• 125.

    קראתי והספר הוא גיבוב של שטויות

    שרון, 07/05/09 18:23

    הסבר פסיכולוגי: ככל הזכור לי ,מספר זנד בספרו שסבו אינו יהודי, ולפיכך - כנראה שיש לו רגשי נחיתות והוא מרגיש לא שייך.
    מכאן, שאם יגיד שכולנו בעצם לא יהודים - אז הוא כמו כולם.
    מה שכן עורר מחשבה בספר הגרוע שלו, זה שאי אפשר לדעת מה היה לפני כ-2000 שנה ויתכן שחלק מהיהודים של אז אכן התגיירו.
    אבל הסיפור עם הכוזרים הוא שטות

    הגב לתגובה זו

  • 124.

    היהודים שחיו בחצי האי ערב עצמו לא קיבלו

    דן, 25/04/08 21:20

    את מוחמד כנביא.

    התיאור של זנד כוזב: ''פשוט בא אליהם אדם ששמו מוחמד והם התייחסו אליו כאל נביא נוסף ואמרו לעצמם הנה בא עוד נביא, כלומר הם אפילו לא ידעו שהם מתאסלמים'.''

    בשביל אדם חילוני כזנד, להמיר דת זה כנראה לא סיפור - מוסיפים עוד נביא לרשימה וזהו. אבל זה לא עובד כך, וזו גם הסיבה לטעות המביכה שלו בנושא הכוזרים. המרת דת של יחיד ושל קבוצה זה תהליך ממושך מאד.

    הגב לתגובה זו

  • 123.

    היהודים שחיו בחצי האי ערב עצמו לא קיבלו

    דן, 25/04/08 21:19

    את מוחמד כנביא.

    התיאור של זנד כוזב: ''פשוט בא אליהם אדם ששמו מוחמד והם התייחסו אליו כאל נביא נוסף ואמרו לעצמם הנה בא עוד נביא, כלומר הם אפילו לא ידעו שהם מתאסלמים'.''

    בשביל אדם חילוני כזנד, להמיר דת זה כנראה לא סיפור - מוסיפים עוד נביא לרשימה וזהו. אבל זה לא עובד כך, וזו גם הסיבה לטעות המביכה שלו בנושא הכוזרים. המרת דת של יחיד ושל קבוצה זה תהליך ממושך מאד.

    הגב לתגובה זו

  • 122.

    שם לספר המתח של זנד

    2, 17/04/08 17:10

    צופן דה וינצי לעניים

    הגב לתגובה זו

  • 121.

    פרופ' זנד

    אד, 16/04/08 19:22

    אמר שרק מקובץ של יהודים הפכו לנוצרים, מוסלמים...?שחיים עד עכשיו פה - הפלסתינים!

    הגב לתגובה זו

  • 120.

    עוד ראיה לכך

    אלי, 16/04/08 19:06

    שעשיו שונא ליעקב, תראו איך אנחנו שונאים את הערבים!
    שבתאי, אתה כותב מעולה!

    הגב לתגובה זו

  • 119.

    איזה בעסה להיות טמבל. (ל''ת)

    קוקוריקו, 15/04/08 14:05

    הגב לתגובה זו

  • 118.

    זנד, עוד שמאלני מסוכן, קח תרופות, דחוף (ל''ת)

    לא לקנות את, 15/04/08 14:03

    הגב לתגובה זו

  • 117.

    בדיחה שמאלנאצית מטופשת

    היסטוריון, 15/04/08 13:11

    ספרי המסעות בארץ מימי בנימין מטודלה ועד סמואל קלמנס מתארים ארץ כמעט ריקה מאדם. אין ספק שחלק מהערבים פה הם יהודים שאוסלמו בכח בזמן הכיבוש המוסלמי, אבל רובם ככולם מהגרים מארצות ערב. תבדקו יוחסין ותווכחו שאין ערבים בארץ יותר מ-7 דורות.

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    אם ''קומץ''-אז ''קומץ'' עד הסוף..כמו ששרד קומץ פלסטיני עם קשר ישיר

    שרדו ''קמצים'', 15/04/08 12:28

    עם קשר ישיר.
    כלומר אפילו ההגיון הפנימי של התיזות של זנד לא סותרות את הקיום היהודי המקובל!

    גם היו קהילות יהודיות ברחבי האיזור ומושבות הלניסטיות (עם קשר ישיר , לא ''מתגיירים חדשים'') עוד לפני החורבן.
    בקשר להגלייה- הרומאים נהגו לקחת לעצמם עבדים ולהעניש בהגלייה כל מי שנלחם בהם ונוצח.
    העובדה הזו מאוששת קצת יותר מקיום כוזריה..
    היה חורבן טראומטי-ואנשים במצב כזה גולים, בכל מקרה.
    פיזור אתני כתוצאה ממשברים חזקים-קרה וקורה.

    אבל , בכל אופן, תודה לכוזרים שהצליחו לשמור על כל המקורות (המשנה, תלמוד,ספרים חיצונים וכו' שהגיעו מא''י..) ושימרו בכזאת אותנטיות את סיפור העם היהודי , ולהעלים בכזאת אותנטיות את קיומם הם.
    חה חה

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    הכספים שלנו לאוניברסיטה הולכים למימון שלו?

    מבינים איך, 15/04/08 11:01

    לפי הפרופסור והמחלקה להסטוריה שנתנה לו פרופסורה מבינים איך הרמה בישראל יורדת לתחתית הדרוג העולמי.

    הגב לתגובה זו

  • 114.

    הינה המאמר מאומדיה שמוכיח שזנד טועה

    תיכנסו, 15/04/08 10:19

    http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=16886&MenuID=851&ThreadID=1014022

    הגב לתגובה זו

  • 113.

    במפקד אוכלוסין ב-1943 כל ערביי אום אל פאחם היו מהגרים (ל''ת)

    זנד מדבר שטויות, 15/04/08 10:16

    הגב לתגובה זו

    • יש קישור למפקד הזה?

      דפנה, 17/04/08 06:54

      אפשר לקבל קישור, או לחילופין -- איפה אפשר למצוא את הנתונים האלה? תודה מראש.

      הגב לתגובה זו

  • 112.

    שאלה מטרידה

    הכוזרי האחרון, 15/04/08 10:13

    מאות אלפי כוזרים התגיירו והפכו ליהודי מזרח אירופה ודבר לא נשתמר מעברם ,לא בתרבות ,לא בשפה, מנהג כלשהו, ספור עממי זכרון הסטורי.

    הגב לתגובה זו

  • 111.

    זנד ההוכחה למוסלמים/גרמנים כי אין מושג כזה "יהודים" (ל''ת)

    אזרח, 15/04/08 08:28

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    מה זה משנה בכלל אם אנחנו צאצאים של אנשי יהודה?

    אור, 15/04/08 08:07

    אם מישהו מצטרף לדת וללאום היהודי גם אם במקור הוא לא משבט יהודה, מה זה משנה?
    ואותם יהודים שנרצחו בשואה לא נחשבים יהודים אמיתיים?

    ולארץ לא הובאו עמים אחרים? וגם מעט היהודים שנשארו בארץ לא התבוללו? לפלסטינים יש מקורות יהודיים בדיוק כמו עמי התפוצות

    וגם אם כל העם הפלסטיני היה ממקורות יהודיים, אבל לא שמר על הלאום והדת היהודיים שלו במשך 2000 שנה, איך זה עושה אותם יהודים?

    הגב לתגובה זו

  • 109.

    הספר אינו מעלה ואינו מוריד דבר

    גיל, 15/04/08 07:00

    כיהודי ציוני (חילוני ושמאלני, יש לומר) הספר אינו משנה דבר. גם אם נניח שהיהדות ''הומצאה'' באיזשהו שלב במהלך ימי הביינים ולא היתה המשך למשהו עתיק יותר שמקורו בא''י, הרי שזה הנרטיב המקובל על היהודים כרגע. הנגרטיב הזה, מומצא או אמיתי הוא נרטיב מחייב, ממש כשם שהפלשטינים מחוייבים לסיפור שלהם (שהם לא עזבו את הארץ לעולם וכו וכו). ומשום כך יכולים לבוא 1000 פרופסורים עם 1000 ראיות לכך שהיהודים המציאו את עצמם לפני 1000 שנה, אני עדין מחויב לנרטיב שלי ולמסורת שלי. ממש כשם שאני חוגג את חג הפסח, אפילו שאני לא מאמין שהיתה עבדות והיה משה (מלצר, חולון) והים נבקע לשניים. המסורת שלי מדברת על חג שזהו עיקרו ב14 בניסן, אז אני חוגג. וכל השאר זוטי-דברים.

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    ויוסף בן מתיתיהו? ורבן יוחנן בן זכאי?

    כדג, 15/04/08 06:41

    לא היתה גלות? אז מה כן היה? מי זה הקוקוריקו הזה?

    הגב לתגובה זו

  • 107.

    אף הסטוריון לא באמת מאמין שיש דבר כזה ''זנד''

    האיש אידיוט!, 15/04/08 05:26

    זה סתם המצאה של שבתאי קור.
    באמת, איש רציני שאומר את המשפט ''אף הסטוריון רציני לא באמת מאמין שהייתה גלות'', הוא כל כך לא רציני!
    להביא לך רשימה חלקית של חוקרים שכן מאמינים שהייתה גלות?

    הגב לתגובה זו

    • אף היסטוריון לא מאמין שיש nrg יהדות

      פרופ' זנד, 15/04/08 11:11

      הנה לך.

      הגב לתגובה זו

  • 106.

    את הדברים הללו...

    שלומקה, 15/04/08 01:38

    שמעתי מפרופ' זנד לפני קרוב לעשור.
    אז זה היה בגדר תיאוריה אופורטוניסטית מעניינת ומאתגרת - אך לא מספיק מאתגרת, היות והיא לא עמדה מול מספר קושיות(מפאת הזמן כבר אינני זוכר את הדיון), אבל מעניין לראות כיצד התפתחה התיזה שלו לספר רחב יריעה... אם בכלל.
    מה שכן, את דעתו על חבריו ההסטוריונים אפשר להשליך גם עליו עצמו... והמבין יבין.

    הגב לתגובה זו

  • 105.

    חבל שהיטלר לא קרא את הספר, אולי היינו פה היום 30 מיליון יהודים, (ל''ת)

    או פלסטינים, 15/04/08 01:30

    הגב לתגובה זו

  • 104.

    עוד פוסט-ציוני שמנסה להכחיש זהות יהודית כדי להכחיש הבעלות על הארץ

    בדיות ושקרים, 15/04/08 00:59

    מי זה פלסטינים? שאריות של סורים ושבטים סעודים שהגיעו לפה על ידי הרומאים, והשתלטו על ארץ לא שלהם, על ערים לא שלהם, עכשיו הפוסט ציונים גם מגיירים אותם, נו באמת.

    הגב לתגובה זו

    • מי הם באמת הפלסטינים?

      דפנה, 17/04/08 06:58

      מישהו עשה מחקר רציני באמת עליהם? כולל מקורות שמראים מאין ומתי באו הנה? עד לפני עשרים וחמש או שלושים שנה בערך לא דיברו הרבה על ה''עם הפלסטיני''. היו כאן ערבים, וכך הם זוהו, כערבים. אז מי הם? מאין באו? מתי? איך?

      הגב לתגובה זו

  • 103.

