• 117.

    תשובה ל- 84

    שריתה, 03/11/07 20:54

    יש שתי עטיפות. זו עם הבחורינה וזו שפורסמה כאן שהיא הפחות מוכרת. לא ברור לי מי המקורית.

  • 116.

    רוב הרשימה רוק אמריקאי נכון?

    ליאת, 26/10/07 17:22

    אני יודעת שמיברג אוהב בעיקר רוק אמריקאי,יש סיכוי לרשימה בריטית, ורשימה אלטרנטיבית יותר בנוסף לאלו?
    תודה, הכרתי המון דברים שאין לי איך להכיר אחרת, אולי חיטוט ברולינג סטון ישנים בארכיבים או משהו כזה, בלי טיפת ציניות.
    מעניין עכשיו להשוות לדברים ששמעתי בניינטיז ומאז.
    לא שאת הדברים השווים שם היה לי מאיפה להכיר.
    אצלי כלום לא בזמן אמת.
    מילא.

  • 115.

    TOO YOUNG TO ROCK AND ROLL TOO OLD TO DIE (ל''ת)

    ביצת הדרקון, 18/10/07 19:34

    • הפוך גוטה הפוך (ל''ת)

      איאן אנדרסון, 15/11/07 11:29

  • 114.

    113 יהלום מטורף של פינק פלויד מקום (ל''ת)

    ראשון זה ברור !, 14/10/07 20:46

  • 113.

    הימור בטוח

    אבי כהן צפת, 13/10/07 19:42

    השיר במקום הראשון הוא ללא ספק כמו אבן מתגלגלת של דילן וזה אפילו לא הימור אין ספק זה השיר הכי מדהים שנכתב בתולדות הרוק אי פעם יש בו הכל אך יש בו דבר שאין בשום שיר אחר זהו שיר אלוקי נצחי ואגב בביצוע הראשון של השיר כל ההרכב היו יהודים מעניין

  • 112.

    חלק שני! (ל''ת)

    בבקשה, 13/10/07 11:19

  • 111.

    פינק פלויד אמרנו כבר ? אז שוב פינק - (ל''ת)

    פלויד !!!!!!!!!, 12/10/07 23:29

  • 110.

    ענין קשה למין שירים,

    זיו, 11/10/07 23:29

    כבר שבוע אני מנסה לנסח לי דעה על הרשימה, ואני רק מתבלבל יותר ויותר. אין ספק שהרשימה איכותית, לא צפויה, מאתגרת, ומצד שני מוטה לכיוון בולט שכבר הוזכר בתגובות הקודמות. גם אם נסכים,(וברור שנסכים) שלדילן, ואן מוריסון, וניל יאנג, מגיע להיכנס לרשימה. איזה שיר לבחור, אם כל אחד מהאמנים הללו, הוציא עשרות אלבומים. מה הקריטריון הקובע, מלודיה, מילים, חדשנות, האם כל המגיבים הידענים פה מכירים את כל השירים? וכל הטקסטים?
    שאלה אחרת - האם צריך לתגמל את פורצי הדרך של הרוק? צ'אק ברי, אלביס, רוברט ג'ונסון. כמה אחורה צריך ללכת? או פשוט לבחור מה השיר שהכי נוגע לך בלי הסברים חכמים מיותרים.
    אומרים שטעמו המוסיקלי של אדם נקבע בעיקר על פי המוסיקה ששמע בגיל חמש עשרה. אולי זאת הסיבה לקירבה המשפחתית בין כל השירים פה. ולמרות הכל , זו כתבה מסעירה, והטעם שלך רון אנין ומיוחד.
    אני מחכה לפרקים הבאים.
    זיו

  • 109.

    דילן דילן דילן

    אבי כהן צפת, 11/10/07 12:37

    כל רשימה נבחרת טובה ככל שתהיה תחסר עשרות שירים מופתיים גאוניים של בוב דילן האגדי שעם השנים מסתבר שהוא הכותב מלחין הכי גדול בעולם הרוק לדורותיו יקח המון שנים אם בכלל לפצח ולהבין את התופעה המדהימה והמרתקת ששמה דילן

  • 108.

    מה קורה עם חלק מס' 2?

    לא קונה, 09/10/07 10:17

    לתשומת לב מנהלי האתר, אני מגיע לפה קבוע כדי לקרוא את המשך הרשימה ואת הטוקבקים. אחרת, האתר הזה לא ממש עושה לי את זה. אז קדימה! זה לא איום, זו בקשה.

    • אם תתמיד

      תגלה, 09/10/07 18:29

      שזה אתר התרבות הטוב בארץ

      • אז מתי חלק 2? (ל''ת)

        לא קונה, 10/10/07 15:06

  • 107.

    פינק פלויד פינק פלויד ושוב פינק פלויד ! (ל''ת)

    הם נגעו בשמים !, 08/10/07 22:51

  • 106.

    יופי

    משה, 08/10/07 11:45

    רעיון גדול. הפניות רעיון מצויין.
    Play List קלאסי. ברור שיהו עוד Grateful Dead בהמשך כמו שברור שיהיו LEDs. וברור שיש פה כמה מיותרים. אני שומר את הלינק במועדפים.
    בקשר ל G הפתוח. בא לא נכנס לויכוח ההיסטורי בקשר לגיטריסט הגדול מכולם. (אני לא אורי לוטן....).
    מקווה שהקור לא יעכב את ההגעה של שאר 3 הרשימות.

  • 105.

    בעיתי מאוד לבחור שירים יש להתיחס ל- (ל''ת)

    אלבומים שלמים !, 07/10/07 21:40

  • 104.

    בקשה נורא חשובה! תתארך את השירים

    ענת, 07/10/07 12:05

    אהבתי את הכתבה רק משהו אחד נורא מציק לי- למה לא כתבת את השנה שבה השיר יצא? לפי דעתי השנה של השיר חשובה ביותר להבנה של התפתחות השיר והאמן. תודה

  • 103.

    מה עם King Crimson? נחשבים רוק? (ל''ת)

    שפוי, 06/10/07 20:25

  • 102.

    לא לשכוח להקות כמו ברקלי גימס רנאסנס (ל''ת)

    ורוד ותיק, 06/10/07 17:44

  • 101.

    מצפה להמשך הכתבות. כל הכבוד...

    יוסי, 06/10/07 14:54

    היי,

    אחלה רעיון לרשימה. חבל שלא ציינת ליד כל שיר את השנה שבה יצא ואני מקווה שLAYLA יתפוס מקום גבוה-

    בסוף הפרוייקט נא לצרף את הדיסק :)

  • 100.

    last man standing

    אלן גינסברג, 06/10/07 10:21

    לאחרונה יצא דיסק של ג'רי לי לואיס, מאחרוני אנשי ''סאן''. רון ''פיטר לוגר'' מיברג, מאחרוני העתונאים שעוד מחזיקים בין הרגליים שלהם ביצים גדולות ובוערות, האיש שעם עזיבתו, הופסק בביתי המנוי למעריב, עושה איתכם חסד אדיר, מאפשר לכם הצצה לתקופה מדהימה שלא תחזור, ונותן כלי אדיר למי שהוריד את תוכנת האימיול ואיתה את הדיסק האחרון של פרגי, אבל כבר לא ממש בטוח מה עושים עם זה. תחזור לכתוב כבר קיבינימט, ואם אפשר אז לעתון הארץ. העיתון היחיד שעוד שווה לקרוא בארץ כוכב נולד. אה, כן ולהתראות בבלפסט בהופעה של הבוס בדצמבר.

  • 99.

    רוק קלאסי

    חובב רוק, 06/10/07 06:51

    הרשימה של מיברג מאפיינת את טעמו האישי. מומלץ להיעזר בה כדי ''לעשות השלמות'' וללמוד עוד קצת על עידן הרוקנרול ועל תרבות התקופה ההיא כפי שהיא משתקפת מהשירים.
    גם לי יש רשימות משלי, כולל על ''רוק קלאסי'' וגם הן סובייקטיביות. ניתן לראות אותן באתר שלי:
    www.yesterday.co.il

  • 98.

    המשך ל #43, כן, ווילי נלסון מיושן!

    רוני, 05/10/07 17:46

    אם הידע שלכם על קאנטרי מצטמצם בווילי נלסון וג'וני קאש, אתם בפיגור של 30 שנה. הרבה מים עברו במיסיסיספי וגם בנהר הקאמברלנד בנשוויל. דור של זמרים כבר פרש אחריהם ואתם עדיין עם שמשון ברנוי וישראל יצחקי של הקאנטרי. ברור שאף אחד מזמרי העבר , חי או מת, לא שולט, לא משודר ולא זוכה בשום פרסי קאנטרי.
    קצרה היריעה מלהזכיר 100 זמרים וזמרות (לא, לא דולי פרטון) ששולטים היום. אזכיר ארבעה שירים, שני זמרים ושתי זמרות, שיפילו אתכם מהכסא:
    זמרים:
    Joe Nichols - Another Side of You
    Josh Turner- Would You Go With Me
    זמרות:
    Taylor Swift - Tim McGraw
    Sara Evans - With Three Chords and the Truth
    הקולות של שני הזמרים מהממים, טיילור סוויפט היא זמרת ויוצרת חדשה ששולטת ברדיו, שרה אוואנס היא אחת המובילות בקאנטרי היום.

  • 97.

    מצטרף ל-11. מדוע לא המלצת על אלבומים מלאים?

    אסף, 05/10/07 17:19

    מקרה קלאסי שבו השלם עולה על סכום מרכיביו: הצד האפל של הירח שהוא אלבום מדהים בהאזנה רצופה, לעומת זאת כסינגלים, השירים טובים אבל לא מוערכים כמו האלבום ממנו נגזרו. אסור לנתק את השירים מהאוירה והרוח שתחתם נוצרו.

  • 96.

    simple man-Lynard Skynard

    שמאלני לשעבר, 05/10/07 16:34

    פשוט ענק.
    הכרתי את השיר הזה דרך הפס קול של almost famous
    של קמרון קרואו.
    אגב, סרט חובה לכל חובב רוק.

    • מצטרף להמלצה

      שי, 06/10/07 02:03

      את השיר הכרתי לפני הסרט , אבל כל חובב רוק צריך לראות את הסרו הזה

  • 95.

    כל אלה שטורחים לבקר

    לא קונה, 05/10/07 15:19

    בגלל שהשיר או הלהקה\\זמר\\זמרת האהובים עליהם אינם מופיעים ברשימה - חכו. אפילו הרשימה של מיברג עמדת כרגע על 25 מתוך 100. סבלנות.
    ולמיברג בבקשה להתעלם מהממורמרים. אם למישהו היה אכפת את מי הם אוהבים אולי גם להם היה טור בעיתון. בינתיים אני עדיין יותר מתעניין בהמלצות ובתובנות שלך ושימותו הקנאים. למרות שהטוקבק פה הוא מהכפיים שנתקלתי בהם...

  • 94.

