• 44.

    ספר מדהים!! הרב סבתו הוא אחד מגדולי הדור ועניו מאוד!

    יעקב מבית אל, 24/07/08 21:51

    אני מכיר אותו אישית דרך אחיין שלו- עזיאל סבתו שהביא לי לקרוא את הספרים שלו, הוא פשוט סופר מדהים ומיוחד במינו!!

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    הספר אכן לא ''ראוי לדפוס''- הספר הוא מציאות חיה

    שלומי, 10/06/08 01:35

    מי שמתנפל עליו עושה זאת מסיבה אחת- הוא מנסה להתחמק ממלא המשמעות המחייבת שעולה ממנו. כמה שזה ברור.

    ותודה על הטור.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    איזה ביקורת רדודה, טימטום (ל''ת)

    פחחחחח, 02/03/08 14:02

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    ספר מטהר

    אבי, 18/02/08 14:35

    דווקא מעמד הילד שלא מבין, העניק טוהר לספר. לא הנחתיו מידי עד תומו. את ספריו של הרב סבתו קוראים באוירה נשמתית שאין להרבה סופרים. כמה חסר לנו התום הזה בחיים...

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    שום דבר אי אפשר לדעת מהספרים

    חנן, 25/01/08 19:51

    אם אתה לא חווית יאוש, אתה לא באמת יכול להבין אותו.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אינני ידע

    אליסף, 25/01/08 02:05

    אינני יודע מי אתה שבתאי קור, אבל נראה לי שאתה חושב שאתה עיתונאי. נשכני, מושחז, חד. אתה אולי נשכני - עיתונאי או כל דבר שקרוב לזה - אתה לא.

    נקודת המוצא של הספר רחוקה ממך. אתה לא חי שם, וגרוע יותר, אתה אפילו אינך יודע שיש מחוזות נפלאים כאלו שקיימים בעולם ובאדם. מסכן.
    השאלות שלך רדודות ו''כאילו'' חדות ומקוריות, אבל אתה לא קולט מול מי אתה עומד. מראיין ומבקר טוב צריך למצוא את האיזון בין הסתכלות מבחוץ על היצירה לבין הבנת, או נסיון להבין את עולמו של הספר והסופר. אתה לא שם.
    עזוב.
    תשאיר את הספר ואת עולם התמימות שעוד מצוי בכמה אנשים בעולם הזה בשמורת טבע קטנה ומוגנת, לאנשים אחרים. תתעסק עם אנשים 'ראליים' 'מציאותיים' 'ציניים'. עזוב את ה'נאיביים' ותן להם להמשיך לפרוח. העובדות מדברות בעד עצמן. הנאיביות הזו מוכרת. מוכרת המון.
    בעז''ה גם אתה תלמד להתענג על תמימות ולטעום מעט מהטוהר שלה. בעזרת ה'.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    ספר לא מוצלח

    איש, 24/01/08 12:14

    וחסר בשר, שלא שווה את ההצהרות המפוצצות של המגיבים. יותר מזה אין מה להוסיף.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    תגובה 16 מעניינת (ל''ת)