    הפלסתינים פונים למכה לא לירושלים

    ירון, 15/04/08 00:54

    המבחן הפשוט ביותר בדבר הקשר ליהודים האמיתיים הוא כיוון התפילה! יהודי בזמן הבית או בזמן החורבן פונה תמיד לירושלים(גם בתקופת המקדש היו כתות שונות כאן ועמים שניכסו להם את הארץ, והמבחן שעשה להם עזרא הסופר היה דומה לאן אתם מתפללים, לירושלים או להר גרזים)
    וכדברי הנביא יחזקאל ''אחוריהם אל היכל ה'''

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    ועל פקיעין שמע הפרופסור

    ירון, 15/04/08 00:47

    ידוע שבכפר פקיעין שכנה קהילה יהודית במשך מאות שנים יש אומרים מהחורבן עצמו עד ימינו, מחקר שערך הנשיא השני בן צבי הוכיח שאכן זו קהילה עתיקה ביותר שמעולם לא עזבה את אדמתה(אפילו הדרוזים והערבים מודים בכך) המשפחה האחרונה שם היא משפ' זינאתי שהצאצאית האחרונה שלהם עדיין חיה שם.(את אמה ז''ל שנפטרה לפני שנים בגיל מופלג יצא לי ליראות ולשמוע) במינהגיהם ובצורתם הם דומים להפליא ליהודי המזרח ועירק
    כך שנראה בעליל שהם היהודים הכי אוטנטיים שיש כאן(לא הפלסטינים שהגיעו ברובם ממקומות אחרים ומפנים אחוריהם לירושלים וראשם למכה)יוצא אם כן שיהודי פקיעין הם היהודים האמיתיים

    הגב לתגובה זו

    • פקיעין לא לבדה

      אבי, 15/04/08 05:51

      עם כל הכבוד ליעילות הלגיונרים הרומאים, כמה עשרות אלפי חיילים אינם מסוגלים לסרוק את הארץ סנטימטר אחרי סנטימטר ולמצוא את כל היהודים שברחו להרים, ליערות, שהתחבאו במערות ובנקיקים והגיחו החוצה אחרי שהחיילים הסתלקו.
      בירושלים לבדה חיות כמה משפחות שיכולות להוכיח במישרין רצף מגורים בישראל עד הגלות.

      הגב לתגובה זו

      • יש שמות?

        דפנה, 17/04/08 07:00

        אני לא מנסה להתגרות בך, להיפך. אבל בתור ירושלמית ותיקה דור רביעי בעיר זו הפעם הראשונה שאני שומעת על כך. אתה יכול לזהות את המשפחות האלה בשמותיהן?

        הגב לתגובה זו

  • 101.

    אני מלמד תולדות עם ישראל

    היסטוריון שתקן, 15/04/08 00:00

    ואני מלמד כמובן את מה שאני אמור ללמד לפי תוכנית הלימודים.
    אבל אני יודע שפרופ' זנד צודק לחלוטין בכל אשר הוא כתב בספרו,
    ואני חייב לשתוק.

    פרנסה...אתם יודעים.

    הגב לתגובה זו

    • איך אתה יודע? יש לך מחקרים? אל תעשה טובות ותלמד

      תלמיד שזוכר את, 15/04/08 03:56

      מצידנו צא ישר לפנסיה. רואים איך החינוך בארץ במקומות אחרונים עם רמה נמוכה של מורים כמוך.

      הגב לתגובה זו

    • אז כדאי שתלמד לקרוא מחקרים

      תלמד לקרוא, 15/04/08 20:02

      מדעיים.

      יש לא מעט מחקרים המצביעים על מוצא ביולוגי משותף ליהודים מהתפוצות השונות.
      קצת קשה להתווכח עם עובדות...

      http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=16886&MenuID=851&ThreadID=1014022

      הגב לתגובה זו

    • היסטוריון שתקן

      יגאל גרנות, 29/04/08 15:29

      אדון היסטוריון נכבד - אתה לא הסטוריון שתקן אתה הסטוריון פחדן. אתה גם מורה להסטוריה רמאי ואוי לתלמידך. אם יש לך הוכחות אמיתיות (לא כמו של אדון זנד) צא ובוא לתלמידך והבא להם את הדברים ותן להם להתמודד עמם (שים לב שאדון זנד לפחות ישר וזה מה שהוא עושה). לכתוב משפט כמו שכתבת זה פשוט גועל נפש - פוליטיקלי קורקט במירעו.
      יגאל

      הגב לתגובה זו

  • 100.

    שלמה זנד בחור פיקח...

    רובן, 14/04/08 23:25

    ברור שהעם היהודי ''הומצא''
    וברור שזו צריכה להיות נקודת המוצא כשמבקשים לברר מתי ואיך הוא הומצא...
    עוד מעט תדרשו מהיסטוריון להאמין שהים אכן נרקע לשניים...

    נו באמת..

    הגב לתגובה זו

    • יש לנו שושלות יוחסין ועצי משפחה

      יהודי אתאיסט, 15/04/08 03:58

      אני לא דתי אבל אבות אבותי היו יהודים במשך דורות.
      הים לא נקרע לשניים כשהפלטה שלנו היתה ברובה מים אחרי שנפרדה מהמפץ הגדול אבל החיבור בין שתי האונות שלך במוח דורש שיפור

      הגב לתגובה זו

  • 99.

    Who is the real Gadol Hador?

    Isaac Ashmedi, 14/04/08 23:06

    Rabbi Shmuel Izik Popack Shlita is the gadol-Hador

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    לסגור את החוג להסטוריה. הם הזויים ולא מתעסקים במחקר אלא בפוליטיקה

    חבל על כספי, 14/04/08 22:33

    אם אחרי כל כך הרבה מחקרים סוציולוגיים- תרבותיים ולשוניים (יידיש ולאדינו לדוגמא), ומחקרים גנטיים רבים (כולל הקשר בין יהדות למחלות מסויימות בקרב יהודי אירופה), בן אדם לא מתבייש לפרסם ספר כזה תחת מעטה אקדמי-

    פשוט חבל על התקציב!

    תנו את הכסף למדעי החיים ואולי נתרום לפיתוח משהו חדש או גילוי דבר אמיתי.

    אם כל מה שעושים בחוגים להסטוריה זה פוליטיקה הזויה, ותאוריות דמיוניות לחלוטין בניגוד ברור למחקר, אז חבל על כספי משלמי המיסים.

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    ''פלסטינים'' זו פיקציה שלא היתה קיימת בהסטוריה

    יהודי, 14/04/08 21:15

    עם ישראל נולד הרבה לפני הפיקציה הזו (''לא עם''), שבדרך אגב מוזכרת בתנ''ך:

    ''הם קנאוני בלא אל ואני אקניאם בלא עם...''
    ספר דברים פרשת וזאת הברכה.

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    אם הוא פרופסור

    מישהי.., 14/04/08 20:11

    שיסביר בבקשה למה הם כלכך אנטי יהודיים, הרי הם יהודים..

    הגב לתגובה זו

    • אני יהודים?

      קוראן, 11/09/08 18:16

      האסלאם לא אנטי יהודים ולא אומר לפגוע בהם או לגרום להם להתאסלם. הוא רק אומר שהשלטון צריך להיות מוסלמי. במדינות ערב היהודים חיו בשקט, לפחות עד הקמת המדינה

      הגב לתגובה זו

  • 95.

    פרופסור מפוזר

    USA1, 14/04/08 19:43

    הרי במשך 2,000 שנה היתה הסטוריה והיתה מסורת, היו יהודים שגלו לאירופה וארצות ערב והים התיכון, היו מעט מאד יהודים שנשארו בכפרים כמו פקיעין והיו ערבים שחיו בארץ, לא למדו תנ''כ, לא הלכו לבתי כנסת ולא חיו כיהודים. אז איך אתה קובע שהם יהודים? נכון שבאירופה היו פוגרומים, היו מעשי אונס, היו מעט מאד נשואים מעורבים ולכן אנחנו קצת מעורבים וחלקנו נראים אירופאים, אבל אנחנו עדיין היהודים האמיתיים והם לא. צריך קצת פרופרורציה וקומון סנס, אבל זה יותר מדי לדרוש מפרופסור שמאלני עם אג'נדה.

    הגב לתגובה זו

    • אולי תנסה קודם לקרוא את הספר ואז להגיב על הטענות, ולא ההפך. (ל''ת)

      גיל, 15/04/08 06:52

      הגב לתגובה זו

  • 94.

    מחקרים גנטיים

    דודי, 14/04/08 19:36

    מן השנים האחרונות מצאו קשרים הדוקים בין קהילות יהודיות שונות (אשכנזים, תימנים, צפון-אפריקאים). הקשרים בין היהודים מעדות שונות חזקים בהרבה מן הקשרים בין כל קהילה לבין הלא-יהודים שמסביבתה.

    יהודים אשכנזים קרובים יותר גנטית ליהודים מרוקאים מאשר ללא-יהודים, והם גם קרובים יותר גנטית לעמים שמיים אחרים מאשר לפולנים או לגרמנים.

    מחקר רציני בנושא התפרסם בשנת 2000, מסופקני אם זנד כלל אותו בספרו.

    הגב לתגובה זו

    • research

      Guy Horn, 17/03/09 17:24

      The research you refere to is not serieus. It's a political driven hoax.

      הגב לתגובה זו

  • 93.

    קראתי רק את הפרק על הכוזרים

    דודי, 14/04/08 19:33

    ודעתי היא כי מדובר בכתיבה מבישה ממש. אני מקווה שבתחום עיסוקו, היסטוריה של צרפת המודרנית, פרופ' זנד יותר רציני.

    זנד מביא בפרק אך ורק את הנתונים שתומכים בספקולציה מרחיקת הלכת שלו, ומתעלם כליל מכל דבר אחר. זה מתאים לכתיבה מגוייסת - לא לכתיבה מדעית או גם מדעית-פופולרית. דוגמה קטנה - הוא מזכיר את התאוריה של פאול וקסלר שהאידיש היא בעצם שפה סלאבית, אך אינו מציין שתאורייה זו היא לחלוטין בלתי קבילה בציבור הבלשני.

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    פסאודו אקדמיה.

    לאומי ירוק, 14/04/08 19:13

    הרי ברור שרק על קשקושים כאלה מקבלים היום 'תארים' והכרה אקדמית.

    עצוב שבתודעת ההמון 'פרופסור' כמו זנד נתפס כאדם אובייקטיבי וישר כמו 'פרופסור לפיזיקה'.

    העם היהודי שמר על רצף הסטורי, ברור שכמו לכל העמים גם אליו נכנסו מתגיירים ויצאו מתבוללים (לצערי, הם לא יוצאים מספיק מהר, וככה אנו נאלצים לסבול אותם יותר מדי זמן) - אבל בסה''כ אילן היוחסין של היהודים היום מגיע ליהודי בית שני, כפי שמוכיחים ממצאים גנטיים (איזה בעסה שגנטיקה היא מדע אמיתי ולא כפוף לנראטיבים, אה זנד?).

    הפלשתינאים לעומת זאת הם קבוצות של אנשים שהמכנה המשותף היחיד לכולם זה שאבותיהם או דודיהם או גיסיהם עברו לכמה דקות בארץ ישראל בשנות הארבעים. זאת המצאה.

    הגיע הזמן לעשות סדר באקדמיה ולהפריד בין תארים אמיתיים לבבל''ת.

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    אוי כוזריה כוזריה (ל''ת)

    לו היית צפת, 14/04/08 19:12

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    יש כת האהבלים שקוראים לעצמם אנרכיסטים והפרופסור עומד בראשם , (ל''ת)

    עבד בשירת, 14/04/08 19:05

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    המוסלמים צרכים לטפל בכופר כמו שטיפלו באלה שהוציאו דיבה על הנביא (ל''ת)

    האיש לטיפולכם, 14/04/08 18:54

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    אני מעלה בדעתי כבר מזמן שהאיש פסיכופט עיפ תעודות פרופסור (ל''ת)

    אוייב שרוצה, 14/04/08 18:43

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    בושה לאוניברסיטה

    גיל, 14/04/08 18:40

    הספר כולו ספקולציה שרלטנית של פסאודוֹ איטלקטואל שלא למד את החומר ופצח בקרקורים את ענין הכוזרים הוא פשוט לא מכיר כהלכה ובונה תזה ללא משענת עובדתית
    לאיש כזה מרשים ללמד...

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    ליצן טלוויזיוני (ל''ת)

    יהודי טוב, 14/04/08 18:36

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    ד''ר זנד

    מ.ב.פ, 14/04/08 18:33

    הזוי.