    רשימת ה100 שלך! ולא הטובים באמת

    פליני, 05/10/07 09:09

    אם הייתי מעוניין ברשימות מהסוג הזה הייתי נכנס באינטרנט לכותבי טורים ותיקים במגזינים של מוסיקה בארה''ב. יש שפע של כותבים שאתה מעתיק מהם.
    משעמם.

    ''100 השירים שדומים אחד לשני ומאותה תקופה ברובם של רון מיברג''

    • תן דוגמאות

      ליאור, 27/10/07 20:30

      אם אתה כל כך מזלזל ברשימה - ויש לך אלטרנטיביות, תן לינק לרשימות...

  • 93.

    להקשיב לניל יאנג ולבכות (ל''ת)

    Long May WeRun, 05/10/07 09:04

  • 92.

    איפה ג'נסיס פיטר גבריאל.בושה! (ל''ת)

    עדי, 05/10/07 09:01

  • 91.

    איפה צביקה פיק? (ל''ת)

    שירה, 05/10/07 08:57

  • 90.

    רוק אנד רולל

    גר צדק, 05/10/07 07:20

    האחים אוורלי ? או שאני לא מבין בכלל ?

    • האחים אוורלי זה אסיד, לא רוק

      מיקי דולנז, 05/10/07 15:37

      בי בי לאב

  • 89.

    no blacks -no gays

    california, 05/10/07 06:49

    Marvin Gay
    Fredy Mercury

  • 88.

    יופי

    חיים, 05/10/07 06:35

    אני קורא בהנאה רבה את הרשימה. כאן בסין הדברים נראים כל כך קרובים. רשימה טובה.- למה? כי אני מוקיר את היכולת של מייברג להיות שונה אחר ובלתי צפוי. תמשיך. אתה לא לבד.ואנחנו לא מטורפים..אוהבי הרוק...הם גזע נכחד.לא נתבייש בזה.

  • 87.

    רשימה שבכל עשיריה אין צביקה פיק, אינה רשימה

    שירה, 05/10/07 06:16

    צביקה פיק הוא גדול זמרי הרוק בישראל בכל הזמנים. הוא הזמר והמלחין שהצליח הכי הרבה בחו''ל וחידש ללהקות וזמרים אחרים. הוא טרנד סטר כבר יותר משלושים שנה ורק בינוניות קרתנית של מר מיברג מונעת ממנו מלכלול את צביקה פיק ברשימה.

  • 86.

    תודה על האוסף, תמשיך (ל''ת)

    מחכה לעוד, 05/10/07 06:15

  • 85.

    רון

    pאנק pאנק pאנק, 05/10/07 03:48

    מה עם פאנק? קלאש, סקס פיסטולס, ראמונז. שלא לדבר על הארדקור פאנק, הז'אנר הכי נותן בראש אי פעם- מיינור ת'רט , באד בריינז ובלאק פלאג...... יותר טוב מכל הרשימה שלך ביחד

    • הייתי ממליץ לך להתבגר. קצת......

      הגאו מוורשה, 05/10/07 14:56

      לא כל מי שנותן בראש עושה גם משהו משובח......... (לא כולל קלאש).

      • תשמע

        תשמע, 06/10/07 21:14

        אי אפשר להתעלם מזה, מאז אלביס עד 1977 לא הייתה מהפכה כמו שהפאנק עשה....

      • אולי תתבגר אתה קצת

        dexter gordon, 06/10/07 21:22

        ''נותן בראש'' זה רק ביטוי, חוצמזה לא אמרתי שכל מה שנותן בראש זה טוב .... אבל הלהקות שנתתי הן כן טובות וברור שאף שיר שלהן לא יהיה ברשימה הזאת כי על פאנק יש סטיגמה של מוזיקה פשוטה פרימיטיבית וכו' אבל האם זו לא המטרה הראשונית של הרוק להיות כזה? לכוון ללב ולא למוח בלי סיבוכים שמוציאים את הרגש מהמוזיקה?

  • 84.

    איפה העטיפה המקורית של בליינד פיית' ???? (ל''ת)

    מ מ, 05/10/07 02:58

  • 83.

    אורגיה של מוזיקה אמיתית

    תל אביבית, 05/10/07 02:50

    החזרת אותי אחורה וניערת את כל הג'אנק שנשמע בשנים האחרונות .
    הרי צעירים מגיל 40 לא יעריכו לצערי
    דברים אמיתיים ,אלא את מה שהאביסו אותם מגיל צעיר .
    כל הכבוד לעמדתך האיתנה .
    אהבת המוסיקה האמיתית מתבטאת בראש פתוח שאין היום.
    רק דיקטטורה תרבותית המונעת מכוח האינטרסים הכלכליים של תאגידי מוזיקה.
    יישר כח רון.

  • 82.

    לשונאי הביטלס

    שי, 05/10/07 02:18

    ולכל אלו שמתלוננים על היעדר פאנק, גראנג' ומטאל ברשימה-
    לדעתכם בכלל היה פאנק אם לא היו הביטלס?
    אם הייתם מבנים טיפה במוזיקה הייתם מבינים שאת ההשפעות של הביטלס אפשר למצוא פשוט בכל מקום. כשכל העולם רק התחיל לגלות מה זה דיסטורשן, הביטלס גילו לעולם מה המהות של רוק

    • הכל נכון חוץ מהמשפט הסופי

      מלך הרוק, 05/10/07 13:03

      על כל מילה טובה שתגיד על החיפושיות, אני מוכן להוסיף עוד שתיים. חוץ מדבר אחד - החיפושיות לא גילו לעולם את מהות הרוק משום שהתקליט הראשון שלהם (שמעוט מאד ממנו הפגיע לפלסטינה) היה קאברים לשירי רוק בעיקר של צ'אק ברי.
      צ'אק ברי הוא אבי הרוקנרול והוא גם אביו של אלביס הי''ד. מזלו הרע שהיה האדם הנכון במקום הנכון, אך לא בזמן הנכון. הוא היה שחור ובאמריקה של שנות החמישים זה היה NO NO גדול.

      • הכל נכון חוץ מהמשפט האמצעי

        לא קונה, 05/10/07 14:47

        אריך הנגן הראשון של הביטלס היה PLEASE PLEASE ME ורוב השירים בו הם של לנון מקרטני. זאת ועוד, אף אחד מ(5)הקוברים לא היה של צ'ק ברי.
        מי שהציג את הרוק לעולם היה ביל היילי עם ROCK AROUND THE CLOCK. מי שהפך את זה למוסיקה פופולרית מאוד היה אלביס. צ'ק ברי כתב הרבה מהשירים שאלביס, סטונס, הביטלס ובני דורם הפכו לנכסי צאן ברזל ולבסיס של הרוק המודרני.

  • 81.

    מירברג, אל תשכח את ''אימג'ן''. (ל''ת)

    יובל, 05/10/07 02:06

  • 80.

    אחלה רשימה, מחכה להמשך, אבל..

    משועממת, 05/10/07 00:34

    הלינקים קצת פוגעים בהנאה, כי לדוגמא השיר של רוד סטוארט הוא בכלל בביצוע של מישהו אחר בלינק שצירפתם...
    לינק מוצלח יותר לשיר המקסים של סטוארט, שזכה לעדנה ב''המשרד'' הבריטית: http://www.youtube.com/watch?v=l-h2igxk7f0

  • 79.

    מה עם ג'ון קולטריין, ביל אוונס, דיזי גילספי..

    צ'רלי, 04/10/07 23:24

    לא לשכוח שלפני הרוקנרול היה JAZZ.

    כל האמנים שמוזכרים בכתבה הזאת גדלו על JAZZ ושמעו המון JAZZ. פשוט לא היה קיים רוקנרול בשנות ה- 40 וכל מה ששמעו ברדיו היה לואי, אלה, מיילס, צ'רלי וג'ון. JAZZ היה להיט התקופה וכל ילד הכיר סטנדרטים כמו nature boy, night in tunisia, september song. אולי זאת הסיבה שכל אמני הרוק הגדולים הם מהתקופה הזאת. היתה להם נשמה של JAZZ.

    • ומה עם ישראל יצחקי, צמד הפרברים והעמרנים???? (ל''ת)

      הגאון מוורשה, 05/10/07 06:41

  • 78.

    כדי מאוד שu2 עם השיר

    betman, 04/10/07 22:47

    ''hold me thril kiss mekill me''
    יהיה במקומות הראשונים בין השירים הטובים שu2 יצרו

  • 77.

    אני שוב פאקינג שואלת: איפה ג'ימי הנדריקס???

    פריחה, 04/10/07 22:46

    ועוד לפני הנדריקס וכל לבן שבכלל חשב על רוק-נ-רול. איפה צ'אק בארי?
    על פי רון מיברג הלבנים המציאו את המוסיקה.
    טוב, זו לא הפתעה. הלבנים המציאו את הכל. המתימטיקה, הארכיטקטורה, הגיאומטריה, בכלל, גילוי האפס וכו' וכו'...
    הלבנים שעד לפני בערך אלף שנים חיו במערות באירופה המציאו את העולם. ממש שליחי האלים.

    איזו בעסה אתך ומשכמותך. עד שמתחילים לחבב אתכם אתם מזייפים ומגלים את שורשיכם הגזעיים שבעצם מנחים את מחשבתיכם.

    • גזענית קטנה וחסרת סבלנות......

      הגאון מוורשה, 05/10/07 06:38

      (חוץ מזה, נראה אותך מקשיבה לאלבומים של הנדריקס שהוצאו אחרי מותו........ אני לא מכיא הרבה אנשים - כולל מעריצים נלהבים - שמסוגלים להתמיד 20 דקות....).

    • מה ההתנפלות הגזענית הזו, פריחה?

      לבנבן-צבעוני, 05/10/07 14:51

      את ממש יודעת היסטוריה. ואת גם נורא תרבותית. לידיעתך (מאחד עם תואר באמנות): תרבות, ארכיטקטורה ופלאים ארכיטקטוניים קדומים ממש יש והיו במזרח הקרוב והרחוק. זהו. הארכיטקטורה של מרכז ודרום אמריקה מיוחסת לתקופות מאוחרות יותר, והערבים שהמציאו את האפס והאלגברה (לא את המתימטיקה...) יצאו מהאוהלים והחושות רק לפני כמה מאות, והם היו הרי אפסים כשהיו כבר תרבויות מפותחות באירופה, קרי, ביוון ורומי.... לגבי אמנויות פלסטיות ממש ומוסיקה, הרי ברור שכלל אין מה להשוות את מה שהתפתח אצל הלבנבנים באירופה למה שקרה אצל בני דודנו הערבים(בלי קשר לזה אם את חובבת מוסיקת רנסאנס, קלאסית או מזרחית, ציור קלאסי, מודרני, אתני או גובלנים...). לגבי התרבויות באפריקה השחורה , צר לי...... לא מובן לי למה את מתנפלת ככה על מיברג, רק בגלל שמיברג העז לא להזכיר (עד כה) את הנדריקס (השחור) או חלוצי רוקנרול אחרים, בגלל שהם לא - לפי דעתו וטעמו.

  • 76.

