הפסוקים לפני כל פרק, ואת הציטוטים הנילווים.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    סוף-סוף (ל''ת)

    אביבית, 16/08/08 16:57

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    רק אישה עם רגש.............

    נירה, 06/08/08 21:31

    לא כל אחד יכול לכתוב כל כך עמוק רק נשים עם לב כזה ענק אשה אמיתית עם המון תעוזה ואהבה כל כך אמיתי ומהחיים להעריץ........

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    סתמי ביותר

    ליטל ענבים, 05/08/08 00:09

    קיבלתי את ספרך ''אשת חייל'' כמתנה ליום הולדתי, ואני מוכרחה להודות שקראתי אותו ביום ורבע אם כי לא בכלל תוכנו המרתק, אלא כי חיכיתי לשווא להגיע לעיקרו או לעניינו. גברת לפיד היקרה - אינך סופרת, אין לך אימרה חריפה, את לא מחדשת וודאי שלא מוכשרת.התוכן הסתמי והמונוטוני שחוזר על עצמו באופן מייגע למדי, יכול היה להכיל אולי טור אחד בודד שלך בעיתון, וגם זה לא היה טור מוצלח במיוחד. הספר הפך לרב מכר רק בגלל שם משפחתך, ולצערי, לא ניחנת בכישורי הכתיבה של בעלך. אינך אשת חיל ולבטח לא נסיכה - אמא שלי היקרה, שמתמודדת עם טיפול מסור בילדה חריגה, מבשלת, תומכת, מנקה ומפרגנת בלי להתלונן, היא היא אשת חיל. גידול ילדים ונישואין לבעל הנכון, אינן חומר מספק לכתיבת ספר. צר לי.

    הגב לתגובה זו

    • חכמה יקרה...

      שבת אחרונה, 30/08/08 05:57

      לו היה לך שמץ מן הכתיבה, אולי היית את כותבת, אבל הכי קל לבטל את האחר...
      נסי להבא לשתוק או לפרגן, יתן לך יותר מאשר רוע לשמו.

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    סוחף מקסים,הזדהתי עד דמעות

    לילך, 03/08/08 17:22

    פשוט ספר נפלא , קראתי בשקיקה, הקראתי לבעלי , לעיתים הרגשתי כאילו נכתב עלי, עברתי את אותן ''תחנות'' כמו הנסיכה...
    כאב לי לשמוע על גידול הבת , לליהיא תודה על הספר, ולכל הנשים אתן המין החזק.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    אשת חיל

    שליתה, 02/08/08 16:15

    קראתי ונהנתי אני מעריצה אותך .אני יודעת זה לטפל ולגדל ילד אוטואט

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    ספר מקסים! כל אישה חייבת לקרוא

    מיכל, 31/07/08 18:32

    ליהיא, כל הכבוד לך על כך שכתבת, את מה שכולנו מרגישות. מי יותר ומי פחות, אבל באופן כללי, לדעתי, דיברת בשמן של כל הנשים כולן. קראתי וחשבתי לעצמי, שאם הייתי כותבת ספר על הנושא, הוא היה בדיוק כזה.
    אהבתי ששזרת, את מכתבי הקוראות ואת הפסוקים מהתנ''ך.
    נהנתי מכל רגע.....
    תודה!
    מיכל

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    תודה לליהיא

    נירי גתמון/פריזנד, 30/07/08 22:14

    תודה על הכנות, האומץ, הפשטות, ועל היכולת שלך לכתוב בצורה כל כך פשוטה וכנה מה שכולנו חוות יום יום.
    זהו אכן ספר מנחם. מה לעשות. אנחנו כולנו זקוקת לנחמה במלחמה היומיומית הזו, בלבטים, בקשיים שמזמנים לנו חיי האמהות ונסיונות לא פשוטים להשתחל לחיים מחוץ לבית. ולגבי הקול הנשי שמדבר,גם לזה יש ביקורת?אם ייצא ספר שגבר/אבא יכתוב אשמח לשמוע גם את הקול הגברי. אני בטוחה שזה יהיה לא פחות מעניין.
    בקיצור ספר מרתק וחשוב!!