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    סוף סוף קם מישהוא שאומר את האמת!

    חנדלה, 14/04/08 18:33

    עד כמה שהאמת כואבת אבל טוב לומר אותה, ומה עוד להגיד אותה לבני אותו המין והסוג ו/או ''בני אותו העם''!

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    אים לא היה משונה ישראל לא היה מקבל תואר פרופסר. (ל''ת)

    השמאל הקיצוני, 14/04/08 18:30

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    המתלהמים משחקים לידיו של הפרופסור-פרובוקטור

    איש מגבעתיים, 14/04/08 18:19

    הרי מטרתו הברורה היא לעורר דיון ער ורב משתתפים אשר יצדיק את המימון והפרסום שהוא קוצר בשדות זרים.
    מעבר לכך טענותיו הן חלק מנרטיב פוסט ציוני רחב המנסה לערער את בסיס הטענה הציונית לזכות על ארץ ישראל.
    לקיחת הדיון לאזור ''מי הוא יהודי'' היא עצמה טעות אסטרטגית. הרי יסוד טענת הציונות בעובדה הפשוטה שהמתיישבים שהגיעו לכאן בשם התנועה הציונית לא עסקו בגירוש מהטעם הפשוט שהיו עסוקים בהישרדות.
    המלחמה הכוללת שהכריזו מדינות ערב וה''פלשתינים'' על היישוב הציוני ב 1948 היא הויתור הסופי מצידם על טענת הזכות המוסרית וההפסד של הצד הערבי במלחמה הוא טענת הבסיס ויסוד קיומנו כאן.
    הנסיון להוביל את הדיון למחוזות אזוטריים כמו ספר הכוזרי ומבדקים גנטיים על יהודי ימי הביניים משול לנסיון להוכיח שלא רק שאין לך אחות - גם לא הייתה לך כזאת לפני 500 שנה.

    הגב לתגובה זו

    • פגע בנביא מוחמד ואני כמוסלמי רוצה שייתן את הדין על דברי הבל (ל''ת)

      פגע ברגשות, 14/04/08 18:58

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק ובכל זאת אסור להניח לשקר להסתובב חופשי באוויר.

      לאומי ירוק, 14/04/08 19:15

      השמאל הקיצוני לימד אותנו טוב טוב שלשקר יש רגליים - חייבים להלחם בשקר.

      הגב לתגובה זו

  • 81.

    מאיפה הבאת את הסיפור המצחיק הזה??

    אוסף שטויות, 14/04/08 18:02

    לך ולמד ................ותראה שהיהודים הם הדת הראשונה ותהייה גם האחרונה
    כמובן שהייתה גלות
    ודרך אגב ''הפלסטינאים'' הם המצאה של עמיי האיזור!!!אין דבר כזה ולא היה דבר כזה
    ''פלסטינאים''=אנשים מעמיי האיזור שגורשו לארץ ישראל שעוד הייתה ריקה מאדם (בקיצור אוסף קרמינלים)
    מציע לך להיתאסלם חזרה כי אילנו אתה בטח ובטח לא שייך

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    Arabs and Jews=Christians

    God of Israel, 14/04/08 17:40

    Therefore let all the house of Israel know assuredlly that God has made this Jesus,whom you crucified,both Lord (God) and Christ

    The New Testament
    Acts 2:36

    They will strike the judge of Israel
    (God)
    with a rod on the cheek

    The Old Testament
    Micah 4:14
    NKJV 5:1

    Ha Brit a Hadasha
    not according to the covenant that I made with their fathers in the day that I took them by the hand to lead them out of the land of Egypt,My covenant which they BROKE
    though I WAS a husband to them,says the LORD

    The Old Testament
    Jeremiah 31:32

    But you,BETLECHEM Ephratah
    Though you are little among the thousands of Judah
    Yet out of you shall come forth to Me
    The One to be Ruler in Israel
    Whose goings forth are from of old
    From EVERLASTING
    (Jesus is God Amen)

    The Old Testament
    Micah 5:1

    The Passion of Christ

    He was taken from prison and from judgment
    And who will declare His generation
    (Jesus is God )
    For He was cut off from the land of the living
    For the TRANSGRESSIONS OF MY PEOPLE He was stricken
    And they made His grave with the WICKED

    The Old Testament
    Isaiah 53

    The Holy Virgin
    -
    Therefore the Lord Himself will give you a sign
    Behold the VIRGIN
    (Maria Bar David)
    shall conceive and bear a Son,and shall call His name
    God with us

    The Old Testament
    Isaiah 7:14

    The Son of God
    Daniel 3:25

    Kiss the Son
    (The Lord Jesus Christ)
    Psalm 2:12

    The Holy Trinity
    From the Book of Proverbs
    -
    Who has ascended into heaven,or descended
    Who has gathered the wind in His fists
    Who has bound the waters in a garment
    Who has ESTABLISHED ALL the ends of the earth

    What is His name,and what is HIS SON'S name
    If you know

    The Old Testament
    Proverbs 30:4
    -
    Simon Peter ,a bondservant and apostle of Jesus Christ
    (Yeshua a Mashiah)

    To those,who have obtained like precious FAITH with us by the righteousness
    of our GOD AND SAVIOR JESUS CHRIST
    Amen

    The New Testament
    Second Peter 1:1

    Messiah (Jesus Christ) shall be cut off,but not for Himself
    And the people of the prince who is to come
    (The Romans)
    Shall destroy the city and the sanctuary

    Then he (Jesus Christ) shall confirm A COVENANT
    (See Jeremiah 31:32)
    with many for one week

    The Old Testament
    Daniel 9:26

    Mourning for the Pierced One
    -
    And I will pour on the hose of David and on the inhabitants of Jerusalem the Spirit of GRACE and supplication,then they will look on Me
    whom THEY PIERCED
    -
    Yes,they will mourn for Him as one mourns for his son,and grieve for Him as one grieves for a firstborn

    In that day there shall be a great mourning in Jerusalem,like the mourning at Hadad Rimmon in the plain of Megiddo

    The Old Testament
    Zechariah 12:10

    But who can endure the day of His coming
    And who can stand when He appears
    (The Lord Yeshua a Mashiah)
    For He is like a refiner's fire
    And like launderers' soap

    The Old Testament
    Malachi 3:2
    Amen

    הגב לתגובה זו

    • יהושע ואמא שלו מרים היו שניהם יהודים!!!

      חרטטן, 14/04/08 18:03

      אז מה אתה חופר לנו במוח

      הגב לתגובה זו

      • The end of the Law of Moses

        Jews-Arabs, 14/04/08 20:27

        But after faith has come,we are no longer under a turtor
        (Mosaic)

        The New Testament
        Galatians 3:25

        We who are Jews by nature,and not sinners of the Gentiles
        (Pagans)
        knowing that a man is not justified by the works of the law Moses but by faith in Jesus Christ,even we have belived in Christ Jesus,that we might be justified by faith in Christ and not by the works of the law (The Mosaic covenant) for by the works of the law no flesh shall be justified

        Galatians 2:15

        Yes,ALL ISRAEL has transgressed Your law,and has departed so as not to obey Your voice
        ,
        therefore THE CURSE and the oath written in the Law of Moses the servant of God have been poured out on us,because we have sinned against Him

        The Old Testament
        Daniel 9:10

        Christ has redeemed us from the curse of the law (Thora) having become a curse for us (for it is written Cursed is everyone who hangs on a tree

        that the blessing of Abraham might come upon the GENTILES

        in Christ Jesus,that we might receive the promise of the Spirit though FAITH
        (Christian)

        Galatians 3:13

        Jesus from Nazareth

        By the way of the sea,beyond the Jordan
        (Nazareth)
        In Galilee of the GENTILES

        The Old Testament
        Isaiah 8:23
        NKJV 9:1

        As it is written in the Law of Moses,all this disaster has come upon us

        Daniel 9:13

        For in Christ Jesus neither circumcision nor uncircumcision avails anything,but faith working throw love

        Galatians 5:6

        WHY JESUS
        For your people and for your holy city

        To finish the transgression

        To make an end of sins

        To make reconciliattion for iniquity

        To bring in everlasting righteousness

        To seal up vision and prophecy

        And to anoint the Most Holy
        (God)

        Daniel 9:24

        The Passion of God

        And I (Father) will put enmity
        Between you and the woman
        And between your seed and her Seed
        (Becoming Messiah)
        He (Son ,Jesus) shall bruise your head
        (Satan)
        And you (Satan) shall bruise His heel
        (Tree-Cross)

        The Old Testament
        Genesis 3:15

        So God created man in His own image
        (Jesus Christ)
        Genesis 1:27

        Shiloh=Messiah
        The Son of God

        The Holy Trinity

        Then God said,Let US(Trinity) make man in OUR image,according to OUR likeness


        The Son of God
        Daniel 3:25

        From EVERLASTING
        Micah 5:1

        What is His name
        And what is HIS SON'S name
        If you know

        The Old Testament
        Proverbs 30:4

        Psalm of David
        -
        Kiss the Son
        (Jesus Christ)
        lest He be angry
        And you perish in the way
        When HIS WRATH IS KINDLED but a little

        Blessed are ALL (Christians) those who put their trust in Him

        Psalm 2:12

        For My yoke is easy and My burden is light

        The New Testament
        Saint Matthew 11:30

        Then he (God) shall confirm A COVENANT
        (See Jeremiah 31:32)
        with many (Christians) for one week

        Daniel 9:27

        They will strike the judge of Israel
        (God)
        with a rod on the cheek

        The Old Testament
        Micah 4:14
        NKJV 5:1

        Jews and Gentiles
        Cretans and Arabs
        (Christians)
        We hear them speaking in our own tongues the wonderful works of God

        The New Testament
        Acts 2:11

        Amen

        הגב לתגובה זו

        • ישו והנוצרים ''התלבשו'' על התנ''ך

          כדי להוכיח, 14/04/08 21:15

          לנבואות שבו ולכן כביכול ממשיכיו מטעם אלוהים.
          תהיה נוצרי כרצונך-את היהודים זה לא משכנע (כמו ששמתם לב..).

          הגב לתגובה זו

    • הדת החדישה והאחרונה הייתה האסלאם!

      בן חורין, 14/04/08 18:38

      ז''א האסלאם= נוצרים+יהודים!
      זוהי התוצאה הנורמלית מקיום היהדות כדת ראשונה ואחריה הגיעה הנצרות, וכאשר הגיע מוחמד התלוו אליו יהודים ונוצרים!

      הגב לתגובה זו

  • 79.

    הוא הצליח להעביר את המסר הפוליטי שלו בעזרת המחקר הקישקושי הזה

    יוני, 14/04/08 17:40

    אמנם המחקר הוא מופרך וחסר כול בסיס, (את זה אני יודע מחוות דעתו של היסטוריון אחר בעל שם אשר שבניגוד לזנד מתמחה בתקופות הרלוונטיות). אבל את ההד התקשורתי הוא השיג. כמה פעמים אתם זוכרים הסטוריונים שספריהם זכו לסיקור דומה במספר אתרי אינטרנט פופולריים? זנד פשוט המציא איזה שטות שתלושה מהמציאות ואיננה כלל בתחום התמחותו, אבל הצליח להשיג את תשומת הלב הציבורית לצורך הפצת המסר הפוליטי שלו.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    יהודי אמיתי משרת בצה''ל ועובד למחייתו ואילו צאצאי הערב רב העמלקי

    זיהוי יהודים, 14/04/08 17:19

    המחופשים ליהודים משתמטים משירות צבאי ומעבודה והרי לכם דרך קלה לזיהוי יהודי אמיתי.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    מי שנשאר בארץ, כלומר הפלסטינאים??

    יהושוע, 14/04/08 17:18

    שלמה זנד , לקחת יותר מידי כדורים כחולים ואדומים ביחד.

