• 73.

    השראה ופתיחת הדעת והראש

    כליפה, 26/10/07 21:23

    רשימות כאלו ואחרות מתפרסמות מידי חודש, לא חסרים סיכומי שנה/עשור/מילניום למיניהם שנועדו לסכם ולהביא את העיקר למה שקרה כאן (כל רשימה בתחומה). בתור קורא אני ניגש לרשימה במחשבה ''מה אני יכול לקחת ממנה'', אני שמח להיות מושפע ופתוח לדעות של אחרים. המטרה היא להיפתח, מי יודע אולי אחד מהשירים האלו ירגשו אתכם ויפתחו את הדרך להיכרות עם אמן שלא הכרתם. אם כך הוא המצב יצאתם נשכרים. אין הסכמה של 100% ולא צריכה להיות. תודה על החשיפה!

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    בשתי מילים : פ י נ ק פ ל ו י ד ! ! ! (ל''ת)

    ורוד ותיק, 26/10/07 00:36

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    כתיבה משוחזת! פנטסטי, פשוט פנטסטי...

    אלעד, 20/10/07 17:34

    כל כך נהנתי לקרוא שאפילו העמיד פנים שלא קראתי את הקטע על ה''פינק פלויד''... היה באמת תענוג אמיתי. מחכה בקוצר רוח לחלק השלישי.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    התמלאתי כבוד והערכה למיברג היקר.

    ellay, 20/10/07 13:51

    הרשימה טובה מענינת ועשירה וכל אדם המעלה בחקתו שירים טובים כל כך בזה אחרי זה בוודאי בעל ידע עצם והבנה עמוקה של המוזיקה לדורותיה.אינני רוצה להיות מהטוקבקיסטים המציקים שכותבים''מה עם'' ''מה עם?''אבל כמדומני ששכחת את דיויד בואי.

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    more

    migush, 20/10/07 12:22

    don't forget the Clash.
    we're talking ROCK.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    הרשימה טובה מענינת ומגוונת אבל מה עם זאפה,פיקסיז? (ל''ת)

    אלה, 20/10/07 00:13

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    יהלום מטורף של פינק פלויד ראוי וצריך (ל''ת)

    להיות מקום 1 !, 19/10/07 13:34

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    שון פן???

    רוני, 18/10/07 23:35

    הרי זה השמאל הקיצוני במלוא כיעורו, פן הוא עוכר ישראל ואוהד הפלסטינאים, והוא אפילו לא יודע למה.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    קריאת עידוד לרון מיברג- קח יוזמה של ממש

    יואב א., 18/10/07 10:50

    והוצא אוסף בו יהיו כל בחירותיך. בטח מדיה דיירקט יהיו מעוניינם ואז לא תהייה בעיה להשיג את כל אישורי הזכויות.
    זה יהיה אוסף מלהיב למרות הבלאגן הכרוך בהפקתו

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    אז מה אם דילן הוציא עוד אוסף?

    עידן, 18/10/07 09:46

    מר מיברג היקר, אף אחד לא עומד חלילה עם אקדח לרקתך ומכריח אותך לרכוש את הקופסה החדשה של בוב דילן. אני מתאר לעצמי שכעיתונאי ותיק בטח קיבלת אותה בחינם. אז מה אכפת לך שדילן וחברת התקליטים שלו מנסים להרוויח עוד כמה גרושים.אפשר לחשוב שאתה כותב במעריב בחינם. דילן הוא כבר מזמן לא הליברל יפה הנפש ובעל האידאלים הנשגבים שכתב את Blowin' in the Wind.הוא גם פה בשביל הכסף כפי שכתב פרנק זאפה. אם לביטלס ולאלביס(מנוחתו עדן) מותר לחלוב את הפרה אז לדילן אסור? חוץ מזה יכול להיות שדור חדש שלא ידע את יוסף יכיר אותו ואז הרווחנו. הצביעות שבדבריך מקוממת ומיותרת.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    גם אם תפתחו ברגע זה את מצעד הלהיטים האמריקאים תמצאו שירים רבים שכלל

    אחד, 17/10/07 21:11

    לא מוכרים כאן. ברוב המקרים זה לטובה....

    נכון, הרשימה מוטה חזק אל ארץ הכוכבים והפסים... אבל זו בסה''כ רשימה אישית, לא יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    John Wesley Harding

    איש שום מקום, 17/10/07 15:54

    מיברג אני מעריץ את הכתיבה והידע העצום שלך. קורא אותך בשקיקה כבר שנים רבות. אבל, למען השם, לקרוא לאלבום John Wesley Harding מנומנם. הרגש שהוא סוחט מהמאזין אינו נתפס.... לא אבקש ממך לחזור בך אלא רק להעריך את גדולתו.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    פינק פלויד פינק פלויד ושוב פינק פלויד ! (ל''ת)

    לא לשכוח !!!!!!, 17/10/07 15:41

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    יש דירוג ויש פינק פלויד

    guy, 17/10/07 14:47

    לא היה... אין... ולא יהיה כמו הפינק פלויד.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כל התגובות

    א, 17/10/07 10:52

    כל התגובות המתלהמות פה הן די מיותרות. אין מישהו אחד שיכול לצאת טוב מרשימה כזאת. היא אישית בלבד . אם אני הייתי עושה רשימה משלי סביר להניח שהיא היתה שונה לחלוטין. בלתי אפשרי לרצות את כולם בבחירת 100 שירים מכל התקופות .