    כמו זרם בציור, 24/01/08 10:42

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מי(ל)ה סלע - שתיקה בתרי

    שמואל פ, 24/01/08 10:30

    אוסף הנאצות של מיה סלע בביקורתה על 'בואי הרוח' כולל כמה פעמים את המילה 'דתי' ובעיקר 'ציוני', ללמדך מה מאוס על הכותבת במיוחד.
    בעולמה התל-אביבי הפוסט-ציוני והאנטי-דתי של סלע, לא ייתכן להוציא היום ספר שאינו קובל על עוולות הציונות, שלא לדבר על עוולות הבורא. כל דבר אחר הוא שמאלץ, נאיבי, ילדותי, מגוחך, דתי, צדקני וציוני.
    כמובן שלספר עוד חיסרון איום - הוא אינו מזכיר את דבר קיומם של פלסטינים! ואפילו לא של חילונים (האם היתה מתקבלת ביקורת על ספר של סופר ישראלי שאין מוזכרים בו דתיים ''כאילו אין בעולם דתיים כלל''?!). סלע נעלבה.
    הפובליציסטית הנכבדה שוכחת דבר אחד - ספר אינו נשפט על פי קנה המידה התרבותי של המבקר. אם עולמה הפרטי שסוע וקרוע, ציני, אלים, מיואש וביקורתי, נטול חמלה, אהבה ואחווה אנושית - תיאור די הולם של המצב התלאביבי - אל תבוא בטענות למי שבא מעולם תרבותי שונה לחלוטין, ואל תטיל בו את מרירת חייה ותפיסותיה הפוליטיות. תוך חוסר הבנה ואמפטיה לעולם ממנו בא הכותב, שלא לדבר על חוסר הבנה מוחלט במקורות שמהם שאב השראה.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ביקורת חלשה. ולסבתו שפה ייחודית

    רוני לוי, 24/01/08 10:06

    ''כעפעפי שחר'' ספר מרתק, השפה מדהימה. יישר כוח. עוד אגיע גם לספר הנוכחי.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    אחד הספרים היותר חזקים שקראתי

    יפה, 24/01/08 09:58

    זוית מיוחדת שכמעט לא נכתבה כמוה על השואה. מספר ילד מזרחי המתאר הוויה אשכנזית. לדעתי הטוב מבין ספריו של סבתו יחד עם תאום כוונות. שני אלו עולים על הכל. מחכה לספר הבא!

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אני אוהבת את הרב סבתו

    ואת ספריו, 24/01/08 09:01

    הוא נשמע אדם ממש מקסים

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    האמת היא שנראה לי שהרב סבתו סתם טוקבקיסט (ל''ת)

    לורה, 24/01/08 08:10

    הגב לתגובה זו

    • האמת היא שנראה לי שלורה סופרת חשובה (ל''ת)

      אבי, 24/01/08 12:36

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    למה מעט בושה?

    תלמיד, 24/01/08 00:59

    אתה צריך הרבה בושה בשביל לשאול שאלות כאלו את הרב סבתו.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    אני מעריכה את הרב סבתו

    נימו, 24/01/08 00:33

    ולא מבינה על מה יצא הקצף. ראיון מעניין.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    שבתאי קור מנצל כל הזדמנות להיכנס בדת ובדתיים

    אחד שיודע, 23/01/08 23:59

    כל הזדמנות שיש לו לכתוב או לדבר על דתיים הוא מנצל כדי להיכנס בהם.
    אני שואל על מה השנאה???

    וביותר אני שואל, מה אשם חיים סבתו בכך שיש לך איבה אישית נגד דתיים??

    הגב לתגובה זו

    • אי אי היתה פה עקיצה?

      עמוס ע., 24/01/08 09:15

      ''ספרים שבהבל באו ובחושך יילכו''

      האם הכוונה לספר מסוים?

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    מה ההתנפלות?-כולה כתב מה שחשב

    תוהה, 23/01/08 23:45

    על מה ההתנפלות? מה אתם (הדתיים) מרגישים כל כך מאויימים כל הזמן? אז מה אם הוא רב? הוא לא יכול לכתוב חרא של ספרות?
    אולי בתורה הוא גדול אבל לכתוב הוא לא יודע. מה כל כך מוזר בזה? כל מי שיודע לכתוב הוא גדול בתורה? אז למה ההפך זה צריך להיות נכון?
    סבתו בעצמו מעיד על עצמו שיש פגמים בספר שלו, אז מה הבעיה?
    אני בכל אופן נהניתי לקרוא את הראיון ואפילו יצאתי ממנו בתחושה ששווה לקרוא את הספר.
    אני מציע להרגיע

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מכל הספרים שיוצאים היום בעולם

