• 14.

    קולנוע ''מוגרבי'' שבתמונה.....

    עמנואל מאירשטון, 27/10/07 09:31

    ..בחזיתו מכר נקניקיות חובש כובע טבחים לבן רופא ייקה מגרמניה,
    היית נכנס להצגה ראשונה ב-7 בערב, ואחרי שעה היית רואה שמי לילה זרועי כוכבים....בשקט בשקט פתחו את הגג .......

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ערימה של שטויות

    חניתה, 21/10/07 14:54

    גדלתי בתל אביב כל חיי. פאר היה קולנוע מגעיל, בלי חנייה, עם מזנון קטן ואולמות איחסיים. ברוך שפטרנו

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ערימה של שטויות

    חניתה, 21/10/07 14:54

    גדלתי בתל אביב כל חיי. פאר היה קולנוע מגעיל, בלי חנייה, עם מזנון קטן ואולמות איחסיים. ברוך שפטרנו

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    דרום-צפון

    נודניק, 20/10/07 20:53

    סתם הערה טכנית. המצב של מזרח/מערב קיים באלנבי הוא רק בין מוגרבי לים. ממוגרבי לדרך אילת הכיוון הוא דרום/צפון ולא כפי שנכתב מערב/מזרח.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מאוד עצוב

    תל אביבית ותיקה, 20/10/07 19:57

    גדלתי על קולנוע פאר, וזה ממש עצוב שסגרו אותו. כל הסינמה סיטי למיניהם הם מקומות המוניים שרק רוצים להוציא ממך עוד כסף על ג'אנק פוד ועוד שטויות. בשביל ללכת לשם זה פרוצדורה בעוד שקולנוע פאר ודומיו היו פשוטים ונגישים.
    איך עיר שמתהדרת להיות מרכז תרבות ופנאי מרשה לעצמה להישאר כמעט ללא בתי קולנוע?

    הגב לתגובה זו

    • לגבי נגישות

      ראובן, 23/10/07 12:32

      לא הייתי קורא לקולנוע פאר ז''ל נגיש. אלא אם כן כמובן אתה גר מרחק הליכה ממנו.

      אל תהיו עצובים מדי , קחו הכל במידה - גם הילדים של היום יבכו ביום שהסינמה סיטי יפנה את מקומו, על נעוריהם האבודים בסינמה סיטי.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אתם מקשקשים. יש עובדות.

    יודע דבר, 20/10/07 16:14

    ופעם א. כרטיס לסרט קולנוע היה הרבה יותר זול מהיום ו-ב. הרבה יותר אנשים (ממושקפים, לא ממשוקפים, חכמים ואידיוטים) ראו סרטים.

    הגב לתגובה זו

    • פעם גם דירות , מכוניות וארטיקים עלו יותר

      הכל שאלה, 20/10/07 19:05

      בזכות הקפטיליזם והכלכה החופשית - זו שגרמה לתופעות נוראיות כמו סינמה סיטי ויס פלנט - יש לאנשים יותר כסף ויותר אפשרויות בחירה , ויותר סרטים לראות.

      18 שקל של פעם זה הרבה יותר מ35 שקל של היום.

      ולגבי מספר הצופים - מאיפה בדיוק אתה מביא את הנתונים ש'פעם' ראו יותר סרטים ?
      היום רואים יותר - גם בסינמות סיטי למיהנין וגם בבית.
      בתי הקולנוע של פעם יגוועו, מה לעשות, בדיוק כמו ש'יומני כרמל' גוועו, וכמו שהסיפולוקס גווע.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    חבל אבל

    som1, 20/10/07 14:23

    לא צריך להסיק מזה על ירידת מעמד הקולנוע כאמנות, דווקא. הסוג הזה של צריכת קולנוע פשוט עבר לסינמטקים. מה שהדרדר דווקא הוא מעמדו של הקולנוע כבידור עממי. אם פעם הליכה לסרט הייתה בילוי מרכזי (נגיד בערב שישי), היום סרט כשלעצמו אינו מהווה אופציה כזאת כי ההתפתחות הטכנולוגית (אינטרנט, טלוויזיה רב ערוצית) הורידה מהייחודיות של צפייה בסרט. הקולנוע הפך מבילוי לעוד של סוג של פעילות פנאי. אני מסכים עם התגובה שציינה שהורדת מחירים בבתי קולנוע שכונתיים כמו שפאר יכול להיות, הייתה יכולה להפוך אותם לעוד אופציה זמינה וקרובה לתושבים שהיתה מאפשרת הישרדות שלהם בגלגול מעט אחר. סינמה סיטי והקומפלקסים אכן מצליחים בגלל מה שהם מוסיפים לצפייה בסרט כשלעצמה שמאפשר להליכה לקולנוע להיתפס כבילוי גם במצב הונכחי, בעיני מי שפעם היה מסתפק בהליכה לקולנוע לשם כך.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הבעיה היא חד משמעית מחירי הכרטיסים

    יעלי, 20/10/07 13:32

    בתי קולנוע קטנים יותר, שמציעים ''רק סרטים'' אבל גובים עבורם סכום שהולם יותר ''יציאה לקולנוע'', לא יכולים להתחרות בקומפלקסים שהופכים את הצפייה לחלק מאירוע בלייני כולל.
    לו קולנוע פאר ואחיו היו גובים 25 שקלים לכרטיס בשעות הערב ועוד פחות מזה בשעות אחר הצהריים הוא היה ממשיך לשרוד כקולנוע שכונתי חמוד להפליא.
    גם לקולנוע גת מוטב לעמוד על המשמר כי אפשר כבר להריח מי הבא בתור. אגב, במקרה שלו כדאי לו גם להתחיל לברור מעט יותר בקפידה את הסרטים שהוא מציג. אם יש לו אפשרות להקרין רק סרט אחד - או לפחות לתלות פוסטר חיצוני ענק של רק סרט אחד, מוטב שזה יהיה מוצר מושך באמת

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מסכימה עם כל הכתוב !