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    Like a Rolling Stone

    עידן, 17/10/07 09:24

    אני כמעט בטוח שהמקום הראשון יהיה Like a Rolling Stone של דילן.

    הגב לתגובה זו

    • ברור

      אבי כהן צפת, 18/10/07 00:27

      כבר כתבתי שזה השיר שמייברג ידרג במקום הראשון ובצדק גמור 40 שנה אחרי השיר המופלא הזה עדיין רלבנטי ובעיקר מזכיר למה דילן הוא היוצר הכי גדול בתולדות הרוק לדעתי יש לזה גם קשר ליהודים והמהפכנות שלהם ייתכן מאוד שרק יהודי יכול לכתוב שיר אלוקי כזה

      הגב לתגובה זו

      • אם היתם קוראים את פתיחת החלק הראשון מירברג הסביר-לא לפי מקומות (ל''ת)

        אלה, 20/10/07 13:25

        הגב לתגובה זו

    • אין לי ספק ולו הקל שבקלים, שאת המקום הראשון יתפוס אחד משירי הביטלס (ל''ת)

      הביטלס, 18/10/07 15:05

      הגב לתגובה זו

    • אתם טועים לחלוטין

      נביא בעירו, 18/10/07 23:47

      כנראה שאתם לא מספיק מכירים את מיברג

      הגב לתגובה זו

      • כמו אבן מתגלגלת מקום ראשון

        אבי כהן צפת, 22/10/07 00:16

        זה אפילו לא ניחוש רק קביעה מחדש של מה שקבעו רוב ככל הכותבים בעולם ולמען האמת זה מתבקש לא הביטלס ולא הפינק פלויד ולא לד זפלין כתבו שיר מדהים כזה אז אל תבנו על המקום הראשון הוא שמור לגדול מכולם דילן

        הגב לתגובה זו

  • 57.

    מצטער, זה הולך ונהיה רע........

    הגאון מוורשה, 17/10/07 08:44

    אפילו בתור מי שיודע שהוא מאוהב עד טרוף במוזיקה שהוא אוהב והתרגל אליה (וזה יפה, כולל הנאמנות רבת השנים), חייב מיברג להתעשת ולהבין, שהוא החליט לדרג קבל עם ועדה את 100 הגדולים, לדעתו כמובן. אבל 100 הגדולים האלה מתפרסמים באתר של עתון די נפוץ, והכותב צריך, לדעתי, גם להתייחס בכבוד לקורא ולאינטליגנציה שלו (ואיני מתייחס לטעמים המוזיקליים), ולהשאיר מאחור שירים שכל איכותם, כך נראה לי, היא בזכרונות מסויימים שהם מעוררים אצל הכותב........ אם ניקח את ה-25 שכאן נבחין, שיש כאן מספר שמות עלומים. כן. גאונים נחבאים אל הכלים, שכמוהם מסתובבים אלפים בעולמנו אך אצלינו, בפריפריה שלנו (הלא נחשבת, כמובן) איש לא מכיר כלל. את יהודה ברקן (סליחה - ג'ון פרין) שמעתם? ואת טאונס ואן זאנדט, למשל????
    אז נכון. זה מזכיר קצת את דילן את טיילור ושות' (ג'וני מיטשל בטח תצטרף בהמשך...), אבל לבזבז מקום על כאלה ב-100?? ועוד לקרוא לזה ''הגדולים''???!!!!
    קצת עזות מצח, הייתי אומר, מצד מי שהעמידו לרשותו את היריעה לכתוב, ואפילו הוא מבהיר, וחוזר ומבהיר, ש''זה הוא ולא אנחנו''.......

    הגב לתגובה זו

    • הגזמת

      שיערכו אותו??, 17/10/07 09:27

      השאלה היחידה אם זה נוסטלגיה לשמה או איכות (איכות, לא מוּכרות)-שאלה בין מייברג לקוראיו בלבד.
      (ותתבייש שדרשת התערבות מבחוץ )

      הגב לתגובה זו

      • הבנת הנכתב?.. הבנת הנקרא????

        הגאון מוורשה, 17/10/07 19:06

        לא הבנתי מה אתה הבנת או לא הבנת מהגיגי ותגובתי, ולמה לבך גס בי..........
        טענתי היא שלהתיימר ולהציג (לא לדרג) את 100 גדולי הרוק לדעתי ולטעמי, ובמקום זה להציג 100 שירים שאני אוהב או שיש לי סנטימנט אליהם, זה מופרך עד כדי הזוי....
        אין כאן כל עיניין של ''עריכה'' או התערבות חיצונית רחמנא ליצלן....
        מיברג הואר מיקצוען (אני מכיר את כתיבתו ווהעדפותיו המוזיקליות שנים). כך הוא אמור לנהוג כאן.
        קשה לי להאמין שמיברג מסוגל לנמק ממש את מרבית בחירותיו כאן, ובמיוחד לצעירים ולכאלה שבאים ללמוד ולהשכיל (ויש רבים, כולל אני הקטן...)
        תדמיין לעצמך שמחר תיתקל ברשימת 100 הציורים האימפרסיוניסטיים הטובים שערך מאן דהוא (לדעתו ! כן, לדעתו !!), ואתה, כחובב אמנות מושבע ואימפרסיוניזם בפרט, לא תמצא שם את הגדולים והנחשבים (בעיני אחרים...) - רנואר, מונה, מאנה וכו', רק בגלל שהמאן דהוא אינו חובב צרפתים. לעומת זאת תמצא שם חבר'ה מהשכונה (שעשו פלאקאטים בכיתה וציירו יפה) ואת יצירתו של וינסנט ואן שמנדריק קלורדיס ''ארוחה לאור הנרות עם מאהבת'', רק בגלל שהיא תלוייה בגלריה המקומית......
        מצטער. כך נראית רשימתו הנוכחית של מיברג.