    אבי, 23/01/08 23:41

    אלפי אלפי ספרים בכל יום, ספרים שבהבל באו ובחושך יילכו, ספר אחד ''לא ראוי לדפוס'' - וזה הספר בואי הרוח. מבקר אחרי מבקר כותב כך (או לפחות טורח להבהיר שהעמדה הזאת לגיטימית). מכל ספרי הזימה והתפלות וסתם רומני טיסה, רק הוא לא שווה, מסתבר, בנזק יערות הגשם.
    כנראה שספר זה מאיים על איזו נקודה מאוד פנימית בנפשם של המבקרים, וגורם להם להפעיל מנגנוני התגוננות.

    הגב לתגובה זו

    • דברייך ממש נכונים (ל''ת)

      ספר, 24/01/08 08:00

      הגב לתגובה זו

    • לבושתי אתה צודק. (ל''ת)

      מיכל, 24/01/08 10:41

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    קראתי, אכן ספר לנערים. (ל''ת)

    רעם, 23/01/08 23:37

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    פשוט ספר נהדר (ל''ת)

    יהודי פסוט, 23/01/08 23:11

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הרוח הטובה

    יוביש, 23/01/08 22:48

    קראתי את הספר ''בואי הרוח''
    נכון שהוא תמים וחי בילדותו
    במצבים שלא נתקלים בהם היום ,
    אבל הוא מספר את האמת וכדאי
    שכולם ידעו מה היה פה בשנות החמישים, במקרה אני מכירה את המשפחה וכל מילה נכונה , הלואי
    וירבו אנשים כאלה היום. ממליצה בחום על קריאת הספר.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מראיין חצוף וטיפש

    עיתונאי מוכר, 23/01/08 22:45

    עושה רושם שמדובר בבור ועם הארץ. לאיזה תשובה ציפית כששאלת אותו על ''לכתוב/לקרוא את הספר זה ביטול תורה''?

    אם רצית לתקוף אותו היית עושה מתנסח באופן יותר מעודן ויוצא עם אחלה לידים: ''כיצד אתה מסביר את היותך אחד הדתיים-לאומיים הבודדים שכותבים ספרים'', ''מדוע אתה מחמק בספר מסוגיות כמו איפה אלוהים היה בשואה'' או ''היכן המתחים הבין הדתיים שפעפעו באותה תקופה'' וכאלה.
    במקום זאת, העדפת לשחק אותה ילד אהבל, לשאול שאלות מטופשות ולקבל תשובות עוד יותר מטופשות. בוז.

    הגב לתגובה זו

    • שלח קורות חיים בצירוף השאלות לעיתון בשבע

      תלמיד של הרב, 24/01/08 08:18

      ונראה לי שעדיף להוסיף שאלה שלא חשבת עליה.
      כבוד הרב: איך יכול להיות שאתה כזה צדיק?
      או: איך אפשר, כבוד הרב, להיות כמוך. וכו'

      הגב לתגובה זו

      • מותק, אין לה מושג על מה אתה מדבר

        עיתונאי מוכר, 24/01/08 08:58

        א. אני עובד בכלי תקשורת חילוני ומוכר.
        ב. התנהלות מכובדת והצגת אותם שאלות בניסוח אלגנטי, עשויות ליצור אצל המרואיין הרגשה נוחה שבעזרתה תוכל להוציא ממנו סקופים נאים. זה בעצם כל הקטע בלראיין. אם יש לך מרואיין מתגונן, הכתבה תצא חרא. עובדה.

        הגב לתגובה זו

        • הראיון הזה הוא תת רמה

          מיכל, 24/01/08 10:41

          מתחכם, עוקצני-עאלק ולא חכם. יש דרך תרבותית לשאול שאלות על תרבות, גם שאלות קשות, גם שאלות שלא נעימות למרואיין.
          זה לא זה.