    אפוא המלך אלביס

    מוטי אמור, 04/10/07 21:47

    עם כול הכבוד לך אף זמר מאלו שמופיעים אצלך בכתבה לא מגיע ולא מתקרב לאלביס ברוקנרול ובעוד כמה סיגנונות למרות שעברו 30 שנה מאז שנפטר

  • 75.

    תיקון טעות

    שמוליק, 04/10/07 19:25

    השיר של אלטון גון נקרא'' Your Song''
    ולא A SONG FOR YOU

  • 74.

    שירים על הפנים אחד אחד (ל''ת)

    אורן, 04/10/07 19:00

  • 73.

    באמת מספיק עם ההספדים.

    טל, 04/10/07 17:09

    הרוק לא מת ולא ימות, והמוזיקה לא הסתיימה ב77 וגם לא ב87. אלו סתם קלישאות דהויות.

    ההבדל היחיד הוא שבין השנים 65-75, כל כיוון מוזיקלי שנבחר היה קרקע בתולית, והיה רצון כללי להגדיר תחומים, לייצר מיתוסים, לבנות שפה. כמו בכל מדיום אמנותי. לפי הגישה הספידה, גם הציור מת וגם הספרות והשירה והקולנוע. נשארנו רק עם טלוויזיה, שבגלל המקום המרכזי שהיא תופסת בחיינו, עדיין לא ''הרגנו'' אותה.
    פשוט כבר אין מקום בארון של גדולי הרוק, ואין שום ''סמכות'' אמיתית שתגדיר ותכתוב את ההיסטוריה. אם סופיאן סטיבנס, או הדצמבריסטים או מידלייק היו פועלים אז, כבר מזמן היה להם מקום של כבוד לצד כל המיתוסים המוכרים.

    גם היום נכתבת מוזיקת רוק מצויינת וחדשנית ומרגשת, ולא, רדיוהד הם לא הלהקה היחידה מהשנים האחרונות ששווה אזכור. הבעיה היא לא המוזיקה, אלא הסבלנות והיכולת להפתח ולהקשיב באמת, ולהשקיע בלברור את היהלומים מתוך שלל האבנים השחוקות תחת הזרם הבלתי פוסק של זבל תעשייתי.

    רון, מה שאתה עושה ברשימה הזאת הוא מבורך (וגם מהנה, השם יעזור לי).
    קח שנה, תקשיב למוזיקה חדשה. אם תקשיב באמת, לא ירחק היום ותפרסם את רשימת מאה השירים הגדולים של שנות האלפיים. אם אתה מעוניין בהמלצות, אני אשמח לעמוד לשרותך.

    בכל מקרה הורדתי את כל השירים שהמלצת עליהם, תוך שעה הם כבר נחו להם בשלווה בכונן שלי. אין לי מושג אם זה טוב או לא.

    • אין דבר כזה

      גיא, 05/10/07 08:21

      אין דבר כזה ''רשימת מאה הגדולים'' . פשוט אין מספיק שירים בינוניים אפילו לאכלס רשימה שכזו. מקסימום 20.
      בסוף שנות התשעים הכנו (קבוצה של חברים) את מצעד שנות התשעים שלנו, וגם שם היה די קשה למצוא יותר מדי שירים מעולים (אנחנו בני 30 היום, אבל חסידים של סיסטיז וסבנטיז).
      טל, אם תרצה, כתוב לי למייל כאן ואשמח להעביר לך את הרשימה.
      הבעייה ששנות האלפיים הם העשור הג-ר-ו-ע ביותר (כן, יותר אפילו מהאייטיז) מבחינת מוזיקה פופולרית.

      • שלח ... אולי נגלה דברים חדשים

        משה, 05/10/07 13:36

        mdemri@gmail.com

        תודה
        משה

  • 72.

    הסטונס

    איש שום מקום, 04/10/07 16:33

    מיברג היקר.
    התיאור שלך לתני לי מחסה כל כך מדויק . הרבה מאוד רגעים בלתי נשכחים עברתי עם השיר הזה. פאר היצירה. אולי הטוב ביותר של הסטונס יחד עם סימפטיה לשטן. מחכה בקוצר רוח להמשך. אגב, זה הזמן לפרסם שוב את רשימתך הנפלאה ( שתלויה לי על הקיר מעל המיטה) על 100 האלבומים הגדולים.

  • 71.

    באמת שהגיע הזמן לכתבות איכות. פרוייקט נהדר.

    רועי, 04/10/07 15:56

    עם כל שצף הכתבות החלולות אודות נינט ודומיהן, הכתבה הזו בהחלט מרעננת.

    רון, המשך כך.

  • 70.

    הגן שקובע

    מרסי סייד, 04/10/07 15:40

    כדי למקם את מה שיש לי לומר, הייתי 5 שנים צעירה מדי מכדי לחיות את רוב השירים משנות ה70, וצעירה ב15 שנים מלחיות את אלה של שנות השישים. ברחתי ליתר ביטחון למה שרחוק יותר. את השירים המאוחרים יותר אני בכל זאת מכירה. אולי כי הטרנזיסטור השמיע אותם בדיוק כשנכנסתי למכולת, או מישהו התאמן עליהם בגיטרה בדיוק כשעברתי ברחוב. כך שעניינה אותי הרשימה.

    לזכות הרפרטואר של שנות השבעים, וזאת מחמאה, אפשר לומר שזה העשור היחיד שעובר ממש טוב בביצועים חיים.
    זה שהרשימה הומוגנית וחד צדדית, זה מצויין. כדאי ללמוד מאנשים חד צדדיים. הכי טוב ללכת עם מדריך שמבטיח לקחת אותך לציור הכי גדול בכל הזמנים ומוביל אותך לציור עלום שלא מוזכר באף ספר אמנות. מיברג אמנם לוקח למונה ליזה, אבל חוץ מזה, הוא ישראלי שאוהב מוסיקה אמריקאית לבנה משנות השבעים. לא אמריקאי שאוהב אותו דבר. תנו לבחור אמריקאי שזה הכוס תה שלו לבחור את 100 הגדולים שלו, סביר אולי שיבחר שירים של אותם מוסיקאים, נגיד לצורך העניין שאפילו מאותם תקליטים, אבל אלה יהיו שירים אחרים. אנחנו הישראלים, כמו מיברג, נתחבר ברגע לרצועות המלודיות, ואלה שיש להן בשר (טקסט נוגע ללב). ועוד נכניס לרשימה את כריס ראה בלי למצמץ. כאלה אנחנו, נאמץ את Running on faith הנוגע ללב של אריק קלפטון ולא את הביצוע שלו לSan Francisco Bay הרקיד. לא חשוב כמה זמן נגור באמריקה או במנצ'סטר, ולא חשוב כמה טוב הסולו גיטרה, או הבנג'ו מאחורי לינדה רונדסטאט, אצלנו יצוץ בדיוק אותו גן שיש לשלמה ארצי, גן שנמס ממלודיה וממילים פיוטיות, שאנחנו סוחבים איתנו כחטוטרת.

    • לא מסכים עם כל מלה אבל כתוב יפה (ל''ת)

      לא קונה, 05/10/07 15:06

  • 69.

    וג'ימי הנדריקס, מה איתו? (ל''ת)

    פריחה, 04/10/07 15:39

  • 68.

    best rock song - suck my kiss, rhcp (1991) (ל''ת)

    Anthont Kiedis, 04/10/07 15:28

  • 67.

    הרוק מת בשנות ה-90 (ל''ת)

    דנה, 04/10/07 15:00

  • 66.

    האזנתי ברפרוף לכל השירים

    ABC, 04/10/07 14:37

    וזה היה מחריד. חוץ מהביטלז, הביץ' בויז, ג'והן פיליפס ושריל קרואו אין פה כלום.
    מה הקריטריון לשיר טוב? מוסיקה, מלים, שירה, ביצוע. אף אחד משאר השירים לא מתקרב אפילו לסף שיר טוב, רובם סתם רעש מיותר.
    מי כן היה פעם טוב? הביטלז, אלטון ג'והן, סטיבי וונדר, דון מקלין, רוד סטוארט פה ושם, פול יאנג פה ושם, קרלי סיימון ואפילו מייקל ג'קסון לפני שהשתגע.
    אם כבר אתה מכניס רוק דרומי אז חובה להקת 38Special בשיר Second Chance

    • תרגע, ABC

      הגאון מוורשה, 05/10/07 06:29

      אם היית צריך להאזין (בריפרוף או לא..) רק עכשיו לשירים, כדי לדעת על מה ומי מדובר, אז עדיף היה שתרגע קצת. אין (אני חוזר - אין !!!) חובב מוסיקת פופ / רוק, כולל הצעירים בחבורה, שאינו מכיר כמעט בעל-פה את מרבית השירים ברשימה, כך, שדבריך אלהו העידו, למעשה, על חיבתך והשכלתך המוסיקלית הרלוונטית ........
      ולגבי השמות שהזכרת אתה: כולם ענקים, גדולים, חביבים, נחמדים וכו' כו' כו'. רק מה, יש עוד דברים משובחים מלבד אלה שיוחצנו ונמכרו באגרסיביות בזמנו לקהל ''השבוי'' של אז (עד היום), וצעדו בפלייליסטים המצומצמים . לא כל מה שמשמיעים כיום בגלגלצ הוא בהכרח ''הדבר הטוב'' של כל הזמנים.

  • 65.

    יומרתה של בינוניות

    רוני לוי, 04/10/07 14:29

    ''ההוראות לטוקבקיסטים בפנים'' - איזו דאחקה, איזו הכנסה, איזה קטע. שנון, חד, חריף, משהו מקורי. אז שמישהו יגרד אותי מהריצפה, אני קרוע, אני גמור.

    מיברג שלף ראשון. מיברג האמריקני, מיברג של הניו ג'ורנליזם המחורבן, מיברג של העאלק דור של העאלק פרחים, עם העאלק מריחואנה ועם העאלק שלום.
    רוק אנ רול עאלק. המיטב יענו.

  • 64.

    אחלה בחירות רון

    חד קרן, 04/10/07 14:12

    קשה ואף לא יהיה זה ראוי להכתיר את אחד השירים כ''הכי טוב''.
    אין ספק שהביצוע הכי מרגש היא איחודם של 3 הענקים ב-A SONG FOR YOU.
    אגב,למי שסתם משעמם שווה לבדוק את הקאבר של מייקל בובלה MICHAEL BUBLE לשיר הזה.(אני חשבתי שהמקור שייך לבילי ג'ואל) תקנו אותי אם אני טועה.

  • 63.

    פחדן. למה להשתיק טוקבקים?

    סימיל, 04/10/07 14:10

    למה הקדשת כמעט 2 פסקאות רק להשתקת הטוקבקים? זה כל הרעיון בטוקבקים וחבל שאתה לא מבין אותו.

    בכל מקרה, הרשימה שלי הרבה יותר שונה מזאת.

  • 62.

    למה כל השירים מלפני 40 שנה

    שחר, 04/10/07 14:03

    אם הדיסק רק בן 25 :)

  • 61.