        הגב לתגובה זו

  • 56.

    חבל שבחרת את Stairway To Heaven

    זיו, 16/10/07 23:46

    כבר לעוס לאללה.אפשר לבחור שיר אחר שלהם.
    דרך אגב cortez הייתי שם אפילו במקום הראשון אבל בביצוע של Dave Matthews Band F Warren Haynes עם סולו גיטרה מהפנט שאפשר לשמוע בלופ 50 שעות רצוף.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    שמח שלא לקחת את זכות השתיקה

    יוסי, 16/10/07 22:38

    לא מכיר את שיקגו 2 אלא את הראשון גם שם יש שיר חזק עם מספרים שמתאים לתיאור שרשמת.
    Questions 67 And 68 , היתה להם בעיה עם שמות שירים?

    ולנון, ''העמיס''?! נראה לי ש''המיס'' תחכום בפשטות יגדיר זאת טוב יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    קיוויתי שתכתוב משהו על החדש של ספרינגסטין

    אבי ב.י, 16/10/07 21:55

    אבל מספר שורות על התחושות שלך בעת האזנה לאלבום, מבלי שום התייחסות לשירים עצמם? (זאת לא ממש ביקורת).
    נו. אני מרשה לעצמי להבין כי האלבום עושה את העבודה: ''נדמה היה לי כי קמטיי מתגהצים, שיערי משחיר ושמיעתי שבה.. הוא מחליף הילוך... מצית מבערים וגונב מעצמו את כל מה שעשה אותו לבוס''. יפה. אחלה (אבל מה זה ''אלבום נטול פחמימות''?).
    ברור ששנות השבעים לא יחזרו, אבל יש באלבום הרבה שירים טובים ואף אחד לא מציק באוזן.
    לגבי העידר הפחמימות - למרות שמראש הכוונה היתה ללכת באלבום יותר לכיוון ה''פופי'', כפי שאמרת הוא גם מצית מבערים ושיר כמו last to die לבדו הוא מנת פחמימה לא רעה בכלל.

    לגבי הביקורת על דילן - למה בכלל לכתוב ביקורת על אוסף? (אז שיהיה לו עוד אוסף).

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    מיברג בשאלת הגיטריסט הטוב ביותר זה (ל''ת)

    ברור : גילמור !, 16/10/07 21:25

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    ל 46 כי הרוק אולי נולד שם !!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    וטוב שכך, 16/10/07 21:23

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    מקווה מאוד שאתה שומר את הפלוידים (ל''ת)

    לעשיריה הראשונה, 16/10/07 21:06

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    בנוגע לעטיפה של Elctric Ladyland/Experience

    רמי, 16/10/07 21:04

    אשמח לשלוח למערכת או לרון את צלום העטיפה המקורית (במצב מעולה) שהייתה על התקליט. היו בה אוסף של נשים ערומות ודדניות, שלושה עם עטיפות של תקליטים של ה-Experience בידיהן. תמונה זאת הייתה אמורה לתאר לנו במקצת איך הגאון הנדריקס דמיין את ארץ הנשים החשמליות :)

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    המוסיקה הטובה חיה בקאנטרי החדש!

    CountryFan, 16/10/07 20:22

    לא ווילי, לא ג'והני, לא דולי ולא קני. הרוק לא מת, הוא אכן נכנס לקומה בסוף שנות ה 70, לאחר עשור דלוח החלה מוסיקת הקאנטרי החדשה לפרוח והיא ממשיכת דרכם של הביטלס, במלודיות, בליריקס, בקולות ובמוסיקאים. קאנטרי חדש עולה בהרבה על כל קאנטרי ישן ושחוק סטייל ווילי-ג'והני. מי יאהב קאנטרי חדש? כל מי שלא אוהב ראפ, ראגא, מטאל או רוק עכשווי שהוא רעש ותו לא. כן, הקאנטרי החדש כולל גם קאנטרי-רוק יפה, לא רק בלדות. יש לי רשימת 100 שתפיל אתכם מהכסאות, אבל זה לא לאוהדי קראפ.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    לא לשכוח: Second Chance - 38 Special

    רוני, 16/10/07 19:56

    You've been gone, and I've been in a trance
    A heart needs a second chance

    זה רוק, זה דרומי, ואפילו אם רובכם לא הכיר עד היום, זה שיר ששייך להיכל התהילה של הרוק

    http://www.youtube.com/watch?v=kYvYgcYFLis

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    2 מילים על סובייקטיביות

    אני, 16/10/07 18:48

    אנשים נוהגים להתחבא מאחורי מושג הסובייקטיביות כאילו מדובר במגן פלדה חסין כדורים. אז זה לא מגן מפני שום דבר.