          ואגב - קיים זרם פילוסופי מבוסס שנקרא ''התמימות השניה''. הרב סבתו במידה רבה משתייך אליו (''כעפעפי שחר'' מסובב על כך במידה גדולה). אם זה מה שניסית לומר - ולא ברור שכך הוא - לא הצלחת.

          הגב לתגובה זו

  • 22.

    כתבה נמוכה, שטחית ורדודה

    Ran, 23/01/08 22:39

    הספר מדהים, נוגע בכל העצבים החשופים שלנו כילדים, נערים בתקופה שלאחר קום המדינה. ספר שראוי לכל פרס ונקרא בנשימה עצורה. מי שמך להחליט מה מתאים ומה לא מתאים, מה רמה ומה לא רמה?

    כל מי שיקרא את הספר, יישאר עם רושם עז לאורך זמן רב, ובזה נמדד ספר/סופר טוב...

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לשבתאי העויינות שבביקורתך לא צלחה

    צחי אועוב, 23/01/08 22:38

    הרב סבתו הוא אחד הסופרים הגדולים שקמו בדורנו וספרו האחרון הוא יצירת מופת.

    הגב לתגובה זו

    • זו לא עוינות של שבתאי כל המבקרים קטלו

      רעם, 23/01/08 23:48

      את סבתו.
      סליחה, אבל זו לא הביקורת הראשונה שטוענת שזה ספר לא טוב-גם לא השנייה.
      אז להרגע בבקשה

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    מה מבין חמור בסלט פירות? (ל''ת)

    י.ו., 23/01/08 22:37

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    לקרוא את הספר זה לא ביטול תורה?

    חלי, 23/01/08 22:33

    לדעתי כן. אבל שווה.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    לא יכולים להבין

    מכיריים, 23/01/08 22:31

    כשחיים סבתו כותב שהוא לא מבין הוא מלא פתיחות ללמוד ולהבין. המבקרים שאינם מבינים את חיים סבתו ואת אישיותתו זה מפני שהם לא רק שלא מבינים אלא לא מתכוונים ללמוד כדי להבין. בזה הם שונים ממנו. אנשים הבונים את האומנות מתוך משברים וקרעים אינם יכולים להבין אומנות הנבנית על בסיס של הרמוניה. הרב סבתו הינו אישיות הרמונית, חכמה ופקחית להפליא מלאה מטעני ידע ורוחניות ומהשפע הטהור הזה נותר היתירה הספרותית שלו. באמת שאינכם יכולים להבין משוררי וסופרי הדלות.דלים אתם ואינכם יכולים לדלות מתורתו. ימותו הקנאים.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    קראתי את שלשת ספריו הראשונים, ואפילו קניתי את ''כעפעפי שחר'' (ל''ת)

    תמר אי''ה, 23/01/08 21:43

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ציניקנים- אל תיכנסו.

    תלמיד לשעבר, 23/01/08 21:38

    הרב ח. סבתו הינו אדם חכם מאוד המשלב חכמה ויכולת ניתוח מעולים בצד תפיסת עולם ''תמימה'' ו''נאיבית''.
    זו יחודיותו בחיים ובספריו
    אם את/ה ציני/ת- אין לך מה להתקרב לספריו.
    עבורי (האשכנזי), ספריו מדברים ומרגשים.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ספר אדיר קראתי ונהנתי מאוד , המשך כך (ל''ת)

    אריאל, 23/01/08 21:25

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    סבתו נשמע כמו אדם מעניין (ל''ת)

    נועי, 23/01/08 20:01

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    בדת היהודית אין מקום לספקנות ולקבלת ביקורת ולכן הדת

    מהות הדת, 23/01/08 19:55

    והדתיים בנסיגה ושקיעה אל חשכת ימי הביניים.ראו את תגובת החרדים המגיבים לביקורת כמו הטאליבן ותבינו עם מי יש לנו עסק.