    ''קופסה של גשם'' - גרייטפול דד

    יוחאי החכם, 04/10/07 13:49

    מיברג שלום,

    אני לא יודע אם בכוונתך לשלב את השיר המופלא הזה בהמשך מאחר ולדעתי הוא קצת יותר גאוני, נפלא ונדיר מ''להקתו של דוד ג'ון''.

    זאת לצד הפלא הזה של יצירת שנ י אלבומים (בעיני אפילו הכי טובים) של אותה להקה באותה שנה.

    אז אם לא התכוונת - אולי כדאי לשלב אותו. לדעתי - אחד מ - 10 השירים המופלאים של ימינו.
    שיר עם הרמוניות, גיטרות ומלודיה שכבר אין לשמוע יותר.
    שיר כואב ומופלא שמנציח את ג'רי גארסיה לטעמי טוב יותר מכל דבר אחר שעשה.

    • לא רק BOX OF RAIN

      לא קונה, 05/10/07 13:37

      RIPPLE
      FRIEND OF THE DEVIL
      TRUCKING
      IN THE ATTICS OF MY LIFE
      CASY JONES
      BLACK PETER
      בעצם, כמעט כל שיר בAMERICAN BEAUTY והרבה שירים בWORKING MAN'S DEAD. אבל אני לא בטוח שהם נכנסים ל10 הגדולים בכל הזמנים. הם לא בליגה של A DAY IN THE LIFE,
      YOU CAN'T ALWAYS GET WHAT YOU WANT,
      HOUSE OF THE RISING SUN, TIMES THEY ARE A CHANGING
      JONNY B GOODE
      HEARTBREAK HOTEL
      ROCK AROUND THE CLOCK
      אלו אבני דרך בהתפתחות המוסיקה ההמודרנית. הDEAD הם נחמדים ומגיע להם קרדיט על המצאה מחדש של ההופעות החיות, אבל המוסיקה לא פרצה גבולות.

  • 60.

    לרון מיברג

    תחשוב על זה, 04/10/07 13:39

    The Animals
    Spencer Davis Group
    Procol Harum
    The Marmalade
    The Troggs
    The Moody Blues
    The Bellamy Brothers
    The Tremeloes
    Dianna Ross & The Supremes
    Otis Redding
    CCR
    ELO
    The Eagles
    Fleetwood Mac
    Foreigner
    Hall & Otes
    Steve Miller Band
    The Alan Parsons Project
    Edison Lighthouse
    Tony Orlando & Dawn

    • אהבתי כאייקוני רוק בעיקר את:

      הגאון מוורשה, 05/10/07 06:15

      Tony Orlando & Dawn
      Hall & Otes
      Tremeloes
      Dianna Ross &the Supremes
      Otis Redding
      ELO
      ........
      ................
      ..........................

      בעיקר טוני אורלנדו. גדול.

    • Procol Harum ; Hall & Oates ; Edison Lighthouse

      לתשומת ליבו של, 05/10/07 14:31

      מגיב נכבד - אילו יכולתי, הייתי ממנה אותך כעוזרו של רון מיברג.
      רשימה מדהימה!!!

  • 59.

    ?rony can you hear me ''טומי'' חימום כלים נחות ל''מי הבא''?

    אמסטל, 04/10/07 13:20

    ואיפה הצ'רצ'ילים?

  • 58.

    ובורך רון שנותן לנו קצת יותר מהזבל שאנו חשופים לו באופן יום יומי. (ל''ת)

    דן, 04/10/07 13:18

  • 57.

    כתבה נחמדה. אבל נורא חסר לי משהו...

    רוני, 04/10/07 12:42

    מה שחסר לי זו ההדגשה בכותרת שמדובר בדעתו של הכתב. נכון שזה כתוב בגוף הכתבה. כתוב שם שמדובר על טעם אישי. אבל זה צריך להיות גם בכותרת, כי אם לא אז נדמה שנעשה כאן מחקר מעמיק על בסיס משאל גדול. וזה לא כך, הרי מדובר בסך הכל בחוות דעתו של כותב אחד. זו יומרנות... זה קלקל לי.

  • 56.

    לעולם לא תיצעד לבד גים מוריסון

    פיצקו, 04/10/07 12:32

    מיברג איפה הדלתות איפה להקת love בל חוץ מזה חזק וברוך

  • 55.

    בקשה ממיברג

    נוגה, 04/10/07 11:40

    יש אפשרות ליצור רשימת השמעה או דיסק של ה100 שלך? מוצאת את עצמי מייחלת לשמוע את ה25 האלה ברצף . רשימת השמעה להורדה בתשלום כמובן. תרים את הכפפה? יוצאים פה מספיק אוספים מחרידים ומפורסמים באגרסיביות. למה לא להוציא אוסף ראוי? מיברג 100.

  • 54.

    רעיון ענק לתת קישורים לשירים

    אדמיניסטרטור, 04/10/07 11:36

    רעיון נהדר לתת קישורים לשירים ביו טיוב וכך נוכל להאזין ולהתרשם גם משירים שאיננו מכירים

  • 53.

    CREAM-WHITE ROOM צריך להיות במקום הראשון

    meme, 04/10/07 11:27

    :)

  • 52.

    איני יודע, נחיה ונראה....

    הגאון מוורשה, 04/10/07 09:54

    אין לי מושג מי יבוא בהמשך. ברור שלמייברג הפתרונים (הנכונים?).
    האם נקבל עוד ''סטונס''?, אולי ''קינקס'', ''אנימלז'' (אני דוקא חובב רוק בריטי) או פתי סמית'?. ואולי ''טראפיק'' יחזרו עם ג'ון בארליקורן? (ואולי סתם ''ספנסר דייויס גרופ'') ...... לא יודע, אבל:
    אין ספק שברשימה עד כה מספר שירים ''בעייתיים'' ו''מבזבזי מקום'', בתור מי שעתונאי מכובד בחרם להיות כלולים ב-100 הגדולים שלו, המומלצים, כמובן לקהל הרחב....
    ניקח את לינדה רונסטאדט או ''מארשל טאקר באנד'', ''ליטל פיט''
    ואפילו ''הבאנד'' בכבודם ובעצמם. נשמע כמו בדיחונת. אלה שירי רוק נחמדים. אולי מאד נחמדים, אבל זהו. לא יותר. שום גדולה, חידוש או ייחוד. . אין כאן ואווווו מסוג ''אהדה לשטן'' או ''סיפוק'' ולא ''גלוריה''.....
    אני, אישית, שומע כאן פלייליסט של נחלאי חביב משנות ה-70, על חומרים טובים, שמקבל תקליטים מהדודים באמריקה וסוגד למוסיקה של החוף המערבי ........ משהו כזה. השירים נבחרו לא בגלל שהם הכי טובים (לדעתו), אלא יותר בגלל שהרוב לא מכירים אותם............ (מכירים את זה?).

    • אה???

      גיא, 04/10/07 15:18

      ''נחלאי חביב משנות ה-70, על חומרים טובים, שמקבל תקליטים מהדודים באמריקה וסוגד למוסיקה של החוף המערבי ........ '' ???
      לא הבנת, ה-ו-א הדוד מאמריקה :-)

      • גיא, חמודי

        ציפור שיר, 05/10/07 06:04

        הגאון מוורשה צודק. מיברג הוא גרופי ו לא הדוד מאמריקה. רק אחרי שלב הנחל והחומרים הטובים הוא נסע ללמוד בארה''ב הברית. בחוף המערבי כמובן......

    • מסכים עם הגאון מוורשה

      ע., 04/10/07 22:38

      ''ההשפעה'' של החוף המערבי כ''כ בולטת, שגם אם ינסה מייברג להסוותה , לא יצליח.

  • 51.

    רון מיברג.האלוהים בכבודו ובעצמו.

    זאב הערבה, 04/10/07 09:54

    ולחשוב שיש שרואים ביאיר לפיד ודומיו גיבורי תרבות זה מביש ומחפיר.מיברג עים טונות כשרון כמו שלך רוצים לראות ולשמוע אותך עוד ועוד.אני מחכה לרשימת 100 הספרים ואני בטוח שיש לך דעה בענין.

  • 50.

    אבל איפה ג'ים מוריסון??? (ל''ת)

    רן ת''א, 04/10/07 09:30

  • 49.

    הרוק לא מת בשנות ה 80

    דין, 04/10/07 09:23

    הוא מסריח ומרקיב ממש בשנים האחרונות.

    ההתמרה המיינסטרימית שלו לכיוון מה שנקרא אלטרנטיבי היא ממש סיאוב מוזיקאלי.

    אלטרנטיבי, חסר צורה ותוכן, מבוזר, זו המכה של השנים האחרונות.

    אני לא מתפלא על הרשימה של מיברג, ומה שתכיל בהמשך.

    • היה בתרדמת

      לא קונה, 04/10/07 10:44

      חוץ מטום וויטס וU2 מה היה מעניין בשנות ה80?

      • u2? אחת הלהקות המשעממות בהיסטוריה.

        אני, 06/10/07 16:12

        שנות השמונים היו תקופה נפלאה למוסיקה - לא כמו ה70 או ה90, אבל עדיין מעולה, והרבה יותר טובה משנות ה60.

        רשימה חלקית בהחלט:
        the smiths
        pixies
        sonic youth
        r.e.m
        public image ltd
        the fall
        dead kennedys
        mudhoney
        jane's addiction
        bad religion
        minor threat
        suicidal tendencies
        depeche mode
        leonard cohen

        • כהן וREM פחות או יותר היחידים שהיתי מזהה ברדיו

          לא קונה, 08/10/07 14:04

          מכל הרשימה שלך השניים האלה הם היחידים שאני מכיר לא רע. כהן לדעתי היה בשיאו בשנות ה-70. REM הגיעו לתודעה בסוף שנות ה80 אך הפכו לכוכבים בשנות ה90. האחרים זניחים.

          • זניחים כי הם לא הצליחו מסחרית?

            אני, 10/10/07 11:49

            איזו תגובה טיפוסית. חלק ניכר מהלהקות האלה הגדירו את המוסיקה. והאחרות הן סתם מעולות.

            • זניחים כי היצירה שלהם לא עמדה במבחן הזמן

              לא קונה, 15/10/07 16:29

              מוסיקה שלא נשמעת רלבנטית לאוזניים אחרי 10-20 שנה אולי היתה פופולרית בתקופתה ואולי אפילו שברה מוסכמות, אבל מוסיקה טובה באמת מזדקנת טוב. DYLAN, BEATLES [1965], STONES, COHEN כולם דוגמאות ליוצרים שיצרו מוסיקה אלמותית. האחרים אכן זניחים.

            • PIXIES?

              מגיב1, 27/10/07 19:56

              ה PIXIES לא רלוונטיים?
              הם עשו אז מעולה מה שמנסות לעשות היום הרבה להקות ''ALT'' בהצלחה לא הכי גדולה...

  • 48.

    כמעט כל רשימה מהסוג הזה תהיה טמטום מוחלט.

    גידי, 04/10/07 09:16

    ואם לא הרשימה, אז הרעיון לרשום אותה.
    בחיאת מיברג, רד מזה.

  • 47.