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    חייבת להגיב

    יהודית, 25/07/08 10:51

    קראתי את ספרך אשת חייל וגם את התגובות הלא כל כך מפרגנות כאן באתר. בשיחה עם חברותי שגם קראו,הן לא הבינו את החלוקה שחילקת וגם לא כל כך אהבו , לדעתי לא כל ספר חייב לשון גבוהה ולא כל ספר חייב להיכתב בכללי כתיבה. אהבתי את השוני והיה מאד מעניין לעבור בין שני הבתים של הנסיכה ושלך ולקבל גם דוגמא מהחיים כמו המכתבים שהוספת. נכון השפה היא שפת חולין שמדברת אל כולם ,זה לא עמוס עוז או אומרטו אקו או מיכאל בולגקוב ועוד סופרים רמי דרג אבל גם לא רם אורן(מבלי לפגוע בו ) זו שפה קולחת ומובנת .
    את מצוקתך ומצוקת הנסיכה העברת לדעתי מאד יפה פשוט וקולע ואני בטוחה שהרבה מהקוראות מצאו משהוא שמשקף את מה שהן עוברת או נמצאות באותו סיטואציה ואין הן יכולות לשתף אחרות . לדעתי כל אחת מגיעה לאיזשהו מבוי סתום בחייה ומחפשת מה היא החמיצה בבחירות שלה ,או אולי לא העניקה מספיק . אחת כמה וכמה אישה שיש לה ילד חולה מוגבל או שונה .אני לא מכירה אותך אישית אבל בטוחה שאת אכן אשת חיל .מחזקת אני את ידך והמשיכי לכתוב (נהנתי לקרוא גם את ספרך הראשון)...

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    תנו לגברים ולבני הזוג לקרוא

    פזית, 03/07/08 15:06

    דווקא בגלל הצורה שבה הוא כתוב, הקלילות והשפה הלא סיפרותית. אותי, למודת שיחות בנות, זה לימד, יכולתי להסתכל על עצמי וגם לראות את בן זוגי. הייתי שמחה שהוא יראה אותי גם. הספר יכול לעזור בכך.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    ליהיא-קראתי וריחמתי מאד על בן זוגך-את מתוסבכת !

    נעמה הראל, 29/06/08 17:36

    וביחוד לא הבנתי מה את רוצה, וכעסתי על עצמי שקראית ספרך בזבזה לי זמן על השטויות שלך. תתבגרי ותגידי תודה שיש לך בעל שאוהב אותך, מוכן לסבול אותך, הסכים לחזור לחיות איתך ואת עוד הולכת ומוציאה ספר כזה ! במקומך היית מתביישת לפצות את פי.את מתגלה כרדודה עד שטחית מאד, עם בעית חמיצות כרונית.
    שתהיה בריאה...

    הגב לתגובה זו

    • תשאלי את עצמך

      פזית, 03/07/08 15:04

      תשאלי בבקשה את עצמך למה את מגיבה בכזו עוצמה. איפה הספר או מה שכתוב בו או מי שכותבת אותו ועל מה היא כותבת, פוגש אותך, למה זה ממש ממש מזיז לך. שאם לא, לא היית מגיבה כך לא?

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    ספר משעמם ובנאלי

    מיכל, 29/06/08 16:00

    הסתקרנתי לקרוא את הספר בגלל הנושא המעניין,הבאזז התקשורתי והצצה רכילותית.
    לצערי התאכזבתי קשות. הספר כתוב ברמה בינונית ומטה. קטעי הקישור האותנטים מדגישים עוד יותר עד כמה כתיבתה של לפיד דלה, שבלונית ואינה נוגעת בכאב עד הסוף.
    בכל פעם שראיתי שוב את המילים: הנסיך והנסיכה- חשבתי שאני עומדת להקיא.ורציתי לצעוק לה: grow up!!
    כמה קוטריות.
    ולא שמנת חלקי כאמא וכרעיה שונה אך כדי לתאר חוויות אלה בכריכה של ספר ולא בבית קפה צריך עומק אחר.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה למשועממת

      א.ד, 03/09/08 21:29

      מי שמתענין ומעונין במציצנות המציאו תכנית טלויזיה נהדרת בשבילו- ''האח הגדול'' שם תוכלי לספק את יצר המציצנות והרכילאות שבך...............חבל עליך.............

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    יסודות החיים

    ליאורה, 29/06/08 10:19

    נהניתי מהספר, לא מבינה את התגובות הקנטרניות. החיים האמיתיים מורבבים מיסודות בנאליים - נישואים, לידה, זוגיות, גידל ילדים ולחץ בלתי פוסק... וכ''כ קל להאבד בתוך זה. אני חושבת שהספר מעלה ומציף את החיים המודרניים ששמים אותנו הנשים במקומות כמעט בלתי אפשריים, ולכן כל כך רבים מקרי הגירושין והמשפחות המרוסקות. קראתי והזדהיתי וכאבתי...

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    הספר שלה משעמם,רוצה לתת אותו למי שרוצה! (ל''ת)

    מירית, 27/06/08 00:19

    הגב לתגובה זו

    • תגובתה של מירית

      רותי, 03/07/08 18:52

      מוכנה לאמץ אותו ולראות עד כמה סבלת

      הגב לתגובה זו

    • הספר אשת חיל

      דורית, 30/07/08 12:43

      אני מוכנה לקבל את הספר מתנה ותודה..