    יש דעות נכונות ויש דעות לא נכונות. דעה שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ היא לא נכונה, ולא יעזור הניסיון להגיד שמדובר בסך הכל בדעתו הסובייקטיבית של מי שהוגה רעיון כזה.

    כך גם לגבי הדעה שלדייר סטרייטס, ביטלס ואלטון ג'ון יש מקום ברשימת המאה השירים הגדולים של כל הזמנים.

    הגב לתגובה זו

    • אח שלי- אתה מביך אך ורק את עצמך

      אתה, 16/10/07 22:28

      אני מניח שאתה סוג של טרול כלשהוא שחושב שסינרגיה היא להקה טובה...

      הגב לתגובה זו

      • 3 טעויות שלך לגביי.

        אני, 18/10/07 14:13

        א. אני לא אח שלך
        ב. אני לא טרול
        ג. אני לא אוהב את סינרגיה.

        אה, כן, אנשים עם שכל נוטים להבין אותי. אז לא מפתיע שאתה לא הבנת.

        הגב לתגובה זו

        • ''יש דעות נכונות ויש דעות לא נכונות'' - תגיד את זה לדקארט..

          חייב להגיב, 19/10/07 19:32

          דעה היא דעה, לכן לא קוראים לה אמת.
          נפלת בגדול.
          וחוץ מזה - בן כמה אתה? 13?

          הגב לתגובה זו

          • דעה לא נכונה כאשר...

            אני, 21/10/07 00:07

            ...תוכן הדעה איינו תואם את המציאות.

            את זה אתה מתקשה להפנים.

            אני לא מבין איך הגיל שלי רלוונטי לדברים שאני אומר, אבל ניימדרופינג של דקארט, וניסיון לזלזל בטיעון על סמך הערכה לא מבוססת לגבי גילו של כותב הטיעון מפגינה חוסר בגרות טוטאלי.

            הגב לתגובה זו

            • שתוק.

              אני, 22/10/07 22:56

              טמבל

              הגב לתגובה זו

    • שתיכם-

      הוא, 19/10/07 17:54

      פלצנים

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    למה אתר עברי ישראלי ,צריך לתת במה לתרבות אנגלו-אמריקאית מגעילה? (ל''ת)

    יעקב שריד, 16/10/07 18:39

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    דילן ודילן ודילן... מה עם דונובן לשם שינוי?

    אמנון, 16/10/07 18:34

    דונובן המסכן שכל חייב הושווה לדילן, למרות שאין ביניהם הרבה דימיון חוצמזה שהם למדו הרבה מגאת'רס בתחילת דרכם
    דונובן עם קול צלול והרמוניות שמחות והיפיות לקח את זה בדיוק לכיוון ההפוך מדילן, בשלב מסוים הוא הגזים והתחיל לשעמם... אבל בין לבין הוא פיזר כמה קטעים שאפילו דילן צריך להתקנא בהם...atlantis. mellow yelllow, hurdy gurdy man, sunshine supermen, season of the witch, the trip, barabajagal, superlungs my supergirl. colours, there is a mountain וגם ללניה, אחד משיריו שהפך להיות מזוהה עם עוד מעתיקן שחביב על מיברג מאוד

    עצוב שעולמו של מיברג כה צר וחסר גוונים... כבר התרגלנו לזה שלא נמצא ברשימה שום רגאיי, רוק כבד, אלקטרוני, מוזיקה שאינה באנגלית, שירים שנכתבו אחרי 1978( חות מהקבעון המוזר שיש לו עם שריל קרואו, הוא כנראה דלוק לה על התחת), אבל עולמו של מיברג כ''כ צר הוא אפילו לא מסוגל לפרגן לזמרים בריטים...

    הגב לתגובה זו

    • צודק, אין על ג'ייסון דונובון

      בוב, מר לי, 21/10/07 23:30

      חתיך אש.

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    דילן תורם הרבה בסתר (ל''ת)

    משה, 16/10/07 17:27

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    זפלין מקום 68?? השיר הגדול בהיסטוריה

    מישי, 16/10/07 16:52

    של הרוק טוב נוו אחד מהגדולים חבל ששמת אותו במקום נמוך.. אל תשכח שלזפלין יש עוד המון שירים יפים.. וקלפטון גם לו עשית עוול ליילה אחד השירים היפים פרייבירד גם שיר מדהים והקאבר של הנדריקס לדילן זה אחד הקאברים הטובים..

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    לפי מיברג המוסיקה מתה בסוף שנות השבעים

    מארק, 16/10/07 16:27

    חוץ מ REM.

    נו באמת...

    הגב לתגובה זו

    • the music did'nt die in the 90's, but the rock did (ל''ת)

      tali, 16/10/07 17:38

      הגב לתגובה זו

    • אולי קצת אחרי, אבל באזור ההוא היא מתה (ל''ת)

      אבי, 16/10/07 23:48

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    רשימה אנכרוניסטית שגובלת בסניליות תרבותית (ל''ת)

    עמומה, 16/10/07 16:02

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    ג'ואן באזז - בזבוז של מקום

    חיפאי, 16/10/07 15:59

    היא לא כותבת שירי רוק ואם נפלט לה אחד בינוני זה בוודאי לא מצדיק את מיקומה ברשימה (גם אם זה שיר על דילן).