    פרוייקט מבורך. וכמה הערות

    יוסי פרץ, 04/10/07 09:14

    1. בכל זאת כמה קטעים שם נושקים
    לקאנטרי - little weat' the band
    2. טראפיק נותנת כיסוי מצויין לשיר של קצפת(?) שאר גירסאות הכיסוי(קוקר, וילסון) פחות מוצלחות מהמקור - בוקס טופ, מאמאס פאפאס
    3.חסימת טוקבק גס רוח ומנבל פה צריך להיות כלל ברזל בכל האתרים. יש לי הרגשה שלפעמים הם שותלים פרובוקציות בכוונה למען הרייטינג
    4. חג שמח רון מיברג מלך המקלדת.
    תתפייס עם עצמך

  • 46.

    כמה הערות למיברג

    אמנון, 04/10/07 01:19

    1. חבל שאתה לא מסוגל לפרגן לביטלס אלא אם כן קלפטון מתארח שם... בשיר נהדר אבליש להם שירים יותר טובים ופחות שמאלצים שסביר להניח שלא נפגוש בהמשך המצעד שלך
    3. טוב הבנו, אנחנו הולכים לקבל פה רשימה של 50 שירים של אריק קלפטון והאולמנס... יאללה אתה חוזר על עצמך...
    4. שריל קרואו - הצחקת אותי והפלת את עצמך בפח
    5. כדאי לך שבהמשך הרשימה מתחבאים לפחות 5 שירים של CCR, כמו סוזי קיו (במקור לא שלהם), run through the jungle ועודרבים
    6. מסכים איתך לגבי who's next' טוב בהרב מטומי ויש בו עוד כמה שירים שהייתי תוקע ברשימה
    6. אם כל הכבוד ל-the faces, החומר שלהם מלפני תקופת רוד סטיוארט כשעוד נקראו the small faces היה טוב בהרבה
    7. אני מנחש שלא נראה כאן את פינק פליד, קינג קרימזון וג'טרו תול בגלל סלידתך לרוק מתקדם, שיש בו המון זבל אבל ל-3 הלהקות האלה מגיע מקומות בעשיריה הראשונה
    8. שלא לדבר על זה שלא תהיה התייחסות לרוק כבד, לאלקטרוניקה, לרגאיי, להיפ הופ או למוזיקה ברזילאית (אני אישית הייתי ברשימה של מאה תוקע לפחות 30 שירים בפורטוגזית...) מה שמסביר כמה דבילית הרשימה שלך וכמה חבל שלא נתנו למישהו מגוון יותר לכתוב אותה (נגיד אני)

    • יופי! עוד טמבל שהמציא את הגלגל

      לא קונה, 04/10/07 10:41

      בגלל שאתה אוהב מוסיקה ברזילאית גם מיברג צריך לאהוב אותה? הרי כל אחד שקורא את הרשימה יכול לחשוב על 200 שירים ואומנים וסגנונות שצריכים להיות נוכחים ברשימה כגון זאת. מה הופך אותך למיוחד וצודק יותר ממיברג?

      • במשפט אחד - אני יותר מגוון ממנו

        אמנון, 05/10/07 01:53

        חוצמזה את דעתו כולם כבר יודעים

        • 4 מילים: גוון אינו ערובה לאיכות

          לא קונה, 05/10/07 15:11

          בטח לא כשהכותב מקדים ומציין שהרשימה סובייקטיבית.

          • רק שהרשימה הזו היא לא איכותית ולא מגוונת

            אני, 07/10/07 00:42

            לא קונה היקר, האם אתה מיברג בכבודו ובעצמו?

            • לא דומה אפילו

              לא קונה, 08/10/07 14:00

              לא יודע אם לקבל את השאלה כמחמאה או לא. מניח שמבחינתך זו לא מחמאה. את השירים שאני מכיר ברשימה אני די מסמפט. את אלה שלא אין לי יכולת לשפוט, אבל להגיד שהרשימה אינה איכותית או מגוונת זו שטות. זו רשימה אישית ואפילו אם אינה מגוונת מספיק לטעמך היא די מגוונת ובוודאי איכותית לדעת כותבה.

              לא מוצא חן בעיניך, אל תקשיב. תמשיך להאזין לבואי - המר הכי מופלץ משנות ה70 וה80 ותהנה!

    • בנושא הביטלס אני עם מיברג

      שי, 04/10/07 14:08

      אף פעם לא הבנתי את המשיכה לביטלס. רוב בחומרים במוקדמים שלהם בינוניים ולא עולים על להקות כמו האנימלס הירדבירדז או אפילו THEM של מוריסון (ואן).
      אז אולי ברשימה של 100 שירים ייכנסו 3, 4 שירים. חמישה עם איומי נשק. הרבה פחות ממה שיכניסו האחים אולמן, לינרד סקינרד, המי וכמובן לד זפלין. לגבי שירים בפורטוגזית, לא הייתי קורא לזה כל כך מגוון כמו אקזוטי.מוזיקה בשפות אחרות מאשר אנגלית לא השפיעה על אף מוזיקאי נחשב.
      מסכים איתך לגבי הפייסז. ומקווה לראות כמה שירים של CCR.
      ולסיום לא הייתי קורה לרשימה שלו דבילית.בכל זאת, הבחור לא כותב מהיום ואני חייב לציין שחלק גדול מההדפות השמיעה שלי מקורם בהמלצות של רון מיברג. חג שמח

      • עוד כמה הערות

        אמנון, 05/10/07 01:52

        1. בגלל שלא הבנת החלטתי לצרף רשימה קצרה מאוד ומתומצתת של דוגמאות שיעזרו לך להבין: hey bull dog, word, what goes on,hekter skelter, rocky racoon, bungaloo bill, i want u, octupuses' garde, come together' חצי מסרגנט פפר וזה לא נגמר... להקה מדהימה שהשתמשה בפרסום המוקדם והרב שלה כדי ללמד את עולם המוזיקה הרבה דברים
        2. עם כל הכבוד לינרד סקינרד, אולמן ואפילו לד זפלין פשוט לא בליגה של הביטלס מבחינת חדשנות, גיוון ועניין
        3. השימוש בפורטוגזית היה לצורך דוג' עד כמה זה אידיוטי לעשות רשימות כאלה, ועוד כעורך אותן מישהו עם טעם מוזיקלי כ''כ לא מגוון כמו מיברג. אבל זה ממש אידיוטי לטעון שמוזיקה ברזילאית לא השפיעה על מוזיקאים... הטרופיקליה, הבוסה נובה, ה-MPB, אומנים מדהימים ומגוונים כמו צ'ים מאיה, קאיטנו וולוסו, גל קוסטה, טוקיניו, ז'ילברטו ז'יל, שיקו בוארקי, קרטולה וכמובן ז'ורז'י ביין... כל העולם שמע אותם למד מהם והעתיק מהם, דוגמראות ראשונות שקופצות לי לראש הן מתי כספי ורוד סטיוארט (אפרופ הפייסז) ויש עוד המון
        4. למיברג - אם עדיין לא סיימת לערוך את הרשימה, תרשה לי להציע לך עוד כמה שמות שכדאי לך להכניס (וזה אחרי שאני מוריד את המוזיקה הברזילאית, הרוק הכבד וכל מה שנעשה בשנים האחרונות) - דונובן, אדם גרין, דבנדרה באנהארט וכמובן נירוונה

        • יו, איזה ידע........ ואווווווווווווו (ל''ת)

          גאון וורשאי, 05/10/07 14:19

      • כל אחד חושב בסתר ליבו שהטעם שלו הכי טוב

        לייקה, 05/10/07 02:45

        הכי מדויק, הכי מגוון, הכי הכי...
        אבל להאמין שהטעם הסובייקטיבי שלך הוא אמת אובייקטיבית - זה באמת דבילי.
        מייברג עצמו כתב שהרשימה שלו היא ''רשימות ההעדפות האישיות'', כלומר, בניגוד לאמנון ולכמה טוקבקיסטים אחרים כאן, הוא לא מתיימר לייצג את הקאנון האולטמטיבי.

        ואגב, מוזיקה ברזילאית מאוד השפיעה על הרוק, הג'אז וההיפ הופ ועל הרבה מאוד אמנים בולטים . זו לא מוזיקה שאפשר לקטלג תחת ''מוסיקת עולם'' ולשכוח אותה שם כמו למשל שירי העם האלבנים (ושיסלחו לי כל מעריצי הז'אנר האלבני).

  • 45.

    האלבומים האיכותיים ביותר

    אדמיניסטרטור, 04/10/07 00:35

    לרון ,אם אפשר גם לכתוב כתבה לגבי האלבומים האיכותיים ביותר המומלצים לשמיעה לפי דעתך ,היה מענין לדעת על איזה אלבומים אתה ממליץ,מה לפי דעתך הם האלבומים המושלמים ביותר שיצאו ,האם למשל החומה,הצד האפל של הירח והלוואי והיית פה של פינק פלויד היו ברשימה ,נא התייחסותך

    • לא הפסקתי לצחוק מההודעה הזו

      יניב, 09/10/07 02:00

      לא יודע אם מי שכתב אותה היה כנה או ציני אבל זה היה מאוד מצחיק

  • 44.

    Don Mclean- vincent (ל''ת)

    צריך להיכנס, 03/10/07 22:52

  • 43.

    המוסיקה האיכותית חיה בקאנטרי

    רוני, 03/10/07 22:48

    הקאנטרי של היום עולה על כל מורשת הרוק!!! שלא לדבר על הרוק העכשווי שכולו רעש, שיער, פירסינג וקעקועים. מזה 15 שנה כל הטוב במוסיקה מתרכז רק בקאנטרי. אבל אתה הוכחת שאינך מבין בנושא, לדעתך ניל יאנג הוא קאנטרי, והשמות האחרים שאתה מכיר הם ווילי נלסון המיושן וטרוויס טריט שבכלל אינו רלבנטי. לא כל מי שנשמע לך קאנטרי שייך לז'אנר הזה, גיטרה אקוסטית, בלדה וכינור לא אומרים שיש קשר לקאנטרי, מנדולינה ובנג'ו בטח לא. היום מתרכזים בקאנטרי טובי הכותבים, המוסיקאים והזמרים. ההבדל בין נשוויל ומה שקורה בשאר סוגי המוסיקה היום הוא אסטרונומי.

    • אז על מה אתה ממליץ?

      יעל, 04/10/07 11:53

      (שואלת באמת)

      • תגובה לאיתן ויעל

        רוני, 05/10/07 06:45

        * איתן, כל השמות שהזכרת כמעט לא מושמעים באלפי תחנות הקאנטרי בארה''ב. כן, הזמרים החדשים יותר טובים! כבודם של הותיקים במקומו עומד, אבל היום יש שירים וזמרים יותר טובים מהם. את מי אתה מכיר?
        * יעל, הנה כמה המלצות של שירים יפים שידועים בארה''ב:
        שירים עם קצב:
        Streets of Bakersfield - Dwight Yoakam and Buck Owens
        Saturday Night at The Twist and Shout - Mary Chapin Carpenter
        בלדות, רצוי לקרוא גם את המלים, שיר על מהות החיים, שיר על אהבה, שיר של השראה, שיר על געגועים, :
        Don't Blink - Kenny Chesney
        God Blessed the Broken Road - Rascal Flatts
        I Hope You Dance - Lee Ann Womack
        I'm Already There - Lonestar

    • ווילי נלסון מיושן????