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    אשת חיל

    רות, 24/06/08 17:24

    קראתי בנשימה אחת מצאתי המון קווי דימיון בעצבים החשופים.
    אני אוהבת את כתיבתך וכשרונך להעלות על הכתב מה שלרוב לא נאמר, או רק בשקט
    ובסוד.
    תודה

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    לליהיא

    לימור, 23/06/08 00:23

    לליהיא
    קיבלתימתנה את הספר מאישי,קראתיו בשעות לילה מאוחרות,יש לי ילדים קטנים,סקרן אותי לקרוא בו כי נכתב על ידך,ידעתי שהספר ישעמם אותי דווקא בשל היותי אם ואישה עובדת.החלק שסקרן וגרם לי להמשיך לקרוא בו היא ביתך-סיפור קורע לב יש דברים שאין באפשרותינו לשנות למרות כל האמצעים המפנקים מסביב,אני מאחלת לכם הנאה מהבת החמודה שלכם ושתהיו חזקים.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    "עם הספר"...עאלק...אלה שמצביעים לקדימה ורואים רוקדים עם כוכבים

    רונן, 15/06/08 11:19

    וקוראים את הגיגי "החזק" ו"שתחיה"..ראויים למצבם בישראל 2008..

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    למי זה מפריע שכל אחד יפרסם מה שבא לו?זה על חשבון משהו אחר?

    מי שמך, 15/06/08 09:35

    זכותו של כל אחד לחוות דעה על תוכן הספר.
    זכותו של כל אחד לא לקנות את הספר.כל ספר.

    מהיכן ההתנשאות לקבוע/לפקפק על עצם כתיבת הספר?

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    הספר טוב, קראתי בלי הפסקה

    א, 15/06/08 09:29

    ספר לנשים

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    אגב, ליהיא לפיד נורא מכוערת

    יעל, 15/06/08 08:59

    גם די מגעילה הצביעות שלה. מליונרית שמתבכיינת על קשיי חייה. איכסה.

    הגב לתגובה זו

    • how low can you get??????

      נדהמת!!!, 25/09/08 23:02

      ואם לא הבנת..... כמה רדידות יכולה להיות באדם אחד????????????????????????????

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    אריק, אני מתה עליך!!

    איריס, 15/06/08 08:58

    לא פשוט להגיד בהקשר הזה שהמלך הוא עירום ולכותב הביקורת אריק גלסנר יש אומץ (לצד תבונה). גם לי יש הרבה ביקורת על הספר וממש לא ברור לי איך הוא הפך לרב מכר, אולי בשל הראיון הצהוב לחלוטין אצל אילנה דיין שם חשפה מחברת הספר את העובדה שבתה אוטיסטית. אגב, מחליא בעיניי ש"מוכרים" ילדה אוטיסטית בשביל קידום מכירות של ספר.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ל3

    ציפור, 15/06/08 08:55

    הרסת אותי מצחוק. אבל צריך לא לפגוע ברגשות. גם אני חושבת שהכתיבה ממש ממש נמוכה. ליהיא בראיון אצל אילנה דיין דווקא עוררה אצלי אמפטיה כאדם.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    עצה לגלסנר

    רמי, 15/06/08 08:52

    אנשים אוהבים את ליהא לפיד יותר משאנשים אוהבים אותך. זו נקודת הפתיחה שלי.
    יש סיבה לכך שאנשים אוהבים את ליהא לפיד. ואת הסיבה הזו היית צריך לפענח - להביא משהו מקורי, מה מיוחד בה, מה הופך אותה לשונה-הרי יש הרבה מפורסמות ונשים של... מה יש בה שאין באחרות.

    תבוא מהכיוון הזה, גם תצא מבריק וגם הלב שלך יצליח להיטהר מכל הרפש הזה שאתה מטיח באנשים באיצטלא של מבקר ספרות - אתה מבין למה אני מתכוון?

    הגב לתגובה זו

    • עצה לרמי

      לא, 15/06/08 10:51

      אנשים אוהבים לקרוא את אריק גלסנר. לכן הוא מבקר הספרות של מעריב. נחמד מצידך לעוץ לו עצות ואלו היו יכולות להקרא כעניניינות לולא היית מניח שגלסנר מכניס את האגו שלו לכל ביקורת שהוא כותב (בדיוק כפי שאתה מכניס את שלך לתגובות שאתה כותב)

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    הספר הוא פשוט שיחת בנות

    בחופשת לידה, 15/06/08 08:42

    בהכללה גורפת: אין טעם שגברים יקראו אותו ובטח לא שיעבירו ביקורת, נשים יזדהו ויהנו

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    קראתי ואהבתי

    רוית כהן, 15/06/08 08:37

    לא תמיד חייבים להמציא את הגלגל, לפעמים לדעת שאת לא לבד.. זה בכלל לא מעט!!!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לא ברור בכלל מדוע היא מדביקה לעצמה כל מיני תארים כגון מיסטיקנית וכל

    רחלי ויצמן, 15/06/08 07:28

    הח'רטה.האשה חולה במגלומניה קשה עקב היותה אשתו של "איש התרבות" מר יאיר לפיד שכבר מזמן רצה לזרוק אותה ומשום מה הדבר לא נתבצע בזמנו.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    לא קראתי את הספר אבל עדיין לא מבינה מה הבעיה בלכתוב ספר כזה?