    הערבים החלו להתפשט מערב הסעודית לאחר מות מוחמד בערך בשנת 660 לספירה, הרבה (כ 600 שנים) אחרי שבית המקדש השני חרב, ונשארו מעט מאוד יהודים בארץ ישראל.
    להגדיר את הערבים שהיגרו לכאן במאה וחמישים שנים אחרונות כפלסטינאים שחיו פה כל השנים דומה להגדרתך כאיש אקדמיה בעל שכל, ובקיצור ממש אבל ממש לא נכון .
    אפשר לצפות מאדם שיהיה ישר עם עצמו , עם כל הדעות האידאולוגיות שלו, אני רק מקווה שה''מחקר'' הזה לא מומן בכספי מדינת ישראל.
    בקיצור: עוד אידיוט אחד שרוצה להתפרסם

    הגב לתגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      דן, 14/04/08 19:04

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    מי שנשאר בארץ, כלומר הפלסטינאים??

    יהושוע, 14/04/08 17:18

    שלמה זנד , לקחת יותר מידי כדורים כחולים ואדומים ביחד.

    הערבים החלו להתפשט מערב הסעודית לאחר מות מוחמד בערך בשנת 660 לספירה, הרבה (כ 600 שנים) אחרי שבית המקדש השני חרב, ונשארו מעט מאוד יהודים בארץ ישראל.
    להגדיר את הערבים שהיגרו לכאן במאה וחמישים שנים אחרונות כפלסטינאים שחיו פה כל השנים דומה להגדרתך כאיש אקדמיה בעל שכל, ובקיצור ממש אבל ממש לא נכון .
    אפשר לצפות מאדם שיהיה ישר עם עצמו , עם כל הדעות האידאולוגיות שלו, אני רק מקווה שה''מחקר'' הזה לא מומן בכספי מדינת ישראל.
    בקיצור: עוד אידיוט אחד שרוצה להתפרסם

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    אג'נדה

    ליאור, 14/04/08 17:17

    זו כול הבעייה.
    היסטוריה היא פירוש העבר או ייצוג העבר על פי מקורות, איסופים, גם סינונם, וכיוב'.
    סתם ככה, ישנן מחלות גנטיות שקיימות רק אצל יהודים אשכנזים (אותם אילו שהתבוללו כול כך טוב). זו עובדה סטטיסטית. הבעייה היא שאג'נדה היא סדר יום שיש להעביר.
    היא הולכת בכיוון הפוך ממדע, וכן היסטוריה היא מדע, כמו פלאנתולוגיה וגיאולוגיה.
    האם לשלמה זנד יש הוכחות לשלול את קיומו של העם היהודי, שהחל להתייחס אל עצמו ככזה מאמצע המאה ה19? דהיינו, הרבה לפני שהיה מישהו שחלם לטעון שיש עם יהודי.
    אפילו אם הוא צודק, ועם ישראל מדובר בערב רב, גם הפלשתינאים הם כאלו. איפה נולד יאסר? גם מוחמד דרוויש לא היה פליט, כפי שניסה להציג את עצמו. אז האם הם היחידים? יש יותר? יש סקרים גנטיים או סקרי מניין אוכלוסין, נניח משנות העשרים או השלושים?
    האם יאסר או דרוויש הוא יהודי, על פי זנד?
    יש לזנד אישהי סטטיסטיקה גנטית לאשש את טענתו? זה הרבה יותר מדוייק מספרים ותעודות.
    בקיצור: אם אין אפילו הוכחות, או ההוכחות לא תקפות, אזי אין כול יכולת לדבר על המסקנות. זה כמו לשים את הגג לפני היסודות.
    אז בקיצור: אין שום אתגר ושום נעליים. האתגר הוא לפתחו של זנד, שאמור להסביר מאיפה הוא הוציא את זה שמוחמד אסלם אישית מישהו מתוך ארץ ישראל. אני מדבר על הוכחה שקיימת לפני קום מדינת ישראל.
    לגבי דיון: אפשר לעשות דיונים עד מחר. מגיע שלב שבו אנשים צריכים לבסס את מה שהם אומרים. בתעודות, בהוכחות פיזיות, במשהו...
    הם גם צריכים להציג מגבלות לתיאוריה.
    לגבי הקורא שיסיים את הספר: '' יזכה לכך שזנד יעשה לו סדר בבליל העובדות ההיסטורי, סדר שמוצג באג'נדה סדורה, שיכולה להאיר עיניים או לקומם ושהקורא יתקשה להישאר אדיש כלפיה.''. זו הבעייה. יש אג'נדה ועל פיה מציגים את העובדות. זה הפוך ממה שצריך להיות. לשם השוואה: נניח שבין כול ערביי השטחים יש 10 שבעלי הפנטזיה הבאה: שמתנחלת לבנבנה תתן להם מכות בטוסיק. מאחר ויש 1 מיליון פלשתינאים זכרים (בערך), אז באוכלוסיה כזו תמצא כמעט כול סטייה אפשרית. על פי מחקרים כ10% מאוכלוסיה גדולה כולשהי מתעניינים בסאדו בצורה כזו או אחרת. זו הנחה סבירה לחלוטין. מדובר בפחות מפרומיל המהאוכלוסיה שסטטיסטית תהיה בעלת נטיות סאדו כולשהן. יש לציין כי נשים מהמחנה האוייב מהוות סוג של ''פרס'' (ע''ע קסם השיקסה).
    אני יכול לכתוב שזו שאיפת זכרי העם הפלשתינאי, וישלי 10 דוגמאות!!!
    עובדות!!! גם יש לי גם אג'נדה, ויש לי תחושה שהיא הולכת גם לעצבן כמה אנשים. להסיר ספק, אני לא באמת טוען את זה כי יש לי כבוד כולשהו למדע (מה שלשבתאי אין, ונראה שגם לא לזנד)

    הגב לתגובה זו

    • דבריך נכוחים אותו זנד פשוט ''מצפן פרופסור''

      המצפן, 14/04/08 18:34

      קודם כל חברותו בכת המסוכנת ושמאלנית ''מצפן''(ע''ע אודי אדיב) ותוארו האקדמי משמש כסות לכיסוי ערוותו...

      הבעיה מיסטר זנד היא שאתה משתין כ''כ הרבה שטויות, הכסות נרטבה ולכן היא כבר שקופה...
      שוד ושבר! כל העולם רואה שהתואר עירום!!!

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    אינטלקטואל שמאלני= חולה נפש עם תעודות. התואר האדמי זו התעודה למחלתו (ל''ת)

    אני לועג לטפשות, 14/04/08 17:06

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    לא ניתן לשכוח את היותך יהודי! זה בדם!

    יהודי, 14/04/08 17:02

    נתחיל עם שאלה - אנחנו שושלת של יהודים בת אלפי שנים, שמתחתנים רק עם יהודים ומולידים רק יהודים.
    (חוץ ממקרי ההתבוללות שקרו ועדיין קורים בשל איבוד זהותינו עם הזמן בגולה.) אפשר לעקוב אחרי נדידתנו ברחבי העולם משום שנרדפנו בכל מקום. רדיפות הידועות לכולם.

    השאלה היא למה שמישהו ימציא את יהדותו, יקיים מצוות ותפילות, ישמור אמונים לדרכי אבותיו וישמור על ידע עתיק של התודעה היהודית .בכל מקום שאליו יבוא וממנו ילך במשך אלפי שנים וכל זה רק כדי להירדף?
    ולאחר שנרדף למה ימשיך להלחם על שימור יהדותו?

    עכשיו לכמה דברים שסביר להניח שלא יובנו לך מר זנד היקר.

    יהודים זה לא הכוונה למי שקורא את התנ''ך. יהודים זאת שושלת בעלת ד.נ.א ייחודי, הד.נ.א הוא סליל המקיים בין השאר תדירות אלקטרומגנטית.
    תדירות הקיימת אצל כל בני האדם, אך שונה בשל שוני הד.נ.א.

    התדירות היהודית הייחודית מאפשרת תקשורת גבוהה יותר עם עולם הרוח ויש לה תפקיד ייחודי בתמונה הכוללת של התפתחות האדם על כדור הארץ, שקשורה להתפתחות האנרגטית הגלובלית ביקום.

    לכל אדם יש תדירות כזאת ולכל אחד תפקיד.
    ליהודים, העם העברי, העם הנבחר, יש ייעוד ספציפי ייחודי - כמו שלכל דבר בעולם יש ייעוד.
    לכל אחד ייעוד שונה ועם זאת כולנו שווים!
    זה שאנחנו ייחודיים לא מתכוון לזה שאנחנו טובים יותר ממישהו אחר.

    הייעוד שלנו קשור בעולם הרוח ולא נוכל להגשים ייעוד זה אם לא נוכל למלא את תפקידנו הרוחני בארצנו המובטחת - ישראל.

    זה שאנחנו לא ממלאים עדיין את מה שצווינו זה משום שתודעתנו האישית והקולקטיבית עוד לא חזרה לעצמה - היא עדיין רדומה לאחר אלפי שנות גלות ועדיין נרדפת ומאויימת, אם זה ע''י העמים והדתות מסביבנו שמנסים בכל דרך לערער אותה באמצעות סיפורי מעשיות דומות לשלך.
    אם זה ע''י אנשינו המתבוללים שהד.נ.א שלהם רדום.
    ואם זה ע''י אנשינו שכמו כל שאר בני האדם נופלים בפיתויי היצר האנושי המסונוור מעולם האשלייה.

    אבל האמת היא שתודעתנו קשורה לרוח האמת וכמה שינסו לייבש אותה היא תמשיך לזרום ותתגבר - וזאת משום שהיא כמעיין הנובע ממעיינות הישועה.

    כדי שהד.נ.א היהודי לא ייכחד צווינו לנישואין המשמרים את שושלת אבותינו, שתשמור על הד.נ.א.
    ע''י נישואים כשרים שמתרתם להבטיח שתשמר התדירות האנרגטית שלנו למען כולם.

    אם האישה היא לא יהודיה כשרה הד.נ.א היהודי ישאר רדום ולא יבוא לידי ביטוי וכו'
    זאת אחת הסיבות לרדיפות ולאי ההבנה של עמי הגוים כלפינו, כשלמעשה אנחנו מבקשים את טובת הכלל ופועלים מציווי הרוח לשימור התקשורת בינינו לבין הרוח.

    נשמת יהודי יכולה להתגלגל רק לתוך גוף המכיל את הד.נ.א היהודי - יהודי הוא תמיד היה ויהיה יהודי, יש לו גם זכרון מגילגוליו הקודמים כמו לכל אדם. רק ליהודי יש זכרון יהודי.

    מה לעשות לך אין ולא יהיה ד.נ.א כזה
    נשמתך אינה יהודית.
    זכרונך אינו יהודי
    ייתכן וזאת אחת הסיבות שאתה לא יכול להבין את זה ולכן פיתחת תאוריה שפסיכולוגית מנסה להצדיק איזו רובד אשליתי שאתה מנסה להצמד אליו, או יותר נכון שאתה כבר צמוד=מכור אליו -לכיוון המחשבה הזה.
    אתה מוזמן לבדוק את הד.נ.א הפלסטיני ולראות שהם רק קבוצה אסופה של ערבים מעמי האיזור.
    לו היה להם ד.נ.א יהודי הם לעולם לא היו שוכחים את היותם יהודים ולעולם לא היו מפסיקים לשמור על ציווי היהדות. זה בדם!!!

    אני מודה לך שאתה עוזר לנו בכך שבנסיונך להוכיח את התאוריה שלך רק תחזק את האמת שלנו .
    כל תאוריה שלא תנסה תוכך כתאוריה כוזבת - כנחל אכזב

    ותדע שתודעתנו החדשה - תודעת המשיח מתעצמת כל יום וכדאי לך להתכונן...

    באהבה ממני אחד מהצאצאים האמיתיים, מאלה שזכרונם הולך אחורה בכל גילגוליו כיהודי מארצו ארץ אבותיו.

    הגב לתגובה זו

    • ואם אני אספר לך שמבחינת די אנ איי יש לנו קשר לפלסטינאים

      אחד, 14/04/08 19:04

      אז תרגע קצת?