      איתן, 04/10/07 13:59

      איך אפשר לקרוא לווילי נלסון הענק מיושן...הוא יותר טוב ומעניין מכל ההרכבים החדשים המודרניים...
      ואיפםה לעזאזל אמילו האריס האחת והיחידה...איפה לוסינדה וויליאמס...ג'וני קאש...ווילקו

  • 42.

    רשימה מקסימה

    עמית, 03/10/07 22:08

    ומעשירה. אני יכולה לומר שאינני משקיעה בתגובה הזאת כפי שהקעת ברשימה שלך, אבל כתבתי אותה באהבה ובהערכה. נהנתי לגלות שאתה נוטה דווקא לכיוון הבלוזי יותר של הרוק- רוק נוגע ללב ורגשי יותר מאשר סכולסטי(בסגנון רדיוהד). נחשפתי לדברים חדשים, ואצפה בקוצר רוח להמשך הרשימה. אגב, הטפשיים שכתבו למטה שהביטלס הם הבקסטריט בויז של שנות ה60 מכירים ודאי רק את אוספי הלהיטים של הביטלס. לטובתם אולי רואי ליחד רשימה נפרדת גם לחשיבותו של ''ריבולבר'' ושאר הדסקים המאוחרים של הביטלס. הביטלס, בניגוד לדעה הרווחת יותר מדי, הם לא רק ''לאב מי דו'' (שיר גאוני, אגב)

  • 41.

    תנו המלצות לבלוז שחור

    אריק, 03/10/07 21:53

    ראשית מודה למיברג על כתיבה מהנה כמו תמיד.
    אשמח אם תיתנו גם המלצות על בלוז (בלוז שחור)

    • Blues

      Ami, 04/10/07 12:40

      Listen to: Taj Mahal, Buddy Guy, Robert Cray, Luther Alison, Howlin Wolf, Muddy Waters, BB KIng, John Lee Hooker, Robert Jhonson.....start from this

      • תודה לכם (ל''ת)

        אריק, 06/10/07 11:20

    • כמובן הייתי מתחיל באבות המוזיקה הזו

      שי, 04/10/07 14:13

      ג'ון לי הוקר, מאדי ווטרס, סוני בוי וויליאמסון,סאן האוס, רוברט גונסון ואחרים.
      ממליץ בחום להאזין לR.L BURNSIDE וגם JUNIOR KIMBROUGH שני זמרי בלוז משובחים . מקווה שעזרתי.
      חג שמח

  • 40.

    נהניתי לקרוא. אשתדל לשמוע את מה שאני לא מכיר

    דני, 03/10/07 21:26

    ישר כח רון מיברג
    לפעמים הכתיבה שלך היא כמו ''סוסים פראיים'' של הסטונס

  • 39.

    איפה blue eyes crying in the rain של ווילי נלסון?? (ל''ת)

    איתן, 03/10/07 21:12

  • 38.

    איפה סטיבי וונדר, ארתה פרנקלין?

    איתן, 03/10/07 21:04

    אני מבין שמדובר ברשימה אישית ולא מחייבת...אבל איך האתר מרשה לעצמו לקחת נושא כזה של 100 השירים הגדולים ולפרסם רשימה של מישהו שלא מכניס לרשימה לא מוסיקה שחורה, לא קאנטרי...איך אפשר רשימה בלי סטיבי וונדר, ארתה פרנקלין, מרווין גיא, אל גרין....בושה !!!

    • אח שלי-זה מוזיקה שחורה, לא רוק (ל''ת)

      אדם, 04/10/07 00:35

  • 37.

    עשית לי את הסופ''ש. תענוג.

    ס.ג., 03/10/07 19:07

    אומנם את רוב השירים איני מכירה אבל עד סוף הסופ''ש אכיר :).
    אוהבת ומוקירה הרבה שנים, ומאז התוכנית המוסף (ערוץ 8) , עוד יותר!!!
    תוחזר התוכנית לאלתר.
    (הפרק עם העיתונאי לשעבר הלוי- במיוחד!)

  • 36.

    אפשר להתווכח עם מיברג כמה שרוצים, בשורה התחתונה הוא צודק

    עומר קלנר, 03/10/07 17:14

    אפשר להתווכח עם מיברג כמה שרוצים, לומר שהרשימה שלו ארכאית, מצומצמת, לא מגוונת, עם יותר מדי דילן ויותר מדי קלפטון (לא שיש כזה דבר...).
    אפשר גם לומר שהמוסיקה האיכותית לא מתה בשנת 1977.
    אבל בשורה התחתונה, וחרף העובדה שמדובר בטעמו האישי של מיברג, הוא פשוט צודק.
    מרבית השירים הגדולים של המאה ה 20 נכתבו ע''י קבוצה יחסית מצומצמת של מוסיקאים, והחל משנות ה 80 חלה ירידה קיצונית באיכותה של המוסיקה, שהגיעה לשיא עליבותה בימינו אנו (בעיקר בגלל MTV).
    אני בסך הכל בן 25 אבל זה מספיק מבוגר כדי להבין שמוסיקאים כמו קלפטון, דילן, לנון או ספרינגסטין לא ניתן למצוא יותר.
    לא בכתיבה, לא בנגינה, ובטח שלא במסר.
    לצערי, כמו בכל רשימה של מיברג (טעמו האישי), סביר שפינק פלויד לא יזכו לעדנה רבה (ושלא בצדק), אבל חוץ מעניין זה, אני בטוח שהרשימה תהיה נפלאה.
    נ.ב
    מתאים למיברג לדרג במקום הראשון את LAYLA של קלפטון, ואם לא אז בטח משהו של דילן.
    הבחירה שלי למקום הראשון - BORN TO RUN של ספרינגסטין.

    • המוסיקה האיכותית לא רק שלא מתה ב1977

      אני, 03/10/07 20:09

      היא נולדה ב1977.

      נכון שהיה את פינק פלויד, הוולווט, ג'פרסון אירפליין, ניל יאנג , סטוג'ס, דילן ובואי המוקדמים, אבל המהפך שעברה המוסיקה ב1977 הוא זה שאיפשר את היצירות הענק שבאו לאחר מכן.

      וכמה יצירות ענק יצאו ב1977 עצמה.

      • כנראה שלא שמעת יותר מדי

        מורייסי, 04/10/07 14:16

        את הסמית' והקיור.
        הקלאש בכלל מילה מגונה.
        דיוויד בואי וקווין,דפש מוד ועוד ועוד..

        בברכת חג שמח והרחבת אופקים לכולם.

        • ולך יש בעיות בהבנת הנקרא.

          אני, 05/10/07 21:55

          נתתי דוגמאות של להקות חשובות מלפני 1977, אבל אמרתי שדברים גדולים קרו בשנה ההיא, ודברים מעולים קרו אחרי.

          וקיור, דייויד בואי, קווין, ודפש מוד הם לא בדיוק האמנים שהייתי בוחר להראות באמצעותם את עומק היצירה בתקופה שלאחר 1977. אני מסמפט אותם (חוץ מהקווין), אבל הם לא הקצפת. ולגבי בואי של שנות ה80, אפילו ממש להיפך.

          אני מניח שכשכתבת סמית' התכוונת לסמית'ס.

          • עזבו אתכם מ1977, השימוש בשנה הינו להמחשה בלבד

            עומר, 06/10/07 17:14

            חברים,
            תתפלאו אבל גם בשנת 2007 יש מי שעושה מוסיקה איכותית.
            אבל כמשסתכלים על עולם המוסיקה בכללותו, חלה ירידה משמעותית באיכות בעשרים ומשהו השנים האחרונות.
            1977 זה רק ביטוי, לא שנה ספיציפית!!
            המוסיקה היום היא מוצר לעין ולא לאוזן, ואשמים בכך תאגידי המוסיקה וחברות התקליטים.

  • 35.

    רון מיברג

    דוד, 03/10/07 15:57

    תנו לו לכתוב.
    תגרו את הענק היוצר ואת היצר האינטליגנטי/איטלקטואלי שבו,בפרויקטים נוספים העוסקים בהנאות הגדולות שיש לנו בחיינו אלה.
    תנו לו לכתוב.
    על מנת שאנשים יעמדו על איכות הכתיבה שלו,המציבה אותו בדרגה,
    מעל כל היתר.
    תנו לו לכתוב.
    הוא עושה זאת כל כך טוב.

    • אתה צודק, הכתיבה.. השירים...כל כך נכון.. רון הוא תענוג של גאון! (ל''ת)

      :), 04/10/07 05:43

  • 34.

    hey,gigentic,nimrods son-pixies (ל''ת)

    yam, 03/10/07 15:20

  • 33.

    כתב יקר,תודה מקרב לב.

    אלה, 03/10/07 15:18

    ברצוני להודות לך על כתבה עשירה ומלמדת ,כתיבתך שנונה ואינטלגנטית כמו כן רשימותיךץלמרות שלא הכרתי חלק מן האלבומים יש לי כאן המלצות למילוי החג,אני מחכה בקוצר רוח לשאר חלקי הכתבה.

  • 32.

    if you want to listen to the song and see them

    eran, 03/10/07 15:17

    Copy the name and paste them in u tube a great way to experience the info. maybe next liststs will have a direct link?

  • 31.

    רון - אנא קרא והתיחס בהמשך

    עמית מהצפון, 03/10/07 15:14

    מה זה בעצם רוק? מה הם האטריביוטים המאפיינים אותו? פופ זה גם רוק? מישל של הביטלס זה רוק?

    • ביטלס זה לא רוק.

      אני, 03/10/07 20:07

      אבל כבר יימצא מישהו שיגיב לתגובה שלי ויגיד שכן, עם דוגמאות של שירי פופ של ביטלס, שהוא יטרח להציג אותם כרוק.

      • חיכית לזה אז זה בא

        גיא, 04/10/07 15:13

        קודם כל 'פופ' זה תת קטגוריה של רוק. זה ברור.
        לגבי הביטלס, נסה את Helter Skelter, נסה את I've Got A Feeling, נסה להקשיב לצד השני של האלבום Abbey Road.
        אם עדיין לא תמצא שם 'רוק' (כהגדרתך), תודיע לי.

  • 30.

    תגובה ל17

    ל., 03/10/07 14:51

    ומה לגבי הפיקסיז וג'ורני, הם לא היו סתם פופ סתמי?

    • ג'ורני כן, פיקסיז לא. (ל''ת)

      אני, 03/10/07 20:06

  • 29.