    נוי, 15/06/08 01:32

    מה כל הניתוח הפילוסופי הזה, זכותה לכתוב על חיים רגילים של נשים וכל הסבל הנלווה לזה וגם על רגעי האושר? אז איפה הבעיה כאן? סתם עוד ביקורת..

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    חבל על הוויכוחים.

    דולי, 15/06/08 00:15

    לכל אחד יש את הספרים שמעניינים אותו כמו את הסופר שאת כתיבתו הוא קורה בשקיקה, ולהיפך, ישנם ספרים שמומלצים על ידי מבקרי הספרים אבל הם פשוט לא זורמים כי הם לא מתאימים לקורה. אני זוכרת שהמליצו לי על רודף העפיפונים וצופן דה וינצ'י. הספרים נמכרו באלפים, אבל מבחינתי הקריאה לא קלחה, ובסופם לא הרגשתי את התחושה המדהימה שמרגישים כשמסיימים ספר ואומרים ''זה היה ספר טוב''..
    כך גם לגבי ספרה של ליהיא לפיד, יש המתחברים אליו ויש שלא.
    בכל אופן, המון בריאות והצלחה לכולם, כי זה מה שבסוף חשוב...

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אין דין ואין דיין

    עיתוניש, 14/06/08 23:44

    היום כל נאד נהיה סופר. צריך לאסור אותה על כל העצים שנכרתו כדי לייצר נייר עבור ה''ספר'' שלה. אם לא היתה אשתו של, מי בכלל היה משתין לכיוון שלה? סופרת עלק.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ספר מומלץ, איזה בעל הורס יש לה (ל''ת)

    א, 14/06/08 23:08

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    גלסנר המבקר הכי טהור ויושרתי (ל''ת)

    שניים שיודעים, 14/06/08 22:20

    הגב לתגובה זו

    • אמת! ותמיד מעניין לקרוא אותו (ל''ת)

      והוא לא מתחנף, 15/06/08 05:34

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    עוד בלוף!!!!

    צביקה בן פורת, 14/06/08 22:16

    עוד בלוף מפלסטיק שחוק .
    אין על מה לכתוב בדיוק כמו בטורים
    המשעממים שלה אז כותבים על כלום
    טוב לזכותה יש לציין שידעה איפה
    מרוחה החמאה.....
    יותר מזל משכל!!!!!!
    הרבה יותר!!!

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שטויות. רוצים ספר מיותר? פנו ליעל קלגסבלד

    גיא, 14/06/08 21:07

    ''שולית הקוסם'' הוא ללא ספק הנזק האקולוגי הגדול ביותר שהניבה הספרות העברית בשנה האחרונה. בזבוז משווע של נייר.
    ספר ללא סיפור. פשוט כך.
    הוא מתחיל, מתנהל, ומסתיים.
    בקצב הזה.
    בדרמה הזו.
    בזיון.

    הגב לתגובה זו

    • צודק! צודק! צודק!

      אוהבת ספרות, 14/06/08 23:30

      אבל מה פתאום כגבר התפתית לקרוא את ה''ספר'' הזה? הוא מה שנקרא בפי האמריקנים (שנותנים שם לכל תופעה) chick lit, או במילים אחרות, ספרות לבחורות.
      במקרה הנ''ל, כנראה לבחורות על גבול האנלפבתיות.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    עצם העובדה שאת שורדת במשפחת היהירים

    יוני אידלסון, 14/06/08 21:05

    עושה אותך אישה טובה
    ואני לא מתכוון לטובה במובן השלילי - אני מתכוון לטובה במובן של גמישות ויכולת לקבל את השונה

    כי לשרוד במשפחה כ''כ כוחנית ויהירה צריך המון וותרנות ותעצומות נפש - ורק בשל כך אני מסמפט אותך