      הגב לתגובה זו

      • מבחינת DNA יש לך קשר זהה גם עם מצרים,יוונים ואתיופים (ל''ת)

        אז די לקשקוש., 14/04/08 20:02

        הגב לתגובה זו

      • אז אתה מפריך את זנד (ל''ת)

        ומוציא ערבים, 14/04/08 20:32

        הגב לתגובה זו

  • 72.

    4,000 שנה אנחנו מתמודדים עם אנשים כמו זנד

    4,000, 14/04/08 16:57

    ולבסוף הם נעלמים כמו כל אוייבי ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    אותי מעניין מדוע עד כה לא פורסמה אפילו לא ביקורת אחת

    אורן, 14/04/08 16:55

    על הספר? רק ראיונות עם המחבר, מספר אזכורים שוליים בטורים של סופי שבוע, אבל אף היסטוריון מלומד ורציני לא פרסם בעתונות מאמר ביקורת מקיף ומעמיק. תומכי הספר יגידו שזה בגלל שקשה להתמודד עם הטענות שמוצגות בו, אבל כל מי שהיה בכנס שנערך לכבוד הספר באוניברסיטת תל-אביב יודע שאף היסטוריון מכובד לא יעז לגעת בספר הזה אפילו במקל, והבוז בקרב קהילת ההיסטוריונים כלפי הספר הוא עצום. חבל שכשרון כתיבה כל כך ייחודי מתבזבז על טקסטים נטולי איכות היסטריוגראפית של ממש.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    ניחוש: הספר הבא שלו יהיה על האונס שביצעו חיילי צה''ל בשנת תתתת (ל''ת)

    איתן, תל אביב, 14/04/08 16:33

    הגב לתגובה זו

    • הוא יוכיח שהיהודים הם צאצאי הרומאים שפלשו לבית המקדש הפלשתיני.

      לאומי ירוק, 14/04/08 19:22

      ועל זה הוא בטח יקבל פרס ישראל לכתיבה היסטוריונית יוצרת ודמיון מודרך.

      הגב לתגובה זו

      • מה פתאום? הציונות היא גויאבה (ל''ת)

        ניקוי ראש, 14/04/08 20:01

        הגב לתגובה זו

  • 69.

    זה כ''כ לא חשוב...

    סטודנט, 14/04/08 16:32

    קיומה של ישראל כמדינת היהודים לא מותנה בנכונות התנ''ך, ולא בגזע היהודי אם יש כזה, ולא בדת היהודית.

    קיומה של ישראל כמדינת היהודים נובע אך ורק משאיפות לאומיות של קבוצה שמגדירה את עצמה כקבוצה.

    כמו שאתיופיה נאלצה ''לשחרר'' את אריתראה, חלק מאתיופיה שאנשיו רצו עצמאות כי פיתחו תרבות שונה (עקב כיבוש איטלקי), ככה ישראל קמה מתוך שאיפות לאומיות של קבוצה גדולה החיה בחלק בה. בדומה, תקום מדינת פלסטין בסופו של דבר, אם וכאשר הפלסטינאים יפסיקו את ה''התנגדות'' שלהם.

    כל התירוצים של ''מגיע לי כי ככה'' או ''מגיע לי כי אחרת'' הם מיותרים ואף מזיקים, מכיוון שהם מאפשרים לשונאי ישראל לפתוח דיון על הלגיטימיות של קיום המדינה, ששקול לדיון על הלגיטימיות של קיום סוריה, בריטניה, ספרד או סין. אף מדינה לא נאחזת בהיסטוריה\\מיתוסים בני 2000 שנה לצורך ''תירוץ'' קיומה, למה שאנחנו נרצה לעשות זאת?

    הגב לתגובה זו

    • ב-ד-י-ו-ק (ל''ת)

      ג'ו כלום, 14/04/08 17:42

      הגב לתגובה זו

    • נכון.אפשר לכבודו לסכם כך: ''לפיכך,אנחנו שאיננו אנחנו, התכנסנו כאן..'' (ל''ת)

      אבל צריך להודות, 14/04/08 18:48

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    למה לא עושים בדיקת I.Q. לפני שמחלקים תארים אקדמיים לכל אידיוט ? (ל''ת)

    פסיכולוג כוזרי, 14/04/08 16:29

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    על זה נשרף כספינו? על מימון לאוניברסיטאות ולעפיפונים שהוזים שם? (ל''ת)

    אלון, נתניה, 14/04/08 16:28

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    אין לי כוונה לקרוא גיבוב של שטויות מספיק ראיון זה

    א., 14/04/08 16:25

    כדי להבין שמדובר באיש הזוי שמחפש פרסום באמצעות פרובוקציה והוא עוד יצליח למכור כמה ספרים לכמה שמאלנים הזויים כמוהו

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    הפרופסור המפוזר ''שכח'' מספר עובדות

    אלון, 14/04/08 16:24

    כמו למשל שהערבים, אחיו, לא היו כאן לפני מאות שנים, אלא החלו לרבוץ פה רק כשאחיהם גירשום מביוביהם.

    הגב לתגובה זו

    • אל תיקח אותו ברצינות!! כולה עוד הזוי מהשמאל (ל''ת)

      קלעת בול, 14/04/08 18:04

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    לכל טהרני הלאום , תרגיעו!!!

    הרודוטוס, 14/04/08 16:21

    עד פלישתם של המוסלמים במאה ה7 התקיימה באזור האימפריה הביזנטית המסואבת שכללה את: סוריה ,לבנון ,ירדן ישראל וצפון מצריים של היום, כל האיזור היה מאוכלס באיזה שהם תושבים שרובם אף השתייכו לכנסיה הנוצרית, ואולי נותרו גם כמה יהודים- שלא הומתו או נוצרו-

    מה קרה לכל הרבבות הללו האם התנדפו? לא ,רובם אפילו התאסלם והתבולל בין הכובשים ,עקב טינתם לשלטון ו''החצר הביזנטית'' המושחתים. וחלקם נותר נוצרי כמו הכנסיה הסורית או האשורית או הקופטית.
    מכאן שעדיין יש אפשרות מזערית שקומץ קטן מהערבים בין אם מוסלמים או נוצרים הם צאצאים מבוללים (בערבים הכובשים )של תושביה הקודמים של פלשתינה הרומית/ביזנטית( בין אם הלניסטים או יהודים).

    אין זה סותר את הטענה שרוב הטוענים להגדרה פלשתינאים הם ''תושבים טריים כאן''

    ובטח אין זה סותר את ההסטוריה של גילגולי הגולים ברחבי אירופה המערבית והמרכזית!

    אם כי לגבי יהודי הקווקז תתכן זיקה אתנית לכוזרים.

    לגבי יהודי מזרח אירופה .
    עד המאה ה17 התפוצה המזרחית ביותר שלהם הייתה ביאלרוס ומערב אוקראינה תחת ממלכת פולין ליטא הגדולה . ולשם הגיעו כפליטים ממסעי הצלב .

    לאחר חלוקות פולין הם אף הוגבלו ב''תחום מושב'' בשלטון הצאר.

    ורק עקב המהפכה הם התפזרו מזרחה יותר והתבוללו בחלקם בסלבים
    ( להלן סעיף הנכד בחוק השבות)

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    הפיסקה לפני האחרונה

    פנינת טמטום, 14/04/08 16:17

    1 . מוחמד בכלל לא ביקר כאן, רק כובשים ערבים (שנהגו לאסלם).
    2. בהתחשב בתקדים של ישו , ''פתאום בא נביא'' דוקא עושה את היהודים חשדנים ועצבנים..

    הגב לתגובה זו

    • אל תבלבל ת'מאוהב בעצמו בעובדות (ל''ת)

      בחייך, 14/04/08 16:37

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    כוזרי זה פיקציה. להד''ם. משל היה.

    מה שמעניין, 14/04/08 16:00

    שעד לא מזמן פינטזו על זה יהודים מהימין- ממלכת יהודים רבת כח וכו'

    איך שגלגל מסתובב

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    איך יסביר '' הערס קונפציוס'' התורן את משפחות ''כהן'' לוי'' ויהודי ספרד? (ל''ת)

    לועג לנלעג, 14/04/08 15:59

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    ממתין לספרך הבא :''דם ילדים גרמנים בקנידלך'' (ל''ת)

    חלאד משעל, 14/04/08 15:57

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כל 10-20 שנה השמאל מקיא עלינו איזה סופר חולה רוח. (ל''ת)

    נחמה, 14/04/08 15:55

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    קודם הנוצרים קראו לעצמם היהודים האמיתיים, עכשיו הפלסטינים

    זה בגלל הקטע, 14/04/08 15:53

    הקטע האדיפלי- הבן שואף להרוג את אביו כדי להמחיש לעצמו את קיומו הוא, כדי לאשש את קיומו הוא על הבמה.כל עוד האב ''חי''-יש ''ויכוח'' מי הכוכב.. (זה מתורץ ב''מי הצודק'').

    הנצרות נולדה מהיהדות,והפלסטיניות נולדה בעקבות הציונות.
    אין תלכיד פלסטיני לפני הציונות.

    מעניין איך ההסטוריה שלנו חוזרת על עצמה.
    כמעט מיסטי.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    לפי ההסטוריה זה מאוד הגיוני...

    גורו, 14/04/08 15:50

    האדם הראשון (לצורך העניין אדם) היה שחור, זאת עובדה, כל בני האדם שאנו מכירים כיום כולם צאצאים של שבטים שחורים מאפריקה מכאן שכנראה אברהם כן היה שחור (2 נקודות לאהוד בנאי) ואכן הפלסטינים הרבה יותר דומים, זה גם הגיוני גיאוגרפית מבחינת הפריסה באיזור לגבי מוצאנו שלנו יהודים חדשים, גם אנחנו חייבים להיות בניו של האדם הראשון אך כנראה בנים מאוד רחוקים, אז כל בני האדם הם בני אותו מוצא, לכן כל המשמעות של דת לא קיימת, אלו התפתחויות מאוחרות ודרך טבעית של האדם להתאגד ולהיות בחברת אנשים שחולקים את אותו רעיון להיות חלק מקולקטיב והצורך להאחז במשהו... אני רוצה להאחז בתקווה לשלום עם אחינו, בני האדם מכל העמים, כולנו שווים ומשותף לכולנו הרצון לחיות כרצוננו ובהתאם לערכים שאנו מאמינים בהם! PEACE

    הגב לתגובה זו

    • בני האדם היו כולם שחורים לפני עשרות אלפי שנה.

      לאומי ירוק, 14/04/08 19:27

      אברהם אבינו חי (לפי התנ''ך) לפני 4000 שנה בלבד.

      בתקופה הזו מזמן בני האדם כבר התחלקו לעמים וגזעים.

      חוץ מזה שלום עולמי זה דבר יפה, גם למרינה יש תחת יפה, זה לא סותר.

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    זנד צודק- השמאלנים לא יהודים

    לא יהודי, 14/04/08 15:40

    ולכן הם צריכים לעוף מפה

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    אין גבול לטימטום, ועוד מעריב מפרסם ... להכניס לגינס !! (ל''ת)

    יוסי, 14/04/08 15:36

    הגב לתגובה זו

    • אשכרה מגוחך. (ל''ת)

      יהודי, 15/04/08 10:34

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    אוסף של שטויות

    אזרח, 14/04/08 15:35

    ייתכן שחלק מן הפלסטינים באמת התאסלמו באיזה שלב, אבל רובם הסתננו לאזור רק במאה האחרונה ואילו יהודי הגלות שמרו על דתם בקנאות אלפי שנים. בורות וטפשות.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    גם למי שפוחד (ל''ת)

    מומלץ לקרוא, 14/04/08 15:32

    הגב לתגובה זו

    • הבעיה עם אנשים כמוך שאתה מקבל את המונופול של זנד על העובדות.