    הנה הביקורת הנוקבת על מברג ודומיו

    קול הצדק, 03/10/07 14:49

    אם יואב קוטנר, פחות או יותר מבני דורו של מברג כמדומני, היה כותב את הכתבה הזו היא לבטח היתה נראית אחרת. גם אם איל פרידמן. אתם יודעים למה? בגלל הרצון להתעדכן!!! זו לא פונקציה של גיל זה אתה הוכחתי אלא של פתיחות. מברג היקר תקוע עמוק אי שם בהיסטוריה. הוא בטח יתן את כל המקומות הראשונים, אם לא לשירי וודסטוק ממש, אז לאמנים שהופיעו שם או שהיו קשורים לתקופה ולאורח החיים אז אצל ההיפים ואנשי דור השלום. ולא שהשירים שהוא בחר אינם טובים חלילה. ישנם לטעמי טובים מכל אחד ואחד כמעט ממה שהוא בחר, אבל רובם ככולם שירים מצויינים (אם כי ניכר אצלו הרצון להימנע ככל שניתן מלנקוב בשמות להיטים. זה בא לידי ביטוי באלבום של הסטונס שם נמצא אולי השיר הכי טוב שלהם בכל הזמנים - ''סימפטיה לשטן''(אולי הוא עוד יופיע??)). אני מנחש שאם תמצאו אצל מברג שירי רוק של רדיו הד ונירוונה זה יהיה הקצה! לא תמצאו אצלו את the rat של להקת ה- walkmen משירי הרוק הגדולים בכל הזמנים לא תמצאו אצלו סופר פרי אנימלס וגם לא פלמינג ליפס. לא סיגור רוס וכנראה שגם לא XTC וסטונס רוזס. מה שכן, יהיו הרבה גרייטפול דד, ניל יאנג וחבריו, והרבה הרבה רוק 60 ו- 70. לא שהם לא טובים. האומן הכי גדול מאז ומתמיד יצא מהתקופה הזו (דיוויד בואי, אלא מה). אבל חברים - יש עוד רבים רבים אחרים. ועם הזמן הם רק הולכים ומשתבחים. רק צריך לפתוח אוזניים. לתשומת ליבך מברג - יש עוד זמן לשפר.

    • זה בדיוק מה שאני חשבתי כשקראתי את הרשימה שלו (ל''ת)

      יותם, 03/10/07 15:26

    • זו רשימה אישית מאוד

      לייקה, 03/10/07 16:15

      ולא רשימה שמתיימרת לייצג איזה שהוא קאנון ממלכתי.
      אני גם לא מתחברת לסוג המוזיקה הזה (ודי התחלחלתי למראה שריל קרואו) אלא יותר לאמנים שהזכרת אבל גם אם אני הייתי מנסה ליצור רשימה כזו היא היתה מאוד מאוד אישית, כנראה שאפילו יותר מזו ובהתאם, וסביר להניח שהיתה זוכה להרבה יותר ביקורת.
      זכותו של מייברג לא להיות מעודכן, הוא לא כותב את חדשות המוזיקה כמו שזכותו של אייל פרידמן לאהוב ראפ והיפ הופ שבעיני הם סגנונות מיותרים לגמרי (שזו דרכי המנומסת לומר פיחסה).

      • המבקרים כמו מיברג מכתיבים את הקאנון.

        אני, 03/10/07 20:04

        הוא ועוד איך מנסה להכתיב ולהשפיע.

        מי שמתעלם מזה לא מבין מהי כתיבת ביקורת.

        • לא, הם כבר מזמן לא.

          לייקה, 05/10/07 02:46

          עורכי המוזיקה של תחנות הרדיו עדיין כן, אבל גם זה במגמת ירידה ברורה.

    • זו הבחירה של מיברג, היא לא מתיימרת להיות

      בן, 03/10/07 17:25

      צו האלוהים. מי שמכיר את מיברג יודע שאלה המחוזות שהוא יילך אליהם, וזה בסדר גמור. ממילא רוב גולשי האינטרנט בארץ לא מכירים את רוב החומר הזה, אז מבחינתם אלה דברים חדשים לגמרי גם אם הם נוצרו בשנתו השישים.

    • רשימה סובייקטיבית לגמרי

      לא קונה, 03/10/07 17:45

      דיוויד בואי האומן הגדול בכל הזמנים? עוד פעם, לגמרי סובייקטבי אבל בעיני בואי לא מגרד את ה20 הראשונים.

      • מתוך עניין, תן לי בבקשה שמות של אומנים

        קול הצדק, 04/10/07 10:57

        שהם בין 20 האומנים הטובים לדעתך (אומנים בודדים, להבדיל מלהקות כמובן). בעיקר בשביל לדעת אם הפסדתי משהו :)
        תודה וחג שמח.

        • ברשימות אני פחות טוב ממיברג אפילו...

          לא קונה, 08/10/07 14:13

          אבל הנה כמה:
          TOM WAITS
          NEIL YOUNG\\
          JIMMY HENDRIX
          מתי כספי (של פעם)
          אריק איינשטיין (של פעם אבל גם שמש רטובה)
          שלום חנוך (של פעם)
          JOHNNY CASH
          JONI MITCHEL
          BOB DYLAN
          JOHN LENNON

          • :) - האמת...??

            קול הצדק, 13/10/07 00:22

            לא קונה!
            כל אומן ברשימה שלך טוב, כמובן. אבל מדגיש עד כמה השבלוניות מוליכה אותך (ולא שזה רע - אלא שלי זה לא מתאים). האומנים האלו כולם התפתחו והיו מעניינים, אבל לאיש מהם אין את העושר הבלתי נתפס שהיה לבואי בכל שנות ה- 70, ובמרבית שנות ה- 90 וה- 2000 (היתה בעיה בשנות ה-80, זה ברור...). אגב, גם ניל יאנג היה איום בשנות ה-80, עד ל- FREEDOM. וג'וני מיטשל לא התפתחה כבר 20 שנה. ולג'ון לנון היו בעיות יצירה ממושכות, גם בתקופה של הביטלס. והאחרים שכללו יפה את אותה נוסחא. אבל זה כבר עניין של טעם.

    • בחיים לא תמצא נירוונה ורדיוהד אצל מיברג.

      אני, 03/10/07 20:04

      הרי הרעש הזה זה לא מוסיקה נכון?

    • כפי שכתב מיברג, אין סדר מ1 ל100

      בת 30, 04/10/07 10:15

      אלה יהיו 100 השירים הטובים בעיניו. לא הוגן לכתוב את הביקורת שלך לפני שראית את כל ה100. ומעבר לכך, זהו טעמו האישי וטעמם של עוד מילונים בעולם. זכותך המלאה לטעם אחר... חג שמח

    • The rat- אכן שיר גדול (ל''ת)

      מריוס, 04/10/07 18:07

  • 28.

    כצפוי-גראנג' פאנק מאטל וכל מה שהוא לא בוב דילן לא יקבל מקום פה (ל''ת)

    אדם, 03/10/07 14:24

  • 27.

    עטיפת האלבום של ש GREATFUL DEAD אינה נכונה

    לא קונה, 03/10/07 14:22

    השיר UNCLE JOHN'S BAND מופיע בתקליט WORKING MAN'S DEAD ולא ב AMERICAN BEAUTY שעטיפתו מופיעה בכתבה. כתבה נחמדה על נושא סופר סובייקטיבי. הערב אנסה להקשיב עוד פעם לגיטרה ב GIMME SHELTER כדי לנסות לזהות את הגדולה של ה''ריפ ב G פתוח''.

    • WOW תיקנו. מישהו קורא טוקבקים...כל הכבוד (ל''ת)

      לא קונה, 03/10/07 17:59

  • 26.

    for your love (ל''ת)

    יצחק קומר, 03/10/07 14:14

  • 25.

    עשית לי את היום,מיברג.

    אל בנדי, 03/10/07 14:13

    תענוג לקרוא את כתבותיך המעולות!
    למרות שאני לא אוהב לדרג שירים,כיף לקרוא.נ.ב-מתי תחזור ותכתוב גם על אוכל?

    • נכון מאוד!!

      אמנון, 03/10/07 23:03

      רון, בבקשה להעביר הילוך

  • 24.

    האלבום בו מופיע השיר של הסטונס

    דוד, 03/10/07 14:11

    הוא לא זה שמופיע בתמונה אלא LET IT BLEED.

  • 23.

    אין כמו רוק בריטי של שנות ה90, איכס קלאסיק רוק (ל''ת)

    גלי, 03/10/07 13:52

  • 22.

    כל הכבודדדד שירים מדהימים (ל''ת)

    משה, 03/10/07 13:39

  • 21.

    מיברג כמו מיברג

    עופר, 03/10/07 13:06

    ישמור את המקום הראשון לדילן

    רק אל תשכח את הdoors הלא מוערכים מספיק

    light my fire מבחינתי שיר הרוק הטוב של כל הזמנים

    • על טעם וריח...

      לא קונה, 03/10/07 15:10

      אותי הDOORS משעממים אחרי רבע שעה למרות שכבודם במקומו מונח.

  • 20.

    אתר שיתוף חוקי ונהדר לשמוע את כל השירים+מילים ועוד...

    אלדד, 03/10/07 12:52

    http://soundpedia.com , הרשמה פשוטה ואתהמוזמן להשתתף ולשתף מוסיקה כולל לפי אלבום, זמר או שיר.
    כדי להגיב ממש צריך את כל הרשימה, אני בן 31 ולא מכיר חצי מהשירים, אבל תמיד נחמד להכיר או להיזכר בשירים ששכחנו.
    חוץ מזה שאני ממליץ על אמנים כמו בוב דילן, דייר סטרייט, רולינג סטון, לד זפלין,(סטיב וואי לאוהבי גיטרה חשמלית), פיית' נו מור (אפשר להתווכח על הרוק-גרוב אלטרנטיב!).
    ובתכלס לא הבנתי מה הקשר ל25 לCD אולי כמו קלישאה ''הרוק מעולם לא מת''.
    לגבי רוב המוסיקה העכשווית, אין הרבה מה להגיד, כמו התכניות בטלוויזיה - יוצרות מפורסתמים.
    צ'או

    • ניסיתי ואהבתי (ל''ת)

      לא קונה, 03/10/07 16:04

  • 19.

    While my guitar gently weeps במקום 81? ממי בדיוק אתם מנסים לצחוק? (ל''ת)

    זהו אחד מעשרת, 03/10/07 12:42

    • האיש אמר, הוא לא מדרג את זה לפי גדוּלה. מקום 100 כמו מקום 1. (ל''ת)

      הכל בסדר, 03/10/07 13:22

    • לו קראת את הרשימה היית מבין שאין משמעות לדירוג (ל''ת)

      איל, 03/10/07 13:25

    • רואים שלא קראת מה הוא כתב!

      רינת, 03/10/07 14:11

      קודם כל הוא אמר שזה טעמו האישי ודבר שני, הוא אמר שהשיר שמדורג 1 לא יותר נחשב משיר 100. זה לא מצעד.

      • אז הוא כתב - תפסיקו להיות תמימים

        קותי, 03/10/07 17:57

        הרי זה טבעי וברור מאליו שאתייחס בצורה אחרת לשיר שקיבל מס' 100 לעומת השיר שיופיע בראש הרשימה ויקבל מס' 1.
        מגיב מס' 19 צודק בתגובתו.