    שבוע טוב

    י.אידלסון

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    קראתי בסקרנות מציצנית

    לי, 14/06/08 20:59

    אין מנוס אלא להודות שיחסי הציבור לספר, עשו את שלהם.
    האמנתי שהתכנים יהיו עמוקים יותר ונוגעים גם בהתמודדות עם ילדתה המיוחדת. איני חושבת שהורים לילדים מיוחדים ימצאו בספר הזדהות כלשהי. הבעיה מתוארת כשהטפח שנחשף מכסה טפחיים.זכותה של הכותבת להכניס לספרה חומרים הראויים בעיניה. אך סיפורה של ליהיא לפיד כמות שמופיע בספר, אין בו כל בשורה או חידוש. אין בו קול אישי שנוגע ומותיר את הקורא (אותי) עם תובנות חדשות או לחילופין עם דמות שתלווה אותי מעבר לקריאה הקולחת. הספר נקרא תוך שעה, בזמן טיסה, ומילא היטב את תפקידו. לא מעבר לכך.

    הגב לתגובה זו

    • אבל זה היה ברור: למי שקרא את ה''ספר'' הקודם שלה

      דנה, 15/06/08 00:16

      ''דברים ששמרתי בבטן'' או משהו כזה. וגם הטור שלה ביום שישי. לא ברור למה היא מתעקשת לכתוב.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    לדעתי, ספרות במשקל נוצה. אני חש צער לנוכח זילות התואר ''סופר'' (ל''ת)

    ששון, 14/06/08 20:54

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    באמת בושה

    אחת העם, 14/06/08 20:45

    מדהים שספר רדוד כזה מגיע להיות רב מכר - אבל יותר משזה מעיד על הספר זה מעיד על קהל הקוראים, וחבל - בדרך כלל לקהל יש טעם טוב.בעיקר העברית - כל כך עלוב...

    הגב לתגובה זו

    • תגובתך רדודה יותר מהספר

      סב, 14/06/08 21:36

      מן הסתם לא ניתן לדעת מראש אם מדובר בספר מעולה או מטופש לפני שקונים אותו והוא הופך לרב מכר, כך שהעובדה שהספר נמכר היטב לא מעידה מאומה על קהל הקוראים אלא על הצלחת מסע יחסי הציבור של הספר ותו לא.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    לפעמים צריך להשתחרר ממטענים רגשיים מעיקים, אז כותבים.

    סקופידון, 14/06/08 20:26

    לא מועיל במיוחד, אבל גם לא מזיק.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הילד שלה חוגג בקרוב בר מצוה והיא עדיין מתבכיינת על הציצים

    !, 14/06/08 20:02

    יכנעות יאפית מעצבנת

    הגב לתגובה זו

    • הילד שלה חייל (ל''ת)

      אני, 14/06/08 20:34

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    הרומן של יאיר עם אתל

    דנה, 14/06/08 19:56

    הרג אותה.תקראו בן השורות ותבינו מה הלך שם.
    ליהי את אדם מרגש וקסום ולא יתכן שתספגי את זה.

    הגב לתגובה זו

    • מי זו אתל?

      גלית, 14/06/08 21:24

      אם מדובר על הפרידה המתוקשרת לפני מספר שנים/חודשים (מי סופר?!) היה מדובר במשהי מפורסמת אחרת לא?

      הגב לתגובה זו

      • מירב מיכאלי (ל''ת)

        אורלי, 20/07/08 02:37

        הגב לתגובה זו

    • הבן החייל הוא של יאיר מנישואין קודמים (ל''ת)

      לא אני, 14/06/08 21:28

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    ליהיא . אני אהבתי מאוד והזדהתי מאוד וקניתי במתנה לחברתי הטובה (ל''ת)

    תודה לך, 14/06/08 19:52

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    כל כך צפוי שגבר שוביניסט יכתוב את הביקורת הלא נכונה הזו

    לא מפתיע, 14/06/08 19:20

    ספר מעולה, מעולה מעולה. קישתא שוביניסטים

    הגב לתגובה זו

    • זו איננה ביקורת שוביניסטית

      אישה, 14/06/08 23:35

      בכלל. זו ביקורת מנומקת וקולעת. התגובה שלך שוביניסטית, וכן, יש גם נשים שוביניסטיות. אז אהבת את הספר, זו עדיין לא סיבה לתגובה המתנשאת וגסת הרוח שלך.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    כמוה יש מיליון. זוכה לפרסום כזה רק בזכות קשריה המשפחתיים. חד וחלק. (ל''ת)

    קינן, 14/06/08 19:10

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ביקורת מיותרת לחלוטין. ליהיא לפיד נתנה לי כמה רגעים של אושר.