    לי דווקא חסרה התייחסות ליצירות המופת של הסמית' (נכון רוק אנגלי, ''של הומו'' אבל עדיין הם כתבו מספר לא מבוטל של שירי הרוק הטובים ביותר שנכתבו אי פעם)

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    כל הכבוד על ההשקעה אמנם בחירות שנויות קצת (ל''ת)

    אלעד, 16/10/07 14:53

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    עוד הגיג ששכחתי קודם

    יוחאי החכם, 16/10/07 14:39

    שיחקת אותה לחלוטין עם ג'קסון בראון, אם כי לדעתי For A Dancer הוא המופלא מכולם וגם השיר ''לפני המבול'' אדיר.

    כל השירים עם מילים נפלאות וכואבות להפליא. ככה זה גם בכל האלבומים שלו מאותם שנים כמו For Everyman עם שיר הנושא המופלא.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    רק אל תרביצו אבל ...

    אני, 16/10/07 14:07

    יש סכוי לראות פה את Gerry Rafferty עם Right down the line או לפחות Baker St?

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    ככל, רשימה יפה + הגיגים

    יוחאי החכם, 16/10/07 13:58

    הגבתי גם לחלק הראשון בעניין Box Of Rain'' של גרייטפול דד שלשדעתי עלה על השיר שבחרת.

    ככלל, רגליי נטועות עמוק במוזיקה הזו ובשנים הללו.

    עם זאת, עם השנים קצת פיתחתי גם טעם אחר ולכן מאד שמחתי והופתעתי למצוא כאן את R.E.M. המופלאים, אחת הלהקות החשובות של 24 השנים האחרונות. שירים מ''אוטומטיק'' שיצא ב - 92 הם נצחיים ויכולים בנקל למצוא מקום ברשימות הבאות וביחוד Find The River, Nigtswimming, Man On The Moon, Drive.

    אני לא מסכים שלנון היה, כביכול, זקוק ליוקו יותר מלפול. הוא מעולם לא הצליח להגיע לרמה שהיתה לו ככתוב שירים במסגרת החיפושיות (ולדעתי גם פול כתב שירים טובים יותר).

    אהבתי את Free Bird הזכור לי כמנציח את שנות נערותי והגילויים אחרי כל פיסת יצירת מופת חדשה.

    לדעתי לניל יאנג יש המון שירים הרבה יותר מעניינים וטובים מ''קורטז'' אבל בהכירי את הטעם של מיברג הבחירה לא מפתיעה. אני מקווה ששירים כמו ''Like A Hurricane'' ימצאו את מקומם ברשימות הבאות.

    לא נעים לי להגיד לך את זה, מיברג, אבל לדעתי דילן התחיל לשעמם כבר לפני כ - 30 שנה. היו לו פעם שיריםן נהדרים אבל הוא כבר שכח מתי (עוד יותר לא נעים להזכר שבהופעה שלו בארץ עם תום פטי כמחמם החימום היה הרבה הרבה יותר מההופעה שבה נאלצתי להלחם בכדי לא להרדם).

    אני מסוקרן לגבי ההמשך.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    יפה מאוד, אבל הבעיטה בדילן מיותרת

    רגב פורת, 16/10/07 13:45

    יפה מאוד, אבל הבעיטה בדילן מיותרת. מבחינתי סדרת המאמרים הזו היא בעלת חשיבות היסטורית, לא פחות. חבל ''ללכלך'' אותה עם עקיצות מיותרות ובעיטות מתחת לחגורה, ועוד לאלוהיי המוסיקה - דילן.
    בכל מקרה, מצפה למאמר המרתק הבא (תוך כדי לימוד והשלמת החורים בהשכלתי שהתגלו לי בעקבות קריאת המאמר).

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    שכחתם עוד הרבה שירים

    סער, 16/10/07 13:40

    never let go של camel שיר גאוני
    ו in the court of the crimson king
    של king crimson

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    what about pearl jam.....?

    biran, 16/10/07 13:31

    thats whats missing unless you keep one of the top ten places for them......

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    דייר סטרייטס

    אבי כהן צפת, 16/10/07 13:17

    מייברג קודם כל ברכות על הכתבה המצויינת כרגיל אך ממש לא הבנתי את ההתיחסות הכאילו מזלזלת בדייר סטרייטס אז מבחינתי מרק נופלר הוא הדבר הכי מרגש והכי גדול אחרי דילן ובשקט הוא יכול להכניס עוד כמה יצירות מופת למאה הגדולים בכלל מרק נופלר הוא ענק עם אותה חוכמה יהודית עתיקה וחמקמקה כדילן ושום תהילת עולם לא שינתה אותו הוא תמיד ישאר המורה שהחליט לשיר שירים וקבע סטנדרט חדש בכל הקשור לנגינה על גיטרה והכי חשוב הוא נשאר אנושי צנוע והוא עשה את זה מהר עם עוד משהו נוסף ..........מתגעגעים נופלר קונפלר ומה שלא יהיה

    הגב לתגובה זו

    • צודק לגמרי!