    הגב לתגובה זו

    • לא קראת את הציטוט ממסילת ישרים על ביקורת (ל''ת)

      אז אל תגיב, 24/01/08 01:30

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    נדמה לי שגם הרב סבתו הוא מלך המשיח עפ''י רש''י במגילת איכה (ל''ת)

    גל עד, 23/01/08 18:57

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    נדמה לי שגם הרב סבתו הוא מלך המשיח עפ''י רש''י במגילת איכה (ל''ת)

    גל עד, 23/01/08 18:56

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הכתב

    קל, 23/01/08 18:46

    לא מראיין אלא מנסה לאבחן וזו טעותו. הכתב שחצן.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    הרב סבתו חי בסרט משל עצמו (ל''ת)

    דתי=טוהר, 23/01/08 18:02

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    איזה טוהר, למות-איך לא חשבו על זה קודם (ל''ת)

    טהור מבטן, 23/01/08 17:54

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הספר מצוין והשאלות בראיון פשוט טיפשיות

    א, 23/01/08 17:37

    חבל שהמראיין לא שאל שאלות יותר רציניות שקשורות לספר. כל הכבוד לרב סבתו שענה על השאלות האלה...

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אדם מאוד מרשים, באמת

    יעלי, 23/01/08 16:16

    התרשמתי מאוד מאישיותך, הרב סבתו.
    אקנה את כל הספרים.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ספר מרגש וטוב - ביקורת עלובה של קור

    קוראת, 23/01/08 15:59

    וגם שאלות רכילותיות ומטופשות. בואי הרוח מצליח לצלוח מעבר לנאביות ולתמימות. להביא כאב. תקרא שוב

    הגב לתגובה זו

    • למה רכילותי, הוא שאל גם שאלה הלכתית

      בצחוק, 23/01/08 18:07

      (-:

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    מרתק

    איש, 23/01/08 15:46

    ספר מרתק ומעניין. לא הנחתי מהיד. מלא אהבה ואופטימיות. כיף לקרוא. מי אמר שנאיביות היא תכונה שלילית?

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    בואי הרוח

    יעלה, 23/01/08 15:25

    מאוד מרגש לקרוא ספר זה.
    הצגת הדמויות מביעה המון אמפטיה.
    כתבתי למיה סלע.
    כדאי לשים לב לתאור מצבם של היהודים שהגיעו ממקומות שונים.
    יש תאורים שחשוב שרבים יקראו

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לרב סבתו. תודה על הספר . הספר נפלא מחכים לספר הבאה (ל''ת)

    יוסף, 23/01/08 14:49

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ביקורת מטופשת וראיון רדוד

    נעמה, 23/01/08 14:02

    מה השטוית האלה?
    איזו מן ביקורת שטחית, רדודה, ילדותית (אז מה אם דמות הילד של הרב סבתו ''לא מבינה'')

    הרב סבתו היא דמות גדלת רוח ואני יכולה להבין את התשובות שלו לשאלות המטופשות שהוצגו לו:
    ''סבתו הוא רב גדול, בכל זאת אני מתקשה להאמין לו ושואל במעט בושה, בצעירותך לא קרה שהתאהבת במישהי שהתעלמה ממך?''

    רק חבל שזו הרמה.

    הגב לתגובה זו

    • צודקת צודקת צודקת (ל''ת)

      יאיר, 23/01/08 15:30

      הגב לתגובה זו

      • נכון (ל''ת)

        יעל, 23/01/08 16:00

        הגב לתגובה זו

        • אמת! (ל''ת)

          יוסף, 24/01/08 01:04

          הגב לתגובה זו

          • גם אתה צודק (ל''ת)

            יונה, 24/01/08 09:52

            הגב לתגובה זו

    • צודקת לגמרי (ל''ת)

      אישה, 23/01/08 15:59

      הגב לתגובה זו

    • מא את רוצה שהוא היה צריך לדבר איתו ב'לימוד?'

      רש''י, 23/01/08 18:11

      זה ראיון, יצא מעניין מאוד וזהו זה.

      הגב לתגובה זו