    דפנה, 14/06/08 18:22

    תודה ליהיא, נהנתי מכל עמוד ושורה וגם המלצתי לאחרות

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    היא לא סופרת. והסיפור בקיצור יכול להתאים לעיתן לאישה. (ל''ת)

    ניר, 14/06/08 18:00

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ספר נפלא

    אדמונית, 14/06/08 16:48

    קראתי השבוע את הספר בנשימה אחת,דמעתי וחייכתי עם הדמויות. ליהי לפיד מצליחה בהנף קולמוסה לחיות סיטואציות יומיומיות בהוויה הנשית של כולנו ולהוסיף להן בכל זאת היבט אחר נוסף, ולהגדירו לאחרים, בחן ובכישרון פיוטי ואמין עד מאוד. לקרוא למצבים כאובים מביכים וקשים בשמם , וגם לגעת בפן אחר של זוגיות שבדרך כלל לא נותנים אליו את הדעת בסיפורת, שיתוף ופירגון הדדי.בניגוד לכתוב כאן
    לדעתי הספר מעולה, וחשוב! ישר כוח, מחכה לספר הבא!

    הגב לתגובה זו

    • וואוו איזה פיוט

      זינה, 14/06/08 23:47

      כמה שילמו לך עבור הטוקבק?

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    ספר נפלא

    אדמונית, 14/06/08 16:48

    קראתי השבוע את הספר בנשימה אחת,דמעתי וחייכתי עם הדמויות. ליהי לפיד מצליחה בהנף קולמוסה לחיות סיטואציות יומיומיות בהוויה הנשית של כולנו ולהוסיף להן בכל זאת היבט אחר נוסף, ולהגדירו לאחרים, בחן ובכישרון פיוטי ואמין עד מאוד. לקרוא למצבים כאובים מביכים וקשים בשמם , וגם לגעת בפן אחר של זוגיות שבדרך כלל לא נותנים אליו את הדעת בסיפורת, שיתוף ופירגון הדדי.בניגוד לכתוב כאן
    לדעתי הספר מעולה, וחשוב! ישר כוח, מחכה לספר הבא!

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ואני שואלת למה היתה צריכה להוציא ספר בישול? (ל''ת)

    היא בכלל לא, 14/06/08 16:30

    הגב לתגובה זו

    • דוקא בתור מי שלא ידעה לבשל, המתכונים קלים וטעימים

      מיכל, 14/06/08 19:28

      טובה בהרבה מכל הפלצנים ששולחים אותך לחפש כל מיני זנים של פטריות ועלים רק בשביל להכין סלט פשוט. הספר נפלא ולו היית מנסה להכין משהו ממנו היית מבינה מדוע כ''כ הצליח.

      הגב לתגובה זו

      • תשובה:למה ליהי צריכה ספר בישול וספר על חייה ?

        יפה, 15/06/08 00:44

        התשובה מאד פשוטה: היא צריכה להעסיק את עצמה במשהו.וגם להרויח כמה שקלים כתוספת למשכורת הבעל. לו היתה עוסקת בחקר שבטים נידחים באמזונס אני מניחה שהספרים שלה היו יותר מרתקים. כיון שהיא מבשלת בבית, יולדת ילדים ומרכלת עם חברותיה היא כותבת ספרים טריביאליים על ''נושאי''חייה.
        שאלה אחרת היא איך היא מצאה מו''ל לנושאים הללו...

        הגב לתגובה זו

        • באמת תעלומה - איך היא מצאה. הפלא ופלא היא ברשימת רבי המכר

          חיננית, 15/06/08 22:07

          כנראה שהמו''ל עשה עסק לא רע, אז תירגעו כולכם - כל הנשמות הטהורות והקנאיות ששורצות פה.

          הגב לתגובה זו

    • כדי שיהיה לך מה לשאול! (ל''ת)

      ..., 15/06/08 16:55

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    הספר נפלא וקריא ומעורר הזדהות

    אורית, 14/06/08 16:18

    נהניתי מאד מהספר. כל כך אמיתי, כל כך קריא. אבל מה, כנראה שבמעריב לא כל כך אוהבים את משפחת לפיד וליהיא גם מזכירה בספר איזה יחס מגעיל קיבלה ממעריב אחרי הלידה. מקום שהיה מקום עבודתה במשך שמונה שנים. אז כנראה מישהו במעריב קיבל ''פקודה'' לכתוב ביקורת רעה על ליהיא והספר שלה. ליהיא מתוקה- הלוואי שתמשיכי לכתוב ותהיי מאושרת, בריאה ויפה תמיד!!! וימותו הקנאים ואת תחייכי לעולם והלוואי שהעולם יחייך אלייך, כי מגיע לך, כי את אמיתית ונפלאה ולא צבועה ופלצנית ואין רע בלהיות אשה רגילה ואת לא צריכה לכתוב כמו דוסטוייבסקי. נסיכות יש רק באגדות ואת ה''סופרים'' שכותבים גבוהה-גבוהה איש לא באמת קורא.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לא מסכימה לחלוטין עם המבקר.