      לאומי ירוק, 14/04/08 19:30

      אתה לכאורה קורא את הספר ומנסה להיות 'ביקורתי'. אתה רק שוכח שאת כל הנתונים שלפיהם אתה מגבש את דעתך ה'עצמאית' אתה מקבל מזנד. אם הייתי קורא ספר שכתב גבלס אולי הייתי חושב שבאמת היהודים עושים מצות מדם של ילדים גרמניים (כל ה'נתונים' היו מצביעים על זה).

      זאת הסכנה בזנד, שהוא משכפל את עצמו דרך פתאים כמוך.

      הגב לתגובה זו

    • לך תטען לקיום כוזריה כשלעצמו,בלי קשר להפרכת הקיום היהודי

      נראה אותך, 15/04/08 17:41

      לא יהיו מדרגות שלא יזרקו אותך משם

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    על דבר אחד אי אפשר להתווכח אפילו לפי זנד-אלה שמתקראים יהודים (ל''ת)

    הם הכי יהודים, 14/04/08 15:30

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    היהודים הם עם, לא גזע, דביל.

    ג'ו כלום, 14/04/08 15:28

    באמת נו. הקשר הגזעי יכול ויכול שלא להתקיים, אבל הוא לא החלק המרכזי במה שהופך את היוהודים לעם, ככה שהתבוללות גזעית, אך לא תרבותית, לא מפחיתה מהיותינו עם.

    עצוב שפרופסור זנד לא מבין אמיתות בסיסיות כאלו - שעם זה תרבות, זה רעיונות, זה תחושת אחדות וגורל משותף, ולא רק דם.

    הוא לא רחוק מהגזענים הגדולים של המאה ה20, עם רעיונות שכאלו.

    הגב לתגובה זו

    • זה שאתה בור זה לא אומר שאתה צריך לצעוק את זה

      אחד, 14/04/08 19:01

      אם לא הבנת אותו אז תשתוק

      הגב לתגובה זו

      • זה שאתה צועק לא אומר שאתה לא בור

        שתיים, 14/04/08 20:04

        אז תשתוק

        הגב לתגובה זו

      • כוזרי זה פיקציה. דמיון.לא היה מעולם. אין מה להבין. (ל''ת)

        *********, 14/04/08 21:05

        הגב לתגובה זו

  • 50.

    יחי הכוזרים!

    כוזרי זה הכי, 14/04/08 15:26

    מי שמתייחס אל זנד ברצינות-מגיע לו..

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    נו - גם השמאל היו פעם יהודים (ל''ת)

    אטבח אל יהוד, 14/04/08 15:26

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    קורע, מצחיק! רגע,1 באפריל לא היה לפני שבועיים?.. (ל''ת)

    ארץ נהדרת, 14/04/08 15:22

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אוקי אדון פרופסור

    ערן., 14/04/08 15:21

    לך תחיה עם היהודים האמיתיים לדבריך. הם יקבלו אותך בזרועות פתוחות D:

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    והיטלר הוא בכלל יהודי מסורתי... (ל''ת)

    ניר, 14/04/08 15:19

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    קראתי את הספר, אוסף של הזיות

    פוסט מודרניות, 14/04/08 15:15

    בינן לבין היסטוריה.
    ראשית, זנד מסתמך בכתיבתו על כתבים אנטישמיים ומבקש להפוך את כל ההיסטוריונים שפעלו ופועלים בישראל לשקרנים בשירות הציונות. את דבריו הוא אינו מוכיח אלא רק זורק לחלל האוויר ועוטף אותם באצטלה של למדנות ושקדנות. זנד הוא לא יותר מאשר פרובוקטור בשקל תשעים שמבקש לצבור פרסום על חשבון התקשורת האינפנטילית.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    הפלסטינים הם היהודים? ז''א שישו היה פלסטיני (ל''ת)

    נוצרי מקולל, 14/04/08 15:12

    הגב לתגובה זו

    • jesus he was palestinian

      stefan, 14/04/08 18:25

      jesus he was palestinian.

      הגב לתגובה זו

      • בברית החדשה אין זכר לפלסטינים (ל''ת)

        מה לעשות, 14/04/08 18:56

        הגב לתגובה זו

        • בוודאי. הברית החדשה היא מזימה ציונית (ל''ת)

          פרופסור חרטטנד, 14/04/08 20:06

          הגב לתגובה זו

  • 43.

    ממתי הקריטריון להיות יהודי הוא ''מי שמעולם לא עזב את הארץ''?

    היסטוריון ישן, 14/04/08 15:11

    ולמה האיש חושב שהוא גילה את העובדה שחלק מן הפלשתינאים הם יהודי ביזנטיון שהתאסלמו? זה ידוע עשרות שנים.

    והשאלה האמתית היא: מה הרלוונטיות של כל זה? אם כל אדם יכול להתגייר, פירוש הדבר שיהדות היא מזמן לא עניין גנטי.
    הקשקוש בדבר הפלשתינאים (שרק חלק מהם, כאמור, יהודים מבחינה תורשתית) רק מוכיח שאפשר להיות יהודי בדם אבל גוי גמור מכל בחינה אחרת - באותו זמן.

    הגב לתגובה זו

    • הפלשתינאים יהיו בשוק

      משתוממת, 14/04/08 18:11

      כשהם יגלו את ''תגליתו'' של זנד שהם
      בעצם יהודים. אני בטוחה שהם יתחלחלו לשמע הרעיון. מי רוצה היום להיות יהודי? יחיד האיסלאם. איזה מזל.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    אני מאוד שמחה שהוא מוציא ספר בדיוני

    חילוניה, 14/04/08 15:10

    זו גם הרמה של ההיסטוריונים המודרנים. הגיע הזמן שיודו בזה שכמו אצל תיאודור כץ ב\\העובדות לא משנות כשיש אג'נדה.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    הסטוריון אמור לבסס דבריו על עובדות ולא פוליטיקה

    איזה מן ''חוקר'', 14/04/08 15:07

    מחקרים גנטיים רבים כבר איששו שהיהודים הם היחידים ששרדו מהעמים שחיו כאן בעבר.

    חשבתי שבאקדמיה יש קריטריונים של מחקר, להבדיל מפוליטיקה או סתם דעות הזויות (שלא נגיד אנטישמיות...).

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    עוד שמאלני עלוב חיים שמתבייש במורשת העם היהודי (ל''ת)

    לך למוקטעה חבר, 14/04/08 15:06

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    הספר של זנד שטחי, מגמתי ושרלטני

    גלעד, 14/04/08 15:02

    קראתי את הספר והוא ממחזר טענות ישנות או שאומר עובדות ידועות. כך למשל, ברור שהרומאים לא הגלו את היהודים לאחר החורבן, זאת יודע כל מי שלמד היסטוריה או לחלופין מי שיודע היכן נוצרו המשנה והתלמוד הירושלמי. דע עקא, שהמרד הגדול ואח''כ מרד בר-כוכבא ולחץ כלכלי ודתי (בתקופה הביזנטית) גרמו לעקירה גדולה ולהדלדלות היישוב היהודי בא''י. כשכשבשו המוסלמים את הארץ היו פה אולי 100,000 יהודים - כך שלא היה להם יותר מדי את מי לאסלם. דוג' אחרת: בטענה שהאשכנזים הם כוזרים במקום להסתמך על עשרות היסטוריונים שחקרו את היווצרותה של יהדות אשכנז וסתרו את המקור הכוזרי, מסתמך זנד על הסופר (שאני מעריץ) ארתור קסטלר - האם זו לא בדיחה?

    חסד עשה עמנו זנד שכבר בתחילת הספר הוא מספר לנו על שורשיו הקומוניסטיים ועל סבו הלא יהודי - ומכאן ברורות המוטיווציות - בסילוף המחקר הקומוניסטים תמיד היו טובים.

    ולר' שבתאי: אתה כותב טוב אבל אל תהיה תמים. חג חירות שמח. ג

    הגב לתגובה זו

    • האידיש, דוקא מעידה על מוצא משותף

      והיא הרי, 14/04/08 16:08

      וזה יכול להשתלב בהתישבות בפאתי/שולי רומא

      הגב לתגובה זו

      • אידיש יכולה להעיד על התישבות בפאתי רומא. איך בדיוק?

        ורוסית מעידה על, 14/04/08 18:34

        תחשוב לפני שאתה מוציא דברי חכמה מהפה. ברומא מדברים איטלקית.

        הגב לתגובה זו

        • הכוונה להתיישבות בשולי רומא (רומי) (ל''ת)

          לפני 2000 שנה, 14/04/08 19:00

          הגב לתגובה זו

          • האידיש מקורה בימי הביניים. לא בתקופה הרומית.

            פריץ, 14/04/08 19:57

            אידיש דומה לשפה הגרמנית של ימי הבניים. בתקופה הרומית דברו השבטים הגרמאניים במספר שפות שכולן דומות לשבדית ולדנית. בקיצור לא מעיד ולא כלום אלא רק על דמיון פורה של הר פרופסור.

            הגב לתגובה זו

            • אני לא מהצד הזנדי, ההיפך הגמור

              אידיש, 14/04/08 20:58

              ניסיתי להראות שריכוז יהודים באיזור ספר רומי , לא פחות משתלב עם סיפור הגליית יהודים ע''י הרומאים, מאשר משהו אחר.
              אולי יותר.

              הגב לתגובה זו

          • שולי רומי (ל''ת)

            גבלו בשבטי, 14/04/08 20:40

            הגב לתגובה זו

        • ברומא דברו לטינית (ל''ת)

          אידישיסט, 15/04/08 10:22

          הגב לתגובה זו

  • 38.

    אין לדעת מי חי כאן כל השנים האלה

    יהודי, 14/04/08 15:02

    יש יהודים שהיו כאן מאז ומתמיד ויש גם ערבים. בשני המקרים הם מעטים מאוד ולא רוב בשום פנים.
    מו הסתם פלשתינאים זו המצאה זמנית כי רובם ככולם מהגרים מארצות ערב ולא חיו כאן במאה הקודמת וגם לא יחיו כאן במאה הבאה.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    בפעם הבאה שתשמעו על סגירת חוגים למדעי הרוח

    יאיר, 14/04/08 14:54

    אל תתאבלו. אנשים מסוגו של זנד הם אלו שתופסים שם את המקומות.

    הגב לתגובה זו

    • אינשאללה. (ל''ת)

      לאומי ירוק, 14/04/08 19:34

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    נכון, אני לא יהודי... :-)

    יהודי פשוט, 14/04/08 14:54

    הפרופסור מאשש את ההנחה שגם פרופסור יכול להיות חסר כל ידע, ואפילו בתחום בו הוא מתימר להיות מומחה.
    במשפחתי כמה ספרי יוחסין.
    מצד אימי, סבתי מצאצאי הכוזרים (כן, רוסים שהתגירו) ומשם העיניים הכחולות והשיער הבלונדיני. מצד סבי, שושלת גור (והלאה...) ולכן נודה סבי ממשפחתו, בגלל שנשא אשה מצאצאי גרים.
    מצד אבי, ספר יוחסין עד לשבט בנימין בתקופת דוד המלך.
    פעם אמר לי מישהו: ''איזה מין יהודי אתה?''...
    עניתי לו שאני לא יהודי, אני בנימיני...

    הגב לתגובה זו

    • ברצינות? ספר יוחסין עד לשבט בנימין?

      דפנה, 17/04/08 07:15

      אתה מתכוון לרשימה בת-סימוכין של שמות אבות, בנים, נשים שנשאו, מקומות לידה, סיבות מוות, מקצועות, תאריכים, וכולי? או שזו ''מסורת משפחתית''? יש סיכוי לראות את ספר היוחסין הזה?

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    בורות לשמה. הפלסטינים הגיעו לפני 150 שנה (ל''ת)

    יהודי, 14/04/08 14:53

    הגב לתגובה זו

    • יהודים

      אחמד, 14/04/08 15:23

      המשפחה שלי נמצאת כאן למעלה מ 500 שנים, יא בור

      הגב לתגובה זו

      • סבבה. יש לא מעט שהגיעו בזמן הבריטים (ל''ת)

        ויש שנדדו קבוע, 14/04/08 19:04

        הגב לתגובה זו

      • ואנשים ממשפחת כהן כולם מוצאם ביהודי אחד שחי בישראל לפני

        3000 שנה, 14/04/08 20:05

        אז מה אתה בכלל .