        • צודק (ל''ת)

          לחלוטין, 12/10/07 15:43

    • תפסיקו להיתמם

      גיא, 04/10/07 15:07

      מי שלא עושה מצעד, לא רושם בספירה לאחור...
      מיברג פשוט לא מסוגל להתמודד (ובצדק) עם אחריות כזו על כתפיו :-)

  • 18.

    חבל שלא ציינת

    אחד שיודע, 03/10/07 12:39

    שאת Handbags And Gladrags שר במקור כריס פארלו, והגירסא שלו- בה הוא נשמע כמו טום ג'ונס צעיר ורב און- יפה לאין ארוך מזו של סטיוארט.

  • 17.

    2 צודק!!

    מוני, 03/10/07 12:35

    הביטלס הם סתם להקת פופ עם שירי אהבה קצביים סתמיים, הם בעצם ה ''בקסטריט בויס'' של שנות ה-60 !!!
    בבקשה לא להכניס אותם בין 20 הגדולים.

    ד''א, מי שכן ראויים להיכנס הם כמובן JOURNEY ו- PIXIES !!!

    סטיב פרי THE VOICE !!!

    • ביום שהביטלס התפרקו, מתה המוסיקה!!! (ל''ת)

      ילד מה אתה מבין, 03/10/07 17:40

  • 16.

    מחכה בקוצר רוח להמשך

    אבישי מתיה, 03/10/07 12:34

    למרות שהכיוון מאד אמריקאי (כצפוי): מקומם של כל השירים הללו הוא בהיכל הנצח של המוסיקה.
    אין בכלל ספק.

  • 15.

    רון היקר,

    שי, 03/10/07 12:24

    אפשר להתווכח על הכתיבה העיתונאית שלך (ואנשים עושים זאת), אבל קשה להתווכח על הטעם הנדיר והאיכותי (לפחות לטעמי) שלך במוזיקה.

    מודה שלא את כל היצירות שהזכרת אני מכיר, אבל את אלו שכן - אני אוהב, מכבד ומוקיר.

    ואגב, ישר כח על ההחזקה הקצרה וחסרת הסבלנות בקולר הטוקביקסטים. הגיע הזמן שמישהו יעשה זאת.

    • מסכימה איתך בפסקה האחרונה. (ל''ת)

      רינת, 03/10/07 14:12

    • לגבי הטוקבקיסטים.

      אני, 03/10/07 20:00

      הוא סנוב, אז הוא כותב בהתאם. ''מי אתם שאתם תגידו שהטעם שלי הוא לא משהו''. אין מה לתת ח''ח על זה.

      ובטח שלא על הרשימה החד גונית והמשעממת הזאת.

  • 14.

    הרוק לא מת בשנת 80

    שלמה, 03/10/07 12:21

    יש גם שירי רוק אדירים מתקופות יותר מאוחרות, לדעתי הרשימה שלך לא מעודכנת!

  • 13.

    נו באמת?

    ד''ר למוסיקה, 03/10/07 12:18

    מי שמתעלם מאלביס פרסלי הוא באמת פלצן.
    איך אפשר להתעלם?
    אם בהמשך יופיע, נא להתעלם מתגובה זאת

  • 12.

    כנסו !!

    אבנר, 03/10/07 12:17

    כמו כול דבר שמיברג עושה זה פשוט ברמה אחרת עמוק עשיר מענין תענוג לקרוא.
    מיברג בבקשה תחזור לכתוב על אוכל אין כמוך בתחום המזון!!!!

  • 11.

    רוק לא שומעים בסינגלים,

    KFIR, 03/10/07 12:12

    רוק שומעים באלבומים.

    • צודק ב- 100%

      תום יורק, 03/10/07 13:09

      צריך להקשיב לאלבום ע''מ להבין מה רצה הכותב להביע. אפשר כמובן לאהוב שיר אחד יותר והאחר פחות אבל חייבים להכיר את כל האלבום ע''מ לחוות דעה .

    • לך תסביר את זה למיברג. (ל''ת)

      אני, 03/10/07 19:58

    • תפסיקו לבלבל במוח, המסר עובר גם באלבומים וגם שירים בודדים

      אלעד, 04/10/07 20:14

      אפשר לחשוב שכל אלבום של להקה מצויינת, שיש בו שירים מוצלחים, יש לו קונספט רעיוני גדול ואחיד...ממש לא. תפסיקו לקשקש ולהתיימר לחנך את המאזין. יש שירי רוק, פנינים מדהימות, שהם הברקה בשדה של חומר משעמם. אפשר בכיף לשמוע רק שירים.

  • 10.

    שריל קרואו? (ל''ת)

    what?, 03/10/07 12:03

  • 9.

    That's cool, but where is the rest? (ל''ת)

    Ami, 03/10/07 11:45

    • hey man

      dude, 03/10/07 12:15

      can't you read hebrew, ah!

      read again and see that there are 25 reviews each part.

      men don't read...

  • 8.

    מצעד הדינוזאורים הזה מגמד את ''עידן הקרח''! (ל''ת)

    אנחנו נכחדים!?!, 03/10/07 11:36

  • 7.

    מיברג כנס לפה

    מיקי, 03/10/07 11:31

    אחד שכותב על עטיפות תקליטים שאתה אוהב


    http://www.notes.co.il/sharabani/archive.asp?cat=1913

  • 6.

    פרויקט מעולה (ל''ת)

    לד, 03/10/07 11:29

  • 5.

    Like Paul Mccartney said In his last album ''Vintage Clothes

    THIS ONE, 03/10/07 11:27

    Don't live in the past
    Don't hold on to something that's changing fast
    What we are, is what we are and what we wear
    Is vintage clothes, vintage clothes:

    • לא הבנתי מה זה בדיוק vintage clothes , למרות שהבנתי את ההקשר בכללו

      רמי, 04/10/07 21:36

      אגב, אלבום נעולה.

      • יענו בגדים יד שנייה, שפעם היו באופנה...

        גיא, 05/10/07 08:02

        ...אבל עדיין איכותיים.

  • 4.

    תודה! השכלה מבורכת. אנא המשך.

    גיא, 03/10/07 11:22

    אשמח מאד לקרוא עוד, ולגלות פנינים שחמקו מאזני עד היום.

  • 3.

    מה הקשר בין הולדת הCD לבין השירים שהוקלט הרבה לפניו? (ל''ת)

    אבטיח, 03/10/07 11:19

    • נקודה טובה! (ל''ת)

      מלון, 03/10/07 15:06

    • לגמרי. הרשימה מתאימה יותר לציון ** שנים לאריך הנגן

      מייג'ור טום, 03/10/07 15:43

      קצת חבל לי שהרשימה מתמקדת בקו מוסיקלי די ברור- מוגבל סגנונית, תקופתית ואפילו גיאוגרפית. אולם בכל זאת, ברכות על ההשקעה. :)

  • 2.

    לגבי CREAM, אתה מאוד צודק, אבל כל אחד מהשירים האלו הוא וואחאד שיר!

    ששון, 03/10/07 11:19

    דרך אגב, אם המקום הראשון שמור לחיפושיות, אפשר לדחוף את הרשימה הזו לתחת.

    • אתה יודע...

      גיא, 04/10/07 15:03

      ...טוב מאוד שזה יהיה משהו של דילן. קרוב לוודאי Like A Rolling Stone - זה מה שמיברג הכי אוהב.

  • 1.

    יש לי בקשה

    חדשה, 03/10/07 10:18

    אני לא אשקר ואכתוב שאני מבינה גדולה במוסיקה, כי אני לא.
    כיף לי לשמוע מוסיקה, רצוי מגוונת.
    לא כל המבצעים שהוזכרו בכתבה מוכרים לי ולכן נראה לי לא כ''כ פרקטי לחפש באילו אלבומים ניתן למצוא את 100 השירים.
    אשמח לקבל המלצות לאלבומי רוק איכותיים (לא רוק כבד).
    תודה וחג שמח.

    • אלבומי רוק איכותיים:

      מוני, 03/10/07 12:31

      Led zeppelin 2
      Journey - greatest hits
      Pink floyd - pulse

      • אוסף של בוב דילן?

        corduroy, 03/10/07 20:08

        חבל להמליץ על אוסף של אחד האמנים עם הקריירה הכי ארוכה ומגוונת שיש. באוסף מפסידים הרבה יצירות מופת פחות מפורסמות.

    • 2 המלצות חמות להתחלה

      איש, 03/10/07 13:00

      The Beach Boys - Pet sounds
      Radiohead - Ok Computer

    • כמה המלצות

      מוזיקאי, 03/10/07 14:13

      אני ממליץ בחום על כל מה שה''פינק פלויד'', לד זפלין, הביטלס ו''המי'' עשו.

      ובנוסף הייתי מוסיף אוספי ''בסט אוף'' של אריק קלפטון, ג'ימי הנדריקס, הרולינג סטונס, בוב דילן, ה''דורס'' וברוס ספרינגסטין.

      אלו לפחות ההארדקור קלאסיקות שלי.

    • Bringing them all back home- Bob Dylan (ל''ת)

      דילן, 04/10/07 16:17

      • שם האלבום: Bringing it all back home

        תיקון קטן, 05/10/07 02:23

        שלא יהיה בלבול...

    • The Doors- The Doors

      ג'ים מוריסון, 05/10/07 00:02

      כן, זה נכון, שם הלהקה הוא ''the doors'', של האלבום ''the doors''. האלבום הראושן שהם הוציאו, אחד האלבונים הגדולים בהיסטוריה. ממליץ בחום!

    • משהו עכשווי

      שמאלני לשעבר, 05/10/07 00:41

      תקני את
      The Killers-Sam's town
      Red Hot Chili Peppers -Stadium Arcadium

      כמובן בלי לגרוע מהקלאסיקות שהוזכרו בתגובות האחרות.

    • הגבתי פה אבל NRG לא העלו את התגובה משום מה.

      אני, 05/10/07 22:04

      רשימה של אלבומים בעלי חשיבות שהיו אבני דרך בהתפתחות של המוסיקה (לא בהכרח אלבומים הכי טובים), שבחיים לא תמצאי ברשימות החד גוניות, בנאליות ומשעממות של מיברג:

      קודם כל sonic youth - daydream nation. שמיעה לאלבום הזה עשויה לעזור להבין מה זה מוסיקה ומה זה יצירה.

      חוץ מזה:
      jefferson airplane - surrealistic pillow
      sex pistols - nevermind the bollocks
      television - marquee moon
      dead kennedys - fresh fruits for rotting vegetables
      lou reed - berlin
      stooges - fun house
      my bloody valentine - loveless
      joy division - unknown pleasures
      breeders - pod
      public enemy - it takes a nation of millions to hold us back (לא
      רוק)
      nick drake - pink moon
      dinosaur jr - bug
      bad religion - no control
      r.e.m - murmur
      bad brains - bad brains (קצת כבד)

      שוב, כאמור, לא מדובר באלבומים האהובים עליי. רשימת האלבומים האהובים עליי תיראה אחרת, אבל אלה אלבומי מפתח.