    אתי, 14/06/08 15:53

    ראשית, מן הראוי שאשה היתה מבקרת את הספר ולא גבר....... לא ציפיתי מגבר לתגובה אחרת.......
    שנית קראתי השבוע את הספר. לרגעים מסויימים חשבתי שהספר נכתב עלי.
    זה ספר מעודד, מעין אחוות נשים.
    הכתיבה של הספר, קלילה, קולחת, ואמיתית להדהים.
    ו - וואלה, אנחנו הנשים, באשר אנחנו - נשות חיל אמיתיות!

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ממש כפי שעדיין לא הבנתי את ''גדלות'' הטור מלא הכלום שלה בעיתון!

    מנו מנו, 14/06/08 15:41

    גם הטור שלה עמוס בכתיבה ''בועתית'' תל-אביבית (במובן הרע של המילה) פתאטית ומגוחכת.
    כל הכתיבה הכאילו נשית הזאת, הנקרעת בין השניצלים לילדים בצהריים,לבין הרצון להיות האישה הסקסית עם השמלה השחורה הקטנה בלילה.
    התחבטויות כאלה ברומו של עולם...

    הטור הוא עלוב עד מאוד, יש בו המון ''טיפים'' חשובים כעמותת ''נשים עושות רוורס בג'יפ פג'ארו'' ועוד תופינים מעין אלה.

    בולשיט גדול!

    הגב לתגובה זו

    • אני כאישה מרגישה לא נוח, שרק נשים מחמיאות לספר הזה...

      גאיה, 14/06/08 18:26

      משהו מציק לי!
      כי ספרות איכותית (מישהי אמרה דוסטוייבסקי שאף אחד לא קורא?), היא איכותית נקודה. לא משנה מי כתב, גבר או אישה.
      ''ספרות'' מקוטלגת כזאת כמו של ליהיא, מקוטלגת כיוון שהיא סוג של טור ארוך ב''לאישה'' לצורך העניין!

      הגב לתגובה זו

      • את בוחרת להקשיב לסוג מסויים של מקטלגים

        רני, 15/06/08 08:46

        את יכולה לבחור אחרת

        הגב לתגובה זו

      • ''על תבונה ורגישות''

        לילך, 18/10/08 20:38

        לא כל ספר צריך להיות ''ספרות איכותית'', כמו שלא כל שיר הוא יצירה קלאסית אלא לפעמים ''רק'' להיט שרץ 10 שבועות במקום הראשון במצעד הפזמונים.
        ספר צריך לגעת בך. לעורר בך מחשבה. להוציא ממך משהו שהיה חבוי מהכח אל הפועל. אין ספק שליהיא עושה את זה. למה זה מדבר רק לנשים? כי אלו הן הבעיות שלנו הנשים. הגברים בכלל לא יבינו את הספר הזה ואולי אפילו זה ישעמם אותם. יותר מזה, אני חושבת שגם נשים שלא חוו את החוויה של גידול ילדים לא יבינו את זה ואולי זה ישמע לכם קצת בכייני.
        הספר נוגע בחיים עצמם בתבונה וברגישות, ואפילו עם מוסר השכל :תתעלמו מה''שריטה בתמונה'', כי בסה''כ התמונה מאד יפה.

        תודה רבה ליהיא.
        ריגשת אותי מאד.
        נהנית לקרוא גם את הטור שלך בעיתון כל שבוע וגם את של בעלך.

        תמשיכי

        אמא ל- 4 קריריסטית ועצמאית, נשואה באושר מתוך בחירה לראות את הדברים על הצד החיובי בלבד.

        הגב לתגובה זו

    • מנו,נשוי?

      אשה לא קטנה., 14/06/08 22:24

      על כל מילה חותמת

      הגב לתגובה זו

      • לאשה הלא קטנה (במובן הרוחני כמובן...), אני נשוי!

        מנו מנו, 15/06/08 11:05

        בדרך-כלל באושר, שהרי כידוע האהבה מצריכה תחזוקה, ולא כפי שחושבים בטעות בגיל 20, ש''השוונג'' של ההתאהבות יכול להחזיק לכל החיים...

        הגב לתגובה זו

    • היא פשוט משעממת

      מנה מנה, 15/06/08 09:25

      קראתי כמה פעמים את הטור שלה.
      אין בה שום דבר מרתק. כתיבה זה לא השטח החזק שלה.

      את הספר שלה כמובן לא קראתי.(הספיק לי להבין מהטורים שלה, שהיא לא כשרון כתיבה)

      אני מנחשת, שאם אדם מרתק היה כותב על אותם עיניינים, התוצאה היתה ספר מרתק.
      ממש כמו שאפשר לכתוב סיפור אהבה שבלוני קיטשי,
      ואת אותו שלד של סיפור, אפשר לכתוב בצורה מרגשת.