        הגב לתגובה זו

      • מותר לשאול מאין הגיעו הנה? (ל''ת)

        דפנה, 17/04/08 07:16

        הגב לתגובה זו

  • 34.

    יאסר ערפאת נולד במצרים

    קשקוש, 14/04/08 14:51

    עלק אבי ''האומה הפלסטינית'' נולד במצרים.

    נאיף חוותמה בכלל בדואי ירדני.

    די לכיבוש הערבי על ארץ ישראל!!

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    הגנטיקה מוכיחה אחרת

    יהונתן, 14/04/08 14:51

    אבל זה לא מה שיפריע לזנד. הרי גנטיקה היא מדע ''גזעני''.

    הגב לתגובה זו

    • זאת הבדיחה - גנטיקה היא מדע אמיתי.

      לאומי ירוק, 14/04/08 19:37

      זנד בכלל צריך לעבור לחוג לספרות.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    בגלל התואר פרופסור...

    דוד, 14/04/08 14:51

    הוא מרשה לעצמו לפתוח חרצובות לשונו, ולכתוב ולדבר שטויות, שכולן נוגדות את המציאות כפי שמופיעה ברישומים. ספר הדורות כדוגמא. ועוד.

    זה כמו שבעוד 2 דורות מישהו יאמר שפרופסור זנד הוא בנו של שועל וחמור, וההוכחה, כל דעה שהוא משמיע היא של שועל או חמור. לכן אי אפשר לומר שהגיע לעולם כבן אנוש רגיל, כמו כולם אלא הוא שועל בן חמור.

    הגב לתגובה זו

    • ענק :) אתה גדול !!! (ל''ת)

      אייל, 14/04/08 16:54

      הגב לתגובה זו

    • אני לא מחכה ,אני קובע: הוא בן חמור!!! (ל''ת)

      בן כוזר, 29/04/08 10:56

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    גויים דוברי עברית?

    שי, 14/04/08 14:51

    טענות הפרופסור כל כך טפשיות שהן אפילו לא שוות תגובה.

    אבל אם כבר התחלתי...

    אתה יכול לעבוד על בורים ועמי ארצות שאינם יודעים מי הם ומאין באו (יש כאלה שיקראו להם ''גויים דוברי עברית'', וכנראה שגם אתה בינהם, אני מעדיף את הביטוי הפחות חמור ''תינוקות שנשבו'').
    אבל בעיני כל מי שיודע קמצוץ הסטוריה וקמצוץ יהדות, טענותיך נראות כאילו אמר אותם ילד מגן הילדים.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ה''עם'' היחידי שהומצא

    יהודי, 14/04/08 14:46

    הוא ה''עם'' הפלסטיני שמורכב מאספסוף מוסלמי שהיגר לארץ ישראל. מדהים כמה שטויות יכול לכתוב פרופסור ששמאלניותו העבירה אותו על ד(ע)תו.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    קשקוש

    אלי, 14/04/08 14:43

    אין לו שום הוכחה לזה
    סתם ספקולציות

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    שטויות במיץ

    היסטוריון, 14/04/08 14:40

    יותר עצוב ממצחיק שיש אנשים כאלה הזויים ומלחכי פינכה של אויבי ישראל שמשכתבים את ההיסטוריה לפי מגמות ובתקווה לזכות בסיוע מגורם אירופי כלשהו ולקבל פרסום אצל כל מכחישי השואה ומכחישי קיומו של העם היהודי, יש עוד אלף כמו ה''היסטוריון'' הזה שמקשקשים בקול שטויות אבל מה לעשות שיהודים היו ויהיו עוד הרבה שנים וקשקשנים מתחלפים כמו גרביים. ה''עובדות'' ה''היסטוריות'' בספר לא שוות אלא גיחוך ולעג....

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מרצה ענק. מוזר שהוא דווקא שייך לחוג להיסטוריה כללית

    סטודנטית, 14/04/08 14:40

    ולא לחוג להיסטוריה של עם ישראל

    הגב לתגובה זו

    • או להסטוריה

      של, 14/04/08 16:02

      העבמ''ים

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    לא פרופסור

    ליאור, 14/04/08 14:39

    לא הסטוריון אבל הרבה יותר חכם ממך, משפחות כהן ולוי הם הוכחה ניצחת שהתיאוריה ה ''חכמה'' שלך אינה נכונה ולא נדבר על צאצאי דוד המלך שאחד מהם היה הרמטכ''ל שלנו (ליפקין-שחק) אבל מה שאני בטוח שאתה בטוח לא יהודי ולא משנה כמה תנסה להוכיח אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    חחחחחחחחחחח נפלתי מצחוק

    חיחיחיחי, 14/04/08 14:38

    הערבים הפלסטינים מעידים על עצמם שהם בני ישמעאל לך תשאל אותם

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    האנטי ציונים בתקשורת הישראלית חוגגים

    קץ השפיות, 14/04/08 14:36

    המאמר עצמו הזוי ככל שיהיה תומך בתפיסה מטורפת, תוך חלוקת סופרלטיבים לתפיסה הקוראת לביטול העם היהודי.
    אין גבול לטירוף?

    במחשבה שניה פרופ' זנד צודק. עמישראל המוכן להחריב את עצמו לדעת, להעלות על נס חמור נושא ספרים, נושא תואר פרופסורה, הקורא לביטול האומה היהודית העתיקה , מאבד את זכותו להתקיים.

    נחום שחף

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    נקודת מוצא שגויה לחלוטין

    חנה, 14/04/08 14:36

    אולי כדאי לכותב הנכבד לקרוא את הספר ''מאז ומקדם'', של ג'ואן פיטרס. פשוט, בספר ההוא מובאות עובדות ולא קישקושים. רוב רובם של אלו הקוראים לעצמם פלשתינאים היום הגיעו - הם או אבותיהם - לכאן בשנות ה30-40 של המאה ה20, בעקבות השגשוג הכלכלי שהביאה עימה הציונות. לפני כן, אוכלוסית הארץ הערבית היתה מדולדלת מאד.
    אנתרופולוגית, יהודי מתימן ויהודי מפולין דומים יותר זה לזה מאשר כל אחד מהם לאוכלוסיה המקומית. כמובן שגם התרבות שהם חולקים - התורה שבכתב ושבע''פ והמצוות בשינויים קלים מאד - הם משותפים ומצביעים על תרבות שהתפתחה במקום אחד ובצורה אחת.
    זאת אומרת, לקחת את דיעותיך השמאלניות, התעלמת מעובדות היסטוריות ואנתרופולוגיות, והמצאת תיאוריה מטופשת, ועוד אתה מעז לטעון כי ''הרי אף היסטוריון רציני לא באמת מאמין שהייתה גלות''.
    תיאוריה אקדמית לא בונים מ wishful .thinking

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    שלמה זנד בראיונות

    יצחק, 14/04/08 14:35

    הפרופסור מנהל מערכת מכירות ראוייה לציון לספרו.
    צפיתי בראיון שנערך עימו בטלוויזיה בטלוויזיה וכן קראתי תגובותיו לראיון בעתון ''הארץ''
    להלן התייחסותו למספר נקודות שהועלו ושאלותי:
    הפרופסור: טען כי הרומאים לא נהגו להגלות
    שאלתי:
    א. האם הריסת קרת החדשה - עירם של הפניקים בצפון אפריקה כשברקע נשמע קולו של קאטו הסנטור ''אחת דתה של קרתגה להחרב'' אינה בבחינת הגליה. האם לדעתו תושבי הנוכחיים של מדינת קדאפי הינם צאצאי הפניקים?
    ב. האם שער טיטוס אינו מעיד על עניינם של הרומאים המיוחד קמעא בהרס היישוב היהודי ביהודה -איני מתייחס כרגע ליישוב בגליל.

    הפרופסור טען כי מקורם של יהודי העת החדשה במזרח אירופה הינו הכוזרים ויהודי ספרד, כפי שניתן להבין, מקורם בברברים.
    שאלתי:
    א. כיצד זה לא הותירו הכוזרים והברברים מילים בכמות משמעית בשפות אותם היהודים אמצו במהלך ההיסטוריה - אידיש ולדינו ?
    ב. כיצד בספרות השו''ת ההענפה לא נמצא כל סימן וזכר למהלך הגיור. האם זה תחילתו של ''קשר'' מוקדם להעלמת האמת כפי שהוא לכאורה מגלה עתה?

    מקורות נוספים - במהלך הראיונות לא חשף הפרופסור שום מקור חיצוני בלתי תלוי אמין שעשוי לתמוך בהזיותיו.
    במציאות ההיסטורית שבה הכנסיה לחמה ביהדות ככל יכולתה ושבה מאמינה, נזיריה, כנסיותיה, מנזרותיה היו פזורים בכל אירופה (כן אני יודע כי פולין התנצרה בשלבים מאוחרים יותר יחסית -נזירים וכמרים הסתובבו) הכנסיה היתה שמחה לבשר כי העם היהודי ההיסטורי חוסל הכוזרים הינם גרים וכו' - לא ידוע לי כי אכן כך נעשה.

    הצהרתי: ברוח הפוסטמודרניזם לפיה אין אמת , לכל פרט הנרטיב שלו, כל אחד רשאי לקשקש כפי יכולתו ובלבד ושיימצאו מספיק פתאים קוני ספריו - איני מתכוון להצטרף אל קהל פתאים זה.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כמה נלמד לשכוח שאנו העם העברי ושאיננו חייבים התנצלות לאף אחד

    ראובן, 14/04/08 14:33

    היהדות הינה אכן דת אך הלאום שלנו הוא הלאום העברי. הבלבול בין דת ללאום היה אולי חיוני להשרדות בארצות ניכר אבל הנה בא מר שלמה זנד ומפקיע מאיתנו את יהדותנו הקלוקלת יחד עם ההשתייכות הלאומית שלנו כולה.

    מעתה אמור: עברי אנוכי. איני חייב לשם כך בקיום מצוות ודי בכך שאימי היא עברייה.

    ובאשר לסטודנטים והעמיתים היקרים של מר זנד... ליבי עם מי שמרגיש חסר זכויות בארצו שלו. יש רק לזכור כי זכויות באות יחד עם חובות למדינה וביניהן שירות ונאמנות. ללא מילוי החובות הדרישה לזכויות אינה כנה ואינה ראוייה לתמיכה.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    זנד ואמנות החרטוט

    יותם, 14/04/08 14:29

    זנד קשקשן ופרובוקטור שיעשה הכל בשביל קצת פרסום וכותרות. ראיתי אותי בפופוליטיקה לא מזמן - הוא היה עלוב

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    גאון, חשבת על זה לבד? (ל''ת)

    דניאל, 14/04/08 14:28

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    העם היהודי הוא עם פיקטיבי?

    ארז, 14/04/08 14:28

    הרי זו הטענה של גדולי האנטישמים לאורך הדורות.
    ''היהודים אינם עם'', טענו לאורך השנים, בשעה שרצחו את בני עמנו, ובשעה שפעלו למנוע מהעם היהודי את זכותו למדינה משלו.
    והנה, ''יהודי'', פרופסור מאוניברסיטת תל אביב (כמה מפתיע...) מצטרף לטענה האנטישמית עתיקת היומין...

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מרוב בלבול מוח כואב לי הראש

    אביחי, 14/04/08 14:27

    1. זנד טוען למעשה כי היהודים הם רק אלה שנשארו בארץ. הוא מתעלם לחלוטין מרוב רובם של התושבים היהודים שהוגלו מכאן.
    הם אפשר לגזור מכאן שזנד טוען כי פלסטינאים הם רק אלה שיושבים בתחומי הארץ?
    כי אם כן, אז למעשה אין פליטים פלסטינאים זה פוטר לנו הרבה בעיות.