      א, 17/10/07 01:22

      הדייר סטרייטס אחת הלהקות הגדולות ביותר שאף פעם לא נותנים להם מספיק קרדיט.
      סוף סוף מישהו נזכר... הסולו בסוף סולטני הסווינג פשוט ענק!

      חוץ מזה, רשימה אחלה, כמעט כל שיר בול במקום. ענק

      הגב לתגובה זו

      • נופפלר גאון שחי פועל ופועם אפילו ממש עכשיו (ל''ת)

        חיים, 18/10/07 21:23

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    Imagine ??? -לא יאומן איזה עוול. 73???

    אבי, 16/10/07 13:14

    איך יכול להיות? 18 צודק, זה בטח טעות.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    אז שאלה: האם יש אלבום אחד ב10 שנים האחרונות

    גל, 16/10/07 13:14

    שאהבת? הבנו, בסיקטיז היית צעיר, מוזיקה השפיעה עליך, עיצבה אותך, בלה בלה בלה...הנאמנות הזאת לסיקטיז ולסבנטיז שלך, זה גובל בפשיזם. אז בוא נגיד בקול גדול: עשו המון מוזיקה מדהימה גם אחרי 77'!!!!!
    רק רציתי שתדע. תודה.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    פרי בירד ומדרגות לגן עדן????

    שי, 16/10/07 13:07

    מה הן עושות ברשימה השנייה שלך?
    השירים האלה ראויים ל5 הראשונה!
    אני מבין שמדובר על רשימה שמבוססת רובה על טעם אישי ואני מכבד את זה כמו גם מסכים עם רוב הקביעות.
    אבל בשתי השירים המדוברים אתה פשוט טעית. מדובר בשירים מושלמים שעד היום לא מצליחים להבין איך הלהקות הגיעו לכזו רמה של שלמות והרמוניה מוזיקלית . לא סתם כתבו על זפלין שהם מכרו את נשמתם לשטן בשביל שלמות כזו.
    הגדולה של השירים הללו היא הסכמה אוניברסלית. למרות הערכתי לידע המוזיקלי ולכישרון הכתיבה שלך לדעתי פשוט טעית פה.
    נ.ב
    זה נכון שהאלבום ''הלהיטים הגדולים'' של האיגלז עבר את מייקל ג'קדון ברשימת האלבומים הנמכרים ביותר?
    אם כן זה מדהים כי באלבום הזה אין אפילו את הוטל קליפורניה. כל טוב

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    סיימון וגרפונקל.

    עידן, 16/10/07 12:48

    האלבום Bridge Over Troubled Water של סיימון וגרפונקל יצא ב1970, לא ב 1969.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    הרשימה לוקה בחסר עצבני במוזיקה נשית.

    הקבוצה, 16/10/07 12:42

    מקווה שאתה שומר ותן למקומות הגבוהים.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    דייר סטרייטס מקום 53??

    זוהר, 16/10/07 12:25

    תגיד אתה בסדר???
    sultans of swing זה אחד השירים הגדולים!

    הגב לתגובה זו

    • הוא אמר בפעם הקודמת שזה לא דירוג מהטוב לפחות טוב

      תומר, 16/10/07 13:09

      זה סתם מיספור.

      הגב לתגובה זו

      • ועדיין הוא ממספר למרות הכל... (ל''ת)

        אז אמר, 18/10/07 23:49

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    REM Losing my religion

    יוסי, 16/10/07 12:04

    נא לבדוק בויקיפדיה:

    ''Losing My Religion'' is an expression from the southern region of the United States, and means losing one's temper or civility, or ''flying off the handle''. The song itself was described by singer and lyricist Michael Stipe as covering similar thematic ground to ''Every Breath You Take'' by The Police, and is, despite the title and the video, entirely irreligious in its subject matter.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    מיברג, דייר סטרייטס תמיד היו פופולריים במיוחד בישראל-

    מארק, 16/10/07 12:03

    ולראיה בחרו להוציא את
    Love over Gold
    בישראל קודם משאר העולם.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ג'ון הוא אפס קצהו של פול מקרטני

    עניאל, 16/10/07 11:58

    ורק המתוחכמים חושבים שג'ון לנון היה יותר טוב.

    הגב לתגובה זו

    • לא מדוייק

      לא קונה, 16/10/07 13:09

      מקרטני היה המוסיקאי הטוב והמוכשר מהשניים אבל לנון היה יוצר הרבה יותר אמיתי ואומן הרבה יותר גדול. המוסיקה של מקרטני מגיעה לאוזן ובמשך שנים עשתה שם נעים אבל השירים של לנון נותנים בוקס בבטן.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    לכל השואלים באשר למיקום

    אביחי, 16/10/07 11:57

    כבר בכתבה הקודמת מייברג הסביר שאין חשיבות למיקום השירים.
    הסדר רנדומלי.
    אז בבקשה מכם, מספיק להתבכיין

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    עם כל הכבוד למיברג

    גלעד, 16/10/07 11:55

    יש המון יהירות וחוסר מקצועיות משווע בהחלטה לתת לאדם שעולמו הרוקנרולי מאד צר (מאד מאד צר!!!) לדרג את מאת שירי הרוקנרול הטובים, גם אם זה לפי טעם אישי.
    ברשימה אין התייחסות לרוק בריטי (ולד זפלין זה לא רוק בריטי), אין התייחסות לפרוג רוק, לא לרוק האלטרנטיבי של שנות ה90 והגראנג', לא לפאנק ולפוסט פאנק ולרוק בשנות ה-80 בכלל. ועוד לא סיימתי עם שלל הסגנונות שאינם נכנסים לתוך הפלייליסט האישי של מר מיברג.
    יש לי שכן שמאד אוהב פאנק ופוסט פאנק, אז אולי ניתן גם לו לדרג את מאת שירי הרוק הטובים ביותר?!
    מה שקורה כאן זו חובבנות לשמה ואני מאד מקווה שמיברג לא ייפגע מטענתי העניינית.