      בקיצור- לא רק שלד הסיפור קובע, אלא גם הניסוח, והדקויות הקטנות, והתובנות.
      לה אין שום דבר לתרום לנו.
      בעלה דווקא כותב נהדר, לרוב.
      וחמה ז'ל, היה גם הוא כותב מעולה.
      אבל היא.. לא.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ואני דוקא אהבתי.אולי כי אני אשה??????? (ל''ת)

    ספרנית, 14/06/08 15:31

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    הייתי מוסיף: ליטריזציה של הכותב

    אלעד, 14/06/08 12:53

    שמאמין שאם יפרסם ספר יוכל לכנות עצמו: סופר!!

    הגב לתגובה זו

    • האימהות היום הן וונאביז

      רווקה מאושרת-, 14/06/08 16:04

      מתחרות אחת בשניה, מקנאות אחת בשניה, למה הבעל של ההיא ככה, ולמה היא יותר רזה..

      הייתי קוראת לזה רדידות וצביעות- האחת כלפי רעותה.

      יכולה להבין את הכותב שרואה זאת מנק' מבט חיצונית- מה השטחיות הזו שאופפת את האמהות.

      אני לא מעריכה את ליהיא לפיד, ראשית כי אני לא מבינה מנין היא מבססת את מעמדה כסופרת. הכתיבה שלה פשטנית למדי שנית- היא פשוט מייצגת את כל דור הרדידות שדיברתי עליה, האמהות הללו שמתחרות אחת בשניה מי יותר מוצלחת.

      אני לא מקנאת בכל הנשים הללו, אני רווקה מאושרת ועושה למען עצמי כך שלימים, כשאתחתן, לא אזדקק לזריקות של ביטחון עצמי- כי עשיתי משהו בחיים שלי- ולא רק הבאתי ילדים .

      הגב לתגובה זו

      • אימהות וזוגיות

        כוכבית, 14/06/08 17:56

        חביבתי,אין לדעת איך תחושי בתור אמא או בת זוג בעתיד.תחושותייך העכשויות נכונות לך לעכשיו.בעתיד נסיונך ידבר

        הגב לתגובה זו

      • את לא צנועה

        נשואה מאושרת, 14/06/08 18:15

        בומבסטית, את סתם בומבסטית...
        ''רווקה מאושרת'', או. קיי! וכשתתחתני תהיי שונה!(שונה ממי? מכל מליוני הנשים בסביבה? מין אנג'לינה ג'ולי שכזו?)
        אפשר לעשות ''משהו''(?) בחיים גם עם ילדים ובעל וכלב וחתול... ותמיד כדאי לשמור על איזושהי ענווה בסיסית, כי כ''כ הרבה לא נמצא בשליטתנו.
        ואגב, השם שנתתי לעצמי - לא אירוני וגם לא שחצני.סתם עובדה. התפלק לי, ככה, להיות גם אמא וגם נשואה וגם שמחה בחלקה. ובכל מקרה, אני לא לוקחת שום דבר כמובן מאליו.הכל יכול להשתנות בהרף עין...

        הגב לתגובה זו

        • ''לנשואה באושר'' -מסכימה עם כל מילה שלך!! (ל''ת)

          אהבתי את הספר, 14/06/08 20:54

          הגב לתגובה זו

      • ''רק הבאתי ילדים''

        שרון, 15/06/08 08:06

        - שום דבר בחיים המאושרים שלך לא יכין אותך לחוויה המופלאה הזו של גידול ילדים.
        הכישלון או ההצלחה שלך לתת לזולתך את האני שלך ושהוא ימשיך עם המטען הזה לדרך משלו - זו לא עוד חוויה, זו החוויה.
        אני לא טוענת שאי אפשר אחרת אבל תגובתך בהחלט מעידה על חוסרים גדולים שאת מנסה להשלים עם זריקות מדומות של ביטחון עצמי

        הגב לתגובה זו

      • ונגיד שיש אמהות קנאיות שמתחרות אחת בשניה- זאת סיבה לא להביא ילדים?

        הילה, 15/06/08 08:54

        אם זה מה שמוביל אותך, אז ברוב המקצועות יש הרבה קינאה ותחרות- אז מה אפשר לעשות?
        לא לעבוד?
        נדמה לי שליהיא עשתה משהו בחיים לפני שהיא הביאה ילדים. זה לא אומר שהחיים נפסקים לגמרי כשמביאים ילדים.

        הגב לתגובה זו

    • היא פרסמה גם רומן בשם ''סודות ששמרתי בבטן'' (ל''ת)

      עמוס, 14/06/08 19:29

      הגב לתגובה זו