    2. ''הם כלל לא התאסלמו, פשוט בא אליהם אדם ששמו מוחמד והם התייחסו אליו כאל נביא נוסף''.
    טענה כלכך מופרכת מזמן לא שמעתי.
    קודם כל, מוחמד התגלה במכה.
    לכן, השפעתו הגיעה לכאן רק לאחר זמן רב. כלומר רק לאחר שכבר התעצבה כדת בפני עצמה.
    מעבר לכך, איך אפשר לטעון שהיהודים קיבלו את מוחמד בידיים פתוחות לאחר צליבת ישו?
    טענה כלכך שטחית וילדותית, פשוט עצוב...

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אוסף שטויות ע''ח משלם המיסים

    למה על חשבוני?, 14/04/08 14:25

    שוב האזרח הפשוט מממן מכספי המיסים הגיגים של איזה ''הסטוריון'' הזוי.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    עוד היסטוריון

    יצחק, 14/04/08 14:23

    שאיננו חושש להתבטא בנושאים שהוא איננו מבין בהם. היה זמן שהיסטוריון של העת החדשה הבין גם בהיסטוריה של ימי הביניים, אבל זהו איננו המקרה של זנד. פשוט אוסף של בדיות עם חצאי אמיתות. בושה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    יהדות היא קובץ ערכים ולהיות יהודי הוא לקיים את אותם הערכים (ל''ת)

    איתן, 14/04/08 14:23

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    בלי לקרא את הספר אני יכול לקבוע שהפרופ' המלומד מדבר שטויות

    גנדלף, 14/04/08 14:22

    אבל כנראה שהוא קשר את המח שלו ליד הסוס של מוחמד כשהוא עלה ''בחלום'' דרך ירושלים לשמיים.
    אם תתנו לי את הספר בחינם יש מצב שאני אפילו אגיב תגובה אינטילגנטית. כי אין שום סיבה שבעולם לשלם אגורה על בליל שטויות.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    דווקא ה''פלשתינים'' מעולם לא היו בארץ!

    סטודנט בטכניון, 14/04/08 14:20

    האופי השקרי והמוטה פוליטית של מחקרו של זנד הוא בולט ולו מהסיבה הפשוטה, שהוא לא רק טוען שהיהודים של היום הם לא היהודים המקוריים, אלא גם באותה נשימה טוען שהפלשתינים החיים היום בארץ הם כן צאצאיהם של היהודים שנשארו בארץ. וזאת למרות שהוכח שדווקא מי שמכונים כיום ''פלשתינים'' ברובם היגרו לארץ בעקבות ההתיישבות היהודית. לפני ההתיישבות הציונית היו בארץ תושבים מעטים בלבד, ולרוב ה''פלשתינים'' של היום אין שום קשר לאותם תושבים מקוריים, וגם אותם תושבים הם ערבוביה של עמים שהתיישבו כאן, ואין להם שום קשר למי שחי כאן בתקופת בית שני.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    עוד אהבל שמחפש פרסומת

    אלדו, 14/04/08 14:17

    נו אז מהיכן יענה כבודו הגיע לתערובת של מה שנקראים יהודים הרצון לשמור על כל התורה ? למה יהודי שומר מצוות מלפני 3500 לזה אתה קורא גוי ? ואילו ל''יהודים'' שלך הפלשתינים אין קשר לאף מצווה מן התורה ?
    תגיד החסרים משוגעים אנחנו בעם הזה שנמצא לכל אהבל לומר כל דבר בדמות קבלת פלשתינאים ?
    תגיד לנו בבקשה סופר אהבל . מי הם הכהנים אצלם ומי הם הלויים ? האם הם קוראים שמע ישראל או שמע ישמעאל ?
    איזה תלמידים יש לו לאהבל הזה , רק שלא תאמרו לי שהוא שייך למשרד החינוך או שאנחנו מממנים לאיזה אוניברסיטה החזקה של אהבל כזה .
    נו מי יהיה האהבל הבא ? זה שיביא תיאוריה שאנחנו היהודים מהחלל .
    חבר'ה במעריב למה לפני חג הפסח ?
    הרי עצם זה שאנחנו חוגגים את הפסח שהוא זמן יצאתנו לחירות מעבדות במצרים מוכיח כאלף מונים שהאהבל הזה צריך אישפוז דחוף.

    הגב לתגובה זו

    • מעניין, זנד אהבל

      דליה, 14/04/08 16:09

      אתה כותב באופן מאוד בלתי קריא כך שתגובתך מתקבלת בעייני כהתלהמות ותו לא. כשיהיה לך משהו ענייני לומר אנא עדכן אותנו.

      הגב לתגובה זו

      • כשלזנד יהיה משהו ענייני שיגיד (ל''ת)

        אם כבר, 14/04/08 19:11

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    מה זה הראיון הזה?

    ניר, 14/04/08 14:15

    מה זה בדיוק הראיון הזה?
    התיזה של הספר בקושי הוצגה, המראיין לא שאל שום שאלה קשה, לא עימת את זנד עם מחקרים אחרים ולא הצביע על כשלים לוגיים חמורים בספר.

    בקיצור, אתם ממש צהובון

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ''לצעירים יש חופש הדמיון שאני מאבד''

    סטודנט בטכניון, 14/04/08 14:10

    אל תדאג, אתה לא מאבד כלום. הדימיון שלך מפותח עד המקסימום.

    הגב לתגובה זו

    • כן, הוא אמור להיות הסטוריון ובמקום עובדות וממצאים הוא מתבסס על הדמי

      קרן, 14/04/08 22:27

      הוא מתבסס על דמיון או נטיה פוליטית במקום על מחקר מבוסס אקדמי.

      לא יאמן שהיום אחרי שמחקר גנטי ברור פוסל מכל וכל את השטויות שלו, הוא מעז לפרסם שטויות כאלה תחת מעטה אקדמי.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אתה נורמלי?!

    יוחאי, 14/04/08 14:09

    כאשר חלק גדול מהעם היהודי לא מכיר במקורות היהודיים אפילו לא כפולקלור נוצרות תיאוריות מגוכחות כאלו. קובץ פליטים ופועלים זרים שהשתקעו בארץ שלא שייכת להם ונקראים ''פלשתינאים'' הצליחו לסובב את הראש לכל מיני הומניסטים מזויפים. עם היית משקיע חלק קטן מהאנרגיה שלך לראות איפה אני ואתה מתחברים לעם אחד לא היית צריך למצוא לך פילגש בדמות עם שלא קיים.
    צר לי לא רק עליך אלא על כל אותם אלו המנותקים מהטקסטים היהודיים. ולא צריך ללמוד אותם רק על מנת לקיים מצוות, למקורותינו יש ערך תרבותי ופולקלוריסטי רב.
    ודך אגב יהודי הוא בן לאמא יהודיה .

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מחקר גנטי שנערכה לפני כמה שנים מבטל את דברי הפרופ'

    אלמוני, 14/04/08 14:08

    נא לעיין בויקיפדיה ערך 'ממלכת הכוזרים' בסעיף שמדבר על ה'קשר הגנטי בין הכוזרים ליהדות של ימינו'

    הגב לתגובה זו

    • לא היה ולא נברא מחקר כזה

      אחד שבאמת, 14/04/08 15:02

      ומי שאמר לך שהיה - או ששיקר לך ביודעין, או שכמוך שמע שמועה שחשב שהיא נכונה.

      צר לי...

      הגב לתגובה זו

      • http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=16886&Men (ל''ת)

        בשבילך, 14/04/08 16:20

        הגב לתגובה זו

        • ואתה חושב ש''באמת הוא הוא חקר ויודע''?

          חבל על זמן, 14/04/08 18:32

          הרי האנשים האלה חיים בדמיונות ומי אנחנו שנפריע להם בפנטזיות הפלשתיניות שלהם.

          הגב לתגובה זו

      • אתה משקר ביודעין. עשרות מחקרים מראים שמוצא כל היהודים

        במזרח התיכון, 14/04/08 17:12

        .

        הגב לתגובה זו

      • חמוד, דבר עם מיכאל המר מאוניברסיטת

        קראו בעצמכם., 15/04/08 20:08

        אריזונה למשל.
        צריך רק לקרוא מאמר מדעי.

        אפילו אתה תהיה מסוגל.

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    תאוריית הפתרון היצירתי

    שטרן, 14/04/08 14:01

    הוא מעצבן את היהודים כשהוא אומר שהם בכלל לא יהודים ואח''כ מעליב את הפלסטינים כשהוא אומר שהם בעצם יהודים.
    הפרופ' מלא אנרגיה ויצירתיות והעיקר והעיקר שהוא לא מסוגל לאהוב או להתמודד עם המציאות, עם יהודים שהם יהודים ועם פלסטינים שהם...לא יהודים.
    יש משהו מוכלם בתאוריה הימנית הזאת. כן, תאוריה ימנית.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    טוב. מיהו יהודי עוד לא החלטנו, אבל אנחנו יודעים מיהו יהודון... (ל''ת)

    היסטוריון בשקל, 14/04/08 14:01

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    זנד הזוי. לגרש מהאקדמיה. עכשיו. (ל''ת)

    מכור לתשומת לב, 14/04/08 13:59

    הגב לתגובה זו

    • זו מדינה דמוקרטית

      רינה, 14/04/08 16:08

      או שנגרש מכאן את כל מי שיגיד דעה שונה משל הכלל?

      הגב לתגובה זו

      • דמוקרטית שמתאים לכם אה!!!ספרי לאחים שלך בחמאס קצת על דמוקרטיה (ל''ת)

        יהודי, 14/04/08 18:06

        הגב לתגובה זו

      • זה לא ''דעה'' (ל''ת)

        זה תת רמה, 14/04/08 21:01

        הגב לתגובה זו

      • באקדמיה יש סף שטויות (ל''ת)

        לא קשור, 14/04/08 21:20

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    מעניין, אז למה יש לנו מגילת יחוסים עד האדם הראשון????;

    משפחת רפפורט, 14/04/08 13:59

    זה אפילו דבר ידוע ומוכר.
    המגילה גם נמצאת בסיפרייה של אוקספורד...
    משפחת רפפורט היא משפחת כהנים מיוחסת...
    אז שמר זנד ילך וימציא המצאות במקום אחר.
    אולי תבררו דברים כאלה פעם הבאה??
    כל אחד יכול לקבל פה במה??????

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מוסלמי לא רשאי לשאת לא מוסלמית

    הוא פשוט מבלבל, 14/04/08 13:57

    והמשפט שלך שיהודי לא ראשי לשאת רוסיה/ ערביה זה שקר גס. אין דבר כזה.

    כמו כל דת- מעודדים אותך להתחתן עם בני הדת שלך. כנ''ל באיסלאם ובנצרות.

    יהודיים רבים הרי התחתנו עם רוסיות (ורוסי זה לאום- לא דת ויש יהודים רוסים, אז מה הוא בכלל מבלבל את המוח).

    הגב לתגובה זו

    • מוסלמי רשאי להתחתן רק עם מוסלמית ועם יהודיה או נוצריה מבלי שיתאסלמו (ל''ת)

      אחמד, 14/04/08 15:04

      הגב לתגובה זו

      • נו בטח העיקר לחטוף כמה שיותר אנשים לתוך הדת הצעירה הזאת (ל''ת)

        יהודי, 14/04/08 18:06

        הגב לתגובה זו

      • ומוסלמית רשאית לשאת יהודי? (ל''ת)

        לאומי ירוק, 14/04/08 19:47

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    אבל הפלסטינים הם מהגרים מכל מדינות ערב. יאסר ערפאת נולד במצרים

    איזה הטעיות, 14/04/08 13:53

    וגם ערביי הסביבה הם פולשים שהגיעו מחצי ערב לפני כמה מאות ורצחו את עמי האיזור כמו המצרים הקדמונים וכו'.

    דווקא היהודים הם השרידים המקוריים האחרונים ששרדו ממה שהיה פעם הים התיכון.

    הגב לתגובה זו