    הגב לתגובה זו

    • צודק. מה זה הרשימה השמרנית והמתנשאת הזאת?

      סיד, 16/10/07 13:43

      איפה הסקס פיסטולז?
      איפה אתה חי מיברג? בשנות ה-60?

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    3 דברים:

    הספנתעיר, 16/10/07 11:52

    1.לדעתי,free bird צריך להיות בעשירייה הראשונה.
    2.הבחירה בr.e.m זה כמו הבחירה הקודמת שלך בשריל קראו-אין להם מקום גם ב-500 השירים הגדולים!
    3.למה אתה חושב שבישראל לא אוהבים את דייר סטרייטס?להקה ענקית.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    68?????????????????????

    רוברט פלנט, 16/10/07 11:48

    Stairway To Heaven במקום 68? אני מבין שזאת בדיחה, אחרת אין לזה שום הסבר הגיוני. הפסקתי לקרוא שם.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    לרון מיברג, קשה לי להאמין ש Imagine במקום 73 (ל''ת)

    אולי חלה טעות?, 16/10/07 11:30

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מישהו שם לב לזה? ישראל הכוחנית?!?

    קובי הקאובוי, 16/10/07 11:25

    על מה ולמה ישראל הכוחנית?
    על שום מבצע אנטבה.

    מיברג, הינך בושה להגינות המינימלית.
    הבוז לך, הבוז העמוק מאוד.

    הגב לתגובה זו

    • אכן, שמתי לב וחטפתי קבס

      דרור, 16/10/07 12:51

      כנראה ששנאת ישראל היא התנאי להעסקה בעיתונות הישראלית של היום. אם לא תדחוף איזה משפט אנטישמי או תעוב כללי ורצוי תשחוט איזה פרה קדושה, אתה לא רצוי במערכת.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    אחלה שיר של ג'והן פריין

    ABC, 16/10/07 11:21

    Speed of the Sound of Loneliness
    פריין עם ננסי גריפית וננסי לבדה:

    http://www.youtube.com/watch?v=AAfwiOxaRbk&mode=related&search=John%20Prine%20Cover%20Loneliness

    http://www.youtube.com/watch?v=VAEiVs0kJko&NR=1

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    איך אפשר להאזין?מבקש עצה

    אביב מעוז, 16/10/07 11:15

    כשאני לוחץ על הplay אחרי כמה שניות השיר נעצר ,מה צריך לעשות ?
    תודה למי שיעזור

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    למה שישראלים ישנאו את דייר סטרייטס..

    לימור, 16/10/07 11:07

    פספסתי משהו?
    למה סטרווי טו הוון מדורג כל כך נמוך?!
    וג'ון לנון לא צריך את יוקו , אלא את פול, אין להשוות את היצירות שלו בביטלס לשיר היחסית פשטני הזה...

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    לד זפלין במקום ה- 68 ?!

    מוני, 16/10/07 10:59

    נו באמת...

    אם אתה מתכוון להכריז על הביטלס במקום הראשון אתה יכול מעכשיו לוותר על הכתבות הבאות שלך!
    ה-ביטלס הם להקה טיפשית, הם בעצם ה-בקסטריט בויס של שנות ה-60....
    STAIRWAY TO HEAVEN זו יצירת הרוק הטובה ביותר אי פעם, הטעם המוזיקלי שלך לא משובח במיוחד וחבל שנותנים למישהו כמוך לערוך רשימה חשובה שכזו!

    הגב לתגובה זו

    • השירים לא מדורגים! אין משמעות למספר השיר (ל''ת)

      אלי, 16/10/07 14:56

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    ההמנון

    עופר, 16/10/07 10:58

    מעניין אם ההמנון של להקות הרוק הדרומיות ייכנס - על פניו דווקא נראה לי הטעם של מייברג

    הייתי לאורך השנים בלפחות תרייסר הופעות של איחודים או הרכבים שמוזכרים כאן ותמיד השיר חזר שם אפילו כהדרן הקהל היה באקסטזה תמידית מהשיר

    הביצוע הטוב ביותר שלו הוא -

    Ten Years After - Speed Kills

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אתה פשוט לא מכיר את הרוק האנגלי

    בירביר, 16/10/07 10:54

    זה כל הסיפור. יש לך מושג מסויים במה שקרה באמריקה אבל נראה לי לפי הבחירות שלך (סטרווי טו האבן, גיב מי א ברייק) פשוט גירדת משהו כדי להחביא את הבור הענק הזה. אבל לא יעזור - אי אפשר לבוא ככה לקהל כשכל תרבות הרוק הבריטית נמצאת מחוץ למאגר הידע שלך.