    שלי, 20/10/07 13:20

    קודם לכל, אני כואבת אישית על חיסולו של קולנוע פאר. היה כף לקפוץ בשכונה ולראות בו סרטים.
    נכון שניצר, רוב מבאי הקולנוע היום באים להעביר את הזמן. הם מפטפטים כאילו הם בסלון ביתם, מעבירים הודעות טקסט ואינם מסוגלים לשקוע במסך.
    אני גם אוהבת לקרוא את דעותיך המחמירות בכל מה שקשור לקולנוע הנוכחי הודות לידע הרב והמנומק שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מסכימה עם כל הכתוב !

    שלי, 20/10/07 13:19

    קודם לכל, אני כואבת אישית על חיסולו של קולנוע פאר. היה כף לקפוץ בשכונה ולראות בו סרטים.
    נכון שניצר, רוב מבאי הקולנוע היום באים להעביר את הזמן. הם מפטפטים כאילו הם בסלון ביתם, מעבירים הודעות טקסט ואינם מסוגלים לשקוע במסך.
    אני גם אוהבת לקרוא את דעותיך המחמירות בכל מה שקשור לקולנוע הנוכחי הודות לידע הרב והמנומק שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אתה טועה

    צופה, 20/10/07 13:12

    לדעתי אתה שוקע בנוסטלגיה. האם הסרט נהייה םחותטוב רק כי הוא מוקרן במקום אחר? להפך, החוויה של קולנוע טוב יותר רק מגדילה את ההנאה. אפשר לברבר כמה טוב היה פעם, כשהתפלחו לסרטים אבל בסופו של דבר הסרטים הם אותם סרטים, הקולנועים יותר טובים, וזאת מגמה שהולכת וגדלה בעולם.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    נורא ועצוב, אני בעד מחאה ציבורית של תל אביבים מדוכאים (ל''ת)

    ע, 20/10/07 13:05

    הגב לתגובה זו

    • עצוב שאתם חושבים שזה חשוב (ל''ת)

      כג, 20/10/07 13:12

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    אז מה? , רציתם אמריקה , הא? , כנסו...

    asaf, 20/10/07 12:19

    במשך כל התקופות ''הנוסטלגיות'' הללו , אזרחים רבים רצו שיהיה פה כמו באמריקה ,
    וזה בשבילי ממש אלגוריה ל''עגל הזהב'' , כמובן שבדרך לאמרקניזציה הזאת שכחנו או יותר נכון זנחנו את זהותנו הבסיסית , אבל מה זה משנה , יש טלוויזיה רבת ערוצים , יש לווין , יש אינטרנט ,יש קומפלקסים גדולים וקניונים וכו' , יש הכל ,וזה באופן מסויים הכניס פה את כולנו לשיתוק , מדינת ישראל היתה צריכה להישאר קטנה עצמאית וצנועה , עם תוצרת כחול לבן ,עם לאומיות שמאפשרת ניהול תקין של מדינה, היום הסכר נפרץ , וכולנו נשטפנו בשיטפון , ראו מה קורה בצבא , הצעירים של היום הם ''גלובליים'' ,
    הם רואים מה קורה בעולם , הם קשורים יותר לבחוץ מאשר לפה בפנים , אז למה שיהיו להם את האידיאליים שהיו פעם , וכך קורה שבשיתוף פעולה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר , קיימות תופעות כגון הישטמטות , או השמטה , מפני שהצבא וכל הדרגים שמעליו אחראים על תופעת ההשתמטות לא פחות מהמשטמטים עצמם ,

    מה יהיה? , אולי זה כבר מאוחר מידי .

    הגב לתגובה זו

    • נוסטלגיה

      יונתן, 27/02/08 22:08

      אכן... נוסטלגיה היא ממכרת.. וההנג אובר אחריה חזק יותר מהשתכרות...

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    האם פעם היתה אפשות לראות כל כך הרבה סרטים במקום אחד ?

    ושהרבה מהם, 20/10/07 12:17

    התרפקות נוסטלגית מגוחכת !

    פעם האפשרות לראות אנשים מרצדים על מסך גדול נחשבה פלא טכנולוגי מדהים, ובגלל זה כל הטקסיות שנלוותה לפעולה הטריויאלית של ללכת לראות סרט.

    (ואגב, נדמה לי שדווקא היום אומרים ''ללכת לסרט'' ופעם אמרו ''ללכת לקולנוע'' , אבל נעזוב את זה)

    תבבין, מר שניצר, העולם משתנה, ורוב השינוי הוא לטובה. היום יותר אנשים רואים יותר סרטים - חלק גרועים , חלק מעולים- אבל האמנות היפה הזו היא כבר לא נחלתם האליטיסטית של קומץ מאוניני-תרבות ממושפקים מצפון תל אביב.

    הגב לתגובה זו

    • צודקת, מעולם לא השתמשתי בביטוי ''ללכת לקולנוע''

      אביחי, 21/10/07 08:58

      הולכים לסרט.
      ואם אין סרט טוב אז הולכים למקום אחר.
      הקטע הוא שבגלל שיש הרבה סרטים במקום אחד, אז רוב הסיכויים שאמצא משהו.
      מה רע בזה?

      הגב לתגובה זו