    ומשהו לגבי שיקאגו. אמנם השיר שנבחר מייצג היטב את התקופה הטובה שלהם, אבל הם הפכו למזבלה הרבה-הרבה לפני שטרי קאת התאבד. בתור מי שחי בארה''ב בשנים ההן זה זכור לי היטב.

    הגב לתגובה זו

    • נכון, אבל הוא אמר שהבחירה מושפעת מגיאוגרפיה

      אחד, 17/10/07 21:08

      זו בסה''כ הרשימה שלו... אני הייתי מחליף 90% ממנה, לפחות ממה שראיתי עד עכשיו.

      בכל זאת, נחמד כאן, והיכולת לזפזפ ליוטיוב ולשמוע את השירים (ושוב להחליט שלא היית בוחר בהם...) חביבה מאוד.

      למשל באלבום In the court of the crimson king של King Crimson יש גם קטעי רוק וגם קטעים שקטים נהדרים, ומה שלא פחות חשוב - מילים נפלאות!

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    פונצ'ו ולפטי

    יוני, 16/10/07 10:52

    הוא במקור מהאלבום ''דה לייט גרייט טאונס ואן זאנדט'' ולא מהאוסף שציינת. מניטפיקר מדופלם שכמוך אני מצפה ליותר...

    ובכל זאת, אני שמח שהזכרת את היוצר הנפלא הזה וגם את ג'ון פריין. הפתעת אותי לטובה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    נחמד ומעניין - תודה למיברג

    לא קונה, 16/10/07 10:47

    הכל כמובן קשור לטעם אישי אבל גם אני לא הייתי כולל את פינק פלויד ברשימה שאני הייתי מרכיב.
    לפני IMAGINE של לנון הייתי מציב את WORKING CLASS HERO אבל סביר להניח שהאחרון עוד יופיע ברשימה ואולי אפילו GOD שמנתץ את שנות השישים היומרניות.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    איך יכול להיות ש-stairway ממוקם נמוך?

    עמית, 16/10/07 10:47

    כל בר-דעת, מבין במוסיקה או לא, אנין טעם או לא, יודע שישנן יצירות מוסיקליות אלמותיות שהן כמו מיתוס, ברמה אחרת מעל כל שירי הרוק באשר הם. stairway הוא אחד כזה. אין נער מתבגר שלא התרגש כששמע את הבלדה, אין נגן גיטרה שלא התחיל משם. stairway צריך להיות בעשירייה.

    הגב לתגובה זו

    • מטומטמים, זה לא מצעד!

      טל, 16/10/07 11:58

      אם היית קורא את החלק הראשון, אתה ושאר המגיבים העצבניים פה הייתם מבינים שזה לא מצעד. אין כאן דירוג לפי סדר עולה כשבמקום הראשון מופיע השיר הטוב ביותר, אלא סדר אקראי לחלוטין של שירים שלדעתו של רון הם הטובים ביותר.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מגניב ביותר, תודה!! (ל''ת)

    עמירם, 16/10/07 10:45

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    תודה רון ושוב תודה! (ל''ת)

    היורה בשריף, 16/10/07 10:35

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    לד זפלין

    טומי, 16/10/07 10:35

    לשים את streway to havenבמקום 68 זה פשע חייב להיות ב5 הראשונים

    הגב לתגובה זו

    • Wrong

      Adam, 16/10/07 11:58

      he said when he started that the songs were not orderd by rank , it is his faivorite 100 but number 1 is not top and 100 is not bottom

      הגב לתגובה זו

      • So why is he counting backwards? (ל''ת)

        Jok, 16/10/07 15:44

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    רון-אני באמת אוהב אותך! (ל''ת)

    עומר, 16/10/07 10:25

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מי זה בוב גלדורף?

    דוד, 16/10/07 10:22

    השם הוא גלדוף.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    נפלא, משובב נפש, תודה

    אורן, 16/10/07 10:19

    יש לי עדיין, איפשהו, את רשימת ''100 האלבומים הגדולים'' שפירסמת אי שם במוסף ''תרבות מעריב'' של שלהי 1999. אני עדיין משתמש בה כמצפן ונעזר בה לגילוי אלבומים (ישנים) חדשים.

    תודה על ההקדמה. תודה על הרשימה. תודה על ההכללה של R.E.M, להקה ''חדשה'' שמתאימה, כמו כפפה ליד, לאג'נדה המוזיקלית והתרבותית שלך. תודה על הכללת טאונס ואן זאנדט (הגדול! הענק!), וחבל שלא ריפררת לאלבום המקורי ממנו בא השיר: ''The Late Great Townes Van Zandt''

    אה, ו''Thunder Road'' הוא ה שיר של ספרינגסטין, יותר מ ''Jungle Land'', אבל לא על זה תיפול רשימה.

    שוב, תודה!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אוהב לקרוא רון מיברג.. אבל

    רוני, 16/10/07 10:03

    קצת קשה לי עם זה שכמעט הכל אמריקאי.

    הגב לתגובה זו

    • אני גם חושב ככה

      איתמר, 16/10/07 12:27

      מה עם כל היצירות המעולות של אומני הרוק מתקדם? דוגמאת יס,ג'נסיס, וכמובן פינק פלויד? או אפילו קנזס האמריקנית? בכתבה הזו האמריקניזציה באה במיטבה וחבל

      הגב לתגובה זו